1 226 online! | Sidvisningar idag: 235 358 | Igår: 257 968 |

www.apg29.nu

Annons

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

666 är här?

Ett obehagligt klipp som visar att Vilddjurets märke 666 snart är här. Eller är det redan här? Videon är från Sverige.

Har du tagit emot Jesus? Är du frälst? Det är hög tid för dig att ta emot Jesus nu och bli frälst!


Skriv ut Bädda in Mejla

 
Publicerat av måndag 17 april 2017 22:41 | #666 #tidstecken #chip | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


64 kommentarer

Kebab

666 är väl vildjurets namns tal, inte vilddjurets märke?

Svara -   - 18/4-17 01:40 -


Christer Åberg

Svar till Kebab.

666 är väl vilddjurets namns tal, inte vilddjurets märke?

Vad säger abibeln? Så här står det:

Upp 19:20 Och vilddjuret greps tillsammans med den falske profeten, som hade gjort tecken inför vilddjuret och därigenom förlett dem som tagit emot vilddjurets märke och tillbett dess bild. Båda kastades levande i eldsjön som brinner av svavel.

Svara -   - 18/4-17 01:55 -


Karl Håkan Sandell

I själva verket har den här profetian om 666 redan gått i uppfyllelse och har redan haft den effekt som bibeln talar om.

Jag blir alltid lika förvånad när jag läser om dessa chips i handen ivrare. Som tydligen en gång i tiden förutspådde det här. Och nu gör allt för att visa att de kommer att få rätt.

Men 666 det är ju www. En 6:a skrivs på hebr med Vav. Som återges med w hos oss. Tre 6:or blir alltså www. Och vi vet alla vilken mängd av skit som väller in i vårt samhälle genom www. Profetian har alltså redan gått i uppfyllelse. Och den har den effekt som bibeln talar om. Och vi vet att alla företag och alla organisationer de har en www sida precis som Bibeln säger.

Och Vilddjurets bild i Upp 13:14-15. Det är vår TV och vi ser i vårt samhälle hur den har dödat alla andra tankar. Alla tillber det som kommer ut ur den. Ja man får inte tycka annorlunda.

Det är hemskt och det hemskaste är att våra kristna företrädare inte ser det här. De talar i stället om chips i handen. Samtidigt som både TV och www har dödat allt andligt liv i vårt land redan.

Det behövs klarsyn i vårt samhälle. Det går inte att köra gamla profetior i repris, vi måste vara klarsynta idag. Jesus kommer snart och det är det profetiorna redan visar.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 18/4-17 08:33 -


Håkan

Mycket tänkvärt och en bra poäng att reflektera över. Visst har många lagt ned mycket fokus och tid på internett. Finns mycket bra och farligt som kan förstöra våra liv där.

Svara -   - 18/4-17 09:00 -


A.T

Svar till Karl Håkan Sandell.

Håkan, visst har internet förstört mycke och ja Jesus kommer snart. Men varför det pratas mycke om chip i handen, så är det för att märket ska va i HANDEN eller på PANNAN. Du ska inte kunna handla utan det!!! Så antingen ljuger bibeln eller du? Då väljer jag dig som lögnare..inget illa menat , bara så du ska förstå varför vi tror att det är på handen eller på pannan för att det står så!

Bless

Svara -   - 18/4-17 09:49 -


Janne O

"Kristna ska inte lida under Antikrist. De är i himlen uppryckta under hans tid." (Pretribulationism grundsanning).

Fråga

Varför säger Bibeln i Upp 13:16-17 att alla måste ha märket för att köpa och sälja och att de som inte har det måste dö - när kristna är inte är på jorden nu när detta händer? (Tar för givet att ni anser Pre trib uppryckn är sant). Tacksam för svar...

(Att Uppenbarelseboken just i dessa kapitel är en judisk bok är nonsense som jag ser det!)

A säger man: Kristna tar inte märket för de är hos Herren redan utesluts troende kristna

B Säger man: Vissa i Israel är på jorden under den här tiden och tar inte märket och måste dödas.

C Frågan blir då: Varför skulle Antikrist attackera Israel om 1 Den Helige Ande tagits från jorden och 2 kristna är med Herren i himlen under "vedermödan?" Ni säger "Guds vrede faller inte över sitt folk" 1 Thess 5:9.

D Antikrist attackerar alltså Israel utan tro och hopp. Medan kristna njuter av Herrens närvaro i himlen under 7 år.

E Antikrist märker alla och låter dem som inte har märket dö. Men varför skulle de inte ta märket? Ingen av dem är ju troende.

Jag får som ni vet inte ihop det här! Jag kan inte tänka att det är vad ni tror. Men så ser det ut rent ologiskt i Pre Trib-teologin. Tyvärr. :) Jag tror att jag skriver mot den för att den är en fantasibild kristna odlar.

Svara -   - 18/4-17 10:01 -


Håkan

Svar till A.T.

Och Chippet kan ju också vara det som Bibeln skriver om.

Svara -   - 18/4-17 10:16 -


Karl Håkan Sandell

Svar till A.T.

Det är inget konstigt med att märket skall vara i handen och på pannan. Det är ju de koder vi knappar in för att komma in på våra sidor. Dessa hemliga koder som Vilddjuret gett oss. De sitter antingen i handen rent automatiskt eller kommer vi ihåg dem med Hjärnan. Alltså pannan.

Konstigare är det inte, så www alltså 666 och alla koder som vi har på det är just svaret på den här profetian. Och det visar just att vi är här och Jesus kommer snart. Halleluja!!

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 18/4-17 10:26 -


Karl Håkan Sandell

Svar till Håkan.

För egen del så tror jag att detta om chip i handen. Det är den onde som lik ormen som lurade Eva, är igång inne i församlingen för att göra den blind så att den inte ser att vi är här.

Inte ser att profetian redan gått i uppfyllelse och Jesus kommer snart.

Så låt oss i stället konstatera att Jesus finns. Och hans profetia har gått i uppfyllelse och han kommer snart. Det är fantastiskt i stället för att hålla på och lura folk med detta chips i handen.

Jesus hjälp oss att vara klarsynta i vår tid

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 18/4-17 10:34 -


Erik S

Intressant detta. Vill bara påminna om, att i USA har redan en lag godkänts, som säger att varenda amerikan skall märkas med ett chipp i handen. Lagen har nr 4919. Det slutgiltiga beslutet om "märkning" skall tas den 1/9 i år, 2017. Chippet är redan framtaget (har sett det på bild) så något måste det ligga i detta. Om det är så, så kanske några länder väljer chipp, några väljer något annat.

Dom muslimska krigarna som ofta förekommer på propagandabilder och filmer, har nästan alltid en grön tygbindel runt pannan med arabisk text "Bismillah", vilket också läses 666. Bismillah betyder " I Allahs namn". Det kanske är dessa islams trogna, som får köpa och sälja, vi andra får inte. Om vi inte konverterar till islam.

I så fall är det redan ganska uppenbart vad som kommer ske.

MVH Guds Frid

Svara -   - 18/4-17 12:01 -


Nisse

Vad gjorde personerna för att få chippet? De borde väl ha avgivit något löfte till antikrist för att få det, så att de är medvetna om vilken väg de valt?

Svara -   - 18/4-17 12:52 -


JL

Om ni läser bibeln, så inser ni snart att man får märket vid tillbedjan.

Så här tror jag märket ser ut:
Odjuret som bibeln beskriver har förföljt kristna sedan dag ett.
Att ta märket i pannan = tillbedjan
Att ta märket på handen = Att hjälpa odjuret till makten
Köplagar. Rätt namn ger köpmöjlighet, märket i pannan ger köpmöjlighet och en synligt märke som är förvillande likt 666( se shoebat) likaså. Alltså utökade sharialagar.
En kristen behöver alltså inte vara rädd för att ta märket ty tron på Jesus och Jesu bud ger naturligt skydd. En kristen jobbar för Jesus och hans minsta, så en kristen skulle inte förråda sina minsta för odjuret. En kristen skulle aldrig heller tillbedja någon annan Gud och har därför det skyddet med. Med andra ord, lojalitet till Jesus och hans minsta = vinst
Precis som det står i bibeln.

Svara -   - 18/4-17 13:57 -


Håkan

Svar till Karl Håkan Sandell.

Ja vi behöver inte spekulera.. 😊

Vi ska bara se till att ha olja i våra lampor.

Svara -   - 18/4-17 14:13 -


Janne O

Det kommer snart inte vara möjligt att köpa saker utan chipp eller fingeravtryck. Och detta är i vilket fall utan att sharia införs i hela världen samtidigt! Den teknologi som genomförs i dagens digitala ekonomi är ett fängelse som kommer att leda till att du måste identifiera dig elektroniskt, och också kroppsligt, för att köpa och sälja. Andligheten som följer med denna frihet är antikristen. Islam styr inte Wall street. Men RKK för in bödlarna med den nye påven. De hänger ihop och är mot Jesus på olika sätt men med samma historiska blodlust.

Att Ungern och Östeuropa är mot flyktingströmmar från Turkiet kan ha att göra med att Balkan och Europaländer i sydöst var under Ottomanerna i 500 år och det tog slut bara för 100 år sedan. Påven är för muslimsk invandring. Inte så för ortodoxa.

Svara -   - 18/4-17 14:25 -


Ssss

Broder Zac Poonen talar om att det handlar om att man antingen öppet visar att man är Djävulens barn. ( då har man det på pannan så att säga.) eller i handen (då man låtsas som att man inte tillber satan.)

För oss sant troende kan vi bara ha ett märke i pannan. Det gömmer vi inte, det går inte ens att gömma. Våra liv vittnar om Jesus Halleluja!!!!
Läs hela Uppenbarelseboken.
Ni kan också gå in på cfcindia.com
Och sedan gå in på studies och vers by vers och trycka på den vers i Uppenbarelseboken där det står om märket/talet.

Svara -   - 18/4-17 14:42 -


israelsdotter

snart ha vi inga kontanter kvar.. Då tar vi chip. Så vi kan köpa o sälja!! En mycket bra ide!! Då kan ingen jävul sno våra pengar!! O så kan vi öppna dörrar. O hålla koll på vårat hälsotillstånd så vi kan söka HJÄLP i God tid.. Vi vill inte DÖ!..men sanningen är vi alla kommer dö!

Svara -   - 18/4-17 14:49 -


Nisse

Jag tror att antikrists märke kommer att vara någonting man ska ta emot väldigt medvetet, att det inte är mågon tvekan om vad det handlar om. Inget man luras till i god tro. Inte så att den lilla blåa mojen du har fått på nyckelringen att öppna porten med, eller om du använder fingeravtryck att låsa upp mobilen med, imorgon räknas som en oförlåtlig synd. Märket skall visa att du tillhör antikrist, inte att du är anställd på Ericsson eller har månadskort på tunnelbanan.

Men jag kan ha fel eftersom jag inte brukar hänge mig åt eskatologiska spekulationer.

Svara -   - 18/4-17 15:26 -


Ann-Marie A.

Svar till Karl Håkan Sandell.

Är inte så insatt i detta, men om det är som du säger så har ju redan de allra flesta, också kristna, viddjurets märke i handen eller på pannan. Tycker det passar dåligt med att det står att Vilddjuret ska tvinga alla, stora och små att ta emot märket. En liten fundering bara..

Svara -   - 18/4-17 15:47 -


Janne O

Det är ju ett ingrepp (hand/panna) som låter dig bli fjärrstyrd. Som du inte kan komma ifrån. Du måste ha det om du ska leva i världen. Inget privatliv kvar. Inte heller är du en människa bara. En människomaskin (cyberperson). DNA ska sen ska ändras för att du inte ska dö av den eller den sjukdomen...eller ha det förbjudna viruset måste du ha genetisk omprogrammering...för att du ska jobba på det företaget måste de tracka dig varje sekund...för att du inte ska ge mat till tiggare ska du intyga att aldrig gör om det utan att verifiera matens CO2 print....allt för samhällets säkerhet...on and on...

Svara -   - 18/4-17 15:51 -


Tomas N

Här är det viktigt att ha läst och förstått bibeln och inte typiskt det profetiska utläggningarna utan mera grundläggande. Det finns många ställen där andemeningen liknar den i 5 mos 6: 6 där Guds bud skall bäras framför ögonen och vid händerna.

Dvs det man tänker ,ser och säger och det man gör med sina händers verk(vårt liv och vittnesbörd) skall genomsyras av Guds bud.

Därför vill satan att vi skall bära hans märke på samma sätt och effekten av hans märke kommer binda oss under hans styre. Antingen genom kontroll av vad vi kan köpa och sälja eller genom åsiktskontroll. Tekniken finns och när världens makter är enade så är det bara att köra igång deras projekt. Vi som läst på och står emot kommer bli märkta med Guds sigill precis som i Hesekiel och genom detta bli räddade.

Det är enkelt och allvarligt och behöver vara så tydligt att både pre ,post tribbare och nyfrälsta och andra som inte hört talas om eller tagit ställning till dessa olika ideer inte skall fastna i detta utan förbereda sig.

Inte i panik eller rädsla ,men med vakenhet som vi uppmanas till

Svara -   - 18/4-17 16:07 -


Israelsdotter

Svar till Nisse.

Man kommer märka klart o tydlig t när man inte kan köpa eller sälja utan märket. Då vet vi att de e den. Svårare än så e det inte.

Svara -   - 18/4-17 16:37 -


Janne O

Svar till Israelsdotter.

Mycket klokt svar. Tack för det! :)

Svara -   - 18/4-17 16:45 -


Nisse

Svar till Israelsdotter.

Och de som tog emot märket i tron att det bara handlade om ett passerkort till jobbet går evigt förlorade? Jag hade fått för mig att märket var kopplat till någon form av medvetet ställningstagande mot Gud/för antikrist.

Svara -   - 18/4-17 17:14 -


Janne O

Svar till Nisse.

Varför förlöljiga ämnet? Det är ju mycket mer än bara passerkort. Du har det ju i HANDEN! Ett helt system andligt och infrastruktur dessutom. Tänker inte argumentera för det här - man kan ju tänka efter lite...

Svara -   - 18/4-17 18:02 -


Israelsdotter

Svar till Nisse.

Ja du tagit chip?

Svara -   - 18/4-17 18:12 -


Karl Håkan Sandell

Jag tror fortfarande att 666 är www och vårt internet, och att vi redan är förförda genom TV, Vilddjurets bild och www. Vi ser hur våra kyrkor är tomma. Jag hörde häromdagen en pastor som i predikan talade om att han kopplade av med film på TV. Inte underligt att det inte är någon kraft i våra kyrkor. TV och Vilddjurets märke 666 www har redan haft sin effekt.

Och vad gäller chips i handen så tror jag det bara är något som den Onde kör med för att skrämma upp oss Kristna. Vi ska bli så rädda att vi tappar fattningen. Men alltihop är bara bluff. Det är inte värre än att vi ha personnummer. Och att vi har ID kort.

Jag minns när min mor fick personnummer på 50 talet. Hon tyckte det kändes hemskt det var ju Vilddjurets märke hon skulle få. Man sa det redan på den tiden.

Men så tog hon emot sitt personnummer och inget hände.

Och det är precis som idag. Ett chips i handen är som ett ID kort med chips och ett personnummer och det har vi ju alla. Att det sitter under huden är bara tams. Det är inte annorlunda för den sakens skulle.

Och att det skulle vara säkrare för att det sitter under huden, är också trams. Det går att ta fram chips som är programerabara och kan uppträda som olika personer.

Det är okunniga människor som har lanserat det här som en säker metod det är det inte alls. Och den är heller inte farlig.

Så jag upprepar. Dessa återkommande artiklar om hur hemskt det kommer att bli med chips i handen det är den Onde som försöker att jaga upp oss kristna så att vi mår dåligt och han kan trycka ner oss ännu mera.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 18/4-17 18:30 -


Nisse

Svar till Janne O.

Jag har inte förlöjligat ämnet. Mina funderingar gäller personer som har tagit emot chipset i tron att det var något oskyldigt. Som något för inpassering på en arbetsplats eller biljetter i lokaltrafiken. Har människorna i filmen redan tagit emot antikrist i sina hjärtan och är räddningslöst förlorade, eller är det bara en oskyldig pryl att öppna dörren med?

Svara -   - 18/4-17 18:38 -


Nisse

Svar till Israelsdotter.

Nej, jag kan inte förstå varför man skulle göra det. Men om exempelvis terrordådet i Stockholm gör att man snart behöver identifiera sig med chip för att köra lastbil kommer många lastbilschaufförer att ta det. Tar de därmed emot antikrist och är bortom nådens och försoningens gräns?

Svara -   - 18/4-17 18:44 -


Janne O

Svar till Nisse.

Det är ju jättelätt att testa! Läs Upp kap 13 och 14 för dem. Säger de: "Är detta någon slags konspirationsteori, jag tror inte på någon 4000 år gammal bok, varför läser du det här för mig? Är du en tennfoliehatt? Vad då kontantlösa samhället. Finns det risker i det?" Då tar du korset och uppståndelsen. Den enda vägen till frälsningen genom Jesus för våra synder. Fortsätter de svara likadant - vet du vilken ande de har och kan borsta av dammet och gå vidare.

Rev 13:17 And that no man might buy or sell, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name.

Rev 14:11 And the smoke of their torment ascendeth up for ever and ever: and they have no rest day nor night, who worship the beast and his image, and whosoever receiveth the mark of his name.

Svara -   - 18/4-17 18:48 -


israelsdotter

Svar till Nisse.

men fortfarande så handlar ju de om att inte kunna köpa eller sälja utan märket.. De märket som e på filmen handlar ju både om pengar o att man ska kunna öppna dörrar osv..man blir ju som en del av systemet.. Som en " öppen dörr" till de som kommer bli eller redan är?? Ha ingen aning..men som karl Håkan skriver om www.. De e ju oxå en stoor grej i de hela.. Allt sker ju via nätet. Ja kan nästan slå vad om att de flesta som ha tagit chip idag ha hört talas om odjurets märke.. Då e de väldigt sorgligt tycker ja att man ens vågar ta ett chip som man egentligen inte ens vet vad det är förnåt..Men.. Fortfarande ha vi ju kontanterna kvar.. Men inte länge till.. Mvh

Svara -   - 18/4-17 18:57 -


israelsdotter

Svar till Nisse.

o aa precis som du skriver om detta med tex lastbilar.."säkerheten först".. O om man inte tar de. Så blir man ju av med sitt jobb..

Svara -   - 18/4-17 19:08 -


Nisse

Svar till israelsdotter.

Fast om nu Sverige stiftar en lag att den som kör lastbil måste identifiera sig med chip på handen som håller ratten, annars stannar motorn, och det är enda syftet med chipet, är det då tillräckligt för att vara oförlåtligt och döma personen till evigt helvete? Jag uppfattar det som att för att få ta märket enligt Bibeln måste man en gång för alla ta ställning mot Gud och för antikrist. Att det inte är själva märket som den oförlåtliga synden består i, utan i det löfte (tillbedjan av vilddjuret) som krävs för att få det.

Svara -   - 18/4-17 21:21 -


israelsdotter

Svar till Nisse.

ja skulle nog byta jobb för säkerhets skull..

Svara -   - 18/4-17 21:30 -


Janne O

Svar till Nisse.

Det är likadant i alla sektorer. Det går inte att röra sig utan att kravet ställs att du ska ge upp din integritet och ersätta den med digital teknik. Inte ens kroppen går fri. Den som inte har något problem med det verkar sakna samvete eller analys någonstans.

Scenario skräck

"Följ med här. Nu ska vi köra lastbilar med gas i. Tryck på gasen här och kör ända tills det blir tyst i lastområdet. Då är barmhärtighetsgärningen klar. Vi vet ju att farmor Agda ville göra ett gott slut på sitt långa och fina liv...Bra att du förstår att gas är för hennes säkerhet den bästa lösningen..." Chauffören säger: "Ja. Jag vet att det är bäst för henne. Hon blev för dyr för samhället. Jag gjorde bara mitt jobb."

Med chip inopererat och radiovågorna mäter allting i din kropp och allt uppkopplat på nätet för säkerhets skull - hur ska den Helige Ande tala till dig i bön- du är ju en apparat snart! Ska Gud tala genom internatvågorna som går genom din kropp?

Det blir inte bara chip för att öppna garagedörren...eller för att starta bilen...Det ska in ÖVERALLT! I människa och djur. De flesta kommer inte att bry sig. Och se konstigt på dig som vägrar. Kanske bra att förbereda sig på att hålla ställningarna. Den dagen kommer nog snarare än vi tror!

Svara -   - 18/4-17 21:45 -


israelsdotter

Svar till Janne O.

tänker på gå in i en lada .. Full med kossor. All boskap måste va markerat.

Svara -   - 18/4-17 22:17 -


Israelsdotter

Svar till Janne O.

Nä.. nu har ja sagt mitt.. ja önskar er en trevlig kväll o ett fortsatt. :) Jesus är Kungen!! Herrens frid till er. Mvh susse

Svara -   - 18/4-17 22:34 -


Janne O

Svar till Israelsdotter.

Ja nu räcker det God bless!

Svara -   - 18/4-17 22:44 -


Tomas N

Svar till Karl Håkan Sandell.

Jag tror många av oss kan se en koppling till www och uppkoppling och vilddjurets märke. Men bara det räcker ju inte. Dessutom använder vi ju detta hela tiden till både gott och ont. Om man skall tro på det som står i uppenbarelseboken så kommer det krävas en uppoffring och ett motstånd till att inte ta emot märket.

Så internet,åsiktskontroll och kontantlösa samhällen kan alla vara bidragande faktorer till det märket som skall komma. Först måste kristen tro stigmatiseras ännu mycket mera,men vi är på väg åt det hållet.

Djävulen är verklig. Hela världen är i den ondes våld. Men de som följer Jesus har alla löften och segervapen givna att använda. Men vi måste gå korsets väg och det är inte fritt från lidande.Blicken måste vara fäst där den skall vara,på Jesus och evigheten/slutmålet. Så övervinner man in till döds om så skulle vara.

Det är viktigt att förmedla vad som är sant till andra troende och att sporra ,uppmuntra och utrusta varandra. Mycket står på spel både för oss alla.

Svara -   - 19/4-17 00:08 -


Bågen

Svårt och tro att Gud kommer att tillåta den satan att göra mot människan. Och sen får människan skulden för det.

Jag tror så här kommer att hända och två alternativa livsstil får man och den som väljer 666 märket får ett lyxliv med glamour ELLER den trånga vägen till exempel att odla sin grönsakerna själv och äta. Valet är ditt.

Svara -   - 19/4-17 00:25 -


Ssss

Svar till Tomas N.

Hej Tomas!

Det lilla jag har läst av dina kommentarer godtycker jag till fullo.

Jag har inte så många omkring mig som har fått sanningen uppenbarad och det är trevligt med gemenskap med andra som är på samma nivå.

Kan man maila lite med dig?

Med vänlig hälsning

Sarah

Svara -   - 19/4-17 13:49 -


Israelsdotter

https://m.youtube.com/watch?v=UAikEzrbSAU

Svara -   - 19/4-17 19:30 -


Tomas N

Svar till Ssss.

Tack för frågan Sarah! Jag vet inte om Christer förmedlar kontakt här,men det är ok för mig om han vill förmedla den. Jag skriver inte ut adressen här ..

Jag tror också det är bra och viktigt att träffa andra och särskilt när det gäller den radikala kristendom som Jesus kallar oss till som inte alltid praktiseras och förmedlas i de större församlingarna.

Frid! /Tomas

Svara -   - 19/4-17 19:48 -


Anna Ivar

Svar till Karl Håkan Sandell.

Tror att du har rätt men att chipet kommer att hålla alla under fullständig kontroll. Fick i veckan erbjudande att följa en person på en resa via Googel MAP via mobilerna. Såg precis när de stannade på IKEA eller på andra ställen. Det sägs att all info på våra mobiler plus lite till kan finnas på ett chip under huden. Sjukjounaler, släktförhållanden, vänskapskreten, levnadsvanor osv. I en diktatur med ett sådant kontrollsystem.blir det inte möjligt att röra sig fritt. Satan vill ha Guds plats att styra människor. Gud leder av kärlek. Antkrist och Vilddjuret med maktbegär, hat och hot. Jesu ankomskt är nära..Må många barn, unga, medelålders och äldre känna till det. Alla tecken är strax uppfyllda som Bibeln talar om. Hälften av brudetärnorna vaknade inte när anskriet ljöd. Hälften steg upp och gjorde sig redo att möta brudgummen. De andra sov. Vaknade för sent. Bed för alla som.inte hört evangeliet om Jesus och de som hört, men lämnat Jesus, att de ska vända om igen.

Svara -   - 19/4-17 22:44 -


Spaceman

Vi är redan utrustade, skapta av Gud, med unika fingeravtryck, så vad är skillnaden?

Om jag identifieras med hjälp av ett unikt fingeravtryck eller med ett chip är enbart en fråga om val av teknik för att identifieras i relation till ett system.

Svara -   - 19/4-17 22:46 -


Ssss

Svar till Tomas N.

Ja, det känns som att människor i många kyrkor har tappat frimodighet. Allt ska vara inlindat och får ej stöta någon. Sällan man hör om en predikan med eld här i Sverige.

Vi ska ta väl vara på tiden.

Kanske att Christer kan maila adressen till mig, kan du det Christer?

Eller hur gör man?

Svara -   - 19/4-17 23:25 -


Ssss

Svar till Tomas N.

Ja, det känns som att människor i många kyrkor har tappat frimodighet. Allt ska vara inlindat och får ej stöta någon. Sällan man hör om en predikan med eld här i Sverige.

Vi ska ta väl vara på tiden.

Kanske att Christer kan maila adressen till mig, kan du det Christer?

Eller hur gör man?

Guds frid!

Svara -   - 19/4-17 23:25 -


Emiratus

Var kan man få ett sån´t där chip-implantat i handen? Prisuppgift? Tycker det är en praktiskt bra lösning, så man inte behöver vara rädd att tappa bort sitt kreditkort....för då blir det svårt att handla mat. Vi behöver ju alla äta. Jag tror nog alla håller med mig om det (?), så det är nog säkrast att också sätta in ett reserv-chip i pannan.

Svara -   - 20/4-17 01:07 -


Emiratus

Svar till Karl Håkan Sandell.

De sitter antingen i handen rent automatiskt eller kommer vi ihåg dem med Hjärnan. Alltså pannan.

Jag tror det finns en distinkt skillnad mellan hjärnan och pannan, precis som skillnaden mellan Face och book

Svara -   - 20/4-17 01:17 -


Karl Håkan Sandell

Svar till Emiratus.

Jag förstår fortfarande inte denna iver för att tolka det här bibelordet som chips i handen.

När jag påpekar att man har koderna i handen och i hjärnan så tycker man det är problem för det är ju är problem att hjärnan inte är exakt pannan, men det därinnanför.

Men de här chips i handen ivrarna de har ju inget med pannan att göra där är det bara handen. Och 666 som blir www. Var finns 666 i chips i handen. Ingenstans.

Nej jag vidhåller. Det här om chips i handen är en villfarelse som den Onde lanserat för att göra sin församling blind för att www har kommit och förför ihop med TV, Vilddjurets bild, hela församlingen.

Och tänk www som 666 med koder som man slår in och alla företag som har www sida etc. Det har redan slagit in. Varför då hålla på och prata om chips i handen som inte har slagit in, och som inte ens uppfyller var profetian säger.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 20/4-17 10:44 -


Nisse

En kanske oväsentlig detalj i sammanhanget är att 666 inte skrivs som waw-waw-waw på hebreiska.

För övrigt har jag en bekant som tror att swish är märket. Man har det i handen tillsammans med telefonen när man betalar och mot huvudet när man pratar...

Svara -   - 20/4-17 11:27 -


Karl Håkan Sandell

Svar till Nisse.

Nej men 3st 6or efter varandra blir waw waw waw och alltså hos oss www.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 20/4-17 11:38 -


Bågen

Man har gått i väggen säjer man när någon blir psykiskt sjuk så ska man tålka uppenbarelseboken också.

Man ska inte ta på det bokstavligt. Man behöver vishet för ska kunna tålka det.

Svara -   - 20/4-17 12:00 -


Emiratus

Svar till Karl Håkan Sandell.

Dem flesta som läser det här har säker ett kreditkort, innehållande ett chip. Det är inte så stor skillnad att hålla ett kreditkort i handen, eller ha den i fickan, jämfört med att få chippet intryckt i handen (som ju är mer praktiskt). En tatuering (streck-kod, serialisering) är billigare och många är numera vana att tatuera sig. Tänker även lite på hur Judarna märktes i konc. lägren...

Svara -   - 20/4-17 19:22 -


Tomas N

Svar till Karl Håkan Sandell.

Det kan ju inte vara www och internet endast,för då har alla tagit märket redan.

Nej,jag tycker det i stora drag är tydligt om man läser uppenbarelseboken från kap 12 och framåt.Det står att det skall förekomma tvång och sedan när vilddjuret döms och falske profeten kastas ned ,står det att de har lurat folk att ta emot märket på handen eller pannan. Alltså verkar det exakta förfaringssättet inte vara givet,men effekten är given. Det står ju mycket text om hur mycket plågor det blir för de som tog emot märket.

Det står också att man tillbad vilddjuret efter att ha tagit emot märket. Det sammanfaller med stor förundran över vilddjuret. Man kan räkna med att Guds Helige ande skall varna de troende från att ta emot märket.Många kristna kommer nog tyvärr ta märket ändå p g a förförelsens kraft och att bara den som håller ut till slutet blir frälst. Vi måste själva hålla ut och vara starka och agera och välja rätt.

Och eftersom vare sig den antikrist eller falske profeten ännu manifesterats tydligt så har det inte skett ännu. Men det är ganska nära,både tekniska möjligheter,världsstat och kontrollsamhälle,falska profeter,avfall,kärlek som kallnar och krig och rykten därom.

De här allvarliga händelserna ligger alldeles runt hörnet, så det finns ingen anledning att skjuta upp något som är viktigt för Gud. Och läsa bibeln på ett bra sätt.

Grundligt och ödmjukt med andens ledning och utan att sikta på att bli en superprofet med full koll på Daniel,Hesekiel och de svåra bitarna.

Men jag tycker det är viktigt att läsa uppenbarelseboken ändå om man kan låta förtåelsen växa succecivt och acceptera att man inte förstår allt ändå. Matteus 21-28 är viktigt att läsa också.

Svara -   - 20/4-17 20:09 -


Maj

Även om jag inte tänker ta chippet själv, så detta chipp vara ett medel att vagga in folk till det riktiga märket. Eln Peter Fjellstehts förklaringar, så ska detta märke innerhålla nåt mer. Dvs man svär en ed till sytem, eden innerhåller ett FÖRNÄKANDE av treenighetens gudom, troligtvis en ed för någon"annan". Som belöning får man möjlighet att fortsätta sin handel. Kanske bock i ett datasystem som du intygar då du med din hand klickar. JA JAG säger inte INTE att det blir så med bocken och datssystemet, det var bara ett EXEMPEL!!

Men det ska till mer än bara ett chipp. Du kommer till en punkt där en ED och FÖRNEKELSE av hela Gudommen måste till, och där du väljer att underordna dej något annat.

Svara -   - 20/4-17 22:04 -


Emiratus

Svar till Tomas N.

Det står att det skall förekomma tvång och....

Det står att människor kommer att påverka att (fås att) välja märket...inte tvingas

Svara -   - 20/4-17 22:19 -


Maj

Svar till Emiratus.

Ja sant

Svara -   - 20/4-17 22:21 -


Maj

Försöka att tvinga mentalt mrd övertalningsförmåga och press, men man blir dödad om man inte tar det. Men vi ska välja att dö i kristus om så är

Svara -   - 20/4-17 22:24 -


Tomas N

Svar till Emiratus.

I Folkbibeln -98 står det tvingar. Upp 13:16 . Jag tolkar det som att de kommer med tvång,men givetvis kan man säga nej. Står det tvång så tänker jag stark påverkan och försök till tvång och övertalning/hot

Svara -   - 20/4-17 23:50 -


Ssss

Det förmår stora och små att låta giva sig ett märke

Läs upp 15. Vi som kämpar oss fria från odjuret dess bild och dessa tal..

Svara -   - 21/4-17 15:05 -


Janne O

"I Folkbibeln -98 står det tvingar."

Ja, men i grekiskan finns vanliga verbet för "göra." Poieo.

Vilddjuret "gör" eller "får/förmår" alla att ta märket - som Ref och KJV har det är rätt. Skulle tro att det är kopplingen till Hitler och judestjärnan under WW2 som gör att Folkbibeln översätter "tvingar."

Som vi redan ser (i vårt hav av elektronik) kommer inte många att fatta vilken fälla de går in i. Världen går mot sitt slut och det kommer vara stor skillnad på dem som har märket och inte.

Svara -   - 21/4-17 18:05 -


Tomas N

Tack för förtydligande. Jag kollade i KJV som använder ordet cause = förmå. Dags att skaffa en reformationsbibel tror jag.

Men jag tycker ändå folkbibeln är ganska okej.KJV är annats det jag har som referens även om man inte skall göra en avgudar av det heller som en del gör.

Jagtycker också repetitiva och grundlig läsning av uppenbarelseboken är nyttig och man ser mer och mer.

Så länge som man inte tror att man skall hamna i en vattentät checklista där allt kan refereras åt alla håll genom GT så är det god läsning.

Kanske skulle jag snarare uppmana läsning av uppenbarelseboken att varvas med evangeliet och epistlar

För profetior behöver grundas i lärjungaskapets grundbefallningar . Annars riskerar man att bli som en farisee

Svara -   - 21/4-17 19:22 -


Janne O

Svar till Tomas N.

Bra att du börjar med Reformationstexten! Jag har ett ex här om du vill jag ska skicka till dig. Det är den riktiga NT och man blir mycket säkrare i tron av Guds riktiga ord. Utan massa veka, teologiska, otydliga eller uteblivna verser! Skillnaden mellan SFB och REF/KJV är var och hur bibeltexterna har kommit till. Det är inte samma Bibel från botten.Teologerna gör allt sedan 1800-talet för att kristna inte ska läsa den Bibel alla väckelser kommer ifrån. Ekumeniken är nästan total i denna fråga. Vatikanen både godkänner och promotar grundtexten till SFB och Bibel 2000 och använder den själva. Säger en hel del hur långt ifrån väckelse vi är idag. När bibeltroende försvarar Vatikansponsrade projekt...God Bless!

Svara -   - 21/4-17 19:41 -


Maria

Svar till Karl Håkan Sandell.

Aldrig i livet skulle jag ta chip i handen

Svara -   - 30/6-17 00:59 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Förförelse och förvirring nu nere på bebisnivå

Av Holger Nilsson 

Förförelse och förvirring nu nere på bebisnivå.

Holger Nilssons debattartikel i Aftonbladet 23 november 2017. 

Nu är det verkligen hög tid att säga ifrån! Jag tänker på en bok som lanserades helt nyligen. Den är skriven av Susanne Pelger, lektor vid Lunds universitet.

33

Läs allt!


De utvalda

De utvalda - judarna.

Jesus talar om att änglarna ska samla hans utvalda då han kommer tillbaka, men vilka är hans utvalda?

10

Läs allt!


Icas julkalender med hijab

ICAs julkalender med hijab.

Bild: Icas julkalender. 

Ica har gjort en julkalender där bland annat en kvinna med hijab som sitter runt ett julbord.

17

Läs allt!


Gud kallas inte »han» i Svenska kyrkans nya handbok

Gud ska inte längre kallas han.

Bild: Fria Tider. 

Gud som »han» och »Herre» har strukits i Svenska kyrkans nya handbok. Därmed har Svenska kyrkan förnekat frälsningen i Jesus Kristus och hindrar då människor från att bli frälsta!

33

Läs allt!


Theo och hans vänner - Barnprogram på Himlen TV7

Följ med i den nya animerade serien på Himlen TV7! Tillsammans med Theo tas vi med in i Bibelteatern i skolådan och lär oss mer om Gud och Hans värld. Dessutom får vi följa med på roliga äventyr med mössen Luther och Benny.

0

Läs allt!


Avfall eller uppryckelse?

Av Mikael Walfridsson 

Avfall eller uppryckelse?

Vad menar egentligen Paulus när han undervisar om en bestämd händelse som ska ske precis före vedermödan? Och är ordet avfall en förfalskning från katolska kyrkan i sitt motstånd mot reformationen?

22

Läs allt!




Äntligen advent

Läsarmejl av Ulrik Petersson 

Jesus kommer snart tillbaka.

Det finns flera advent, eller flera steg i Jesus ankomst.

4

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 47, fredag 24 november 2017 kl. 16:00

Jesus söker: Gudrun, Rune!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Kungen Kommer - Himlen TV7

Hur kan vi förbereda oss inför Jesu återkomst som Kung? Hur ser vårt framtidshopp ut? Kom med och be att Guds församling vakar med olja i sina lampor!

45

Läs allt!


Senaste kommentarer


De andliga nådegåvorna - Gösta Karlsson

Pastor Gösta Karlsson talar om Andens nådegåvor i ett nu några år gammalt klipp - men ständigt aktuellt!

1

Läs allt!


Perfekt julklapp: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten

Julklapp: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten.

100 kr! En sann berättelse om ofattbara förluster och om att vinna allt. Passa bra som julklapp!

1

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

1 226 online! | Sidvisningar idag: 235 358 | Igår: 257 968 |

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp