Surfar nu: 641 www.apg29.nu


800 år gammal profetia: Vi lever i Messianska sluttiden och 3:e templet ska byggas

Läsarmejl av nils 


Dr. Patricia Green USA, återger här vad Herren talat om Jerusalem och det 3:e Templet.

En profetia gavs till en Judisk man, Samuel Ben Judah, år 1217 (1140-1217). Han kallades Israels ljus, och 1217 skrev han denna profetia, vilket var 300 år innan Ottomanska riket erövrade Jerusalem 1517. Detta gör profetian så häpnadsväckande, när det sades så många år tidigare.

Profetian börjar så: När Ottomanerna,Turkarna intar Jerusalem skall de råda över staden i 8 Jubileer. 3 Mos. 25:8-12. Det är 7 årsveckor, det vill säga 7x7 år = 49 år, och det 50:e året skall vara ett Jubelår, alltså 50 år mellan Jubileerna. Så 8 Jubileer är 400 år.

Enligt historien vet vi att Ottomanska Turkarna ägde kontroll över Jerusalem år 1517 och ägde makten under 400 år som profeten sade. De besegrades av Brittiska militärer under general Edmund Allenby, den 17 december 1917, så exakt 400 år senare ägde Britterna kontroll över Jerusalem.

Profetian fortsätter: Efteråt skall Jerusalem bliva ett ingenmansland under 1 Jubilee, då Brittiska mandatet gav kontrollen till Britterna, enligt internationell lag ett ingenmansland. Det är häpnadsväckande att från 1917 blev det ingenmansland i 50 år enligt profetian!

Profetian fortsätter: I det 9:e Jubileet skall Jerusalem återkomma till den Judiska nationen, vilket Är Begynnelsen Av Den Messianska Ändetiden. Den Israeliska armen intog Jerusalem under sexdagarskriget 17 Juni 1967, 50 år efter 1917. Så exakt efter ett Jubilee 50 år, var kontroll och ägandet av Jerusalem åter till Judarna.

Det var första gången Israel hade kontroll av staden sedan förstörelsen år 70 e. Kr. När rabbi Judah Ben Samuel frågades varifrån han fått sin visdom sa han Profeten Elia. Rabbi Judah sade att Jerusalem skulle bli under Israels kontroll under det 10:e jubileet. Det är då från 1967-2017, och innebär att de behåller kontrollen under det 10:e Jubileet enligt judisk kalender är 10:Jubileet året 5777 den 21 augusti 2017.

***

Dr. Patricia Green fortsätter här att säga vad Herren visat henne om det 3:e Templet.

Den 9 november 2016 när Donald Trump förklarades vinnare av valet, gav Herren mig 1 Kung. 5:5 tre gånger.

"Därför tänker jag nu på att bygga ett hus åt Herrens, min Guds namn, såsom Herren talade till min fader David, i det han sade: Din son, den som Jag skall sätta på din tron efter dig, han skall bygga huset åt Mitt Namn." 

Efter att jag läst detta ord kände jag i min ande att ordet var givet för Donald Trump men visste inte varför.

Nästa dag,10 november 2016 när jag var i bön i tungor och tårar och slutat, sa den helige Ande: Jag önskar att du går till ditt altare för Jag önskar uppenbara för dig 1 Kon. 5:5. När jag stod där vid mitt altare gav Herren detta ord till mig,bara 24 tim.efter Trump blivit förklarad bli nästa USA-president.

Herren sade: 

"Trump är Min Cyrus, han skall hjälpa återuppbygga Jerusalem efter att det blivit attackerat. Det skall bli ett Krig mycket snart och Jerusalem skall anfallas. Många skall sörja, men det blir ett kortlivat, för jag skall återuppbygga Jerusalem. Salomo byggde Mitt tempel som Jag sade genom min tjänare David. Det skall bli ett 3:e Tempel,det är bestämt i Mitt Heliga ord. Min Cyrus Donald Trump skall bli instrumentet i byggandet av 3:e Templet i Jerusalem. Många förklarar att Trump är ond för att göra detta,men Jag har utvalt honom för det."

18 januari 2017 vaknade jag på natten med detta budskap från Herren:

"Jag har ett budskap för Israel: Krig, Krig kommer snart, mycket snart." 

Så det kommer ett Krig i Israel och från budskapet Herren gav mig blir detta kortlivat. Efter Krigat skall Trump hjälpa bygga Jerusalem och Herren sa att Trump blir instrumentet i byggandet av 3:e Templet.

Patricia avslutar med Sak.1:14-16:

"Predika och säg: Så säger Herren Sebaot: Jag har stor nitälskan för Jerusalem."

Och Sion vers 16: 

"Därför säger Herren så: Jag vill åter vända Mig till Jerusalem i barmhärtighet;Mitt hus skall där bliva uppbyggt,säger Herren Sebaot och mätsnöret skall spännas över Jerusalem."

Låt oss bedja för Israel att förluster i döda blir minimal, och om ett övernaturligt ingripande så att Araberna vet att Israels Gud är den ende Sanne guden.


nils

Läsarmejl


submit to reddit


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades fredag 14 juli 2017 23:32 | #läsarmejl #nils #tidstecken #profetia | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

27 kommentarer

Lasse Sat, 15 Jul 2017 00:20:35 +020

Jag blir bara ledsen 😭 Nils😊 men jag vet att du är ärlig o Gudfruktig Jesu frid önskar jag dig 💓 från mitt hjärta MVH Lasse

Svara


Lasse Sat, 15 Jul 2017 07:17:02 +020

En lovsång till dig Nils 😊 önskar dig en Välsignad dag. https://youtu.be/MvVHf-ZeT0E

Svara


nils Sat, 15 Jul 2017 08:06:15 +020

Svar till Lasse. Lasse,det är tider av spänningar och förändringar i M-östern som Guds ord sagt.
Men vågar vi Tro att Herren även Idag talar till oss genom sina profeter?
Ang.krig i Israel har även fler fått att så kommer att ske,troligen Ps..83 kriget.
Men Herren kommer att hjälpa Israel,att arabländerna inser att Herren är Israels Gud.
När det gäller Templet så låter det märkligt,men vi vet att Trump är en Israelvän som trots mångas motstånd vann valet men många ej gillar.
Det är fler som av Herren fått höra att Trump är utvald av Herren.
Denna Dr. Patricia Green fick av Herren i förväg veta att Obama skulle bli vald,likaså att Trump skulle bliva vald.
Även en annan Herrens tjänare,Sadhu Sandhu Selvaraj fick veta detta både ang.Obama och Trump.
Han fick också av Herren veta att det år 2017 skulle komma ett krig mot Israel.
Han fick höra;" 70 år av Israels historia är mycket betydelsefullt.Det kommer en vändpunkt i Israels historia 2017,det blir det 70-året av Israels tillstånd.
Tiden är från när förbundet tecknades," vilket var 29 Nov.1947.
Lasse ingen oro för Herren kommer själv att stadfästa sitt ord genom sina profeter.

Svara


Lasse Sat, 15 Jul 2017 09:49:47 +020

Svar till nils.

Det finns falska och äkta profeter så står det i Bibeln, Hesekiel 13 jag litar på Bibeln till 100% o jag vet att du vill väl Nils 😊 du är en fin person, samt jag förstår att du ochså har varit ute för svårigheter. Men du får vila i Jesu sårmärkta händer MVH Lasse https://youtu.be/5B59WVOJa2I

Svara


Alf Sat, 15 Jul 2017 10:54:22 +020

Läsvärt om "Sadhu Sandhu Selvaraj".

http://futurepastor.com/post/77998383808/why-im-hesitant-about-sadhu-selvaraj

Svara


nils Sat, 15 Jul 2017 13:24:35 +020

Svar till Alf. Läsvärt om Jesus i Luk.11:14-26!!

Svara


Lasse Sat, 15 Jul 2017 22:10:13 +020

Svar till nils.

Detta i Bibeln är helt sant Nils 😊 tack för Bibelordet du delade som var kraftfullt ☝

Svara


Brith Aspenlind Sun, 16 Jul 2017 00:55:18 +020

Arkeologer och teologer har funnit att Herodes Antonia fort låg uppe på vad som idag kallas Tempelplatsen. Måtten är exakt dem som den judiska historikern Josephus anger för denna, samt skilda militära anläggningar från denna tid. Likaså måste det ha varit en vattenkälla för alla mikvebad vid templet. Nere vid Davids stad finns en sådan som rymde tiotusen. Nehemja 2:25, 3:7. 2 Sam 24:21, 3:1 En Gihonkälla. OM nu templet inte låg där man trott. Om Västra muren inte är en stödmur för templet utan till Herodes fort, då kan allt ta väldig fart, för då har de inte två moske´er i vägen längre... Jesus sa om templet att " inte en sten ska lämnas kvar"...

Vad som är sant vet jag inte, men framtiden kommer att utvisa det. Men allt kommer att gå fort. Offer införs av den som sluter fred med judarna under 7 år. Efter 3,5 år avbryter Antikrist dessa och ondskan blir helt uppenbar för alla. Då är det sent, mycket sent på jorden.

Svara


Karl Håkan Sandell Mon, 17 Jul 2017 14:44:39 +020

Det jag tycker är mest intressant i det här resonemanget om ett tredje tempel på tempelplatsen är att där redan står ett Tempel. Ett Tempel till Allah.

Där står Klippmoskén och den står på den heligaste platsen som finns. Där Israels tempel stått med sitt allra heligaste. I Daniels bok kan vi läsa.

Dan 12:11. Och från den tiden, det dagliga [ständiga] offret tas bort och så att förödelsens styggelse [ödeläggande avgudadyrkan, det utblottande äcklet] sätts upp, är 1290 dagar.

Dan 12:12. Lycklig den som väntar och har nått 1335 dagar.

Och Jesus förtydligar när han talar om förödelsens styggelse att den ska stå på helig mark.

Klippmoskén restes 688 och år 2023 har det gått 1335 år sedan den restes. Då har alltså den falske Profeten Muhammed och hans tro behärskat det Allra Heligaste och Templet i 1335 år.

Det blir intressant att se vad som skall hända 2023.

För den som undrar så ger 1290 år, vårt år 1978 och det var då som Camp David förhandlingarna inleddes som senare ledde till fred med Egypten och Jordanien.

Och faktum är att 3,5 år omräknat till dagar blir 1260 dagar och tar vi det som år alltså 1260 år kommer vi till till 1948. Så det här med Klippmoskén är något. Och Antikrist sitter alltså redan där i Templet och har gjort det sedan 688, men snart är hans tid över.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Leif Boman Mon, 17 Jul 2017 19:35:21 +020

Svar till Karl Håkan Sandell.
Klippmoskén restes 688 och år 2023 har det gått 1335 år sedan den restes.

Problemet K-H, med ditt räknesätt blir bara det att judarna helt plötsligt skall börja räkna åren på hedningars vis, varför det?

Borde åren inte räknas som de alltid har gjorts, och även gjordes på Daniels tid, dvs 360 dagar på ett år, det tycker jag vore mer logiskt. Och det betyder i sin tur, att om Moskéen restes år 668 så var de 1335 åren redan här någonstans runt år 2003!

Jesu frid....

Svara


Karl Håkan Sandell Mon, 17 Jul 2017 21:03:28 +020

Svar till Leif Boman .

1335 dagar motsvarar givetvis 1335 år konstigare än så är det ju inte, och då kommer man till 2023.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Leif Boman Mon, 17 Jul 2017 21:41:10 +020

Svar till Karl Håkan Sandell.

Du kan inte räkna 365 dagar på ett år. Tydligt och klart har ett Bibliskt år räknats i ca 360 dagar på ett år ända sen början! Ditt räknande utgår tyvärr inte från Bibliska år!

Så räkna om och gör rätt!

Jesu frid...

Svara


Lasse Tue, 18 Jul 2017 06:51:30 +020

Svar till Leif Boman .

https://youtu.be/C7sNcHbkzKU en sång till dig Leif 💟 har en fortsatt fin dag 🌄 MVH Lasse

Svara


Karl Håkan Sandell Tue, 18 Jul 2017 08:25:51 +020

Svar till Leif Boman .

Nu ska vi inte röra till Guds Profetia. Det står faktiskt siffran 1335 och då ska vi använda oss av den, och inget annat.

Dan 12:11. Och från den tiden, det dagliga [ständiga] offret tas bort och så att förödelsens styggelse [ödeläggande avgudadyrkan, det utblottande äcklet] sätts upp, är 1290 dagar.

Dan 12:12. Lycklig den som väntar och har nått 1335 dagar.

Alltså 1335 dagar och med 1 dag som ett år får vi 1335 år, här ska det inte vara någon omräkning, vi byter ju bara samma antal dagar mot samma antal år.

Det du pratar om är något helt annat nämligen att det i det Babyloniska året är 360 dagar och det var det jag använde mig av när jag räknade om 3,5 år till 1260 dagar och kom fram till 1948 det år Israel bildades. 360 * 3,5 = just 1260, vilket ger 688 + 1260 = 1948.

Men i det här fallet har ju Daniel själv skrivit siffran vi ska använda oss av och då använder vi den och inget annat. Och då kommer vi till 688 + 1335 = 2023. Och vi får se vad Gud har i beredskap det året.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Leif Boman j Tue, 18 Jul 2017 09:44:48 +020

Svar till Karl Håkan Sandell.
Nu ska vi inte röra till Guds Profetia. Det står faktiskt siffran 1335 och då ska vi använda oss av den, och inget annat.

Det är just det jag också säger. En Biblisk månad är i stora drag 30 dagar, och det handlar inte om något Babyloniskt utan om den tideräkning som funnits ända sen Adams och Noas tid. 12 månader x 30 dagar = 360 dagar, detta blir ett Bibliskt år och inte så mycket annat! Det du räknar är efter modern tideräkning, inte den Bibliska!

1335 Bibliska år blir alltså ca år 2003 och inte 2023.

Det är inte att röra till det utan det är bara att vara mer Bibliskt korrekt.

Mvh/Leif...

Svara


Kaj Östholm Tue, 18 Jul 2017 13:07:31 +020

Herren är God ! Och Hans Nåd varar för evigt !

Vad som än händer vänner, så är strax augusti 2017 här.

Vi bör ej förakta den profet som talar från Herren. Facit kan strax läsas...

Svara


nils Tue, 18 Jul 2017 18:25:36 +020

Svar till Kaj Östholm. Beklagar ett misstag i dateringen av Judarnas nyårsdatum Rosh Hashana.2017.
Efter kontroll i Judarnas kalender finner jag att det är den 21 Sept.2017 som Rosh Hashana,deras nyårsdag infaller,och även deras årtal 5777.
Beklagar detta misstag, Ej 21 Aug.2017 som angavs i profetian,utan 21 Sept.
Men årtalet har dock en profetisk innebörd då det är 120 år efter Balfourdeklarationen,och 70 år efter att F.N. gav Israel statsrättigheter 29 Sept.1947.
och 50 år senare 1967, som Israel intog östra Jerusalem. Mvh./nils

Svara


Leif Boman Tue, 18 Jul 2017 22:13:49 +020

Både den Judiska och våran kalender är felaktiga. Våran tideräkning började ju inte förrän någon gång ca år 525 efter Kristus och är endast ungefärliga spekulationer. Jag anar att våran kalender nog är minst 30 år för långt kommen. Den borde egentligen fortfarande vara en bit under år 2000 sen Kristus om det skulle vara rätt.

Den judiska kalendern är nog mer fel ute, ca minst 200 år fel sedan Adams tid. Den borde enligt alla tidstecken vara framme på ungefär minst åtminstone år 5975.

Vi är för långt framme och judarna är för långt tillbaka.

Jesu frid...

Svara


Karl Håkan Sandell Tue, 18 Jul 2017 23:26:03 +020

Svar till Leif Boman j.

Det var ett sagolikt tjatande. Står det 1335 ska det givetvis vara 1335. Det du pratar om har inget med antalet år att göra här, utan det blir 2023.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Leif Boman Wed, 19 Jul 2017 06:02:11 +020

Svar till Karl Håkan Sandell.

Givetvis är 1335 exakt rätt som det står, men ditt räknesätt, "även om du inte verkar kunna förstå det", är ungefär som att 7+2=11.

När Bibeln talar om år så handlar det om 360 dagar och inte mer. När K-H talar om år så handlar det om ca 365 dagar!

T.ex när Johannes Uppenbarelsebok talar om tre och ett halvt år så är det också ibland skrivet i 1260 dagar, 360+360+360+180=1260, inte som du räknar, 1275 dagar.

Rätt skall vara rätt och inte fel älskade K-H!

Jesu frid...

Svara


Karl Håkan Sandell Wed, 19 Jul 2017 08:55:38 +020

Svar till Leif Boman.

Du blandar ihop begreppen. Det du pratar om är när man räknar ut hur många dagar det är på ett antal år. Och då räknade man 360 på den tiden och vi ska givetvis använda oss av det när vi räknar på den typen av profetior.

Det var ju så jag räknade när jag kom fram till 1948: 3,5*360=1260. Och 1260 + 688 = 1948 det år Israel blev nation. Där ska man göra som du säger för där räknar man just dagar per år.

Men här när vi har en klar siffra angiven. Nämligen 1335 dagar och vi bara byter dagar mot samma antal år så är det något annat och då använder vi den siffra Bibeln gett oss. Vi ska ju inte skriva om Bibeln.

Och då blir det från det år klippmoskén byggdes 688 + 1335 = 2023. Klippmoskén är denna förödelses styggelse som står på helig plats som Jesus nämner. Och här har vi återigen Bibelordet i Daniel.

Dan 12:11. Och från den tiden, det dagliga [ständiga] offret tas bort och så att förödelsens styggelse [ödeläggande avgudadyrkan, det utblottande äcklet] sätts upp, är 1290 dagar.

Dan 12:12. Lycklig den som väntar och har nått 1335 dagar.

Hoppas du nu förstått, annars vet jag inte hur jag ska förklara bättre. Men 2023 ligger ju i närtid så vi får se vad Gud gör det året.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Leif Boman Wed, 19 Jul 2017 09:10:34 +020

Svar till Karl Håkan Sandell.

Jag tror nog inte att den profetia egentligen handlar om det du vill mena, men oavsett vilket så är det ändå inte vår moderna tideräkning du kan följa, ett Bibliskt år förändras inte bara för att någon i västvärlden ändrar tider, men!

Givetvis kan det ändå hända grejer även under vårat år 2023.

Ha det gott i alla fall!

Mvh/Leif....

Svara


Peter Thu, 20 Jul 2017 12:16:41 +020

Svar till Karl Håkan Sandell.

Karl Håkan, du räknar med vårt år. Alltså 365 dagar.

Hur skall en kines räkna? Eller någon från en stam i Afrika?

Vi ser ju åren som olika längd. När profetian skrev ned hade Daniel ingen aning om hur vi skulle räkna år.

Du har rätt. Men du har fel.

Låt oss vänta sex år och se vad som händer.

Svara


Bengt-Åke Thu, 20 Jul 2017 14:28:52 +020

Människor spår och Gud rår. Det är sant. Guds loggbok är ingen som får se facit på. Spekulationerna hejar på.

Svara


Peter Hall Fri, 21 Jul 2017 17:05:16 +020

Svar till Karl Håkan Sandell.

Innan Klippmoskèen stod klar år 688, så fanns redan Umars trämoskè på Tempelberget omkr. år 670. "Förödelsens styggelse" kan de vara likaväl.

Svara


David Sat, 23 Sep 2017 14:37:02 +020

Intressant resonemang. Men jag förstår inte vart ni får siffran 688 ifrån. När jag söker på google om när klippmaskinen byggdes så nämns aldrig den siffran. Förutom på någon kristen hemsida. Däremot Står det att den börjades byggas 644 och blev helt klar år 705. Om detta stämmer så faller ju hela resonemanget. Vart får ni året 688 ifrån?

Svara


nils Sat, 23 Sep 2017 19:52:51 +020

Svar till David. Enl.N.E. uppfördes Klippmosken åren 687-691 av araberna.

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 20, söndag 19 maj 2019 kl. 16:33

Jesus söker: Maj, Majken!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
söndag 19 maj 2019 12:29

Tack Jesus för bönesvar! Inte så ensam i dag.

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp