380 online! | Sidvisningar idag: 177 885 | Igår: 167 444 |

www.apg29.nu

Aftonbladet нике эркек менен аялдын шериктиги деп уя

Aftonbladet нике эркек менен аялдын шериктиги деп уялган

Picture: Aftonbladet.se. 

"Черногория, Болгария, Италия, Испания, Германия, Узбекистан жана Македония да, эркек менен аял, же бир жыныстуу никеге тоскоол башка укуктук мазмундагы союз катары никени аныктама Constitutions бар", Aftonbladet таза коркуп деп жазат.

Мен бүгүн караган бир укмуш magstark жана чындыкты окуп макаланы көпчүлүк кристалдуу таза баш бүгүн Aftonbladet-жылы. Башкача айтканда, ошол үй-бүлө, эркек-аял бирикмеси. Анын ордуна, мындай мамиле гомо жана силер менен иштеш керек деген табигый нерсе экенин, мен түшүнө алабыз Aftonbladet пикир-жазуучу, деп ойлойм. Чынында коркуп макала жазуучу мындай деп жазган:

"Черногория, Болгария, Италия, Испания, Германия, Узбекистан жана Македония эркек менен аял, же бир жыныстуу никеге тоскоол башка укуктук мазмундагы союз катары никени аныктама да Constitutions бар."

Түз Phobia жана нике-ерсе

"Да", "Адам союз катары никени аныктайт жана аял" толугу менен туура эмес бир нерсе Ошентип, жана сиз үрөйү учуп, барып турган Constitutions бар. Aftonbladet ошондуктан жийиркеничтүү нерсе бар экенин көрүнөт. Бул макала аркылуу кабар улутчулдук менен көрүп турат. 

Бул анормалдуу эч нерсе жок экенин, бул жол менен нормалдуу бурмалоо канчалык коркунучтуу. Ушундай гетеросексуалдык-баягы эле, нике-баягы эле болушу мүмкүн деп ойлошот!

ЛГБТ куттуктап

Өлкөлөрдүн дагы ЛГБТ достук-болуп калган. аны кандай болбосун түшүнүү кыйын эмес. Ал ондогон жылдар энеси, атасы балдары менен гомосексуализм жана heterosexuality жана табигый никеге каршы массалык кампания болуп келген. 

Мен Aftonbladet үгүт макаланы окуп жатканда мен бул табигый нерсе катары гомосексуализм жана башка ЛГБТ маселелерди үчүн ЕБ-сезимсиз иштеген экенин түшүнөм. бүт эл бул жолу homosexualiteter-жылы.

күнөөдөн куткарылуу

Ыйса айкаш жыгачта биздин күнөөлөрүбүз үчүн өлүп, үч күн көрдө жаткандан кийин, ал өлүп калды. Эгер жашоодо Жахабанын бул тирүү Ыйсаны алып жатканда сиз сактаган жана күнөөдөн куткарып калат!

Europe боюнча азыр эмне болуп жатат, биз акыр заманда жашап жатабыз ырастоо болуп саналат. Иса түбөлүккө жоголуп кете албашы үчүн, өз убагы бар, ал эми кабыл!


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg Friday 27 July 2018 17:28 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


STÖD APG29.NU


145 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

Leif Boman

Aggressiviteten kommer allt mer att öka angående detta. Det visar berättelsen om Lot.

Innan de hade lagt sig omringades huset av männen i staden, Sodoms män, både unga och gamla, allt folket utan undantag. De ropade på Lot och sade till honom: ”Var är männen som kom till dig i natt? Skicka ut dem till oss så att vi får ligga med dem.” Då gick Lot ut till dem i porten, stängde dörren efter sig och sade: ”Mina bröder, gör inte så illa! Jag har två döttrar som aldrig har legat med någon man. Låt mig skicka ut dem till er, så kan ni göra vad ni vill med dem. Gör bara inte något mot de här männen, eftersom de har kommit i skydd under mitt tak.” Men de svarade: ”Flytta på dig!” De sade vidare: ”Han har kommit hit som främling, och nu vill han bli vår domare! Nu ska vi göra mer ont mot dig än mot dem.” Och de trängde sig med våld mot Lot och stormade fram för att spränga dörren.

Första Moseboken 19:4‭-‬9

Genom denna berättelse kan vi tydligt förstå vilken sorts tid vi lever i. Vi lever i den tid som Jesus har förutsagt skulle komma, kärleken skulle kallna, våldet ökar, och inte minst ökar också det homosexuella trycket märkligt nog alltid före domstider. Nu är vi där igen. Noas tid var likadan, Lots tid var likadan, och våran tid är alldeles likadan igen....

Dessa ondskans makter tränger sig fram på gator och torg idag, de nästlar sig in bland fackföreningar och politik. De står som ledare inom melodifestivalen och barnprogram, de finns idag överallt för att tränga sig fram med våld om så måste.

Hur detta sexfixerade gäng skall kunna smälta samman med det växande islam utan att någon av dem behöver ge vika blir en gåta som vi snart får se lösningen på?

Men, det är klart att lögnens andar på bägge sidor på något vis har en gemensam plan!

Jesu frid..

Svara -   - 27/7-18 18:52 -


Erik S

Ja det här är fullständigt absurt! Men i en sista tiden skall lögn göras till sanning och tvärtom. Och det onaturliga göras normalt. Flera års indoktrinering har pågått. Barnen får detta sig itutat hela tiden. Det är hemskt.

Leif skriver om "konfrontation" mellan hbtq och islam. Jag tillåter mig en gissning, då får nog hbtq svårt att hävda sig. Vi ser vad som händer i länder där islam får makt!

Om otroende eller ateistiska människor inte ser galenskaperna kanske är en sak, men att troende, frälsta människor anser att det är ok, är helt skrämmande. Och att sen präster, pastorer och församlingsföreståndare anammar detta är ännu värre. Flera inom Equmenia bl.a har ju t.o.m uppmanat folk att delta i Europride! Det är så man baxnar. Vad ska hända med dess "ledare" som förvillar och leder sin hjord vilse, helt uppsåtligt? Måtte Gud ha förbarmande med dom.

Det är allvarligt nu. Jag tror Gud inte har tålamod så mycket mer, med oss, med Sverige. Något kan mycket väl hända under denna pride-vecka. Gud kanske visar att man inte leker, hånar eller skämtar med hans ord och regler. Vi ska be, att arrangörerna får något att tänka på-och deltagarna också, givetvis. Det går inte att blunda för galenskaperna längre.

Ha en fin helg vänner och Shalom.

Svara -   - 27/7-18 19:24 -


Martin

Ja, Erik, men människor lämnar den världen efter att dom mött Jesus, inte tvärtom.

Svara -   - 27/7-18 19:36 -


Bengt

Det vore bra om några kända homosexuella blev frälsta och botade

Tex gardell och levengood

Svara -   - 27/7-18 19:40 -


Bengt

Och egentligen blir ju Inga homosexuella

Gifta heller

Inför Gud blir dom aldrig det

Dom blir ju bara lurade

Det är elakt att lura folk

Svara -   - 27/7-18 19:43 -


Marcus Björkskog

Hör inte till denna artikel men jag vet inte var jag riktigt ska skriva. Det blir blodmåne ikväll. 1948 då Israel fick det heliga landet tillbaka då var de fyra blodmånarna i samband med den judiska kalendern lövhyddohögtiden och påsken. Samma under 1967 under sexdagarskriget med samma mönster. 2015 i samband med att påven talade i new York var det också blodmånarna. Är det något speciellt som händer just nu?

Svara -   - 27/7-18 19:45 -


Mikael W

Svar till Bengt.

Är inte Jonas Gardell Kristen?

Jag tror nog han växte upp i en Kristen familj (?), så han kan vara din broder Bengt

Svara -   - 27/7-18 20:05 -


Kattis

På min arbetsplats tas det ofta upp hur vi ska förhålla oss Hbtq frågor! Detta tas upp när vi har Arbetsplats träff! Jag får bita mig i tungan! För jag tycker det här helt fel. Äktenskapet är instiftat av Gud . Jag har aldrig varit gift. Jag leva själv, om inte Herren skickar en man som verkligen älskar Herren. Men jag är helt emot med att leva Sambo. Då lever jag hellre själv! Det har jag sagt till Gud!

Svara -   - 27/7-18 20:11 -


Kattis

Jag vill leva själv, ska det vara!

Svara -   - 27/7-18 20:13 -


nils

Det viktigaste vi som den Kristna Kyrkan nu bör göra,är att Predika om Äktenskapets Helighet och Gudomliga innebörd.

Hur kan vi annars vara en Andlig Motkraft mot det sönderfall som drabbar samhällets grundval som ju skall utgöras av Familjen??
¤¤¤
Hör upp alla förkunnare,här måste ni som Tror på Bibelns och Jesu tydliga undervisning om äktenskapets Helighet,Instiftat av Skaparen själv,läsa på och Undervisa om detta!
Klarar ej Kristi församlinmg detta,är vi medskyldiga till det Moraliska sönderfallet i vårt samhälle!!
¤¤¤
Som ordspråket säger; "Städa Först städa framför din egen dörr ," eller att;" Ej kasta sten när man själv sitter i ett glashus."
VILL VI ta tag i detta Ömtåliga ämne om Skilsmässor,ofta åtföljd av Omgiften kan Herrens Härlighet åter finna sin plats i våra Gudstjänster och bli till en seger mot det Onda!!

Svara -   - 27/7-18 20:16 -


Bengt

Nja

Hans mamma var kristen

Men han själv lever ju i uppror genom

Sin livsstil

Svara -   - 27/7-18 20:24 -


Bengt

Det är rätt kattis

Svara -   - 27/7-18 20:27 -


Marita

Finns befrielse för alla som omvänder sig från sina synder !

Svara -   - 27/7-18 20:47 -


Katrina

Mark Levengood är katolik, född i North Carolina i USA.

Hans far var amerikansk medborgare, mor finska.

Hans sambo/partner/ Gardell växte upp i en kristen familj inom baptistkyrkan.

Svara -   - 27/7-18 20:57 -


Katrina

Svar till Kattis.

Ibland kan det vara klokt att vara tyst.

Tala är silver, tystnad guld.

Svara -   - 27/7-18 21:02 -


Katrina

Äktenskapet är heligt och sexualiteten är en gåva som ska delas inom äktenskapet. Framgår klart i GT och NT

Svara -   - 27/7-18 21:18 -


Mikael W

Svar till Katrina.

...men är inte Gardell och Levengood gifta med varandra? Många heterosexuella Kristna lever tillsammans som sambo...ogifta

Svara -   - 27/7-18 21:24 -


Bengt

Det är fel att göra det

Svara -   - 27/7-18 21:30 -


Christer Åberg

Svar till Mikael W.

Är inte Jonas Gardell Kristen?

Jag tror nog han växte upp i en Kristen familj (?), så han kan vara din broder Bengt

Nej, han är inte kristen eller frälst. Han förnekar att Jesus dog för våra synder.

I bibeln står det klart och tydligt att evangeliet är att Jesus dog för våra synder, att han blev begraven och att han uppstod på tredje dagen. Detta säger Bibeln att det är evangelium och det är detta evangelium som man blir frälst genom. Förnekar man detta då är man inte frälst.

”Bröder, jag vill påminna er om evangeliet som jag predikade för er, som ni tog emot och står fasta i, och genom vilket ni blir frälsta. Jag vill påminna er om orden som jag förkunnade, om ni nu håller fast vid dem. Annars var det förgäves att ni kom till tro. Jag meddelade er det allra viktigaste, vad jag själv hade tagit emot, att Kristus dog för våra synder enligt Skrifterna, att han blev begravd, att han uppstod på tredje dagen enligt Skrifterna,”

‭‭Första Korintierbrevet‬ ‭15:1-4‬ ‭SFB98‬‬

http://bible.com/160/1co.15.1-4.sfb98

Svara -   - 27/7-18 21:31 -


Bengt

Katrina

Heter du Stephan i efternamn?

Svara -   - 27/7-18 21:31 -


Eva Svensk

Svar till Katrina.

man kan inte ärva frälsningen från sina föräldrar.Enbart efter omvändelse och bekännelse och ta emot Jesus som sin Herre.OCH lämna synden för all tid.

Svara -   - 27/7-18 21:35 -


Katrina

Svar till Mikael W.

Det kanske är gifta eller i partneskap.

Ja det är sant att många kristna lever sambo ,var och en väljer hur det ska leva sitt liv

ps

ta med paraply och åskledare när du ska " grilla", men tänk på att det kan kosta dig 1500kr i böter, eldningsförbud gäller, ;)

Svara -   - 27/7-18 21:35 -


Kattis

Svar till Katrina.

Jag nämde något åt det hållet när de pratade om Hbtq tror jag, att det är bara Snusk sade jag! Jag vet inte varför sade jag så!! Sedan fick jag stålsätta mig inför chefen! Ja Jesus är min beskyddare! Jag vill leva rent inför herren så jag kan vara ett redskap i Gudsrike!

En gång för länge sedan på ett böne möte! Jag var då runt 15-16 år . Det var en Eveganlist i den församlingen jag var med då Gilead i Göteborg, Pingstkyrkan. Numera Hilsong. Jo den här Evangelist fick en syn över mig, att jag var en mänsko fiskare! Jag vet att jag får vara ett redskap för herren. Han leder mig till människor som jag får vittna för!

Svara -   - 27/7-18 21:36 -


Katrina

Svar till Eva Svensk.

Det har jag inte påstått heller.

Svara -   - 27/7-18 21:40 -


Mikael W

Svar till Katrina.

...men är inte Gardell och Levengood gifta med varandra? Många heterosexuella Kristna lever tillsammans som sambo...ogifta

Svara -   - 27/7-18 21:45 -


Leif Boman

Svar till Christer Åberg.

Det hade däremot varit intressant att se hur länge deras förhållande hade hållit om någon av dem, eller bägge två hade blivit frälsta?

Frågan är om det hade gått några få dagar ens innan insikten hade växt till?

Svara -   - 27/7-18 21:47 -


Mikael W

Svar till Christer Åberg.

Absolut!

Jag har ingen annan uppfattning

Svara -   - 27/7-18 21:47 -


Katrina

Svar till Bengt.

Svar Nej

Svara -   - 27/7-18 21:54 -


Katrina

Svar till Mikael W.

enligt svensklag räknas de som gifta.

Svara -   - 27/7-18 21:58 -


Bengt

Men inte inför Gud däremot

Svara -   - 27/7-18 22:07 -


Katrina

Svar till Kattis.

Må Gud vara med dig och välsigna dig.

Jag brukar säga att enligt min tro är inte Hbtq rätt. Jag blir hånad men jag bryr mig inte om det

Svara -   - 27/7-18 22:10 -


Andreas

Snart kommer den röda solförmörkelse nu ikväll enligt Metro kl 21.15 i Malmö. Var beredda idag kan något profetiskt ske inatt/kväll. Kanske uppryckandet, vedermödans start eller något annat viktigt profetiskt tidstecken.

Israel vann 6 dagars kriget vid en röd solförmörkelse
Homosexualiteten är ett stort tidstecken likaså.
Bed för alla ofrälsta och håll er nära Jesus. Hans ankomst är nära. Som de står i bibeln i den sista tiden så skall de troende se tidstecknen vi här på sidan ser dem men den stora skaran av människor kommer sova.
Håll er vakna bröder och systrar.
Guds frid...

Svara -   - 27/7-18 22:37 -


Martin

Frågan är varför så extremt få kristna homosexuella blir fria från sin homosexualitet. Exodus Intl som jobbade med "gay conversions" lade ner för fem år sen, Alan Chambers avslutade med ett brev där han bad de deltagande om förlåtelse. Jag har för mig att jag har läst att dom inte hade lett en enda människa till befrielse. Jag får inte ihop det. Jesus, varför??

Svara -   - 27/7-18 22:37 -


Mikael W

Svar till Katrina.

....jag skrev inte att jag skulle grilla/elda.....jag skrev att jag skulle ta fram grillen

Svara -   - 27/7-18 22:48 -


Katrina

Svar till Mikael W.

OK....det skrev du ju....ta fram ...alldeles rätt, hur som helst var det skämt antar jag att du menade.

Svara -   - 27/7-18 22:54 -


Katrina

Svar till Mikael W.

OK....det skrev du ju....ta fram ...alldeles rätt, hur som helst var det skämt antar jag att du menade.

Svara -   - 27/7-18 22:54 -


Mikael W

Svar till Martin.

Det här är svåra frågor Martin.

Dock, viktigt att man som Kristen är respektfull och bussig mot homosexuella....för dem är ju i 1:a hand våra medmänniskor.....vår nästa.

Jesus är den som i slutändan dömer

Svara -   - 27/7-18 22:58 -


Bengt

Kan vara så att det handlar om demoner

Känns fel att han bad om förlåtelse

Tror ändå en del blir botade

Kan vara fler än vi vet om

Svara -   - 27/7-18 22:59 -


Bengt

Kanske vi.får vara med om mer sådant

Framöver
Förhoppnngsvis

Svara -   - 27/7-18 23:02 -


Mikael W

Svar till Katrina.

I morgon ska det bli regn där jag bor :)

Jag har aldrig längtat så mycket efter regn förut

Svara -   - 27/7-18 23:03 -


Katrina

Svar till Martin.

Kanske därför:

Romabrevet 1

25De hade ju bytt bort Guds sanning mot lögn och tagit sig för att dyrka och tjäna det skapade framför Skaparen, honom som är högtlovad i evighet, amen.

26Fördenskull gav Gud dem till pris åt skamliga lustar: deras kvinnor utbytte det naturliga umgänget mot ett onaturligt;

27sammalunda övergåvo ock männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes i lusta till varandra och bedrevo styggelse, man med man. Så fingo de på sig själva uppbära sin villas tillbörliga lön.

28Och eftersom de icke hade aktat det något värt att taga vara på sin kunskap om Gud, gav Gud dem till pris åt ett ovärdigt sinnelag, till att bedriva otillbörliga ting.

Kanske för att vi alla ska se att vi är syndare, erkänna det be om Nåd och frälsning

Svara -   - 27/7-18 23:07 -


Andreas

Svar till Martin.

Jag kan inte svara på varför Alan Chambers inte omvände någon från sin homosexuella livsstil.

Men jag kan personligen säga att Gud har hört min och en pappas gråtande bön.
En pappa som jag känner som är katolik berättade sorgset att hans dotter var ihop med en tjej och lesbisk.
Vi började be om att Gud skulle omvända henne.
Efter flera års bön så kom hon hem en dag med en pojkvän.
Pappan grät av tårar Herren hade brutit hennes synd.
Jag själv kan av egen erfarenhet säga att Gud hör bön på detta området. Jag kan bara tacka herren att hon idag är gift med en man och idag är hon inte lesbisk.
Jag tror att syndaren själv måste också vilja omvända sig för att bli fri.
Vi kan bedja för syndaren men syndaren måste vilja svara på bönens kraft när Gud uppmanar personen att vända om.
På något sätt oavsett om man lever en homosexuell livsstil, stjäl, ljuger eller mördar så kommer Gud ge oss ett aktiv val att vända om. Maria Magdalena gjorde det likaså rövaren på korset och de fick förlåtelse. Så de finns hopp för alla.

Svara -   - 27/7-18 23:12 -


Katrina

Svar till Mikael W.

Ha haa...vädergubbarna lovar och lovar...nån regn har jag inte sett.

Svara -   - 27/7-18 23:18 -


Bengt

Finns det vädergummor också?

Svara -   - 27/7-18 23:24 -


Bengt

Andreas

Det var verkligen glädjande det du berättar

Svara -   - 27/7-18 23:26 -


Katrina

Svar till Bengt.

Mycket bra fråga...nästa fråga

;)

Svara -   - 27/7-18 23:31 -


Martin

Svar till Katrina.

Skulle du säga det till en trettonårig tjej, Katrina? Som märker att hon blir kär i sin tjejkompis när alla hennes kompisar blir kära i killar. Pride-bilderna är lätta att ta avstånd ifrån, men vi målar upp en lätt bild om vi säger att den får representera hela homo-världen. Det är inte sällan trasiga människor, dom behöver kärlek och läkande. Jag kan förstå att många av dom skyr kristna sammanhang. Dom ser oss som dömande och skenheliga. Men vi kan inte heller kalla svart för vitt, våra egna svagheter till trots. Vi kan inte snickra ihop en egen religion som ingen tar anstöt av. Jag hade gärna velat avsluta med nåt klokt som syr ihop hela frågan på ett bra sätt, men det kan jag inte.

Svara -   - 27/7-18 23:32 -


Lena Henricson

Svar till Martin

Har läst om folk från Afrika,som blivit befriade från homosexualitet.

Starkt det Andreas skrev till dig också.

Svara -   - 27/7-18 23:33 -


Martin

Svar till Andreas.

Ja, det händer, Gud vare tack!

Svara -   - 27/7-18 23:45 -


Katrina

Svar till Martin.

Jag skulle säga att jag dömer inte.

"Döm inte, så blir ni inte dömda. Ty med den dom som ni dömer med, skall ni bli dömda."

Svara -   - 27/7-18 23:53 -


Tomas N

Klart att hbtq handlar om demonisk verksamhet. Ingen hade ju själv valt det med handen på hjärtat efter som det inte leder till sann välsignelse.

Men hey ni som läser här och tror att kristna dömer er som kör hbtq racet. Enligt Gud så är all synd emot Guds vilja och dömd,men människan är skapad och älskad av Gud och kalld till att omvända sig och sträva efter rättfärdighet

Gardell och alla andra som tror,men lär ut en tro/evangelium som förledera andra kan vid dagens bokslut vänta sig en svår dom av Gud.

Chans till omvändelse finns varje ny morgon,men att trots möjligheter till insikt om sanning leda människor fel genom att feltolka eller strunta i vad Bibeln och den Helige ande säger har med sig en lön och en konsekvens som inte är bra

Jag tror att det i denna tid p g a Guds beslut om att det skall bli som på Noahs dagar och p g a multiplicerad synd i världen genom sexuell frigjordhet,omoraliskt liv,pornografi som är extremt tillgänglig etc har muterat och befruktats genom arvssynder som tidigare generationer gjort och normbrytande undervisningar i könsroller,feminism m m har samverkat till en stor utbredning av denna förvirrade ,perverterade och gränslösa sexualitet vilket gjort att det utbreder sig mera än vad man kunde anat

Men alla synd och all demonisk aktivitet och all bundenhet kan brytas och besegras genom Jesu blod och att be i Jesu namn om Guds vilja och ingripande

Den andemakt som har ett större inflytande och som omfamnar och tillåter exakt allt och alla (utom traditionellt sinnade eller vita män) är stark och rådande och den som ger hbtq och perverteringsanden utrymme.

Men alla makter måste böja sig under namnet som är över alla andra namn ,och det sker där Jesusfolket verkar och agerar och det handlar om att tala om räddningen och erbjuda den till alla så att den som vill kan få bli hjälpt

Svara -   - 27/7-18 23:56 -


Katrina

Svar till Martin.

Ps

Man vinner ingen till tro genom att döma utan visa kärlek och empati tills personen själv kommer till insikt.

Glöm inte att be.

Svara -   - 28/7-18 00:01 -


Bo westin

Utgångspunkten måste alltid vara Guds Ord. Sedan har vi verkligheten och människors situation. Kärlek, förståelse måste gå hand i hand med sanningen om synden. Aldrig döma människor. Men Bibeln visar på vägar till befrielse för den som vill ta emot. Ett råd: stanna kvar hos människan som vill bli frimen som kämpar.

Svara -   - 28/7-18 07:54 -


Mikael W

Svar till Martin.

Frågan är varför så extremt få kristna homosexuella blir fria från sin homosexualitet. Frågan är varför så extremt få kristna homosexuella blir fria från sin homosexualitet.

I nedanstående länk finner du en intressant berättelse om David som blev fri från sin homosexualitet. David menade att han först inte ville lämna sin sexuella läggning, men med sitt förnuft/samvete så förstod han att det var fel, och han tillät därför Jesus hela honom. Efter helandet försvann den tyngd av skuld han länge burit på.

Berättelsen indikerar på att den homosexuell själv måste vilja bli fri från sin läggning, innan Jesus griper in, vilket kan vara en anledning till varför så få Kristna blir fria. Man kan jämföra med en rökare. Det är svårt att sluta röka om man inte vill

(har jag förstått berättelsen fel, eller använder felaktig terminologi så får ni rätta mig)

https://www.apg29.nu/raddad-fran-27-ars-homosexualitet-26006

Svara -   - 28/7-18 08:05 -


Eva Svensk

Svar till Katrina.

Katarina det var inte för att tillrättavisa dig ville bara ha ut budskapet.Förstår efter dina inlägg här att du vet det.Önskar dig allt gott .mvh eva svensk

Svara -   - 28/7-18 10:34 -


Bengt

Jo i vissa fall kanske många kan människor vara besatta

Det är nog i stort sett ingen som vill bli

Homosexuell

Och många lider nog hela livet av.att.dom

Är det

Svara -   - 28/7-18 10:44 -


Roger T. W.

För några år sedan var det bara två män i kommissionen som inte hade hemmamän.

För övrigt vet jag inte längre vad som är lagligt att skriva och säga. Jag antar att jag måste hänvisa till Storebror och Storasyster om den saken, men tankebrott kan man ju begå i det tysta. Så var det också i Sovjet när folk talade politik i köket med stränga order om barnens tysthetslöfte. Det vittnesbördet har jag i absolut första hand. EU är ett nytt Sovjet.

Svara -   - 28/7-18 11:46 -


Malin

Svar till Martin.

Hej Martin! Gud kan verkligen befria från homosexualitet och liknande. Jag hade bisexuella känslor under kanske 20 års tid (det växte fram gradvis) men jag blev befriad från dem när jag tog emot Jesus som min frälsare och blev döpt i den helige Ande för åtta år sedan. Och då förstod jag ändå inte först - trots befrielsen - att det var fel att andra levde i homosexualitet - jag trodde på en del villoläror i början och hade kvar vissa av världens tankar.

Jag tror att avsaknaden på människor som befriats från homosexualitet beror på att det idag finns så mycket villolära och därigenom påverkan av onda andar i kristna sammanhang. Det är alltför sällan den helige Ande som verkar. Du kan själv som kristen vara ett stöd för någon som känner att den inte vill leva som homo- eller bisexuell. Det räcker att be enkelt utifrån Bibelns ord, om befrielse och frälsning. Sök Guds ledning, Han älskar dig och vill gärna använda dig för att nå fram till människor. Sefanja 3:17. Guds frid, nåd och välsignelse över dig!

Svara -   - 28/7-18 12:13 -


Roger T. W.

Svar till Kattis.

I så fall, min vän, fiska på de sekulära bloggarna. Hungern är stor och även okunnigheten. Jag ser omvändelser. Alla kommer inte helt rätt, men några gör det. Det viktiga är att folk tänker till. Några börjar läsa Bibeln..Det är helt öppet för de som vill verka och det är nytt. Se skörden. Jag har kämpa länge och glädjer mig över framgångarna, men berömmer mig inte.

Svara -   - 28/7-18 12:17 -


Bengt

Grattis Malin

Vad underbart

Tror du kan ha rätt i det med villolärorna

Svara -   - 28/7-18 12:17 -


Bengt

Grattis Malin

Vad underbart

Tror du kan ha rätt i det med villolärorna

Svara -   - 28/7-18 12:18 -


Katrina

Svar till Eva Svensk.

Ha det gott och Frid var med dig!

Svara -   - 28/7-18 12:33 -


Peter

Inför den himmelska byråkratin är vi alla lika mycket värda och att sänka ner den till människans låga nivå är att förolämpa den.

Guds kärlek är oändlig och gränslös så påstå inte att homosexualitet är nåt fel för vem är tror man att man är när man indirekt ifrågasätter arkitekten bakom.

Svara -   - 28/7-18 12:43 -


Emil E

Jag personligen har inget emot hbtq, och annser att alla människor har rätt att göra vad dom vill så länge dom inte skadar andra människor.

Men när det som i dagens Sverige har blivit fult att leva i ett heterosexuellt förhållande och äta stek med sås på söndag så börjar jag undra, varför får inte jag den respekt som jag ger andra? Mina barn har fått förklarat för sig att julen är bara en kommersiell storhelg så affärer ska tjäna pengar, jag är en mansgris för att min fru har vabat mer än mig (löneskillnad på ca 13000:-) osv, och detta ska jag bara stå ut med att främande människor säger om mig, varför.

Jag är inte religiösa men jag tror på gud, jag går sällan i kyrkan för jag finner min frid & ro i naturen som gud har skapat kan jag inte få leva mitt liv på det sättet utan att kleti & pleti ska lägga sig i?

Svara -   - 28/7-18 13:11 -


Rolf

Man kan bara bli ledsen över hur långt ner i onormalitet och Sverige har sjunkit. Det finns snart inga normer kvar och det är inte konstigt det är så det går i ett sekulariserat samhälle påhejar av staten och politiker.

Svara -   - 28/7-18 13:31 -


Bengt

Nej tyvärr är det väl så

Svara -   - 28/7-18 14:05 -


Bengt

Men Gud vill inte att vi ska vara homosexuella

Det händer att en del drabbas av.det ändå

Svara -   - 28/7-18 14:20 -


Mikael W

Svar till Emil E.

Så, du har ingenting emot hbtq?

Får man fråga om det något här i livet, och på denna planet, du anser dig vara emot...eller är du för allt ?

Svara -   - 28/7-18 14:28 -


Leif

Svar till Emil E.

Vill du inte följa med till evigheten då Emil?

Svara -   - 28/7-18 14:30 -


Mikael W

Svar till Emil E.

.....även jag känner frid och närhet till Gud när jag är i naturen :)

Svara -   - 28/7-18 14:31 -


Bengt

Det är bättre att vara ett Guds barn

Och du blir inte religiös då heller

Svara -   - 28/7-18 15:11 -


Bengt

Det var riktat till dig emil

Svara -   - 28/7-18 15:12 -


Bengt

Sann kristendom har inget med religion att

Göra

Det handlar istället om en relation

Svara -   - 28/7-18 15:14 -


Martin

Svar till Malin.

Underbart Malin och tack Jesus! Och tack till dig för bibelversen, den ska jag bära med mig för de regniga dagarna. Det finns en skörd därute som är mogen. Kanske inte så mycket hos de framgångsrika som hos de modstulna. Jag svarade en förtvivlad man på Flashback för ett tag sen att Jesus var hans enda chans. Flashback är ett hårt ställe, men inte en enda hånade mitt inlägg. En annan person bad mig att be för honom. Det känns som Jesus liknelse om mannen som skulle bjuda in till fest stämmer för vårt land. En efter en kom de med sina bortförklaringar. "När tjänaren kom tillbaka och berättade detta greps hans herre av vrede och sade: ’Gå genast ut på gator och gränder i staden och hämta hit alla fattiga och krymplingar och blinda och lytta.’" (Luk 14)

Svara -   - 28/7-18 15:28 -


Niklas Jönsson

Då är det verkligen hög tid för Aftonbladet att vakna upp då, har Aftonbladet inte fattat det förr då är det verkligen dags nu,bättre sent än aldrig.

Svara -   - 28/7-18 17:20 -


Niklas Jönsson

Det kanske är fler tidningar som är bakom flötet när det gäller detta ämnet,då är det även dags för dom att kliva fram och erkänna att dom har haft fel i detta om dom törs d.v.s

Svara -   - 28/7-18 17:28 -


Peter

Gud gråter över hur vi hatar, krigar , förföljer, våldtar, förtrycker och tvingar på dogma speciellt i dennes namn, men den som är överlycklig över detta är Satan som älskar när vi Guds namn gör detta vilket ingen eller få mycket få förstår.

Vi och dom blir aldrig bra och inget gott kommer ur det och absolut inte när man övertygad tror sig sprida i Guds namn.
Gud är allas Gud och inte enbart den som tror mest eller tror sig ha nån form av mera närhet eller kontakt eller om man läser ur Bibeln eller inte.
Gud och änglarna gläds över dina ansträngningar i livet , dina uppoffringar.
Vem är ni att dömma i tron att Gud står bakom era åsikter om andra som ej har eran tro eller erat tycke.
Sånt tillhör medeltiden och diktaturer.
Alltets allt samt änglarna som vi kallar dom bryr inte sig om vilken religion vi tillber.

Svara -   - 28/7-18 17:43 -


Bengt

Men Gud är helig

Vi kan inte leva hursomhelst

Men han vill och kan hjälpa oss att

Göra det som är rätt

Svara -   - 28/7-18 17:59 -


Tomas N

Svar till Peter.

@Peter

Vem har dömt någon här?

Skall man vara logisk och fair så är tycker jag spelreglerna ser ut ungefär såhär.

Alla människor söker efter om det finns en,mening,sanninga eller Gud/gudar. Om och när man undersöker och studerar någon av de befintliga Gudarna och trossystemen ,så bör man väl rimligen ha lite respekt över folk som gått före och olika profeter och filosofer. Att gå in och säga till följare av olika religioner kräver en del studier och behöver göras med respekt. Det tycker även jag som kristen för jag respekterar andra människors sökan efter Gud och sanningen,men jag har ingen respekt för de falska gudarna som förleder människor.

Många hanar i en gnostisk position där man har plockat ihop sin egen gud och religion.Det är respektabelt ,men om man går in i en teologisk diskussion där så kan det bli känsligt

Utmaningen gäller att pröva tron. Själv var jag sökare och gnostiker innan jag fann Gud fullkomligt genom hans Son Jesus.

Om man skall debattera kristen tro så kan man förvänta sig ett försvar av denna tidlösa tro som är både absolut och bergfast,men ger oändligt erbjudande om nåd till alla

Gud finns för alla och har också skapat alla och gett människor fri vilja att ha en relation med och följa honom efter fri vilja. Paulus skriver om detta i Apg17 en referens till grekisk filosofisk strävan efter en gud som de inte kunde sätta ett namn på.

Eftersom artikeln relaterar till hbtqfrågor så måste väl en relevant fråga vara hur andra gudar och religioner ställer sig till denna livsstil. Visst har det förekommit homosexualitet ,men det har aldrig varit något som samhöllen bejakat eftersom det inte främjar livet,familjen eller moraliska dygder. Det är destruktivt och hjälper inte ett samhälle framåt.

Kristna kanske framstår som mossiga här,men vi tror ju på att Gud och mänskligheten är i grunden samma nu som tidigare och vill inte bli förförda in i tidens trender eller olika samhällsutvecklingar

Fråga istället hur nyhedniska,muslimska .österländska eller andra samhällen ställer sig till homosexualitet.

Det är en gammal enkel klyscha och enkelt kort att spela att kristna är dömande till synd och t ex homosexualitet.

Kristna har kommit olika långt i sin kunskap om vem Gud är,men det bibliska är att utsträcka nåd och hjälp till individer med respekt,men värna om att makten och media drivs av sunda värderingar för att inte många oskyldiga drabbas.

En kristen kan egentligen inte vara liberal eller revolutionär när det gäller värdegrunden utan konservativ. Vill man strida en liberal kamp emut det värdekonservativa kristna så kommer man aldrig att mötas i samsyn.

Men respekt skall man ha mot människor och gärna en intelligent och saklig dialog

Svara -   - 28/7-18 18:25 -


Mikael W

Svar till Peter.

Gud gråter skriver du....

Varför tror du det?

Har du sett det med egna ögon, läst det i en bok (vilken bok?), eller hittar du bara på lite ?

Svara -   - 28/7-18 19:06 -


Leif

Svar till Bengt.

Ja, Bengt, Gud är verkligen Helig och har utstakat gränser...

Svara -   - 28/7-18 19:27 -


Lenny

Svar till Kattis.

Du har absolut rätt Kattis, äktenskapet är instiftat av Gud Fader det förutsätter man & kvinna, det är ett heligt avtal. Således inte det som HBTQ som inbjuder till, sådana lösningar som ej Gud Fader avsett. Äktenskapet förutsätter kärlek, tålamod mellan man & kvinna. Sanningen finns ju i bibeln! Paulus brev till Efesos 4 och 5

Det står ju att ju att, du ska älska Herren din Gud av allt ditt hjärta av all själ och Kraft! Utöver detta skall du älska din nästa såsom dig själv, detta förhållande ska ju råda även i äktenskapet.

Du berättade om att du funnit en församling och att du tagit emot Jesus Kristus, jag vet att du därmed hittat din säkra hamn.

Att ta emot Jesus, innebär verkligen ”räddningen ”Frälsningen. Just i dessa tider vad allt vi alla har att står inför, så att vi kan rida ut de kommande prövningarna.

Svara -   - 28/7-18 19:46 -


Martin

Svar till Mikael W.

Jesus är den som i slutändan dömer

Gud har redan dömt synden i Jesus. Han tog hela världens synd på sig när han spikades upp på ett kors "för att var och en som tror på honom skall ha evigt liv". Hjärtats tro, inte hjärnans kalla konstaterande. Jesus dog för den mest förhärdade läderbög, för varenda en som går i de där tågen som vi inte tycker om. Nyckeln till frälsning ligger i att tro att Jesus gjorde det för oss, var och en av oss personligen. Låt oss inte göra det svårare än det redan är att komma till Honom. Omvändelse från synd-budskapet är ett falskt evangelium, ett tillägg, ett icke-frälsande tillägg. Det är sannolikt den mest förödande villoläran i den evangelikala kyrkan idag. Den är skillnaden mellan en pånyttfödd kristen och en lagisk farisé. Hebreerbrevets författare förklarar vad biblisk omvändelse är. Det är omvändelse från döda gärningar. Dvs att dina gärningar har något med din rättfärdiggörelse att göra. Tro på Jesus! Vi får inte vackla om rättfärdiggörelse genom tro på Jesus. Vi har ingenting att komma med om vi släpper det. Om vi kommer till Jesus och viftar med våran "omvändelse från synd" och tror att den kan bidra till vår frälsning så kommer Han inte att släppa in oss. Så allvarligt är det.

Svara -   - 28/7-18 22:16 -


Leif

Svar till Martin.

Omvändelse från synd-budskapet är ett falskt evangelium, ett tillägg, ett icke-frälsande tillägg. Omvändelse från synd-budskapet är ett falskt evangelium, ett tillägg, ett icke-frälsande tillägg. Omvändelse från synd-budskapet är ett falskt evangelium, ett tillägg, ett icke-frälsande tillägg.

Vem som kommer med ett fullständigt galet evangelium är ju du Martin😱

Menar du verkligen riktigt på allvar att det Jesus Själv undervisar lärjungarna om, om hur de skall närma sig Fadern, inte skulle gälla längre Martin?

(Lukas 11:2‭-‬4) Då sade han till dem: »När I bedjen, skolen I säga så: 'Fader, helgat varde ditt namn; tillkomme ditt rike; vårt dagliga bröd giv oss var dag; och förlåt oss våra synder, ty också vi förlåta var och en som är oss något skyldig; och inled oss icke i frestelse.'»

Hur du kan ha missat ett av det mest grundläggande i evangeliet är en stor gåta för mig? Jag ser ändå att du menar allvar med din frälsning men, nu får du allt sätta dig i lugn och ro ett tag och prata ordentligt med Fadern om varför inte Jesu Ord borde gälla mer!

Hoppas att du gör så och redovisar svaret så småningom... Good luck brother!😁

Svara -   - 28/7-18 22:54 -


Leif

Svar till Martin.

En människa som inte vill be om syndernas förlåtelse kan aldrig bli frälst hur mycket Jesus än har dött och uppstått för våra synder!

Svara -   - 28/7-18 22:59 -


Martin

Att det tog så lång tid att få mothugg förvånar mig lite :) Haha vi håller den här tråden kort, annars kommer den nog hålla på till uppryckandet.

Jag förstår inte vad jag har missat? Var i Bibeln står det att man får syndernas förlåtelse om man ber om det?

Jag läser klart och tydligt ur Romarbrevets tionde kapitel. "Ty om du med din mun bekänner att Jesus är herre, och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli räddad. Hjärtats tro leder till rättfärdighet och munnens bekännelse till räddning.Hjärtats tro leder till rättfärdighet och munnens bekännelse till räddning."

Snälle Leif, gå inte emot rättfärdiggörelse genom tron allena.

Ty vi menar att människan blir rättfärdig på grund av tro, oberoende av laggärningar. Rom 3:28

Då vi nu har gjorts rättfärdiga genom tro har vi frid med Gud genom vår herre Jesus Kristus. Rom 5:1

Ty av nåd är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det. 9Det beror inte på gärningar, ingen skall kunna berömma sig.Ty av nåd är ni frälsta genom tron, inte av er själva, Guds gåva är det. Ef 2:8-9

Så har alltså lagen varit vår övervakare tills Kristus kom, för att vi skulle göras rättfärdiga genom tron. Gal 3:24

Vilket frälsningsbudskap är det du predikar ute på gatorna egentligen???

Svara -   - 28/7-18 23:25 -


Kattis

Svar till Lenny.

Jag Frälst 1985 ! Jag bytte församling av en annan anledning.

Svara -   - 29/7-18 00:13 -


Leif

Svar till Martin.

Hmmm🤔 Ja du Martin! Jag tror att vi håller det riktigt kort som du sa, men jag börjar ändock denna kommentar med ett svar på din sista fråga för att vara lite bakvänd..

Vilket frälsningsbudskap är det du predikar ute på gatorna egentligen???Vilket frälsningsbudskap är det du predikar ute på gatorna egentligen???

För mig finns det endast ett evangelium och endast en frälsningsmöjlighet, och då måste jag upprepa det jag tidigare sa.

Den som vill närma sig Gud och få evigt liv kan endast göra det genom bön. Lärjungarna frågade Jesus hur man skall be för att kunna närma sig Gud och få svar. Då förklarar Jesus med några korta verser om vad våra böner skall innehålla för att nå fram, och en del är ju "förlåt oss våra synder". Har du aldrig sett det?

Utan denna bön når du aldrig fram eftersom högmodet ruvar på den insida som inte vill bekänna att man är en syndare, och något orent kan ju aldrig komma fram till Guds helighet! Därför behövs givetvis denna insikt och bön för jämnan i våra liv. Varför tror du annars att t.ex Jakob uppmanar de kristna att bekänna synder?

(Jak 5:16) Bekänn därför era synder för varandra och be för varandra så att ni blir helade. Den rättfärdiges bön har stor kraft och verkan.

Varför skall vi bekänna synder om Jesus redan har tagit dem?

Du frågar;

Jag förstår inte vad jag har missat? Var i Bibeln står det att man får syndernas förlåtelse om man ber om det?

Har du missat det också?

(Matt 7:7) Be, och ni ska få. Sök, och ni ska finna. Bulta, och dörren ska öppnas för er.

Kan det bli tydligare?

Jag skall inte fortsätta tjata om det här men jag är övertygad om att du framöver kommer att må allra bäst om du har den inställning som tullindrivaren i Jesu liknelse hade..

(Luk 18:9‭-‬14) För några som var säkra på att de själva var rättfärdiga och som föraktade andra berättade Jesus också denna liknelse: "Två personer gick upp till templet för att be. Den ene var farisé och den andre tullindrivare. Farisén stod och bad för sig själv: Gud, jag tackar dig för att jag inte är som andra människor: roffare, brottslingar, äktenskapsbrytare eller som den där tullindrivaren. Jag fastar två gånger i veckan, jag ger tionde av allt jag får in. Men tullindrivaren stod långt borta och vågade inte ens lyfta blicken mot himlen, utan slog sig mot bröstet och bad: Gud, förlåt en syndare som mig. Jag säger er: Han gick hem rättfärdig, inte den andre. Var och en som upphöjer sig ska bli förödmjukad, men den som ödmjukar sig ska bli upphöjd."

Gör som tullindrivaren är alltså den ungefärliga predikan till alla från mig!

Jesu frid på dig😘

Svara -   - 29/7-18 00:41 -


Martin

Svar till Leif.

Okej, om du säger till en ofrälst människa att han måste förlåta sina medmänniskor innan Jesus kan förlåta honom (enligt Matt 6:14-15) så sätter du honom i ett moment 22. Han kan inte förlåta för Guds Ande bor inte i honom och därmed kan han inte bli frälst. Tillbaks till ruta ett. Försöka, verkligen försöka, förlåta alla som har gjort honom något illa. Fortfarande ingen frälsning. Verkligen verkligen verkligen försöka! Fortfarande ingen frälsning.

Det är så jag menar på ett ungefär.

Svara -   - 29/7-18 01:57 -


Leif

Svar till Martin.

Ja, på så vis kan det förstås bli fel, men nu är det ju inte den ofrälste som i första skedet skall förlåta andra även om det är en omedelbar frukt efter frälsningsundret och det att Anden flyttar in.

Det är ju den ofrälste som i första hand genom Jesus skall bli förlåten sina synder av Gud, "om" den ofrälste förstås vill och ber om det? En människa kan aldrig bli frälst och få evigt liv om man inte vill bli av med sina synder!

Jesu frid...

Svara -   - 29/7-18 09:04 -


Roger T. W.

Herren har skapat bankrånaren, men Han tycker inte om bankrån. Han har skapat alkoholisten, men Han tycker inte om missbruk. Ordet talar om homosexualitet och beskedet är glasklart.

Svara -   - 29/7-18 09:17 -


Mikael W

Svar till Andreas.

Andreas, jag kunde inte finna något speciellt tidstecken som inträffade under denna röda solförmörkelsen (blodmånen). Kunde du?

Den ända nyhet jag minns var att en hund hade råkat bli inlåst på Lisseberg......

Svara -   - 29/7-18 09:28 -


Ann-Marie A.

Svar till Mikael W.

Tur att de vise männen inte sa: "Där är en stjärna, kan undra om något ska hända..."

Svara -   - 29/7-18 09:52 -


Mikael W

Svar till Ann-Marie A..

....och hur vet du att dem inte sa så?

Jag förstår inte riktigt vad du menar....

Svara -   - 29/7-18 11:00 -


Ann-Marie A.

Svar till Mikael W.

Borde skrivit lite annorlunda.. Blir ledsen på dej när du ibland är lite arrogant mot en del av oss här, hoppas du vill sluta med det. Ha en fin dag. Mvh A-M A.

Svara -   - 29/7-18 11:29 -


Katrina

Svar till Mikael W.

Snälla, bryr dig inte om det. Jag har inte märkt nått arrogant i dina inlägg...litet humor ibland, så man får ett gott skatt.

Frid

Svara -   - 29/7-18 15:58 -


Lasse

https://youtu.be/j7KziW1FXO0

Svara -   - 29/7-18 16:20 -


Ingemar B

Martin säger: ” Omvändelse från synd-budskapet är ett falskt evangelium, ett tillägg, ett icke-frälsande tillägg. Det är sannolikt den mest förödande villoläran i den evangelikala kyrkan idag. Den är skillnaden mellan en pånyttfödd kristen och en lagisk farisé.” Han fortsätter: ”Om vi kommer till Jesus och viftar med våran "omvändelse från synd" och tror att den kan bidra till vår frälsning så kommer Han inte att släppa in oss. Så allvarligt är det.”

Det som är allvarligt är att sprida sådana argument. Det visar att man saknar den mest elementära insikt om vad frälsning är.

Vad säger Guds Ord?

”Nej, säger jag er, men om ni inte omvänder er, kommer ni alla att gå under som de.” (Luk 13:3)

”Jag säger er: På samma sätt blir det glädje i himlen över en enda syndare som omvänder sig - inte över nittionio rättfärdiga som ingen omvändelse behöver.” (Luk 15:7)

”Herren dröjer inte med att uppfylla sitt löfte, så som en del menar. Nej, han har tålamod med er, eftersom han inte vill att någon skall gå förlorad utan att alla skall få tid att omvända sig.” (2 Pet 3:9)

Att omvända sig från synd är nödvändigt för att inte gå förlorad. Det visste den här mannen.

Vittnesbörd från Erik Edin, LP-stiftelsen:

”När jag stod där innanför kyrkdörrarna med dessa hopplöshetens och förtvivlans tankar, blev Jesu Kristi försoning levande för mig. Jag fick för min inre syn se honom gå de tunga stegen till Golgata.

Efteråt förstår jag, att det var den undervisning jag fått som barn i söndagsskolan, och det jag hört när jag som liten parvel varit med min mor på möten, som fanns kvar inom mig. Det låg där på djupet av mitt förmörknade, syndiga hjärta. Och nu levandegjordes det plötsligt genom den helige Ande. Denna upplevelse band mina tankar vid något nytt, något alldeles oväntat. Jag fick klart för mig, att Jesu försoning gällde mig. Det drama som hade utspelats på Golgata gällde min frälsning.

Mina tankar nådde fram till det för mig otroliga: det finns förlåtelse, frälsning, upprättelse.

Jag har tusentals gånger försökt beskriva vad jag egentligen upplevde den stunden, men jag har aldrig kunnat det, och jag kan det inte heller nu. Det kan inte uttryckas i ord – denna underbara upplevelse att i djupaste djup av förtvivlan få se en gnista av hopp tändas i själen.

Så hände det. Sakta och med trevande steg gick jag gången fram mellan bänkraderna. När jag kom fram till första bänken, kastade jag mig ner på knä. Jag började gråta och mina läppar stammade fram en bön – den förlorade sonens smärtfyllda och uppriktiga bön om misskund och förlåtelse. ”Är det sant att du älskar mig så, att du på detta sätt gått i döden för mig, då vill jag antingen leva för dig eller dö.”

Hur länge jag låg försänkt i bön och under tårar utgöt mitt hjärta för Herren, vet jag inte. Men när jag reste mig från min knäböjande ställning, hade något märkligt skett med mig. Jag var en annan människa. Mitt inre var helt förvandlat.

Mina kläder var lika trasiga som förut, mitt hår var lika långt och ovårdat. Jag var lika smutsig och alla mina brott mot enskilda och mot samhället var ouppklarade. Mitt hem, fyrtio mil därifrån var lika fattigt, och min hustru och mitt barn befann sig i samma armod som förut. Allt var sig likt till det yttre, men i mitt inre hade ett under skett.

Jag var frälst, förvandlad, räddad.

Ingen människa i hela världen, det må vara en expert eller en vetenskapsman inom vilket område som helst, ingen kan bortförklara det faktum, att när jag reste mig från min bön i Filadelfiakyrkan i Uppsala den 8 september 1951 på kvällen, hade jag gjort en fullständigt revolutionerande upplevelse av Guds frälsning och livsförvandling som den för med sig.”

(Erik Edin: ”Utslagna Mirakelräddade”, s 14-15, Harriers Bokförlag AB, Vällingby,

ISBN 91-7068-169-4, Klippan 1982 - Ljungbergs Boktr. AB)

Svara -   - 29/7-18 17:38 -


Martin

Svar till Ingemar B.

Omvändelse är att vända sig från tron att det finns något gott i oss alls. Det var vad Erik gjorde. Vi är många som har gjort den smärtsamma erfarenheten, när vartenda uns av självrättfärdighet har klätts av oss. Om vi tror att vi kan omvända oss från våra synder så att vi slutar synda så behöver vi ingen frälsare.

Svara -   - 29/7-18 18:01 -


Malin

Svar till Martin.

Tack käre bror i Herren för ditt svar! Underbart att Jesus använder dig för att nå de förlorade, och att du fick glädje av bibelordet! Ja, amen, det finns en skörd där ute, som blir allt mer mogen. Jag upplever detsamma som det bibelord du förmedlade, ur Lukas 14.

Jag såg det du skrev längre ner, om omvändelse, och förstår vad du menar om att vi inte ska agera på ett lagiskt sätt - men tänk på att tron på Jesus leder till omvändelse från synd. Läs Romarbrevet kap 6. Det är inte en laggärning att döda köttets gärningar genom Anden, eller hur? Rom 8:12-17. Men det sker naturligtvis efter att en människa har blivit frälst. Samtidigt kan Jesus hjälpa någon (då är det inte en laggärning) till att börja omvända sig från synd både före (har jag själv upplevt) och i samband med att någon blir frälst. Jfr med berättelsen om Sackeus (Lukas 19:1-10).

Det finns tyvärr alltför mycket förkunnelse om frälsning och kristet liv där synden är tillåten (jfr t ex med hur man undervisar i Hillsong). Det leder till att människor riskerar att gå förlorade, och är mycket allvarligt!

Frid!

Svara -   - 29/7-18 18:06 -


Martin

"Den däremot som står utan gärningar men tror på honom som gör syndaren rättfärdig, han får sin tro räknad som rättfärdighet." Rom 5:6

Detta är ett underbart löfte från Jesus genom Paulus. När jag läser det så sjunker mina axlar ner och jag bara ler. För jag vet att jag tror på Honom, och jag får min tro räknad som rättfärdighet. Att ta med den där versen för att gå ut och synda, ja så funkar det inte för mig i alla fall! Rättfärdiggörelse genom tron på Jesus är under attack just nu. Det är en sanning som djävulen hatar. För satans enda vapen är att attackera kristna med deras synder och få dom att tvivla på sin frälsning.

Det finns så mycket kunskap nu så det verkar knappt som de här enkla sanningarna kan nå fram. Om nån (jag tex) säger att frälsningen kommer genom tro på Jesus (vilket är sant) så kommer det ett helt gäng med människor som sår så mycket tvivel att en sökare inte kan ta till sig den sanningen. Har du slutat synda, frågar en, har du lämnat alla synder frågar en annan, har du gjort Jesus Herre, en tredje osv osv osv. Till slut är det bara förvirring kvar. Allt misstolkas och ska trätas om och vi fastnar i ett inomkyrkligt dravel där folk bara mår dåligt. Men Jesus pratar om den goda jorden. Om Hans sanningar hamnar i en god jord så kommer Hans Ord att bära frukt.

Jag är verkligen ingen förespråkare av synd. Lever vi i totalt uppror mot Guds vilja kommer det få förödande konsekvenser. Men rösten som säger "du är inte kristen, du syndar" tror jag inte kommer från Jesus. Det bästa botemedlet mot synd tror jag för övrigt är kärlek.

Gud välsigne dig kära syster!

Svara -   - 29/7-18 19:50 -


Ann-Marie A.

Svar till Katrina.

Klart man får säga till när humorn och skratten är på någon annans bekostnad. Man behöver inte ömka den som gör fel. Det är ju modigare av den personen att säga förlåt. Alla gör vi fel och behöver säga det ibland, så våra relationer är bra och trevliga.
Frid

Svara -   - 29/7-18 20:02 -


Mikael W

Svar till Ann-Marie A..

Jag vet inte ens vad jag har gjort för fel. Vad är det jag har skämtat om menar du????

Om det var min kommentar till Andreas du syftade på så var den faktiskt helt seriös, om inte så är fallet får du gärna ange mer specifikt var jag felat, eller tycker du att det är i sin ordning att förolämpa någon offentligt på internet?

Innan jag lämnar bloggen så tycker jag det vore reko av dig, och dina vänner, om ni talade om vad jag mer specifikt anklagas för......hur ska jag annars kunna korrigera min felsteg?

Svara -   - 29/7-18 20:36 -


Leif

Svar till Martin.

Du rör ihop det oerhört med dina teologiska försök Martin, och det är väl ingen här som sagt att man inte skulle vara kristen för att man syndar, men!

Det enkla evangelium är ändå att alla människor är syndare och behöver Jesus för att överhuvudtaget kunna bli frälst, samt att det är Andens uppgift att överbevisa varje människa om just det här.

Att försöka ta bort de delar i Bibeln som säger att alla människor är syndare är däremot av ondo. Det du på något sätt har hakat upp dig på är ordet tro!

Ja, att plocka bort vissa sanningsbitar i Bibeln och endast ha med andra Bibliska sanningar är inte det fullkomliga och enkla evangeliet! Det sanna och enkla evangeliet är när allt tillsammans predikas.

Det stället du hänvisade till var heller inte Romarbrevet 5 utan

(Rom 4:5)

Men den som utan gärningar tror på honom som förklarar den ogudaktige rättfärdig, han får sin tro tillräknad som rättfärdighet.

Det du verkar missa hela tiden i ditt resonemang är att den tro det står om här i citatet innehåller redan vissheten och bekännelsen av dina egna svagheter och synder. Det är inget motsatsförhållande till det vi har försökt att förklara för dig.
För att kunna få denna tro som gör oss rättfärdiga så måste du givetvis först inse att du är en syndare som behöver bli renad från dina synder. Det är ju den tron det handlar om här. Att förstå, dvs tro på att Jesus tog dina synder.
Men, jag märker att du inte verkar vilja hålla med fast vi försökt förklara, så kör på, men glöm inte att hela Bibeln måste vara det glada budskapet, inte bara små bitar här och där som kan kännas gott!
Tro är ingen motsägelse till det Johannes säger som jag sätter in här under som avslut, utan helt tvärtom. Det som står här nedan handlar just om den tro du pratar om. Tar du med både detta och det andra du tidigare citerat tillsammans, då blir det rent och äkta evangelium.
(1 Joh 1:8‭-‬10) Om vi säger att vi inte har synd, bedrar vi oss själva och sanningen finns inte i oss. Om vi bekänner våra synder, är han trofast och rättfärdig så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet. Om vi säger att vi inte har syndat, gör vi honom till en lögnare och hans ord finns inte i oss.
Lycka till och än en gång Jesu frid... 😘

Svara -   - 29/7-18 20:44 -


Ann-Marie A.

Svar till Mikael W.

Synd att du vill lämna bloggen för att du några gånger gått lite över gränsen när du skämtat, och blivit lite arrogant. Vill du försöka ge mej dåligt samvete för det, så är det inte särskilt modigt gjort av dej. Bättre kan du.

Svara -   - 29/7-18 21:37 -


Katrina

Svar till Ann-Marie A..

Självklart kan man be ursäkt om man sårat nån. och säga att man inte menade såra.

Svara -   - 29/7-18 21:41 -


Martin

Svar till Leif.

Det är jättemärkligt att läsa dina svar, Leif. Det är som att du inte alls läser vad jag skriver utan har din färdigfabricerade halmgubbe som du attackerar. Jag ska ge ett exempel! Du skriver:

Att försöka ta bort de delar i Bibeln som säger att alla människor är syndare är däremot av ondo. Det du på något sätt har hakat upp dig på är ordet tro!

Jag har aldrig tagit bort några delar i Bibeln som "säger att alla människor är syndare" och hävdat att vi är utan synd, tvärtom. Hur kan du missförstå mig så kapitalt?

Svara -   - 29/7-18 23:20 -


Leif

Jag missförstår dig inte utan det är du som envist inte vill acceptera att bekännelsen av egna synder är det första en människa kan göra innan man genom tron kan bli rättfärdiggjord, och så blir det som det blir!!!!

Varför inte säga amen till Johannes och Jakobs budskap om att alla behöver bekänna sina synder istället för en massa utläggningar hit och dit?

Svara -   - 29/7-18 23:49 -


Martin

Svar till Leif.

Men Leif, var har jag skrivit att jag inte accepterar att "bekännelsen av egna synder är det första en människa kan göra innan man genom tron kan bli rättfärdiggjord"??

Svara -   - 29/7-18 23:58 -


Tomas N

Svar till Martin.

Den här frågan om omvändelse inte så enkel som den först kan verka skulle jag säga.

Jag tänker såhär

Omvändelse är ett val som man kan göra som har med den fria viljan ,själen och tankeverksamhet att göra. Syndmedvetenhet har Gud lagt ned i människan från skapelsen ,men människan är korrumperad i olika grad fröre pånyttfödelsen och i liten mån även efter ,vilket vi jobbar med och som kallas helgelse.

Jag skulle säga att bristande teologi främst kommer från hyper-calvinism som bedömer människan som totalt oförmögen till goda gärningar och frälsning och andliga verk som Gud gör i människan helt Guds verk.

Det är mina ögon snarare ett samarbete mellan människa och Gud som det handlar om i likhet med Guds löfte om att " Om ni lyder min lag och gör min vilja skall jag vara er Gud och aldrig överge er

Sedan tycker jag mig se en popularisering av begreppet att omvändelse enbart är att vända sig bort från själviskhet. I mina ögon handlar det främst om att sluta tjäna det oda riket ,vilket är det man gör när man syndar.

Jag menar att alla goda val människan gör är från Gud eftersom Gud skapat människan och lagt ned sig själv i människan. Omvändelse är inte detsamma som frälsning.Man kan omvända sig från onda gärningar och därmed komma närmare Gud.

En annan sak som missas enligt mig är att synd väldigt ofta handlar om riktiga avgudar som människan tillber mer eller minder omedvetet. Att ha andra gudar är allvarligt och djävulen har producerat många sådan falska gudar genom åren.

Vi behöver tacka Gud för att Han ger oss kraft till omvändelse. När vi närmar oss honom så närmar han sig oss. Han ger av sin helige ande och frälsningen är ett mystiskt och kraftfullt samspel mällan människa och Gud där vi gör det lilla och Gud det stora.

Kalvinistisk feltolkning om utvaldhet om vem som skall räddas eller gå förlorad tror jag ställer till problem också.

Ytterligare så har det nog blivit lite fel i när Paulus beskriver människan i jämförelse med Gud ,där vi är väldigt små. Våra gärningar är inte alltid avskräde ,men om de skall läggas i vågskålen för att hjälpa oss till frälsning eller andlig auktoritet så väger det lätt. Ofta skall vi jämföras med andra människor och t ex mellan Guds folk och andra. Ofta handlar det i Paulus brev om jämförelse med judar som var benhårt fast i att de hade en gärningsbaserad väg till himlen . När vi skall jämföra oss med dem så blir det fel eftersom vi hedningar aldrig haft en så självklar uppfattning om hur man får evigt liv.

Så omvändelse är en viljebaserat val bort ifrån synd och till Gud ,som kräver att Gud förser med andliga möjligheter. Förlåtelse kräver att vi erkänner vår synd och detta kommer oftast före själva omvändelsen. När Gud i Jesu namn och genom auktoriteten och löftet förlåter vås synd så blir vi fria från satans och syndens grepp om oss och kan därefter omvända oss med vilja och handling

Det behövs mera sund undervisning om detta . En kortfattad tolkning skulle jag säga är att vi samarbetar med Gud i allt vi gör och att Han står för den största och viktigaste biten och att allt kommer genom nåd vilket gör oss helt beroende av Gud.

Men att säga att vi inget gör blir också fel. Vi behöver välja att följa Guds vägar,vara lydiga och jobba på helighet och rättfärdighet. Allt som görs i detta område är beroende på människans val och vilja,men utan Guds nåd och andliga välsignelser så blir det absolut nada.

Man kan alltså inte berömma sig. Men inför människor och Gud så kan man till slut säga som Paulus

"Jag har levt den goda kampen och blivit vad jag blivit genom Guds nåd. Man behöver inte förneka att man har följt Gud och arbetet för hans rike,men alla ära går till Gud"

Alla Gudsmän i Bibeln gjorde val och handlade rätt med Guds nåd och genom sina egna gärningar för att ge ett exempel till andra männsikor att följa där Gud får äran

Svara -   - 30/7-18 00:03 -


Leif

Svar till Martin.

Omvändelse från synd-budskapet är ett falskt evangelium, ett tillägg, ett icke-frälsande tillägg. Det är sannolikt den mest förödande villoläran i den evangelikala kyrkan idag.

Detta är dina inledande egna ord vilka bidragit till diskussionen. Du och ingen annan säger rakt ut att omvändelse från synd är något inte Jesus och Bibeln förespråkar medan hela Bibeln talar om att det är det första vi behöver göra! Då anser jag att du plockar bort viktiga bitar som t.ex Jakobs och Johannes citat jag tidigare har nämnt.

Att ångra sina synder, och att bekänna sina synder är alltså Bibelns grundläggande första budskap för att ens kunna bli frälst, och det verkar tydligt som om du, även om det nu ändå är omedvetet, så vill du radera detta med allt ditt argumenterande?

Acceptera istället att din formulering ovan inte låter riktigt Bibelenligt och gå vidare i tro!

Svara -   - 30/7-18 00:06 -


Martin

Svar till Leif.

Nej, Bibeln talar inte alls om omvändelse från synd. Det är ett tillägg. Kolla upp själv om du vill. Folk lägger ju in lite olika betydelser i vad "omvändelse från synd" innebär. Jag använder det i begreppet "sluta synda".

Svara -   - 30/7-18 00:45 -


Nina😄

Svar till Emil E.

Klart alla har rätt till att göra som dom vill vi har ju fått en fri vilja från Herren

Men vi ska ha väldigt klart för oss att de spelar ingen roll vad vi tycker utav vad säger skaparens ord vad säger bibeln

De säger klart och tydligt att de som väljer leva och bedriva synd i homosexuellt liv skall inte få ärva Guds rike gud himmel helt enkelt

Jag har vänner bekanta släkt som lever så de ända jag kan göra är att knäppa mina händer och be om att herren skall förvandla deras liv mer kan jag inte göra

Och att leva som kristen och homosexuell de går inte För de första väljer vi att leva de liv som han säger 100% emot vi ska vara man och kvinna i äktenskap med varandra säger herren Men väljer vi ändå trots hans ord att utöva denna synd som är synd i hans ord då glider du längre och längre bort ifrån honom

Människor kanske föds med benägenhet till att ha dragning till sitt kön absolut visst vissa föds till att vara mer tjuvar drinkare våldsmän mer än andra men är de rätt att utöva de hmm Ne tror inte de - likadant är de med homosexualitet och en sak ska vi veta

De är inte herren som lämnar oss utan vi honom om vi väljer att leva 100% dagligen dygnet runt i otukt då kan han inte välsigna oss de strider emot den heliga skriften bibeln hans heliga ord och den kan han inte gå emot

Hans ord som gäller så är de helt klart

Vi kan tycka och känna vad vi vill hans ord och beslut gäller

Vi har inte rätt och döma utan be och välsigna

Jesu frid och välsignelse

Svara -   - 30/7-18 01:22 -


Leif

Svar till Martin.

Du har aldrig hört att Jesus sa synda inte mer?

Svara -   - 30/7-18 05:43 -


Leif

Svar till Martin.

Petrus svarade dem: "Omvänd er och låt er alla döpas i Jesu Kristi namn, så att era synder blir förlåtna. Då får ni den helige Ande som gåva.

(Apostlagärningarna 2:38)

Om du Martin inte kan tolka detta som att det enligt Bibeln skulle betyda omvändelse från synd kan jag tyvärr inte göra så mycket mer åt det? Men kalla det inte för falskt evangelium, det känns inte bra inom mig!

Jesu frid...

Svara -   - 30/7-18 06:34 -


Tomas N

Svar till Martin.

@Martin

Jag läser igenom dina inlägg och tycker du har hamnat på en hög häst som du behöver kliva ned ifrån. Din teologi framstår som en variant "once saved always saved" och du går hårt fram i några inlägg och kallar vanlig tro för ett tro med dödliga tillägg till grunden. Jag gillar inte att bråka i onödan.Men de som läser det du skriver och dras med i det riskerar att dras bort från en rätt förståelse som är så viktig

Bibelns huvudtema är omvändelse från synd.

Du är inte den första som feltolkar Hebreerbrevet.

som jag skrev i mitt tidigare inlägg. Samarbetet mellan människa och Gud är ett mysterium. Ibland är det Gud som drar och vi föjer eller ibland är det människor som pressar och söker Gud och han svarar. Men alltid så krävs det ett val och en handling från människan att göra det rätta

Guds nåd hjälper oss varje dag att leva i förbund med Honom. Vi ber och lever från dag till dag och att omvända oss och stå emot synd och dåligheter . Även religious pride och falska läror ingår i det,men oftast är det de vanliga mänskliga svagheter som lurar och framför allt så är den dagliga vandringen att vara ett ljus och vittnesbörd för de som inte tror

Att tolka det kristna livet som att glida på en frälsningsräkmacka är inte sant. Vi har frid mitt i stormen,men det är inte frid omkring oss och mörkret når int till oss o olika mått (jfr Paulus ord om att de inre och yttre attackerna från fienden)

Det omvända tankesättet är den kristna vandringen med passion för rättfärdighet och i krig mot synd och mörker.

Svara -   - 30/7-18 10:38 -


Bengt

Jag tror det är viktigt att betona att evangelium är en Guds kraft till frälsning

Vi är beroende av den Helige Ande

Varje dag

Svara -   - 30/7-18 10:45 -


Martin

Svar till Tomas N.

Omvändelse från synd är inte nämnt en enda gång i bibeln. Ändå gör vissa det till en frälsningsfråga att vi måste omvända oss från synd för att bli frälsta. Det är galet! Omvändelse används i bibeln för människor som hade annat trossystem för att bli räddade, som de var tvungna att OMVÄNDA sig ifrån. Hebréerna trodde att lagen kunde rädda dom. Dom var tvungen att omvända sig från det. Men fängelsevakten som skulle begå självmord, vad sa Paulus till honom? "Tro på herren Jesus, så skall du bli räddad, du och din familj". Visa mig en människa i bibeln som har blivit frälst efter att ha omvänt sig från sina synder. Sen kan du anklaga mig för att sitta på höga hästar!

Svara -   - 30/7-18 12:45 -


Bengt

Vi måste ju ha en vilja att sluta synda

Att lämna synden

Svara -   - 30/7-18 13:08 -


Leif

Svar till Tomas N.

Det verkar som att Martin just nu varken vill eller kan förstå det här med omvändelse även om Bibelord läggs mitt framför ögonen på honom, men det kommer han nog göra längre fram, han menar trots allt väl.

Svara -   - 30/7-18 13:10 -


Tomas N

Svar till Martin.

Omvändelse är en central del i den kristna efterföljelsen.Exakt var och i vilken ordning allt kommer varierar och kan vara svårt att urskilja.

Men man kan inte ta bort omvändelsen och förståelsen och strävan efter rätt position mellan Guds rike och mörkrets rike som vill leda till synd och andra gudar.

Tro utan gärningar varas vi för. Frälsni g kommer genom tro,men utan omvändelse kan man inte närma sig Gud.

Vi behöver både tro,omvändelse och gärningar annars är man hycklare. Dock inte en lagisk rädsla att gärningar frälser. Gärningar är ett synligt tecken på en levande tro och kärlek till Gud.

Hypergrace r en fälla ,som verkar komma ur hypercalvinism som gör Gud till en puppetmaster.

Work out your salvation with fear and trembling.

Evangeliet är radikalt till frälsning och en efterföljelse som skall gälla hela vägen. Hebreerbrevet är mycket bra för att förstå Guds rike genom det gamla och nya förbundet

Svara -   - 30/7-18 13:31 -


Bengt

Vi behöver omvända oss varje dag

Svara -   - 30/7-18 13:48 -


Lasse

Svar till Bengt.

All synd börjar med högmod, varje dag är en kamp mot högmod i alla dess former, så är det för mig, om du vill och orkar får du gärna göra ett inlägg om högmod, det började ju med att att zatan blev utslängd från himmelen pga det. Ha det gott Bengt 🙏 Lasse

Svara -   - 30/7-18 13:48 -


Martin

Svar till Tomas N.

Thomas, såna där släpiga resonemang hjälper inte en enda människa till Kristus... Ja du måste tro, men så måste du ha gärningar, och omvända dig, men omvända dig kan du göra sen, eller innan, det beror på, men tro bara på Jesus. Bibeln håller inte på sådär. Paulus budskap till fångvaktaren var glasklart. "Tro på herren Jesus, så skall du bli räddad".

Svara -   - 30/7-18 14:02 -


Leif

Svar till Martin.

Paulus budskap till fångvaktaren var glasklart. "Tro på herren Jesus, så skall du bli räddad".

Ja, men då handlar det inte om den döda tron som även de onda andarna har, utan om tron med omvändelsens gärningar!

Svara -   - 30/7-18 14:08 -


Martin

Svar till Leif.

Fångvaktaren trodde på Paulus ord och lät döpa sig och fick den helige anden. Klart! Frukten kom inte minst när hela hans familj blev frälst! Men Paulus ålade honom inte "omvändelsens gärningar", de kom ändå. Hur många är det inte som har fått sin tro skeppsbruten av alla dessa omvändelse-profeter i kyrkorna? Som smyger runt och säger att ja du vet att det räcker inte att tro, du måste ha gärningar också... Är du verkligen frälst? Tog du emot Jesus som Herre över allt i ditt liv? Har du verkligen lämnat ALL synd i ditt liv? Den där barnsliga bubblande glädjen att tillhöra Jesus byts ut mot tvivel och missmod. På detta sätt infiltrerar djävulen våra församlingar och suger ut allt liv och all glädje. Kvar blir missmodets öken. Du är väl inte en av dessa Leif?

Svara -   - 30/7-18 14:39 -


Leif

Svar till Martin.

Den där barnsliga bubblande glädjen att tillhöra Jesus byts ut mot tvivel och missmod

Min gode vän! När jag blev frälst för ca 24 år sedan så var det en jublande högtid som aldrig förr för mig, och vet du varför?

Jo, hade fått insikten om att jag verkligen var på väg att gå evigt förlorad och hamna i helvetet om jag inte omvändelse mig och blev renad ifrån alla mina synder och syndiga liv.

Jag bad Jesus Kristus om förlåtelse för alla mina synder jag dittills hade begått, och det var en hel del av ångest pga av allt elände jag gjort som låg mig till last. Jag bad på knä om förlåtelse och vädjade på allvar till Gud om att få bli Hans.

Den dagen löste Jesus mig fullkomligt från allt vad synd heter, jag blev ett rent och rättfärdigt Guds barn, och friden över att äntligen blivit löst från alla synder är svår att beskriva, men jag både grät och skrattade i en oerhörd jubelsång emellan varven.

Hade jag inte omvänt mig, sökt Guds ansikte och bett Honom om förlåtelse och att få bli Hans hade jag hamnat i helvetet och evigt mörker..

Svara -   - 30/7-18 15:27 -


Mikael W

Svar till Ann-Marie A..

Det arbete som jag och mina Kristna vänner utför bidrog till att förra veckan så fick 24 kvinnor, med sjalar på huvudet, döpa sig in i Jesus Kristus, och hundratals fattiga barn fick emottaga ett ABC bibellexikon som kan leda fram till framtida skördar.

Jag tänker inte knäböja mig inför Satan och hans hantlangare. Jag står utanför systemet, och det spelar heller ingen roll hur mycket den här bloggen censurerar eller angriper mig med sina HBTQ-herdar.

Krävs det att jag är arrogant för att vinna själar till Jesus så är jag gladeligen det, så förvänta dig ingen ursäkt från min sida. Du vill ju inte ens tala om vad jag ska be om ursäkt för, utan vill bara offentligt förolämpa mig och det arbete vi utför i Jesu namn. Dina förolämpningar av min karaktär är även olagliga, så jag har skärmdumpat kommentarerna

Svara -   - 30/7-18 16:47 -


Bengt

Vi har ju en kamp mot synden hela livet

Men Gud kan ju och vill ju hjälpa oss i den

Kampen

Vi behöver andens hjälp för att kunna

Segra över synden

Svara -   - 30/7-18 16:53 -


Bengt

Står utanför systemet?

Hur då ?

Svara -   - 30/7-18 16:55 -


Ann-Marie A.

Svar till Mikael W.

Skrev bara att du uttryckt dej lite arrogant några gånger mot några av oss när du kommenterat. Vill verkligen inte offentligt förolämpa dej, bara säga att du borde ändra den detaljen, för man blir ledsen.

Ditt arbete bland barn och vuxna är fint och bra, det har jag kommenterat och sagt. Tror vi är många här som har olika uppgifter för Gud, allt efter vad vi fått begåvning för, och att vi är många som tycker du är en hyvens man.

Att du skärmdumpar och tar så illa vid dej för egen del, istället för att du säger ett litet förlåt till oss som blivit lite sårade är ju ledsamt.

Svara -   - 30/7-18 17:22 -


Katrina

Svar till Mikael W.

Tacka Herren Gud!

Skörden är stor arbetarna få!

Svara -   - 30/7-18 17:51 -


Leif

Svar till Mikael W.

Du vill ju inte ens tala om vad jag ska be om ursäkt för

Du har t.ex ungefärligt kallat mig för att vara i maskopi med antikrist, vara en hycklare, talat nedlåtande om den nya församling jag gått med i fast du kände till varför jag gick med, och en hel del annat otrevligt. Det tycker jag borde vara tillräckligt för en lite ödmjuk ursäkt!

Svara -   - 30/7-18 18:11 -


Katrina

Snälla , kan ni inte bli sams!!

Svara -   - 30/7-18 18:40 -


Leif

Svar till Katrina.

Jag har försökt några ggr förut utan resultat, men inte är det så lätt att säga förlåt och komma till försoning för de frälsta alla ggr?

Svara -   - 30/7-18 18:58 -


Katrina

Svar till Leif.

Jag förstår.

Svara -   - 30/7-18 21:53 -


Leif

Svar till Mikael W.

Sen Mikael, ber jag givetvis också om förlåtelse för sådana ord som jag sårat dig med!

Jesu frid...

Svara -   - 30/7-18 22:04 -


Tomas N

Svar till Martin.

Lycka till med ditt själavinnande och lärjungatränande. Det är ett långt lopp att hålla ut,så det är bara äkta vara som ger oss tillräckligt med näring i slutändan.

Man skall inte dra för stora växlar av enstaka bibelverser och det viktiga är att förstå Guds rike och även hela den andliga terrängen som vi lever i.

Det låter som om du ursäktar att du inspireras av någon som har gjort nya upptäkter och avslöjanden i evangeliets mysterier.Med tanke på dina utmanande kommentarer om omvändels som ett tillägg .

Men hur man än vänder och vrider på saken så är omvändelse från synd så oerhört viktigt och centralt . Det behöver inte vara något dödligt tråkigt och försoffat eller likstelt heller . Synden och djävulens lockelser ger ju ingen frihet utan snärjer och binder. Medans omvändelse ger kraft och glädje

När Paulus eller någon annan pratar i bibeln endast om tro,så är det i en miljö och till folk som redan på ett eller annat sätt förstod vikten av omvändelse,helighet,synd och gärningar. Därför blev uppmaningen till dem endast att tro.

Men idag är det en helt annan sak. Även har ju kyrkan i sin frustration över minskningen och annat tagit bort en hel del ur teologin

Det rena .räddande och hållbara evangeliet frälser i alla miljöer och tider ,även de tuffa. Mycket av omvändelsen kommer på köpet i Gudsmötet.

Men troende behöver likt Israel folk i öknen leva från dag till dag och inte vika av,vilket många gör p g a att fienden är emot kyrkan och ständigt leder bort folk på olika sätt

Hoppas alla går ut och gör som Jesus kallat oss till och växer i kunskap och annat.

Jag blir här frustrerad över missförstånd på det mest elementära,men det finns oerhört mycket glädje och mening i det kristna livet. Ett spännande liv som gör skillnad ,men likafullt är fullt av hinder och utmaninger precis som apostlarna vittnar om i NT

Guds välsignelse

Svara -   - 30/7-18 22:06 -


Martin

Svar till Tomas N.

Min inspiration kommer främst från min egen frälsningsupplevelse. Jag levde länge i omvändelse-tron och försökte sluta synda utan nån framgång alls. Snarare tvärtom, ju mer jag försökte att inte synda desto mer syndade jag. Det var som att jag trodde att frälsning innebar syndfrihet och eftersom jag föll gång på gång så var det ett bevis på att jag inte var frälst. Så det moment 22 jag talar om har jag upplevt själv högst påtagligt. Så till en dag då jag bara sa till Jesus att nu är det dags, no matter what. Och Han visade mig genom en broder till Rom 10; "Ty om du med din mun bekänner...". En lättnad spreds i hela min kropp och hela jag var ett stort leende. Jag hade alltså uppfattat det helt fel. Min "omvändelse" bestod i att vända mig bort från tron att min synd hindrade mig från att bli frälst. Och då kom befrielsen.

Så förstå min frustration över att se andra predika just det omvändelse-budskap som hade hindrat mig från att bli frälst. Jesus har lagt det väldigt starkt på mitt hjärta. Naturligtvis tror jag på omvändelse från synd i det dagliga livet. Såklart. Vi måste rensa bort för att källan ska kunna flöda fritt. Och jag lider också över bristen på kärlekslöshet i kyrkan. Men att lägga till en gärningslära till evangeliet är verkligen inte rätt väg att gå. Synderna som vi sörjer över kan mycket väl komma ur ett hjärta som inte tror att en enkel tro på Jesus Kristus räcker för frälsning.

Gud välsigne dig! Och ursäkta om jag har gått lite hårt fram, jag vet att du älskar Herren.

Svara -   - 30/7-18 22:56 -


Leif

Svar till Martin.

Snarare tvärtom, ju mer jag försökte att inte synda desto mer syndade jag. Det var som att jag trodde att frälsning innebar syndfrihet och eftersom jag föll gång på gång så var det ett bevis på att jag inte var frälst. Så det moment 22 jag talar om har jag upplevt själv högst påtagligt.

Det du ännu inte riktigt har sett mitt i denna din moment 22 kamp är ju att du egentligen redan hade en önskan och bön om att bli befriad från dessa dina synder, du hade redan fått insikt om att du är en syndare, dvs, du hade redan en omvändelselängtan och vilja.

Din broder ledde dig sedan till de förlösande orden om att du nu endast behöver bekänna tron på att Jesus är Herren, Han som redan har dött för dina synders skull, och dessutom tagit dem på sig själv.

Det jag försöker säga är att, hade du inte haft denna insikt om att du är en syndare så hade du förmodligen aldrig heller längtat efter att Gud skall frälsa dig från allt syndigt mörker. Men du hade genom Den Helige Ande (Joh 16:8-9) blivit överbevisad om dina egna synder och fått samma inställning som Paulus.

(Rom 7:24‭-25) Jag arma människa! Vem ska rädda mig från denna dödens kropp? Gud vare tack, genom Jesus Kristus, vår Herre!

Insikten om att du inte klarar att bli av med synderna själv behöver alla få, sen måste inte alla stanna kvar där i ditt moment 22 som du gjorde under lång tid, utan man kan bekänna Jesus Kristus som Herre med en gång. Gud överbevisade också dig om dina synder först, sedan blev du frälst. Det är så det går till...

Jesu frid...

Svara -   - 30/7-18 23:41 -


Nina😄

Svar till Martin.

Martin en fråga tror du att man kan leva fullt ut som kristen och låta herren leda oss ömt genom livet om vi lever kvar i de liv vi levde innan

Jag hade inte klarat utav de De hade inte hjälpt och säga bara nu tar jag emot dig herre och genom ditt blod är jag frälst och så fortsatt me de jag gjorde

Jag hade fallit bort ifrån honom och då blir de en synd för jag väljer mitt gamla liv före honom du ska inga andra gudar hava framför mig ( mitt gamla liv får styra mig) och blir min gud framför honom som verkligen är Gud

Man måste bli omvänd från sin synd. =omvändelse helt enkelt

Och den barnsliga bubblande glädjen att tillhöra Jesus den är underbar 😀😀 min räddning kan jag lugnt säga

Och ger den dig missmod och tvivel då har du inte upplevt den på allvar kan jag säga utan att vara elak. Jag önskar dig den ska du veta 😄😄

Jesu gränslösa bubblande välsignelse och glädje till dig

Svara -   - 31/7-18 00:15 -


Martin

Martin en fråga tror du att man kan leva fullt ut som kristen och låta herren leda oss ömt genom livet om vi lever kvar i de liv vi levde innan

För min del är svaret tveklöst nej. Jag levde ett väldigt splittrat och destruktivt liv. Men jag hade också nåt som idag definitivt skulle ha diagnosticerats som någon form av psykisk sjukdom eller störning, typ bipolär eller adhd. Jag kunde vara väldigt rolig och charmig i perioder för att sedan falla ner i djupaste nattsvarta mörker. Så allt var inte synd, det är inte synd att en mobbad tolvårig pojke stirrar upp i taket och inte vill leva längre. Jag är tacksam att Jesus höll omvändelse-predikanterna utom hörhåll från mig, de som säger att min synd kommer skicka mig till helvetet. Dom som aldrig pratar om kärlek, och än mindre visar det. Som säger att jag måste sluta synda, annars kommer Gud bränna mig i helvetet en evighet. Som aldrig talar om den oförtjänta Nåden. Jag behövde höra att Gud vill mig väl, att han vill vara min vän. Att han älskar mig mer än jag någonsin kommer förstå. Att han sände sin Son att dö för att jag ska få leva. Men jag hörde inte det heller, min uppväxt var kliniskt ren från någon som helst undervisning om Gud.
Det går inte att jämföra mitt liv nu mot innan. Det är som mellan natt och dag. Ja den bubblande glädjen är fortfarande kvar. Men mest tror jag Han gav något av sin kärlek.
Guds kärlek och glädje till dig med min syster

Svara -   - 31/7-18 03:47 -


Leif

Svar till Martin.

Det är underbart att du ändå hittade igenom allt det tunga Martin och fick syn på ljuset och Jesu kärlek!

Sen vet inte jag om jag någonsin under mina 55 korta år mött eller hört någon sådan omvändelsepredikant som du nämner, jag kan i alla fall aldrig minnas någon sådan, så jag undrar hur vanligt det egentligen är?

Jag hörde däremot, mest från nära och kära att man hamnar i helvetet om man inte vill ha med Jesus att göra, men aldrig med fördömande toner utan genom omsorg. Givetvis hörde jag också att Jesus älskar alla och vill alla väl, men, om man inte själv väljer att följa Honom som ger nåd och är kärleken över all kärlek så går man evigt förlorad...

Men givetvis är det allra viktigaste i evangeliet att Jesus älskar alla och endast alltid vill vårt bästa!

Jesu rikliga välsignelser över dig...

Svara -   - 31/7-18 06:56 -


Tomas N

Till Martin och andra som skriver här och alla läsare skulle jag försöka ge min sammanfattande syn på de här frågorna.

Frälsningen är radikal ,men ser olika ut med olika känsloyttringar för oss,men med ett säkert fäste som ger oss en ny start och förvandling.

Livet efter frälsning är till en början ett helande och en process där vi läks och manas av Gud till att lägga bort tidigare vanor och växa i tro,kunskap och tjänande.

Hur det här ser ut ser olika ut för oss och vi uppmanas i Bibeln att se varandra som Gud ser oss och att uppmuntra och utmana varandra på ett sätt som bär god frukt. Jämförelse leder ofta till felaktiga slutsatser,så där behöver vi se upp

Omvändelse var helt på sin plats på profeternas tid ocj Johannes döparens tid eftersom de hade fått Mose lag och var ättlingar till de som Gud hade ingått förbund med.

Omvändelse kan lättare förstås av de som växt upp och formats i en värdegrund som liknar lagens. Dessa människor har och förstår ett hårt system och disciplin. De är redo för något annat,fast inte alla väljer den goda sidan och förlåtelse och försoning.

Vi lever i en tid av gränslöshet och normlöshet där folk inte vet vare sig ut eller in. Guds kärlek måste alltid predikas även i kombination med omvändelse,men idag behöver nog mycket mera fokus ligga på Guds kärlek som bygger upp.

Vi behöver vara följsamma i vad som fungerar och som bär frukt.

Hård omvändelsepredikan som görs fortfarande i USA och t ex bland latinsktalande bygger tror jag på den logiska tanken att syndens tillstånd tydligt skall proklameras för att upplysa människans behov av en frälsare.

Jag tycker inte det fungerar särskilt bra utan placerar kristna i ett "religiöst och dömande " fack.

Givetvis hämtar de här predikanterna inspiritation direkt från profeterna och Johannes döparen.

Men vi skall proklamera evangeliet på vilket sätt som helst så länge det har rätt innehåll och görs i Andens kraft och med tecken och under som följer.

Förändrade liv är en tydlig frukt som följer av frälsning och pånyttfödelse. Vi skall stötta och uppmuntra varandra och se upp med att jämföra olika upplevelser av andedop o s v så att spear som ett lag och hjälper varandra att växa och tjäna där vi är och blir uthålliga och växer

Svara -   - 31/7-18 10:17 -


Bengt

Trist att läsa idag om Anders wejryd

Han tyckte att det roligaste under hans tid

Som ärkebiskop var när kyrkomötet beslöt

Att tillåta kyrkliga homovigslar

Just också för att en del for illa för att dom

Inte fick gifta sig i kyrkan

Men det tänkte han inte på att många far

Illa just för att man får det nu

Kanske fler än som är glada för det

Dessutom ljuger man för människor

Dom blir inte gifta inför Gud

Kommer aldrig att bli det

Och ingen sann kristen gifter sig med en

Av samma kön

Oavsett om det är i en kyrka eller ej

Svara -   - 3/8-18 11:58 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



Сирияда согуш

согуш

Биз Үчүнчү дүйнөлүк согуш жөнүндө сөз кылууга жакын келет, бирок Америка Кошмо Штаттары көптөгөн өлкөлөр менен бирге Иракка кол салганда, балким, Kuvaitkriget болчу. Андан кийин, мисалы, Сириядагы саны Экинчи дүйнөлүк согуш сыяктуу башка согуш болгон жок, мен билбейм. төртүнчү же бешинчи барбы?

1

Läs allt!


оодарса эки түрү

Бул кыска метраждуу, мен оодарса эки түрү бар экендигин жөнүндө сөз.

2

Läs allt!


Мен эч качан Менин балалык - Girl, үздү он

Кристиан Аберг балдар

Менин ата-чарба Annerstad жылы Халмстад Sälenfjällen, эки млн жатты. жүзү боюнча кээ бир чакан кыштактар ​​бар эле. Skeen, Skäckarp, Stackarp жана мектепке барган Torpa. 

7

Läs allt!


Радикалдуу Ыйсанын жолдоочуларынын ишен

тарабынан Reader Mail Sigvard Меч 

Радикалдуу Ыйсанын жолдоочуларынын ишеними куугунтукка турат

өздөрүнүн ишеними үчүн куугунтукталып жатканын, анткени Ыйсанын жолдоочулары үчүн терең урмат-сый деп жарыялайт. кээ бир өлкөлөр, маданиятынын, каада-салтынын жана контекстинде коркуп жолдоочуларынын куугунтук. 

34

Läs allt!


Сиз кайрадан төрөлбөсө керек

дагы бир жолу туулган

"Мен кайра төрөлүш керек деп бербей коёру турган иш." ЖАКАН жазган Жакшы Кабар 3: 7

0

Läs allt!


Förra året dödades 84 000 personer av muslimer

Våldets islam

En ny rapport visar att 121 Muslimska grupper över hela världen dödade förra året 84 000 personer i 66 länder, varav 22 000 civila. Totalt utfördes 7 841 muslimska attacker, i genomsnitt 21 per dag, i 48 länder.

7

Läs allt!


Далай-лама каражаттарында жасалма болгон

Далай-лама каражаттарында жасалма болгон

Image: Google GP-беренесинин анын Кэштелген чыгаруу. 

Кечээ бир нече гезит-жылы Далай Лама үйүнө кайтып ЕКнын качкындарды үндөгөн бир TT ​​макала жарыяланды. Азыр гезиттер Дагенс нюхэте жана GP макала жок. Тескерисинче, алар Далай-лама ЕБ hyllare пайда болгон жаңы макала чыгарышкан!

86

Läs allt!


саясий талаша кармап бербе,

Ал эми аман калгандардын талашып sakpolitiskt үчүн кармап бербе! Ыйсаны жолдогон бир туугандар бири-бири менен талашып жатышат. Алар ага жана бул ал үчүн добуш берсе, жана ачууланган. Бул нонсенс деген эмне? 

66

Läs allt!


дайыма бош эмес?

By Holger Nilsson 

дайыма бош эмес?

рухий жашоого кылууга нерсе ар дайым бир нерсени кармап турат.

10

Läs allt!


Дүйнөлүк Evangelist улам мусулман кеӊешинин наара&#

Дүйнөлүк Evangelist улам мусулман кеӊешинин нааразычылыктарды Бириккен падышачылыктын шар болот

Picture: Day. 

Билли Грэм, уулу Franklin Грэм, анткени өлкөнүн мусулман кеӊешинин Бириккен падышачылыктын болчубуз болот өкмөт жолдоочуларынын кабар өнөктүккө сүйлөп, аны токтотууну талап кылат.

18

Läs allt!


Менин балалык мен эч качан болгон эмес, - Girl, Interrupted 

Ingemar Johansson жана Christer Аберг

Менин балдар үйүндө жолдогон үй болгон жок. Албетте, менин кабыл алуучу ата-энелер бир жыйында үйлөнгөн болсо, алар да ырастады, бирок алар Ыйсанын жолдоочулары эмес. 

11

Läs allt!


шайлоодо Strange окуялар 2018

Комментарий Erik S менен 

тандоо 2018

Ооба, ал эч кандай жакшы көрүнөт, чынында. Бир нече эле комитеттин жана ЕБ окуяларынын кабарлашты. Мындан тышкары, шайлоо бюллетендери көп жерлерде жоголгон эле - эл нааразылык аларды алып өткөндөн кийин, - ошондуктан шайлоо бюллетендери менен аулайтын санда сурамжылоолор чечип, кээ бир жерде, алар жерде ыргытып келе жатам.

33

Läs allt!


Тагал шайлоо ЕККУнун миссиясынын бир шайl

Christer Аберг шайлоо 2018 - иммигранттар тандоо жөнүндө чечим кабыл

"Мен жөнүндө болгон ар кандай байкоо жүргүзүү, мен на Хинди сыяктуу демократиялык эле шайлоону эч качан көргөн эмесмин. Бийликтери дагы стандарттарга алыс болот."

19

Läs allt!


Тагал шайлоо бүттү ...

тарабынан Reader Mail Бертил Rosenius 

азыр - Дүйшөмбү күнү кечинде, шайлоодон кийинки күнү, биз баарын биз тандап алган деп айтууга болот. Балким, биз жакында жаңы чечим чыгарууга, же кийин, бир мамлекеттик кризис керек болот. Тагал саясатынын абалы максималдуу белгисиз!

2

Läs allt!


чыныгы шайлоо лауреаттары ким?

тарабынан Reader Mail Nils

Акыркы тандоо, бардык талаш-тартыш, шайлоо өткөндөн кийин калганда, ал эми шайлоо ысытма бийлик үчүн күрөштү уланта жайгашат. Акыр-аягы, ал Испания падышачылык турган күчкө ээ болот да, алардын бардык нерселери жөнүндө эмне деген? 

67

Läs allt!


Уууууууу менин Youtube каналга жазылуу

Уууууууу менин Youtube Каналга жазылуу

Youtube Channel Apg29.nu азыр 957 абонентти бар, ал эми бир аз мурда, Adolf Гитлер жазылуу баштады!Жазылуу да силерге:  Youtube канал Apg29.Nu

6

Läs allt!


Annons


Менин балалык мен эч качан болгон эмес, - Girl, Interrupted 

түстүү Christer Аберг

бала кийинки эшик Тони жакшы бала эмес болчу. Башында биздин бала, ал коркутуп, мени түртүп баштады. Ооба, бул жөн гана жалпы кыжырдантат деп аталган жок, рэкетчилик менен арылганын айтышты. 

9

Läs allt!


шайлоо Christer Аберг шайлоо талдоо 9-сентябрында,

Christer Аберг - шайлоо талдоо 2018

Эми ал сурамжылоолор жабылып, добуштар эсептелип жатканда жалгыз эле бир нече саат болот. Бул жерде биринчи 14:16 9-сентябрында, 2018-өзгөртүлгөн блог сайтына Apg29.nu жарыяланган Christer Аберг шайлоо талдоо болуп саналат.

16

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 38, tisdag 18 september 2018 kl. 23:57

Jesus söker: Orvar!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Ramadan 2018

Så här många muslimska attentat och mord har det skett hittills under Ramadan 2018.


Live! Christer Аберг 20.00-24.00 менен шайлоо түнкү кече

Бул уникалдуу болот шайлоо түнкү кече болот! Мен, Ыйса, ырдап ойноп тууралуу сөз болот жана кантип сактап калуу керек, шайлоо үчүн бардык партия лидерлери, саясатчылар, ал эми добуш берүү менен добуш берүү эмес, баарына сыйынгыла! БИРГЕЛЕШИП! Бөлүшүү! Бөлүшүү!

0

Läs allt!


Senaste kommentarer


Шайтандын куралы - Маргит таптым

By Holger Nilsson 

Шайтандын куралы - Маргит таптым

Бул кимдир бирөө Шайтандын бир куралы деп жазып кыйын сезилиши мүмкүн, - ал эми ким өзүн өзү экенин күбөлөндүрүп турат. Анын аты-жөнү Маргарет таптым болуп саналат.

14

Läs allt!


Менин балалык мен эч качан болгон эмес, - Girl, Interrupted 

Christer Аберг

короодо ит мен үчүн күрөш болгон. үйдүн артында, ал артка жана алдыга чуркап барып, анын жип бар болчу. Ал ар бир адам жана нерсенин барк этти. 

10

Läs allt!


Christer Аберг жылы БАШТЫК

kit.se менен Christer Аберг

kit.se. тартып Screenshots

Мен шайлоону 9-сентябрында Менин аян тууралуу медиа-журнал КИТ-жылы Томас Arnroth тарабынан сурамжылоого алынган, 2018.

3

Läs allt!


2018-жылы шайлоо пайгамбарлык алдыда

из Christer Аберг аркылуу түз ободо Apg29.nu !

0

Läs allt!


Мусулмандар Jimmie ойлоймун жана 4 жаштагы уулу Nil

Мусулмандар Jimmie ойлоймун жана 4 жаштагы уулу Nils салыш коркунуч

коомдук медиа бул окшош боюнча Jimmie ойлоймун жана анын төрт жашар уулу Nils үчүн Murder коркунуч чачырап азыр. 

Jimmie ойлоймун жана 4 жаштагы уулу Nils өлтүрүү кесүү менен коркуткан. жазылган коркунучтар ислам террорчу кыймылы ICE белгиси менен Интернет аркылуу тарап, араб тилиндеги тексттин бир нече багыттарын камтыйт.

48

Läs allt!


тагал пропаганданы

Бул макалада-жылдын 29-апрелинде, 2016-жылга чейин, сен мээси тагал наамы менен republished жатат. 

биздин коомдо бар пропаганда жана жалган болсо.

42

Läs allt!


Ошондуктан Йёнчёпинг мектепте баланы баш

Йёнчёпинг орто мектепте жүргөн бала мектепте эки бала бычак алды. 

9

Läs allt!


Үзүлдү балдар кыйкырып, шайлоодо оодарса, 

Ал алардын жүрөктөрүн кыйкырып үзүлдү балдарды алат Christer Аберг түнү берүү, алдыдагы шайлоо, 9-сентябрда, чоң кубаныч жана Машаяктын экинчи келишине! Аны менен кундо бирге болгула!

9

Läs allt!


Кудай-демократ болуп саналат

Сиз Исага болгон ишеним аркылуу куткарылууга жана Кудайдын Жыйын менен келгенде, бир диктатуранын кирип жок болот, ал эми демократия! 

11

Läs allt!


Менин балалык мен эч качан болгон эмес, - Girl, Interrupted Par

баладай Christer Аберг

Мен өсүп жөнүндө караңгы окуясындагы алдыга жылуудан мурда, мен эч качан Småland жылы Sälenfjällen, сыртына чарбасында болгон деп ачык түстөгү жана бул коптон коп балалык эс тууралуу айтып берет. 

52

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt

STÖD APG29

Du kan ge på tre olika sätt:

  • Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4
  • Swish: 070 935 66 96
  • Paypal

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 440 820 667 sidvisningar på Apg29!

Apg29 har just nu 16 874 bloggartiklar, 89 321 kommentarer och 58 342 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab | SoundCloud

TA EMOT JESUS!

↑ Upp