469 online! | Sidvisningar idag: 71 199 | Igår: 178 464 |

www.apg29.nu


Live Apg29 | Biblar | Bönesidan | Dagens ros | Date29 | Christer Åberg | Sök | Kontakt

America News saabsan dalka Iswiidan: microchip nimo ee maamulka lacagta ee Sweden

Reader Mail by Nils 

microchip

In Stockholm, Sweden, dooran 1000 ayaa si ay u doortaan Shop la yar Microsystems ah. Chips nimo ay maqaarka ka yar.

Iibso la yar Microsystems a

Walter Gildersleeve in America dhageystay warbixino kala duwan oo ku saabsan NBC News December 26, 2018 Waxaa uu ku qoray NBC News warbixintan on Sweden:

In Stockholm, Sweden, dooran 1000 ayaa si ay u doortaan Shop la yar Microsystems ah. Chips nimo ay maqaarka ka yar.

chip sida caadiga ah waa in-banaan technology isgaarsiinta, bedelida kaadhadhka muhiimka ah, kaararka rail iyo kaararka debit. Waxaa ku dhow yahay inuu size ee ahaa hadhuudh ah oo bariis ah iyo waxaa nimo maqaarka u dhaxaysa suulka iyo farta hoos. (Muujintii 13: 16)

Sidaas dad badan ayaa sugaya in ay helaan this Micro Chip, shirkadda uu leeyahay ma dhalista on dadka ku baryayaaye, si aad u hesho gabal this.

Ugu dambeyntii, waxa ku dhufan doono America

Tani ma in la sameeyo America hadda, laakiin ugu danbeyn waxa ay ku dhufan doono America. Ma ahan in aan qori ah, balse bulshada oo dhan wuxuu bilaabaa inuu baaqbaaq chip this sababtoo ah waa wax wanaagsan in go'aanka ah in aan naftayda iyo dadka kale codsan?

Waxaan leenahay doontaa go'aan adag, leh ama aan lahayn. Ka fikir waxa ku saabsan!

Wajahay doorashada this

Waxaan sida Mu'miniinta sidoo kale ay u badan tahay in la soo gudboonaado doorashada this: leh ama aan lahayn! Laakiin sida akhristayaasha Bible ee Up. 13: 11-18 iyo Up. 14: 9-13 waa doorasho ka mid ah oo kaliya: No!

Laakiinse Rabbigu wuxuu balan qaaday in uu la oo dhan oo naga mid ah noqon, ilaa ugu dambaysta, sida xaqiiqada ah jid ay taasi u dhacdo diyaarin doonaa.

"Maxaa yeelay, adigu eraygii aan samir waad dhawrtay, oo waxaan qaadi doonaa faa'iido ahaan wax idiinkaga oo ka mid ah saacadda jirrabaadda oo, taas oo dunida oo dhan ku soo noqon doonaan in ay ku riday oo dhulka ku kor deggan uu idiin badbaadiyo." Up. 3:10


Nils

Reader Mail

Articles iyo videos in la sameeyey by kale oo aan ahayn Apg29.nu laga yaabaa in views in site blog ma wadaagno.


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg Monday 7 January 2019 15:36 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

STÖD APG29: Swisha: 070 935 66 96 • Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 • Paypal: https://www.paypal.me/apg29/


55 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

nils-olof billström

Jag ser i denna Iver att Chippa sig i Stockholm där företag tom. ej har lager,att deras Sveriges Avgud alltmer nu är IT-Teknologin!

Herren har också sagt att detta är den Sista Frukten av Kunskapens träd på gott och ont,och slutet för en Hel värld slutar i mörkret under A-krists terror!
"Såsom en fårhjord drivas de ned till Dödsriket,där Döden bliver deras Herde!"Ps.49:15
¤¤¤
Hörde en bekant påpeka att IT-jätten Appels logo är bilden av ett avbitet Äpple,vilket ju associerar till Adams ätande av den förbjudna frukten av Kunskapens träd!
¤¤¤
Om man Ej vill sluta att domineras av denna döda Avgud för att i stället börja Dyrka Jesus som är den enda Vägen,Sanningen och Livet,blir Döden det bittra slutet!
Bara Jesus som är Livets furste och besegrat Döden kan ge Andligt Liv till den som lämnar Avguden och söker Honom!

Svara -   - 7/1-19 17:24 -


Anders Palmqvist

Jag bor i Stockholm. Jag har inte sett någon som betalar med ett chip i armen. Det finns antagligen en enkel förklaring; det finns ingenstans (ens i Stockholm) där man kan betala med ett chip i armen.

Svara -   - 7/1-19 17:26 -


Anders Palmqvist

Jag bor i Stockholm. Jag har inte sett någon som betalar med ett chip i armen. Det finns antagligen en enkel förklaring; det finns ingenstans (ens i Stockholm) där man kan betala med ett chip i armen.

Svara -   - 7/1-19 17:26 -


Niklas jönsson

Svar till A.P Det är inte så konstigt heller om du inte har sett det/och att det inte finns, för det är nämligen i handen som det där chippet kommer att in opereras/sprutas in eller i pannan för de som inga händer har av någon anledning!För dem kommer det att finnas gott om platser där de kommer att kunna betala för sig de som vill hänge sig åt vilddjuret satan själv, usch usch usch för det något större misstag kan man inte gör om väljer att ta det märket på sig och gå evigt förlorad.

Svara -   - 7/1-19 17:58 -


AnnMarie

Att ta vilddjurets märke märke måste ju vara medvetet,man gör ett val och det undrar jag om man gör då inte vilddjuret klivit fram ännu !?🤔

Svara -   - 7/1-19 18:07 -


JL

Svar till AnnMarie.

Att ta vilddjurets märke märke måste ju vara medvetet,man gör ett val och det undrar jag om man gör då inte vilddjuret klivit fram ännu

Det var längesedan vilddjuret trädde fram. Islam har plågat oss länge. Många kristna har tagit vilddjurets märke under åren genom att konvertera.

I övrigt misstänker jag att Anders Palmqvist har rätt. Hela världsekonomin är på gång att ge sig, när den gör det är vi tillbaka på guldstadiet.

Svara -   - 7/1-19 18:20 -


JL

Och jo, för att bevisa att artikeln är fuffens så får ni info från deras egen sida kring rfid. Det går alltså inte att betala via rfid, det verkar heller inte vara aktuellt.

Svara -   - 7/1-19 18:33 -


Rune Johansson

Svar till AnnMarie.

Helt riktigt AnnMarie. Att idag chipa sig är inte liktydigt med att ta emot Bibelns omtalade märke vilket vi idag förövrigt ännu inte vet den exakta innebörden av. Bibelns märke kommer att införas av den kommande antikrist.

Svara -   - 7/1-19 18:34 -


nils-olof billström

Svar till AnnMarie.

Du har rätt AnnMarie att det är ett medvetet val,men det står att han Förmår Alla att taga detta märke,vilket då måste vara ett Tvång.

Tvånget blir att ingen kan köpa eller sälja utan detta, liknande en "boskapsmärkning".
Vi får Ej döma de som redan tagit detta Chip i aningslös okunnighet om dess slutliga innebörd.
Samtidigt ser jag det nödvändigt att redan Nu i Relionsfrihetens namn ta avstånd, från detta när samhällets kommande,smygande Krav dyker upp.
Skulle vi acceptera en oskyldig Chipmärkning redan Nu,kanska vi kommer att räknas som Chippade när Alla slutligen Tvingas att märkas!

Svara -   - 7/1-19 19:06 -


AnnMarie

Svar till JL.

Ok men då har ju detta betalchip inte något med vilddjurets märke eller Antikrists märke att göra (vad man nu ska kalla det) som många tycks tro?!

Svara -   - 7/1-19 19:29 -


Anders Palmqvist

Svar till Niklas jönsson.

Ja? Vad menar du

Svara -   - 7/1-19 19:37 -


Niklas jönsson

svar till Ann Marie Men det finns ju många som dels inte vet vad det innebär för den individen som bestämmer sig för att ta märket för framtiden att gå evigt förlorad på grund av en cool grej som dom tar i stundens ingivelse och eller grupptryck från andra kompisar för att inte känna sig utanför gemenskapen i gruppen utan att ha tänkt igenom konsekvenserna vad det får för deras liv.För när märket väl har tagits emot sen går det inte att ångra sig,då är porten stängd för evigt.

Svara -   - 7/1-19 19:48 -


Niklas jönsson

svar till Ann Marie vilddjuret har inte stigit fram ännu men folk väljer ändå att låta chippa sig för att det har så många fördelar som tex att slippa bli rånad att tappa bort många av sina värdesaker men glömmer bort/ inte tänker på att det är kopplat till vilddjuret och att de går evigt förlorade och kommer att plågas dag och natt om de tar märket på sig.

Svara -   - 7/1-19 19:57 -


Anders Palmqvist

Svar till JL.

På vilket sätt menar du att jag har rätt?

Svara -   - 7/1-19 19:58 -


Niklas jönsson

svar till A.P. precis så som jag skrev! det är inte i armen chippet kommer att vara placerat utan i handen eller i pannan, om du förstår nu möjligtvis??????

Svara -   - 7/1-19 20:06 -


SA

Hur kan vi vara säkra på

att det är det chippet bibeln talar om

som nu många tagit ?

Svara -   - 7/1-19 20:50 -


SA

Hur kan vi vara säkra på

att det är det chippet bibeln talar om

som nu många tagit ?

Svara -   - 7/1-19 20:50 -


SA

Och om det skulle vara vilddjurets miärke , och många tagit det, helt ovetande, och sen bli frälsta , så klart dom givetvis kommer till himmelen .

Svara -   - 7/1-19 21:00 -


Mikael

Hamnar jag i helvetet om jag måste operera in en pacemaker?

Vad är skillnaden?

Förstår inte att så många ligger sömnlösa på nätterna för det här riskornets skull?

Svara -   - 7/1-19 21:16 -


JL

Kan någon som påstår att detta skulle vara odjurets märke, berätta hur ett chip andligt förnekar att Jesus är Herre? Det är omöjligt. Det är inte märket som är grejen.

Vad bibeln säger är att man konverterar till en viss religion som förnekar att Jesus är Guds son under dödshot. Det är ganska många kristna som under dödshot bytt religion. De älskade alltså sitt eget liv mer än de älskade Jesus. Det är testet, fallera inte där.

Svara -   - 7/1-19 21:23 -


Katrina

Som jag uppfattat är märket kopplat till antikrists person, hans namn och hans namns tal och de som tar emot märket beundrar honom, ( tillber honom) och de tar märket frivilligt på sin hand eller panna.

Svara -   - 7/1-19 21:34 -


JL

Nja, så frivilligt är det inte. De som inte tar emot märkningen får ju huvudet kapat.

Svara -   - 7/1-19 21:50 -


SA

Det är viktigare att försöka vinna människor för Jesus , än att fokusera på massa annnat , som tex chippet 💞

Svara -   - 7/1-19 21:52 -


SA

Det är viktigare att försöka vinna människor för Jesus , än att fokusera på massa annnat , som tex chippet 💞

Svara -   - 7/1-19 21:52 -


Lena Henricson

När jag läser kommentarerna till detta,tänker jag mig att det blir ungefär såhär man kommer att förneka betydelsen av märket,när det man läser om i Upp.13:16 verkligen blir aktuellt. Må vi vara vakna. Bäst att inte ta något chip nu heller!

Svara -   - 7/1-19 22:28 -


AnnMarie

Svar till Niklas jönsson.

Men kära nån hur ska folk kunna förstå att det är "märket" då vi inte vet det !??

Svara -   - 7/1-19 22:55 -


AnnMarie

Svar till SA.

Ja naturligtvis men det fattar inte en del!

Svara -   - 7/1-19 22:56 -


AnnMarie

Svar till Mikael.

Det där riskornet har visst "stigit en del åt huvudet"

Svara -   - 7/1-19 23:00 -


Niklas jönsson

svar till L.H. Nä aldrig någonsin ska man göra det,inte ens när det blir riktigt svårt, det finns inget som är bättre än att hålla sig nära JESUS han är störst bäst och vackrast. (som tjuren Ferdinand vid korkeken)HAHAHA.

Svara -   - 7/1-19 23:09 -


Leif a

Håller på att läsa nya boken uppenbarelseboken av Dan Johansson.

Han har en tanke om de tio jungfrurna att de som inte hade olja skulle gå iväg och köpa, att de hade antikrists märke annars kunde de inte handla.

Svara -   - 7/1-19 23:28 -


Niklas jönsson

svar till Ann Marie tala för dig själv,de som är insatta i det hela vet att det är det och kommer att ske i den sista tiden så som det beskrivs nu för tiden lite här och där som man kan läsa om tex i bibeln, å den sista tiden är ju nu om du inte visste det!

det kommer ju inte dröja länge innan politikerna inom G20/ FN kommer att inse att klimatet inte kommer att räddas under den nuvarande världsordningen och då kommer den att död förklaras och således kommer det därför en ny världsordning som FN kommer att råda över med en diktator vid rodret,ingen höjdare men tyvärr ett resultat av det hela.

Svara -   - 7/1-19 23:28 -


Tomas N

Man skall inte vara för tvärsäker vare sig i sina egna tankar eller i det man kommunicerar med andra. Om man har varit i kontakt med eller förstår hur det är att befinna sig i en krigssituation så är man på rätt spår. I krig finns tusen agendor och mycket propaganda och lögner

En sak kan inte jag blunda och väja för och det är att 1984 samhället är här,med övervakning ,total kontroll och åsiktsstyrning och att det går i linje med uppenbarelsebokens texter

Det är bra att läsa hela uppenbarelseboken och gärna ett par kapitel i taget t ex 12-21 för att se sambanden. Antikrist,;Babylons fall och jesu återkomst verkar gå in i varandra och det är rimligt att det måste bli så när slutet skall spelas ut.

Varken islam eller katolska kyrkan kan vara den som all skuld skall läggas på. Om islam är märket,vad skall man då t ex säga om muslimer som omvänder sig,vilket många gör och blir kristna

Nej antikrist har egenskaper som islam totalt saknar. Bla att förmå nästan hela världen att ta emot honom med förundran.

Islam liksom nazism och kommunism är redan körda och kommer inte lyckas ta människor med storm,men utgör ett visst hot ,vilket också verkar vara en del av globalisternas plan att skapa kaos och otrygghet för at förmå människor att vara emottagliga för antikrist.

Systemet som de har i Kina är illavarslande nog vad det gäller kontroll. Bli inte förvånad om detta system kommer införas ganska snart här och säljas in på de"goda" förseatserna att förebygga rasism,och patriarkala strukturer och förmå människor att snabbt ändra kurs i paniken kring miljöhotet. Diktaturen kommer införas för ett gott syfte och säljas in med"demokratiska" förtecken stämplad med med både jämställdhetens ,mångfaldens och normkritikens goda sigill

Svara -   - 7/1-19 23:37 -


Niklas jönsson

Svar till Mikael eventuellt att du tänker på hur det är innan vedermödan och jag när vedermödan har startat men annars står det i bibeln att plågan stiger i evigheters evighet för de som tar chippet på sig och att det inte blir någon lindring vare sig dag eller natt.(Rätta/svara mig gärna ifall du har tolkat det på något annat sätt) Kunskap får man aldrig för lite av.

Svara -   - 7/1-19 23:43 -


JL

Svar till Tomas N.

Varken islam eller katolska kyrkan kan vara den som all skuld skall läggas på. Om islam är märket,vad skall man då t ex säga om muslimer som omvänder sig,vilket många gör och blir kristna

Det är inte kört om du är född muslim, då kan du konvertera till kristendomen. Läs i Upp om de som kämpat sig fria från odjuret.

Svara -   - 8/1-19 00:57 -


Nisse

Svar till SA.

Du blir inte frälst om du har tagit märket.

Svara -   - 8/1-19 06:39 -


nils

Det finnes en säker märkning inför den sista tiden som alla Troende Nödvändigtvis Måste ta!

"I HonomT(Jesus Kristus) har ni sedan ni kommit till tron,såsom ett Insegel undfått denn utlovade Helige Ande,vilken är en Underpant ( Säkerhet),på vårt arv,till Förvissning om att Hans folk skall Förlossas Hans Härlighet till pris!" Ef.1:13-14.
¤¤¤
Här är den Säkraste märkningen som Herren Jesus själv utför,och därmed bekräftar vårt Sanna medlemsskap i Hans Rike!
Andedopet är en specifik händelse,i Bibeln skild från att komma till Tro som är Pånyttfödelsens och Rättfärdiggörelsens Under.
Sök därför Andens dop med tungotal som följd,allt enligt Bibelns beskrivning.
¤¤¤
En Viktig sak om vi skulle stå inför tvånget att taga en Chipmärkning,tänk då Ej så här; "Herren känner mitt Hjärta,och vet på vem jag Tror," vilket Herren då Ej godtar!
Upp.14:9-10 förklarar att alla som tager Vilddjurets märke på sin panna eller hand,skall bliva plågad med eld och svavel evinnerligen!
Detta står i klartext,och detta blir det ultimata provet;att Neka Märket!
¤¤¤
"De övervunno honom (djävulen och satan),i kraft av Lammets Blod och i kraft av sitt vittnesbörds ord;de älskade icke så sitt liv att de drogo sig undan Döden." Upp.12:11

Svara -   - 8/1-19 08:00 -


Bertil Rosenius

Svar till SA.

Upp 14: 9-10 - slå upp och läs!

Detta är ett mkt starkt och skrämmande ord från Herren, genom Johannes. Detta ord står över vår uppfattning av rätt eller fel, men vi måste böja oss under det - genvägar finns inte.

Notera att jag är övertygad om att chipet inte är märket. Märket införs att Antikrist - Vilddjuret, Laglöshetens människa - nära han öppet trätt fram.

Just nu byggs en plattform upp för honom, politiskt och religiöst, men han har inte ställt sig på denna plattform än. Tiden att få tag på sanningen är dock kort och när han sitter på denna plattforms tron, är det för sent, 2 Thess 2: 11-12.

Svara -   - 8/1-19 09:11 -


Martin

Jag tror att märket är av ett sådant slag att hälften som läser här redan har tagit det. Och om jag skriver vad det är kommer de hånskratta mig i ansiktet. Av ett sådant slag tror jag märket är.

Svara -   - 8/1-19 09:43 -


nils

Svar till Bertil Rosenius.

Instämmer med dig,men när det Sällan och Aldrig Förkunnas eller Varnas för detta i Kyrkorna,och utvecklingen nu går så Fort,ser jag det viktigt att det förkunnas här!

Är tacksam att Christer i Apg.29 vill ta upp aktuella Viktiga ämnen som Ej Förkunnas där de Rätteligen skulle Förkunnas och Varnas för!!
Särskilt som tidens slut alltmer präglas av Villfarelse och Förvillelse,att försåtligt och obemärkt bedraga en Hel mänsklighet vilket Jesus Varnade för!

Svara -   - 8/1-19 10:17 -


Tomas N

Tack Bertil för Bibelverserna i Uppenbarelseboken 14,det var en tydlig passage.

Det är inte med säkerhet en parallell mellan microchipet och märket,men an trolig parallell.Personligen tror jag man smyger igång med tekniken först och sedan kommer ett aktivt val som involverar tekniken ,men något som har med värderingar,ställningstagande och ytterst tillbedjan att göra.

Gud är inte någon som gillar att smyga och luras och därför tror jag alla kan vara trygga i att det kommer vara en tydlig skiljelinje och gräns mellan att ta vilddjurets märke eller inte. Den stora faran kommer vara att värja sig och beskydda sig mot andliga krafter och press från andra människor och regeringar som alla kan grumla klarsynen. Det är där vi behöver se upp ,och även att förbereda sig för att det kommer krävas mod och uthållighet och en mentalitet att utstå lidande ända till döden i värsta fall för att välja Gud och rättfärdighet och stå emot allt det andra som redan nu finns i världen

Svara -   - 8/1-19 10:58 -


Bertil Rosenius

Svar till Tomas N.

Gud är inte någon som gillar att smyga och luras och därför tror jag alla kan vara trygga i att det kommer vara en tydlig skiljelinje och gräns mellan att ta vilddjurets märke eller inte.

Instämmer i detta! För oss som lever i Kristus, kommer inte märket att vara ngn överraskning - om vi är med så långt... jag böjer mig i ödmjuke inför att vi inte bör måla in oss något hörn, avs detta.
Däremot är jag övertygad om det rätta i att vara beredd på Antikrists intåg i historien - inte bara som något allmänt och otydligt system, utan som en person av kött och blod. Att vända talet om Antikrist ryggen - i tro att vi rycks undan hans entre - är att som gå ut mitt i natten på en starkt trafikerad väg i svarta kläder och ögonbindel.

Svara -   - 8/1-19 11:32 -


SA

SV till Nisse , om en människa tagit märket HELT ovetande , och sen får höra om Jesus , och blir frälst , du menar då att hon går till evig förtsppelse .... Gud är god , och blir man frälst kommer man till himmelen . Så jag förstår inte hur du tänker .

Svara -   - 8/1-19 12:30 -


Lenny

Svar till Bertil Rosenius.

Som du säger Bertil!

Det är skrämmande att just svenskarna tillhör dom som först som väljer detta.

Människan är ju som bekant blind! Ideen är ju ursprungligen för övrigt skapad här i Sverige av ett par program varuutvecklare.

Man får be om att Herren kommer oss troende till hjälp när den tiden kommer, och jag tror att Herren finner en utväg för oss som vill stå utanför.

Ty jag vet att Herren har många vägar.

För att gå tillbaka till chippet det i sig, detta endast en del av sanningen. Vi ser ju hur det kontantlösa samhället rycker allt närmare. Men chippet är förmodligen en del i den plattform som kommer att användas för att förleda folket politiskt och religiöst. Verktyget är så att säga på plats och i händerna på en världsmakt blir detta förödande.

Men till syvende och sist detta kan vi inte påverka.

Förtrösta på Gud Fader och Jesus Kristus och sprid evangeliet ”Räddningen” istället!

Svara -   - 8/1-19 13:16 -


Bertil Rosenius

Svar till SA.

Förlåt att jag gör ett inhopp i en fråga till Nisse. Men jag menar, vi får inte spela schack med Guds Ord. Vår tanke och vårt förstånd och vår förmåga att döma rätt är inte i alla avseenden i samklang med Guds - vi inte har Hans allvetande.

Ordet säger - ingen skugga över Ordet hoppas jag - att den som tagit emot märket är dömd för evigt. Nu finns - om jag minns rätt här och nu - något som man kan se som kriterier: Man skall tillbe Antikrist och dess bild.

Man kan alltså förstå att märket är mycket starkt kopplat till Antikrist (Vilddjuret), enl kriteriet ovan. Det handlar om att se honom som en gud - man tillber ju honom.

Med detta menar jag, att man tar inte märket helt ovetande. Märket är en bekräftelse på ett förhållande - som en vigselring - och ett utlopp för beundran. Visserligen står också att han tvingar alla (...ser till att...) ta märket - för att kunna handla - men om någon måste tvingas, gör man det mot sin vilja. Också i detta ligger en förståelse av medvetenhet, om vad märket symboliserar - man vill inte gå in under hans fana.

Där med har alla ett val inför märket - ngt ovetande inför märkets värde och mening finner inte jag utrymme för i Guds Ord.

Svara -   - 8/1-19 13:40 -


SA

Jag vet , har läst detta i bibeln , och vad der är , men dom som nu redan har chippet ... vet ju har tom sett på tv när en tog emot detta, men vad jag undrar över är , hur kan med säkerhet veta att det är det bibeln talar om .

Svara -   - 8/1-19 14:27 -


Bertil Rosenius

Svar till SA.

Jag vill nog mena att det inte är chipet det handlar om, när Ordet talar om märket. Det Ordet beskriver är den typ av symbol som slavar brännmärktes med, som när man märkte kreatur eller slavar i ex. Amerika.

Svara -   - 8/1-19 14:59 -


Abraham

Kan vara så att detta lilla riskorn kan vara en uppvärmninginför det "riktiga" chipet. Folk är vana att ha ett chip och då är det inga konstigheter med en uppgradering som sen smäller till som en råttfälla

Svara -   - 8/1-19 15:35 -


Christer Åberg

Svar till Abraham.

Kan vara så att detta lilla riskorn kan vara en uppvärmning inför det "riktiga" chipet. Folk är vana att ha ett chip och då är det inga konstigheter med en uppgradering som sen smäller till som en råttfälla.

Så kan strategin mycket väl vara.

Svara -   - 8/1-19 15:38 -


Bertil Rosenius

Svar till Abraham.

Kan var så, men...

Jag är mer rädd för alla dessa ”uppvärmande” tatueringarna. Att tatuera sin hjältes namn eller bild på handen eller pannan... Där har vi en farlig inkörsport.

Tror inte många skulle tveka på en sådan form, för att visa sin uppskattning för en som kommer uppfattas som ”mänsklighetens räddare”. Talet om chipet får inte bli vilseledande.

Svara -   - 8/1-19 15:45 -


SA

Hur som helst , något kommer det bli som handlar om att man inte kan köpa eller sälja iaf , återstår att se , tekningen är långt framskriden ,,och vad som helst , när som helst kan hända , så jag tror det blir typ betalkort i hand eller panna , märke chipp

Svara -   - 8/1-19 15:57 -


SA

Hur som helst , något kommer det bli som handlar om att man inte kan köpa eller sälja iaf , återstår att se , tekningen är långt framskriden ,,och vad som helst , när som helst kan hända , så jag tror det blir typ betalkort i hand eller panna , märke chipp

Svara -   - 8/1-19 15:57 -


Abraham

Det står olika i olika bibelversioner, det är väl i KJV
det står att "the mark" skall vara "inne i" kroppen´, alltså inte appliceras utanpå.
mycket bra förklaring på märket av Pastor Kim
https://www.youtube.com/watch?v=-uQs31NKnok

Svara -   - 8/1-19 16:15 -


Fredrik Fregoran Göransson

Att chip i kreditkort är inte oroa sig men chip i kroppen eller huvudet förändrar dna till kreatur eller köttboskap slav och ni läste änglar plågar dom som tager chip?? vad menas jo att 5G mikrovågar som gör celler ruttnar liksom levande död drabbar människor som motsvarar Nekussar kung som befallde avguda honom som kung och tre männen kastades i brinnande ugn men ängeln vakade över tre männen och överlevde ugnen det kommer inom att hända att människor som tager märke bli drabbade av 5G vågor liksom mobil internet passkontroller portar och apparater som avläser chipet och inte drabbas är människor som inte tager emot märke

Svara -   - 8/1-19 16:20 -


Fredrik Fregoran Göransson

Tillägg detta änglar plågar dom eld och svavel som tager emot märke är hela jorden liksom brinnande ugn tex 5G drabbas utom dom som inte tager emot märke och tillber inte antikrist och falska profet och gör inte som dom säger eller önskar sig ja det är ironiskt att fallna änglar som dödar egna folket dom vill döda kristna och judar eller är medvetet med avsikt??

Svara -   - 8/1-19 18:24 -


Nisse

Svar till Bertil Rosenius.

Jag håller med. Det var därför jag skrev som jag gjorde.

Svara -   - 10/1-19 09:58 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



The aan la rabin - Part 18

Christer Åberg rabin

Qaybta 18aad ee aan serial ku saabsan carruurnimada. Waxaan u imid inaan dugsiga sare markii aan bilaabay fasalka toddobaad. qayb Tani aad yaabin doona, oo waxay ii sameeyey aawadood markii ay dhacday.

0

Läs allt!


Hey'adda laanta socdaalka oo waydiinaya su aalahan qaldan si loo ogaado haddii aad Christian a

test2

Inta badan 12 su'aalo laanta socdaalka ayaa gabi ahaanba macquul aheyn in aad ka jawaabto, iyo sidoo kale si buuxda u xumaada marka si dhab ah loo baahan yahay oo keliya arrin si loo ogaado haddii qof Christian ah ama aan.

25

Läs allt!


New Age u xaarayaa jidka ka gees ah

New Age u xaarayaa jidka ka gees ah

By Holger Nilsson  In 1980, waxaan leenahay dheeraad ah oo dheeraad ah oo ka soo gudbaya ereyga "New Age". Weli si, si kastaba ha ahaatee, dad badan oo yaabay waxa Da'da New waa wax, inkastoo xaqiiqda ah in malaayiin dunida ku baahsan ayaa la soo taabtay, saameeyeen oo ku lug leh in habkani hadda weeraryahanka nadiifinta. Tusaale ahaan, at sanad-dhamaadka 1986-87, sanadka cusub soo galayo, waxay ahayd ay malaayiin dad ah oo galay cibaadeysiga, riyooday oo falal dhaqan. Waxa ay ahayd soo beegay in this dhacay laakiin waxay ahayd dadaallo isugu jira oo ka mid ah dadka New Age caalamka oo dhan.

37

Läs allt!


Doono mid ka mid ah galmada beddelay si ay samada ku jira?

hbt

dadkii oo wuxuu galay samada ayaa beddeli doonaa jinsiga iyada oo loo marayo qaliin?

8

Läs allt!


Kristna TV-kanaler i Sverige

Kristen TV i Sverige

Det finns många bra svenska kristna tv-kanaler i Sverige. Både som går på satellit, kabel och webben! Här listas alla kanaler.

21

Läs allt!


Kristna förföljs mer än någonsin

Open Doors World Watch List 2019

Bild: Open Doors. 

Open Doors årliga World Watch List om förföljda kristna visar att 2019 är värsta året hittills. Det är i särklass svåraste året sedan mätningarna startade.

20

Läs allt!


Dambiilayaale?

saaxiibo

Reader Mail by David Billström Ciise waa lagu daydo aasaasiga ah si ay u gaaraan baxay in dadka aan Mu'miniin ahyn. Marka Ciisena wuxuu dhex socday dhulka, isaga qudhiisu waa yiqiin waxa meesha ka socda ee dadka isaga u yimid. Waxa uu maanta la mid ah.

2

Läs allt!


A qodbay museum McJesus ee Israa'iil

Iskutallaabta ku McJesus

Photo: SVT. 

Dibad reer binu Israa'iil ka gees ah Jani Leinonen "farshaxanka" McJesus muujinayay in a ku qodbeen Ronald McDonald.

6

Läs allt!


The loo baahnayn - Part 17

Christer Åberg salaama

Hadda waxaan la gariiri sii wadi iyo serial tan iyo yaraantaydii mahad. Sheekadu waxay kordhin doontaa in xoojinta iyo noqdo ka sii yaab leh. qaybta aad u xiiso badan oo aad qabato qaar ka mid ah hadda ka hor.

0

Läs allt!


Ciise aamusnaan A - Ninka la dilay codkii Ilaah - Part 6

askari Roman

Hans Jansson, Uppsala Herodos Antipas mar kale naga hor sheekada kitaabiga ah. Markan Ciise ka hor inta uu taagan yahay. Waxaa markaas lahaa saddex sano tan iyo wiilo Yooxanaa Baabtiisaha.

2

Läs allt!


Liiska Xun - Ninka la dilay codkii Ilaah - Part 5

askari

By Hans Jansson , Uppsala Waxaa jira wax "xariif" iyo wax shar ah falalka Herodos ee macnaha aanu tilmaameynaa. Taasi ii keena waxa ku qoran kitaabkii Genesis.

5

Läs allt!


Kristinebergs-profetian stämmer med vår tid

- En profetia om den sista tiden!

Den gamla profetian från 1800-talet talar om att Jesus skall visa sig i ett berg i Sverige i den sista tiden och sedan på berget så att alla kan se!

13

Läs allt!


"Ilaahay ha barakeeyo ilmo iska soo ridid ​​iyo Maraykanka of America"

Reader Mail by Nils 

Soo rididda ilmuhu - Hooyo

Qof dumar ah oo hadda lahaa barnaamij Netflix Air halkaas oo ay Amaanay ilmo iska soo ridid, iyo soo gebogebeeyay ereyada: "Ilaahay ha barakeeyo Abortion iyo Maraykanka of America", oo gabya iyo qoob ka ciyaarka waxay si.

38

Läs allt!


In cadaabta, cadaabi dembilayaal

Haddii aad naar, aad u xanuunsanaya. Taasi waxa ay Jahannamo waxaa loogu talagalay. Sida ninkii hodanka ahaa ee Luke 16, aad waxaa la cadaabi doonaa olol. All Dambiilayaashu naar, oo waxay halkaas tag la cadaabi.

103

Läs allt!


Dhallaanka hore u tahay 'ex'

Dhallaanka hore u yihiin ex ah

Photo: Screenshot ka Facebook. 

Dadka ku nool magaalada New York hadda ka badali karo jinsiga aan shahaado caafimaad. Waxaa intaa dheer, waxay xataa ka bedeli kartaa jinsiga ay dhashay ee.

5

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Haddii aad dhalatay ee jirka qaldan, waxaad mar kale u dhalan karaa

Loui Sand

Photo: SVT. 

Louise Nelum Sanda Mali "Loui" Sand, 26, waa xiddig Swedish kubadda gacanta oo hadda joojiyo kubadda ciyaaro in baaritaan lagu waayo, daal, jinsiga. 

2

Läs allt!


Himlen TV7 intervjuar Christer Åberg

Christer är en känd bloggare bland både kristna och icke-kristna i Sverige. Han erbjuder Jesus som svar på aktuella samhälleliga och personliga problem. Programledare är Daniela Persin.

3

Läs allt!


Christian Bale: mahadsan waxyoonay Shaydaan

Reader Mail: Pelle Lindberg 

Christian Bale: mahadsan waxyoonay Shaydaan

Picture: From TV4. 

Qiimaha Actor Best u tageen inay actor Christian Bale in xigeenka filimka, kuwaas oo uga mahadceliyay uu waxyi: Shaydaanku.

43

Läs allt!


America News saabsan dalka Iswiidan: microchip nimo ee maamulka lacagta ee Sweden

Reader Mail by Nils 

microchip

In Stockholm, Sweden, dooran 1000 ayaa si ay u doortaan Shop la yar Microsystems ah. Chips nimo ay maqaarka ka yar.

55

Läs allt!


Waxay leedahay in la sameeyo Islam

Waxay leedahay in la sameeyo Islam

Reader Mail by Stefan Eliasson Sidaas xaq u ee falalka. Louisa iyo Maren ma ah kuwo gaar ah, ayaa dhawaan laga helay xabaalo wadareedyo ayaa leh 34 Masiixiyiinta gooyay Liibiya.

0

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

5

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 04, tisdag 22 januari 2019 kl. 12:31

Jesus söker: Vincent, Viktor!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



gacanta ka gees ah ee Shiinaha

ka gees ah gacanta

By Holger Nilsson Hadda waxaa jira mid dhab ah in China ay u badan tahay badankiisu ma keeni karaa - waa nidaam ay gacanta ku ah in badantahay in uusan qofna waxa ay awood u fikira.

37

Läs allt!


Christer Åberg sjunger: Vem är Kungen i djungeln?

Måste bara ses! Christer Åberg sjunger och spelar ukulele sången: Vem är Kungen i djungeln? 

3

Läs allt!


Tio år sedan min fru Marie och vår son Joel dog

För tio år sedan den 21 december dog min fru strax innan klockan 12 på natten och vår nyförlöste son Joel dog sedan halvfemtiden på morgonen den 22 december.

2

Läs allt!


Senaste kommentarer

Nisse: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

David Ström: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Leif: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Nina😄: Lögnen, falskheten och sveket

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Leif: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Leif: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Leif: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Bengt: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

RH: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Bengt: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen


Muslimer städade efter nyårsnatten men detta är inte islam

Muslimer städar

Bild: svt.se. 

Att muslimer städar Göteborgs gator efter nyårsnatten har inget med islam att göra. Den slutsatsen måste jag ta eftersom det alltid hörs "detta är inte islam" efter ett blodigt muslimskt terrordåd - trots att Muhammed både beordrade och utförde terrordåd i Allahs namn.

2

Läs allt!


My badbaadada - Christer Åberg

boodin

Markii uu ii keenay, waxaan istaagay, oo mid ka mid ah hoggaamiyeyaasha ee kaniisadda Pentecostal ee iridda la odhan jiray Donald hadlay. Markaasuu weyddiiyey: "Ma rabtaa in aad ku badbaado?" Inkasta oo anigu ma aan garanaynin waxa ay ahayd wax aan u sheegay oo ...

0

Läs allt!


Waxay rabaan in ay gumeysato Mars laakiin ha u safraan dayaxa

Miski iyo Mars

Picture: di.se. 

Shirkadda baabuurta Electric aasaasaha Tesla iyo CEO Eeloon Miski ayaa qorshaynaysa in ay dadka kale si Mars iyo riyo of Gumaysiga meeraha diro. 

29

Läs allt!


Khaniisnimada iyo dadka isku jinsiga xiriir - Stefan Gustavsson

Waa maxay Kitaabka Quduuska ah wuxuu leeyahay oo ku saabsan khaniisnimada? qoraalka kitaabiga ah iyo wax xuja ah maangalka ah waxaa iftiimiyey in hab aad u aasaasi ah, in cashar aad u fiican by Stefan Gustavsson. 

8

Läs allt!


Behöver man stor kunskap för att bli frälst?

Räddad till himlen

Annars kan man inte vinna andra människor för Jesus Kristus. Därför är det viktigt att man vet vad som står i Bibeln och hur man blir frälst. Bibeln säger att man ska veta att man har evigt liv. Hur kan man veta detta? 

4

Läs allt!


Wada noolaanshaha ma aha, weligii mana jiri doonto weligeed guur

1495636808-wan-brollop.jpg

Si aad ula qabsadaan rafiiqa ayaa sheegay in ay galmo kasta oo kale, waa wax la mid ah in aad xaas midba midka kale. Laakiin tani ma aha waafaqsan Kitaabka Quduuska ah.

4

Läs allt!


xoolaha Kitaabka Quduuska ah

xoolaha Kitaabka Quduuska ah

Ma ogtahay in Kitaabka uu ka hadlaayo badan oo ku saabsan xayawaanka? Halkan waxaan ku leeyihiin liis dheer oo badan oo xoolaha ee Kitaabka Quduuska ah iyo cayayaan qaar ka mid ah la tixraacyada Bible! Fadlan raaxaysan!

2

Läs allt!


Asalka si baaris ruuxiga ah nin

viewfinder

Of Sigvard Seef In aan qoraal rajeynayaa sheegid this, waxaan gelin Masaalkaas Ciise ee ku saabsan "ina badiyay / återvunne" (Luukos 15) sida asalka ah lagu sharraxo, afterimage ah dhacdooyinka qarnigii-jir ah hore. 

0

Läs allt!


Sharci-darrada ah si ay u muujiyaan in dumarka laga gooyay by Muslimiinta

Waa sharci darro in runta u yimid labadii dalxiisayaal dumar ah ee Morocco ayaa laga gooyay by Muslimiinta.

12

Läs allt!


Halkan waxaa ka mid ah qof dumar ah timo ka gooyay by Muslimiinta

Halkan waxaa ka mid ah qof dumar ah timo ka gooyay by Muslimiinta

Laba dumar ah timo cad dhalinyaro ah oo ka Scandinavia ayaa laga gooyay by Muslimiinta markii ay degeen Morocco. Waxa ay ku baaqeysaa dilka haweenka, falalka argagixisada, taas oo dabcan waa, laakiin muddo badan oo sax ah waa in ay tahay a dil Islamic arrimo diineed u waxyoonay by Quraanka.

11

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 464 842 524 sidvisningar på Apg29! Apg29 har just nu 17 129 bloggartiklar, 93 309 kommentarer och 61 352 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp