Live | Bönesidan | Sök | Kontakt
Surfar nu: 668 www.apg29.nu

An Tiomnadh am fear a gnè atharrachadh gu nèamh?

transsexual

Am bi na daoine a-steach do nèamh a tha air atharrachadh gnè tro obair-lannsa?

Nuair a tha mi a 'smaoineachadh mu dheidhinn seo le cuid a thaghadh atharrachadh gnè tro obair-lannsa, tha mi a' smaoineachadh nach robh dad mu rudan anns a 'Bhìoball. Mar sin, bha mi startled nuair a fhuair mi an rann seo anns an Ath-leasachaidh Bible eadar-theangachadh:

An fheadhainn a fhuair na testicles phronnadh no buill a ghearradh dheth , cha bhi dol a steach do chomhchruinneachadh an Tighearna. (5 Gen. 23: 1)

Bha cha mhòr a gnè atharrachadh obrachadh a dh'fhaodas tighinn a 'Bhìoball. Anns an t-Seann Tiomnadh mar sin cha robh an duine a 'tighinn a-steach dhan eaglais sin airson adhbhar air choireigin a bha aca testicles pronnadh, no a Bod air a ghearradh dheth.

Tha sgiobaidhean

A-nis feumaidh sinn tuigsinn beagan rudan. Tha an rann a bha sinn dìreach a 'leughadh an lagh Mhaois ann an t-Seann Tiomnadh. Agus peanas air an robh an lagh a thug Iosa thug air fhèin nuair a bhàsaich e air a 'chrois mar sin a tha sinn a dh'fhaodadh a bhith air an sàbhaladh agus an-asgaidh. Ghlac Iosa breitheanas air e fhèin a thoirt dhuinn a bha a 'creidsinn ann dha Cha bhi breth.

Cha d'thàinig Iosa a dhìteadh, ach a shàbhaladh. Nuair a bhios sinn a 'leughadh an t-Seann Tiomnadh, feumaidh sinn a bhith air ar creidimh agus dùr-amhairc stèidhichte air Iosa, a chaochladh a gheibh sinn a-steach Achd an-rithist agus crìoch suas ceàrr.

Le sin a ràdh, bidh sinn a-nis a 'faighinn a-mach mar a tha e leis an fheadhainn a bha aca testicles phronnadh anns an Tiomnadh Nuadh an dèidh Iosa' atoning bàs. Faodaidh iad a bhith air a shàbhaladh a chaidh a spoth?

Tha am Bìoball a 'toirt an fhreagairt:

Tha an spoth duine ann an Achdan 8

26. Ach aingeal an Tighearn a 'bruidhinn ri Philip, ag ràdh, Eirich, agus imich gu deas air an rathad a' dol bho Ierusalem gu Gasa. Tha e a thachair. 27 Agus dh'èirich e, agus chaidh e. Agus, feuch, an Etiòpia eunuch, a eunuch [a spoth male] a 'bhanrigh Kandace ann an Etiòpia, a bha i air a chur thar a ulaidh, a bha a' tighinn gu Ierusalem gu aoradh, 28 agus bha e a-nis air an rathad air ais agus shuidh e anns a ' charbad a leughadh Isaiah am fàidh.

29. An sin thubhairt an Spiorad ri Philip: Rach air ais agus a 'fuireach ri taobh na cairt. 30. An sin Philip ruith suas agus a chuala e a 'leughadh an fhàidh Isaiah, agus thuirt e: A bheil thu a' tuigsinn dè tha sibh a 'leughadh? 31. Fhreagair e: Ciamar a b 'urrainn mi, mur eil cuideigin a' stiùireadh dhomh? Agus dh'iarr e air Philip a 'tighinn suas agus suidhe maille ris. 32. Agus an trannsa Sgriobtur a bha e a 'leughadh seo:

Like a caoraich a bha ea thoirt gu àr agus mar uan balbh an làthair a rùsgadh, 's mar sin cha d'fhosgail a bheul. 33. Anns an irioslachd a bhreith a thugadh air falbh, agus a bhios comasach air innse a ghinealach? Airson chaidh a bheatha a thoirt air falbh bho an talamh.

34. eunuch thòisich a bhruidhinn agus thubhairt e ri Philip: Tha mi ag iarraidh ag iarraidh oirbh: cò a tha am fàidh ag ràdh mu dheidhinn seo? Mu dheidhinn fhèin no cuideigin eile? 35. An sin dh'fhosgail Philip a bheul, agus thòisich bho seo sgriobtur a 'searmonachadh an t-soisgeul Iosa dha.

36. Agus ged a chaidh iad air an t-slighe, thàinig iad gu cuid de uisge. An sin thuirt eunuch: Feuch, an so tha uisge. Dè a 'cur bacadh air a bheil mise rim bhaisteadh? 37. An sin thubhairt Philip: Ma tha thu a 'creidsinn le d' uile chridhe, agus mar sin faodar a dhèanamh. Agus fhreagair esan agus thubhairt e, Tha mi 'creidsinn gur e Iosa Criosd Mac Dhè.

38. Agus dh'àithn e an carbad a stad, agus tha iad an dà chuid cheum a-steach an t-uisge, an dà chuid Philip agus an eunuch, agus bha e air a bhaisteadh e. 39. Nuair a thàinig iad a nios as an uisge, an Tighearn a chaidh a ghlacadh air falbh Philip, agus a chunnaic e eunuch eil tuilleadh, ach lean glad turas aige.

Gniomharan 8: 26-38

An seo chì sinn gu soilleir gu bheil slàinte airson an fheadhainn a tha a 'spayed no a tha air atharrachadh gnè. Na h-uile iad a dhèanamh a tha a 'gabhail ri Iosa Criosd.

Eunuch bha neutered fireann. Nuair a chuala e an t-soisgeil, thàinig e gu creidsinn ann an Iosa. Ann ghoirid, bha e air a shàbhaladh.

Bha e na chnap-starra?

Dh'fhaighnich e an uair sin bha rudeigin a 'bacadh dha bho bhith air a bhaisteadh. An sin thubhairt Philip sam bith ris oir bha e a neutered, cha b'urrainn e bhi air am baisteadh. E iomradh air càil mu rudan na eunuch.

Tha na riatanasan a-mhàin gu bheil a chur an gnìomh co-dhiù a bha an eunuch a 'creidsinn gur e Iosa Mac Dhè. Nuair a eunuch a dh'aidich a tha Iosa le bheul ainmeachadh Philip e.

An dèidh baisteadh nach do rinn Philip ris a-nis tha agad ri obrachadh air thu a-rithist ma tha thu a 'dol a bhith air a ghleidheadh ​​ann an creideamh. Chan eil dad mar sin. An àite sin, tha e ag ràdh gu bheil an eunuch chaidh e air a shlighe a 'deanamh gàirdeachais.

Salvation tro chreideamh ann an Iosa

Tha e cudromach a ràdh gu bheil e a-nis nach eil a shàbhaladh ma tha iad a spayed no ma tha duine nach neutered, ach tha iad a ghlèidheadh ​​a chionn iad a 'gabhail ri Iosa mar a Thighearna, ge bith ma tha iad a neutered no nach eil.

Agus a h-uile daoine, ge b'e neach a tha thu, faodaidh tu an uair sin a 'gabhail ri Iosa agus a shàbhaladh. Ged a tha neutered no Ghineadan-lann.

Ann am briathran eile: Fiù 's an fheadhainn a tha a' spayed no könsoperad a 'dol gu nèamh ma tha e air gabhail ri Iosa mar Tighearn.


Publicerades torsdag 1 januari 1970 01:00 | | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

9 kommentarer

nils Fri, 18 Jan 2019 08:11:48 +010

Tänker på Jesu ord att vid uppståndelsen,att; "de äro då såsom änglarna i himmelen."
Matt.22:30. dvs.Änglar är könslösa.

Svara


Tomas N Fri, 18 Jan 2019 09:00:29 +010

Ja ,det kan nog finnas ett hopp längst bort på andra sidan omvändelse för dessa. Men det man ser idag är att det som är aktiva inom hbtq är oftast väldigt aktiva språkrör för den rörelsen som vill vända upp och ned på Guds ordning ,skapa kaos och därmed direkt eller indirekt förleda många i den uppväxande generationen åt fel håll.

Det är en stark rörelse av uppror som är andligt ledd och uppfyller profetian"så som på Noahs dagar" som leder den här utvecklingen.

Så även om det uppenbarligen är synd om dessa som lider av identitetsproblem,så är det av ondo och bör behandlas som det är . Ett fiendens verk. Men Guds kärlek kan hjälpa många till frihet och att lämna detta och få helande och befrielse

Eunuckerna i gamla tider tror jag till större delen inte valde detta själva,det var om jag förstått rätt ett brutalt och smått paranoidt drag av kungamakterna att ha tjänare som inte utmanade kungahusets egen ställning även när det gäller det sexuella och eventuella avkomlingar .

Själva grunden till könsbyte idag är ju ändå ett uppror emot Gud,det kommer man inte ifrån.

Svara


Bertil Rosenius Fri, 18 Jan 2019 09:02:11 +010

Hej Christer - tycker du tar upp detta ämne på ett klokt och bra sätt!

Jag är övertyga om att Guds nåd, i många stycken, kommer visa sig betydligt större än våra ofta omdömeslösa domar. Skulle Guds nåd ligga i samma linje som vår - avs analys och dom, av andra... - skulle ingen av oss passera Hans granskning en dag.

Låt oss inte synda på nåden, men inte heller synda genom våra domar: "Ty med den dom ni dömmer andra skall ni själva en gång bli dömda."

Guds välsignelse över detta inlägg!

Svara


Bertil Rosenius Fri, 18 Jan 2019 09:07:11 +010

Svar till Tomas N.

Själva grunden till könsbyte idag är ju ändå ett uppror emot Gud, det kommer man inte ifrån.

Jag har aldrig träffat någon som gjort könsbyte - vad jag vet... Inte heller har jag läst någon undersökning som ligger till grund för ditt påstående. Men kanske har du?

Svara


Tomas N Fri, 18 Jan 2019 09:30:33 +010

Svar till Bertil Rosenius.

Nej ,men man läser ju i media. Jag kanske var lite kategorisk,man som jag ser det så är det ett uppror och otacksamhet mot Det som Gud har skapat till man eller kvinna.

I de fall man läser om och ser,så är det ju ingen tvekan att de är i praktiken i de flesta fall i gränslandet. Och dessutom har jag förstås sympati för dem att de lider . Men jag tror på att hålla fast och förmedla högre sanna värden än det som man kan se på ytan.

Ett fundament som man inte skall släppa även i dessa märkliga tider är att det finns bara två kön och inga bytesmöjligheter i själva grunden. Men kristna måste vara kärleksfulla snarare än dömande

Det är min åsikt. Och just en åsikt och inget expertutlåtande. Fast jag är övertygad om att kristna är kallade att vara ambassadörer för Guds röst om det förmedlas i både kärlek och sanning även bland de som är experter på detta och andra moderna områden där det finns forskning och vetenskap och poitiska dogmer som är vägledande som sanning

Svara


Bertil Rosenius Fri, 18 Jan 2019 10:30:08 +010

Svar till Tomas N.

Vi tänker i stort lika!

Kristenhet, resp det profana samhället generellt, står idag inför ondskans allt mer tilltagande attacker. Det profan samhället viker undan, ja flera av dess företrädare och organisationer viker inte bara undan, utan driver på! Dessa greppar också händer i kristenhet och för den in i strid mot det Guds Ord de menar sig tro på.

Jag håller med dig - detta är ett uppror mot Gud - som vi dessutom vet skall komma och som kommer att förstärkas. Vi får aldrig ge att avslöja detta - amen!

Men jag har förstått det pingstiga fördömandets baksida - där lag gick före nåd. Detta ledde sedan till den liberalvälsignade normlöshetens baksida. Och jag ser båda dessa diken som lika farliga.

Låt oss varna för laglöshetens människa, som tillåts görs allt större avtryck. Men inte glömma att ge människan hopp. Men jag vet... varje ord måste idag vägas och det är inte lätt. Ber att vi skall hitta den väg som väcker, men samtidigt ger hopp. Tycker Christer gjort det bar i detta inlägg.

Svara


nils Fri, 18 Jan 2019 14:48:42 +010

Viktigt i denna fråga är skillnaden mellan en enuck som fortsätter att vara en Man,till skillnad mot ett Könsbyte då människans Köns Identitet blir ändrad till det motsatta.
Visst måste detta likt samkönade "äktenskap helt strida mot Guds Skapesleordning och därför ej kan bejakas inför Herren som skapade oss alla till Man och Kvinna!
Skrev tidigare att vi i uppståndelsen är könslösa likt änglarna,men det kan nog Ej anses gälla en människas identitet,som varande en man eller kvinna.
Den identiteten behåller vi säkert i Himlen,vilket mångas vittnesbörd bekräftas av de som varit på andra sidan och där även träffat sina troende vänner.

Svara


Lena Henricson Fri, 18 Jan 2019 22:23:10 +010

Till himlen kommer den som har tagit emot JESUS som sin frälsare och därmed fått sin synd förlåten.🎶❤️✝️❤️🎶

Svara


Louise Parkman Sat, 26 Jan 2019 10:05:12 +010

Den enda fråga Gud ställer på andra sidan:” Älskade du allt vad du förmådde??” Därför att det förändrar allt för dina medmänniskor runt dig o det är vår kallelse. Vem är jag att tala om någon annans känsla o vanmakt inför sitt upplevda felaktiga kön. Dessa berättelser finns genom historien o är ingen epidemi. Men nu talar vi om det o då vågar människor berätta om sin tunga erfarenhet. Det är en vinst för sanning när vi vågar prata om livet som det Är och inte bara som vi önskar det vore. Det är sanningen som gör oss fria o då kan vi inte lägga munhäfta på dessa människors känslor o berättelser. Jag tror Gud har långt större problem med sexuellt våld, krig, misshandel o allt annat som förstör skapelsen. Vår kamp är inte mot kärlek oavsett hur den ser ut beträffande kön utan vi ska arbeta mot när sk kärlek är destruktiv i ex misshandelsförhållanden, förminskande av varandra osv.

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 12, onsdag 20 mars 2019 kl. 11:56

Jesus söker: Joakim, Kim!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De som blev födda, inte av blod, inte heller av köttets vilja, inte heller av någon mans vilja, utan av Gud." - Joh 1:12-13

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
onsdag 20 mars 2019 01:00

Bed att hon nu ska ändra sig. Herre du vet o känner till allt. Jag är så himla ledsen över detta som du vet.

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp