428 online! | Sidvisningar idag: 63 214 | Igår: 178 464 |

www.apg29.nu


Live Apg29 | Biblar | Bönesidan | Dagens ros | Date29 | Christer Åberg | Sök | Kontakt

Antichrist smachd ann an Sìona

Antichrist smachd

Le Holger Nilsson 

Tha a-nis da-rìribh ann an Sìona urrainn chuid as motha 's dòcha nach eil a thoirt a-steach - tha e siostam smachd dòcha gun duine air a bhith comasach air smaoineachadh.

Sinn nach bu chòir dha-rìribh a bhith air iongnadh seo le siostam smachd, a tha a-nis na Sìonaich a tha fheudar fuireach còmhla. 'S e oir tha e gu foirfe ann le ìomhaigh gu bheil an fhàidh facal a thoirt dhuinn a premonition.

Airson a dhol an smuain seo, dìreach a 'coimhead air na dealbhan a chuir sinn ann an seo. Tha an dà glacadh ìomhaighean a tha dumps bho SVT aig Sgrìobhainn stèidhichte air a cluinntinn air 7 Dàmhair.

600 millean faireachas thrafaig

Aig deireadh SVT prògram a shealltainn mar a tha an siostam smachd a 'glacadh a h-uile sin Sìnis daoine, a bheil iad a' coiseachd, a 'bhaidhc no a' draibheadh ​​a càr - eil teicheadh ​​idir. Tha an siostam a tha mar-thà air an deagh leasachadh, agus ann mu bhliadhna, bidh Shìona air sluagh mòr air a sgrùdadh le faisg air 600 millean (!) Cameras.

Sìona Sòisealta Creideis 'sgrìobhadh gu bheil an siostam seo a' leigeil le saoranaich earbsach 'coiseachd gu saor anns an iarmailt, fhad' sa tha ga dhèanamh doirbh airson a 'mhì-leasaichte a bhith comasach air a ghabhail aon cheum. Faodaidh iad a bhith gu tur an dùnadh a-mach bhon chomann-shòisealta.

A-nis na meadhanan san t-saoghal a thòisich nuair a dhùisg suas airson dè tha a 'tachairt ann an Sìona. Ann an Suaineach TT artaigil, a chaidh fhoillseachadh ann an iomadh pàipear naidheachd, san Dàmhair, tha thu a 'sgrìobhadh mu dheidhinn an da-rìribh muinntir Shìona a-nis a' fuireach le: 

"Round an gleoc a 'cumail sùil air measgachadh de aghaidh aithne, mion-sgrùdadh dàta, gnìomhan air-loidhne agus eaconamach a ghiùlan. Cleachdadh-aontaran agus daonna bhacadh cunntadh neach fa leth sòisealta creideis luach suas, sgòr a tha ann am fìor-ùrachadh àm agus tha e deatamach airson an neach fa leth agus a theaghlach. "

Chan eil seo a leughadh a-rithist! Tha e doirbh a ghabhail ann, an da-rìribh gu bheil sinn a 'buntainn. An seo tha a 'bruidhinn an uair sin mu dheidhinn a bhith a' cumail sùil timcheall air a 'ghleoc!

A chlàradh ann an siostam phuingean

A thuilleadh air sin, a h-uile chlàradh ann am puingean-siostam, a tha "deatamach airson an neach fa leth agus a theaghlach." Tha seo a 'ciallachadh nach eil a-mhàin a' toirt buaidh air an neach fa leth, ach cuideachd an teaghlach air fad.

A neach a 'fuireach ann an Sìona ag aithris gu bheil a tha e ainmeil fad is farsaing gu bheil bathar-cruaidh sònraichte a tha a' cur a-steach anns gach Sìnis fònaichean. San dòigh seo, na h-ùghdarrasan ag èisteachd ri dè tha thu ag ràdh nuair a bhios sibh a 'bruidhinn air a' fòn.

A thuilleadh air sin, na h-ùghdarrasan cuideachd air tòiseachadh a 'clàradh guth sampaill de shaoranaich. Tha e mar sin a tha e comasach a 'dearbhadh cò tha a' bruidhinn nuair a bhios aon ag èisteachd.

Crìosdaidhean a 'fuireach ann an doirbh smachd

Bho Crìosdail sealladh, tha e airson na Crìosdaidhean a tha mar-thà math doirbh a bhith a 'fuireach le seo smachd. 'S e an rèim Sìnis an uair sin air eacarsaich ann an cumhachd fhaighinn dìleas saoranaich, faodaidh creideamh Crìosdail toirmeasg air fiù. Tha an uairsin bidh duilgheadas sam bith airson na h-ùghdarrasan a dhùnadh iad uile bho na gnìomhan a 'chomann-shòisealta, agus mar sin tha e do-dhèanta beatha abhaisteach.

An anti-Christian siostam smachd a gheibh a 'ceannach agus a' reic, a mhìneachadh ann an Taisbeanadh 13mh chaibideil co-dhùnadh, air a bhith gu buil.

Ma tha neach sam bith a tha teagamh sam bith gum bi seo a-riamh a chur an gnìomh no a goireasan rim faotainn airson a choileanadh a-nis aig an àm seo, faodaidh a-nis air a leigeil teagamhan aca. A-nis tha e àm gu dùisg agus a 'stad' g àicheadh ​​na fàisneachdan a 'Bhìoball.

Tha coileanadh an fhàidh Tuairisgeul

Fiù 's nas iomchaidh a tha a' tòiseachadh a 'teagasg agus a' searmonachadh mu dheidhinn seo, agus mar sin gu bheil creidich uile a tha a 'fàs mothachail air cho fada sinn air tighinn ann an coileanadh an fhàidh tuairisgeul lorg anns a' Bhìoball.

Antichrist smachd

A-nis gu bheil na meadhanan a 'dearbhadh dè saoghalta ann mu thràth agus tha e air a chur an sàs, cha bu chòir a bhith doirbh a chreidsinn an dà chuid Crìosdaidhean agus neo-Chrìosdaidhean a' Bhìoball mu dheidhinn facal earbsachd.

An rud as cudromaiche a tha a 'gabhail ri Iosa mar Shlànaighear pearsanta aca gus nach fheum thu a bhith a' fulang an Antichrist agus a rèim. Tha e cudromach a bhith sìorraidheachd!


Holger Nilsson

http://flammor.com 

Articles agus bhideothan a tha air a dhèanamh le eile a bharrachd Apg29.nu dòcha gum bidh beachdan blog làraich nach eil roinn.


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg Friday 4 January 2019 03:32 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

STÖD APG29: Swisha: 070 935 66 96 • Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 • Paypal: https://www.paypal.me/apg29/


37 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

Karl Almlöf

Påminner om Karin Boyes Kallocain.

Svara -   - 4/1-19 07:00 -


Niklas jönsson

Det visar ju bara på att vi inte har lång tid kvar på denna jord innan uppryckandet kommer att ske,snart kommer övriga världen behöva befatta sig med samma system som dom har i Kina nu,usch för ett sådant kontrollsystem stackars de som inte tycker/gör som regimen vill att de ska göra för då blir de uteslutna ur samhället.

Svara -   - 4/1-19 08:49 -


Bertil Rosenius

Behöver vi kristna vara MEDVETNA?

Jo, jag hävdar det, absolut! Och detta understryker vikten av att inte locka in sina syskon i föreställningen att vi odiskutabelt kommer att ryckas undan och slippa vedermödans verkningar och Antikrist. Vi är - de facto - redan vid dess tidsmässiga rand och det är egentligen bara Antikrist - som fysisk "person" - som fattas.

Alla ni som läser Holgers inlägg ovan - och kanske du själv Holger - behöver sätta ned foten och våga ställa frågan:

Är detta ngt vi verkligen skall bekymra oss om, bara som ett "tecken i tiden" - vi skall ju ryckas undan? Eller skall vi se det som konkreta för varningssignaler till oss alla - även om vi inför Guds vredesdomar skall ryckas undan?

Ibland beskrivs en sådan som jag - som varnar för Antikrists framträdande - med föraktfulla och arroganta ord, som en som "väntar på Antikrist" - ett anmärkningsvärt kristet agerande. Jag fortsätter dock hävda, att det är oansvarigt att förringa Guds Ords varningar för Antikrist. Tidens faktiska och konkreta händelseutveckling bör få oss att förstå att Antikrist förmodligen redan finns bland oss - "i religionens och politikens korridorer" - utan att vi fått fokus på honom.

Bra inlägg Holger!

Men låt oss våga gå vidare. Är tecknen varningar enbart för de ofrälsta och för de kristna som "slumrar"? Eller är de också varningar till de som lever i tron att vi skall ryckas undan från allt ont - inklusive världens mest framgångsrike manipulator - Antikrist?

Vedermödans snara dras nu åt för folket i Kina - ändå är kristna i Kina inte uppryckta!

Not: Några av er är vana vid att jag skriver Antikrist med litet "a" - för att på intet sätt upphöja honom. Jag upplever dock starkt, i denna stund, att nu är det dags att utskilja honom från att bara vara ett system av flera småantikrister - som många vill gör honom till - till att tydligt förstå och peka på honom som en fysiska person, precis som Jesus Kristus var, när Han vandrade på jorden vid sin första tillkommelse.

Svara -   - 4/1-19 09:30 -


Kattis

Jag såg detta på Svt i höstas. Men jag vill också nämna en annan sak, som inte hör till den här tråden! Det är om Amazon världshandeln som också vill etablera sig i Sverige. Jag såg den Dokumentären på datorn på SvT play innan jul. Det handlar om att de vill växa över hela världen och slå ut de vanliga butikerna. Där är man också kontrollerad.

Svara -   - 4/1-19 09:45 -


David Billström

Vilken sjuk "utveckling".

Men låt oss som tror komma ihåg - "Ty HERRENS ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska hjälpa dem som med sina hjärtan ger sig hän till honom." 2 Krön. 16:9

HERREN ser och hör allt. Ett hot för vissa men för oss som tror, en tröst.

Låt våra hjärtan dra nära HERREN.

Svara -   - 4/1-19 10:11 -


Thomas

Svar till Karl Almlöf .

Påminner om Karin Boyes Kallocain.

Läste den som barn på ett sommarlov och även om jag inte minns så mycket vad den handlade om så minns jag den fadda känslan jag fick av den.

Svara -   - 4/1-19 11:37 -


AnnMarie

Svar till Bertil Rosenius.

"Vedermldans snara dras snart åt för folket i Kina-ändå är kristna i Kina inte uppryckta"

För en del räknas nog bara de kristna i lilla Sverige,längre än så sträcker sig inte tankarna

Svara -   - 4/1-19 13:01 -


Bertil Rosenius

Ja, det som inte händer här händer inte. De som drabbas bor på en annan planet, alt tillhör de inte mänskligheten - som består av ca 10 miljoner innevånare, + ev norrmän...

Svara -   - 4/1-19 13:11 -


Lena Henricson

Bra att vara beredd på att JESUS kan komma när som helst. 🤗

Bra också att vara beredd på att vi får vara med om en del av vedermödan.

Det som är viktigast är att JESUS bor i våra hjärtan och att vi tjänar honom! 👆

Svara -   - 4/1-19 13:42 -


Bertil Rosenius

Svar till Lena Henricson.

Amen! 👍

Svara -   - 4/1-19 13:44 -


Marita

2003 stod jag på flygplatsen där det fanns ca 40 kineser. Jag ställde mig mitt ibland dom och predikade om Jesus som frälsare. Och Ordet togs emot. En välklädd man kommer fram och ger ett visit kort i min hand. Och tackar mig. Han var högste VD för ett företag långt borta i en stor stad. Har tänkt så många ggr på detta. Kineserna är hungriga efter Guds ord. Tyvärr har jag inte kvar hans visitkort. Men Ordet sändes till att verka och vi vet inte hur det blev senare. Jag vill tro att några tig till sig Ordet. HA vet alltid vad Han gör !

Svara -   - 4/1-19 14:21 -


Bengt

Det som skrämmer är ju detta med vilddjurets märke

Om vi slipper det eller inte

Gud kan ge oss flyktvägar och beskydd

Om det är hans vilja

Svara -   - 4/1-19 14:26 -


Bertil Rosenius

Svar till Bengt.

Här får vi vara visa. Vi får aldrig ta på oss märket!

Personligen tror jag det är vid det skedet, en bit in i vedermödan när märket införs, som ett uppryckande skulle kunna ske. Efter detta går det inte att överleva - som jag förstår Bibelns Ord. Därmed är blir tanken att vi skall vara med in till slutet, då vredesskålarna töms, i mina ögon omöjlig.

Och därmed får jag mothugg från både PreTrib och PostTrib... 😢...

Svara -   - 4/1-19 15:07 -


Bengt

Nej det tänker jag inte göra

Och därför tror jag en flykt kan krävas

Hoppas vi slipper det

Svara -   - 4/1-19 15:32 -


Kalle

Svar till Bertil Rosenius.

Om uppryckandet sker efter vedermödan startat, varför sitter dom 24 äldste vid tronen redan när Jesus tar emot bokrullen? Varför står lampställen, som i kapitel 1 identifieras som församlingarna, redan inför Herren? Och hur kan antikrist framträda innan uppryckandet när 2 Thes 2 säger tvärtom?

Förföljelse har funnits i alla tider. Det kommer säkerligen accelerera allteftersom det närmar sig. Men jag tycker att bibeln är tydlig med att vi inte är kvar på jorden när Daniels 70e vecka startar.

Svara -   - 4/1-19 15:52 -


Bertil Rosenius

Svar till Kalle.

Du har rätt i att det går att plocka ut flera ställen som styrker vad jag förstår att Du grundar Din förståelse på. Likaså förstår jag att det finns bibelställen som styrker de som har en förståelse som går på tvären med Din. Det är ofta lätt att hitta Bibelställen, som i den egna - eller i en krets likasinnades - förståelse, blint kan styrka en viss tro.

Men då det finns ord som styrker både en pre och post tolkning av uppryckandet, väljer jag den förståelse som jag visat på många gånger, den som kallas MidTrib.

Jag väljer att varna för Antikrist, så som Guds Ord gör. Jag läser inte Ordet om ändens tid och Antikrist som någon fiction eller skrämselpropaganda. Utan som en kärleksfullt varnande hälsning från Gud. Däremed kan jag inte negligera Antikrist som någon vi inte behöver bry oss om.

Svara -   - 4/1-19 16:29 -


Leif

Svar till Kalle.

Och hur kan antikrist framträda innan uppryckandet när 2 Thes 2 säger tvärtom?

Kan du förtydliga hur du menar här eftersom jag läser detta stycke såsom att laglöshetens människa just måste träda fram innan uppryckandet?
(2 Thess 2:1‭-‬3) När det gäller vår Herre Jesus Kristus återkomst och att vi ska samlas hos honom, ber vi er, syskon, att inte utan vidare tappa fattningen och låta er skrämmas, vare sig av någon ande eller något vi skulle ha sagt eller skrivit och som hävdar att Herrens dag redan är här. Låt er inte luras, vad de än säger. Först måste nämligen ett avfall komma och en laglöshetens människa träda fram, undergångens son.

Svara -   - 4/1-19 18:54 -


Inge

Är det någon som vet var man kan hitta en länk till SvT:s Dokument utifrån som sändes den 7 oktober?

Det verkar vara borttaget på SVT play?

Svara -   - 4/1-19 19:14 -


Roger T. W.

Kristendomen var förbjuden i Kina i flera hundra år. Några miljoner kom fram när den tilläts igen. De överlevde i hemförsamlingar. Det gör de också idag till viss del, men nu kan staten övervaka ockå dem. Bara godkända Bibelöversättningar tillåts.

Hankineser bosatte sig bland muslimska uighurer. De ansåg sig vara utsatta för folkutbyte och reagerade lite våldsamt. Kina gick in med total övervakning och läger. Tibet är ett annat exempel, men där fick Kina i alla fall slut på den gamla feodalismen och det var bra.

Kina vill också vara med och bestämma vilka biskopar som utses. Det ser inte bra ut.

Svara -   - 4/1-19 21:07 -


Niklas jönsson

svar till KALLE Instämmer helt,det går inte att påstå något annat när det står i bibeln klart och tydligt att vi är bortryckta då när ANTIKRIST framträder,jag tror till 100% på det som står skrivet i bibeln och inte på hur andra vrider & vänder på orden och förvränger sanningen.

Svara -   - 4/1-19 21:48 -


Bengt

Hoppas det är så

Svara -   - 4/1-19 22:25 -


Anna Ivar

Oroande att kristna, unga som gamla, i istället för att använda ledig tid till deckarfilmer och tv tar tillfället att läsa Bibeln. HELA Bibeln. Snart finns inga Bibelappar eller biblar att tillgå. Utom möjligen någon enstaka. Att bygga upp sin ande ska vi göra nu. Med Guds Ord. Det kontrollsamhälle som Kina infört planeras över hela jorden.

Språken går att översätta språken tal och skrift via mobil. Vi är alltså tillbaka till Babel där Babels torn skulle byggas upp till himlen. Gud lät språkförbistringen träda i kraft för att människorna skulle söka honom.

"Mitt rike är inte av denna världen" säger Jesus.

Nya Världsordningen beräknas vara införd 2020-2030. Kallas Tjugottretio.

Ingen ska heller få säga att det bara finns en Gud. Eller en enda väg till Gud. Vår tro på Jesus vår Frälsare och Herre bygger på: "Ingen kommer till Fadern utom genom mig".

Just denna dag som är har Jesus en uppgift för dig och mig. Idag vill han leda till den som längtar efter frid med Gud. Genom bön eller/och på annat sätt. Den som leds av Anden ÄR Guds barn. Allt förmår jag i Honom som ger mig kraft säger Paulus. Gud bereder vägen för varje ny dag. Ger kraft och glädje.

Svara -   - 5/1-19 07:38 -


nils

Äntligen kommer Sanningen fram,att även vi troligen kommer att vara med under den kommande V-mödan,så att vi Ej överraskas när det sker.

¤¤¤
Nu är tid för Förberedaelse i Ordet,Bönen och i Lydnaden inför Herren!
Den relativt "lugna" tiden Nu har Herren låtit oss få ,Ej för lättja utan för Förberedelse!
Läste att kristna i Kina redan möter förföljelse med rivna kyrkor,bränning av biblar mm. men ända fortsätter följa sin Frälsare Jesus utan att låta sig skrämmas.
Det finns minst 100-miljoner Troende idag,de flesta i den underjordiska kyrkan.
Värdesätter man sin Frälsare Jesus Kristus,finns inget som skall stoppa dig och mig från att skiljas från Honom.
¤¤¤
"Ty jag är viss om att varken död ellerliv.varken änglar eller andefurstar,varken något som nu är eller något som skall komma,varken någon makt i höjden eller makt i djupet ej heller något annat skapat,skall kunna skilja oss från Guds Kärlek o Kristus Jesus,vår Herre." Rom.8:38-39.
"Är Gud För oss,vem kan då vara Emot Oss?" Rom.8:31.
"Och se,Jag är med eder Alla dagar intill Tidens ände." Matt.28:20.
"Och Jag skall bedja Fadern,och Han skall give eder en annan Hjälpare,som för Alltid skall vara Hos Eder." Joh.14:16
"Nej,i Allt detta vinna vi en Härlig Seger genom Honom som har Älskat oss."Rom. 8:37
¤¤¤
Låt oss Fröjdas och Glädjas i Herren vår Förlossare,när det ju är vår Eviga Förlossning som Nalkas! Amen!

Svara -   - 5/1-19 08:24 -


Bertil Rosenius

Svar till nils.

Ja, du har nog så rätt nils. Sverige har fått uppleva många och ofattbara förmåner genom de sista hundra åren. Vi har som land och folk blivit mirakulöst skonade från så mycket. Varför?

Kanske har Gud en särskild avsikt och kallelse till oss. Hur agerar vi på detta? Köper vi på oss än mer prylar? Tar allt för givet? Blir självcentrerade och styvnackade?

Vi har ett ansvar, att förvalta vad Gud gett och ger oss!

Jag för min del upplever att i vi denna frihet vi har nu, måste dra oss ännu mycket mer nära Herren, genom Bibelläsning och bön. Vi måste bli än mer starka i Herren och gå när Herren kallar.

Kanske behöver vi denna styrka för vår egen andliga överlevnad i en framtid? Kanske behövs den inför nåden och kallelsen att få vara Herrens ljus och tröst i en mörknande värld...

Svara -   - 5/1-19 09:20 -


David Billström

Svar till Bertil Rosenius.

Jag för min del upplever att i vi denna frihet vi har nu, måste dra oss ännu mycket mer nära Herren, genom Bibelläsning och bön. Vi måste bli än mer starka i Herren och gå när Herren kallar.

Där har vi det broder. "Då kan vi helt ägna oss åt bönen och åt ordets tjänst." Apg. 6:4

Vi håller oss nära Herren genom bönen och ordet och förkunnar ordet till människor.

Svara -   - 5/1-19 09:59 -


Sofia

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/04/08/kina-har-borjat-rangordna-medborgare-med-system-baserat-pa-sociala-poang-for

Svara -   - 5/1-19 16:27 -


nils

Svar till Bertil Rosenius.

I natt funderade jag åter,vad måste Guds folk möta för att bliva Väckta?

Tänkte på det ord David Wilkerson fick i början av år 2000; Apati!
Han sade att det Enda som kan hjälpa från Apati är Nöd !
Jag ser inte heller någon annan väg,eftersom allttycks det bli bara Sämre eftersom Tiden Går!
Ingen positiv Förändring tyvärr alltsedan år 2000 tycks ske inom kristenheten.
Är jag pessimist eller en Realist,vilket jag vill och försöker vara?
Må Herren leda oss rätt i vår vilja och ansträngningar att ändå fortsätta vår Evangelisation till de Okunniga,Likgiltiga och Visefarande Svenska folket!

Svara -   - 5/1-19 17:29 -


Sofia

https://www.youtube.com/watch?v=3FMWcLZy3jU

Svara -   - 5/1-19 17:39 -


David Billström

Svar till nils.

Apatin var väl inom församlingen? Det är vi som är apatiska. Och är vi det så kan vi inte vänta oss att världen kommer till Jesus.

Må vi vända om från den felaktigt tillrättalagda, diplomatiska och försiktiga aproachen som leder till sömnaktighet. Det handlar om själar som är på väg till helvetet. Men i vår egotrippade lilla kyrkovärld där vi känner oss så trygga och glada att vara frälsta ägnar vi inte en tanke åt de förlorade.

Tänker på sången av Keith Green "Asleep in the light"

https://youtu.be/ik-XOVZcwow

Svara -   - 5/1-19 20:28 -


Kalle

Svar till Leif.

Nej, det där handlar om Jesu återkomst, inte om uppryckandet. I vers 6 ser vi att uppryckandet måste hända först.

Svara -   - 5/1-19 21:07 -


Leif

Svar till Kalle.

Jag säger inte att du har fel och att jag tror på ett annat sätt, jag är bara inte låst vid ett enda tänkande utan jag bara ser att det faktiskt ganska klart går att tolka de verserna på helt olika sätt, ja så gott som helt motsatt sätt.

Och det är ju ganska tydligt bland Guds folk.

Men någon riktigt bra förtydligande hur du ser på sammanhanget tycker jag ändå inte du gav...

Jesu frid...

Svara -   - 5/1-19 21:53 -


Bengt

Många inom kyrkorna är ju universalister

Tror inte på helvetet

Tror att alla kommer till himlen

Då blir det ingen nöd på.samma sätt

För människors eviga väl

Svara -   - 6/1-19 08:24 -


nils

Svar till David Billström.

Har vi Ingen Nöd för de förlorade är risken Stor att Själv vara Förlorad!

Vi får Ej heller bedragas som de i Kina blev genom Mao Zedongs intåg under kulturrevolution 1966-76 då kommunismens ateism härskade.
De oroliga troende fick då av Amerikanska missionärer höra, kommer det Förföljelse och Lidande,så kommer Jesus och hämtar er till Himlen.
I stället blev de hämtade till fängelser,tortyr och lidande när de bekände sin Tro.
Problemet var att de Flesta var då Ej Redo för det svåra som kom,och Förlorade sin Tro genom en Falsk Förkunnelse!
Besvikna att Jesus kom Ej och räddade dem,som Utlovat var av missionärerna!
¤¤¤
Samma Risk står vi inför Idag,när många Troende tror och väntar sig att en "helikopter" från Himlen skall rädda oss,att vi då skall "sväva bort" från allt lidande.
Skulle vi då vara Bättre Kristna än andra länders heliga som Idag blir Martyrer?
¤¤¤
Genom den falska Pre-Trib förkunnelsen som Saknar Allt stöd i bibeln,Bedrages många Troende,och saknar då Andlig och Mental beredskap när Nöden ändå kommar!
Jesus talade och varnade för Svåra Tider inför sin återkomst i Matt.24,och där Han först i Slutet talar om sin återkomst efter lidande och förföljelse,men givit oss Löftet att vara med oss Alla dagar intill Tidens ände.
Inte att Undslippa det svåra utan att kunna Uthärda de svåra Tider som kommer,med Herrens nåd och Kraft.
Det blir en Renings och Luttrings process vi då genomgår,att bli en värdig Jesu Brud!

Svara -   - 6/1-19 09:26 -


AnnMarie

Svar till nils.

Ja många tror sig ju komma undan från allt lidande. En del tror ju tom att de ska sitta och käka en god måltid och samtidigt se ner på de som är kvar och plågas.Hemska tanke låter det lockande?Ja kanske för en del.......faktiskt

Svara -   - 6/1-19 10:32 -


Bengt

En del av oss kan bli martyrer

En del inte

Men lidande och förföljelse blir det säkert

Svara -   - 6/1-19 11:03 -


Bengt

En del av oss kan bli martyrer

En del inte

Men lidande och förföljelse blir det säkert

Svara -   - 6/1-19 11:04 -


Leif

Svar till Bengt.

Att många är universalister vet jag då inte, men några lurade finns det allt. Vi har ju sådana exempel här inne som oftast tiger om detta men gärna talar väldigt illa om frikyrkosyskon.

Jesus är oerhört tydlig med att människor som inte väljer Honom som personlig Frälsare kommer att dömas och plågas i en sjö av eld oavsett om vi väljer att kalla den platsen för Gehenna eller Helvetet. Dem som hamnar där har alltså inte fått förlåtelse såsom dem som tog emot Guds erbjudande, de ville inte underordna sig Gud och får därför med sina liv betala sina egna ihoptjänade straff, och sedan gå evigt förlorade. Jesus säger att de aldrig någonsin skall bli förlåtna, men universalister vill inte tro på dessa Jesu Ord fast det står alldeles tydligt. Det finns någonslags stolthet hos universalister som binder dem vid otro och tvivel. Hoppas att de hellre väljer att tro på Jesu Ord så att de kan gå vidare och istället börja älska sina syskon som valt att tro på vad Herren sagt.

Den som säger något mot Människosonen skall få förlåtelse, men den som säger något mot den heliga anden får inte förlåtelse, varken i denna världen eller i den kommande.

(Matt 12:32)

Något annat ställe säger att de aldrig någonsin skall få förlåtelse.

Det betyder evigt straff, vilket i sin tur enligt Bibeln först betyder rättvist straff i eldsjön (gehenna) för sina egna synder, och sedan förlorad i ett evigt mörker och tomhet!

Jesu frid...

Svara -   - 6/1-19 16:37 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



Tha gun iarraidh - Pàirt 18

Christer Åberg nach eileas ag iarraidh

Tha an 18mh phàirt de mo sreatha mu m 'òige. Tha sinn air tighinn chun an àrd-sgoil nuair a thòisich mi san t-seachdamh ìre. Bidh a 'phàirt seo iongnadh ort, a rinn e dhomh nuair a thachair e.

0

Läs allt!


Imrich 'Bhòrd a bhith ag iarraidh ceàrr ceistean gus co-dhùnadh ma tha Crìosdail

test2

As an Imrich Bhùird 12 ceistean a tha gu tur eu-comasach a fhreagairt, agus cuideachd gu tur neo-èifeachdach nuair a tha e dha-rìribh a-mhàin feum air cùis gu co-dhùnadh ma tha cuideigin Crìosdail no nach eil.

24

Läs allt!


New Age paves an t-slighe airson a 'Antichrist

New Age paves an t-slighe airson a 'Antichrist

Le Holger Nilsson  Anns na 1980an, tha barrachd is barrachd a 'tighinn air feadh an teirm "New Age". Still agus mar sin, ge-tà, bha mòran le iongnadh dè an New Age tha rudeigin, a dh'aindeoin 's gu bheil na milleanan air feadh an t-saoghail air a bhith a bhean, a' fulang agus an sàs ann an gluasad seo a-nis a 'sguabadh air adhart. Mar eisimpleir, aig an deireadh-bliadhna 1986-87, Oidhche na Bliadhna Ùire, bha e na milleanan de dhaoine a chaidh a-steach beachd-smaoineachadh, neul, agus deas-ghnàthan acts. Cha robh e co-thuiteamas gun do thachair seo ach bha e co-òrdanaichte oidhirp an New Age daoine an t-saoghail.

37

Läs allt!


An Tiomnadh am fear a gnè atharrachadh gu nèamh?

transsexual

Am bi na daoine a-steach do nèamh a tha air atharrachadh gnè tro obair-lannsa?

8

Läs allt!


Kristna TV-kanaler i Sverige

Kristen TV i Sverige

Det finns många bra svenska kristna tv-kanaler i Sverige. Både som går på satellit, kabel och webben! Här listas alla kanaler.

21

Läs allt!


Crìosdaidhean gan geur-leanmhainn barrachd na riamh

Dorsan fosgailte World Watch List 2019

Image: dorsan fosgailte. 

Dorsan fosgailte gach bliadhna a 'Cruinne Watch Liosta de Chrìosdaidhean a' sealltainn geur-leanmhainn a 2019 a tha a 'bhliadhna a bu mhiosa a-riamh. Tha e fada as doirbh bliadhna bho thòisich an clàradh.

20

Läs allt!


Peacaich?

caraidean

Reader Post by David Billström Iosa e ar prìomh dhleastanas modail a ruighinn a-mach gu daoine nach eil na creidmhich. Nuair a choisich Iosa air an talamh, bha fhios aige dè bha a 'dol air adhart ann na daoine a thàinig d'a ionnsuidh. 'S e an aon rud an-diugh.

2

Läs allt!


A cheusadh McJesus taigh-tasgaidh ann an Israel

Ceus McJesus

Dealbh: SVT. 

Gearainean ann an Israel an aghaidh Jani Leinonen "obair-ealain" McJesus 'sealltainn a cheusadh Raghnall MacDhòmhnaill.

6

Läs allt!


Tha undesired - Pàirt 17

Christer Åberg Cuiribh fàilte

Nis tha mi a 'leantainn oirnn le m' crathadh agus meas a sreatha bho m 'òige. Tha an sgeulachd Meudaichidh ann an dèinead agus fiù 's nas inntinniche. Nithean glè inntinneach agus beireachdainn earrann a-nis na laighe air adhart.

0

Läs allt!


A sàmhchair Iosa - Tha am fear a mharbh Dia guth - Pàirt 6

saighdear Ròmanach

Hans Jansson, Uppsala Herod Antipas ar coinneachadh a-rithist anns an sgeulachd às a 'Bhìoball. An turas seo bidh ea 'seasamh an làthair Iosa. Bha e an uair sin a bhith trì bliadhna bho Iain Baiste aig Dì-cheannadh.

2

Läs allt!


Evil liosta - Tha am fear a mharbh Dia guth - Pàirt 5

saighdear

Le bhith a ' Hans Jansson , Uppsala Tha rudeigin "tapaidh" agus olc Herod gnìomhan ann an co-theacsa a tha sinn a 'toirt iomradh air. Tha sin a 'toirt dhomh gus ciod a tha sgrìobhta ann an leabhar Genesis.

5

Läs allt!


Kristin fàisneachd a tha fìor le ar n-ùine

- Fàisneachd mu deireadh amannan!

Tha an seann fàisneachd bho na 1800an a 'bruidhinn mu Iosa gus sealltainn suas anns na beanntan anns an t-Suain anns na làithean mu dheireadh, agus an uair sin air a' bheinn airson a h-uile fhaicinn!

13

Läs allt!


"Beannaicheadh ​​Dia casg-breith agus United States of America"

Reader Mail le Nils 

Casg-breith - Mom

Tha boireannach a bha a-nis air prògram Netflix Air far a bheil i a 'pàigheadh ​​na cìse gu casg-breith, agus a' crìochnachadh leis na faclan: "beannaicheadh ​​Dia casg-breith agus United States of America", agus a 'seinn agus dannsa air a shon.

38

Läs allt!


Ann an ifrinn, cràidhichte peacaich

Ma tha thu a 'dol gu ifrinn, tha thu a' fulang. Sin dè Hell airson. Dìreach mar am fear beairteach ann an Luke 16, gheibh thu a 'fulang ann an lasraichean. A h-uile pheacach a dhol gu ifrinn, agus thèid iad sin a bhith air fulang.

103

Läs allt!


Newborns tha mar-thà an 'ex'

Newborns tha mar-thà ex

Dealbh: glacadh-sgrìn Facebook. 

Luchd-còmhnaidh ann an New York City a-nis aca atharrachadh gnè gun teisteanas meidigeach. A bharrachd air sin, faodaidh iad eadhon aca atharrachadh leanaban a gnè.

5

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Ma tha thu a rugadh ann an corp ceàrr, faodaidh sibh a bhi air a bhreith a-rithist

Loui Sand

Dealbh: SVT. 

Louise Nelum Sanda Mali "Loui" Sand, 26, is a Swedish ball-làimhe rionnag a-nis a 'stad a bhith a' cluich ball-làimhe a sgrùdadh airson gnè dysphoria. 

2

Läs allt!


Himlen TV7 intervjuar Christer Åberg

Christer är en känd bloggare bland både kristna och icke-kristna i Sverige. Han erbjuder Jesus som svar på aktuella samhälleliga och personliga problem. Programledare är Daniela Persin.

3

Läs allt!


Christian Bale: Tapadh Satan brosnachadh

Reader Mail: Pelle Lindberg 

Christian Bale: Tapadh Satan brosnachadh

Picture: Bho TV4. 

Price airson an Cleasaiche as Fheàrr a chaidh a actair Christian Bale anns an fhilm Iar, a taing a bhrosnachadh: Satan.

43

Läs allt!


Naidheachdan America mu dheidhinn an t-Suain: Microchips implanted airson airgead rianachd san t-Suain

Reader Mail le Nils 

meanbh-sgealbag

Ann an Stockholm, an t-Suain, tagh 1000 gus a thaghadh le Thighinn beag Microsystems. Chips implanted fo an craiceann.

55

Läs allt!


Tha a dhèanamh le Islam

Tha a dhèanamh le Islam

Reader Mail le Stefan Eliasson Anns an dòigh seo tha e a 'mìneachadh carson a gnìomhan. Louisa agus Maren eil choimeas, o chionn ghoirid fhuair e mòr-uaigh le 34 Crìosdaidhean a dhì-cheannadh ann an Libia.

0

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

5

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 04, tisdag 22 januari 2019 kl. 11:00

Jesus söker: Vincent, Viktor!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Antichrist smachd ann an Sìona

Antichrist smachd

Le Holger Nilsson Tha a-nis da-rìribh ann an Sìona urrainn chuid as motha 's dòcha nach eil a thoirt a-steach - tha e siostam smachd dòcha gun duine air a bhith comasach air smaoineachadh.

37

Läs allt!


Christer Åberg sjunger: Vem är Kungen i djungeln?

Måste bara ses! Christer Åberg sjunger och spelar ukulele sången: Vem är Kungen i djungeln? 

3

Läs allt!


Tio år sedan min fru Marie och vår son Joel dog

För tio år sedan den 21 december dog min fru strax innan klockan 12 på natten och vår nyförlöste son Joel dog sedan halvfemtiden på morgonen den 22 december.

2

Läs allt!


Senaste kommentarer

David Ström: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Leif: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Nina😄: Lögnen, falskheten och sveket

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Leif: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Leif: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Leif: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Bengt: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

RH: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Bengt: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Lena Henricson: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen


Muslamaich a 'glanadh suas an dèidh na Bliadhn' Ùire oidhche, ach chan eil seo Islam

Muslamaich a 'glanadh

Picture: svt.se. 

Muslamaich sgioblachadh sràidean Gothenburg an dèidh na Bliadhn 'Ùire oidhche tha càil ri dhèanamh le Islam. Tha an co-dhùnadh agam a ghabhail oir tha e daonnan a chuala "chan eil seo Islam" an dèidh fuilteach Muslamach ceannairc - eadhon ged Muhammad an dà chuid a dh'òrdaich agus a dhèanamh a-mach ceannairceach acts ann an ainm Allah.

2

Läs allt!


My slàinte - Christer Åberg

Lifebuoy

Nuair a thug e dhomh, a sheas agus a 'labhairt le aon de na ceannardan ann an Pentecostal eaglais aig an doras a-steach air an robh Dòmhnall. An uair sin dh'iarr e air: "A bheil thu ag iarraidh a bhith sabhailte?" Ged Cha robh fhios agam dè a bha seo airson an rud a thuirt mi ...

0

Läs allt!


Tha iad airson a thàinig Mars ach nach eil a 'siubhal chun na gealaich

Musk agus Mars

Picture: di.se. 

Electric chompanaidh chàraichean Tesla-stèidhidh agus Ceannard Elon Musk an dùil a chur air daoine eile gu Mars agus a bruadar de thuineachadh a 'phlanaid. 

29

Läs allt!


Co-sheòrsachd agus dàimhean co-sheòrsach - Stefan Gustavsson

Dè a tha am Bìoball ag ràdh mu dheidhinn co-sheòrsachd? Teacsan a 'Bhìobaill agus argamaid reusanta a soilleireachadh ann an glè dòigh bhunaiteach, ann an òraid fìor mhath le Stefan Gustavsson. 

8

Läs allt!


Ma dh'fheumas tu eòlas mòr a bhith sabhailte?

Saved gu nèamh

A chaochladh nach urrainn thu a bhuannachadh daoine eile airson an Iosa Criosd. Uime sin, tha e cudromach fios a bhith agad dè tha anns a 'Bhìoball agus mar a thèid a shàbhaladh. Tha am Bìoball ag ràdh gum bu chòir dhuibh fios gu bheil a 'bheatha mhaireannach. Ciamar as urrainn dhuinn fios a seo? 

4

Läs allt!


Fhuireach nach eil, a-riamh, agus nach pòsadh a bhith

1495636808-uan-brollop.jpg

Gus gabhail ri na com-pàirtichean ag ràdh gu bheil caidrich le chèile, tha e an aon rud gu bheil thu pòsta ri chèile. Ach chan e seo co-chòrdail ris a 'Bhìoball.

4

Läs allt!


Bible beathaichean

Bible beathaichean

Robh fhios agad gu bheil a 'Bhìobaill a' bruidhinn mòran mu na beathaichean? An seo tha mi fada liosta de mhòran de na beathaichean anns a 'Bhìoball agus cuid de mheanbh-bhiastagan le Bible iomraidhean! Chan eil a 'mealtainn!

2

Läs allt!


Tha eachdraidh an duine spioradail chuairt

viewfinder

Of Sigvard Sword Ann mo dòchas fàidheadaireachdan sgrìobhadh seo, chuir mi Iosa cosamhlachd mu "na chaill / återvunne mac" (Luke 15) mar mhìneachail 'chùl, an afterimage an linn a chaidh roimhe dh'aois tachartasan. 

0

Läs allt!


Illegal gus sealltainn gu bheil boireannaich a chaidh a dhì-cheannadh le Muslamaich

Tha e mì-laghail a 'sealltainn an fhìrinn air an dà female luchd-turais ann am Morocco a chaidh a dhì-cheannadh le Muslamaich.

12

Läs allt!


Seo aon bàn boireannach a dhì-cheannadh le Muslamaich

Seo aon bàn boireannach a dhì-cheannadh le Muslamaich

Dà òg bàn boireannaich à Lochlann a chaidh a dhì-cheannadh le Muslamaich nuair a bhios iad a 'campachadh ann am Morocco. Tha i ag iarraidh murt bhoireannaich, gnìomhan ceannairceachd, a tha gu dearbh tha e, ach tha tuilleadh ùine a tha neo-mhearachdach gu bheil e religiously bhrosnaichte Islamic moirt a bhrosnachadh le Choran.

11

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 464 834 539 sidvisningar på Apg29! Apg29 har just nu 17 129 bloggartiklar, 93 308 kommentarer och 61 352 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp