Webb-TV | Frälsningskandidater NY | Bönesidan | Själavårdssidan NY | Sök | Kontakt
Surfar nu: 656 www.apg29.nu

Antikristy fanaraha-maso ao Shina

antikristy fanaraha-maso

By Holger Nilsson 

Misy ankehitriny ny zava-misy any Shina no mety indrindra dia tsy mampiditra - dia rafitra fanaraha-maso izay mety tsy misy olona efa afaka sary an-tsaina.

Tsy tokony ho gaga tokoa izany rafitra fanaraha-maso, izay izao ny Sinoa dia voatery hiara-belona. Izany dia satria tsara ao amin'ny sary fa ny teny faminaniana dia nanome antsika ny premonition.

Mba hahazo an-tsaina izany, jereo fotsiny ny sary fa nataony tao eto. Ny sary roa dia efijery dumps avy amin'ny SVT ny Document mifototra amin'ny izay nalefa tamin'ny 7 Oktobra.

600 tapitrisa fakan-tsary fanaraha-maso

Rehefa nifarana ny fandaharana ny SVT dia nampiseho ny fomba fanaraha-maso hoe nambabo rafitra rehetra ireo vahoaka Shinoa, na mandeha, bisikileta na fiara ny fiara - tsy misy afa-mandositra. Ny rafitra efa tsara mandroso, ary ao anatin'ny herintaona, dia ho lehibe Shina mponina dia araha-maso ny manakaiky ny 600 tapitrisa (!) Cameras.

China Social Sary nahazoan-manoratra fa ity tontolo ity dia hamela ny olom-pirenena mendri-pitokisana malalaka hirenireny any an-danitra, raha manao izany sarotra ho an'ny sahirana mba ho afaka mandray dingana iray. Afaka ho tanteraka amin'ny fiaraha-monina voahilika.

Ary ny haino aman-jery eto an-tany nanomboka mifoha fa izay zava-mitranga ao Shina. Tao amin'ny TT Zavatra lahatsoratra nivoaka tamin'ny gazety isan-karazany tamin'ny Oktobra, no manoratra momba ny zava-misy ny vahoaka Shinoa ankehitriny miara-miaina amin'ny: 

"Manodidina ny famantaranandro fanaraha-maso ny fitambaran'ny ny face fankasitrahana, angona famakafakana, fiaraha-mientana an-tserasera sy ny fitondran-tena ara-toekarena. Mampiasa algorithms sy ny olombelona fitsabahana fanisana ny olona sarobidy bola ara-tsosialy izy, isa izay havaozina ara-potoana ary zava-dehibe ho an'ny tsirairay sy ny fianakaviany. "

Vakio indray izao! Mety ho sarotra ny maka in, ny zava-misy marina fa tsy maintsy mifandray amin'ny. Eto dia misy miresaka momba ny-maso andro aman'alina!

Voasoratra anarana ao amin'ny teboka rafitra

Ankoatra izany, dia izay rehetra voasoratra ao amin'ny teboka rafitra, izay "zava-dehibe ho an'ny tsirairay sy ny fianakaviany." Midika izany fa tsy vitan'ny hoe vokany eo amin'ilay olona, ​​fa koa ny fianakaviana iray manontolo.

Ny olona iray izay efa nipetraka tao Shina tatitra fa efa be mpahalala fa fitaovana manokana dia nampidirina ao amin'ny finday sinoa rehetra. Amin'izany fomba izany, ny manam-pahefana hihaino izay lazainao rehefa miresaka an-telefaonina.

Ankoatra izany, ny manam-pahefana ihany koa nanomboka ny an-tsoratra ny feon'ny olom-pirenena santionany. Ary dia toy izany no dia ahafahana mamaritra Izay miteny, raha mihaino ny iray.

Kristianina in sarotra fanaraha-maso

Avy amin'ny fomba fijery Kristianina, dia ny Kristianina efa tena sarotra dia miara-miaina amin'ny fanaraha-maso izany. Dia avy eo ny fitondrana Shinoa teo amin'ny fampiasana ny fahefana mba hahazo ny olom-pirenena tsy mivadika, dia afaka finoana kristianina mihitsy aza voarara. Hisy dia tsy misy olana ho an'ny manam-pahefana rehetra mba manilika azy tsy ho fonctions amin'ny fiaraha-monina, ary dia toy izany no mahatonga azy tsy afaka miaina ara-dalàna amin'ny fiainana.

Manohitra ny rafitra Kristianina ny fanaraha-maso momba ny hoe iza no hahazo hividy sy hivarotra, voalaza ao amin'ny Apokalypsy toko faha-13 ny fanatsoahan-kevitra, dia ho zava-misy.

Raha misy manam-isalasalana fa izany ve dia ho ampiharina, na ny loharanon-karena misy mba hahatratra azy ankehitriny amin'izao fotoana izao, dia afaka ny hisalasala izao Mitete. Ary tonga ny fotoana mba hifoha sy mandà intsony ny faminaniana ara-baiboly.

Ny fahatanterahan'ny ny faminaniana io Jesosy

Na dia manan-danja kokoa dia ny hanomboka fampianarana sy ny fitoriana momba izany, ka dia ny Kristianina rehetra dia lasa mahafantatra ny fomba lavitra no tonga ao amin'ny fahatanterahan'ny filazalazana ara-paminaniana hita ao amin'ny Baiboly.

antikristy fanaraha-maso

Ary ny haino aman-jery tsy ara-pivavahana dia manamafy ny zavatra efa misy sy ampiharina, dia tsy tokony ho sarotra ny handresy lahatra na ny Kristianina sy ny tsy Kristianina momba ny Baiboly hoe azo itokisana.

Ny zava-dehibe indrindra dia ny hanaiky an'i Jesosy ho toy ny Mpamonjy ka tsy lasa niharan'ny ny Antikristy sy ny fitondrana. Izany dia zava-dehibe ny zava-dehibe mandrakizay!


Holger Nilsson

http://flammor.com 

Articles sy lahatsary izay zavatra nataon hafa noho Apg29.nu Mety ho fomba fijery izay bilaogy toerana tsy mitovy.


Publicerades torsdag 1 januari 1970 01:00 | | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

37 kommentarer

Karl Almlöf Fri, 04 Jan 2019 07:00:26 +010

Påminner om Karin Boyes Kallocain.

Svara


Niklas jönsson Fri, 04 Jan 2019 08:49:17 +010

Det visar ju bara på att vi inte har lång tid kvar på denna jord innan uppryckandet kommer att ske,snart kommer övriga världen behöva befatta sig med samma system som dom har i Kina nu,usch för ett sådant kontrollsystem stackars de som inte tycker/gör som regimen vill att de ska göra för då blir de uteslutna ur samhället.

Svara


Bertil Rosenius Fri, 04 Jan 2019 09:30:49 +010

Behöver vi kristna vara MEDVETNA?

Jo, jag hävdar det, absolut! Och detta understryker vikten av att inte locka in sina syskon i föreställningen att vi odiskutabelt kommer att ryckas undan och slippa vedermödans verkningar och Antikrist. Vi är - de facto - redan vid dess tidsmässiga rand och det är egentligen bara Antikrist - som fysisk "person" - som fattas.

Alla ni som läser Holgers inlägg ovan - och kanske du själv Holger - behöver sätta ned foten och våga ställa frågan:

Är detta ngt vi verkligen skall bekymra oss om, bara som ett "tecken i tiden" - vi skall ju ryckas undan? Eller skall vi se det som konkreta för varningssignaler till oss alla - även om vi inför Guds vredesdomar skall ryckas undan?

Ibland beskrivs en sådan som jag - som varnar för Antikrists framträdande - med föraktfulla och arroganta ord, som en som "väntar på Antikrist" - ett anmärkningsvärt kristet agerande. Jag fortsätter dock hävda, att det är oansvarigt att förringa Guds Ords varningar för Antikrist. Tidens faktiska och konkreta händelseutveckling bör få oss att förstå att Antikrist förmodligen redan finns bland oss - "i religionens och politikens korridorer" - utan att vi fått fokus på honom.

Bra inlägg Holger!

Men låt oss våga gå vidare. Är tecknen varningar enbart för de ofrälsta och för de kristna som "slumrar"? Eller är de också varningar till de som lever i tron att vi skall ryckas undan från allt ont - inklusive världens mest framgångsrike manipulator - Antikrist?

Vedermödans snara dras nu åt för folket i Kina - ändå är kristna i Kina inte uppryckta!

Not: Några av er är vana vid att jag skriver Antikrist med litet "a" - för att på intet sätt upphöja honom. Jag upplever dock starkt, i denna stund, att nu är det dags att utskilja honom från att bara vara ett system av flera småantikrister - som många vill gör honom till - till att tydligt förstå och peka på honom som en fysiska person, precis som Jesus Kristus var, när Han vandrade på jorden vid sin första tillkommelse.

Svara


Kattis Fri, 04 Jan 2019 09:45:02 +010

Jag såg detta på Svt i höstas. Men jag vill också nämna en annan sak, som inte hör till den här tråden! Det är om Amazon världshandeln som också vill etablera sig i Sverige. Jag såg den Dokumentären på datorn på SvT play innan jul. Det handlar om att de vill växa över hela världen och slå ut de vanliga butikerna. Där är man också kontrollerad.

Svara


David Billström Fri, 04 Jan 2019 10:11:20 +010

Vilken sjuk "utveckling".

Men låt oss som tror komma ihåg - "Ty HERRENS ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska hjälpa dem som med sina hjärtan ger sig hän till honom." 2 Krön. 16:9

HERREN ser och hör allt. Ett hot för vissa men för oss som tror, en tröst.

Låt våra hjärtan dra nära HERREN.

Svara


Thomas Fri, 04 Jan 2019 11:37:13 +010

Svar till Karl Almlöf .

Påminner om Karin Boyes Kallocain.

Läste den som barn på ett sommarlov och även om jag inte minns så mycket vad den handlade om så minns jag den fadda känslan jag fick av den.

Svara


AnnMarie Fri, 04 Jan 2019 13:01:42 +010

Svar till Bertil Rosenius.

"Vedermldans snara dras snart åt för folket i Kina-ändå är kristna i Kina inte uppryckta"

För en del räknas nog bara de kristna i lilla Sverige,längre än så sträcker sig inte tankarna

Svara


Bertil Rosenius Fri, 04 Jan 2019 13:11:28 +010

Ja, det som inte händer här händer inte. De som drabbas bor på en annan planet, alt tillhör de inte mänskligheten - som består av ca 10 miljoner innevånare, + ev norrmän...

Svara


Lena Henricson Fri, 04 Jan 2019 13:42:55 +010

Bra att vara beredd på att JESUS kan komma när som helst. 🤗

Bra också att vara beredd på att vi får vara med om en del av vedermödan.

Det som är viktigast är att JESUS bor i våra hjärtan och att vi tjänar honom! 👆

Svara


Bertil Rosenius Fri, 04 Jan 2019 13:44:53 +010

Svar till Lena Henricson.

Amen! 👍

Svara


Marita Fri, 04 Jan 2019 14:21:25 +010

2003 stod jag på flygplatsen där det fanns ca 40 kineser. Jag ställde mig mitt ibland dom och predikade om Jesus som frälsare. Och Ordet togs emot. En välklädd man kommer fram och ger ett visit kort i min hand. Och tackar mig. Han var högste VD för ett företag långt borta i en stor stad. Har tänkt så många ggr på detta. Kineserna är hungriga efter Guds ord. Tyvärr har jag inte kvar hans visitkort. Men Ordet sändes till att verka och vi vet inte hur det blev senare. Jag vill tro att några tig till sig Ordet. HA vet alltid vad Han gör !

Svara


Bengt Fri, 04 Jan 2019 14:26:22 +010

Det som skrämmer är ju detta med vilddjurets märke

Om vi slipper det eller inte

Gud kan ge oss flyktvägar och beskydd

Om det är hans vilja

Svara


Bertil Rosenius Fri, 04 Jan 2019 15:07:42 +010

Svar till Bengt.

Här får vi vara visa. Vi får aldrig ta på oss märket!

Personligen tror jag det är vid det skedet, en bit in i vedermödan när märket införs, som ett uppryckande skulle kunna ske. Efter detta går det inte att överleva - som jag förstår Bibelns Ord. Därmed är blir tanken att vi skall vara med in till slutet, då vredesskålarna töms, i mina ögon omöjlig.

Och därmed får jag mothugg från både PreTrib och PostTrib... 😢...

Svara


Bengt Fri, 04 Jan 2019 15:32:44 +010

Nej det tänker jag inte göra

Och därför tror jag en flykt kan krävas

Hoppas vi slipper det

Svara


Kalle Fri, 04 Jan 2019 15:52:18 +010

Svar till Bertil Rosenius. Om uppryckandet sker efter vedermödan startat, varför sitter dom 24 äldste vid tronen redan när Jesus tar emot bokrullen? Varför står lampställen, som i kapitel 1 identifieras som församlingarna, redan inför Herren? Och hur kan antikrist framträda innan uppryckandet när 2 Thes 2 säger tvärtom?
Förföljelse har funnits i alla tider. Det kommer säkerligen accelerera allteftersom det närmar sig. Men jag tycker att bibeln är tydlig med att vi inte är kvar på jorden när Daniels 70e vecka startar.

Svara


Bertil Rosenius Fri, 04 Jan 2019 16:29:46 +010

Svar till Kalle.

Du har rätt i att det går att plocka ut flera ställen som styrker vad jag förstår att Du grundar Din förståelse på. Likaså förstår jag att det finns bibelställen som styrker de som har en förståelse som går på tvären med Din. Det är ofta lätt att hitta Bibelställen, som i den egna - eller i en krets likasinnades - förståelse, blint kan styrka en viss tro.

Men då det finns ord som styrker både en pre och post tolkning av uppryckandet, väljer jag den förståelse som jag visat på många gånger, den som kallas MidTrib.

Jag väljer att varna för Antikrist, så som Guds Ord gör. Jag läser inte Ordet om ändens tid och Antikrist som någon fiction eller skrämselpropaganda. Utan som en kärleksfullt varnande hälsning från Gud. Däremed kan jag inte negligera Antikrist som någon vi inte behöver bry oss om.

Svara


Leif Fri, 04 Jan 2019 18:54:35 +010

Svar till Kalle.

Och hur kan antikrist framträda innan uppryckandet när 2 Thes 2 säger tvärtom?

Kan du förtydliga hur du menar här eftersom jag läser detta stycke såsom att laglöshetens människa just måste träda fram innan uppryckandet?
(2 Thess 2:1‭-‬3) När det gäller vår Herre Jesus Kristus återkomst och att vi ska samlas hos honom, ber vi er, syskon, att inte utan vidare tappa fattningen och låta er skrämmas, vare sig av någon ande eller något vi skulle ha sagt eller skrivit och som hävdar att Herrens dag redan är här. Låt er inte luras, vad de än säger. Först måste nämligen ett avfall komma och en laglöshetens människa träda fram, undergångens son.

Svara


Inge Fri, 04 Jan 2019 19:14:54 +010

Är det någon som vet var man kan hitta en länk till SvT:s Dokument utifrån som sändes den 7 oktober?

Det verkar vara borttaget på SVT play?

Svara


Roger T. W. Fri, 04 Jan 2019 21:07:10 +010

Kristendomen var förbjuden i Kina i flera hundra år. Några miljoner kom fram när den tilläts igen. De överlevde i hemförsamlingar. Det gör de också idag till viss del, men nu kan staten övervaka ockå dem. Bara godkända Bibelöversättningar tillåts.

Hankineser bosatte sig bland muslimska uighurer. De ansåg sig vara utsatta för folkutbyte och reagerade lite våldsamt. Kina gick in med total övervakning och läger. Tibet är ett annat exempel, men där fick Kina i alla fall slut på den gamla feodalismen och det var bra.

Kina vill också vara med och bestämma vilka biskopar som utses. Det ser inte bra ut.

Svara


Niklas jönsson Fri, 04 Jan 2019 21:48:42 +010

svar till KALLE Instämmer helt,det går inte att påstå något annat när det står i bibeln klart och tydligt att vi är bortryckta då när ANTIKRIST framträder,jag tror till 100% på det som står skrivet i bibeln och inte på hur andra vrider & vänder på orden och förvränger sanningen.

Svara


Bengt Fri, 04 Jan 2019 22:25:40 +010

Hoppas det är så

Svara


Anna Ivar Sat, 05 Jan 2019 07:38:03 +010

Oroande att kristna, unga som gamla, i istället för att använda ledig tid till deckarfilmer och tv tar tillfället att läsa Bibeln. HELA Bibeln. Snart finns inga Bibelappar eller biblar att tillgå. Utom möjligen någon enstaka. Att bygga upp sin ande ska vi göra nu. Med Guds Ord. Det kontrollsamhälle som Kina infört planeras över hela jorden.

Språken går att översätta språken tal och skrift via mobil. Vi är alltså tillbaka till Babel där Babels torn skulle byggas upp till himlen. Gud lät språkförbistringen träda i kraft för att människorna skulle söka honom.

"Mitt rike är inte av denna världen" säger Jesus.

Nya Världsordningen beräknas vara införd 2020-2030. Kallas Tjugottretio.

Ingen ska heller få säga att det bara finns en Gud. Eller en enda väg till Gud. Vår tro på Jesus vår Frälsare och Herre bygger på: "Ingen kommer till Fadern utom genom mig".

Just denna dag som är har Jesus en uppgift för dig och mig. Idag vill han leda till den som längtar efter frid med Gud. Genom bön eller/och på annat sätt. Den som leds av Anden ÄR Guds barn. Allt förmår jag i Honom som ger mig kraft säger Paulus. Gud bereder vägen för varje ny dag. Ger kraft och glädje.

Svara


nils Sat, 05 Jan 2019 08:24:00 +010

Äntligen kommer Sanningen fram,att även vi troligen kommer att vara med under den kommande V-mödan,så att vi Ej överraskas när det sker.
¤¤¤
Nu är tid för Förberedaelse i Ordet,Bönen och i Lydnaden inför Herren!
Den relativt "lugna" tiden Nu har Herren låtit oss få ,Ej för lättja utan för Förberedelse!
Läste att kristna i Kina redan möter förföljelse med rivna kyrkor,bränning av biblar mm. men ända fortsätter följa sin Frälsare Jesus utan att låta sig skrämmas.
Det finns minst 100-miljoner Troende idag,de flesta i den underjordiska kyrkan.
Värdesätter man sin Frälsare Jesus Kristus,finns inget som skall stoppa dig och mig från att skiljas från Honom.
¤¤¤
"Ty jag är viss om att varken död ellerliv.varken änglar eller andefurstar,varken något som nu är eller något som skall komma,varken någon makt i höjden eller makt i djupet ej heller något annat skapat,skall kunna skilja oss från Guds Kärlek o Kristus Jesus,vår Herre." Rom.8:38-39.
"Är Gud För oss,vem kan då vara Emot Oss?" Rom.8:31.
"Och se,Jag är med eder Alla dagar intill Tidens ände." Matt.28:20.
"Och Jag skall bedja Fadern,och Han skall give eder en annan Hjälpare,som för Alltid skall vara Hos Eder." Joh.14:16
"Nej,i Allt detta vinna vi en Härlig Seger genom Honom som har Älskat oss."Rom. 8:37
¤¤¤
Låt oss Fröjdas och Glädjas i Herren vår Förlossare,när det ju är vår Eviga Förlossning som Nalkas! Amen!

Svara


Bertil Rosenius Sat, 05 Jan 2019 09:20:38 +010

Svar till nils.

Ja, du har nog så rätt nils. Sverige har fått uppleva många och ofattbara förmåner genom de sista hundra åren. Vi har som land och folk blivit mirakulöst skonade från så mycket. Varför?

Kanske har Gud en särskild avsikt och kallelse till oss. Hur agerar vi på detta? Köper vi på oss än mer prylar? Tar allt för givet? Blir självcentrerade och styvnackade?

Vi har ett ansvar, att förvalta vad Gud gett och ger oss!

Jag för min del upplever att i vi denna frihet vi har nu, måste dra oss ännu mycket mer nära Herren, genom Bibelläsning och bön. Vi måste bli än mer starka i Herren och gå när Herren kallar.

Kanske behöver vi denna styrka för vår egen andliga överlevnad i en framtid? Kanske behövs den inför nåden och kallelsen att få vara Herrens ljus och tröst i en mörknande värld...

Svara


David Billström Sat, 05 Jan 2019 09:59:06 +010

Svar till Bertil Rosenius.

Jag för min del upplever att i vi denna frihet vi har nu, måste dra oss ännu mycket mer nära Herren, genom Bibelläsning och bön. Vi måste bli än mer starka i Herren och gå när Herren kallar.

Där har vi det broder. "Då kan vi helt ägna oss åt bönen och åt ordets tjänst." Apg. 6:4

Vi håller oss nära Herren genom bönen och ordet och förkunnar ordet till människor.

Svara


Sofia Sat, 05 Jan 2019 16:27:39 +010

https://svenska.yle.fi/artikel/2018/04/08/kina-har-borjat-rangordna-medborgare-med-system-baserat-pa-sociala-poang-for

Svara


nils Sat, 05 Jan 2019 17:29:22 +010

Svar till Bertil Rosenius. I natt funderade jag åter,vad måste Guds folk möta för att bliva Väckta?
Tänkte på det ord David Wilkerson fick i början av år 2000; Apati!
Han sade att det Enda som kan hjälpa från Apati är Nöd !
Jag ser inte heller någon annan väg,eftersom allttycks det bli bara Sämre eftersom Tiden Går!
Ingen positiv Förändring tyvärr alltsedan år 2000 tycks ske inom kristenheten.
Är jag pessimist eller en Realist,vilket jag vill och försöker vara?
Må Herren leda oss rätt i vår vilja och ansträngningar att ändå fortsätta vår Evangelisation till de Okunniga,Likgiltiga och Visefarande Svenska folket!

Svara


Sofia Sat, 05 Jan 2019 17:39:59 +010

https://www.youtube.com/watch?v=3FMWcLZy3jU

Svara


David Billström Sat, 05 Jan 2019 20:28:40 +010

Svar till nils.

Apatin var väl inom församlingen? Det är vi som är apatiska. Och är vi det så kan vi inte vänta oss att världen kommer till Jesus.

Må vi vända om från den felaktigt tillrättalagda, diplomatiska och försiktiga aproachen som leder till sömnaktighet. Det handlar om själar som är på väg till helvetet. Men i vår egotrippade lilla kyrkovärld där vi känner oss så trygga och glada att vara frälsta ägnar vi inte en tanke åt de förlorade.

Tänker på sången av Keith Green "Asleep in the light"

https://youtu.be/ik-XOVZcwow

Svara


Kalle Sat, 05 Jan 2019 21:07:21 +010

Svar till Leif. Nej, det där handlar om Jesu återkomst, inte om uppryckandet. I vers 6 ser vi att uppryckandet måste hända först.

Svara


Leif Sat, 05 Jan 2019 21:53:39 +010

Svar till Kalle.

Jag säger inte att du har fel och att jag tror på ett annat sätt, jag är bara inte låst vid ett enda tänkande utan jag bara ser att det faktiskt ganska klart går att tolka de verserna på helt olika sätt, ja så gott som helt motsatt sätt.

Och det är ju ganska tydligt bland Guds folk.

Men någon riktigt bra förtydligande hur du ser på sammanhanget tycker jag ändå inte du gav...

Jesu frid...

Svara


Bengt Sun, 06 Jan 2019 08:24:04 +010

Många inom kyrkorna är ju universalister

Tror inte på helvetet

Tror att alla kommer till himlen

Då blir det ingen nöd på.samma sätt

För människors eviga väl

Svara


nils Sun, 06 Jan 2019 09:26:24 +010

Svar till David Billström. Har vi Ingen Nöd för de förlorade är risken Stor att Själv vara Förlorad!
Vi får Ej heller bedragas som de i Kina blev genom Mao Zedongs intåg under kulturrevolution 1966-76 då kommunismens ateism härskade.
De oroliga troende fick då av Amerikanska missionärer höra, kommer det Förföljelse och Lidande,så kommer Jesus och hämtar er till Himlen.
I stället blev de hämtade till fängelser,tortyr och lidande när de bekände sin Tro.
Problemet var att de Flesta var då Ej Redo för det svåra som kom,och Förlorade sin Tro genom en Falsk Förkunnelse!
Besvikna att Jesus kom Ej och räddade dem,som Utlovat var av missionärerna!
¤¤¤
Samma Risk står vi inför Idag,när många Troende tror och väntar sig att en "helikopter" från Himlen skall rädda oss,att vi då skall "sväva bort" från allt lidande.
Skulle vi då vara Bättre Kristna än andra länders heliga som Idag blir Martyrer?
¤¤¤
Genom den falska Pre-Trib förkunnelsen som Saknar Allt stöd i bibeln,Bedrages många Troende,och saknar då Andlig och Mental beredskap när Nöden ändå kommar!
Jesus talade och varnade för Svåra Tider inför sin återkomst i Matt.24,och där Han först i Slutet talar om sin återkomst efter lidande och förföljelse,men givit oss Löftet att vara med oss Alla dagar intill Tidens ände.
Inte att Undslippa det svåra utan att kunna Uthärda de svåra Tider som kommer,med Herrens nåd och Kraft.
Det blir en Renings och Luttrings process vi då genomgår,att bli en värdig Jesu Brud!

Svara


AnnMarie Sun, 06 Jan 2019 10:32:13 +010

Svar till nils. Ja många tror sig ju komma undan från allt lidande. En del tror ju tom att de ska sitta och käka en god måltid och samtidigt se ner på de som är kvar och plågas.Hemska tanke låter det lockande?Ja kanske för en del.......faktiskt

Svara


Bengt Sun, 06 Jan 2019 11:03:54 +010

En del av oss kan bli martyrer

En del inte

Men lidande och förföljelse blir det säkert

Svara


Bengt Sun, 06 Jan 2019 11:04:07 +010

En del av oss kan bli martyrer

En del inte

Men lidande och förföljelse blir det säkert

Svara


Leif Sun, 06 Jan 2019 16:37:23 +010

Svar till Bengt.

Att många är universalister vet jag då inte, men några lurade finns det allt. Vi har ju sådana exempel här inne som oftast tiger om detta men gärna talar väldigt illa om frikyrkosyskon.

Jesus är oerhört tydlig med att människor som inte väljer Honom som personlig Frälsare kommer att dömas och plågas i en sjö av eld oavsett om vi väljer att kalla den platsen för Gehenna eller Helvetet. Dem som hamnar där har alltså inte fått förlåtelse såsom dem som tog emot Guds erbjudande, de ville inte underordna sig Gud och får därför med sina liv betala sina egna ihoptjänade straff, och sedan gå evigt förlorade. Jesus säger att de aldrig någonsin skall bli förlåtna, men universalister vill inte tro på dessa Jesu Ord fast det står alldeles tydligt. Det finns någonslags stolthet hos universalister som binder dem vid otro och tvivel. Hoppas att de hellre väljer att tro på Jesu Ord så att de kan gå vidare och istället börja älska sina syskon som valt att tro på vad Herren sagt.

Den som säger något mot Människosonen skall få förlåtelse, men den som säger något mot den heliga anden får inte förlåtelse, varken i denna världen eller i den kommande.

(Matt 12:32)

Något annat ställe säger att de aldrig någonsin skall få förlåtelse.

Det betyder evigt straff, vilket i sin tur enligt Bibeln först betyder rättvist straff i eldsjön (gehenna) för sina egna synder, och sedan förlorad i ett evigt mörker och tomhet!

Jesu frid...

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 16, fredag 19 april 2019 kl. 12:15

Jesus söker: Olaus, Ola!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De som blev födda, inte av blod, inte heller av köttets vilja, inte heller av någon mans vilja, utan av Gud." - Joh 1:12-13

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
fredag 19 april 2019 01:02

Be för en tonårig kille som nästan bara sitter och spelar data på sin lediga tid.
Be att han får kamrater att umgås med och hittar en rätt församling att tillhöra.

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp