Surfar nu: 471 www.apg29.nu

Australien erkänner Jerusalem som Israels huvudstad

Australien erkänner Jerusalem som Israels huvudstad

Bild: sverigesradio.se. 

Av Holger Nilsson 

Australien erkänner nu Jerusalem som Israels huvudstad.

Som framgår av denna skärmdumpning från Sveriges radios sida den 15 december har nu budskapet kommit från Australien att Jerusalem erkänns som Israels huvudstad.

Det började med USA som kom först med detta erkännande tidigare i år. Guatemala har sedan följt USA:s exempel och andra länder står i tur att också göra det.

Varje land har rätt att utse huvudstad

Detta borde inte vara något konstigt, varje land har rätt att utse huvudstad, så ock Israel. Just erkännande av Jerusalem gör att världen delas i två läger, de som erkänner och de som inte erkänner Jerusalem som huvudstad i Israel.

Detta kan också ses som en profetisk bild av vad profeten Sakarja har profeterat om hur Jerusalem är en fråga som hela världen lägger sig i: 

”Det ska ske på den dagen att jag ska göra Jerusalem till en tung sten för alla folk. Var och en som lyfter den ska skada sig på den. Och jordens alla folk ska församla sig mot henne.” Sak. 12:3.

Jerusalem är en prövosten för folken i världen om man böjer sig för Guds vilja, därför är frågan så allvarlig, den är direkt kopplad till Gud: 

”Han byggde altaren i Herrens hus, det hus om vilket Herren hade sagt: ”I Jerusalem vill jag fästa mitt namn.” 2 Kung 21:4.

Gud har utvalt Jerusalem

Gud har alltså utvalt denna stad. Till denna stad kommer Jesus en dag att återvända och upprätta sitt rike med Jerusalem som säte för Hans tron: 

”På den dagen ska han stå med sina fötter på Olivberget, mitt emot Jerusalem, österut. Och Olivberget ska klyvas mitt itu, från öster till väster, till en väldig dal. Hälften av berget ska vika mot norr och andra hälften mot söder.” Sak. 14:4.

Profetisk handling

Det som nu sker med erkännandet av Jerusalem är en profetisk handling. Det är också ett tecken på att vi närmar oss den dag då Jesus kommer åter. 

Scenen håller på att förberedas och välsignade är de länder som inte motarbetar detta. För dem stundar svåra tider – det är ett tecken på att man nonchalera vad Gud har sagt i sitt ord.

Detta borde vara en tankeställare i första hand för varje kristen. Redan kan man se uppdelningen, de liberala kristna nonchalerar många gånger vad Gud har talat. 

Det är också symptomatiskt att det är just från dessa håll man minst visar förståelse för Israel och den profetiska utvecklingen kring detta land.

Här prövas inte bara länderna utan också de kristna.


HOLGER NILSSON

http://flammor.com

Artiklar och video som är gjorda av andra än Apg29.nu kan ha åsikter som bloggsajten inte delar.


submit to reddit


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades sändag 16 december 2018 00:00 | #jerusalem #profetiskt #tidstecken #svpol #holger nilsson #flammor | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

37 kommentarer

Steven Sun, 16 Dec 2018 00:51:51 +010

Den tunga Stenen = Jesus Kristus!

Svara


N Sun, 16 Dec 2018 00:53:36 +010

Det går fortare och fortare nu för tiden det ena landet efter det erkänner Jerusalem som Israels huvudstad ett gott tecken ju fortare alla stater erkänner Jerusalem som Israels huvudstad ju fortare nalkas herrens hem tagande av sitt folk som tillhör honom.

Svara


Niklas jönsson Sun, 16 Dec 2018 00:54:39 +010

Svara


Lena Henricson Sun, 16 Dec 2018 00:59:34 +010

Tack Holger att du tar upp detta viktiga ämne! 👍

Vi får be för kristenheten i vårt land att den -vi- blir Israelvänlig och förstår vilken central plats Jerusalem har i världshistorien! Likaså behöver vi i dessa dagar be om en Israel-vänlig regering,så att också Sverige kan erkänna Jerusalem som Israels huvudstad!🙏🙏🙏

Svara


Niklas jönsson Sun, 16 Dec 2018 01:09:39 +010

Ju fortare alla länder erkänner Jerusalem som Israels huvudstad ju fortare nalkas herrens hemtagande av sitt folk, då alla pusselbitarna i rask takt kommer att komma på sin plats och falska fredsavtalet att skrivas på.

Svara


Andy Svensson Sun, 16 Dec 2018 05:51:57 +010

Vår regering med Margot Wallström har dragit vanära över vårt land med sin Israelfientliga politk. Sverige erkänner den 30 oktober 2014 Palestina som stat. Beskedet kom precis när Israel hade skakas av terrordåd. Jag skrev till Margot Wallström att hon dragit vanära över vårt land och borde avgå som Utrikesminister, samtidigt skickar jag brev till Israels Ambassad och ber förlåt vad Sveriges Regering har gjort. Och de svarade på mitt mail vilket inte Margot Wallström gjorde. Man kan inte vara Kristen och samtidigt ha förakt mot Israel och dess folk. Jag ser idag i Kristenheten en antisemitism som växer, Svenska kyrkan behöver jag inte gå in närmare på och deras förhållande, men även frikyrkofolket har öppet upp för antisemitism.

Svara


Andy Svensson Sun, 16 Dec 2018 05:54:59 +010

Glömde säga tack till dig broder Holger samt tack för vårt samtal senast och bön för vårt land. Holger du är en man med stort hjärta och jag hoppas du snart har vägarna förbi Närke Slätten.

Svara


Katrina Sun, 16 Dec 2018 07:50:32 +010

Australien är vaken , hoppas flera länder vaknar.

Svara


JL Sun, 16 Dec 2018 10:11:57 +010

Svar till Niklas jönsson.

då alla pusselbitarna i rask takt kommer att komma på sin plats och falska fredsavtalet att skrivas på.

En liten detalj, innan fredsavtalet skrivs på, måste det bli krig.

Svara


Svenne Sun, 16 Dec 2018 10:17:47 +010

Gud välsignelse över Australien och dess regering! Herren har sagt: "Den som välsignar Israel skall jag välsigna..."

Svara


Karin Andersson Sun, 16 Dec 2018 11:54:30 +010

Nu ska man lägga märke till att Australien erkänner västra Jerusalem som Israels huvudstad, alltså inte hela Jerusalem. I östra Jerusalem ligger t ex tempelplatsen och Oljeberget, de erkänns fortfarande inte som tillhörande Israel.

Enligt Oslo avtalet skulle östra Jerusalem tillhöra palestinierna och västra israelerna. Det är alltså ingen skillnad i fördelningen av land. Hur stor betydelse det har att man kallar västra Jerusalem för huvudstad får framtiden utvisa.

Svara


Bengt Sun, 16 Dec 2018 13:36:10 +010

Hela Jerusalem ska tillhöra israel

Inget annat land

Det påhittade folket palestinier får väl hitta

En huvudstad inom sitt område

Svara


Holger Sun, 16 Dec 2018 15:56:43 +010

Svar till Thomas.

Precis som Gud utvalde judarna så gäller det fortfarande. Samma sak med Jerusalem, det gäller än.

Judarna förskingrade över hela världen från år 70, Jerusalem ödelades.

Nu är judarna tillbaka, Jerusalem hör återigen till det judiska folket. Som vi ser var staden ödeläggelse och judarnas förskingrande bara temporärt, båda exempel visar på att Guds utväljande gäller för alltid.

Dessutom så är just det som händer med staden och folket stora tidstecken på att Jesus kan komma tillbaka när som helst. Salig är den som ser det.

Svara


Tom Sun, 16 Dec 2018 16:07:36 +010

Som sagt de godkänner västra jerusalem. Tveksamt om det är approved by God. Jerusalem ska vara israels odelade huvudstad

Men de allt fler nyheterna som pekar mot Jerusalem är ett stort tidstecken

Svara


Sam G Ö Sun, 16 Dec 2018 16:29:12 +010

Hela Jerusalem skall vara och det är, Israels odelade huvudstad. Hoppas att detta var det första steget Australien tog till att erkänna hela Jerusalem. Om man tittar på olika atlas över världens länder så ser man att Jerusalem är Israels huvudstad, som det har varit över 3.000 år. Davids stad, Jerusalem!

Svara


Erik S Sun, 16 Dec 2018 17:07:44 +010

Svar till Bengt.

Enkelt dom har redan en huvudstad-det är Amman! Att det ska vara så svårt för dom. Då kunde dom lägga ner bråket i alla fall om den frågan. Sen finns mycket kvar, givetvis. Den stora frågan är ju att dom(s.k palestinierna väldigt många av dom) helt enkelt vill utplåna staten Israel och alla judar. Det kommer givetvis aldrig att lyckas, men dom är så hjärntvättade att dom tror det. Stackars människor!

Herren har varit med Israels land och folk i nästan 4.000 år och han kommer att vara med dom den lilla tid som vi nu har kvar! Lita på det. Jerusalem är en "stötesten" alla som försöker rubba den eller ändra på något, kommer att göra sig mycket illa. Det är tryckt att veta! Där går både EU, FN och alla globalister av alla slag, totalt bet. Men såpass fattar dom inte, tyvärr.

Så du har rätt, Yerushalaim är och förblir Israel eviga odelade huvudstad! Ingen, säger ingen kan ändra på den saken!! Amen!

Svara


Thomas Sun, 16 Dec 2018 17:29:27 +010

Svar till Holger.

Tack för ditt svar, Holger och jag kan förstå din uppfattning i ljuset av GT:s profetior.

Nu är judarna tillbaka, Jerusalem hör återigen till det judiska folket. Som vi ser var staden ödeläggelse och judarnas förskingrande bara temporärt, båda exempel visar på att Guds utväljande gäller för alltid.

I vår samtid så bor fortfarande över hälften av världens judar i sndra länder och de flesta verkar inte ha några planer att flytta till MÖ.
En stilla fråga, varför skulle Gud tillåta att staden, templet och skrifterna blir förintade samt en sådan fullständig skingring av resterande folket om det bara var ”temorärt” (2000 år är ju knappast temporärt med tanke på både Egypten och Babylon)?
Slutligen, borde inte Jesus berättat det för Johannes, så att vi kunde få det bekräftat i Bibelns sista bok?

Svara


Niklasjönsson Sun, 16 Dec 2018 17:49:55 +010

Svar JL jag vet det, det har jag skrivit om tidigare.

Svara


Bengt Sun, 16 Dec 2018 20:25:57 +010

Är det från Jordanien palestinierna härstammar ?

Svara


Bengt Sun, 16 Dec 2018 20:26:07 +010

Är det från Jordanien palestinierna härstammar ?

Svara


Tomas N Sun, 16 Dec 2018 21:36:08 +010

Ett problem som Israelsälskare kommer till när det gäller utvaldheten är att när ni evangeliserar så måste evengeliet bli om en Gud spm gör skillnad på folk och har ett favoritfolk. Särskilt svårt för att inte säga omöjligt blir det då att dela evangeliet till muslimer.

Men även till hedningar blir det svårt att dela ett evangelium där vissa folk är mera värda än andra

Om man där har biblisk ersättningsteologi så har Gud ett förbund med vissa folk och däri finns utvaldhetens välsignelser och uppgifter att tjäna i.

Vare sig det är i GT eller i NT så har Gud ETT folk. Det nya förbundet är bättre och oerhört fantastiskt och generöst ,men också med prövningar.

Att leva kvar i GT är oförskämt mot Jesus. Men jag förstår att det finns alltjämt ett skimmer över tempelsystemet och Davids tron och Moses härlighet. Vi behöver dock se över detta och hålla oss till Jesus.

Som Thomas skrev så säger också jag. Låt oss fokusera på det viktiga. Den Helige ande skall leda oss till vishet i detta

Svara


Steven Sun, 16 Dec 2018 23:42:20 +010

Abraham’s välsignelse var till jordens alla folk: https://youtu.be/0posx0THm9A

Svara


Erik S Mon, 17 Dec 2018 06:34:45 +010

Svar till Bengt.

Nej, inte alla, men en del. "palestinier" är helt enkelt araber, inget speciellt med dom. Dom kommer från olika arabländer som ligger runt om Israel. T.ex Arafat, var från Cairo i Egypten. Han hade inget med "palestinier" att göra. Palestina kommer från namnet Filisteérna, som var fiender till Israel under lång tid. För att förlöjliga israeliterna, så kallade man landet "palestina".

Sverige har alltså erkänt ett land som inte finns. Hur man nu kan det? T.o.m flaggan har dom "stulit" från Jordanien. Man gjorde om den lite bara och tog bort stjärnan i den röda triangeln och bytte plats mellan vita och gröna fältet. Och vips, en ny flagga.

Ursäkta utvidgningen på din fråga, alltså, "palestina" och "palestinier" finns inte. Deras flagga är stulen från Jordanien. Hela upplägget med s.k "palestina" är fake!!!

Svara


Bengt Mon, 17 Dec 2018 07:43:31 +010

Jo jag har läst om att det inte är ett riktigt folk

Svara


AnnMarie Mon, 17 Dec 2018 09:59:29 +010

Svar till Tomas N.

Jag håller med dig om att det blir helt fel då man gör skillnad på folk och kallar judarna för Guds favoriter.För mig är min familj mina favoriter.Jag älskar min man,mina barn samt barnbarn mer än alla andra och mer än judarna.Så är det bara och märkligt vore det ju annars!

Gör judarna fel är det ok för Gud ska ändå frälsa dem till sist.Gör hedningarna fel hamnar de i helvetet(där finns i vissas ögon inte lika mycket nåd)

Men jag tror ändå att judarna har en uppgift som till sist gagnar även hedningarna men dit har vi inte kommit än.Så kallelsen finns kvar!!

Svara


AnnMarie Mon, 17 Dec 2018 10:01:14 +010

Svar till Bengt.

Vad är ett riktigt folk??

Svara


Andy Svensson Mon, 17 Dec 2018 11:02:22 +010

Svar till Tomas N. Att välsigna Israel och Guds förbund med Abraham betyder i dagens situation:

• att bejaka de profetiska löftena om det judiska folkets återvändande till sitt hemland

• att be om en fortsatt upprättelse av Davids fallna hydda i enlighet med apostlarnas förväntan uttryckt vid apostlamötet i Jerusalem.

• att i tro på Guds löften förvänta oss en andlig pånyttfödelse av det judiska folket till välsignelse för alla folk.

Svara


Bengt Mon, 17 Dec 2018 17:33:11 +010

Det kan låta konstigt

Jag menade att dom inte är det dom utger

Sig för att vara

Svara


Tomas N Mon, 17 Dec 2018 22:04:08 +010

Svar till Andy Svensson.

Svar till Andy Svensson

Ja ,det finns ju lite olika teologiska tolkningar. Jag är övertygad om att kyrkan i stort behöver släppa taget om termer som ersättningsteologi och liberalteologi och istället läsa om förutsättningslöst och se vad Bibeln och framförallt Jesus säger. Dessa termer spretr och är tänkta som vägmarkeringar för att hålla rätt kurs,fast det kan diskutteras om det gör det.

Profeterna pekar enligt mig på nya förbundet och Messias när det inte handlar om mera närstående saker som skulle ske

Kyrkan eller judar,alla som har ett uppdrag från Gud kan vara en välsignelse eller en vilseledare beroende på om man hör Gud och gör det som Gud har bestämt eller något helt annat.

Davids fallna hydda i Apg 15 är en märklig passage. I mina ögon är det en förhandling under stor press ,där Jakob som var känd för att leva kvar i lagen och det judiska tog på sig rollen som förhandlare med fariseerna,vilket ledde till uttalanden som inte kan uppfattas som ja och amen och enhet i anden. Inget annat ställe nämner detta och det är fariseernas tolkning från Amos och de motvilligt erkänner att Petrus omvänt vissa hedningar,men nu vill skicka två av sina egna(Silas och Judas) med apostlarna

Jakob förledde ju Petrus att gå tillbaka till lagen i vissa avseenden och Paulus fick höja rösten och Gud uppenbarade sig för Petrus(Apg10). Jakob skriver ju sitt brev till de 12 stammarna,viklet i sig är lite märkligt.

Tveklöst om man skall gå på djupet så hade Jakob en större uppenbarelse än de andra eller så föll han för trycket från det judiska prästerskapet. Jag tror på det senare,

Paulus och även Jesus själv var ibland under stror press och uttalade sig nästan som politiker och det är dessa uttalanden som missförståtts mest. T ex när Jesus citera Psalmen om att ni alla är gudar. Även Paulus i Romarbrevet är under ganska stor press,särskilt under kapitel 9-11 som berör judar och hedningar

Bibelns sanningar och ord är ibland knivskarpa och direkt och ibland svårtolkade. Det handlar om att få en uppenbarelse om vad Gud har tänkt och inte bygga ord för ord och stycke för stycke. Inte heller skall man bygga e doktrin på enstaka bibelverser.

I min uppenbarelse så är templets förstörelse menat för hela gamla systemet,där det inte skall byggas upp igen. Davids tron i profeterna handlar om Jesus och den rättfärdige kungen. David är den kungen av Israel som långt mycket mera än andra pratar om Gud som alla folkens Gud,och är därför en föregångare till Jesus som är hela världens frälsare

Det farliga med att ha en teologi där judarna skall ha en stor roll är att man själv förblir passiv och kanske indirekt uppmanar andra att bli passiva i den kallelse som ligger på allt Guds folk. Det kan bli farligt

Men jag vet att det finns en fara som jag utsätter mig för och som är högst verklig och det är att inte älska Israel tillräckligt. Jag kanske är för influerad av Jesus egna ord om att älska Gud och andra människor ,andra kristna och t o m mina fiender.Det är ganska mycket,men det går med Guds hjälp ,för dessa bördor är inte tunga säger ju Guds ord

Svara


Johan Löfgren Tue, 18 Dec 2018 07:35:30 +010

Tyvärr hade det varit bättre att hålla tyst ifrån Australien då beskedet signalerar en delning av Guds stad Jerusalem. Men profetiskt är det verkligen. Vi lever i väntans dagar att Herren hämtar oss.

Svara


Andy Svensson Wed, 19 Dec 2018 06:58:51 +010

Svar till Tomas N. Guds frid Tomas N
Ja det finns många teologiska uppfattningar, men är det inte grundade i Guds ord så är det inte av värde. Kompassen är ordet där vi prövar oss själva och det andra säger stämmer överens med det vi kan se i ljuset av hans underbara ord. Själv tar jag avstånd från liberal teologi och ersättningsteologin.
Profeterna pekar på det nya förbundet i Jesus Kristus så ser jag det med. Och det är underbart att vi är inympade i det äkta olivträdet I Romarbrevet 11: 17 skriver Paulus: Om nu några av grenarna har brutits bort och du, som är av ett vilt olivträd, har blivit inympad bland dem och fått del av det äkta olivträdets fets rot, då skall du inte förhäva dig över grenarna. Vilken nåd att man fått del av det här eller hur Tomas N?
Inympade i samma rotsystem

I Bibeln finns det sju symbolträd för det judiska folket. De viktigaste är vinträdet, fikonträdet och granatäppelträdet. Det var frukterna från dessa träd spejarna plockade när de var inne och bespejade landet. (4 Mos 13:24). Vinträdet talar om möjligheten till ett personligt gudsförhållande. Det är därför inte en tillfällighet att Jesus säger sig just vara vinträdet (Joh. 15). Den relationen vill Jesus ska vara fylld av glädje genom att hans glädje bor i oss så att vår glädje blir fullkomlig.

Fikonträdet talar om Israel som folk, nation, land och ekonomi. Som ett träd bland alla andra träd uppmanar oss Jesus att ha ögonen på fikonträdet. När det börjar knoppas vet ni att sommaren är nära (Luk. 21: 29-31). Den generation som ser det ska inte dö förrän allt detta händer, säger Jesus (Matt. 24: 34). De ortodoxa tolkar året 1967 som det år då fikonträdet knoppades, eftersom de då fick tillbaka Jerusalem.

Granatäppelträdet påminner det judiska folket om Guds välsignelser. På översteprästens klädnad fanns granatäpple runt om nere i fållen (2 Mos. 389: 24). På de två väldiga kolonner som stod i öppningen till det salomonska templet fanns längst upp hundratals granatäpplen (2 Kung. 25: 17). Allt för att det judiska folket inte skulle glömma bort Herrens löfte om välsignelse.Inympade i samma rotsystem

I Bibeln finns det sju symbolträd för det judiska folket. De viktigaste är vinträdet, fikonträdet och granatäppelträdet. Det var frukterna från dessa träd spejarna plockade när de var inne och bespejade landet. (4 Mos 13:24). Vinträdet talar om möjligheten till ett personligt gudsförhållande. Det är därför inte en tillfällighet att Jesus säger sig just vara vinträdet (Joh. 15). Den relationen vill Jesus ska vara fylld av glädje genom att hans glädje bor i oss så att vår glädje blir fullkomlig.

Fikonträdet talar om Israel som folk, nation, land och ekonomi. Som ett träd bland alla andra träd uppmanar oss Jesus att ha ögonen på fikonträdet. När det börjar knoppas vet ni att sommaren är nära (Luk. 21: 29-31). Den generation som ser det ska inte dö förrän allt detta händer, säger Jesus (Matt. 24: 34). De ortodoxa tolkar året 1967 som det år då fikonträdet knoppades, eftersom de då fick tillbaka Jerusalem.

Granatäppelträdet påminner det judiska folket om Guds välsignelser. På översteprästens klädnad fanns granatäpple runt om nere i fållen (2 Mos. 389: 24). På de två väldiga kolonner som stod i öppningen till det salomonska templet fanns längst upp hundratals granatäpplen (2 Kung. 25: 17). Allt för att det judiska folket inte skulle glömma bort Herrens löfte om välsignelse.

Symbolträd

Olivträdet är symbolträdet för att vi som hedningar kan få del av det förbund Gud ingick med Abraham. Två saker ska vi observera:

a) Vi blir inympade bland dem (Rom. 11: 17). Inte istället för dem! Några av det judiska folket har på grund av otro brutits bort. Men de kommer att bli inympade igen (Rom. 11: 23). Ett intressant påpekande om det hopp som det judiska folket har och som Paulus uttrycker med orden: Det är så hela Israel skall bli frälst.

Symbolträd

Olivträdet är symbolträdet för att vi som hedningar kan få del av det förbund Gud ingick med Abraham. Två saker ska vi observera:

a) Vi blir inympade bland dem (Rom. 11: 17). Inte istället för dem! Några av det judiska folket har på grund av otro brutits bort. Men de kommer att bli inympade igen (Rom. 11: 23). Ett intressant påpekande om det hopp som det judiska folket har och som Paulus uttrycker med orden: Det är så hela Israel skall bli frälst.

b) Vi har fått del av det äkta olivträdets feta rot. Vad den feta roten är, som vi tillsammans med det judiska folket är inympade i, förstår vi när vi läser om Abraham. Han är den person som får löftet att bli till välsignelse. I samband med att han är beredd offra sin ende son Isak säger Herren: I din avkomma skall alla jordens folk bli välsignade (1 Mos. 22: 18). I brevet till församlingen i Galatien skriver Paulus: Tillhör ni Kristus är ni Abrahams barn, arvingar enligt löftet. Med det hävdar Paulus att vår relation till Kristus öppnar upp för en ännu djupare relation och att den hör samman med Abraham.

Symbolträd

Olivträdet är symbolträdet för att vi som hedningar kan få del av det förbund Gud ingick med Abraham. Två saker ska vi observera:

a) Vi blir inympade bland dem (Rom. 11: 17). Inte istället för dem! Några av det judiska folket har på grund av otro brutits bort. Men de kommer att bli inympade igen (Rom. 11: 23). Ett intressant påpekande om det hopp som det judiska folket har och som Paulus uttrycker med orden: Det är så hela Israel skall bli frälst.

b) Vi har fått del av det äkta olivträdets feta rot. Vad den feta roten är, som vi tillsammans med det judiska folket är inympade i, förstår vi när vi läser om Abraham. Han är den person som får löftet att bli till välsignelse. I samband med att han är beredd offra sin ende son Isak säger Herren: I din avkomma skall alla jordens folk bli välsignade (1 Mos. 22: 18). I brevet till församlingen i Galatien skriver Paulus: Tillhör ni Kristus är ni Abrahams barn, arvingar enligt löftet. Med det hävdar Paulus att vår relation till Kristus öppnar upp för en ännu djupare relation och att den hör samman med Abraham.

b) Vi har fått del av det äkta olivträdets feta rot. Vad den feta roten är, som vi tillsammans med det judiska folket är inympade i, förstår vi när vi läser om Abraham. Han är den person som får löftet att bli till välsignelse. I samband med att han är beredd offra sin ende son Isak säger Herren: I din avkomma skall alla jordens folk bli välsignade (1 Mos. 22: 18). I brevet till församlingen i Galatien skriver Paulus: Tillhör ni Kristus är ni Abrahams barn, arvingar enligt löftet. Med det hävdar Paulus att vår relation till Kristus öppnar upp för en ännu djupare relation och att den hör samman med Abraham.

Det finns många diken Tomas N man kan hamna i som du med tar upp. Och det gäller att våra ögon är smorda med ögonsalva från Herren så vi kan urskilja saker.

GOD JUL& GOTT NYTT ÅR VILL JAG ÖNSKA ALLA SOM LÄSER HÄR PÅ APG 29

Svara


Andy Svensson Wed, 19 Dec 2018 07:06:23 +010

Förlåt mig här ser jag att det blev fel kopierat in text några extra gånger.

Svara


AnnMarie Wed, 19 Dec 2018 10:01:13 +010

Svar till Andy Svensson.

De som bröts bort pga otro kommer att bli inympade igen........Det är så HELA Israel blir frälst.

Många kristna tror ju att det bara är en rest/kvarleva som blir frälst. Men med den syn på himmel och helvete många har måste man förklara det så för att få det hela att gå ihop!

Svara


Leif Wed, 19 Dec 2018 15:29:03 +010

Svar till AnnMarie.

Jag ska göra människor mer sällsynta än fint guld, män mer sällsynta än guld från Ofir.

Jesaja 13:12

Vilket även betyder att mängden Judar och Israels folk som efter harmagedon blir frälsta till tusenårsriket till en början är få till antalet.

Svara


Tomas N Wed, 19 Dec 2018 23:35:47 +010

Svar till Andy Svensson.

Tack för ditt inlägg Andy!

Jag söker nog se Guds vilja och hand över skapelsen genom alla tider både före Mose tid ,under lagen och efter korset.

Jesus allvarliga liknelser om vingården och om Guds rike som skulle tas ifrån judarna och ges till andra är sanning i mina ögon. Likaså som han förbannade fikonträdet att det inte skulle bära frukt igen.

Därför kan inte Paulus skickliga och svåra argumentation till judar och hedningar i Rom 9-11 med bokstavstolkning ge en annan sanning än Jesus egna ord.

Efeesierbrevet säger att Gud har gjort ett nytt folk av de två. De son var långt borta och de som var nära.

Johannes döparen varnade judarna om att Gud kunde resa upp stenar istället om någon ville skryta om att vara Abrahams avkomma.

Om inte Jesus liknelser var sanningar uttalade ur Guds mun och med Guds plan och vishet och domslut,så har gnostikerna och de politiska aktivisterna rätt när de kallar Jesus för revolutionär.

Alltså att han ville mycket och pratade mycket,men att allt inte blev av eller var överdrifter.

Även om man inte förstår alla liknelser och allt som Jesus sa så måste man väl basera sin tro på att han talade vad han hörde från Gud Fadern.

Jesu frid!

Svara


Tom Fri, 21 Dec 2018 06:42:35 +010

https://www.google.se/amp/s/amp.theguardian.com/australia-news/2018/dec/21/severe-storms-to-hit-queensland-after-sydney-hail-catastrophe

Golf och tennisbollsstora hagel över australien

Och temp på 35-40C

Gud som är missnöjd med delning av jerusalem?

Svara


Tom Wed, 16 Jan 2019 15:06:54 +010

Rekordtemperaturer i hela australien.

Frukten kokar på träden och djuren dör. Folk ombeds stanna inomhus

En bekant har börjat kolla på hus på nya zeeland pga de återkommande värmeböljorna

Har inte varit ett välsignat år för aus än så länge sen australien godkände västra jerusalem..

Ska man säga nåt om jerusalem så går det inte med halvmesyrer. HELA jerusalem ska tillhöra judarna

Man kan inte tillhöra båda sidor. Ja du kommer stöta dig med folk men i längden är det bättre med raka puckar

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 21, onsdag 22 maj 2019 kl. 13:20

Jesus söker: Hemming, Henning!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
onsdag 22 maj 2019 10:35

Be snälla för min familj och att vårt hus inte säljs på exekutiv aktion.
O Jesu namn Amen

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp