794 online! | Sidvisningar idag: 102 049 | Igår: 197 447 |

www.apg29.nu

Annons
 

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Barndopet - offer åt Djävulen

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1442564257-barndop-at-djavulen.jpg

När du låter barndöpa ditt barn så offrar du det åt Djävulen.

Hur gammalt tror du barndopet är? Härstammar det från Jesu tid eller vad tror du? 

Barndopet har inget med det bibliska dopet att göra

Jag tror att flera skulle säkert säga att barndopet kommer från 300-talet från den katolska kyrkan. 

Andra skulle krampaktigt krysta fram att det fanns minsann på 200-talet. Bara för att de vill ha barndopet så nära som möjligt ur-församlingen, apostlarna och Jesus. På så sätt tror de att det då legitimerar barndopet som riktigt.

Fel om tiden

Faktum är att det spelar ingen roll om du hittar barndopet på 200-talet. Faktum är att det spelar ingen roll om du hittar barndopet på Jesu tid - det är ändå en villolära och har ingenting med det bibliska dopet att göra!

Dessutom så har alla dessa fel som tror att barndopet uppfanns av Katolska kyrkan på 300-talet! Faktum är att de har fel om de tror att barndopet kom från 200-talet. Ja till och med har de fel om de tror att barndopet fanns först på Jesu tid. Därför att barndopet fanns 2000 år tidigare! Det har alltså funnits i 4000 år.

Begjutning

Innan vi går vidare ska jag bara säga att det dessutom är fel att kalla barndopet för "dop". Det är inget dop, utan det är en "begjutning". 

Då prästen tar lite vatten och gjuter eller blöter lite av barnets huvud. Så det är inte ett dop - eftersom dop är någonting som man doppa i.

Barndopet är hedniskt

Barndopet är en utombiblisk villolära. Det kommer från den babyloniska religionen för 4000 år sedan. Det fanns alltså två tusen år innan Jesu födelse. Då förstår vi redan här att barndopet inte kan vara kristet, utan det är hedniskt!

Barndopet härstammar från Noas sonsons son Nimrod och hans hustru Semiramis som startade den Babylons mysteriereligion vid Babels torn som du läser om i 1 Mosebok kapitel 10 -11. Barndopet härstammar alltså från Babels torn.

Namngivningen


Denna relif på Tammuz är
från 1500 före Jesu födelse.
Lägg märke till "korset" som
avguden håller i.

När ett barn föddes i Babylon så var det pappans uppgift att bestämma om barnet skulle få leva eller dö. Mamman hade ingenting att säga till om. 

Fick barnet leva så bestämde den hedniska prästen vad barnet skulle heta. Många tror att barnet får sitt namn i barndopet men här får du svaret varifrån idén med namngivningen egentligen kommer ifrån. Det var den hedniska prästen som gav barnet sitt namn.

Exorcism

Pappan bar fram barnet till prästen som först måste "driva ut" onda andar ur barnet genom att smörja barnets huvud med olja. Med oljan skrev prästen ett  "T" på barnets panna. T är ett tecken för avguden Tammuz. 

Denna exorcism - djävulsutdrivning ur det nyfödda barnet - förekommer i Katolska kyrkan och även i svenska kyrkor idag. Jag har varit med vid barndop där svenska präster praktiserar detta. Oftast sker detta ganska snabbt så ingen hinner lägga märke till vad som egentligen händer, men den vakne märker att det är en djävulsutdrivning.

Född på nytt

För att skydda barnet från framtida påverkan av onda andar gav prästen spott och salt på barnets tunga. Därefter stänktes eller hälldes vatten över barnets huvud, och nu ansågs barnet ha blivit "renad" från all arvsynd och är nu "född på nytt" och en medlem av den babyloniska religionen. 

Det här tankesättet känner du igen från Katolska kyrkans syn på barndopet. Som med de flesta av katolska kyrkans läror, har barndop sitt ursprung i de babyloniska mysterierna. Katolska kyrkan har helt enkelt tagit barndopet från den babyloniska religionen och gjort det till "kristet", men det är absolut inte kristet. Lägg också märke till det obibliska begreppet "arvsynd" som Katolska kyrkan sysslar med, att detta kommer ifrån den babyloniska avguda- och mysteriereligionen.

Visste du förresten att den romersk katolska kyrkan har ett dekret för dem som döper vuxna? 

"Låt honom vara förbannad som säger att vuxna måste döpas."

Men egentligen handlar det inte om "vuxendop", utan den bibliska läran är att det är ett troendedop. Det är obibliskt att kalla det för ett vuxendop.

Jag var på ett barndop i Svenska kyrkan för ett tag sedan. Då sa den kvinnliga prästen att nu var barnet född på nytt och upptagen i församlingen. Vad hade hon fått det ifrån? Kyrkan? Bibeln? Nej, detta hade hon fått från den babyloniska avgudareligionen vid deras barndop. 

Idén med att barnet blir renad från arvsynd och född på nytt kommer alltså från Babylon 2000 år innan Jesu födelse. Denna fruktansvärda villoloära tog Katolska kyrkan upp, sedan har den kommit in i Svenska kyrkan, och andra kyrkor. Nu sniffar denna villolära från djävulen till och med i svenska pingstförsamlingar.

Offer åt Marduk

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1442564918-marduk.jpg
Marduk.

Jag har också sett en uppgift att innan barnen skulle offras åt avguden Marduk i Babylonien så tvättade de först barnets huvud innan de högg av det. De offrade alltså de späda barnen genom att först barndöpa dem eller begjuta dem.

Avguden Marduk kallas Bel i Jesaja 46:1, Jeremia 50:2, och Jeremia 51:44. Dessa verser talar sannolikt om Marduk. Jeremia 50:2 förutsäger Jeremia profetiskt Babylons undergång, där Marduk "har kommit på skam".

Detta borde ge oss en väldig tankeställare, när föräldrarna bär fram sina barn till prästen, så bär de fram det dyraste de har och offrar dem åt Djävulen! Det är mycket bättre att du låter dina barn komma till Jesus för då istället bli välsignade av honom!

Mark 10:13-16 

Man bar fram små barn till Jesus för att han skulle röra vid dem. Men lärjungarna visade bort dem. När Jesus såg det, blev han upprörd och sade till dem: "Låt barnen komma till mig och hindra dem inte, för Guds rike tillhör sådana som de. Jag säger er sanningen: Den som inte tar emot Guds rike som ett barn kommer aldrig dit in." Och han tog upp dem i famnen och lade händerna på dem och välsignade dem.


Barndopet har fört många till helvetet

Barndop är en förfalskning och en förvrängning av ett riktigt dop. Gud är inte med och verkar i ett sådant dop. Det är en villolära och har ingenting med Bibeln och kristen tro att göra.

Barndopet har fört många människor till helvetet. De har blivit lurade i tron att man blir frälst och född på nytt i barndopet.

Inget dop kan frälsa

Inget dop i hela världen kan frälsa. Det är endast den levande personen Jesus Kristus som kan frälsa.

Man döps inte för att bli frälst, enligt Bibeln, utan man döps för att man är frälst genom tron på Jesus Kristus.

Omskärelsen

Nu finns det ju dom som krampaktigt och febrilt försöker hitta någonting från Bibeln så att de kan ha argument som skulle legitimera barndopet. Det finns inget sådant i Bibeln. För att då kunna hitta sådana texter i Bibeln som "legitimerar" barndopet måste man förvränga dem. 

En sådan förvrängning är Bibelns undervisning om att alla åtta dagars gamla pojkar skulle omskäras. De omskärs alltså innan de själva har hunnit komma till tro och bestämma sig om de vill följa den judiska religionen eller inte. Bibeln lär ju att man måste tro innan man blir döpt och här tror sig nu barndöparna ha hittat ett argument för barndopet att man inte först behöver tro för att bli döpt. Om man nu ska få in detta som ett kristet dop - ja, då måste man sannerligen förvränga bibelordet rejält. 

Laglära

För det första var det lag för folket i Gamla testamentet att låta omskära sina pojkar. Det var lag, men vi lever inte av lagen i dag - vi lever av nåd genom tron på Jesus Kristus! Lagen uppfylldes i Jesus och vi kan inte uppfylla den. 

Läran om barndopet är alltså en laglära. Lagen säger att "om du gör detta - då får du detta", och då tror man att om man låter barndöpa sina barn blir de frälsta. Detta är laggärningar. Laggärningar kan inte frälsa! Det är endast genom tron på Jesus som frälser och ingenting annat! 

Så fort du ersätter Jesus med någonting annat blir det antikristligt. Barndopet blir då antikristligt eftersom det då har ersatt Jesus som frälser - och någon frälsande makt har barndopet sannerligen inte!

Kan inte flickorna bli frälsta?

Dessutom, om omskärelsen ska jämföras med barndopet, då innebär det att flickor inte kan bli frälsta! Det var ju bara pojkar som skulle omskäras! Nej, lägg ned sådana förvrängningar och villoläror av bibeltexen, och börja istället läsa och praktisera Bibeln så som det verkligen står! Då blir det rätt och riktigt.

Tecken på förbundet mellan Gud och Israel

Och ytterligare en sak till, men minst lika viktigt, så var omskärelsen ett tecken på det förbund som Gud hade med Israels barn - judafolket. Det är alltså inget kristet tecken som vi kristna skall syssla med idag!

Vi har nu tydligt sett i den här artikeln att barndopet inte är kristet utan hedniskt. Det kommer inte från Bibeln utan från den hedniska mysterier- och avgudareligionen i Babylon 2000 år innan Jesu födelse.


Skriv ut Bädda in Mejla

 
Publicerat av fredag 18 september 2015 11:56 | #dop #barndop #begjutning #villolära #leonore #omdop #babylon #tammuz #marduk #läglära #laggärning #religion #avgudar #mysteriereligion #exorcism | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


66 kommentarer

susse

Ok. Ja är barn döpt för mina föräldrar visste inte bättre. Är ja då ett offer nu år djävulen

Svara -   - 18/9-15 15:04 -


susse

Christer kan du snälla svara på min fråga

Svara -   - 18/9-15 15:21 -


susse

Ja kan förstå att d kanske hindrar folk från o döpa sig när d kommit till tro. Men vem ha inte sagt att man kan döpa sig igen. Just för tron ja fått som gåva från Gud

Svara -   - 18/9-15 15:26 -


P I Persson

Apostlarna döpte hela hushåll. Naturligtvis inklusive barn.

Svara -   - 18/9-15 15:58 -


Håkan

http://www.mikaelkarlendal.se/2015/09/14/varfor-jag-andrade-dopsyn/

Svara -   - 18/9-15 16:04 -


Paulus

Svar till susse.

Hej susse, nej du är inget offer åt djävulen och jag tycker att det är ovisst av den som skrev artikeln att skriva så. Jag är barndöpt men när jag blev frälst troendedöpte jag mig. Att döpa sig som frälst är viktigt. Dels är det en begravelse av det gamla jaget men också en markering i andevärlden. Guds frid Susse. Paulus

Svara -   - 18/9-15 16:10 -


Bertil Rosenius

Svar till Paulus.

Delar till fullo vad Paulus skriver. Är både barn och vuxendöpt.

Tror barndop är lika med plus minus noll avs barnets frälsning. De små tillhör Gud. Men när barnet är vuxet, måste det själv ta ställning. Kyrkans dop frälser inte!

Svara -   - 18/9-15 16:31 -


Joel

Svar till P I Persson.

Hur vet du det, det är ju bara din tolkning

Svara -   - 18/9-15 16:56 -


Daniel Copperfeldt

Gud meddelade inte Israel att flickor skulle omskäras endast alla av mankön

Svara -   - 18/9-15 17:47 -


lasse

Svar till susse.

Det var ju inte ditt val att döpa dig som barn,nu har du ju gjort ditt val, ock tagit emot Jesus som din frälsare då tillhör du honom ock ingen annan, ha en bra dag Susse ock Guds frid till dig

Svara -   - 18/9-15 17:52 -


Christer Åberg

Svar till susse.

Har man tagit emot Jesus och är frälst då tillhör man Jesus. Man tillhör alltså inte längre Djävulen! Djävulens makt är bruten då man har Jesus som Herren!

Svara -   - 18/9-15 18:12 -


Christer Åberg

Svar till P I Persson.

Apostlarna döpte hela hushåll. Naturligtvis inklusive barn.

Detta är ett bra exempel på hur man förvränger en bibeltext. Det står ingenting om barn i dessa sammanhang, men det står att man skall tro, och späda barn kar ännu inget förstånd till att tro.

Svara -   - 18/9-15 18:16 -


angeli

Är detta sant eller delvis fakta, kan man undra vilken grund SVK står på egentligen, har lämnat denna sköka för en frikyrkligt hem , men urartar den med, som det verkar luta åt ,att flirta med RKK är det över där med för mej också. Jesus säger ju att den som vill vara vän med världen är fiende till Gud. Det kommer att kosta på att vara trogen vår frälsare, därför ska vi lära känna Jesus så att vi kan höra hans röst och följa honom även om det kostar våra liv, vi kan inte låta dagar komma och dagar gå och tro att vi inte kommer att prövas i Sverige precis som alla andra länder och dom före oss. Samma kraft som uppväckte Jesus finns i oss av hans väldiga kraft ska vi klara detta men våra knän måste böjas och syndanöden bli mer accepterad att prata om.

Svara -   - 18/9-15 18:26 -


ulf lennart

jag vet inte om det aer saa haer illa med barndop. MEN Paulus skriver om Nattvard, att den som aeter och dricker ovaerdigt eller utanfoer Skriftens anvisningar, saasom KATOLIKER, han aeter och dricker vid ONDA ANDARS bord.

Svara -   - 18/9-15 18:52 -


ulf lennart

Svar till ulf lennart.

Paulus skriver att somliga daa kan bli svaga, somliga sjuka eller rent av avlida.

Svara -   - 18/9-15 18:57 -


angeli

Svar till Christer Åberg.

Du har rätt det står alltid, kom till tro eller dom trodde och lät döpa sej , ett litet barn kan inte tro på Jesus och ta emot frälsning utan bara äta och bajsa. detta med att tro på Gud och omvända sej börjar att bli mindre och mindre viktigt.då är det lämpligt för den som inte vill göra upp med synd eller inte ens behöva bry sej för ingen säger något stötande i SVK längre för dom har ju redan genom barndopet den medlemmen.

TACK !! Christer för att du kämpar den goda kampen.

Svara -   - 18/9-15 20:23 -


berit andersson

ja tack krister för att du censurerar kommentarsfältet, så många som skriver dåliga saker

Svara -   - 18/9-15 20:41 -


anders

Vi inser att sättet du driver bloggen är att skapa starka uttalanden och få trafik därifrån, men detta stärker bara synen på kristna som konstiga, och därmed verkar avskräckande på okristna som söker.

(Detta inlägg har censurerats sex gånger av Krister som nu även verkar bannlysa vissa ord i den så jag måste skriva om den)

Svara -   - 18/9-15 20:45 -


Jonatan

Svar till Camilla.

All form av kritik slår han bara ifrån sig. Han har plockat bort många av mina inlägg också, samtidigt så visar han tydligt vem han är när han gör så. Högmod kallas det.

Svara -   - 18/9-15 21:11 -


Erika

Är också barndöpt,men döpte mig sen som vuxen i församlingen efter jag blev frälst.. Mina barn är barnvälsignade. Utom min äldsta son som också är barndöpt,men han döptes också i församlingen när han va 14 år efter han blev frälst. Kan inte tro att jag tillhör satan för det,eller min äldsta son, eller?!

Svara -   - 18/9-15 21:34 -


lasse

Svar till Erika.

Min vän har du tagit emot Jesus som din personlige frälsare tillhör du honom ock ingen annan,

Svara -   - 18/9-15 21:39 -


jl

Håller inte med dig här Christer. Varje sekund ett barn få höra namnet Jesus, är värt en miljon.

Hör orden: Jag döper dig i Faderns och Sonens och den helige Andens namn.

Ingen annans namn.

Svara -   - 18/9-15 21:41 -


William

Svar till Erika.

Erika, oroa dig inte du har ju gett ditt liv till Jesus, inte hade du någon kontroll eller visste vad som hände när du var så liten? frid..

Svara -   - 18/9-15 21:52 -


lasse

Svar till lasse .

Erika mår du bättre idag, ock har du fått sova inatt?

Svara -   - 18/9-15 22:00 -


Christer Åberg

Svar till jl.

Det handlar inte om att hålla med mig, utan om att hålla med Bibeln, och den håller inte med om barndopet!

Svara -   - 18/9-15 22:06 -


Markus

Tänker på Apg 15:16 här står det att hela familjen lät döpa sig och jag hittar ingenstans att det står om att Jesus förbjuder oss att döpa barn. Christer du får gärna rätta mig om jag har fel. Tänker även på Apg 16:33 även här döps hela familjen. Skulle gärna vilja veta hur du tolkar dessa bibelord.

Svara -   - 18/9-15 22:21 -


Erika

Svar till lasse .

Tack,sov ganska hyffsat.. mycket som snurrar i huvudet efter man läst på denna sida :-)

Svara -   - 18/9-15 22:24 -


Christer Åberg

Svar till Markus.

Christer du får gärna rätta mig om jag har fel.

Du kan börja med att läsa som det står och inte förvränga bibelordet till någonting som det inte står.

Svara -   - 18/9-15 22:25 -


lasse

Svar till Erika.

Det finns mycket åsikter här bra som dåliga,det står ju man skall pröva allt, men gör som jag läs bibeln det som står där är sant till punkt ock prick;) ha en fin kväll

Svara -   - 18/9-15 22:31 -


Ann

http://www.algonet.se/~luther/barndop.htm

Svara -   - 18/9-15 22:40 -


Markus

Svar till Christer Åberg.

från folkbibeln "och han och de som hörde till hans familj döptes genast" står det i min bibel. Jag har läst hela kapitlet och hittar inget som säger något annat än att hela familjen döptes. Du får gärna berätta för mig vilket bibelord som säger emot för jag hittar inte något. Jag ändrar gärna uppfattning utifrån bibeln så jag skulle vilja veta vilka bibelord som säger emot och varför detta ställe ska tolkas annorlunda än jag gör.

Svara -   - 18/9-15 22:42 -


Leif Boman

Svar till Markus.

Det Christer redan tidigare förklarat är att det tydligt står "tro på Herren Jesus", man måste tro när man döps. Ett spädbarn har svårt att ännu göra detta!

Därför förstår vi att det endast mycket tydligt menas de som medvetet själva kunde ta ställning, och svårare än så behöver det inte vara!

(Apg 16:31-33) De svarade: "Tro på Herren Jesus så blir du frälst, du och din familj." Och de predikade Herrens ord för honom och för alla i hans familj. Redan vid denna tid på natten tog fångvaktaren dem med sig och tvättade deras sår. Och han och de som hörde till hans familj döptes genast.

Jesu frid....

Svara -   - 19/9-15 01:46 -


Urban Turban

Lekmannateologen är åter i farten med sina tirader. Det är allt bra märkligt, det finns inga som är så dömande som gamla knarkare, alkoholister och syndare. Man tror att de skulle visa förståelse som själv har erfarenhet men icke.

Svara -   - 19/9-15 03:52 -


Anahita

"För om du med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, ska du bli frälst. Med hjärtat tror man och blir rättfärdig, med munnen bekänner man och blir frälst. Romarbrevet kap 10:9-10"

Vad jag vet hittills så är inte ett spädbarn kapabelt till att bekänna tron med sin mun.

Eller påstår ni som står för spädbarnsdopet att Paulus har fel när han skriver såhär till församlingen? Har ni en annan förklaring till varför Paulus skrev detta? Kanske glömde han nämna att detta ord inte gäller för de som inte kan föra sin talan?

Svara -   - 19/9-15 04:04 -


Anahita

Det finns ju såklart barn som lär sig repetera ord och läten väldigt tidigt vill jag tillägga.

Svara -   - 19/9-15 04:07 -


Anahita

Svar till: Urban Turban

Knarkare, alkoholister och "syndare" kanske ser klarare än vad "icke syndarna" gör eftersom de verkligen fått uppleva mörkret mycket mer påtagligare än de andra och har därför lättare att urskilja vad som är från djävulen eller inte. Tänk på Paulus som kallade sig den värsta syndaren av de alla. Vill påstå att han var rätt klarsynt och dessutom varnade och tillrättavisade folket om det som var falskt! Det är äkta kärlek! Inte att hålla på och gulla med villoläror och synden.

Svara -   - 19/9-15 04:21 -


Jan-Åke

Detta var det största bottenapp jag någonsin har sett från en s.k. kristen.

Jag är uppväxt i en frikyrka, är ungdomsledare, brinner för att nå ut med frälsningens budskap till ungdomar. Hur kan jag vara offrad till djävulen?

Jag har stått på stán fredag och lördagkvällar för att evangelisera till ungdomar, för att få dem att förstå att det finns bara EN väg till Gud. Hur kan jag vara offrad till djävulen?

Jag predikade i påskas, där Jesu död var det centrala budskapet och att det ENDAST är synderna förlåtelse som ger ett evigt liv. Hur kan jag vara offrad till djävulen?

Jag skall återigen predika imorgon. Hur kan jag vara offrad till djävulen?

Jag håller i Alpha grupper där jag påtalar friden de kan få med Gud. Jag håller även i bibelstudium, där jag tar upp bl.a. hur new age influerar den Krista tron. Hur kan jag vara offrad till djävulen.

Du säger att mina föräldrar har offrat mig till djävulen. Hur kan jag brinna för att rädda andra människor för Jesus?

Kan du med bibelord, utan tyckande, motivera utifrån bibeln att jag tillhör djävulen?

Mina bästa vänner är alla döpta som barn, men vuxendöpte sig då de gick med i pingst. Så du menar att hela deras familj är offrade till djävulen.

Inget av mina bedrifter ovan ger mig en fribiljett till himmelen, utan endast nåden allena. Men kan man drivas av en sådan längtan att andra skall få möta Gud ifall jag är offrad till djävulen?

Du är inte en rättfärdig man ifall du plockar bort även detta inlägg.

Svara -   - 19/9-15 08:01 -


🕧ChildQ?

Barndopet finns inte i biblen men omskärelsen finns i biblen.

Jesus blev omskärad när han var barn och för judarna omskärelsen är som ett dop och det sker mest när man är barn.

dessutom omskärelsen som vände till dop för kristna och Jesus var vuxen när han blev döpt eftersom dopet fanns inte när han var barn utan omskärelsen.

Men frågan är står det i biblen att barndopet är djävulsk ell föbjudet? Nej!

Står det i bibeln att vi ska ha en begravning ceremoni i kyrkan? Nej! Har Jesus el Johannes döparen haft begravning ceremoni i kyrkan??

Svara -   - 19/9-15 10:06 -


ulf lennart

Svar till Urban Turban.

'daer Mycket aer foerlaatet, daer blir Naaden desto stoerre'. ; finner man mer Brinnande kristna aen just bland fraelsta brottslingar och missbrukare?

Svara -   - 19/9-15 10:22 -


lasse

Svar till ulf lennart.

Stämmer, Jesus sa dom orden,

Svara -   - 19/9-15 10:30 -


ulf lennart

Svar till ulf lennart.

inte tror jag (eller Christer?) att loppet aer koert om man drabbats av barndop. MEN boer man inte rensa ut all surdeg, ALL Babyloniskt gudstjaenstvaesen ur kristen foersamling?

Svara -   - 19/9-15 10:52 -


Nina😄

Svar till Jan-Åke.

Du och dina vänner är ju frälsta då är ni räddade in i Guds rike ni är inga offer för djävulen. Ni har ju tagit emot Jesus " ingen kommer till fadern utom genom mig säger Herren"

Men man kan inte säga jag blev som barn döpt så jag är kristen och redan döpt finns de som säger det då är de lurade

Då var det och är det inte barnets val själv ett val vi måste ta ställning till som vuxna Föräldrar kan inte bestämma barnets framtid i val om frälsning eller vilja att bli döpt

Men visst jag vet att många har och än idag döper sina barn men man ska vara väldigt klar i det att vi kan aldrig välja ett barns framtid till tro och vilja bli döpta Då går vi emot herrens ord

De finns ju barn välsignelse

Jesu frid och välsignelse broder i Herren

Svara -   - 19/9-15 12:03 -


just⁉

Svar till Nina😄.

Du är troende kristen och din vuxen son var odöpt när han var barn, eftersom du vill att han ska sjäv av göra det, en dag säjer han han vill bli en buddist för att han tycker att kristendomen passar inte för honom pga nån andlening, vad ska du säja till honom??

Jag vill bara på feka en sak att om man har låtit barnen bestamma så idag inte vi haft el har någon kristendom.

Svara -   - 19/9-15 12:45 -


Nina😄

Svar till just⁉.

Ja vad skall jag säga de är ju hans val jag kan inget annat göra än BE och åter BE för honom i de val han tagit

Vi har fått en fri vilja från Herren och då kan inte jag heller tvinga min son att göra ett val att bli kristen som jag vill De steget måste han få ta själv

Givetvis skulle det vara en enorm stor sorg Givetvis

Men jag skulle be för honom den gåvan har vi fått utav Herren att göra och bönen har makt

Vad menar du om vi inte tvingat våra barn till frälsning så hade vi inte haft några kristna idag är de så du menar

Vad är de för fel på barn välsignelse då

Svara -   - 19/9-15 13:01 -


jl

SV: Christer Skall inte påstå varken det ena eller andra från utifrån bibeln. Själv är ju jag vuxendöpt, min fru både barn- och vuxen-döpt. Mina barn är barndöpta.

Förmodligen är väl vuxendop att föredra, men att säga att man offrar barnen till djävulen vid barndop håller jag inte med om.

Om föräldrar älskar Jesus och vill att deras barn i kärlek skall tillhöra Kungen så är jag säker på Jesus blir glad.

Du pratar om offra sina barn till satan, det är en annan religion. Den som utser barn till självmordsbombare.

Vi kristna måste hålla ihop nu, alla de som bekänner att Herren är Guds namn.

Svara -   - 19/9-15 13:24 -


just⁉

Svar till Nina😄.

Varför tycker du att det är sorligt ? du har låtit honom själv avgöra det? Är det frivilligt från herren? Så Varför be för honom då?

Svara -   - 19/9-15 13:28 -


Nina😄

Svar till just⁉.

Klart jag tycker vill ju inte att han skall hamna i helvetet Ja de är klart att han får välja själv kan inte tvinga honom Ja vi har en egen vilja och får välja själv men vi får ta konsekvensen själv Klart jag ber de är ju min son och ber att hans hjärta skall öppnas upp för Herren och själv vill ta emot Jesus i sitt liv utav egen vilja Bönen och hoppet om en vändning i min sons liv är de sista jag skulle ge upp som kristen då jag vet att om han inte vänder om då är de till helvetet han kommer

Men tvinga honom till det nej nej de är inte rätt Men de skulle vara en sorg för jag älskar min son och vill att han ska bli skriven i livets bok och att Jesus tittar på honom (den dagen han kommer åter för att hämta oss ) och säga jag känner dig min son kom och följ med in i Guds rike

Jesu frid och välsignelse

Svara -   - 19/9-15 13:43 -


Christer Åberg

Svar till jl.

SV: Christer

Skall inte påstå varken det ena eller andra från utifrån bibeln. Själv är ju jag vuxendöpt, min fru både barn- och vuxen-döpt. Mina barn är barndöpta.

Förmodligen är väl vuxendop att föredra, men att säga att man offrar barnen till djävulen vid barndop håller jag inte med om.

Om föräldrar älskar Jesus och vill att deras barn i kärlek skall tillhöra Kungen så är jag säker på Jesus blir glad.

Du pratar om offra sina barn till satan, det är en annan religion. Den som utser barn till självmordsbombare.

Vi kristna måste hålla ihop nu, alla de som bekänner att Herren är Guds namn.

Nu är det så att detta är inte något som jag säger, utan jag tar upp historiska fakta i artikeln vad barndopet egentligen kommer ifrån. Frågan är vill man tro på dessa historiska fakta eller förneka dem?

Dessa fakta talar för sig själv, och det går faktiskt inte rå på dem eftersom de står där med sitt vittnesbörd genom historien. Och när då en del inte kan vederlägga dessa fakta, ja då skriver de till exempel kränkande förtal och påhopp om mig. Detta är ett vanligt knep från Djävulen när han vill misskreditera någons budskap eller flytta fokus.

Om inte dessa historiska fakta hade haft sitt vittnesbörd skulle vi ändå vetat att det är en villolära eftersom vi har Bibelns vittnesbörd. Det finns inte ett enda exempel i Bibeln på att barn döptes. Varken genom exempel på händelse att barn döptes eller genom uppmaning. Men det finns många exempel på att vuxna döptes efter att de har kommit till tro, både män och kvinnor. Dessutom finns det uppmaningar att man skall döpas efter att man har kommit till tro.

Det finns ingen undervisning i evangelierna om barndop. Faktum är att det finns faktiskt ett bibelord i breven som bevisar en gång för alla att inte barn döptes.

Läs 1 Kor 7:14:

För den man som inte tror är helgad genom hustrun, och den hustru som inte tror är helgad genom mannen*. Annars vore ju era barn orena, men nu är de heliga.

Om barnen hade varit orena hade de behövts döpas, men istället var de heliga på grund av den enes förälders tro. Det sägs inte ett enda ord om nödvändigheten med barndop därför att barndop inte praktiserades i den första församlingen.

Sedan vill jag åter igen gå emot den felaktiga uppfattningen att dopet skulle vara ett vuxendop. Dopet är inget vuxendop. Dopet är ett troendedop. Du döps för att du tror, inte för att du är vuxen. En person som har kommit upp i den åldern där han själv med sitt förstånd kan ha en personlig tro på Jesus kan döpas. Och det oberoende på vilken ålder han befinner sig i.

"Den som tror och blir döpt skall bli frälst", säger Jesus i Bibeln. Inte att "den som är vuxen och blir döpt..." Eller "den som är barn och blir döpt...." Nej! Den som tror!

Svara -   - 19/9-15 14:58 -


Håkan Kero

Christer säger så men Jesus säger "dessa små som tror på mig". Jag tror mer på Jesus. Jesus säger också "Den som tror och blir döpt skall bli salig" Vi får be för dem som inte tror på Jesu egna ord.

Svara -   - 19/9-15 16:48 -


lasse

Svar till Håkan Kero .

tror inte han pratade om spädbarn,små är om man känner sig liten som människa, gör jag själv ibland. man kan rycka enstaka ord ur bibeln,det gör jehovas vittne ock fler med dom.Önskar dig en fortsatt trevlig dag o helg Håkan

Svara -   - 19/9-15 16:56 -


Håkan Kero

Svar till lasse .

Det finns inget ord i bibeln som motsäger barnens tro. Har Jesus sagt "dessa små" så behöver vi inte med förnuftet hitta på ålder på barnen. Nog förstår jag att det är svårt att övertygas när Jesu ord går emot hjärnans tro. Vi får alla be om hjärtats tro.

Svara -   - 19/9-15 22:11 -


Nina😄

Svar till Håkan Kero .

Hur ska ett litet spädbarn veta om den tror eller inte

Svara -   - 19/9-15 22:57 -


symbol

Många tror att dopet handlar om man tror el inte,

i så fall någon kan svara på min fråga varför Jesus blev döpt? Trodde han inte på Gud innan dess? Jag tror så här dopet är ett symbol för kristendomen ochJag tror också döpta och odöpta späd barn kommer till himlen om de dör när dom är små eftersom dom har inte hunnit synda dom är rena som Guds hjärta, så ingen behöver vara orolig på den saken.

Det symbolen som visar vägen till Jesus när man växer upp. Så länge man har den symbolen så vet att man går rätt vägen.

Svara -   - 20/9-15 00:26 -


Anita Magnusson

Det var många olika åsikter om dop. Innan man blev frälst så visste man inte att det var fel med barndop. I min släkt är vi inte uppväxta ned en personlig tro på Jesus. Så vi är ju barndöpta alla, mina syskon och våra barn och kusiner. Men jag och några av mina syskon och syskonbarn har blivit frälsta + vår mamma. De syskonbarn som är frälsta har inte låtit döpa sina barn, utan haft barn välsignelse. MEN jag blev lite chockad när jag läste att om man låtit döpa sina barn, så skulle det vara att " offra " åt djävulen. ? Jag kan inte tro det, prästen läser ju Guds Ord över barnet, i Faderns, Sonens och Den Helige Andens namn. Men barndop är fel att göra OM man är frälst, men innan man blev frälst eller de som inte är frälsta vet ju inte det. Barnen är oskyldiga, dom kan ju inte avgöra något. Sen finns det verkliga "djävuls dyrkare" som offrar sina barn i speciella "dop". Men dom nämner inte Jesus namn.

Svara -   - 20/9-15 00:38 -


Jok

Christer Åberg, falska profeter undanhåller sanningar och det får mig att undra varför du raderade min post? Är det för att jag lyfte fram att du bygger din åsikt på utombibliska källor eller för att du inte kan citera några bibelverser där det står att man offrar barn till djävulen vid dop? Kanske för att du inte kan peka på någon vers där det står något om att man "inte" skall döpa barn? Sanningen verkar obekväm för dig men cencuerar du detta inlägg så är du sannerligen en falsk profet. Jag skall då se till att detta kommer ut så visa nu din goda vilja och stå upp för yttrandefriheten.

Svara -   - 20/9-15 08:06 -


Leif Boman

Svar till Jok.

Den som tror skall låta döpa sig Jok, inte en som inte tror, det är vad Bibeln säger!

(Mar 16:16) Den som tror och blir döpt skall bli frälst, men den som inte tror skall bli fördömd.

Du vänder lite på det hela Jok, du skulle lika väl kunna sagt så här att, ge oss ett Bibelställe som säger att vi inte kan döpa en älg, var i Bibeln står det att vi inte får döpa en älg?

Alltså kan vi ju göra det också, eller?

Jesu frid......

Svara -   - 20/9-15 09:06 -


Urban Turban

Svar till Christer Åberg.

Historiska fakta ? Då vet du mer än alla historie- och arkeologiprofessorer i hela världen, för de brukar vara mycket noga med att vi tolkar forntiden efter de fynd vi hittat men att vi naturligtvis inte kan vara säkra eftersom vi inte levde på den tiden. När man tolkar gör man det i en kontext annars blir det obegripligt. Samma gäller Bibeln och dess svart-vita lagar som i en tid av folkvandringar, krig och umbäranden skulle bevara en liten judisk folkstam från undergång. Då blir gränsdragningar och ritualer hela livet, allt för att avgränsa en liten exklusiv grupp från en hotfull obegriplig omvärld.

De kristna traditionerna växte förmodligen fram under samma förhållanden annars hade den inte överlevt. Dopet är en vacker ritual som markerar tillhörighet och ber om Guds beskydd i en hotfull ond värld, vad är fel med det?

Svara -   - 20/9-15 10:23 -


Linnea V

självklart är det tr0n på Jesus som frälser och inte dopet i sej.Både för den barndöpte och den troendedöpte är det den personliga tron på och bekännelsen av Jesus som frälser.Varken den barndöpte eller den troendedöpte blir frälst om man inte lever i den bekännelsen i ord och även i personlig relation med Jesus.Inte räcker det vid pärleporten en dag att säja att jag är döpt, vare sej man är barndöpt eller troendedöpt. Då gäller det bara om jag lever i personlig gemenskap med Jesus i personlig tro och bekännelse av honom Ingen "ok-stämpel" för att man är döpt men däremot om man har Jesus

Svara -   - 20/9-15 14:33 -


ulf lennart

Svar till Willy Aspenes.

'det nya foerbundets Tecken' ; Tecken aer vad dopet aer. Tecken paa att en person av Gud faatt TRO.(Liksom Vigselring aer Tecken paa att person aer gift)

Svara -   - 20/9-15 14:39 -


ulf lennart

Svar till ulf lennart.

att utoeva dop med annan tolkning kan gott, som av Christer, kallas Babylonsk gudstjaenstutoevning.

Svara -   - 20/9-15 16:13 -


Håkan Kero

Svar till Nina😄.

Jesus har sagt att "dessa små som tror på mig" Du får nog svar hur detta är möjligt när Jesus kommer tillbaka

Svara -   - 20/9-15 20:27 -


Leif Boman

Svar till Jok.

Jag lade inga ord i Jesu mun, utan sa Hans Andemening i det hela!

Men!

Det Christer har visat på är att barndopet inte har en Biblisk grund utan kan mycket väl härstamma från gamla avgudariter!

Har det inte Biblisk grund så har det en annan grund, och vilken annan grund som helst, som inte är från Gud, är helt enkelt ursprungligen från motståndaren satan, eller då djävulen själv!

En lära kan kallas för människors lära enligt Bibeln på något ställe, men i grund och botten så är alla felaktiga andliga ceremonier från djävulen själv!

Därför kan man mycket gott och väl säga att gör man en felaktig och ogudaktig Biblisk lära av någonting, och handlar i enighet med den, så offrar man åt djävulen.

Man kan också säga som så att man äter ur onda andars bord och delar ut deras onda mat, och sprider så en oandlig sådd runt omkring sig!

Så, egentligen inte alls fel att kalla det för ett offrade åt djävulen, även om det kan låta lite hårt ibland. Men, det kunde låta lite hårt från både Jesus och Johannes döparen emellanåt, huggorms avföda t.ex.

Jesu frid......

Svara -   - 20/9-15 23:02 -


Nina😄

Svar till Håkan Kero .

Jag tänker inte gå in i en diskussion i detta men vill säga

Jag tror inte på barn dopet barn är rena när de föds och har inga synder Tror vi ska välsigna dem och de namn de fått utav sina föräldrar Och de får vid vuxen ålder välja sin tro och om de vill bli ande döpta

De är min åsikt och behöver inte accepteras givetvis men så tror jag Herren menar

Jesu frid och välsignelse broder 😊

Svara -   - 20/9-15 23:18 -


Jok

Svar till Leif Boman.

Jag hade hemskt gärna velat besvara ditt inlägg Leif men som du ser så är Christer inte så diplomatiskt att han släpper fram människors dialoger. Han har raderat det du besvarade men om jag på något sätt kan nå dig så diskuterar jag gärna detta vidare.

En kommentar bara, du såg att jag inte brutit mot några regler och jag har fotoscreenat mitt inlägg och funderar på att visa vad Christer gör bakom skärmen för andra som känner mig. Kanske till och med ta upp det i en öppen demokratisk tråd som familjeliv eller Jesusifokus.

Guds frid.

Svara -   - 22/9-15 10:40 -


Signe

Så intressant att ett kritiskt inlägg automatiskt rensas bort. Herre förbarma dig!

Svara -   - 26/9-15 13:07 -


Nils-Erik Bergström

Är det inte dags att offentliggöra detta med att Svenska Kyrkan sprider denna lögn. Att även en del präster figurerar i Frikyrkorna som lärare, och sedan fortsätter att sprida sina lögnaktiga barndop. Att helt stoppa Svenska Kyrkans framfart, är att hindra människor att gå förlorade.

Svara -   - 8/10-15 19:48 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Bebisar lär sig byta kön genom ny bilderbok på våra förskolor

Bilderbok om transsexualitet för de yngsta.

Bild: Svt.se. 

Susanne Pelger som är doktor i genetik och lärare i biologi och matematik vid Lunds universitet, har skapat en bilderbok om transsexualitet riktad till bebisar.

1

Läs allt!


Christer Åberg predikar för skogens kossor

När Christer Åberg var ute i skogen och predikade i mobilen kom det några kossor som ville höra vad han hade att säga.

5

Läs allt!


Jesus är inte världens hämnare - Christer Åberg

Christer Åberg förklarar att Jesus inte är någon hämnare, han dömer inte eller straffar - han räddar och frälser för att han älskar dig!

5

Läs allt!


Predikantpoolen

Av Holger Nilsson 

Hans Jans i Predikantpoolen.

Nu finns det tillfälle för församlingar att välja mellan ett 25-tal pastorer och evangelister som står till förfogande för kallelser till församlingar. Reseersättning är det enda församlingarna behöver ersätta dessa med.

3

Läs allt!


Se upp för göken

Text och bilder av Reine Jonsson 

Gökungen matas av ängspipelärkan - Se upp för göken

En vuxen ängspipelärka matar en gökunge. 

När gökägget har kläckts ut knuffar gökungen ut de stackars små lärkungarna och gökungen blir därefter envåldshärskare och ensam om lärkparets gunst. Där efter blir han bara mer och mer tuffare i boet mot sina fosterföräldrar och stressar paret ideligen med sitt tiggande efter mera mat.

7

Läs allt!


Min dotters dröm om den vackra kvinnan

Läsarmejl av Jan-Åke Henriksson 

Vacker farlig kvinna

Min dotter som knappt läst bibeln fick en förunderlig dröm i natt att många kristna försökte i sig själva att vara goda och snälla där ingen såg att de var på väg åt ett fel håll och avvikit från den smala vägen. 

84

Läs allt!


Martin Luthers 95 teser

Martin Luthers 95 teser.

Martin Luthers 95 teser. 

Martin Luthers 95 teser satte igång hela reformationen på 1500-talet. Vad skrev Luther egentligen? - Läs alla de berömda teserna här!

6

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 47, måndag 20 november 2017 kl. 12:48

Jesus söker: Pontus, Marina!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Den falske profeten Påvens förrädiska judaskyssar

Johannes Paulus II kysser Koranen.

Ulf Ekmans skyddshelgon påve Johannes Paulus II kysser Koranen. 

Överallt kysser påven. Han kysser koranen, avgudastatyer, marken, biblar, män, kvinnor, barn, och fötter. Men hans kyssar är inte heliga utan förrädiska "judaskyssar".

11

Läs allt!


Senaste kommentarer


Idag pågår världens största kristna väckelse

Världens största kristna väckelse pågår idag.

Idag pågår världens största kristna väckelse! Varje dag får många höra talas om Jesus för första gången och varje dag tar många emot Jesus och blir frälsta överallt i världen!

19

Läs allt!


Jesus i krubban utbytt mot korv med bröd

 Jesus i krubban utbytt mot korv med bröd.

Greggs i Storbritannien har en reklambild bytt ut Jesus i krubban mot en korvrulle. Efter starka reaktioner har de bett om ursäkt. 

9

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

794 online! | Sidvisningar idag: 102 049 | Igår: 197 447 |

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp