724 online! | Sidvisningar idag: 106 491 | Igår: 231 636 |

www.apg29.nu

Live Apg29 med Christer Åberg: Tisdag 21.00 · Torsdag 21.00 · Lördag 21.00


Be för Jimmie Åkesson

Av Bertil Rosenius 

Be för Jimmie Åkesson

Bild: sd.se. 

Jag upplever nu starkt att vi skall be att Jimmie Åkesson… 

Blir frälst och få en levande gemenskap med Gud!

Då menar jag konkret bön. Jag tro att vi ofta är lite flummiga och bara rafsar av ”…Sveriges politiker…”, i pliktskyldig religiositet.

Orkar hålla samma både sig själv och SD

Jimmie har en stor och betungande utmaning och möjlighet framför sig. Som redskap för Gud – genom en levande relation med Honom – blir han ett starkt Guds verktyg i den brytningstid landet är. Sverige behöver andligt stark, politisk ledning.

Vågskål

Jag har skrivit det förr och gör det igen: Sverige är i en vågskål. Mångas upplevelser – avs tilltal från Gud – pekar på att detta är det sista avgörande valet inför ändetidens kommande. Skall Sverige positionera sig som Guds ljus i världen, eller…?

Låt oss bli ännu mer konkreta i vår bön för Jimmie, att Guds vilja får ske. Vad du än tycker om honom och SD, så be! Vi vet att bön enligt Guds vilja hörsammas – och omvänt blir den inte hörsammad.

Är du tveksam om denna bön är rätt, så bed då: ”Ske Din vilja!” – sådan bön kan aldrig bli fel!


Bertil Rosenius

www.upp.nu


---
OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte alltid delar.


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg Wednesday 11 July 2018 20:03 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


STÖD APG29.NU


188 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

Jessica

AMEN! 🙏 Jag är förvånad att han orkar, så bespottad han har blivit, till och med av kristna! Han har behandlats som paria.

Jesus älskar också Jimmie Åkesson.

Svara -   - 11/7-18 21:35 -


Larz Gustafsson

Jag VÄGRAR att be för Jimmie Åkesson. möjligen i så fall för hans frälsning och att han blir befriad från politiken, där Satan håller honom och även många kristna fjättrade och bundna.

SD vill återinföra statskyrkan. Det är vidrigt och vedervärdigt. Man är även för allmän värnplikt och ett starkt försvar. Hur kan en kristen försvara sådant?

Själv röstar jag inte. Jag har inte röstat sedan nittiotalet och tänker heller inte göra det. Jag skäms för alla kristna som ödslar Guds tid och pengar på politik.

Dragen ut!

Svara -   - 11/7-18 21:46 -


Kalle

Svar till Larz Gustafsson.

Rom 13 - starkt försvar.

1 tim 2:2 - be för ledare.

Svara -   - 11/7-18 22:03 -


Leif Boman

Svar till Larz Gustafsson.

Du har så rätt Larz!

Många kristna är idag tyvärr så förvirrade och bundna av detta politiska lögnaktiga rävspel och desto värre är att de hela tiden blir påhejade och uppmuntrade till att strida om dessa blinda och ogudaktiga ledare av andra syskon som man trodde var känsliga för Anden och Ordet!

Man lär sig dock något nytt hela tiden och förvånas inte så mycket mer. Djävulen är listig, det har vi ju läst många ggr! 🙄

Svara -   - 11/7-18 22:59 -


Micke

Gud Välsigne Jimmie!

Svara -   - 11/7-18 23:04 -


David Ström

Se mannen! Verkar han ond och farlig? Man kan undra om kristna som besöker den här bloggen kan se skillnad på utmärglade barn från tex krigets Jemen och de som kommit till Sverige de senaste 30 åren. Är det barmhärtigare att hjälpa relativt få I Sverige och betala deras uppehälle med en kostnad av många miljarder mot att hjälpa de fattiga krakar som inte ens har mat för dagen? Varför inte googla på utmärglade barn så får ni se människor som inte ens har kött på kroppen. De kommer inte hit och får ett uppehälle som kostar ca 16 000 om dygnet.

Svara -   - 11/7-18 23:16 -


Roine Öberg

Svar till Leif Boman .

Ja, det gäller att inte sugas med i den världsliga önskan som blir allt tydligare,

alltså den att vi behöver en stark ledare som kommer och ställer allt till rätta!

Alltså Antikrist!

Om man vurmar för någon världsligledare och hoppas på någon sådan, ligger man verkligen i farozonen att ta emot Antikrist när han träder in på arenan!

Guds Frid!

Svara -   - 11/7-18 23:22 -


Leif Boman

Svar till Roine Öberg.

Ja, det är ganska så det just kommer att gå till, en fantastisk men dock blind ledare som man hejar fram utan att se!

Svara -   - 11/7-18 23:37 -


Nina😄

Svar till Leif Boman .

Luk 6:37 Leif

Döm inte och ni ska inte bli dömda

Förklara ingen skyldig och du skall inte förklaras skyldig

Förlåt och ni skall bli förlåtna

som Herren sa till sina lärjungar när de gick hårt fram sannerligen sannerligen säger er

Ser du mig som en blaskig kristen som är vilseledd och låter satan styra mig ä de så du och flera menar som tar till orden här nu

Broder i herren och flera tänk vad ni säger Jag vill inte jag vägrar skall inte tänk så sa safuceerna skriftlärda och hedningarna

Dårskap för världen kan va vishet från Gud tänk på de innan ni gormar

Jesu gränslösa välsignelse

Svara -   - 12/7-18 00:05 -


Bertil Rosenius

- Larz Gustavsson

- Leif Boman

- Roine Öberg

Rubriken på detta inlägg är en uppmaning till bön för Jimmie Åkesson. Det är inte en inbjudan till er att under denna rubrik spy ut er galla. Om ni - som jag antar kallar er kristna - inte förstår vad bön innebär, är det mycket sorgligt och beklagansvärt.

Låt min uppmaning till bön för Jimmie få förbli en uppmaning till bön. Detta borde var och en som är vuxen och kristen kunna ta till sig och acceptera.

Tack!

Svara -   - 12/7-18 00:08 -


Katarina Hedström

Visst det skulle vara härligt om han blir Frälst! Men som Ny Frälst så börjar livets resa med Jesus! Jag tror inte han är lämplig och sitta kvar i Politikern om han blir Frälst. Han behöver få växa i sin tro på Jesus! Herren slippar än efter hand. Jag har gått igenom så mycket i livet! Men herren har burit mig igenom annars hade jag inte levt idag! När man blir Frälst då kommer prövningarna! Jag blev Frälst och tog emot Jesus när jag var 12 år och det var 1985. I December fyller jag 46 år!

Svara -   - 12/7-18 00:35 -


Gun

Svar till Bertil Rosenius.

Tack Bertil!

Jag upplever att J. Å. är en ärlig sökare och han finns på min bönelista, sedan länge.

God natt och sov gott. Du har delat vad du känner och det kan ingen ta ifrån dig.

Svara -   - 12/7-18 00:37 -


Roine Öberg

Ja skriver man sanningen blir man inte populär😋

Tack Jesus!

Svara -   - 12/7-18 00:58 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Bara för att du menar dig ha fått något från Gud så betyder det inte att du skall kalla det jag menar mig fått från Gud att spy galla?

Jag har resan sagt det förut bäste Bertil Rosenius!

Hade du fått samma nöd för dem Gud först och främst har uppmanat dig att be för så hade jag kunnat tro på dina ord, men nu svamlar du bara och lyckas dra med dig flertalet av syskon ner i aggressiva och bittra känslor pga ogudaktiga ledare. Bara genom det så förstår man tydligt att dina och Lars Enarssons vilseledande propaganda kommer från kött som aldrig underordnat sig fridens Gud utan famlar i mörker och irritation. Koppla nu av och sök fridens Furste och sluta upphöja en blind. Jesus har något lugnande för er bröder om ni bara ödmjuka er och söker med hjärtat och inte erat förnuftstänkande.. ...

Jesu frid bröder och systrar😍😘

Svara -   - 12/7-18 01:10 -


Nina😄

Svar till Leif Boman .

Vad håller du på med broder i herren vad håller du på med
Respektera de Bertil säger om man tycker nåt är fel behöver man inte alltid gorma på
Gå i tro o bön gå emot i namnet Jesus och låt honom styra de som du säger är köttets ledare istället för herrens
Gå i bön Leif och döm inte och se dig förmer de är inte ok säger herren de gäller oss alla de är mycket allvarligt
Detta är ju en kamp när inte ens kristna kan hålla ihop utan kallar varandra som ulvar och vet allt ne herren använder de ödmjuka hjärtat när inte de hjärtan han förväntar sig att kunna använda
Jesu älskade broder i herren gå i bön håll ut be för allt inget har vi rätt och säga de ber vi inte för be åter be
Herren har lärt oss att bön är och ger makt
Och en sak skall du veta ingen har vilselett mig varken Bertil eller Lars E herren sa till mig för flera år sedan be för Jimmie Å och sd
Gå aldrig me i Facebook de är antikrists dag- och adressbok han varnade mig starkt för denna platå
Jesu beskydd broder i herren

Svara -   - 12/7-18 01:32 -


Niklas Jönsson

Vi behöver verkligen be för Jimmy Åkesson att han blir frälst + många andra politiker.För ska vi kunna få rätsida på dagens Sverige behöver det hända något radikalt och då behöver Jesus få den dominerande rollen över dagens politiker och Sverige och dess folk!

Svara -   - 12/7-18 01:40 -


Margareta Larsson

Svar till Leif Boman .

Vem är den upphöjde och blinde?

Svara -   - 12/7-18 01:41 -


Calle

Jag tror att Jimmie är nära Guds rike, en man som uppmanar till bön för sitt land, kan inte säga så utan en viss känslighet för det andliga.

Insikten om bönens betydelse för ett land är en kunskap som jag tror den Helige Ande gett honom, nu verkar trons säd i Jimmie, det är nog bara en tidsfråga innan han blir frälst.

Om han därefter stannar i politiken eller gör något annat får vi väl se, Gud kallar honom säker till något vilket han gör med oss alla.

Svara -   - 12/7-18 01:46 -


Margareta Larsson

Be för Jimmie Åkesson. Han behöver våra böner. Han behöver Jesus. Ett mycket stort och tungt ansvar att vända Sverige åt rätt håll.

Svara -   - 12/7-18 01:51 -


JL

Svar till Larz Gustafsson.

Läser ganska många bortskämda kristnas kommentarer här. Som tror att den kristna gemenskapen i samhället är något man kan ta för givet, att kristna inte skall rösta mm.

Så vad vill ni har för styrelseskick? Diktatur? Att kungen skall åter ta makten? muslimskt kalifat? Eller kanske en påve?

Svara -   - 12/7-18 06:24 -


Leif Boman

Svar till Nina😄.

Och en sak skall du veta ingen har vilselett mig varken Bertil eller Lars E herren sa till mig för flera år sedan be för Jimmie Å och sd
Herren sa till mig för många, många år sen att vi först och främst skall be för Stefan Löfven....

Svara -   - 12/7-18 07:52 -


Leif Boman

Svar till Margareta Larsson.

Jimmie Åkesson är en blind ledare!

Svara -   - 12/7-18 07:56 -


Jessica

Svar till JL.

Jag har funderat i samma banor som du. Hur tänker man att ett samhälle ska fungera? Vill man ha anarki istället? Ska vi inte vara tacksamma för att vi lever i en demokrati, med fri rösträtt? Vem ska stifta lagar?

Svara -   - 12/7-18 08:11 -


Gun Mårtensen

Så bra skrivit Bertil...håller helt med dig.

Ordet säger vi ska be för överheten..våra politiker osv...som verkar vara ett problem för vissa här. Vi ska be för våra "ovänner"också och vända andra kinden till.

Vi ska älska och be för vår nästa....Det gäller även Jimmie Åkesson.

Vi kan aldrig säga att "jag vägrar att be för en människas frälsning"...bara för att jag inte gillar den personen!!!

Det är att leka i sandlådan och kasta sand på andra.

Väx upp och bli andligt mogen❤

Svara -   - 12/7-18 08:13 -


Gun Mårtensen

Så bra skrivit Bertil...håller helt med dig.

Ordet säger vi ska be för överheten..våra politiker osv...som verkar vara ett problem för vissa här. Vi ska be för våra "ovänner"också och vända andra kinden till.

Vi ska älska och be för vår nästa....Det gäller även Jimmie Åkesson.

Vi kan aldrig säga att "jag vägrar att be för en människas frälsning"...bara för att jag inte gillar den personen!!!

Det är att leka i sandlådan och kasta sand på andra.

Väx upp och bli andligt mogen❤

Svara -   - 12/7-18 08:13 -


Leif Boman

För några år sen var detta en sida där många troende upprörda nyjudaister under en period ständigt tjatade om lagen, tack och lov tystnade detta!

Nu har det övergått till en sida där troende SD-anhängare istället går på för fullt och vill upphöja en ny messias för vårt folk, en som t.o.m. är blind och inte följer Jesus!

Tack och lov kommer även detta att en dag tystna, men Jesus Kristus kommer aldrig att tystna. Inga blinda ledare kan frälsa det svenska folket, nej, endast Jesus Kristus är vägen till frid och frihet för vårt land... Han som är Den som också JL:s första bud handlar om. Följ Jesus Kristus av hela ditt hjärta, själ, förstånd och kraft så kommer det att gå väl för dig....

Jesu Kristi frid....

Svara -   - 12/7-18 08:22 -


Bertil Rosenius

Vi har all fått böneämnen lagda på våra hjärtan. En del har missionen, andra politiken, en del förföljda kristna, andra Israel osv. Alla böner har som absoluta mål - människans frälsning! En dag kommer möjligheten, med dessa böners kraft, att upphöra - skörden är bärgad.

Men ännu är tid! Att Gud fördelar böneämnen - och uppgiften att mana till bön för dessa - är Guds rätt och strategi. Låt oss inte - i denna allvarliga tid - gå in i en förtärande strid om detta!

Det är gott att vi vill strida för Guds ordning, varna för falska läror, uppmuntra och uppbygg varandra... i mycket tiger vi, där vi borde ropa. Men låt oss inte bedröva Anden med att strid mot böner, enligt Guds vilja.

Tack alla ni som är med all oss som går i bön för Jimmie!

Svara -   - 12/7-18 08:54 -


Margareta Larsson

Svar till Leif Boman .

Det är din åsikt. Bara Gud vet vad Jimmie Åkesson bär i sitt hjärta.

Svara -   - 12/7-18 09:51 -


Bengt

Då är du rena ungdomen katarina

Svara -   - 12/7-18 10:10 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

De kristna som har hjärtat inställt på rätt våglängd hade förstått att bön för sittande regering med Stefan Löfven i spetsen alltid är Guds vilja och borde haft högsta prioritet vad gäller landets situation, men!

Istället har många s.k. troende under lång tid nu talat illa om vår regering, klagat på dem och "spytt galla" över dem och samt också över alla oss kristna som ändå valt att tala den Guds sanning man i tro kämpat för i alla år, just vikten av att följa Guds Ord först och främst angående bön för rådande överhet..

Den som menar sig ha ett sant och äkta hjärta borde aldrig högljutt håna och tala illa om egna som vädjat både här och där om att prioritera bön för landets regering under många, många år...Jag har långt före det att någon av er som nu skriker och vurmar för SD vädjat till svensk kristenhet om att enigt börja be för regeringen, och detta knappt utan gehör... Då har det minsann varit tyst i de flesta läger, skäms på er...

Jesu Kristi frid....

Svara -   - 12/7-18 10:10 -


Margareta Larsson

Svar till Leif Boman .

Jimmie Åkesson är en vanlig människa. Han leder ett parti i Sverige som kallas Sverigedemokraterna.

Svara -   - 12/7-18 10:31 -


Katrina

Svar till Leif Boman .

Lagen är god.

Tänk efter en dag vila i veckan, var noga med hygien när du lagar mat mm

Tänk även en liten bagatell som att inte laga plagget med otvättad lagning, sömmarna kommer att gå sönder i tyget när det okrympta lagningen drar sönder sömmarna. Och att låta fältet var 7e år ge bättre skörd. mm

Förakta inte lagen.

Svara -   - 12/7-18 10:42 -


Katrina

Svar till Katrina.

ordet vila föll bort

Och att låta fältet vara i vila var 7e år ge bättre skörd

Svara -   - 12/7-18 10:45 -


Mikael W

Jag kommer inte att rösta på SD, men om någon gör en förfrågan om att be för en medmänniska (min nästa) så ser jag det som en hederssak och en stor ära.

Det är precis såhär vi Kristna ska göra, att be för varandra i stort och smått, be för dem som står oss nära men även be för dem vi inte känner så bra.

Tack för din förfrågan Bertil, du bryr dig om dina medmänniskor och ditt kära fosterland

Svara -   - 12/7-18 10:51 -


Tomas N

Svar till Leif Boman .

Jag tror inte man rakt av kan bedöma vem som har ett rent hjärta när det gäller politik och styrandet av folk och länder. Att be för överheten skall vi givetvis alltid göra ,men det är komplicerat p g a vår fria vilja och demokrati och de politiska ideologierna .

Att bry sig om människor och Guds ordning är grunden för hur en kristen skall se på den här frågan och de kriterierna möts i olika grad av många politiska läger. Det blir snarare enklast att titta på i vilken grad och omfattning ondska och destruktiva planer genomförs.

Det är nog många nu som ser att det finns en öppning att få ett skifte i makten. Här hjälper klarsyn och intelligens. Vad kan vi förvänta oss av Löfven Kristersson eller Åkesson som är de som är tänkbara alternativen.

Det är inte någon konspirationsteori att se en internationell agenda med EUstat,,migrationer och ett närmande till en kontrollerande överstatlig agenda med normnedbrytande och fjärmande från den kristna grunden. De etablerade partierna är insyltade i detta. Sverigedemokraterna är inte lika involverade och kan därför bromsa den negativa utvecklingen även om en fjärdedel av deras sympatisörer och enstaka företrädare har tveksamma åsikter.

De etablerade partierna kommer av allt att döma fortsätta den negativa utvecklingen ,fast ge oss ett visst hopp med vackra ord som de sedan inte håller

Att be för befintliga ledare är bibliskt,men att hoppas på att de skall omvända sig om onget tecken synes är naivt med tanke på att de följer en internationell överkommelse och partiprogram som för dem är heliga.

Att bedöma och agera i det politiska för en kristen är främst något för förstånd och förståelse av världen. Andens ledning finns förstås med i allt man gör,så att man inte dra iväg åt fel håll.

Politikerna styr landet på ett sätt som skapar lidande och bygger långsiktigt åt fel håll. Hade vi inte demoktrati och rösträtt så skulle en folkresning och uppror ske i de allra flesta länder fast man underar nästan hur svenskar är funtade.

Hur en kristen borde agera i en sådan situation är nog inte helt lätt att säga. Någonstans går en gräns där de styrande inte skall lydas som t ex Hitler eller Ceaucescu. Frågan som många kristna ställer sig är väl vart den gränsen går.

I bibliska tider får vi påminna oss att de inte hade dessa ismer och ideologier att hålla sig till utan om en regent var för brutal eller girig så kunde böner förmå kungen att omvända sig. Idag måste de också omvända sig ifrån sin partiideologi och bryta mot den internationella överenskommelsen(Bilderberg etc) . Därför tror jag böner inte kan göra jobbet enbart och för att förmå en kursändring

Svara -   - 12/7-18 10:57 -


Leif Boman

Svar till Katrina.

Förakta inte lagen.

Det är inte lagen som är fel utan många delar av nyjudaismens läror!

Svara -   - 12/7-18 11:11 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Jag kommer inte att rösta på SD, men om någon gör en förfrågan om att be för en medmänniska (min nästa) så ser jag det som en hederssak och en stor ära.

Bra att du tänker så, tråkigt bara att de som nu ropar högst om SD och Jimmie inte tänkte så när man under lång tid vädjat om bön för Sveriges ledare Stefan?

Svara -   - 12/7-18 11:14 -


Katrina

Svar till Leif Boman .

Jag uppfattade som du föraktade lagen, vi ska vara på vår vakt att inte tro på alla läror, idag har vi massor osunda läror.

Frid

Svara -   - 12/7-18 11:15 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman .

Men min vädjan är och förblir: ”Be för Jimmie!”

Visst skall vi be för övriga ledares frälsning också - vilket jag tro många av oss gör - men jag kan omöjligt stämma in i bön för det socialistiska mantrat:

”I höjden räddarn vi ej hälsa, ej gudar, furstar stå oss bi, nej, själva vilja vi oss frälsa, och samfälld skall vår räddning bli.” (Socialismens nationalsång)

Därmed kan jag inte be för Stefans politik, men jag kan uppmuntra - för att stilla dig något - till bön för hans frälsning! Men det är inte vad Gud specifikt bett mig att uppmuntra till.

Svara -   - 12/7-18 11:25 -


Margareta Larsson

Svar till Leif Boman .

På vilket sätt är Jimmie Åkesson blind anser du?

Svara -   - 12/7-18 11:30 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Och Bertil, en gång till, då du också sa!

Men ännu är tid! Att Gud fördelar böneämnen - och uppgiften att mana till bön för dessa - är Guds rätt och strategi. Låt oss inte - i denna allvarliga tid - gå in i en förtärande strid om detta!

Det är du själv och flertalet SD anhängare här inne som har gått i strid emot Guds uppmaning till mig, uppmaningen Gud gett om att be för Stefan Löfven först och främst. Det är inte jag som har börjat med något sådant utan har endast hela tiden vädjat om att bönen för sittande regering först och främst är Guds vilja, de är desamma som överheten i Bibeln, även om vissa vill förminska detta?

Försök nu att se och förstå!

Dessutom har jag aldrig uppmanat någon att inte be för andra politiker, inte heller att inte be för Jimmie Åkesson, de är alla viktiga att bes för och alla anklaganden emot mig angående detta kommer endast från mörkt håll.. Men Bibeln uppmanar oss först och främst att be för de regerande, vilket inte är detsamma som att ständigt be emot dem och istället vilja upphöja andra.

Detta strider du och flera här ständigt emot, tvärsäkert menar ni att era böner är så mycket mer värda och viktiga än mina, och det är just det här som är ett av grundläggande orsaker till er stridslystnad.

Trots allt så önskar jag ändå dig och övriga Jesu Kristi frid..

Svara -   - 12/7-18 11:41 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Därmed kan jag inte be för Stefans politik, men jag kan uppmuntra - för att stilla dig något - till bön för hans frälsning! Men det är inte vad Gud specifikt bett mig att uppmuntra till.

Nej, men mig😳!

Svara -   - 12/7-18 11:45 -


Leif Boman

Svar till Margareta Larsson.

På vilket sätt är Jimmie Åkesson blind anser du?

En icke pånyttfödd människa är blind enligt Guds Ord!

Svara -   - 12/7-18 11:48 -


Leif Boman

Svar till Katrina.

Jag föraktar absolut inte lagen, eftersom lagen är Guds Ord...

Svara -   - 12/7-18 11:51 -


Mikael W

Viktigt meddelande till alla gamlingar över 40 år:

Ta’t lugnt.....ta en Toy

Svara -   - 12/7-18 11:55 -


Margareta Larsson

Svar till Leif Boman .

Det är många som ropat, vädjat och bett om förändring under lång tid. Det känns mer rätt att be för den man ser vill göra gott än för den man ser göra onda ting.

Svara -   - 12/7-18 11:58 -


Katrina

Svar till Mikael W.

Ha ha haaa.....när gamlingar tar Toy så blir vi inte många kvar här... :)

Svara -   - 12/7-18 12:01 -


Mikael W

Svar till Mikael W.

.....och gör det rätta.....tag Cloetta

Svara -   - 12/7-18 12:02 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman .

Jag har aldrig uppmanat någon att inte be för någon!

Men skilj på sak och person! Politikern som människa och politikerns agenda.

Svara -   - 12/7-18 12:12 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman .

Jag tycker du utför det uppdrag du fått, på ett märkligt sätt.

Ta det uppdrag du fått - att upp muntra till bön för Stefan på allvar! Gör något positiv, i stället för det du gör här!

Svara -   - 12/7-18 12:16 -


SAS

Så blinda kristna är som inte ser att SD bara byt ut kostymen, ändrat språket samt tagit med abort frågor och Israel så de kan få Kristna röster. När ska ni vakna up? Det ni behöver är att omvända er till korsets sanna budskap. SD är inte lösningen för Sverige det är församlingen som sover.

Svara -   - 12/7-18 12:20 -


Bertil Rosenius

Svar till SAS.

Detta inlägg handlar inte i första hand om politik. Läs gärna inlägget ovan. Det är tragiskt om det får denna vändning!

Svara -   - 12/7-18 12:32 -


Margareta Larsson

Onda andemakter är uppretade och rasande över att det är många som ber för Sverige nu.

Svara -   - 12/7-18 12:40 -


Leif Boman

Svar till Margareta Larsson.

Så säger tyvärr inte riktigt Guds Ord Margareta, och det är Honom jag helst väljer att följa inte efter vad mina jordiska ögon ser!

Han har sagt att vi skall be för de regerande, men inte endast det, utan också för våra fiender...

Svara -   - 12/7-18 12:42 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Jag har många ggr uppmuntrat både dig och andra på riktigt och på allvar utan att du visat det minsta av intresse uran tvärtom, önskar dig detsamma!

Svara -   - 12/7-18 12:45 -


Bertil Rosenius

Svar till Margareta Larsson.

Ja, det är en strid! En våldsam strid! Vilket också betyder att satan är rädd. För han vet, vad Gud kan göra, om vi låter Gud få bli den Han vill vara i vårt land.

Men det krävs mycket förändringar...!

Svara -   - 12/7-18 12:49 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Detta inlägg handlar inte i första hand om politik.

Du snackar ju som en riktig goja Bertil!

Det är ju nästintill det enda du har hållit på med senaste året?

Svara -   - 12/7-18 12:52 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman .

Läs vad du just själv citerat. B O K S T A V E R A - om nödvändigt - ord... för... ord...

Svara -   - 12/7-18 12:58 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman .

”Jag har många ggr uppmuntrat både dig och andra på riktigt och på allvar utan att du visat det minsta av intresse...”

Jag måste tillstå att detta har då - av någon anledning (...) - gått mig förbi.

Och är du bitter över det ber jag om ursäkt.

Så kan jag upplysa dig om att jag har min kammare, för vad och vem och hur jag ber för ngn är min och Guds sak. Kanske Stefan får sin bön han också - liksom i många andra kammare.

Du kanske gör fel analys avs din trossyskon?

Svara -   - 12/7-18 13:13 -


Kalle

Svar till Leif Boman .

Sverige styrs av riksdag och regering. Alla riksdagsmän/riksdagspartier är våra ledare. Så jo, Jimmie Åkesson är inkluderad i det.

Svara -   - 12/7-18 13:14 -


Katarina Hedström

Svar till Mikael W.

Håller med! Det är full Galopp i kommentarsfältet!

Svara -   - 12/7-18 13:16 -


Nina😄

Svar till Leif Boman .

Klart vi ska be för honom hela regeringen och överheten kungahus och välsigna Israel jag håller med och ber vi är enade broder 😄😄😄

Men vi ska tänka på vad vi säger inte gå på i allt och skräda orden och det låter väl inte så bra och säga att någon är dåligt kristen och lurar andra vi Ska be gå i bön

Sakaria 4:6

Icke genom någon människas styrka eller kraft kan något ske utan genom min ande säger Herren Sebaot

Vi ska gå i bön

Ha en fin fortsatt vecka Leif Jesu välsignelse till dig 😉😉

Din syster i herren 😀👍🏼

Svara -   - 12/7-18 13:24 -


Gun

Det kan inte vara lätt att vara en känd person, tex. en artist eller politiker. Varje gång det handlar om en kändis, död eller levande, så blir det 50 -100 kommentarer. Sidan läses ju av många och det förvånar mig om den inte läses av de personer det skrivs om.

Hur tror ni att de uppfattar oss?

Har ni gott samvete för era kommentarer?

Hur skulle en s.k. kändis bli mottagen om han/hon kom in i en gudstjänstlokal där du befinner dig?

Skulle vårt böneämne möta kritik och avsky, eller välkomnas?

Svara -   - 12/7-18 13:34 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Jag måste tillstå att detta har då - av någon anledning (...) - gått mig förbi.

Och är du bitter över det ber jag om ursäkt.

Så kan jag upplysa dig om att jag har min kammare, för vad och vem och hur jag ber för ngn är min och Guds sak. Kanske Stefan får sin bön han också - liksom i många andra kammare.

Du kanske gör fel analys avs din trossyskon?

Ja det har tydligen gått förbi dig såsom för nästan för flertalet kristna Sd-anhängare, medvetet eller ej vet vår Fader? Jag uppmanar ofta till att älska varandra inom Guds familj och till bön för regeringsledaren med övriga regerande först och främst, sedan gärna även för de övriga inom riksdag, såsom jag ser och förstår Guds uppmaning!
Men inte är jag bitter, däremot ledsen över att djävulen kan få Guds folk så oeniga på ett till synes enkelt sätt.
Analysen är gjord genom de svar som getts på de få medier jag deltagit genom åren och genom de kristna jag mött under mina år som frälst. Så det gäller absolut inte hela kristenheten vilket jag heller inte har antytt, eller tolkar du det så?

Svara -   - 12/7-18 13:41 -


Leif Boman

Svar till Kalle.

Sverige styrs av riksdag och regering. Alla riksdagsmän/riksdagspartier är våra ledare. Så jo, Jimmie Åkesson är inkluderad i det.

Har jag påstått något annat eftersom du måste skriva så? Däremot så glömmer även du allt som oftast att med samma entusiasm vädja för Stefan Löfven...

Svara -   - 12/7-18 13:45 -


Jessica

Svar till Tomas N.

Jag vill bara säga till dig Tomas N

Att läsa dina kommentarer är balsam för både själ och sinne! Det är så skönt att läsa en kommentar som inte är aggressiv i dess framtoning. Inte heller har du en ”jag vet bäst attityd”.

Det är så lätt att man själv halkar in på det spåret. Det måste givetvis vara tillåtet att tycka att det är okristet att rösta. Men vi som tycker att det är en rättighet, och kanske en del, tom tycker det är en skyldighet, måste få tycka det.

Några kanske vill vänta på och be för att alla i riksdag och regering ska bli frälsta, utan att rösta, låt dem få göra det.

Vi andra, kanske inte bara vill vänta på det, så låt oss få rösta.

Att rösta, eller inte rösta, är ju trots allt inget frälsningsavgörande.

Svara -   - 12/7-18 13:45 -


Leif Boman

Svar till Gun.

Ja Gun!

Jag har mycket gott samvete för mina kommentarer, däremot säger jag inte att det jag alltid sagt varit helt korrekt, men då är det omedvetet... Och givetvis önskar jag att t.ex både Stefan Löfven och Jimmie Åkesson läser detta, då vet de i alla fall om att de är älskade av mig såsom människor, men att bägge två givetvis omedelbart måste omvända sig från sina syndiga liv och ta emot Jesus Kristus, detta för att kunna leda ett helt land och folk. Annars leder de endast bägge två, både land och folk mot evigt fördärv... Och det vill inte jag. Men de skulle bli mycket välkomna bägge två...

Svara -   - 12/7-18 13:54 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

..Och givetvis önskar jag att t.ex både Stefan Löfven och Jimmie Åkesson läser detta, då vet de i alla fall om att de är älskade av mig såsom människor, men att bägge två givetvis omedelbart måste omvända sig från sina syndiga liv och ta emot Jesus Kristus,..

Varför anser du att J.Å. lever ett syndigt liv? Jag tror nog han är på rätt spår....enligt citatet nedan, som är hämtat från Värden idag

https://www.apg29.nu/a/1h2

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson ser sig som troende. Exakt vad han tror på är han dock inte på det klara med. Däremot ber han till Gud varje dag. ”Jag förlorar inget på det, så det är lika bra att köra”, säger han i en intervju med Sven Melander.

Svara -   - 12/7-18 14:13 -


JL

Svar till SAS.

SAS,

det är ni som behöver omvända er. Detta är första budet:
Ni skall icke hava några andra gudar jämte mig.
SD vårdar det budordet bättre än många kristna. Vidare, församlingarna sover inte, de flesta jobbar rakt av på att islamisera landet, lyckliga i sitt budskap. Det är på er vakt fienden tagit över, det beror dels på att kristna har slumrat in, men det beror även på rent förräderi bland vissa fariséer. Människor som säger sig jobba för kungen och kan lagen, men saknar kärleken till Gud. Som inte bryr sig om att deras tolkning av bibeln islamiserade landet, de brydde sig inte.

Svara -   - 12/7-18 14:44 -


JL

Svar till Leif Boman .

"En icke pånyttfödd människa är blind enligt Guds Ord!"

Och du bestämmer vem som är pånyttfödd förstår jag?

Svara -   - 12/7-18 14:51 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson ser sig som troende. Exakt vad han tror på är han dock inte på det klara med.

Han vet ju inte ens vad han själv tror på, menar du att man är frälst och syndfri då? Alla utan Jesus lever ett syndigt liv, det trodde jag att du hade förstått, men än är inte överraskningarnas tid förbi🤔

Svara -   - 12/7-18 15:12 -


Leif Boman

Svar till JL.

Det är Gud som föder en människa pånytt, inte jag. Däremot kan man för det allra mesta tydligt höra genom en människas mun om någon är pånyttfödd eller ej!

Svara -   - 12/7-18 15:16 -


Daniel Eriksson

http://www.larsenarson.com/2018/01/23/sverige714/

Svara -   - 12/7-18 15:19 -


Leif Boman

Bli nu inte så upprörda alla SD:are för att jag säger emot er. Om eran partiledare som ni så starkt hejar på skulle bli frälst på riktigt före den stora dagen så gör ni ett mycket bra val, då skall jag applådera. Annars fortsätter ni tyvärr bara med att gräva Sveriges "som nation" grav allt djupare. Då kommer jag inte säga "vad var det jag sa? "

Nej, då kommer jag endast att önska att vi tillsammans fortsätter be för regeringschef och övriga i ledningen.. Så är Guds vilja...

Men bli som sagt inte upprörda för att jag talar klarspråk med er. Jesus älskar er och oss allihop....

Jesu Kristi frid...

Svara -   - 12/7-18 15:27 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

Han vet ju inte ens vad han själv tror på, menar du att man är frälst och syndfri då?

Om man ber dagligen till Gud, så har man även sannolikt en tro på Gud, annars får jag det inte att gå ihop. J.Å kanske inte är lika bevandrad i bibeln som du, men måste ju ha tagit ett stort steg i rätt riktning som ber till Gud....tycker du inte det?

Jag förmodar att du tror på treenigheten Leif (?)

Svara -   - 12/7-18 16:31 -


JL

Svar till Leif Boman .

Nej, det kan du inte. Det är på frukten du känner trädet.

Svara -   - 12/7-18 16:32 -


Erica Johansson

Hej! Men detta är ju inget problem egentligen att be för politiker nu är vår regering Sossarna och mp. Vår uppgift är be för dessa får vishet och ledning att styra vårt land... Sen valet är vål att Herren ska ge oss vishet att rösta på ett parti som Han vill. Sen kan vi alltid ge våra önskningar... ☺️ ❤️

Svara -   - 12/7-18 16:36 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Också de onda andarna, islamister och alla möjliga konstellationer tror och ber till Gud emellan varven men det betyder väl inte att alla dessa är födda på nytt och har fått Guds Ande....

Svara -   - 12/7-18 16:51 -


Leif Boman

Svar till JL.

Givetvis, men även det som kommer ur munnen är en frukt av vad som finns i hjärtats djup.

Svara -   - 12/7-18 16:55 -


Erik S

Förstår inte riktigt diskussionen här. Varför skulle vi inte kunna be för Jimmy Å? Likaväl som för Löfven och Wallström. Vi ska inte prata ren politik här, men vid en jämförelse, så har väl sossarna minst lika suspekt bakgrund som SD. Soaarna hade ju sin rasbiologi och sina interneringsläger, men det tigs ihjäl stenhårt.

Situationen i landet är så extremt allvarlig, så alla möjligheter måste utrönas, för att få detta land "på fötter". Vi kan inte fortsätta så här-då blir det katastrof!

Det är sorgligt, att Swärd o Grenholm´s bok "Jesus var också flykting" liksom har blivit ett rättesnöre för många kristna i landet! Det är ju mest vänsterextremism, som framförs. Den boken har ställt till en hel del, kan man säga.

Nej, det finns en bok som skall vara rättesnöret och det är Bibeln. Och vi ska be för både "höger och vänster". Och om SD skulle bli riktigt stora, tror jag inte det är lika med världens undergång-inte ens Sveriges. Frågan är om det kan bli värre, om vi skiftar regeringsmakt? Nej, knappast. Något måste i alla fall ske.

Så nu syskon, nu beder vi för både Jimmy Å, Löfven, Wallström-hon behöver verkligen få en annan syn på speciellt Mellan Östern/Israel-och allt vad dom heter. Så lägger vi hela situationen i Herrens händer!

MVH och Shalom!

Svara -   - 12/7-18 17:28 -


JL

Exakt, och jag tror att Jimmie är kristen. Beroende på att han vill att Sverige skall vara kristet. Beroende på vad som kommer ur hans mun.

Jag känner dock inte att du är kristen, trots din bibelkunskap och dina mkt vänliga ord till Jesus. Men jag kan ha fel och det erkänner jag.

Svara -   - 12/7-18 17:28 -


Jörgen Milton

Jag måste säga när man ser vissa kommentarer här som kommer från kristna personer, blir jag både förvånad och bestört över att ni inte ser den rådande situationen i vårt land och hur Herren arbetar genom SD. Det som Lars Enarsson fått angående SD fick jag redan liknande om partiet 2010. Då han ledde mig att engagera mig i partiet. Vilket jag också gjorde på kommunal nivå. Tyvärr orkade jag inte hålla ut då det psykiska trycket blev för stort utifrån och många facebook vänner anklagade mig för både det ena och det andra. Att man fortfarande pratar om rasism eller nazism när det gäller SD är för mig skrattretande. Skulle ett parti som vill ha Israel som vän, vara nazister! eller rasister! Problemet är att många vill inte alls se sanningen hur detta parti har förändrats i grunden. Redan 2010 var man välvilligt inställda till Israel och judarna. Det är därför Herren idag välsignar detta parti. Vilket Herrens ord också säger. - Den som välsignar Israel vill jag välsigna men den som förbannar Israel vill jag förbanna. Ingen kan kalla mig rasist av att jag sympatiserar med SD. Jag är missionär och flyttar nästa månad tillbaka till Filippinerna med min Filippinska fru. Jag har jobbat med mission sedan 1995, och älskar människor från alla sorters kulturer. Jag lever för att hjälpa människor som har det svårt.

Svara -   - 12/7-18 17:28 -


JL

Svar till Erik S.

Till Erik,

Gud välsigne dig.

Svara -   - 12/7-18 17:31 -


Bengt

Jimmy Åkesson har ju inte gift sig än

Fast han har barn

Och har sagt han ska det

Svara -   - 12/7-18 17:33 -


Erik S

Svar till JL.

Samma till dig! Vi får inte ge upp, fast ibland så känns det som man vill göra det. Speciellt om inte kroppen mår så bra. Ha en fin kommande helg.

MVH!!!!

Svara -   - 12/7-18 18:05 -


JL

Svar till Erik S.

Tack Broder!

Svara -   - 12/7-18 18:10 -


Margareta Larsson

Svar till SAS.

De sover och ser inte faran med en regering som vill utrota Gud och Jesus och införa islam och sharialagar i Sverige.

Svara -   - 12/7-18 19:14 -


Morgan Malmborg

Låt oss följa bibeln o be för all överhet. Be för Löfven och alla övriga partiledare. Be för alla riksdagsledamöter att de vänder om och stiftar lager som behagar Jesus. Självklart skall vi be att Åkesson blir troende. Och att han blir frisk från sina tunga mediciner så han orkar gå på gruppmöten. Samt att han försonas med Sin svärmor som han inte hälsar på. Be att han vänder om från att liberaliseras ännu mer, att han går tillbaka till sin ursprungliga politik att va mot samkönade äktenskap, attvhan inte vill deltaga i Pride för att få pk poäng. Be att han återigen anser att abortfrågan är viktig. Be att han vill utvisa islamisterna i Sverige. Låt oss även den sjuka helgon förklaringen mot Åkesson försvinner. Åkesson är bara en människa även många kristna lever i en villfarelse att sd skall rädda landet. Det som kan rädda landet är när församlingen vänder om från sin sömn. När Åkesson avgår efter valet låt oss be att sd får en ledare efter Guds hjärta. Låt oss be att nästa regering tar avstånd från Palestina o står upp för landet Israel.

Svara -   - 12/7-18 20:40 -


Bertil Rosenius

Svar till Morgan Malmborg.

Hoppas Christer tar bort det du skrivit ovan Morgan!
Sanningshalten i detta kan du inte bevisa - eller hur - och Jimmie kommer inte motsäga det, då han förhoppningsvis inte läser detta inläggs alla vidhängande kommentarer.

Svara -   - 12/7-18 21:08 -


Bengt

Så Åkesson tänker avgå ?

Svara -   - 12/7-18 21:10 -


Leif Boman

Svar till Nina😄.

Nina😁!

Jag ville bara säga så att du vet att ditt hjärtas inställning är mycket vacker i Guds ögon och öron. Du vill till skillnad från flertalet härinne "så mycket du klarar av" leva i Guds kärlek gentemot dina syskon. Du vill verkligen följa i Jesu fotspår vad gäller kärleken till dina syskon. Ditt bemötande är mycket gott och Gud kommer att välsigna dig för just det. Vi vet båda två att våra åsikter går isär vad gäller valet men trots allt så bemöter du med kärlek och inte med en nervärderande och hård attityd som tyvärr de flesta andra med några få undantag som skriver härinne gör nuförtiden.

Jag vet att du också valt att stödja SD vilket jag respekterar, jag önskar Jimmie Åkesson Guds rikliga välsignelser oavsett vad vissa anser, även om jag inte i allt håller med honom. Jag önskar verkligen att din inställning och ditt kärleksfulla agerande kunde sprida sig mitt i detta kyliga klimat.

Tack Nina, dina ord värmer!

Jesu Kristi frid. 😘

Svara -   - 12/7-18 21:22 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Hoppas verkligen inte att Christer tar bort Morgans inlägg! Då finns det många fler otrevliga och hjärtlösa kommentarer som borde tas bort... Även om vissa detaljer kan ha ändrats med tiden så finns det absolut grund i allt det Morgan skrev.

Svara -   - 12/7-18 21:30 -


Jörgen Milton

Svar till Morgan Malmborg.

Det är ingen helgonförklaring mot Åkesson. Men man måste ju vara blind för att inte se hur Herren använder SD. Han använder vem han vill, oavsett vad vi tycker. Han sa t.om att om vi är tysta kommer stenarna att ropa. SD står upp för Israel därför välsignar han partiet. Det är vad Guds ord säger i frågan. Alla har fel och brister. Det är inte det som det handlar om. Utan allt handlar om Guds nåd och vår villighet. Visst har SD ett mörkt förflutet men vilket parti har inte det, ett tips kolla upp sossarna och de andra vad de gjorde under andra världskriget. Det viktiga är vad partiet står för idag. Jag helgonförklarar inte partiet, men jag ser vad Herren välsignar och det välsignar också jag.

Svara -   - 12/7-18 21:49 -


Jörgen Milton

Förlåt mitt hårda uttryck om att vara blind, menade det inte.

Svara -   - 12/7-18 21:57 -


Mikael W

.....som sagt.....det gick bra för Hitler som gick segrande ur demokratiskt hållda val i Tyskland på 30-talet.

Han lovade att förändra Tyskland, och det vallöftet höll han med råge. Det vackra Tyskland förvandlades till ruiner.

Historien håller på att återupprepas. 3:e världskriget är analkande

Håll mer fokus på Guds rike än Svea rike

Svara -   - 12/7-18 22:15 -


Jörgen Milton

Herren arbetar genom människor, dig och mig och personer i ledande ställning för att utbreda sitt rike. Genom hela bibeln välsignade han eller avsatte kungar eller makthavare inget nytt,det har han gjort genom hela historien. Att fokusera på Guds rike är också att se vad han vill göra t.ex med vårt land idag. Han verkar på många områden parallellt . Likväl som vi behöver föra ut evangeliet på gator och torg. Behöver Sverige få en regering som inte är Gudsfrånvänd. Det gör vi främst genom att be men också genom att rösta rätt. Herren är mån om Sverige. Låt oss hjälpas åt att föra landet rätt.

Svara -   - 12/7-18 22:44 -


Nina😄

Svar till Leif Boman .

Hej Leif 😉

Nu fick jag tårar i mina ögon de värmer att höra jag vill verkligen leva nära min älskade Jesus för allt han gjort för mig och oss alla.

Jag har absolut inte levt som min fader lärt levt långt ifrån honom gått min egen väg och inte följt några budord Jag har sårat honom mycket men han vände mitt hjärta till ödmjukhet genom människors böner för mig.Jag hamnade så illa att jag inte kände någon glädje och sökte mig tillbaka till honom

Jag fann honom igen 🤣🤣😀👍🏼 jag och min bror började be ihop och vi ber och läser herrens ord regormationsbibeln ( mycket bra och lättläst amen för den Bo med vänner) så gått som varje dag de är så gött 😀

De är så mäktigt de han gjorde för oss på Golgata kors gick ner i dödsriket predikade för dem och de säkert med buller och bång de fick sif nog en omgång och sen på tredje dagen precis som de va sagt han sagt och de va förutbestämt kom han tillbaka på tredje dagen Han vann en sån mäktig och komplett seger för dig och mig älskade broder i Herren

Du min älskade broder jag vet du oxå vill som mig leva och vara nära Jesus följa honom och göra det som behagar honom och vi ä inte mer än människor och gör fel så gått som varje dag eller varje dag men han förlåter vi är frälsta utav nåd

Vi ber för dig precis haft bön och bibel läsning med brorsan och han hälsar Jesu välsignelse till dig Leif

Tycker om dig och de tror jag du känner trots jag dönar på dig lite vet vår olikhet och ja jag har valt sd men de är inte min frälsning så accepterar jag oxå att du inte tycker riktigt om de kanske

Broder trevlig kväll och helg som snart kommer vi hörs emellanåt 😘

Vi ska vara snälla och kärleksfulla emot varandra 😉😘

Jimmie Å ska inte avgå och om så finns Mattias

Jesu frid välsignelse och varm Jesu kärlek från mig till er alla syskon i Herren ☀️😄

Svara -   - 12/7-18 23:05 -


Mikael W

Svar till Jörgen Milton.

Jag tycker du har rätt Jörgen. Bra formulerat!

Svara -   - 12/7-18 23:38 -


Morgan Malmborg

Svar till Bertil Rosenius.

Jag har träffat Åkesson, tror inte många har det som skriver här Bertil verkar veta noll om sd. Jag känner de flesta topparna dexär verkligen inte troende. Bertil tycker Christer skall ta bort när jag skriver sanningen om sd. Varför vill inget parti samarbeta med sd. Det beror inte enbart på deras rötter. Deras nuvarande ledamöter i kommunerna driver ingen kristen agenda. Mitt råd till den blinde Bertil Roenenius är bli aktiv medlem i sd så får du se vilka krafter som styr partiet. Åkesson är väl ok men resten. Hur är det med deras ekonomisk politiske talesperson som i fyllan skrattar år dåliga judeskämt var är nolltoleransen. Bertil som bor i Mullsjö gå med i sd Mullsjö jag har själv suttit med i den styrelsen o stoppas mycket galenskap som strider mot Guds ord bla ville de ha föredrag TorcO oden. För sd är Tor med Gud än Jesus för det är svensk kultur. Vi som kristna bygger vårt liv på bibeln inte på hedendom.

Svara -   - 12/7-18 23:44 -


Leif Boman

Svar till Nina😄.

Hälsa tillbaka Nina och tack för alla era böner, de har hjälpt mig mycket senare tid då mycket av mörker viljat hindra Guds verk...

Jesus är underbar, tänk att vi får tillhöra Honom i evigheters evighet, kram syster och bror.. 😍

Svara -   - 12/7-18 23:49 -


Morgan Malmborg

Svar till Bengt.

Jimmie kommer avgå efter valet. Han som styr partiet Mattias Karlsson har redan två förslag på ersättare. Man säger att en valberedning tar fram förslag men detta är inte sant sd är ett toppstyrt parti. Enligt de källor jag harninsd riksdagsgruppp står det mellan Stefan Jakobsson nu skolpolitisk talesperson eller Henrik Vinge Presschef nu men kandiderar till riksdagen.

Svara -   - 12/7-18 23:50 -


Morgan Malmborg

Svar till Jörgen Milton.

All heder år sd partiledning som står upp för Israel, men deras gräsrötter håller inte med.. Jönköping sd hade en ordförande. Som nu är vice ordförande i sd Jönköpings län han har fått medalj av Arafat jag känner denna man väl Björn Runn heter han. Samma när man pratar om abort så håller en stor del av gräsrötterna inte med ledningen.

Svara -   - 12/7-18 23:57 -


Leif Boman

Svar till Morgan Malmborg.

Äntligen någon med lite verklighetsförankring i partiet!

Tack Morgan, det är viktigt det du berättar.

Det här med att Tor är större än Jesus bland större delar av partiet är ingen överraskning alls. Jag vet att många anhängare återigen blir irriterade men också denna "Sanning" måste lyftas fram och tas på allvar inför valet. Jag tror också att Jimmie är mer okej men man måste även förstå att han inte ensam råder över SD!

Jag säger heller inte att sossar och vänstern för en bättre politik utan tvärtom i flera fall.

Men ännu en sak till måste också lyftas fram, och det står att läsa om i "Världen idag". "Jag är ledsen men jag råkade se det alldeles nyss"

Där säger nu Jimmie att abortfrågan inte är viktig längre?

På en annan fråga om samkönade äktenskap så har han nu också accepterat detta! 🙄

Jesu Kristi frid...

Svara -   - 13/7-18 00:07 -


Nina😄

Svar till Morgan Malmborg.

Morgan de har inte heller gått ut och sagt de är kristna inte mig veterligen och de finns ju kristna som är med du tex Morgan be för dina vänner ty de veta icke va de gör

De har inte tagit emot Jesus de handlar i oförstånd men du har de Morgan gå ihop med oss och be för dina parti vänner de är vårt sketans ansvar

Jag har en god vän som jobbat för partiet i riksdagen och han sa de är inte justa emot dem i riksdagen de har ett helvete med de andra som aldrig vill släppa de som de en gång var och vill bli förlåtna för

De blir vuxen mobbade är de andra bättre då

Leta inte problemen vänner här tavtag i dem genom att be för deras kamp om att gå emot är tuff och lätt att släppas efter då man kanske inte orkar

Nu ger jag en utmaning broder i herren va me i bön för Jimmie Mattias och de andra

De har inte sagt att aborten inte har någon betydelse de har sänkt åldern på att få göra abort

Nu går vi i bön håll ut syskon i herren Jesu välsignelse till dig Morgan

Svara -   - 13/7-18 01:06 -


Nina😄

Sen en sak till jag blir både arg och ledsen när ni letar problem hos SD och äntligen någon som ser va de går för och gottar sig i de sånt älskar inte vår Jesus

För hela friden knäpp era händer be för dem de har de nog tufft ändå i riksdagen me de andra fel och syndfria partierna 🤔🙄🤨

Vi ber ju för samarbeten och för dem tror ni på bönens makt eller är den helt förtappad hos oss

Nu blir jag snart arg Jesus han är svaret för vår värld idag han har makt att göra under och förändra ödmjuka hjärtan älskar han han ser de ödmjuka som vill de räcker

Ingen har sagt att vi känner partiet inte de som de här handlar om utan att BE för dem och Jimmie och Mattias som ev tar över då Jimmie inte verkar orka (han lämnar inte men ev ordf posten förstår honom )längre inget bestämt enligt partiet då jag prata med dem idag

Svara -   - 13/7-18 01:20 -


Kalle

Svar till JL.

Du missbrukar det första budet. Det säger att man inte ska ha andra gudar, inte att man ska stänga ute den som har andra gudar.

Svara -   - 13/7-18 01:45 -


Leif Boman

Svar till Nina😄.

Älskade Nina, jag vet att det känns jobbigt, men!

Vi måste alla få läsa om den sanna verkligheten så att vi inte går in i några fällor. Därför är det jättebra när allt kommer fram i ljuset. Jag har sagt att SD nog t.o.m. har bättre politik än alla de övriga nuvarande riksdagspartierna, vilka har skrämmande tankegångar på många sätt. Mänskligt sett hade jag själv kunnat ge min röst till dem.

Men trots allt så är inte Sanningen lika med förtal av någon utan, speciellt måste vi kristna vara nöjda när verkligheten tas upp. Sossepolitik och Vänsterpolitik är Gudsfientlig på många sätt, det vet vi redan sen förr, absolut ja! Så därför önskar jag inga röster på dem. Men det är också Alliansens politik på flera andra sätt, deras politik har t.ex alltid gynnat den rikare sortens människor vilket inte är behagligt i Guds ögon, så helst inga röster där heller! Dessutom är nu alla dessa partier hbt-vänliga och accepterar samkönade äktenskap vilket är förhatligt i Guds ögon. Nu har alltså också Jimmie sagt sitt ja till detta för att kunna smälta in i skaran Gudstrotsiga!

Därför bl.a önskar jag heller inga röster på dem, Gud hatar sådana gärningar och då skall inte heller våra ledare acceptera sådant, det väcker Guds vrede.

Men, återigen! De behöver våra gemensamma böner våra vilsegågna politiker, alla från A till Ö... Där borde vi väl ändå kunna bli överens.

Jesu Kristi frid...

Svara -   - 13/7-18 01:45 -


Kalle

Svar till JL.

"Exakt, och jag tror att Jimmie är kristen. "

Jimmie har sagt följande:

"Gud är en uppsättning normer och värderingar"

Det är att säga att man inte tror på Jesus. Visst kan något ha ändrats sedan dess men inget pekar på det.

Svara -   - 13/7-18 01:48 -


Leif Boman

Svar till Nina😄.

Jag menade inte att vi skulle behöva bli överens i förra kommentaren angående bön för det är vi redan för länge sedan utan det var menat till alla... 😘

Svara -   - 13/7-18 01:50 -


Nina😄

Svar till Leif Boman .

Leif

Inget känns jobbigt jag blir så trött bara vi är kristna och skall be annars går vi emot vår älskade Jesus

Kram till dig och natti natti

Svara -   - 13/7-18 02:20 -


Bertil Rosenius

Så lågt svensk kritenhet har sjunkit - om alla dessa inlägg ovan är en mätare på detta - fruktansvärt! Att man i dag inte ens kan uppmana sina syskon att be för en person utan att det skall börja kastats sten på varandra - vi som alla är frälsta av Guds nåd och inget annat.

Sverige behöver verkligen väckelse - bland Guds folk - NU!

Jag tackar alla som skrivit positivt här, men detta var inget diskussionsämne och av skadan blir man vis:

Uppmana aldrig Guds folk att be för något, de vet inte vad en uppmaning att be innebär!

Tack och en välsignad sommar önskar jag er! / Bertil

Svara -   - 13/7-18 06:55 -


Karl Håkan Sandell

Jag tycker det är ynkligt av Svensk Kristenhet att inte helhjärtat kunna ställa upp på ett parti som vill att Sverige ska förbli Kristet. Det enda som klart deklarera det.

Det enda parit som vill flytta Sveriges Ambassad till Jerusalem som ett stöd till Israel.

Vi borde tacka Gud att vi fått ett sådan parti och bedja alla välsignelse över det.

I stället går vi på vänsterns propaganda att de skulle var Nazistiska, Det är ju vänstern själv som är Hitlers efterträdare genom sitt stöd till Arabsidan i deras försök att utplåna Israel.

Och vad Kristdemokraterna beträffar så har jag inte hört Ebba Busch Tor en enda gång nämna Jesus. Det borde vara ett stående inslag i hennes budskap. Nej KD har övergett sin roll som Kristet parti och nu får vi Kristna satsa på SD och det helhjärtat i bön och på alla sett.

Vi måste få stop på Vänsterns avkristning av Sverige.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 13/7-18 07:21 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Jag håller med dig, jag har ju länge uppmanat till bön för Stefan Löfven och de styrande men många kristna syskon skäller istället för att vilja be för honom, så jag förstår ungefär hur du upplever situationen.

Sen kanske du borde förstått att ett inlägg här, och speciellt med din politiska åsikt bakomliggande, "även om du nu menar att det inte handlar om det", ganska säkerligen kommer att leda till diskussioner. Det är väl t.o.m en grundläggande tanke med denna sajt...

Ha du också en välsignad fortsättning på sommaren broder...

Svara -   - 13/7-18 09:29 -


SAS

Tänk att många Kristna har gjort Jimmie till sin avgud, man följer människor och ser inte hur vilse i pannkakan man är. Det är med sorg man ser hur blind kristna ledare upphöjer SD som en lösning för vårt lands problem. Dessa andliga ledare eller kristna som ger sin röst åt SD kan jag tyvärr inte ta på allvar och tro att de har upplevt korsets radikala budskap. Man kan inte som San troende ge sin röst åt SD som har förakt mot folkslag.. Wake Up Chursh

Svara -   - 13/7-18 09:43 -


SAS

Svar till Nina😄.

Istället för att sitta här och försvara SD så ta och vakna upp för vad det är du försvarar. Som fd högerextrem så ser jag mer än vad ditt öga verkar se dvs att SD byt kostym och språk så att du Nina ska bli manipulerad och ge din röst på dem! Tänk så duktig fienden satan är att lura Kristna till att följa Jimmie..

Svara -   - 13/7-18 09:48 -


Mikael W

Svar till SAS.

Frågan är hur Jesus skulle välja om han levde i Sverige idag och var tvungen att rösta i September.

Skulle Jesus rösta på ett parti som a) ej tar avstånd från homoäktenskap, b) som har sitt ursprung i Nazistliknande rörelser, c) möjligen efter valet allierar sig med ett Socialistiskt parti (S), ett Pridevänligt parti (KD) eller ett Mammonälskande parti (M), d) ej tar avstånd från mord på ofödda barn, och e) har en partiledning som ej leds av den Helige Ande och vars frontfigur (Jimmy Å) möjligen slutar?

För dig som är Kristen och tycker att ovanstående känns motbjudande så finns Kristna Värdepartiet att rösta på.

Låt Guds rike ha en högre prioritet för dig än Svea rike

Svara -   - 13/7-18 10:08 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman .

1) Om du tycker det är speciellt att tycka som en fjärdedel av Sv folket - så ok.

2) Jo, jag trodde denna sida var avsed att sprida evangelium och att bygga upp - möjligt att jag har missuppfattat Christers intention?

3) Detta inlägg är inte skrivet för denna sida, men Christer har fått mitt ”OK” för att lägga in den här, då jag tycker förbönen för Jimmie är viktig. Idag vet jag inte om jag vill skriva mer här.

Den reaktion jag nu känner beror inte på ”omtanke” om mig själv - jag har jobbat fackligt så jag tål... Men jag blir djup beklämd över den hårdhet som kristna människor visst gent emot Jimmie.

Hoppas det kan få bli punkt nu.

Svara -   - 13/7-18 10:37 -


AnnMarie

Svar till Bertil Rosenius.

Jag fick i alla fall en aha upplevelse av detta tjafs från vissa håll och ser nu klart varför jag har så svårt för frikyrkliga sk gemenskaper.Det var en repris från den tiden jag hade församlingstillhörighet något jag inte vill utsätta mig för igen.

Men be för Jimmy Åkesson ska jag i alla fall göra!

Svara -   - 13/7-18 10:48 -


Nina😄

Svar till SAS.

Jag försvarar dem inte och jag följer inte honom jag följer Jesus och försvarar bönen och öppna hjärtan
Du vet inget om min kristna tro och vad jag upplevt
Sd gör mycket galet och kommer fortsätta liksom de andra partierna
Jesu välsignelse till dig

Svara -   - 13/7-18 11:06 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Eftersom du ställer en fråga så blir det återigen tyvärr ett dubbelt budskap och därför svårare med punkt just denna gång?

1. Ja, då har du ju 75% av folket emot dig, och inte då räkna med att bli motsagd?

2. Att sprida evangelium gör du inte genom att upphöja Jimmie Åkesson!

3. Jag upplever tyvärr också en hårdhet och käröekslöshet, och det speciellt från många SD-anhängare. Givetvis finns det undantag såsom Nina men hon tillhör delen av sällsynta! Och jag är lika ledsen över den råhet från kristna som visats mot Stefan Löfven under lång tid...

Fråga nu helst inget mer, och påstå inte något mer som jag inte håller med om så slipper du vidare diskussion....

Svara -   - 13/7-18 11:08 -


JL

Svar till Kalle.

Nej, du missbrukar det första budet enligt mig och det syns på frukten. Polen faller inte in i inbördeskrig, det gör Sverige. På frukten skall du känna dem. Du har redan försvarat namnet allah i kyrkorna, jag förväntar mig inget annat från dig.

Svara -   - 13/7-18 11:41 -


Lasse

Svar till Nina😄.

https://youtu.be/8kwkcKR65FI. Vi tror Nina och vi ser en ärans Konung. https://youtu.be/7RUmWu6uhfg

Svara -   - 13/7-18 11:44 -


Lasse

Svar till Leif Boman .

https://youtu.be/YKENjebBCMI. Vårt enda hopp 💗

Svara -   - 13/7-18 11:49 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie.

Jag fick i alla fall en aha upplevelse av detta tjafs från vissa håll och ser nu klart varför jag har så svårt för frikyrkliga sk gemenskaper.

Detta är väl inte den första negativa aha-upplevelsen gentemot frikyrkliga kristna syskon som du har upplevt och gärna delgivit lite här och var om jag minns rätt?

Jodå, jag har hört det förr, men då kan jag ju påminna dig om ditt eget envisa tjafs genom alla år om att alla människor kommer att bli frälsta oavsett om man tar emot Jesus eller ej under detta jordeliv.

Inte konstigt att du AnnMarie tidigare haft bekymmer med frikyrkliga, inte alls med din attityd och obibliska inställning.

Hoppas du dock hittar tillbaks till syskonkärleken som ändå är så viktig enligt Jesus. Att ständigt leva i besvikelse och utanförskap bygger inte upp oss såsom Herren vill. Vi behöver gemenskapen för att kunna växa andligt, där kan vi höra profetiskt tal som (1 Kor 14) talar om, och själva vara till välsignelse för andra syskon m.m..

Jesu välsignelser över dig med familj i alla fall! 😘

Svara -   - 13/7-18 11:52 -


Kalle

Svar till JL.

Enligt dig kanske men inte enligt bibeln. Det första budet handlar om att Gud ska ha all ära, inte om att inte släppa in någon som bryter mot budet. Jag håller med om att vår politik i frågan är katastrofal. Men jag kan inte tolerera bär du vrider på Guds ord för att passa din agenda på det sättet.

Polen är ett dåligt exempel. Hur många där dyrkar Maria liksom? Med din logik borde Polen redan ha gått under.

Svara -   - 13/7-18 12:40 -


Leif Boman

Svar till Lasse.

Tack Lasse, du gav mig inspiration till att lära mig denna vackra sång. Även om jag har suttit med på möten där denna har sjungits så har jag aldrig tidigare haft en iver över att själv spela den. Nu fick jag det, tack!

Och Jesu rikliga välsignelser över dig broder..

Svara -   - 13/7-18 12:54 -


Lasse

Detsamma Leif 💟 en av mina favoriter hoppas jag får höra dig sjunga den någon gång 😋 ha det riktigt gott där du är Leif//Lasse

Svara -   - 13/7-18 13:08 -


Lasse

Svar till JL.

https://youtu.be/ldSt523GTmc en sång till dig JL 💝

Svara -   - 13/7-18 13:14 -


SAS

Svar till Mikael W.

Skulle Jesus ha röstat? Svar se på hur Jesus levde..

Svara -   - 13/7-18 13:17 -


SAS

Svar till JL.

JL Jag lever i omvändelse och är vaken för vad Sd håller på med. Som fd högerextrem är jag nog mer insatt än vad du är i det här.

Svara -   - 13/7-18 13:19 -


Lasse

Svar till Kalle.

https://youtu.be/lbbPZg9gDCg. Vår segrare för evigt hur alla valen går är Jesus segraren till slut, rättvisans segrare kärlekens segrare och vi får va med Kalle 💟🙏

Svara -   - 13/7-18 13:19 -


SAS

Svar till Nina😄.

Nej jag vet inget om din kristna tro men har inte du försvarat SD rätt mycket 🤔. Guds Välsignelse tillbaka

Svara -   - 13/7-18 13:22 -


Lasse

Svar till AnnMarie.

https://youtu.be/ckEOxVRdK4c i Hans händer är vi trygga Ann Marie 😊

Svara -   - 13/7-18 13:22 -


Lasse

Svar till SAS.

https://youtu.be/iX2mzXh_15Y tron är viktig SAS🙏

Svara -   - 13/7-18 13:26 -


Bengt

Jag gillar inte allt med sd

Men det kan vara nödvändigt med en stor

Ordentlig framgång för dom

Annars ser framtiden kanske mörk ut för

Vårt land

Övriga partier måste vakna upp nu

Svara -   - 13/7-18 13:30 -


Lasse

Svar till Bertil Rosenius.

https://youtu.be/67I5jFZ0MA4. Finns bara En 🙏

Svara -   - 13/7-18 13:31 -


SAS

Jag har bett att de Kristna ska vakna upp och se faran med SD och hur de har bytt kostymer och språk samt ändrat sitt partiprogram för att vinna över de Kristnas röster. Strategin har lyckas och många som drivs av förakt väljer att rösta på SD.

Svara -   - 13/7-18 13:31 -


Bengt

Men en stor väckelse behövs allra mest i

Vårt land

Svara -   - 13/7-18 13:32 -


SAS

Svar till Lasse.

Instämmer tron är viktig 🙏🏽🙂

Svara -   - 13/7-18 13:33 -


Mikael W

På den här bloggen blir man inte populär om man försvarar Guds rike.

Jag är så ledsen, men jag kan helt enkelt inte skriva att alla Muslimer måste skickas åter till Arabien, eftersom så många (alla) av dem behöver få en chans att bli frälsta.
Har vi tur så får vi våra huvuden avhuggna under en Söndagsgudstjänst och blir martyrer

Svara -   - 13/7-18 13:33 -


SAS

Svar till Mikael W.

Är det Guds rike du försvarar eller dina tankar eller åsikter 🤔.

Svara -   - 13/7-18 13:36 -


JL

Svar till Kalle.

Inte ens när ni blir nedhuggna ändrar ni er.

Det första budet handlar att Gud inte vill ha några andra gudar jämte sig. Han är den enda Guden, all ära till han. Du och andra struntar i Gud, ni bryr er inte ens när namnet allah klingar i kyrkorna. N har ljugit, förvrängt, förminskat, mobbat och fryst ut för att komma dit där ni är.
Det är ju klart att du inte tolererar mina ord, du jobbar för allah med dina handlingar.

Svara -   - 13/7-18 13:43 -


Erik S

Svar till SAS.

Tycker du tar i ordentligt här.. Gjort JÅ till sin avgud?Tror jag inte är så många. Vilket förslag har du? Vad ska folk rösta på? Vet inte om nån kristen ledare har sagt att Jimmie/SD är lösningen på problemen-det är det nog inte. Men det behöver bli en förändring av något slag.

För att citera dig, så är det "med sorg man ser hur kristna människor och ledare propagerar för vänsterliberalismen/socialismen." Vi har under många år sett vad vänstern styre leder till. En resa mot klippkanten. Socilaismen har haft sin chans, det blev bara värre och värre. Nu måste det till en förändring. Jag kan förstå om människor vänder sig till SD, nästan i desperation, dom ser ingen annan utväg. Bara en förändring kommer.

Ingen av dom etablerade partierna är någon lösning-så vad återstår? Men om nu Gud har talat till en del personer, så får vi pröva och se, vart det leder. Hittils har faktiskt Gud visat på att "han har ett finger med". Men som sagt, vore kul att höra om du har något förslag. Detta säger jag inte för att vara dum eller försöka sätta dit dig. Om inte varken vänster eller höger är nåt alternativ, vad har vi då? Koalition?

MVH !

Svara -   - 13/7-18 13:46 -


JL

Svar till SAS.

"Skulle Jesus ha röstat? Svar se på hur Jesus levde.."

När Jesus kom till templet så kastade han ut världen. Han band en piska och drev ut månglarna. Vad tror du han hade gjort om han sett att det satt människor och tillbad en annan gud i templet?

Ni har förlorat förståndet, och det kommer från en sådan som mig.

Svara -   - 13/7-18 13:49 -


Bengt

Jag skulle vilja se ett solidariskt parti som

Inte var socialistiskt

Men värdekonservativt

Svara -   - 13/7-18 13:51 -


Bengt

Problemet är ju att det är fler muslimer än

Kristna i vårt land

Det har blivit alldeles för många

Därför är det nu en svår utmaning att över

Tala många av dom att återvända till sina

Hemländer

Svara -   - 13/7-18 13:56 -


Kalle

Svar till SAS.

SD är inte extrema. Det är dom andra partierna som står för en extrem asylpolitik.

Svara -   - 13/7-18 14:02 -


JL

Svar till Bengt.

"Problemet är ju att det är fler muslimer än Kristna i vårt land"

Nej det är inte problemet, det är symptomen. Det är pga avfallet från Gud. Det är mången kristen som jobbat hårt för att islamisera landet.

Svara -   - 13/7-18 14:12 -


SH

Läste just från Världen idag här på nätet. Förlåt om det redan framkommit här, alltså uppgifter om hur SD hymlar när det gäller frågan om aborter och samkönade äktenskap. Orkar helt enkelt inte plöja igenom drygt 140 kommentarer.

Mycket viktig info för kristna som tänkt rösta på SD.

Svara -   - 13/7-18 14:14 -


Kalle

Svar till JL.

Det du skrev är bland den mest oärliga smörja jag har läst.

"Inte ens när ni blir nedhuggna ändrar ni er."
Jag är inte för massinvandring.

"Det första budet handlar att Gud inte vill ha några andra gudar jämte sig. Han är den enda Guden, all ära till han."

Hur är budet formulerat? DU ska inte hava några andra gudar jämte mig. Det är personligt. Den som tillber Gud och ingen annan uppfyller budet.

Du förvränger skriften när du påstår att det är att bryta mot det första budet att släppa in muslimer i landet. Att jag säger det betyder inte att jag säger att vi ska ha massiv muslimsk invandring.

"Du och andra struntar i Gud, ni bryr er inte ens när namnet allah klingar i kyrkorna. N har ljugit, förvrängt, förminskat, mobbat och fryst ut för att komma dit där ni är."

Det här är ett lögnaktigt påhopp som inte stämmer på mig personligen.

"Det är ju klart att du inte tolererar mina ord, du jobbar för allah med dina handlingar."

Jag tolererar inte dina ord för att du förvränger Guds ord. Att då anklaga andra för att jobba för fienden... Se dig själv i spegeln!

Svara -   - 13/7-18 14:16 -


JL

Svar till Kalle.

"Du och andra struntar i Gud, ni bryr er inte ens när namnet allah klingar i kyrkorna. N har ljugit, förvrängt, förminskat, mobbat och fryst ut för att komma dit där ni är."

Det här är ett lögnaktigt påhopp som inte stämmer på mig personligen.

Du vet att dina kommentarer finns sparade va? Skall jag behöva leta upp dem och klistra in dem?

Du försvarade namnet allah rakt av. Du har även försvarat stefan "judas" svärd. Det säger allt om dig.

Svara -   - 13/7-18 14:26 -


Margareta Larsson

Svar till Kalle.

Alldeles rätt. SD är ett människo- och djurvänligt parti. Står för mänskliga rättigheter och demokrati. Värnar vår nation och vill att Sverige ska vara ett kristet land. Se hur söndertrasat och våldsamt vårt land blivit. Det måste till en förändring. Gud vill att vårt folk ska vända sig till honom och inte till islam.

Svara -   - 13/7-18 14:30 -


Kalle

Svar till JL.

Jaha, jag trodde du syftade på när kyrkor upplåts åt muslimer. Jaha så då var vi tillbaka till det där du inte fattat. Allah betyder gud på arabiska. Det är inget konstigt med att arabiskspråkiga kristna kallar Gud för Allah mer än att vi kallar Gud för Gud. Men förstår du inte ens det första budet så är det klart att det där kan bli övermäktigt för dig att greppa.

Svara -   - 13/7-18 14:45 -


Margareta Larsson

Svar till Margareta Larsson.

Islam förnekar att Jesus Kristus är Guds enfödde son. Islam har en helt annan Gud än Jesustroende människor. Jesus och islam är varandras motsats. Mohammed är islams profet och det är honom de håller högst.

Svara -   - 13/7-18 15:06 -


Bengt

Jag tror inte så många kristna vill ha ett

Muslimskt Sverige egentligen

Men man är naiva och okunniga

Svara -   - 13/7-18 16:42 -


Katarina Hedström

Ville bara säga en sak! Läste precis ifrån Hyresgästföreningen Västra Sverige att SD och Alliansen vill ha fri hyressättning dvs Marknadshyror. Då går hyran upp med runt 60%. En tvåa som min ligger på ca 4600 då den stiga till ca 8600 i månaden.

Svara -   - 13/7-18 20:35 -


JL

Svar till Kalle.

Kalle,

du menar att jag inte greppat det första budet medan ni andra kunniga fattar detta. Du Svärd och Grenholm.
Ni skall vika hädan, ni islams försvarare. Detta land tillhör Herren.

Svara -   - 13/7-18 21:06 -


Bengt

Jag tror knappast kalle försvarar islam

Svara -   - 13/7-18 21:22 -


Lasse

Svar till JL.

https://youtu.be/j3MjWcc9sFk be för Sverige

Svara -   - 13/7-18 21:33 -


Kalle

Svar till JL.

Nej jag försvarar inte islam. Sluta med dina falska anklagelser. Du tar på dig djävulens roll när du far med sådant.

Hela världen tillhör Herren vår Gud.
Och ja, du är helt fel ute med vad det första budet innebär.

Svara -   - 13/7-18 22:20 -


Mikael W

Det är mycket viktigt att vi alla bedja för Margot Wallström och Stefan Löve’n, så dem kan regera Svea rike i ytterligare 4 år, och öka asylinvandringen

Svara -   - 13/7-18 22:33 -


Kalle

Svar till Mikael W.

Det är också viktigt med sarkasm. 😀

Svara -   - 13/7-18 22:35 -


JL

Det är klart att du inte skriver:

Jag försvarar islam.
Du är listigare än så, som en orm. Men din argumentation försvarar islam, varken du vill det eller inte. Din frukt avslöjar dig. Du tycker ett av Sveriges största förräderi är naivitet. Du försvarar allah så att du blir censurerad här på apg. Du hävdar även:
"Allah betyder gud på arabiska"
På det svarar jag följande: Det finns bara en Gud, Herren är hans namn. Allah är inte min gud, allah är förbannelsens gud, satan. Låt allah hamna där han passar i helvetet.

Svara -   - 13/7-18 22:35 -


Lasse

Svar till Mikael W.

Jag ber fader vår, ske din vilja i himmelen och på jorden och mat för dagen och förlåta 💗 ha det gott Mikael 😎

Svara -   - 13/7-18 22:40 -


Mikael W

Vi måste också be att Åsa Romson, Gudrun Schyman och Mona Sahlin gör politisk come back....och Stalin.

Nu kan jag inga fler överhöghetet och ers excellenser......jovisstja, jag glömde Ljunholt

Svara -   - 13/7-18 22:41 -


Kalle

Du pratar om koranens Allah. Men syftet med Koranen är just denna smädelse, att framställa Gud som Satan, eller Satan som Gud, hur man nu vill vända på det. Islam är från djävulen. Nej, det är inget jag försvarar. Det är du som lägger in innebörder som inte finns där, precis som du gör med det första budet.

Svara -   - 13/7-18 22:42 -


Lasse

Svar till Kalle.

https://youtu.be/vsBM0GVnjHI. Förtröstan

Svara -   - 13/7-18 22:55 -


JL

Svar till Kalle.

Vik hädan!

Min Gud är Herren den enda Guden, alla andra som jobbar för allah kan dra åt helvete, där de passar. Detta land har erkänt Jesus som Herre i 1000 år och det skall försvaras.

Svara -   - 13/7-18 23:20 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Det var just denna sorts hånfullhet mot syskon som tar bön och sina kallelser på allvar som gjorde att jag tagit avstånd Mikael. Du går tyvärr för långt emellanåt och har hånat det jag tror på tillräckligt... Men ha det bra i stugan....

Svara -   - 13/7-18 23:22 -


JL

Svar till Leif Boman .

Leif,

du tror alltså på Margot?

Svara -   - 14/7-18 07:59 -


Leif Boman

Svar till JL.

Jag tror på min Allsmäktige Gud Jesus Kristus!

Svara -   - 14/7-18 09:34 -


Leif Boman

Svar till JL.

Sen vill jag förtydliga än en gång att :

1) Jag stödjer inte några politiska partier eller politiker som är för perversa förhållanden!

2) Jag stödjer inga partier eller politiker som tycker att vi har rätt att döda andra människor!

Därmed har jag idag tydligt sagt att mitt beslut nu absolut blir blank eller ingen röst, eftersom inget parti passar in efter mina två enkla Bibliska krav.....

Svara -   - 14/7-18 10:31 -


vanessa

Svar till Leif Boman .

Amen!! Ett moget och kristet beslut!

Svara -   - 14/7-18 10:51 -


Margareta Larsson

Islam: våld och tvång lögn och död

Jesus: vägen sanningen och livet

Svara -   - 14/7-18 11:28 -


JL

Svar till Leif Boman .

SD vill ju begränsa aborterna? Det är ju i rätt riktning. Vidare så verkar du sakna en stor dos av sunt förnuft. Om människor som du, inte röstar, så påverkar du valet lika mycket som du röstar. Då de människor som vill ha aborter och perversa förhållande kommer rösta och därmed få sin vilja fram.

Svara -   - 14/7-18 12:31 -


Patrik Sternemark

Svar till Bengt.

De flesta normalbegåvade ser islam för vad det är, och vill naturligtvis inte leva eller ens bo i ett muslimskt Sverige. Den lilla klick som säger sig vilja det, de är antagligen psykiskt störda eller bara hänger med i det drevet. Feminister, kommunister, vänsterextremister är grupper ur vilka många sådana kommer. Men de är illa belästa, de är jag-svaga individer som söker tillhörighet och en del är rent ondskefulla. Sverige är ett svenskt och kristet land som nu måste sätta ner foten och säga till islam - Nu är det stopp, hit men inte längre. Det kommer bli oroligheter, konflikter och våldsamheter gällande islam och dess utbredning. Mörka tider vid horisonten tyvärr.

Svara -   - 14/7-18 12:53 -


JL

Svar till Patrik Sternemark.

Japp, det kommer bli krig i Sverige inom ett par år. Alternativt kommer det bli statskupp.

Svara -   - 14/7-18 15:19 -


Leif Boman

Svar till JL.

Det sunda förnuftet du menar dig besitta kommer att rösta fram samkönade äktenskap och perversa relationer.

Ditt förnuft kommer också att rösta för att hellre satsa miljarder på krigsindustrin och att lära människor döda andra människor än exempelvis att ge mer till dagens fattigpensionärer och de allra svagaste i samhället m.m. Jo, jag tackar jag, mycket förnuft från en som skäller på alla andra att inte hålla Guds bud och i stort sett nästan menar sig vara den ende att hålla detta bud?

Så, det sortens förnuft det har jag verkligen inte...

Svara -   - 14/7-18 16:28 -


Kalle

Svar till Leif Boman .

JL har dock en poäng. Att inte rösta är att rösta på att avgudadyrkarna ska få välja våra ledare.

Svara -   - 14/7-18 16:37 -


Leif Boman

Svar till Kalle.

Jag håller absolut inte med om den analysen Kalle. Det är en fullständig lögn och förvrängning av sanning. Röstar man inte så gör man inte. Det är rösterna som räknas inte tvärtom vilket både du och Gud vet och det är det som gäller mest tack och lov. Inget parti kan komma till makten om de inte får röster, eller menar du verkligen att man kan regera ändå?

Det är den som röstar på något parti, S, V, Mp, SD, M, Kd eller C som väljer om samkönade äktenskap skall vara tillåtna eller ej, dvs alla nuvarande riksdagspartier är för detta. Det är du som röstar på något av dessa partier som röstar på barnmördare eftersom alla partier accepterar dessa mord av små försvarslösa barn. Om man tillåter barnmord vid 26 veckor eller vid 12 veckor är fullkomlig oväsentligt för mig, det är mord i bägge fall. Därför hade Kvp varit enda alternativet och det klart bästa på de flesta områden. Men nu har jag som sagt beslutat mig att inte heller ge dem min röst pga att jag är motståndare till att vi satsar ca 40 miljarder i onödan varje år på att köpa bomber och lär folk att döda medan det saknas medel till fattigpensionärer m.fl svaga i samhället.

Det är lögn att ickeröster räknas i valet Kalle, låt dig inte luras.

Svara -   - 14/7-18 17:34 -


Kalle

Svar till Leif Boman .

En röst är en talent som du har fått av Gud. Icke-röster lämnar ett vakuum. att inte rösta är att låta dom andra bestämma. Det är att fly från sitt ansvar. Vad tycker du egentligen, eftersom du inte vill rösta på någon. ska vi inte ha en regering alls? ska vi ha anarki? du kan inte sitta på någon hög plats efter valet och säga "det här röstade minsann inte jag på" om du inte har röstat emot det.

Svara -   - 14/7-18 17:45 -


Leif Boman

Svar till Kalle.

Om det nu vore en talent från Gud, vilket i och för sig skulle kunnat diskuterats för sig, men oavsett vilket så i sådant fall så bör man väl inte satsa denna talent på sådana ledare som är för ogudaktiga lagar som bryter mot Guds Ord, eller? Kanske gör det inte så mycket om det bara är några lagar, som t.ex samkönslagar och att vi kan få döda vissa barn som bryter mot Guds Ord, det är kanske inte så allvarligt, eller?

Nehe du Kalle, inte kan du lura mig till att satsa en talent på sådana som accepterar och tillåter mördare och perversa att härja fritt med mina skattepengar. Min önskan är att inga talenter satsas på sådana människor, och agerar därför åt detta håll. Bara för att flertalet andra satsar sina talenter på dem som tillåter vidrigheter så kan du aldrig övertyga mig om att göra detsamma, tack och lov!

Att Mikael kallade mig för kluven förut angående att jag ger kollekt till den församling som jag tillhör betyder inte att jag stödjer samfundet Equmenia. Om ingen stödjer församlingen på orten så kan den inte fungera, och delen till samfundet är väldigt litet jämförelsevis mot vad som går till församlingen på orten. Men jag önskar inte att någon del skall gå till det samfundet och jobbar för det. Om det nu anses som att vackla fram och tillbaks hur som helst efter vinden så får det väl anses som så!

Jesu Kristi frid...

Svara -   - 14/7-18 18:35 -


Kalle

Svar till Leif Boman .

Här handlar det om en chans att välja det mindre dåliga alternativet. Att inte rösta är att acceptera. Sen måste man inte rösta på SD. KvP måste du väl ändå hålla med om är mil bättre än både nuvarande regering och övriga riksdagspartier?

Sen anser jag att Mikael har fel han också. Ingen församling är perfekt. Här du en levande och Jesus-centrerad församling att gå till är det jättebra. Att 0,0000001% av fin kollekt går till Pride är beklagligt men knappast ett skäl att sparka bakut mot din lokala kyrka. Det är ett problem som finns på högre nivå.

Svara -   - 14/7-18 18:59 -


Leif Boman

Svar till Kalle.

Enligt mig är det minst dåliga att i bästa fall rösta blankt. Jag var inne ett tag på KVP, det enda möjliga, eftersom jag anser att alla andra partiledare är alldeles lika illa för oss, även om det är på olika områden.

En gång till!

Alla de partier som nu är vill alltså att mord skall vara tillåtet. Det accepterar alltså inte jag, många härinne i drevet gör det, inte jag även om nu SD och eventuellt KD skulle vilja sänka åldern på barnen som skall dödas något. Detta är trots allt fullständigt emot Guds Ord so, never in my mind!

Dessutom som jag tidigare sagt så är ju nu också Åkesson för samkönade äktenskap, vilket är en enorm styggelse inför Gud. Och många här inne menar att en kristen borde stödja detta för han är lite mindre emot det, annars är man en som sviker Gud, lägg av alla ni!

Var och en får själv stå för att man försöker tvinga andra kristna att rösta på mördarvänliga och pervers vänliga partier. .

Men så till Kvp. Jag har själv gjort lumpen i Sverige och vet att man inte lärde sig att skjuta i benet när man tränade skjutning, utan man siktade för att döda, detta stödjer inte jag alls längre. Innan jag var frälst hade jag förmodligen kunnat döda i krig eftersom jag levde utan Guds Ande på den tiden, men efter att Guds Ande flyttade in när jag föddes på nytt så förvandlades mitt inre, och inte heller någonstans sen dess har jag sett att Jesus gett mig någon befallning om att döda. Jag vägrar fullständigt från och med nu att stödja en dödsskola som kostar miljarder, även om Kvp är det bästa partiet så är hela krigsindustrin ett verk av antikrist.

Och vill någon kalla mig för pascifist för att jag följer mitt hjärta och det jag tror är Guds vilja så gör det inget, då tycker jag att pascifist är något bra! Det betyder inte att jag inte skulle försvara min familj om fara hotar men jag behöver inte lära mig karate eller andra kampsporter, inte heller lära mig att skjuta för att döda för att kunna skydda min familj, och jag behöver heller alltså inte inhandla en massa vapen för att skydda dem, jag gör det med förtröstan på Herrens hjälp och kraft, det räcker alldeles nog för mig. Jag tror att Han förmår att bevara oss utan min egen styrka och utan att jag minerar mitt hem gentemot fiender.

Jesu Kristi frid...

Svara -   - 14/7-18 20:04 -


Daniel

SD är pro Israel och judarna, emot djurmisshandel, vill skärpa abortlagstiftiningen är emot samkönade äktenskap och emot antikrist EU och globalisering och emot islamisering. KD är för samkönade äktenskap och för EU, slapp inför islamiseringen valet är enkelt!

Svara -   - 15/7-18 00:36 -


Kalle

Svar till Leif Boman .

Så om valet står mellan aborter eller ännu mer aborter låter du hellre någon annan välja att det ska vara så många som möjligt?

Svara -   - 15/7-18 02:19 -


Leif Boman

Svar till Kalle.

Nej, du tolkar hela tiden in en felaktig vinkel av vad jag menar när jag gör mitt val. Jag kan för det första inte tyda vem som i verkligheten ljuger mest av alla dessa lögnare?

Jag ser alltså inte endast till abortfrågan vilket endast styrker att de alla inom riksdag och regering är indirekta mördare, utan det finns andra områden där dessa indirekt kommer att tycka att mord skall vara tillåtet på olika sorts människor. Det finns ett bakomliggande oberäkneligt rashat, och jag kan alltså inte urskilja vem som egentligen är den indirekt störste mördaren på sikt. Därför ger inte jag en chansröst på någon av dessa mördarvänliga.Tycker en politiker att vissa skall ha rättighet att döda andra så räcker det för mig att inte stödja denne. Då ser jag denne som en lögnaktig mördare som aldrig i förväg går att lita på!

Och, eftersom nu även Kvp vill fortsätta att stötta en dödsskola och hänger på i dessa hjulspår så kan jag inte veta vilket mördarblock av nuvarande två eller tre deras närvaro egentligen skulle komma att stötta?

Jag väljer helt enkelt att inte chansrösta på någon som anser att vi människor har rätt att döda andra!

Det är min inställning. Jag har helt enkelt inte förmågan att urskilja och döma vem av alla dessa som önskar mord som i slutänden är den störste mördaren i Herrens ögon och väljer därför att inte chansa? Jag överlåter detta därför till Herren!

Jesu Kristi frid......

Svara -   - 15/7-18 08:57 -


Lasse

Svar till Leif Boman .

https://youtu.be/bQW_az64fbk

Svara -   - 15/7-18 10:24 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



Tharo litšoantšo tsa Jesu e le Testamente ea Khale

Reader Mail ke Leif Katrina 

Ka mahlo a rōna a tsepame Jesu e le joalo (Baheb 12) ka batla, joale aa apoha ba bangata lipale tsa Testamente ea Khale le thuso Moea o.

0

Läs allt!


88 metsotsoana litaba tse molemo

Reader Mail ke David B

Litaba thabela. 

0

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

Läs allt!


Treenigheten förklarad på ett mycket enkelt sätt

Christer Åberg förklarar på ett mycket enkelt sätt treenigheten och hur Gud sände sin Son till världen som i sin tur sände den helige Anden.

1

Läs allt!


kotulo

Ke Tage Bergman 

kotulo

Tage Bergman abelana mehopolo thahasellisang mabapi le linako tse sa tšoaneng kotulo hore re bona ka Bibeleng. Tsena kotulo nako bua ka nako e tšoanang ha re ka lebella hore ho rapture tsa Seboka e bang teng.

7

Läs allt!


Hatet mot åsiktsfriheten

Detta klipp visar alltför tydligt att det finns ingen åsiktsfrihet i Sverige. För uttrycker du din åsikt blir du gripen av polisen!

Läs allt!


litholoana tsa pele

Ke Tage Bergman 

litholoana tsa pele

Ha tla ho rapture? E tla ba pele kapa ka mor'a matšoenyeho a ka? Ho na le mehopolo tse ngata ka eona, 'me maikutlo a fapana haholo. Re khutlela ka makhetlo-khetlo ho mangolo a hore batho ba bangata ba bonahala ho le thata ho e utloisisa. Ho ena le hoo, re ka sheba litšoantšo ba ruileng tsa Bibele tabeng ena, e leng e fana ka karabo e hlakileng. Ha re utloisisa ka lintho tsa motheo tsa lentsoe a boprofeta joale re ke ke hantle utloisisa seo ho leng thata ho feta ho hlalosa taba e potolohileng.

2

Läs allt!


Gay setopong peal

bell

The gay, pele e neng e SVT profil Pekka Heino bontšang bakeng sa khaotseng mongongoregi emisoa litloloko kereke lla manyenenyene ka Kungsholmen ka Stockholm. 

0

Läs allt!


Allah - månguden som var gift med solgudinnan med stjärnorna som sina döttrar

Månguden från alla fyra sidor. Notera månskäran snidade på bröstet.
Månguden från alla fyra sidor. Notera månskäran snidat på bröstet.

"Som vi ska se, så visar ovedersägliga bevis att guden Allah var en hednisk gudom. Faktum är att han var månguden som var gift med solgudinnan med stjärnorna som sina döttrar", skriver Dr. Robert Morey i detta studium om Allahs ursprung.

Läs allt!


The rapture, le Mohanyetsi oa Kreste 'me matšoenyeho a maholo a ke ho le bonolo ho utloisisa hore na o lumela ka Bibeleng

nyolohela

Ba ba neng ba lokela ho lula ba tsamaea khahlanong le ena, o ka e etsa kae kapa kae e mong, empa ha a le mona Apg29. Ke amohela ha mananetsamaiso le se propagating sa bokhelohi tsa Apg29!

10

Läs allt!


Mashano globalization tlhohlomiso botsoalle 'muso ka Sweden

Reader Mail ke lehra ke 

Sena ke e thahasellisang, hona joale matha koranta Metro tsoa le molaetsa (leqepheng la ka pele, le se le ha namela libakeng tse tletseng) ho rasaense theha mokhatlo oa lipolotiki ea reng Annie Lööf ka fumana hona ho leka tlang ho theha 'muso o le ba Tona-khōlō ea Sweden.

16

Läs allt!


Ea lefatše ho ea kholo ka ho fetisisa ea Bokreste a thelevishene khampani invests ka Nordic TBN ka Stockaryd

TBN Nordic ka Stockaryd

From Moqebelo, la 7 July, 2018 hona joale bonahala ho Media House Metsoalle, e qala TV2020 leng ka nako eo e ile ea Lifely Channel, tlas'a cha TBN Nordic.

0

Läs allt!


Fast makhetlo bakeng sa polao ea litleliniking Sweden

Fast makhetlo bakeng sa polao ea litleliniking Sweden

Ha ke e utloisise ka nepo, ho ke ho bolaea ha o bolaea motho e reroang, ha ho bolaea e rerile. Ho tloha ka ho ntšoa ha limpa thero, ho ke ke ha ho letho le empa ho bolaea!

6

Läs allt!


Elida etela Iseraele

Seswedishe Elida, bonngoe sekepe bakeng manyenyane Christian le demokrasi feela Bochabela bo Hare, ha a fihla ho Baiseraele.

2

Läs allt!


Turkey e investing ba limilione tse makholo ho haha ​​mamosleme hohle lefatšeng

Moske

'Muso oa Turkish e qeta ba limilione tse makholo ho haha ​​mamosleme ka nako e telele pakane ea ho hasa Islam pholletsa le lefatše. 

34

Läs allt!


Hijab bana rekiswa

British lefapha lebenkeleng ketane rekisetsa ho hijab bakeng sa bana ba banyenyane

The British lefapha lebenkeleng ketane Marks & Spencer limmaraka e barnhijab a loketse bakeng sa lilemo 6-8 selemo.

24

Läs allt!


Ha a ahloleloa ho hlola liheleng?

Kae kapa kae moo ke hlahetseng teng, kahoo a ne a nyehela poloko ea ka ho mphile. Ke ne ke sa pholoha hobane ke hlahile ka "naheng Christian", empa hobane Jesu o ne a batla ho 'na!

2

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Ha ho motho ea ka thetsa Jesu

Ha ho motho ea ka thetsa Jesu

Picture: dagen.se.

Hello selepe! Ho tloha ha ho etsa ho e qhekella Jesu joang?

6

Läs allt!


The rapture - o ile a hlohonolofatsa tšepo!

The rapture - o ile a hlohonolofatsa tšepo!

"The rapture ke phetoho oa balumeli phelang boiphihlelo ha Morena a furalla ho balumeli ba leholimong. Batho ba tla fumana ho le fetohe, a se na nang lefu. "

6

Läs allt!


U lokela ho etsa'ng ho lahlehileng ho e liheleng ka ho sa feleng?

7

Läs allt!


Noha bokamoso, mindfulness le yoga e le malumeli a Bochabela

Ke Holger Nilsson

Limakasineng tse ngata, 'me esita le likoranteng, ke linaleli tsa bonohe. Tebile hakae mochine ka phatlalatsa eng kapa eng e ka belaella ka sebele e tla a belaella.

7

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 42, lördag 20 oktober 2018 kl. 10:55

Jesus söker: Sibylla!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Ka la 10 December, oa ngola o re linaha tse setho sa Machaba a Kopaneng tlasa lefapha la tsa bojaki mahala

Ka la 10 December, li hatisa le tokomane bakeng sa Machaba a Kopaneng eo ha e le hantle bulela free bojaki.

41

Läs allt!


Senaste kommentarer


hore lenyalo le ba bong bo tšoanang e ka thibeloa ka ho Romania

hore lenyalo le ba bong bo tšoanang e ka thibeloa ka ho Romania

hore lenyalo le ba bong bo tšoanang e ka thibeloa ka ho Romania. Mafelo-bekeng ena, naha kgetho e kapa che ho fetola Molao wa Motheo e le hore lenyalo la hae feela e lokela ho ba tlamahano e pakeng tsa monna le mosali.

7

Läs allt!


Den oönskade - Del femton

Den oönskade

Fortsättningen på min livsberättelse från min barndom: När min inre tunna till slut blev överfull exploderade den.

9

Läs allt!


Moea o Halalelang o e tlosoa lefatšeng ka rapture ho

Hlahisa maikutlo ka ho LelFA 

Terompeta ka rapture

Mabapi le puisano ka ba "li ka hlōloa." A re ke re sheba temana ea koinegrekiska motheo.

56

Läs allt!


globalism ke eng

Hlahisa maikutlo ka ho LelFA 

Seo globalism ke

Globalism ke feela se hlasele 'likarolong tsohle tsa boitsebiso le sechaba ho etsa,' me ba EU ke mokhatlo o hlophisitsoeng oa la ntlha la oona - bonyane lipolotiking. 

54

Läs allt!


Mojuda ka Tel Aviv labalabela ho rapture

rapture

"Ke lora hore literompeta utloahetse, 'me ke ile ka mathela monyako o ka pele' me a sheba ka ntle. Batho ba likete ba tsoang ho sechaba sa Iseraele ho huloa fihlela ka maru 'me ba apere liaparo tse tšoeu le arohana ka sepakapakeng le Angel Gabriel leholimong ka holimo le ho letsa terompeta. "

24

Läs allt!


Karolo e sa batleheng metso e mene

tsebe

Pale e tšosang ea ho hōla ka ho libakeng tse ka thōko tse nang le lelapa a likhutsana.

14

Läs allt!


Congratulations Malle Lindberg lilemo tse 89

Kajeno ke tsomo moevangeli lilemo Malle Lindberg 89! O ile a hlaha 290,929th Malle Congratulations!

11

Läs allt!


batho ba 400 ba ile ba bolaoa ke tšisinyeho ea lefatše le tsunami ka Indonesia

Hoo e ka bang 400 batho ba ile ba bolaoa ke tšisinyeho ea lefatše le morago ga moo e tsunami e sehlekehlekeng sa Sulawesi Indonesia. About ba bangata ba tsoa likotsi 'me ba bangata sieo. 

3

Läs allt!


Annie Lööf setho sa lekunutu Trilateral Komisi

trilateral Komisi

Kajeno e senola Green Party Birger Schlaug le Malou Lindholm tsa Center Party moeta-pele Annie Lööf ke setho sa lekunutu globalist phahameng sechabeng mokhatlo o hlophisitsoeng, Komisi Trilateral. 

205

Läs allt!


Tla Annie Lööf tona-khōlō?

Tla Annie Lööf tona-khōlō?

Picture: vn.se. 

Ea e-ba Center Party moeta-pele Annie Lööf memeloa Bilderberg sebokeng ka 2017 hore o ne a tla Sweden le tona-khōlō e tlang?

21

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt

STÖD APG29

Du kan ge på tre olika sätt:

  • Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4
  • Swish: 070 935 66 96
  • Paypal

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 446 392 740 sidvisningar på Apg29!

Apg29 har just nu 16 961 bloggartiklar, 90 955 kommentarer och 59 087 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab | SoundCloud

TA EMOT JESUS!

↑ Upp