Surfar nu: 361 www.apg29.nu

IBhayibheli lifundisa ukuthi umhlaba ... ROUND!

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1448446463-jorden-platt-med-kupol.jpg

Akukho ndawo eBhayibhelini lapho lithi umhlaba uyisicaba - kunalokho uthi kungcono round! Lapho iBhayibheli likhuluma umhlaba "ekhoneni" njengoba kuba ulimi ezibukwayo ngendlela efanayo ngokuthi "izinkanyezi zokusa zahlabelela kanyekanye."

Lapho mina muva wabhala isihloko ukuthi kukhona nalabo abakholelwa ukuthi umhlaba uyisicaba ngakho ukubeka lokhu, bamangala eziningi, ingxoxo ngempela umhlaba uyisicaba noma round.

Manje, empeleni Ngangicabanga ukuthi kuzoba nengxoxo imibono, kodwa lokho bayamangala kimi wukuthi kukhona amaKristu ungaqiniseki ukuthi umhlaba uyisicaba noma round. Ngobuciko uthi ke ukuthi "akunandaba uma umhlaba uyisiyingi noma flat, Ngisakholwa ukuthi uNkulunkulu wadala umhlaba." 

Isizathu salokho isitatimende ngoba benomuzwa kukhona amavesi abonisa ukuthi umhlaba uyisicaba, futhi idideke futhi abazi ukuthi yini okufanele bayikholelwe. 

Ngicabanga lokhu kuyadabukisa ngoba kuveza ukuthi ukufunda iBhayibheli hhayi kahle kakhulu, futhi unga kahle kakhulu, ngoba iBhayibheli ngokucacile uthi umhlaba uyisiyingi, futhi iBhayibheli likhuluma ndawo ukuthi kuyoba flat. 

asinazo izithombe

Lapho iBhayibheli lithi umhlaba wawuzoba emakhoneni, isibonelo, uJobe 38:13, kuba asinazo izithombe . Sibona lokhu ngokucacile uma sifunda leli vesi ngokomongo hhayi nje okwenza i lesisho angawodwa. inombolo Rule umuntu njalo sifunda izinto nesimongcondvo.

Jobe 38: 9-18

Ubani owabeka ulwandle ngezicabha lapho lizwakala nokungibulala kwasesibelethweni, 9 lapho ngabeka amafu kuya sigqoka futhi ake ebumnyameni babe kusungulwa, 10 lapho nganquma ke futhi ngamisa imigoqo nezicabha ngoba, 11 uthi, " lapha uze, kodwa akukho okunye, lokhu kufanele amaza akho aziqhenyayo ayakumiswa, '? 12 Ingabe kusukela kuqale izinsuku zakho, wayala usuku entathakusa futhi wakhetha kokusa endaweni 13 lapho engenza Earth emagumbini alo, ukuze ababi bangase ayonyakaziswa kuwo? 14 Khona-ke ukushintsha ifomu umhlaba lophawu lokunamathisela, futhi eyandayo abasafufusa njengoba imvunulo entsha. 15 Lapho ababi ukukhanya yabo, lengalo iziphakamisile zonke ukugqashula kuyo. 16 Ingabe wehlele izinsiza olwandle wahamba phansi ezijulile? 17 Amasango okufa uwavulelwe, uye wazibona nasethunzini lokufa nezimbobo? 18 Uye wakwazi ukubona ngale expanses komhlaba? Ngivumele ngazi

Elinye ivesi ukuthi ngokuvamile futhi wachaza ngokuyiphutha ukuthi umhlaba uyisicaba futhi has emagumbini omane kukhona IsAmbulo 7: 1st

Rev 7: 1 

Khona-ke ngabona izingelosi ezine zimi emagumbini amane, zibamba imimoya emine yomhlaba zayiqinisa, ukuze kungabikho moya ngabe nishaye emhlabeni noma ulwandle noma ngokumelene kwanoma yimuphi umuthi.

Kodwa lokhu kumane incazelo yomine yomhlaba. North, South, eMpumalanga naseNtshonalanga. Kungani ukufunda noma yini engekho embhalweni? Ithi lutho, isibonelo, ukuthi umhlaba uyoba flat lokhu. 

Ngaphezu kwalokho, kumelwe singakhohlwa IsAm 7: 1 sichaza umbono - umbono - okusho ukuthi akudingeki ukuba ngokoqobo ibukeke ngoba amaphuzu futhi ufuna ukufanekisa - iqiniso sobala.

Kukangaki thina ayisho ukuthi "ilanga liphuma" lapho siyazi ukuthi ilanga abakwazi "hamba" ngoba awunawo imilenze! Ngisho SMHI likhuluma 'Sunrise ne kwelanga "   naphezu amanye kufanele ukuba azi ukuthi umhlaba ukuthi uzungeza ilanga, ebe!

ivesi Uqondwa IBhayibheli

Uhlangothi IsiZulu  AnswersInGenesis  uchaza ukuhlukahluka yemiBhalo Ngokuvamile abantu abaningi abasiqondi ukuthi umhlaba uyoba flat.

Kulo mongo ngimelwe yisho iphupho umbono seNkosi uNebukadinesari zikaDaniyeli isahluko ezine:

Dan 4: 7-8

Lokhu kwakuwumnikelo ka-umbono ukuthi kwadingeka embhedeni wami: Ngabona embonweni wami isihlahla phakathi komhlaba, futhi umsindo waba mkhulu kakhulu. 8 umuthi wawubukeka nenkulu futhi enamandla, futhi ophakeme kangangokuthi sawo sifinyelela esibhakabhakeni kanti uvele ekupheleni komhlaba. 

Lokhu ngokuvamile nazo ezifakwe njengephuzu lokuphikisa ukuthi iBhayibheli likhuluma emhlabeni flat ngoba isihlahla "yavela ekupheleni umhlaba". Kodwa lokhu futhi lowo umbukwane - futhi iphupho - namaphupho ikhanyisa akuyona indlela esibukeka ngayo ngokoqobo ngaso sonke isikhathi. Futhi okwesibili, kuba izithombe futhi uDaniyeli wayenengqondo ohumushayo, njengoba sibona kamuva kulesi sahluko! inombolo Rule eyodwa: Funda njalo konke umongo!

Ingabe umhlaba ezinsikeni?

Ngaphambi siya phambili ku lesi sihloko ezithakazelisayo, Kufanele ngibalule lutho mayelana yini emhlabeni, babefika beme ezinsikeni, okuyinto wena ozibona esithombeni phezulu. Ingabe yile ndlela ngempela iBhayibheli?

Jobe 38: 4-7

Wawukuphi wena uma ngabeka isisekelo yomhlaba? Phendula, uma une ukuthi ukuqonda. 5 Ubani isinqumo Ubukhulu bakhe, uyazi! Futhi Ngubani owelula umucu wokulinganisa phezu kwawo? 6 Lapho benza wakhe yiwona mgogodla  sezikhungo zabo? Ubani owabeka itshe legumbi lakhe, 7 lapho izinkanyezi zokusa zahlabelela kanyekanye, nawo onke amadodana kaNkulunkulu ajabula, na?

Nalapha futhi, lesi sithombe. Sikhuluma "izinkanyezi zokusa zahlabelela kanyekanye," Ubani ozibonile inkanyezi ukucula? Kukhona inkulumo ka 'Umucu "futhi" itshe legumbi ". Lezi izithombe ekhuluma ubukhulu bukaNkulunkulu nombuso zokudala. Ngakho: Jobe akuchazi umhlaba, babefika beme ezinsikeni isithombe phezulu lesi sihloko sibonisa.

IBhayibheli lichaza round eyindilinga emhlabeni eminyakeni eyizinkulungwane edlule

Ezinkulungwaneni zeminyaka edlule kwenza iBhayibheli incazelo enembile Earth. Futhi lokhu ingaphambi kwazo zonke ubuchwepheshe yasungulwa, ezifana amakhamera izibonakude, isikhala namarokhethi, iziphuphutheki kanye nokunye.

Isaya 40:22

Ethandana esihlalweni sobukhosi ngenhla komhlaba nxazonke , futhi abahlali bayo bangamadodana abanjengezintethe; Nguye ngubani zibhebhetheka amazulu njengendlela kwesihenqo, awendlale njengokungathi itende okuzohlalwa kulo e.

amazwi 8:27

Lapho elungiselela amazulu, ngangikhona, lapho esiyingelezini sezulu a sphere of ekujuleni, 

Jobe 26: 7

Welula amazulu kuya inyakatho endaweni engenalutho, yena kusekelwe umhlaba phezu kweze .

Jobe 26:10

Kuvele kunina arched , yena wahlala kulo amanzi, lapho ukukhanya akhelene nobumnyama.

Ku-Isaya 42:22 lithi umhlaba uyisiyingi, okuyinto iBhayibheli 1917, nge. NIV ongaba nesizathu abuyiselwe le. Kodwa embhalweni wokuqala uthi " חוג- chuwg " okusho " umbuthano " kodwa lingasho futhi " round " noma " sphere ". 

Ayisho eBhayibhelini ukuthi umhlaba uyisicaba

Akukho ndawo eBhayibhelini lapho ukuthi umhlaba uyisicaba. Kukhona ndawo kuNkulunkulu "esihlalweni sobukhosi ngenhla flatness emhlabeni," kodwa kunalokho lithi uNkulunkulu "esihlalweni sobukhosi ngenhla komhlaba nxazonke." Lena lobo bufakazi obucacile kweBhayibheli okuthi into.

Yini lena okungenzeka ukuthi kushaqise wukuthi ziningi abakholelwa ukuthi umhlaba uyisicaba - ngisho abaseSweden. Kodwa thina akudingeki ukuba usosayensi ukuqonda ukuthi umhlaba uyisiyingi. Wena nje ukufunda iBhayibheli.

Ilanga nenyanga are lingana

Uma sithatha out agumenti kholwa flat 'kanjalo hhayi iBhayibheli. Bathi ilanga nenyanga bayalingana. Inyanga kungaba zizinkulu ilanga awuhambisani neBhayibheli, njengoba 1 Eksodusi 1:16 uthi:

UNkulunkulu wazenza izinkanyiso ezimbili ezinkulu, inkanyiso enkulu ukuba ibuse imini nenkanyiso encane ukuba ibuse ubusuku, kanye nezinkanyezi.

Lapha kuyacaca ukuthi ilanga inkulu kakhulu inyanga!

Ukuze siphendule lowo kubonisa ngokoqobo: Funda iBhayibheli futhi abakholelwa kulo!

Ayobe kufakazela umhlaba nxazonke

Ekugcineni ngifuna sikusho Ukuqaphela kukaJesu ukuthi umhlaba uyisiyingi, lapho iza ukubuyisa zonke kholwa Ayobe kungenzeka nganoma isiphi isikhathi.

Luka 17: 31-35

Uma umuntu ngalolo suku phezulu ophahleni futhi babe izinto zabo kule ndlu, makangamshiyi ukwehla ukuwathola. Ngokufanayo, umuntu osensimini angabuyeli emuva ekhaya. 32 Khumbulani umkaLoti! 33 Ngokuba yilowo nalowo othanda ukusindisa ukuphila kwakhe uyakulahlekelwa yikho; kepha olahlekelwa ngukuphila kwakhe khweza it. 34 Mina ngithi kuwe, Ngalobo busuku , amadoda amabili in embhedeni owodwa. Yilawo uyakuba athathwe, omunye kwesokunxele. 35 ababili boba besila ndawonye. Lowo uyothathwa futhi omunye ahambe.

Lesi sigaba bible nakanjani emangalisayo! Ngesikhathi uJesu efika alethe ekhaya labo abakholwa kuye e ayobe waseBhayibhelini ngeke kwenzeke uma kanyekanye imini nobusuku Emhlabeni. Omunye uhlangothi lwembulunga ke namuhla, kuyilapho omunye ebusuku lapho ayobe isikhashana kwenzeka!

Abangane, sinethemba elihle abakholelwa kuJesu!

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1448461619-jorden-uppryckandet.jpg


umthombo: 

Tack för att du läser Apg29. DELA gärna till dina vänner. Du kan också stödja Apg29 genom att sätta in en valfri GÅVA på BANKKONTO 8169-5,303 725 382-4. På internetbanken går det att ställa in så att du automatiskt ger en summa varje månad. Men om du hellre vill kan du SWISHA in en frivillig summa på 070 935 66 96. Tack.


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades torsdag 1 januari 1970 01:00 | | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

37 kommentarer

Troende 29/3-2018, 00:07

Det är muslimer som påstår att jorden är platt.

Svara


Johan 29/3-2018, 09:53

Kjell Sjöberg förstod "jordens fyra hörn" som Alaskas NV hörn, Rysslands NÖ "hörn", Kap Horn och den Sydöstligaste punkten på Nya Zeeland. Han åkte till dessa platser och hade bönemöten och på Nya Zeeland så vittnade han om att de fick se en stor ängel med draget svärd, stå ute på havet.

Svara


Johan 29/3-2018, 10:39

Svar till Johan.

Det kanske bör tilläggas att bönemannen och profilen inom frikyrkligheten, Kjell Sjöberg, knappast trodde att jorden var platt.

Svara


Sam G Ö 29/3-2018, 13:42

Man ser den välvda horisonten när man sitter på stranden och blickar ut över havet där det möter himlen. En underbar syn som talar om att jorden är rund. Jorden är ju ändå en liten vrå av Guds domän, som det heter i sången "Så stor är Gud, han råder över världar mång, åt honom kan jag tryggt mig anförtro".

Svara


Daniel Eriksson 29/3-2018, 14:49

Jag tror att jorden är platt, och det finns många bibelord som också pekar i den riktningen: http://testingtheglobe.com/bible.html

Svara


Daniel Eriksson 29/3-2018, 14:50

Jag tror att jorden är platt och det finns många bibelord som pekar i den riktningen: http://testingtheglobe.com/bible.html

Svara


Anon 29/3-2018, 15:26

Haha, fortsätt kämpa emot bara.. Ju mer man sätter sig in i det hela så kommer man fram till att den faktiskt är platt, då vatten ligger plant/rakt o inte böjer sig bl. A Men kul o se mer o mer media som tar upp detta o försöker försvara den Runda jorden 😊 The truth Will set you free 👍🏻 nej jag är inte kristen, nej jag är inte muslim utan jag har gjort min egen uppfattning av bådas sidor (rund/platt) och det väger bra mkt tyngre på vågen att jorden skulle vara platt...

Svara


Martin Kihlström 29/3-2018, 17:14

Svar till Daniel Eriksson.

Skämtar du med mig. Varför lyser inte solen i Australien samtidigt som i Sverige då?

Svara


Peter Hall 29/3-2018, 18:23

Om någon den dagen är uppe på taket och har sina tillhörigheter i huset, skall han inte gå ner och hämta dem.

Får man så gott om tid på sig inför "uppryckningen", att man kan bestämma sig för att stanna kvar på taket och avvakta händelseutvecklingen?

Först skulle de i Kristus uppstå. Antag att uppståndelsen, om tiden är inne, sker omedelbart för en Kristi lärljunge, om han befinner sig i dödsriket. Luk.20:35-36

De som fortfarande är i livet och har lämnats kvar borde då också förväntas somna in i döden, innan de kan uppstå som den förstnämnda gruppen.

Varför heter det annars; "vi som leva och har lämnats kvar"?

Om Bibeln vill att vi skall tro, att alla rycks upp på samma gång, varför då nämna att några har lämnats kvar?

Det torde tyda på, att uppståndelsen sker efter att en lärljunge har dött. Då förblir världen ovetande, eftersom den aldrig får veta vad som händer med en människa efter döden. Dessutom kan vi bortse från skräckscenariot på jorden, om "uppryckningen" skulle drabba människor i full verksamhet när de utför sina viktiga sysslor.

Svara


Daniel Eriksson 29/3-2018, 19:09

Svar till Tomas N.

Det kan bli väldigt fel när man tolkar all text i Bibeln exakt bokstavligt.

Historien om Adam och Eva kanske inte ska tolkas bokstavligt heller? Vi kanske kommer från aporna? Det kanske finns väldigt mycket som inte ska tolkas bokstavligt, var ska man dra gränsen?

Jag skulle tro att hela denna flat Earth rörelse har uppstått och drivs av olika avslöjanden av Nasa och Månlandningen. Jag skulle tro att hela denna flat Earth rörelse har uppstått och drivs av olika avslöjanden av Nasa och Månlandningen.

Möjligt, men den kommer också grundläggande från experiment med luftbalonger på hög höjd där det tydligt kan ses att jorden är platt, samt från laser experiment där man kan bevisa att vatten inte har kurvat sig.

Svara


Rolf 29/3-2018, 23:02

Det är helt riktigt och inte bara i bibeln visas att jorden är rund. Även de gamla grekernas filosofer ansåg detta och någon bevisade till och med detta matematiskt. Kommer ej ihåg namnet nu. Det är en skröna att flertalet trodde den var platt. Astronomikunskapen var större än vi tror långt tillbaks i tiden. Få har trott att Jorden var platt bland de lärde. Lekmän (obildade) vågar jag inte uttala mig om men det är möjligt att de trodde på en platt Jord långt fram i tiden.

Svara


Daniel Eriksson 30/3-2018, 01:07

Även de gamla grekernas filosofer ansåg detta och någon bevisade till och med detta matematiskt. Även de gamla grekernas filosofer ansåg detta och någon bevisade till och med detta matematiskt.

Intressant, du kanske tror på Darwins evolutionsteori också?

Svara


Johan 30/3-2018, 10:29

Hur kommer det sig att man t ex kan segla jorden runt, dvs runda jorden, om jorden skulle vara platt? 😲😖

Svara


Tomas N 30/3-2018, 13:50

Svar till Daniel Eriksson.

Du frågar vart skall man dra gränsen

Det är väl exakt det som är det svåra. Utan att citera bibelverser så är det ju så att det kristna livet skall vara ett liv som är väglett av sanning. Visserligen nåd och kärlek också,men sanning. Sanningen som Jesus pratar om är främst fokuserad på Guds gåva om evigt liv och sanningar om Guds rike.

Men sanningar om Guds skapelse och allt som tillhör människans liv vill Gud uppenbara och visa för alla. Samtidigt som lögnen är djävulens rike och signum.

Man behöver inte kunna och veta allt absolut. Men linjen som du frågar efter går där sanningen manifesteras och där god frukt följer. Det är den vägen vi skall gå.

Det finns en hel del inriktningar tyvärr eller lösryckta partier i Bibeln som människor har tolkat fel.Eftersom frukten vittnar om vad som är sant,så borde det vara lätt att omvända sig från felaktigheter.

Men bra Gudsfruktan kan även resultera i en överdrriven nitälskan för Bibeltexter. Det är Gud och Hans rike vi tillhör och lever i . Bibeln är ett levande ord som hjälper oss och vittnar om Guds karaktär och ordningar,men när vi missförstår ,misstolkar och övertolkar så blir det inte bra.

Om någon vill kalla detta för liberalteologi,så visar det bara på att de inte förstått vad jag menar.

Människan är inte perfekt,men i vår vandring och strävan efter Gud kan vi se Gudomlighet och härlighet manifesteras.

Plattjordsrörelsen leder väl inte så många till tro eller stärker troende i sin vandring? Kan det hindra människor från att komma till tro? Det tror jag i alla fall

Värt att tänka på

Glad Påsk!

Svara


AnnMarie 30/3-2018, 13:52

Tänk om jorden är oval eller rektangulär!?😁🤣

Svara


Daniel Eriksson 30/3-2018, 18:21

Svar till AnnMarie.

Tänk om jorden är oval eller rektangulär!?

Nej, det kan den inte vara, det står att jorden är en cirkel i Jes 40:22

Svara


Daniel Eriksson 30/3-2018, 18:22

Svar till Johan.

Hur kommer det sig att man t ex kan segla jorden runt, dvs runda jorden, om jorden skulle vara platt?

Det är för att man seglar i en cirkel runt, undersök gärna på egen hand plattajordsmodellen, finns många videos på youtube, så förstår du mer sedan hur modellen fungerar.

Svara


Tomas N 30/3-2018, 20:08

Svar till Tomas N.

För att bli mera konkret. Bibelns texter som används för att "bevisa " jordens form är alla metaforer och uttryck för att beskriva och sätta fokus på Guds allmakt och storhet.

Inte att undervisa hur jorden ser ut. Israel och de omliggande nationerna var inte sjöfararnationer,utan landområden och öken. Att tala om jordens fyra hörn är en extension av att tänka sig i makroskala av ett fält,socken eller nation.

Det finns många flatearthers som på alla sätt är vakna och smarta människor.Men det verkar som alla s k bevis ,beräkningar och teorier har förblindat dem. De tänker inte längre klart och använder även bibelord för att befästa sina teorier

I dessa tider så finns ur ett kristet perspektiv bara två kategorier människor. De som samlar människor för Jesus och de som skingrar och hindrar människor från att komma till Gud. Jag tror dessa tider är så allvarliga att man inte har råd,tid eller utrymme att ägna sig åt sådant som inte hjälper Guds rike och människor.

Jag skulle kunna fortsätta med enklare argument varför jorden är rund.

Christer,jag anar varför du postar dessa artiklar . Men jag tror inte någon i flatearthlägret kommer låta sig bevisas av bibelverser.

Det handlar tror jag om att släppa taget om det som man är övertygad om och att se frukten av det man är sysselsatt med. Det bär en dålig frukt tyvärr

Med tanke på vilken dag och helg detta är ,hur Jesus led och dog för oss,så borde det leda oss till att följa Honom i en ren efterföljelse.

Svara


Johan 30/3-2018, 21:13

Svar till Daniel Eriksson.

Det finns mycket skräp på youtube!

Du tror inte att vi hade fått höra mängder av rapporter vid det här laget, om folk som kommit till och sett kanten på jorden, om den vore platt???

Svara


Daniel Eriksson 30/3-2018, 23:14

Du tror inte att vi hade fått höra mängder av rapporter vid det här laget, om folk som kommit till och sett kanten på jorden, om den vore platt???

Nej, det tror jag inte, minst 2 expeditioner har försökt och aldrig kommit tillbaka. Samt sedan länge är den s.k. sydpolen ett militärt område och det är förbjudet att beträda området.

Svara


Johan 31/3-2018, 00:03

Svar till Daniel Eriksson.

sedan länge är den s.k. sydpolen ett militärt område och det är förbjudet att beträda området.

Vad har du fått detta ifrån? Det är ju inte sant! Sydpolen är en demilitariserad zon, med forskningsstationer från 12 olika länder.

https://www.apg29.nu/a/2zj

F ö går det att segla runt hela Sydpolen på inte alltför många dagar. Hur får du ihop geometrin med att hela den långa kanten på jorden, som du menar skulle finnas vid Sydpolen går att segla runt på några dagar?

Dessutom nådde Admundsen Sydpolen den 14 dec 1911, vilket du kan läsa om här,

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Roald_Amundsen

och sedan dess är det många som har gjort om den bedriften och varit där.

F ö har vi sedan länge haft flygplan som naturligtvis hade sett och utforskat en eventuell kant.

Du måste tro att det finns en enorm konspiration av världens alla piloter, upptäcksresanden, vetenskapsmän och rymdfarare etc., som alla ljuger för dig och itan att någon av dem läcker ut sanningen. 😏

Svara


Johan 31/3-2018, 00:11

Svar till Daniel Eriksson.

Jag förstår det som att du tror på bokstavligt på Bibeln, vilket är bra. Det gör jag också, och det läser vi att också Jesus gör. Samtidigt, när det finns så överväldigande bevis på att jorden är ett klot, borde du nog omvärdera hur du läser och förstår de passager där du tycker att Bibeln säger att jorden är platt. Kan det vara så att det inte är Gud som säger att jorden är platt, utan att i något fall visar det bara på hur den människa som skrev, uppfattade jorden?

Svara


Daniel Eriksson 31/3-2018, 01:12

Kan det vara så att det inte är Gud som säger att jorden är platt, utan att i något fall visar det bara på hur den människa som skrev, uppfattade jorden?

Jaha, så Guds ord är inte egentligen Guds ord, utan hur människan uppfattar saker?

Svara


Daniel Eriksson 31/3-2018, 01:17

Svar till Johan.

Vad har du fått detta ifrån? Det är ju inte sant! Sydpolen är en demilitariserad zon, med forskningsstationer från 12 olika länder.Vad har du fått detta ifrån? Det är ju inte sant! Sydpolen är en demilitariserad zon, med forskningsstationer från 12 olika länder.

Läs gärna om "16 AREAS RESTRICTED UNDER ANTARCTIC TREATY" https://www.nytimes.com/1985/10/20/us/16-areas-restricted-under-antarctic-treaty.html

Svara


Johan 31/3-2018, 04:29

Svar till Daniel Eriksson.

Jaha, så Guds ord är inte egentligen Guds ord, utan hur människan uppfattar saker?

När man läser Bibeln, Guds Ord, behöver man förstå vad det är man läser. Bibeln innehåller profetia, bud, andliga sanningar och historia.

Att den innehåller hur människor uppfattar saker tillhör dess historiska beskrivningar. Guds Ord berättar också hur människor ljuger, medan den säger att Gud kan inte ljuga. Den berättar hur människor vill ha hämnd, hur de sviker, bedrar och förråder. Ingenting av detta är vad Gud gör utan Guds Ord som berättar om hur människor är, uppfattar och gör.

Svara


Johan 31/3-2018, 05:09

Svar till Daniel Eriksson.

Läs gärna om "16 AREAS RESTRICTED UNDER ANTARCTIC TREATY" https://www.nytimes.com/1985/10/20/us/16-areas-restricted-under-antarctic-treaty.html

Ja?

'Restricted area' betyder 'skyddsområde' på svenska och är, enligt artikeln, 16 områden med särskilt värde vad gäller miljön. Det står att dessa ska skyddas från utvinning av metaller och annat, som de olika länderna med forskningsaktiviteter på Antarktis, Sydpolen, kan vilja göra.

De handlar alltså varken om att det skulle vara militära områden, vilket är förbjudet, eller om att turister, allmänheten, inte skulle ha tillgång till dessa områden.

Vem som helst kan alltså åka till Antarktis och på egen hand undersöka hela kontinenten. Det finns heller inga restriktioner v g att flyga över Antarktis, Sydpolen.

Så skippa alla youtube-videos med verklighetsfrånvända konspirationsteorier och använd förståndet istället!

Mvh

Svara


Daniel Eriksson 31/3-2018, 18:56

Svar till Johan.

Så skippa alla youtube-videos med verklighetsfrånvända konspirationsteorier och använd förståndet istället!Så skippa alla youtube-videos med verklighetsfrånvända konspirationsteorier och använd förståndet istället!

Detta har inget med youtube att göra, de flesta av mina källor är från andra kristna och även okristna för den delen som delar med sig av sina egna undersökningar och upptäckter tillsammans med mina egna upptäckter. Och min grundkälla är alltid vad som står i Guds ord, att jorden står på pelare och är satt ett himlavalv över (firmament) och att över himlavalvet finns vatten (inte vacuum som hävdas) och att jorden skapades först, och inte solen som krävs för en glob-jord.

Svara


Johan 31/3-2018, 19:34

Svar till Daniel Eriksson.

Har du tänkt på att "jordens pelare", t ex skulle kunna vara de naturlagar och de krafter, som håller jorden i omloppsbana runt solen, pga solens dragningskraft, samt den gravitationskraft som håller oss människor kvar på jorden?

Att det skulle handla om att jorden är platt och står på bokstavliga pelare, finns det som sagt överväldigande bevis för att så inte är fallet.

Men, du verkar vara förlorad för mottagandet av logiska argument. Tyvärr kommer de flesta att betrakta dig som en knäppgök, om du för fram att du tror att jorden är platt.

Du tror att Bibeln säger att jorden är platt, men där tar du fel! Man måste läsa allt som står i ett ämne i Bibeln, utan att klippa och klistra, om man ska förstå Sanningen.

Jag hoppas innerligt att du inte också är förlorad för Evangeliet, ty om man läser Bibeln såsom du gör så är nog den risken uppenbar.

Mvh

Svara


H 3/4-2018, 01:37

Folk, det här är vad djävulen vill: att så osämja, att så tvivel, att splittra, och att stjäla kraft och tid från Guds folk till sådant som inte bygger upp och inte frälser. Lyft ögonen!

Svara


Johan 3/4-2018, 08:51

Svar till H.

"så osämja... splittra"

Tycker du det?

Själv tycker jag denna din kommentar här var helt malplacerad. Det samtal som har förts här anser jag har varit civiliserat och i en ganska så god ton. Man måste väl få föra samtal om teologiska spörsmål???

Svara


H 3/4-2018, 09:44

Svar till Johan. Ja, det tycker jag. Många människor kommer till denna blogg för att man söker frälsningen. Är den inte till för det? Och vad får vi möta? Efter många blogginlägg här får vi i kommentarerna möta kristna som inte är överens. Om ni själva inte är överens, vad ska en sökare tro på? Kommentarerna t.ex. här ovan kanske låter som en trevlig diskussion för dig, men det kan skada den som söker. Vad ska en sökare tro på? I bibeln står att ni ska komma överens inom era egna led och inte inför andra.

Svara


AnnMarie 3/4-2018, 10:28

H

Om vi håller med varandra om allting fast vi inte håller med här blir det förmodligen en chock för den som är nyfrälst pch söker sig till en församling för där tiger man nog inte om man har en annan uppfattning.

Svara


Mikael W 3/4-2018, 12:16

Svar till Johan.

Jorden är vare sig platt eller rund (sfärisk/klotformad). Redan på 1600-talet så antog Isaac Newton att jorden är en rotationsellipsoid. Senare utförda beräkningar har visat att diametern vid ekvatorn är 12 756 kilometer, emedan avståndet mellan Nord- och Sydpolen är ca 43 kilometer kortare. Mätningarna bekräftade således Newtons teori, att jorden inte är en sfär/klot/rund utan är lite tillplattad vid de båda polerna, en s.k rotationsellipsoid.

Att uttrycka sig med den här typen av terminologi i bibeln hade varit oförnuftigt eftersom ingen då hade förstått detta på t.ex 1500-talet. Bibeln är ju skriven i en tidlös anda för att kunna förstås av varje enskild individ som lever under olika tidsepoker. Bibeln är helt enkelt perfekt, i alla avseenden

Svara


Johan 3/4-2018, 22:18

Svar till H.

Ja, det tycker jag. Många människor kommer till denna blogg för att man söker frälsningen. Är den inte till för det? Och vad får vi möta? Efter många blogginlägg här får vi i kommentarerna möta kristna som inte är överens. Om ni själva inte är överens, vad ska en sökare tro på?

Jag tror inte det är någon nyhet för de flesta icke-kristna, att det finns frågor som kristna inte är övrerens om. Dessutom så är samtalen upplysande! Många som läser här får själva mer uppenbarelse och har också möjlighet att bilda sig en egen uppfattning i olika lärofrågor.

Du har förvisso rätt att tycka vad du vill. Själv är jag lite trött på alla sådana kommentarer som din, vilka jag ofta uppfattar som gnälliga och malplacerade, med något undantag. Jag tror att sådana kommentarer är mer skadliga än själva samtalen, då de ofta påskiner att det finns skadlig osämja och dåligt tonläge, även när det inte alls är fallet att det är så.

Men du kanske tycker att man inte ska ha bloggar som apg29 ö h t?

I s f får du ju alltid kontakta Christer Åberg och framföra det, till honom direkt.

Mvh

Svara


Johan 3/4-2018, 22:21

Svar till Mikael W.

Bibeln är helt enkelt perfekt, i alla avseenden

Amen!

Svara


PT 4/4-2018, 14:50

The flat earth society has members all around the globe:-)

Svara


Johan 4/4-2018, 15:10

Svar till PT.

Ha, ha, ha! 😆

Very funny!

Did you know that flat earth society is all for globalization? :-)

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 35, måndag 26 augusti 2019 kl. 11:29

Jesus söker: Östen!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
måndag 26 augusti 2019 10:03

Be för min man att han inte pressar så hårt med förändringar vi behöver lugn. Amen Gud är god.


Morsan reklam


Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp