737 online! | Sidvisningar idag: 188 505 | Igår: 193 167 |

www.apg29.nu

Annons

Gospelfy.se


Menyn är högst upp till vänster!
Prenumerera gratis på Apg29:s nyhetsmejl:

Billy Grahams död profetiskt?

Av Mikael Walfridsson 

Billy Graham

Världsevangelisten Billy Graham har precis avlidit 99 år gammal, och gått hem till Herren. I förbindelse med Billy Grahams död, finns en del utombibliska profetior som kan vara intressanta att nämna. En del av dem knyter nämligen Billys bortgång, till ett snarligt uppryckande och dom.

Profetior knutna till Billys bortgång

Den första profetia blev delad av Maurice Sklar, den 1 december 2011:

“I am taking Billy Graham home to heaven soon. When you see this, know that My time of grace for the Gentile nations is coming to a close.

”Snart kommer jag att ta hem Billy Graham till himlen. När du ser detta, så vet du att min tid av nåd för hedna nationerna är på väg att ta slut”.

Den andra kom från TD Hale:

“Look to when I take my servant Billy Graham home. When I do, it shall be a prophetic sign that the Age of grace will end soon after.”

“Titta efter när jag tar hem min tjänare Billy Graham. När det sker, ska det vara ett profetiskt tecken på att nådens tidsålder snart kommer att ta slut därefter”.

Den tredje är från Greg Herrin, 10 Juli 2009:

”Shortly after I call Billy Graham home, I will come for my people”.

“Kort tid efter att jag kallar Billy Graham hem, kommer jag efter mitt folk”.

Avslutning

Det här är utombibliska profetior som alla ska prövas. Men det är intressant att det finns profetior som är knutna till Billys hemgång till Herren. Profetior som alltså talar om både en kommande dom och ett snarligt uppryckande.

Jesus Kommer Snart!


Mikael Walfridsson


Källa:


Läs också:

---
OBS: Läsarmejl, artiklar och kommentarer som är skrivna av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte alltid delar. Mina artiklar är oftast osignerade.  


submit to reddit

Skriv ut Bädda in Mejla


Publicerat av Christer Åberg torsdag 22 februari 2018 21:20 | #billy graham #profetia | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

STÖD APG29!
Swisha: 070 935 66 96


115 kommentarer

J.J.

Nu vill jag ej vara en "glädjedödare" men jag har prövat det som förs fram här (för jag längtar verkligen efter att Herren Jesus kommer och rycker oss hem) MEN Maurice Sklar har haft väldigt många profetior som visat sig vara falska då de ej inträffat. Billy Graham predikade mot vad Bibeln säger och hyllade bl.a. RKK. Hans samröre med K Hagin, K Copeland m.fl. talar inte heller till hans fördel.

Med det sagt, tror jag, är det ändå inte är långt bort till uppryckandet (p.g.a. tidstecken och annat). Dock efter att ha prövat dessa mäns uttalanden gentemot vad Bibeln säger så sätter jag ej ngn tilltro till dessa "profetior".

Läs Hesekiel kap. 13 och 5 Mosebok kap. 18 och pröva därefter profetiorna som Sklar framfört.

Men jag tackar dig Mikael W för att du tagit dig tid och skrivit ned dessa så vi kan pröva.

"Och om du tänker i ditt hjärta: Hur skall vi känna igen det ord som HERREN inte har talat? så vet: När profeten talar i HERRENS namn och det han säger inte sker och inte går i uppfyllelse, då är detta något som HERREN inte har talat. I sin förmätenhet har profeten talat. Du skall inte vara rädd för honom." 5 Mos 18-21-22

Svara -   - 22/2-18 21:40 -


Bertil Rosenius

Utan att hört någon av ovanstående profetior om BG, eller att det ens finns några dito, kom följande tanke/ord över mig genast igår när jag läste om hans bortgång. Jag upprepar vad jag skrev på Facebook:

Vill inte låta för ödesmättad och Billy var ju gammal, ändå... När jag nu läste just om hans bortgång, kom tanken för mig:

”Nu tar Herren hem sina gamla kämpar.”

Och jag upplevde i Anden att med detta skedde något som vi kan se som en tidsmarkör. Mer kan jag inte säga utan att börja spekulera - vilket jag inte vill göra! Jag väntar och ser...

Svara -   - 22/2-18 22:11 -


Lars-Göran Rönnberg

Jag tror vi enbart ska hålla oss till Bibelns profetior vad gäller tidens avslutning och tycker inte denna artikel med anknytning till en människas död hör hemma här.

Svara -   - 22/2-18 22:13 -


Sss

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Jag håller med dig Lars-Göran!

Frid!

Svara -   - 22/2-18 22:26 -


Lena Henricson

Svar till Mikael Walfridsson

Har de tre personerna framburit dessa profetiska hälsningar oberoende av varandra,så är det ändå rätt märkligt. I vilket fall tror jag ändå att JESUS snart kommer och hämtar oss hem. Amen,kom Herre JESUS! 💕

Svara -   - 22/2-18 22:31 -


Bengt-Åke Eliasson

Profetior och utläggelser.

Angående Billy Graham. Billy visste. Pga att han umgicks och pratade fysiskt till Gud. Varje dag. Varför ? Måste människan dåraktigt förändra , det Gud gjort och vill ? Nådegåvor och talanger strör Gud ut. Men man behöver rätta magsäcken efter munnens tuggande. Gå till myran du late .❤️

Svara -   - 23/2-18 04:48 -


Bengt

Att samarbeta med hagin och copeland är

Inte sunt och bra

Likaså hans positiva inställning till rkk

Vilket tyvärr har blivit vanligt bland kristna

I väst i alla fall

Svara -   - 23/2-18 07:54 -


Lena Henricson

Tack Gud för Billy Graham och alla som blev frälsta genom hans förkunnelse! 🌹 Frid över hans minne!

Svara -   - 23/2-18 09:32 -


Sam G Ö

Pröva allt så att ingen vilseleder er. Men den 28 november 2014 publicerades bildbevis på denna sajt att Billy Graham var frimurare i 33de graden! Hur skall man tolka det?

Svara -   - 23/2-18 11:04 -


Peter Hall

Svar till Bertil Rosenius.

Nu tar Herren hem sina gamla kämpar

Tror du att uppryckningen äntligen står för dörren, Bertil?

Först skola de i Kristus döda uppstå. Sedan skola vi som då ännu leva och hava lämnats kvar bliva jämte dem bortryckta på skyar upp i luften, Herren till mötes. 1Tess.4:17 Orden "jämte dem" vållar huvudbry.

Om nu Billy Graham redan har tagits hem, hur länge dröjer det då innan vi som ännu lever också skall bli bortryckta på skyar, Herren till mötes? Måste vi dö först?

Är den första uppståndelsen något som sker i direkt anslutning till den troendes död?

Vad betyder i så fall, att vi som lever skall jämte dem, som redan har avsomnat och uppstått ryckas upp.

I uppståndelsen blir vi som änglarna i himmelen säger Jesus. Är uppryckningen en ännu pågående process, som inte kan ses av världen? I så fall är ju uppfattningen om en samtidig uppryckning tveksam.

Svara -   - 23/2-18 11:41 -


Christer Åberg

Svar till Sam G Ö.

Pröva allt så att ingen vilseleder er. Men den 28 november 2014 publicerades bildbevis på denna sajt att Billy Graham var frimurare i 33de graden! Hur skall man tolka det?

Bildbeviset: https://www.apg29.nu/a/1a6

Svara -   - 23/2-18 11:42 -


Lena Henricson

Tänk att Gud verkar så mäktigt trots alla mänskliga fel och brister!😊

Svara -   - 23/2-18 11:59 -


Bertil Rosenius

Drar man allt till sin spets, så måste man undra. Hur går det med alla som kommit till tro genom BG? Skall vi plötsligt anse dem fördömda? Eller kan människor bli frälsta genom en frimurares arbete?

Och betr ”bildbevis” är det nog säkrast att vara försiktiga. Idag kan smet vem som helst få ex Christer att göra nåde ena och andra tecknet.

Låt oss vara vakna - men inte hysteriskt misstänksamma, tycker jag.

Svara -   - 23/2-18 13:52 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall.

Är den första uppståndelsen något som sker i direkt anslutning till den troendes död?

Nej, det är den inte! Den första uppståndelsen kommer att ske vid en viss bestämd tidpunkt.

När en befallning ljuder, en ärkeängels röst och en Guds basun, då ska Herren själv komma ner från himlen, och de som har dött i Kristus ska uppstå först.

Första Tessalonikerbrevet 4:16

Svara -   - 23/2-18 14:35 -


Johan

Svar till Christer Åberg.

bildbevis på denna sajt att Billy Graham var frimurare i 33de gradenbildbevis på denna sajt att Billy Graham var frimurare i 33de graden

Det verkar vara fake news och envisa rykten, om man får tro denna sajt som jag länkar till nedan.

De skriver att 'Billy Graham Evangelistic Association', har gått ut och offentligt dementerat att Billy Graham någonsin skulle ha varit involverad i frimureri.

http://www.midnightfreemasons.org/2011/11/billy-graham-freemason-or-not_24.html?m=1

Svara -   - 23/2-18 18:43 -


J.J.

https://youtu.be/Sow0gfXXHGY

Titta på exempelvis denna video från 3:30 och två minuter framåt så kan du se med egna ögon att Billy Graham var en falsk lärare. Han predikade en annan Jesus, ett annat evangelium ... Han förordade synkretism under påven och undervisade och predikade i strid mot vad som står i Bibeln, han gick emot Guds Ord.. [Hur kan dessa profetior vara äkta då Graham inte var en man av Gud?]

Jesus säger

Jesus sade till honom:"Jag är (Jesus är) vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. (Joh 14:6)

2 Petr 2:1

Falska lärare träder fram "Men det fanns också falska profeter bland folket, liksom det bland er kommer att finnas falska lärare som smyger in förödande läror. De skall till och med förneka den Herre som har friköpt dem och drar så plötsligt fördärv över sig"

I 2 Joh 1:9, läser vi:

"Den som går vidare och inte blir kvar i Kristi lära, han har inte Gud. Den som blir kvar i hans lära, han har både Fadern och Sonen."

Och

"OM ni älskar mig, håller ni fast vid mina bud." Joh 14:15

Som Paulus varnar för i Galaterbrevet 1:7,

"Det är bara några som skapar förvirring bland er och vill förvränga Kristi evangelium."

Ingen, inte ens en stor predikant, har rätt att ändra meddelandet som Gud gav oss.
"Det vi redan har sagt säger jag nu igen: om någon ger er ett annat evangelium än det ni har tagit emot, så ska han vara under förbannelse." (Gal 1:9).

Svara -   - 23/2-18 20:45 -


Johan

Svar till J.J..

Ja det verkar som att Billy Graham vacklade angående Evangeliet på gamla da'r. Dessutom så föll han för att möta och tala väl om påven, den villoläraren.

Det finns också andra saker i BG:s tjänst som jag också står tveksam inför. T ex hur lämpligt det är med dessa massmöten som han höll. Vad blev frukten av dessa? Hur stor del av de över 200 miljoner som han sägs ha predikat för, blev genuint frälsta och gjorda till lärjungar? Angående detta lär han själv också haft betänkligheter.

Hoppas i a f att han inte avföll bortom sin egen räddning. Den domen tillhör dock Gud och endast Honom!

Svara -   - 24/2-18 00:03 -


Dick Lind

Bröder och systrar, låt oss alls icke döma någon enda av oss. Vem begår inte felsteg?

Älska bröderna säger Johannes ...

Svara -   - 24/2-18 05:22 -


Jessica

Svar till Johan.

”Den domen tillhör dock Gud och endast Honom” Jag håller med dig helt och hållet! Det är ju inte så länge sen vi hade just denna diskussion, huruvida VI kan avgöra VAR en död

människa hamnar.

Svara -   - 24/2-18 08:19 -


Marita

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Håller med dig Lars Göran

Svara -   - 24/2-18 09:04 -


Jessica

Svar till Björn bloggaren.

Hej Björn. Det var inte detta i sig som

det har varit diskussioner om. Frågan det gällde var om VI kan avgöra VAR en speciell människa kommer att tillbringa evigheten. Det kan ju bara Gud. Du kan titta under rubriken

Vart gick Ingvar Kamprad?

Svara -   - 24/2-18 09:15 -


Bengt

J j

Men vad predikade då graham?

Svara -   - 24/2-18 09:15 -


Bengt

J j

Men vad predikade då graham?

Svara -   - 24/2-18 09:15 -


Bengt

Trist det här med alla som är frimurare

Det är så onödigt och oförståndigt

Svara -   - 24/2-18 09:18 -


JH

Jag vet inte vad jag ska tro om Billy Graham?

Ena stund väckeksepredikant, sedan ska han varit frimurare, hur ska man ha det???
https://www.apg29.nu/bildbevis-billy-graham-ar-frimurare-17073

Svara -   - 24/2-18 09:50 -


J.J.

Svar till Bengt.

Graham predikade dessvärre mycket kätterska doktriner. Ett axplock nedan:

*Billy Graham trodde och predikade att du kunde bli räddad utan att veta om det. Att Kristi kropp kommer att inkludera icke-kristna från andra religioner och hedningar. (Ekumenik)

*Graham förnekade ett bokstavligt brinnande helvete:

"... Jag tror att människor har svårt att tro att Gud kommer att tillåta att människor brinner i bokstavlig eld för alltid. Jag tror att elden som nämns i Bibeln är en brinnande törst efter Gud som aldrig kan släckas. " Orlando Sentinel för 10 april 1983

*Förespråkade och trodde på spädbarnsbegjutelse (precis som RKK)

*Graham identifierade sig mer som katolsk än protestant:

"Jag befinner mig närmare katoliker än de radikala protestanterna. Jag tror att den romersk-katolska kyrkan idag går igenom en andra reformation " Philadelphia Evening Bulletin 24 maj 1966

*Påven Johannes Paul II var Grahams andliga ledare:

"Jag tror att det amerikanska folket letar efter en ledare, en moralisk och andlig ledare som tror på något. Och påven gör det. ... Tack Gud, jag har någon att citera nu med någon verklig myndighet. " Phil Donahue Visa 11 oktober 1979

*BG främjade islam: (precis som RKK)

"Jag tror att islam är missförstått också, för Mohammed hade stor respekt för Jesus. Han kallade Jesus profetens största än han själv ... Islam är mycket mer som kristendomen än vi tror att vi är ". Se videointervju nedan om du vill se att det stämmer.

https://youtu.be/f68IgZruyNI

*Graham var positiv till mormonerna och katolska kyrkan.

*Graham säger i videon ovan:

"Jag är väldigt bekväm med Vatikanen. Jag tror vad de tror.

"påven och jag är överens om nästan allt".

Svara -   - 24/2-18 09:56 -


Bengt

Sorgligt att läsa

Det var illa ställt med honom tyvärr

Både detta med katolska kyrkan och

Islam

Blev han så vilse efterhand?

Och att som baptist förorda barndop

Svara -   - 24/2-18 10:31 -


Bengt

Sorgligt att läsa

Det var illa ställt med honom tyvärr

Både detta med katolska kyrkan och

Islam

Blev han så vilse efterhand?

Och att som baptist förorda barndop

Svara -   - 24/2-18 10:32 -


Bengt

Ja och även mormonerna

Man ryser

Svara -   - 24/2-18 10:33 -


Bengt

Men jag har minne från något inslag när

Han predikade att han tog upp om

Helvetet

Vår han så dubbel ?

Svara -   - 24/2-18 10:34 -


J.J.

Svar till Bengt.

Tror att de första tio åren var bra men sedan blev det värdsligt...

Svara -   - 24/2-18 10:48 -


J.J.

Därför är det också mycket viktigt att be om Jesu blods beskydd för pastorer m.fl och varandra. För djävulen en går omkring som ett rytande lejon...(1 Petr 5:8) De som innehar ämbetet att predika Ordet är mycket utsatta, så därför ska vi be om beskydd och att den Helige Ande får leda dessa.

Svara -   - 24/2-18 10:53 -


Bengt

Blev det var världsligt på 60-talet någon gång?

Svara -   - 24/2-18 11:40 -


Bengt

Jo det är mycket viktigt att be för pastorer

Paulus talade väl en hel del om att förbli

I den sunda läran

Svara -   - 24/2-18 11:42 -


Bengt

Sen bör man ju varna alla pastorer och präster för att bli frimurare eller liknande

Innan dom hunnit bli det

Svara -   - 24/2-18 11:44 -


Tomas N

Jag har inte studerat jättemycket om Billy Grahams liv ,men jag tror mera än något annat att han kanske drabbades av samma som alla gör som används stort av Gud.

Att man blir lite fartblind och lägger in saker i Guds storhet och kraft som egentligen leder till en korrumption. Det är så det ser ut. Falsk religion är farligare än världen i övrigt,men i den falska religionen finns syskon som vill väl,älskar Gud och är förledda.Så man får agera med etta i åtanke.

Vad gäller frimureri så är det inget att rycka på axlarna åt. Om en pastor är medlem så måste man ju undra varför man kan vara så okunnig. Tror man att man kan vara där och knyta kontakter eller påverka frimureriet eller frälsa människor. Då är man ikunnig om de mörka andemakterna som driver frimureriet och kan vara en indikator på att man inte lever ett liv som är helt beroende av att leva i andens fulla kraft för sig själv och andra.

I det stora hela känner jag nog att respekt för Billy Grahams liv och ministry är på plats.Det är säkert många som påverkats positivt av honom.

Men för all del så skall vi se upp för organisationer och läror som skapast som verkar bra ,me bär en del dålig frukt också. Vad det gäller handtecken så tror jag en summa av repetitiva teckan kan vara en medveten handling,men inte alltid är det

Här hjälper urskiljning. Och som alltid behövs denna bedömning göras i nådens anda,vilket inte är detsamma som att säga att allt är okej och förlåtet

Svara -   - 24/2-18 11:46 -


Bengt

Ja religion är farligt

Men inte sann kristendom

Svara -   - 24/2-18 11:56 -


Marita

Ja människor gör religion. Gud är inte religiös. Religion står emot den levande Guden. En ande av lögn är det. Vill bara slakta och förgöra. Jesus kom gör att vi skulle få liv och övernog.

Svara -   - 24/2-18 18:00 -


Jessica

Svar till Dick Lind.

❤️❤️❤️❤️❤️

Svara -   - 24/2-18 18:09 -


Christer Åberg

Det finns faktiskt ofrälsta predikanter som har vunnit många för Jesus. Tack och lov att det inte är predikanterna som frälser utan Jesus. Och förkunnas evangeliet om Jesus, även från predikanter som har brister, så får människor möjlighet att ta emot Jesus och bli frälsta.

Jag känner inte till Billy Graham. Han var närmast helgonförklarad när han levde och ännu mer nu, men även om allt inte skulle ha stått rätt till, (vi har t ex hans relation med Katolska kyrkan), så blev människor i miljontals frälsta som hörde budskapet om Jesus genom honom.

Jag har nu varit frälst i snart 34 år och jag har ännu inte träffat någon perfekt kristen, men jag har träffat många frälsta människor. Själv har jag också fått vara redskap till att föra människor till tro, men det är långt ifrån Billy Grahams resultat.

Jag tar emot posten som kommer i min brevlåda även om det skulle visa sig att brevbäraren är en skurk. Det diskvalificera inte postens värde, även om man kunde begära att brevbäraren också skulle tycka om budskapet i breven.

När det gäller bilderna på att Graham var en frimurare så är det tydligt att så var fallet, jag konstaterar bara faktum, och jag kan inte göra någonting åt det. Låt oss själva ge akt på vår tro så vi inte blandar upp den med konstigheter, avgudar eller falska religioner. Må vi var och en pröva oss själva.

Svara -   - 24/2-18 22:25 -


Bengt

Stanley Sjöberg har ju också utvecklats

På liknande sätt

Han förnekar helvetet och tror annorlunda

Om en del annat

Och han tog ju hit Benny hinn till Sverige

Liksom yongi cho och Robert schiller

Svara -   - 24/2-18 22:25 -


Christer Åberg

När det gäller profetiorna om Billy Graham här ovan så ska allting prövas. Om vi bara tänker logiskt så har många hundraåringar dött före Billy Graham utan att det skulle vara ett tecken, så varför skulle det var ett tecken nu? Tål att funderas på.

Det finns bättre tecken att fästa sin uppmärksamhet, nämligen på de bibliska tidstecknen som tydligt är beskrivet i Bibeln. Dessa tecken är många: Israel, våldet, ondskan, avkristningen, krig, jordbävningar, naturkatastrofer, pest, hungersnöd, ekonomin, kontrollsamhället, moralupplösningen, men också att många många tusen människor blir frälsta varje dag över vår jord.

Låt oss predika om Jesus. Människor behöver honom. Inte minst i Sverige. Det är sant att Sverige befinner sig i en allvarlig tid, och därför behöver människor hoppets budskap om Jesus Kristus så att de får möjlighet att bli frälsta och få en framtid och ett hopp. Gud har inte bestämt oss till undergång - han vill att människor ska bli frälsta. Han vill att människor i Sverige ska ta emot Jesus och bli frälsta. Faktum är att det är inte landet Sverige som behöver bli frälst, utan det är människor som bor i Sverige som behöver bli frälsta.

Många har börjat be för Sverige, och många har bett i åratal. Det är bra, men vad hjälper det om du ber men att du aldrig går ut och predikar om Jesus? Sveriges folk är färdiga till att skördas. Vi måste nu gå ut till denna skörd och berätta om Jesus så att de får möjlighet att ta emot honom. Så be nu inte allenast, utan gå ut och predika om Jesus. Berätta frälsningens underbara budskap om Jesus Kristus. Jesus själv sa att vi skulle be om arbetare till skörden. Vi ska alltså inte bara nöja oss med att be, vi ska gå ut också. De måste få höra.

Det är ibland populärt att åka ut till vissa länder och be om väckelse, eller anordna böneresor med bussar och be, men Jesus sa aldrig att vi skulle åka ut och be, han sa att vi skulle gå ut och predika evangelium. Evangeliet är om Jesu död och uppståndelse och att var och en som tar emot denne Jesus som Herren blir frälsta. Du måste alltså tala med din mun så att människor blir frälsta.

Det är hög tid att Guds folk går ut i Sverige och predikar de goda nyheterna om Jesu död och uppståndelse för människor som bor här!

Svara -   - 24/2-18 22:46 -


Lena Henricson

Två bra inlägg av Christer! 😊

Du Christer,du lovade ju att använda den där filmsnutten där du ryter till som ett lejon! När ska du göra det? 🤔

Svara -   - 25/2-18 05:24 -


Lena Henricson

Svar till Bengt

Tror nog att Stanley Sjöberg,Benny Hinn och Yongi Cho trots fel och brister har uträttat en hel del i Guds Rike. Robert Schiller vet jag inte så mycket om men Gud kommer säkert att döma honom också,liksom oss alla! Eller hur? 😊

Svara -   - 25/2-18 08:12 -


Bengt

Jo det kan dom nog ha gjort

Stanley har ju varit sundare förut

Vilket dom andra två.kanske inte varit

Schiller vet jag inte lika mycket om i början

Svara -   - 25/2-18 08:22 -


Jessica

Svar till Lena Henricson.

Jag tycker som du Lena. När man hör kritik av sådana människor som lagt ner hela sitt liv för Jesus, blir jag bara ledsen. Vem av hos har gjort det? Inte jag i alla fall! När jag tänker på alla som blivit helade och frälsta i deras möten. Vem är då jag att sitta och kritisera dem? De har väl fel och brister precis som vi andra, men Gud använder dem TROTS deras brister.

Ibland kan jag tycka att det här med uttrycket ” sunda” läror nästan har gått för långt i en del fall. Man nästan ” letar” efter något som kan verka osunt.

Till slut finns det inte någon som verkar

sund i ens egna ögon. Det måste ju vara Bibelns ord som avgör om något

är sunt. Det känns ibland som att allt sågas jäms med fotknölarna.

Svara -   - 25/2-18 08:32 -


Lena Henricson

Tack Jessica! 🌹

Svara -   - 25/2-18 08:41 -


Bengt

Men det är verkligen inte oviktigt med rätt

Och sund lära heller

Vi ska inte vara obibliska

Svara -   - 25/2-18 09:18 -


J.J.

Nu är det just Bibeln sunda lära som Graham inte höll sig till på slutet.

Svara -   - 25/2-18 10:06 -


Lena Henricson

Svar till Bengt

Håller med dig,men låt oss inte kasta ut barnet med badvattnet! 😊

Svara -   - 25/2-18 10:23 -


Britt

Till J.J

Tack, för det du skrivit!

Du är en av de få som har Urskiljningens gåva! En gåva som är från Gud.

Guds Frid!

Svara -   - 25/2-18 10:24 -


Lena Henricson

Svar till J.J.

Det är möjligt att du har rätt,men tack i alla fall Gud,för all välsignelse Billy Graham har varit till! 🌹

Svara -   - 25/2-18 10:27 -


Bengt

Och det är allvarligt det du nämner j j

Svara -   - 25/2-18 10:38 -


Bengt

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Bengt-Åke håller med . Bibelns profetior måste ju den kristne vara vislig och klok i. Bibelns kristna kliar sig i örat och skriver till nått annat diffust evangelium . De hör INTE hemma här .

Svara -   - 26/2-18 07:58 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Bengt-Åke Eliasson.

Tror inte att Billy Graham har någon favoritposition hos Gud, endast för att han "umgicks med och pratade fysiskt med Gud varje dag". I Guds Ord står det, att Anden uttrycker vårt hjärtas innersta, fast vi inte alltid orkar komma inför Herren på ett viljemässigt sätt. Så vem har rätt att bedöma att den andre är lat?

Frid

Svara -   - 26/2-18 13:44 -


Jeanette Aldén Wijk

Svar till Bengt-Åke Eliasson.

Profetior och utläggelser.

Angående Billy Graham. Billy visste. Pga att han umgicks och pratade fysiskt till Gud. Varje dag. Varför ? Måste människan dåraktigt förändra , det Gud gjort och vill ? Nådegåvor och talanger strör Gud ut. Men man behöver rätta magsäcken efter munnens tuggande. Gå till myran du late .❤️

Glömde hänvisa till detta citatet av Bengt-Åke Eliasson i mitt inlägg.

Svara -   - 26/2-18 13:49 -


Ing-Marie

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

Råkade bara se att du var här, Jeanette.

Svara -   - 26/2-18 22:17 -


Lysell

Hej

https://www.youtube.com/watch?v=2Uej-Memvqc

Adjö

Svara -   - 27/2-18 00:05 -


Caroline Lindgren

Svar till J.J..

Undrar lite när du talar om K.Hagin...Vad var "fel" med Honom?

Svara -   - 2/3-18 07:20 -


J.J.

Svar till Caroline Lindgren.

Hej och frid!

Kenneth Hagin är en villolärare (undervisar tvärtemot vad Bibeln säger och lär ut onda andars läror). Hagin är en falsk profet (har massa falska profetior i sin portfolio). Hagin är dessutom lärofader till bl.a. Kenneth Copeland och Ulf Ekman (trosrörelsen).

Trosrörelsens undervisning är bestämt obiblisk. "Trosrörelsen" är inte en beteckning och har ingen formell organisation eller hierarki. Istället är det en rörelse som påverkas starkt av ett antal högprofilerade pastorer och lärare som Kenneth Hagin, Benny Hinn, Kenneth Copeland, Todd Bentley, Paul och Jan Crouch och Fred Price. De predikar framgångsteologi.

Det finns mycket att läsa om Hagin på engelska. Rekommenderar bibelfokus.se om villoläror om du vill läsa mer om detta på svenska.

Det är onda andars läror som de predikar, och de förvränger Guds Ord likt den gamle ormen.

Hagin m.fl. (för)leder människor ut på den breda vägen mot Rom och RKK och strävar mot att vi ska bli ett under påven (falsk ekumenik), de lär ur självförgudning ("vi är alla gudar"-läran), de undervisar att Jesus bara var en pånyttfödd människa och att Jesus dog andligt (JDS-läran), att försoningen skedde i helvetet (alltså inte på korset), att satan är denna världens gud m.m. Allt detta är totalt obibliskt.

Gal 5: 22-23 : "Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet, mildhet och självbehärskning."

- det är INTE den frukt Hagin bär. Se själv i videon längre ner.

Obs! Känner att jag måste varna dig som tänker se på videon. Be om Jesu blods beskydd om du ska se den. Det är s.k. "andlig fylla" /"holy drunkness" som de felaktigt påljuger Bibeln för att lära ut.

Hagin förvrider nämligen verserna i Apostlagärningarna till att passa sin falska förkunnelse (Observera att det var bespottarna som hånade lärjungarna och föraktfullt sa att "de har druckit sig fulla av sött vin." (Apg. 2:13)

Lärjungarna var inte berusade utan lärjungarna talade främmande språk allteftersom den Helige Ande (som Herren Jesus utlovat att sända; Hjälparen) kom över dem och de "förkunnade Guds väldiga gärningar på deras modersmål".)

"Det är inte som ni tror att dessa är berusade. Det är ju bara tredje timmen på dagen. Nej, det är detta som är sagt genom profeten Joel: Och det skall ske i de sista dagarna, säger Gud: Jag skall utgjuta av min Ande över allt kött." Apg. 2:15-17

Hagin bygger en lära på bespottarna ord...en falsk förkunnelse.

Det är demoniska krafter, "vild eld" som härjar (se videon) och de förmedlar den genom handpåläggning. Du ser tydligt att det INTE är frukten av den Helige Ande. Det är mycket skrämmande och sorgesamt. Vissa kanske känner igen denna "andliga fylla" och har sett det i Sverige. Jens Garnfeldt bl.a. sprider nämligen denna villolära i Sverige.

- Var försiktig med vem som lägger händerna på dig kära bror och syster i Herren.

Jag var och lyssnade på Tommy Lilja (aldrig mer) och han körde med det här "fire, fire, fire"och "BAM, bam, bam". Han skrek de orden väldigt mycket. Detta är ej från Gud, tvärtom. "Bam" ropar de när de åkallar demoner (shiva=satan) inom hinduismen. Visste ni att denna främmande eld och "kriya" är samma namn de använder för att kalla på avgudar i yogan och i kundalinin (där målet är orm-resning). Det är inget annat än New Age- demoner!

Du kanske har sett någon rycka och sprattla som i videon? I så fall är det "kriya"-demonen du sett som tar över en människa, det är en ond ande. När dessa blasfemiska "andliga fyllor" brukas är det den ondes ande som är verksam, inte Guds Helige Ande. Det är kundalini-krafter. Ha ingenting med detta att göra! Det är från den onde.

Be Gud om förlåtelse om du haft med detta att göra och avsäg dig alla onda andars läror.

Paulus visste att denna New Age- kristendom skulle uppträda nära ändens tid (det är eg. Old Age i ny tappning, för det var samma sak som Paulus slogs mot på sin tid) Paulus skrev:

"Det skall du inte röra, det skall du inte smaka, det skall du inte ta på". (Kol 2:21)

Videon med andlig fylla:

https://youtu.be/1SgByE0pX1M

Mer att läsa om villoläror på svenska för den som vill:

http://bibelfokus.se/holydrunkness

Mvh

Svara -   - 3/3-18 01:57 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Det finns också överdrifter från några s.k falska profetjägare som säger detta!

de lär ur självförgudning ("vi är alla gudar"-läran), att satan är denna världens gud m.m. Allt detta är totalt obibliskt.

Dessa saker ovan är inte alls obibliska, det är t.o.m Jesus Själv som säger att människor är gudar inte Hagin och trosrörelsen, detta behöver urskiljas. Detta är alltså falska anklagelser och överdrifter från vissa falska profet jägarhåll, det är bara att läsa Bibeln så ser vi!

Jesus svarade dem: "Står det inte skrivet i er lag : Jag har sagt att ni är gudar? Om han nu kallar dem som fick Guds ord för gudar – och Skriften kan inte upphävas – hur kan ni då säga till mig som Fadern har helgat och sänt till världen att jag hädar, därför att jag sagt: Jag är Guds Son?

(Johannesevangeliet 10:34‭-‬36)

Hur tydligt och klart som helst!

Det är också Guds Ord som säger att denna värld har en annan gud än den sanne, och vi förstår att det givetvis menas den gamle ormen från urtiden, alltså inget påhitt från Hagin eller trosförkunnelsens rötter!

Den här världens gud har förblindat de otroendes sinnen så att de inte ser ljuset som strålar från evangeliet om Kristi härlighet, han som är Guds avbild.

(2 Korintierbrevet 4:4)

Det finns alltså vissa överdrifter som jag också vill peka på, vi måste ha rätt balans, annars håller jag med om att en del av den s.k. framgångsteologin innehåller en del galenskap...

Jesu frid...

Svara -   - 3/3-18 07:46 -


Bengt

Jo man har i varje fall tidigare förminskat

Gud och upphöjt människan

Svara -   - 3/3-18 08:46 -


J.J.

Svar till Leif Boman.

Bästa Leif,

Vi är inte gudar! Der som sägs är inte att vi är gudar. Det är att tolka Bibeln fel. Vi har ju haft denna diskussion förut. Det är lika förståndig att påstå att Gud hatar med versen om att "Jakob älskade jag och Esau hatade jag."

Eller är det bara syskon av manligt kön som Paulus tex tilltalar för att ordet bröder 'adolfos' nämns? Finns det inga systrar? Älskar Gud bara världen i Joh 3:16 eller syftar världen på människor?

Det finns ju förklaringar , ett djup i texten. Det viktigaste man kan göra är att läsa kontexten.

Nej vi är inte gudar.

Svara -   - 3/3-18 11:42 -


vanessa

Svar till J.J..

Man ska förstå som det står och inte försöka tolka det på vårt mänskliga och ofta felaktiga sätt! Ditt exempel med Jakob och esau - vi ska tro som det står! Gud hatade esau! Men Gud hatar inte på det sätt som vi onda människor hatar! Jag litar därför på det Leif skrev, han visade med Bibeln vad som gäller

Svara -   - 3/3-18 13:30 -


J.J.

Svar till vanessa.

Jag har tidigare gjort en utläggning om detta. Om du vill så kan du söka fram den. Har du ens läst den? Gud hatade inte Esau. Hur går det ihop med att Gud är kärlek? Hur förklarar du välsignelsen till Esau och edomiterna? Hur förklarar du att Gud kallar och utväljer? Har vi en fri vilja?

Ett belysande exempel... vi läser som det står. Det är får och getter som Jesus kommer för att döma (så står det ju) ? Eller talade Jesus i liknelser ibland så att text får förklara text? Eller är det "världen" dvs jorden Gud älskar i Joh 3:16? Har Jesus ett svärd som går ut ur sin mun? Är han ett rotskott, en telning och inte Guds Son, sann människa och sann Gud? Älskar Gud världen men inte människor? Det står ju så...

Ni som läser som det står förklara då dessa punkter.

Och Leif du har ju gått emot att D.H.A är en HAN. Det står ju HAN (läs Joh) varför har du då en utläggning om att det är en hon? Säger du inte emot dig själv...

Svara -   - 3/3-18 13:45 -


J.J.

Vi är ingalunda några gudar. Hur förklarar ni två (Vanessa och Leif) detta:

"Herre Sebaot, Israels Gud, du som tronar på keruberna, ENDAST DU ÄR GUD över alla riken på jorden. Du har gjort himmelen och jorden." Jesaja 37:16

Att vilja bli som Gud den Högste, avund och högmod, är samma kardinalsynd som satan var fylld av.

Är ni 2 gudar? Jag är då inte det. Till och börja med är jag skapad. GUD är inte skapad utan HERREN ÄR SKAPAREN !

Svara -   - 3/3-18 14:21 -


vanessa

Svar till J.J..

Jag förstår det jag läser. Israels gud, endast han är Gud över alla riken på jorden, endast han har skapat himlen och jorden.

Svara -   - 3/3-18 17:15 -


Andy

Svar till J.J..

Det finns många faror med "vi är gudar-läran", en ser vi i Trosrörelsen där denna lära varit destruktiv för många människor. En sak som inte så många känner till är att denna lära var en hörnpelare i byggandet av Nazityskland, jämte darwinismen.

Svara -   - 3/3-18 17:33 -


Tomas N

När det gäller trosrörelsens all dålig frukt och konstiga teologi och manifestationer så känns det som både Sverige och USA där det kom ifrån har i stora drag gått vidare och lämnat det mesta av detta bakom sig. Jag ser Benny Hinns nyliga bekännelse som ett gott ecken på att alla som ivar involverade i denna lära också älskade Gud och trodde sig göra rätt,men en del omvänder sig förr eller senare.

Bibeltexten som nämns här är ju ett skolboksexempel på hur felaktig teologi kan växa fram på en enstaka bibeltext som ofta är lite klurig och används i en mer eller mindre medveten feltolkning för att vilja gå i en "nytänkande " riktning och därmed utanför gränserna för Guds rike.

När det gäller positioneringen av Gud ,människa och att vara i Kristus och en förmedlare av Guds rike så finns det många bibeltexter som förklarar detta.

Det är inte busenkelt att förstå rätt positioner på detta,men väldigt viktigt och jag tror de flesta har sökt sig till en bra position för att man tar kristen tro på allvar.

Benny Hinn och andra lockade folk till en förförisk och lockande tanke om att vi är gudar baserat på en klurig liknelse där Jesus kraftigt utmanar fariseerna ,därför att de inte förstod vem han var.Jesus egna undervisning i t ex Johannes 14-17 ger vishet i de troendes position och Gud

Davids texter är poetiska lovsånger med mycket kraft och innehåller profetior om Jesus. Men man förstår inte allt alliid. Och där man inte förstår lurar fällan att bygga en felaktig doktrin.

Låt oss begrava och förpassa trosrörelsen där den hör hemma,men välsigna och hjälpa dem som fortsatt och en omvändelse och reningsprocess efter det både individuellt och församlingsmässigt. Och även ta lärdom av det som de förmedlade som var faktiskt bra,t ex att leva i en passionerad och levande tro. Men tron skall vara baserad och förankrad i rätt saker

Svara -   - 3/3-18 17:34 -


Andy

Svar till Andy.

Bra det du upp angående " Vi är gudar läran" J.J viktigt att vi är andligt vakna här eftersom det här strider mot Jesus kommen i Köttet som Johannes tar upp.

Svara -   - 3/3-18 17:36 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Sa "jag" att vi var gudar?

Svara -   - 3/3-18 17:45 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Vi är ingalunda några gudar. Hur förklarar ni två (Vanessa och Leif) detta:

Lita mer på Jesus än på JJ och Andy i detta läge är ett tips! Det Jesus säger måste alltid vara prio ett! Att säga att Jesu Ord inte är Bibliskt är ett hån mot Herren Själv...

Sen vill jag bara påpeka än en gång till er med trosrörelseskräck, att jag inte sa att vi var gudar, utan jag sa bara vad Gud Själv sa, att Guds Ord kallar människor för gudar, läs rätt innan era anklagelser haglar...Att bekänna detta vara Guds eget Ord är för det första viktigt, kan man inte ens bekänna att Jesus sa detta utan bara förkastar det är egentligen diskussion helt meningslös!

Nästa sak är att även om jag nu menar att jag skulle vara en så har det inte alls med att vilja bli som den Högste att göra. Sen kanske du endast är skapad men jag är född av Gud. Då kan jag förstå din inställning, man måste bli född av Gud för att kunna förstå lite djupare andliga ting...

Jesu frid...

Svara -   - 3/3-18 19:04 -


Lysell

Till de som hackar på JJ

inklusive Boman som kallade mig ledd av den onde.

Här talas om balans :-))

Passa nu på då och "Tolka" denna hänvisning från Reformationsbibeln.

Guds dom över orättfärdiga "furstar". (vilka kan nu detta vara då ?)

821 En psalm av Asaf.

Gud står i gudaförsamlingen, mitt ibland gudarna håller han dom:

2 ”Huru länge skolen I döma orätt och vara partiska för de ogudaktiga? Sela.

3 Skaffen den arme och faderlöse rätt, given den betryckte och torftige rättvisa.

4 Befrien den arme och fattige, rädden honom från de ogudaktigas hand.

5 Men de veta intet och hava intet förstånd, de vandra i mörker;

jordens alla grundvalar vackla. 6 Jag har väl sagt att I ären gudar

och allasammans den Högstes söner; 7 men I måsten dock dö, såsom människor dö,

och falla, likaväl som var furste faller.” 8 Ja, stå upp, o Gud; håll dom över jorden,

ty med arvsrätt råder du över alla folk.

Visst är det svårt att samordna texten i bland, men Boman sluta stämpla människor.

Du skadar dig själv.

Adjö

Svara -   - 3/3-18 19:11 -


Sam G Ö

Ja vi skall alla en gång dö och sedan uppstå, är inte också det profetiskt?

Svara -   - 3/3-18 19:21 -


Andy

Svar till Leif Boman.

Ja bättre att hålla sig till Guds ord än att avvika från sanningen. Ok på vilket sätt hånar jag och JJ Herren? Har inget trosrörelseskräck vad jag vet 🤔. Sedan innan du skriver Leif tänk till före ett gott råd. Reflektera över det jag tidigare skrev.

" Vi är gudar läran" J.J viktigt att vi är andligt vakna här eftersom det här strider mot Jesus kommen i Köttet som Johannes tar upp.

Svara -   - 3/3-18 19:27 -


Leif Boman

Svar till Lysell.

Herr Lysell! Det är andra som stämplat mig eftersom jag endast rakt citerat Jesu Ord. Det är inte första gången detta sker när man säger exakt som det står och väljer att hålla fast vid det, då blir man ibland ansedd att vara på villovägar och en del blir upprörda. Men fortsätt gärna, jag står ändå fast vid Herrens eget Ord så får ni alla experttolkare säga vad ni vill....

Vill ni inte acceptera mig för att jag väljer att prioritera Jesu Ord först så är det erat val.

Jesu frid...

Svara -   - 3/3-18 19:39 -


Leif Boman

Svar till Andy.

Säger man att det Jesus sagt inte stämmer så kallar jag det för hån...

Svara -   - 3/3-18 19:40 -


Andy

Svar till Leif Boman.

Kära någon du är då självgod av dig Leif Boman. Du är rätt duktig själv på att stämpla andra och tro dig ha patent på sanningen. Men sanningen som är Guds ord är där vi finner vad som är sant och rent.

Summan av Guds Ord är sanningen, så en vers utgör vanligen inte sanningen. Läser vi Bibeln i sin helhet VET vi att människan varken är gudomlig före eller efter pånyttfödelsen. Vi är bara människor och kommer alltid att vara människor. Det är satans lockelse (1 Mos 3:5), kärnan i de flesta villoläror, att vi skulle vara/kunna bli gudomliga på något sätt. Bibeln kallar de troende ibland för Guds barn eller Guds söner, men vi har inte fått Guds natur för det, vi är "bara" som pånyttfödda människor adopterade till att vara Guds barn. Vi blir inte gudomliga i oss själva genom tron, men Guds Ande tar sin boning i oss. Det är stor skillnad på det.

Trosrörelsen menar trots allt att vi blir gudomliggjorda när vi blir pånyttfödda. Då är det ju konstigt att man pekar på ett Bibelord i GT (Ps 82:6) som avser judarna vilka inte var pånyttfödda då Gud sa detta till judarna (Joh 10:35: "Om han nu kallar dem som fick Guds Ord för gudar...". Alltså handlar Bibelordet om något annat än att kristna kan bli gudomliga. Gud säger något till judarna här.

När Jesus i Joh 10:34 citerar Ps 82:6 så gör han det retoriskt och lite ironiskt. Hans budskap var inte till oss att "ni är gudar". Inte heller var hans budskap till judarna att de är gudar. Det han svarade på var judarnas anklagelse om att han hade jämfört sig med Gud:

Joh 10:33: "Judarna svarade: 'Det är inte för någon god gärning vill vill stena dig, utan därför att du hädar och gör dig själv till Gud, du som är en människa'."

Svara -   - 3/3-18 19:43 -


Leif Boman

Svar till Andy.

Vi säger väl så Andy, ha det gott!

Svara -   - 3/3-18 19:48 -


Andy

Svar till Leif Boman.

Ha det gott du med Leif!

Svara -   - 3/3-18 19:50 -


Leif Boman

En fråga till vem som helst!

Skall man lyssna mest på Jesus eller på människor?

Svara -   - 3/3-18 20:01 -


J.J.

Svar till Andy.

Tack broder!

Att hävda att vi kristna är gudar eller gudomliga är djupt obibliskt, det är hädiskt och bryter mot första budordet. Det är precis som du säger Andy inte förenligt med summan av Guds Ord (Ps 119:160). Gud är Gud ensam (Jes 37:16). Vi har aldrig varit Gud, vi är inte Gud nu, och vi kommer aldrig att bli Gud.

Jesus är sann Gud och sann människa. Om man köper att vi skulle vara gudar", blir kontentan i förlängningen att vi gör Jesus till en lägre stående gudomlighet; Han blev då en "liten gud" som oss. Johannes sade att "Ordet blev kött och tog sin boning bland oss" (Joh 1:14), men detta säger inte att Han var ”mindre Gud" för den skull. Icket!

Jesus (Gud själv) blev en människan med kött och blod (lät sig födas och blev Immanuel; Gud med oss, (Jes 7:14 och Matt 1:23) för att dö för våra synder (Heb 2:14), men han var hela tiden den Han ÄR: sann Gud. Gud skapade oss med ande, men den anden har inte gudomliga egenskaper.

Svara -   - 3/3-18 20:26 -


J.J.

Svar till Leif Boman.

Du ska stå på Guds Ord givetvis. Bibeln är sann. Problemet är att du tror att du gör det men du förespråkar en grav villolära. Jag kan ej låta dig stå emotsagd när du gör det (Hes 3). Jag vill inte såra dig broder. Men du har inte rätt i det du säger.

Jag tror på vartenda ord i Bibeln och med dagens mått mätt är jag väl en fundamentalist. ☺

Svara -   - 3/3-18 20:31 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Det är tyvärr du och vissa andra som förespråkar villoläror genom att förkasta Jesu Ord även om ni tror er vara i sanningen...Du sårar inte... Denna fråga har jag djupare än många andra frågor varit inför Herren oavsett om ni tror det eller ej, och svaren jag bl.a då fick var att mycket mänsklighet och s.k. förståsigpåare upphöjer sin egen vishet...Man frågar inte Herren utan man studerar hellre vad andra människor har tolkat och med vackra ord försökt framställa som vishet, och tyvärr är inte det rätt....

Svara -   - 3/3-18 20:45 -


J.J.

Förlåt men hur kan du ha varit inför Herren och fått fel svar... inte alla andar har utgått från Gud det är därför de ska prövas så det inte blir så att man tar det svar som kliar i öronen. Allt ska förkastas om så vore det en ängel som levererade beskedet om det inte är bibliskt dvs stämmer med Guds eget Ord.

Hur kan du påstå dig vara döpt i D.H.A. men vet inte att Gud inte är en hon?

2+2 är inte 3 även om du tror dig fått veta det. Så alla har fel men du har rätt? ...

Ja.. jag hade tänkt lägga u bibeltexter men vill du inte lyssna på förmaning när du har fel så tänker jag att varför ska jag då kasta bort ett par timmar när du inte vill lyssna?

Önskar dig Guds frid, lämnar diskussionen här för nu.

Guds rika välsignelse till er andra som stött och blött.

Svara -   - 3/3-18 21:00 -


AnnMarie

Det vore nog bäst om vi alla läste vår bibel och inte diskuterade med andra om hur vi uppfattat det hela eller vad Gud sagt till oss personligen.Ingen vet hur någon annan tror Pastorer behöver inte predika för församlingen vi bara umgås och fikar Ingen behöver skriva några böcker i undervisande syfte heller,det behövs inte för alla blir saliga på just sin tro .☺

Svara -   - 3/3-18 21:07 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Du har lagt ut felaktigheter förr som är dålig läsning, så det är bara bra om du låter bli..Om jag är döpt i Anden vet Gud eftersom det är Han som döper, men att du också vill förändra Guds Ord om att kvinnan också är Guds avbild enligt Bibeln får du stå för själv. Även här tror jag mer på Guds Ord och Hans Ande än på dina vinklingar JJ....

Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem.

Första Moseboken 1:27 SFB15

Står det inte att kvinnan också är en Guds avbild, vilket givetvis betyder att kvinnans egenskaper också är av Gud, alltså att Gud både är förebilden för en fader och en moder! Men det är kanske svårt att förstå djupare ting om man inte är född utan endast skapad?

Svara -   - 3/3-18 21:23 -


Lysell

Svar till J.J..

JJ

Tack för det jag lärt av dig.

Lämnar även jag.

Ni andra

Tack.

Svara -   - 4/3-18 00:09 -


J.J.

Oj tack vad snällt sagt. Din kommentar gjorde mig glad, tack Lysell!

Svara -   - 4/3-18 00:17 -


Lysell

J.J.

:-))'

GVD

Svara -   - 4/3-18 08:38 -


Leif Boman

Svar till Lysell.

Det är bra att du lämnar för du har ofta sagt otrevliga saker när jag hävdat att jag hellre tror på Jesu Ord än människors tolkningar, skönt Lysell, så länge du envist klamrar dig fast vid det hårda sättet!

Jag säger än en gång, tro mer på Guds Ord än på sådana som försöker att forma om Guds Ord... Jesus ironiserade inte när Han kallade människor för gudar som tog emot Honom och Guds Ord. Det Jesu Ord mest gör vid detta tillfälle, det är att sådana som tänker fariseiskt blir upprörda, Jesus visar bara här att Guds Ord verkligen är levande och verksamt, exakt som det står skrivet

Guds ord är levande och verksamt. Det är skarpare än något tveeggat svärd och genomtränger tills det skiljer själ och ande, led och märg, och det dömer över hjärtats uppsåt och tankar.

(Heb 4:12)

Samma sak händer här när man upprepar Jesu Ord om gudar... Man behöver inte bli upprörd för det Jesus säger utan man behöver istället ta emot Herrens ljuvliga Ord med glädje om man har det rätt ställt....

Ofta är det också troende syskon som blir upprörda när man talar om att vända andra kinden till, de hävdar med hela sin själ att Jesus tycker om krigiska militärer och arméer?

Jesus har kommit med Sitt Ord och det är det som utplånar det onda, inte våran fysiska styrka, det behöver förstås....

Det finns speciellt tre områden i Bibeln jag tydligt har märkt genom åren som verkligen upprör de troende som i vissa fall vandrar efter själen.

1. Guds Ord om att Gud kallar dem som tar emot Ordet (dvs blir födda av Gud) för gudar...

2. Att Gud också skapade kvinnan till Sin avbild...

3. Och att Jesus kom med Orden, vänd andra kinden till...

Inget av dessa är populärt för dem som vandrar efter själen och köttet...

Jesu frid...

Svara -   - 4/3-18 08:53 -


AnnMarie

Att Gud hellre frikänner än dömer i den slutgiltiga domen är också något som många troende blir upprörda över.Det är som om de inte kan ha överseende med Guds godhet och kärlek.

Svara -   - 4/3-18 09:15 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie.

Ja, AnnMarie, men det finns en stor skillnad med det som har tagits upp här. Det finns Bibelställen som säger att människor som inte tog emot Jesus skall gå evigt förlorade..Jesus berättar t.ex om den rike mannen och Lasarus, "ALDRIG NÅGONSIN" står det...Likadant med hädelse mot Anden, "ALDRIG FÅ FÖRLÅTELSE", + massvis med andra ställen....

Det är inte gott och kärlek att älska synden och ha överseende med den AnnMarie..

Jesu frid...

Svara -   - 4/3-18 09:48 -


SAS

Märkligt det verkar som Leif Boman har hittat gilla knappen🤔.

Svara -   - 4/3-18 16:55 -


J.J.

Svar till Leif Boman.

Du har samma "läror" som RKK och trosrörelsen. Det är därför du försvarar lärorna. Snart säger du väl att i nattvarden sker en transformation och att det bokstavligen blir Jesus blod och kropp.

Säg det som varit fel som jag sagt. Det är tydligen bara Leif Bomans antikristliga läror som är rätt. Alla andra har fel men du rätt..

Jag har märkt att du går hårt åt alla som inte tycker som du. Kärleken till dina syskon lyser med sin frånvaro. Tråkigt.

Gud är i sin essens, ande, inget kön och Gud är ingen HON. Det är ingen "kopia" som kvinnan eller mannen är av Gud.

Jesus är den vi är en avbild av. Förresten står det i grundtexten inte "till vår avbild" utan "i vår avbild." 1 Mos 26:27. "Till att vara lika oss" står det vidare. Det betyder inte exakt likadan. Vi är inte en kopia av Gud. Vi är inte Gud och kommer aldrig bli det heller. Det finns ingen grund att säga att D.H.A. är den feminina delen av treenigheten. Erkänner du treenigheten nu?

Det står att Guds avbild är Jesus Kristus! Vi människor är en avbild av Jesus. Förstår du skillnaden..

Kol 1:15: ”Han [Jesus] är den osynlige Gudens avbild, förstfödd före allt skapat.

Men du påstår ju att vi är gudar, så logiken blir därefter. Det börjar gå mot förhärdelse hos dig. Jag blir faktiskt vred att du går emot Jesus Kristus och Bibeln, Guds eget Ord och kommer med villoläror. Det är osmakligt.

I King James Bibel står det: ”And God said, Let us make man in our image” och ”So God created man in his own image, in the image of God created he him”.

Sist anklagade du mig också för att ha en felaktig kvinnosyn för att jag är man. Problemet som jag sagt förut är att jag är kvinna och utgår ifrån vad Gud säger. Du försöker med fula personangrepp att göra ned meningsmotståndare. Håll dig till ämnet tack. Du känner varken mig eller de andra som du häcklar. Jag står endast på det som står i Bibeln. Jag älskar Herren och skulle aldrig drömma om att som du förvrida Guds Ord. Det är du som trollar för jag svarade på en fråga som var ställd till mig om trosrörelsen men du vill förvrida saken till att handla om ngt annat än om det.

Man brukar ju säga att den hund som käppen tog i är den som ylar.

Svara -   - 4/3-18 17:38 -


Lysell

J.J.

Jag skall göra ett undantag här.

Hade lämnat detta för gott men måste avsluta här.

Den typ av argument som fälls på många bloggar kan härledas till personliga egenskaper som är tidigt förvärvade. Som enkel medmänniska kan man inte påverka dessa yttringar. Vi som drabbas får undvika källan. Sammanfattningsvis, bättre att undvika mobbaren än att skada sig själv. I skolans värld händer det dock ibland att man flyttar orsaken, men det är i den perfekta världen.

Din vän

Lysell

Svara -   - 4/3-18 18:06 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Du har tyvärr varit otrevlig i stort sett sen första diskussionerna med dig och du tar till ord som kärlek, så jag tar inte dig på så stort allvar för tillfället... Jag har heller aldrig sagt att Gud är ett kön men likaväl en Hon som en Han på olika sätt om man nu väljer att titulera Gud på det viset..

Sen är det du som går emot Jesus Kristus inte jag...Jag citerar Jesu Ord och du blir vred, det säger det mesta!

Jesu frid...

Svara -   - 4/3-18 18:14 -


Leif Boman

Svar till SAS.

Jag håller inte på på det viset, snopen va?

Svara -   - 4/3-18 18:20 -


Leif Boman

Svar till Lysell.

Att tala om mobbing är väl att sjunka något lågt herr Lysell, du som brukar ta i med hårdhandskarna titt som tätt...

Svara -   - 4/3-18 18:52 -


SAS

Svar till Leif Boman.

Nej inte alls, men talar du nu sanning 😃. Det gör inget om du trycker gilla på min kommentar för jag behöver få bekräftelse ibland.

Kram på dig Broder

Svara -   - 4/3-18 18:55 -


Leif Boman

Svar till SAS.

Jag trycker endast lite då och då på gilla, och nu får du en, men aldrig på egna kommentarer om det ens går, har inte provat?

Jesu frid...

Svara -   - 4/3-18 18:59 -


SAS

Svar till J.J..

Det här var intressant att vi är skapade " I vår avbild" det här förstår inte de människor som tyvärr hamnat i trossrörelsens falska/antikristliga lära. Märk väll jag skriver antikristliga lära för den förnekar Jesus Kristus kommen i köttet. Under min tid inom trossrörelsen så hörde inte jag förkunnelsen om Korset. Vi behöver åter förkunna om korsets underbara kraft till frälsning.

Svara -   - 4/3-18 19:01 -


SAS

Svar till Leif Boman.

😃 Här får du en gilla av mig med.

Shalom

Svara -   - 4/3-18 19:04 -


Leif Boman

Svar till SAS.

Jag har då aldrig hört att trosrörelsen skulle förneka Jesus Kristus kommen i köttet, är det verkligen sant?

Även om det inte har varit så värst ofta jag lyssnat till dem så borde man kanske ändå ha hört det någongång? Vem av dem skulle predika på det viset?

Svara -   - 4/3-18 19:27 -


Leif Boman

Svar till SAS.

Ordet om korset är en dårskap för dem som går förlorade, men för oss som blir frälsta är det en Guds kraft.

Första Korintierbrevet 1:18

Svara -   - 4/3-18 19:49 -


SAS

Svar till Leif Boman.

Okej du känner till den så kallade JDS läran den förnekar Jesus Kristus kommen i köttet dvs "1 Joh. 43. Men varje ande som inte bekänner att Jesus Kristus har kommit i köttet*, är inte från Gud. Det är Antikrists ande, om vilken nihar hört skulle komma och som redan nu är i världen."

Låt oss nu stanna till vad är det Johannes skriver här? Vad menar han med Jesus Kristus har kommit i köttet? " Predikas det här inom trosrörelsen nej de förkunnas inte om Jesus Kristus kommit i köttet där. Men det predikas ett falskt köttsligt evangelium som skulle få Pauls att bli underkänd. Och vem av dem ja flertalet som har tagit in den här antikristliga förkunnelsen. Sven Reichmann frågade Frank Mangs när han levde vad tycker du om det här nya? Han svarade Inga tårar, ingen nöd och ingen förkrosselse sa Gudsmanen Frank Mangs.

Svara -   - 4/3-18 21:58 -


Leif Boman

Svar till SAS.

Javisst har jag hört väldigt mycket skrämselpropaganda om den s.k JDS-läran, men personligen har jag bara hört en enda en som mycket kort snuddade vid dessa tankar, förövrigt var det en trevlig broder som genom väldigt mycket nöd och nära dödskval hade blivit härligt frälst, och fortfarande är frälst. Sen undrar väl jag om inte den svenska trosrörelsen idag helt har avsagt sig detta sneda sidospår, vilket jag absolut också bestämt står fast vid att det är?

Shalom...

Svara -   - 4/3-18 22:27 -


SAS

Svar till Leif Boman.

Okej jag minns Ulf Ekman gjorde något uttalande för många år sedan om att han tog avstånd, men det var ganska luddigt svar han gav samtidigt så har de fortfarande undervisning som inte är fokus på det jag skrev om. Tyvärr är det få kristna idag i Sverige som har sina andliga ögon öppna och tänker på det Johannes skriver om "Jesus Kristus har kommit i köttet". Låt dessa ord sjunka in och betrakta dessa ord vad säger det oss i den tid av andlig förvirring vi nu är i? Inte har framgångsläran burit rätt frukt i våra liv. Jag ser idag en kristenhet som är skadad av den här undervisningen. Kanske jag med har fler sår kvar från min tid. Men jag älskar sanningen och därmed är jag trygg i att Guds ande med undervisar och vägleder.

PS! Bjud nu J.J på en kopp kaffe och en semla så samtalar ni i god ton och släpper all form av förakt och bedömning av varandra. Ni är så dyrbart älskade av Herren🙂

Svara -   - 5/3-18 08:02 -


Leif Boman

Svar till SAS.

Jag har länge sedan släppt det hela, och skulle så gärna vilja låta mer vänskaplig, men när man inte accepterar mig och mina åsikter och kallar mig för en antikristlig villolärare m.m. så är det väldigt svårt... Jag fortsätter att tro på Jesu Ord, och när jag inte kan se något annat som kan få mig att inse att det jag har lärt mig är fel så att jag förstår, så önskar man acceptans och ett finare tonläge!

Det är väldigt ofta tonläget från vissa har varit väldigt hårt och avståndstagande mot dem som försvarar trosrörelsens syskon i tron...Jag vet att det finns underbart frälsta syskon som med ärligt hjärta prisar Jesus Kristus med hela sina varelse så gott det går i dessa kretsar...

JJ har jag en svag känsla av att jag mött i tidigare liknande diskussioner på någon annan sajt med annat namn och liknande resultat, men jag kan förstås ha fel?

Givetvis försöker jag älska alla mina trossyskon men när man vägrar att acceptera mig och mina åsikter som jag är och tänker så är det upp till var och en...

Givetvis räcker jag ut en kopp kaffe och en semla plus en stor kram till både JJ och Lysell om de är emottagliga?

Shalom och Jesu frid...

Svara -   - 5/3-18 08:45 -


J.J.

Svar till Leif Boman.

Då tackar jag ja broder. Jag ber om ursäkt för den ibland skarpa tonen. Jag hoppas att du förstår att jag vill att du ska få upp ögonen för dessa sanningar. Gud vill ej att vi ska träta utan kämpa ihop och sprida det glada evangeliet. Tror vi båda älskar Herren Jesus men har diametralt skilda uppfattningar om vissa bibelställen.

Jag finns inte på några andra sajter.

Gud Fader och Herren Jesus nåd och frid tillönskas.

Svara -   - 5/3-18 12:35 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Skönt att höra syster! Jag förstår att du menar väl och tycker dig ha sanningar som inte jag ser, medan jag tycker alldeles likadant. Vissa bitar går bara inte att tala om på detta öppna sätt utan det får man helt enkelt ta på ett annat sätt har jag förstått. Men, Jesu välsignelser över dig..

Svara -   - 5/3-18 12:46 -


Lysell

Leif.
Jag instämmer med J.J till dig Leif.
Vitsen är ju inte att vi skall skiljas åt utan vara vänner.
En utsträckt hand kan inte knuffas undan.
GVD

Svara -   - 5/3-18 14:40 -


Leif Boman

Svar till Lysell.

Skönt Lysell! Nej, inte skiljas åt utan istället smälta samman mer och mer, GVD dig också!

Svara -   - 5/3-18 15:35 -


Andy

Svar till Leif Boman.

Förlåt mig med om jag har sårat sagt saker som inte varit i kärlek. Vill att vi vandrar i hans kärlek. Snart kommer Kungars Kung tillbaka och då ska vi få fira bröllop i himlen.

Svara -   - 5/3-18 17:51 -


Leif Boman

Svar till Andy.

Det är lugnt Andy, visst tyckte jag att det var lite hårda ord även om det krävs lite mer än så för att såra mig...Jag har säkert själv också sagt saker som kunnat såra också andra än dig och behöver säga förlåt.. Det är bra att kunna sägs det för Jesus skull...

Ta hand om dig...Jesu frid...

Svara -   - 5/3-18 17:57 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Profetia om sambo och moralupplösning

Att bo sambo, det vill säga att leva som gifta utan att vara gifta, är otukt och synd. Om detta är Bibeln väldigt klar och tydlig.

14

Läs allt!


Stöd Apg29

Christer Åberg och Apg29

STÖD arbetet på Apg29 genom att swisha in en valfri summa på 070 935 66 96.

Du kan också stödja genom PayPal: https://www.paypal.me/apg29/100

Eller bankkonto:

8169-5,303 725 382-4Tack!

0

Läs allt!


Gaza sköt över 45 raketer mot Israel i natt

Gaza sköt över 45 raketer mot Israel i natt

Terroristorganisationen Hamas i Gaza har skjutit mer än 45 raketer mot Israel inatt. 

5

Läs allt!


Har du hört detta?

Liveprogrammet Apg29 med Christer Åberg.

2

Läs allt!


Sambo i Bibeln

Två hjärtan som har fogats samman

Samlag före äktenskapet är synd, så det blir man inte gift av. Bibeln säger att de som bor sambo sysslar med otukt. Men vad blir man då gift av? I den här artikeln får du svaret.

0

Läs allt!


21 punkter från Koranen avslöjar att Allah inte är Bibelns Gud

Denna text är hämtad från Idiot's guide to islam IQ Al Rassooli. 

Koranen Kaba

Koranen bevisar själv att Allah inte är Bibelns Gud. Här får du 21 punkter från Koranen som visar tydligt på detta. 

5

Läs allt!


Lindbergarna i Vikersund söndagkväll

Lindbergarna och Christer Åberg spelar och sjunger och talar om Jesus i Vikersund i Norge söndagkväll. 

0

Läs allt!


Nenne Lindberg i Vikersund

Miriam, Nenne och Aron

Nenne Lindberg tillsammans med syskonen Miriam och Aron i Vikersund, Norge. 

0

Läs allt!


Sambo är synd mot Gud

Hustak

Det är en skymf och förnedring mot din partner att du bara vill ha sex och bo sambo, men inte gifta dig med henne. Dessutom är det en synd mot Gud. 

41

Läs allt!


Vikersundsbacken

Vikersundsbacken

Världens största skidbacke här i Norge - Vikersundsbacken. Men jag har inte hoppat i den. Jag har ett annat hopp. 

1

Läs allt!


Profetior och tidstecken del 3

Christer Åberg intervjuar Holger Nilsson om profetior och tidstecken. 

0

Läs allt!


Bildstoden i Daniels bok visar fram mot vårt saliga hopps fullbordan

Läsarmejl av nils 

Bildstoden i Daniels bok

Det skall komma ett rike i den yttersta tiden bestående av 10-stater, ett 10-stats förbund som innebär slutet på de världsriken som varit.

42

Läs allt!


Islam är fångenskapens religion

Av Holger Nilsson 

Islams fångenskap

Den Islamska religionen är att likna vid ett fängelse – det är svårt att lämna det.

5

Läs allt!


Varför har fotbollsspelarna sexförbud under VM i Ryssland?

Fotboll

Det finns fotbollslag som har sexförbud under VM i Ryssland. Om det nu är så viktigt med sexförbud för att det ska gå bra för fotbollslaget, hur mycket viktigare är då inte att en kristen har sexförbud och lever rent innan äktenskapet?

29

Läs allt!


Muslimska barn får fientlighet mot icke-muslimer i koranskolor

Koranskola för sexåringar

Bild: SVT. 

Muslimska barn på 6-13 år säger till sina svenska lärare: ”Jag lyssnar inte på dig för du är vit.” Eller: ”Du är inte muslim, varför ska jag lyssna på dig?”

14

Läs allt!


Egoismens förbannelse

Läsarmejl av David B 

9

Läs allt!


Annons


Allah - bedragaren

Denna text är hämtad från Idiot's guide to islam IQ Al Rassooli.

Allah - bedragaren

Allah är en bedragare precis som hans upphovsman Muhammed. Al Anfal 8.30: Allah är den skickligaste bedragaren.

2

Läs allt!


Donald Trump nominerad till Nobels fredspris

Donald Trump nominerad till Nobels fredspris

Bild: nrk.no. 

Donald Trump har nominerats till Nobels fredspris av de norska Fremskrittspartiet-politikerna Christian Tybring-Gjedde och Per-Willy Amundsen. Han nomineras efter sitt möte med Nordkoreas Kim Jong-Un.

11

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 25, torsdag 21 juni 2018 kl. 23:57

Jesus söker: Alf, Alvar!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Ramadan 2018

Så här många muslimska attentat och mord har det skett hittills under Ramadan 2018.


Börsfall för krigsindustrin efter fredsmötet i Singapore

Fredssamtalen mellan Donald Trump och Kim Jong-Un i Singapore var inte bra för krigsindustrin. Aktievärdet på börsen föll rejält.

5

Läs allt!


Senaste kommentarer


Hotade döda på socialen om dottern blev kristen

En muslimsk man hotade döda anställda på socialen om dottern hade sex eller blev kristen, döms nu till 150 dagsböter och villkorlig dom för hot mot tjänsteman.

0

Läs allt!


Finns det några frälsta Sverigedemokrater?

69

Läs allt!


Så här ser Gud ut enligt forskning

En del tror att Gud ser ut så här

Så här tror en del amerikanska kristna att Gud ser ut enligt en undersökning. 

Nu har forskare på amerikanska University of North Carolina kommit fram till hur kristna amerikaner tror hur Gud ser ut - som en ung vit man! 

3

Läs allt!


Diktatorn Kim Jong-Uns mormors mor var frälst

Kim Jong-Un kan en dag också bli frälst

En dag kan världens farligaste man, diktatorn Kim Jong-Un, också bli frälst som hans mormors mor var. 

Mormorsmor till till världens farligaste man, Nordkoreas diktator Kim Jong-Un var frälst! Hennes pojke, Kim Il-Sung som senare blev Kim Jong-Uns farfar, spelade i lovsångsteamet.

4

Läs allt!


Salomonssons maskinhall Gamla Hjälmseryd 2018

Gamla Hjälmseryd Salomonssons maskinhall 2018

4

Läs allt!


Är jorden platt och finns det utomjordingar?

Är jorden platt och finns det utomjordingar? - Apg29 med Christer Åberg.

3

Läs allt!


Tolv punkter varför Islam är en falsk religion

4

Läs allt!


Allt annat vore skandal om inte Trump får Nobels fredspris

Fredsdokumentet med underskrifter av  Donald Trump och Kim Jong-Un

USA:s president Donald Trump och Nordkoreas diktator Kim Jong-Un har träffats i Singapore och skrivit under ett gemensamt dokument om kärnvapennedrustning på Koreahalvön.

16

Läs allt!


Guds nåd varar i evighet

Guds nåd ny varje morgon

HERRENS nåd är det att det inte är ute med oss, ty det är inte slut med hans barmhärtighet. Den är var morgon ny, ja, stor är din trofasthet. (Klag 3:22-23)

5

Läs allt!


Därför är islam en dubbelt farlig religion

Fånge i islam

Vi ser att religionen islam är en dubbelt farlig religion. Den är farlig för den förnekar och hindra frälsningen i Jesus Kristus. Och den är farlig därför att den krigisk, den mördar, skövlar och betrycker oskyldiga människor.

118

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 424 018 472 sidvisningar på Apg29!

Apg29 har just nu 16 631 bloggartiklar, 83 746 kommentarer och 56 377 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp