Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Himlen TV7

Stöd Apg29 genom att swisha 20 kr till 072 203 63 74. Tack.

Bränn inte koranen

Den danske partiledaren Rasmus Paludan planerar att genomföra en koranbränning i Malmö.

Bild: fria tider.

Jag tycker att det är fel att bränna koranen, eller vilken annan bok som helst i en provokativ demonstration på ett torg. Vad vinner man på det?

Christer ÅbergAv Christer Åberg
fredag, 21 augusti 2020 02:33

Koranbränning planeras

Den danske partiledaren Rasmus Paludan planerar att genomföra en koranbränning i Malmö.

Det är den svenske gatukonstnären Dan Park som har bjudit in Rasmus Paludan för att genomföra koranbränningen. Den planeras att hållas fredagen den 28 augusti klockan 12.00 på Fridhemstorget i Malmö.

Fel att bränna koranen

Jag tycker att det är fel att bränna koranen, eller vilken annan bok som helst i en provokativ demonstration på ett torg. Vad vinner man på det?

Det är mycket bättre att ge våra muslimska vänner Jesus Kristus så att de blir frälsta.

Brände upp sina böcker

Apg 19:19. Och många av dem som hade bedrivit trolldom bar fram sina böcker och brände upp dem inför alla. När deras värde blev sammanräknat, fann man att det uppgick till femtio tusen silvermynt.

I Bibeln står det att de brände böcker, men det var inte för att hålla några demonstrationer. De som brände sina böcker hade tagit emot Jesus och blivit frälsta och ville lämna det gamla livet bakom sig.

Bränn inte koranen

Den planerade koranbränningen i Malmö handlar inte om någonting sådant. Här rör det sig bara om en provokation och inte om någon omvändelse. Så bränn inte koranen!

Christer Åberg


#Dan Park #Koranen #Rasmus Paludan #Malmö


33 kommentarer

1 2 »4

x
Gabriella
fredag, 21 augusti 2020 06:21

Vilsna beteenden på många sätt i hela världen, människor behöver bön och bli frälsta och finna Jesus. Önskar mina troende syskon en Fridfull helg. 🕊🕊🕊 BIBLE = Basic Instructions Before Leaving Earth 🕊🕊🕊

Svara

x
Lillibeth
fredag, 21 augusti 2020 06:52

Just precis "vad vinner man på sådant omoget beteende?". Det inger inget förtroende åt en politiker som beter sig så. Det triggar ju mer till våld och ger anledning till bråk.
Vi får lägga det i bön att det inte blir av.

Svara

x
SA
fredag, 21 augusti 2020 08:49

Bara dumt , finns ingen kärlek av det , men däremot kan hat uppstå ,, inte bra.

Svara

x
Karl Håkan Sandell
fredag, 21 augusti 2020 09:47

För min del anser jag att den här artikeln om att man inte ska bränna Koranen är en total missuppfattning av situationen.

För det första så finns Koranen idag i mängd och om man bränner ett exemplar så är det inte en utplåning av det som står i Koranen utan enbart en demonstration av hur man ser på den som någonting som är totalt fel. Ja t o m en fara för vårt moderna samhälle.

Verkligheten ser man när man läser om de motdemonstrationer som man kallar till från Islams företrädare, och de hot som de blir utsatta för som bränner Koranen. Det visar vad det är för en Religion vi har att göra med. En hatets och dödandets religion som har kommit till vårt land för att ta över.

Det är inte de som bränner Koranen som gör något hemskt utan de som försöker hindra yttrandefriheten i vårt land. Och det vi ser här är bara början. Ju fler anhängare Islam får i vårt land, och det ökar hela tiden. Ju mer kommer de att kräva vår underkastelse och tystnad inför deras religion. Som enligt dem är den enda religion som ska få existera.

Och det är något som de ska genomföra med våld också i våra länder, och det här är bara början.

Så det är viktigt att vi är klarsynta och riktar kritiken åt rätt håll

Karl Håkan
www.minJesus.blogspot.com




Svara

x
Karl Håkan Sandell
fredag, 21 augusti 2020 10:26


För den som vill läsa mera om vilka hot de blivit utsatta för som vill bränna Koranen så finns det på följande artiklar

https://www.friatider.se/koranbranning-i-malmo-blir-av-trots-allt

https://samnytt.se/video-gatukonstnaren-dan-parks-familj-valtaktshotas-vi-kommer-knulla-din-mamma-och-syster/

Man undrar om lagar i det här landet inte gäller för de här invandrargrupperna. Får de hota hur som helst och uppmana till hat och t o m mord. Utan dom och utvisning.

Karl Håkan
www.minJesus.blogspot.com



Svara

x
Karl Håkan Sandell
fredag, 21 augusti 2020 10:59

Här har vi ett annat program som visar klart vart vi är på väg. Och frågan är inte om vi ska blir ett Islam land utan snarare hur många år det ska ta, är det 10 år eller 20 år eller 40 år. Det är frågan.

https://youtu.be/sGz488l5VKQ

Och hur Sverige kommer att bli det kan vi se om vi tittar på Libanon som en gång var ett välmående västerländskt Kristet land med Kristen majoritet, tills Islam tog över. Och idag ser vi Kaoset i Libanon. Det är det som är vår framtid.

Och vi kan också titta på Turkiet som var ett Kristet land fram till 1300 talet när Islam kom in och tog över landet. Och trotts Islams överhöghet var de kristna i majoritet i flera hundra år. Men idag ser vi hur Islam har 99,7 % och man håller på att rensa ut de sista promillena som fortfarande är Kristna.

Islam är en religion som inte är att leka med.

Svaret här från vår sida som Kristna är Intensiv bön. Rop till Jesus om förbarmande om vårt land medan vi fortfaranande kan samlas som Kristna och be.

Och medan Israel är garanterade sitt land i all evighet i Bibeln, så har Sverige och Svenskarna ingen garanti för framtiden.

Snarare kan vi läsa 5 Mos 28 och alla de förbannelser som drabbar de som överger Jesus. Det är där vi är, man känner igen sig.

Jesus hjälp oss vi går under!!!

Karl Håkan
www.minJesus.blogspot.com



Svara

x
Leif
fredag, 21 augusti 2020 11:52

Karl-Håkan!

Du sa: Svaret här från vår sida som Kristna är Intensiv bön. Rop till Jesus om förbarmande om vårt land medan vi fortfaranande kan samlas som Kristna och be.

Jag håller med dig om att intensiv bön och att samlas som kristna absolut kan hjälpa!

Nu är ett stort problem tyvärr sådant att majoriteten av kristna inte alls vill komma överens om att ödmjukt förenas till bön. Några grupper lite här och där försöker trots allt och Guds rika välsignelser över alla dem.

En fråga är att! Är de som samlar ihop på detta sätt är villiga till att ödmjuka sig och samlas till bön med alla Guds barn, eller endast med dem man själv gillar?

Jag garanterar att de samlingar som samlar endast sådana som säger ja och amen till allt vad just den ledare man själv valt säger, blir ganska fruktlösa.

Självutnämnda ledare som inte ödmjukt öppnar upp för alla Guds barn förblir oftast ganska fruktlösa. Kanske Gud ändå av nåd svarar på delar av böner och också frälser människor i dessa sammanhang, tack gode Gud för det, men saknas ödmjukheten i att också underordna sig andra bönesyskon bland ledarskap som också vill bön för Sveriges väl så fungerar det aldrig i längden, och med tanke på Sveriges situation så hjälper det föga!

Med hjälp av coronaepidemin, (även om Gud tillåter den) så har djävulen nu också skrämt upp kristna så att många inte ens längre vågar samlas till bön. Djävulen vet att ett enigt kristet folk i bön är livsfarligt för honom, så därför ryter han ordentligt nu. Han har ju nu t.o.m börjat förbjuda alla större bönesamlingar. Han använder coronan genom myndigheter för att verka human och för att vilja verka beskyddande, men! På detta sätt förblindar han samtidigt de kristna.

Förut så ville många kristna inte enig bön, och fortfarande är det tyvärr så, men nu har t.o.m många av de kristna som vill bön skrämts bort ifrån bönesamlingar.

Guds folk!! Var inte rädda för coronan utan gör allt för att öppna upp era kyrkor och sätt igång med bönesamlingar. Vi vet att 50 st är max vad som tillåts idag, men gör då allt för att åtminstone komma upp till dessa 50 var ni än bor.

(Joh 17:21)
Jag ber att de alla ska vara ett, och att de ska vara i oss liksom du, Far, är i mig och jag i dig. Då ska världen tro att du har sänt mig.

Jesu frid 🙏

Svara

x
Karl Håkan Sandell svarar Leif
fredag, 21 augusti 2020 13:00
Leif skrev:
Karl-Håkan!

Du sa: Svaret här från vår sida som Kristna är Intensiv bön. Rop till Jesus om förbarmande om vårt land medan vi fortfaranande kan samlas som Kristna och be.

Jag håller med dig om att intensiv bön och att samlas som kristna absolut kan hjälpa!

Nu är ett stort problem tyvärr sådant att majoriteten av kristna inte alls vill komma överens om att ödmjukt förenas till bön. Några grupper lite här och där försöker trots allt och Guds rika välsignelser över alla dem.

En fråga är att! Är de som samlar ihop på detta sätt är villiga till att ödmjuka sig och samlas till bön med alla Guds barn, eller endast med dem man själv gillar?

Jag garanterar att de samlingar som samlar endast sådana som säger ja och amen till allt vad just den ledare man själv valt säger, blir ganska fruktlösa.

Självutnämnda ledare som inte ödmjukt öppnar upp för alla Guds barn förblir oftast ganska fruktlösa. Kanske Gud ändå av nåd svarar på delar av böner och också frälser människor i dessa sammanhang, tack gode Gud för det, men saknas ödmjukheten i att också underordna sig andra bönesyskon bland ledarskap som också vill bön för Sveriges väl så fungerar det aldrig i längden, och med tanke på Sveriges situation så hjälper det föga!

Med hjälp av coronaepidemin, (även om Gud tillåter den) så har djävulen nu också skrämt upp kristna så att många inte ens längre vågar samlas till bön. Djävulen vet att ett enigt kristet folk i bön är livsfarligt för honom, så därför ryter han ordentligt nu. Han har ju nu t.o.m börjat förbjuda alla större bönesamlingar. Han använder coronan genom myndigheter för att verka human och för att vilja verka beskyddande, men! På detta sätt förblindar han samtidigt de kristna.

Förut så ville många kristna inte enig bön, och fortfarande är det tyvärr så, men nu har t.o.m många av de kristna som vill bön skrämts bort ifrån bönesamlingar.

Guds folk!! Var inte rädda för coronan utan gör allt för att öppna upp era kyrkor och sätt igång med bönesamlingar. Vi vet att 50 st är max vad som tillåts idag, men gör då allt för att åtminstone komma upp till dessa 50 var ni än bor.

(Joh 17:21)
Jag ber att de alla ska vara ett, och att de ska vara i oss liksom du, Far, är i mig och jag i dig. Då ska världen tro att du har sänt mig.

Jesu frid 🙏

Ja håller med dig om att önskvärt vore att alla Kristna kunde samlas i intensiv gemensam bön mot Islam och för vårt land som ett Kristet land.

Men jag har aldrig i en vanlig Gudstjänst vare sig i frikyrkan eller i Svenska kyrkan varit med om att någon bett för landet i den här bemärkelsen och bett mot Islam. Det verkar vara en total förlamning där. Kanske är det Onda Andar som härjar i våra kyrkor.

Men jag tror inte att man behöver vara många för att Gud ska höra. Det viktiga är att man ber och Gud hör en rättfärdig mans bön och rättfärdiga är vi alla i Kristus.

Så jag vill uppmana alla Kristna att oberoende av antal och situation ta alla möjligheter, gemensamt och enskilt till att be för Sverige som ett Kristet land och mot alla dessa onda Andar och avgudar (inklusive Islam och Yoga och allt annat liknande) som försöker ta över landet och är uppbackade av vår regering och andra i ledande ställning i Sverige.

Jesus hjälp oss vi går under!!!

Karl Håkan
www.minJesus.blogspot.com



Svara

x
Leif svarar Karl Håkan Sandell
fredag, 21 augusti 2020 13:15
Karl Håkan Sandell skrev:
Ja håller med dig om att önskvärt vore att alla Kristna kunde samlas i intensiv gemensam bön mot Islam och för vårt land som ett Kristet land.

Men jag har aldrig i en vanlig Gudstjänst vare sig i frikyrkan eller i Svenska kyrkan varit med om att någon bett för landet i den här bemärkelsen och bett mot Islam. Det verkar vara en total förlamning där. Kanske är det Onda Andar som härjar i våra kyrkor.

Men jag tror inte att man behöver vara många för att Gud ska höra. Det viktiga är att man ber och Gud hör en rättfärdig mans bön och rättfärdiga är vi alla i Kristus.

Så jag vill uppmana alla Kristna att oberoende av antal och situation ta alla möjligheter, gemensamt och enskilt till att be för Sverige som ett Kristet land och mot alla dessa onda Andar och avgudar (inklusive Islam och Yoga och allt annat liknande) som försöker ta över landet och är uppbackade av vår regering och andra i ledande ställning i Sverige.

Jesus hjälp oss vi går under!!!

Karl Håkan
www.minJesus.blogspot.com



Visst! Gud hör varje enskild bön också, det hänger inte på mängden, men!
Det jag försöker förmedla är att om hjärtats inställning inte vill underordna sig Jesu Ord om att älska varandra, detta betyder givetvis alla Guds barn, så når tyvärr inte många böner målet🤔

För sitt namns skull och för Sin nåd och innerliga kärleks skull så verkar Gud runtomkring oss och räddar många ändå. Det kanske ofta t.o.m verkar som att vi personligen får bönesvar men handlar i verkligheten istället om Guds Egen godhet.

Ja, den rättfärdige får bönesvar men då är det med ett rätt hjärtas inställning angående sina syskon👍

Svara

x
RH
fredag, 21 augusti 2020 15:33

För oss kristna gäller inte öga för öga och tand för tand utan kärlekens väg. Det var ju f ö sina egna böcker de brände, dessa nyfrälsta som det talas om i Apg. 19:19.

Svara

1 2 »4

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Apg29.Nu med Christer Åberg


"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?

- Ja!


Själavårdssamtal

Behöver du gratis vägledning och själavårdssamtal?

☎️ 0381-77 30 80

  • Måndagar 18.00-20.00
  • Tisdagar 09.00 -11.00
  • Onsdagar 09.00-11.00
  • Torsdagar 18.00-20.00

Senaste bönämnet på Bönesidan

torsdag 17 september 2020 16:06
Bed jag får tag på en lägenhet snart då jag ska flytta hemifrån har fått vikariat på ett äldreboende bed hyresvärdarna där jag söker lägenhet ska godta detta som min inkomst stämplar resten av tiden.

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper

↑ Upp