Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Salvation

Stöd Apg29 genom att swisha 20 kr till 072 203 63 74. Tack.

Coronavirusets dödlighet är överdrivet

De flesta som smittas får lindriga symptom som vanlig förkylning, feber och luftvägssymptom, och tillfrisknar rätt snabbt.

Coronaviruset.

Coronavirusets symptom är som en vanlig förkylning. Detta låter inte som om det vore en världsomspännande dödlig pest så varför ett sånt hysteri omkring den? Jag förstår det inte. Det verkar som att det ligger något annat bakom, eller så använder man virussjukdomen för att få genom sin dolda agenda.

Christer ÅbergAv Christer Åberg
fredag, 28 februari 2020 13:24

Smittsamhetsgrad

Symtom

De flesta tillfrisknar rätt snabbt.

Vissa kan få allvarliga besvär i luftvägarna och kan få svårt att andas.

Hur blir man smittad?

För att bli smittad krävs det direktkontakt människa till människa.

Detta smittar inte

De som har haft kontakt med sina sällskapsdjur rekommenderas ändå att de tvättar händerna med tvål och vatten.

Vad ligger bakom?

Detta låter inte som om det vore en världsomspännande dödlig pest så varför ett sånt hysteri omkring den? Jag förstår det inte.

Det verkar som att det ligger något annat bakom, eller så använder man virussjukdomen för att få genom sin dolda agenda.

Hur skyddar man sig?

I Kina använder de andningsskydd, men detta skyddar inte mot viruset så bra, möjligen skyddar de andra så att den sjuke inte hostar och nyser på dem.

Det bästa skyddet

Utan tvekan är det bästa skyddet och den bästa tryggheten som man kan få så att man slipper oroa sig är att man har tagit emot Jesus Kristus och är frälst!

Har du tagit emot Jesus?

Gör det innan det är försent.


Källa

Christer Åberg


#Coronaviruset #Symtom #Influensa


16 kommentarer

1 2 »2

x
lenny
fredag, 28 februari 2020 15:15

Beträffande coronaviruset
Denna information av utbredningen har orsakat hysteri av gigantiska mått,
ca: 2% med dödlig utgång har konstaterats främst då bland åldringar
svaga och multisjuka.
Vi har haft pandemier förr, asiaten och Hongkong influensan som spreds på
1950 och 60 talet denna orsakade liknande luftvägsproblem bland annat.

Världen red då ut dessa problem, överlevde och drabbades inte av hysteri
Hysterin står inte i proportion till utfallet.
En annan sak är reaktionerna med nedstängning av verksamheter ett
hysteriskt sätt att angripa problemet, som får förödande ekonomiska konsekvenser.

Anledning till spridningen idag är de snabba kommunikationerna över världsdelarna
främst flyget. samt hysterin inte minst genom media som eldar på med nyheter.

Men tankar infinner sig i detta sammanhang, trots att det florerar många konspirationsteorier idag, när man ser på reaktionerna så påminner det hela om masspsykos snarare än virus.
För att anknyta till bibeln, det har fått apokalyptiska dimensioner och nog börjar man ana misstanke om att detta kan vara inledningen till tanken om ett världomfattande införande av ett kontrollsystem, det sker tragiska saker i Korea och Kina.
Misstanken infinner sig, inte minst när vi ser tecknen för detta i uppenbarelseboken för denna
tidens människa kännetecknas just av sitt överagerande bristande tålamod kärlekslöshet, överagerandet skapar konflikter och oro.

Den ekonomiska-incitamentet för det kontrollsamhälle som bibeln beskriver, kan var åfärde om vi som påföljd av detta får en ekonomisk recession djup nedgång i världs ekonomien som ställer till oreda för människor.

Tiden är faktiskt inne att idag nu ta emot Jesus,innan dom 7 åren av vedermöda infinner sig, oavsett viruset är vi nära, tidstecknen är påfallande.

Svara

x
Lukas
fredag, 28 februari 2020 15:51

Men vad om inofficiella rapporterna från Iran i Aftonbladet?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MRkGBK/efter-coronautbrottet-stoppa-irans-flyg-till-sverige

Svara

x
Erik S svarar Lukas
fredag, 28 februari 2020 17:44
Lukas skrev:
Men vad om inofficiella rapporterna från Iran i Aftonbladet?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MRkGBK/efter-coronautbrottet-stoppa-irans-flyg-till-sverige

Precis. Myndigheterna överallt försöker förminska verkningarna och bagatellisera det hela. Dom officiella siffrorna är rena fantasierna.
Det är långt fler som avlidit/avlider än vad vi vet. Kanske 10.000-tals eller 100.000-tals, vi lär aldrig få reda på dom rätta siffrorna.
Snart har vi smittan i både Nord och Syd-America.

Men visst kan det ligga andra dolda orsaker bakom detta med Corona. Ett steg i planerna att få världsherravälde. Antikrist ande är verksam. Att skapa kaos, för att senare lättare kunna "ta över".

Om det nu är nåt Corona-virus, det kanske är nånting annat? Men det passar in i planen att kalla det så.

Svara

x
Mikael W svarar Erik S
fredag, 28 februari 2020 18:24
Erik S skrev:
Precis. Myndigheterna överallt försöker förminska verkningarna och bagatellisera det hela. Dom officiella siffrorna är rena fantasierna.
Det är långt fler som avlidit/avlider än vad vi vet. Kanske 10.000-tals eller 100.000-tals, vi lär aldrig få reda på dom rätta siffrorna.
Snart har vi smittan i både Nord och Syd-America.

Men visst kan det ligga andra dolda orsaker bakom detta med Corona. Ett steg i planerna att få världsherravälde. Antikrist ande är verksam. Att skapa kaos, för att senare lättare kunna "ta över".

Om det nu är nåt Corona-virus, det kanske är nånting annat? Men det passar in i planen att kalla det så.

Jag förlitade mig på WHO, den ända världsomfattande hälsoorganisationen, men enligt ”China Uncensored” så är WHO korrupt och i maskopi med Kinas kommunistregim.

Det kan således vara mycket värre än de siffror WHO rapporterar......för att skydda Kinas ekonomi (?)

Svara

x
Erik S svarar Mikael W
fredag, 28 februari 2020 18:52
Mikael W skrev:
Jag förlitade mig på WHO, den ända världsomfattande hälsoorganisationen, men enligt ”China Uncensored” så är WHO korrupt och i maskopi med Kinas kommunistregim.

Det kan således vara mycket värre än de siffror WHO rapporterar......för att skydda Kinas ekonomi (?)

Exakt, broder. Vi kan inte alls lita på officiella siffror eller organisationer.
Vi måste vara oerhört skeptiska. Vi får lita till inofficiella nyhetsförmedlare och siffror.
Det kan som du skriver vara långt mycket värre siffror och troligen är det så.
Att t.ex "släcka ner" mångmiljonstäder, så gatorna ligger i stort folktomma, det gör man nog inte utan orsak, det är en oerhörd apparat.
Likaså i Vietnam, Cambodia och Syd-Korea, där är miljoner människor instängda i sina hem. Varför? Hur länge räcker maten? När tar vattnet slut?
Om man ser på det med "amatörögon" som jag har, så verkar det ju vara något "skumt" bakom.
MVH

Svara

x
Leif svarar Erik S
fredag, 28 februari 2020 19:04
Erik S skrev:
Exakt, broder. Vi kan inte alls lita på officiella siffror eller organisationer.
Vi måste vara oerhört skeptiska. Vi får lita till inofficiella nyhetsförmedlare och siffror.
Det kan som du skriver vara långt mycket värre siffror och troligen är det så.
Att t.ex "släcka ner" mångmiljonstäder, så gatorna ligger i stort folktomma, det gör man nog inte utan orsak, det är en oerhörd apparat.
Likaså i Vietnam, Cambodia och Syd-Korea, där är miljoner människor instängda i sina hem. Varför? Hur länge räcker maten? När tar vattnet slut?
Om man ser på det med "amatörögon" som jag har, så verkar det ju vara något "skumt" bakom.
MVH

Och hur går det i Mongoliet, Urguerna och Kirgistan bara för att ta några exempel som man nästan aldrig hör några rapporter från. Kanske vi redan har 100-tusentals smittade och 10000 döda i Mongoliet utan att resten av världen får höra någonting?

Svara

x
Erik S svarar Leif
fredag, 28 februari 2020 20:02
Leif skrev:
Och hur går det i Mongoliet, Urguerna och Kirgistan bara för att ta några exempel som man nästan aldrig hör några rapporter från. Kanske vi redan har 100-tusentals smittade och 10000 döda i Mongoliet utan att resten av världen får höra någonting?

Så kan det vara. Vet inte om man kan göra denna jämförelse, men tänk på Cambodia.
Det var långt senare som världen fick reda på vilka hemskheter som ägt rum. Och hur många som avlidit/mördats. Det var vidrigt i ordets verkliga betydelse.
Det är mycket märkligt som pågår runt vår jord.

Nu förbereder Kina en armè på ca 100.000 gäss/ankor, som skall sättas in mot kommande svärmar av gräshoppor!
Afrikansk svininfluensa pågår ju för fullt i Kina-detta har man också hållit hemligt tills alldeles nyligen.
Corona-viruset har nu fått fäste i USA, speciellt i Californien. Bara 1 dygn efter det att man officiellt konstaterat en smittad, så finns nu 8.500 personer under "övervakning"-så snabbt kan det alltså gå!
Man befarar att smittade kommer att explodera över en natt-precis som i Italien.
Redan nu gapar hyllorna tomma i många affärer.

En person som sägs ha tillfrisknat från smittan, har på nytt drabbats av den. Detta ställer läkarna inför ett svårt dilemma. Det verkar vara första gången detta händer.
Nog finns det problem att ta tag i.

Svara

x
Leif svarar Erik S
fredag, 28 februari 2020 21:34
Erik S skrev:
Så kan det vara. Vet inte om man kan göra denna jämförelse, men tänk på Cambodia.
Det var långt senare som världen fick reda på vilka hemskheter som ägt rum. Och hur många som avlidit/mördats. Det var vidrigt i ordets verkliga betydelse.
Det är mycket märkligt som pågår runt vår jord.

Nu förbereder Kina en armè på ca 100.000 gäss/ankor, som skall sättas in mot kommande svärmar av gräshoppor!
Afrikansk svininfluensa pågår ju för fullt i Kina-detta har man också hållit hemligt tills alldeles nyligen.
Corona-viruset har nu fått fäste i USA, speciellt i Californien. Bara 1 dygn efter det att man officiellt konstaterat en smittad, så finns nu 8.500 personer under "övervakning"-så snabbt kan det alltså gå!
Man befarar att smittade kommer att explodera över en natt-precis som i Italien.
Redan nu gapar hyllorna tomma i många affärer.

En person som sägs ha tillfrisknat från smittan, har på nytt drabbats av den. Detta ställer läkarna inför ett svårt dilemma. Det verkar vara första gången detta händer.
Nog finns det problem att ta tag i.

Jag vet att jag satte in detta Bibelställe för inte alls så länge sen men, jag gör det igen.
Titta noggrant på vad som står när vi tänker på alla djursmittor som florerar runt i världen. Vilda djur!

(Joh Upp 6:8)
Och jag såg, och se: en gulblek häst, och han som satt på den hette Döden, och helvetet följde honom. De fick makt över en fjärdedel av jorden, att döda med svärd och med svält och med pest och genom jordens vilda djur.

Fågelinfluensa, svininfluensor, gräshoppor och malaeuamyggor och allt vad det nu kan vara. Bibeln är mycket tydlig och klar. Mycket död också genom vilda djur, inte bara genom de mer rovlystna som Lejon och Krokodiler, utan också allt detta andra..

Svara

x
Mikael
fredag, 28 februari 2020 22:22

Kära Herrens bröder och systrar och alla andra med.
VI KAN INTE NOG UNDERSKATTA CORONAS FÖLJDVERKNINGAR!
ÄNNU vet ingen förutom Herren vart detta barkar hän.
Jag hoppas på det bästa men befarar det värsta.Vi kan ha MYCKET svår tid framöver.VI I SVERIGE LEVER INTE I EN BUBBLA AVSKILD FRÅN OMVÄRLDEN.
Var och en förstår ju att detta kommer att påverka världsekonomin,i hur stor omfattning vet endast Herren ännu.Om städer,fabriker,flyg e.t.c stängs i världen på löpande band p.g.a Corona kommer detta få förödande konsekvenser för gemene man och kvinna.
Själva viruset har ju även visat sig kunna mutera.Då är risken för Pandemi överhängande.Blir detta globalt är risken stor att det för med sig global lågkonjuktur,möjligtvis krig. e.t.c.Ja slutet kan vara nära o Herren kommer tillbaka i skyn.Låt oss dock inte drabbas av skräck utan låt oss var och en böja våra knän och be om syndernas förlåtelse så är vi redo när brudgummen kommer.Amen

Svara

x
Mikael W svarar Erik S
fredag, 28 februari 2020 23:17
Erik S skrev:
Exakt, broder. Vi kan inte alls lita på officiella siffror eller organisationer.
Vi måste vara oerhört skeptiska. Vi får lita till inofficiella nyhetsförmedlare och siffror.
Det kan som du skriver vara långt mycket värre siffror och troligen är det så.
Att t.ex "släcka ner" mångmiljonstäder, så gatorna ligger i stort folktomma, det gör man nog inte utan orsak, det är en oerhörd apparat.
Likaså i Vietnam, Cambodia och Syd-Korea, där är miljoner människor instängda i sina hem. Varför? Hur länge räcker maten? När tar vattnet slut?
Om man ser på det med "amatörögon" som jag har, så verkar det ju vara något "skumt" bakom.
MVH

Du tänker sunt och förståndigt Erik S !

Svara

1 2 »2

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Apg29.Nu - Live med Christer Åberg


"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?

- Ja!


Själavårdssamtal

Behöver du gratis vägledning och själavårdssamtal?

☎️ 0381-77 30 80

  • Måndagar 18.00-20.00
  • Tisdagar 09.00 -11.00
  • Onsdagar 09.00-11.00
  • Torsdagar 18.00-20.00

Senaste bönämnet på Bönesidan

torsdag 24 september 2020 09:18
Jesus,kom till oss alla idag! Du ser alla som lider av olika problem nu och vill ha gudomlig hjälp. Vill nu i ödmjukhet be Dig Jesus om förbarmande och kärlek till ett nytt liv i glädje över Din nåd!

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper

↑ Upp