Language

Apg29.Nu

Start | TV | Bönesidan | Bibeln | Läsarmejl | Media | Info | Sök
REKLAM:
Världen idag

Y Clerc: Calan Gaeaf yw ein gŵyl fwyaf

Mae marwolaeth "wledd" sydd yn arbennig yn effeithio ar blant.

Plant erlid gan zombies yn y dref ysbryd Orebro

Delwedd: Byd heddiw.

Rwy'n credu bod hyn yn gymaint yn dywyllach nag yr ydym yn aml yn sylweddoli, mae perygl ein bod yn mynd yn fwy neu'n llai cyfarwydd i'r tywyllwch ar ôl blynyddoedd o weithredu yn ein gwlad.


Av Emma
onsdag, 30 oktober 2019 02:05
Läsarmejl

Calan Gaeaf, ffenomen tywyll

A fyddech yn hoffi i wahodd cynifer o bobl â phosibl i brotestio yn erbyn wledd tywyll hwn.

Er enghraifft, ewch i mewn i fusnes sydd bellach yn cynnig marwolaeth stwff / teganau a siarad gyda'r staff.

Mae busnes anelu tuag at blant

Yr wyf yn cerdded i mewn i fusnes blaid / pleidiau anelu tuag at blant , yr wyf yn ailadrodd busnes gyfeillgar yn erbyn plant ! a siarad â clerc. 

Pan ofynnwyd sut y maent yn wir yn meddwl pan fyddant yn dathlu eu delio â cerrig beddi, penglogau, gwaed (artiffisial) sgerbwd, ysgerbwd hongian gadwyn, a llun ofnadwy sy'n darlunio menyw a lofruddiwyd mewn gwely, tra bod creadur / person tywyll yn sefyll blodsbestänkt gyda chyllell fawr yn ei law!

Ar garreg fedd yn sgerbwd ar y ffordd i fyny oddi wrth y garreg fedd.

Mewn cytundeb wedi'i anelu at blant !

"Calan Gaeaf yw ein gŵyl fwyaf"

Dywedais wrth y clerc: a oes gennych unrhyw syniad ar sut mae plant sydd â un annwyl a fu farw, mam, chwaer, nain, ac yn dod i mewn yma a gweld yr holl bethau hyn, sut y mae'r plentyn yn teimlo ei fod yn?

Doeddwn i ddim yn cael unrhyw ymateb, yr unig beth dywedodd ei bod yn bod "Calan Gaeaf yw ein gŵyl fwyaf"

Mae ein wledd fwyaf!

Gwledd marwolaeth sy'n effeithio ar blant

Rwy'n credu bod hyn yn gymaint yn dywyllach nag yr ydym yn aml yn sylweddoli, mae perygl ein bod yn mynd yn fwy neu'n llai cyfarwydd i'r tywyllwch ar ôl blynyddoedd o weithredu yn ein gwlad.

Mae marwolaeth "wledd" sydd yn arbennig yn effeithio ar blant.

Sweden yn sicr mae angen Iesu Grist!

Mae angen i blant Iesu Grist!

Ef yw Goleuni y byd!


cyswllt:

Plant erlid gan zombies yn y dref ysbryd Orebro


Publicerades onsdag, 30 oktober 2019 02:05:40 +0100 i kategorin Läsarmejl och i ämnena:


30 kommentarer


x
SAå
onsdag, 30 oktober 2019 09:30

Halloween är riktigt OTÄCKT , har med onskan att göra , hur kan man låta barn se detta .... allhelgonahelgen , ska ju vara något fridfullt , till eftertanke minnas nära och kära, tända ljus ❤️

Svara

x
Sven Thomsson
onsdag, 30 oktober 2019 09:54

Tack, Emma för det här läsarmejlet.

Halloween är något som är av djävulen. Det är importerat från Amerika, varifrån mycket annat ont kommer också.

Denna sataniska företeelse verkar ha större värde i vårt land än allhelgonahelgen. Det kanske snart är dags att införa halloweenhelgen i våra almanackor istället för alla helgons dag.

Jag är inte särskilt smickrad av att bo i SPÖKSTADEN Örebro, där detta fasansfulla förekommer. Barn blir vettskrämda av detta och kan få mardrömmar och drabbas av själsliga skador. Många vuxna blir också illa berörda av detta. Men det finns också de som älskar detta bloddrypande skådespel.

Man ser hur ondskans furste vill göra människor avtrubbade i sina sinnen, för att de ska finna mening i att betrakta och leva med i detta makabra uppträdande. Gud ser inte med blida ögon på att barn far illa.

Svara

x
Emma svarar Sven Thomsson
onsdag, 30 oktober 2019 10:03

Håller med Sven, Gud ser verkligen inte på detta med blida ögon!

Svara

x
Mikael W svarar Sven Thomsson
onsdag, 30 oktober 2019 10:15

Sven, jag tror att Halloween överfördes till Amerika från ditflyttande Irländare från Irland, där det kan ha fått sitt ursprung från Vikingarna.

Som du vet så fanns det många Vikingar i Örebro, så kanske Halloween-eländet har sitt ursprung från gamla fina Örebro.....och just den gata du bor på .....

Svara

x
tomas
onsdag, 30 oktober 2019 11:24

Det kan ni motverka med en tröja från www.evangelium.nu
visa vilken Herre vi ska följa, ….

Svara

x
Emma svarar Mikael W
onsdag, 30 oktober 2019 11:45

Mikael, gick in och läste lite om ursprunget som du skrev kom från Irland, ingen vacker historia precis vem de firade...

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://svenskahogtider.com/2007/10/30/varifran-kommer-egentligen-halloween/amp/&ved=2ahUKEwjJqbWd5cPlAhVykosKHdPiBAsQFjABegQICxAI&usg=AOvVaw2Dm6SGT0yT4SYCThAhsQ_k&cf=1

Svara

x
Sven Thomsson svarar Mikael W
onsdag, 30 oktober 2019 13:30

Ja, Mikael.
Varifrån eländet än kommer, så är det ett RIKTIGT ELÄNDE. Gud vare lov så håller inte detta makabra spektakel till på den gata där jag bor. Men man får inte protestera eller motdemonstrera utan tillstånd av polisen. Jag önskar att samtliga kyrkor här i stan skulle samla ihop sig och gå ut med plakat och banderoller med namnet Jesus, som ett riktigt motgift.

Svara

x
Ellen S
onsdag, 30 oktober 2019 14:53

Som väl är känns det som om eländet avtar i Sverige. Det var inte lika mycket reklamblad med spökerier i år. Handlarna försöker med konstgjord andning hålla liv i den för Sverige främmande traditionen, men alltfler genomskådar att det bara handlar om att kränga skräp. De flesta vill minnas de döda med värdighet istället.

Svara

x
Lena Henricson
onsdag, 30 oktober 2019 15:27

En del kyrkor har en alternativ fest 👆💕🎂🌸👆 för barnen nu. Det är väl att rekommendera! Då blir ju dessutom fler som förstår hur mörkt 😈 detta halloween-firande verkligen är.

Svara

x
Asbjørn Nakken
onsdag, 30 oktober 2019 17:01

Kulturer over hele verden markerer en slags "døde ånders dag" rundt 31. oktober, den keltiske tradisjonen er bare èn blant mange. Det kan se ut til at røttene til denne skikken går helt tilbake til Noahs tid, og vannflommen som rammet menneskene dengang. 1. Mosebok 7:11 sier at "i den andre måneden, på den syttende dag i måneden, den dagen brast alle kilder i det store dyp, og himmelens sluser ble åpnet." Den gangen regnet man nyttår fra ca midten av september, så vi ser at vannflommen startet ca 31. oktober.
En slik viktig historie ville naturligvis bli fortalt videre fra generasjon til generasjon, og etter at menneskene ble spredt over hele jorden, ville de ta med seg tradisjonen med å minne de døde der de bosatte seg.( Også historien om vannflommen finnes naturligvis blant folkeslag over hele jorden, uavhengig av kontakt med kristne misjonærer.)
Det er interessant å tenke på at en "høytid" som halloween egentlig kan følges helt tilbake til vannflommen på Noahs tid, og døden som rammet så mange den gang.

Svara

x
RH
onsdag, 30 oktober 2019 17:31

Jag funderar på om man skulle låta barnen klä sig i änglakläder i stället, och låta det bli till en motkraft mot allt det mörka under denna helg. Jag tror att det i många fall handlar om att barnen både vill klä ut sig (till vad är kanske inte så viktigt) och gå runt och få godis, och de tycker säkert också att det är roligt och spännande att få ringa på hos grannarna.

Svara

x
Emma svarar RH
onsdag, 30 oktober 2019 17:34

RH, det var en bra idé 🙂

Svara

x
RH svarar Emma
onsdag, 30 oktober 2019 17:46

Ja, det är nog inte omöjligt. Men de behöver kanske vara några stycken, för det kan ju kosta på att sticka ut lite, speciellt i en viss ålder, när de både vill bara speciella och vill göra som alla andra🙂

Svara

x
Emma svarar RH
onsdag, 30 oktober 2019 17:58

Ja, precis! Men tänk om man gick samman flera familjer så det också blev flera barn... Än en gång, tyckte din idé var bra

Svara

x
RH svarar Emma
onsdag, 30 oktober 2019 19:01

Tack Emma! Det där med att flera familjer kunde gå ihop var en bra idé.

Svara

x
Lars
onsdag, 30 oktober 2019 19:24

Halloween är den ondes högtid och döden skämtar man inte om.
Visst har vi vi i Sverige bättre traditioner än sådana okulta saker.


Svara

x
Alf
onsdag, 30 oktober 2019 21:25

Såg att Citykyrkan i Örebro har en "alternativ" Halloween fest. Ungefär som att vi som kyrkor ska ha ett snarlikt "alternativ" till varje styggelse samhället gör. Som att man tar något fult och gör det lite mindre fult så tror man att det behagar Herren? Halloween ska inte kyrkor delta i, i någon form, punkt slut. Kan inte tolka det på något annat sätt än att viljan att behaga människor är större än viljan att behaga Gud. Och så ovanpå allt lyfter Världen Idag fram det som något bra...

Svara

x
Lena Henricson svarar Alf
onsdag, 30 oktober 2019 22:45

Ganska sunt det du skriver. Men min fråga är,vad gör man istället då för att dra bort barnen från halloweeneländet??🤷‍♀️🤔

Svara

x
Lenny
torsdag, 31 oktober 2019 09:45

Denna tradition kom sagt i slutet av förra seklet
Det mest förfärliga är att detta tilltalar dagens barn.
Det har alltså gått så långt i detta land, så att det onormala
blir till en norm.
Mycket förvanskas i denna tid.
Jag minns att denna typ av dödskult normalt skrämde barnen i
tidigare generationer, kanske försvinner oskulden redan på dagis.
Allt denna uppmuntran till en lek med det ockulta, för att föra människor
bort från Gud.
På hejade och spridda av kommersiella intressen.

1 Timotheos 4:1 Anden säger uttryckligen att under den återstående
tiden skall några avfalla från tron och lyssna till andar som bedrar, och
till demoners läror spridda av hycklande lögnare med bortbränt samvete,
folk som förbjuder äktenskap kräver att man avstår från föda som Gud
har skapat, till att ätas under tacksägelse av dem som tror och känner
sanningen.

Svara

x
Sven Thomsson svarar Lena Henricson
torsdag, 31 oktober 2019 10:20

Ja, Lena. Barnen utsätts för skadlig påverkan av Halloween. Ett sätt är, att föräldrar slutar köpa Halloweenprylar åt barnen. Men då gäller det att föräldrarna själva förstår den stora faran med Halloween.

Svara

x
Lena Henricson svarar Sven Thomsson
torsdag, 31 oktober 2019 12:01

Bra svar! 👍Men kan man också hitta på något annat fint och bra som barnen kan få syssla med,medan kompisarna sysslar med halloween? 🤷‍♀️🤔

Svara

x
Alf svarar Lena Henricson
torsdag, 31 oktober 2019 16:53

Jag föreslår att man prövar att fostra och förmana dem i Herren som det står i Ef.Br 6:4. Säg sanningen om Halloween och så tror jag inte dem vill ha så mycket med det att göra. Säg vad Bibeln säger om det hela. Bara avstå, man behöver inte göra något annat speciellt tycker jag. Men man kan ju alltid göra något som är kul vet jag. Typ spela Monopol.

Svara

x
Emma
torsdag, 31 oktober 2019 17:01

http://www.varldenidag.se/ledarkronika/vi-behover-undervisa-om-den-andliga-verkligheten-bakom-kulturella-foreteelser/repsiw!kL19W@B4BcwGAiUu8hUd8A/

Svara

x
Emma
torsdag, 31 oktober 2019 17:04

Ett nytt försök...

http://www.varldenidag.se/ledarkronika/vi-behover-undervisa-om-den-andliga-verkligheten-bakom-kulturella-foreteelser/repsiw!kL19W@B4BcwGAiUu8hUd8A/

Svara

x
Emma
torsdag, 31 oktober 2019 17:12

Sista försöket nu...Funkar det inte nu heller, gå till Världen Idag och ledarkrönikan av Sven Almkvist

https://www.varldenidag.se/ledarkronika/vi-behover-undervisa-om-den-andliga-verkligheten-bakom-kulturella-foreteelser/repsiw!kL19W@B4BcwGAiUu8hUd8A/

Svara

x
Ellen S svarar Alf
torsdag, 31 oktober 2019 18:05

Javisst, monopol är ju väldigt bibliskt. Störst är den som tjänar mest.

Svara

x
Troende svarar SAå
lördag 2 november 2019 07:26

Sant !
Men i vår familj firade vi aldrig Alla Helgons Dag, inga ljus på gravar just den dagen.
Detta är katolskt. Vi var inga katoliker. Vi tänkte på våra kära ofta ofta, behövde ingen särskild dag att minnas dem.

Jobbigt också med en gudstjänst i Kyrkan, en extra parentation, varför det ? Detta river ju upp det svåra, själv orkar jag inte med att plågas en gång till ! Mina närmaste finns hos Jesus, vi trodde detta.

Jag förstår de som tänker på rätt sätt. Men katolicismen vill ta över ibland, tänk istället på Bibelns Ord. Låt inte frikyrkor och Svenska Kyrkan hamna under Katolska Kyrkans "paraply".
Gud välsigne er alla 🙏 !

Svara

x
Hans Redvall svarar Emma
söndag 3 november 2019 01:19

Vilket nummer av tidningen är det?

Svara

x
Ulrik Petersson
söndag 3 november 2019 11:42

Halloween bäst i soptunnan!

Svara

x
Mikael W
söndag 3 november 2019 13:58

Nu är det bara 51 dagar kvar tills tomten kommer.....med julklappar till alla som är snälla

Svara

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste bönämnet på Bönesidan

måndag 18 november 2019 20:46
Be att ensamhet och isolation bryts.

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



Stöd Apg29:

Kontakt:

MediaCreeper Creeper

↑ Upp