Language

Apg29.Nu

BUTIK NY! | Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
DONERA till Apg29 - bli månadsgivare!
SWISH: 072 203 63 74

REKLAM:
Himlen TV7

Adam-tid, før den evige himmelske

Adam-tid, før den evige himmelske.


Av Sigvard Svärd
torsdag 2 april 2020 01:16

ADAM TID FØR DEN EVIGE HIMMELSKE

Det kan være som at smide en "lokkemad" i Bibelen og afvente "dummy". Navnet Adam er lokkemaden i denne opus. Spændinger opstår, når "Slash", og nippe træk "under overfladen" væk i en profetisk kraft fra Bibelen bog Bibel bog - før det kommer op som en guddommelig "fange". Bibelstudie her, jeg har titulerat "Adam-tid for den evige himmelske", er efter min mening sådan en fangst.

SLUT TEKSTER

Jeg har valgt et par udgangsmaterialer undertekster til denne teologiske refleksion med betagende perspektiver, nemlig 1 Mos 1: 26-27a; 2: 6-8, 1 Kings 10: 23-25, Esajas 65: 24-25 og 1 Corinthians 15:45 de tekster I dette fra Folkets bibel i 2015, citerer i rækkefølge (alt i parentes er mine noter.):

(1) ”Gud sade: ´Låt oss göra människor till vår avbild, lika oss. De ska råda över havets fiskar och himlens fåglar, över boskapsdjuren och hela jorden och alla kräldjur som rör sig på jorden.´ Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem”. – ”Men dimma kom upp ur jorden och vattnade hela marken. Och Gud formade människan av jord från marken och blåste livsande i hennes näsa. Så blev människan en levande varelse.”

(2) ”Salomo blev större än någon annan kung på jorden, både i rikedom och vishet. Från alla länder kom man för att besöka Salomo och höra den visdom som Gud hade lagt ner i hans hjärta. Var och en förde med sig gåvor: föremål av silver och guld, kläder, vapen, väldoftande kryddor, hästar och mulåsnor. Detta hände år efter år.”

(3) "Og det skal ske, at før de kalder, vil jeg svare, mens de endnu taler jeg vil høre. Wolves til væddemål med lammet, skal løven æder strå som okser, og støv bliver slangens mad. Intet sted i hele mit hellige bjerg, skal de gøre noget ondt eller skadelige siger Herren. "

"Så det er også skrevet, Den første mand Adam blev et levende væsen. Den anden mand kom fra himlen. "

NO tilfældig

Gud gör inget impulsivt, oigenomtänkt eller slumpartat. Bakom varje hans handling, vare sig det är frågan om forntid, nutid eller framtid, döljer sig en noggrannhet, en minutiös förberedelse och planering. Så också naturligtvis när det gäller människans tillblivelse. Då människan (adam) som man/manligt beskrivs i hebreiskan, drar det åt ”styrka”. Och när människan (adam) visas på som kvinna/kvinnligt på samma språk, kommer ”livgivning” i förgrunden. Den första mannen får av Gud som egennamn heta Adam och Adam i sin tur (efter Skaparens vilja, kan man förutsätta) ger namnet Eva (hebr. Chavva) åt kvinnan, vilket just betyder ”leva” och ”liv”.

TRE LUSTGÅRDAR

Men nu noget om (1) Edens, (2) Kong Salomon af Eden og (3) den fremtidige Millennium. Alle tre af haverne har haft eller vil være at have en vidunderlig og hellig betydning. På den ene side, Faderen, Sønnen og Helligånden, på den anden side af menneskeheden: det jødiske folk og hednafolket, og det er især folk med udtalt Messias- eller Kristustro. Ifølge sætte bibelske kronologi, der eksisterede (1) "under jorden" Paradise omkring 4000 år f.Kr., (2) Kong Salomon af Eden (beskrevet i Højsangen), havde sin storhedstid i 900 f.Kr.

Vad det gäller (3) tusenårsriket, med Jesus från det himmelska nedstigen på Olivberget i Jerusalem, kan detta snart vara dags att bli upprättat: ”Och jag såg en ängel komma ner från himlen med nyckeln till avgrunden och en stor kedja i handen. Och han grep draken, den gamle ormen som är Djävulen och Satan, och band honom för tusen år.” (Upp 20:1-2)

HEBREISKANS GAN

(1) Om den första sköna paradisiska miljön, som av mycket att döma låg på jordens ”mittpunkt”, där Jerusalem en dag skulle komma att byggas, dess tempel trona – samt där Jesus skulle dö och uppstå, och i den yttersta tiden återkomma till – så står det exempelvis att läsa i 1 3:8: ”Vid kvällsbrisen hörde de”, Adam och hans brud Eva, ”Herren Gud vandra i lustgården (hebr. gan)”.

(2) Beträffande Jerusalemkungen Salomos lustgård, den andra här i den bibel-profetiska ordningen, så frågar bruden i HV (”Sångernas sång” av Salomo) 1:7: ”Säg mig, du som min själ har kär: Var vallar du din hjort, var låter du den vila vid middagstid?” Och svarar själv på frågan i 6:1: ”Min vän har gått ner till sin lustgård (gan), till de doftande blomsterängarna, för att valla sin hjord.” Salomo som namn, kommer av shalom inom hebreiskan och står för ”fred”, ”lycka” och ”välgång”. Salem, andra delen av namnet Jerusalem, kommer av densamma språkliga roten – alltså shalom med innebörden ”fred”, ”lycka” och ”välgång”.

(3) Med hensyn til, Millennium, den tredje guddommelige-historisk "fornøjelse tid" på jorden - i centrum af Jerusalem og måske genopbyggede tempel - det er en velsignelse at citere Esajas 51: 3: "Ja, Herre trøstede Zion, ser han med medfølelse på alle sine ruiner. Han gør hende ørkenen ligesom Eden ( gan ), dens ørkenen ligesom Herren of Eden ( Gan ). Fryd og glæde skal findes deri, taksigelse og lovprisning lyd. " Desuden (62: 4): "I skal ikke mere blive kaldt dråben forladte" din Jord skal ikke mere være called'ödemark 'men du vil være called'min Kära' og dit land sidste strå ægte Wife', Herren elsker dig , dit land har været sin mand. "

Salomos lustgård, ligger närmast som en profetisk efterbild till Edens lustgård och som en profetisk förebild till det stundande tusenårsriket. Och Salomo med sin brud ”Tirsa” (HV 6:7), utgör nog på motsvarande sätt en profetisk efterbild till Adam med sin Eva, samt en profetisk förebild till Jesus Messias/Kristus med sin brud – senare i evigheten, kallad ”Lammets hustru” (Upp 21:9).

DEN RÖDE AV DET RÖDA

Hebreiskans Adam/”människa”, betyder ordagrant i nämnda språk för ”röd”, att ”vara röd” eller ”den röde”. I 1 Mos 2:6-7, läser vi att Herren Gud formade människan av uppfuktad jord (lera) från marken. Jord heter på hebreiska för adama, i betydelsen ”det röda”. Och det har framförts av senare tiders kunniga geologer, att marken i Mellersta Östernområdet är ”rödtonad”. Adam var alltså skapad av den ”röda jorden”, den som först var torr, dammig, obrukbar och ofruktbar – troligtvis efter en ondskans katastrof, eller om det var en gudomlig domsakt, då ”jorden blev öde om tom” (1 Mos 1:2).

Hvis de spottende mennesker i de sidste dage, vi læser i 2 Peter 3: 5-7: "Den bevidste tilsidesættelse af så længe siden var der himlen og jorden, der opstod fra vand og gennem vand i Guds ord. Ved vand og Guds ord druknede den moderne verden og gik under. Men himlen og jorden, der nu findes, er det samme ord gemt ilden og bevaret indtil den dag, hvor de ugudelige mennesker vil blive bedømt og ødelagt. " Guds mægtige restaurering af "kaos planet" med ordene: "Lad der blive lys" Soaked op jorden og gjort det mere "rødlig ler" - til Gud Herren for den menneskelige parrets fald fra nåde, bliver vanskelige at håndtere "forbandede land". I en Gen 03:23 står der at Skaberen sendt væk Adam og Eva fra Edens have, ville de "dyrke" den "røde mærket" jorden udenfor.

"BLOD FARVET"

Enligt Gottfrid Büchner, i hans väldiga bibelkonkordans från 1789, kan adam, människa och adama, jord/mark, betyda röd i meningen ”blodfärgad”. I detta finns ett antal tolkningsmöjligheter. Det ”blodfärgade” kan ha med blodet som pulserar i en människokropp. Det kan vara en anspelning på hälsa, friskhet och skönhet, röda kinder, och som det heter i Klag 4:7 om Israels furstar innan de hamnade i fångenskap i Babel: ”…deras kroppar vara rödare än korall”. I HV 5:10 uttrycker bruden om brudgummen: ”Min vän är strålande vit och röd, ypperst bland tiotusen.”

Men vi er nødt til at bevæge sig fremad i bestræbelserne på at fortolkning af "blod farves", fordi det også kan indebære en profeti, en forudanelse om, hvad der ville komme til at karakterisere menneskeheden. Nemlig at skuret blod (humant blod, Hebr. Adamdam ), gennem vold og pludselig død, farven rød jord. Det gik ikke videre end Adam og Evas to sønner, Kain og Abel var kører på jord, før den første blodsudgydelse fandt sted, da Kain dræbte sin lillebror Abel.

Og ikke at afsætte for meget plads til punkt til nedbrydning af humant blod på jorden, ud over at der stadig nævne 1. og 2. verdenskrig, frygtelige resultater - jeg går til en guddommelig domsakt i Åbenbaringen 14:20: "Herrschaftskelter presse (human Press) blev trampet uden for byen (Jerusalem), og blod flød fra pressen og nåede til hesten hovedtøj tusind stadier væk (omkring 38 km). "

GUDS SONS BLOOD

Jesus kallas i sin mänsklighet för ”den siste Adam” (engelskans ”last”), den avslutande, den genom vilket människan som varelse når sitt bokslut – under förutsättning att Guds räddning från synd genom Jesus har tagits emot. Det är endast dessa Bibeln, inför evigheten, ger besked om. Vad som i avseende på förändring/”förvandling” till något annat, i övergången från tid till evighet, sker med de människor som går evigt förlorade – det går inte att hitta antydan till svar på i Skriften.

Således, för att frälsa ”den förste Adam”, alla fallna adam, män och kvinnor (manligt och kvinnligt) – går ”den siste Adam” in under ”den förstes” synd, tar den på sig, och som det lyder i Kol 1:19-20: ”Gud beslöt att låta hela fullheten bo i honom och genom honom försona allt med sig själv, sedan han skapat frid i kraft av blodet på hans kors – frid genom honom både på jorden och himlen.”

Sångaren sjunger i Segertoner 229: ”I (förste) Adam är vi alla ett, och Adams svek var vårt. Vi gömde oss bland Edens träd när Herren sökte oss. Vi flydde, och då kom vi bort från Gud och från varann. Vår egen väg vi ville gå. Blott ensamhet vi fann.”

Som det är skrivet i 1 Petr 1:18-19: ”Ni vet ju att det inte var med förgängliga ting som silver eller guld ni blev friköpta från det meningslösa liv ni ärvt från era fäder (hebr. adam/adama). Nej, det var med Kristi (den siste Adams) dyrbara blod, som med blodet av ett lamm utan fel och brist. Han var utsedd redan före världens skapelse men har nu i dessa sista tider uppenbarats för er skull.”

”Trots att han var Son fick han lära sig lydnad genom sitt lidande. När han sedan var fullkomnad (igen) blev han källan till evig frälsning för alla som lyder honom (bekänner honom).” (Hebr 5:8-9)

MÄNNISKOSONEN

Så när Bibeln presenterar Jesus som ”Människosonen” (grek. tu anthropu), är det utifrån att han för en tid också blev människa, både sann Gud och sann människa. Men då en annan typ av människa, en ”andra människa” – en med himlen kvar i sin ande: ”Han var till i Guds gestalt men räknade inte jämlikheten med Gud som segerbyte, utan utgav sig själv och tog en tjänares gestalt och blev människan lik. När han till det yttre hade blivit som en människa (´till det yttre lik en syndig människa´, Rom 8:3), ödmjukade han sig och blev lydig ända till döden – döden på korset.” (Fil 2:6-8) I Joh 1:14 står det att läsa: ”Och ordet blev kött och bodde bland oss, och vi såg hans härlighet, den härlighet som den Enfödde har från Fadern. Och han var full av nåd och sanning.”

Paulus, driven av den helige Ande, skriver i 1 Kor 15:40, att det finns ”jordiska kroppar” (människor, hebr. adama, grek. epigeia) och det finns ”himmelska kroppar (grek. epurania) – ”de himmelska kropparnas glans är av ett slag och de jordiska kropparnas glans av ett annat slag”. Och han fortsätter i verserna 44-45: ”Det sås en jordiska kropp (grek. psychikon med choikos, stoft/mull), det uppstår en andlig kropp (grek. pnevmatikon av pnev/pneu ”ande”). Finns det (först) en jordisk kropp, finns det (till slut) en andlig kropp. Så står det skrivet: Den första människan, Adam, blev en levande varelse (vid skapelsen). Den siste Adam blev en livgivande ande (strax efter sin uppståndelse från de döda)…

”OFÖRSTÖBAR STEN”

Här följer en paus i det påbörjade bibelcitatet, för begreppet Adam drar iväg åt ett förmerat håll som bör få utrymme, då ”diamant” i meningen ”oförstörbar sten” på grekiska heter adams. I denna betydelse kan det måhända föreställa mänskligheten som tenderar till att ha en ”hård otrospanna” (Sak 7:11-12): ”Men de ville inte lyssna på detta utan var upproriska och stängde sina öron så att de inte hörde. De gjorde sina hjärtan hårda som diamant så att de inte hörde den undervisning och de ord som Herren Sebaot genom sin Ande sänt genom forna tiders profeter. Därför kom stor vrede från Herren Sebaot.”

Med hensyn til Jesus, er han placeret i Hebræerbrevet (fx 4: 14-15, 7: 22-28) var som hellig himmelske præst og i den forbindelse er det til ham, bandt en bred vifte af adams, At "diamanter", fordi så anvender modellen i 2 Mosebog 28: 15-19: "I skal lave en brynje dommen i kunsten at vævet på samme måde som Efoden. Af guld, blå, lilla og karminrøde stof og tvundet Byssus, bør du gøre det. Det skal være firkantet og foldet i to, en halv alen lang og en halv alen bred. Du skal give det ædelstene i fire rækker: den første række af rubin, topas og smaragd, den anden række, granat, safir og smaragd, den tredje række, hyacint, agat og ametyst og den fjerde række, beryl, onyx, og jaspis. De skal sættes i guld filigran. " Stærk prædiken om emnet, givet i sangen: "Nu er dagen for forsoning" (Victory Tones 451), hvor andet vers lyder: "Brystskjoldet sten er nu Guds kærlighed tolk. Blodet af den nye pagt forener mennesker. "

FØRSTE OG ANDEN

Pause ender:" ... Men den første var ikke åndeligt, ikke jordisk. Så kom det åndelige. Det første menneske var af jord, jorden (græsk. Administreres , jf .. Gejsisk / seisisk). Den anden mand fra himlen (græsk. Uranu). Som det jordiske menneske var (efter faldet), så også er under jorden. Og så er den himmelske (perfektioneret), så også det himmelske. Og ligesom vi have båret det jordiske menneske (ufuldstændig) billede, skulle vi også bære det himmelske menneske (perfekt) billede. Men jeg siger dette, brødre: Kød og Blod kan ikke arve Guds rige, og det forgængelige kan ikke arve uforgængelige. Se, jeg siger eder en Hemmelighed: Vi skal ikke alle sove (troen på Jesus nær gengæld brændte kraftigt om 2000 år siden), men vi vil alle blive ændret, I et øjeblik, i løbet af et øjeblik, ved den sidste basun. Den trompet lyder, de døde vil blive rejst ubestikkelig, og vi skal forvandles. Denne forkrænkelige må iføre sig udødelighed. Men når det forgængelige er klædt i uforgængelige, og dette dødelige iføre sig Udødelighed, da opfyldes det ord, der er skrevet:Døden er opslugt til Sejr . "

Ligesom Jesus og englene

"I elskede, nu er vi er Guds børn, og alligevel er det ikke klart, hvad vi bør være. Men vi ved, at når han (Jesus) er afsløret, skal vi blive ligesom ham, for vi skal se ham, som han er. " (1 John 3: 2)

"Nu ser vi i et spejl, i en gåde, men da skal vi se ansigt til ansigt (se Gud i ansigtet). Nu ved jeg kun delvis, men da skal jeg kende, ligesom jeg selv (af Gud i denne tid) er blevet meget berømt. " (1 Kor 13:12).

Och jämför med Mark 12:24: ”Jesus sa till dem (saddukeerna): ´Tar ni inte fel, just för att ni inte förstår Skrifterna och inte heller Guds makt? När de döda uppstår gifter de sig inte och blir inte bortgifta, utan är som änglar i himlen.´” Samma händelse tecknar Lukas på följande sätt (20:34-36): ”Jesus svarade dem: ´De som lever i den här världen gifter sig och blir bortgifta. Men de som anses värdiga (väljer att tro) att nå den andra världen och uppståndelsen från de döda, de varken gifter sig eller blir bortgifta. De kan inte dö längre, för de är som änglarna och är Guds barn, eftersom de är uppståndelsens barn.´”

I Upp 14:4 uttrycks det intressant: ”…dessa som följer Lammet var det än går. De är friköpta från människorna (de har blivit andlig ”brud” eller ”jungfru”) som en förstlingsfrukt åt Gud och Lammet.”

LAMMETS BRUD

Uppenbarelseboken inte är lätt att ordna upp i tid och evighet. Men för att gå vidare i det som här behandlas och nå fram till en slags slutvinjett – kan några avsnitt från nämnda bibelskrift citeras (Upp 7:11-17, 19:6-9, 11-14):

"Og alle englene stod rundt om tronen og de ældste og de fire levende væsener, og de faldt på deres ansigter foran tronen og tilbad Gud og sagde:" Amen! Velsignelse, herlighed, visdom, taksigelse og ære og magt og kunne være at vor Gud for evigt og altid. . Amen' En af de ældste spurgte mig: Hvem er de, og hvor er de? Jeg svarede: 'Det er de, som kom ud af den store trængsel. De har vasket deres klæder og gjort dem hvide i Lammets blod. Derfor er de før Guds trone og tjener ham dag og nat i hans tempel, og han, som sidder på tronen, vil pitche sit telt over dem. De vil aldrig sult og aldrig tørste, og hverken sol eller nogen brændende hede vil overgå dem, for Lammet midt for tronen skal vogte. Han lede dem til levende Vandkilder; og Gud skal tørre hver tåre af deres øjne ".

”Och jag hörde liksom rösten från en stor skara (änglar), som bruset av väldiga vatten och dånet av kraftig åska, och de sade: ´Halleluja! Herren vår Gud den Allsmäktige är nu kung. Låt oss glädjas och jubla och ge honom äran, för Lammets bröllop har kommit och hans brud har gjort sig redo. Skinande rent linne har hon fått att klä sig i.´ Linnet är de heligas rättfärdighet. Och ängeln sade till mig: ´Skriv! Saliga är de som är bjudna till Lammets bröllopsmåltid.´ Och han tillade: ´Dess Guds ord är sanna.´ Och jag såg himlen öppen, och se: en vit häst, och han som satt på den heter Trofast och Sann, och han dömer och strider i rättfärdighet. Hans ögon var som eldslågor, och på sitt huvud bar han många kronor. Han hade ett namn skrivet som ingen känner utom han själv, och han var klädd i en mantel som doppats i blod, och hans namn är Guds Ord. De himmelska härarna (utan blod på kläderna) följde honom på vita hästar, och de var klädda i vitt linne (se här 1 Kor 6:2: ´Vet ni då inte att de heliga ska döma världen?´).”

høj beliggenhed

Således er der er ingen svage dødelige mennesker ( Adamites så at sige), som er ridning med Jesus på den hvide hest. Uden det, de forvandlet til ligesom ham og er som engle, som himmelsk dejligt.

Men de är ”förmer” än änglarna. I härlighet står de mellan gudomligheten och änglavärlden. I det första förhållandet läser vi: ”Det är ju inte änglar han (Jesus) tar sig an, utan Abrahams barn (de som har tron).” (Hebr 2:16) Vidare: ”Är inte änglarna andar i Guds tjänst, utsända för att hjälpa dem som ska ärva (tackar ja till erbjudandet) frälsningen?” (Hebr 1:14) I det slutliga segertillståndet tonar en upphöjd ställning över änglarna fram i 1 Kor 6:2-3: ”Vet ni inte att de heliga ska döma världen?... Vet ni inte att vi ska döma änglar?” Vi tillber inte änglar här i tiden, men det eviga perspektivet ska inte heller göra oss högmodiga.

Forfatteren af ​​Hebræerbrevet fanger i 00:23: "... ånderne af de retfærdige, som har nået perfektion (dvs. bliver en slags himmelske ånder),", og dermed kan bevæge sig frit gennem og i alle dimensioner. Nogen mere klarhed i udseende og hudfarve holder os ikke Bibelen med. Det blev drøftet, hvordan passende det har været og kan være citerer eksempel Salme 8: 6 og 82: 6a fra nogle oversættelse, som siger om manden, at Gud skabte være: "Men du gjorde ham et guddommeligt væsen; med ære og ærlighed kronede ham "og" Jeg har sagt du er guder "- på grund af nogle trofaste brød ind i en succes teologisk doktrin. Men disse bibelrum pasform under alle omstændigheder fuld af mand i hendes forvandling til et himmellegeme.

Det är i detta stadium, då den troende människan gått från sin jordiska tunna kroppstid, från kött och blod, till att ha fått en himmelsk kropp, som nästa fas i den gudomliga planen går i fullbordan – med ”nya himlar och en ny jord där rättfärdighet bor” (2 Petr 3:13).

EN HERRENS ÖVERLÅTELSE

Du kan få vara en av de förvandlade. Så lämna inte den bibliska tron om du en gång har börjat att vara en sådan troende. Läs i tro och liv in dig i all bibeltext där det står ”de heliga”. Räkna in en Herrens överlåtelse av ditt namn bland de ”himmelska kropparna”. Se framför dig hur du – utan synd, utan sjukdom, utan smärta, utan sorg – andefritt rör dig tillsammans med och som Jesus i den eviga himmelska världens alla ”regioner”.

Og husk på, at de nye spirituelle / okkulte / gnostiske lære og religioner, er intet mere end vrangforestillinger og djævelske angreb mod det sande evangelium. Og forbavsende, i form af agnosticisme eller ateisme, er ikke bedre det. For at afvise Jesus som deres personlige frelser, er et nej til at være en del af deres egen overgang fra Adam-tid til den evige himmelske. Det er så overvældende de ventende folk tro på den evige himmelske!

Hør, læse følgende skriftsteder og overveje det. For det er af afgørende betydning for dagens prædiken er ikke på udkig efter verdens gunst - okkultisme eller ateisme - i forhold til, hvad der sker med den troende efter døden. Uden at tage deres ansvar over for Gud, og derfor er intakt med den hellige betagende lodde fra begyndelsen:

"Men som Skriften siger, hvad øjet set og intet øre hørt, og det menneskelige hjerte er ikke forestillet hvad Gud har beredt for dem, der elsker ham ." (1 Kor 2: 9)


Publicerades torsdag 2 april 2020 01:16:52 +0200 i kategorin Läsarmejl och i ämnena:

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Direkt med Christer Åberg


"Således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn [Jesus], at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv." - 03:16

"Men så mange, som  modtog  ham [Jesus], til dem Han gav ret til at blive Guds børn, dem, der tror på hans navn." - John 01:12

"At hvis du med din mund bekender, at Jesus er Herre, og i dit hjerte tror, at Gud oprejste ham fra de døde, skal du blive frelst." - Rom 10: 9

Ønsker du at blive frelst og få alle dine synder tilgivet? Bed denne bøn:

- Jesus, jeg modtager jer nu og bekender dig som Herren. Jeg tror, ​​at Gud oprejste dig fra de døde. Tak, at jeg nu er frelst. Tak, at du har tilgivet mig, og takker dig, fordi jeg nu et barn af Gud. Amen.

Har du modtaget Jesus i bøn over?


Senaste bönämnet på Bönesidan

måndag 30 november 2020 17:25
Bed

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
DONERA till Apg29 - bli månadsgivare
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper

↑ Upp