Surfar nu: 553 www.apg29.nu


Den farliga jorden är platt läran

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1470247418-platt-jord.jpg

Läran om att jorden är platt är faktiskt en farlig villolära. Det är inte något harmlöst och ingenting att bry sig om. Nej, det är allvarligt.

Jag har lyft fram tidigare att det finns de som tror att jorden är platt. Detta kan tyckas vara knepigt men ändå harmlöst och ingenting att bry sig om.

Den ena villoläran ger den andra

Men faktum är att den ena villoläran ger den andra. Kan du förneka att jorden är rund då kan du också förnekar andra saker.

Jag har nyligen upptäckt att det verkligen är så. Jag hörde en jorden rund förnekare säga att han också förnekar förintelsen. Han förnekar alltså folkmordet på sex miljoner judar under andra världskriget.

När jag hörde detta, då förstod jag hur sådana här konspirationsteorier kan hänga ihop.

Världshistoriens största lögn?

Förstår du? Det ena leder till det andra. De som inte tror att jorden är rund menar att det är världshistoriens största lögn. Det är en konspiration utan motstycke. Alla som tror att jorden är rund har blivit lurade och hjärntvättade sedan barnsben.

Kan man tro på detta så kan man också tro andra konspirationer. Till exempel att judarna ligger bakom förintelsen och allsköns ondska. Dessutom tror de på andra konspirationer också.

Farlig villolära

Förstår du nu att läran om att jorden är platt faktiskt är en farlig villolära? Det är inte något harmlöst och ingenting att bry sig om. Nej, det är allvarligt.

Lev nära Jesus. Då går du inte på sådana här lögner. För i Jesus Kristus ser du sanningen. Jesus är vägen sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom honom.

Du behöver Jesus

Därför behöver du Jesus och när du har tagit emot Jesus, då har du tagit emot sanningen. Och då lever du i sanningen och inte längre i lögnen.

Fly från lögnen och fly till sanningen som är Jesus Kristus!


submit to reddit


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades måndag 10 april 2017 12:26 | #platt jord #jorden #konspirationsteori #villolära | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

135 kommentarer

Henrik Wed, 03 Aug 2016 20:38:26 +020

Många som tror på en jordglob tror även på big bang och evolutionsteorin. I begynnelsen skapade Gud först himmel och jord sen kom solen och månen. Evolutionsförespråkarna tror att solen är äldre än jorden. Vilket är tvärtom mot vad Guds Ord säger.

Svara


Daniel Wed, 03 Aug 2016 20:53:07 +020

Tror det finns fler förintelseförnekare bland jorden är plattförnekarna än tvärtom. Visst kan jorden vara platt. Klara bevis önskas i båda fallen.

Svara


Lars W Wed, 03 Aug 2016 21:09:17 +020

Den jord vi lever på nu är bevisligen ett klot. En sfär, något tillplattad vid polerna. Detta bevisade Phileas Fogg med sin resa redan på 1800-talet. Den nya jorden, dit flera av oss förhoppningsvis är på väg, kan nog komma att uppfattas som platt. Detta på grund av den enorma diametern.

Svara


simson Wed, 03 Aug 2016 21:58:22 +020

Är det en synd att inte tro på förintelsen? O att jorden är ett klot?

Svara


Tänkaren Wed, 03 Aug 2016 22:08:54 +020

Måste ändå kosta på man kommentera. Det här var nog bland de sämsta jag har läst..!

Svara


Tomas N Wed, 03 Aug 2016 22:18:57 +020

Jag för min del kan inte begripa vad den här artikeln och kommande diskussionen skall tjäna för syfte. Vem vill lägga tid och energi på Icke - frågor och sådant . Nej bättre med artiklar om verkliga frågor och trosfrågor och aktuella eventuellt där Gud kan få lysa med sina svar och lösningar på saker. Skall inte målet vara att troende byggs upp i kunnande och gemenskap och andra besökare skall ledas till tro och få respekt för både tron och oss troende. Så hade jag resonerat. Lika dåligt betyg ger jag artikeln från ww2 och nazi/muslim kopplingen som är en propapaganda-blänkare för en politisk agenda eller liknande at best. Det är lättare att riva ned än att bygga upp. Låt oss bygga upp Kristi kropp medan det finns tid.

Svara


Britt-Marie Wed, 03 Aug 2016 23:05:45 +020

Efter att jag upptäckte att jorden inte kan vara rund så har många av bibelns sanningar blivit ännu klarare för den platta jorden stödjer bibeln. Det är soldyrkare som satt solen i centrum när vår kära himmelske Fader har lagt jorden i centrum.

Svara


Thomas P Wed, 03 Aug 2016 23:10:33 +020

Det var det värsta. Påståendet att det ena leder till det andra. Först att jorden absolut inte kan vara platt, för att sen gå in på förintelseförnekare dom konspirationsidioter. Själv utesluter jag inte att frimurarna (Masons) har lurat i oss att jorden är rund, att vi varit på månen!, att hela 6 miljoner gasats ihjäl, att 911 var ett inside jobb, att det mesta media lärt är byggt på lögner. Vi lever faktiskt i en laglös värld, i satans våld, den gamle ormen som är lögnens fader. Vi lever i ett tidevarv att polarisering och hat, manipulering och ondska. Satan gör lögner till sanning, och ljus till mörker.

Svara


Thomas P Wed, 03 Aug 2016 23:12:54 +020

Svar till Tomas N. Ja, eller att hoppa på kristna bröder och systrar som inte tror på samma saker, som konspirationsdårar. Vad är vitsen?

Svara


David Winther Wed, 03 Aug 2016 23:22:13 +020

Svar till Lars W.
Den jord vi lever på nu är bevisligen ett klot. En sfär, något tillplattad vid polerna. Detta bevisade Phileas Fogg
HAHA HA jag häll på att Skratt ihjäl mig när jag läste detta. Lars du är så rolig. HahaHA

Svara


Henrik Wed, 03 Aug 2016 23:23:47 +020

Med ny teknik som laser och kraftfulla kameror har man kunnat slå hål i bollteorin och fastställa att jorden är platt och att solen är mycket mindre och väldigt nära jorden. Platt jord och bibel går hand i hand. Finns inte en vers i bibeln som påstår att jorden skulle flyga runt solen. Tvärtom

Svara


Jeanette Aldén Wijk Wed, 03 Aug 2016 23:58:00 +020

Svar till Britt-Marie. Om Jorden är platt, så ramlar man ju av, när man kommer till kanten. Frid i Jesus Kristus

Svara


Jeanette Aldén Wijk Thu, 04 Aug 2016 00:14:10 +020

Svar till Henrik. Det finns ingen vers i Bibeln, som påstår, att Jorden inte skulle gå runt solen. Men vi kom på det till slut. Herren har inte sagt allt till oss. Vi skulle inte kunna bära hela Sanningen, med de kroppar vi har nu. Jag förnekar inte Vetenskapen, men när vi människor tror att vi har kommit långt, när det gäller Vetenskap, så får vi ytterligare frågor, som vi kliar oss i huvudet över. Herren har gjort det så, att vi människor, hur skickliga vi än är, (ja, vi är skickliga i mycket), så kommer vi aldrig att komma fram till vetskapen, om hur allt hänger ihop. Hur kan jag påstå det? Jo, för att det står i 1 Korintierbrevet 1:18-25, att: Kristus är Guds vishet 18 Ordet om korset är en dårskap för dem som går förlorade, men för oss som blir frälsta är det en Guds kraft. 19 Det står ju skrivet: Jag ska göra slut på de visas visdom och förkasta de förståndigas förstånd.[n] 20 Var är de visa? Var är de skriftlärda? Var är den här världens debattörer[o]? Har inte Gud gjort den här världens visdom till dårskap? 21 När världen inte genom sin visdom lärde känna Gud i hans vishet, beslöt Gud att genom den dårskap vi förkunnar frälsa dem som tror. 22 Judarna begär tecken och grekerna söker vishet, 23 men vi predikar Kristus som korsfäst – för judarna en stötesten och för hedningarna en dårskap.[p] 24 Men för de kallade, både judar och greker, predikar vi Kristus som Guds kraft och Guds vishet. 25 Guds dårskap är visare än människor, och Guds svaghet är starkare än människor. ------------------------------------------------------ Men när vi får våra Härlighetskroppar, så kommer vi att förstå hela Sanningen. Frid i Jesus Kristus

Svara


Bosse Thu, 04 Aug 2016 00:22:57 +020

Svar till Britt-Marie. Så du menar att solen inte lyser på andra sidan? så när jag var i Australien å ringde hem och det var natt i Australien och dag i Sverige så ljög antingen mor eller jag?

Svara


Duvan Thu, 04 Aug 2016 00:22:59 +020

Jag bara undrar en sak. Skämtar ni som påstår att jorden är platt ? Alltså , att jorden är rund finns ju inga tvivel om. Jag skäms för er , när kristna människor ska utpekas som tokiga. Ofrälsta, som läser detta undrar vilka dårar som tror jorden är platt. Kan ni inte tänka? Ni som "tror" jorden är platt, är ni inte rädda att ni ska "ramla" över kanten. ?.. hur vet ni var jorden tar slut? Gud har gett oss ett förstånd, börja använda det, !! Jag har tappat respekt för de som håller på så här. Gode Gud hjälp oss !! Henrik...finns ingen "ny" teknik som bevisar att jorden är platt! !..jorden är bevisad vara rund. Gör er inte dumma, låt inte Jesus skämmas för er.

Svara


Jeanette Aldén Wijk Thu, 04 Aug 2016 00:37:43 +020

Svar till Duvan . Jag tror inte att det är enbart en del kristna, som hävdar att Jorden är platt. Det är en s.k. Konspirationsteori, som vilken Konspirationsteori som helst.

Svara


Thomas P Thu, 04 Aug 2016 02:00:42 +020

Gå in på Google Earth - kolla in vad du ser över sydpolen (inte ser) Gå in på Google Bilder - kolla in om du hittar en bild på Jordklotet (som inte är animerad) Frimurarna och deras anhang gör allt för att gå emot Bibeln och en Skapare.

Svara


simson Thu, 04 Aug 2016 03:20:01 +020

Svar till Duvan . Varför skulle jesus skämmas för oss?

Svara


Henrik Pettersson Thu, 04 Aug 2016 03:52:10 +020

Har sett att jorden är rund. Har seglat på havet. Bor så jag kan se Östersjön. När Gotlandsfärjan börjar synas ser man först skorstenen på färjan och sedan skrovet. Lika dant ser man först masten på segelbåtarna och sedan skrovet när dom närmar sig land. Många blir lurade av illuminates lögner... http://2.bp.blogspot.com/-t8T0sem7gjA/VGcUMXor_zI/AAAAAAAAOvI/zwO4XcmnFPk/s1600/nasa-flat-earth.jpg

Svara


P I Persson Thu, 04 Aug 2016 04:46:57 +020

Jag häpnar över många av kommentarerna. Har alltid trott att platta jorden-sällskapet är en ploj, ingen kan ju på fullt allvar tro något sådant, när det är så lätt att motbevisa. Phileas Fogg må vara en litterär gestalt, men principen stämmer. Åk spikrakt åt väster, till sist kommer du till utgångspunkten - men österifrån ! Vad mer bevis behövs ?

Svara


Lars W Thu, 04 Aug 2016 08:44:57 +020

Svar till David Winther . "HAHA HA jag häll på att Skratt ihjäl mig när jag läste detta. Lars du är så rolig. HahaHA" Man gör så gott man kan :) I det andra stycket är jag dock fullt allvarlig. Detta utifrån Uppenbarelseboken 21:16.

Svara


Lars W Thu, 04 Aug 2016 08:55:32 +020

Svar till Duvan . "Gode Gud hjälp oss !! Henrik...finns ingen 'ny' teknik som bevisar att jorden är platt!" Är dessa senaste rön och ny teknik "Pirates of the Caribbean" bygger på? https://www.youtube.com/watch?v=HKSZtp_OGHY

Svara


Britt-Marie Thu, 04 Aug 2016 09:31:14 +020

Svar till Thomas P. Jag skulle vilja ha en bild. En endaste bild på jorden som inte är animerad eller photoshoppad. Deras sägs att vi har Hubbleteleskop i rymden som kan se vad som helst i yttre rymden men varför kan man inte vända på den och få en bild på jorden?

Svara


Bengt Thu, 04 Aug 2016 10:16:35 +020

Rund jord leder till att människor börjar tro på evolution. Är det något bättre? Då är vi bara en betydelselös liten prick i ett oändligt expanderande universum. Platt jord grejen har ju faktiskt lett ateister till att börja tro på en skapare. Det är väl bra? Vi får ju också inte glömma att det var solen Josua stoppade, inte jorden. hmm!! Det pratas ju också om jorden 4 hörn. Då är många snabba och säger att det är de 4 väderstrecken men då borde det ju ha varit skrivet så? Vi är för snabba ibland att lägga till egna ord. vilket skriften är noga med att vi inte ska göra. Sen så säger ju bibeln också att jorden står på pelare. funkar inte så bra med en boll. Ja jag vet att det står att den hänger på intet. Men det betyder väl bara att den hänger inte på något för den står på pelare:) Det finns mycket mer bibelord som inte alls passar ihop med ett klot. Så jag tror vi behöver ödmjuka oss lite mer inför guds ord och lita mer på ORDET än människors ord(vetenskap) och dårskap.

Svara


Moon Landing Thu, 04 Aug 2016 10:26:49 +020

Jorden filmat från rymdstation (antagligen ISS): https://www.youtube.com/watch?v=n4IhCSMkADc Det finns antagligen konspirationsteoretiker som hävdar att denna filmen är "trickfilmad". Då vill de inte tro på uppenbara bevis. OBS! En mycket allvarlig och farlig konspirationsteori är den om att det inte skulle mördats ca 6 miljoner judar under andra världskriget. Med vänlig hälsning Moon Landing

Svara


Henrik Thu, 04 Aug 2016 11:09:02 +020

Finns mycket seriös material som bevisar att jorden inte är en glob. https://youtu.be/qcgxBTrmIhU Ni som tror att man ramlar ut om man kliver över kanten borde vara mer oroliga för att de som hänger upp och ner ska ramla ut i rymden.

Svara


Thomas P Thu, 04 Aug 2016 11:14:16 +020

Du är tydligen en lögnare som är här för att bedraga. Så fort det skrivs om jorden, månen och rymden är du här och kommenterar. Vilken för mig är ett tydligt tecken att du har en agenda, att du t o m kanske har tekninska hjälpmedel så att du hittar bloggsidor i dessa ämnen. http://www.apg29.nu/index.php?sida=kommentarer&u=44208 Jag vill varna andra, och Christer, för personer som infiltrerar bloggsfären, för att sprida lögner och/eller misskreditera. Jag upptäckte själv detta fenomen vid skolskjutningen i Sandy Hook, samt på Avpixlat. Det finns avlönade agenter som försöker påverka och styra opinion i kommentatorsfälten. De är anställda av säkerhetstjänster eller andra organisationer, för annars kommer Eliten att förlora i det pågående INFORMATIONSKRIGET som är en kamp över vad du ska; 1. Tycka 2. Känna 3. Tro 4. Veta 5. Tänka Moon Landing är ett tydlig exempel på detta, vilkens mönster avslöjar dennes uppsåt. Denne skriver knappt något om Jesus eller Bibeln; däremot i artiklar om rymden och den platta jorden.
Jorden filmat från rymdstation (antagligen ISS): https://www.youtube.com/watch?v=n4IhCSMkADc Det finns antagligen konspirationsteoretiker som hävdar att denna filmen är "trickfilmad". Då vill de inte tro på uppenbara bevis. OBS! En mycket allvarlig och farlig konspirationsteori är den om att det inte skulle mördats ca 6 miljoner judar under andra världskriget.
1. Nej, det finns troligtvis inga satelliter. Det är snarare en lögn 2. Filmen är uppenbart animerad och framtagen i en Hollywood studio. 3. Filmen visar EN DEL av jordytan, aldrig hela jordklotet. På slutet fanns en animerad film som skulle föreställa jordens städer under natten som lyser upp? Ett skämt! 4. Sen kladdar du på med en "farlig konspirationsteori", uppenbarligen för att vinna sympati. Det är så här en orm bedrager andra. Ja de som styr världen vill även styra dina tankebyggnader, på att Gud inte existerar eller är frånvarande, att det finns fler livstecken i rymden m a o är vi människor inte unika. Om jorden är platt eller sfärisk, och som en katedral med vatten bakom himlafästet, ja då blir Guds design mer uppenbar, och det vill inte den satanistiska frimurareliten att du ens ska tänka på. Big bang och evolutionsTEORIN går emot Guds skapelse. Den vänder på skapelseprocessen! Ja allt vänder och vrider satanisterna på. Som att livet uppstod ur vatten - när människan skapades av jord. Gud skapade jorden först - inte solen. Ljuset kom till innan solen och månen. Det finns en själ. Det finns en Evighet. Det finns ett liv efter döden ... Allt som går emot vår manual Bibeln, som är vår undervisning och lärobok, är ofta satans tankebyggnader och lögner. Men du själv måste fundera över detta, meditera. Ta den Helige Ande till hjälp. Tro inte bara för att andra säger eller påstår. Genomskåda lögnerna.

Svara


Thomas P Thu, 04 Aug 2016 11:32:12 +020

Svar till Britt-Marie. Bra tänkt Britt Marie! Du är inte ensam om detta, fler och fler börja resonera - varför finns det INGA bilder på jorden, om vi nu kan besåda andra planeter? Ja varför inte "åka till månen" igen som frimurarna "gjorde" 1969 och placera teknisk utrustning där som filmar jorden? Det är snart 50 år sedan frimurar-astronauternavar där senast ... Men hela världen kan väl inte vara bedragen? Någon borde väl avslöja nåt, någon med information. Sovjet var ju också ute i rymden? Det står i Bibeln, i Upp boken, att ingen ska kunna utmana Besten som har all makt. Gud säger vidare, att det finns ingen, som står upp i 100% rättfärdighet. Och dyker det upp visselblåsare eller sanningssägare - så elimineras de med olika metoder. Som lönnmord, eller genom svartmålning i media, var teknik kommentaren Moon Land använder sig av - demonisering, smädelse, förlöjligande. Vi ska vara visa som ormar säger Jesus. Vis som en orm. Är en orm vis, eller innebör uttrycket att vi ska "tänka som ormar". Om vi ska tänka som ormen, vilken är en lögnare och manipulatör, ja då måste vi tänka som en lögnare, för att se om vi är utsatta för en lögn. Den som någon gång träffat på en psykopat, förstår vad jag menar. Mycket som kommer ut från deras munnar är för att kontrolloera dig och hur du tänker eller ska agera. Så tänk som en lögnare så du förstår deras teknik, syfte och agenda - och ha Bibelns Ord nära dig, och sanningen som ledstjärna, Helige Andes som rådgivare (rema är det talande Ordet som talar om för dig och som uppenbarar), så ska vi nog överleva att dras in i denna världen alla lögner.

Svara


Thomas P Thu, 04 Aug 2016 11:36:25 +020

Svar till Thomas P. Sovjet styrdes också av frimurarEliten. Kommunism är från frimurarna. Så "kapprustningen i rymden" och "det kalla kriget" var bara tankebyggnader och fenomen orkestrerade av Eliten för att uppnå sin agenda, vilket delvis var att bygga upp en militärindustri, men också till syfte för att bedra samt skrämma.

Svara


Moon Landing Thu, 04 Aug 2016 11:44:20 +020

Thomas P, Jag är ingen avsiktlig lögnare eller bedragare. Jag har inte heller något teknik för att leta upp bloggsidor i detta ämne. Jag har ingen dold agenda. Brukar följa Christers hemsida, och jag skriver om detta för jag tycker det är intressant. Christer har ju lagt in många inlägg det ämnet. Mitt Alisas "Moon Landing" kanske låter lite suspekt, men jag tog det när jag skrev mitt första inlägg i detta ämne, men som då handlade om konspirationsteorin om att människan inte skulle ha landat på månen. Slutord: Det finns en extremt farlig konspirationsteori som säger att Jesus inte har uppstått från de döda. Det finns mångtusentals vitten som kan intyga att Han har uppstått och lever! Med vänlig hälsning Moon Landing

Svara


Henrik Thu, 04 Aug 2016 11:51:49 +020

Svar till Moon Landing. Den platta jorden har ingenting med förnekelse av Jesus att göra. Moon Landning däremot våldför sid på Guds Ord. Gud gjorde de två stora ljusen, det större att härska över dagen och det mindre att härska över natten, likaså stjärnorna. Första Moseboken 1:16 Ljusen står det! Inte en boll av sten! Månen är ett ljus liksom solen! Du kan kalla dig för Sun Landning lika gärna.

Svara


Moon Landing Thu, 04 Aug 2016 12:25:00 +020

Ursäkta felstving: Jag skrev "mångtusentals vitten" Ska givetvis vara "mångtusentals vittnen" Med vänlig hälsning Moon Landing

Svara


Moon Landing Thu, 04 Aug 2016 12:29:54 +020

"felstving" blev fel nedan... Ska vara felstavning. Med vänlig hälsning "Earth landing" ;-)

Svara


Thomas P Thu, 04 Aug 2016 13:01:25 +020

Svar till Moon Landing.
Slutord: Det finns en extremt farlig konspirationsteori som säger att Jesus inte har uppstått från de döda. Det finns mångtusentals vitten som kan intyga att Han har uppstått och lever!
Märker du inte själv hur bedräglig du är? Vi talar om huruvida vi ska tro på ett runt jordklot som den sataniska Eliten vill få oss att tro på - SOM SÅ MYCKET ANNAT. Och så kommer du och påstår, att TÄNKA SJÄLV ÄR FARLIGT .... Vi lever i en värld där ELITEN och ORMEN KONSPIRERAR mot Gud och mot Guds söner. Detta är den egentliga konspirationsteorin - att Eliten konspirerar. Vad vi kan för då, är att på bästa möjliga via FÖRSÖKA AVSLÖJA KONSPIRATIONEN. - detta har gett upphov till diverse teorier, då vi ALDRIG KOMMER FÅ VETA PÅ SANNINGEN. Och egentligen ska vi inte bry oss om månlandning är huruvida jorden är runt eller platt. För via ska följa Jesus, som är Vägen, SANNINGEN och Livet (det eviga). Och bakom denna Konspiration av Ormen, döljer sig flera konspirationer, som rymdfärder, månlandningar, attentat, evolutionsteorin, big bang, feminism, kommunism, m m, m m. Och ängeln tog den gamle ormen, det är djävulen och satan, som hade BEDRAGIT VARENDA FOLK, och kastade denne ner i avgrunden, och tystade denna, så att denne inte kunde bedra längre. Att du har mage att påstå att att vi som skriver i denna tråden, sysslar med farliga konspirationsidéer, och sen kläcka ur dig att människor inte tror på Jesus, som en konspirationsteori, är för mig mycket märkligt. Ge dig om du inte har bättre argument. Förra gånger avvek du från ämnet också, och talade om det farliga idén att 6 miljoner förintats i förinyelseläger. Ämnet för att påminna dig, är om det är farligt att tro på att jorden är platt, eller rund ...

Svara


Daniel Thu, 04 Aug 2016 13:25:08 +020

Får inte glömma att vi blivit lärda från dag ett att jorden är rund, så att ta till sig något annat gör ont mentalt. Men läs skriften och kolla lite själv och låt tanken sjunka in. Fördumma inte någon hur korkat det än låter. Började kolla ämnet för typ 2 månader sen fast det lät så oehört korkat men allt låter så mycket vettigare nu.

Svara


Moon Landing Thu, 04 Aug 2016 13:28:26 +020

Thomas P. Jag håller helt med dig om att vi ska följa Jesus som är Vägen, Sanningen och Livet. Risken med om man som kristen hävdar att "jorden är platt", är att icke kristna "bara skakar på huvudet" och inte vill lyssna över huvud taget på den personen. Det är faran med den konspirationsteorin. Icke farlig men naiv konspirationsteori är exempelvis att Elvis Presley lever. Livsfarlig och bedräglig konspirationsteori är förnekelse av Jesu uppståndelse. Med vänlig hälsning (Moon) Landing

Svara


ThomasK Thu, 04 Aug 2016 13:39:05 +020

Det verkar som om alla kristna har sovit sig igenom fysiklektionerna. Varken förespråkarna för eller emot om jorden är rund eller ej verkar vara förmögna att lägga fram några fakta.

Svara


ThomasK Thu, 04 Aug 2016 13:42:49 +020

Förresten, det var inte bara judar som dog under ww2.

Svara


Thomas Thu, 04 Aug 2016 14:03:08 +020

Stockholms län Tror inte någon skulle lyssna om jag sa. "Hej, vet du.. Elvis lever och det gör Jesus också.

Svara


Thomas Thu, 04 Aug 2016 14:04:11 +020

Svar till Thomas. Svaret är till Moon Landning

Svara


P.S Thu, 04 Aug 2016 14:05:45 +020

Har inte följt med så noggrant men bara av att se på månen när skuggan från jorden träffar den bevisar att jorden utan tvivel i vart fall är cirkelformad. Sen flygs det ju konsekvent runt hela jorden och många är de piloter som har flugit kors och tvärs över hela jorden och har egen erfarenhet av jordens rund och mycket annat. Att motsätta sej det här säger endast på vilken nivå den motstridiges sinne är.

Svara


Thomas P Thu, 04 Aug 2016 14:25:46 +020

Svar till Moon Landing. Men nu är ju där igen?
Icke farlig men naiv konspirationsteori är exempelvis att Elvis Presley lever.
Ämnet är om det är "farligt" att tro på om jorden är rund, sfärisk, diskformad eller platt. Varför, varför avviker du igem genom att fördumma oss med "Elivis lever?" Jag undrar om du förstår min poäng? Du talar om risker, som om du har sanningen och andras uppfattningar är "risker". Ja, det är många som tror på lögner, och vår uppgift är att bryta ner tankebyggnader. Visst, det finns de som tycker kristna är tokar, och när de får höra från någon för första gången, att de tror jorden kan platt, då ruskar de säkert på huvudet. För ett år sedan berättade jag flr en vän, att jorden mycket väl kan vara platt. Då skrattade han och sa det var det dummaste. Nu berättar han för mig, att han SJÄLV TROR JORDEN KAN VARA PLATT ... Underskatta inte människor och vad eget tankearbete kan göra. Tänker vi inte, då är det lätt att bli vilseledd. Tänker vi, då är det enklare att avfärda lögner. Guds frid, hoppas vi kan se dig här med fler kommentarer som handlar om Gud, Ordet, frälsningen, Jesus.

Svara


Bengt Thu, 04 Aug 2016 14:29:40 +020

Rund jord leder till att människor börjar tro på evolution. Är det något bättre? Då är vi bara en betydelselös liten prick i ett oändligt expanderande universum. Platt jord grejen har ju faktiskt lett ateister till att börja tro på en skapare. Det är väl bra? Vi får ju också inte glömma att det var solen Josua stoppade, inte jorden. hmm!! Det pratas ju också om jorden 4 hörn. Då är många snabba och säger att det är de 4 väderstrecken men då borde det ju ha varit skrivet så? Vi är för snabba ibland att lägga till egna ord. vilket skriften är noga med att vi inte ska göra. Sen så säger ju bibeln också att jorden står på pelare. funkar inte så bra med en boll. Ja jag vet att det står att den hänger på intet. Men det betyder väl bara att den hänger inte på något för den står på pelare:) Det finns mycket mer bibelord som inte alls passar ihop med ett klot. Så jag tror vi behöver ödmjuka oss lite mer inför guds ord och lita mer på ORDET än människors ord(vetenskap) och dårskap.

Svara


Moon Landing Thu, 04 Aug 2016 14:41:59 +020

Thomas P. Vi kommer nog inte längre i våran debatt över "platt jord" denna gång. Vi får förenas i tron på Treenig Gud. Jag önskar dig Herren Jesu frid! Med vänlig hälsning Moon Landing

Svara


jan lennart Thu, 04 Aug 2016 19:24:46 +020

Det krävs specialkunskaper i naturvetenskap för en sådan här diskussion. Jag tror att jorden är rund eftersom jag inte hört något annat från meriterade forskare. Endast meriterade forskares ord är värda att lyssna på. Däremot är det självklart och vardagsmat att det finns konspirationer, eftersom djävulen och onda människor finns och manipulerar oss dagligen hur vi ska tänka, känna och tro.

Svara


Tomas N Thu, 04 Aug 2016 20:06:05 +020

Jag har respekt för er kunskap i efterforskning,men kan säga att jag själv aldrig kommer lägga något krut på dessa frågor även om det som sägs skulle vara sant. Jag kan dela med mig från mitten av 2000-talet när jag studerade mycket om världsordningen som säkert många gjorde i kölvattnet av 9/11 attacken. En av dessa efterforskare började lyfta upp just månlandningen och jag måste ärligt erkänna att det var något som dog där och då. Jag har ungefär samma ståndpunkt nu. Det är inte den frågan som är relevant . Den journalist/forskare som drev detta ämne var en av de mest intelligenta,men jag upplevde att kontakten med verkligheten coh vanligea människor försvann liksom. Då liksom nu menar jag att allt som berör människors liv,världspolitiken och medias makt och kommande kontrollsamhälle är det som fokus skall ligga på. Och som frälst så hamnar ju allt som inte berörs människors frälsning och efterföljelse ute i periferin . Jag hoppas alla som läser här och alla andra skall vara passionerade för sanning och orädda ,men att rikta allt fokus på det som är för Guds rike och människors frälsning

Svara


Helene Thu, 04 Aug 2016 21:01:21 +020

Platt jord förde mig närmare Gud.

Svara


Lena Henricson Fri, 05 Aug 2016 08:18:03 +020

Kära vän av platt jord: Jesus älskar dig,och Han kommer att älska dig lika oändligt mycket den dag du inser att platt jord-teorin inte håller! Mvh Lena

Svara


Britt-Marie Fri, 05 Aug 2016 09:41:19 +020

Svar till Lena Henricson. Rätt hade Thomas P som sa att denna sida infiltreras av er, sända av eliten för att propagera för er agenda. I begynnelsen skapade Gud himmel och jord, inte en glob! Finns inga bevis på en jordglob. Vattnet kan inte böja sig och hållas fast på en boll.

Svara


ThomasK Fri, 05 Aug 2016 09:55:53 +020

Svar till Britt-Marie. Som sagt, det är sorgligt vilken låg kunskap om elementära naturlagar som råder inom de kristna leden. Du skriver:
Vattnet kan inte böja sig och hållas fast på en boll.
Gud har skapat en kraft som vi kallar för "gravitationskraften", vilken är den helt dominerade kraften i den fysiska världen. Mha den kraften slipper du knyta fast alla möblerna i ditt hem så att de inte flyter iväg i luften. Kraften är praktiskt relaterad till massan och avtar med praktiska omvända kvadraten av avståndet.

Svara


Per T Fri, 05 Aug 2016 10:01:23 +020

Svar till Britt-Marie. Vore väldigt intressant hur du "upptäckt" att jorden inte är rund. Var du framme vid kanten och titta ned?

Svara


Britt-Marie Fri, 05 Aug 2016 10:03:52 +020

Svar till ThomasK. Vad är vattenpass för något? Varför sugs inte fåglar och andra insekter ner av den sk "gravitationskraften" varför gör den skillnad på vissa saker? Bara det säger att det är bluff.

Svara


Britt-Marie Fri, 05 Aug 2016 10:09:12 +020

Svar till Per T. Jag har sett saker man inte ska kunna se om jorden skulle vara rund, saker som skulle befinna bakom er eviga runda kant som böjs bara mer och mer för varje km. Hur vet du att du står på en boll som roterar i överljudsfart och flyger runt solen i över 100.000kmh? 😂

Svara


Lars W Fri, 05 Aug 2016 10:16:10 +020

Svar till Bengt. "Platt jord grejen har ju faktiskt lett ateister till att börja tro på en skapare. Det är väl bra?" Tror du på det där själv? Man upphör aldrig att förvånas

Svara


Lars W Fri, 05 Aug 2016 10:17:58 +020

Svar till Moon Landing. "En mycket allvarlig och farlig konspirationsteori är den om att det inte skulle mördats ca 6 miljoner judar under andra världskriget." Jag som hela tiden trott att historierna om världskrigen bara är en konspirationsteori ;)

Svara


Lars W Fri, 05 Aug 2016 10:21:24 +020

Svar till Britt-Marie. "Varför sugs inte fåglar och andra insekter ner av den sk 'gravitationskraften' varför gör den skillnad på vissa saker? " Därför att de, liksom flygplan, har vingar och energi nog att bemästra gravitationen. Är det svårt att förstå? Varför sögs inte Yeshua ned i Gennesarets sjö förresten?

Svara


Britt-Marie Fri, 05 Aug 2016 10:30:59 +020

Svar till Lars W. Ordspråk 25:2-3 Shalom 😊

Svara


P.S Fri, 05 Aug 2016 10:36:46 +020

Svar till Helene. Mig förde en rund kvadrat till Gud!😵

Svara


ThomasK Fri, 05 Aug 2016 10:41:59 +020

Svar till Britt-Marie. Det var ju precis det som jag skrev, att kraften är relaterad till massan av objektet, dvs. ju mindre massa, ju mindre kraft. Jmf. en bykula och en fjäder. Vidare finns det något som vi kallar luft, som är en sammansättning av molekyler som vi inte kan förnimma pga den låga densiteten. De utgörs trots detta också en massa som tillsammans benämns. där vi befinner oss. "lufttryck". Tack vare den avvägda densiteten hos fåglar och insekter, kan dessa två krafter balanseras mha en tredje kraftvektor (vingar). På samma sätt kan flygplanen lyfta, trots sin tyngd.

Svara


Helene Fri, 05 Aug 2016 10:44:39 +020

Ty den här världens visdom är dårskap inför Gud. Det står skrivet: "Han fångar de visa i deras slughet," Första Korintierbrevet 3:19

Svara


Lars W Fri, 05 Aug 2016 10:59:57 +020

Svar till Britt-Marie. "Det är Guds ära att fördölja en sak, men konungars ära att utforska en sak. Himmelens höjd och jordens djup och konungars hjärtan kan ingen utrannsaka. " Och..?

Svara


ThomasK Fri, 05 Aug 2016 11:05:55 +020

Svar till Britt-Marie. Britt-Marie, Om du missat, det så beskrivs "gravitationskraften" på ett underbart enkelt sätt i Jobs bok, kapitel 38:
Kan du binda ihop Sjustjärnornas knippe eller lossa Orions band? Kan du på rätt tid föra fram himlens tecken och leda Björninnan och hennes ungar? Förstår du himlens lagar, ordnar du dess välde över jorden

Svara


P.S Fri, 05 Aug 2016 11:08:32 +020

Svar till Helene. Hur förklarar t.ex du Helene att man på en platt jord kommer tillbaks till samma ställe om man bara går i en och samma riktning och aldrig till den där osynliga kanten. Ge gärna ett ordentligt och genomtänkt svar.

Svara


Helene Fri, 05 Aug 2016 11:55:18 +020

Svar till P.S. På samma sätt som löparna springer runt stadion. De startar på samma ställe och kommer i mål på samma ställe genom att ha sprungit åt samma riktning.

Svara


Lars W Fri, 05 Aug 2016 12:17:54 +020

Svar till Helene. De ändrar riktning minst 4 gånger.

Svara


Bengan. Fri, 05 Aug 2016 13:12:50 +020

Svar till Henrik. Kan man vara frälst och samtidigt tro på vetenskapens förklaringar av världen ,dvs rund jord, big bang och evolutionen ?? Elle anses man som "avfälling" om man samtidigt tror på tex ett 13,6 miljarder år gammalt universum ?

Svara


Helene Fri, 05 Aug 2016 13:20:25 +020

Svar till Lars W. Det ändras riktning minst 4ggr också om man rundar en glob.

Svara


Per T Fri, 05 Aug 2016 13:33:06 +020

Svar till Helene. Ja om du står bredvid den och rundar den, inte om du ÄR på globen och följer den runt.

Svara


ThomasK Fri, 05 Aug 2016 13:41:38 +020

Jordens omkrets kan mätas på ett relativt enkelt sätt, mha en fri höjd över havet, en laser och lite matte.

Svara


Lars W Fri, 05 Aug 2016 13:45:48 +020

Svar till Helene. "Det ändras riktning minst 4ggr också om man rundar en glob." Nejdå.

Svara


Katrina Fri, 05 Aug 2016 16:04:45 +020

http://feber.se/vetenskap/art/260128/10_anledningar_till_att_vi_vet/ Bibeln: Jes 40:22 Han tronar ovan jordens rund, de som bor på den är som myror. Han breder ut himlen som en duk, spänner upp den som ett tält att bo i. 1917 års översättning: Heb 1:10 så ock: ”Du, Herre, lade i begynnelsen jordens grund, och himlarna äro dina händers verk; Det finns fler bibelställen, det kan du leta själv. Guds Frid!

Svara


Helene Fri, 05 Aug 2016 17:02:38 +020

Svar till Katrina. Finns endast Jes 40:22 som i svensk översättning säger "rund". Andra biblar talar om en cirkel. Grundordet på hebreiska är חוּג (chug) cirkel alltså ingen glob. Glob på hebreiska heter globus. Vill man ha en glob så får man hela paketet med evolution, Big Bang och ingen skapare. Tro vad ni vill. Jag tror på Israels Gud!

Svara


Katrina Fri, 05 Aug 2016 17:17:29 +020

Svar till Helene. Jag tror att Yeshua är Messias, min Herre och min Gud. Läs bibeln och lär....... Att jag skrev även Heb 1:10 var att ge en vinkel om hur stort Hans skapelse är. Himlarna Frid!

Svara


ThomasK Fri, 05 Aug 2016 17:18:55 +020

Svar till Helene. Fast en glob består av många cirklar, så det bevisar ingenting. Nu behöver vi inte titta i Bibeln för att förstå att jorden är rund. Bibeln är ingen geografibok. Om du tvivlar, varför inte ta reda på det själv?

Svara


Helene Fri, 05 Aug 2016 17:35:57 +020

Svar till ThomasK. Jordens fyra hörn. Gud skapade valvet och de två ljusen. Satan tog upp Jesus på ett högt berg och visade alla riken på jorden. Solen stoppades av Josua. Listan kan göras mycket längre men tro på frimurare om ni vill. Jag tror på bibelns och det jag kan se med egna ögon dvs att jorden är platt

Svara


Per T Fri, 05 Aug 2016 17:36:08 +020

Svar till Katrina. Bra video som förklarar varför vi vet att jorden är rund. Tyvärr hjälper den inte att övertyga de som gått ned sig i konspirationsträsket, för alla bevis är ju bara lögner, alla vetenskapsmän, forskare, astronauter, piloter mm, ingår i den stora komplotten att lura mänskligheten. Det är i princip lönlöst att diskutera med dessa människor, låt dom hållas, som tur är, är de ju inte så många. Det är ju bara synd att de ska dra ett löjes skimmer över de som tror och de gör det verkligen inte lättare att få ofrälsta att börja tro.....

Svara


Helene Fri, 05 Aug 2016 17:41:36 +020

http://jorden.info/den-alltid-horisontella-horisonten-bevisar-att-jorden-ar-platt/

Svara


Helene Fri, 05 Aug 2016 17:52:27 +020

https://youtu.be/W7RMpZXTYx8 Här 10 snabba bevis på platt jord.

Svara


Helene Fri, 05 Aug 2016 17:52:36 +020

https://youtu.be/W7RMpZXTYx8 Här 10 snabba bevis på platt jord.

Svara


Helene Fri, 05 Aug 2016 17:52:47 +020

https://youtu.be/W7RMpZXTYx8 Här 10 snabba bevis på platt jord.

Svara


Helene Fri, 05 Aug 2016 17:54:32 +020

Ursäkta många inlägg. Apg29 hakade upp sig. Trevlig helg till alla på vår fina platta jord som Gud har skapat.

Svara


Katrina Fri, 05 Aug 2016 17:59:32 +020

Svar till Per T. Tack! Och de rättfärdiga skola uppvakna ur sin sömn, och visheten skall stå upp och gifvas åt dem. Visheten fann intet rum, där hon kunde bo; då fick hon sin boning i himlarna. Frid!

Svara


simson Fri, 05 Aug 2016 18:04:39 +020

Svar till Helene. Det är sant. Men folk har blivit så hj

Svara


simson Fri, 05 Aug 2016 18:16:53 +020

Svar till simson. Men folk ha blivit så hjärn tvättade sen dom va små som skolan media haha jorden e rund

Svara


Britt-Marie Fri, 05 Aug 2016 18:20:59 +020

Jordglob och att vi kommer från apor och att det inte finns någon Gud är är något vi får lära oss från årskurs 1. Därför kan vi inte ifrågasätta det.

Svara


simson Fri, 05 Aug 2016 18:22:21 +020

Svar till simson. rymden är tydligen fullt med frimurare också. Folk måste börja öppna ögonen

Svara


ThomasK Fri, 05 Aug 2016 18:25:59 +020

Svar till Helene. Helene. Jag är ledsen om jag krossar några illusioner, men jag har tittat igenom videon och dessa kommentarer kanske hjälper dig på rätt spår: 1. Ingen amatör tar upp någon utrustning till 100.000 ft. Dessutom den videosnutten korrigerad. Redan runt 30.000 ft kan man notera en svag kurvering av horisonten. Titta noga nästa gång du flyger. 2. När det gäller hur långt bort horisonten ligger så är det förvånansvärt kort. Står man i markplan kan man inte se mera än ca 5 km, alltså långt under de 30 miles som videon påstår! Gäller alltså även påstående 4, 7 och 8 i videon. 3. Påstående fem att planet alltid måste ha nosen nedåt för att inte flyga ut i rymden är så dumt att man baxnar. Hur stort är ett flygplan och hur stor är jorden? 4. Påstående om jordens hastighet bygger också på att man sovit sig igenom fysiklektionerna. Hastigheten är konstant så differensen per tidsenhet är alltid densamma. Den sista punkten kan du själv test om du har en stor boll och en riktad ljuskälla.

Svara


Jeanette Aldén Wijk Fri, 05 Aug 2016 18:28:03 +020

Svar till Helene. Så...vi har blivit lurade att tro att Jorden är rund då? Vi har rymdstationer, som kan se att Jorden är rund. De skickar naturligtvis bilder på det till Jorden också. I Guds ord, står det att Jorden är rund. "Förstår ni inte, hör ni inte? Har det inte sagts er från begynnelsen, har ni inte vetat det sedan jordens grund blev lagd? Han tronar ovan jordens rund, de som bor på den är som myror. Han breder ut himlen som en duk, spänner upp den som ett tält att bo i." – Jes 40:21-22 ------------------------------------------------------- "En välvd horisont har han satt över vattnen, där ljuset gränsar mot mörkret." – Job 26:10 ------------------------------------------------------- Det kan inte vara natt på ena sidan Jorden, och dag på den andra sidan samtidigt, om Jorden är platt. Frid i Jesus Kristus

Svara


ThomasK Fri, 05 Aug 2016 18:28:42 +020

Svar till Britt-Marie. Nu gör du en logisk tankevurpa Britt-Marie. Om A är sant så behöver det inte betyda att B och C är sanna. De är inte relaterade på något sätt.

Svara


Thomas P Fri, 05 Aug 2016 18:39:01 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. Visa oss då en bild från en av dessa rymdstationer som visar att jorden är rund - och som inte är animerad i fotostudio? Visa oss gärna en bild på hela jordklotet - som om någon eller något befunnit sig långt ut i det blå?

Svara


Britt-Marie Fri, 05 Aug 2016 18:42:58 +020

Svar till ThomasK. Om du nu är så klok så berätta för mig hur stjärnorna alltid är på samma ställe om vi rusar fram över 100.000kmh i rymden? 😂

Svara


Lars W Fri, 05 Aug 2016 18:56:06 +020

Svar till Britt-Marie. Stjärnhimmeln vrider sig med dygnet. Polstjärnan är någorlunda fast på himlavalvet.

Svara


Lars W Fri, 05 Aug 2016 18:57:08 +020

Svar till Lars W. http://fotoutbildning.com/wp-content/uploads/2014/03/Stj%C3%A4rnhimmel.jpg

Svara


Lars W Fri, 05 Aug 2016 18:58:25 +020

Svar till Lars W. Här syns Polstjärnarn tydligare http://4.bp.blogspot.com/-SNvaFhDKiJ0/VLPEW0-Yl2I/AAAAAAAAl5Q/FLO4ywQHhVI/s1600/10860851_10152578264882263_5190718600826242962_o.jpg

Svara


P.S Fri, 05 Aug 2016 19:23:53 +020

Svar till Helene. Jag önskade ju ett seriöst svar, men visst, vi säger väl så då, en boll är inte rund, jag ger mig!

Svara


Britt-Marie Fri, 05 Aug 2016 19:29:25 +020

Svar till Lars W. Men jordens påstådda omkrets är ca 40.000km och det tar 24 timmar att snurra ett varv. Varför syns den lilla rörelsen så tydligt men inte den gigantiska på 2.500.000 km som jorden påstås färdas per dygn? Vad händer när 6 mån har gått och vi befinner oss på andra sidan solen. Varför syns inte denna gigantiska förflyttning i stjärnorna? Svar = Jorden är platt

Svara


Astro Fri, 05 Aug 2016 20:06:56 +020

Svar till Britt-Marie. Det syns inte så mycket beroende på att 2500,000 km är en mikroskopiskt liten rörelse astronomiskt sett. Vinkeln till stjärnorna ändras mycket litet, men går att mäta med instrument dock. Jordens axel lutar olika mycket i förhållande till solen under sitt varv runt denna. Detta gör att vi får vinter och sommar på norra och södra halvklotet. Detta syns också på stjärnbilderna. Försök hitta Orion på sommaren om du kan :) Förklaring: Jorden är rund som en boll och vi kretsar kring solen.

Svara


Bengt Fri, 05 Aug 2016 20:52:38 +020

Svar till Lars W. Ja du Lars det gör jag eftersom jag varit med om det själv. Visade platt kord grejen för en som var ateist och nu har han insett att det finns en gud. Och om du börjar kolla upp många som gör desssa videor om platt jord så har många av dom varit just ateister. Det har dom sagt själv. Så du kanske ska kolla upp lite innan du kastar ur dig en sån grej

Svara


Bengt Fri, 05 Aug 2016 21:02:58 +020

stoppade inte josua solen?. Inte jorden....hmm. Psalm 93:1 The Lord reigneth, he is clothed with majesty; the Lord is clothed with strength, wherewith he hath girded himself: THE WORLD ALSO IS STABLISHED, THAT IT CANNOT BE MOVED. Verkar som om gud säger att jorden står stilla. motsatsen till vad vetenskap säger. Precis som med evolutionen. Den är raka motsatsen till Bibeln Det verkar som Jesaja visste skillnaden mellan en CIRKEL och en BOLL. kolla bibel orden nedan. Så varför använde han inte ordet BOLL . Kolla upp skillnaden mellan cirkel och boll. Det går att googla. ISAIAH 40:22 It is he that sitteth upon the CIRCLE of the earth, and the inhabitants thereof are as grasshoppers; that stretcheth out the heavens as a curtain, and spreadeth them out as a tent to duell in. Isaiah 22:18 He will surely violently turn and toss thee like a BALL INTO a large country: there shalt thou die, and there the chariots of thy glory shall be the shame of thy lord's house. Jag har själv gjort lite experiment. Jag åkte till Bjuröklubb och kollade över till Finland. Det är ca 100km över dit. Men finland ska vara 450 meter under kurvningen. Men det är den inte, Kolla upp ekvationen på jordens kurvning för den som inte tror mig. En till grej man kan undra över. Varför är horisonten alltid i ögonnivå eller höjd . Även från flygplan. Horisonten borde gå neråt då inte upp????? kolla upp väderballongsfilmer också. dom är riktigt riktigt högt upp. Ändå är horisonten i ögon nivå. och den ser helt platt ut????? Prova ta ett kort på horisonten och lägg in i photoshop och dra ett spikrakt streck överhorisonten. Då får du se att det inte är någon kurvning att upptäcka. Sen kan man ju kolla in NASA s.k.bilder på jorden. Det ser alla olika ut i jämförelse till varandra. Kontinenterna är olika stora. Ändrar sig jorden hela tiden??????? sen Har NASA en 24 timmars video på jorden( timelaps). PÅ den rör sig inte molnen på 24 timmar???.....det är omöjligt. Sen så har ju det inte varit mer än ca 500 människor i den så kallade rymden. Så det är inte så många som behöver ljuga. Men vi kristna har ju förstått att evolutionen är lögn. Och det är många fler som verkar kunna ljuga om det. trots att det inte finns ett bevis på det. Det där med ordet konspirationsteori. Det är media snabba med att använda då dom inte tycker att man ska prata om något. Då vågar ingen för man anses DUM. Det är en ren HÄRSKARTEKNIK. tragiskt

Svara


Henrik Fri, 05 Aug 2016 21:29:44 +020

Svar till Bengt . Otroligt bra skrivet! Skulle inte ha kunnat skriva bättre själv. Ren sanning i dina ord. Jag har själv trott att jorden är rund i över 30 år men har efter mycket ärliga studier blivit helt övertygad att jorden inte är så som lögnens fader vill göra gällande.

Svara


Britt-Marie Fri, 05 Aug 2016 22:01:00 +020

Svar till Astro. Hur mikroskopiskt är inte 40.000km och den rörelsen syns klart och tydligt. Kolla på Lars W.s bilder

Svara


Jeanette Aldén Wijk Fri, 05 Aug 2016 22:41:23 +020

Svar till Thomas P. Varför skulle Tellus vara platt, när de andra planeterna är runda?

Svara


Thomas P Fri, 05 Aug 2016 22:50:02 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk. Hur vet du att de andra planeterna är runda? Har du sett månen snurra på sig? Jag säger inte att jorden absolut måste vara platt eller diskformad.

Svara


Astro Fri, 05 Aug 2016 23:00:36 +020

Svar till Britt-Marie. Jo på hans bild syns klart och tydligt jordens rotation runt sin egen axel. Det är självklart. Gå gärna en kurs i grundläggande fysik så kommer saker ock ting att klarna. Det jag menar är att den sträcka som jorden gör på ett halvt varv runt solen tex är försvinnande liten när man tänker på universums dimensioner. Jämför med att du ser ett träd 100 meter bort och du flyttar dej en meter, så upplever du inte att trädet flyttat sej. Här är ett annat exempel: Ljusets hastighet är 300 000km/sekund När astronauterna stod på månen såg de om de haft en kikare hade de sett livet på jorden fördröjt 1,255 sekunder. Om solen skulle slockna plötsligt tar det 8 minuter innan vi ser det. Om en varelse på en planet (om det nu finns några förstås:) i ett solsystem exakt 2000 ljusår bort står där med ett mycket kraftigt teleskop inzoomat mot Israel skulle han kunna se Jesus som 16 åring just nu! Om en varelse boende i vår närmaste granngalax Andromeda skulle göra samma sak just idag skulle han se jorden som den var för 2,5 miljoner år sedan. Och då är ändå Andromedagalaxen väldigt nära oss astronomiskt sett Här får man en liten uppfattning om hur stort universum är!

Svara


Astro Fri, 05 Aug 2016 23:32:48 +020

Svar till Britt-Marie. Förtydligande: Jämför med att du ser ett träd 100 meter bort och du flyttar dej en meter i sidled, så upplever du inte att trädet flyttat sej. Om du däremot roterar dej själv 180 grader så ser du inte trädet mer.

Svara


Britt-Marie Sat, 06 Aug 2016 00:25:55 +020

Svar till Astro. Vilken pajas du är, använder härskarteknik och allt. Direkt från illuminati med dina fantasier? Hur kan vi se stjärnhimlen rotera runt Polstjärnan fast det är ännu mindre rörelser än färden runt solen? Dem kunde inte din illuminatihjärna svara på. Hur kom du hit förresten? Vem skickade dig? Vad är er agenda?

Svara


ThomasK Sat, 06 Aug 2016 00:33:41 +020

Svar till Britt-Marie. Du skriver:
Om du nu är så klok så berätta för mig hur stjärnorna alltid är på samma ställe om vi rusar fram över 100.000kmh i rymden?
Svaret är att stjärnorna inte är på samma ställe. Förutom de naturliga dygns/årstidsväxlingarna sker det hela tiden en förskjutning, just pga att alla objekten inte rör sig i samma riktning och med samma hastighet. Jmf polstjärnans drift. Stjärntecknen på Jesus tid var alltså inte exakt lika som i vår tid pga denna drift.

Svara


Lars-Erik Molin Sat, 06 Aug 2016 00:35:40 +020

Chuck Missler förklarar en del i sin artikel 'Cosmology Rediscovered' hur det hänger ihop med jordens form: http://www.ecclesia.org/truth/cosmology.html Jag har försökt översätta delar av innehållet: En platt jord? Tron på en platt jord spåras ofta felaktigt till Bibeln. Men ingenstans i bibeltexten talas det om att jorden är platt. I själva verket är de vetenskapliga beskrivningarna av jorden så exakta att de skulle platsa i en modern lärobok i astronomi. Tanken att Bibeln lär att jorden är platt kan spåras till en vers i Uppenbarelseboken 7: 1, där aposteln Johannes talar om "de fyra hörnen" av jorden: Sedan såg jag fyra änglar stå vid jordens fyra hörn och hålla tillbaka jordens fyra vindar så att ingen vind skulle blåsa över jorden eller havet eller något träd. När King James Bibel översattes 1610, blev de grekiska orden felöversatta till engelskans "four corners". Den bokstavliga betydelsen i den ursprungliga grekiska texten är "jordens fyra väderstreck". Översatt korrekt, är uttrycket representativt för de fyra riktningarna (nord, syd, öst, väst) som används vid dagen lantmäteri och kartläggning. Christopher Columbus har ofta felaktigt fått äran av att visat att jorden är sfärisk med sin resa till Nordamerika 1492. I själva verket föreslog den grekiska matematikern Pythagoras att jorden var en sfär i det sjätte århundradet f.Kr. De grekiska filosoferna Hipparchos (andra århundradet f Kr) och Aristoteles kom också fram till samma slutsats. Eratosthenes (tredje århundradet f Kr) var först med att visa vetenskapligt att jorden var ett klot. Han mätte samtidigt storleken på jordens omkrets. Även om hans mätningar var cirka femton procent fel är de imponerande med tanke på den information han hade att arbeta med. Före denna tid var tron på en platt jord ganska utbredd. Trots att det påstås motsatsen proklamerades faktiskt en sfärisk jord tydligt i Bibeln av profeten Jesaja för nästan tjugoåtta sekler sedan. I Jesaja 40:22: läser vi: För honom som tronar över världen är dess inbyggare som gräshoppor. Han breder ut himlen som ett flor, spänner ut den som ett tält att bo inunder. När Jesaja skrev denna vers han använde det hebreiska ordet chuwg att beskriva formen på jorden. Även om detta ord är vanligtvis översätts till det svenska ordet "cirkel", är den bokstavliga betydelsen av detta ord "en sfär!" Job 26:10 "En välvd horisont har han satt över vattnen, där ljuset gränsar mot mörkret.” Även här används det hebreiska ordet chuwg. Denna vers beskriver dag och natt på en sfärisk glob, med utsikt över havet där horisonten visas som en cirkel. Ordspråksboken 08:27: När han beredde himlen var jag där, när han välvde en sfär över djupen, Återigen används ordet chuwg för att beskriva den sfäriska bildandet av jorden vid tidpunkten för skapandet.

Svara


ThomasK Sat, 06 Aug 2016 00:42:48 +020

Svar till Bengt . Bengt du skriver:
Prova ta ett kort på horisonten och lägg in i photoshop och dra ett spikrakt streck överhorisonten. Då får du se att det inte är någon kurvning att upptäcka.
Detta är ett matematiskt problem som utmynnar i att du endast kan se ca 5 km om du står vid vattenbrynet. Ju högre upp du står ju längre ser du.

Svara


ThomasK Sat, 06 Aug 2016 00:50:56 +020

Svar till Bengt . Vidare skriver du Bengt:
stoppade inte josua solen?. Inte jorden
Detta är ett mycket intressant fenomen och vad jag vet så är den som bäst beskriver detta är faktiskt Immanuel Velikovsky i hans mycket omfattande verk. Hans teori går ut på att ett stort objekt (Venus) passerar nära jorden och "bromsar" jordens rotation under den tiden. Guds verk är så underbart omfattande när man börjar se vidden av den och att se jorden som en platta i rymden är verkligen att förringa hans skapelse!

Svara


ThomasK Sat, 06 Aug 2016 01:00:20 +020

Svar till Thomas P. Thomas P du skriver:
Visa oss då en bild från en av dessa rymdstationer som visar att jorden är rund - och som inte är animerad i fotostudio? Visa oss gärna en bild på hela jordklotet - som om någon eller något befunnit sig långt ut i det blå?
Du har en mycket viktig punkt här Thomas P. Antingen har ingenting varit så långt bort från jorden eller så är det något som man inte vill att vi ska se. Det finns också en annan kanske mera naturlig förklaring och det är att man helt enkelt vill hålla intresset borta som att vi faktiskt kan ta oss upp i rymden med relativt enkla medel. På samma sätt som man ville hålla människorna på plats genom att säga att jorden är platt och akta dig så att du inte ramlar av.

Svara


Lars-Erik Molin Sat, 06 Aug 2016 01:19:52 +020

Svar till Astro. Du förutsätter här att ljusets hastighet (c) alltid har haft samma värde som idag. Det finns observationer som visar att värdet på c har minskat ända in på 1900-talet. Med tidigare avsevärt högre ljushastighet skulle man från Andromeda sett jorden som den var långt senare. Se vidare min artikel 'Är BigBang-teorin falsifierad? : http://genesis.nu/bloggar/lars-erik-molin/ar-bigbang-teorin-falsifierad/

Svara


Lars-Erik Molin Sat, 06 Aug 2016 01:34:26 +020

Svar till ThomasK. Det finns många berättelser som styrker Josua 10. I 'Josua's Long Day' beskrivs hur detta fenomen visade sig på olika platser runt jorden. Man tar också upp en massa teorier om vad som hände. http://www.geocentricity.com/astronomy_of_bible/jld/index.html Chuck Missler har en artikel som tar upp en teori som förklarar vetenskapligt hur detta kunde gått till: http://www.khouse.org/articles/2013/1099/ Han talar om planeten Mars betydelse i antiken i detta inslag som även tar upp den långa dagen: http://www.youtube.com/watch?v=1EcHwhMt1kk&feature=youtu.be http://www.youtube.com/watch?v=3mY-exkf0HQ

Svara


ThomasK Sat, 06 Aug 2016 01:38:20 +020

Svar till Lars-Erik Molin. Tack för länkarna Lars-Erik!

Svara


Lars-Erik Molin Sat, 06 Aug 2016 03:11:04 +020

Svar till Henrik. Det finns faktiskt nya teorier om hur solsystemet kom till. Den rådande hypotesen om solsystemets bildande är nebularhypotesen som först framlades av Emanuel Swedenborg 1734. Ett problem med denna hypotes bland många är att solen har 99,86 % av solsystemets massa men bara 1,9 % av solsystemet rörelsemängdsmoment. Chuck Missler tar upp hur tveksamma många nutida vetenskapliga teorier är i sitt föredrag 'The Electric Universe'. Vid 11 min 54 sek tar han upp nebularhypotesen. Efter 39 min kommer han in på plasmafysiken. De nya teorierna är att det är de elektromagnetiska krafterna och inte gravitationskrafterna som spelar den betydande rollen i universum. Universum massa består till 99 % av plasma. En intressant teori är att solsystemet bildats av att en plasmaström som blivit 'åtsnörd' (pinch-effekten). Där bildas solsystemets yttre planeter först och därefter de inre planeterna och sist solen. Detta är i överensstämmelse med Bibelns skapelseberättelse där solen skapades efter jorden.

Svara


Helene Sat, 06 Aug 2016 09:17:08 +020

God morgon alla. Vad skådar mina ögon? Massor med vetenskapsmän som vill bortförklara Gud. Tror att artikeln borde heta "Den farliga jorden är boll-läran" Det blir bara big bang och galaxer och bortförklaringar men inge fakta.

Svara


ThomasK Sat, 06 Aug 2016 09:35:06 +020

Svar till Lars-Erik Molin. Jag har inte studerat Chucks arbeten tidigare, men med tanke på titeln "The Elektric Universe" så har han troligen stulit detta från en amerikansk vetenskapsman som lanserade detta redan i början av 1980-talet. Gravitationskraften är den klart dominerande i Guds skapelse, även om de elektromagnetiska krafterna styr mycket av det vi kan observera. Exakt när och hur solsystemet skapades vet bara Gud, men någon pinch-effekt är lika orimlig som den rådande uppfattningen.

Svara


ThomasK Sat, 06 Aug 2016 09:40:30 +020

Svar till Helene. Ännu en dag i Guds skapelse och vi ärar och prisar vår Gud för hans nåd att vi får vara här och njuta av hans verk ännu en dag!

Svara


jon Sat, 06 Aug 2016 10:00:27 +020

Svar till Lars-Erik Molin.
En intressant teori är att solsystemet bildats av att en plasmaström som blivit 'åtsnörd' (pinch-effekten). Där bildas solsystemets yttre planeter först och därefter de inre planeterna och sist solen. Detta är i överensstämmelse med Bibelns skapelseberättelse där solen skapades efter jorden.
Så du menar att enligt bibeln så skapades flera planeter FÖRE jorden?? Nu är väl knappast detta någon teori som har någon acceptans då jag gissar att de rådande teorierna förutsätter att solen bildades först.

Svara


jon Sat, 06 Aug 2016 10:07:18 +020

Svar till Lars-Erik Molin.
Du förutsätter här att ljusets hastighet (c) alltid har haft samma värde som idag. Det finns observationer som visar att värdet på c har minskat ända in på 1900-talet.
Det finns inga observationer som på något sätt antyder att ljusets hastighet på något sätt har förändrats. Däremot finns det en hel del gammal vetenskap som visat sig vara felaktig.

Svara


Astro Sat, 06 Aug 2016 10:51:36 +020

Svar till Britt-Marie. Fint påhopp Britt-Marie! Jag är både härskare och Illuminati :)) Kul :)) Vad har du för agenda egentligen? Jag är inte skickad av Illuminati. Jag kom hit själv för jag kunde inte fatta hur obildade människor det fanns 2016. Som på medeltiden !! Ok jag ger mej. Jorden är plattare än platt. (Ang din fråga så har du svaret i mitt förtydligande. DVS om du roterar dej själv så ändras din vy (vad du ser omkring dej) men om du tittar exakt rakt upp (eller ner) så kommer du alltid se den punkten oavsett hur du vrider dej. Jfr jorden. Polstjärnan befinner sej rakt ovanför jordens rotationscentrum därför ser den ut att stå still. Inget konstigt)

Svara


Astro Sat, 06 Aug 2016 11:10:47 +020

Svar till Lars-Erik Molin. Det finns inget som tyder på att ljushastigheten ändras med tiden. Den är alltid den samma i vakuum. I andra medium som tex vatten, glas mm , så går ljuset betydligt saktare. Den intergalaktiska rymden är det bästa vakuum man känner till.

Svara


Lars-Erik Molin Sat, 06 Aug 2016 12:06:39 +020

Svar till jon. Du har rätt i att de rådande teorierna förutsätter att solen bildades först. Den gängse uppfattningen är att solen är en fusionsreaktor med mycket het kärna, det nämns 20 miljoner grader. Detta emotsägs av att fotosfären har högre temperatur än de hål som bildas vid solfläckar. Enligt Electrical Universe-teorin fungerar solen som en elsvets med bågurladdning mot ytan från rymdens omgivande plasmafält. Plasma uppför sig likartat från labskala till galaktisk skala. Det finns mycket på nätet om Electrical Universe t ex https://www.youtube.com/watch?v=PYzEy4GlcQI Exempel på pinch-effekten kan ses astronomiskt. Plasmat i rymden är inte jämnt fördelat utan bildar ofta strängar där strömmarna ligger 'flätade'. Vid en störning kan en pinch bildas där joner och elektroner vandrar in mot strängens axel. Det sker därvid en viss sortering av grundämnena beroende på deras jonisationspotential. Detta benämns Marklundkonvektion (https://en.wikipedia.org/wiki/Marklund_convection) efter den svenske fysikern Göran Marklund. Det förklarar varför de inre planeternas innehåll skiljer sig från de yttre. Problemet med 'vetenskap' är att den ofta är så ovetenskaplig. Man ser ibland att något har vetenskapligt bevisats. Detta är ovetenskapligt nonsens. En hypotes kan aldrig bevisas vara sann. Däremot räcker det med en enda observation för att bevisa att den är falsk. Karl Popper har utrett det här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Karl_Popper

Svara


Lars-Erik Molin Sat, 06 Aug 2016 12:10:51 +020

Svar till Astro. Ta en titt på 'History of the Speed of Light Experiments med början här: http://www.setterfield.org/cx1.html

Svara


ThomasK Sat, 06 Aug 2016 12:18:34 +020

Svar till Lars-Erik Molin. I korthet, solen fungerar som en superatom som vi faktisk ibland kan observera på jorden i form av en det som vi kallar för "eldboll", i samband med blixtnedslag. Mycket riktigt sker kärnreaktionerna i solens atmosfär och inte i dess kärna som är fast. Detta konstaterade ryska forskare redan på 1990-talet och vilket varje välförsett universitet enkelt kan bevisa. Planeternas bildade är svårt att bevisa, men det som med stor sannrolighet är korrekt är att de fångas in av solsystemet med Jupiter som en viktig komponent, jmf. Venus som är den nyaste planeten i vår omgivning. Detta är inget som motsäger Bibelns budskap.

Svara


Lars-Erik Molin Sat, 06 Aug 2016 12:26:04 +020

Svar till jon. Det finns visst observationer som antyder att ljusets hastighet har ändrats: http://www.setterfield.org/cx1.html Du har rätt i att det finns en hel del gammal vetenskap som visat sig vara felaktig. Vad värre är, det finns i dag försanthållna vetenskapliga teorier som man inte överger trots att de inte håller vetenskapligt. Våra skolböcker innehåller mycket sådant. Ett paradigmskift tar omkring 30 år och vissa individer ändrar aldrig sin felaktiga åsikt innan de dör bort.

Svara


Lars-Erik Molin Sat, 06 Aug 2016 12:47:48 +020

Svar till ThomasK. The Electric Universe har några år på nacken och Chuck Missler var inte först med detta. Universum består till 99 % av elektriskt laddat plasma där de elektromagnetiska krafterna är mer betydande än gravitationskrafterna. Jag har sett uppgifter om att det är upp till 39 storleksordningar större (en etta följd av 39 nollor). Hellre än att inse detta får man fylla universum med mörk materia för att få galaxerna att hänga ihop. Vårt solsystem hålls ihop av gravitationen men knappast galaxerna. Är detta vår tids motsvarighet till medeltidens epicykler...

Svara


Astro Sat, 06 Aug 2016 14:24:31 +020

Svar till Lars-Erik Molin. Setterfield hade definitivt fel. Det bygger på gamla mätningar från 17-1800 talet då man inte hade någon större precision. Om moderna mätningar visat förändrad ljushastighet och på ett ungt universum skulle vetenskapen inte vara emot det. De moderna mätningarna visar dock att så inte är fallet. Vetenskapen har inte svaren på allt. Men mycket! Om en teori skulle bli bevisad att inte stämma är vetenskapen helt bekväm att ändra sig efter bevisad verklighet. Religion däremot är helt obstinat och vägrar acceptera fakta om det strider mot gamla skrifter som anses "heliga". Det finns massor med sätt att "klä in" religiöst tänkande med felaktiga vetenskapliga termer som kreationisterna och även Newage gör. I själva verket ser jag ingen konflikt mellan Gud och den vetenskapliga versionen av vårt universum. Det rubbar inte Guds storhet. Tvärt om! Det gör gud större och mer fantastisk! Däremot stämmer då inte bibeln helt bokstavligt utan måste kanske ses mer som symbolisk. Jesus själv använde ju liknelser för att folk lättare skulle förstå olika sammanhang.

Svara


ThomasK Sat, 06 Aug 2016 14:37:53 +020

Svar till Lars-Erik Molin. På samma sätt som inom alla andra områden så försöker eliten förvilla oss. När de ursprungliga teorierna om de elektromagnetiska krafterna i vårt solsystem kom i början av 1980-talet så möttes de av en kompakt tystnad. Under 2000-talet lanserades förvrängda teorier i spåren av "The Crazy Lady who spakes with Aliens". Därför bör alla våra antaganden ha solid grund i befintliga bevisbara fysiska lagar, alltså inga "svarta hål", mörk materia" och allt annat dravel.

Svara


Per T Sat, 06 Aug 2016 14:56:07 +020

Svar till Astro. Tack för ett vettigt inlägg!

Svara


Lars-Erik Molin Sat, 06 Aug 2016 16:10:26 +020

Svar till Astro. Jag observerade just att den länk om ljushastighetsmätningar jag refererade till saknar uppgifter om de ljushastighetsmätningar som gjordes efter 1932. Dessa uppgifter finns såvitt jag vet bara i pappersformat i boken 'Cosmology and the Zero Point Energy' http://www.setterfield.org/GSRdvds.html#Cosmology I den boken finns mätvärden fram till 1983. Mätningarna visade att c minskade fram till ca 1980 och efter det visar en svag ökning. Ett problem med ljushastighetsmätningar är att man inte kan använda mätmetoder som använder ljusets hastighet. För att ytterligare ställa till det beslöt man 1983 att ljusets hastighet skulle vara exakt 299 792458 m/s. Jag har inte hört något om att man gjort några mätningar efter detta. I NIST document section titled ”Speed of Light From Direct Frequency and Wavelength Measurements” står: ”A consequence of this definition is that the speed of light is now a defined contant, not to be measured again. NBS had played a key roile in pioneering measurement methods that resulted in this redefinition and in the optical frequency measurements that contributed to practical realizations of the definition.” http://nvlpubs.nist.gov/nistpubs/sp958-lide/191-193.pdf Med detta kan man ju knappast förvänta sig att någon kommer att mäta ljusets hastighet igen... Vad som händer om c ändå ändras kan man undra. Ska man då ändra på meterns längd eller sekunden?

Svara


Lars W Sat, 06 Aug 2016 20:47:03 +020

Svar till Britt-Marie. "Vad händer när 6 mån har gått och vi befinner oss på andra sidan solen. Varför syns inte denna gigantiska förflyttning i stjärnorna?" Stjärnorna ligger så oerhört mycket längre bort. Jämför med en tågresa. Hur träden nära spåret svischar förbi medan horisonten långt borta tycks ligga stilla.

Svara


Daniel Eriksson Fri, 26 May 2017 09:50:39 +020

Svar till Moon Landing.
Jorden filmat från rymdstation (antagligen ISS):

Obegripligt att folk kan tro på den där CGI-dyngan, det är ju hur tydligt som helst att det är CGI. Hur förklarar du att månen går upp innifrån jorden i denna analysen? https://www.youtube.com/watch?v=okH1C2YKFgc&;t=495s

Svara


Daniel Eriksson Fri, 26 May 2017 10:03:45 +020

Svar till Daniel Eriksson.

Videon jag länkade till ovan är bra, men angående "Hur förklarar du att månen går upp innifrån jorden i denna analysen?" så är det denna videon jag menade: https://www.youtube.com/watch?v=kJ9bPD7M_5Q

Svara


Natasha Fri, 01 Sep 2017 23:42:22 +020

Först och främst vad säger bibeln i Jesaja 40:22 ? Han är den som tronar över jordens rund, osv..

Varför står det så?

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 20, söndag 19 maj 2019 kl. 16:20

Jesus söker: Maj, Majken!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
söndag 19 maj 2019 12:29

Tack Jesus för bönesvar! Inte så ensam i dag.

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp