Live | Bönesidan | Sök | Kontakt
Surfar nu: 929 www.apg29.nu

Det finns inget liv på Mars

Mars

Nu tror man åter igen att man har hittat tecken på att det har funnits eller finns liv på Mars. Men enligt 1 Mos 1:1 finns det naturligtvis inget liv på Mars.

Det finns inget liv på Mars, det har aldrig funnits och kommer aldrig att finnas.

Det verkliga livet finns i Jesus Kristus. Ta emot Jesus, så får su dina sönder förlåtna och evigt liv!


Publicerades lördag 9 juni 2018 01:59 | #mars #liv #skapelsen | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

20 kommentarer

Karl Håkan Sandell Sat, 09 Jun 2018 08:22:52 +020

Jag förstår inte att det för en del kristna är så viktigt att det inte finns liv på Mars. Om Gud t ex har skapat alger i mars berggrund. På vilket sätt rubbar det vår kristna tro.

Och 1 Mos 1:1

1 Mos 1:1 I begynnelsen skapade Gud himmel och jord.

Säger ju inget om att det inte finns liv på Mars. Gud har ju skapat också Mars.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Vovin Sat, 09 Jun 2018 08:27:09 +020

Står det någonting om andra planeter i bibeln?

Om inte, finns det då andra planeter?

Svara


AnnMarie Sat, 09 Jun 2018 09:13:45 +020

Det står inget i Bibeln om bilar heller (har letat febrilt)😁men ändå har vi några bilar på vår gård som vi nyttjar,hur kan det vara möjligt?😯

Svara


Bertil Rosenius Sat, 09 Jun 2018 10:54:35 +020

Jag vet inte om Guds Ord förnekar liv på andra planera, men jag vet att:

Min mig är vägen till Fadern, öppnas genom min överlåtelse till Jesus Kristus.

Denna enda väg är lika tillräcklig, som nödvändig.

Svara


Karl Håkan Sandell Sat, 09 Jun 2018 12:48:19 +020

Bibelns första vers 1 Mos 1:1 är en mycket intressant vers som faktiskt kan ses som Rubrik på hela Bibeln. Den brukar översättas

1 Mos 1:1 I begynnelsen skapad Gud Himmel och Jord.

Men man kan också översätta den

1 Mos 1:1 Genom Förstlingen skapade Gud Himmel och Jord.

Ordet för Himmel är här samma som ordet för namn i plural och här kan man se pluralen som majestäts plural, alltså en förstärkning, ”det Väldiga Namnet” och Jord kan också översättas med Grund, alltså ”den Fasta grunden”.

Vi får då:

1 Mos 1:1 Genom den förstfödde skapade Gud det Väldiga Namnet och den Fasta Grunden.

Men i bibeln står ju också namn för det personen var och gjorde, och Jesus som det här syftar på gav oss ju livet, det Eviga Livet. Och med den vinklingen får vi:

1 Mos 1:1 Genom den Förstfödde skapade Gud det Eviga Livet och den Fasta Grunden.

Och den här versen kan alltså ses som en Rubrik på hela Bibeln. Är inte det fantastiskt att Gud på det här sättet fick till det redan i Bibelns första vers. Han är verkligen vår Gud.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Christer Åberg Sat, 09 Jun 2018 13:15:19 +020

Svar till AnnMarie.

Nahum 2:5 På gatorna stormar vagnarna fram, de kör om varandra på torgen. De ser ut som bloss, de far i väg som blixtar.

Svara


Karin Sat, 09 Jun 2018 20:34:22 +020

Svar till AnnMarie.

http://www.thevisionofall.org/thefourpower.html

Svara


Alexa Sat, 09 Jun 2018 21:25:26 +020

Det finns en intressant teori att månen fick sina gropar pga den stora floden, när vattnet fullkomligen exploderade från underjorden och dränkte allt liv. Om det finns vattenrester på mars är det inte osannolikt att det också är vatten som kommit från jorden och färdats genom rymden och ”stänkt” ner planeten Mars.

För övrigt; dammlagret på månen talar också om att den (månen alltså) inte kan vara mer än sisådär 6000 år +(helt enligt skapelseberättelsen alltså)

Svara


Rolf Sat, 09 Jun 2018 21:39:55 +020

Jag tolkar det så att Gud skapade himmel (himmel innefattar då hela universum och allt det rymmer) och jord därefter liv på Jorden inte någon annanstans. Att sedan inte alla människors uppfinningar därefter som hjulet, bilen eller datorn inte nämns i bibeln hör inte hit. Människan fick skapelsemöjligheter genom att få en egen vilja och möjlighet att välja att lära sig konstruera av det Jorden innehåller och gör så än idag. Inget av det motsäger Bibeln det enda som motsäger vad Bibeln säger är att påstå att det finns liv på fler platser än på Jorden.

Svara


Nisse Sun, 10 Jun 2018 16:46:49 +020

Svar till Alexa.

Med tanke på dammlagret i mitt garage borde det vara åtminstone ett par hundra år enligt din teori, ändå har jag papper på att det byggdes på 1980-talet.

Svara


Tom Mon, 11 Jun 2018 11:15:32 +020

Skälvklart har gud skapat hela universum.

Högt stående liv finns förmodligen bara på jorden. Ser däremot inget problem med att det skulle finnas mikrober på tex Mars.

Vi ska ju dessutom träffa Gud i rymden enligt bibeltexten

Räknar man gudsår så är 6000år ca 365miljoner människoår. Nånstans där är min gissning på universums ålder

Svara


Tom Mon, 11 Jun 2018 11:20:38 +020

Korrektion. 6000år blir 2,2mdr människoår. Skulle inte bli förvånad om det är universums ålder. Gängse uppfattning är idag att universum är 4,5mdr

Svara


Leif Boman Mon, 11 Jun 2018 12:27:19 +020

Svar till Tom.

Räknar man gudsår så är 6000år ca 365miljoner människoår. Räknar man gudsår så är 6000år ca 365miljoner människoår.

En liten undran bara vad du har för Bibelord som styrker denna din filosofi? Eller är det endast lite ironi i ditt inlägg?

Svara


Mikael W Mon, 11 Jun 2018 12:56:52 +020

Svar till Tom.

Jag tycker du är inne på helt rätt spår Tom!

Vi måste först definiera vad liv är för något innan vi ger oss in på att ge besked om det finns liv i universum (exklusive jorden men inklusive Mars). Det står ju ingenstans i bibeln att det inte finns liv i universum vad jag vet.

Definierar vi nakna virus och prioner som liv? Kan änglar, furstar och väldigheter i den himmelska världen anses vara liv (eller är dem döda)? Lever Gud och är Gud allestädes närvarande?

Så, om vi definierar något av nämnda karaktärer som liv, så finns naturligtvis liv i universum och sannolikt även till viss grad på Mars, men definierar vi liv med kravet av karaktären "humanoida organismer", d.v.s människoliknande varelser, ja då finns det som jag ser det absolut inget liv i universum, vare sig teologiskt, statistiskt eller vetenskapligt.

Kanske vi även måste definiera var vi ska dra gränsen för "humanoid varelse/organism" (och nu har dem flesta slutat läsa min kommentar), men jag tycker nog att åtminstone en 90%-ig homologi i DNA, RNA eler proteinsekvensen bör överensstämma med en människogestalt på jorden, annars börjar organismen att mer ta form av en geting.

Dock, nu är det ju inte säkert att humanoiderna fått sin uppbyggnad utifrån DNA/RNA/protein modellen, så låt oss antaga att även detta är ett kriterium för eptitet "humanoid varelse", samt att vi även förutsätter att jag inte är helt bakom flötet

Svara


Leif Boman Mon, 11 Jun 2018 13:13:20 +020

Svar till Mikael W.

Det vi behöver tänka och förstå när vi resonerar liv, det är att andligt liv inte alls behöver några fysiska partiklar för att existera, det finns skillnad på andligt liv och fysiskt liv. Det jag menar är att t.ex Guds liv fanns före universums existens och behöver alltså inte såsom ett grässtrå universums partiklar för att existera, utan det andliga livet kommer att fortsätta leva även när universum rullas ihop som en mantel!

Kanske lite utanför eran diskussion men ändå en liten tanke som jag tror emellanåt behöver finnas för balansens skull....

Jesu frid...

Svara


Mikael W Mon, 11 Jun 2018 14:05:29 +020

Svar till Leif Boman.

Javisst är det så Leif...jag håller med dig.....men nu gav jag mig på att hålla med Tom i hans kommentar "Högt stående liv finns förmodligen bara på jorden", samt artikelns påstående om att det inte finns något liv på Mars (vilket jag också håller med om).

(Det är så skönt Leif när alla håller med varandra, och att alla tycker exakt lika, ser likadana ut, och att alla heter Mikael)

Svara


Leif Boman Mon, 11 Jun 2018 14:13:41 +020

Svar till Mikael W.

Haha, ja, det är bara namnet som borde varit ett annat men det tar vi någon annan gång..

Sen vet jag att det inte är så stor vits för mig att ge mig in och diskutera saker på forskningens område för en som gick ut grundskolan med ca 1.5 i betyg, men att slänga in en liten kommentar är bara så skoj så!!!😂

Svara


Mikael W Mon, 11 Jun 2018 14:26:18 +020

Svar till Leif Boman.

Jesus sade: Jag är Vägen, Sanningen och Livet.

Det är det här vi måste förstå...allt annat är bara kuriosa.

Tänk om alla människor, någon gång i sitt liv, kom ut ur dimman och bruset, och satte sig ner 5 minuter och funderade på vad Jesus egentligen sade.

Jag frågar dig Leif "vem vill leva i en lögn"?

Svara


Leif Boman Mon, 11 Jun 2018 15:00:08 +020

Svar till Mikael W.

Jag frågar dig Leif "vem vill leva i en lögn"?

Tyvärr är svaret vad gäller din fråga alla dem som inte väljer att följa Jesus, de vill faktiskt inte bli förlåtna sitt förljugna liv på alla de möjliga vis av Herren! Då har de tyvärr valt lögnens väg...

Svara


Mikael W Sat, 16 Jun 2018 09:11:10 +020

På korrekt svenska brukar den här typen av Newage artifakter kallas för skuggor och inbillningar.

Man ser helt enkelt det man vill se.

Denne s.k Doktor har säkerligen även skrivit en bok som han tjänar lite pengar på. Du får ursäkta mig Leif men jag vägrar att tro på sagor och fantasier.

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 12, lördag 23 mars 2019 kl. 19:44

Jesus söker: Gerda, Gerd!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De som blev födda, inte av blod, inte heller av köttets vilja, inte heller av någon mans vilja, utan av Gud." - Joh 1:12-13

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
lördag 23 mars 2019 14:14

Gode gode Gud jag är helt nere
Min dotter mår inte bra vet inte
hur allvarligt det är än
men alla symtom finns på cancer
Be för henne kära bönevänner
Hon har småbarn som behöver
henne grip in

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp