575 online! | Sidvisningar idag: 89 791 | Igår: 178 464 |

www.apg29.nu


Live Apg29 | Biblar | Bönesidan | Dagens ros | Date29 | Christer Åberg | Sök | Kontakt

e le o Allah Atua

E Holger Nilsson 

e le o le Atua ma o le Atua lava lea e tasi atua

faapea Sofia Camnerin e le Atua ma atua lava uma, aisea salamo Muslims i le Atua pe afai e faapea o le tulaga? E leai, oi latou e iloa e sili ona lelei o le inverse o le molimau Mosalemi.

O le molimau atu Muslims faafeagai ua latou oo mai nei e iloa ai le tasi i le Atua moni e ala ia Iesu Keriso. Latou atoa suiga o le faamauga e le lava lea e tasi Allah le Atua e pei o le tasi oi latou ua i ai nei fesootaiga ma. Tatou te manaomia le mea lea e leai se talanoaga e tau o ni faaupuga i luga o le lomiga lenei, tapunia le faitotoa mo assertions saoloto faafaifeau e teena le molimau moni moni

Motu o tagata o le liua Muslims ua tuuina mai i se olaga fou e ala ia Iesu ma faia le fesootaiga ma le Atua na soifua. E aofia ai le faitau miliona o Muslims 'molimau ma o latou olaga e le mafai ona faamatalaina ese! Aua lava nei i luma i le talafaasolopito ua tele Muslims ua liliu atu Iesu ma le faatuatua Kerisiano.

ua valaau nei le Atua Muslims i le faaolataga e ala ia Iesu e pei lava muamua. A le mea ua tupu i tausaga talu ai nei e ofoofogia.

Mo i tatou ina ia malamalama e mafai ona taʻua ai le tulaga na tupu lima taimi e sili revivals i le lalolagi Mosalemi i le sefululima tausaga talu ai nai lo le taimi o le talafaasolopito o le 1300 tausaga o le isalama!

Tatou ola nei i se taimi o le talafaasolopito ina ua oo mai i Muslims na liliu i le faatuatuaga Kerisiano. E le gata UTI i atunuu eseese, e matua tulaga ese lenei, e le foi Suetena.

E nei fuafuaina loo i ai nisi tagata malaga nai lo ua liua Swedes i lo tatou atunuu. Ae peitai oi latou o ni tagata malaga, e mamao faaitiitia le aofai nai lo le Swedes.

O le aofai o tagata malaga na avea ma tagata o le ekalesia Swedish loo tutupu nei i fuainumera, ona o le faateleina o le aofai o tagata fāi mai ai ua toe suia. Na i Semurana Ekalesia i Kotenepara ua papatisoina e sili atu i le 500 tagata malaga liliu mai.

Tatou te manao e uunaia uma Kerisiano tagata ma faapotopotoga e taulai atu i le aapa Muslims i le savali o le faaolataga e ala ia Iesu.

e mafai ona avea e Iesu se taimi e ulufale mo i tatou e amata ai lauga i le Muslims. I isalama, manatu Iesu o se perofeta maoae ma ua taʻua i le 94 fuaiupu i le Quran. tatau ona e iloa Muslims e sili atu Iesu nai lo se perofeta, o ia o lo latou Faaola.

O se mau e fesoasoani tele e malamalama i le auala e molimau atu ai Muslims o le "Au uo Mosalemi" tusia e Peter Ljunggren. E mafai ona faatonuina mai: 

Uepi:  www.etal.se

Telefoni:  0382-12261 .

faaali mai e Iesu o ia lava le tele o taimi mo Muslims i miti ma valaaulia i latou i le faaolataga. O loo i lalo se sootaga e mafai ona e tuu atu i ai i le Muslims ma le mea e mafai ona latou ave o se vaega i se miti:

http://morethandreams.org/

Tusi i le faatonu i le transmitter

Tusi i le faatonu i le transmitter

e Sofia Camnerin se taumafaiga i transmitter e iloa ai pe o tatou o ni Kerisiano ma Muslims i ai le Atua e tasi.

https://www.apg29.nu/a/18z

O iina sa ia tusia e tatau ona maea mo i tatou e maua ai se vaaiga lautele i luga o le mataupu.

O loo i ai e tutusa i le va o lo tatou faatuatua ma Muslims faia na sili atu ona faigata ai, ae o le mea ua faatulagaina lea ua faaali mai ai e lua ituaiga o le faatuatua. Afai e i eseesega tele, o le a faigofie atu ona e vaai i lenei.

O lea e taua e faatusatusa i le Tusi Paia ma le Koranu ma vaai i le eseesega manino o loo i ai. I se taimi o le faitauga ua faaitiitia le Tusi Paia ma le malamalama o le faatuatua Mosalemi e le tele atu, e faigofie ona avea ma se tagata o le talitonuga e faapea ua tatou maua le atua e tasi.

Muslims fai latou te talitonu na faia e lo latou Atua i le lalolagi, e leai se faamaoniga e faapea o le Atua e tasi tatou Kerisiano talitonu.

I le isi itu, na faaalia e le o le Atua e tasi e ala i le auala latou te maua mo Kerisiano ma Iutaia. Mo Muslims, tatou Kerisiano ifo i tupua, ona tatou te talitonu i se triune Atua. E le faia i latou, ma e na o lenei, o se tasi e mafai ona faapea atu tatou te le talitonu i le atua e tasi.

E le o le Atua e tasi e pei o le talitonu tagata Iutaia i ona ua uunaia Muslims e fasioti tagata Iutaia: "O le Aso o le Faamasinoga a le oo mai seia oo Muslims tau e faasaga i tagata Iutaia. fasioti Muslims i latou, ma o le a natia ai tagata Iutaia i tua o maa ma laau. o le a fai le maa ma laau: Oi Mosalemi, ei ai se Iutaia i oʻu tua. O mai ma fasioti ia te ia "(Hadit 62).

O tagata Iutaia, ua tatou vaai i le Tusi Paia, ua latou taʻua i se auala faapitoa e avea ai le umia o faaaliga mai le Atua. Mo lenei nuu, auina mai perofeta e fetalai mai le Atua i Lona suafa, ma mulimuli ane, na fanau mai Iesu i totonu o nei tagata, o tagata oe na valaauina e le Qurʻan mo e ua maliliu.

E leai, o le aofaiga ua ia i tatou le foafoaina o le Atua e tasi o le le mautonu, e le uunaia po o le misiona o se mea, aisea o le a tatou auai i le misiona ma uunaia le Muslims ia salamo pe afai o le a latou fesootai atu i le Atua e tasi o ni Kerisiano?

E leai, e oo lava i igoa uma o le agalelei ma le faalauleleia o le eseesega tele o loo i ai i le va o Kerisiano i le Atua ma le atua e talitonu Muslims i, e mafai ona fai atu i le atua e tasi.

O le taimi e tasi le igoa atoa, ua i ua punitia ai lo tatou taimi. E leai se tupe mama mai ai. manaomia lo tatou taimi le lucidity faaleagaga ao tatou tuaa lē conformist.


Holger Nilsson, faatonu, afi - mekasini faaperofeta

www.flammor.com


Faitau foi le:

---
Faaaliga: Taʻitaʻi Meli, tusiga ma faamatalaga tusia e tagata e ese mai ia te au, ( Christer Åberg, faavaeina Apg29 ), atonu e manatu ou te le faasoa atu i taimi uma. e masani unsigned laʻu mataupu.  


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg Wednesday 4 April 2018 13:35 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

STÖD APG29: Swisha: 070 935 66 96 • Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 • Paypal: https://www.paypal.me/apg29/


57 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

JL

Jadu Kalle. Nu är det så att varken Svenskar eller Araber bestämmer Guds namn. Guds namn är vad det är.

På hebriska är alah samma sak som förbannelse.Om man inte känner att något är fel när en kyrka går ifrån att kalla Herren Gud till allah, då är det illa.
http://biblehub.com/hebrew/422.htmhttp://biblehub.com/hebrew/422.htm
Min Kung heter Jesus, Herren, han är även Gud. Försök få någon som säger allah att det skulle vara Jesus. För Allah är inte Jesus, men Jesus är Gud. Därför är inte allah Gud, utan en speciell gud. En gud som på min Kungs språk betyder förbannelse.

Svara -   - 4/4-18 20:05 -


Sarah

Precis.

Så är det och utan sanningen kan de aldrig bli räddade heller.
De ser själva om de läser koranen att Jesus är gudomlig! :)
Inte mohamed, det säger de också.
Låt oss bry oss om vad som står i Bibeln och med kärlek och bön nå både muslimer och ateister. :)
Gud välsigne alla!

Svara -   - 4/4-18 20:43 -


Lena Henricson

Helt fantastiskt och underbart med alla muslimer som kommer till tro på JESUS idag! I vår församling döper vi ofta f.d. muslimer,ofta flera i samma möte.

Kan ngn säga mig om det finns ngn förutsägelse i Blbeln om att mängder av muslimer kommer att komma till tro på JESUS i den sista tiden?

Svara -   - 4/4-18 23:07 -


David Ström

Frågan är väl varför Sofia Camnerin är politisk korrekt? Man kan inte tjäna två herrar. Det har Jesus redan förklarat. Man får faktiskt välja. Antingen följer man sin tids värdegrund och undviker att komma för nära väggen i åsiktskorridoren eller så håller man sig till det som är kristen tro. Det står att Judarna är vinstocken och att hedningarna som tagit emot Jesus är inympade i Guds vinstock eller i förbundet om man så vill genom omvändelse och dop. Det står inget om Islam, men däremot om folkgrupper som Judarna inte ska beblanda sig med. Varför har vi så dåligt självförtroende? Vi behöver inte ens jämföra oss med Islam. De har inga bägare som flödar över som David skriver i psalm 23. Vi kan lägga handen på en människa och be att Jesus ska röra personen. Lite grann som när Moses delade havet. Moses hade sin stav, men vi har möjlighet all låta fridens Gud röra ett hjärta genom att bara röra personen och be. Barn som tillhör Guds rike har kraft som kan få kungar att blekna. Det behövs bara en gnutta tro så får Fadern Sonen och den helige ande sköta resten.

Svara -   - 5/4-18 03:54 -


nils

Svar till Lena Henricson.

Hörde i en video där Dr.DGS Dhinakaran Indien,en rikt brukad Herren tjänare,där Jesus sade honom vad som blir tecknet inför Hans återkomst.

Jesus sade;"Det sista tecknet är en stor ande utgjutelse över Arabvärlden.
Många förstår ej det som sker när Guds kärlek drabbar dem,och de får möta Jesus.
Men det blir också många som ej vill mottaga denna Andens utgjutelse,och då blir motståndare vilket leder till en förföljelse och många troende blir förföljda och halshuggna."
¤¤¤
I Jes.19:19-25 förekommer en framtida profetia som dock synes gälla under 1000-års riket,men talar om frid och försoning med Herren inom M-österns länder.
V 24;"På den Tiden skall Israel som den tredje i förbundet stå vid sidan av Egypten och Assyrien till en välsignelse på Jorden."
V 19.På den tiden skall ett altare vara rest åt Herren mitt i Egyptens land,så ock en stod åt Herren vid landets gräns."
V 23,"På den tiden skall en banad väg (motorväg),leda från Egypten till Assyrien osv.."

Svara -   - 5/4-18 08:53 -


nils

Varför fler invandrare än svenskar bli omvända beror på att de har en längan efter Gud och därför söker och finner Honom,slutligen i Jesus,den ende Sanne Guden.

De kommer från en svår livssituation,där nöden tvingat dem att söka sin falska gud.
Svenskarna däremot synes Ointresserade och Likgiltiga för andliga ting.
Även om de är vänliga vid samtal är de ej motiverade att söka Gud,när Materialism och Välstånd blivit svensken Gud!
Detta återspeglar sig även i den Kristna förkunnelsen idag som i många kyrkor blivit alltmer Ytlig,vilket skapa sovande Kristna och ej vill Utmanas till Korsets efterföljelse!

Svara -   - 5/4-18 09:19 -


nils

Hoppas nu att Inte vår Ytliga och passiva Tro skall smitta av sig på dessa invandrare,så de får en Falsk Gudsbild,och blir lika oss av Idag!!

Här har vi ett Stort ansvar att ge dem den Rätta Gudsbilden av en Jesus som hatar Synden,och uppmanar till Korsets Efterföljelse för ett Sant Lärjungaskap!

Svara -   - 5/4-18 09:33 -


Lena Henricson

Svar till Nils

Väldigt bra och klargörande det du skriver! Tack! David Ström,också bra inlägg!

Svara -   - 5/4-18 09:49 -


Bengt

Men det finns en längtan och ett sökande efter något även hos svenskar

Om än en liten del av befolkningen

Så det är inte ett totalt ointresse heller

Svara -   - 5/4-18 10:37 -


JL

Svar till nils.

Nej Nils, att fler invandrare blir omvända beror på flera orsaker.

För det första, vissa är inte ens omvända, de vill stanna i Sverige och blir man kristen så blir man inte utvisad till Afganistan. Tvärs emot bibeln, så finns det alltså en karamell att bli döpt, ingen kostnad. Vi vet även att islam infiltrerar kyrkor.
Det andra är att kristna i Sverige har skrämt bort människor från Jesus. Kristna har inte betett sig som de skall, och det gäller mig själv med. Vi har inte presenterat oss som levande vittnesbörd. Om pastorn skiljer sig, och ungdomsledaren har ihop det med praktikanten, om sångledaren går i följe med satanister, om ledare utövar politiska påtryckningar och mobbing för invandring, om söndagen behandlas som om den vore ohelig, så blir ju inte jorden så bördig för Svenskar.
Vad både kristna invandrare och kristna Svenskar måste förstå, är att detta som sker i Sverige är helt ohållbart. Etniskt, religiöst, ekonomiskt och kulturellt.

Svara -   - 5/4-18 10:45 -


AnnMarie

JL

Den tanken slog mig då jag läste här om muslimer som blivit frälsta och döpta.De kanske bara vill stanna här och underkastar sig detta utan allvar.Skulle inte förvåna mig och många kristna är så lättlurade.

Minns då någon berättade om en utlandsfödd man som församlingens äldre damer vurmade för trots vissa tveksamheter. Det visade sig sedan att han var spindeln i nätet i en omfattande pedofilverksamhet.Undrar hur damerna reagerade då!?

Svara -   - 5/4-18 11:01 -


Lena Henricson

I vår församling har vi sett f.d. muslimer som tagit emot JESUS och blivit helt förvandlade. En man lät också döpa sig just Lilian han skulle tillbaka till Iran ( eller var det Afganistan?) En mycket gripande stund!

Svara -   - 5/4-18 11:22 -


Kalle

Svar till JL.

Du ser till yttre ting istället för hjärtats inre. Om Gud skulle betyda Satan på kroatiska så hör inte det svenskar som inte pratar kroatiska till avgudadyrkare för att de kallar Gud för Gud. Lika lite är så fallet här. Det är vem dom menar som är det viktiga. inte vokabulär.

Svara -   - 5/4-18 11:24 -


Lena Henricson

Rättelse:just innan han skulle tillbaka .... skulle det vara

Svara -   - 5/4-18 11:26 -


JL

Svar till Kalle.

Nu är varken kroatiska, Svenska eller Arabiska kungens språk. Utan det var skriftligt hebreiska och muntligt arameiska. Man kan utgå ifrån att ordet allah fanns redan när bibeln nedtecknades, då fick ordet alah beskriva förbannelse av någon anledning.

Du kan väl fråga din kompisar om Jesus är allah. Eller är Isa allah, så får du ju se vad de svarar. Kristna skall inte prata arabiska, det språket är kopplat till islam. Punkt slut. Vill invandrare leva i Sverige och vara kristna, inga problem. Men se då till att benämna vår Gud och inte arabernas gud. Vår Gud är Herren. De får underordna sig vår benämning på Gud, våra lagar och vårt språk. Klarar de inte det, så finns det många länder där man pratar arabiska där man inte följer våra lagar eller talar vårt språk.
Här är länderna man pratar arabiska, alltså där man kallar Gud för alah. Det är krig eller elände i minst hälften av dem. Rena krigszonen i vissa länder, som om en förbannelse låg över dem.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Arabiska

Svara -   - 5/4-18 13:22 -


Kalle

Svar till JL.

Jag pratar i första hand om araber i arabländer som pratar arabiska. Dom är inte mindre kristna för att Gud på deras språk är en förbannelse på ett annat språk. Även dom det andra språket råkar vara hebreiska så spelar det ingen roll här, när det inte är hebreiska dom pratar. Jesus är Gud. Isa är Gud. och råkar ordet för Gud på det språk man pratar vara Allah, då är Isa Allah. Det är vem man tror på som är viktigt, inte vad man har för modersmål.

jag kan inte se annat än att du putsar utsidan av kärlet här. Om det är så viktigt, varför skriver du Jesus och inte Yeshua?
Till sist, om en arab i Sverige pratar arabiska, så gör det fortfarande inte att du har rätt att dom åkallar fel gud bara för att dom säger Allah. Fel gud är koranens gud och rätt Gud är bibelns Gud, även om bibeln råkar vara översatt till arabiska. Jag håller med om att det hör till för den som bor här att köra sig svenska, men det är inte en frälsningsfråga.

Svara -   - 5/4-18 13:45 -


Kalle

Svar till JL.

Och angående krig och elände, så är anledningen islam, inte det arabiska språket.

Svara -   - 5/4-18 13:46 -


nils

Svar till JL.

Instämmer delvis i ditt resonemang,och bara Herren känner deras Hjärtan.

Tror dock att många tar den Kristna Tron,på större allvar än vi förflackade Troende gör!
Å andra sidan innebär deras nyfunna Tro en utmaning om de måste återvända till sitt hemland, och då säkert möter förföljelse genom deras konvertering.
Det är ju dödsstraff i många länder att lämna Islam och bliva kristen.
Och som du säger ser de säkert på vår kristna,Ytliga livsstil som stöter bort de ärliga,sanna sökarna.
Här måste vi "Kristna" Omvända oss och av hjärtat göra bättring Herren Jesus Kristus!

Svara -   - 5/4-18 13:56 -


Peter Hall

Svar till nils.

Å andra sidan innebär deras nyfunna tro en utmaning om de måste återvända till sitt hemland.

Ja, då om någonsin kommer det att visa sig, om hans verk på Jesu Kristi grund kommer att bestå. Rom.3:13-15

Det går lätt att lämna Jesu lära till förmån för islam, om nöden kräver det. Så gjorde ju den svenske motorcyklisten som satt fången i Timbuktu hos islamister. Nu var han säkert inte frälst, för då hade han vetat att den som försöker rädda sitt liv (genom att förneka Kristus) skall förlora det, Den däremot som offrar livet (halshuggning) för Jesus skull, han skall finna det.

Den motorcyklisten vill hemma i Sverige säkert inte ha något med islam att göra. Men han bestod inte provet. Emellertid räddade han livhanken tillfälligt.

Svara -   - 5/4-18 14:26 -


Kalle

Svar till Peter Hall.

Gjorde han? var har du läst det?

Svara -   - 5/4-18 14:51 -


Nisse

Svar till Peter Hall.

Om Petrus fick förlåtelse (vi får väl anta att han fick det, även om det inte bokstavligt står i Bibeln) så får vi väl även anta att det finns förlåtelse för denne motorcyklist. Fast jag kan ju ha fel som vanligt.

Svara -   - 5/4-18 15:02 -


Peter Hall

Svar till Kalle.

Det gick på TV i höstas tror jag, ett reportage om denne man. Han anlade stort svart skägg och övergick till islamisternas tro. Det betalade sig, men i samma stund brändes hans verk upp. Själv skall han bli frälst, men såsom genom eld. 1Kor.3:15

Han överlevde.

Det är nog härifrån RK´s uppfattning om skärselden kommer.

Svara -   - 5/4-18 15:50 -


Kalle

Svar till Peter Hall.

RKs skärseld är inget annat än ett påhittat hot för att skrämma pöbeln till större donationer. Men ja, det kan ha varit där man fann inspirationen till idén.

Svara -   - 5/4-18 15:53 -


Nisse

Svar till Peter Hall.

Jag förstår inte vad du menar. Vilket verk är det som brändes upp? Kan han bli frälst eller inte efter det han gjort? Och hur kan man "övergå till islamisternas tro" sådär utan vidare? Kan någon plötsligt börja tro på allah enligt Muhammed för att en skäggig imam sätter kniven mot deras strupe? Tron sitter väl inte i skägget och yttre attribut?

Svara -   - 5/4-18 16:01 -


Peter Hall

Svar till Nisse.

Jag är beredd att hålla med dig, Nisse.

Nu ställs det höga krav på dem, som skall ingå i Jesu regering. Det yttersta provet är att stå emot till döds för sin övertygelses skull. Den som ger sitt liv för Jesu skull har verkligen visat hur stark hans tro är.

Han har sin kastskovel i handen, och han skall noga rensa sin loge och samla in sitt vete i ladan. Matt.3:12

Svara -   - 5/4-18 16:02 -


JL

Svar till Kalle.

Anledningen till att de pratar arabiska är för att islam och arabiska hör i hop. Islam erövrade de länderna med svärd och tvingade dem till att tala arabiska. De kristna, med tillhörande språk är utrotade. Därför skall inte kristna tala arabiska. Samma anledning skall inte heller kristna döpa sina barn till Mohammed, även ifall det finns människor som är kristna som heter Mohammed. Därför skall även kristna som är araber, sluta tala arabiska och anamma ett kristet språk. I detta fallet Sverige.

Om man däremot vill köra globalistkyrkan och byta ut de etniska Svenskarna, den Svenska relgionen, den Svenska kulturen och det Svenska språket så kan man ju börja argumentera som du. Men nu är inte jag du, jag bryr mig.

Svara -   - 5/4-18 16:31 -


Kalle

Svar till JL.

Arabiska pratades av araber före islam fanns. Islam gjorde språket till sitt men det är inte islam som har ensamrätt.

Kristet språk? Sluta upp med att tala dom asatroende vikingarnas svenska då! Du slår logiska kullerbyttor så det står härliga till.
Lägg ner halmgubbarna också. Jag är inte för globalism och jag bryr mig. Det är för att jag bryr mig som jag försöker tala dig tillrätta så att du förstår att det är tro och inte språk som frälser.

Svara -   - 5/4-18 16:41 -


JL

Här hur arabiskan påverkade kristna kopter i sudan(ok nu får jag höra den vanliga dängan om att de inte är kristna, men jag anser dem kristna)

Det blev svårare för kopter att få sudanesiskt medborgarskap, både genom födsel och naturalisering, och därmed svårt att resa utomlands. Kristna skolor konfiskerades och tonvikt på arabisk-islamsk undervisning inom språk och historia följdes av mobbning av kristna elever

Svara -   - 5/4-18 16:48 -


JL

Svar till Kalle.

Sluta nu, någonstans måste du fatta om islam premierar arabiska, så skall du som kristen inte sopa bort det som luft.

Svara -   - 5/4-18 16:49 -


JL

Och namnet mohammed fanns ju innan islam fanns, så då är ju det inget problem att döpa sina barn till mohammed som kristen. Det är ju bara ett namn enligt din logik.

Svara -   - 5/4-18 16:52 -


Kalle

Svar till JL.

Det är islam som är problemet, inte arabiskan. Om det var språket skulle ju kristna araber bete sig lika illa. Det är du som måste sluta nu. Du gör en hönsgård av en fjäder.

Svara -   - 5/4-18 16:53 -


Kalle

Svar till JL.

Nu halmgubbar du igen. Vad man döper sina barn till ärninte att jämföra med vad man har för modersmål. Om man döper sitt barn till Muhammed så döper man antagligen barnet efter den falske profeten. Finns det en bra anledning att döpa sitt barn till Muhammed så vill jag höra den. Men har man arabiska som modersmål är det inte konstigt om man pratar just det språket.

Svara -   - 5/4-18 16:58 -


Nisse

Svar till Peter Hall.

Så den stackars mannen är räddningslöst förlorad? Är det vad du menar?

Klarar du av att skriva i klartext istället för med antydningar och lösryckta bibelcitat?

Eller är det jag som inte har fått nåden att förstå Guds ord?

Svara -   - 5/4-18 17:06 -


Nisse

Svar till Kalle.

En liten språklig petitess bara, men man ger namn till sina barn, man döper dem inte till något, dopet har inget med namngivning att göra.

Den som tror på Jesus och har bekänt honom som sin herre inför Gud och människor kan däremot låta döpa sig till Kristus.

Svara -   - 5/4-18 17:17 -


Kalle

Svar till Nisse.

Bra fångat Nisse! Jag håller helt med. Det är det där med språk igen. Barndop är kulturellt rotat till den grad att vi säger att vi döper barn till namn på den slentrian. Även jag som inte tror på barndop kan uttrycka mig så av vana. Det är olyckligt för det förmedlar en felaktig bild av vad dopet är. Tack för påpekandet!

Svara -   - 5/4-18 17:27 -


JL

Svar till Kalle.

Kalle,

jag är ganska trött på dessa lögner Kalle. Inte nog med att man skall kämpa emot en annan religion, man måste även förklara för kristna att det som de gör inte gynnar kristna. Istället springer de islams vägar. Det är vad jag tror är att ta odjurets märke på handen.
Det är klart som korvspad att arabiska ökar islams inflytande. Att du motsäger det gör dig till en lögnare. Du och människor som Stefan Svärd förvrängt verkligheten till den milda grad att ni arbetar för andra sidan.

Svara -   - 5/4-18 20:14 -


Bengt

Jag är ändå övertygad om att rätt många

Muslimer blir sannt omvända i Sverige

Om än inte alla som säger det kanske

Men fler måste det bli

Och fler kan det bli

Svara -   - 5/4-18 20:58 -


Bengt

Jag är ändå övertygad om att rätt många

Muslimer blir sannt omvända i Sverige

Om än inte alla som säger det kanske

Men fler måste det bli

Och fler kan det bli

Svara -   - 5/4-18 20:58 -


Bengt

Jag är ändå övertygad om att rätt många

Muslimer blir sannt omvända i Sverige

Om än inte alla som säger det kanske

Men fler måste det bli

Och fler kan det bli

Svara -   - 5/4-18 20:58 -


Bengt

Jag är ändå övertygad om att rätt många

Muslimer blir sannt omvända i Sverige

Om än inte alla som säger det kanske

Men fler måste det bli

Och fler kan det bli

Svara -   - 5/4-18 20:58 -


Bengt

Jag är ändå övertygad om att rätt många

Muslimer blir sannt omvända i Sverige

Om än inte alla som säger det kanske

Men fler måste det bli

Och fler kan det bli

Svara -   - 5/4-18 20:59 -


Kalle

Svar till JL.

Att du kallar det lögn gör det inte till lögn. Dina lösa påståenden är inte vatten värda. Du snackar om att arbeta för den andra sidan, men vem är "brödernas anklagare"? Och vem är det som anklagar bröder här?

Det är islam som är problemet, inte ett språk. Om språket är ett problem, varför tillät Gud att NT skrevs på avgudadyrkarnas grekiska? varför ivrar du så för asadyrkarnas svenska? Din tes håller inte.

Svara -   - 5/4-18 22:39 -


Kalle

Svar till Bengt.

Jag tror att det finns många av både och. Sånt frälsta, och muslimer som bara vill ha asyl. Det krävs urskiljning.

Svara -   - 5/4-18 22:43 -


JL

Kalle,

du kan fortsätta argumentera för allah så argumenterar jag för Herren Gud.
Tack för din tid.

Svara -   - 5/4-18 22:55 -


Kalle

Svar till JL.

Jag argumenterar inte för den du syftar på med Allah. Denne är Satan. Jag argumenterar för att när en arabisktalande kristen säger Allah så menar han något helt annat.

Svara -   - 5/4-18 22:59 -


JL

Eller hur. Ring Stefan Svärd istället.

Svara -   - 5/4-18 23:22 -


Kalle

Svar till JL.

Så svarar den som inte har argument för sin sak.

Svara -   - 5/4-18 23:43 -


Peter Hall

Svar till Nisse.

Så den stackars mannen är räddningslöst förlorad?

Gud är långmodig mot oss, för han vill inte att någon skall gå förlorad. Att du lever nu, när vår Herre skall återvända, är ett bevis på Guds långmodighet.

Motorcyklisten verkade mycket rar och trevlig, så han är inte förlorad, enligt mitt förmenande. Varje människa är värdefull för Gud. Varför skulle hyggliga människor gå förlorade. Gud vill ha rättfärdiga människor i sitt rike och det kommer han också att kunna åstadkomma. För en människa är detta inte möjligt, men för Gud är allt möjligt.

Frid med dig, Nisse

Svara -   - 6/4-18 11:51 -


Solan

Svar till Kalle.

https://www.apg29.nu/a/5wv

Svara -   - 6/4-18 12:24 -


JL

Svar till Kalle.

Nog har jag argumenterat med dig, men det faller inte inte bördig jord. Jag har har även argumenterat mot Stefan svärd med samma resultat som emot dig Kalle. Jag utgår ifrån att det är andligt.

Om man inte kan ta ansvar för att de åsikter man har, kämpar emot sin egen religion, så är det nog permanent. Stefan med flera anser nog fortfarande att invandring inte orsakar islamisering. Precis som du i all absurdum kommer ignorera att det arabiska språket också orsakar islamisering. När din och Stefans uppgift är klara, först då kanske ni förstå vad ni argumenterade för.

Svara -   - 6/4-18 12:38 -


Kalle

Svar till JL.

Nej du kommer inte med belägg utan bara med anklagelser. Det är inte att argumentera.

Svara -   - 6/4-18 13:16 -


Calle

I Indonesien pågår en stor väckelse, i deras bibel står Allah som namnet för Gud, Indonesien är ju det största muslimska landet i världen och det har väl påverkat valet av namn på Gud kan jag gissa. Indonesiska är en variant av Malajiskan.

Calle

Svara -   - 7/4-18 00:27 -


Kalle

Svar till Calle.

Har malajiska något eget ord som hade passat? Annars är det inte så konstigt egentligen.

Fantastiskt att dom.får uppleva väckelse för övrigt.

Svara -   - 7/4-18 00:58 -


Hans

Islam är inte koranen.

Islam = koranen, hadither, ''Sahih al Bukhari" år 870, samt tafsir, "Muhammad ibn Jarir at-Tabari" år 923.

Läs Sahih al Bukhari, volume 3, book 48, number 826, (muhammed nämns endast 4 gånger i de arabiska koranerna, källa Jay Smith christian apologist).

Läs koranen sura 4:157.

Läs koranen sura 4:171.

Svara -   - 7/4-18 17:03 -


Mikael W

Svar till Calle.

Kristna i Indonesien använder inte namnet Allah, utan namnet Tuhan (= Herren)

Svara -   - 7/4-18 17:19 -


Hans

Sahih al Bukhari volume 3, book 48, number 826:

(the prophet said: "Isn´t the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman´s mind.")

profeten sa: "Är inte en kvinnas vittnesbörd lika med hälften av en mans vittnesbörd?" Kvinnorna sa: "Ja". Han sa, "det beror på att kvinnor brister i förnuft/är mentalt efterblivna."

(muhammed nämns endast fyra (4) gånger i de arabiska koranerna).

Sahih al Bukhari består av fyra (4) tjocka böcker;

Var Imam Muhammad Al-Bukhari (år 810-870) föddes? I Uzbekistan såklart !!!

koranen sura 4:157:

och för deras ord: "Vi har dödat Kristus Jesus, Marias son som påstod sig vara Guds sändebud!" Men de dödade honom inte och inte heller korsfäste de honom, fastän det för dem tedde sig så. De som är av annan mening är inte säkra på sin sak, de har ingen verklig kunskap om detta utan stöder sig på antaganden. Det är med visshet så att de inte dödade honom.

koranen 4:171:

Efterföljare av tidigare uppenbarelser! Gå inte till överdrift i utövningen av er religion och påstå inte om Gud annat än det som är sant! Kristus Jesus, Marias son, var Guds sändebud och säg inte: "Gud är tre". Upphör för ert eget bästa! Gud är den ende guden. Stor är han i sin härlighet fjärran från tanken att han skulle ha en son! Honom tillhör allt det som himlarna rymmer och det som jorden bär. Ingen behöver en ytterligare beskyddare utöver Gud.

Kolla med någon av de arabiska koranversionerna så översättningarna är korrekta :).

Svara -   - 7/4-18 20:06 -


Hans

Svar till Hans.

Rättelse koranen sura 4:171:

Efterföljare av tidigare uppenbarelser! Gå inte till överdrift i utövningen av er religion och påstå inte om Gud annat än det som är sant! Kristus Jesus, Marias son, var Guds sändebud och hans ord förkunnat för Maria och ande av hans ande. Tro därför på Gud och hans sändebud och säg inte: "Gud är tre." Upphör för ert eget bästa! Gud är den ende guden. Stor är han i sin härlighet, fjärran från tanken att han skulle ha en son! Honom tillhör allt det som himlarna rymmer och det som jorden bär. Ingen behöver en ytterligare beskyddare utöver Gud.

Se vidare, angående exemplet från Sahih al Bukhari ovan: "Kairodeklarationen om de mänskliga rättigheterna i Islam", angående exempelvis åtskillnad mellan män och kvinnor inom en mängd områden, sharialagar.

Svara -   - 8/4-18 05:48 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



Le manaomia - Vaega 18

Christer Åberg manaomia

O le vaega lona 18 o loʻu serial e uiga i loʻu laitiiti. Ua tatou o mai i le aoga maualuga ina ua ou amata i le vasega fitu. a faateia lenei vaega, lea e faia mo au pe a tupu.

1

Läs allt!


Malaga Komiti Faatino fesili atu i le sese fesili e iloa ai pe o oe o se Kerisiano

test2

O le tele o fesili e 12 a le Komiti Faatino Malagasii ua matua le mafai ona tali atu, ma e manaomia aoga atoatoa foi pe moni lava na o se mataupu e iloilo ai pe i se tasi o se Kerisiano pe leai.

27

Läs allt!


Saunia tausaga fou le ala mo le Anetikeriso

Saunia tausaga fou le ala mo le Anetikeriso

E Holger Nilsson  I le 1980, ua tatou maua le tele ma le toe oo atu i le isi itu le upu "Tausaga Fou". Ae ui i lea, peitai, e toatele le mautonu i le mea o le Tausaga Fou i se mea, e ui lava i le mea moni e faapea ua uma ona pai atu le faitau miliona i le lalolagi atoa, ua aafia ma aafia i lenei tulaga i le taimi nei o le saluina o luma. Mo se faataitaiga, i tausaga le iuga 1986-87, o le Tausaga Fou Eva, o le faitau miliona o tagata na o atu i totonu o mafaufau loloto ai, tulaga lofituina ma gaoioiga sauniga. E le o se mea faafuasei ona tupu lenei mea ae o se tuufaatasia taumafaiga o le lalolagi atoa i tagata Tausaga Fou.

37

Läs allt!


O le a le se tasi e suia feusuaʻiga i le lagi?

transsexual

A le tagata i le lagi ua suia feusuaiga e ala i se taotoga?

8

Läs allt!


Kristna TV-kanaler i Sverige

Kristen TV i Sverige

Det finns många bra svenska kristna tv-kanaler i Sverige. Både som går på satellit, kabel och webben! Här listas alla kanaler.

21

Läs allt!


Kristna förföljs mer än någonsin

Open Doors World Watch List 2019

Bild: Open Doors. 

Open Doors årliga World Watch List om förföljda kristna visar att 2019 är värsta året hittills. Det är i särklass svåraste året sedan mätningarna startade.

20

Läs allt!


Tagata agasala?

uo

Faitau Meli e David Billström o Iesu o lo tatou faataitaiga autu e aapa atu i tagata e le talitonu. Ina ua savali Iesu i le lalolagi, na ia iloa le mea na tutupu i le tagata na o mai ia te ia. O Ia o le lava lea e tasi i aso nei.

2

Läs allt!


A falemataaga McJesus faasatauroina i Isaraelu

faasatauro McJesus

Photo: SVT. 

Faitio i Isaraelu e faasaga i Jani Leinonen "ata" McJesus faaalia a faasatauroina Ronald McDonald.

6

Läs allt!


O le undesired - Vaega 17

Faafeiloai Christer Åberg

O lenei ou faaauau pea ma loʻu luluina ma talisapaia serial mai loʻu laitiiti. le a faateleina le malosi ma avea ma e sili atu ona maoae le tala. O nisi o le manaia tele ma atili uumau ai le fuaiupu o loo taoto i le taimi nei i luma.

0

Läs allt!


A filemu Iesu - O le tagata na fasiotia siufofoga o le Atua - Vaega 6

fitafita Roma

Hans Jansson, Uppsala Herota Anetipa toe feiloai i tatou i le tala faaletusi paia. O le taimi lenei ua tu o ia i luma o Iesu. Sa lea ua tolu tausaga talu beheading o Ioane le Papatiso.

2

Läs allt!


Leaga lisi - O le tagata na fasiotia siufofoga o le Atua - Vaega 5

fitafita

E Hans Jansson , Uppsala O loo i ai se mea "poto" ma le leaga o amioga a Herota i le tulaga o loo tatou faamatalaina atu. E aumaia ai le au i le mea ua tusia i le tusi o Kenese.

5

Läs allt!


Kristinebergs-profetian stämmer med vår tid

- En profetia om den sista tiden!

Den gamla profetian från 1800-talet talar om att Jesus skall visa sig i ett berg i Sverige i den sista tiden och sedan på berget så att alla kan se!

13

Läs allt!


"Ia faamanuia le Atua le faapau pepe ma le Iunaite Setete o Amerika"

Faitau Meli e Nils 

Faapau pepe - Tina

O se tamaitai o lenei sa i ai se polokalama o le Netflix Air lea sa totogi lafoga ia le faapau pepe, ma faaiuina i upu nei: "Ia faamanuia le faapau pepe ma le Iunaite Setete o Amerika le Atua", ma pepese ma sisiva i ai.

38

Läs allt!


I seoli, mafatia tagata agasala

Afai e te alu i seoli, e mafatia. O le mea lena e mo seoli. E pei lava o le tagata mauoa i le Luka 16, o le a outou mafatia i le mumu o le afi. e uma le alu agasala seoli, ma latou o atu i ai ina ia puapuagatia.

103

Läs allt!


ua i se 'Eso' pepe fou

ua i ai le pepe fou se Eso

Photo: Screenshot mai Facebook. 

Tagata nofomau o New York City mafai nei ona suia o latou itupa e aunoa ma se tusi faamaonia faafomai. Gata i lea, e mafai ona latou e oo lava i sui o alii ma tamaitai o lo latou faatoa fanau mai.

5

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Afai na e fanau mai i le tino sese, e mafai ona toe fanau

Loui oneone

Photo: SVT. 

Louise Nelum Sanda Mali "Loui" Oneone, 26, o se fetu po polo Swedish o nei taofia e taalo po polo e suesueina mo dysphoria itupa. 

2

Läs allt!


Himlen TV7 intervjuar Christer Åberg

Christer är en känd bloggare bland både kristna och icke-kristna i Sverige. Han erbjuder Jesus som svar på aktuella samhälleliga och personliga problem. Programledare är Daniela Persin.

3

Läs allt!


Kerisiano ua tatau nei: Faafetai musumusuga Satani

Faitau Meli: Pelle Lindberg 

Kerisiano ua tatau nei: Faafetai musumusuga Satani

Ata: Mai TV4. 

Tau mo le tagata autu e Best alu o ia i le tagata autu e Kerisiano ua tatau nei i le Pule o ata tifaga, o lē sa faafetai ona musumusuga: Satani.

43

Läs allt!


Amerika News e uiga i Suetena: Microchips totoina mo tupe pulega i Suetena

Faitau Meli e Nils 

Microchip

I Stockholm, Suetena, filifili le 1000 a le e filifili Shop i se tamai Microsystems. Chips totoina i lalo o latou paʻu.

55

Läs allt!


O loo i ai e fai i isalama

O loo i ai e fai i isalama

Faitau Meli e Stefan Eliasson O lenei auala e faamaonia gaoioiga a ai. e le o tulaga ese Louisa ma Maren, o loo maua talu ai nei se tuugamau patino ma 34 beheaded Kerisiano i Libya.

0

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

5

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 04, tisdag 22 januari 2019 kl. 15:11

Jesus söker: Vincent, Viktor!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



pulea anetikeriso i Saina

anetikeriso pulea

E Holger Nilsson O loo i ai nei o se mea moni i Saina mafai ona atonu o le toatele o le aumaia i totonu - o se pulea faiga ua mafai atonu e leai se tasi e vaai faalemafaufau.

37

Läs allt!


Christer Åberg sjunger: Vem är Kungen i djungeln?

Måste bara ses! Christer Åberg sjunger och spelar ukulele sången: Vem är Kungen i djungeln? 

3

Läs allt!


Tio år sedan min fru Marie och vår son Joel dog

För tio år sedan den 21 december dog min fru strax innan klockan 12 på natten och vår nyförlöste son Joel dog sedan halvfemtiden på morgonen den 22 december.

2

Läs allt!


Senaste kommentarer

Leif: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Lena Henricson: Den oönskade - Del 18

JL: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Nisse: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

David Ström: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Leif: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Nina😄: Lögnen, falskheten och sveket

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Leif: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Leif: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Leif: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Bengt: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Martin: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

Katrina: Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen


Muslimer städade efter nyårsnatten men detta är inte islam

Muslimer städar

Bild: svt.se. 

Att muslimer städar Göteborgs gator efter nyårsnatten har inget med islam att göra. Den slutsatsen måste jag ta eftersom det alltid hörs "detta är inte islam" efter ett blodigt muslimskt terrordåd - trots att Muhammed både beordrade och utförde terrordåd i Allahs namn.

2

Läs allt!


Loʻu faaolataga - Christer Åberg

Lifebuoy

Ina ua ia na aumaia ia te au, ou te tu ma talanoa ma se tasi o taitai i le ekalesia Penetekoso i le faitotoa e igoa Donald. Ona ia fesili mai: "Aua e te manao ina ia faaolaina ai?" E ui ou te le iloa le mea lenei sa i ai se mea sa ou fai ...

0

Läs allt!


Latou te mananao e faʻakolone Mars ae aua e te malaga atu i le masina

Musk ma Mars

Ata: di.se. 

faavaeina kamupani taavale Faa-Eletise Tesla ma Ofisa Sili o Pulega Aluna Musk ua fuafua e auina atu i isi tagata e Mars ma miti o colonizing le paneta. 

29

Läs allt!


Faaulugalii o alii ma sootaga le itupa e tasi - Stefan Gustavsson

O le a fai mai ai le Tusi Paia e uiga faaulugalii o alii? ua faamalamalamaina le Tusi Paia tusitusiga ma finauga fetaui tonu ai i se ala autu, i se lauga lelei lava e Stefan Gustavsson. 

8

Läs allt!


Behöver man stor kunskap för att bli frälst?

Räddad till himlen

Annars kan man inte vinna andra människor för Jesus Kristus. Därför är det viktigt att man vet vad som står i Bibeln och hur man blir frälst. Bibeln säger att man ska veta att man har evigt liv. Hur kan man veta detta? 

4

Läs allt!


O le nonofo faapouliuli ua leai, ua lava ma o le a le mafai lava ona avea o se faaipoipoga

1495636808-tamai mamoe-o brollop.jpg

Ina ia faamasani i le fai paaga i ai o feusuaʻiga ma le tasi i le isi, e le o le mea lava lea e tasi e faaipoipo i le tasi ma le isi. Ae e le o ogatasi lea ma le Tusi Paia.

4

Läs allt!


Tusi Paia manu

Tusi Paia manu

Na e iloa e fetalai mai le Tusi Paia e tele e uiga i le manu? O iinei na ou maua ai se lisi umi o le tele o manu i le Tusi Paia ma nisi iniseti ma mau o le Tusi Paia! Faamolemole olioli!

2

Läs allt!


O le talaaga i sailiga faaleagaga o le tagata

viewfinder

O Pelu Sigvard I loʻu faamoemoe tusitusiga faaperofeta lenei, ou te tuu le faataoto a Iesu e uiga i "le atalii leiloa / återvunne" (Luka 15) o se talaaga faataitaiga, o se afterimage o le senituri le matua ua mavae mea na tutupu. 

0

Läs allt!


Faasolitulafono e faaalia ai na beheaded tamaitai e ala i Muslims

E le o faasaina e faaali atu le upu moni i le na beheaded turisi fafine se lua i Morocco e Muslims.

12

Läs allt!


o se tasi o tamaitai uluvāivai iinei beheaded e Muslims

o se tasi o tamaitai uluvāivai iinei beheaded e Muslims

Lua tamaitai talavou uluvāivai mai Scandinavia na beheaded e Muslims pe a latou tolauapi i Morocco. E taʻua i le fasioti o fafine, o gaoioiga o faiga faatupu faalavelave, lea o le moni e, ae o se vaitaimi e sili atu saʻo o se fasioti tagata Isilama faaosofia tapuaʻiga musuia e le Koranu.

11

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 464 861 116 sidvisningar på Apg29! Apg29 har just nu 17 129 bloggartiklar, 93 312 kommentarer och 61 352 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp