Surfar nu: 734 www.apg29.nu


EU bestämmer över Sverige

EU bestämmer över Sverige

Läsarmejl av ULRIK PETERSSON. 

EU bestämmer över Sverige. Idag beslutas majoriteten av våra lagar i EU.

Vi blir påtvingade nya lagar som aldrig har godkänts i riksdagen. Om Sverige inte gör som EU säger dras vi inför domstol med hot om dryga böter.

Dyr klubb

EU är extremt dyr klubb. I år kostar EU-avgiften över 40 miljarder. Det är ungefär lika mycket som hela det svenska rättsväsendet. Inom kort kommer kostnaden att överstiga hela det svenska försvaret. Som svensk betalar du mer än någon annan i hela EU.

Kriminella

EU har öppnat våra gränser för kriminella, EU:s fria rörlighet är roten till en stor del av problemen i vårt land. Så länge vi är kvar i EU kommer vi aldrig att kunna lösa problemet. Swexit ja tack!


ULRIK PETERSSON

Läsarmejl

Artiklar och video som är gjorda av andra än Apg29.nu kan ha åsikter som bloggsajten inte delar.


submit to reddit


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades torsdag 23 maj 2019 17:21 | #läsarmejl #eu #ulrik peterson | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

20 kommentarer

Svenne Thu, 23 May 2019 19:34:54 +020

Ja, det är förfärligt!

Det var en tidigare statsminister, Ingvar Carlsson som lurade svenskarna att gå med i EU. Nu får vi inbärga skörden av detta i form av skyhöga avgifter, ökad kriminalitet och öppna gränser. Våra öppna gränser ökar inflödet av narkotika och vapen och annat smuggelgods.

Sverige är helt i EU:s våld. Denna rikemansklubb kör över våra lagar och styr oss helt. Vi borde omedelbart lämna EU. Se på Norge, som står utanför EU, hur bra det går för vårt grannland. Norge har en blomstrande ekonomi i motsats till Sverige med alla åtstramningar.

Svara


Lena Henricson Thu, 23 May 2019 20:34:55 +020

Ja om Swexit inte blir så krångligt som Brexit tycker jag att vi ska gå ur EU! 🙏

Svara


Roger T. W. Thu, 23 May 2019 22:01:59 +020

Jag ser ingen kristendom i AfS, men förnuft. Partiet är under kristen bearbetning, det vet jag, och de sjuka härskande släpps inte fram. Partiet kan få mer än en procent av väljarna och slippa tunga ekonomiska bördor i kommande val. Kristendom ser jag inte heller i SD, men visst förnuft. Lyssna på Lars Enarson. Jag ber varje dag och tänker inte ge upp.

Brexit är en enastående chans för britterna. De största potentiella handelspartnerna, USA, Kanada, Nya Zeeland och Australien väntar med fantastiska avtal, men de kommer. Varför tror ni att Farage, en bankir, vill ha Brexit?

Svara


Erik S Thu, 23 May 2019 22:08:23 +020

Instämmer. EU är ett monster och styrs av globalister/storfinansen/storbankerna. Målet är att få bort alla gränser-nationalstater-att ha fullständigt fri rörlighet vad gäller pengar, tjänster, människor. För att tjäna så mycket som möjligt-dom har mammon som gud. Till sin hjälp har dom vänstern/socialisterna och islam.

Med denna koalition som grund, kan det bara bli kaos och problem-vilket är just vad dom vill. När detta kaos har slagit rot, ropar man på en världshärskare, för att lösa problemen-där har vi anti-krist. Och detta antikristliga monster, tycker en del kristna är bra! Det är ju fint med "samarbete och diskussioner". Man slutar aldrig att förvånas.

Detta säger en del, är konspirationsteorier, även kristna tycker så. Ser dom inget, förstår dom inget, anar dom inget av tidens tecken och vart vi är på väg? Sorgligt. Tänker bl.a på det nya "pastorsuppropet".

Till detta skall läggas att Sveriges ekonomi har stora, stora bekymmer. Regeringens tal om god ekonomi är inget annat än fake. Vi har bistra tider framför oss.

Svara


Daniel Ånséhn Fri, 24 May 2019 13:17:52 +020

Ja, vi kan rösta med förnuft, men vi ska inte lägga så stor vikt i det, det finns de som inte har någonting alls, det finns förlamade eller blinda och döva. Det finns många ensamma och lever med sorg genom livet, de kanske inte får det bättre genom en Swexit, men Gud kan ge dem evig liv och frid.

Samma med de som har det bra här just nu, en villa, familj och gott om pengar, förtrösta er inte på sakerna ni har här på jorden utan på Gud.

Svara


Calle Fri, 24 May 2019 17:05:20 +020

Svar till Erik S.

Du har helt rätt Erik S, folk ser inte vad som sker, det är som det står i bibeln att folk är "förblindade" tror jag. Denna förblindelse kommer att leda fram till att majoriteten av människor gladeligen tar emot det antikristliga riket. Den stora trösten är väl att Jesus då kommer snart och då är vi hemma för alltid där vi hör hemma.

Svara


David Sat, 25 May 2019 06:28:47 +020

Att vara med i EU innebär fler och större nackdelar för dess folk än vad fördelarna ger och ju längre man är med i EU ju fler och större nackdelar tillkommer för dess folk och nu efter ca 25 års medlemskap märker vi ju hur upp och nervänt Sverige har blivit hur blir det då inte sen??10-15 år framåt i tiden.Om inte något speciellt inträffar innan som vi frälsta hoppas på och som verkligen behöver inträffa för att rädda oss undan det hemska som annars snart väntar.

Svara


Lillibeth Sun, 26 May 2019 03:59:38 +020

Inressant! https://www.swebbtv.se/ (Jacob Nordangård)

Lillibeth

Svara


Tomas N Sun, 26 May 2019 08:11:03 +020

EU har många dåliga agendor som man vill genomföra ,som går emot den kristna grunden och till ett"mera upplyst " tillstånd. Därför borde mn idag gå ochröstapå ett alternativ som är mindre destruktivt än andra även om det känns som en droppe i havet.

Prövningarna kommer ändå så som det står skrivet,men är man inte skapad och kallad till att alltid stå upp för det som är rätt och sant även om det kan verka som om ingen hör och ser?

Frid och välsignelse!

Svara


Sven Thomsson Sun, 26 May 2019 09:45:40 +020

Jag tänker inte rösta. Jag är definitiv EU-motståndare. Om man röstar eller inte kommer de maktfullkomliga i inom EU att köra över lilla Sverige som den värsta ångvält. De struntar blankt i de demokratiska lagar, som stiftats i vår riksdag. De styr oss som det behagar dem.

EU är det förfärliga järnriket, som beskrivs I Daniels bok, med stora tänder och klor, som river sönder och krossar allt.

Jag betackar mig konsekvent för den vilddjursmentalitet som råder i EU:

Svara


Eva Sun, 26 May 2019 12:59:34 +020

Svar till Lillibeth.

Bra att du tar upp detta. (Swebb-tv programmet) Har precis sett det själv. Tankeväckande.

Rekommenderas.

Svara


Leif Sun, 26 May 2019 16:10:12 +020

Svar till Sven Thomsson.

Håller med dig Sven. Detta vilddjur som folk till att uppmuntras rösta på är inte mycket annat än en del av det kommande antikristliga vilddjursrike som Bibeln berättar om. Varför skall vi kristna överhuvudtaget delta i detta uppbyggande som en dag kommer att mörda och plåga Jesu äkta anhängare.

Jag väljer att inte rösta på denne bödel! Vad vi än väljer så kommer Uppenbarelsebokens vilddjur att ta kommandot helt efter Guds tidsplan oavsett om vi vill eller ej.

Det enda vettiga vore egentligen att säga nej till detta antikristliga EU och den kommande militärdiktatur som håller på att växa fram, men tyvärr är valmöjligheterna få! Alla partier stöder militär satsning... Tack och lov så kommer Jesus ändå att krossa all den idioti som det krigiska militära står för. I tusen år slipper vi det.. 😇 Halleluja!

Jesu frid....

Svara


Andreas Mon, 27 May 2019 01:49:59 +020

Jag röstade nej till EU när de var val om skulle gå med i den europeiska unionen pga jag visste redan då att makten flyttas från folket och mer makt till eliten och Bryssel. Min ståndpunkt är densamma som då jag vägrar rösta på ett antikristligt system då guds ord är viktigare en falska politiska löften. För mig är de obegripligt hur man som kristen kan stödja detta antikristliga projekt. De 12 stjärnorna i EU flaggan omnämns i uppenbarelseboken, kvinnan som rider på tjuren just denna staty finns utanför EU parlamentet, EU parlamentets design är exakt som bilden och beskriver Babylons torn. Tänk hur fantastisk Gud är han ger oss ledtrådar om vi söker hans rike och om vägledning i skriften. EU och FN är de två stora plattformarna antikrist kommer använda sig när han intar den politiska scenen. Varför stödja hans rike??
För mig finns de bara ett rike som är värt att ära och de är Guds rike med världens rättvisaste ledare Jesus Kristus.

Svara


Andreas Mon, 27 May 2019 02:08:25 +020

Svar till Leif.

Instämmer tillfullo med dig Leif EU är en förberedelse till antikrist rike. Guds ord är så levande och de vi ser framför oss är profetiskt. Jag börjar förstå vad Jesus syftar på och som han omnämner ska vara två typer av människor innan hans ankomst. Jesus säger gång på gång håll er vakna. De är just detta vi ser nu slumrande kristna och icke kristna som inte förstår vad EU innebär i profetisk kontext. Sen har vi kristna och EU kritiker som följer Guds ord som är vakna och som genomskådar detta antikristliga verk. Som de står i bibeln i den sista tiden så kommer de gamla ha drömmar och de unga se tecknen de är just de vi gör vi ser tecknen vi som är kritiska.

Se på trädet om de bär god frukt är ett annat citat som kan i detta fallet gälla EU och de gör de sannerligen inte utan makt flyttas från folket till en girig elit.

Gud testar oss nu de gäller bara att hålla ut prövningen sedan är belöning en evighet i himmelriket.

Svara


Sven Thomsson Mon, 27 May 2019 09:46:26 +020

Svar till Andreas

Det är på tiden att de slumrande kristna vaknar och förstår hur farligt detta vilddjur är. Detta rike av järn, som profeten Daniel talar om. Det är det gamla Romarriket, som uppstår i form av Europeiska Unionen.

Precis som riket av järn, med sina tänder av järn och klor av koppar krossar allt, så gör de överstatliga och maktfullkomliga ledarna i EU. De kör över medlemsstaterna och ignorerar fullständigt deras lagar och demokratiska samhällssystem.

Välsignelse över bröder och systrar, som har andlig klarsyn och kan genomskåda detta bedrägeri och är medvetna om att det är en förberedelse för Antikrists framträdande.

Svara


Tomas N Mon, 27 May 2019 19:02:07 +020

Bra att många verkar se att EU är tänkt att forma det antikristliga riket. Jag är inte så fokuserad och påläst på de exakta profetiska referenserna från Daniel och GT,men hjälper det till klarsyn så är det bra.

Det jag ville ge ett exempel på är enligt min övertygelse att man kan vara en praktisk och logisk människa även som radikal(eller helt vanlig) Jesu lärjunge och efterföljare.

Om vi har demokrati,så kan man lägga sin röst på de som har vettiga ideer för att motverka dem som har direkt destruktiva ideer som de vill genomföra. Detta även om på ett sätt alla är korrupta ,liksom hela världen är korrupt.

Jag tror man kan tänka på att de åsikter och tankar man har kan bära ett vittnesbörd i sig. Alltså inte främst de politiska åsikterna och partiet man röstar på ,utan hur man ser på hela saken

Nu finns vad jag sett endast ett litet och ganska extremt parti som är för Swexit(utträde),men man kan ju i vilket fall hoppas på ett bromsande av den federala lagstiftningen som de vill genomföra.

Jag tror en kristen kan visa samhällsengagemang genom att vara delvis aktiv i politiskt/dsamhällsdenbatt,men undvika att bli aktivist eller sätta sitt hopp till politik.

Och rent faktiskt och matematiskt ,så hjälper inte bojkott av valen om man inte gör ett publikt statement som är tydligt och inspirerar andra. Å andra sidan kan detta leda in emot civil olydnad ,som kanske inte heller är särskilt bra .

Det gäller nog att hitta en lagom balans mellan det fysiska och köttsliga och det andliga. De vi hoppas skall hitta tron bl a genom våran närvaro och gärningar lever ju nästan helt i det fysiska /köttsliga och har inte fått upp ögonen för det andliga ännu

Svara


Robert Mon, 27 May 2019 19:31:19 +020

EU blir det fullfjädrade monstret då Europa blivit helt islamiserat. Men det dödliga våldet i alahs namn är redan igång. Jag vet inte hur många % muslimer det behövs i en nation innan det bryter ut fullskaligt inbördeskrig, men läste någonstans att det vid 30% blev en brytpugnt för Libanon.

Under Jerusalems förstörelse var det aldrig en avsikt från Rommarna att jämna templet med marken, men man hade rekryterat många araber och när det väl släpptes på kunde inte befälen hindra dem. Det blev en besinningslös bärsärk av alltsammans.

Det är ju känt att islam i minoritet håller sig inom samhällets ramar i sin mission, men deras skrift lär att så snart de är i majoritet kommer svärdet fram.

Det har klarnat för mig, allt detta med svärd i uppenbarelseboken. Egentligen finns det ingen anledning att slåss med svärd nuförtiden. Det är både ansträngande och kladdigt. Vi har andra vapen. Ändå är det med svärd det onda drar fram. Is krigarna avrättade ju med svärd, och såg till att alla kunde se det.

Så hur kan våra folkvalda..... jag menar hur bara kan dom?

Alltså dom är ju inte oförmögna att se detta, man vet mycket väl alltsammans, det mörkas ju dessutom! De går till sån ansträngning att de blåser upp koldioxid-lögnen endast för att flytta vårt focus från den obekväma sanningen. Visst finns miljöproblem, men koldioxiden är alls så farlig. Däremot bakteriestammar som inte antibiotika biter på. Det mest ironiska är ju att det finansieras med våra pengar....

Denna världens furste har dem helt i sin hand. Jesus sa ju att den som inte samlar med mig han skingrar. I en demokrati med fria val och ett antal partier är det totalitärt fullständigt omöjligt att göra alla nöjda. Och med multikultur blir det ju bara svårare!

Visst har vi fått nya missionsfält och många har blivit troende, hur många som verkligen blivit födda på nytt vet bara Gud, men om församlingen inte är som den ska, kommer ulven i fårakläder in och många församlingar har nog gått mest back på detta.

Många menar att politik inte är något för oss att tala om, men det profetiska ordet uttrycker sig ofta i världspolitiken. Vi är ljusets barn! Vi skall kunna se politiska strömningar och veta utifrån Guds ord vad vi ser. Gud gav oss ett sunt förnuft, gör då bruk av det.

Svara


Leif Mon, 27 May 2019 19:32:59 +020

Svar till Tomas N.

Jag tror att många ser det lite som du gör Tomas, men, man kan också se det ur andra synvinklar!

Om man ser EU som en ballong som 10 st håller på och blåser upp. Du är den 11:te och blåser emot. Denna ballong har Bibeln sagt kommer att blåsas upp, bli elak och sprängas sönder en bestämd dag.

Jag ser det inte alls som någon nytta att vara en av dem som blåser sig trött på någonting som är förutbestämt att blåsas upp för att sedan gå sönder. Låt dem som vill följa med på det tåget blåsa upp ballongen och spara du dina ansträngningar.... 😘

Svara


Tomas N Mon, 27 May 2019 20:26:08 +020

Svar till Leif.

Okej det finns olika sätt att se det. Men jag försöker vara en vanlig människa bland andra och som vittnar om Guds godhet i skapelsen och människans förmåga att göra det goda snarare än det onda och ta ansvar och försöka bygga något som är bra värderingar

Även om jag vet att apokalypsen kommer och att andliga sanningar är saltare och djupare än vad folk förstår och knappt man själv.

Vi behöver Gud absolut,men man kommer närmare Gud i strävan efter det som är gott och hållbart

Jag vet att det skall bli riktigt galet innan nästa destination för oss eller envar,men tror på att arbeta på med vision och förhoppning om att så och skörda bra saker som en grundfilosofi

Liknande typer av tankar som jag nu skriver tror jag alla har och det hjälper oss att veta hur vi skall be för detta och även hur vi vittnar/pratar med vanligt folk som är bekymrade och engagerade

Jag röstade i min naivitet en gång för det som jag trodde EU skulle bli. Vi vet ju att de som skapade och driver projektet har grandiosa och desktruktiva visioner,men någonstans å är det också enbart en farkost(vehicle) som vanliga människor har skapat och kan fyllas med egentligen vad som helst. Det vore naivt att tro att man kan ta detta projekt ifrån dem som skapat det,men helt omöjligt är det ändå inte,åtminstone inte att bromsa ned agendorna genom de demokratiska möjligheterna som ännu finns

Svara


Leif Mon, 27 May 2019 21:29:39 +020

Svar till Tomas N.

Ja, vi ser med lite olika ögon och så är det med många saker även om vi tillhör Jesus, det får vi göra.

I detta fall så anser jag att bomben skall explodera en bestämd tid av Gud och att det just därför inte gör någon skillnad hur mycket vi kristna än kämpar med näbbar och klor. Gud har bestämt när detta vilddjur får härska oavsett våra ansträngningar och när undergången för det är dags.

De kristna som engagerar sig kring detta monster, visst, med välvilja och välmening, liknar enligt mig Petrus som försökte hindra Jesu död. Han menade också väl men jobbade ändp emot Guds bestämda plan. Mänskligt sett gjorde ju Petrus som de allra flesta av oss också hade gjort, inte skulle väl deras nye ledare dö så fort?

Jo, det skulle Han. Det Petrus alltså gjorde i all mänsklig välmening mottarbetade Guds fastställda plan.

EU är begynnelsen av det kommande åttonde vilddjur som Gud har berättat om.

(Upp 17:17)

Gud har ingett dem i hjärtat att de skall utföra vad Han har i sinnet, och att de alla skall handla i ett och samma sinne, och att de skall ge sitt välde åt vilddjuret, till dess Guds utsagor har fullbordats.

Jag anser att det bästa vi kan göra är att berätta om detta djävulska monster och kontrollrike som tillsammans med alla de eniga falska religionernas kyrka håller på att träda fram på världsarenan. Vi kan inte utplåna de onda andar som av Gud fått rätten att verka, det blir bara "spilld mjölk" slöseri!

Det leder mest till förvirring inom kristenheten att hålla på och diskutera politik. Vi behöver bli starka och uppbyggda i Jesus Kristus inför kommande dagar, och det blir vi inte genom meningslösa diskussioner om vilddjurets vara eller inte vara.

Det kommer att växa och härska fram tills Jesus utplånar detta ogudaktigas verk på Harmagedon.

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 25, måndag 17 juni 2019 kl. 23:14

Jesus söker: Torborg, Torvald!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
måndag 17 juni 2019 08:19

Be att det går bra med socialtjönsten att CI får nya handläggare i vår egen kommun .

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp