2 047 online! | Sidvisningar idag: 132 520 | Igår: 164 011 |

www.apg29.nu


Fajro!

Reader Poŝto Lars Enarson 

SVEDIO 7:14 - Al alvoko al preĝo por Svedio antaŭ elektoj en 2018

Bildo: larsenarson.com. 

"Dio skuis anstataŭ mi taŭge kaj klarigis al mi, ke la situacio en Svedio estas eĉ pli grava ol eĉ mi pensis."

En la nokto de ĵaŭdo, Januaro 25, mi estis vekita denove ke Dio parolis al mi pri Svedio. Matene mi pafos video por "Svedio 7:14," la peticion petas Svedio antaŭ la elekto en la aŭtuno. Mi estis demandita agordiĝi la plej polemikaj partojn de la peto por ne fremdigas popolo.

Dio skuis anstataŭ mi taŭge kaj klarigis al mi, ke la situacio en Svedio estas eĉ pli grava ol eĉ mi pensis:

"La fajro de la abismo! Fajro! Svedio brulas kaj kristanoj dormis. Vi devas veki ilin! Vi devas skui ilin per fajro por dormi tiel forte! Multaj estos kolera kontraŭ vi ili preferus daŭre dormi. Ili ne volas esti vekita. Sed vi devas averti ilin. Vi devas esti eĉ pli radikala. Estas kiuj aŭskultos vin. Temas pri la konservo de la lando antaŭ ol ĝi estas tro malfrue! "

Ĝi memorigis min pri kiam mi estis malgranda kaj mi estis vekita en la mezo de la nokto de la fajro en la apuda domo. Estis timiga kaj faris min tre timigitaj. Sed ĝi signifis ke mi eskapis la danĝeron. Simile, ĝi nun estas en Svedio sur spirita nivelo.

Mi volas danki tiujn, kiuj akceptis la defias preĝi ĉiutage por Svedio! Dio benu vin! Mi instigas vin preĝi ĉiutage, ke la fajro estas malfiksas kaj ke ĉiuj dependas de via aparta preĝoj por Svedio por esti savita. Dio aŭdas preĝo! 

"Potenca kaj efika estas virta preĝo." (Jakobo 5:16) 

Se vi ankoraŭ ne subskribis ĝis preĝu por Svedio antaŭ la elekto, vi povas fari tion:  SVEDIO 7:14 - Al alvoko al preĝo por Svedio por la elekto 2018 . Mi tenos kontakton kun ĉiuj, kiuj subskribas kun kuraĝigo kaj moralinstruon.

Kiam mi komencis preĝi trifoje tage por Svedio, mi efektive ne havis multe da fido en ŝanĝo en nia lando. Sed mia fido kreskis kiel mi demandis. Mi estas absolute konvinkita, ke Dio per lia granda kompato denove donas Svedio al vizitado el la ĉielo, unu lastan ŝancon antaŭ juĝo venos. Ĝi estas absolute kritika al kion ni faras kun ĉi tiu etendita mano el la ĉielo. Eble sonas iom stranga, sed la Sinjoro aŭskultas speciale al niaj preĝoj aktuale. 

"Serĉu la Eternulon, dum Li estas trovebla; voku Lin, dum Li estas proksime." (Jesaja 55: 6) 

Ĉu ni povas utiligi la tempo ni serĉas! Dio serĉas Svedio nun! "Mi serĉis inter ili homon, kiu povus konstrui muron kaj stari en la breĉon antaŭ mi por la lando, por ke Mi ne pereigu gxin." (Jeĥezkel 22:30)


Lars Enarson

Reader Poŝto


Legu ankaŭ:

---
Rimarko: Reader Mail, artikoloj kaj komentoj skribitaj de homoj krom mi, ( Christer Aberg, fondinto Apg29 ), eble havas opiniojn kiuj ne ĉiam dividas. Miaj artikoloj estas ĝenerale sen subskribi.  


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg Sunday 28 January 2018 14:39 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


STÖD APG29.NU


129 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

Bertil Rosenius

Hej Lars - tack för detta nya inlägg!

Jag delar din förståelse avs den andliga läget/krisen i Sverige. Det pågår ett andligt storkrig utanför vårt fysiska synfält, som börjar göra tydliga avtryck i vårt samhälle idag. En myckenhet av ondska väller bokstavligt in över landet. Orsaken är - som jag förstår den - att Sverige genom sin politik söker bryta sig loss från Guds överhet och "klara sig" utan Honom. Ngt vi vet inte fungerar.

Det finns inger andligt vakuum! När räddaren och beskyddaren visas på porten, kommer genast fiende störtande med all sin list och styrka.

Fortsätt kämpa Lars!

Svara -   - 28/1-18 15:19 -


Leif Boman

Gud sa redan till mig för många år sen att Sverige befinner sig på branten till att gå under som nation, och ett av de verkligt stora bekymren var också att många kristna talade fint om bönens vikt för Sverige, men!

Gud sa också samtidigt att Sveriges Kristna inte vill be endräktigt och enligt Ordet som Gud tydligt har visat, en endräktig bön för detta lands överhet nej, utan splittrade vill var och en lite här och där be för sina favoritpolitiker och man tror att Gud hör detta? Må SD-kristna fortsätta be för sitt parti, men må då också KVP-kristna be för sitt parti, och då måste väl också KD-kristna få fortsätta be för sitt parti m.m. Men! Var det detta som var att be för överheten?

Förstår vi vad jag säger? Är det så kristna borde fortsätta? Är det att vara endräktig i bön? Nej detta kallar jag hellre för tredräktig bön vilket inte direkt står skrivet om.

Endräktig bön måste innehålla det Gud har sagt, bön för den överhet som nu finns! Annars slösar vi bara med dyrbar tid....

Jesu frid...

Svara -   - 28/1-18 15:19 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Nu levde dessa kristna, som skulle be för överheten, inte i demokrati - en stor skillnad. Det bad för den överhet de ändå inte kunde ändra på. Vi lever i demokrati, där vi fått ansvar att se till vilken "överhet" som vi låter styra över vårt land.

Det används så mkt otidsenliga aspekter för att förklara att vi inte skall rösta. Skulle vi för över allt: "Så gjorde inte Jesus" på oss i vår tid - var blir kvar då?

Den Jesus jag känner kunde kalla folk för "huggormarsyngel" och driva ut månglarna ur templet med piska...

Svara -   - 28/1-18 15:51 -


JL

Klart att vi som kristna skall göra precis allt som står i vår makt att bevara Sverige som andligt kristna. Det inkluderar att inte släppa in världen innanför murarna. Någonstans är man väldigt andligt fel om man försvarar att andra gudar kommer in bland fåren. Det stämmer helt enkelt inte.

Låt den lagiskhet som Jesu varnade för låta er bli missledda.

Dock utgår jag ifrån att den mesta makten är redan korrumperad och vi är världsligt chanslösa. Det innebär dock inte att vi har det sämsta framför oss. En vit sten hägrar i den mörkaste av dödsdalar, tappa inte modet utan se på den belöning som kan utdelas. Låt Herren Jesus kärlek göra er starka och modiga.

Svara -   - 28/1-18 16:03 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Det har röstats fram okristna och blinda ledare ända sen jag var en liten grabb. Att fortsätta i det hjulspår är inte alls Guds väg för detta land broder hur mycket ni än vill, tyvärr!

Och det du är inne på betyder alltså att Ordet om överheten kanske borde ändras för vår tid eftersom du tycker att en nytolkning är på sin plats? Det borde egentligen alltså numer ungefärligt stått, kristna syskon, välj eran bäste demokratiske ledare, om denne bara prisar mig med sina läppar och talar väl om kristendomen så är det ok! Då blir ni välsignade....

Glöm det Bertil!

Bibelns Ord kommer aldrig att behöva tolkas om beroende tidsålder, det fungerar alldeles ypperligt både i demokratiska och diktatoriska länder...Överheten då som nu, nu cyklar du allt lite åt fel håll...

Jesu frid...

Svara -   - 28/1-18 16:08 -


Lars Enarson

Svar till Leif Boman.

Ja vi ska be för all överhet. Det är helt rätt. Amen!

Men vi ska inte be om framgång för de som står för ogudaktighet och sådant som är fel utan för de som vill göra det som är rätt. Här har vi ett ansvar att avgöra från Guds Ord vad som är vad.

Kritisera varandra har vi inte tid med nu. Bed i stället!

Svara -   - 28/1-18 16:10 -


Lars Enarson

Svar till Bertil Rosenius.

Amen!

Svara -   - 28/1-18 16:11 -


Rolf

Det är inte bara Sverige vi bör be för utan hela världen. Inte bara Sverige har blivit eller är numera ett mycket avkristnat land utan vi har en hel hög av sådana. Kommunistländer som Kina o Vietnam. Liksom hinduistiska länder där kristna förföljs som ex Indien. Islamtroende länder vet vi alla att kristna dödas i och förföljs i och Islam är en tro med målet att spridas över hela världen och stoppa alla andra former av tro med våld om nödvändigt. I denna finns fanatiker som ställer till elände av otroligt grymt och ont slag för människor ex IS.

Visst behöver vi be för en tryggare och åter mer kristnad svensk befolkning men låt oss inte vara så egoistiska att vi ser Sverige som något som skiljer sig åt då det gäller avkristnade när vi har många fler länder där avkristnandet är totalt och kristna förföljs och dödas för sin tros skull. I Sverige dödas inte kristna så helt ont är ju inte vårt land.

Vi kan och får propagera för kristendomen utan risk i Sverige i många länder riskerar de som lever som kristna döden. Så om vi ska be inför valet i år bör vi be för att vi får mindre brott mindre insläpp av kriminella flyktingar av ex typen IS eller maffia och att vår demokrati behålls fyra år till och naturligtvis att vi får kristna representanter i regeringen som likt USA:s senat ex vågar stå öppet för sin tro. Idag kan jag inte se att något parti eller regeringsmedlemmar här inklusive oppositionen gör detta. Att ex kallas Kristdemokrater utan att försöka få den kristna trons ideal förverkligade ser jag bara som konstigt. Jag ser inte KD som mer kristet parti än något annat undantaget vänsterpartiet som helt är avkristnat. Be för världen och de förföljda kristna där och att Gud får upp ögonen på ickekristna därute så de slutar döda våra trosfränder därute.

Svara -   - 28/1-18 16:25 -


Sana

Vi behöver be för att Gud ska ta över i vårt land - oavsett hur eller genom vem/vilka han vill göra det. Vi måste sluta tro på oss själva mer än Gud.

Jag har bett för Sverige i flera år - de sista åren dagligen - och försökt få andra att förstå att vi inte kan följa "världens tankar" och blunda för allvaret på vad som händer hos oss. Tyvärr har de flesta inte velat förstå allvaret eller ens att mycket av det som händer ligger i felbeslut, accepterande av andemakter i olika skepnader, och att vi låter Gud stå utanför vår tillvaro.

En del ser fint och kärleksfullt ut men. Gud är inte bara kärleksfull han är en helig Gud som har skapat allt - och även oss - Hur kan vi tro att vi kan bestämma vad som är rätt? Ofta tar vi beslut för Gud och ber honom hänga på - istället för att fråga vad han vill. Jesus kom med nåd OCH sanning.

Jag har nu sedan jag läste ditt förra inlägg gått ner på knä tre gånger om dagen och har intentionen att göra det fram till valet. Jag hoppas det blir till en god vana.

Svara -   - 28/1-18 16:27 -


bengt

jo vi behöver verkligen be

Svara -   - 28/1-18 16:32 -


bengt

det är bra sana

en vana att ta efter

Svara -   - 28/1-18 16:35 -


Leif Boman

Svar till Lars Enarson.

Att kritisera varandra låter inte rätt om det jag har gjort...Att tala om att de ord du har uttalat inte går i linje med Guds Ord anser inte jag vara kritik utan mer som en prövning om Kristus till fullo har varit med dina ord, men! Då ser jag att så inte var fallet, och att då kalla det dör kritik är fel Lars, men! Visst skall vi be, inte bara nu utan alltid, och rätt!

Svara -   - 28/1-18 16:41 -


Leif Boman

Svar till Leif Boman.

För kritik skulle det stått, inte dör!

Svara -   - 28/1-18 16:44 -


Lars-Göran Rönnberg

För ett antal år sedan hade jag förmånen att jobba på en skola tillsammans med Julia Kronlid. Nu är hon i SDs ledning och fortsätter frimodigt att stå för kristna värderingar.

Hon bl.a. vill att Sveriges ambassad ska flytta till Jerusalem, att skapelsetron också ska ha utrymme i skolan, att Sveriges erkännande av Palestina ska omprövas m.m.

Sveriges nuvarande regering med Margot Borgström drar en förbannelse över Sverige. Någon sådan regering ska inte vi kristna rösta på.

Tack Lars Enarsson!

Svara -   - 28/1-18 16:50 -


bengt

frågan är ju om en alliansregering skulle

agera annorlunda

jag är inte säker

Svara -   - 28/1-18 17:03 -


Tom

Bön för sverige och de styrande är ett stående inslag i vår bölnegrupp.

Vad folk behöver är att ta emot jesus. Märkligare eller svårare än så behöver det inte bli!

Men det är tydligen svårt för många

Svara -   - 28/1-18 17:04 -


Tomas N

Jag ser inte problemet med att ta det som Lars Enarson förmedlar och stå med i bönen för ett uppvaknat ledarskap med kristna värderingar och att ta tag i Sveriges problem.

Att fokus hamnar på Sverigedemokraterna beror ju på de andra partiernas okunskap omognad och framförallt på den här världens andemakter och reiligösa påbud

Enigheten ligger väl i att man ber för det politiska ledarskapet och nationens upprätthållande snarare än att bara låta allt tokigt få ske som det vill?

Jag kommer absolut be.

Svara -   - 28/1-18 17:10 -


Leif Boman

Svar till Tom.

Mitt i prick Tom, Gud välsigne eran bönegrupp...

Svara -   - 28/1-18 17:13 -


Holger

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Margot Wallström skall det väl vara.

Svara -   - 28/1-18 17:16 -


Leif Boman

Svar till Tomas N.

Guds Ord och Ande uppmanar inte oss kristna någonstans till att strida om vilka blinda ledare som skall styra ett land, vi har fått till uppgift att be för dem som är överheten även om de beter sig dåligt. Hade kristna enigt bett för Stefan Löfven och de regerande hade förändringar kunnat ske, men nu gnäller endast stora delar av kristna på överheten och ber att andra skall bli överheten, förstår ni inte problemet?

Jesu frid...

Svara -   - 28/1-18 17:21 -


Lars-Göran Rönnberg

Precis! Och att be för den nuvarande regeringen är ju något annat än be inför valet.

Svara -   - 28/1-18 17:22 -


Lars-Göran Rönnberg

På GTs tid i Israel blev de onda kungarnas tid att regera mycket kortare än de godas. Må så ske i Sverige också.

Svara -   - 28/1-18 17:24 -


bengt

håller verkligen med dig leif

Svara -   - 28/1-18 17:25 -


Lena Henricson

Gud välsigne dig Lars Enarson! Må Han ge dig kraft att hålla ut! Och låt oss alla be för Sverige!

Jag blev så uppmuntrad,Lars,att du skrev att din tro har stärkts allteftersom du har bett. Låt oss ha tro på Gud att Han ska rädda vårt land och sända väckelse. Gud,sänd en väckelse och börja med mig!

Svara -   - 28/1-18 17:32 -


Lars-Göran Rönnberg

Hallå! Hoppas ingen missförstår mitt senaste inlägg Vad gäller Sverige menade jag inte vår svenske kung (som vad jag förstår är en bra kung) utan den regering som har makten.

Svara -   - 28/1-18 17:50 -


nils

Lars Enarsson,välkänd och Smord av Herren Jesus,har nu får ett uppdrag av Herren att bliva ett Redskap till att väcka Hans sovande folk!

Då behöver han Dina och Mina Förböner för beskydd och Auktoritet till att Väcka de sovande!
Brinner det,då måste sirenen få Ljuda,för då gäller det Livet och Omedelbar insats.
De som Ej vaknar riskerar att brinna upp,om ej varningen mottages eller når fram!
En endräktig böneinsats behövs,när det som här gäller ett Helt Land,vårt eget Sveriges räddning eller Undergång!!
Är Avgrundens eld Lös finns inte tid för Politiskt diskuterande utan Värde,när det handlar om en Andlig Moteld som måste tändas i våra hjärtan genom D.H.Ande för vårt för Land och folk som vi ännu älskar.
Så låt oss endräktigt Lyfta fram Lars Enarsson i våra böner till ett Herrens Väckelseredskap!

Svara -   - 28/1-18 18:00 -


nils

Lars Enarsson,välkänd och Smord av Herren Jesus,har nu får ett uppdrag av Herren att bliva ett Redskap till att väcka Hans sovande folk!

Då behöver han Dina och Mina Förböner för beskydd och Auktoritet till att Väcka de sovande!
Brinner det,då måste sirenen få Ljuda,för då gäller det Livet och Omedelbar insats.
De som Ej vaknar riskerar att brinna upp,om ej varningen mottages eller når fram!
En endräktig böneinsats behövs,när det som här gäller ett Helt Land,vårt eget Sveriges räddning eller Undergång!!
Är Avgrundens eld Lös finns inte tid för Politiskt diskuterande utan Värde,när det handlar om en Andlig Moteld som måste tändas i våra hjärtan genom D.H.Ande för vårt för Land och folk som vi ännu älskar.
Så låt oss endräktigt Lyfta fram Lars Enarsson i våra böner till ett Herrens Väckelseredskap!

Svara -   - 28/1-18 18:00 -


Lena Henricson

Nils,det var mitt i prick!

Svara -   - 28/1-18 18:21 -


JL

Det jag inte förstår är att KD inte börjar agera. De skulle ta 10% av väljarna om de började jobba åt rätt håll. Förmodligen så är KD infiltrerade utav globalister, för det är nästan så de verkar att jobba för islamiseringen.

Skyttedal

https://nyheter24.se/maktkamp24/776044-kd-om-skyttedals-utspel-sd-vill-stoppa-invandringen-det-vill-inte-kdu

Ebba

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&;artikel=6460946

Aduktusson kompis med bild och Soros. https://www.flashback.org/t2890216https://www.flashback.org/t2890216https://www.flashback.org/t2890216

Svara -   - 28/1-18 18:56 -


JL

Fungerande länkar:'

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&;artikel=6460946

https://www.flashback.org/t2890216

Svara -   - 28/1-18 19:07 -


Harriet Bouvin

Om Gud skulle ha uppmanat dig att "ta bort de kontroversiella delarna för att inte stöta bort folk" - varför gjorde han i så fall inte det redan år 1950,

när Birger Claessons bok" Dom över Sverige" kom ut, med alla sina hot o påståenden om förskräckliga förödelser?

Såhär snart 70 år senare så är väl den boken ett utmärkt exempel på hur en påstådd profet har lyckats "stöta bort folk", när kristna i efterhand upptäckt att det där, det stämmer ju inte!

Det är ju förskräckligt, att kristna uppmanas att upprepat ta på allvar utropade uppenbarelser som folk tycker sig uppleva titt som tätt.

Svara -   - 28/1-18 19:26 -


David Ström

Ska vi kristna i Sverige behöva be för hela världen? Känns lite för stort. Borde det inte räcka med "Ske din vilja så och i himmelen som på jorden? Man skulle kunna tro att det är andemakter från den onde som gett våra politiker en ande av oförstånd så de inte ser eller förstår. Tar man på sig sina andliga glasögon och spanar in KD så ser jag bara hårdhjärtade politiker som önskar försämra för våra sjuka. Ingen verkar sitta i riksdagen för att de älskar Sverige och folket som lever här. Finns många anledningar att be. Men ska vi be för nationen Sverige så är det nog på tiden. Det är nog inte läge att be dåligt. Vi borde nog be som om våra barns liv hängde på det. Vilket det förmodligen gör. Kanske har vi ett tidsfönster fram till valet då böner för vårt land når fram. Gud hjälpe våra barn och barnbarn i framtiden om vi ber dåligt. Kanske kan Sverige skonas på samma sätt som Herren skonade Nineve?

Svara -   - 28/1-18 19:55 -


Lars-Göran Rönnberg

Till Harriet B

Var det inte så att när boken Dom över Sverige skrevs blev det en stor väckelse i Sverige och Gud beskyddade vårt land.

Svara -   - 28/1-18 19:55 -


Ulf S

Absolut ska vi be för vårt land och folk. Det är absolut Guds vilja. Men är det bara pga valet i höst som vi behöver skakas om? Är det inte Guds befallning att vi ska be för överheten oavsett partifärg? Jo personligen vill jag gärna se ett regeringsskifte men oavsett vilka som sitter i regeringsställning så är människorna ändå bundna av synden.

Vi behöver sannerligen en bred folkväckelse i Sverige och säkert kan Gud skaka denna nation. Antingen genom nåd eller nöd. Må vi be Herren om att det blir genom nåd. I annat fall blir det genom en stor nöd över detta land...

Må Jesus förbarma sig över sitt folk!

Svara -   - 28/1-18 20:01 -


bengt

det kan ju förhoppningsvis bli likadant igen

nu

Svara -   - 28/1-18 20:26 -


Sofia

Nu har jag inte läst alla kommentarer här men måste bara få berätta...Idag har jag varit på en härlig bönesamling. Min vänner hade bjudit in en präst som tillsammans med sin fru, som var diakon, sa upp sig när kyrkan började viga homosexuella. De bodde då i Orsa men Gud har nu lett dem till en ort i Småland. Han var verkligen fylld och ledd av Guds Ande! Han berättade om hur Gud hade lett dem på ett fantastiskt sätt när de hade sagt upp sig från sina jobb och han talade utifrån 2 Krönikerboken 20, om bön, hur Gud vill att vi ska be. Vi ska begära att Gud ingriper osv! Vi ska säga: "Hur kan du tillåta att detta händer? "Du får inte tillåta att ditt namn blir vanhelgat!" Osv... Innan vi gör listor på böneämnen ska vi fråga Gud om vad som ligger på HANS hjärta….istället för att be tre minuter för det ena och sju minuter för det andra… Och vi ska inte vara modlösa och rädda, för Gud själv, han som är större än den som är i världen, bor ju i oss! Det var sååå inspirerande! Det var som att Gud ville väcka oss att tro på att han förmår!! Det är GUD som strider för oss!

Svara -   - 28/1-18 22:56 -


Tomas N

Svar till Leif Boman.

Jag tror inte du läste eller förstod vad jag ville säga.

Som tur är hänger absolut ingenting på det heller.

Men jag är en av många som bryr sig och som har en röst som vill bidra i denna fråga.

Jag tror aldrig vi kan be med säkerhet för vilka ledare som skall vara. Ingen är perfekt och Gud låter oss välja,äeven om jag är övertygad om att Gud lyssnar på böner som bes utifrån en vilja att dålig politik skall föras.

Då menar jag det som tveklöst går emot Guds ordningar,inte smakriktningar i hur skattepengar skall användas

Om ett land styrs illa får många människor lida och Gud har omsorg om människor.

Man skall och kan be för Stefan Löfven,men eftersom vi har val här i Sverige så känns det mera effektivt att be för ett skifte än att han skall ändra på alla dåliga beslut.

Kristna borde se bättre vad som Gud uppmanar oss till. Vi tror inte att lösningen ligger i politik,men är kallade till att påverka så landet blir mera kristet. Framförallt så sker allt det andra onda som ytterst är den nya världsordningen på den politiska arenan och människor engagerar sig mera än ¨någonsin även om man pendlar mellan engagemang och uppgivenhet.

En kristen skall som jag ser det se upp för att bli en aktivist,men inte backa undan helt från samhälllsfrågor. De här sakerna påverkar själva livet och framtiden

Hoppas civilkurage och mogenhet växer inom samhälls/politikmiljön

Svara -   - 28/1-18 23:58 -


Leif Boman

Svar till Tomas N.

Jo då Thomas, jag förstår absolut hur du tänker men du förstår tyvärr inte vad jag har sagt, men nu strider jag inte mer om detta..

Jesu frid...

Svara -   - 29/1-18 05:42 -


Frälst i Märsta

Allra bäst för Svergie blir det om vi säger JA till Jesus!

Svara -   - 29/1-18 07:17 -


Bertil Rosenius

Att blint följa:

”...bedja, åkalla, anropa och tacka Gud för … konungar och all överhet …”

Och att jämställa det med att låta bli att rösta bort dåliga ledare - om vi kan - är väl att missförstå texten. Ja, kanske måste vi rent av ifråga sätta en ”rakt av” tolkning?

Eller låter detta bra:

”... bedja, åkalla, anropa och tacka Gud för … Adolf Hitler...”

Fundera ett varv till, alla ni som menar att vi inte skall rösta utan bara vara tacksamma för överheten. Menar ni att 6 miljoner judar skulle tackat för Hitler? Eller var sätter ni gränsen för vilka ledare vi skall tacka för?

Svara -   - 29/1-18 07:37 -


Bertil Rosenius

Svar till Bertil Rosenius.

Dessutom... Sveriges politiker är inte vår ”överhet”! De är betalda av oss skattebetalare. Anställda att sköta sitt jobb, annars skall de kunna få sparken som alla oss andra. Och de som sitter där nu sköter inte sitt jobb! (tycker jag)

Svara -   - 29/1-18 08:03 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Jämför du Hitler med Stefan Löfven?

Svara -   - 29/1-18 09:04 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Vem är överheten menar du då?

Svara -   - 29/1-18 09:05 -


Bertil Rosenius

Den frågan kan du ställa till dem som gömer sig bakom det Bibelord jag ref. till, för att försvara att de inte röstar.

Svara -   - 29/1-18 09:19 -


Leif a

1petr 4:17

Ty tiden är inne för domen, och den börjar med Guds hus.Men om den börjar med oss, vad skall då slutet inte bli för dem som inte lyder Guds evangelium? (svf.bi

Du ser väl inte mellan fingrarna med synden?

Svara -   - 29/1-18 09:20 -


per

värva mera medlemar till SD Aktivt -

Svara -   - 29/1-18 09:25 -


Bertil Rosenius

Svar till Bertil Rosenius.

Uttrycket ”gömmer sig bakom” var lite starkt - ursäkta! Vad jag menar är att många hänvisar till att vi inte skall delta i val eller göra värnplikt med hänvisning till att Ordet om överheten. Men vem bestämmer när Ord gäller vem. Är Sveriges regering överhet med Tysklands - under förra kriget - inte var det?

Vi får inte använda Ordet för att rättfärdiga vårt eget handlande. Jag ”köper” att man inte vill rösta - även om jag tycker det djupt beklagligt med tanke på situationen i Sverige. Men inte om ngn hävdar att man gör det på grundval av Guds Ord.

Svara -   - 29/1-18 09:50 -


Kristina

Svar till Tomas N.

Frid ! Tomas N , nu har jag läst de som står fram till din skrivna tanke. Och Nu vill jag helt enkelt Hålla Med det som Du skrev. Tack ! Att BE är att Lyssna på vad GUD Lägger på ditt hjärta. Allt Annat är det som vår motståndare i andemaktena vill att vi ska bli Disstraherade av. Ta Hjälp av Helige Ande i Bönen som Du /Vi sänder till Vår Fader ! Guds Frid ! Kristina

Svara -   - 29/1-18 09:58 -


Peter Hall

Svar till Bertil Rosenius.

Menar ni att 6 miljoner judar skulle tackat för Hitler?

Det menar vi naturligtvis inte, Bertil. Bort det!

Tänk ett steg längre. Om inte Förintelsen hade inträffat, så hade judarna säkert inte tvingats tillbaka till sitt land. De hade då ännu nöjt sig med att leva i lugn och ro i diasporan. Men, nu har de fått sitt land och är tillbaka.

Gud har lovat, att han skulle hämta upp det judiska folket ur sina gravar vilket nu har skett. Hes.37:12-14

Så även om Gud lät Jesu blod komma över judarna och deras barn, så förde han dem upp ur deras gravar. Halleluja.

Svara -   - 29/1-18 11:16 -


Bertil Rosenius

Svar till Peter Hall.

”Om inte Förintelsen hade inträffat, så hade judarna säkert inte tvingats tillbaka till sitt land.”

Tänk inte i för många steg nu... Skulle Gud inte kunnat åstadkomma detta utan Hitler? Måste Gud anlita djävulens hantlangare för att driva fram sin goda vilja?

Låt oss inse vi vet för lite. Men ingen tror väl att det var/är Guds vilja att tacka för Hitlers. Men han var Tysklands överhet då. Därmed faller det argumentet att alltid falla undan för överheten .

Svara -   - 29/1-18 11:56 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Jag ser ändå inte i Skriften att vi personligen kan välja fritt vem vi skall älska, be för eller tacka Gud för, men så kanske det är?

Och vi ser vissa bitar väldigt olika Bertil. Jag ser det mycket beklagligt att svenska folket och även kristna ständigt röstar fram ogudaktiga förblindade människor som skall styra ett helt land när vi vet att ett land utan undantag leds ner i fördärv förr eller senare med blinda herdar, och detta gäller tyvärr även Åkesson som är en ogudaktig och blind ledare till mångas irritation.

Återigen ställer jag frågan, skulle Jesus valt en okristen ledare som herde för ett helt land, eller skulle Han hellre lagt Sin röst på en kristen pånyttfödd herde om Han såsom människa hade deltagit i dagens val?

Säkert blir några mycket irriterade på denna fråga men må det då bli så!

Jesu frid...

Svara -   - 29/1-18 12:15 -


BrorK

Bra initiativ, Lars, men lite sent kanske. Du har givetvis helt rätt att det som händer nu är initieringen av antikrists välde, vilket jag personligen tror att sverje blir det första landet där det testas och även införs.

Däremot så är alla böneämnena, utom det första, lama och missriktade. Kolla igen vad profeterna bad om i GT för tips. Min personliga uppfattning är att loppet redan har gått och domen redan råder över landet. Kanske ska vi istället be om en förtärande eld som renar landet så att de som kommer efter oss kan bygga något nytt. Men, och andra sidan verkar tiden ändå runnit ut och Antikrist börjar bli otålig efter, från hans synvinkel, misslyckat 1900-tal.

Svara -   - 29/1-18 12:29 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Du ställer frågan:

”...skulle Jesus valt en okristen ledare som herde för ett helt land, eller skulle Han hellre lagt Sin röst på en kristen pånyttfödd herde...”

Själva fråga tycker jag delvis är hypotetisk. En mer verklighetsförankrad fråga tycker jag är:

”Skall vi låta bli att välja, så att ett antikristligt block får fortsatt makt, eller skall vi var och en medvetet söka mota undan detta block?”

Det är just det... som det handlar om - här och nu, i 2018 års val!

Svara -   - 29/1-18 12:29 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Jaha, skulle block 2 vara ett gudaktigt parti med enbart okristna herdar? Jag säger då det...

Svara -   - 29/1-18 12:39 -


Prinsen

De fem Moseböckerna har inte spelat ut sin roll. De är själva fundamentet.

Profeterna bygger på Moseböckerna. Även NT bygger och relaterar på GT och profeterna. Så Uppenbarelseboken är ingen mystisk bok för den som verkligen tar sig tid att studera hela Bibeln. Prova att läsa utan doktriner eller läsglasögon som inplanterats. Läs alltid med nya ögon, annars riskerar du att tolka fel, eller att missa nåt väsentligt.
Med det sagt; gå igenom Moseböckerna och läs om välsignelser och förbannelser.
Läs speciellt 5 Mosebok 28. Välsignelser över ett lydigt folk, kontra förbannelser över ett olydigt folk.
Och; vi bör inte be fel saker. När Gud säger något annat.
Ex ska vi be Gud att skona Sverige? Eller ska vi be att Gud hjälper oss att fler blir väckta av Jesus?
Eller måste vi själva ta krafttag och bli mer evangeliskt aktiva?
Eller är det så att ändetiden är här, att det vore fel att ”be för en gammal och dödssjuk person att få liv igen?”

Svara -   - 29/1-18 13:11 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Men Leif du måste se med egna ögon vart åt det går.

Jag säger inte att ngt av alternativen är bra. Jag vet inte ens säkert idag vad jag skall rösta på i höst. Mkt kan hända... Kanske har vi då en - av nöd påkallade - samlingsregering, pga uppkommet världsläget? Men vid valet. - om det blir av - kommer jag att taktikrösta, för att få bort den regering som för mest ont med sig.

Då har jag gjort vad jag kan. Liksom jag gjorde vid EU-valet, då jag röstade NEJ!

Jag blundar inte för att det kan tyckas handla om ”pest eller kolera”, men jag tänker göra det val som best gynnar evangeliums frihet - även om detta kan synas ringa.

Svara -   - 29/1-18 13:16 -


BrorK

Det som många fortfarande inte verkat förstå är att samtliga riksdagspartier är kontrollerade av samma entity, inklusive Jimmy och hans gäng. Av frukten ska vi känna dem!

Svara -   - 29/1-18 13:48 -


Peter Hall

Svar till Bertil Rosenius.

Skulle Gud inte kunnat åstadkomma detta utan Hitler?

Vad säger Skriften? Jer.16:15-16

Förmodligen skulle Gud inte ha kunnat handla på annat vis. I så fall skulle han inte låtit en sådan man som Hitler uppstå. Men, nu tillät han djävulen att ta sig an det smutsiga byket med känt resultat.

Judarna är tillbaka i sitt land. Profetian är uppfylld. Vad mer bevis behöver vi?

Svara -   - 29/1-18 14:20 -


Peter Hall

Svar till Bertil Rosenius.

Därmed faller det argumentet att alltid falla undan för överheten.

Vad menar du. Skall vi inte underkasta oss överheten. Är inte all överhet av Gud? Rom.13:2

Du gör dig bekymmer för allehanda ting, Bertil. Lägg ditt liv i Guds händer och blanda dig inte i det politiska rävspelet.

Svara -   - 29/1-18 14:26 -


Bertil Rosenius

Vad skall vi göra då? Låta bilan falla?

Vi skall trösta, styrka och uppmuntra varandra har du glömt det.

Så länge vi kan verka, skall vi verka inte sprida modlöshet, det är inte Bibliskt! Och kristktopp har många lemma lå e

Svara -   - 29/1-18 14:40 -


Bertil Rosenius

Svar till Bertil Rosenius.

... Kristi kropp har många lemmar - amputera dem inte all!

Svara -   - 29/1-18 14:42 -


Peter Hall

Svar till Bertil Rosenius.

Vi skall trösta, styrka och uppmuntra varandra

Riktigt, men att uppmuntra varandra till att engagera oss politiskt är inte Jesu bud.

Är du modlös, hur stark är då din tro?

Svara -   - 29/1-18 15:56 -


Tomas N

Svar till Peter Hall.

@Peter

Gud använder inte de onda krafterna på detta sättet. Tror du Gud skulle ha offrat så många människoliv för staten Israels blivande?

När man inte förstår ,så är det bättre att låta saker vara i ovisshet. Bättre än att indirekt ge Gud credit för onda gärningar som görs . I förlängningen förändras ens syn på Guds karaktär genom att räkna bort andra faktorer i vad som sker.

Gud är allsmäktig och kan göra allt,men kan inte ljuga och håller sina ord och ändrar inte på saker.

Därför spelar människors val vad som sker. Även den fallne ängeln/fursten påverkar denna värld. Gud har tillåtit att de som väljer att tjäna honom vare sig för ett tillfälle eller mera på längre sikt kommer få ta del av det som Gud har dömt honom till.

Detta ändrar inte Gud på. Slutet på allting är närs skrev Petrus och det är ännu närmare nu. Sållning sker och alla ges möjlighet att välja det goda och ta emot det generösa erbjudande som frälsaren har erbjudit alla.

Jesus gav alla sina efterföljare auktoritet över ondskan och i Helige andes kraft finns denna seger. Resten är lovligt byte,men han sätter sitt fokus på att attackers de som till synes håller på att bli räddade undan den dom som skall komma.

Gud kan inte se på och ha samröre med synd och jag tror det var därför han gav troende den auktoriteten över satan. Vi Adams barn tog del av synden och får därför göra det smutsiga arbete att besegra ondskan. Under våra fötter skall ormens huvud krossas

Det är en strid ända till slutet,men den som håller ut till slutet skall bli frälst

Svara -   - 29/1-18 18:37 -


Tomas N

Jag har en övertygelse om att vi kristna skall vara förebilder i karaktär ,livsföring och godhet ,värna familjen och en livsföring i harmoni med vad Gud har designat från början.

Där innefattas även att verka för ett politiskt styre som är i harmoni med detta. Vi vet att ondskan skall växa och till slut skall det bli riktigt illa.Men vi är kallade att hålla buden och arbeta tills Jesus kommer tillbaka. Att verka för att allt som hör livet och denna världen till skall fungera så bra det kan är enda ärliga och hållbara sättet att vara vittnen för Gud. Annars blir det en brytning och disharmoni mellan vad man säger och vad man gör.

Att det sedan blir värre vet vi,men det är inget vi välkomnar. Av den enkla anledning att många går under då och det är Kristi kropps huvuduppgift att rädda människor från undergång

Så om det på horisonten finns liberaler och marxistiska ideer som driver på ett ondare ,sjukare och sönderfallande ,normlöst samhälle så kan man inte som kristen välkomna det och hoppas på en tidig utväg ur detta.

Vi skall givetvis ge akt på om SD kommer föra en elak och rasistisk politik också. Men jag gör den bedömningen att detta är ett ganska svagt argument byggt på svaga grunder,medans andra agendor som extremfeminism och annat pågår redan och är även sanktionerat uppifrån. För att inte tala om hbtq och annat . Den uppväxande generationen har inte fått bra förutsättningar,vi är alla skyldiga att göra vad vi kan för att hjälpa dem.

Som jag skrivit tidigare ,så skall vi kristna inte rycka på axlarna och lämna arenan för samhällsengagemang. Det går att hålla isär ett genuint engagemang utifrån Guds hjärta och att följa en partilinje.

Kristna har förmodligen under alla ogudaktiga regimer sökt att agera uifrån något slags motstånd. Anden får leda och man får inte låta Romarbrevet 13 bli en uppmaning till att acceptera allt och sluta tänka. Jag tror den instruktionen pekar på en struktur såm håller ett samhälle uppe och i funktion

Svara -   - 29/1-18 18:57 -


Alexander

Svar till Leif Boman.

Stefan Löven vill tvinga pastorer att vig homsexuella och tvinga barnmorskor att döda ofödda barn. Gud ser mycket allvarligt på detta. Desutom bjuder han in Islam i vårt land och erkänner terrorstaten Palestina. Stefan och Margot är MYCKET ogudaktiga! Han är nära på att förbjuda kristna friskolor. Socialdemokraternad plan hsr varit att avkrista Sverige genom svenska kyrkan något de sannerligen har lyckats med!!! Karl Marx socialismens fader ideologi går ut på att skapa ett sammhälle UTAN GUD.

Dax för regeringsbyte!!! Allt är bättre en den nuvarande Gudlösa Feministregeringen!!!
Med det sagt så vill jag önska er Guds frid och Guds barmhärtighet, Guds Nåd allesammans. Det är vad vi alla behöver.

Svara -   - 29/1-18 23:36 -


Harriet Bouvin

Svar till Prinsen .

Du har så rätt där, Prinsen, att NT m m bygger på GT, även om jag tycker att du beskriver Gud som en tyrann men så har jag också till stora delar fått honom beskriven för mig i pingst.

Svara -   - 29/1-18 23:45 -


Harriet Bouvin

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Vad i all världen var det för en väckelse? Den borde väl i så fall ha uppträtt i åtminstone Sthlm city under de cirka 30 år som jag själv var pingstvän?

Svara -   - 29/1-18 23:49 -


Leif Boman

Svar till Alexander.

Just för att Stefan och Margot gör på detta sätt borde du varit nere på knä med dina och mina kristna syskon och bett för denna överhet, dvs just de nämnda. Då hade förändring kanske varit möjlig, inte för att du gnäller på dem, det hörsammas inte på samma sätt Alexander!

Svara -   - 30/1-18 05:35 -


Alexander

Shalom ✡ , Det kommer inte att bli bra för Sverige om de försätts att vara ANTISEMITISK, var och en ta sin kors och gå, Be för Gud folkets ISRAEL för FRED och då kommer vi att få tillbaka med detsamma Am Israel Jai, Shalom ✡✡✡

Svara -   - 30/1-18 06:53 -


bengt

jag håller med dig leif

alliansen är inte särskilt fromma dom heller

som du skriver också bror k

Svara -   - 30/1-18 07:54 -


Bertil Rosenius

Svar till Peter Hall.

”Riktigt, men att uppmuntra varandra till att engagera oss politiskt är inte Jesu bud.”

En beklagansvärt urbota dum kommentar!

Var nämner Jesus ngn stan något, om Sveriges demokratiska system?

Jesus säger inte ngt om att Peter Hall skall skriva på apg29.com heller...

Svara -   - 30/1-18 08:27 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Leif, vad vet du vad Alexander gör? Han kanske böjer sina knän i bön mer än du...?

Men ja, jag håller med, vi skall be för Stefan och Margot - att de blir frälsta. Tills dess skall vi agera så de inte fattar duma beslut - det gör vi genom aktivt val.

Bön är ingen genväg för att slippa gör vad vi själva har fått rätt och möjlighet till!

Svara -   - 30/1-18 08:38 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Jag vet att man inte är på knä inför Gud när man gnäller på någon!

Svara -   - 30/1-18 08:58 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Hoppas verkligen ingen - när man är på knä inför Gud - samtidigt ”fipplar” med att skriva på apg29 för att ”gnälla” - om det är så du menar? Sådan bön blir nog okoncentrerad och flyktig.

Svara -   - 30/1-18 09:45 -


Lars-Göran Rönnberg

Till Leif Boman.

Alexander gnäller inte utan skriver ju bara rena faktauppgifter. Måste vi kristna absolut köra huvudet ner i sanden utan att lyfta upp det nån gång ???

Svara -   - 30/1-18 09:56 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Helt riktigt, det är just så det blir tyvärr!

Svara -   - 30/1-18 10:13 -


Leif Boman

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Sen var det inte Alexander personligen jag menar utan alla gnällspikar som inte vill be för överheten utan bara tjatar om att SD är det Gudomliga och rätta medans Socialdemokraterna och nuvarande regeringen är ulvar!

Skäms!

Svara -   - 30/1-18 10:18 -


Bertil Rosenius

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Bra resumering av skeendet då.

Men personliga tankar runt ordet ”dom” i detta och liknande ”sammanhang” är dock att kanske ordet förstås lite fel. Eg är det - som jag förstår det - inte i första hand en dom (straff som Gud sänder) utan dom (bedömning/bokslut). Dvs när folket fjärmar sig från Gud, fjärmar de sig också från Hans beskydd. Därmed blir det inte Gud som dömmer, utan folket dömmer sig självt.

Gud såg på 50-talet vart Sverige var på väg - dvs bort från Gud. Boken där Birger Claesson redovisade sin starka upplevelse blev en väckarklocka. Det kom mkt riktigt en väckelse - framför allt inom pingst - i dess kölvatten - en inomkyrklig väckelse.

Må Gud väcka landet på nytt. Vi är påväg bort från Gud - med ett blint politiskt ledarskap i främsta ledet!

Svara -   - 30/1-18 10:34 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Hur många är ”alla gnällspikar” enl dina kriterier, i detta inlägg?

Svara -   - 30/1-18 10:36 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Alltför många, tyvärr har jag inte räknat så att jag kan svara dig?

Svara -   - 30/1-18 10:44 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Och detta handlar förstås inte endast om Apg ;s lilla skrivarskara utan om svensk kristenhet överlag!

Svara -   - 30/1-18 10:47 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Räkna dem gärna - du borde bli förvånad - tror du själv står för 50% ovan.

Svara -   - 30/1-18 11:16 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

50%, är det du och jag då?

Svara -   - 30/1-18 11:17 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Sen skrev jag att det inte bara handlar om Apg, alltså heller inte bara denna spalt utan inlägg genom åren...

Svara -   - 30/1-18 11:19 -


Solan

Svar till Leif Boman.

Finns det någon tänkbar statsministerkandidat som bekänner sej som kristen? I så fall har jag missat något viktigt???

Det finns däremot de som vill värna om kristendomen och de som vill utrota den.

När läget är som det är tror jag det viktigaste är att be Gud om vishet om hur vi ska rösta. Han vet vad som är bäst om vi lyssnar till honom.

Gud kan både tillsätta och avsätta ledare i ett land.

Svara -   - 30/1-18 11:29 -


Peter Hall

Svar till Bertil Rosenius.

Var nämner Jesus någonstans något om Sveriges demokratiska system?

Har du inte läst, att Jesu rike inte var av denna världen. Vi lever i världen, men är ingen del av den. Vi tar således inte ställning för varken det ena eller andra partiet. Röstar man t.ex. på socialdemokraterna, så motstår man ju sin nästa som röstar annorlunda.

Att delta politiskt kan inte vara en Jesu lärljunges uppgift. Det går inte att styra denna nuvarande värld enbart efter kristna normer. Det är dömt att misslyckas.

Svara -   - 30/1-18 11:40 -


Peter Hall

Svar till Bertil Rosenius.

Var nämner Jesus någonstans något om Sveriges demokratiska system?

Har du inte läst, att Jesu rike inte var av denna världen. Vi lever i världen, men är ingen del av den. Vi tar således inte ställning för varken det ena eller andra partiet. Röstar man t.ex. på socialdemokraterna, så motstår man ju sin nästa som röstar annorlunda.

Att delta politiskt kan inte vara en Jesu lärljunges uppgift. Det går inte att styra denna nuvarande värld enbart efter kristna normer. Det är dömt att misslyckas.

Svara -   - 30/1-18 11:40 -


Leif Boman

Svar till Solan.

Ja det finns en kristen pånyttfödd partiledare som är ett bra alternativ inom Kristna Värdepartiet...Mats Selander heter han, en jättebra broder. Nu har de tyvärr ännu inte fått flertalet av sina syskons röster, men detta är det enda partiet som vore tänkbart att ge min röst till, och tänker du rösta så gynna hellre ett riktigt kristet parti än ett parti som spelar kristet....

Svara -   - 30/1-18 12:02 -


Bertil Rosenius

Svar till Peter Hall.

Vad då: ”...motstår man ju sin nästa” mkt svepande formulering!!! Du motstår ju mig nu, genom att tycka annorlunda än jag - tur att inte du bestämmer...

Nej det tycks inte gå att styra den värld efter kristna normer. Men det går - av kärlek till nästans eviga väl - försöka hålla evangelium borta från bojor. Om S får fortsätta, får snart inte du eller jag eller Christer eller någon fritt lyfta fram vårt vittnesbörd om Guds stora kärlek.

Svara mig nu ärligt - Ja eller Nej:

Är inte vår frihet att vittna om Guds kärlek värd att kämpa för?

JAG tänker inte ”fega ut” och låta nuvarande agenda - att avkristna landet - få företräde i svensk politik.

Svara -   - 30/1-18 12:08 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Den rösten är idag ett slag i luften. Hade inte 2018 års val vairt en brytpunkt för kristen tros framtid i Sverige, hade man kunnat rösta så. Men årets val är så avgörande att man måste taktik rösta.

”Elden är lös!”

Låt oss släcka den medan vi kan...!

Svara -   - 30/1-18 12:16 -


Peter Hall

Svar till Bertil Rosenius.

Om du oroar dig för att Sverige skall bli ett ofritt land, så hindrar det ändå inte, att du förkunnar evangelium i det landet, om det nu är så angeläget för dig.

Då kan du verkligen bevisa, att du inte "fegar ur". Man måste lyda Gud mer än människor.

Svara -   - 30/1-18 12:21 -


Bertil Rosenius

Svar till Solan.

”När läget är som det är tror jag det viktigaste är att be Gud om vishet om hur vi ska rösta.”

Fantastiskt fin kommentar - mitt i ”prick”!

Tag med denna bön i era böner för Sverige - jag gör det!

Svara -   - 30/1-18 12:21 -


Bertil Rosenius

Svar till Peter Hall.

Vill du ha ett Sovjetunionen-senario för vårt land eller? Är det inte bättre att kämpa för frihet för evangelium initialt, än vänta tills bilan faller?

Eg så är inte politik i sig intressant - för mig. Men jag kämpar med de medle vi kristna ännu har, att försvara evangeliums frihet! Det upplever jag starkt som min kallelse i denna tid.

Du har ännu inte svarat på min fråga:

Är evangeliums frihet värt att kämpa för?

Svara -   - 30/1-18 12:32 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Om evangelium blir mer framgångsrikt genom det du menar Bertil så skulle jag kunna hålla med dig, men frågan är väl ändå om det inte vore bättre för evangeliets framgång med lite hårdare tag, det tror jag nämligen, är det inte framgång för evangelium Gud vill, eller vill Gud fortsatt likgiltighet bland de välmående och bortskämda kristna..Obs! Jag är själv en av dem!

Svara -   - 30/1-18 12:43 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Och just där har du en poäng! Kanske skulle Sverige må bätst av att ” helvetet brakar loss”? Att vi som kristna tvingas bekänna färg eller bli färglösa förlorare... Tanken har många gånger kommit till mig. Men den är en mänskligt tanke.

Men jag menar att vi får inte tänka så. Ja, jag menar att vi måste följa Guds exempel, som det framstår mot hella mänskligheten.

Gud räcker evangelium till alla! Vi måste hålla evangeli vägar öppna.

Judas gick fel, då han sålde Jesus. Han hängde sig i förtvivlan när han såg vad han gjort. Vi får aldrig ens tänka på ett misslyckande för evangelium, och tro på uppvaknande i detta misslyckandes spår. ALDRIG!

Gud bevisar var dag sitt tålamod med oss, Låt oss kämpa för evangeli frihet - AMEN!

Svara -   - 30/1-18 12:59 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Att så många som möjligt skall bli frälsta är min bön och Guds vilja, inget annat broder!

Vi har ett exempel även om det blir svårt att förstå för somliga, men det är när Lasarus dog. Jesus fick budskapet att skynda men Han tar det lugnt och vandrar i Guds takt. Många kristna hade förmodligen börjat gapa mot djävulen som ville döda Lasarus, det är ju alltid Satan som kommer med sjukdomar enligt många, och då hade man ropat ut Satan, gå bort ifrån Lasarus o.s v, men!

Denna sjukdom var för att förhärliga Gud, glöm aldrig detta! Sjukdomar och dåligt tillstånd kan vara för att förhärliga Herren Jesus Kristus!

Jesu frid...

Svara -   - 30/1-18 13:31 -


Solan

Svar till Leif Boman.

Självklart!

Önskan vore ju att de kunde hamna i regeringsställning. Bland de kandidaterna finns väl ingen bekännande kristen? Det var egentligen det jag menade.

Men å andra sidan om alla som bekänner sej som kristna och alla som vill bevara kristendomen i Sverige röstade på dem........

Vad skulle inte kunna hända...?

Svara -   - 30/1-18 13:34 -


Leif Boman

Svar till Solan.

Det är det jag menar, istället splittras ständigt kristnas röster än hit och än dit och bråkar om vilken okristen ledare man måste rösta på? Tänk om alla kristna enigt istället hade röstat på det enda kristna partiet!

Jesu frid...

Svara -   - 30/1-18 13:47 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Tänk om vi vore Jesus...

Tänk om du vore min läkare som bestämde att låt mig dö under en operation - för att ge Gud möjlighet att visa sin makt.

Nja, bäste broder. Jag betvivlar inte din tro. Men, om du skulle lägga fram detta som förslag får du ursäkta... men jag skulle nog byta läkare.

Svara -   - 30/1-18 13:49 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Jag följer hellre Jesus än Åkesson broder vad du än försöker tvinga fram. Jag sa ju att somliga inte skulle förstå!

Svara -   - 30/1-18 13:51 -


Lars-Göran Rönnberg

Leif Boman skriver "skäms till mig...... Jag vet inte vad jag ska skämmas över i mina kommentarer.

Sen har jag inte framhåller att man inte ska be för nuvarande regering. Men vi lever i demokratiskt land och då har vi ansvar vad vi röstar. Ä en om Stefan och Margit får massor av förbön är det inte helt säkert att dom ändrar sig.... men Gud kan flytta bort dom.
Kung Saul blev till och med smord av profeten Samuel. Men Gud förkastade honom och valde en man efter sitt hjärta (=David).

Svara -   - 30/1-18 13:56 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman.

Men vem har talar om att ”följa Åkesson”?

Valet du gjort att ”följa Jesus” är: rätt, glädjande och uppmuntrande!

Svara -   - 30/1-18 14:01 -


Lars-Göran Rönnberg

Vi får vänta tills tusenårsriket innan Jesus Kristus ska regera på jorden. Tills dess får vi försöka göra så gott och bra som det är möjligt.

Svara -   - 30/1-18 14:20 -


Leif Boman

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Du antydde att mitt huvud var nerstoppat i sanden, då tycker jag inte att skäms är så farligt!

Svara -   - 30/1-18 14:52 -


Lars-Göran Rönnberg

Jag menar alla kristna, och ibland är jag väl också där, som inte inser fakta.

Men vad nuvarande regering gjort är ju helt uppenbart exv. att erkänna palestina som stat med en gång som dom tillträdde. Och Margot israelhatare går direkt emot Trump när han säger att USAs ambassad ska flytta till Jerusalem.

Svara -   - 30/1-18 16:23 -


Lars-Göran Rönnberg

Jag menar alla kristna, och ibland är jag väl också där, som inte inser fakta.

Men vad nuvarande regering gjort är ju helt uppenbart exv. att erkänna palestina som stat med en gång som dom tillträdde. Och Margot israelhatare går direkt emot Trump när han säger att USAs ambassad ska flytta till Jerusalem.

Svara -   - 30/1-18 16:23 -


Harriet Bouvin

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Leif Boman får medhåll från mig, att du bör skämmas,

i detta fall om du undviker att bemöta motfrågor som uppstår;

För när skulle det ha funnits en väckelse senast i Sverige från 1970 o framåt?

Svara -   - 30/1-18 17:24 -


bengt

nog har det väl kunnat vara mindre väckelser i sverige sedan 70-talet och framåt

på vissa orter i perioder

har hört talas om det

och det pågår på vissa håll nu också

Svara -   - 30/1-18 18:53 -


Lars-Göran Rönnberg

Harriet B

Det var i början av 1950 då boken skrevs.

Svara -   - 30/1-18 19:45 -


Alexander

Svar till Leif Boman.

Käre Leif du som annars verkar vara sund i dina resonemang och verkar ha en sann relation med vår Herre Jesus.

Här anklagar du mig och andra för att bara tala om SD. Har du blivit andligt blind då jag inte ens har nämnt SD??? Har endast röstat på KD tidigare och så blir det nog igen. De har tappat sältan och är inget kristet parti längre men de har ändå några bra politiker i partiet. Så jag vill rösta på det parti som jag anser är minst Ogudaktigt.
Du borde skämmas för att du anklagar mig för att var en gnällspik då jag bara lägger fram ren och skär fakta på bordet. Du låter precis som dagens Media när de får höra fakta. De löper ammok och skriker högst att alla som inte tycker som dom är rasister. Dessutom är det aktuell fakta.
Vad vet du Leif om mina böner och de nådegåvor som Herren av nåd har givit mig. Att ha Urskiljningens nådegåva är sannerligen inte lätt att bära alla gånger och Gud visar mig saker i ljuset långt innan saker och ting uppdagas. Det gör ont i min Ande när du inte vill se den synd som vår regering drar med sig över vårat land. Stefan L sa för ett tag sedan att en präst som inte viger homosexuella är som en barnmorska som inte utför aborter och borde därför få sparken. Tycker du allvarligt talat att detta uttalande är enligt Guds ord? Mainstreammedia och Sossarna går hand i hand och har så så länge jag kan minnas. Det är ett andligt krig vare sig man vill eller inte.
Jag ber till Gud om en ny regering då den nuvarande är rent ut sagt djävulsk och går STÄNDIGT emot Guds ord och vilja. Jag ber till Gud för vårt land och jag ber för att Stefan Löven och Margot Wallström skall omvända sig i säck och aska. Men jag tänker inte kasta mer pärlor till svinen då syndens bägare har runnit över för länge sedan över denna ogudaktiga regering som främjar ISLAM och förnekar Kristendom. Allt är bättre en den nuvarande regeringen som är mycket antikristlig. Man blundar för den kristna förföljelserna världen över, man eldar under Antisemetism, man vill tvinga och styra alla människor som bor i vårt land. Man vill tvinga pastorer och präster att viga homosexuella, man står bakom aborter till 100 % hur långt det än är gånget och Samvetsfrihet är det inte tal om att de skall bli möjligt. Mona Sahlin jänförde en barnmorska som inte utför aborter med IS. Man har avkristnat vårt land igenom Svenska Kyrkan. Skolavslutningar i kyrkan vill man förbjuda. Man vill förbjuda kristna friskolor. Man är väldigt tydlig med att man Hatar Israel och vill låta terroristerna Hisbolla och Hamas regera. Var det inte 1,5 miljader i bistånd man ger till dessa skurkar. Herre förbarma dig över vårt land det har gått så långt över styr så att det som är RÄTT har blivit FEL och det som är FEL har blivit RÄTT i vårt land. Vår regering som är Palmes lärjungar har sannerligen lyckats med detta.
Har du småbarn som jag har så kanske du skulle förstå mig bättre då förskolan och skolan idag blir mer och mer kommunistisk och skall tvinga på våra älskade barn RFSU och alla andra sammhällsnormer som kommer med socialistiska och kommunistiska idelogier som är Andemakter som vill förstöra FRIHET. Låt den Helige Ande få leda oss och vårt lands framtid. Ty där Herrens Ande är där ÄR FRIHET.
Gud Välsigne dig Lars Enarsson för att du varit modig och lydig och bärt fram detta budskap från vår Herre. Sannerligen säger vår Herre Jesus Kristus som är full av Nåd och Sanning att han hatar ljummet. "Om du ändå vore kall eller varm"! Är vår Herre JESUS Kristus en gnällspik i världens ögon?
Frid och Nåd

Svara -   - 30/1-18 20:14 -


bengt

jag vill verkligen inte ha tillbaka alliansen

men ogillar det du nämnt alexander

ett solidariskt parti utan socialism vore bäst

Svara -   - 30/1-18 20:43 -


Lars-Göran Rönnberg

Tack Alexander. Du påminner om flera saker som denna regering gjort och gör och som gör att den bör avgå. Och du är absolut ingen gnällspik när du bara framhåller fakta.

Och de som la sin röst på denna regering bör ju betänka att dom är ansvariga för de beslut som nu fattats. Eller om man röstade så och inte var medveten om vad som skulle komma så bör man ju tänka till en extra gång om man vill att dom ska få fortsätta.

Svara -   - 30/1-18 20:46 -


Leif Boman

Svar till Alexander.

Det är som vanligt när man skriver här inne tyvärr! Orden missförstås och kanske formuleringar blir lite felaktigt skrivna...Jag skrev redan tidigare att egentligen var inte orden speciellt till dig utan mer till sådana som kallar mig för svikare som inte väljer att rösta på okristna ledare när jag av hela hjärtat framför min kristna övertygelse! Det var inte alls meningen att såra dig personligen, förlåt om möjligt?

Du får gärna kalla mig för osund efter detta men jag vägrar tyvärr ändå tro på att Guds vilja är att vi kristna bör välja ännu fler ogudaktiga ledare. Du personligen kanske har bett mycket just för Stefan Löfven och den styrande regeringen, och då menar inte jag böner som endast vill ha bort honom. Också här får jag i så fall då be väldigt om ursäkt om jag misstog mig, jag har bara svårt att uppfatta det så enligt dina egna ord, du vet ju detta givetvis bättre än jag.

Jag tycker själv att folk säger elaka saker även till mig men har lärt mig att inte ta det på så stort allvar efter många års deltagande i skriverier...Jag har nämligen förstått att man sällan menar så hårt som det kan tolkas, men okej, förlåt mig Alexander och Jesu rikliga välsignelser över dig framöver, kram!

Svara -   - 30/1-18 22:34 -


Leif Boman

Svar till Alexander.

Och dessutom Alexander så säger ju fler härinne som du märkt att Gud har visat vilka man skall rösta på. Du har ju Lars Enarsson som t.ex tydligt sa att Guds Ande hade sagt att SD är Guds vilja och att inget annat parti kan rädda Sverige, flertalet håller med om att detta är Guds Ande Son talat. Sen säger du nu att du har urskiljningens gåva och tänker att KD är enda alternativet, hur stämmer det?

Jesu frid...

Svara -   - 30/1-18 22:44 -


Harriet Bouvin

Svar till David Ström.

Många ogenomförbara krav ställs på politiker, även om jag tycker att du för ett bra resonemang här. Kanske du själv skulle börja aktivera dig politiskt.

Svara -   - 31/1-18 02:55 -


Peter Hall

Svar till Bertil Rosenius.

Bäste broder,

Vill du ha ett Sovjetunionen-scenario för vårt land eller?

Jag älskar Sverige. Jag är född här och vill av naturliga själ inte ha "ett Sovjetunionenscenario". Som du vet, har Sovjetunionen redan förpassats till historiens skräphög. Putin är den ryskortodoxa kyrkans beskyddare, så ryssarna får fritt tänka och tro som de behagar. Vi bör därför inte misstänkliggöra Ryssland till att ha onda avsikter vad gäller vårt älskade fosterland.

Om de nu mot förmodan skulle hitta på något mot Sverige, så kan vi ha en rysk flagga lätt tillgänglig, när de kommer. Att vi med vårt militära försvar skulle kunna avstyra ett fientligt ryskt anfall, om Putin nu gav order om det, så skulle vår krigsmakt endast resultera i ännu mer förödelse för vårt land. Om vår Herre inte håller sin skyddande hand över oss, så är vi förlorade och förtjänar antagligen detta. Lär av Danmark och Norge under 2:dra världskriget. De gav sig utan strid och fick behålla sina länder i rimligt skick.

Eftersom du starkt upplever din kallelse att försvara evangeliums frihet, så önskar jag dig lycka till. Jag erinrar mig vad vår herre Jesus sade: " Skall väl tron finnas kvar på jorden när jag kommer?"

Så osäkert upplevde alltså Jesus framtiden för sitt evangelium, han som hade givits all makt i himmelen och på jorden.

Har du fått denna kallelse av Gud?

Så till din fråga; Är evangeliums frihet värt att kämpa för?

Om du inte svarar på min fråga, så får du inte heller något svar på din fråga.

Svara -   - 31/1-18 11:44 -


Bertil Rosenius

Svar till Peter Hall.

Med Sovjetunionen-scenario avser jag just vad ordet syftar på - inte ngt krig från Putins håll. Är du medveten om hur Sovjetunionen behandlade kristna förstår du. Jag vill inte att regering ”tillåter” att oroligheterna i Sverige blir sådana att de tar det som förevändning för att förbjuda all religion. Nuvarande regering är blinda inför skeden i samhället - eller vill de blunda...

Vilken fråga avser du? Om jag upplever mig ”fått kallelse från Gud”?

Gud har lagt på mitt hjärta att få så många som möjligt att ”rösta bort” nuvarande regering. Han har fått mig att se att valet 2018 är ett ödesval. Sitter S-regeringen kvar är det katastrof. Kanske inte i första skedet för Sverige som land, men för evangeli frihet i vårt land. Vad Lars Enarson fått stärker min övertygelse i detta. Må Gud tala till fler om detta.

Svara -   - 31/1-18 12:10 -


Peter Hall

Svar till Bertil Rosenius.

Vad beträffar kampen om evangeli frihet, att Gud har lagt uppgiften på ditt hjärta och att kampen är värd att utkämpa anser jag vara i sin ordning. Frågan är bara hur denna kamp bäst kan utkämpas.

Jag tror Jesus menade, att vi skulle anstränga oss kraftigt, för att söka komma genom den trånga porten. Jag upplever det som en strävan, som endast berör den enskilda människan.

Jesus sade: "Också I kunnen vittna, eftersom I haven varit med mig från begynnelsen." Joh.15:27

Vi har inte varit med Jesus när han vandrade på jorden, men vi kan ge svar till dem som frågar oss om vår tro. Det hjärtat är fullt av det talar munnen.

Svara -   - 31/1-18 14:28 -


Harriet Bouvin

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Ok men vilken betydelse skulle i så fall boken ha haft då?

Svara -   - 1/2-18 05:59 -


Lars Enarson

Kära syskon!

Det är nu 120 bönekrigare som anmält sig till Sverige 7:14 att be varje dag fram till valet 9 september och till dess en ny regering bildats i vårt land. Det är samma antal som bad i den övre salen före Anden föll på Pingstdagen. Sammanlagt blir det nu nio månaders hårt födsloarbete på knä i bön fram till valet i höst och en ny regering bildas från det att bönen startade i min ensamhet i början av januari.

Detta är året för genombrott i Sverige då Gud gör något nytt! Jag uppmanar dig som har en nöd för landet att gå med i Sverige 7:14! Läs hela uppropet här: https://www.apg29.nu/a/gt och anmäl dig i slutet av uppropet!

Gud välsigne dig!

Svara -   - 1/2-18 10:15 -


Lars-Göran Rönnberg

Till Harriet B

Boken hade ju samma betydelse som när profeten Jona sänd av Gud varnade Ninevi och dom vände om alla 120000. Efter ett antal år sände Gud profeten Mika då dom anfallit igen men då blev igen omvändelse och katastrofen kom och Ninevi föll.

Svara -   - 1/2-18 12:16 -


Harriet Bouvin

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Eftersom syftet med boken "Dom över Sverige" var att väcka folk o skapa väckelse, så får vi fråga oss vad den fyllde för funktion, om väckelse nu redan hade hunnit ske när boken kom?

Hävdar du sedan att boken "hade samma betydelse" som Jona, så jämställer du väl faktiskt här värdet av den boken med en av böckerna i bibeln? För vilken blir skillnaden annars?

Men pingst, Jehovas vittnen m fl har upprepade ggr uttalat förutsägelser som har visat sig slå fel.

Maj-Briht Bergström-Walan utbildade sig till missionär i missionsförbundet men kom istället att arbeta som psykolog o sexolog mm. När hon som bisexuell sen flyttade ihop med en kvinna uttalade vårt kanske främsta ansikte för pingst, att Gud skulle pga hennes livsstil låta henne gå en tidig död till mötes. Hon avled visserligen men - så när som på knappt 3 månader - 90 år gammal.

Svara -   - 1/2-18 20:45 -


bengt

hon kan ju blivit gammal ändå

men det hon gjorde var ändå synd

Svara -   - 2/2-18 07:37 -


bengt

mormoner och jehovas vittnen sitter i

samma båt

båda är lika mycket sekter och.villoläror

Svara -   - 2/2-18 07:49 -


Harriet Bouvin

Svar till bengt.

Ja hon blev gammal ändå och jag tycker att det på sätt och vis var bra att vederbörande

trodde sig profetera, eftersom detta lärde mig att aldrig mer känna förtroende för den

sortens religiösa utspel - för det var ju lögn!

Svara -   - 3/2-18 02:33 -


Harriet Bouvin

Svar till bengt.

Och stackars dig sen, som är så fixerad vid homosexualitet. Varför tänker du så mycket på det?

Svara -   - 3/2-18 02:34 -


bengt

det är svårt att säga
men det är onaturligt och fel att utöva det

Svara -   - 3/2-18 07:57 -


Olof

Svar till Lars Enarson.

Paulus bad ju för Kejsaren och de lokala kungarna. De var minsann inga korgossar. Paulus hade säkert gärna bytt bort dem mot vilken som helst av våra nutida ledande politiker. Trots det bad han för dem. Vi behöver inte vara oroliga för om någon kristen ber för framgång för någon politiker som vi andra inte gillar. En bön blir inte besvarad bara för att den beds. Inte ens om så alla våra högsta religiösa ledare i endräkt skulle be. Våran uppgift är att be för överheten och sedan levererar vår Herre svaret efter Sin vilja, inte vår vilja.

Svara -   - 6/2-18 12:10 -


Åsa

Svar till per.

Absolut inte Per! De löser inget. Då har vi det bättre som det är nu, de flesta i alla fall.

Svara -   - 1/3-18 16:28 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



UN perfida interkonsento estis aprobita hieraŭ

UN migrado interkonsentoj permesas libera enmigrado

Foto: Libera tempo. 

Hieraŭ estis aprobita Enmigrado Interkonsento de la Unuiĝintaj Nacioj kiuj, principe, malfermu iliajn limojn senpage enmigrado. Sed kiel la Nobel bankedo venkis hieraŭ malaperis historie severa UN kontrakto en amaskomunikiloj bruo.

4

Läs allt!


Vidado de la fina frukto de la arbo de sciado

arbo de scio

Reader Poŝto de Nils

Tio povas soni morna, sed ĉi tiu estas la plej forta Nuntempa Tempo La karaktero ni legas pri en tiu vizio kaj en la Biblio, kaj devas fari al ni la rajton Interpretado Tempo!

8

Läs allt!


Krucumu, krucumu lin!

Kruco repacigas homon kaj Dio

Reader Poŝto de Davido B Sendube, turbas kriante: Krucumu, krucumu!, La sekvantoj de Jesuo kaj kion Jesuo signifas. Ili tiam perdis lian kialon, ke ili ne konscias ke ili pafis sin en la piedo.

6

Läs allt!


Himlen TV7 intervjuar Christer Åberg

Christer är en känd bloggare bland både kristna och icke-kristna i Sverige. Han erbjuder Jesus som svar på aktuella samhälleliga och personliga problem. Programledare är Daniela Persin.

3

Läs allt!


Islamo distribuita kun la helpo de la Sveda Eklezio

Christer Aberg trairas iuj topikoj novaĵoj. Ne estas dubo ke ni vivas en la lastaj tagoj, kiam vi prenas kelkaj el tiuj novaĵoj.

41

Läs allt!


doomsday Homoj

Per Holger Nilsson 

doomsday Homoj

Kun la supre esprimo, oni povus nomi ĉiujn, kiuj pensas, ke la tempo estas proksima kaj ke vi prenas la konsekvencoj de tio.

32

Läs allt!


La tri ĉielo en la Biblio

La tri ĉielo en la Biblio

En la unua verso de la Biblio diras en la originala teksto kiun Dio kreis la ĉielon kaj la teron. Dio kreis la ĉielon pli.

1

Läs allt!


Svedio mono-libera ene de tri al kvin jaroj - Biblio profetaĵo plenumis

cashless

"Svedio verŝajne estos la 'cashless' ene de tri al kvin jaroj", diris Vice Reganto Cecilia Skingsley je banka konferenco en Londono.

24

Läs allt!


Jesuo venis kaj venos denove

Advento

Ni atendas Jesuo dua alveno, ne la unua. Kaj tio alveno ne longe. Sed Jesuo revenas al la sxnuretoj, li havos kun io, kion li ne estis la unua fojo, ke li alvenis. Ĉu vi scias, kio ĝi povas esti por io ajn?

2

Läs allt!


Unufoje savita, ĉiam savita?

Reader Poŝto de Nils

Kalvanistpstorn Pastro Johano Loopez estis donitaj de la Sinjoro por vidi kiel falsa tiu doktrino estas.

52

Läs allt!


Tertremo en Alasko - Jesuo profetaĵoj realiĝis

Tertremo en Alasko - Jesuo profetaĵoj realiĝis

Foto: Express. 

Alasko estis frapita de du tre fortaj tertremoj. Li iras bone kiam deklaris katastrofo krizo. Jesuo parolas pri grandaj tertremoj okazi. Ni preĝu por kiam batis.

12

Läs allt!


Profetaĵo de la Rapture kaj la Granda Tribulación

raketo

La Biblio profetanto tiu tempo estos la ravo okazos kaj la savita iri en la kameroj dum la aflikto estas en progreso sur la Tero.

3

Läs allt!


Ŝi estas engaĝita kun lustron

Amanda, 34, estas engaĝita al ŝia lustron

Foto: Express. 

Amanda Libereco estas engaĝita al lustron ke ŝi "amas kisi kaj cuddle kun."

17

Läs allt!


Christian TV kanaloj en Svedio

Kristana televido en Svedio

Estas multaj bonaj svedaj kristana televidokanaloj en Svedio. Ambaŭ promenis sur satelito, kablo kaj la interreto! Ĝi listigas ĉiujn kanalojn.

3

Läs allt!


Ne lasi en la mallumo

Reader Poŝto de Sigvard Glavo 

Lumo en la mallumo

En mia atingo servo al Dio do ĝi estis ĉirkaŭ pli serioza situacioj kie ambaŭ miaj korpo kaj mia animo estis en danĝero. Morto minacoj de novnazioj ĉar mi ekstaris kaj kaŝis rifuĝintoj, tre proksima al la fadeno kaj sexkriminalitetens mallumo tra monitorado kazoj, besvärjd kaj defiis al spirita duelo de occultists.

74

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Fortfarande i lager: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten

Den längsta natten - 150 kronor

Natten till den 22 december, den natt med flest mörkertimmar 2008, genomlider Christer Åberg Den längsta natten i sitt liv, då han på ett mycket traumatiskt och oväntat sätt mister halva sin familj.

1

Läs allt!


Extra: Christer Åbergs bok fortfarande i lager

Upprop för Christer Åbergs bok Den längsta natten. Och du kan även ge ditt stöd till bloggsajten Apg29.nu.

0

Läs allt!


69-jaraĝa volas ŝanĝi la aĝo de 49

69-jaraĝa volas ŝanĝi la aĝo de 49

Bildo: Tago. 

La 69-jaraĝa Emile Ratelband en Nederlando volas akiri sian aĝo Forta de 49 jaroj.

13

Läs allt!


"Jesuo Kristo savis min de 27 jaroj de la gejeco"

David fortan ateston de kiel li akiris savis kaj savita de Jesuo de 27 jaroj de la gejeco. Sveda teksto. 

- Mi nomiĝas David, mi estas 44 jaroj, kaj tio estas atesto pri kiel Jesuo savis min el dudek sep jaroj de gejeco. Mi parolas de la amo.

11

Läs allt!


Kristna TV-kanaler i Sverige

Kristen TV i Sverige

Det finns många bra svenska kristna tv-kanaler i Sverige. Både som går på satellit, kabel och webben! Här listas alla kanaler.

3

Läs allt!


Troendedöparna bruligita, dronis senkapigis

Multaj estas tiuj, kiuj suferis persekutadon, malliberigita kaj murdita, kiuj praktikis la bibliaj kredantoj-bapton por mergo.

14

Läs allt!


Bapto: Kie, kiam kaj kiel

Bapto en la maro

Jen mi donas al vi iom klara Skriboj sur bapto estis farita, kiam ĝi estas farita kaj kiel.

4

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

5

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 50, tisdag 11 december 2018 kl. 09:35

Jesus söker: Daniel, Daniela!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Ĉu la Dio de la Biblio same kiel la Korano estas dio?

"Kiuj pretendas ami, honoro kaj adori Dion, ne en tio, ke ili ne amas, honoro kaj adoro Jesuo."

5

Läs allt!


Christer Åberg sjunger: Vem är Kungen i djungeln?

Måste bara ses! Christer Åberg sjunger och spelar ukulele sången: Vem är Kungen i djungeln? 

3

Läs allt!


Tommy Dahlman intervjuar Christer Åberg i Kanal 10

Tommy Dahlman intervjuar Christer Åberg i Kanal 10 om hans frus och lille sons död två dagar innan julafton för snart tio år sedan.

2

Läs allt!


Senaste kommentarer


Li edziĝis hologramo Hatsune Miku

Edziĝinta lia holograma

Akihiko Kondo tenante marioneto version de la hologramo Hatsune Miku, kiu li edziĝis. Bildo Fonto: Facebook.

A 35-jaraĝa viro en Japanio edzigis hologrom. La geedziĝo kostis 160.000 kronoj. Al pupo reprezentanta la ino komputila programo.

19

Läs allt!


Ĉielo TV7 konsekritaj en Uppsala

Ruben Agnarsson, Martti Ojares, Daniela Persin kaj Christer Aberg

Produktanto de TV Ruben Agnarsson, fondinto kaj prezidanto Martti Ojares, kanalo manaĝero Daniela Persin kaj Christer Aberg.

Mi estis invitita al la kristana televidkanalo Ĉielo TV7 studo malfermo en Uppsala.

17

Läs allt!


Jesuo triobla mondo-historia venko

Reader Poŝto de Nils 

Jesuo triobla mondo-historia venko, la Dia donaco al ĉiuj homoj de la mondo. Ke Jesuo Kristo faris per Lia Punpago estis senprecedenca Triobla Venko! La defio estis 3 malsamaj areoj kiuj li antaŭ Dio la supera juĝisto kaj antaŭ: la spirita mondo devas gajni.

5

Läs allt!


Plata grundo estas unscriptural

Plata grundo estas unscriptural

Se vi legis la Biblion, vi povas klare vidi, ke la tero estas ronda. Se la Tero ne rondaj tiam Jesuo volis kapti funde eraras kiam li diras, ke ĝi estas kaj tage kaj nokte sur la Tero, kiam li reportos ĉiuj savis al la ĉielo.

23

Läs allt!


Nova DVD! Demandoj kaj respondoj pri la fino tempoj kaj ĝia eventoj

Per Holger Nilsson 

Nova DVD!  Demandoj kaj respondoj pri la fino tempoj

Vi nun havas la ŝancon de partopreni en ĉi tiu nova DVD pri la fino-tempa okazaĵoj.

7

Läs allt!


UN deziras tutmonda registaro ene 12 jaroj

Per Mikael Walfridsson 

Agendo 2030 - UN volas tutmonda registaro ene 12 jaroj

Wolfgang Ishinger: "Ni vivas en tempo kie la internacia mondordo kolapsas aktuale. En ĉi tiu vakuo provas ĉiu por vidi kiel nun ili povas iri. Estas neceso de tutmonda registaro. "

36

Läs allt!


Tago intervjuis Christer Aberg sur konspiro teorioj

Tago intervjuis Christer Aberg sur konspiro teorioj

La gazeto Tago. 

La gazeto La tago havas de Jonathan Sverker intervjuis min kaj pluraj aliaj sur konspiro teorioj kaj faris solidan ses paĝojn longa ellaboris artikolo.

19

Läs allt!


La unua reviviĝo

Christer Aberg kaj Reine Jonsson intertraktoj parolas de la unua relevigxo en Nässjö komunumo radioaparato.

1

Läs allt!


Unika dopfilmer

Unika dopfilmer - Studio Apg29 med Christer Åberg. Christer Åberg talar om dopet och visar fantastiska dopfilmer.

2

Läs allt!


Ĉu Formita taskon stari malantaŭ la danco klasoj kaj jogo?

Per Holger Nilsson 

Ĉu Formita taskon stari malantaŭ la danco lecionoj kaj kursoj en jogo?

Pri Formo, propraj prezento tiel: "Bilda por Preĝejo kaj Socio, la mallonga formo Formo, antaŭe nomita ne-conformistas eduka asocio, estas unu el Svedio dek studo."

47

Läs allt!


16 Biblio versoj pri ricevi Jesuo por savo

ricevi Jesuo

Ĉi tie mi listo plurajn Biblio versoj kiel ĉiuj temas pri ricevi Jesuo. Ekzistas pli skriboj pri tio, ke mi ne inkluzivis tie. Kaj ĉiu el tiuj versoj montras, ke vi devas akcepti Jesuon!

0

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 457 449 703 sidvisningar på Apg29! Apg29 har just nu 17 052 bloggartiklar, 92 159 kommentarer och 60 403 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp