537 online! | Sidvisningar idag: 128 177 | Igår: 167 044 |

www.apg29.nu


Live Apg29 | Biblar | Bönesidan | Dagens ros | Date29 | Christer Åberg | Sök | Kontakt

Falska profeter

Falsk profet

Läsarmejl av David Billström 

Tyvärr finns det mycket falska och förförande strömningar idag. Man slätar över och säger “Allt är väl” eller visar på “lösningar" som bara leder till återvändsgränder.

Dina profeters syner var falska och dåraktiga. De uppenbarade inte din missgärning för dig för att göra slut på din fångenskap. De budskap de förkunnade för dig var falska och förförande.” Klag. 2:14

Att ställa en rätt diagnos är förutsättningen för att ett problem ska kunna åtgärdas. Att förmedla diagnosen är inte häftigt och glamoröst. Men när diagnosen är fastställd så kan man komma med lösningen, som tex när du besiktar din bil.

Genom Bibeln så ser vi människors avfall från Gud och återupprättelse med Gud, om och om igen. Synden påverkar vår relation till Gud och även till vår omgivning. Att avslöja synd är något positivt. För då kommer vittringen av förlåtelse, upprättelse och frihet. 

Inget självändamål

Självklart är det inget självändamål att “leverera synd diagnoser" till höger och vänster. Man får alltid börja med sig själv. Om stunden sedan kommer att diagnosera hos andra, så är det för att hjälpa. 

Gud kommer med lösningar, han visar på vägen ut ur problemen. Och ofta är vägen ut - omvändelse från synd. (Självfallet så är inte alla problem syndrelaterade, absolut inte).

Glada budskapet

Vi är kallade att förkunna det glada budskapet till världen. Responsen på det sker genom att vända om och tro. Sedan kan även de som redan är troende snärjas i synd och då gäller samma medicin - omvändelse och tro.

Detta är kärlek och omsorg. Detta är att verkligen bry sig. Synden förstör, men det finns förlåtelse. Vilket underbart budskap.

Tyvärr finns det mycket falska och förförande strömningar idag. Man slätar över och säger “Allt är väl” eller visar på “lösningar" som bara leder till återvändsgränder.

En sann profet

En sann profet är först och främst ödmjuk och självrannsakande. Sedan så sätter han rätt diagnos för att hjälpa andra och det görs i en anda av kärlek. Inte någon barnslig “såga allt och alla utan någon som helst självinsikt attityd.” Det är hyckleri och nedbrytande.

Utfallet sedan, hur människor gensvarar, det angår inte oss. Inte ens Gud tvingar och pressar, men han kallar, han kallar på omvändelse. För hos Gud finns det så mycket förlåtelse, nåd och kärlek.

“För vi har inte en sådan överstepräst som inte kan ha medlidande med våra svagheter, utan en som har varit frestad i allt liksom vi, fast utan synd. Låt oss därför med frimodighet gå fram till nådens tron för att få barmhärtighet och finna nåd till hjälp i rätt tid.” Hebr. 4:15-16

Gud är god. Spring till Jesus.

Guds nåd och frid över ditt liv


David Billström

Läsarmejl

Artiklar och video som är gjorda av andra än Apg29.nu kan ha åsikter som bloggsajten inte delar.


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg tisdag 1 januari 2019 17:45 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


STÖD APG29.NU


111 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

nils

Här har Apg.29 en viktig och betydelsefull Uppgift,att fortsätta att med ansvar förvalta Sanningen ord!

Frågan David här tar upp är viktig och verkligen Aktuell Idag, men också svår.
Aktuell särskilt som Jesus i Matt.24:4 varnar för Förvillelse som sitt första Tidstecknet och att även de Utvalda hotas av förvillelse av falska profeter, V 24.
Om allvaret att följa falska profeter och läror sade Jesus i Matt.15;14."Om en blind leder en blind,så falla de Båda I Gropen," vilket betyder att gå Evigt förlorad!
Svårigheten är att öppet Våga eller Vilja taga i detta problem med risk för konflikt och utfrysning,samtidigt som det ju Måste ske att Lögner Avslöjas!.
Orden i Matt.7:3-5 kan vara en vägledning; "Tag först ut bjälken ur ditt öga," sade Jesus om att Inte döma,där Bjälken måste vara att handla utan Kärlek.
Men är vi Rotade och grundade i Guds Ord,och äger D.H.Ande är vi dugliga att kunna Urskilja och åtskilja det Falska från det Sanna!
Jag ser en nödvändighet i att vi som enskilda lemmar i Kristi kropp,själva läser och prövar det som förkunnas,och tar ett personligt ansvar för förkunnelsens äkthet.
En Sann profet Varnar,en Falsk profet Hotar!

Svara -   - 1/1-19 22:41 -


David Billström

Svar till nils.

Väckelserna i historien har inneburit ånger och omvändelse från synd bland Guds folk. Må det börja bland oss.

Det innebär jobbigheter och att behöva lyfta känsliga ämnen som tex skilsmässa/omgifte.

Men vill vi väckelse så är det omvändelse i våra egna led som gäller. För hur ska vi kunna vara redskap till att andra "sätts i brand" för Jesus, om vi själva inte "brinner?"

"...låt oss lägga av allt som tynger och synden som så lätt snärjer oss, och löpa uthålligt i det lopp vi har framför oss," Hebr. 12:1

Vi har ett uppdrag att utföra tillsammans med Jesus och varandra.

Svara -   - 2/1-19 09:40 -


JL

En sann profet är först och främst ödmjuk och självrannsakande

Ser man till vissa av de största profeterna i bibeln så framträder en annan sida tycker jag. Mose slog ihjäl en man. David stal en annans mans fru genom att döda mannen. Jeremia beordrade att ett helt folk skulle utrotas. Nej, profeter behöver inte vara ödmjuka och syndfria alltid. Men ibland så kan ju de även vara det. Se på Amos, Jesaja mfl.

Men en sak som alla profeter har gemensamt, det är att de får folket tillbaka till Gud, på ett eller annat sätt. De håller alltså ihop Guds folk, och förmedlar Guds vilja. Kristna skulle nog behöva en rejäl profet idag, för så splittrade som kristna är idag har vi aldrig varit.

Svara -   - 2/1-19 10:00 -


Tomas N

Bra artikel David! Profetens funktion är väldigt viktig för den vägledning som det ger och som också står för urskiljning mellan sant och falskt.

Som i mycket annat så varkar det som det finns några olika diken och felspår som vi ofta hamnar i. Dels så kan det finnas en stor del av kyrkan som inte ser behovet alls av det profetiska för de lyssnar gärna på lärare och präster och förlitar sig på teloogiska titlar och kyrkliga ämbeten.

Men bland dem som förstått profetians vikt så ser man tyvärr ofta de som inspireras mest av gamla förbundets profeter och som också profeterar i enlighet med det gamla förbundet. Även om dessa skulle ha ett budskap från Gud så blir det hårt på samma sätt som GT var hårt och obarmhärtigt.

Å andra sidan har vi de som främst vuxit fram och inspirerats av New wine nätverket där det också finns fel.Det främsta skulle jag säga är att man felöversatt och missförstått profetians funktion där"exhort" har betydelsen förmanande och tillrättavisande funktion" . Många menar idag att profetians funktion endast är till att uppmuntra.

Men hur har Gud då tänkt att tala till sitt folk när vi gör och går fel kan man då undra?

Nej i mina ögon är det ganska enkelt.Profetens och profetians funktion är densamma nu som i GT,men förbundet ser annorlunda ut. Folk ingår förbund med Gud på fri vilja och Gud går inte tillrätta med sitt folk lika hårt som mot Israel eftersom folket är större och hela planen /förbundet mycket bättre.

Även så är den Helige Ande utgjuten över alla som tror och alla kan profetera. Alltså kan man inte per defenition kalla någon sann eller falsk profet/lärare/apostel,men på frukten känner vi om källan är god och alla kan omvända sig från det falska.

Alla profetior skall prövas . Det finns också hos en del en tendens att övertolka att Paulus skriver att man skall främst av alla gåvor söka profetians gåva. Det blir snett om man söker den innan man ens går i en pånyttfödd och någorlunda helgad efterföljelse och har synliga tecken på andens frukter. Jag menar inte snobberi,religiositet och perfektion,men tänker att man bör känna Gud och Guds rike någorlunda innan man skall användas som vägledare.

Det finns dock ett stort djup ,allvar och förundran över Guds design med Kristi kropp som har många lemmar och funktioner och som skall fungera tillsammans och också manifestera kärlek. Det är tecknet på Guds församling med både kärlek,sanning och med tecken och under som följer.

Det som säger sig vara Guds församling ,men inte har dessa kännetecken har inte någon frukt som vittnar om att man är det man säger att man är.

Bibeln talkar också om de som säger sig vara profeter,men inte är det t ex Isebel i Uppenbarelseboken

Jag ber att Guds församling skall 2019 bli ännu bättre på urskiljning och kunskap i detta med falska profeter/profetior. Men framförallt verka i sann profetisk tjänst och förkunna Guds rike till omvändelse och frälsning till många

Svara -   - 2/1-19 10:55 -


David Billström

Svar till JL.

Försökte föra fram en poäng att ett kännetecken är ödmjukhet och att inte leva i hyckleri (därför självrannsakande).

Frimodighet däremot, det är något man kan ha i samklang med ödmjukhet.

Mose vände om och därför så kunde Gud använda honom. Han gick i egen kraft först och var därför obrukbar. Så det går verkligen inte att framhålla som en sann profets karaktärsdrag att se på Mose innan han vänt om.

När Mose vänt om och var i tjänst står det: "Mose var en mycket ödmjuk man, mer än någon annan människa på jorden." 4 Mos. 12:3

Kristna skulle nog behöva en rejäl profet idag,

Vet inte vad du menar med rejäl?

Gud välsigne dig JL

Svara -   - 2/1-19 10:58 -


Kalle

Stora MellösaMose slog ihjäl en man innan han blev kallad till att bli profet. Som profet var han mycket ödmjuk, något han blev av 40 års flykt från just det mordet. Om du håller Kung David för att vara något annat än ödmjuk får du nog ta och plöja igenom psaltaren några gånger. Och Jeremia beordrade ingenting, han talade vad Gud gav honom att tala. Nej du, dessa herrar var då klart mer ödmjuka än både dig och mig.

Svara -   - 2/1-19 12:45 -


Kalle

Stora MellösaMose slog ihjäl en man innan han blev kallad till att bli profet. Som profet var han mycket ödmjuk, något han blev av 40 års flykt från just det mordet. Om du håller Kung David för att vara något annat än ödmjuk får du nog ta och plöja igenom psaltaren några gånger. Och Jeremia beordrade ingenting, han talade vad Gud gav honom att tala. Nej du, dessa herrar var då klart mer ödmjuka än både dig och mig.

Svara -   - 2/1-19 12:45 -


Kalle

Oj, blev någon konstig copy paste i början där...

Svara -   - 2/1-19 12:45 -


nils

borgholmMå herren välsigna dig du tappre Herrens tjänare,att fortsätta vara ett Ljus i mörkret och ett Salt i Förruttnelsen där du Behövs!

En SannVäckelse måste Vara och Är en Samvetets Väckelse,ett Uppvaknande över sin Synd och Skuld inför en Helig Gud som vet allt om mig,men Trots det ändå Älskar mig Syndaren!
Det blir en Kris,en Andlig sådan av Herren Jesus kallad "den Trånga Porten" att bliva Överbevisad av Herren,men det slutar med att en Ny skapelse Föds av Anden!
Det är D.H.Ande som skall och kan ;"Överbevisa om Sanningen om Dom,ty denna Världena Furste är Nu Dömd." Joh.16:11
Och det sker genom Ordets Förkunnelse i Andens kraft och överbevisning så att de får ett Stygn i sina hjärtan,och frågar;"Bröder vad skall vi göra?" Apg.2:37.
¤¤¤
Den Största synden inför Gud är inte alla onda,orena gärningar vi gjort!
Den största Synden Är Att INTE TRO PÅ HERREN JESUS KRISTUS, Joh.16:9
Men för att därtill komma måste Herren Överbevisa syndaren om hans Hopplösa och Förlorade Tillstånd,som slutar i Helvetet om ingen Omvändelse och Bättring sker!
¤¤¤
Sanningen om det Eviga Helvetet kallar jag Bibelns Allvarligaste Sanning,som vi dessvärre skäms och tycks Blygas att VARNA FÖR!!
Kommer detta SVEK då att bliva en DOM över oss "KRISTNA" inför Kristi Domstol?

Svara -   - 2/1-19 13:23 -


Alf

Visst finns det uppenbara synder och så, men jag tror att också villoandar och denna tidens ande är så lätt att ryckas med i och jag är rädd att många pingstförsamlingar flörtar med tidsandan idag. Frukten visar sig, ta t.ex kvinnliga pastorer och predikanter som bara för en tid sedan skulle vara otänkbart, men nu är det mer och mer vardagsmat och en anpassning till den laglösa kultur vi lever i.

Svara -   - 2/1-19 13:26 -


JL

Svar till David Billström.

Nja, jag pekade nog mera på att det fanns synd i profeternas liv med. Att de var ödmjuka inför Gud kan jag dock hålla med om. Men jag tror inte att den ödmjukhet som du talar om är inför Gud, utan en mer mänsklig riktad form. Alltså ett sätt att vara, en fasad. En fasad som ingen kan hålla egentligen.

Mose bedrev folkmord, han dödade allt annat än orörda kvinnor i kriget. Och detta var alltså den mest ödmjuka människa som levt. Detta gjorde han trots att Gud skrivit ett förbund med Noa om att inte döda människor.
En sann profet är först och främst ödmjuk och självrannsakande. Sedan så sätter han rätt diagnos för att hjälpa andra och det görs i en anda av kärlek. Inte någon barnslig “såga allt och alla utan någon som helst självinsikt attityd.” Det är hyckleri och nedbrytande
Som du skriver: I en anda av kärlek, men jag antar att du menar en kärlek till människan, men jag tror att det som profeten drivs av är kärlek till Gud. Det är skillnad. Det som skiljer en kristen från en humanist är inte att båda har kärlek till människor, utan kärleken till Gud.
Du frågar om vad jag menar med en rejäl profet. Då menar jag en sådan som alla de andra stora profeterna, de som höll ihop folket. För precis som judarna var ett enda folk, så är kristna ett enda folk. Det hänger ihop. Alltså hålla ihop som folk, och att följa Gud. Istället blir vi bara mer och mer splittrade och det syns att människor försöker hitta rätt.

Svara -   - 2/1-19 17:55 -


David Billström

Svar till JL.

JL,

jag pekade nog mera på att det fanns synd i profeternas liv med

De var inte perfekta men de levde gudfruktiga liv. Många säger: "ingen är perfekt" - och med det så menar de att det inte är så noga hur man lever. Den attityden leder definitivt bort ifrån Gud och frågan är om man ens är frälst om man har en sådan inställning.

Men jag tror inte att den ödmjukhet som du talar om är inför Gud, utan en mer mänsklig riktad form.

Jag talar om biblisk ödmjukhet. Har Gud sagt att vi ska göra något så betyder det att vi kan det. Vi kan alltså vara ödmjuka.

Mose bedrev folkmord,

Mose dräpte ingen förutom dådet han gjorde innan Gud kallade honom

Detta gjorde han trots att Gud skrivit ett förbund med Noa om att inte döda människor.

Menar du löftet att jorden inte skulle dränkas av vatten igen, eller vaddå?

Det som skiljer en kristen från en humanist är inte att båda har kärlek till människor, utan kärleken till Gud.

Vi ska älska både Gud och människor.

För precis som judarna var ett enda folk, så är kristna ett enda folk

För att vara en kristen så måste man vara född på nytt/att Jesus bor i ens hjärta. Annars så är man inte kristen, hur mycket man än går i kyrkan eller gör korstecken eller tycker om kristna värderingar...

Gud välsigne dig JL

Svara -   - 2/1-19 19:18 -


Leif

Svar till David Billström.

Jo, man kan väl säga att Mose mördade också även efter det att han slog ihjäl Egyptiern, men!

Han beordrade detta dödande i GT på order från Gud som dödar vem Han vill, och då räknas inte det som mord. Det fortfarande många inte förstår, det är att dödandet i GT är en förebild på det andliga dödandet i det NT.

Det känns nästan onödigt att skriva in det här eftersom jag vet att de flesta inte förstår sambandet, men vi gör det ändå och hoppas att ändå någon får en förståelse? 🙄

(Kol 3:5‭-‬7)

Döda därför de jordiska begären hos er: sexuell omoral, orenhet, onda lustar och smutsiga begär och girighet, för det är detsamma som avgudadyrkan. Det är sådant som framkallar Guds vrede över olydnadens barn, sådant som ju även ni ägnade er åt medan ni fortfarande levde i det.

Det var egentligen detta Mose med sina krigare gjorde! De tog död på avgudadyrkan vilket Gud hatar!

Svara -   - 2/1-19 20:03 -


Tomas N

Det är som du säger Leif i jämförelsen mellan dödandet under Mose tid och det andliga kriget där vi inte strider mot kött och blod i NT.

Mose kallade på leviterna att döda upprorsmän bland folket efter Koras uppror och efter debaclet med guldkalven. I övrigt var inte Israels folk på ett allmänt erövringståg såsom t ex Muhammeds folk gjorde senare. Det var alltid på befallning av Gud och alltid med ett syfte. Vi tycker såklart att det var blodigt,men muslimerna som kopierade detta senare hade inte samma mandat och de gjorde det i mycket större utsträckning

Jag skriver detta för jag tror vi behöver kunna stå upp och förklara jämförelsen bland alla möjliga som vill pröva och granska den kristna tron.

Profeterna i GT kallade allvarligt på Guds folk eftersom Guds förbund var med ett folk och en nation. Situationen idag är inte på samma sätt.Kyrkor ,grupper och rörelser finns över hela världen som följer Jesus och gör Guds folks gärningar och ingen av dessa är perfekta. Visst kan det behövas de som kallar kyrkor till omvändelse även idag,men idag i NT reser Gud upp nya kyrkor hela tiden och de som har drivit iväg får ta konsekvenserna.

Jag skulle aldrig lyssna på en s k profet som inte samtidigt visar på tecken att denne känner Gud och är en lärjunge. Det finns massor av självutnämnda profeter på youtube. Många av de verkar visserligen känna Gud ,men det har blivit för mycket av profeter och särskilt när det gäller sista tiden och antikrist

Jesus är både vår kung,präst och profet,det skall vi hålla i minnet och hjärtat och Gud fördelar alla gåvor och tjänster genom den helige ande som kan sägas vara den som äger och fördelar alla tjänstegåvor.

Om någon smyger sig in i fårfållan eller lyckas smyga in på bröllopsfesten utan rätt kläder så har denna fuskat sig in och det kommer inte sluta väl

Svara -   - 2/1-19 21:17 -


JL

Svar till David Billström.

Mose dräpte ingen förutom dådet han gjorde innan Gud kallade honom

Som jag tidigare sa, så dräpte Mose ett helt folk. Han beordrade detta som profet. Anledningen var att det andra folket hade förlett Israeliterna att tillbedja andra Gudar. Den lagen finns fortfarande kvar, som jag kan förstå det, dock hade den nog inte setts med blida ögon med vår världsliga lag idag. Att det finns dödsstraff blir ju alldeles uppenbart när man läser avsnittet i apg.

För att vara en kristen så måste man vara född på nytt/att Jesus bor i ens hjärta. Annars så är man inte kristen, hur mycket man än går i kyrkan eller gör korstecken eller tycker om kristna värderingar.

Detta med att vara kristen då. Det är en favoritsyssla för många kristna att kalla andra kristna för ofrälsta eller okristna. En för mig ganska korkad företeelsen enligt mig då man per automatik dömer sig själv. Skulle en jude springa runt och kalla en annan jude för ickejude? Den enda gången vi kan döma andra kristna är om de är falska profeter. Detta skall innebära att de får folket att tjäna andra gudar. Detta händer i Sverige nu. Om 20 år så kommer majoriteten av Sverige tjäna en annan Gud än Herren. Vi kommer få se dagar att ändra namn och kristna högtider avvecklas. Det beror på att falska profeter har fått Sveriges folk att tjäna en annan gud.

Svara -   - 3/1-19 01:22 -


David Billström

Svar till JL.

En ja eller nej fråga till dig JL.

Är Bibeln, Guds ord?

Svara -   - 3/1-19 09:04 -


Tomas N

Svar till JL.

JL

Man skall inte gå till Mose lag och hämta ideer där bara för att det verkar fungera bättre än Jesu befallningar och nya förbundet där nåd är centralt. Judarna som ville aggumentera för lagen mot Jesus blev påminda om att de inte höll lagen.

Och vi är inte ens judar. Nya förbundet är mycket bättre ,vilten nämns flertalet gånger i Hebreerbrevet.

I nya förbundet skulle jag säga att det är profetian som bedöms och profeten döms tillfälligt,men inte permanent eftersom ingen i nya förbundet är kallad och smord som profet som de var på GT tiden. Profetior,profeter och undervisning och allt övernaturligt skall prövas och kallas till omvändelse om så behövs enligt nya förbundets ramar.

Det innebär inte alltid en klapp på axeln och tummen upp,men tyvärr har kristna en tendens att tolka kärlekens lag så eller så går man tillbaka till Moses hårda lag för man tror att det är nödvändigt.

Globaliseringen tas emot därför att det finns en stark rädsla och en dom över nationalism som den största manifesterade ondskan som finns. Därför tillåter man nu globalisering som också för med sig mycket lidande.

Sverige lider av en konstig sorts högmod. Man talar ironiskt om världsmästare på humanitet . Detta finns även inom den kristna världen och denna självförnekande politik som ödmjukar sig inte inför Gud utan andra folk tror jag inte är helt född av Gud.

Men trots detta kan jag inte slå på och kritisera för hårt på mina kristna bröder inom frikkyrkan,därför att jag ser att de bedriver kyrka på ett sätt som bär Guds frukt. Kanske hade Jesus enl uppenbarelsebokens varningar berömt frikyrkan på många områden,men varnat på detta område och kallat till omvändelse. Jag vill tro det.

Lidandet sker idag bland infödda svenskar som blir både fattiga och hemlösa och även sexuellt våld som ökar.

Samtidigt håller jag med Leif som har skrivit bra om Väst och Sveriges frånfall från Gud och in i konsumtion och omoral som kan liknas vid Juda/Israel som avföll och dyrkade Baal vilket inte gav straffet på en gång.Men sedan kom erövringen och fångenskapen som Gud sände. Detta kan jämföras med Islam,men också med teknisk utmanövreriing från Indien och Kina.

Man skall dock inte helt jämföra sig med Israel/Juda i detta,men det finns en djup likhet emellan GT och NT.

Majoriteten av politikerna och alla humanister och liberaler som öppnar dörrarna för islam vill inte själva ha islamisering och de som konverterar är des om gifter sig. Det ligger lögn och förförelse över de politiska åsikterna.

Som kristen anser jag att man i slutändan ändå inte kan sätta allt sitt hopp till nationen och försvara den till bekostnad av att inte följa Gud längre. En radikal nationalism är svårförenlig med Nya förbundets budskap. Samtidigt är jag övertygad om att det nya förbundets budskap inte alls är likställt med de öppna dörrarnas och självförnekelsens politik som endast Sverige och i viss mån Tyskland ,Frankrike och Spanien praktiserar idag. Man måste även hålla isär politik /statsstyre och kyrkans uppgift.

Kyrkan behöver inte ta denna vänsterliberala hållning,men kan inte heller förväntas ta en väldigt hård linje. Staten skall inte styras av kyrkan,men kyrkan borde vägleda politikerna.

Vill man sedan välja att vara en kristen politisk aktivistmåste man vara ödmjuk inför sanningen,Guds vilja och andra kristna syskon. Man kan inte ändra på vad Bibeln säger ens om andra kristna har agerat fel eller lurats av falska profetior.

Om man skall kalla någon till omvändelse måste man stå på stadig mark och förmedla sanning så man inte riskerar att ta till andra medel för att nå sina mål

Svara -   - 3/1-19 17:10 -


David Billström

Svar till JL.

JL,

om du inte kan eller vill svara på frågan om Bibeln är Guds ord (se tidigare kommentar) så har vi i nuläget inte förutsttningar att kommunicera över bibliska frågor.

Det är helt meningslöst.

Bibeln varnar oss för "värdelösa stridigheter" 1 Tim. 6 och att "inte strida om ord till ingen nytta, till fördärv för dem som hör på." 2 Tim. 2

Du utger dig för att vara kristen och därför är frågan berättigad. Om du inte tror att Bibeln är Guds ord så är det kanske där man skulle börja.

"Men en oandlig människa tar inte emot det som hör till Guds Ande. Det är en dårskap för henne och hon kan inte heller förstå det, eftersom det måste bedömas andligen." 1 Kor. 2:14

Är du född på nytt JL?

Är Jesus Gud?

Gud välsigne dig

Svara -   - 4/1-19 09:15 -


JL

Såg inte inlägget förrän nu. Frågar du mig, så är jag kristen utifrån min bekännelse. Det innebär att jag på alla sätt arbetar för Jesu rike på denna jord. Jag har inte den lagiskheten som ni/du har. Jag försöker hålla det enkelt som vår Herre gav oss som råd.

Du pratar om värdelösa stridigheter och adresserar mig. Om det är några i denna värld som håller på med värdelösa stridigheter så är det frikyrkliga i Sverige. Dricker man en öl är man inte kristen. Döps man inte exakt på det sättet som det står i bibeln så är man inte kristen. Listan bli lång. Meningen är att man skall få människor till Jesus. Att få folk till att följa Jesus. Men den frukten stämmer inte in i Sverige, tyvärr. Jag är själv uppväxt i frikyrklig miljö, så jag vet vad jag pratar om. Istället är det en lagiskhet som är abnorm och den får följder för hela kristenheten i Sverige. Man kan ta en liten lag om att hjälpa främlingar och byta ut en hel religion på den nivån är det. Så nej, jag är nog inte vad du kallar frälst. Jag är bara en troende kristen.

Svara -   - 4/1-19 10:44 -


David Billström

Svar till JL.

Du har fortfarande inte svarat på min fråga.

Så nej, jag är nog inte vad du kallar frälst. Jag är bara en troende kristen.

Vi har bott i Bosnien-Hercegovina två år. Vi har sett och hört på nära håll vad så kallade "troende kristna" soldater gjorde mot muslimer. Tex, två personer i församlingen mötte en man när vi evangeliserade. Han berättade att soldaterna med en kniv karvat ett kors på hans hjässa. Det läker inte pga att det är så tunn hud på hjässan.

Så din bekännelse "troende kristen" ifrågasätter jag därför vad du menar. Så mycket sataniska saker har gjorts och görs i "kristendomens" namn.

JL, är Guds kärlek utgjuten i ditt hjärta genom den Helige Ande, som Rom. 5 talar om?

Svara -   - 4/1-19 11:13 -


David Billström

Svar till JL.

Ursäkta, men vill skriva igen JL.

Jag växte också upp i frikyrka, men höll på att missa Gud, i den frikyrkliga miljön. Men i 19 års åldern mötte jag Gud hemma, genom syndanöd som ledde till omvändelse. Och då fattade jag helt plötsligt. Jag mötte Jesus.

Har du verkligen blivit frälst eller kanske du är frälst men någon bitter rot har slagit rot i ditt hjärta? Mycket händer ju under ens livstid och frestelse till tex besvikelse på människor drabbar oss alla.

I vilket fall, så vänd om till den första kärleken till Jesus. Han älskar dig. Låt han förlåta och läka.

Gud välsigne dig JL

Svara -   - 4/1-19 12:22 -


AnnMarie

Kils nytorp 666

Exakt så är det.Man kan riva upp himmel och jord för en öl eller en kjol som är 3 cm för kort! Även jag är uppväxt i en frikyrklig miljö!

Svara -   - 4/1-19 13:10 -


JL

Svar till David Billström.

Ja Jesus är Herre. Jag älskar min Kung som Mose älskade Gud. Mer än mitt eget huvud hoppas jag.

Har du verkligen blivit frälst eller kanske du är frälst men någon bitter rot har slagit rot i ditt hjärta? Mycket händer ju under ens livstid och frestelse till tex besvikelse på människor drabbar oss alla.
Nej, jag är bara en dålig förlorare, gillar inte när saker går fel håll. Och fel håll går det. Jag har fortfarande kvar tron på Jesus men tror inte längre på frikyrkan som någon bra miljö. Så frågar du frikyrkliga så är jag nog inte frälst, du verkar inte tycka det. Jag är glad att det är Kungen som dömer och inte ni.
Kristna jobbar för att göra folk till Jesu lärjungar. Det gör inte frikyrkorna tycker jag om man ser till frukten. Mångt och mycket arbetar alltså frikyrkorna och dess ledare för islamiseringen och globaliseringen. Grejen med frikyrkans handlande är ju att den bryter ner kristna formeringar samtidigt. Många frikyrkliga bryr sig inte om detta, då de inte ser dessa som frälsta. På detta sätt angriper man kristendomen och går alltså islams vägar. Om ni skulle kunna ta fram den där kärleken som ni så gärna pratar om och lägga den på alla de som tillhör Kungen istället för att döma dem, så hade det nog fungerat bättre.
Jag är egentligen på bloggen för att accepterar er bekännelse till Jesus, men i mångt och mycket delar jag inte ert sätt att tolka bibeln. Därför är jag här. Jag hoppas med en dåres envishet att ni skall börja upprätta det första budet.

Svara -   - 4/1-19 14:05 -


Bengt

Är du omvänd j l ?

Har du lämnat dig åt Gud ?

Svara -   - 4/1-19 14:20 -


David Billström

Svar till JL.

Sakta i backarna JL. Dra inte alla över en kam. Är väl medveten om frikyrkans problem, men jag gör vad jag kan, och kritiserar inte bara som ngn idealist.

Vad gäller dig så vet jag inte, därför jag frågade dig. Fick du grepp om vad jag vill föra fram från Bosnien-Hercegovina erfarenheten? Att vi kommer snabbt ut på tunn is om vi bara pratar om bekännelser och inte leverne/erfarenhet.

Är regelbundet ute bland de ofrälsta och förkunnar evangelium. Vill dra människor främst till Jesus, inte till kyrkan i första hand.

Är en hel del som vi frikyrkliga behöver vakna upp över och vända om ifrån. Ledarskap har störst ansvar.

Islam ska vi stå emot. Muslimer som människor ska vi älska och erbjuda evangelium till.

Svara -   - 4/1-19 15:03 -


JL

Omvänd på vilket håll? Missonsomvänd, Alliansomvänd, Svenskakyrkanomvänd, Pingstomvänd, Baptistomvänd osv. Man kan hålla på i en evighet. Hur skall jag veta hur din tro ser ut?Jag ser inte det på samma sätt som er. Jag ser det som att alla människor som tror att Jesus är Herre är omvända. Det inkluderar protestanter, katoliker, ortodoxa och även de Jehovas vittnen som kan erkänna mig som en broder(vilket aldrig har hänt vad jag vet)

De är de omvända. De som erkänner bekännelsen till Jesus Kristus. Det är ju det som är lösen. Sedan kommer ju det alltid finnas tolkningsfrågor och andra skillnader. Men nu till det fina, det gör att jag lätt kan se vilka som är mina bröder i Jesus och vilka som inte är det. För inom alla förgreningar av Jesu skara så finns det en gäng fariséer med sin tolkning av lagen.

Svara -   - 4/1-19 15:11 -


JL

Svar till David Billström.

Är väl medveten om frikyrkans problem, men jag gör vad jag kan, och kritiserar inte bara som ngn idealist.

Nu är det min tur att fråga. Upprätthåller du det första budet? Om du anser dig att försöka upprätthålla det första budet, hur manifesteras det?

Svara -   - 4/1-19 15:21 -


Bengt

Har du vänt dig bort från synden och

Från ditt eget ?

Svara -   - 4/1-19 15:36 -


Bengt

Och vi ska med Guds hjälp hålla alla

Tio budorden

Svara -   - 4/1-19 15:38 -


David Billström

Svar till JL.

Då frågar jag dig.

Menar du: "Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig" eller "...du skall älska Herren, din Gud, av hela ditt hjärta...."

Om 1) "inga andra gudar" - vadsomhelst kan bli en avgud. Pengar, ens fru, mat, jungfru Maria, påven.... Får alltså rannsaka sig själv i ljuset av Guds ord, den Helige Ande och samvetet.

Om 2) "Älska Herren, din Gud" - "Vi älskar honom därför att han först älskade oss" 1 Joh. 4:19 När man tar emot Guds kärlek så flödar det över till ens omgivning.

Svara -   - 4/1-19 17:14 -


David Billström

Svar till JL.

Jag ser det som att alla människor som tror att Jesus är Herre är omvända.

Du ser det som...Stor skillnad på vad du ser och på vad Bibeln ser det som.

Tex "Inte skall var och en som säger 'Herre, Herre' till mig komma in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Faders vilja." Matt. 7:21

Svara -   - 4/1-19 17:24 -


Bengt

Omvändelsen innebär inte olika saker i

Olika samfund

Svara -   - 4/1-19 19:32 -


Martin

Bengt En fråga:

Du undrar om JL vänt sig bort från synden, sitt eget.

Sedan säger du att vi med Guds hjälp ska hålla de tio budorden.

Om vi som lärjungar misslyckas i vår strävan, vad, enligt dig , händer då?

Svara -   - 4/1-19 19:54 -


Bengt

Vi misslyckas alla här i jordelivet

Hur mycket vi än vill.sluta synda klarar vi

Inte det

Vi faller

Gång på gång

Men får börja om igen

Svara -   - 4/1-19 22:29 -


Tomas N

Svar till JL.

Med den Helige andes ledning vill jag ge en kommentar på det du skrivit JL

Du skriver att du med en dåres envishet hoppas vi skall upprätthålla budet.

Om man skall sammanfatta det du brukar skriva så innebär buden som du förmedlar som av allt att döma skall bedömas som profetiska.

Vi skall inte bara älska Gud,men också hata de andra gudarna och gå emot dem som praktiserar all denna tro. Dessutom är frikyrkan utdömd tills dess de omvänder sig och vi alla enligt ditt ord skall uppvisa tecken på att hålla det första budet om man skalll dra en liknelse vid Johannes döparen.

Kanske är du en Johannes döparen av idag och alla som låtit sig påverkas av liberal flykting politik och därmed sekundärt tillåtit islamisering är dagens fariseer. Det behöver vi begrunda. Men om vi skall lyssna på dis så hade du behövt visa på en större djup oich bredd av att ha förstått Guds rike och känna Jesus.

Vi kan och skall inte ge oss in på att bedöma andras relation med Gud,men en synlig frukt brukar vara att man antingen visar på en synlig frukt att man känner Gud eller är ärlig med att man håller på att lära sig och är i början

Dina bud och bibeltolkning andas väldigt mycket gamla förbundet och köttsligt tänkande med oförlåtelse,vrede ,hämnd och förbannelser.

Jag påminner än en gång om att nåd och förlåtelse är något som köttet inte vill,men som är nödvändigt i Jesu efterföljelse och ett omvänt hjärta. Och det betyder INTE att man nödvändigtvis måste vara en som försepråkar stor invandring eller är en feminiserad man eller liberal/vänster.

Men som omvänd och pånyttfödd får man på övernaturligt sätt förmågan att älska människor som Gud gör och att kunna ge den nåd men själv fått ta emot.

Kristen efterföljelse är inte att hålla första budet. Det är ett hån mot Jesus att gå tillbaka till stentavlorna. Lagen är grunden,menfrälsningen och undervisningen kommer genom Sonen och ingen annan.

Enligt Romarbrevet 7 så är det inte bara ett misstag att gå tillbaka till lagen efter att ha fått ta emot och blivit undervisad om frälsningen i nya förbundet,utan kallar den som vill både leva i nåden och lagen för äktenskapsbrytare. Det är allvarligt och Fariseerna var onda ,då de inte tog emot den levande Messias därför att Mose lag gynnade dem,fast de inte kunde följa den

Den som hellre vill tillbaka till lagen gör så genom att de har ett icke omskuret hjärta och inte älskar andra människor som Gud gör. Judarna ville gallra bort andra männsikor genom att de som kollektiv kunde lagen bättre än hedningarna och jag skulle säga att de som inte är judar,men ändå vill "gallra bort" svagare individer genom lagiskhet gör det för att de känner att de är bättre än andra och inte vill ge nåd till de som begått större misstag än man själv gjort.

Vilket också är ett feltänk,för den som faktiskt har mera disciplin får själv en större välsignelse av detta;MEN bara om man har förstått ,tagit emot och kan ge vidare den nåd som Gud ger. Nåden är inte tänkt att leda till an slappare hållning ilket också Romarbrevet skriver om.

Många har gjort om nådens evangelium till en revolutionär vänsterideologi,men när Jesus säger" Många som varit de första skall bli de sista och vice versa" så betyder inte det att ALLT i människolivet skall vändas upp och ned. Gud är fortfarande en ordningens Gud som förespråkar styrka,vishet och mod. Endast detta att högmod är en stor fiende till människan och Gud väger in sådan synd i ekvationen .

I denna tid behövs andens ledning över vägen framåt för Kristi kyrka och folk. Må de bra ledarna få större vishet och Gud resa upp nya ledare och att alla rannsakar sig om man hjälper eller ställer till med villospår eller avfall

Svara -   - 4/1-19 23:12 -


JL

Svar till David Billström.

Om 1) "inga andra gudar" - vadsomhelst kan bli en avgud. Pengar, ens fru, mat, jungfru Maria, påven.... Får alltså rannsaka sig själv i ljuset av Guds ord, den Helige Ande och samvetet.

Mose fick i uppdrag av Gud att utrota en hel stam. Det var för att de fick Israels folk att tillbe en annan gud. Alltså ren tillbedjan. Var tror du Gud gör med den som får det Svenska folket att tillbe en annan gud?

Det första budet handlar om Gud, att han vill vara den enda Guden. Vår Gud kräver att vi skall jobba för han och vara lojala. Kristendomen är ingen självcentrerad religion, kristendomen är en Gudscentrerad religion. Så även ifall du kanske inte tillber andra gudar(religioner) så är du ändå skyldig att vara lojal emot Gud genom att skydda ditt folk ifrån andra religioner. Men så har det inte varit i Sverige. Många kristna har använt några versar för att hjälpa in en annan gud. Och till min stora förvåning har de till och med blivit rusiga av det. Mått bra alltså.

Om en profet eller drömskådare träder fram hos dig, utlovar ett tecken eller under och vill övertala dig att tjäna andra gudar,

380 pastorer ljög in den andra guden i ett upprop. Tvingade församlingsmedlemmar att tjäna den andra guden. Många av dessa sitter kvar säkert på sina platser. Dessa är alltså klockrena falska profeter. Då frikyrko- folk i gemen vägrar att upprätthålla det första budet, så utgår jag ifrån något är väldigt fel. Jag är livrädd att frikyrkan får fäste i länder som Slovakien mfl, då jag är rädd för att resultatet blir islamisering och sönderfall av den kristna kyrkan. Så illa är det.

ty Herren, er Gud, vill sätta er på prov för att se om ni verkligen älskar Herren, er Gud, av hela ert hjärta och med hela er själ

Testet är gjort och resultatet har vi.

Svara -   - 4/1-19 23:21 -


Bengt

Få frikyrkliga är nog positiva till islam

Däremot älskar alla människor
Har du j l kärlek till människor?

Svara -   - 4/1-19 23:33 -


JL

Kristen efterföljelse är inte att hålla första budet. Det är ett hån mot Jesus att gå tillbaka till stentavlorna. Lagen är grunden,menfrälsningen och undervisningen kommer genom Sonen och ingen annan.

Där är vi överrens, alltså att frälsningen kommer från Jesus. Frälsningen kommer ifrån TRON på Jesus. Det första budet gäller fortfarande dock. Precis som att man inte skall stjäla, ljuga osv. Eller menar du att det är OK att bryta dem med?

Jesus sa följande, alltså den levande Guden sa följande:

"Du skall älska Herren Gud av hela osv.."

Inte GT alltså utan Jesus själv. NT.

Läs sedan vad det står om falska profeter

Om en profet eller drömskådare träder fram hos dig, utlovar ett tecken eller under och vill övertala dig att tjäna andra gudar

Det är ju vad som hände. 380 pastorer gadda ihop sig och hävdade att vi var tvungna till att ta emot den andra guden. Att lagen sa så. De övertalade människor att ta in den andra guden i Sverige, kyrkorna och i hemmet. Lagiskt. Då passade lagen minsann.

Men läs sedan vad som gäller kring kärleken till Jesus

ty Herren, er Gud, vill sätta er på prov för att se om ni verkligen älskar Herren, er Gud, av hela ert hjärta och med hela er själ

Och svaret på detta vet vi nu. Själv älskade ju jag Jesus, och när uppropet kom gick jag raka vägen till källan och konfronterade han. Då pekade jag på kärleken till Gud, alltså det första budet. Han pekade på lagen. Och det gjorde nästan alla i frikyrkan. Jag fick arga blickar i kyrkan, i det läget insåg jag att något inte stämmer. Inte med alla men generellt. Kärleken till Gud verkar saknas.

Svara -   - 4/1-19 23:51 -


JL

Svar till Bengt.

Få frikyrkliga är nog positiva till islam
Ändå så blev det som det blev. I övrigt är jag ganska trött på dina insinuationer.

Svara -   - 4/1-19 23:55 -


David Billström

Svar till JL.

JL,

från min sida så lägger jag ned kommunikation med dig nu. Verkar inte leda någonstans. Kalla mig vad du vill, men var inte för snabb i din dom. Ett råd på vägen är att du ser upp, så du inte går i egen mänsklig kraft.

Gud välsigne dig JL

Svara -   - 5/1-19 09:08 -


JL

Svar till David Billström.

Jag har inte kallat dig något, men jag kallar dem som islamiserat landet för falska profeter. På frukten känner du trädet.
Gud välsigna dig med.

Svara -   - 5/1-19 09:17 -


Bengt

Men det finns även frikyrkliga som älskar

Gud

Och frikyrkliga som älskar människor

Vi ska ju älska både Gud och människor

Svara -   - 5/1-19 09:23 -


Bengt

Tror få kristna medvetet islamiserar Sverige

I varje fall i frikyrkan

Svara -   - 5/1-19 09:25 -


JL

Svar till Bengt.

Tror inte det heller, men på frukten känner du trädet. Något är fel kan jag bara konstatera. Och jag tror varken du eller jag gillar situationen. En falsk profet behöver inte veta om att han är en falsk profet.

Enligt min analys är ju det för att frikyrkan vägrar erkänna det första budet. Och som jag sa, jag erkänner att Jesus är Guds son, och jag vill att Sverige skall bevaras kristet. Med de kristna högtiderna osv. För att göra det så krävs det att man håller det första budet. Men när jag säger detta kommer det svavelosande floskler från kristna. Som säger att de jobbar för Kungen:
* Man kan inte hålla det första budet
* Det första budet gäller inte längre
* Vi är rasister om vi håller det första budet
* Sverige har alltid haft invandring
* Sverige har aldrig varit kristet
osv.
Kärleken till Gud är borta anser jag. Man bryr sig inte längre om att världen är insläppt. Läs i Gal, här står det uttryckligen vad det handlar om:
21Svara mig, ni som vill stå under lagen: har ni inte hört vad lagen säger? 22Där står skrivet att Abraham fick två söner, en med sin slavinna och en med den fria kvinnan. 23Men hans son med slavinnan var född efter naturens ordning, sonen med den fria kvinnan tack vare ett löfte. 24Häri ligger en djupare innebörd: de två kvinnorna är två förbund. Det ena kommer från berget Sinai och föder sina barn till slavar, det är Hagar. 25Sinai är ett berg i Arabien men svarar mot det nuvarande Jerusalem, som ju lever i slaveri tillsammans med sina barn. 26Men det Jerusalem som finns i himlen är fritt; det är vår moder, 28Ni, bröder, är löftets barn, liksom Isak. 29Den gången förföljde han som var född efter naturens ordning den andre som var född på ett andligt sätt, och så är det också nu. 30Och skriften säger: Driv bort slavinnan och hennes son. Slavinnans son skall inte ärva tillsammans med den fria kvinnans son.
Valet stod mellan lagen och kärleken. De allra flesta valde lagen. Valet är gjort och går inte att ändra.

Svara -   - 5/1-19 10:28 -


Bengt

Men alla de tio budorden är viktiga

Lika viktiga

Och vi ska älska både Gud och människor

Svara -   - 5/1-19 12:06 -


Tomas N

Fyra år har gått sedan pastorerna har skrivit uppropet för främlingsvänlig politik och emot Sverigedemokratisk och liknande politik.

Skall man vara till nytta och vara en röst till rannsakan och riktningsändring så måste man stå på fast mark och tala i sanning och kärlek. Min bedömning som jag skrivit många gånger är att hela etablissemanget inkl frikyrkan i Sverige sitter i samma båt och gör enligt samma konsensusbeslut som är gammal svensk tradition . Idag ligger trycket hårt ifrån globala makteliten hårt att verka för globalisering och förbereda för antikrist.

Sverige har bland Kina och vissa andra visat sig vara framstående i sin användbarhet just genom en koplicerad kultur av konsensus ,självförnekelse och högmod. Detta i kombination med de goda egenskaperna av intelligens och arbetsmoral.

Men inte alla i Sverige vill vara kvar i den tidigare socialistiska och nu nyliberala tankegångarna och samhällsstruktur. Därför växer Sverigedemokraterna och ett motstånd mot åsiktsdiktatur ,men även konkret globalisering som slår hårt mot många

Den sanna kyrkans väg framåt står högt på en troende kristens liv och prioriteringslista.Gud själv vill att många skall bli räddade till slut och gå igenom prövningarna som ligger framöver. Därför spelar det roll vad vi gör och säger,vi har möjligheterna att bygga något som består i evighet

Till signaturen JL

Du har länge dömt ut detta pastorsupprop och i den mån att det haft en varnande effekt så har det redan gjort sin uppgift..Jag tror att även du behöver varnas i det att du håller de ansvariga enligt lagens princip och med särskilt med att använda siffran 380 som en slags magisk siffra ,som kan kommas att slå tillbaka på dig själv och alla som hakar på i denna lynchmobb

Vidare så använder du gärna Jesus egna ord om bedömning av trädet och frukten och gör dig därmed in på 3 ,e budets område. Du använder inte Guds namn felaktigt,men du är okunnig om djupheterna i Guds ord och smutsar ned dyrbara och viktiga delar av Guds ord som du använder till vanära. Du är blind för vilken slags frukt du själv bär.

Man kan inte vara så fokuserad på andra fel att man vägrar rannsaka sig själv innan andra gjort sitt. Var och en skall själv ta ansvar för sitt och även ta till sig undervisningen om flisan och bjälken i ögat som är en av Jesus viktiga undervisningar

Du bryter mot bud 6 enligt Jesus ord om att missunsamhet,stridigheter,hat och mord egentligen är en gradvis ökande mått av samma ande och som är av den onde(Jfr Kain)

Du bryter även emot bud 9 med falskt vittnesbörd du du blir en anklagare av bröderna i frikyrkan. Istället för att konstruktivt påtala den politiska influensen av kyrkan,så anklagar de för lögn utan att se skillnad på medveten lögn och att vara missledd. Även ger du kyrkan ansvar för islamisering vars skuld ligger på politiker.

Dina upprepade uppmaningar av att hålla första budet bär en konstig frukt. Jesus kallar oss att följa honom. Vi lär känna Gud genom Bibeln och undervisningen om lagen och GT ger oss ett djup. Men den som väljer att fokusera på lagen har vänt Jesus ryggen.

Även så gäller lagen i sin helhet och inte en i taget. Lagen och Mose s tidsera är en skuggbild av det som skulle komma som man läser bäst om i Hebreerbrevet

2019 är här en chans att blicka ut över ett nytt år med rannsakning och sökandet efter sanning och sin kallelse. En chans att omvända sig fran gammalt och gå in i en förnyelse . Molnen tornar upp sig på horisonten på många sätt och den som inte släopper tag om onödig last riskerar att gå förlorad enl Hebreerbrevet 12

Maning till uthållighet

1 När vi nu har en så stor sky av vittnen omkring oss, låt oss då lägga bort allt som tynger och särskilt synden som snärjer oss så hårt, och löpa uthålligt i det lopp vi har framför oss. 2 Och låt oss ha blicken fäst på Jesus, trons upphovsman och fullkomnare. För att nå✱ den glädje som låg framför honom uthärdade han korset, utan att bry sig om skammen, och sitter nu på högra sidan om Guds tron. 3 Tänk på honom som fick utstå sådan fiendskap från syndare, så att ni inte tröttnar och tappar modet.

4 Än har ni inte gjort motstånd ända till blods i er kamp mot synden. 5 Och ni har glömt uppmaningen som talar till er som söner:

Min son, förakta inte Herrens fostran

och tappa inte modet

när han tuktar dig,

6 för den Herren älskar tuktar han

och han agar var son

han har kär.✱

7 Det är för er fostran som ni får utstå lidande. Gud behandlar er som sina söner. Vilken son blir inte fostrad av sin far? 8 Får ni inte fostran som alla andra, då är ni oäkta barn och inga riktiga söner. 9 Vi hade våra jordiska fäder som fostrade oss, och vi hade respekt för dem. Ska vi då inte så mycket mer underordna oss andarnas Far så att vi får leva? 10 Våra fäder fostrade oss en kort tid så som de tyckte var rätt, men Gud gör det för vårt bästa, för att vi ska få del av hans helighet. 11 För stunden verkar ingen fostran vara till glädje utan snarare till sorg, men för dem som har tränats genom fostran ger den längre fram frid och rättfärdighet som frukt.

12 Styrk därför kraftlösa händer och svaga knän. 13 Gör stigarna raka för era fötter✱, så att den haltande foten inte går ur led utan i stället blir frisk. 14 Sök frid med alla och helgelse, för utan helgelse kommer ingen att se Herren. 15 Se till att ingen går miste om Guds nåd och att ingen bitter rot får växa upp och skada och smitta många. 16 Se till att ingen är sexuellt omoralisk eller oandlig som Esau, som sålde sin förstfödslorätt✱ för ett enda mål mat. 17 Ni vet att när han sedan ändå ville ärva välsignelsen blev han avvisad. Han fann ingen möjlighet att ändra sig✱, trots att han sökte välsignelsen under tårar.

Guds välsignelse!

Svara -   - 5/1-19 12:42 -


AnnMarie

Det är mycket här som blir tjatigt och återkommer gång efter gång.Inte bara det om pastorsuppropet.Det som är minst lika allvarligt detta är att många kristnas frälsning ifrågasattes offentligt ifall de röstade på fel parti men det vill väl många sopa under mattan och tysta ner!!

Svara -   - 5/1-19 13:31 -


Katrina

Jag gillar inte heller att vissa frågasätter andras frälsing. Kanske ska granska sig själv först innan man dömer andra

Sen folk får rösta vilket parti de vill, det är deras rättighet, vi har yttrandefriheten kvar och det ska vi vara tacksamma för.

Svara -   - 5/1-19 13:45 -


Katrina

Svar till Tomas N.

16 Se till att ingen är sexuellt omoralisk eller oandlig som Esau, som sålde sin förstfödslorätt✱ för ett enda mål mat.

I Esau ser jag en liknelse om Judas Iskariot, som sålde sin arvslott som apostel för trettio silverpenningar.

Svara -   - 5/1-19 14:29 -


JL

Svar till Tomas N.

Tomas

du går på person, i detta fall mig. Jag går på strukturella ting. I detta fall oviljan till att upprätta det första budet. Så fort jag nämner detta så går flertalet in i skyddsläge och tar det personligt.
Dina upprepade uppmaningar av att hålla första budet bär en konstig frukt.
Om jag säger att man skall älska Gud och det får konstig effekt hos dig, ligger felet hos mig då?
Det är en fullkomligt logisk utkomst att frikyrkan islamiserar landet anser jag. Inget konstigt alls. Ni(frikyrkan) har skapat en struktur som förgör kristendomen. Först går man in och dömer eventuella kristna strukturer som icke kristna. På småsaker som om man döptes som barn eller vuxen. Vägrar att inse att det är tron på Jesus som definierar en kristen. Inte hur eller när dopet skedde eller andra småsaker. På så sätt slår man splittring i kristenheten. Man attackerar alla som inte har exakt tolkning av småsaker. Om ord. Splittringen syns även på alla samfund som drivs upp. Fokus ligger inte på att samla människor kring Jesus, att samla ett helt folk kring Jesus. Att ge folket hopp. Istället är det en självcentrerad version där man skall göra allt rätt enligt lagen för till himlen skall man.
Så nu står vi där, med skägget i brevlådan. Det vi sått får vi nu skörda. Den frihet i Jesus vi tagit för givet kommer nu bli tagen ifrån oss, nu när vi bjudit in odjuret.

Svara -   - 5/1-19 14:54 -


JL

Och på tal om lynchmobb så är den enda lynchmobb jag sett varit den som vill se mitt blod när jag stod emot uppropet. Jag står ensam med en hel drös bibelbroilers emot mig.

Svara -   - 5/1-19 15:00 -


Bengt

Det kan bli en mycket stor väckelse bland

Muslimer i Sverige framöver

Det är ingen omöjlighet

Svara -   - 5/1-19 16:04 -


Tomas N

Svar till JL.

Jag lägger alltid vikt på att inte angripa personligt och kan inte se att jag gjort det här heller. Men kritik och bedömning av ens ord och handlingar inom de kristna gemenskapen är Bibliskt påbjuden och behövs. Inte så att man gör det med glädje,men när det handlar om att försöka reda ut saker och att sanningen skall urskiljas så hamnar man ofta där.

Du stakar ut en farlig väg och det har jag försökt att pålysa och varna för. Inte av personliga skäl utan för det gemensamma som jag tar på allvar. Din brist på att ta emot tillrättavisning och kritik talar för sig själv. Du kanske tänker att andra får omvända sig först och sedan kan frågan tas upp igen kanske.

Det känns tyvärr som det står i Bibeln om att kasta pärlor för svin. Men jag har iallafall skrivit en allmän vädjan till att inte låta sig dras med i en missnöjesrörelse på grund av andras fel.

De andliga spelreglerna är att sträva efter sanning ,rättfärdighet,kärlek och nåd och att ta ansvar för sig själv först. Vidare så är den kristne ledd av den Helige Ande som blandad med Bibelkunskap skall leda oss i alla frågor. Där vi går fel har vi möjligheten att omvända oss.

Jag tvår mina händer både från denna missnöjesrörelse och också från den etablerade frikyrkans politiskt korrekta liberalism i fråga om flyktingpolitik. Det finns tusentals människor i denna grupp som redan tror på Gud eller är intresserade och de förtjänar att bli ledda av bra ledare med god teologi och bli ledda in i kristen efterföljelse

Vi behöver alla se upp så att vi inte hamnar eller stannar kvar i sandlådan eller skyttegravarna. Mycket bra dialog har jag läst i frågan på andra ställen på internet och jag är övertygad om att flera kristna ledare fått upp ett större ljus i frågan,men det fortsätter att vara ett kontroversiellt ämne .

När det gäller Nådens evangelium så är det inget som man skall gå in och ändra på. De som inte vill ha med Jesus att göra eller ändrar på Honom till en egen version är de som antingen vill behålla sin synd eller sådana som har fått fel uppfattning om vem Jesus är.

Jesus är ingen Hippie och den stereotypen har nog hindrat många från att bli kristna eller att helt enkelt bli en typ av kristen som är mera dragen åt det kulturkristna hållet som ger utrymme för ett världsligt och köttsligt leverne.

Den som inte känner den Bibliske Jesus har chansen att göra det idag och få sitt liv förvandlat. Om man har blivit snärjd av andra kristna eller religiösa människor till en felaktig bild och format sitt liv och sin teologi därefter så finns chansen att omvända sig

Svara -   - 5/1-19 20:20 -


David Billström

Svar till Tomas N.

De andliga spelreglerna är att sträva efter sanning ,rättfärdighet,kärlek och nåd och att ta ansvar för sig själv först

Viktigt det du är inne på Tomas N. Vi kommer in på motiv och drivkraft, sådant som är dolt för omvärlden. För man kan ha rätt i mycket men ändå vara fel ute. Här får vi alla rannsaka oss utifrån Jak. 3:14-18

"Men om ni har bitter avund och stridslystnad i ert hjärta, så ska ni inte skryta eller ljuga emot sanningen. Sådan vishet kommer inte från ovan utan är jordisk, oandlig och demonisk. För där det finns avund och stridslystnad, där råder också oordning och allt möjligt ont. Men visheten som är från ovan är först ren och sedan fridsam, mild, villig att ge med sig, fylld av barmhärtighet och goda frukter, fri från partiskhet och hyckleri. Och rättfärdighetens frukt blir sådd i frid åt dem som skapar frid."

Vi kan vara tydliga och frimodiga men i en anda av ödmjukhet och inte reaktionärt och stridslystnad, bitterhet.

Må HERREN hjälpa oss alla här. Vägen är smal men HERREN är med oss på vägen.

Svara -   - 6/1-19 08:38 -


JL

Lite frikyrkobroilers i ett nötskal.

Jag påtalar ett problem, i detta fallet att frikyrkan har deltagit islamiseringen av Sverige. Jag påvisar varför man även har gjort detta. Vad som är problemet och hur man löser detta. Då händer följande:
* Bengt frågar ifall jag är frälst och frågar även om jag älskar människor
* David insinuerar att jag har avund och stridslystnad och bitterhet
* Tomas hävdar att jag bryter massor av bud och är ute på tunn is. Att det känns som att kasta pärlor för svin
Och sedan säger ni att jag skall ha kärlek till människor?
Kolla här. Det finns en anledning till att frikyrkan inte drar folk. Och jag tror att ni har varit ett levande exempel här. Det är svårt för mig att avgöra om det är ett andligt fel eller världsligt. Vi får låta Jesus avgöra detta, personligen håller jag mig ifrån frikyrkan, för jag känner av att det är en dömande lagisk miljö och man vägrar upprätthålla det fösta budet. Nu är jag en ganska luttrad person, som är van att få skit så jag tar inte åt mig så mycket. Men jag förstår att om ni håller på sådär så kommer människor må dåligt kring er.

Svara -   - 6/1-19 11:14 -


AnnMarie

Svar till JL.

Dina tre punkter fick mej att småle.Precis så är det.Man får dagligen be om beskydd från fariseers surdeg samt också,vilket är viktigt att be om beskydd över eventuella felaktiga böner som beds (sådana som ska få oss att rätta oss i det ledet)!!😀😁

Svara -   - 6/1-19 11:59 -


Tomas N

Svar till JL.

Du kan konsten att underhålla och vända och vrida på saker. Men du glömmer en sak.

Sökare,agnostiker ,ateister får inte samma bemötande som kristna som finns inne i gemenskapen och förmedlar konstiga läror och avfall.

Där förespråkar också Gud själv ett allvar. Falska läror och profeter måste konfronteras. Oftas finns någon form av lyssnande och man bibehåller respekten.

Men du vägrar lyssna av olika anledningar trots situationens allvar.

Hoppas ni gläds över den goda gemenskapen i missnöjesrörelsen och att humorn och applåderna ger glädje.

Men imorgon och framöver så fortsätter allvaret som vi alla lever under.

Korsets väg är ofta en otacksam väg

Svara -   - 6/1-19 15:11 -


vanessa

Svar till JL.

Amen!

Svara -   - 6/1-19 16:32 -


Leif

Svar till Tomas N.

Thomas, det är lönlöst att tillrättavisa mer, men du har gjort ett gott försök🙏 😪!

Jesu frid...

Svara -   - 6/1-19 17:06 -


Leif

Svar till Tomas N.

Ursäkta att jag stavade ditt namn fel men kommentaren var tänkt till dig Tomas N! 😇

Svara -   - 6/1-19 17:08 -


Bengt

Du j l är då alltså med i svenska kyrkan?

Eller inte någon alls

Du skrev väl själv att du inte ansågs som

Frälst

Är du det så är det verkligen glädjande

Jag är inte perfekt

Jag är med i en frikyrka

Ingen där är perfekt

Vi har alla fel och brister

Svara -   - 6/1-19 20:17 -


Bengt

Hursomhelst j l

Gud välsigne dig rikligen

Jag vill önska dig allt gott

Svara -   - 6/1-19 20:20 -


Bengt

Och förlåt mig om jag sårat dig j l

Svara -   - 6/1-19 20:30 -


Leif

Svar till Bengt.

Du visar en fin sida hos dig Bengt när du vill hålla relationer rena från sår.

Det är en Guds frukt i ditt liv, men att fråga någon som inte gör mycket annat än skjuter hejvilt på kristna syskon som älskar Jesus om denne är frälst eller ej är ingen sårande fråga utan en helt relevant fråga. Jag vet heller inte svaret på frågan eftersom han aldrig har visat sådana tendenser som en levande kristen bör ha?

Han visar heller inte den minsta lilla vilja att vara ödmjuk och trevlig mer än endast mot någon som hållt med hans kalla attityd.

Han kommer att hamna i tuffa prövningar framöver pga sin stolthet, men vi ber för JL, så att han finner den rätta vägen.

Svara -   - 6/1-19 21:45 -


Bengt

Ja det är viktigt att vi gör det

Är inte bra att bli bitter

Det är en stor fara i det

Ingen perfekt församling går att hitta

Någonstans

Svara -   - 6/1-19 22:00 -


Erik S

Intressant att följa diskussionerna här, gällande falska profeter. Här kommer ett litet inlägg i detta ämne.

Vad gäller det "stora uppropet" från Swärd och Grenholm som fick 380 pastorer att skriva på, att kristna/frälsta inte skall rösta på SD, är både märkligt och symtomatiskt för vår tid. Varför är det "katastrof" att rösta på SD, men att rösta på socialismen eller kommunismen är helt ok? Detta har lagt en tjock filt av "otäck ande" över frikyrkan. Skulle alltså kommunismen vara så mycket bättre än SD? Mycket märklig uppfattning.

Dock är av tradition och ohejdad vana många av frikyrkans medlemmar socialister. Så har det varit länge. Dessa är det väldigt svårt att få att tänka i andra banor-om man nu vill det. Så Grenholm/Swärd spelar nog på gamla invanda "strängar"-då får man stort gehör.

Grenholm tillhör ju den klick i landet som bejakar liberalteologin/ersättningsteologin och är ansvarig för en hel del konstigheter-och denna person ställer Swärd upp, tillsammans med? Ursäkta, men då måste man fundera ett tag. Att läsa deras bok "Jesus var också flykting" - en mycket konstig titel f.ö-är ju en märklig upplevelse. Det är rena vänsterpropagandan-för att inte säga extremvänster-propaganda. Går inte att säga, att denna bok ger några större positiva "vibbar".

I och med den stora invandringen till landet, så får vi per automatik stort inflöde av muslimer. Skulle detta vara så oerhört positivt för landet? Vi vet ju agendan som EU och FN har. Vi ser ju med all önskvärd tydlighet, vad som håller på att hända i Sverige-om man nu vill se det-muslimska kriminella gäng, som ställer till väldigt mycket skada i samhället. Många yngre radikaliseras i fängelserna. IS-krigare får komma tillbaka hit och får förtur till lägenheter, får läkarvård, tandvård, gå hos kuratorer(om dom vill) och får generösa bidrag av skattemedel. Nu är det på förslag att dessa "krigare" också skall få ta hit anhöriga-fruar och barn, betalt av våra skattemedel. Är det så väldigt få, inom kyrkan, som inser faran i detta? Ja tydligen. Man anser att en kommande väckelse skall lösa alla problem som finns, eller? Tyvärr är jag inte så säker på det-att vi får se en massväckelse bland muslimer alltså.

En del kommer att bli frälsta-tack och lov-men i samma utsträckning kommer motståndet och förföljelsen mot oss kristna att öka kraftigt. Vi befinner oss nu, i "lugnet före stormen". Hur många är medvetna om det?

En annan allvarlig sak, är att frikyrkan låtit RKK ta över "rodret", vilket är långtifrån positivt. Även pingst har ju skrivit på, genom SKR, att ta hänsyn till RKK:s uppfattningar i olika ämnen! Förre pingstledaren P Hörnmark, har ju också varit nere i Rom och bugat för påven-kom sen och tala om falska profeter! Vi har många, alltifrån SvK ledning till ända in i våra frikyrkor-alltifrån radikalfeminister till ockultism och New Age!

Detta och en hel del annat gör att kyrkan borde rannsaka sig själva ganska noga, vad man sysslar med. Är det verkligen så oerhört positivt med massinvandring av muslimer? Hörde för ett tag sen, en f.d israelisk toppdiplomat, som i många år arbetat i Netanyahus innersta krets, han har också arbetat i Vita Huset och var personligt bekant med bl.a både Clinton, Obama och Trump-vad han hade att säga, går nästan inte att skriva här. Kan bara säga att han allvarligt varnade Sverige för den utveckling som är på gång!(jodå, han är frälst och andedöpt, reser runt jorden och predikar ett rent evangelium och med hans kunskaper och insikter så blir man verkligen skakad)

Måste nog ge signaturen JL en poäng, för hans/hennes uppfattning. Även om inte allt stämmer till punkt och pricka. Vi behöver nog inte leta alltför långt bort, för att hitta våra "falska profeter", och fler kommer dom att bli. Och kanske kommer deras budskap att bli subtilare och subtilare. Vi får be för varandra så att vi inte tappar focus på den rätta tron på vår väg hem. Vi står inför allvarliga tider. (hoppas nu ingen tar illa upp av detta) Mvh

Svara -   - 7/1-19 10:13 -


Bengt

Bra det du skrev Erik s

Är inte säkert att dom 380 är medvetna om

Vad dom skrev under på egentligen

Blev nog en dominoeffekt

Såg att namn var med som man kände till

Var nog mycket på grund av.feghet som

Många skrev under

Tyvärr

Svara -   - 7/1-19 11:26 -


Thomas

Svar till Erik S.

Tack Erik S, för insiktsfulla ord i frågan! Även jag reagerade starkt när Grenholm lanserade sin bok och kampanj "Jesus var också flykting" och jag håller med dig att Swärds naivitet förvånar. Grenholm använder konsekvent Bibeln som ett politiskt instrument och det är sällan som han berör vad den kristna tron egentligen handlar om. Mer skada en nytta har den familjen gjort i Jesu kropp, är min personliga uppfattning.

Uppenbarelseboken beskriver hur odjuret från jorden, dvs falska profeter förleder de troende bort från Gud, inte bara nu utan under hela kyrkotiden.

Och jag såg ett annat vilddjur komma upp ur jorden. Det hade två horn som ett lamm men talade som en drake. Det utövar det första vilddjurets hela makt inför det och får jorden och dess invånare att tillbe det första vilddjuret vars dödliga sår hade blivit läkt. (Upp 13:11-12)

Observera att vilddjuret från jorden alltid samarbetar med vilddjuret från havet. Mao, kyrkoorganisationerna samarbetar med regeringar och maktcentra, vilket är precis vad vi ser (aborter, invasionen av muslimska män, klimatskojet och även vår världsbild)!
Kyrkorna stödjer regeringarna och ber tom för deras framgång i förtryckandet av de sanna kristna, vi som är friköpta i lammets blod.

Svara -   - 7/1-19 11:37 -


Erik S

Just det, håller med dig! Ha en bra dag, i Herrens väldiga nåd!

Svara -   - 7/1-19 11:55 -


Bengt

Men det finns sanna kristna även i kyrkorna

Men det kanske är bäst att lämna dom snart

Svara -   - 7/1-19 12:00 -


AnnMarie

Svar till Bengt.

Nej de är/var kanske inte medvetna men vid det här laget borde de förstå och be om förlåtelse men det kan vi nog inte räkna med då de förefaller att vara helt blinda och stolta!

Svara -   - 7/1-19 12:21 -


AnnMarie

Svar till Bengt.

Ja det är nog bäst men jag förstår att en del är livrädda för att lämna ljumma och döda församlingar dit man går åtminstone på söndagarna för att sitta av en predikan

Svara -   - 7/1-19 12:29 -


David Billström

Verkligheten är komplex och vi måste lära oss att kunna hålla flera bollar i luften samtidigt och inte bara köra på en tvärsäker linje i alla lägen för det blir omoget och verklighetsfrämmande (men kan vara enklast många gånger).

Tex migrationsfrågan. Den är komplex. En del behöver definitivt skydd och hjälp. Blundar man för det så är man inte rotad i verkligheten. Å andra sidan, om man blundar för att det finns de som kommer hit med onda planer och vill påverka enligt deras riktning, blundar man för det, så gör man det väldigt enkelt för sig själv men mycket svårt för kommande generation.

Så i detta med sant vs. falskt så behövs urskiljning för det är försåtligt. Och att man börjar med sin egen attityd och sedan gärna gör något gott också och inte bara tycker, är en bra början.

Vad det gäller sant vs. falskt så vet vi att Bibeln alltid är sann, den behöver vi inte ifrågasätta, men vilket Bibelord i vilket sammanhang är en helt annan femma. För även djävulen kan och citerar Bibeln. Det gjorde han när han frestade Jesus i öknen. Därför behöver vi urskiljning och det är inte alltid lätt.

Må Gud hjälpa oss allesammans framåt. Vägen är smal men Jesus vill hjälpa sin församling.

Han har alltid lösningen för sin församling som tex till de 7 församlingarna i Uppenbarelseboken. Må vi höra vad Anden säger och var och en ta sitt personliga ansvar.

Jesu frid

Svara -   - 7/1-19 12:41 -


Erik S

Svar till Bengt.

Kan nog ligga något i det du skriver här, broder. Vi får i alla lägen be om andlig vishet. Saknar vi det, så får vi utbe oss det från Herren. Och det är ju tryggt. Mvh

Svara -   - 7/1-19 12:47 -


Bengt

Jo det oväntade skrämmer många

Att bryta upp

Några av dom kanske kan be om förlåtelse

Ändå

Men inte alla

En del av dom kanske ångrat sig och

Bett Gud om förlåtelse

Svara -   - 7/1-19 12:50 -


Jessica

Svar till AnnMarie.

Jag håller med dig AnnMarie. Jag kan tycka att det vore på sin plats att be offentligt om ursäkt.

Man skrev under två saker. För det första att SD spred lögner ang den stora invandringen. För det andra att vi absolut inte hade för generös invandring. Dessutom fanns en andemening att det inte går att kombinera att vara en pånyttfödd kristen och samtidigt rösta på SD.

Nu inser fler och fler när verkligheten tränger sig på, att det kanske var fel att skriva under.

Svara -   - 7/1-19 17:07 -


Leif

Svar till Erik S.

Varför är det "katastrof" att rösta på SD, men att rösta på socialismen eller kommunismen är helt ok? Detta har lagt en tjock filt av "otäck ande" över frikyrkan. Skulle alltså kommunismen vara så mycket bättre än SD? Mycket märklig uppfattning

Jag tycker inte alls att det är märkligt eftersom SD fortfarande förknippas med nazister och rasister, Obs!!!! Jag tycker personligen inte att det är värre med SD än något annat riksdagsparti, så hoppas att ni ser dessa rader innan ni hugger på som vanligt!

Jag säger bara att just därför är det katastrof i många kristnas ögon att rösta på SD. Det är värre med nazismen och rasism än socialism och t.o.m kommunism enligt flertalet förskräckta. Och jag kan bara säga att när man har en sådan inställning så är det också helt förståeligt.

Sen blir det väldigt tjatigt och entonigt även från dig Erik med det här frikyrkoklagandet! 😪

Jag tror att detta klagande från många av er här inne är värre än den kanske något överdrivna flyktingvänligheten som tydligen verkar vara den värsta fälla en kristen kan hamna i?

Ge er!

Svara -   - 7/1-19 17:30 -


Bengt

Mycket handlar ju också om vilka människor

Som kommer hit

Dels att det är så många muslimer

Dels att det är människor som inte sköter

Sig

Som våldtar bränner bilar och annat

Och som är terrorister och isanhängare

Man har varit naiva

Svara -   - 7/1-19 18:52 -


Leif

Svar till Bengt.

Visst har det varit naivt men det är inte frikyrkorna som styr landet utan det är demokratiskt folkvalda politiker!

Dvs majoriteten av det svenska folket!

Frikyrkofolket är en mycket liten del av denna majoritet, kanske ca 2%?

Svara -   - 7/1-19 19:37 -


Leif

Svar till Leif.

2% var nog att ta i oerhört mycket?

Svara -   - 7/1-19 19:39 -


Bengt

Jo så är det

Svara -   - 7/1-19 20:30 -


Jessica

Svar till Leif.

Du har helt rätt Leif, i att det är politiker som styr landet, inte frikyrkofolket.

Men vi, som troende, ser verkligheten i ytterligare en dimension, i den andliga. Vi vet att det inte är kött och blod som vi strider emot. Vi känner till vad Bibeln säger om ändens tid. Vad som står i Uppenbarelseboken. Att vi ska bli förföljda, etc, med tex tanke på islam.

Detta kan vi inte begära att ofrälsta politiker ska veta. Men det vet ju tex de 380 pastorerna, och vi andra.

Därför är det kanske inte konstigt om vi som är troende ser på det här med den stora invandringen allvarligare.

Svara -   - 7/1-19 21:09 -


Bengt

Jo just det att det handlar om så många muslimer

Det hade ju varit något helt annat om det

Varit en stor mängd kristna som kommit

Istället

Svara -   - 7/1-19 21:14 -


Bengt

Vilket dom 380pastoterna säkert föredragit

Svara -   - 7/1-19 21:16 -


Leif

Svar till Jessica.

Invandringen är från Gud Jessica!

Svara -   - 7/1-19 22:04 -


Bengt

Kanske inte den extrema mängden muslimer

I så fall något för att vi.ska vakna upp

Svara -   - 7/1-19 22:12 -


Erik S

Svar till Leif.

Käre vän, jag tar din kritik med upphöjt lugn. Du får tycka precis vad du vill, det är ok. Om SD förknippas med nazism, så borde V förknippas med kommunism och S med nazism-precis som SD-men det är det tyst om. Eftersom S och V tillhör den sida som har rätt "värdegrund" och innefattar floskeln "allas lika värde". Dit tillhör också MSM, SvK och en del andra, bl.a en del av frikyrkorna. Med andra ord tillhör dom den grupp som ibland kallas globalisterna. Detta ger dom en fribiljett till att se ner på alla andra som har avvikande mening. Nog om detta.

Att många frikyrkor är ute på "hal is" vad gäller både ledning och s.k "verksamhet", det är vi väl inte bekänta av om vi blundar för eller? Hur skall vi annars få ordning på problemen om ingen påtalar det hela? Tycker det är sunt att flera här inne reagerar på konstigheterna! Heder åt dom! I stället för att blunda och jamsa med. Vår kamp är som bekant inte mot kött och blod.......

En del av varför det inte händer mer andligt sett, är att det inte står rätt till i församlingarna. (jag har varit med så länge, så jag vågar ha en uppfattning om detta) om någon inte gillar denna min uppfattning så är det upp till dom.

Ta nu inte detta personligt, broder, jag respekterar din uppfattning. Vad vi kan vara eniga om, är nog att vi behöver gå in i bön för att få ändringar till stånd och få Guds verk på offensiven. Ha en bra kväll! MVH

Svara -   - 8/1-19 18:21 -


Fredrik Fregoran Göransson

Alla människor är inte perfekt äkta eller falsk goda eller onda och alla religioner. Och det inser att det är inte perfekt med moral eller åsikter och delar inte med onda som vill göra fel saker döda och har dålig moral detta är som är röra på människor som är förvirrade och rädd för grupptryck vad dom tycker det är moraliskt eller omoralisk

Svara -   - 8/1-19 18:48 -


Bengt

Det har blivit så mycket av lagom i svensk

Kristenhet

Och så lite av andens verk

Så mycket av.religiositet

Svara -   - 8/1-19 19:24 -


Leif

Svar till Erik S.

Jag tar det inte personligt Erik, men vi ser det hela på lite olika sätt. Att förmana dem som det handlar om är en sak men att ständigt tjatande klaga på alla sina egna syskon som tillhör en frikyrka är inte från Gud, så får du broder säga vad du vill!

Och det om SD och många kristnas syn på dem med förskräckelse var bara något jag svarade på om läget som det är och varför många ser det som katastrof, inget konstigt i mina ögon. Själv har jag som sagt inte riktigt den inställningen utan ser alla dagens riksdagspartier som pest eller kolera för vårt land, och jag vill inte ha någon av dessa sjukdomar!

Däremot kommer Gud ändå oavsett vad vi tycker att använda riksdag och kommande regering för att ordna till en allt större nöd, och denna nöd är Guds nåd till frälsning för många!

Vi kristna behöver älska varandra och vara sams sinsemellan för att kunna vara de redskap som Gud vill kunna använda i kommande krissituationer. Det fungerar inte att ständigt klaga på mig såsom fördärvare av detta land bara för att jag tillhör en frikyrka av viss anledning.

Det är Jesu kärlek vi behöver sprida och inte slarvigt felriktad kritik. Jag tillhör dem som avskyr islam och new age, men och är fullständigt emot riktningen mot NWO och den världskyrka som många kyrkor och samfunds ledarskap har tagit steg emot, men!

I den situation som råder just nu där jag bor så är det svårt i min kallelse att kämpa helt ensam så därför är jag ändå med i den enda frikyrka som finns på orten eftersom där ges möjlighet för mig att tjäna och påverka. Det kan jag inte i ensam regi.

Mvh Leif...

Svara -   - 8/1-19 20:10 -


Bengt

Ja det är nog många som är i din situation

Leif

Svara -   - 8/1-19 20:21 -


AnnMarie

Svar till Leif.

Visst vore det ju fint om vi kristna kunde vara sams och stå enade för att kunna vara redskap som Gud kan använda i kommande krissituationer men hur ska det gå till om alla kristna är uppryckta då vilket du och många andra kristna tror??

Svara -   - 8/1-19 21:36 -


David Billström

Svar till Leif.

Leif,

I samhället så ser vi mycket av feminismen (säga vad man vill om det) men i församlingen så har det yttrat sig så att det har blivit fult att vara en gudsman. Att tala tydligt och att leda (självklart i kärlek det måste ju såklart tilläggas i denna förvirrade värld) har blivit fult. Bröderna i församlingarna har många ggr. blivit "förkvinnligade" (nytt ord? :) ).

Talar med detta inte om man vs. kvinna utan konstaterar bara fakta, att männen i församlingarna, som ska gå ut i spetsen och leda verket tydligt och fast, de lyser många ggr. med sin frånvaro.

Kan detta vara en av frikyrkans problem som behöver belysas idag?

(Eftersom kommentarer på denna blogg många ggr. är så låga, så har man inget seriöst att bidra med utan bara vill läsa in sina egna tankar i det jag skrev så gör dig helst inte besväret).

Svara -   - 8/1-19 21:57 -


Leif

Svar till AnnMarie.

Det är många år som redan har slösats på tjafs och klagan bland kristna då man istället kunde samarbetat och varit dessa redskap.

Ja, jag tror på ett uppryckande eftersom Bibeln säger så, men har aldrig sagt exakt när, utan mitt mål är att vara ett Jesu redskap och göra så gott det går varje dag ända tills det sker oavsett om det sker ikväll eller inte alls innan jag dör!

Svara -   - 8/1-19 21:58 -


Bengt

Kanske kan ligga en del i det David

Svara -   - 8/1-19 22:06 -


Leif

Svar till David Billström.

Jag tror mest att det är hela samhällets problem, men visst! Personligen har jag väl sett "feminismens" framfart även inom kyrkan, mest inom Svk, men inte så oerhört överdrivet inom de frikyrkor där jag har varit, mer på andra håll. Visst ser jag brister och svagheter också här men inte värre än att det med Guds hjälp och kärlek går att bearbeta, även om det tar sin tid.

Guds Ord måste få större plats och helighetsförståelse i våra samlingar så tror jag att "feminismen" får ge vika och rätt ordning inställer sig vad man nu menar med det. Men enligt mig så har en man och kvinna speciellt utvalda områden där man mer än på andra områden fungerar som smort.

Svara -   - 8/1-19 22:15 -


David Billström

Svar till Leif.

Tack för din feedback broder.

Svara -   - 9/1-19 06:52 -


JL

Har varit borta ett tag från tråden då jag tycker jag har sagt det mesta som behövs i frågan. Men måste säga till Bengt, jag har inget agg till dig alls och du var förlåten redan innan du bad om förlåtelse. Dock, att det just var du som bad om förlåtelse är inget förvånande.

Dock ligger diskussionen lite efter sin tid, en sådan här diskussion skulle vi haft innan vi släppte in en annan gud. Falska profeter är alltså människor som arbetar för en annan Gud i ett syfte. Till skillnad ifrån soldater så krigar alltså falska profeter genom att släppa in andra Gudar, alltså genom att konvertera folket och på så sätt få människor från Gud. Falska profeter kan jobba på många sätt vilket frikyrkan inte förstår. I frikyrkor verkar det mest handla om ha en bokstavstrogen lära, men vi ser ju hur det gick. Rakt in i fällan.
Skyddet emot andra religioner är första budet. Tills dess att de som bekänner Jesus som Herre upprättar detta, så får vi helt enkelt se på när andra gudar tar över. Och, om möjligt några vill börja följa vår Herre och bli hatade av världen, alltså för att upprättat det första budet, så har vi ganska mycket världsligt att ta itu med.

Svara -   - 9/1-19 09:24 -


JL

Leif skrev:

Invandringen är från Gud Jessica!

Nej, invandring kan både för och emot gud. På frukten känner du trädet.

Svara -   - 9/1-19 09:58 -


Bengt

Jag skulle tycka det var bra om en hel del kristna svenskamerikaner kom till

Sverige

Överhuvudtaget önskar jag att det blir mest kristna som invandrar framöver

Till vårt land

Svara -   - 9/1-19 11:51 -


Leif

Svar till Bengt.

Det vore väl trevligt men jag tror inte majoriteten av svenska folket som håller på att gå evigt förlorad blir så mycket mer frälsta för att fler kristna kommer hit, måhända en del.

Utan det som nu framöver behövs är bl.a just det som kommer genom invandringen av islam och dess följder med våldsamheter. Gud har kallat hit dem för att vara en Guds hammare 🔨 till väckelse.

Snart kommer en del av svenska folket att verkligen inse skillnaden mellan kristendom och islam. Men förhoppningsvis vaknas det också över att hindustiska och buddhistiska religioner är av ondo!

Först och främst är det Jesus det svenska folket behöver, inte bättre tider!

Svara -   - 9/1-19 12:20 -


Tomas N

Svar till JL.

Falska profeter är de som opererar i det övernaturliga och inte förmedlar det Gud vill . Skalan är bred och det är alltifrån de som är väldigt medvetna och till de som är lurade och ofta följer och tjänar Gud rätt ,på många områden,men blir använda till att förmedla lögn.

Så begreppet falska profeter är ingen lätt sak att hantera. Förutom varningar behövs herdeskap och teologisk kunskap hoss ledare att bena ut vad som gäller

Att döma på frukten gäller både ens gärningar på längre sikt,men egentligen mycket mera den synliga frukten på hur en människa är och den är lättare att bedöma. Eftersom frukten av en tjänares verk kan vara liten om man går en obekväm väg och förbereder för andra t ex.

Hur skall kontrollerandet av upprätthållandet av första budet kontrolleras tänker du? Skall man ha ett stenaltare eller något annat fysiskt som lätt kan kontrolleras.

Det behövs också sägas igen att det problemet som finns idag är inte att frikyrkan omvänder sig och öppnar för islam. Problemet är en stor migration som ger problem och sätter spår. Begreppet den andre guden är en tveksam term då det finns många avgudar och några mer eller mindre kristna sekter. Islam har ingen särställning på det sättet .

Det krävs en högre kunskapsnivå än din för att vara till hjälp i den här frågan. Den politiska motsåndsrörelsen mot islamisering och globalisering har respekt på flera punkter ifrån mig ,men jag vill inte gå i armkrok med dem i allt och särskilt inte när det gäller Jesu efterföljelse.De som är kristna i den gruppen behöver få höra ebvangeliet och bli vägledda på rätt sätt.

De i kyrkan som älskar och följer Jesus är mina bröder och systrar även om dem delvis lyssnar på tidens ande om globalisering och migration. Än så länge kan det finnas en gemenskap. Några i etablerade kyrkan har velat dra en gräns för att avskilja nationalister och globaliseringskritiker ifrån kyrkan. Jag tror inte den gränsen och dikes skall grävas djupt utan att vi skall sträva efter enhet och växande i kunskap.

Om diket grävs djupt och det blir en knivskarp separation i detta,vem skall vi då följa och vilken teologi? Skall du vara en sådan ledare JL? Kanske har du fått en sådan kallelse?

Jesus kallar på enhet mellan kristna,men separation ifrån falska evangelier så det gäller att ha både kunskap och diplomati för att göra rätt beslut.

Vi behöver inte självutnämnda profeter som splittrar och omvändelse är nyckelordet. Omvändelse gäller alla på de områden där det behövs och Helige ande leder till det eller genom andra människor för den som inte vill lyssna

Svara -   - 9/1-19 14:21 -


Jessica

Svar till Leif.

”Invandringen är från Gud Jessica”.

Ser du den som Guds straff, eller rent av en välsignelse?

Det finns ju de som menar att det är bättre att skörden kommer hit till oss i stället.

Undrar bara Leif. Vill inte bråka.🌸

Svara -   - 9/1-19 14:59 -


Bengt

Jag har hört ifrån en omvänd newageare att

Ungefär 3 miljoner i Sverige håller på

Med new age

Det är fler än som är muslimer

Det är också något mycket allvarligt

Svara -   - 9/1-19 15:25 -


Bengt

Och det är så viktigt att vi förtröstar på Gud

Inte på människor

Inte pastorer och ledare

Inte politiker

Människor kan lura oss och bedra oss

Men Gud gör inte det

Svara -   - 9/1-19 15:54 -


Leif

Svar till Jessica.

Nej, jag ser det inte alls som Guds straff utan som Guds nåd för det svenska folket.

Gud vill att svenskar och övriga som bor i detta land skall börja åkalla Jesus istället för alla andra gudar många ropat till under senare tid. Man har nu under lång tid t.ex mediterande ropat till yogan och alla möjliga liknande avgudavarianter efter frid.

Många ovisa ledare har avfärdat varningarna om islam och alla andra religioner.

Nu har Gud tillåtit den frid det svenska folket har ropat efter komma in i form av bl.a just islam, som är ett med yogans onda andemakter. Det är bara det att de nu kommer i olika skepnader, men det är samma gäng av onda andar och demoner.

Detta är också frukten av de humanister och ateistiska röster som skrikit ut frihet från Gud och religion m.m....

Jesu frid...

Svara -   - 9/1-19 17:16 -


Leif

Svar till Jessica.

Nu vill Gud att vi tydligt skall förstå skillnaderna med Jesus och andra gudar!

Gud kunde straffa hela Sveriges land omgående och helt rättfärdigt på momangen men, nu låter Han en slutlig nåd först komma till oss ett tag så att folket kan omvända sig från själviskhetens dyrkan och all annan avgudadyrkan.

Senare kommer straffet för Sverige och dem som vägrar omvändelse, just nu är det än så länge en tid av nåd.

Svara -   - 9/1-19 17:23 -


JL

Det behövs också sägas igen att det problemet som finns idag är inte att frikyrkan omvänder sig och öppnar för islam. Problemet är en stor migration som ger problem och sätter spår. Begreppet den andre guden är en tveksam term då det finns många avgudar och några mer eller mindre kristna sekter. Islam har ingen särställning på det sättet .

Nu är inte jag någon historiker, men kring 1850 så var alla protestanter i Sverige. Ifrån att 100% med sin mun( inte med sin ande) var kristna, så har vi alltså gått fel håll anser jag. New age är precis som någon säger en annan gud, islam är en annan osv. Vilken avgud som tar över beror endast på vilken av avgudarna som är starkast.

Och nu kommer vi till frikyrkans problem, lite repertoar kanske. Frikyrkans ovilja till att upprätthålla det första budet är del till grunden att vi släppt in så mycket problem. Frikyrkan var med om att förstöra det första budet rent politiskt och det finns absolut inget som talar för att frikyrkan skulle vilja upprätta det första budet. Vilket inte är annat än katastrof. Det första budet är försvaret och missionen anfallet.

Svara -   - 9/1-19 18:41 -


JL

Falska profeter är de som opererar i det övernaturliga och inte förmedlar det Gud vill . Skalan är bred och det är alltifrån de som är väldigt medvetna och till de som är lurade och ofta följer och tjänar Gud rätt ,på många områden,men blir använda till att förmedla lögn.

Om jag vill konvertera Sverige till islam och jobbar i kyrkorna är jag en falsk profet. Det behöver inte betyda att jag skall operera i det övernaturliga på något sätt. Man kan jobba i det världsliga i religioner. Det gör kristna genom att ge människor kläder och vård tex.

Du vilseleder människor med dina förenklingar och entydiga hänvisning till andlighet. Floskeln = Jesu rike är inte av denna världen är något av de största övergreppen på uppdraget jag vet. Jobbar man för Kungen, jobbar man för att göra FOLK till Jesu lärjungar inte på bortförklaringar.

Svara -   - 9/1-19 18:49 -


Erik S

Svar till Leif.

OK, tack för klarläggande, jag förstår. Ha det fint. MVH

Svara -   - 10/1-19 05:01 -


Tomas N

Svar till JL.

Att förstå och leva i både det naturliga och övernaturliga och Guds rike är svårt och man lär sig hela tiden. Många har gjort misstolkningar åt olika håll i detta,men det är ändå det största mysteriet i attt vara kristen och också det absolut bästa vi har fått från Gud.

This gospel of the kingdom shall be preached into all nations,then the end shall come.

Riket som Jesus kom med,där vi får nåd evigt liv och blir kallade till tjänst.

Även om sådana som Micael Grenholm gör sin egen tolkning av vad superandlighet,så kommer det goda från Gud från samma håll,så jag har ingen rätt att hata honom för det eftersom vi har alla fått allt i Guds rike gratis och genom nåd.

Men alla är kallade att söka sanningen och när vi tjänar tillsammans i olika grupper så kan det inte soreta för mycket i teologi.

Icke desto mindre så är Guds rike inte av denna värld och vi strider inte emot kött och blod utan emot andevärlden.

De fasla profeter som Jesus varnade för är de som kan förväxlas med sanna profeter. Världen i övrigt använder ett kristet språkbruk och kallar en del för profeter. Men det är de som ar potentialen att leda kyrkan fel som Jesus varnar för. Jag kan inte se att de som verar för en öppen flyktingpolitik är falska profeter i det stora hela även om de på den punkten i mina ögon har lyssnat på andra krafter.

Då är det tyvärr allvarligare med det som du förkunnar,för även om du har en sund omsorg om Sverige och emot islamisering ,så förkunnar du ett annat evangelium än det som Jesus och apostlarna förkunnade.

Du skrev tidigare att du är en dålig förlorare,det låter som en farlig grund och kanske samma som Muhammed själv var på en gång. Full av revanschlust och en inte så liten dos av nitälskan för Gud och emot avgudadyrkare

Ett råd från mig är att släppa hämndbegär och fel sorts nitälskan. Det som inte är lett av Guds ande blir inte bra och det som verkliogen är lett av Guds ande kan inte och behöver inte eldas på av mänsklig passion och envishet.

Men många kommer att falla för politiska rörelser idag ,även kristna och slutligen kommer avfallaet och antikrist

Svara -   - 10/1-19 23:13 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



New Age banar väg för Antikrist

New Age banar väg för Antikrist

Av Holger Nilsson  Under 1980-talet har vi mer och mer stött på uttrycket ”New Age”. Fortfarande så står dock många frågande inför vad New Age är för något, detta trots att miljontals världen över har blivit berörda, påverkade och indragna i denna strömning som nu sveper fram. 

13

Läs allt!


Vad jag tror på - Del 2

Christer Åberg berättar om sin tro. Del 2.

1

Läs allt!


De troendes uppryckande - Del 3

Christer Åberg intervjuar Holger Nilsson om de troendes uppryckande. Del 3 av 10.

7

Läs allt!


Kommer den som bytt kön till himlen?

Transsexuell

Kommer de människor till himlen som har bytt kön genom operation?

8

Läs allt!


Kristna TV-kanaler i Sverige

Kristen TV i Sverige

Det finns många bra svenska kristna tv-kanaler i Sverige. Både som går på satellit, kabel och webben! Här listas alla kanaler.

21

Läs allt!


Jesu trovärdighet bevisad genom hans uppfyllda förutsägelser!

Läsarmejl av nils Avgörande för den sanningshalt ett budskap innehåller, är dess talesmans Trovärdighet. Då Bibeln talar om Gud och människans eviga tillvaro, om Himlen och Helvetet måste dess upphovsman tålas att granskas.

4

Läs allt!


Vad jag tror på - Del 1

I den här videon berättar jag vad jag tror på. Detta är den första videon av flera delar.

1

Läs allt!


Kristna förföljs mer än någonsin

Open Doors World Watch List 2019

Bild: Open Doors. 

Open Doors årliga World Watch List om förföljda kristna visar att 2019 är värsta året hittills. Det är i särklass svåraste året sedan mätningarna startade.

20

Läs allt!


Syndares vän?

Vänner

Läsarmejl av David Billström Jesu är vår främsta förebild på att nå ut till människor som inte är troende. När Jesus vandrade på jorden så visste han vad som rörde sig inom människor som kom till honom. Han är densamme idag.

2

Läs allt!


En korsfäst McJesus på museum i Israel

Korsfäst McJesus

Bild: SVT. 

Protester i Israel mot Jani Leinonens "konstverk" McJesus som föreställer en korsfäst Ronald McDonald.

6

Läs allt!


Bered dig att möta Gud - Mannen som dödade Guds röst - Del 7

Romare

Av Hans Jansson, Uppsala 

”Vi vill leva, vi vill leva!” Jag minns ännu hur jag greps av en gränslös panikångest då jag hörde den obevekliga dödsdomen upprepas gång på gång.

0

Läs allt!


De troendes uppryckande - Del 2

Christer Åberg intervjuar Holger Nilsson om de troendes uppryckande. En serie i tio delar. Varje avsnitt är på cirka tio minuter långt. Del 2 av 10.

3

Läs allt!


Den oönskade - Del 17

Christer Åberg hälsar

Nu fortsätter jag med min omskakande och uppskattade följetong från min barndom. Berättelsen kommer öka sin intensitet och bli ännu mer dramatisk. Några mycket spännande och gripande avsnitt ligger nu framför.

0

Läs allt!


En tigande Jesus - Mannen som dödade Guds röst - Del 6

Romersk soldat

HANS JANSSON, Uppsala Herodes Antipas möter oss igen i den bibliska historien. Denna gång står han inför Jesus. Det hade då gått tre år sedan Johannes döparens halshuggning.

2

Läs allt!


Lögnen, falskheten och sveket

Lögnen av Annie Lööf

75

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Ondskans list - Mannen som dödade Guds röst - Del 5

Soldat

Av Hans Jansson, Uppsala Det vilar något ”listigt” och ondskefullt över Herodias agerande i det sammanhang vi beskriver. Det för mina tankar till vad som står i första Moseboken.

5

Läs allt!


Himlen TV7 intervjuar Christer Åberg

Christer är en känd bloggare bland både kristna och icke-kristna i Sverige. Han erbjuder Jesus som svar på aktuella samhälleliga och personliga problem. Programledare är Daniela Persin.

3

Läs allt!


Skapade till man och kvinna

Vad Gud har sammanfogat av Egon Mellin

Av Egon Melin Redan i skapelsen hade Gud bestämt, att det skulle råda könsskillnad i människosläktet. Därför heter det: ”Till man och till kvinna skapade han dem."

8

Läs allt!


Demoraliseringens gift

Läsarmejl av David Billström När man gör allt detta blir ett samhälle demoraliserat. Och ett demoraliserat samhälle är svagt. För människor har fullt upp med sina egna problem.

4

Läs allt!


Mannen som dödade Guds röst - Del 4: Guds röst

Av Hans Jansson, Uppsala Johannes döparen var Guds röst till i första hand judafolket, men också till den enskilde Herodes Antipas. Han sade ju också om sig själv: ”Jag är rösten som ropar i öknen”.

0

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

5

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 03, söndag 20 januari 2019 kl. 17:52

Jesus söker: Fabian, Sebastian!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Topp 10 antisemitiska handlingar 2018

Topp 10 antisemitiska handlingar 2018

Av Mikael Walfridsson Det här är en chockerande lista, som delades på organisationen ”United with Israel” hemsida. Den beskriver några av dom värsta antisemitiska och antiisraeliska handlingar, som det judiska folket upplevde i 2018. Det var ett år, där antisemitismen visade sitt värsta ansikte.

39

Läs allt!


Christer Åberg sjunger: Vem är Kungen i djungeln?

Måste bara ses! Christer Åberg sjunger och spelar ukulele sången: Vem är Kungen i djungeln? 

3

Läs allt!


Tio år sedan min fru Marie och vår son Joel dog

För tio år sedan den 21 december dog min fru strax innan klockan 12 på natten och vår nyförlöste son Joel dog sedan halvfemtiden på morgonen den 22 december.

1

Läs allt!


Senaste kommentarer


Kristinebergs-profetian stämmer med vår tid

- En profetia om den sista tiden!

Den gamla profetian från 1800-talet talar om att Jesus skall visa sig i ett berg i Sverige i den sista tiden och sedan på berget så att alla kan se!

13

Läs allt!


De troendes uppryckande - Del 1

Christer Åberg intervjuar Holger Nilsson om de troendes uppryckande. En serie i tio delar. Varje avsnitt är på cirka tio minuter långt. Del 1 av 10.

3

Läs allt!


”Gud välsigne abort och Förenta staterna i Amerika”

Läsarmejl av nils 

Abort - Mamma

En kvinna hade nu ett program Netflix Airs där hon hyllar abort, och avslutar med orden: "Gud välsigne Abort och Förenta staterna i Amerika", och sjunger och dansar till det.

38

Läs allt!


I helvetet plågas syndarna

Om du går till helvetet, kommer du plågas. Det är vad helvetet är till för. Precis som den rike mannen i Lukas 16, kommer du att plågas i lågor.  Alla syndare går till helvetet, och de går dit för att plågas.

102

Läs allt!


Nyfödda är redan ett ”ex”

Nyfödda är redan ett ex

Bild: Skärmdump från Facebook. 

Invånarna staden New York kan nu ändra sin könstillhörighet utan läkarintyg. Dessutom kan de till och med ändra på sina nyfödda barns könstillhörighet.

5

Läs allt!


Om du är född i fel kropp kan du bli född på nytt

Loui Sand

Bild: SVT. 

Louise Nelum Sandamali "Loui" Sand, 26 år, är en svensk handbollsstjärna som nu slutar att spela handboll för att utredas för könsdysfori. 

2

Läs allt!


Christian Bale: Tack Satan för inspirationen

Läsarmejl: Pelle Lind 

Christian Bale: Tack Satan för inspirationen

Bild: Från TV4. 

Pris för bästa manliga huvudroll gick till skådespelaren Christian Bale i filmen Vice, som tackade sin inspirationskälla: Satan.

43

Läs allt!


Amerika nyheter: Mikrochips inplanteras för valutahantering i Sverige

Läsarmejl av nils 

Microchip

I Stockholm, Sverige väljer 1000-tals att välja Handla med ett litet Micro. Chips, inplanterat under deras skinn.

55

Läs allt!


Den andliga världen i full aktivitet för en enda persons frälsning

Christer Åbergs mycket viktiga budskap om hur värdefullt en enda persons frälsning är.

1

Läs allt!


Det har med islam att göra

Det har med islam att göra

Läsarmejl av Stefan Eliasson På detta sätt rättfärdigar man sina handlingar. Louisa och Maren är inte unika, nyligen hittade man en massgrav med 34 halshuggna kristna i Libyen.

0

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 464 549 485 sidvisningar på Apg29! Apg29 har just nu 17 126 bloggartiklar, 93 249 kommentarer och 61 289 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp