Surfar nu: 346 www.apg29.nu

Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande

Mamma pappa barn

Enligt en lagändring ska i Frankrike ska föräldrar inte längre kallas. För "mamma" och "pappa" utan "förälder 1" och "förälder 2".

Varför kämpas det så hårt för att göra homosexualitet till en norm i samhället? Är det en av förberedelserna för att Antikrist ska kunna träda fram?

Allt som har Gud, Jesus och Bibeln att göra har under se senaste årtionden arbetas för att brytas ned. Man bereder väg för Antikrists framträdande.

Johannes döparen var en vägröjare för Guds son Jesus Kristus skulle komma. Nu i denna tid röjs det väg för den falske Messias Antikrist.

Men jag väntar inte på Antikrist, utan på Jesus som är mänsklighetens enda hopp. Låt oss med stor frimodighet predika att man blir frälst och född av Gud då man tar emot Jesus.

Jesus kristus kommer snart tillbaka!


Källa:

Tack för att du läser Apg29. DELA gärna till dina vänner. Du kan också stödja Apg29 genom att sätta in en valfri GÅVA på BANKKONTO 8169-5,303 725 382-4. På internetbanken går det att ställa in så att du automatiskt ger en summa varje månad. Men om du hellre vill kan du SWISHA in en frivillig summa på 070 935 66 96. Tack.


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades lördag 16 februari 2019 11:14 | #föräldrar #frankrike #homosexualitet #hbtq #svpol | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

105 kommentarer

Bengt 16/2-2019, 12:24

Sjukt

Svara


Bengt 16/2-2019, 12:29

Man kan inte ha två pappor eller mammor

Svara


SA 16/2-2019, 12:39

Helt galet , det är ju mamma och pappa , stackars barn 😢

Svara


SA 16/2-2019, 12:41

Helt sjukt , det är ju mamma och pappa , går inte ändra på , stackars barn 😢

Svara


Bengt 16/2-2019, 12:44

Det är ju precis som du skriver sa

Svara


Marie 16/2-2019, 14:53

Hur kan det bli så galet??

Svara


Alf 16/2-2019, 15:54

Jag kan inte se det som annat än ett ytterligare steg mot att upplösa familjeenheten. Satan vet att det är den sista trygga zonen för människan. Nä, framtiden för denna världen ser inte så ljus ut. Men det står ju redan skrivet att det ska bli så här, då kan vi ju inte heller förvånas på så sätt. Det verkar som att det är på väg mot att människan bara ska vara en viljelös, kontrollerad och övervakad chippad slav. Men mitt i allt detta mörker tror jag Gud gör något fantastiskt.

Svara


SA 16/2-2019, 16:02

SV till alf , precis , så är det , tragiskt men sant .,

Svara


JL 16/2-2019, 19:23

Typiska globalister. De har inverterat bibeln.

Svara


Tessy 16/2-2019, 20:07

Vem är ett och vem är två? Är det inte orättvist att bara en får vara ett?

Kanske blir så att de måste kallas förälder 1 och förälder 1😄

Vi lever i en mycket förvirrad tid. Inga rättesnören längre.allt suddas ut mer och mer

Svara


Sofia 16/2-2019, 22:07

Vi är på god väg även i vårat land.I svenska skolan och förskolan får vi pedagoger inte använda mamma och pappa om barnets föräldrar. Utan vi måste säga vårdnadshavare, vilken hemsk tid vi lever i! Allt går ut på att utplåna begreppet familj. Och i all fortbildning som ingår i arbetet vävs detta "hen" i texten det står inte han om en pojke och hon om en flicka.

Svara


Alf 16/2-2019, 22:14

Svar till Sofia. Så är det också. Det ska ju inte ens delas upp i flickor och pojkar. Det är som att man tar anstöt av själva skapelsen. Vi har sjunkit lägre än hedendom...

Svara


Katrina 17/2-2019, 08:47

vad ska man kalla mormor , morfar, farmor farfar i framtiden...föräldrers1 föräldrer 2..

Lilla Titti tittade ut och ropade till förälder1 "nu kommer förälder2s förälder1 på besök, hen har föräldrer 2 med sig."

Ursäkta litet fel där Lilla Titti var visst olämpligt och kränkade så det ska nog stå Lill Titti så att det blir mer könsneutralt.

Svara


Bengt 17/2-2019, 10:42

Snart ska väl även förnamn bli köns

Neutrala

Svara


JL 17/2-2019, 10:56

Svar till Alf.

Så är det också. Det ska ju inte ens delas upp i flickor och pojkar. Det är som att man tar anstöt av själva skapelsen. Vi har sjunkit lägre än hedendom...

Jag har ett förslag. Upprätta det första budet, då kommer människor som dessa inte ha något inflytande. Så länge som kristna människor inte vill följa det första budet så får vi ha det så här.

Svara


Katrina 17/2-2019, 11:07

Svar till JL.

Du har rätt i att första budet är viktigaste av alla bud, utan det är vi rotlösa.

Svara


JL 17/2-2019, 11:53

Svar till Katrina. Ja, men hur långt skall det gå innan alla förstår detta? Vi kan ju känna att detta är fel, alltså att avveckla familjen, men ingen gör ju något åt det. Och när kristna börjar fatta hur det ligger till, hur i hela friden skall de gå till? Makten vill ju redan nu ha ihjäl oss som det verkar. Vi skall föda noll barn och bytas bort.
Jag tror att jag får mer sympati ifrån Orban än vad jag får från de som styr Sverige i dagsläget.

Svara


Katrina 17/2-2019, 13:16

Svar till JL. Det verkar som folket sover, men nån gång kanske de vaknar, eller så fortsätten sin lilla törnros-sömn.
Visst finns det kritiska röster redan nu men tyvärr tystas de ner.

Svara


JL 17/2-2019, 16:36

https://www.kingofkingsconference.com/talare

Gick igenom deras talarlista, och självklart hittar vi Stefan Svärd där. Tillsammans med med en hel drös av 380 människorna. Detta är alltså en konferens för kristna ledare. Jag kan redan nu gissa mig till vad de kommer köra, ren globalist propaganda. Helt emot det första budet.

Jag vill påminna alla kristna ledare om det allvarliga att tjäna andra gudar. En ledare som tjänar andra gudar har förverkat sin rätt till att vara ledare. Om de missar sitt mål är upp till Kungen att bestämma. I GT så var det så allvarligt att de skulle stenas, så jag antar att de inte ligger så bra till.

Kristna ledare skall tjäna Herren Gud i allt de gör. Om en annan gud tjänar på deras tolkningar så är det fel, på frukten känner du trädet. Kristna skall inte vara inkluderande av andra gudar. Vår Gud är Herren Jesus, och han skall vi tjäna på alla sätt. Andlig och världsligt.

Jag ber till Herre Jesus att han skickar kristna präster från följande länder för att befria oss ifrån den globala misären. Vi kommer inte klara detta utan lojala, starka ledare som både andligt och världsligt står på vår sida.

Ni Herrens finaste från Slovakien, Polen, Ungern, snälla hör mitt kall, vi behöver hjälp! Kom till vår undsättning, hjälp oss upprätta det första budet.

Svara


Constantin 17/2-2019, 16:43

Sverige lär ju haka på så småningom. Att benämna någon utifrån kön är ju snart totalt tabubelagt.

Svara


Martin 17/2-2019, 17:41

Svar till JL.

Man kan verkligen fråga sig var frukten är av alla dessa konferenser. Ibland är de rent av skadliga för Guds Rike. Inom frikyrkan och är det populärt med profetkonferenser (?!), man ska alltså gå på konferens för att lära sig profetera. Outtalat är man en något finare kristen om man kan föra fram budskap från Gud. Men det är i själva verket tvärtom. Storheten ligger alltså inte i att profeten blåses upp till nån slags superapostel utan i att Gud är så stor att Han använder små människor. All ära till Herren! Dagens karismatiker har vänt på den här ordningen. Titta så stor JAG är att gud använder MIG!

De här konferenserna skapar naturligtvis inga profeter men de skapar självutnämnda och uppblåsta profeter. Människor som tror att de går fram med ett budskap från Gud medan det i själva verket var deras egna åsikter de förmedlar, paketerade i en religiös skrud. I värsta fall är de till och med påverkade av onda andar som spelar på deras högmod.

Här har du förklaringen till 380-uppropet. Jesus låg inte bakom det. Högmod (alltid detta förbannade högmod...) förhindrar dem att backa en millimeter och säga ett enkelt förlåt.

Svara


Bengt 18/2-2019, 00:50

Du kan ha rätt martin

Svara


JL 18/2-2019, 10:09

Svar till Martin.

Här har du förklaringen till 380-uppropet. Jesus låg inte bakom det. Högmod (alltid detta förbannade högmod...) förhindrar dem att backa en millimeter och säga ett enkelt förlåt.

Att Jesus inte låg bakom håller jag med om, något som kommer från Jesus kan inte vara en lögn, och de ljög.

Dock är jag helt säker till att det är högmod som förhindrar dem till att backa. I Sverige så har globalisterna en förmåga att infiltrera varje gren som är konservativ. Frikyrkan var en av dessa, polisen en annan.

Jag är alltså ganska övertygad om att några, men inte alla, inte är vad de säger att de är. När jag gick i kyrkan så hade vi en sådan ungdomspastor. Han var bog inte egentligen ens vad man kallar för kristen. Och det visade sig. När han fick sparken så började han hos polisen. Han var garanterat en sådan som hade en agenda och när jag kollade upp vilka han umgåtts med, så var det sådana som Sivert Öholm hade ögonen på.

Dessa tror jag har infiltrerat inte bara i Svenska kyrkan, utan även nu i frikyrkor. Det enda ni kommer märka av dem, är att de vägrar att upprätthålla det första budet.

Svara


AnnMarie 18/2-2019, 11:08

Svar till JL.

Det blir nog ännu värre i frikyrkoförsamlingar framledes då många "konverterat"till kristendom för att få stanna i vårt land.

Svara


JL 18/2-2019, 19:40

Svar till AnnMarie. Det är ju inte svårt att tänka sig ett samband, alltså att de har "konverterat". Om nu dessa ledare har den där DDR ådran Sivert varnande för så är det noga uträknat och planerat.
http://www.friatider.se/siewert-oholm-jackelen-maste-tala-ut-om-ddr-spionen
Det råkade dyka upp tiotusentals Afghaner och det är nog ingen slump att så många av dem har konverterat. Frågan är vilka som har konverterat och vilka som har "konverterat".
Dock kan vi veta vilka ledare som står på Guds sida, de lyser klart och starkt. De vill hålla det första budet, som alla kristna vill. De ledare som vill att vi skall tjäna andra gudar, de är falska profeter enligt bibeln.

Svara


JL 18/2-2019, 21:01

Tomas, jag orkade inte läsa mer än första meningen, jag utser dig till monologist.
Jag skulle akta mig för att gå ut på detta sätt och tala illa om ett helt gäng kristna ledare.
Då vissa av dem har en historia att ljuga för att tjäna andra gudar är dessa inte kristna ledare. Hur mycket de gärna nu vill vara det eller verka vara det. På frukten känner du trädet. Men kanske har du rätt. Alltså att jag skall akta mig, för de kan nog bli ganska farliga om deras position blir hotad.
Som jag har sagt tidigare, vi behöver hjälp. Vi behöver ledare som på alla sätt tjänar Jesus. Vi behöver inga andliga flumledare som med fina ord pratar om Jesus men politiskt jobbar för andra gudar. Vi behöver ledare som i Ungern, Slovakien mm, där ledarna tar detta på fullaste allvar:
Om en profet eller drömskådare träder fram hos dig, utlovar ett tecken eller under 2och vill övertala dig att tjäna andra gudar, som du inte känner, och om detta tecken eller under inträffar, 3skall du inte lyssna till vad en sådan profet eller drömskådare säger, ty Herren, er Gud, vill sätta er på prov för att se om ni verkligen älskar Herren, er Gud, av hela ert hjärta och med hela er själ. 4Herren, er Gud, skall ni följa, honom skall ni frukta, hans bud skall ni hålla, honom skall ni lyda, honom skall ni tjäna och hålla er till.
Nu är det så flera av att dessa har tjänat andra gudar politiskt, därför går det som det går. Det står klart för alla att se. Islam har tjänat på ledarna.

Svara


JL 18/2-2019, 21:46

men andliga ledare måste gå i linje med Bibeln och bekräftas av Anden och på god frukt.

Exakt. Deras frukt stinker. Och du stödjer dem. trots dina egna ord. Försök tänk lite själv i stället för att låta munnen gå.

Mitt jobb som en av de minsta, är inte att leda. Det är att välja ledare. Jag väljer bort dessa på grund av deras frukt. Jag har ingen lojalitet till dem.

Svara


JL 18/2-2019, 23:06

Det är ju där jag anser att du har något att fundera över. Det duger inte att likt Greta Thunberg 15 år bara protestera och säga att andra har fel,eller att komma med en retorik /propaganda/teologi som haltar så illa som din gör.

Dålig retorik? Och det kommer från killen som har monologer så långa att folk inte orkar höra svamlet. Jadu Tomas. Snacka om självmål.

Svara


JL 18/2-2019, 23:19

Och
teologi som haltar så illa som din gör
Jag har ingen teologi. Vilket du inte fattat. Jag ser på frukten, därefter avgör jag vad som är gott och vad som inte är gott. Det kan jag avgöra, som en av de allra minsta. Därefter följer jag ledare som har god frukt. Och jag väntar på att de skall dyka upp.
Däri ligger skillnaden. Du argumenterar för att följa något som ser bra ut, låter bra och verkar ha bra teologi. Men frukten stämmer inte överens med vad som sägs. Det stämmer inte överens med vad Herren säger om världen. Att världen skall hata oss. Världen hatar inte de 380, de hatar Orban.
Orbans folk är kristna och håller inte på att bli utbytta. Det Svenska folket är numera mer muslimskt och håller på att bli utbytt.
Där har du dina problem med DIN teologi, för du har en, det har inte jag.

Svara


Leif 19/2-2019, 01:57

Svar till JL.

Exakt. Deras frukt stinker.

Din fruktbedömningsförmåga är under all kritik JL. Du dömer fullständigt felaktiga domar över människor du varken träffat eller känner. Du vet t.ex förmodligen inte mycket mer om de flesta av de pastorer du dömt ut än att de personligen med en namnunderskrift har vittnat om att de har medlidande med människor som flyr svårigheter, för det är just det de har gjort och det vittnar fullkomligt tvärtemot vad du säger, de bär på en god och bra Andens frukt.

En av Andens frukter är nämligen kärlek och det har dessa många visat till skillnad från dig. De har visat att de har hjärtan fyllda med empati och som bryr sig om andra vilket absolut din frukt inte ens i närheten har visat. Ingen av dem vill heller att andra gudar skall komma in i landet och ta över så som du har ljugit och hittat på om dem.

Och dessutom svamlar inte Tomas som du säger. "Jag kan faktiskt på en punkt hålla med dig", (Tomas kan emellertid ha lite långa kommentarer.) ****:Korta gärna ner dem lite Tomas:****, men! Svammel är det verkligen inte utan Tomas är en tydligt pånyttfödd kristen som har ett smort sinne och skriver mycket ofta Guds vishet.

Svara


Leif 19/2-2019, 01:59

Svar till JL.

Exakt. Deras frukt stinker.

Din fruktbedömningsförmåga är under all kritik JL. Du dömer fullständigt felaktiga domar över människor du varken träffat eller känner. Du vet t.ex förmodligen inte mycket mer om de flesta av de pastorer du dömt ut än att de personligen med en namnunderskrift har vittnat om att de har medlidande med människor som flyr svårigheter, för det är just det de har gjort och det vittnar fullkomligt tvärtemot vad du säger, de bär på en god och bra Andens frukt.

En av Andens frukter är nämligen kärlek och det har dessa många visat till skillnad från dig. De har visat att de har hjärtan fyllda med empati och som bryr sig om andra vilket absolut din frukt inte ens i närheten har visat. Ingen av dem vill heller att andra gudar skall komma in i landet och ta över så som du har ljugit och hittat på om dem.

Och dessutom svamlar inte Tomas som du säger. "Jag kan faktiskt på en punkt hålla med dig", (Tomas kan emellertid ha lite långa kommentarer.) ****:Korta gärna ner dem lite Tomas:****, men! Svammel är det verkligen inte utan Tomas är en tydligt pånyttfödd kristen som har ett smort sinne och skriver mycket ofta Guds vishet.

Svara


JL 19/2-2019, 09:39

Svar till Leif.
Leif,
Jag är ingen ledare, jag kommer aldrig kunna bygga upp eller evangelisera. MEN, jag kan avgöra huruvida det som de stämmer håller i verkligheten, det vet jag att jag kan. Det är min gåva, men det kommer till ett pris. När 380 uppropet kom, så var jag den första att sätta i halsen. För lögn är inte någon av andens frukter.
Jag ser inte det du ser. De har behandlat sina minsta som trasor. De har gett dem i handen på fienden. Jag ser ondska växa. Jag ser endera inbördeskrig eller diktatur komma. Jag ser ett helt folk gå under. Jag ser en annan religion ta över. Och dessa människor har jobbat för detta i full maskin med bibeln i hand. På mindre än 50 år, så har frikyrkan och globalisterna lyckats med att islamisera ett helt land.
Och inte nog med detta, de vill ha kredit för det med. Pengar och anseende.

Svara


JL 19/2-2019, 09:55

Svar till Tomas N.

Jag tror inte många skulle hålla med i vad du säger om dig själv att du inte har en teologi/tro. Alla har sina uppfattningar och åsikter och alla som är troende har sin nivå av vishet/uppenbarelse eller brist därav.

Det som inte hjälper debatten alls är just sådana inslag som du kommit med under en lång tid dvs att"upprätta det första budet" . Det är okunnighet och brist på respekt att marknadsföra detta . Eller så är det en ide som kläckts fram i en miljö av mestadels politiska ideer och katolskk/ortodox tro där men är mycket mera fokuserad på en praktisk och enkel kristendom maserad på GT och dessutom skeptisk till NT och att det fungerar alls att praktisera den tidiga församlingen som Paulus och Lukas(apg) skriver om.

Det som däremot skulle behövas lyftas av både politiker,men även kyrkan är konkreta problem och lidanden som uppstått av den stora migrationen och där infödda fått lida. Där är hela åsiktskorridoren feg och partisk till förmån för främlingen och kyrkan inte bättre än de andra. Där behövs en förändring

Sådant kan också ske,men knappast om det enda man får höra är teologi i Jönssonlige nivå och en "kristen" motståndsrörelse och intiislamismrörelse som vill vrida tillbaka klockan 100 år eller bli som Ungern/Polen i ett ögonblick och ropar efter en stark ledare som vänder upp och ned på allt och rensar arenan. Det kanske blir en medborgarrörelse och med gula västar i Sverige också. Men då hoppas jag att de som är kyrkans och trons representanter står för verklig vishet och moraliskt fördedöme.

Inte de som är ivriga till klockringning mot nazism och inte de som ropar ivrigt om att hålla första budet.Som jag tidigare sagt så är kristendom ingen soloprojekt eller som i politiken där en segrande fraktion omdefenierar saker och får makt. Tron är baserad på vad Jesus och apostlarna lärde ut . Därför bör man tänka efter ordentligt innan man gör sig till en representant för kristendom och troJag tror inte många skulle hålla med i vad du säger om dig själv att du inte har en teologi/tro. Alla har sina uppfattningar och åsikter och alla som är troende har sin nivå av vishet/uppenbarelse eller brist därav.

Det som inte hjälper debatten alls är just sådana inslag som du kommit med under en lång tid dvs att"upprätta det första budet" . Det är okunnighet och brist på respekt att marknadsföra detta . Eller så är det en ide som kläckts fram i en miljö av mestadels politiska ideer och katolskk/ortodox tro där men är mycket mera fokuserad på en praktisk och enkel kristendom maserad på GT och dessutom skeptisk till NT och att det fungerar alls att praktisera den tidiga församlingen som Paulus och Lukas(apg) skriver om.

Det som däremot skulle behövas lyftas av både politiker,men även kyrkan är konkreta problem och lidanden som uppstått av den stora migrationen och där infödda fått lida. Där är hela åsiktskorridoren feg och partisk till förmån för främlingen och kyrkan inte bättre än de andra. Där behövs en förändring

Sådant kan också ske,men knappast om det enda man får höra är teologi i Jönssonlige nivå och en "kristen" motståndsrörelse och intiislamismrörelse som vill vrida tillbaka klockan 100 år eller bli som Ungern/Polen i ett ögonblick och ropar efter en stark ledare som vänder upp och ned på allt och rensar arenan. Det kanske blir en medborgarrörelse och med gula västar i Sverige också. Men då hoppas jag att de som är kyrkans och trons representanter står för verklig vishet och moraliskt fördedöme.

Inte de som är ivriga till klockringning mot nazism och inte de som ropar ivrigt om att hålla första budet.Som jag tidigare sagt så är kristendom ingen soloprojekt eller som i politiken där en segrande fraktion omdefenierar saker och får makt. Tron är baserad på vad Jesus och apostlarna lärde ut . Därför bör man tänka efter ordentligt innan man gör sig till en representant för kristendom och troJag tror inte många skulle hålla med i vad du säger om dig själv att du inte har en teologi/tro. Alla har sina uppfattningar och åsikter och alla som är troende har sin nivå av vishet/uppenbarelse eller brist därav.

Det som inte hjälper debatten alls är just sådana inslag som du kommit med under en lång tid dvs att"upprätta det första budet" . Det är okunnighet och brist på respekt att marknadsföra detta . Eller så är det en ide som kläckts fram i en miljö av mestadels politiska ideer och katolskk/ortodox tro där men är mycket mera fokuserad på en praktisk och enkel kristendom maserad på GT och dessutom skeptisk till NT och att det fungerar alls att praktisera den tidiga församlingen som Paulus och Lukas(apg) skriver om.

Det som däremot skulle behövas lyftas av både politiker,men även kyrkan är konkreta problem och lidanden som uppstått av den stora migrationen och där infödda fått lida. Där är hela åsiktskorridoren feg och partisk till förmån för främlingen och kyrkan inte bättre än de andra. Där behövs en förändring

Sådant kan också ske,men knappast om det enda man får höra är teologi i Jönssonlige nivå och en "kristen" motståndsrörelse och intiislamismrörelse som vill vrida tillbaka klockan 100 år eller bli som Ungern/Polen i ett ögonblick och ropar efter en stark ledare som vänder upp och ned på allt och rensar arenan. Det kanske blir en medborgarrörelse och med gula västar i Sverige också. Men då hoppas jag att de som är kyrkans och trons representanter står för verklig vishet och moraliskt fördedöme.

Inte de som är ivriga till klockringning mot nazism och inte de som ropar ivrigt om att hålla första budet.Som jag tidigare sagt så är kristendom ingen soloprojekt eller som i politiken där en segrande fraktion omdefenierar saker och får makt. Tron är baserad på vad Jesus och apostlarna lärde ut . Därför bör man tänka efter ordentligt innan man gör sig till en representant för kristendom och tro

Om du nu är så duktig, varför klarar du inte ens att möta den enklaste av förmaningar. En sådan enkel sak som att hålla en anständig längd på dina inlägg? Det är omöjligt att bemöta och svara på dina inlägg.

Jag svarar på sista meningen

Därför bör man tänka efter ordentligt innan man gör sig till en representant för kristendom och tro

Jag är en praktiskt problemlösare och jag ser problem. Tyvärr är det ett problem i Sverige i dag och ett av dem är att frikyrkan arbetar på att islamisera Sverige och lägga skuld på Svenskar. Det syns tydligt i dina inlägg, där du försöker trycka till mig istället för att ge dig på problemet. Du är frikyrklig ut i topparna.

Svara


Tomas N 19/2-2019, 10:19

Svar till JL.

Sorry mate. Din önskan och förfrågan till mig på det språkliga hamnade långt ned på prioriteringslistan.

Vuxna människor hanterar saker i rätt prioriteringsordning och det är också där man kan praktisera begreppet respekt.

Vilket också är ett av Jesus bud.

Behandla människor så som du själv vill bli behandlad.

Dessutom är det en parentes att bry sig om språkdetaljer när man pratar om stora frågor. Denna härskarteknik ser man tyvärr ofta i politik och samhällsdebatt,men även inom kyrkan tydligen.

Byta ämne,glida runt,personangrepp och språk/stavningsbruk är sådana tekniker.

Svara


Leif 19/2-2019, 10:49

Svar till JL.

Det är min gåva, men det kommer till ett pris. När 380 uppropet kom, så var jag den första att sätta i halsen.

Den gåvan som du menar dig ha har de allra flesta besvikna omogna troende!

Jag har som tidigare sagt mycket svårt att tro på att du ens skulle vara en pånyttfödd kristen. Att en del kristna ser de tydliga tendenserna också inom kristenheten som hakat på de aggressiva främlingsfientliga strömningarna är ingen överraskning eftersom det inte är något nytt under solen att många kristna vandrar efter köttets sinnelag, så inte behöver man sätta i halsen för det. Stefan Swärd vill bara varna kristenheten för att hamna i köttsliga strider. Dessa aggressiva tendenser syns ju tydligt också härinne för jämnan.

Utan att döma så är det ändå köttsligt sinnade kristna som fullständigt emot Jesu vilja stödjer främlingsfientligt sinnade ledare och såna som kämpar med höga röster för att satsa dyra resurser på bl.a krigsupprustning, som stödjer och tom går med i pridetåg, som accepterar mord på de ofödda m.m.

Och det kryllar tyvärr av detta köttsliga tänkande inom kristenheten, och att någon vill varna för dessa strömningar inom kristenheten sätter inte en mogen vaken kristen i halsen för utan man förstår situationen och går emot dessa strömningar.

Det finns mycket mer att säga men då blir det för "långt".

Svara


Lasse 19/2-2019, 11:21

Svar till JL.

JL en dag kommer vår Kung tillbaka med all makt på himmelens skyar, då kommer Han som ÄR med sin rättfärdiga dom över precis allt. Gud säger min är domen, Snälla JL och det gäller mig med, ge allt åt Jesus all bitterhet självhat förkastelse, jag kämpar varje dag mot andra gudar som vill ha min uppmärksamhet och tillbedjan, särskilt suicidkampen som är från den onde, men tack Jesus för din nåd och kärlek som gör att jag får lägga mig och mitt liv i din kärleksfulla famn💗 den är öppen för dig med JL önskar dig verkligen allt gott min vän 💗

Svara


AnnMarie 19/2-2019, 11:39

Svar till Tomas N.

Teologi på Jönssonsligans nivå är absolut inte uppmaningen att hålla det första budet! Men att tex envisas gång på gång om att uppryckandet sker före vedermödan är Teologi a la Jönssonligan!

Svara


Leif 19/2-2019, 12:15

Svar till AnnMarie.

Teologi på Jönssonsligans nivå är absolut inte uppmaningen att hålla det första budet!

Tomas har helt rätt i det han säger, det är en fullständigt galen teologi som uppmanar människor att följa något annat än Jesus.

Läs nu noggrant före en massa motsägelser!

När vi väl har tagit emot Jesus så är förstås målet att följa Honom som uppfyllde det första budet. Att i egen kraft kämpa med att följa det första budet gör att vi faller tillbaks mot Mose tid. Här befinner sig tragiskt nog även en del troende såsom Messianska föreningens efterföljare och andra s.k NyJudar, Adventister, Jehovas Vittnen och förmodligen en del andra också.

Endast genom Jesus går vägen till frihet och glädje, alla andra vägar föder bara slutligen misslyckande, bitterhet och fiendskap.

Jesus först, då uppfylls alla bud, sedan efterföljelse av dem så gott man klarar av, inte tvärtom.

Svara


AnnMarie 19/2-2019, 12:39

Svar till Leif.

Fadern Sonen och Den Helige Ande. Treenigheten. För mig är det inga problem med det första budet:Du skall inga andra Gudar hava jämte mig!

(Den dagen Jesus kommer tillbaka till Olivberget så är det ju Gud.)

Svara


AnnMarie 19/2-2019, 12:40

Skulle vara bokstaven D inte en smilys

Svara


Leif 19/2-2019, 13:03

Svar till AnnMarie.

Det första budet är inte bara "inga andra gudar" utan också det Jesus förklarar.

(Matt 22:37‭-‬38)

Jesus svarade: ” ’Du ska älska Herren, din Gud, av hela ditt hjärta, av hela din själ och av hela ditt förstånd.’ Detta är det första budet, och också det största.

Nej, vi kanske inte upplever det som svårt att inte ha andra gudar och att älska Herren av hela våra hjärtan men det är för att vi saknar insikt om vad det egentligen handlar om. Om någon tror att vi skulle kunna klara detta första bud utan Jesus, då vandrar man omkring i en lögn.

Att öppet kräva att människor som inte har tagit emot Jesus skulle kunna följa det budet är endast att öka skuldbördan för många som redan lever under betryck.

Svara


Martin 19/2-2019, 13:13

Svar till Leif.

Du vet t.ex förmodligen inte mycket mer om de flesta av de pastorer du dömt ut än att de personligen med en namnunderskrift har vittnat om att de har medlidande med människor som flyr svårigheter, för det är just det de har gjort och det vittnar fullkomligt tvärtemot vad du säger, de bär på en god och bra Andens frukt.

380-uppropet handlar inte om att visa medlidande med människor som flyr. Det är ett propagandablad för ett bevarande av svensk flyktingpolitik som de menar inte var för generös. Som grund för det pekar de på ett (!) års invandring, 2013, men nämnde inte att Sverige hade tagit emot 1-1,5 miljoner människor sedan millenieskiftet.
380-uppropet var ett oärligt dokument, ovärdigt kristna ledare. De gick så långt i sitt försvar av svensk invandringspolitik att de till om med ljög för att rättfärdiga sin i deras tycke bibliska ståndpunkt om närapå fri invandring. De försvarade också islam, det sanna islam, som hade blivit förvanskat av islamistiska grupper. Du gör samma sak. Du försvarar deras lögner och försvar av islam. Leif, det är inte Jesus väg. Visa mig ett bibelställe där Han vill att vi ska representera Honom med lögner och försvar av demoniska läror. Nej, det är inte Bibelns Jesus. Han säger att "Sanningen skall göra er fria!" Och så har du mage att ifrågasätta om JL är kristen när du själv försvarar lögnens väg. Magstarkt!
Uppropet handlade alltså om svensk invandringspolitik, som de menade inte var för generös. Ett halvår efter uppropet drabbades Sverige av den värsta flyktingvågen sen andra världskriget. Politikerna stängde sent omsider Sveriges gränser och stramade upp Sveriges invandringspolitik. Annars hade Sverige kollapsat. De 380 propagerade alltså för en politik som var på väg att leda Sverige in i en kollaps. Kan du försöka ta in det? Därmed är förtroendet borta eller i alla fall allvarligt skadat.

Svara


Martin 19/2-2019, 13:27

Svar till Leif.

Stefan Swärd vill bara varna kristenheten för att hamna i köttsliga strider.

Visa mig någonting som Stefan Swärd har skrivit i samband med invandringen där han skriver att hans huvudsakliga syfte är att varna kristenheten för att hamna i köttsliga strider? Sanningen är tvärtemot vad du skriver att Swärd har varit den som just har skapat strider syskon emellan. Swärd har ensidigt propagerat för att den enda bibliska vägen är vidöppna gränser, och han har till och med hotat med helvetet för invandringsmotståndare genom att applicera Matt 25:31-46 på dem. Igen kastar du bara ur dig saker som du inte kan belägga...

Svara


AnnMarie 19/2-2019, 13:54

Svar till Leif.

Jag menar inte att vi ska klara att följa något bud utan Jesus.Han tog ju på sig lagens förbannelse och blev till förbannelse för vår skull!

Om vi saknar insikt är det ju inte så mycket att göra åt för utan insikt förstår vi ju inte något!

Det är väl ingen som kräver att människor som inte tagit emot Jesus som sin frälsare ska kunna följa budet ??? Så har i varje fall inte jag uppfattat det!

Svara


JL 19/2-2019, 14:34

Svar till Martin. Martin,
om jag inte är helt ute och cyklar så har Leif en närstående i 380 upproret. Det kan förklara en hel del kanske?
Och tack för vänliga ord. Jag är inte van vid detta skall jag säga. Alla brukar se mig som bärare av alla deras problem. Det brukar bli följden när man påtalar brister i logiken.
Både Leif och Tomas är proffstyckare och lägger mycket prestige i sina tolkningar. Då de är de ultimata teologerna så kan de därmed kröna jönsonteologer lite hur som helst.
Och egentligen, hade det inte varit för det otroligt farliga frukt dessa självgoda nissar får fram, så kan man ju egentligen bara ignorera deras självgodhet. Men i dagsläget när islam rider på deras och deras kompisars teologi så är de fruktansvärt farliga för kristenheten. Här ser man det absolut farliga som en splittrad kyrka kan åstadkomma. Bibelbroisers med alla sin tolkning och ingen struktur. Frågor som om hur dopet går till eller om när Jesus kommer kan pågå i oändlighet, men hålla första budet och se till att man inte tjänar andra gudar, det är oviktigt. Det är ganska uppenbart varför det är oviktigt, för det första budet förargar världen.

Svara


Leif 19/2-2019, 15:03

Svar till Martin.

Att du också kallar mig för lögnare får du själv stå för. Jag vet att flertalet av dem som anklagas absolut inte försvarar några demoniska läror. Däremot proklamerar du och JL ständigt lagen som nr 1 vilket inte Bibeln och Jesus gör. Följ Mig sa Jesus, det skall vara nr 1 före allt. Alla andra läror är just avgudaläror och det är det ni predikar.

Att säga att man är kristen och kräva lag före Jesus som högsta prioritet är fullständig falskhet Martin. Då har man förmodligen inte upplevt Jesu nåd och kärlek, vilket tyvärr hörs och syns även genom dina vittnesbörd.

Svara


Leif 19/2-2019, 15:05

Svar till AnnMarie.

Så har i varje fall inte jag uppfattat det!

Jag har märkt det🙄

Svara


Tomas N 19/2-2019, 15:30

Det är sandlådementalitet från början. Även pastorsuppropet gjorde fel när de proklamerade att man inte kan vara kristen och Sverigedemokrat eller vilja begränsa migration och islamisering.

Nu visar det sig att minst 20 % har dessa åsikter i Sverige.

Den viktiga frågan är om man kan vara en Jesu efterföljare enligt NT och vilja hålla lite ordning på gränser och nation.

Mitt svar är absolut ja och det är detta som är en av de viktigare frågorna nu.

Det finns många nationalister och etnocentriska rörelser som hittar en"framkomlig väg" genom att titta mera i GT.Men då är teologin på väg åt fel håll och nationalismen har företräde.

Frågan kvarstår,men min övertygelse är att man kan vara både moderat nationalist och Jesu efterföljare.

Att hävda att de som är för gränslös migration bryter första budet blir oseriöst. Antimgen för att man har dålig kunskskap eller för att man använder politiska knep för att segra mot motståndaren.

Den här frågan behöver adresseras seriöst eftersom den påverkar så många.

Gränslös migration och naivitet på dagens nivå bör inte ens kyrkan syssla med tycker jag.

Hoppas på en seriös debatt från bägge läger. Tills dess så är det många som får lida.

Min bön är att sanningen består och lögner lägger sig eller manifestetas så att folk ser klart.

Svara


Martin 19/2-2019, 17:10

Svar till JL.

Ja det skulle det säkert göra. Men jag tror inte du kommer lyckas ändra frikyrkan. Min gissning är att Gud nu skapar andra vägar att nå människor med evangelium. Jag ser ett sökande hos många som tillhör de nationalistiska/invandringskritiska grupperna. De kommer aldrig hitta sin plats inom frikyrkan, där till och med sanningen är underställd den febriga besattheten att välkomna varje människa som har sökt sig till Sverige, oavsett om det är med uppdiktad identitet och bakgrund. De börjar fundera på vad i den kristna tron det är som har skapat fredliga, framgångsrika och harmoniska samhällen medan islam har lämnat efter sig ett sönderbränt ökenlandskap. De börjar öppna sin bibel. De börjar söka Jesus! Det är inget mindre än ett embryo till väckelse vi ser och det ska vi tacka Jesus för!

Svara


Martin 19/2-2019, 17:18

Svar till Leif.

Jag skrev att de i 380-uppropet försvarade demoniska läror. Det är fakta. Vad de gör i övrigt har jag ingen aning om. Bemöt det jag skriver istället! Jag visar dig respekten att du faktiskt menar det du skriver, gör gärna samma tillbaka. Sen tror jag att du kanske du blandar ihop mig med den andre Martin som kommenterar här. Jag har aldrig proklamerat lagen som Nr 1. Det tror jag inte den andre Martin har gjort heller, vad jag har sett iaf. Visa nu nånting som nån av oss Martinar har skrivit som kräver lag före Jesus? Du verkar lida av en religiös form av Tourettes där du bara kastar ur dig saker som du kanske tycker ställer din motpart i sämre dager och dig i bättre. Vad vet jag. Helt utan att kunna styrka det. Du hävdade att "Stefan Swärd vill bara varna kristna kristenheten för att hamna i köttsliga strider". Ett helt huvudlöst uttalande. Ingen inom frikyrkan har skapat så mycket strider och splittring som Stefan, både andliga som köttsliga. Jag väntar fortfarande på att du ska backa upp det med nåt han har skrivit offentligt. Med nånting!

Svara


Leif 19/2-2019, 18:07

Svar till Martin.

Martin! Du säger att jag försvarar islam, det är återigen en lögn, ddt säger du för att du vet väldigt lite. Men som jag tidigare sagt så får du själv stå för dina egna uttalanden även om jag förlåter dina oförståndiga uttryck. Att du sen också försvarar den som likt en upprepande lp-skiva som hakat upp sig mycket entonigt kräver att lagen upprättas i hela samhället före Jesus gör väl att du står för samma sak. Annars skulle du givetvis ta avstånd från det. Det är väl ganska klart!

Och dessutom verkar det ganska tydligt att varken du eller din kompis JL kan hålla med om Guds Ord, som säger att att den som inte vill älska Jesu lärjungar heller inte tillhör Honom. Det blir alltid någon slirigt svar som leder åt något helt annat håll än Jesu uppmaning till kärlek.

Varför är det så svårt att tala om Jesus kärlek till varandra om man menar sig tillhöra Gud?

Svara


Martin 19/2-2019, 20:56

Svar till Leif.

Jag vet inte, Leif. Jag är en nådemänniska. Ett nådehjon om du så vill. Jag tror vi ska komma till Jesus på våra bara knän med tomma händer. Vi har ingenting, inte ens vår omvändelse är nåt att yvas över. Allt är Nåd. Allt är Korset och Blodet. Men livet för oss också i olika riktningar, både av egna dåliga val och av omständigheter vi inte kan råda över. Då behöver vi ibland styra om och sätta Jesus och Hans ordning först. Jag tycker ni bråkar i onödan, ni har båda poänger. Men köttet i er söker strid och inte förståelse. JL har helt rätt i att frikyrkan inte sätter Gud högst, det visade 380-uppropet. Att försvara islam är totalt inkompatibelt med att följa Jesus. Du å din sida har helt rätt som säger att vi är under Nåden. Vi kan träta om det här till uppryckelsen men för min del lägger jag de bråken i frysboxen tills vidare.

Svara


Martin 19/2-2019, 20:56

Svar till Leif.

Jag vet inte, Leif. Jag är en nådemänniska. Ett nådehjon om du så vill. Jag tror vi ska komma till Jesus på våra bara knän med tomma händer. Vi har ingenting, inte ens vår omvändelse är nåt att yvas över. Allt är Nåd. Allt är Korset och Blodet. Men livet för oss också i olika riktningar, både av egna dåliga val och av omständigheter vi inte kan råda över. Då behöver vi ibland styra om och sätta Jesus och Hans ordning först. Jag tycker ni bråkar i onödan, ni har båda poänger. Men köttet i er söker strid och inte förståelse. JL har helt rätt i att frikyrkan inte sätter Gud högst, det visade 380-uppropet. Att försvara islam är totalt inkompatibelt med att följa Jesus. Du å din sida har helt rätt som säger att vi är under Nåden. Vi kan träta om det här till uppryckelsen men för min del lägger jag de bråken i frysboxen tills vidare.

Svara


Martin 19/2-2019, 21:08

Svar till Tomas N.

Tack för omtanken Tomas men jag har redan en församling som jag trivs alldeles förträffligt i. Vi har aldrig diskuterat vare sig islam eller invandring, det är ointressant. Jag har ingen aning om vad mina bröder och systrar tycker i frågan om invandring, tanken att diskutera det har aldrig slagit mig.

Svara


Leif 19/2-2019, 22:42

Svar till Martin.

Det verkar ändå som du har en ödmjuk inställning även om vi har lite olika åsikter Martin, och det är bra.

Jag har aldrig sen min frälsning gett något stöd till varken islam eller någon annan ondskefull religion, utan alldeles tvärtom, och därför är det väldigt tråkigt när någon hittar på sånt som inte är sant och ändå menar sig vara kristen!

Jag är fullständigt emot den enade världsordning och kyrka som många församlingar idag är på väg emot, därför är också anklagelserna från JL och andra på detta område påhittade fraser, men!

Jag vet att flertalet av de anklagade pastorerna är Gudfruktiga och av Gud älskade barn. Att gå emot främlingsfientlighet är helt korrekt. Jag anser att detta beteende absolut fortfarande finns inom SD;s rörelse och sådant ondskefullt stödjer inte jag, säga vad ni vill.

Och jag fortsätter även utan medhåll att proklamera att Jesus vill att Hans barn skall älska varandra oavsett om vi har olika åsikter om en del saker. Den som inte vill detta är ute på farlig mark och bör omvända sig och följa i Jesu fotspår och efterliknelse.

Jesu frid...

Svara


Tomas N 19/2-2019, 22:44

Svar till Martin.

Det glädjer mig att du har en församling. Det tror jagr väge framåt att var med någonstans där saker fungerar okej . Själv tror jag på transparens och öppenhet öven i de svåra frågorna .

Men om någon p g a ämnet som diskutteras vill starta något nytt så förvånar det mig inte och jag önskar välsignelse i så fall,fast jag tror på en annan väg.

Misstag görs hela tiden,men vi behöver nog söka den goda vägen som leder framåt.

Svara


Bengt 19/2-2019, 23:22

Alla dom 380 pastorerna är ju olika

Det är lätt att slå ihop dom som en klump

Vi vet ju inte var dom står idag

Dom vill säkert inte ha ett övervägande

Muslimskt land

Utan tvärtom ett övervägande kristet land

Vilket vi ändå kan få trots allt

Svara


JL 19/2-2019, 23:38

Svar till Martin.

Men jag tror inte du kommer lyckas ändra frikyrkan. Min gissning är att Gud nu skapar andra vägar att nå människor med evangelium. Jag ser ett sökande hos många som tillhör de nationalistiska/invandringskritiska grupperna.

Nej, där håller jag med, jag kan nog inte ändra något, men jag kan påtala vikten utav att endast tjäna Gud. Det finns inget att förlora. Jag kan inte hitta att jag på något sätt gör ett logiskt fel, eller andligt, genom att påtala det första budet. Såg även att du pratade om nåd. Jag tror också på nåd. Men jag tror inte på att förvanska bud, det är en annan sak. Här är vi i läget när människor säger att det är kristet att bryta det första budet, då pratar vi inte längre synd och nåd, utan en villolära.

I vilket fall som helst, någonstans har alla som verkligen är kristna sin gräns. Till slut kommer till och med den mest blockerade människa hitta sin gräns. Kanske tar deras gränslösa, inkluderande mångfaldsvurm slut då. Eller så är det komplett gränslösa, och konverterar. Tiden får utvisa.

Svara


JL 19/2-2019, 23:55

Svar till Bengt.

Alla dom 380 pastorerna är ju olika

Det är lätt att slå ihop dom som en klump

Vi vet ju inte var dom står idag

Dom vill säkert inte ha ett övervägande

Muslimskt land

Utan tvärtom ett övervägande kristet land

Vilket vi ändå kan få trots allt

Ja, jag tror att det sista går att uppnå. Men inte på frikyrkovis, utan världsligt och med syfte att upprätta det första budet. Du och alla andra i frikyrkan som är vana att vara vän med världen, får helt enkelt göra ett svårt val.

Pastorerna som sitter högre upp i hierarkin kommer vara de sista som upprättar det första budet. De har minst att vinna på det och allt att förlora. Du vet hur det är Bengt. Hos er skall de minsta vara de största. Det finns en anledning till det.

Svara


Katrina 20/2-2019, 00:51

”Var inte rädd, du lilla hjord, ty er Fader har beslutat att ge er riket” (Luk. 12:32)

Hoppas att ni alla är medvetna om en femte kolonn som är i farten och den vill bryta ned den reformatoriska kyrkan inifrån så var på din vakt.

Dags att sova, natti natti alla Guds barn!

Svara


Leif 20/2-2019, 05:03

Svar till JL.

Jag kan inte hitta att jag på något sätt gör ett logiskt fel, eller andligt, genom att påtala det första budet.

Den som söker den finner är ett välkänt råd från min Herre och Gud... Börja där på riktigt allvar så kommer molnen att skingras... 😘

Svara


Leif 20/2-2019, 05:22

Svar till JL.

Ingen klarar att i egen kraft följa i Herren Jesu fotspår. Därför är det mycket viktigt att alla Jesu efterföljare får uppleva Andens dop.

(Lukas 3:16)

Då svarade Johannes, och sa till alla: Jag döper er i vatten, men en kommer som är starkare än jag, vilkens skoremmar jag inte är värd att knyta upp; Han skall döpa er med den Helige Ande, och med eld;

Den som vill lyckas i sin vandring med Herren måste också gå igenom denna livsviktiga process för att kunna älska såsom Jesus älskade, annars fastnar man i startgroparna....

Svara


Bengt 20/2-2019, 08:33

Hur ställer du dig till den Helige Ande j l?

Att vara kristen i egen hand är religiositet

Svara


JL 20/2-2019, 09:25

Bengt, som jag har sagt tidigare så är jag ganska trött på detta frikyrkliga- du är inte kristen. På frukten känner du trädet. Arbetar man för att hålla Sverige och människor kring sig för kristna, så är det bevis nog. Arbetar man för att konvertera landet till islam, så hjälper nog föga fina ord och folk kring sig.
Jag ställde dig en fråga Bengt, du kanske inte märkte det. Är du redo för att följa Jesus och rensa templet och därigenom dra på er världens vrede? Eller skall ni gömma er bakom teologi när ni själva har tagit in månglarna i templet?
Egentligen är det nog en ickefråga, för på frukten känner du trädet och jag tror väldigt få ändrar sig.

Svara


SH 20/2-2019, 09:55

Till broder Lasse

vill gärna tipsa Dig att lyssna på denna norska sång, kan vara lite svårt i början att förstå men man lär sig faktiskt snabbt. Har lyssnat på norsk kristen musik i många år nu, har gett mig så jättemycke gott och läkning. Var välsignad!

https://www.youtube.com/watch?v=5gp3PfQgBRY

Svara


Leif 20/2-2019, 10:40

Svar till Bengt .

Varför JL inte tål "frikyrkofolket", vad han nu egentligen menar med det? Det kanske vore bättre om man tillhörde "tvångskyrkofolket", då skulle han bli lyckligare, men jag förstår ändå vad han tänker och menar.

Men varför JL inte gillar speciellt frikyrkofolket, det hänger givetvis ihop med att han inte förstår det här med Andens dop och tungotal. Det är ju mest i frikyrkan och inte i låsta kyrkor man talar om detta och då blir förstås de jobbiga. Det är ju bara det att hoppar man över dessa bitar så följer man ju inte Bibelns anvisningar. Paulus talar mycket om just detta, speciellt då i första Korinterbrevet, men också lite på andra ställen.

Eftersom inte JL har denna trygghet så väljer han att förkasta alla dem som har dessa erfarenheter och det kommer inte att sluta väl förrän han väljer att följa allt Guds Ord...

Svara


Martin 20/2-2019, 11:12

Svar till Leif.

Om du har den gåvan Leif så bör du vara medveten om att den aldrig var tänkt att användas på det sättet som du gör. Tungotalet gavs inte som en klubba att drämma i huvudet på icke-tungomålstalare. Det är en gåva bland flera, det är ingen frälsningsavgörande fråga (1 Kor 12:10). Dessutom fejkas det HEJ VILT med tungomålstalande i frikyrkan. Det uttyds nästan aldrig nuförtiden, det är för att ingen vet vad som sägs. Det kan lika gärna vara ett tungomål från helvetet och ingen har en aning. Därför har Gud bestämt en ordning att det ska uttydas (1 Kor 14:27), ingen uttydning, inget tungomålstalande. Men detta struntar man i eftersom knappt någon har den gåvan idag. Det var annorlunda för 2-3-4 generationer sedan.

Svara


Bengt 20/2-2019, 13:09

Men vi kan tala i tungor hemma utan

Urskiljning

Det är ju också ett bönespråk till vår

Uppbyggelse

Du j l svarade inte på min fråga heller

Tror du att man blir frälst genom att

Följa första budet i första hand?

Och inte genom att omvända sig och

Ta emot Jesus

Svara


Bengt 20/2-2019, 13:12

Är det bara katoliker ortodoxa vissa lutherska grupper och samfundslösa

Fria kyrkor som är godkända av dig J l ?

Svara


Bengt 20/2-2019, 13:18

Det du sysslar med kan lätt bli sekteristiskt

Vi kan inte alltid få.det på det sätt som vi

Själva vill ha

Är du frälst på ditt eget vis ?

Svara


Leif 20/2-2019, 13:39

Svar till Martin.

Om du har den gåvan Leif så bör du vara medveten om att den aldrig var tänkt att användas på det sättet som du gör. Tungotalet gavs inte som en klubba att drämma i huvudet på icke-tungomålstalare

Nu vet jag förstås inte vilken Martin du är, men du misstolkar och sedan anklagar?

Så bör man inte göra!

Jag slår inte alls några klubbor i huvet på någon utan berättar endast att Gud vill att vi talar i tungor. Denna gåva får varje kristen som vill ha den, inte bara vissa!

Så hitta nu inte på mer snälla. Det är ingen tävling utan Gud vill rusta alla sina barn, skall det vara så svårt att förstå?

Svara


Martin 20/2-2019, 14:14

Men varför JL inte gillar speciellt frikyrkofolket, det hänger givetvis ihop med att han inte förstår det här med Andens dop och tungotal.

Jag upplever att du har en överlägset nedlåtande ton mot JL. Du kopplar samman Andens dop med tungotal, det är ett gravt fel som jag tror är vanligt bland karismatiska grupper. Det sår misstro och tvivel och det skapar en känsla av underlägsenhet bland de som inte talar i tungor. För frågan "talar du i tungor?" är egentligen en fråga "är du riktigt frälst?" Därför svarar jag aldrig på frågan om jag talar i tungor. Jag talar i tungor ensam med Gud, eller jag talar inte i tungor ensam med Gud.

Gud är en. Den som har Kristus har också Anden. Du kan inte bedöma om JL är kristen. Du kan definitivt inte avgöra det utifrån om han talar i tungor eller ej. JL vill upprätta det första budet. Han lutar sig mot Jesu egna Ord:

"När fariseerna fick höra hur han hade gjort saddukeerna svarslösa samlades de, 35och för att sätta honom på prov frågade en av dem, en laglärd: 36”Mästare, vilket är det största budet i lagen?” 37Han svarade honom: ”Du skall älska Herren, din Gud, med hela ditt hjärta och med hela din själ och med hela ditt förstånd. 38Detta är det största och första budet. 39Sedan kommer ett av samma slag: Du skall älska din nästa som dig själv. 40På dessa båda bud vilar hela lagen och profeterna." (Matt 22:34-40)

Om du har ett problem med det så föreslår jag att du tar upp det med Jesus istället för att kasta allehanda tillmälen mot JL.

Svara


Martin 20/2-2019, 14:17

Svar till Martin.

Mitt senaste inlägg var naturligtvis ett svar till Leif. Den första meningen skulle ha varit inom ""-tecken.

Svara


JL 20/2-2019, 14:24

Svar till Leif.

Varför JL inte tål "frikyrkofolket"

Du ljuger rätt bra. Jag älskar ju min fru, så någon måste jag tåla. Min bästa vän går i frikyrkan med. Vad jag inte kan med den överdrivna attityden hos vissa, och den gemene- du är inte frälst skräpet. Det är inte uppbyggande annat än för gigantiska egon.

Frikyrkorna vill inte ha något med det första budet att göra, i vilket fall inga av de som jag vet något om. Det är grunden till att jag jag inte vill ha med kyrkan som sådan. Det sitter mängder med muslimer i kyrkorna och det gullas något helt fantastiskt med dem. Kommer dock en sådan som jag in i miljön, som vill upprätta det första budet, så kan nog vissa avstå från andens frukter ett tag.

Sista gången jag var i en frikyrka stod ju predikanten och blängde från talarbåset och pratade om inkludering och all annan globalist dynga. Och han såg allt annat än fridfull, glad eller god ut.

Jag såg hans ögon.

Svara


Bengt 20/2-2019, 14:35

Vi har ju hursomhelst alla våra brister

Ingen är felfri

Oavsett vem vi är

Vi är små och hjälplösa i oss själva

Vi är beroende av.den Helige Ande

Allihop

Vi behöver alla rannsaka oss och omvända

Oss på nytt varje dag

Svara


Katrina 20/2-2019, 14:37

Svar till Leif.

sluta mobba JL!!

Svara


Bengt 20/2-2019, 14:38

Bra att du förklarar en del j l

Men alla står inte och blänger i frikyrkorna

Och du kan gå till en samfundsfri fri kyrka

Om du vill

Svara


Bengt 20/2-2019, 14:41

Och alla bud är nog lika viktiga att hålla

Egentligen

Och vi KAN inte hålla buden i egen kraft

Då blir det religion

Svara


Bengt 20/2-2019, 14:44

Vi vet ju också rätt lite om varann

Och vår bakgrund

Vad som hänt i våra liv

Men vi är så alla lika älskade av Gud

Svara


JL 20/2-2019, 14:46

Svar till Tomas N. Tomas för långt för att läsa orkar inte läsa. Det finns inget tyvärr inget annat ord att förklarar din WALL OF TEXT, än att det är något ofriskt över det. Något tvångsmässigt.

Svara


Bengt 20/2-2019, 14:47

Och Gud vill ju att alla ska bli frälsta

Svara


Bengt 20/2-2019, 14:49

Jag tror ändå att Tomas n upplever frihet

Svara


JL 20/2-2019, 15:01

Svar till Bengt.

Är det bara katoliker ortodoxa vissa lutherska grupper och samfundslösa. Fria kyrkor som är godkända av dig J l ?

Hela frikyrkogrejen är ju upprorisk i sitt sätt att vara. Splittrande. Men vad som är ägget eller vad som är hönan är egalt. Splittrandet producerar ni själv genom att döma. Om du hade varit observerant, så har jag aldrig på något sätt antytt eller sagt något om du inte skulle vara kristen. Men du, Leif, Tomas håller ständigt på att påpeka detta kring mig. Det är en typisk frikyrkogrej, alltså att säga att människor behöver bli frästa. Trots att de de redan tror på Jesus. Härskarteknik helt enkelt.

Jag pekar bara på att om ledare inte följer det första budet, så följer jag inte dem. Jag pekar även på att ledare, det gäller även påven, har med sitt världsliga sätt, tjänat islam och globaliseringen. Dessa är enligt mitt sätt att se det, falska profeter. Det stödjer jag på det första budet samt frukten utav deras kommando. Att de 380 får vara kvar som ledare är talande för bristen i frikyrkorna. Att påven får vara kvar, är lika talande för deras problem.

Vi har inte varit på det klara att det första budet är viktigt. Följer man inte det, kan ondska få grepp om ledarskapet. Det innebär helt enkelt att en främmande makt eller främmande ande kan få grepp om ledarskapet. Och då är den kristna grenen eller församlingen riktigt illa ute. Därför är det viktigt att kontrollera frukten.

Svara


JL 20/2-2019, 15:04

Svar till Katrina. Tack för hjälpen Katarina, men Leif gör det han skall. Det är hans grej och det är bra att det kommer fram hur det går till. Det intressanta är att han talar om andens frukter i samma tag.

Svara


Tomas N 20/2-2019, 15:17

Svar till Martin.

Martin

Det var ett tag sedan man höll på som du säger med tungotalet,det är mindre vanligt idag.Det är absolut rimligt att tala om andens dop och gåvor och särskilt när man ser lagiska kyrkor som inte br synliga tecken på Andens närvaro.

Men det behöver inte alls vara en show och man skall aldrig slå på fingrarna av det som man fått som gåva utan förtjänst.

Utan andens liv riskerar man torka och att dra iväg på en religiös riktning

Svara


Bengt 20/2-2019, 15:21

Jo jl

Du skrev för någon timme sedan att jag inte

Var kristen

Men jag kan förlåta dig gör det

Svara


Leif 20/2-2019, 15:39

Svar till Martin.

Att inte vilja älska Jesu lärjungar och att nonchalant inte bry sig det minsta om det är detsamma som att man inte alls följer Herren utan man bara pratar smörja!

Svara


Leif 20/2-2019, 15:47

Svar till Katrina.

Jag mobbar ingen utan önskar att alla söker Jesus och håller sig till Honom. Vår uppgift är att berätta om Jesus som frälsare, inte försöka tvinga på alla lagen. Att ni menar detta försvar vara mobbing mot en som ljugit om mig "så det står härliga till" kan jag inte göra mycket åt vad det verkar.

Skulle då inte JL;s alla påhopp och påhitt vara mobbing? 🙄 Tala om att svälja kameler!

Ha det gott😘

Svara


Bengt 20/2-2019, 15:51

Förlåt mig j l

Jag läste fel

Du har rätt

Du har inte skrivit att jag inte är.kristen

Svara


Leif 20/2-2019, 15:52

Svar till JL.

Alla behöver bli frälsta!

Svara


Katrina 20/2-2019, 16:02

Svar till Leif.

Sluta man vinner inget på ditt sätt utom visar ditt ego " jag har rätt du har fel"

kärleken är starkare än kivas

Svara


Bengt 20/2-2019, 16:19

Även kristna kan fastna i religiöst beteende

Men det går att bli fri.från.det

Svara


Katrina 20/2-2019, 16:54

Svar till JL.

Anden hjälper oss att se, hjälper oss att hålla ut mm

Frid

Svara


Bengt 20/2-2019, 17:15

Vi behöver ALLA Guds Ande

Svara


Leif 20/2-2019, 17:24

Svar till Katrina.

kärleken är starkare än kivas

Det är just det jag har sagt under lång tid utan det minsta lilla gensvar. Helt plötsligt så dyker du upp istället för honom och tycker synd om honom som anklagat mig för att jobba åt satan och för att vara globalist och islamvänlig mm.

Det är nog du som borde lägga av och se något klarare på vad han håller på med!

Jag har åtskilliga ggr uppmanat till att älska varandra, om man nu menar sig tillhöra Jesus, men! Inte det minsta lilla tecken från någon av er som stödjer JL:s aggressiva agenda om att gilla dessa Jesu Ord.

Så, sopa gärna lite framför egen dörr Katrina. Och att tala om Andedop och tungotal är inget kiv utan en uppmaning till alla som vill följa Jesus. Om man tar det som kiv så är det tyvärr inget jag kan göra något åt. Också här tolkas det hejvilt om att jag skulle vara någon sorts översittare pga detta.

Tack och lov så vet Herren mina motiv. Det är inte mitt ego som hittat på att Jesu frälsningsväg, Andedop och tungotal hör ihop och är något Jesus vill för alla!

Så, kalla mig gärna för ego bland mycket annat elakt ni sprider.

Jesus älskar er ändå😘

Svara


Bengt 20/2-2019, 17:35

Ja det finns ju bara en väg till att bli kristen

Genom att omvända sig och ta emot Jesus

Och att bli andedöpt är nödvändigt

Vi kan alla komma in på villospår

Men då är det viktigt att vi förmanar varann

I kärlek

Svara


Tomas N 20/2-2019, 17:37

JL

Slå på mig så mycket du orkar och fäll diagnoser om du vill. Även Jesus fick höra sådant.

Gud dömer i slutändan och Helige ande uppenbarar och skiljer på saker.

Du har aldrig tänkt tanken att just dina djupa och destruktiva åsikter och ideet är just det som oundvikligt provocerar fram en vilja att kadta ljus på saker.

Du kan lura några,men inte alla och aldrig Gud

Svara


Katrina 20/2-2019, 18:02

Svar till Leif.

Jag tänkter inte kivas.

Andedop och tungotal hör ihop, svar JA.

Frid

Svara


Bengt 20/2-2019, 18:10

Vi ska älska varann

Det är vad vår bibel säger

Svara


Bengt 20/2-2019, 18:56

Vi ska tom älska våra fiender

Det är svårt

Men går med Guds hjälp

Svara


Katrina 20/2-2019, 19:17

Ja vi ska älska våra fienden men nån måtta får det vara.

En muslimsk man började taffa på mig och jag tog mitt finska humor fram och smällde till honom så han backade och blev helt paff, sen sa han, men du är kristen du ska vända andra kinden till. Jag svarade: men jag är finne så försök inte med mig. Han bad om ursäkt. Idag visar han stor respekt för mig och kristendom utan att förlöljiga eller tala illa om kristna.

Svara


Jessica 20/2-2019, 21:39

Svar till Katrina.

Hihihi😄Det gjorde du rätt i Katrina! Sånt skall man ju inte behöva tåla!

Svara


Bengt 20/2-2019, 22:51

Bra att han tänkt om

Svara


Torsten Edelstam 24/2-2019, 18:29

Svar till SA.

Ja, så sorgligt

Svara


JL 24/2-2019, 20:59

Allvarligt talat, så orkar jag inte läsa eller ens bry mig om dina mastodontinlägg. Andra får läsa dem. Jag vet redan vad som som står i dem. Typ att jag inte är kristen och allt jag säger är okristet och du måste i kraft av den upplyste informera mig om det.
Ha det bra Tomas.

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 34, tisdag 20 augusti 2019 kl. 12:19

Jesus söker: Bernhard, Bernt!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
tisdag 20 augusti 2019 10:48

Tack Jesus för din kärlek och omsorg! Ta hand om oss alla idag.Ge oss din underbara frid och välsignelse. Ge tröst till de sörjande och hälsa o krafter till de sjuka. Du vet vad vi behöver idag!


Morsan reklam


Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp