770 online! | Sidvisningar idag: 51 972 | Igår: 164 011 |

www.apg29.nu


Förbjud islam

Pojke tillber Allah

Förbjud islam, eller vad tycker du? Motivera också ditt svar i kommentaren.



Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg måndag 21 maj 2018 13:23 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


STÖD APG29.NU


61 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

Kalle

Att förbjuda en religion eller livsåskådning brukar sluta med folkmord. Jag kan inte se att ett förbud mot islam skulle göra något bättre.

Svara -   - 21/5-18 14:39 -


Kalle

Om det hade funkat, så hade det ju varit bättre att förbjuda att inte bli frälst...

Svara -   - 21/5-18 14:41 -


Mikael

Det är Omöjligt att helt förbjuda en religionsutövning,eftersom vi har religionsfrihet enligt grundlagen och Europakonventionen.Däremot kan man försvåra att ex. islam ska få fäste i Sverige på olika sätt.Det finns väl egentligen bara ett parti som kan lyckas med det.

Svara -   - 21/5-18 14:43 -


Bengt

Visst skulle det kännas bra för egen.del

Men samtidigt skulle det vara svårt att

Göra det

Svara -   - 21/5-18 16:29 -


Pastor Pethrus

Islam är inte bara en religion utan det är en ideologi. Dvs den har som yttersta mål att utplåna alla andra religioner och lagar, och tillsätta sin religion som den allena tillåtna religionen samt införa sin sharia lag. När islam har fått ett vist mått av inflytande så kommer de att börja ställa högre krav, och om de inte får igenom dem så börjar deras JIHAD mot de otrogna, som innebär civilt inbördeskrig. Den som vill lämna islam skall DÖDAS och de som inte vill bli muslimer skall bli slavar(dihmmis) åt muslimerna. De verkliga muslimerna är de som följer muhammad och hans exempel. Dvs det är IS som är de äkta muslimerna och de som är mest lika muhammad. En sådan satanisk religion och lära SKALL INTE FÅ VERKA INOM RAMEN AV RELIGIONSFRIHET I VÅRT LAND. Islam är likt en GÖKUNGE som när den har fått fäste puttar ut den som inte vill bli muslim. Det kommer antingen att bli islam som blir rådande i Sverige eller så är det kristendomen. Det är lätt att se vilken av dem som det kommer att bli. Titta i moskéerna och i kyrkorna. Moskéerna är överfyllda och man måste bygga ut och bygga fler moskéer hela tiden. Kyrkorna gapar tomma och frikyrkorna töms och världen tar över de kristna. Det finns nästan INGEN levande kristendom i Sverige idag.

Svara -   - 21/5-18 16:45 -


Per

Gud vill att vi omvänder oss genom hans son Jesus och hans offer, av egen fri vilja. Vi kan således inte påskynda människors frälsning genom att förbjuda religionen islam.

Att förbjuda koranen är heller ingen bra idé, då det säkerligen kommer att användas av våra fiender till att även förbjuda bibeln, något som redan är på väg i kalifornien. Dock kan det vara fruktsamt att fortsatt upplysa om vad islam egentligen står för, både till så kallade "ateister" som annars är naiva, och även till praktiserande vilseledda muslimer.

Man skulle kunna drömma om att koranen i framtiden märks med samma typ av varningstext som på cigarettpaket. Exempelvis "Innehåller vilseledande information som glorifierar våld, övergrepp, mord, hädelser, lögner, stöld, rån med mera med mera".

Svara -   - 21/5-18 17:45 -


Niklas Jönsson

Det går inte att förbjuda Islam mer än möjligtvis i Sverige med rätt politiker vid styret så att säga.Hade det däremot gått att förbjuda satan som är roten till allt ont i vår värld, då hade vi alla blivit lyckliga.Men det är ju tyvärr omöjligt för oss människor, det är bara gud som kan och kommer göra det vid tidens slut.

Svara -   - 21/5-18 19:21 -


Solan

Svar till Per.

Ett inlägg i debatten.https://www.apg29.nu/a/u4

Svara -   - 21/5-18 19:42 -


Johan

Nej, det går nog inte att förbjuda islam.

I Romarriket så förbjöds alla avgudareligioner när Konstantin, och hans "kristna" efterträdare som kejsare, skulle kristna hela riket och göra kristendomen till statsreligion. Följderna av det var att avgudareligionerna inkorporerades i det religiösa system och den avgudareligion som idag företräds av den romersk katolska kyrkan. Dvs följderna blev en katastrof för sann kristen tro.

Inte heller ser jag i Bibeln att det är vår uppgift som kristna att verka för förbud mot avgudareligioner.

Vår uppgift är att predika Evangeliet och att göra lärjungar av alla folk, samt att be för statsmakterna att vi får leva ett lugnt och stilla liv. Det finns alltså heller inget i Bibeln som förespråkar att vi som kristna ska söka världslig politisk makt.

Vi ska alltså be för våra politiska ledare och för det kommande valet! Vi behöver be att vi får andlig seger för nationen så att vi får politiker som stoppar islamiseringen av landet, samt att vi får en landsomfattande väckelse som griper tag i vårt folk, och som renar nationen från allt det syndaförfall vi nu ser!

Svara -   - 21/5-18 21:46 -


Johan

Det finns exempel på moskéer i Afrika, där medlemmarna blivit frälsta, och där de då har tagit bort halvmånen och ersatt den med ett kors och så gjort om den till en kyrkobyggnad. Halleluja!

Sådant ser jag gärna att det sker även i Sverige i framtiden. 😃

Svara -   - 21/5-18 21:52 -


Robert

Den samhällsstruktur vi vill ha är grundad på Bieln och Guds ord, det vill även den icke troende (till viss gräns tex liberalt där samboförhållande och annat är ok). Men islam borde ju inte få den plats i offentligheten som den fått nu. Det är en sanning att frälsningens självklara påföljd blir vittnesbörd, lika visst är att vi ser följden nu, av att folket gått bort ifrån Gud på väldigt bred front. I varje stad finns ju en kyrka. Om det då åxå i samma stad finns en moske... Har vi då inte väldigt bokstavligt talat brutit mot det allra första budet? Jag blir ledsen när politiker inte tar tag i frågan och säger nej, utan skyfflar vidare till nån myndighet. Ingen vill stå upp och göra folkets vilja, de tillfrågas inte ens. Jag vill som medborgare lita på de styrandes beskydd och att de fattar kloka och riktiga beslut som är till gagn för samhället. Inför varje möte i församlingen är jag längtande och öppen för uppbyggelse, men ute i samhället är det endast nedrivligt. Främmande gudar och religioner borde förpassas till hemmen i så fall och verkligen inte finnas ute i vårt samhälle! Muslimer framhåller gärna att de har fredens religion, men där islam är den gällande statsreligionen är det ju ingen fred.

Svara -   - 21/5-18 22:20 -


JL

Svar till Solan.

Grenholm har ljugit in fienden. Grenholm säger sig jobba för Kungen, men islamisering är hans frukt. Och så klart försvarar han sina uppdragsgivare att de skall få ha böneutrop.

Sparka ut förrädarna ut ur kyrkorna. Upprätta första budet.

Svara -   - 21/5-18 22:20 -


Bengt

Ja det vore något att drömma om

Svara -   - 21/5-18 22:20 -


Bengt

Det finns ingen muslimsk demokrati

Svara -   - 21/5-18 22:22 -


Tomas N

Det är inte rimligt att förbjuda islam även om man kanske rent känslomässigt skulle vilja det. Problemet är ju att vi släppt in så mycket muslimer.

Det som är rimligt är att lagar stiftas som på nationens rimliga grund förbjuder böneutrop och sharialagar där det går emot samhällets lag. Vidare borde inte bidrag gå ut till främmande religionsutövning.

Jag vet inte om det finns någon kristen teokrati och det är inte helt önskvärt.

Det är regiring och stat som skall stifta och efterhålla lagar och inte kyrkan. En bra stat bygger sin grund på kristen tro och lyssnar på kyrkan. Frågan vi behöbver ställa är vilken identitet har Sverige,vilka ideologier följer vi och hur ser historian ut.

Yttrandefrihet och andra libertanska värderingar kommer väl främst från franska revolutionen och framåt. Britterna har haft det med ,men särskilt USA.

Det prats ofta om demokrati med en religiös betoning,men Sverige vet nog knappt vart allt kommer ifrån.Neutraliteten i WW2 är en identitetssänkande faktor. Sverige som nation har till stor del dåligt självförtroende och detta manifesteras i sin iver för demokratiska värderingar. Det vore bättre om man stod upp för sin identitet,men den har ju tappat längs vägen och under Palmeerans goda hjälp.

Vissa länder har inte samma brinnande iver för frihet till allt och det sticker i ögonen på den liberale moderne EU medborgaren.

De här djupa värderingsfrågorna ligger till grund i hur man ser påoch beslutar om islam ,nu när man har fått en stor muslimsk migration på halsen.

Förbud mot islam är orimligt och behövs inte heller om man har lag och ordning,avskaffar bidragen till islam och begränsar den religionsutövning som inkräktar på landets folk och identitet.

Svara -   - 21/5-18 23:10 -


Mikael W

Självklart måste Islam förbjudas i ett civiliserat samhälle! En av riskdagens viktigaste funktioner är att stifta lagar, bl.a för att skydda sina medborgare. Vi har i Sverige lagar som försvårar för minderåriga att dricka alkohol, vi har förbud mot narkotika, Hitlerhälsningar och vi har infört max hastighet på vägarna o.s.v

Vi kan aldrig förbjuda någon att tro att det ska regna i Säffle nästa vecka, eller att tro på Månguden, men riksdagen kan skapa lagar som förhindrar människor att utöva och skadas av denna dokumenterat våldsamma religion som heter Islam. Detta borde ligga i alla människors intresse, speciellt de människor som nu är bundna till Islam och inte vågar ta sig ur

Svara -   - 22/5-18 08:24 -


Bengt

Ja det vore underbart om det gick

Svara -   - 22/5-18 08:35 -


Mikael W

Svar till Bengt.

Allt går....utom små bebisar....dem kryper

Svara -   - 22/5-18 08:39 -


Rolf

Livsfarligt att förbjuda Islam. Om så skulle ske skulle det i framtiden komma krav på att förbjuda annan religion även kristendom. Det skulle resultera i hemska folkkrig. Nej vi kan försöka visa att Islam behöver Jesus men aldrig förbjuda Islam inte ens i ett enstaka land. Det skulle resultera i religionskrig mycket värre än upproret på Irland mellan katoliker o protestanter eller för den delen religionskrigen under trettioåriga kriget. Man ryser över vad en provokation som förbud skulle föra med sig.

Svara -   - 22/5-18 08:48 -


Bengt

Vi kan ju börja med att ställa mer krav när

Det gäller utförandet

Att förbjuda all klädsel som döljer ansiktet

Och att tala om för alla muslimer att dom

Inte ska använda våld mot icke muslimer

Och utvisa dom direkt när brott begås

Förknippat med våld

Svara -   - 22/5-18 10:43 -


Kalle

Svar till JL.

Grönholm är naiv men svinga inte för hårt mot bröder som tror på Jesus, för det talar bibeln hårt emot.

Svara -   - 22/5-18 11:29 -


Jessica

Just nu: Sveriges Radio Kronoberg P4

Muslimerna vill bygga moske’ i lilla Ljungby!

Svara -   - 22/5-18 16:45 -


Bengt

Dom kan väl gå med i en kristen församling istället

Då behövs ingen moske

Svara -   - 22/5-18 19:59 -


Lillemor Karlsson

Religionsfrihet har vi i Sverige. Den rättigheten ska finnas att varje enskild människa får vara fri att tro på vad han/hon vill... MEN... islam har redan "kommit in" i olika sociala områden. Exemplen är många, är jag rädd för _ där muslimer får utöva sin religion fullt ut och ibland på en del bekostnad för oss svenskar... Mitt eget äxempel är från min arbetsplats, som är inom vård och omsorg. Förra sommaren var det en semestervikarie i 7 veckor som var från ett afrikanskt land, som hade svart långkjol, som precis nuddade golvet och en mörkröd långärmad jumper som arbetskläder. Redan innan första veckan var över hade många av personmalen varit in till boendechefen och funderat vad det var för nya regler...???? Boendechefen svarade: Hon får inte ha byxor som män har och hon får inte heller ha kortärmat, för armarna är ju det sexigaste som finns på en kvinna...!!!!! Hon jobbade kvar hela sommarperioden, ingenting hände vad gäller korrigering av arbetskläder, så den sommaren tummades det rejält på hygienaspekterna och hygienen är en sak som tas upp vid varje Arbetsplatsinformation......

Svara -   - 22/5-18 21:51 -


Niklas Jönsson

Svar till Bengt Helt rätt Bengt! det räcker med att dom får lära känna Jesus, då kommer muslimerna inte vilja gå in i en moske längre och dom där böneutropen kommer dom att skratta åt istället och tänka vad är det för fjanteri vi muslimer har hållit på med och tillbe en död gud och Islam kommer då att försvinna ju fortare muslimerna kommer i kontakt med Jesus och allting kommer att ordna upp sig till en positiv fördel istället.

Svara -   - 22/5-18 23:45 -


Bengt

Det är ingen omöjlig utveckling ändå

Kommer bara först kristenheten i vårt

Land börja fungera som den ska så kan

Det bli en stor väckelse bland muslimer

Även bland somalier

Svara -   - 23/5-18 10:31 -


Margareta Larsson

Islam möter inget motstånd i Sverige och kommer att kräva alltmer rättigheter och makt

En Islamsk stat och sharialagar.

Tro på Jesus och följ honom istället. Vad säger han om Islam? Vad är Guds vilja med den ondska som följer med islam?

Ska vi böja oss? För Islam?

Svara -   - 23/5-18 13:11 -


Margareta Larsson

Islam möter inget motstånd i Sverige och kommer att kräva alltmer rättigheter och makt

En Islamsk stat och sharialagar.

Tro på Jesus och följ honom istället. Vad säger han om Islam? Vad är Guds vilja med den ondska som följer med islam?

Ska vi böja oss? För Islam?

Svara -   - 23/5-18 13:11 -


Bengt

Men om det blir fler och mer attentat som

Det i Stockholm förra året kan det ändå

Bli en ändring

Risken är nog stor att det inte var det sista

Svara -   - 23/5-18 13:18 -


Bengt

Och bland folk finns tydligen en mer

Negativ inställning till islam ändå

Det är nog mycket därför som sd går

Framåt mycket nu

Svara -   - 23/5-18 13:20 -


JL

Svar till Kalle.

Kalle, mina bröder jobbar för Kungen, inte för islam.

Svara -   - 23/5-18 19:36 -


Hasse

Det är mycket som är förbjudet i svensk lag om islam

Riksdagen har röstat i genom en samtyckes lag den som bryter mot den kan få fängelse detta måste innebära att riksdagen förbjuder den muslimska mannen att följa islam

[2:223] Era hustrur är för er [som] en åker; beträd därför er åker, när och som ni önskar - men sörj [först] för era själar. Frukta Gud och var förvissade om att ni skall möta Honom. Och förkunna för de troende hoppets budskap.

Kvinnan i Islam är mannens ägodel

I följande artikel kommer vi att titta på islamistiska källor som visar att den ideala muslimska kvinnan är sin mans ägodel.

Vi börjar med att läsa följande koraniska vers som säger att en kvinna är sin mans åker som han får njuta av när han vill:

2:223

Era hustrur är för er [som] en ÅKER; beträd därför er åker, när och som ni önskar - men sörj [först] för era själar. Frukta Gud och var förvissade om att ni skall möta Honom. Och förkunna för de troende hoppets budskap. (Mohammad Knut Bernström, Koranens budskap)

Följande ahadith säger att en kvinna är tvungen att tillfredställa sin man när han vill ha samlag. Om hon inte gör det kommer den islamistiska guden att vara missnöjd med kvinnan och änglarna kommer att förbanna henne:

Sahih Bukhari

Volym 4, Bok 54, Nummer 460

Berättad av Abu Huraira: Allahs apostel sa, "Om en man kallar sin hustru till hans säng (dvs. för att ha samlag) och hon vägrar och orsakar honom att sova i ilska, kommer änglarna att förbanna henne till morgonen." [vår översättning] Kvinnan i Islam är mannens ägodel

I följande artikel kommer vi att titta på islamistiska källor som visar att den ideala muslimska kvinnan är sin mans ägodel.

Vi börjar med att läsa följande koraniska vers som säger att en kvinna är sin mans åker som han får njuta av när han vill:

2:223

Era hustrur är för er [som] en ÅKER; beträd därför er åker, när och som ni önskar - men sörj [först] för era själar. Frukta Gud och var förvissade om att ni skall möta Honom. Och förkunna för de troende hoppets budskap. (Mohammad Knut Bernström, Koranens budskap)

Följande ahadith säger att en kvinna är tvungen att tillfredställa sin man när han vill ha samlag. Om hon inte gör det kommer den islamistiska guden att vara missnöjd med kvinnan och änglarna kommer att förbanna henne:

Sahih Bukhari

Volym 4, Bok 54, Nummer 460

Berättad av Abu Huraira: Allahs apostel sa, "Om en man kallar sin hustru till hans säng (dvs. för att ha samlag) och hon vägrar och orsakar honom att sova i ilska, kommer änglarna att förbanna henne till morgonen." [vår översättning]

http://www.answering-islam.org/svenska/islam/kvinnan-i-islam

Svara -   - 23/5-18 21:59 -


Kalle

Svar till JL.

Killen du anklagade jobbar för Kungen. Han är naiv och snett ute på sina håll, det kan jag sträcka mig till, men du är alldeles för snabb att döma folk som inte tänker som dig.

Svara -   - 24/5-18 00:32 -


JL

Kalle,

på sina håll? Killen har i ett läge där vi eventuellt kunnat stoppa islamiseringen av landet, ryckt ut och hjälpt fienden. Han har därtill ljugit att invandring inte orsakar islamisering. Han och Svärd försvarade den största förräderiet Svensk kristenhet någonsin har sett. Och du säger att jag dömer snabbt?
Grenholm och Svärd har hjälpt fienden, naivt säger du. Andligt säger jag. På frukten skall du känna dem. Och jag tror jag börjar känna dig med vid det här laget, det är inte första gången du försvarar islamiseringen.
Nej, Grenholm jobbar inte för Kungen. Då hade han inte ljugit in fienden. Då hade han inte försvarat böneutropen. Då hade han upprättat det första budet, precis som det står skrivet. Då jobbar man för Kungen. Jobbar man inte för Kungen gör man allt för att bryta det första budordet. ALLT. Det inkluderar ljuga in fienden och mosa sina egna minsta.

Svara -   - 24/5-18 19:07 -


Kalle

Svar till JL.

Nej, jag försvarar inte islamiseringen. Jag är emot den. Men jag är mer nyanserad än dig. Du borde vara försiktigare i dömande i fall du inte vet allt om.

Svara -   - 24/5-18 21:20 -


Ronny Johansson

Man kan inte förbjuda en religion, men däremot varna om det avvikande och upplysa om den rätta vägen.

Sen får var och en själva välja för

människan har fått det fria valet av Gud och därför kan ingen tvingas in i något fack.

Svara -   - 25/5-18 08:53 -


JL

Svar till Kalle.

Grenholm som drog in fienden, försvarar böneutropen med. Han bryter emot det första budet.

Det är ju inte även första gången du reser ragg när någon går till angrepp emot islamiseringen. Förra gången gällde det att allah uttalades i kyrkorna. Då tog du den andra gudens namn i försvar. Så det är inte så konstigt för mig att du försvarar Grenholm, speciellt när han tycker att islamska böneutrop är ok. Därtill dömer du mig till att vara dömande.
Om man ljuger, förminskar, bortförklarar när islamisering sker. Om man går till angrepp emot de som försöker stoppa eller förhindra islamisering, då är man riktigt illa ute andligt anser jag. När det gäller Grenholm, så utgår jag att han tagit odjurets märke på handen. Han har hjälpt islam till makten. Att han får vara kvar som ledare i kyrkorna är mest en beskrivning på hur pass illa det är.

Svara -   - 26/5-18 07:49 -


AnnMarie

JL

Bra skrivet jag håller med dig!

Svara -   - 26/5-18 08:24 -


Bengt

Grenholm är ju positiv till bethel Church och bill johnsson också tyvärr

Svara -   - 26/5-18 09:08 -


Tomas N

I debatten om kristnas och landets syn och förhållningssätt till islam så kan det vara bra att gå lite på djupet.

Vi lever i en tid där nationalism anses vara det värsta och ondaste som finns. Alltså behöver de som ändå vill ha nationer bekänna sig till en liberalism av någon form och särskilt på det sociala och värdegrundsområdet.

Övriga yngre generationer är påverkade av och uppväxta i en tid av gränslöshet och utopiska/globala tankar.

Så när t ex Swärd (från 40-50talets generation) och Grenholm (från 90-tal och framåt) gemensamt samlas i en ambition att vägleda kristenheten så blir det en manifestation av hur olkia generationer möts i en strävan för det som man anser vara gott och ont. Det goda är att älska hela världen på ett praktiskt och politiskt sätt och det onda är alltid nationalism och det är det som slår an riktningen.

Hur man bemöter och ser på islam grundar sig helt i allt det andra. Grenholm verkar ju vara engränslös utopist och man anar en ändestidsteologi som handlar om det globala fridsriket här på jorden

Det är sorgligt ,för allt det goda som denna generation gör för individer i fråga om kärlek och evangelisation skuggas ju ned av den politiska teologin som söker aatt bryta ned goda normer och fundament som Gud skapat såsom familj och nationer.

Om man inte värderar både familj och nation och dessutom är naiv och orealistisk(dålig teologi) om på vilket sätt Gud vill frälsa människor så kan det resultera i en häpnadsväckande syn och inställning till muslimer och islam.

Det behövs nya och andra röster. Kristna som förstår och kan förhålla sig till nationers drift och realpolitik kan påverka och göra nytta där,men de som endast vill hjälpa och älska människor(vilket är en stor och viktig uppgift) skall nog hålla sig borta från den politiska arenan.

Svara -   - 26/5-18 12:17 -


JL

Svar till AnnMarie.

Tack AnnMarie

Svara -   - 26/5-18 17:43 -


Leif Boman

Svar till Kalle.

Kalle, du är oerhört mycket mer nyanserad och balanserad än JL som hela tiden tjatar och kräver att andra skall följa första budet medans hen själv med stora felsteg ständigt bryter det..Denne fariseliknande inställning står det skrivet om på ett par ställen...Först av Paulus ;

Jag för min del litar i Herren på att ni inte skall vara av annan mening. Men den som skapar förvirring bland er skall få sin dom, vem han än är. Bröder, om jag fortfarande predikade omskärelse, varför skulle jag då bli förföljd? Då vore korsets anstöt borta. De som uppviglar er borde gå och stympa sig. Ni är kallade till frihet, bröder. Använd bara inte friheten så att den onda naturen får något tillfälle, utan tjäna varandra i kärlek. Ty hela lagen är uppfylld i detta enda budord: "Du skall älska din nästa som dig själv." Men om ni biter och sliter i varandra, se då till att ni inte blir uppslukade av varandra. Vad jag vill säga är detta: vandra i Anden, så kommer ni inte att göra vad köttet begär. Ty köttet söker det som är emot Anden och Anden söker det som är emot köttet. De två strider mot varandra för att hindra er att göra det ni vill. Men om ni leds av Anden, står ni inte under lagen.

(Gal 5:10‭-‬18)

Men också av Jesus ;

"På Moses stol sitter de skriftlärda och fariseerna. Allt vad de lär er skall ni därför göra och hålla, men efter deras gärningar skall ni inte handla. Ty de talar men handlar inte. De binder ihop tunga bördor och lägger dem på människornas axlar, men själva vill de inte ens med sitt finger flytta på dem.

(Matt 23:2‭-4)

Behåll den ödmjukare inställningen du har Kalle, mycket hellre än den dömande, fariseliknande och kallhjärtade som JL har...

Svara -   - 26/5-18 20:16 -


Mikael W

Svar till JL.

Upprätta första budet.

Så, inte mig emot, men hur hade du tänkt att det skulle gå till i praktiken? Prygel på torget följt av ättestupan för dem som vägrar?

Svara -   - 26/5-18 22:39 -


Lasse

Svar till Bengt.

https://youtu.be/mv4LRl2KI2M. Vad är det för fel på denna lovsången? Kom precis från en ungdomsgrupp som sjöng lovsånger, det var trummor elgitarrer keyboard, ska man peka på att dom ska spela dragspel? Vill bara säga tack till Jesus som är större än alla sammanhang 💝 önskar dig en god nattsömn om du läser det här nu Bengt 🙏

Svara -   - 27/5-18 00:43 -


Lasse

Svar till Bengt.

https://youtu.be/mv4LRl2KI2M. Vad är det för fel på denna lovsången? Kom precis från en ungdomsgrupp som sjöng lovsånger, det var trummor elgitarrer keyboard, ska man peka på att dom ska spela dragspel? Vill bara säga tack till Jesus som är större än alla sammanhang 💝 önskar dig en god nattsömn om du läser det här nu Bengt 🙏

Svara -   - 27/5-18 00:43 -


JL

Svar till Mikael W.

I praktiken så innebär det att människor som Leif, Kalle, Svärd och Grenholm inte får jobba för islam på något sätt. Och det verkar vara väldigt svårt för dem. För de skall ständigt komma med tolkningar från bibeln som gynnar odjuret och inte Kungen. Det är alltså väldigt lätt att upprätthålla det första budet, grejen är väl att du inte blir så populär. Varken från islam eller de kristna som har islams märke på handen. Vid tidens slut tappar du huvudet om du upprätthåller det första budet.

Märk väl. Islam är här för att kristna har tagit dem hit. Jag utgår numera ifrån att det är en andlig historia. Under 2015 var vissa kristna som höga på heroin. De sprang omkring med skyltar "refugees welcome" och allt möjligt. De blev överlyckliga när den andra guden kom. De fick en andlig kick när den andre guden kom. De har ljugit, de har fryst ut, de har vrängt bibeln ut och in för den andra guden. De går islams vägar. Men de själva är helt säkra på att det de gör är helt rätt.
Det är lätt att känna igen dem. Säg något som kan hindra den andre gudens övertagande och deras ögon blixtrar till. Genast kommer en tillsägelse. En förminskning. En lögn eller något personangrepp. En hel drös med bibelverser som påvisar att vi skall ha den andra guden i vårt land, vårt kyrka och vår familj och i våra liv. När jag säger Upprätta det första budet, så kommer de med invändningar, hån och falska bibeltolkningar. De har inga problem med att islam kommer hit, för de tillhör islam. De gillar när namnet allah sprids i kyrkorna. De försvarar islams böneutrop. De ljuger om islams övergrepp på kristna Svenskar. Det bästa de vet är att hjälpa "flyktingar", som deras egna minsta bröder skall beskattas ner i avgrunden för att betala. Ett rent utrotningskrig emot kristendomen. Det är andligt läskigt och vad man än säger till dem, så kan man inte nå dem.

Svara -   - 27/5-18 10:17 -


Bengt

Det vore mycket bättre att ta hit kristna

Flyktingar i första hand

Svara -   - 27/5-18 11:04 -


Mikael W

Svar till JL.

Stort tack för ditt svar JL. Jag tror att om Sverige ska upprätta det första budet, så måste vi göra ett vägval i Sverige d.v.s att en gång för alla välja på vilken värdegrund vårt land skall genomsyras.

Skall Sverige vila på "en blandning av allt mellan himmel och jord värdegrund", på en ateistisk/sekulariserad värdegrund, på en Islamsk värdegrund, eller återgå till den Kristna värdegrund som Sverige haft de senaste 1000 åren?

Väljer Svenska folket den Kristna värdegrunden, vilket dem tydligt visar att dem inte vill välja som det ser ut idag, så måste åtgärder vidtas:

Exempel på åtgärder är att Svenska kyrkan måste återupprättas till sitt ursprungliga ändamål. Det som inte hör hemma i en kyrka ska kastas ut. Vi kan inte ha biskopar, präster och andra ledare som inte är Kristna. Dem måste naturligtvis avsättas. Vi kan inte ha fientligt kristna partier som styr kyrkan.

En Kristen värdegrund behöver genomsyra skolan, med t.ex återinförande av morgonpsalmen, Kristendomskunskap på schemat o.s.v

Självklart skall vi kunna ta emot invandrare, men att det då tydliggörs att Sverige är ett Kristet land och i ett Kristet land byggs inga moskéer, och bibeln är rättesnöret

Grundlagen gällande religionsfrihet behöver ses över för att förhindra att avgudar/villoläror får fotfäste i vårt land....o.s.v

Är det dem här tankarna du har JL?

Kanske bäst att dela Sverige i två delar, så att så många som möjligt blir nöjda?

Svara -   - 27/5-18 12:55 -


AnnMarie

JL

Åter igen Tack för ett inlägg som visar den sanning som de förblindade inte ser !

Svara -   - 27/5-18 12:58 -


Bengt

Det är inte så lätt att få bygga en kyrka i

Muslimska länder

Men i Sverige får man tom böneutrop

Svara -   - 27/5-18 13:40 -


Leif Boman

Svar till JL.

Hånfullheten mot andra, och om att du själv och inte andra skulle vara den som präktigt lyckas följa det första budet har en helt annan ande än Guds. Endast detta lilla om dig vittnar sitt tydliga språk, försök inse! Försök att bli lite trevligare mot din omgivning så vore det bättre vittnesbörd om en som menar sig följa Gud...

Att du talar om att jag skulle välkomna islam är ju ren lögn, och inte bör man väl heller bryta det budet, eller är det tillåtet att inför hela internetvärlden ljuga om Jesu barn?

Det är omvändelse och förlåtelse du behöver för att lyckas längre fram..

Mvh Leif...

Svara -   - 27/5-18 16:13 -


JL

Svar till Mikael W.

Det första vi måste inse, är ju att om vi inte håller Gud för helig så fungerar absolut ingenting. Det andra vi måste inse, är att om predikanterna där vid podiet vräker ut globaliserings termer, så jobbar de inte för Kungen. Globaliseringen tillhör antikrist och är antikrists sätt att desarmera, att förgöra kristendomen. Att föra in världen i templet, att föra in islam i kyrkorna. Att bryta det första budordet.

Det vi måste göra, det är att aggregera oss, precis som det står i bibeln. Sålla ut de som säger att de jobbar för Kungen men springer den andre gudens ärenden. Låt det vara det som är vattendelaren på vad som är en kristen. Inte på det sättet han eller hon lever, utan var personen har sin kärlek, sin lojalitet. Älskar personen Gud och erkänner Jesus som Gud son samt inte deltar i islamiserade aktivitet. Ja då är det en kristen broder.
När vi gör detta och håller Gud för helig, så är jag övertygad om att vi kommer få tillbaka en stor skara av människor som har tappat tron. Detta är människor som många frikyrko människor anser okristna, men även ifall dessa kanske inte säger sig ha tro, så avslöjar deras frukt dem. De håller nämligen Gud för helig och hatar islamiseringen. Precis som de som säger att de jobbar för Kungen, men inte bryr sig ett skvatt om de islamiserar landet. Deras frukt avslöjar dem också.

Svara -   - 27/5-18 22:15 -


JL

Svar till Leif Boman.

Leif,

du har inte fattat något alls. Det är inte att man bryter det första budet som är den stora grejen. Den stora grejen är att man inte bryr sig om det första budet. Man har ingen kärlek till Gud.
I övrigt handlar ditt inlägg om mig som person och jag är oväsentlig. Att jag uppfattar att du jobbar för islam, är att för varje råd som jag gett för att hindra islamiseringen, så kommer du med reflexmässiga ifrågasättanden och hänvisningar till bibeltexter.
Ex: Jag säger upprätta det första budet, alltså tjäna Herren Din Gud med hela ditt hjärta och inte islam. Du svarar: Det går inte att följa lagen. Jag sa att vi skulle rösta SD för att det gynnar kristendomen. Du svarar med att kristna skall inte ha med världen att göra. Osv. Så även ifall du själv inte förstår det, så utgår jag ifrån att du arbetar för islamisering. Detta gör du i så fall helt omedvetet du är inte medveten om det själv. Det tror jag Kalle, Grenholm, Svärd inte heller förstår att de gör.

Svara -   - 27/5-18 22:41 -


Leif Boman

Svar till JL.

Ja, du är så duktig JL, sköt om dig😍...

Svara -   - 27/5-18 23:02 -


JL

Istället för att koncentrera dig på att håna mig, skall du lura lite på vilken Gud dina inlägg gynnar. Det är inte min Gud du tjänar när du ifrågasätter att vi skall upprätta det första budet. Detta är något som kommer helt reflexmässigt från dig. Gång efter gång så ger du mothugg när det första budet nämns. Du bortförklarar det. Du säger att vi inte kan följa det. Du säger att jag inte följer det. Du hånar att jag anser mig duktig. Osv.

Kan du inte bara säga att vi skall följa det första budet? Att vi skall hålla Gud helig, att vi inte skall släppa in andra gudar i vårt land, våra kyrkor, våra hem och i våra familjer? Är det så svårt för dig att ta till sig? Är det helt omöjligt för dig att vilja följa det första budet? Att med själ, förstånd och vilja göra allt för att vår Gud skall vara helig och få ha makten över vårt land, församlingar, familjer och liv? Att göra som Jesus sa:
Att älska Herren, din Gud, med hela ditt hjärta och av hela sitt förstånd och av hela sin kraft.
Hur kan du ifrågasätta det första budet?

Svara -   - 28/5-18 07:17 -


Leif Boman

Svar till JL.

Jag ifrågasätter inte det första budet, inte heller det om att ljuga eller något av de 10 buden och inget av Guds övriga Ord heller, men det är Jesus människor behöver!

Däremot verkar du själv inte tycka om andra delar av Guds Ord som heller inte är en motsägelse mot det första budet, utan också endast pekar på kärlekens väg...Det jag säger är inte hån utan en önskan om en trevligare attityd sinsemellan.

Du verkar ju inte bry dig ett skvatt om min inställning till islam och går ändå ut med att jag välkomnar detta? Och dessutom tar du det med en klackspark och verkar inte alls vilja ångra detta samtidigt som du kräver t.o.m av okristna att följa Guds bud?...En sådan dubbelmoral för inte människor närmare Gud!

Jesu Kristi kärlek gör underverk så att vi istället går in för att försöka älska varandra... Så upprepa inte nu igen att jag vill släppa in islam.. Jag har personligen varnat för att släppa in denna sataniska lära flera ggr, och likadant varnat lite här och där även om alla andra avgudar som släppts in i detta land genom bl.a. Svenska kyrkan m.fl.

Men det är endast Jesus som kan frälsa ifrån alla dessa avgudar, inte lagen även om den gör sin del....

Mvh Leif...

Svara -   - 28/5-18 08:30 -


Bengt

Det är ju viktigt att vi älskar både Gud och människor

Och älskar vi Gud älskar vi oftast också människor

Svara -   - 28/5-18 13:41 -


Bengt

Det är ju viktigt att vi älskar både Gud och människor

Och älskar vi Gud älskar vi oftast också människor

Svara -   - 28/5-18 13:41 -


Andreas

Vi kristna måste vara offensiva nu och vara väldigt vaksamma på vad som sker i vårt land. Jag börjar förstå mer och mer ang David Wilkersson syftade på när han sa att sveriges synd är apati. De är ju de som råder total tystad och ingen som vågar vara obekvm och strida för Guds ord och ge muslimerna motstånd. Konstigt nog är SD och inte kristna som höjer rösterna och då har verkligen gått långt. Jag vet inte om pastorer och präster är rädda för att stöta sig med muslimer? Jag kom ihåg själv en gång när jag utmanade en muslim och frågade om han trodde på hämnd eller förlåtelse eller hat eller kärlek då jag hänvisade till Abrahams lära hur Islam har frångått den och hur Jesus uppföljer den och inte Mohammed. De fick muslimen att tänka till och att han i slutändan försvarade Jesus lära och inte Mohammed. Islam måste utmanas och vi skall inte vara rädda för dom för Jesus backar upp oss. Om Gud är med oss vem skall vi då frukta som de står i bibeln. Djävulen spelar på svenskarnas apati vi är för bekväma och vill inte stöta oss med andra. Men de är nog dags att börja stå upp för våra värderingar och vår tro. Islam bör bekämpas både med ordet predikan till muslimer, lagstiftning samt med bön. Men vi gör inget som David Wilkerson gör vi sover och låter Islam ta över. Jimmie Åkesson behöver vår hjälp. Rösta på SD, gå ut och vittna om Jesus och bed och fasta. Våga säg vad du tycker och släng upp fakta om Islam och våga berätta vem Jesus är. Så många muslimer väntar på fräslning räds dom inte Jesus står bakom din rygg och backar upp dig.

Svara -   - 28/5-18 15:11 -


Bengt

Bra det du skriver Andreas

Svara -   - 28/5-18 17:47 -


sven o svensson

Svar till Kalle.

Ja kan man förbjuda nazism så kan man förbjuda dess tvilling!

Svara -   - 28/5-18 21:20 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



En vision om den sista frukten av kunskapens träd

Kunskapens träd

Läsarmejl av nils

Detta kan låta dystert, men detta är det starkaste Nutida Tidstecknet vi läser om i Visionen här och i Bibeln, och måste få oss att rätt kunna Tyda Tiden!

6

Läs allt!


Korsfäst, korsfäst honom!

Korset försonar människan och Gud

Läsarmejl av David B Utan tvekan kommer folkhopar att ropa: Korsfäst, korsfäst!, mot Jesu efterföljare och det Jesus står för. De kommer så förlora sitt förstånd att de inte inser att de skjuter sig själva i foten.

6

Läs allt!


70 nationer är inbjudna till invigning av altaret till det tredje templet

70 nationer är inbjudna till invigelse av altaret till det tredje templet

Av Mikael Walfridsson Den senaste nyheten som kommer från Israel, handlar om att Sanhedrin, det som i Bibeln beskrivs som ”Stora rådet”, har inbjudit 70 nationer, för att deltaga i invigningen av själva altaret som nu är klart för det tredje templet.

4

Läs allt!


Himlen TV7 intervjuar Christer Åberg

Christer är en känd bloggare bland både kristna och icke-kristna i Sverige. Han erbjuder Jesus som svar på aktuella samhälleliga och personliga problem. Programledare är Daniela Persin.

3

Läs allt!


Islam sprider ut sig med hjälp av Svenska kyrkan

Christer Åberg går igenom en del dagsaktuella nyheter. Det är ingen tvekan att vi lever i den sista tiden då man tar del av dessa nyheter.

41

Läs allt!


Insändare i Hallmedia om firandet av världens Frälsare

Av Holger Nilsson 

Insändare i Hallmedia om firandet av världens Frälsare

Allt grundas på en enda person – Jesus, världens frälsare föddes i Bethlehem.     Denna insändare har varit publicerad i några av Hallmedias tidningar.

5

Läs allt!


Domedagsmänniskor

Av Holger Nilsson 

Domedagsmänniskor

Med ovanstående uttryck skulle man kunna kalla alla dessa som tror att undergången är nära och att man tar konsekvenserna av det.

32

Läs allt!


De tre himlarna i Bibeln

De tre himlarna i Bibeln

I bibelns första vers står det i grundtexten att Gud skapade himlarna och jorden. Gud skapade alltså flera himlar.

1

Läs allt!


Bevis: Koranen skrevs före Muhammed blev född

Världens äldsta koran som finns i Birmingham har daterats till 568-645. Detta betyder att Koranen skrevs före Muhammed blev född.

8

Läs allt!


Bjud in Jesus i ditt hjärta

Ett aktuellt livebudskap med Christer Åberg. Han talar och spelar om Jesus och berättar hur man blir frälst!

3

Läs allt!


Den sista generationens vittnesbörd

Av Mikael Walfridsson

Den sista generationens vittnesbörd

Vi är den utvalda skara, som kommer att få se Gudsriket, millenniet, bli fysiskt upprättat, med Jesus sittandes på sin rättmätiga tron i Jerusalem.

19

Läs allt!


Sverige kontantfritt inom tre till fem år - Bibelns profetia uppfylls

kontantfritt

"Sverige kommer troligen bli 'kontantfritt' inom tre till fem år", sade vice riksbankschefen Cecilia Skingsley vid en bankkonferens i London.

24

Läs allt!


Under vilken lag lever du och jag?

Läsarmejl av nils 

Lagen

Rom.8:1-2, säger: "Så finnes nu ingen fördömelse för dem som är i Kristus Jesus. Ty Livets andes Lag har i Kristus Jesus gjort mig Fri från Syndens och Dödens Lag."

1

Läs allt!


Jesus har kommit och skall komma igen

Advent

Vi väntar på Jesus andra ankomst, inte den första. Och den här ankomsten kommer inte att dröja så länge till. Men då Jesus kommer tillbaka till jorden kommer han ha med sig någonting som han inte hade den första gången som han kom. Vet du vad det kan vara för någonting?

2

Läs allt!


Jesus kommer - är du frälst?

Ett aktuellt livebudskap med Christer Åberg. Han talar och spelar om Jesus och berättar hur man blir frälst!

0

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Fortfarande i lager: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten

Den längsta natten - 150 kronor

Natten till den 22 december, den natt med flest mörkertimmar 2008, genomlider Christer Åberg Den längsta natten i sitt liv, då han på ett mycket traumatiskt och oväntat sätt mister halva sin familj.

1

Läs allt!


Extra: Christer Åbergs bok fortfarande i lager

Upprop för Christer Åbergs bok Den längsta natten. Och du kan även ge ditt stöd till bloggsajten Apg29.nu.

0

Läs allt!


Dagen då Jesus visar fram sin brud

Av Mikael Walfridsson 

Dagen då Jesus visar fram sin brud

Vid avslutningen av de 7 dagarna, så kommer brudgummen att ta ut sin brud från brudkammaren och visa fram henne, nu utan slöja så alla kan se vem hans brud är. Kristus kommer på samma sätt vid slutet av vedermödan att visa fram sin brud vid hans synliga återkomst, så att alla kan se vem hans brud är.

2

Läs allt!


En gång frälst, alltid frälst?

Läsarmejl av nils

Kalvanistpstorn Pastor John Loopez fick av Herren se hur felaktig denna lära är.

52

Läs allt!


Kristna TV-kanaler i Sverige

Kristen TV i Sverige

Det finns många bra svenska kristna tv-kanaler i Sverige. Både som går på satellit, kabel och webben! Här listas alla kanaler.

3

Läs allt!


Musikfest i Advent med Lindbergarna - Del 1

Lindbergarna, Nenne Lindberg, Bosse & Anita, Thomas & Anita Granath, Rolle Pettersson, Siwert Lindberg, Martin Lindberg, Benny Jonsson, Stefan Lindberg, Lars-Uno "Bolmsö" Åkesson.

0

Läs allt!


Rysslands spel med krig som insats

Av Holger Nilsson 

Rysslands spel med krig som insats

Ryssland under Putin förnekar sig inte – vi kan räkna med nya provokationer – även i Östersjöområdet.

36

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

5

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 50, tisdag 11 december 2018 kl. 05:55

Jesus söker: Daniel, Daniela!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Jordbävning i Alaska - Jesus profetior går i uppfyllelse

Jordbävning i Alaska - Jesus profetior går i uppfyllelse

Bild: Expressen. 

Alaska har drabbats av två mycket kraftiga jordskalv. Går väl när den har utlyst katastrof beredskap. Jesus tala om stora jordbävningar skall ske. Låt oss be för då drabbade.

12

Läs allt!


Christer Åberg sjunger: Vem är Kungen i djungeln?

Måste bara ses! Christer Åberg sjunger och spelar ukulele sången: Vem är Kungen i djungeln? 

3

Läs allt!


Tommy Dahlman intervjuar Christer Åberg i Kanal 10

Tommy Dahlman intervjuar Christer Åberg i Kanal 10 om hans frus och lille sons död två dagar innan julafton för snart tio år sedan.

2

Läs allt!


Senaste kommentarer


Profetia om uppryckandet och den stora vedermödan

Raket

Bibeln profeterar om att en gång ska uppryckandet ske och de frälsta gå in i kamrarna medan vedermödan pågår på jorden.

3

Läs allt!


Jesus är inget fake news

Ett aktuellt livebudskap med Christer Åberg. Han talar och spelar om Jesus och berättar hur man blir frälst!

0

Läs allt!


Bilderbergarnas mål avslöjat av David Rockefeller

Det verkar som att Annie Lööf följde instruktioner som hon fått från Bilderbergarna då hon splittrade  Alliansen för att inte bli beroende av Sverigedemokraterna. 

38

Läs allt!


Hon är förlovad med en ljuskrona

Amanda, 34, är förlovad med sin ljuskrona

Bild: Expressen. 

Amanda Liberty är förlovad med en ljuskrona som hon ”älskar att pussas och mysa med”.

17

Läs allt!


Forskare vill prata med utomjordingar

Stjärnhimlen

Hela universum består av ett par hundra miljarder galaxer. I vår galax Vintergatan finns hundratals miljarder stjärnor. Men var är utomjordingarna då?

20

Läs allt!


Sista tidens tidslinje

En enkel illustration av Christer Åberg med en tydlig tidslinje vad som kommer att ske i den sista tiden.

14

Läs allt!


Kristna TV-kanaler i Sverige

Kristen TV i Sverige

Det finns många bra svenska kristna tv-kanaler i Sverige. Både som går på satellit, kabel och webben! Här listas alla kanaler.

3

Läs allt!


Nej till att släppa in mörkret

Läsarmejl av Sigvard Svärd 

Lampa i mörkret

I min utåtriktade tjänst för Gud därefter, har det handlat om flera allvarliga situationer där både min kropp och min själ har varit i fara. Dödshotad av nynazister för att jag stått upp för och gömt flyktingar, mycket nära gäng- och sexkriminalitetens mörker via övervakningsärenden, besvärjd och utmanad till andlig tvekamp av ockultister.

74

Läs allt!


Unika dopfilmer

Unika dopfilmer - Studio Apg29 med Christer Åberg. Christer Åberg talar om dopet och visar fantastiska dopfilmer.

2

Läs allt!


Ursäkterna kan bytas ut mot tro

Läsarmejl av David B 

Ursäkter som ofta håller människor borta från att komma till Jesus. Vad säger Bibeln?

7

Läs allt!


Flickan med kameran

Marie Åberg i Min bildtidning 1976

Jag hittade en otrolig bild på min fru när hon som barn var med i en söndagsskoltidning. Till jul är det 10 år sedan hon och vår son Joel dog. Den 27 november skulle Marie fyllt år. 

2

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 457 369 149 sidvisningar på Apg29! Apg29 har just nu 17 051 bloggartiklar, 92 153 kommentarer och 60 403 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp