915 online! | Sidvisningar idag: 50 124 | Igår: 258 926 |

www.apg29.nu


Forbyd Pride

BEMÆRK: Denne artikel indeholder ubehagelige billeder fra forskellige Pride festivaler. 

Forbyd Pride

Tilføj etiket til børn, der ser denne forestilling ...

Det kan ikke og bør forbyde folk af forskellige systemer, men de kan forbyde, er, at de vil annoncere det på gaden. 

Forbyd Pride

Nøgne mennesker gå på en gade på offentlig visning med stolthed flag.

Forbyd Pride

Nøgne kvinder.

Forbyd Pride

Perversioner. Læg mærke til de tre børn bag dem, der kan se denne forestilling.

Forbyd Pride

Meget ubehagelig billede. Almindelige mennesker tænker ikke over, hvad der er opført på de forskellige Pride festivaler rundt om i verden.

Forbyd Pride

Læg mærke til barnet - den lille pige med stolthed flag.

Forbyd Pride

Billedet taler for sig selv ... Jeg har ondt af folk. De har brug for Jesus.

Forbyd Pride

Bemærk drengen i den røde hat sidder på skuldrene af en mand, og den lille pige, der sad på knæ overfor parret. Hvis man ser nøje, vil du se flere børn på billedet og se, hvad der sker på gaden.

Forbyd Pride

Disse medarbejdere i den svenske kirke har fuldstændig misforstået, hvad den kristne tro handler om. Faktisk er billedet meget ubehageligt, når man ser folks militante måde af billedet. Der er en hårdhed på dem, der ikke hører til den kristne tro. Folk har brug for Jesus og ikke Pride! Når folk har Jesus vil have et blødt hjerte og ægte kærlighed og forståelse for andre mennesker.

Bemærk: Grunden til, at jeg har med disse ubehagelige billeder, og hvorfor de ikke er pixeleret 's fordi jeg ønskede at afsløre sandheden om hvad der foregår i de stolthed festivaler.


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg Friday 13 July 2018 19:58 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


STÖD APG29.NU


98 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

marie

DET ÄR SÅ MAN MÅR ILLA AV DETTA ÄCKLIGA BETEENDE ........

Svara -   - 13/7-18 16:00 -


Kalle

Ryssland är ett föredöme där. Så blir dom hatade i dekadenta väst också.

Svara -   - 13/7-18 16:14 -


Katarina Hedström

Det är så man mår illa när man ser dessa bildena. Det är satan själv som ligger bakom dessa bilderna. Dessa människorna behöver bli på nyttföda och få lära känna Jesus och få en relation med honom!

Svara -   - 13/7-18 16:17 -


Katarina Hedström

Bilderna ska det vara!

Svara -   - 13/7-18 16:18 -


Lena Henricson

Ja,verkligen obehagligt och groteskt. 😩 Kan inte förstå hur svenska kyrkan,KD och andra som menar sig vara troende kristna kan engagera sig i sånt här. Ja,barnen i vår tid behöver vi verkligen be för. 🙏 De matas med HBTQ,yoga och mycket annat. JESUS vet de flesta inte så mycket om.

Svara -   - 13/7-18 16:18 -


Bengt

Ja det är sorgligt det hela

Tror inte så många vill vara homo eller bi-

Sexuella egentligen

Svara -   - 13/7-18 16:26 -


nils

Desmond Tutu,sydafrikansk Biskop och kyrkoledare har offentligt sagt att med de Äktenskapsbrott och omgiften som sker inom den Kristna Kyrkan,har den Ingen Rätt att döma och anklaga Homosexuella!

Tänkvärd Sanning för Kristi Kyrka, om den synd och brott mot Äktenskapet som sker med omgiften och samboförhållanden.
¤¤¤
Helt emot Jesu klara undervisning om Äktenskapets Gudomliga innebörd,där 1Kor.6:9 även säger att Äktenskapsbrytare och Otuktiga Ej skall får Guds Rike till Arvedel!
Så Låt oss Först städa framför vår egen Dörr,om vi skall återfå Guds och Samhällets förtroende vilket vi saknar.
Jesus nämnde Inget om homosexualitet,men talade Mycket om Äktenskapet!!
Jag är bedrövad över vårt Skrymteri inom Kristi Församling av idag,och vi Måste vända om,om vi skall tro oss komma till Guds Himmel en gång säger Guds Ord!!

Svara -   - 13/7-18 17:16 -


Lasse

Svar till Lena Henricson.

https://youtu.be/9O4fg0Drj_8. Vinnaren 🙏

Svara -   - 13/7-18 17:16 -


Bengt

Jo det är sant det nils

Svara -   - 13/7-18 17:25 -


Bengt

Och detta beror på världslighet till stor del

Svara -   - 13/7-18 17:25 -


Lasse

Svar till Bengt.

https://youtu.be/HGXF6FMHS68. Ljuset

Svara -   - 13/7-18 17:26 -


Tomas N

Svar till nils.

Du har sagt detta förut och det är några andra som tänker såhär också,men jag tror ni missbedömer . I så fall skulle ingen kristen någonsin få hjälpa en annan i att vägledning och uppenbarelse om vads om faktiskt är synd eftersom vi inte är perfekta.

Dessutom är hbtq rörelsen synder "evangeliserande " dvs de syftar och siktar på att förleda andra och stannar inte hos den enskilde syndaren.

Matteus / liknelsen om flisan och bjälken i ögat menas att om vi ser klart och inte grumligt pg a egen synd så kan och skall vi hjälpa andra där de inte ser klart.

Inta för att jag tror att du gör detta Nils,men vi skall inte heller lyssna mera på påver ,kardinaler eller liknande p g a deras titel. Snarare så tenderar katolsa ledare att tänka värlsomfattande och inte bibeltroget.

Hbtq synd likaväl som äktenskapsbrott och liknande skall tillrättavisas i kärlek och kanske på olika sätt . Det finns olkia grader av synd i alla områden och den grövre graden gör mera skada än den mildare formen. all synd är inte lika ur alla synvinklar,bara på vissa

Svara -   - 13/7-18 17:38 -


Christer Åberg

Lägg märke till att artikeln handlar om Pride och att man bör förbjuda att skylta sina läggningar på gatan. Det är ingen som har dömt homosexuella i den här artikeln. Håll till ämnet och sakfrågan i artikeln så blir det bra!

Svara -   - 13/7-18 17:56 -


Tomas N

Svar till Christer Åberg.

Tack Christer! Det är 2 frågor som bör hållas isär,men också hör ihop . Jag svarade påNils inlägg som jag uppfattade hantering av förekommande praktiserande homosexuella inom kyrkan vilket också är en viktig och relevant fråga.

Men din artikel är bra och den bästa referensen är ju Rysslands hållning vilket jag tycker är ett bra exempel. Kanske hanterar de inte alla aspekter bra,men skydd för allmänhet barn och mot propaganda är viktigt och inte så komplicerat

Svara -   - 13/7-18 18:14 -


Lars

Det är lika illa med equmenia kyrkan som är med och finner det så angeläget för att man vill bekräfta att alla är lika värde osv 10 000 per år satsas av kollektmedel för att synas ha stånd och tält och sen i tjänstedräkt paradera med sådana frigjorda eller tja som finns på bilderna

8 pastorer i region väst försöker rekrytera sina kollegor att i rundkrage i equmeniakyrkans symbolik delta i euro Pride i Göteborg

Mer om detta sorgliga kan läsas på www.klassiskbaptism.se

Svara -   - 13/7-18 18:16 -


nils

Svar till Tomas N.

Det jag ville säga är att Bjälken i ögat finns i Jesu Församling av idag.

Desmond Tutu talade vad Jesus lärde och sade,alltså inget eget påfund där!
Om vi ej följer Jesu ord och Undervisning om äktenskapet och det äktenskapsbrott som sker vid omgifte,leder det också till otukt.
Om denna bjälke ej tas bort i Jesu församling genom omvändelse och bättring,kan vi Ej hjälpa till med flisan i andras ögon.
Allt det jag skriver handlar ju om Guds ord i Jesu klara Undervisning,eller hur?

Svara -   - 13/7-18 18:25 -


Lena Henricson

Tack Lasse,för den underbara videon!

Svara -   - 13/7-18 18:30 -


Lasse

Svar till Lena Henricson.

😍💟

Svara -   - 13/7-18 18:31 -


Katrina

Läskigt usch!

Dessa människorna behöver Jesus och be för dem, de förstår inte vad det gör.

Våra barn ska inte behöva se detta på gator och torg.

Svara -   - 13/7-18 18:32 -


Lena Henricson

Så fint Nils,att ta del av dina inlägg igen! 😊 Själv har jag nyligen kommit tillbaka också efter ett avbrott,som det fanns ett par anledningar till.

Svara -   - 13/7-18 18:35 -


Leif Boman

Svar till Lars.

Ja, detta är oerhört förskräckligt Lars!

Jag uppmanar alla församlingar som tillhör detta samfund att dra ut från henne medans tid är!

Svara -   - 13/7-18 18:40 -


Katrina

Svar till Leif Boman .

Jag håller med Leif här.

Svara -   - 13/7-18 18:44 -


Lena Henricson

Svar till Christer och Nils

Nej vi kan ju inte döma någon. Vi är bara syndare förlåtna av nåd. Men är det inte ändå något fel i tiden,när barn och ungdomar börjar fundera över om de kanske har "hamnat i fel kropp", och börjar tänka efter om de ska gå igenom könsbyte? HBTQ med sina parader leder ju bl.a.till sådana tankar.

Svara -   - 13/7-18 18:45 -


Toni

Den som är stolt över sina synder hatar Gud och känner inte Gud."De ogudaktiga skall vika tillbaka ner i dödsriket,alla hednafolk som glömmer Gud." -Psaltaren 9:18

Svara -   - 13/7-18 18:51 -


Katrina

Svar till Lena Henricson.

Vi dömer inte men vi har en annan åsikt och rätt att uttrycka det , vi har yttrandefriheten kvar i grundlagen än så länge, hur länge vet vi inte.

Svara -   - 13/7-18 18:53 -


Katarina Hedström

Svar till Christer Åberg.

Det är bra att du styr upp kommentarna i den här tråden!

Svara -   - 13/7-18 19:01 -


nils

Tro ej att jag försvarar homosex.genom mina kommentarer om Församlingens eget avfall och ansvar i äktenskapsfrågor!

Bibeln säger ang.homosex.relationer,Inte att det är synd,utan än värre tre gånget står det i Rom.1:24,26,28 att Gud Prisgav dem i deras hjärtats begärelser åt orenhet, skamliga lustar,ovärdigt sinnelag.
När Gud prisgiver någon,innebär det att Han redan Har dömt deras synd.
Synden är att ej prisa och tacka skaparen,fast människan genom skapelsen sett Hans verk!
Gud dömer dem då när Han prisger dem genom att att Han släpper Tömmarna och låter dem Löpa fritt,säger Guds Ord!
Men också att för den som Omvänder sig och lämnar sin synd finna förlåtelse,befrielse
och upprättelse genom kraften i Jesu försoning och Blod!
¤¤¤
Så vi skall ej Tiga och samtycka,men Domen måste Först börja i Guds Hus! Mvh/nils

Svara -   - 13/7-18 19:19 -


Lasse

Svar till nils.

https://youtu.be/HGXF6FMHS68 vi går emot mörkret som binder

Svara -   - 13/7-18 19:24 -


Bengt

Men många har kanske ingen annan

Församling än equmenia på orten

Av friförsamlingar

Och i andra samfund finns annat som inte

Är bra

Svara -   - 13/7-18 20:15 -


Bengt

Vi bör be för alla samfundsledare att dom

Vänder om från det som är fel

Svara -   - 13/7-18 20:16 -


Marita

Hur lågt kan en människa sjunka ? I mörkret vandrar dom. Och dessa små som dom förför !!jag sade för många år sedan att snart kommer människor att gå nakna på gatan. Och nu är det så. Började med Hylands hörna Per Oscarson klädde av sig och hade bara kalsongerna på sig. Bara det gjorde att folk blev upprörda. Tror att detta var på 70 talet. Vilket avfall på 40 år !!! När skall de styrande vakna och förbjuda detta för att skydda våra barn !! Hur kunde Ebba gå med denna sköka !!! Går man dit som kristen så skall man vittna och försöka omvända folk.

Svara -   - 13/7-18 20:27 -


SAS

Det är då märkligt det här förstår många kristna är sjukt, men att Sd bedriver en föraktfull poltik det ser man inte 🤔. Guds folk i Sverige sover

Svara -   - 13/7-18 20:45 -


Roger T. W.

Svar till Kalle.

Det enda som är förbjudet i Ryssland är att propagera för barn och det gör Pride omöjligt. I väst får man det att låta som om de homosexuella förföljs. Det är inte sant.

Svara -   - 13/7-18 20:49 -


Erkki

Jag vill gå alltid till bibeltexten . Gud skapade människan till man och kvinna. Dom är skapade på olika sätt. Kvinnan den mer vårdande och mannen den som har ansvaret i familjen !!!!

Svara -   - 13/7-18 20:51 -


nils

Svar till Marita.

Visst Marita är detta en stor Förförelse för de stackars Barnen,med föräldrar som Ej heller tycks kunna skilja på gott och ont!!

Inte heller våra Politiker,hur bildade de vill synas vara,kan skilja på Gott och Ont och inse hur Barnen blir Förförda och Förstörda när de en gång skall bilda familj..
Lagen om sådd och skörd slår aldrig fel!

Svara -   - 13/7-18 20:55 -


nils

Svar till Lena Henricson.

Tack Lena,och välkommen tillbaka även du:

Det behövs både udd och skärpa i vår förkunnelse,om den skall bära någon frukt,
och här hoppas jag att Apg.29 får leva upp till sitt viktiga,gudomliga uppdrag.

Svara -   - 13/7-18 21:09 -


Bengt

1966 var per oscarsson med i hylands hörna och klädde av.sig

Svara -   - 13/7-18 21:19 -


Jessica

Svar till Marita.

Marita, man är INTE välkommen att medverka i Pride, om man inte delar hbtq-rörelsens värderingar!

Därför kan vi glömma att man som kristen kan evangelisera där! Det är en gåta hur man som kristen vill delta i detta. Det finns många politiker och artister som säger sig vara kristna som med glädje deltar i detta!

Svara -   - 13/7-18 21:36 -


Katrina

Det handlar om mammon...förra årets pridefestival genererade 327,5 miljoner kronor i Stockholm.

Svara -   - 13/7-18 21:48 -


L

https://nyadagbladet.se/inrikes/over-30-000-lamnade-svenska-kyrkan-under-arets-forsta-halft/

Svara -   - 13/7-18 22:41 -


Lasse

Svar till Jessica.

https://youtu.be/UBPBXB-jqTI slående text

Svara -   - 13/7-18 23:01 -


LeifA

Styggelse är vad det är. Stackars barn, ve dem som förleder barn, en kvarnsten

blir det nog.

Det är förbjudet att påverka barn på skolavslutning.

Det klara evangeliet är censurerat i media.

Det ser ut som att det blir religionsutbyte i detta land, nuvarande regering

favoriserar vissa!

I många kyrkor förkunnas ett annat evangelium ett förvrängt evangelium.

Råkade lyssna på hönökonferensen, pete Grieg ville ha yogamusik till slutet på mötet sa han?!!

Förfallet är totalt och det har börjat i kyrkorna med ledare som sover och

Förvillar andra.

Dra ut står det uttryckligen i Bibeln.

Fly från det onda.

Sök Herren Jesus av hela hjärtat.

Guds Nåd och Frid

Svara -   - 13/7-18 23:21 -


Jessica

Svar till Lasse.

Tack Lasse. Jag gillar Uffe Christiansson väldigt mycket! Han är en stark kristen röst i Sverige! Han är inte beredd att kompromissa när det gäller sin tro! Han skulle aldrig delta i något prideevenemang.

Svara -   - 13/7-18 23:22 -


Johanna

Åh mina ögon! Är så glad att jag nyligen gått ut svenska kyrkan!!!

Vill bara ropa till dom hur som sviker Jesus, med präst kläder och allt.
Jag blir upprörd i min ande. Men vad hjälper det, måste be emot allt detta. Stackars barn.
Kan man inte fixa en mot demonstration med kärlek? Eller är det fel, tell me har inte varit frälst så länge. Kan man göra något?! Hur får man stopp på detta elände, kan man inte skicka in klagomål? Finns det någon lista man kan skriva på. Jag vill inte ha pride i min stad!
Nu ska jag be.

Svara -   - 13/7-18 23:32 -


Lasse

Svar till Jessica.

Absolut jag håller med dig, en fin kvälls sång till dig 🙏https://youtu.be/CkEou4QfIpY

Svara -   - 13/7-18 23:36 -


Lenny

Kommentar till dom förskräckliga bilderna! Dessa människor är skrämmande förledda, och tyvärr om dom ej förmås bryta denna spiral, så är dom på väg mot sin andliga undergång.

Dom är blinda och förledda, ett litet steg läggs till nästa o.s.v dom förhärdas alltmer till slut är det fullbordat, dom har sålt sin själ till den onde.

Vi kan och ska inte döma dessa människor.

Vi kan endast be för att Jesus Kristus förmår hjälpa dom i tid genom den helige ande. Att förmå dom att få sin syn tillbaka, för vad man ser så är dom förblindade och slavar under sina lustar.

Tilläggas ska, dom är ett offer för tidens tecken och internet och dom snabba medierna. Vi på denna blogg har alla läst om Sodom, och vad där hände.

Men det finns bara en väg tillbaka det är bara en omvändelse genom Jesus Kristus. Även för Svenska kyrkans folk! Jesus Kristus finns faktiskt här för dessa små, en tid för omvändelse finns fortfarande!

Svara -   - 13/7-18 23:37 -


Stefan Jonasson

Svar till nils.

Det finns ingen gräns för hur djupt människan ksn sjunka när man glömmer att det finns en GUD. världen 🌏 håller på att drabbats av det som står i 2tessaloniker brevet 2:9-12 DEN STORA VILLFARELSEN därför sänder GUD en KRAFTIG VILLFARELSE över dem som tror på Lögnen och blir dömda alla dessasom inte trott på sanningen utan njutit av orättfärdigheten.satan bedrar dem som går förlorade eftersom dom inte gav KÄRLEK TILL SANNINGEN plats i sitt hjärta. det var någon som talade profetiskt på ett pingst möte som jag var på GUD sade lämna denna galenskap åt mig jag ska hantera den. Jag tror att det är så. Att han har en plan med människans frälsning han har betalat ett så högt pris för att ge oss fräldning från våra förvändheter och synder att han inte kommer att släppa någon enda som han har köpt med sitt blod. VI SOM TROR ÄR FRIKÖPTA OCH BETALNINGEN ÄR GIVEN 1kor 6:10-11 varken tjuvar drinkare eller utsugareskall ärva GUDS rike SÅDAN VAR EN DEL AV ER men ni har tvättats rena ni HAR BLIVIT HELGADE ni har FÖRKLARATS RÄTTFÄRDIGA I HERREN JESU KRISTI NAMN OCH I VÅR GUDS ANDE.

Svara -   - 13/7-18 23:42 -


Margareta Larsson

Svar till SAS.

Vad har SD med Pride att göra?

Svara -   - 14/7-18 00:04 -


Leif Boman

Så här var det vid Noas tid säger en del tecken från den tiden, och också under Sodom och Gomorras tid vet vi genom Guds eget ord, så var det ett stort antal sådana här sorts människor som hördes högt och aggressivt vilket vi börjat skåda också i vårt land idag.

Vad handlade dessa berättelser om?

Svara -   - 14/7-18 00:53 -


Tessy

Mår psykiskt illa av att barn tvingas ta del av detta!

Svara -   - 14/7-18 00:55 -


Calle

Märkligt land Sverige. Våra ledare är livrädda för att barnen vid skolavslutning skall höra en psalm med Kristet innehåll och påverkas, men det är tydligen helt ok att låta små barn stå och se Pride tåget med ovanstående bilder, då behöver de inte skyddas.

Undrar om Gud kan skydda landet längre? undrar om torkan kan vara en konsekvens av synden i Sverige? tänker även på det höga aborttalet.

Svara -   - 14/7-18 03:29 -


Anders

Svar till Kalle.

Ryssland är inte ett föredöme i något. De tystar alla männinskor som inte tycker som Putin. Putin är innerst inne svag och rädd, därför måste han tysta alla andra. Inklusive vi kristna. Ryska staten förföljer kristna och har alltid gjort det. Ditt löjliga försök att försköna Ryssland är oerhört pinsamt! Ryssland är ett misslyckat land i alla avseenden.

Svara -   - 14/7-18 09:57 -


Leif Björn

Svar till Christer Åberg.

Helt rätt ! men nog blir man bedrövad av att se detta. Jag trodde inte att det var så bedrövligt i vårat land Sverige. Vi måste bedja mera för Sverige, och även för våra Församlingar.

"JESUS LEVER"

Svara -   - 14/7-18 10:21 -


Erik S

Svar till Margareta Larsson.

Ja, det undrade jag också. Kanske därför att dom förespråkar kärnfamiljen. Och att Jimmie inte gått i något pride-tåg-så långt jag vet.

Svara -   - 14/7-18 10:26 -


Patrik Sternemark

Det är sprunget ur Sodom!

Svara -   - 14/7-18 10:57 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

Du vänder ideligen kappan efter vinden. Ena dagen förkastar du församlingar som stöttar Pridefestivaler och nästa dag lägger du din kollekt hos den församling som sponsrar eländet.

Du vet inte vilken fot du ska stå på, men jag hoppas du framöver kan stå stadigare än vad du gör nu, för det är ledsamt att se hur du ständigt hånar och är manipulativ mot människor på den här bloggen. På frukten känner man igen om en person är döpt i antiktristlig ande Leif. Du har hånat mig länge nog nu och det vore bra om du slutar med det omedelbart. Läs dina egna kommentarer, från början till slut, i tråden om ”be för Jimmy Åkesson” så ser du själv hur du hållet på....

Svara -   - 14/7-18 11:07 -


Lasse

Svar till Katrina.

https://www.google.se/url?sa=t&;source=web&rct=j&url=https://www.svd.se/ny-studie-karleken-till-pengar-gor-manniskor-korrupta&;ved=2ahUKEwiVs7fBkp7cAhXhd5oKHU8IBaQQFjAKegQIBBAB&usg=AOvVaw05j3p38ZeRrkOny-Jhiaka. Helt rätt Katrina 😊

Svara -   - 14/7-18 11:10 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Jag har läst alla mina egna kommentarer flera ggr för att se och lära.... Där finns ingenting av det du tyvärr säger om manipulation och att vända kappan efter vinden utan det är endast din tolkning det handlar om. Jag har tidigare berättat att jag har gått med i en Equmeniaförsamling, jag har dessutom tydligt förklarat för dig anledning och varför. Då lät det inte från dig som att jag var en hycklare som manipulerar utan tvärtom så uppmuntrade du så jag undrar vem som vänder hit och dit?

Återigen så önskar jag dig ändå frid ifrån Jesus. Det var trots allt lite tragiskt allting eftersom du vet att jag var redo att stötta det du håller på med... Men, the life goes on... 😘

Svara -   - 14/7-18 11:27 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

En människa som på fullt allvar tror att han är likt en gud, vilket du ju anser, lever i symbios med en antikristlig ande och försöker ideligen att bemästra, håna och såra andra människor. Vi Kristna brukar tala om tillrättavisningen, men det är något som görs mycket ödmjukt. Den Helige Ande är en gentleman och skulle aldrig försöka att håna och bemästra någon på det sättet du gör Leif. Du visar upp en Kristen omognad som är ovanligt för någon som anser sig ha ena benet i himlen.

Får gratulera dig till att du nu gjort mig till din ovän, för även jag har känslor

Svara -   - 14/7-18 11:46 -


Patrik Sternemark

Att gå i sådan utstyrsel, försöka sprida det homosexuella budskapet och det i närheten till barn, det får mig att må dåligt. Varför går de så och tågar på när de borde låsas in på närmsta psykklinik? Vad tjänar det för syften att exhibitionistiskt gå sådant utspökat. En viss pastor Green, som var på tapeten för några år sedan, han sa ju att homosexualitet är en cancersvulst på själva samhällskroppen, men han blev ju åtalad för detta men friad i sista instans, men hur tänkte Green? Har han fel eller rätt? För det första så är det inte normalt, utan onormalt eller abnormt. Om alla vore homo, då går ju världen under, så det kan väl knappast vara till det som man är satt på jorden till att göra? Ryssland har adekvata lagar på området och i princip är det förbjudet att gå omkring så här offentligt, mycket bra av Ryssland. Att en kvinna och en man kan fortplanta sig är ju en stomme i det normala och att nu försöka normalisera dessa frågor det är rent ut sagt vidrigt.

Svara -   - 14/7-18 12:44 -


Tomas N

Svar till nils.

Med respekt så har du och andra som lyfter fram denna aspekt på frågan och uppmaning från Gud rätt ,men jag vill försöka lyfta fram vad jag också tror är viktigt i frågan.

Det största problemet med hbtq liksom andra rörelser (feminism ,globalism/antirasism etc) är att folk är förblindade och drabbade av lobby och skrämselpropaganda som vill få folk att inte ens tänka rätt och ännu mindre säga något. Vi behöver alla på ett desparat sätt förstå Guds ordning i hjärta och tankar.

Guds skapelses ordning och därefter sträva efter rättfärdighet genom den nåd som vendast Jesus ger och att sträva efter kärlek,generositet och respekt för andra

Att bli av med grumliga och korrumperade tankar är livsviktigt både för individen och församlingen. Och denna världens tidsålder är mera än någoonsin influerad av förföriska och aggresiva villfarelser

Utifrån detta kommer sedan frågan om dels församlingsdisciplin och dels frågan om hur kristna och andra ansvarstagande medborgare kan och borde bemöta och hantera de olika synderna. Både hbtq,annansexuell omoral,lögn ,fiffel,våld och hat och allt annat.

Vetskapen och uppenbarelsen om att församlingen är Guds räddningsplan och militära enhet till räddning borde leda församlingen och den enskilde kristne till att omvända sig och rena sig så att man inte själv står ivägen och korrumperar den räddning och rening som annars kan ske.

Den som skall förmedla församlingsdisciplin eller i kärlek vägleda en syndare skall vara trovärdig . Det här tror jag också är en princip som också är kopplat till andlig krigsföring.

Men i det stora hela så kan varje kristen alltid vara ett ljus i mörkret utan krav på att ha anlänt till ett rent tillstånd. Man behöverinte invänta hela kristi kropps omvändelse i fråga om sexuell renhet ,utan kan verka redan nu i tjänst för de som går förlorade och är förvirrade.

Jag anar att kulturella saker är verksamma här såsom jantelag,luthersk/calvinistisk disciplin och även politiskt pålagda skuldbegrepp.

Vår fiende vill ålägga oss med en mental tvångströja och munkavle så att inte ljuset och sanningen kan hjälpa de förlorade och han tvekar inte att använda även i grunden goda religiösa tankesätt

Sammanfattningsvis så borde hbtq-galenskapen allvarligt leda kristenheten till omvändels från äktenskapsbrott och den mildare formen av orenhet,men också redan idag utan restriktion betjäna samhället och människorna i fråga om den djupare och destruktivare perversiteten som utbreder sig

Svara -   - 14/7-18 13:06 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

I mina ögon är det du som har hånat min inställning och mina val långt före jag börjat nämna dig i kommentarerna fast du inte förstått... Det är bara sista tiden jag har sagt ifrån om det....

Svara -   - 14/7-18 14:26 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Att inte se bjälken är vanligt, men det är du som sårade mig ordentligt redan för längesedan broder utan att du har begripit det, och därför har jag tagit i lite mer för att få dig att reagera över ditt eget sätt att skoja och ironisera om andra syskon. Du ser vad lite som krävs för att bli upprörd. Det är lätt att prata om andra och skratta men när man talar klarspråk om dig själv så kokar det till så det står härliga till. Ta nu och sansa dig och gå gärna tillbaks lite längre i historien innan du attackerar ännu mer.

Jag har aldrig blivit ovän utan det är du som väljer, däremot accepterar jag inte allt hån om kaffemöten och min tro och kallelse utan då sätter jag en gräns, men ovän behöver man ju ändå inte bli. Och av antikrist är jag inte....

Jesu Kristi frid....

Svara -   - 14/7-18 16:45 -


Kalle

Svar till Anders.

Inte i alla hänseenden. Som skyddar barnen från sånt hör strunt. Men visst har dom också problem med saker.

Svara -   - 14/7-18 17:30 -


Andreas

Jag börjar förstå vad Putin menar när han förbjuder sådana här företeelser på gator.

De är för skydda barnen och stå upp för kristendomen.
Helt vansinne de som sker i Sverige och på pride.
Sjuka bilder...

Svara -   - 14/7-18 20:00 -


Andreas

Patrik Sternemark Håller med dig till fullo.

Ryssland gör rätt förbjuder sådana här företeelser.
Sverige har så mycket fel ang Ryssland. Ryssland är starkt kristet och konservativt.
Visst de har sina samhällsproblem men jag kan säga en sak homosexualitetens ande och kristendomen är mycket starkare än i Sverige.
Putin är respekterad kanske gör att lyder Gud och inte kulturmarxismen ande som här i Sverige.

Svara -   - 14/7-18 20:04 -


Andreas

Konstigt att media hatar Trump, Jimmi Åkesson och Putin så mycket trots att de är dom som försvarar bibeln mest. Väldigt intressant faktiskt. Säger som Trump "Fake news" (Aftonbladet och SVT)

Svara -   - 14/7-18 20:08 -


Anna Ivar

Svar till Bengt.

Så grymt tragiskt att bedra barnen också. Förvirringen är så stor därför att man inte vill veta av Guds vägar. KD:s partiledare ökade förvirrinngen ytterligare. Svenska kyrkan är styrt av politiker som inte är kristna. Men det finns varmt kristna i Svenska Kyrkan.

Det stinker dynga runt Pride. Bara Jesus kan ge människan sin rätta identitet. Ondska, grymhet och en låg förnedrande människosyn präglar Pride. Precis som Satan vill.

Alla behöver Jesus Kristus Guds son, så att man kan gå upprätta och rakryggade och inte bete sig som hundar.

"Lyckliga är de renhjärtade för de ska se Gud."

Svara -   - 14/7-18 23:42 -


Tessy

Min känsla är att man på något vill göra uppror mot Gud, utifrån det man ser på bilderna.

Det är så extremt och det känns som att man vill leva syndigt fullt ut så mycket det bara går.

Svara -   - 15/7-18 01:40 -


Lars

Svar till Jessica.

Equmeniakyrkans andiga ledare i Stockholm Jenny Dobinger motiverade sitt paraderande i tidningen Sändaren Jag gå med i tåget för att jag kan----

Sen utvecklade hon lite ord om alla människors lika värde... Det är en knepig kommentar. Nazister brukade dela upp människor i olika värde. Men i kristen tro har alla människor lika värde oaktat hur långt de r från Jesus. Jesus kallade syndaren på korset.... som direkt vid sin åkallan till Jesus fick ett klart svar. Dvs värdet hörde inte samman med människans gärningar. Alltså; har påven eler Levi Petrhus samma människorvärde som Akilov mördafen i Stockholm eller massmörade Breivik. I Guds ögon är de alla Guds barn med samma värde menalla har samma kallelse. Men några omvänder sig till Jesus andra till ondskans. Därför har människorvärdet inte ett dugg med homosexualitet eller velande i knpeiga dresser på Pride att göra. ALLA har samma värde men inte alla kommer till evigheten Inte ens de som ropar Herre herre utan DE som gör Hans vilja. Jag vet inte om Dobers från Eqmeniakyrkan ör samman dessa ting, ganska fundamentala.... eller så vill hon följa med i tidens värderingar ch då hamnar man utanför klassisk kristen tro. Dessutom riskerar man att predika på ett sådant sätt att människor som kunde komma med in i Guds rike hamnar utanför. Det är ett fruktansvärt nsvar de präster och pastorer och andliga ledare har....

Svara -   - 15/7-18 11:40 -


Göran Lindgren

Så ohyggligt !! Det var värre än jag kunnat föreställa mig . Fasansfullt.

Svara -   - 15/7-18 14:13 -


Gerdt Malm

I början av 70-talet hade vi en underbar upplevelse i JESUS-rörelsen som ingav oss tro liv och hopp. Nu har vi en upplevelse av satan-rörelsen som ger oss död och förstörelse och förintelse. Vad har hänt? Hur kan ett samhälle hamna så snett? Så ABSOLUT ska det vara ett förbud att skylta med död och förstörelse av ande själ och kropp som pride står för. Jag står för vad jag skriver att satan har intagit våra gator med pridefestival.

Svara -   - 15/7-18 20:55 -


Anna Ivar

Svar till Johanna .

Ja jag känner som du och många, många andra! När man läser i Bibeln så gick Elia emot. Men på Guds befallning. Jona fick order att ropa ut på gator och torg att staden skulle gå under om 40 dagar om inte hela folket omvände sina hjärtan och slutade att leva i ondskan. De lyssnade på Jona och omvände sina hjärtan och Gud skonade staden.Någon måste uttala Guds Ord. Visa att det gör skillnad. Be för barn och unga som inte vet att Jesus frälser och räddar och förvandlar våra liv när vi ber om det.

Tror vi ska be Gud visa vad just jag/du och alla som vill motverka ondskan ska göra. Att han visar oss. Bön är effektivt. Gud vill svara på böner som stämmer överens med Hans goda vilja.

Vi har hela himlen bakom oss. All Guds nåd och kraft när vi går med Gud och gör det han ber oss om.

Gud välsigne dig!

Ber med dig och för dig nu.

Svara -   - 16/7-18 12:20 -


Lasse

Svar till Gerdt Malm.

Fick en inbjudan från facket att gå i pridetåget och nu kom det från Scandic hotel som jag är club medlem i, rummet är fyllt med olika pridegrejer samt rabatt på rummet till deras galna gala, detta blir vår undergång, tack vare alla som ber för landet gör att det inte går under helt 🙏 tack alla som ber för landet 😍

Svara -   - 16/7-18 14:21 -


Lasse

Svar till SAS.

Jag orkar inte rösta alla politiker ljuger inför röstfisket, hos Jesus Kristus finns bara sanning Han är sanningen och livet 💗💗💗💗💗https://youtu.be/3ffI6pZ8Y1M

Svara -   - 16/7-18 14:30 -


Lasse

Svar till Gerdt Malm.

https://youtu.be/nryBBX6sSmA

Svara -   - 16/7-18 14:40 -


Lars

Svar till nils.

Dina ord med utdrag från den Bibel jag tror på skall läsas samidigt som man läser uttalanden från kyrkoledare Sofia Camnerin i Equmeniakyrkan Hon är teologie doktor och har den åsikten att det som Bibeln anger ord för ord gällde då men hon menar att bibeln och Paulus mfl har helt fel.

Det är hennes undervisning. Man tar på sig ett mycket stort ansvar när man anför att tex Paulus har fel. Hon anger det som om fördömandet bara gällde prostitution. Dock vet vi att homosexualitet inte alls var ovanligt undr samma tid som aposteln verkade.

Dessa sk liberalteologer skapar en kyrka som steg för steg eroderar. Ju fler vanliga kristna protesterar eller lämna hennes kyrka desto viktigare är det. Equmeniakyrkan följer den politiskt korrekta floden. Döda fiskar flyter med Levande tar egen kurs.Navigeringen gör rätt bra med bibliskt stöd.

Svara -   - 16/7-18 20:00 -


Lars

Svar till Göran Lindgren.

Göran Tror det är väldigt viktigt att måna protesterar Skriver till de som uttrycker sig så, tar upp det i sina församlingar eller i kanaler de m inte gillar det som står. Och det är ju ledande pastorerna läser och verkar. Ls gärna på www.klassiskbaptism.se som läses av många av de inom Equmeniakyrkan. Många som inte gillar läser och de e utmärkt

Svara -   - 16/7-18 20:04 -


Lars

Svar till Göran Lindgren.

Göran Tror det är väldigt viktigt att måna protesterar Skriver till de som uttrycker sig så, tar upp det i sina församlingar eller i kanaler de m inte gillar det som står. Och det är ju ledande pastorerna läser och verkar. Ls gärna på www.klassiskbaptism.se som läses av många av de inom Equmeniakyrkan. Många som inte gillar läser och de e utmärkt

Svara -   - 16/7-18 20:04 -


Jessica

Svar till Lasse.

En underbar gammal sång. Uffe Christiansson är en sån stark kristen röst i Sverige. Han är inte beredd att kompromissa något när det gäller sin tro. Han skulle aldrig ställa upp på Pride. Flera är de kristna sångerskor som gladeligen ställt upp på denna Sodom och Gomorra tillställning.

Tyvärr får man inget förtroende för dessa sångerskor som vill leva med ena benet i världen. Har svårt att förstå hur man som kristen kan ställa upp på detta. Men, det är nog som nån kommenterade här, att det rör sig om stora pengar. Att bara sjunga kristna sånger genererar inte så stora summor som att sjunga allt möjligt. Man blir inte heller populär om man säger att homosexualitet är synd. Då blir det inte så många spelningar och bokningar.

Svara -   - 16/7-18 20:26 -


Bengt

Men alla kan inte lämna equmenia församlingar

Och som jag skrivit kanske alla som är med

I samfundsförsamlingar får lämna dom framöver

Det blir inte bättre i dom andra samfunden

Heller

Svara -   - 16/7-18 21:24 -


Leif Boman

Svar till Bengt.

Jag håller med dig Bengt. Det bästa vore nog om kristna på varje ort kunde gå samman och bilda fria församlingar utan att vara bundna av några samfund... Men det krävs givetvis att några trogna och mogna finns och har fått förtroendet att leda och hålla ordning, annars är risken att det endast blir liknande hönshus med mycket kackel och förvirring.... Men det anser jag vara helt enligt Bibelns ordning...

(Titus 1:5)

När jag lämnade dig kvar på Kreta, var det för att du skulle ordna det som ännu återstod och i varje stad insätta äldste efter mina anvisningar.

Svara -   - 16/7-18 21:38 -


Lasse

Svar till Jessica.

Så är det Jessica, gör och sjunger man inte som media lobbyn vill blir man impopulär, men vi har ju vårat hopp i evigheten, 🙏💟

Svara -   - 16/7-18 22:07 -


Bengt

Yngre är nog dom som är minst bundna av

Samfund

Sen är det en sak som försvunnit tror jag

Tuktan och förmaning

Svara -   - 16/7-18 22:36 -


Leif Boman

Svar till Bengt.

Ja, tuktan och förmaning är ju inte vidare populärt, men även när det givits förmaningar så är det nu för tiden en slags upproriskhet mot just detta som verkligen har fått stort fäste bland troende idag. Man vägrar helt enkelt att ta åt sig, svaren blir ganska snart i likhet med "vem tror du att du är egentligen, eller, är du då bättre själv", ungefär så o.s.v. Det är väldigt mycket "Jag gör väl vad jag vill". Även fast Guds Ord visas mitt framför nosen så har man alltid något motargument.

Jag gillar 1917 års ordval i denna vers.

(Rom 12:2) Och skicken eder icke efter denna tidsålders väsende, utan förvandlen eder genom edert sinnes förnyelse, så att I kunnen pröva vad som är Guds vilja, vad som är gott och välbehagligt och fullkomligt.

"Denna tidsålders väsende".

Även om nu inte väsende eller anda, ande direkt står i grundtexterna så handlar det ändå om den antikristliga upproriskhetens ande som även påverkat Guds barn alltmer i denna sena tid. Vi vill helt enkelt inte underordna oss så mycket längre. Jämlikhetstänkandet har brett ut sig även bland oss m.m. Därav alla skilsmässor och sambor, särbor, homorelationer och allt möjligt annan upproriskhet mot vår Skapare Jesus Kristus..

Många andra har påpekat liknande i flera inlägg. Guds folk, vi behöver åter vända om och ödmjuka oss, underordna oss varandra, verkligen lyssna och ta till oss, inte bara strida emot hela tiden utan låta oss vilja försoning, döpas och fyllas i Guds Jesu Ande eld och renhet.

Jesu Kristi kärlek och frid....

Svara -   - 16/7-18 23:23 -


Bengt

Helt rätt som du skriver Leif

Det saknas Gudsfruktan

Då gör man som man själv vill

Och man älskar inte Gud mest

Kanske inte alls

Man följer jaget istället

Det jag som ska dödas med Guds hjälp

Med den Helige Andes hjälp

Svara -   - 17/7-18 13:15 -


Bengt

Och sen har församlingen blivit mer av en

Förening än en familj

Man tänker inte på av att ändra i familjen

Berörs och skadas av ens eget handlande

Svara -   - 17/7-18 13:19 -


Bengt

Ursäkta

Ska vara andra istället för ändra

Svara -   - 17/7-18 13:22 -


Lars

Svar till Leif Boman.

Leif Boman! Läser Dina kommentarer. Också jag är ännu medlem i en Equmeniaförsamling. Måste säga att jag aldrig förr skämts över att tillhöra en kyrka Jag är glad över att tillhöra min lokala församling Där finns gudfruktiga troende fromma bedjande människor som vill följa Guds ord. Problemet är kyrkoledningen såväl på regional nivå som centralt. Pride är en grej. Kyrkoledare Camnerin kunde inte svara på frågan om Islams Gud är identisk med Jesu Fader. Om Akilov innan han dödade folk på Kungstan och bad vad det till samma Gud vi ber i Equmeniakyrkan. Till den ende Guden men med olika ingångar var hennes lysande svar.Fast muslimerna har inte soterologin förstås menar hon. Jag blir så klar upprörd. Men mest ledsen och nedstämd.Samma Camnerin menar att Bibeln har fel och Paulus har fel när det skrevs ned om utlevd enkönad sexualitet. För att inte tala om hennes analys av försoningen nedtecknad i en bok hon skrivit. Sen tycker hon att det är OK att i hennes kyrkan viga enkönade par. Nu senast har 8 Equmeniapastorer i region väst bjudit in alla sina kollegor och diakoner som är ordinerade att knalla runt på Europride i Göteborg i tjänstedräkt/rundkrage för att visa solidaritet och be om ursäkt för att kyrkan kränkt homosexella. En gripp homo och bisexuella vägrades delta i Pride för att de inte godtog de sista bokstverna fullt ut i hbtq, Pastorerna talar om dialog i ögonhöjd(favouttryck i equmeniakyrkan) men med dem som har en traditionell eller biblisk syn på dessa frågor sker ingen ögonhöjdskonversation.

Min fråga som jag brottas med; varför vara med i en kyrka som Equmeniakyrkan som helt uppenbart och flagrant bryter mot så mycket jag anser vara heligt och bibliskt solklart? Jag vill inte lämna min lokala församling (som inte är som de som bestämmer och tar avstånd från det) men jag vill lämna Equmenia men det går inte för jag är kollektivansluten dit.

Jag lägger ingen kollekt till dem centralt. De stödjer och supportar Pride Stockholm med 10 000 kr per år av kollektpengar. Mina går till den lokala församlingen enbart.

Det som stör mig nästan allra mest är att Equmeniakyrkan liksom RFSL utformar en brasklapp på identiskt sätt; vi går med i Pridetåget men det betyder inte att vi gillar allt.

Men hur skall människor som ser pastorernas logotype veta att det är just pisksex man inte gillar? Eller de som går som hundar och hundförare? Eller de som förspråkar polysexuella relationer? Equmeniakyrkan har ju en anställd pastorsutbildare och professor som i Aftonbladet sagt att hon tycker de är ok med polysexuella förhållanden bara man inte så att säga "knullar runt" utan är trigen mot alla sina partner. Hur vet jag som Pridekonsument att Equmeniakyrkan gillar eller inte gillar sexarbete(vilket jag är övertygad om att den inte gör) när man delar de grundvärderingar som håller ihop tåget och där "vanliga homosexuella" som inte bejakar helheten (hbtq nu med bdsm som ny krydda)

Har skrivit lite på www.klassiskbaptism.se om detta. Ju fler som tänker och formulerar sig som DU gjort desto större press sätter vi på behöver av reformation och omvändelse hos kyrkoledningen. Hör gärna av Dig och återkoppla. Dina tankar gjorde mig nyfiken...

Svara -   - 17/7-18 19:02 -


yvonne

Detta är FÖRNEDRING av Guds skapelse av man och kvinna! Hur kan också kristna med liberala värderingar över huvudtaget acceptera sådana förnedrande handlingar på våra gator och gå ut med sk "allas lika värde"?? Ska dessa får makt, då blir denna djävulska människosyn det nya normala om vi inte reagerar!

Nej, FÖRBJUD denna perversa uppvisning på våra gator!

yvonne

Svara -   - 17/7-18 19:42 -


Bengt

Kanske kan bli en eller flera utbrytningar från

Equmenia

Av oss som ogillar de ledande handlande

Svara -   - 17/7-18 21:34 -


Bengt

Kanske kan bli en eller flera utbrytningar från

Equmenia

Av oss som ogillar de ledande handlande

Svara -   - 17/7-18 21:34 -


Leif Boman

Svar till Lars.

Ja du käre broder, puh, det är en tuff situation...Jag har inte fördjupat mig så mycket i Equmeniakyrkans samfund, jag tycker dock att det jag sett och hört från Camnerin räcker alldeles förträffligt, jag behöver inte sätta mig in så mycket mer, min inställning är för länge sedan klar.

Men, i mitt fall finns det ingen annan frikyrka som har styrelsen eller församlingsledning just på våran ort, vilket jag tycker är oerhört viktigt!

Jag tillhörde tidigare som sagt en annan frikyrka som är engagerad på orten men som jag upplevde inte bygger församlingen på denna ort som jag ändå brinner för och har nöd för. Jag kände mig fullständigt utanför deras organisation, och därför gick jag nu med i den enda frikyrkan som finns på orten enligt mitt sätt att se på det hela.

Och likadant som hos dig Lars, så delar inte heller den här för mig nya lilla församlingsgruppen det stora samfundet Equmeniakyrkans homosyn och acceptans, även om vi nu är en del av samfundet, utan alldeles tvärtom så är helheten här absolut emot det hela och tycker det är förskräckligt, men! Att lämna samfundet och stå helt utanför och på egna ben anses för en del i styret vara alldeles för svårt i nuläget. Jag som är ganska ny i just denna församling har lite dålig uppfattning om hur församlingsorganisationer egentligen fungerar och förstår inte riktigt dilemmat än utan ser det som ganska enkelt och givet att lämna så fort som möjligt och slippa eländet. Men vi får se hur det går framöver?

Att den ledande majoriteten inom samfundet Equmeniakyrkan som är för homovigslar m.m. skulle omvända sig ser jag som icke troligt! Nej, jag är ganska övertygad om att den homosexvänliga attityden endast kommer att öka pga att inte heller där har man alltså valt in endast Andedöpta människor i ledningen liksom i SvK, och då blir det bara så och ännu värre på sikt...Många av de ledande har ändå ganska bra teologi när man skådar lite men de saknar Andens urskiljning och känslighet för var syndens gränser går och går hellre hand i hand med beliar än med de syskon som är emot homovigslar.

Jag kommer som sagt ett tag nu, eftersom jag anslöt mig till denna Equmeniaförsamling att kämpa trons goda kamp med dem här på orten. Min önskan är en växande grupp som en dag orkar dra sig ur Equmeniakyrkans samfund och stå på egna ben. Givetvis finns det en gräns för hur länge jag kan stå kvar om ingen förändring sker, om inte denna vilja att gå åt samma håll infinner sig. När den gränsen kommer så får jag väl lämna även denna grupp och kämpa vidare ensam om inga andra hänger på. Dock är jag inte där än utan har en god känsla inom mig om seger i Jesu namn!

Det är ändå alltid viktigt att minnas orden som Hebreerbrevets författare skrev;

(Hebreerbrevet 10:25) Låt oss inte överge våra egna sammankomster, som en del har för vana, utan uppmuntra varandra, detta så mycket mer som ni ser att dagen närmar sig.

Ofta har många dragit sig ur alldeles för kvickt och det är heller inte bra alla ggr, gemenskapen bland syskon där alla får vara delaktiga är trots allt väldigt viktig så länge inte gränserna överskrids och blir skadliga..

Men det är inte helt lätt Lars! Att i bön söka Andens ledning är dock A och O, och att försöka hålla sig så obesmittad man bara kan från världens alla lockelser..

Jesu rikliga välsignelser över dig broder..

Svara -   - 17/7-18 21:58 -


Bengt

Tyvärr verkar ju även pingst börjat bli mer

Liberala

Om än inte på långa vägar som i equmenia

Och även i efk finns det kanske liknande

Utveckling

Ja kanske i alla samfund dessvärre

Svara -   - 17/7-18 22:34 -


Tomas N

Mycket bra och konstruktiva kommentarer om det här viktiga ämnet.

Kika gärna in och läs Stefan Swärds inlägg o m detta på hans blogg.som bl annat handlade om att EFK hade ett på pappret ganska öppnande panelsamtal om detta på Torpkonferensen. det framgår dock inte någon rescension av detta samtal från Torpkonferensen. Kanske någon läsare här vet mer om vad som sades

Det som EFK gjort på senare år är att bjuda in från olika samfund och det sker i övriga sammanhang också från flera samfund inom t ex lovsång ,vilket i sin grund kan vara bra och ofta är det i praktiken också att riva ned onödiga murar mellan samfund.

Men man borde ju ha både vishet och handlingsförmåga när det gäller samfund som tappat greppet och förståelsen i vissa ämnen och börjat kompromissa

Svara -   - 17/7-18 23:47 -


Lars

Svar till Bengt.

Det blir allt fler som tänker så...Men om inte kyrkoledningen märker det fortsätter de att lämna klassisk kristen tro....Vi måste helt enkelt engagera oss...

Svara -   - 19/7-18 15:08 -


Lars

Svar till Leif Boman.

Leif!

Kom gärna med och följ de olika granskningslinjerna av Equmeniakyrkans underliga vägar. Se trådarna på www.klassiskbaptism.se

Idag har Thomas Forslin intervjuats i ViD Det visar tydligt på hur olika värden möts.

Duregård skriver att hans pride gillande bottnar i Bibelsyn.

Plötsligt blir den frågan för mig brännhet. Bibelsyn? Vad menas????För mig är bibeln Guds ord inte en samling fina tanker som jag kan välja den ena eller den andra som passar mig som bejakar det jag gillar och tycker av rent pesonliga skäl...Eller är det något annat man menar....?

Svara -   - 19/7-18 15:14 -


Helena

Svar till nils.

Jag uppfattar att PRISGE = överge.

I GT står det prisge när Gud lät assyrierna och babylonierna erövra Israel.

Svara -   - 2/8-18 13:04 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



AI - kunstig intelligens - opfyldelsen af ​​Bibelen for 2000 år siden

Læser Mail ved nils 

AI - Artificial Intelligence

Det sker nu i halsbrækkende fart er AI, kunstig intelligens (kunstig intelligens), og har allerede udviklet tale og tænke robotter. Skriver ikke dette for at skræmme, men at vi kan indse, hvor langt det 2.000 år siden Bibelen forudsagde den teknologiske udvikling har været, så vi har ret til at angive den tid!

15

Läs allt!


FN forræderiske pagt blev godkendt i går

FN-aftaler migration tillade fri indvandring

Foto: Fri tid. 

I går blev godkendt indvandring pagt for FN, som i princippet åbne deres grænser for fri indvandring. Men da Nobel banket sejrede i går forsvandt historisk hård FN kontrakt i støjen medier.

38

Läs allt!


En vision af den endelige frugten af ​​træet til kundskab

kundskabens træ

Læser Mail ved nils

Dette lyder måske dystert, men det er den stærkeste Contemporary Time Tegnet vi læser om i denne vision og i Bibelen, og skal gøre os retten til tolkning tid!

11

Läs allt!


Himlen TV7 intervjuar Christer Åberg

Christer är en känd bloggare bland både kristna och icke-kristna i Sverige. Han erbjuder Jesus som svar på aktuella samhälleliga och personliga problem. Programledare är Daniela Persin.

3

Läs allt!


Korsfæst, korsfæst ham!

Cross forsoner mennesket og Gud

Læser Mail ved David B Utvivlsomt, mobs råbe:! Korsfæst, korsfæst, Jesu efterfølgere, og hvad Jesus står for. De vil så miste sin grund, at de ikke er klar over de skyder sig selv i foden.

11

Läs allt!


Islam spredt ud med hjælp fra den svenske kirke

Christer Åberg går gennem nogle aktuelle nyheder. Der er ingen tvivl om, at vi lever i de sidste dage, hvor du tager nogle af disse nyheder.

43

Läs allt!


dommedags Folk

Af Holger Nilsson 

dommedags Folk

Med ovenstående udtryk, kunne man kalde alle dem, der mener, at tiden er nær, og at du tager konsekvenserne af det.

32

Läs allt!


De tre himle i Bibelen

De tre himle i Bibelen

I det første vers i Bibelen siger det i den oprindelige tekst, som skabte Gud himlen og jorden. Skabte Gud himlen mere.

1

Läs allt!


Sverige cash-fri inden for tre til fem år - Bibelens profetier opfyldt

pengeløs

"Sverige vil sandsynligvis være den 'pengeløse' inden for tre til fem år," siger Vice guvernør Cecilia Skingsley på en bank konference i London.

24

Läs allt!


Jesus er kommet og vil komme igen

Advent

Vi venter på Jesu andet komme, ikke den første. Og denne ankomst vil ikke være for lang. Men når Jesus kommer tilbage til ledningerne, vil han have med noget, som han ikke var første gang, at han kom. Ved du, hvad det kan være for noget?

2

Läs allt!


Når den er gemt, altid frelst?

Læser Mail ved nils

Kalvanistpstorn Pastor John Loopez fik af Herren for at se, hvor falsk denne doktrin er.

52

Läs allt!


Jordskælv i Alaska - Jesus profetier går i opfyldelse

Jordskælv i Alaska - Jesus profetier går i opfyldelse

Foto: Express. 

Alaska er blevet ramt af to meget stærke jordskælv. Går godt, når det har erklæret en katastrofe nødsituation. Jesus taler om store jordskælv opstår. Lad os bede for, når de rammes.

12

Läs allt!


Profeti af Rapture og den store trængsel

raket

Bibelen profetier, at en tid vil bortrykkelsen finder sted, og den gemte gå ind i kamrene, mens modgang er i gang på Jorden.

3

Läs allt!


Hun er engageret med en lysekrone

Amanda, 34, er forlovet med hendes lysekrone

Foto: Express. 

Amanda Liberty er forlovet med en lysekrone, at hun "elsker at kysse og kæle med."

17

Läs allt!


Kristne tv-kanaler i Sverige

Christian TV i Sverige

Der er mange gode svenske kristelige tv-kanaler i Sverige. Begge går på satellit, kabel og på nettet! Det viser alle de kanaler.

3

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Fortfarande i lager: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten

Den längsta natten - 150 kronor

Natten till den 22 december, den natt med flest mörkertimmar 2008, genomlider Christer Åberg Den längsta natten i sitt liv, då han på ett mycket traumatiskt och oväntat sätt mister halva sin familj.

1

Läs allt!


Extra: Christer Åbergs bok fortfarande i lager

Upprop för Christer Åbergs bok Den längsta natten. Och du kan även ge ditt stöd till bloggsajten Apg29.nu.

0

Läs allt!


Ingen at lade i mørke

Læser Mail ved Sigvard Sword 

Lys i mørket

I min opsøgende tjeneste for Gud da har det handlet om mere alvorlige situationer, hvor både min krop og min sjæl var i fare. Dødstrusler fra nynazister fordi jeg stod op og gemte flygtninge, meget tæt på tråden og sexkriminalitetens mørke gennem overvågning sager, besvärjd og udfordret til åndelig duel af okkultister.

74

Läs allt!


69-årige ønsker at ændre alder til 49

69-årige ønsker at ændre alder til 49

Billede: Day. 

Den 69-årige Emile Ratelband i Holland ønsker at få deres lovlige alder Svært på 49 år.

13

Läs allt!


Kristna TV-kanaler i Sverige

Kristen TV i Sverige

Det finns många bra svenska kristna tv-kanaler i Sverige. Både som går på satellit, kabel och webben! Här listas alla kanaler.

3

Läs allt!


"Jesus Kristus frelste mig fra 27 års homoseksualitet"

Davids stærkt vidnesbyrd om, hvordan han blev frelst og reddet af Jesus af 27 års homoseksualitet. Svenske udgave. 

- Mit navn er David, jeg er 44 år, og dette er et vidnesbyrd om hvordan Jesus reddede mig fra syvogtyve års homoseksualitet. Jeg taler om kærlighed.

11

Läs allt!


Troendedöparna brændt, druknede og halshugget

Mange er de, der har lidt forfølgelse, fængslet og dræbt som har praktiseret den bibelske troende-dåb ved nedsænkning.

14

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

5

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 50, torsdag 13 december 2018 kl. 04:29

Jesus söker: Lucia!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Dåb: Hvor, hvornår og hvordan

Dåb i havet

Her vil jeg give dig nogle klare Skrifter om dåb blev gjort, når det er gjort, og hvordan.

4

Läs allt!


Christer Åberg sjunger: Vem är Kungen i djungeln?

Måste bara ses! Christer Åberg sjunger och spelar ukulele sången: Vem är Kungen i djungeln? 

3

Läs allt!


Tommy Dahlman intervjuar Christer Åberg i Kanal 10

Tommy Dahlman intervjuar Christer Åberg i Kanal 10 om hans frus och lille sons död två dagar innan julafton för snart tio år sedan.

2

Läs allt!


Senaste kommentarer


Er Bibelens Gud den samme som Koranens gud?

"De, der hævder at elske, ære og tilbede Gud, ikke i virkeligheden, at de ikke elsker, ære og tilbede Jesus."

5

Läs allt!


Han giftede hologram Hatsune Miku

Gift hans hologram

Akihiko Kondo holder en marionet version af hologrammet Hatsune Miku, som han giftede sig. Billede Kilde: Facebook.

En 35-årig mand i Japan har giftet sig med en hologrom. Brylluppet kostede 160.000 kroner. En dukke, der repræsenterer den kvindelige computerprogram.

19

Läs allt!


Heaven TV7 indviet i Uppsala

Ruben Agnarsson, Martti Ojares, Daniela Persin og Christer Åberg

Tv-producent Ruben Agnarsson, grundlægger og præsident Martti Ojares, Channel Manager Daniela Persin og Christer Åberg.

Jeg blev inviteret til den kristne tv-kanal Heaven TV7 atelier åbning i Uppsala.

17

Läs allt!


Jesus tredobbelt verdens-historisk sejr

Læser Mail ved nils 

Jesus tredobbelt verden-historisk sejr, Guds gave til alle mennesker i verden. At Jesus Kristus gjorde gennem hans forsoning var en hidtil uset Triple Victory! Udfordringen var 3 forskellige områder, som han for Gud den øverste dommer og før: Den åndelige verden skal vinde.

5

Läs allt!


Flad jorden er ubibelsk

Flad jorden er ubibelsk

Hvis du læser Bibelen, kan man tydeligt se, at jorden er rund. Hvis jorden er ikke rund derefter Jesus ville have taget grundigt fejl, når han siger, at det er både dag og nat på Jorden, da han bringe hjem alle de gemte til himlen.

23

Läs allt!


Ny DVD! Spørgsmål og svar om de sidste tider og dens arrangementer

Af Holger Nilsson 

Ny DVD!  Spørgsmål og svar om de sidste tider

Du har nu mulighed for at deltage i denne nye DVD om de afsluttende gang begivenheder.

7

Läs allt!


FN ønsker en global regering inden for 12 år

Af Mikael Walfridsson 

Agenda 2030 - FN ønsker en global regering inden for 12 år

Wolfgang Ishinger: "Vi lever i en tid, hvor den internationale verdensorden kollapser lige nu. I dette vakuum forsøger alle at se, hvor langt de kan gå. Der er behov for en global regering. "

36

Läs allt!


Dag interviewet Christer Åberg på konspirationsteorier

Dag interviewet Christer Åberg på konspirationsteorier

Avisen Day. 

Avisen Dagen har af Jonathan Sverker interviewede mig og adskillige andre på konspirationsteorier og gjorde en solid seks sider lang uddybet artikel.

19

Läs allt!


Unika dopfilmer

Unika dopfilmer - Studio Apg29 med Christer Åberg. Christer Åberg talar om dopet och visar fantastiska dopfilmer.

2

Läs allt!


Den første opstandelse

Christer Åberg og Reine Jonsson taler taler om den første opstandelse i Nässjö lokalradio.

1

Läs allt!


Dannes opgave at stå bag dans klasser og yoga?

Af Holger Nilsson 

Dannes opgave at stå bag danseundervisning og kurser i yoga?

Med hensyn til form, deres egen præsentation som dette: "Bilda for Kirke og Samfund, den korte formular Form, tidligere kaldet ikke-konforme pædagogisk forening, er en af ​​Sveriges ti undersøgelse."

47

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 457 962 504 sidvisningar på Apg29! Apg29 har just nu 17 054 bloggartiklar, 92 223 kommentarer och 60 450 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp