Live | Bönesidan | Sök | Kontakt
Surfar nu: 1187 www.apg29.nu


Först uppryckandet - sedan kommer Jesus

Innan Jesus kan komma tillbaka till jorden måste uppryckandet ha skett!

Uppryckandet är sånde som har dött i tron på Jesus uppväcks och rycks upp tillsammans med oss frälsta som lever för att möta Jesus i himlarymden.

Jesus kan inte komma tillbaka förrän detta uppryckandet har skett. Så länge som vi frälsta är kvar på jorden kan inte Jesus komma tillbaka.


Publicerades onsdag 26 september 2018 11:51 | #uppryckandet #tidstecken #jesu återkomst | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

33 kommentarer

ingegerd Wed, 26 Sep 2018 14:55:20 +020

Jag personligen vill möta Jesus snart, sen vill jag se honom bakifran, för de som ser honom ansikte mot ansikte är alla ute. Vi skall komma med alla heliga, det betyder att vi är uppryckta och kommer med honom... prisat vare Herren att jag kommer med Jesus bak fte homon

Svara


ingegerd Wed, 26 Sep 2018 15:01:37 +020

Manga pratar om att dom vill ha väckelse, men fa beteer sig som dom vill ha väckelse- det har bara blivit ett fint ord som man använder. jag menar folk sitter i kyrkbänkarna och önskar väckelse men fa lyfter pa rumpan för att det verkligen skall bli väckelse. Ord har ibland ingen betydelse. Väckelse har blivit ett sant ord. Jag kallar det hyckleri. Vad kallar du det?

Svara


Conny W. Wed, 26 Sep 2018 16:15:27 +020

Jesus visade hur det går till att få väckelse.

Det handlar om att vara LYDIG. och vara ett vittne.

Skörden är stor men arbetarna få.

Men ni skall få kraft när den heliga anden kommer över er, och ni skall vittna om mig i Jerusalem mm.

Gå ut på vägarna och stigarna och bjud alla ni ser mm.

En såningsman gick ut för att så mm.

Förkunna på er väg att himmelriket är nära.

De gick från stad till stad och från by till by och överallt förkunnade de evangelium.

Och budskapet om riket skall förkunnas i hela världen och bli till ett vittnesbörd för alla folk sedan skall slutet komma.

Hur ska de kunna tro om ingen förkunnar mm.

Svara


Leif Boman Wed, 26 Sep 2018 20:14:34 +020

Svar till Conny W..

Jesus visade hur det går till att få väckelse.

Helt korrekt så måste givetvis evangelium förkunnas, men! Att förkunna gör man inte bara med ord utan Bibeln berättar att trons gärningar också behöver finnas. Ett av de största problemen är inte att Guds Ord har förkunnats, Guds Ord om Jesus har t.ex gått ut i svensk tv sen jag var en liten grabb, alltså i över 50 års tid. Problemet är tyvärr det att kärleken mellan oss kristna lyser med sin frånvaro.

Gud har berättat om endräkten mellan oss, och att det är då Han ger liv. Jesus säger detsamma, budet är att älska varandra så skall världen se.

En vallfartssång av David. Se, hur gott och ljuvligt det är när bröder bor endräktigt tillsammans. Det är som när den dyrbara oljan på huvudet rinner ner i skägget, i Arons skägg, och ner över kragen på hans dräkt. Det är som Hermons dagg som faller ner på Sions berg. Ty där ger Herren befallning om välsignelse, om liv till evig tid.

Psaltaren 133:1‭-‬3

Studera gärna detta korta kapitel om och om igen ett tag. Där ger Herren befallning om liv, dvs, väckelse! De första lärjungarna hade endräkten, de var ett hjärta och en själ, de hade allt tillsammans o.s.v, och det blev väckelse. Är det så det är bland oss kristna idag?

Det räcker inte bara med ord utan kärlek om vi på allvar vill ha väckelse...

Jesu frid...

Svara


Leif Boman Wed, 26 Sep 2018 20:56:48 +020

Svar till Leif Boman .

Ett av de största problemen är inte att Guds Ord har förkunnats

Det skulle givetvis ha stått.

Ett av de största problemen är inte att Guds Ord inte har förkunnats,

Svara


Conny W. Thu, 27 Sep 2018 11:30:04 +020

Svar till Leif Boman .

Guds ord genom TV är inte mycket att hurra för. Svenska kyrkan talar som i "dimma"

berättar inte korrekt hur man blir frälst, Jesu återkomst mm bara tomma fraser. De har dominerat TV sända gudstjänster, jag är i din ålder .Kärleken bland kristna har nog inte alltid varit korrekt sen Jesu tid och kommer nog aldrig att bli. Det står bara att Herren ger välsignelse till evig tid, inget om väckelse. VÄCKELSE är att göra som Jesus sagt och befallt. Egna tankar, tycken, teknik, taktik håller inte. Jesu ger endast order om att gå ut, inget annat. Jag är Teamledare för ett Team och vi predikar och delar traktater flera ggr i veckan och gjort så nu i 3 år, sommar, höst, vinter, vår, nonstop utan avbrott. Vi tror att Gud sänt ut oss för att ge evangelium till folk, och vi gör detta i Huvudstadsområdet.

Svara


Conny W. Thu, 27 Sep 2018 15:38:44 +020

Svar till Leif Boman .

Tillägg: de sista åren har vårt land ÄNTLIGEN fått evangelium genom

TV 10 samt några fler TV kanaler och det är fantastiskt bra.

Svara


Leif Boman Thu, 27 Sep 2018 16:05:11 +020

Svar till Conny W..

Det står bara att Herren ger välsignelse till evig tid, inget om väckelse.

Om du läser noggrannare som jag sa tidigare så står det inte "endast" välsignelser utan också liv! Ibland missar man ett litet ord och det kan betyda så oerhört mycket. Detta ord, "liv" har med Andens liv att göra, och det välsignar Gud med där endräkt bland syskon finns. Det finns säkert i många mindre sammanhang lite här och där och folk blir ju även frälsta lite här och där även idag, men i det stora hela så saknas tyvärr syskonkärlek vilket också håller väckelseatmosfären på avstånd.

Det som får liv har alltså med väckelse att göra säger vår Far! Så, än en gång! Det räcker inte med att prata och dela ut traktater även om givetvis det är jättebra, jag tycker verkligen att det är superbra att ni gör det. Det är ingen motsättning mellan det jag säger och det du säger broder utan dessa båda hör ihop, och då blir det ännu mycket bättre!

Jesu frid...

Svara


Leif Boman Thu, 27 Sep 2018 16:07:34 +020

Svar till Conny W..

Jag håller med angående det om tv'n men jag minns ändå att det var starkare budskap förr, nu har det blivit som du säger mycket frälsningsfattigt....

Svara


Mikael N Thu, 27 Sep 2018 18:45:16 +020

Jesus kan komma vilken stund som helst. Därför gäller det att ta emot evangeliet nu – imorgon kan det vara för sent.

Svara


Mikael W Thu, 27 Sep 2018 18:56:25 +020

Svar till Conny W..

Jesu ger endast order om att gå ut, inget annat. Jag är Teamledare för ett Team och vi predikar och delar traktater flera ggr i veckan och gjort så nu i 3 år, sommar, höst, vinter, vår, nonstop utan avbrott. Vi tror att Gud sänt ut oss för att ge evangelium till folk, och vi gör detta i Huvudstadsområdet

En stor salut för dig och ditt team !!!

Svara


Leif Boman Thu, 27 Sep 2018 19:38:18 +020

Svar till Conny W..

VÄCKELSE är att göra som Jesus sagt och befallt.

Det är ju det jag säger om och om igen!

Ni är mina vänner, om ni gör vad jag befaller er. Och det befaller jag er att ni skall älska varandra.

Johannesevangeliet 15:14‭, ‬17 SFB98

Jesu frid...

Svara


Kattis Thu, 27 Sep 2018 21:42:27 +020

Jag ber varje dag att få vara ett redskap för herren, att få vittna för de människor jag möter i min vardag.Herren har lett mig! Sedan nämner jag också om Christers blogg med, när tillfälle ges. Men viktigast är det att få vittna om Jesus! Men jag delar Christers blogg, och Live sändningarna över Facebook!

Nu säger jag Godnatt ifrån ett blåsigt Göteborg, ska gå och lägga mig nu börjar 07:00 i morgon!

Svara


Conny W. Fri, 28 Sep 2018 12:10:55 +020

Svar till Leif Boman .

Vi missförstod nog varann lite grann och sånt är mänskligt. Jag har sån nöd för vårt land, känner nästan förtvivlan ibland. Tycker att TV 10 bl,a räddar situationen rätt så bra.

Ha en fin dag broder.

Gvd.

Svara


Leif Boman Fri, 28 Sep 2018 12:40:13 +020

Svar till Conny W..

Jag har också nöd, och tycker att det är fruktansvärt med så mycket människor som är på väg till helvetet ifrån Sverige. Sen har jag dessutom upplevt att ett av jätteproblemen är att vi har sådant läge i kristna församlingar att jag ännu inte under 24 års tid knappt har vågat bjuda in t.ex arbetskamrater till kyrkans aktiviteter. Missbrukare och vissa sorters människor har gått bra men inte de allra flesta tyvärr. Det känns förtvivlat eftersom inte heller mina syskon verkar förstå att detta problem finns?

Jesu frid...

Svara


Leif Boman Fri, 28 Sep 2018 12:41:25 +020

Svar till Conny W..

Ha en bra dag du med broder...

Svara


Svenne Mon, 01 Oct 2018 10:23:23 +020

Det är viktigt att inte blanda ihop uppryckandet och Jesu synliga ankomst på Oljeberget i sällskap med sina heliga. Herren hämtar först den frälsta skaran, som ska vara med på Lammets bröllop. Under tiden har Antikrist trätt fram och den förfärliga vedermödan härjar på jorden.

Somliga tror att Jesus ska hämta sin frälsta skara efter Antikrists framträdande och efter vedermödan. Då är min fråga: Vilka ska Herren då hämta, eftersom massor av människor kommer att förgås genom Guds straffdomar på jorden och de övriga kommer att dödas av vilddjuret, Antikrist? Alla som inte tillber vilddjuret och tar dess märke på sig?

Då finns det ju ingen att hämta, eftersom den frälsta skaran är i himlen.

Svara


Leif Boman Mon, 01 Oct 2018 11:19:10 +020

Svar till Svenne.

Exakt Svenne👌, detta har de inte riktigt tänkt på, dels att en oerhörd skara enligt uppenbarelseboken redan är i himlen före de 7 sista vredeskålarnas tid!

Svara


Svenne Mon, 01 Oct 2018 12:02:47 +020

Ja, broder. Det står ju i Upp. 13:6 att vilddjuret "öppnade sitt gap för att häda Gud och hans boning och ALLA SOM BOR I HIMLEN". Där har vi den oerhörda skara som du nämner.

Men okunnigheten om detta är stor. Antingen läser man Bibeln med ett öga eller saknar den andliga urskillningsförmåga som den helige Ande ger. Den som lever i Anden kan förstå det.

Svara


Malin Mon, 01 Oct 2018 20:57:02 +020

Svar till Svenne.

Käre Svenne och Leif, m fl ❤

Dyrbara bröder och systrar i Herren ❤

Läran om ett uppryckande innan Antikrist träder fram är tyvärr en listig lögn från djävulen, för att han ska kunna få många av de troende på fall så att de inte är vaksamma på den Laglöses ankomst - och därför riskerar att gå förlorade. 2 Tess 2:9-12. Det står mycket tydligt, svart på vitt, i 2 Tess 2:1-4, att INNAN Herrens ankomst, och INNAN vårt församlande hos honom, så MÅSTE avfallet komma, och Laglöshetens människa öppet träda fram.

Som i alla villoläror, så ifrågasätts det som faktiskt står i Guds Ord (som djävulen gjorde vid syndafallet med Eva i Edens lustgård). Samtidigt använder fienden på ett listigt sätt bibelord för att belägga den felaktiga läran. Och som det står i 2 Tess 2:11-12 så utlämnar Gud själv dem som inte tar emot sanningen så att de tror på lögnen och därigenom går förlorade.

Det Jesus framförallt understryker inför sin återkomst är att vi ska vara beredda, vaksamma och att vi inte ska låta bedra oss på något sätt (vilket apostlarna också underströk vid många tillfällen). I Matteus 24:15-22 står det om den svåra nöd/vedermödan som ska komma över världen - men lärjungarna (som Jesus talade med, när de var ensamma) uppmanas att fly - och något uppryckande i det läget utlovas inte!! Däremot står det i vers 22 att tidsperioden kommer att förkortas, för de utvaldas skull - annars skulle ingen människa bli frälst.

I Matteus 24:11-14 står det bland annat att den som håller ut till slutet ska bli frälst. I Matteus 24:29-31 beskrivs hur det blir när Jesus kommer, och hur de utvalda (de troende som hållit fast vid Jesus till slutet) samlas ihop av änglarna från de fyra vädersträcken. Änglarna sänds ut med starkt basunljud (jfr 1 Tess 4:16-17). Det framkommer också tydligt av de två sistnämnda bibelställena att det är vid Jesu ankomst, när Han är på väg ner från himlen, som uppryckandet sker. Det blir dramatiskt när Jesus kommer - stjärnorna ska falla från himlen. Matteus 24:29-30. 2 Petrus 3:10-13.

När man läser precis som det står i Bibeln, med öppna andliga ögon (vilket är Guds nåd, och all ära tillhör Honom!) och när man är ledd av den helige Ande, så framkommer det klart och tydligt att uppryckandet av de troende kommer i mycket nära anslutning till att Jesus kommer med sina fötter på Oljeberget, och att det definitivt INTE kan ske före Antikrist träder fram.

Älskade bröder och systrar! Detta skriver jag för att Herren manar mig, och av stor omsorg om er - inte för att på något sätt håna er eller göra mig lustig på er bekostnad. Med all villolära kommer en andlig förblindelse, men Guds Ord är levande och verksamt, och har makt att bryta ner tankebyggnader. Lyssna till Guds Ord, till Herdens röst! Då kommer Han att öppna era ögon ❤

Svara


Katrina Mon, 01 Oct 2018 21:22:12 +020

Svar till Malin.

Tack!

GVD

Svara


Malin Mon, 01 Oct 2018 21:57:50 +020

Svar till Svenne.

Käre broder i Herren!

Du frågade lite längre upp bland kommentarerna vilka det är som Herren ska hämta ifall vi måste vara kvar under vedermödan och Antikrist.

Många av de troende kommer säkert att bli dödade (av Antikrist) - se Johannes Uppenbarelse 13:8-10. Men de kommer ju också att ryckas upp, när de väckts upp i samband med att Jesus kommer. 1 Tess 4:15-17

Men Gud är definitivt mäktig att se till att Hans domar inte drabbar de heliga. Kunde Han beskydda sitt folk i Egypten när Han sände plågor över hela landet, så kan Han göra det även i den här situationen! Och det är de som har Vilddjurets märke (som vi absolut inte får ta emot!) som drabbas av plågorna. Johannes Uppenbarelse 16:1-2.

Svara


Leif Boman Mon, 01 Oct 2018 22:06:04 +020

Svar till Malin.

När man läser precis som det står i Bibeln, med öppna andliga ögon (vilket är Guds nåd, och all ära tillhör Honom!) och när man är ledd av den helige Ande, så framkommer det klart och tydligt att uppryckandet av de troende kommer i mycket nära anslutning till att Jesus kommer med sina fötter på Oljeberget, och att det definitivt INTE kan ske före Antikrist träder fram.

Du säger att det definitivt INTE kan ske före Antikrist träder fram och det kan jag hålla med om, så kan det vara. Denne Antikrist kommer mycket troligt redan ca 7 år före det att Jesus sätter sina ljuvliga fötter på oljeberget att träda fram, så frågan är om vi verkligen ser honom och förstår att det är just han när han öppet träder fram.

Tro nu inte någon att det är laglöshetens skepnad han träder fram med, utan alldeles tvärtom. Och vad säger då att denne trevlige lögnare inte redan nu kan vara mycket nära och på gång att träda fram?

Avfallet är redan stort på många håll, det är redan som på Noas tid idag, vilket Jesus också säger att det skall vara, regnbågsflaggorna talar sitt tydliga språk, ja, även ganska likt som på Sodom och Gomorras tid, pridefolket tränger fram med våld. Kanske skall det förmodligen escalera något till men, Anti kan redan ha trätt fram utan att flertalet förstår...

Och då kan också uppryckandet vara nära Malin😍

Svara


Malin Mon, 01 Oct 2018 22:29:08 +020

Svar till Leif Boman .

Tack för dina tankar, käre broder Leif❤

Jag tror definitivt också att Antikrist träder fram snart, och att det inte kan vara många år kvar tills Jesus kommer - halleluja!! 😍

Just därför är det också väldigt viktigt att vara på sin vakt mot falska profeter (som bidrar till att avfallet från tron eskalerar). Matteus 24:11-14. Men uppmuntrande nog står det ju i vers 14 att evangeliet ska predikas i hela världen, och det kan man ju kalla för en ordentlig väckelse! Utifrån Johannes Uppenbarelse kan vi dock förstå att merparten av människorna som lever precis innan Jesu återkomst kommer att gå förlorade. Johannes Uppenbarelse 13:7-8, 14:9-12. Så det blir knappast en väckelse där större delen av världens befolkning blir frälst.

Svara


Leif Boman Tue, 02 Oct 2018 05:57:40 +020

Svar till Malin.

Att evangelium skall nå ut i hela världen behöver ju i mina ögon alls betyda väckelse vilket givetvis vore kanon, utan mest det att folk runt hela jorden dock har fått höra att Jesus Kristus är enda vägen till Gud. Sen om de tog emot eller ej är en annan femma?

OCH!

Som du också skrev så är ju Bibeln mycket tydlig med att den allra största delen av människor kommer att dö före Jesu ankomst till olivberget. Det står ju på ett ställe så här:

Jag ska straffa världen för dess ondska, de gudlösa för deras skuld. Jag ska göra slut på de stoltas övermod och slå ner tyrannernas högmod. Jag ska göra människor mer sällsynta än fint guld, män mer sällsynta än guld från Ofir.

Jesaja 13:11‭-‬12 SFB15

Detta säger mig mest att, någon världsvid väckelse kommer inte att fylla denna jord med lovsång före Jesu ankomst, utan alldeles tvärtom så är det ondska och ogudaktigheten som härskar.

Väckelsevågor går det ju även nu på många håll i världen, mest i fattiga länder, och här då? Javisst kan det också bli ett hyfsat uppvaknande här, men inte genom annat än krig och stor nöd, vilket jag också tror blir det sista för denna sekulariserade och lättjefulla nation. Men, däremot efter det att Jesus har kommit hit igen så blir satan som stått ivägen bunden för tusen år, och då!

Då blir först och främst enligt Skriften hela den kvarvarande skaran av Israel frälst, och då kommer evangelium att bli det rådande över hela denna jord, då börjar en fantastisk väckelsetid. Människosläktet kommer åter att förökas till enorma skaror och då är det verkligen lovsång och härligt på denna planet, men inte före Jesu ankomst till olivberget.

Jesu frid...

Svara


Mikael W Tue, 02 Oct 2018 06:47:17 +020

Om det blir väckelse i Sverige eller inte kan inte jag avgöra eller bedöma, men vi får aldrig sluta tro på en väckelse eller sluta att rent konkret och aktivt jobba för att det ska bli en väckelse, en väckelse som berör en hel familj, en by, en kommun eller hela Sverige

Många ber "Jesus kom snart så jag slipper stå ut med mina krämpor och uppleva allt elände här på jorden"

Men istället kanske vi ska be "Jesus kom inte än, låt mig få försöka vinna så många andar/själar som möjligt till Ditt rike först"

När vi slutar tro på väckelse, ja då sker ingen väckelse, eftersom vi själva är en del av väckelseprocessen. Inte att förglömma är ju att vår ande interagerar med den Helige Ande

Svara


Leif Boman Tue, 02 Oct 2018 07:38:56 +020

Svar till Mikael W.

Många ber "Jesus kom snart så jag slipper stå ut med mina krämpor och uppleva allt elände här på jorden"

Förstår vad du menar Mikael och givetvis skall vi hela tiden sträva efter väckelse samtidigt som jag "som vanligt" ser det lite från annat håll också. Det finns dem som pratat om den stora väckelsen och hört budskap om detta sedan unga år och tron kändes stark. Åren gick och väckelsen dök aldrig upp, men däremot sorg och besvikelse och en tro och hopp som försvagades, och sedan lämnade man jordelivet🙄!

Jag tycker det är bra om man har balans i det hela. Väckelsevågor utan nöd, javisst vad ljuvligt och härligt det kunde bli, men, tyvärr så känner jag inte i historien till någon äkta väckelseberättelse där inte nöden på ett eller annat sätt har gått före, och just därför har jag också svårt att tro på något sådant?

Det betyder däremot inte att man personligen måste sakna nöd i hjärtat för att människor lever i blindhet och är på väg att få förlorade. Och att längta till himmelen redan nu behöver man inte alls skämmas för, där försvinner all sorg för alltid, och vi har en del fantastiska föredömen i Bibeln som hade just liknande längtan.

Ty för mig är livet Kristus och döden en vinning — såvida inte ett fortsatt liv här på jorden ger mig en vinst genom mitt arbete, för då vet jag inte vad jag skall välja. Jag slits åt båda hållen: jag längtar efter att bryta upp och vara hos Kristus, det vore ju det allra bästa. Men för er skull är det viktigare att jag lever kvar här,

Filipperbrevet 1:21‭-‬24 B2000

Han som vittnar om detta säger: »Ja, jag kommer snart.« Amen, kom, Herre Jesus. Nåd från herren Jesus åt alla.

Uppenbarelseboken 22:20‭-‬21 B2000

Men givetvis skall vi tro och kämpa vidare i trons goda kamp så länge vi får vara kvar på jorden, men den tro vi skal ha är på Herren Jesus oavsett väckelse eller ej, då blir det mest sunt!

Vi umgås i Herren, vi predikar om Herren, evangeliserar om Honom, sjunger och prisar Herren tills Han hämtar hem oss oavsett om någon vill tro eller ej, sådan är Guds vilja! 😘

Jesu frid...

Svara


Svenne Tue, 02 Oct 2018 07:43:25 +020

Jag tackar Gud för att Jesus hämtar mig innan Antikrist träder fram och att jag därmed slipper genomlida vedermödans kval. Sedan får andra tro och tycka vad de vill.

Svara


Leif Boman Tue, 02 Oct 2018 09:23:15 +020

Svar till Svenne.

Ja, Svenne! Jag tror också mycket övertygande om att vi kristna kommer att slippa den allra värsta vreden som kommer att komma över denna jord. Jag är dock fortfarande lite osäker på vedermödans fulla betydelse?

Däremot när uppryckandet sker exakt låter jag vara öppet för att både kunna ske före och efter antikrists framträdande. Efter att under många år hört argument som talar om uppryckandet både före och efter antikrist så finns det detaljer som fortfarande är något oklara för mig.

Jag är redo redan nu men kan också vänta med samma entusiasm även om det dröjer, jag tror dessutom och väntar med spänning på att entusiasmen kommer att öka igen.

Men en sak skall alla tvärsäkra minnas och veta!

Var därför också ni beredda! Ty i en stund när ni inte väntar det kommer Människosonen.

Matteusevangeliet 24:44 SFB98

Jesu frid....

Svara


Svenne Tue, 02 Oct 2018 11:08:46 +020

Svar till Leif Boman .

Guds frid, broder Leif.

Jag tror att uppryckandet kommer att ske före Antikrists framträdande. Enligt 2 Tessalonikerbrevet kap. 2 kan inte Antikrist träda fram förrän "Han som håller tillbaka (håller fast) har skaffats ur vägen". Det är någon - Han, den helige Ande i brudeskaran) som håller tillbaka, (kan också översättas håller fast) Antikrist, så att han inte kan inta plats på världsarenan förrän Kristi brud har hämtats.

Som jag ser det är församlingens tid på jorden förbi efter Uppenbarelsebokens tredje kapitel. Sannolikt befinner den sig från kap.4 i himlen representerad av de 24 äldste kring Guds tron.

Antalet 24 består av två 12-tal, varav det ena representerar Israels 12 stammar, (de i Kristus döda från GT:s tid). Det andra tolvtalet representerar Lammets 12 apostlar, (de i Kristus döda från NT:s tid plus brudeskaran som Jesus har hämtat.

Församlingen nämns sedan inte förrän i Upp. 19, då Guds straffdomar har gått över jorden och den stora skökan Babylon fått sin dom.

Svara


Leif Boman Tue, 02 Oct 2018 11:21:38 +020

Svar till Svenne.

Ja, det kan mycket troligt bli som du säger, men om det handlar om brudeskaran och den Helige Ande står ju inte i klartext utan är en tolkning, och även om tolkningen kan kännas mycket trolig så låter jag mig vara öppen för också andra tolkningar.

Jesu frid älskade broder...

Svara


Svenne Tue, 02 Oct 2018 13:09:49 +020

Ja, det är riktigt.

Jag beskrev vad jag kommit fram till enligt Skriften och som jag tycker verkar vara logiskt i alla fall.

Jag önskar dig Guds välsignelse.

Svara


Leif Boman Tue, 02 Oct 2018 13:30:55 +020

Svar till Svenne.

Ja, det kan mycket väl vara logiskt för mig också, åtminstone det om församlingens frånvaro i mitten av uppenbarelseboken!

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 13, måndag 25 mars 2019 kl. 06:35

Jesus söker: Marie bebådelsedag!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De som blev födda, inte av blod, inte heller av köttets vilja, inte heller av någon mans vilja, utan av Gud." - Joh 1:12-13

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
söndag 24 mars 2019 21:37

Tacksägelse! Lämnade in Böneämne här igår ang litet barn som föll ut ifrån 7:de våningen i Göteborg igår. Det va en 4 årig flicka. Och idag stod det att läsa att hennes skador va lindriga. Tack Jesus!

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp