Language

Apg29.Nu

Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
REKLAM:
Världen idag

Stöd Apg29 genom att swisha 20 kr till 072 203 63 74. Tack.

Adam-tiid foar de ivige himelske

Adam-tiid foar de ivige himelske.


Av Sigvard Svärd
torsdag 2 april 2020 01:16

ADAM TIME FOARDAT it Ivige Heavenly

It kin wêze as smyt út in 'bait "yn' e Bibel en wachtsje de" dummy ". De namme Adam is it ies yn dizze Opus. Spanning ûntstiet as de "befetsje", en nibble drag "ûnder it oerflak" wei yn in profetyske krêft út 'e Bibel boek fan bibel boek - foardat it komt op as in godlik "fangen". Bible study hjir, ik haw titulerat "Adam-tiid foar it ivige himelske", is yn myn miening sa'n fangen.

END fan teksten

Ik haw selektearre in pear begjinpunt ûndertiteling foar dit teologysk besinning mei breathtaking Vistas, te witten 1 Genesis 1: 26-27a; 2: 6-8, 1 Keningen 10: 23-25, Jesaja 65: 24-25 en 1 Korintiërs 15:45, de teksten ik dat út 'e Folksrepublyk Bibel yn 2015, neam in sekwinsje (alles tusken heakjes binne myn oantekenings.):

(1) ”Gud sade: ´Låt oss göra människor till vår avbild, lika oss. De ska råda över havets fiskar och himlens fåglar, över boskapsdjuren och hela jorden och alla kräldjur som rör sig på jorden.´ Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem”. – ”Men dimma kom upp ur jorden och vattnade hela marken. Och Gud formade människan av jord från marken och blåste livsande i hennes näsa. Så blev människan en levande varelse.”

(2) ”Salomo blev större än någon annan kung på jorden, både i rikedom och vishet. Från alla länder kom man för att besöka Salomo och höra den visdom som Gud hade lagt ner i hans hjärta. Var och en förde med sig gåvor: föremål av silver och guld, kläder, vapen, väldoftande kryddor, hästar och mulåsnor. Detta hände år efter år.”

(3) "En it scil barre dat foardat se neame, ik scil antwirdzje, wylst se noch sprutsen Ik sil hearre. Wolves te bet mei it laam, de liuw scil ite strie lykas oksen, en stof sil de slang syn iten. Nearne yn al myn hillige berch, hja scille gjin kwea of ​​skealike sprekt de Heare. "

"Sa is it ek skreaun, De earste minske Adam waard in libben wêzen. De twadde man kaam út 'e himel. "

NO haphazard

Gud gör inget impulsivt, oigenomtänkt eller slumpartat. Bakom varje hans handling, vare sig det är frågan om forntid, nutid eller framtid, döljer sig en noggrannhet, en minutiös förberedelse och planering. Så också naturligtvis när det gäller människans tillblivelse. Då människan (adam) som man/manligt beskrivs i hebreiskan, drar det åt ”styrka”. Och när människan (adam) visas på som kvinna/kvinnligt på samma språk, kommer ”livgivning” i förgrunden. Den första mannen får av Gud som egennamn heta Adam och Adam i sin tur (efter Skaparens vilja, kan man förutsätta) ger namnet Eva (hebr. Chavva) åt kvinnan, vilket just betyder ”leva” och ”liv”.

TRE LUSTGÅRDAR

Men nu till något om (1) Edens lustgård, (2) kung Salomos lustgård och (3) det framtida tusenårsriket. Alla tre lustgårdarna har haft eller ska komma att ha en underbar och helgad betydelse. Å ena sidan för Fadern, Sonen och den Helige Ande, å andra sidan för mänskligheten: judafolket och hednafolket, och i detta särskilt de människor med uttalad Messias- eller Kristustro. Enligt ställd biblisk kronologi, existerade det (1) ”jordiska” Paradiset kring 4.000 år f.Kr., (2) kung Salomos lustgård (beskriven i Höga Visan), hade sin storhetstid på 900-talet f.Kr.

Vad det gäller (3) tusenårsriket, med Jesus från det himmelska nedstigen på Olivberget i Jerusalem, kan detta snart vara dags att bli upprättat: ”Och jag såg en ängel komma ner från himlen med nyckeln till avgrunden och en stor kedja i handen. Och han grep draken, den gamle ormen som är Djävulen och Satan, och band honom för tusen år.” (Upp 20:1-2)

HEBREISKANS GAN

(1) Om den första sköna paradisiska miljön, som av mycket att döma låg på jordens ”mittpunkt”, där Jerusalem en dag skulle komma att byggas, dess tempel trona – samt där Jesus skulle dö och uppstå, och i den yttersta tiden återkomma till – så står det exempelvis att läsa i 1 3:8: ”Vid kvällsbrisen hörde de”, Adam och hans brud Eva, ”Herren Gud vandra i lustgården (hebr. gan)”.

(2) Beträffande Jerusalemkungen Salomos lustgård, den andra här i den bibel-profetiska ordningen, så frågar bruden i HV (”Sångernas sång” av Salomo) 1:7: ”Säg mig, du som min själ har kär: Var vallar du din hjort, var låter du den vila vid middagstid?” Och svarar själv på frågan i 6:1: ”Min vän har gått ner till sin lustgård (gan), till de doftande blomsterängarna, för att valla sin hjord.” Salomo som namn, kommer av shalom inom hebreiskan och står för ”fred”, ”lycka” och ”välgång”. Salem, andra delen av namnet Jerusalem, kommer av densamma språkliga roten – alltså shalom med innebörden ”fred”, ”lycka” och ”välgång”.

(3) Wat, it Millennium, de tredde godlike-histoaryske "wille tiid" op ierde - yn it sintrum fan Jeruzalem en faaks it herbouwde timpel - it is in segen te heljen, Jesaja 51: 3: 'Ja, Hear treaste Sion, hy sjocht mei inerlik mei al syn ruïnes. Hy makket hjar woastenije meitsje ta in Eden ( Gan ), syn woastenije lykas de Hear fan Eden ( Gan ). Freugde en blydskip scille dêr to finen wêze, tanksizzing en priizgje lûd. " Fierders (62: 4): "Jimme scille net mear neamd wirde de lêste strie ferlitten" jimme lân scil net mear wêze called'ödemark ', mar do silst wêze called'min kara' en dyn lân lêste strie echt hustrun ', de Heare leafde jim , jo lân hat west har man. "

Solomon Eden, it tichtste by in profetyske nei it byld fan de Tún fan Eden en in profetyske rol model foar de kommende Millennium. En Salomo mei syn breid "Tirza" (HV 6: 7), is nei alle gedachten allyksa profetyske nei it byld fan Adam mei syn Eve, krektas in profetyske soarte fan Jezus Messias / Kristus mei syn breid - letter yn ivichheid, neamd "it Laem syn frou "(21: 9).

It read fan 'e reade

Hebreiskans Adam/”människa”, betyder ordagrant i nämnda språk för ”röd”, att ”vara röd” eller ”den röde”. I 1 Mos 2:6-7, läser vi att Herren Gud formade människan av uppfuktad jord (lera) från marken. Jord heter på hebreiska för adama, i betydelsen ”det röda”. Och det har framförts av senare tiders kunniga geologer, att marken i Mellersta Östernområdet är ”rödtonad”. Adam var alltså skapad av den ”röda jorden”, den som först var torr, dammig, obrukbar och ofruktbar – troligtvis efter en ondskans katastrof, eller om det var en gudomlig domsakt, då ”jorden blev öde om tom” (1 Mos 1:2).

Om hånfulla människor i den yttersta tiden heter det i 2 Petr 3:5-7: ”De bortser medvetet från att det för länge sedan fanns himlar och en jord som uppstod ur vatten och genom vatten i kraft av Guds ord. Genom vatten och Guds ord dränktes den dåtida världen och gick under. Men de himlar och den jord som nu finns har genom samma ord sparats åt eld och bevaras fram till den dag då de gudlösa människorna ska dömas och gå under.” Guds mäktiga restaurering av ”kaosplaneten”, genom orden: ”Varde ljus!”, fuktade upp mullen och gjorde den mer till ”rödaktig lera” – för att av Herren Gud, efter människoparets syndafall, bli till svårarbetad ”förbannad mark”. I 1 Mos 3:23 skrivs det, att Skaparen skickade bort Adam och Eva ur Edens lustgård, för att de skulle ”bruka” den ”rödmärkta” jorden där utanför.

”BLODFÄRGAD”

Enligt Gottfrid Büchner, i hans väldiga bibelkonkordans från 1789, kan adam, människa och adama, jord/mark, betyda röd i meningen ”blodfärgad”. I detta finns ett antal tolkningsmöjligheter. Det ”blodfärgade” kan ha med blodet som pulserar i en människokropp. Det kan vara en anspelning på hälsa, friskhet och skönhet, röda kinder, och som det heter i Klag 4:7 om Israels furstar innan de hamnade i fångenskap i Babel: ”…deras kroppar vara rödare än korall”. I HV 5:10 uttrycker bruden om brudgummen: ”Min vän är strålande vit och röd, ypperst bland tiotusen.”

Mar wy moatte bewegen foarút yn ynspannings ta ynterpretaasje fan "bloed brânskildere" omdat it kin ek belûke in profesije, in premonition fan wat soe komme te typearjen minsklikheid. Nammentlik dat it fergetten bloed (minsklike bloed, Hebreeërs. Adamdam ), troch geweld en hommelse ferstjerren, de kleur read boaiem. Dat gie net fierder as Adam en Eva syn twa soannen, Kaïn en Abel wie rinnen op lân, foar de earste bloodshed barde doe't Kaïn fermoarde syn jongere broer Abel.

En net te wijen te folle romte foar punt oan de útputting fan de minsklike bloed op 'e ierde, neist noch iepentlik oer de 1e en 2e Wrâldoarloch, skriklike resultaten - Ik gean nei in godlike domsakt yn Iepenbiering 14:20: "Herrschaftskelter parse (minsklik Druk) wie fertrape bûten de stêd (Jeruzalem), en bloed streamde út 'e parse en berikte ta it hynder bridles tûzen etappes fuort (likernôch 38 km). "

GOD'S Sons bloed

Jesus kallas i sin mänsklighet för ”den siste Adam” (engelskans ”last”), den avslutande, den genom vilket människan som varelse når sitt bokslut – under förutsättning att Guds räddning från synd genom Jesus har tagits emot. Det är endast dessa Bibeln, inför evigheten, ger besked om. Vad som i avseende på förändring/”förvandling” till något annat, i övergången från tid till evighet, sker med de människor som går evigt förlorade – det går inte att hitta antydan till svar på i Skriften.

Således, för att frälsa ”den förste Adam”, alla fallna adam, män och kvinnor (manligt och kvinnligt) – går ”den siste Adam” in under ”den förstes” synd, tar den på sig, och som det lyder i Kol 1:19-20: ”Gud beslöt att låta hela fullheten bo i honom och genom honom försona allt med sig själv, sedan han skapat frid i kraft av blodet på hans kors – frid genom honom både på jorden och himlen.”

Sångaren sjunger i Segertoner 229: ”I (förste) Adam är vi alla ett, och Adams svek var vårt. Vi gömde oss bland Edens träd när Herren sökte oss. Vi flydde, och då kom vi bort från Gud och från varann. Vår egen väg vi ville gå. Blott ensamhet vi fann.”

Lyk as biskreaun stiet yn 1 Petrus 1: 18-19: "Do wytst it wie net mei fergonklikens dingen lykas sulver of goud, jo waarden ferlost út 'e futile wizen om erfde fan jo foarâlden (Hebreeërs. Adam / Adama ). Nee, it wie mei Kristus (de lêste Adam) kostber bloed, dat it bloed fan in laam sûnder smet of flaw. Hy waard foreordained foar de stifting fan 'e wrâld, mar no yn dizze lêste tiden for jimme. "

"Hoewol't hy wie in Soan, hy learde hearrigens troch wat er te lijen. Doe't er waard makke perfekte (wer), waard hy de boarne fan de ivige ferlossing oan allegearre dy't hearrich him (confess him). " (Hebreeërs 5: 8-9)

De Minskesoan

Så när Bibeln presenterar Jesus som ”Människosonen” (grek. tu anthropu), är det utifrån att han för en tid också blev människa, både sann Gud och sann människa. Men då en annan typ av människa, en ”andra människa” – en med himlen kvar i sin ande: ”Han var till i Guds gestalt men räknade inte jämlikheten med Gud som segerbyte, utan utgav sig själv och tog en tjänares gestalt och blev människan lik. När han till det yttre hade blivit som en människa (´till det yttre lik en syndig människa´, Rom 8:3), ödmjukade han sig och blev lydig ända till döden – döden på korset.” (Fil 2:6-8) I Joh 1:14 står det att läsa: ”Och ordet blev kött och bodde bland oss, och vi såg hans härlighet, den härlighet som den Enfödde har från Fadern. Och han var full av nåd och sanning.”

Paulus, driven av den helige Ande, skriver i 1 Kor 15:40, att det finns ”jordiska kroppar” (människor, hebr. adama, grek. epigeia) och det finns ”himmelska kroppar (grek. epurania) – ”de himmelska kropparnas glans är av ett slag och de jordiska kropparnas glans av ett annat slag”. Och han fortsätter i verserna 44-45: ”Det sås en jordiska kropp (grek. psychikon med choikos, stoft/mull), det uppstår en andlig kropp (grek. pnevmatikon av pnev/pneu ”ande”). Finns det (först) en jordisk kropp, finns det (till slut) en andlig kropp. Så står det skrivet: Den första människan, Adam, blev en levande varelse(At skepping). De lêste Adam ta in libbenmeitsjende geast (koart nei syn opstanning út de deaden) ...

"OFÖRSTÖBAR ROCK"

Hjir is in breuk yn 'e gong brocht bible offerte, it konsept fan Adam lûkt fuort yn in förmerat rjochting dy't wichtich binne foar romte, dan "diamant" yn' e sin "indestructible stien" in Gryksk hjit Adam . Yn dy sin, dat kin faaks yntinke minskdom tend to hawwen in "hurde ongelooflijke boiler" (Sacharja 7: 11-12): "Mar se woe net harkje nei dizze sûnder yn opstân en ticht harren earen sadat se net hearre. Se makken har hert hurd as diamant, dat hja net hearre de ynstruksje en de wirden dy't de Heare der hearskaren stjûrde troch syn Geast, troch de eardere profeten. Dêrom greate grime kaam fan 'e Heare der hearskaren. "

Concerning Jezus, hy is pleatst yn Hebreeërs (bygelyks, 4: 14-15, 7: 22-28) wie as hillich himelske Priest en yn dat ferbân is it foar him, bûnen in ferskaat fan Adams, alltså ”diamanter”, för då gäller förebilden i 2 Mos 28:15-19: ”Du ska göra en bröstsköld för domsutslag i konstvävnad på samma sätt som efoden. Av Guld och av mörkblått, purpurrött och karmosinrött garn och tvinnat fint lingarn ska du göra den. Den ska vara fyrkantig och dubbelvikt, en halv aln lång och en halv aln bred. Du ska förse den med infattade stenar i fyra rader: i första raden karneol, topas och smaragd, i andra raden granat, safir och kalcedon, i tredje raden hyacint, agat och ametist, och i fjärde raden krysolit, onyx och jaspis. De ska vara infattade i flätverk av guld.” Stark förkunnelse på detta tema, ges i sången: ”Nu är försoningsdagen” (Segertoner 451), där det i andra versen låter: ”Bröstsköldens ädelstenar är nu Guds kärleks tolk. Blodet till ett förenar nya förbundets folk.”

DET FÖRSTA OCH DET ANDRA

Pause ends: "... Mar de earste wie net geastlike, net ierdske. Doe kamen de geastlike. De earste minske is út 'e ierde, de ierde (Gryksk. Administered , cf .. Gejsisk / seisisk). De twadde man fan 'e himel (Gryksk. Uranu). Så som den jordiska människan var (efter syndafallet), så är också de jordiska. Och så som den himmelska människan är (fullkomnad), så är också de himmelska. Och liksom vi har burit den jordiska människans (bristfälliga) bild, ska vi också bära den himmelska människans (fullkomliga) bild. Men det säger jag, bröder: kött och blod kan inte ärva Guds rike, och det förgängliga kan inte ärva det oförgängliga. Se, jag säger er en hemlighet: Vi ska inte alla insomna (tron på Jesu nära återkomst brann starkt för 2000 år sedan) men vi ska alla förvandlas, i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Basunen ska ljuda och de döda ska uppstå odödliga och vi ska förvandlas. Detta förgängliga måste kläs i odödlighet. Men när det förgängliga är klätt i oförgänglighet och det dödliga klätts i odödlighet, då uppfylls det ord som står skrivet: Ferstjerren wurdt forbjustere yn oerwinning . "

Lykas Jezus en de ingels

"Leave, no binne wy ​​bern fan God, en dochs is it net dúdlik wat wy wêze moatte. Mar wy witte, dat doe't er (Jezus) wurdt iepenbiere wy scille wêze as him, want wy sille sjogge him as er is. " (1 Jehannes 3: 2)

"No wy sjogge yn in glês, darkly mar dan wy sille sjen gesicht ta gesicht (sjoch God yn it gesicht). No wit ik allinnich foar in part, mar dan sil ik wit sels as ik mysels (fan God yn dizze tiid) is wurden hiel ferneamd. " (1 Korintiërs 13:12).

En ferlykje mei Mark 12:24: "Jezus sei tsjin harren (Sadduceërs): 'Tar do bist net ferkeard, krekt omdat jo net begripe de Skriften noch de krêft fan God? As de deaden opwekke wirde se trouwe noch wurde jûn yn it houlik, mar binne as ingelen yn himlen. "" De selde barren teken Lukas folget (20: 34-36): "Jezus antwurde them'De wenjen yn dizze wrâld trouwe en wurde troud. Mar dyjingen dy't wurde beskôge wurdich (kieze om leauwe) te berikken de oare wrâld en de ferrizenis út 'e deaden, se net trouwe of binne troud. Se kinne net stjerre mear, hwent hja binne as ingels en binne Gods bern, om't hja binne de opstanning stâl. ' "

Yn Iepenbiering 14: 4 wurdt útdrukt is nijsgjirrich: "... sokken dy't folgje it Laem wêr't it giet. Dy waarden ferlost út ûnder de minsken, (sy hawwe wurden geastlike "breid" of "faam") as earste fruchten oan God en oan it Laam. "

Breid fen it Laem

Iepenbiering is net maklik te festigjen yn tiid en ivichheid. Mar om te gean fierder yn 'e yn behanneling en it berikken fan in soarte fan tailpiece - kin in pear passaazjes út de bibel skrift sitearre (Rev. 7: 11-17, 19: 6-9, 11-14):

”Och alla änglarna stod runt tronen och de äldste och de fyra varelserna, och de föll ner på sina ansikten inför tronen och tillbad Gud och sade: ´Amen! Lovsången, härligheten, visheten, tacksägelsen, äran, makten och kraften tillhör vår Gud i evigheters evighet. Amen.´ En av de äldste frågade mig: Vilka är de och varifrån kommer de? Jag svarade: ´Det är de som kommer ur den stora nöden. De har tvättat sina kläder och gjort dem vita i Lammets blod. Därför står de inför Guds tron och tjänar honom dag och natt i hans tempel, och han som sitter på tronen ska slå upp sitt tält över dem. De ska aldrig mer hungra och aldrig mer törsta, och varken solen eller någon annan hetta ska drabba dem, för Lammet mitt på tronen ska vara deras herde. Han ska leda dem till livets vattenkällor, och Gud ska torka alla tårar från deras ögon.”

”Och jag hörde liksom rösten från en stor skara (änglar), som bruset av väldiga vatten och dånet av kraftig åska, och de sade: ´Halleluja! Herren vår Gud den Allsmäktige är nu kung. Låt oss glädjas och jubla och ge honom äran, för Lammets bröllop har kommit och hans brud har gjort sig redo. Skinande rent linne har hon fått att klä sig i.´ Linnet är de heligas rättfärdighet. Och ängeln sade till mig: ´Skriv! Saliga är de som är bjudna till Lammets bröllopsmåltid.´ Och han tillade: ´Dess Guds ord är sanna.´ Och jag såg himlen öppen, och se: en vit häst, och han som satt på den heter Trofast och Sann, och han dömer och strider i rättfärdighet. Hans ögon var som eldslågor, och på sitt huvud bar han många kronor. Han hade ett namn skrivet som ingen känner utom han själv, och han var klädd i en mantel som doppats i blod, och hans namn är Guds Ord. De himmelska härarna (utan blod på kläderna) följde honom på vita hästar, och de var klädda i vitt linne (se här 1 Kor 6:2: ´Vet ni då inte att de heliga ska döma världen?´).”

elevated POSITION

Sa, der is gjin swak stjerlike minsken ( Adamites sa te sizzen), dy't ride mei Jezus op it wite hynder. Sûnder dat, se draaide yn lykas him en binne as ingels, dat Celestial leaflike.

Men de är ”förmer” än änglarna. I härlighet står de mellan gudomligheten och änglavärlden. I det första förhållandet läser vi: ”Det är ju inte änglar han (Jesus) tar sig an, utan Abrahams barn (de som har tron).” (Hebr 2:16) Vidare: ”Är inte änglarna andar i Guds tjänst, utsända för att hjälpa dem som ska ärva (tackar ja till erbjudandet) frälsningen?” (Hebr 1:14) I det slutliga segertillståndet tonar en upphöjd ställning över änglarna fram i 1 Kor 6:2-3: ”Vet ni inte att de heliga ska döma världen?... Vet ni inte att vi ska döma änglar?” Vi tillber inte änglar här i tiden, men det eviga perspektivet ska inte heller göra oss högmodiga.

Hebreerbrevets författare fångar det i 12:23: ”…andarna av rättfärdiga som har nått fullkomligheten (m.a.o. blivit någon form av himmelska andeväsen)”, och därmed kan röra sig obehindrat genom och i alla dimensioner. Någon mer klarhet i utseende och hudfärg håller oss inte Bibeln med. Det har diskuterats hur lämpligt det har varit och kan vara att citera exempelvis Ps 8:6 och 82:6a från viss översättning, där det heter om människan som av Gud skapad varelse: ”Dock gjorde du honom nästan till ett gudaväsen; med ära och ärlighet krönte du honom”, samt: ”Jag har sagt att ni är gudar” – eftersom det hos somliga troende slog över i en framgångsteologisk lära. Men dessa bibelrum platsar i varje fall fullt ut på människan i hennes förvandling till himmelsk kropp.

Det är i detta stadium, då den troende människan gått från sin jordiska tunna kroppstid, från kött och blod, till att ha fått en himmelsk kropp, som nästa fas i den gudomliga planen går i fullbordan – med ”nya himlar och en ny jord där rättfärdighet bor” (2 Petr 3:13).

EN HERRENS ÖVERLÅTELSE

Du kan få vara en av de förvandlade. Så lämna inte den bibliska tron om du en gång har börjat att vara en sådan troende. Läs i tro och liv in dig i all bibeltext där det står ”de heliga”. Räkna in en Herrens överlåtelse av ditt namn bland de ”himmelska kropparna”. Se framför dig hur du – utan synd, utan sjukdom, utan smärta, utan sorg – andefritt rör dig tillsammans med och som Jesus i den eviga himmelska världens alla ”regioner”.

Och tänk på att de nyandliga/ockulta/gnostiska lärorna och religionerna, är inget annat än villfarelser och djävulska attacker mot det sanna evangeliet. Och otro i form av agnosticism eller ateism, är inte bättre det. För att säga nej till Jesus som sin personlige frälsare, är ett nej till att få vara med om den egna övergången från Adam-tiden till den evigt himmelska. Det är så överväldigande det som väntar trons folk i det evigt himmelska!

Lyssna, läs nedanstående bibelord och begrunda det. För det är av högsta vikt att dagens förkunnelse inte söker världens gunst – ockultism eller ateism – i fråga om vad som händer den troende människan efter döden. Utan tar sitt ansvar inför Gud, och alltså är intakt med hur heligt hisnande det löd från allra första början:

"Mar sa't de Skrift seit, wat each net sjoen en gjin ear heard, en it minsklik hert is net foarsteld wat God hat ree foar harren dy't him leaf ha ." (1 Korintiërs 2: 9)


Publicerades torsdag 2 april 2020 01:16:52 +0200 i kategorin Läsarmejl och i ämnena:

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Tältmöte med Christer Åberg


"God de wrâld sa leafhie dat Er Syn iennichstberne Soan [Jezus], oan elk dy't leaut yn him net omkomme, mar ivich libben." - 3:16

"Mar safolle as  ûntfong  Him [Jezus], oan har Hy joech it rjocht om te wurden bern fan God, oan harren dy't leauwe op syn namme." - John 1:12

"Dat as jo mei dyn mûle belidest, dat Jezus is Hear en leau yn dyn hert leauwst dat God Him fan 'e deaden, dan wurdest rêde." - Rome 10: 9

Wolle jo efkes bewarre en krije al dyn sûnden ferjûn? Bid dit gebed:

- Jezus, ik ûntfange jimme no en belide jo as Hear. Ik leau dat God opwekke jimme út 'e deaden. Tige tank dat ik bin no bewarre. Tige tank dat jo hawwe ferjûn my en tankje Jo, dat ik bin no in bern fan God. Amen.

Hawwe jo ûntfange Jezus yn gebed boppe?


Senaste bönämnet på Bönesidan

måndag 3 augusti 2020 23:06
Bed för Bibi 19 år att Jesus möter med henne till frälsning och ger henne en jättebra pojkvän som hon kan lita på i vått och torrt och att hon finner sig ett jättebra arbete till sig som hon trivs med

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
PAYPAL: paypal.me/apg29
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper

↑ Upp