Webb-TV | Frälsningskandidater NY | Bönesidan | Själavårdssidan NY | Sök | Kontakt
Surfar nu: 499 www.apg29.nu

Håll inte på med politiskt käbbel

Och du som är frälst: Håll inte på med sakpolitiskt käbbel! Kristna syskon håller på att käbbla mot varandra. Och blir arga om de röstar på det och det och det. Vad är det för dumheter? 

Det som sker i Sverige är allvarligt. Vi behöver verkligen be för kungahus och regering. Och vi behöver be för den situation som Sverige befinner sig i nu. Det är en andlig situation. Den här politiska röran är en andlig situation. 

Och du som är frälst: Håll inte på med sakpolitiskt käbbel. Kristna syskon håller på att käbbla mot varandra. Och blir arga om de röstar på det och det och det. Vad är det för dumheter? Be för varandra, be för kungahus och regering. Sverige behöver Jesus! 

Det verkar som det är en splittrings-demon som håller på och verkar för att splittra kristenheten. Sluta!! Var upptagen och berätta om Jesus istället. Vittna om Herren Jesus Kristus. Ge folket din berättelse om Jesus. Gör det!


Publicerades torsdag 13 september 2018 03:49 | #christer åberg #vittnesbörd #val2018 #politik #svpol | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

67 kommentarer

Lasse Thu, 13 Sep 2018 07:20:16 +020

Lukas 17:33

Svara


Johan Thu, 13 Sep 2018 07:22:21 +020

Jag håller med!

Vittna om Jesus och bed för den politiska situationen samt för politikerna i Sverige!

Det är oändligt mycket mer effektivt för att uppnå förändring, än att käbbla och rösta (vilket så vitt jag vet inte finns något påbud i Bibeln om att vi måste göra).

Svara


Bertil Rosenius Thu, 13 Sep 2018 07:27:51 +020

Bra skrivet.

Hela valet är - ur alla synvinklar - en andlig strid! I min funderingar har jag alltid talat om detta. Därför har min huvudtes alltid varit ”rösta bort socialismen” som är en Gudsförnekande politik.

Nu är det fortvarande val... dvs vi har ännu tid att be Gud leda.

Jag har framfört detta på många plan sedan valnatten och mötts av ytterst ytterst lite bifall - även om det funnits. Snarare har det mötts av negligering eller tom motstånd.

Att diskutera ev regeringsbildningar, valfusk och ”mest kristna partiet” - det går bra. Men höjs rösten för uppmaning till bön - då har man inte tid att lyssna.

Vänner lyssna! Jag har gått på jobbet och suckat till Herren och fått tårar i ögonen när jag läst hur het disk. är om valet hit och dit, medan vilja till Andlig strid, i bön, ignorerats eller förringats.

Gud har tålamod med oss - men hur länge?

Svara


JL Thu, 13 Sep 2018 07:37:01 +020

Nu är det så att det pågår ett folkmord. Svenskarna är satta till att bli förintade. På samma sätt som indianerna blev. Det är inte kristet att utrota ett folk. Det är ondska. Så de som röstar för folkmordet skall veta att de inte är kristna, utan antikristna.
https://www.sydsvenskan.se/2018-09-12/dalai-lama-havdar-att-europa-ar-for-europeerna
Svenskar är ett folk, vi var fram till nyligen ett av de mest homogena folk som funnits med en mycket bra utveckning. Därefter tog kulturmarxister över landets styrning. De har med sin agenda fört fram att Svenskar inte finns, att man är rasist om vill att etniska Svenskar eller bara kristna bor i Sverige. De har propagerat för vi skall förinta oss själva. Fram skall det antikristna riket träda. Islam och sossar ihop.

Svara


Mikael W Thu, 13 Sep 2018 08:57:38 +020

Sverige

Det är inte kristet att utrota ett folk.

Detta f.d Kristna folk, som benämns Svenskar, gjorde sitt bästa för att utrota Samerna. Svenskarna fråntog detta ursprungsfolk deras religion, kultur och språk....och deras naturtillgångar (=järnmalm)

Svara


Bengt Thu, 13 Sep 2018 09:18:02 +020

Men hela sjuklövern går ju till stor del i

Samma tåg som de rödgröna

Är ju förblindade även dom

Svara


Bengt Thu, 13 Sep 2018 09:18:05 +020

Men hela sjuklövern går ju till stor del i

Samma tåg som de rödgröna

Är ju förblindade även dom

Svara


Bengt Thu, 13 Sep 2018 09:19:20 +020

Dalai lama så ju en bra sak

Även om han annars är helt vilse

Svara


Lars-Göran Rönnberg Thu, 13 Sep 2018 09:32:30 +020

Att stå upp för Israel samt att Sverige inte ska bli en islamisk stat och säga nej till abort kan inte klassas som bara "sakpolitiskt käbbel". Det är mycket, mycket viktigare än så!

Partier som är emot detta är INTE anständiga!

Svara


Bengt Thu, 13 Sep 2018 09:35:42 +020

Håller med

Tyvärr är ju även kd för abort

Svara


JL Thu, 13 Sep 2018 09:47:20 +020

Svar till Mikael W. Mikael W,
tycker du att samerna är utrotade? När i historian bröt samerna järnmalm? Och jag kan garantera att samerna blir lika utrotade som Svenskarna om detta får fortsätta.
Dessutom tror jag inte du grät när kultrumarxisterna snodde min släkts mark. De stal mark som jag uppskattar idag har ett värde på 2,5 miljarder från min släkt. Nu är min släkt utrotad från sin släktmark. Min morfar gavs pengar som det räckte att dra in vatten och lägga om taket för sin mark, sedan sålde de den dyrt till alla möjliga människor.

Svara


Kattis Thu, 13 Sep 2018 10:15:54 +020

Det var en bra video Christer! Var en får rösta på det den vill, eller inte rösta alls!

Svara


Bengt Thu, 13 Sep 2018 11:06:32 +020

Var låg din släkts mark j l ?

Svara


Conny W. Thu, 13 Sep 2018 11:16:26 +020

Instämmer. Vi kristna ska egentligen inte syssla med politik (vad gagnar det)

Svara


JL Thu, 13 Sep 2018 11:17:31 +020

Svar till Bengt. Västkusten

Svara


Jessica Thu, 13 Sep 2018 12:03:04 +020

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Du har helt rätt Lars-Göran! Hörde på Ekot vid 11 att SVT tydligen gav en halv ursäkt till avståndstagandet av Jimmies uttalande i slutdebatten. De sa att de inte i fortsättningen ska göra såna uttalanden.

Några menar att vi som kristna ska lägga oss i politiken. Men allas vår vardag påverkas av vad som bestäms i Stockholm. Jag vill inte lägga mig platt.

Svara


Anna Ivar Thu, 13 Sep 2018 12:10:41 +020

Vi kristna har av Konungars Konung och Herrarnas HERRE, Jesus, fått befallning att gå ut och göra alla folk till Hans lärljungar. Det genom Ordet som predikas så att de blir frälsta och hjärtan och folket blir förvandlade. Människors eviga väl är det som vi ska rikta in oss på.

Vi behöver förbereda oss på förföljelse. Leva i nära gemenskap med Jesus. Lära oss bibelord utantill.

Det gäller oss var och en som är på- nyttfödda genom Jesus och frälsta.

Jesus vill se en stor skörd och väntar på skördearbetare. Då kan vi inte fajtas om politiska frågor.

Gud leder konungars hjärtan som vattenbäckar står det i Bibeln. När vi ber och lyder Gud så ändras den andliga bäckfåran dit Gud vill.

Det andliga läget i Sverige är i djup kris. Människor behöver se Jesus i oss.

Läs Job 42: 1-6

Svara


Kalle Thu, 13 Sep 2018 12:16:20 +020

Svar till JL. Om det är något som är antikristligt så är det att kalla kristna för antikristna baserat på valsedeln. Vårt rike är inte av denna världen men ditt verkar vara det.

Svara


Anna Ivar Thu, 13 Sep 2018 12:19:29 +020

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Du har rätt i det skriver Lars-Göran. Vi måste ta det ansvar som vi fått att kunna påverka i det som ges en öppen dörr för. Att lyda Gud är att välsigna Israel. Det betyder att vi tackar Gud för den möjlighet till frälsning vi fått genom Hans frälsningsplan för världen genom Israels folk och att Jesus, Guds Son kom genom Guds utvalda folk. Israel.

Svara


Bengt Thu, 13 Sep 2018 12:37:52 +020

Riktigt och viktigt det du skriver kalle

Svara


Lars-Göran Rönnberg Thu, 13 Sep 2018 12:40:58 +020

Till Jessica:

Visst bestäms vår vardag och mycket annat (exv. genusflummet i förskolor) från Stockholm. Bra att svt börjat backa. Viktigt att höra allt vad Jimmie sa även efter Annies skrik.

När Löven klagar på Mattias krigsretorik så betänk att många upplever detta nu i olika områden när dom inte vågar gå ut efter kl.18.

Och S har ju själva sjungit i 100 år "Upp till kamp" och "sista striden är här" samt om att skjuta sina generaler och hylla gudlöshet i Internationalen.

Svara


Mikael W Thu, 13 Sep 2018 13:01:59 +020

Svar till JL.

JL, Samerna är ju "våra" Indianer. Vad jag försökte säga, med risk för att jag avviker från ämnet, är att även den självgode Svensken har några lik i garderoben.

(Järnmalmen är Sveriges "olja", och den bryts på f.d Sameland, som numera är Svenskt territorium, och det är där skon klämmer JL (Mammon). Finns väl kanske 10-20 000 Samer kvar i Sverige. Det finns ju även Indianer kvar i Amerika boendes på reservaten, där dem pratar Engelska, så utrotade var kanske fel ord. Kraftfullt desarmerade är kanske ett mer lämpligt uttryck (?)

Svara


Jessica Thu, 13 Sep 2018 13:41:56 +020

Svar till Jessica.

Några menar att vi som kristna INTE

ska lägga oss i politiken- ska det vara.

Svara


Jessica Thu, 13 Sep 2018 13:58:28 +020

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Du har så rätt Lars-Göran! Kommentarerna här blir så polariserade. Det målas ut som att man antingen gör det ena eller det andra! Röstar man på ett politiskt parti( vilket vi gör. Det går ju inte att rösta på partiledaren Jesus) så har man automatiskt glömt missionsbefallningen!???!

Vi ska inte lägga oss i såna trivialiteter som politik! Vi ska endast be! Men ska vi lämna över allt dåligt till våra barn och barnbarn.

Jag tror inte Jesus ger sitt samtycke till hen, hbtq, islamisering osv. Vi är frälsta oavsett om vi röstar, eller inte röstar! Om vi röstar KD, SD osv.....

Har vi bett Jesus om förlåtelse och tagit emot Honom som vår Herre, är vi frälsta, och vet vilken vår huvuduppgift är! Men att kalla saker som gäller vårt land för framtiden för ”käbbel” tycker inte jag är seriöst.

Svara


ingegerd Thu, 13 Sep 2018 14:12:56 +020

En fråga: Är sverige under förbannelse för hur denna regering behandlat Israel; bl.a? Vad gäller Tyskland, har dom en skuld att betala liksom flera andra länder? Kan det vara så i dessa märkliga tider? En dag kanske vi får svar på det... Men hur tänker ni om det?

mvh

Svara


Lena Henricson Thu, 13 Sep 2018 14:55:40 +020

Nu har de flesta av oss röstat. Nu är det mer än någonsin bön som behövs.🙏

Svara


Leif Thu, 13 Sep 2018 17:42:49 +020

Ja, det är just så som Christer säger förutom att jag tror att demonerna och de onda andarna är många. Det finns ständigt andemakter som gör allt för att försvaga Guds folk. Politik är ett fantastiskt redskap för dem, det har vi med råge återigen detta år kunnat se och förstå. Frågan är om vi lärt oss något nytt?

Det är alltså oerhört enkelt för denna onda andevärld eftersom det inte spelar någon roll vilket parti vi människor än säger att vi röstar på så startar ordkrigen med heta känslor lite här och var, och Guds folk begriper inte den andliga strid man befinner sig i utan strider vidare med näbbar och klor mot kött och blod och ingen vinner!

Ett av problemen är att vi ständigt lyfter den ena ofrälsta ledaren efter den andra och menar att de skulle vara räddningen för vårat land, nej! Vår uppgift som kristna är hela tiden som också Christer säger att be för kungahus och den styrande regering som finns. Det står ingenstans i Guds Ord att vi skall be emot de regerande bara för att de är otroende och givetvis då också regerar efter sin tro, nej, det står alltså inte så någonstans i Bibeln, men vissa har ändå envist hävdat att vi bör agera och tänka så.

Nej, vi skall agera och be enligt Guds eget Ord. Vi som troende borde enigt be för de styrande oavsett vem Gud låter styra vårt land, så att de påverkas av Guds Ande, inte stånga oss blodiga om vem av alla dessa som skall styra. Men det betyder förstås inte detsamma som att vi skall acceptera synd, inte alls, den skall vi givetvis kämpa emot, men aldrig på det mänskliga sätt vi nyligen har skådat!

Gud uppmanar oss på många ställen till att be för fiender och dem som förföljer oss, Gud visar att vi t.o.m bör förlåta dem som i oförstånd dödar oss, se på Stefanus och Jesus! Det är alltså på tiden att enigt börja be för den regering som denna gång bildas oavsett vem eller vilka det blir, så är Guds vilja! Låt oss inte än en gång slösa bort de fyra kommande åren genom att tjata om vem som borde styra..

Jesu frid....

Svara


Tomas N Thu, 13 Sep 2018 18:05:40 +020

Det är riktigt att man inte skall tjafsa och debattera i onödan,för det blir så lätt färgat och åsiktsbaserat. . Men i nuläget så kan man gott uppmana till bön just under dessa kohandlingar som pågår. Man borde också kunna urskilja vad som är åsikter och en nödvändig diskussion som görs på ett respektfullt och vuxet sätt.

En mogen ,balanserad och karaktärsfast position och agerande är stor bristvara just nu. Det är mest sandlåda och känslosvallande utspel bland både politiker,kristna och vanligt folk.

Hur landet bör styras kan diskutteras och det är inte det som är nödvändigt att alltid hana i,men just det som är katastrofalt och leder åt helt fel håll

Svara


Lasse Thu, 13 Sep 2018 18:20:26 +020

Svar till Leif.

Det är ju Jesus som vann på golgata 💝Hans är makten för evigt 🙏alla som inte håller sig till Honom är förlorare 😥 du är på vinnarens sida Leif 💟

Svara


ingegerd Thu, 13 Sep 2018 18:46:27 +020

Svar till ingegerd.

ämnet är känsligt, förstar om ingen vagar svara

Svara


rolf kerola Thu, 13 Sep 2018 18:50:42 +020

Ingegerd- Jag tänker likadant som du

Svara


Leif Thu, 13 Sep 2018 18:52:10 +020

Svar till Lasse.

Amen brorsan!😘

Förrförra lördagen fick jag faktiskt nåden att stå här på torget i min hemstad att förkunna och sjunga om Mästaren som har All makt inför nuvarande kommunledare och de allra flesta övriga politiker i våran stad. De hade sina stationer alldeles runtomkring mig för att locka de sista skarorna till valet.

Jag är så tacksam för att jag inför alla dessa helt öppet fick chansen att berätta att de alla behöver Jesus och att det endast är Jesus som kan få iordning på staden. Sen om de tog till sig det hela vet jag inte men jag fick i alla fall möjligheten, och sjöng dessutom ca 15 sånger om min Herre Jesus för dem alla i strålande väder.

Flertalet stod inte mer än ca 20-30 meter vid sidan och bakom mig och fick vackert lyssna i ca 1 timme på denna Gudstjänst.

En höjdpunkt för mig, och jag t.o.m bad för dem öppet i Jesu namn. Allt tack till Jesus för denna fantastiska stund, halleluja!!!

Jesu frid.....

Svara


Lasse Thu, 13 Sep 2018 19:10:35 +020

Svar till Leif.

Underbart Leif https://youtu.be/9ef2UjnlR8o

Svara


Roine Öberg Thu, 13 Sep 2018 19:34:41 +020

Svar till Leif.

Härligt att läsa det som du skriver Leif

Amen Och Guds frid

Svara


Katrina Thu, 13 Sep 2018 19:39:57 +020

Svar till ingegerd.

Jag vet inte om det är känslig fråga , mer kompicerad. Vår nuvandade regering är fienligt inställt men inte alla, många församlingar välsignar Israel, så förhoppningsvis hör Gud dem när de ber.

Så svar på dinfråga: Jag vet inte.

Svara


Leif Thu, 13 Sep 2018 19:49:03 +020

Svar till Lasse.

Tack Lasse, och jag vill bara än en gång säga att vår Gud verkligen är god. Han hör våra böner även om vi inte alltid ser det omedelbart. I år har jag fått se det på flera områden, och mer är på gång!

Förväntan har efter en mörkare period återigen blommat upp, och det känns nu så oerhört gott. All politik har blivit så mycket mindre och Jesus bara växer.

Det är Honom vi skall ha och ingen annan!

Det är Honom vi skall lyfta fram och ingen annan, det är då också Jesu fantastiska frid dagligen får leda våra steg mitt i allt kaos...

Jesu frid...

Svara


Leif Thu, 13 Sep 2018 19:50:27 +020

Svar till Roine Öberg.

Tack till dig också Roine, må Jesu härlighet också styrka dig mitt i allt... 😘

Svara


Mikael W Thu, 13 Sep 2018 20:17:22 +020

Svar till ingegerd.

En fråga: Är sverige under förbannelse för hur denna regering behandlat Israel; bl.a? Vad gäller Tyskland, har dom en skuld att betala liksom flera andra länder? Kan det vara så i dessa märkliga tider? En dag kanske vi får svar på det... Men hur tänker ni om det?

Jag törs absolut svara på din fråga Ingegärd, som nog inte var en fråga utan kanske tre frågor

Är Sverige under förbannelse? Nej, men Svenska folket har vänt Gud ryggen och söker inte längre Guds välsignelse, och väljer istället att leva köttsligt/oheligt med Ond/Satan och avgudar, istället för heligt med Gud. Även s.k Kristna lever ett ljummet farligt liv. Gud är en nitälskande Gud som vill bli älskad av Hans glödheta Kristna barn.

Har Tyskland en skuld? Ja och Nej. Alla människor bär på en skuld (= är syndare) tills vi ber att få bli räddade av Jesus. Om det är 2:a världskriget du har i åtanke så har dagens Tyskar ingen skuld i vad Österrikaren Hitler och hans Tyska hantlangare ställde till med för 75 år sedan.

Ja, vi får svar på allt "ovan där", så det bästa sättet att få svar på den här typen av frågor är att se till att man hamnar "ovan där" d.v.s först bli frälst och sedan kontinuerligt håller sina ögon riktade mot Jesus Kristus.... varje dag....och ber ständigt under alla livets förhållanden

Svara


Bengt Thu, 13 Sep 2018 20:40:51 +020

Alla länder har väl en skuld inför Gud
Men i olika hög grad

Svara


Lasse Thu, 13 Sep 2018 20:55:36 +020

Svar till Bengt.

Alla tjänar ju någon antingen är det Jesus, islam, politik, pengar,nazism, kommunism, idoldyrkan, binära optioner, m,m ingen är tvingad vi har friheten att välja!

Svara


Lasse Thu, 13 Sep 2018 21:06:11 +020

Svar till Leif.

Norsk eltrader tvångssåld av Nasdaq | Placera - Avanza

https://www.avanza.se › 2018/09/13 › no...

Svara


Lasse Thu, 13 Sep 2018 21:12:58 +020

Svar till Leif.

Från 1,3 miljarder till konkurs, så rätt det står i Bibeln, köp aldrig binära optioner certifikat på råvarumarknaden Leif 💟

Svara


Leif Thu, 13 Sep 2018 21:19:59 +020

Svar till Lasse.

Just, så kan det gå när haspen inte är på!

Man skall inte bygga sitt liv på ekonomi överhuvudtaget utan på Jesus, det är det enda säkra!

Hela världens ekonomi kommet snart att hamna i fullständigt kaos enligt Uppenbarelseboken, men den som bygger sitt hus på Klippan Kristus kan vara lugn och trygg!

De du😂

Svara


Katrina Thu, 13 Sep 2018 21:26:39 +020

Svar till Lasse.

FI har varnat för handel med binära optioner

Svara


Lasse Thu, 13 Sep 2018 21:41:18 +020

Svar till Katrina.

Inte ens proffsen lyckas där, så vanliga människor är chanslösa det värsta är att du kan förlora mycket mer än du satsat negativ hävstångseffekt, tyvärr blir man besatt av siffror till slut, syns ju när man har 1,3 miljarder och inte är nöjd, syns ju hur rätt Bibeln är 🙏

Svara


Katrina Thu, 13 Sep 2018 21:59:26 +020

Svar till Lasse.

Besatthet exakt vad det är, eller om man skulle säga att man bli fartblind och borde ha stannat tidigare. Man blir girig och ser inte faran i det hela. En kollega till mig förlorade massa pengar på det.

Svara


Lasse Thu, 13 Sep 2018 22:06:13 +020

Svar till Katrina.

Det är absolut andemakter i detta när den onde lurat ifrån dom allt, säger han till dom att dom är misslyckade och enda lösningen är att ta sitt liv 😈,

Svara


Katrina Thu, 13 Sep 2018 22:18:59 +020

Svar till Lasse.

Usch va`hemskt .

Det är farligt , mycket farligt, man ska inte bli girig och tro att pengar är allt och bada i pengar som Joakim von Anka.

Pengar är nödvändigt ont, man behöver de för överlevnad mm, men att börja dyra de och bli girig där går gränsen.

GVD

Svara


Katrina Thu, 13 Sep 2018 22:26:36 +020

dyrka ska det stå...

Svara


Lasse Thu, 13 Sep 2018 22:28:18 +020

Svar till Katrina.

Girighet bitterhet avundsjuka är väldigt destruktivt 😨 ha en god natt och sov sött Katrina😴

Svara


Katrina Thu, 13 Sep 2018 22:29:49 +020

Där skulle ju Paulus ord passa bra ; allt är dig tillåtet men låt ingen ta makt över dig.

Svara


Katrina Thu, 13 Sep 2018 22:37:35 +020

Svar till Lasse.

Natti natti och sov gott i söta lilla örat ❤️

GVD

Svara


JL Thu, 13 Sep 2018 23:20:46 +020

Svar till Kalle. Nja Kalle, man kan kanske kalla dem för antikristna kristna? Jobbar man för det antikristna riket här på jorden så har man nog gjort sitt val tror jag.

Svara


JL Thu, 13 Sep 2018 23:42:39 +020

Svar till ingegerd. Ingegerd,
hela västvärlden går under nu. Det beror ju på att de kristna har inte brytt sig eller tappat tron. Det blir alltså följden för en nation som lämnar Gud, det är precis vad som står i mosebok. Lämnar man Gud, tar Gud bort skyddet som han haft. Då kommer fienden att ta över länderna. Eller så vänder man tillbaka till Gud och håller Gud helig. Men vägen dit känns lång just nu. De som är kristna är ju inte beredda att hålla Gud för helig, istället hittar man på massor av ursäkter att bli accepterade av andra gudar.
Så ja. Sverige och Tyskland är körda. Det finns absolut inget som kan vända detta nu.

Svara


Johanna Fri, 14 Sep 2018 06:59:17 +020

Svar till Leif. Mycket bra skrivet Leif!

Svara


Leif Fri, 14 Sep 2018 07:19:31 +020

Svar till Johanna .

Tack Johanna!

Svara


Bengt Fri, 14 Sep 2018 09:27:08 +020

Jag tror inte att Sverige måste vara kört

Men det måste till en vändning snarast i

Vårt land

Svara


Kalle Fri, 14 Sep 2018 11:10:46 +020

Svar till JL. Vi säger väl så då herr antikristen kristen. Ser du inte vad du själv gör?

Svara


JL Fri, 14 Sep 2018 12:21:23 +020

Skall komma ifrån en som försvarat namnet allah i kyrkorna. Kalle, ditt sinne är så förvrängt att du kan göra precis vad som helst för det antikristna riket.

Svara


JL Fri, 14 Sep 2018 12:38:51 +020

Svar till Bengt. Bengt, det är nu över. Globalisterna vann detta. Förmodligen vann de redan tidigare. Dock får man ju ta sig av hatten, för maken till propagandaapparat får man leta efter. Nu kommer det forsa in invandrare i Sverige, muslimska sådana, till den milda grad att Svenskar kommer bli till minoritet ganska snabbt. Därmed även kristendomen. När det händer så blir det otrevligt i Sverige.

Svara


Jessica Fri, 14 Sep 2018 15:31:42 +020

Svar till Bengt.

Vilka var det som påtalade detta för länge, länge sedan???

Svara


Bengt Fri, 14 Sep 2018 19:50:05 +020

Det kan ändå bli en stor väckelse i vårt land

Även bland muslimer

Be broder

Be

Svara


Bengt Fri, 14 Sep 2018 19:53:14 +020

Sen vet vi inte än vad det blir för regering

Det är obibliskt att bara ge upp tycker jag

Svara


Kaj Fri, 14 Sep 2018 22:33:48 +020

vi får det styre vi förtjänar oavsett parti eller partier .

Svara


Kaj Fri, 14 Sep 2018 22:33:53 +020

vi får det styre vi förtjänar oavsett parti eller partier .

Svara


Bengt Sat, 15 Sep 2018 10:59:28 +020

Om inte obibliskt så fel i alla fall

Vi måste våga tro på en vändning

Svara


Andreas Sun, 23 Sep 2018 03:42:48 +020

Självklart ska vi inte hålla på med politiskt käbbel utan vi ska be för våra politiker att de gör rätt beslut. De som jag tror är de största problemet med politiken överlag är att de politiska besluten inte är förankrade med guds ord. De är maktgiriga och detta som pågår nu är inte demokrati ifrån någon sida. Först säger alliansen nej till S inbjudan sen kan de tänka sig. Sossarna utesluter V för att se vad alliansen har att komma med. M säger nej till SD som sträckt ut sin hand och SD la idag sin röst på M talman men trots detta tänker inte alliansen stödja Björn Söder SD som vice talesman. De är ohederligt de dom gör emot SD de är inte demokratiskt för fem öre. De som oroar mig mest är KD. Hur man kan kalla sig ett kristet parti och ändå som nu senaste vi ska ha en ny feministisk synsätt att anama denna politik som har sina rötter i kulturmarxism är obegripligt. Sen går man med i pride, vågar inte stå emot mot abort och samkönade äktenskap är ok. KD är inte längre ett kristet parti och detta oroar mig. Jag har röstat på KD tidigare men nu fick SD min röst då jag anser dom är de partiet som kämpar och står för kristendomen bäst. Men jag håller med dig Christer de viktigaste vi kan göra för politiken att be för våra politiker så de fattar politiska beslut som gynnar kristendomen i Sverige och där Jesus får vara med i debatten.

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 17, torsdag 25 april 2019 kl. 14:01

Jesus söker: Markus!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De som blev födda, inte av blod, inte heller av köttets vilja, inte heller av någon mans vilja, utan av Gud." - Joh 1:12-13

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
torsdag 25 april 2019 12:03

Hjälp mig att be att jag ska få semester vecka 29-31! Jag har redan bokat in resa med barnen med flera! Svårt att lösa detta vid annat tillfälle!

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp