544 online! | Sidvisningar idag: 38 748 | Igår: 171 555 |

www.apg29.nu

gospel-apg29


Live Apg29 | Biblar | Bönesidan | Dagens ros | Date29 | Christer Åberg | Sök | Kontakt

Hamnar du i helvetet om du inte ger tionde?

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1448295172-10e.jpg

I Kong Hees församling i Singapore kan medlemmar bli uteslutna om de inte ger tionde! 

Enligt Aletheia har Kong Hee, som har fått åtta års fängelse för förskingring, och hans församling praktiserat obligatoriskt tiondegivande av sina medlemmar. Om tiondet inte betalades varnades medlemmen, och betalade inte medlemmen då riskerade denne att bli utesluten ur församlingen.

Helvetet?

Det finns de som har besökt helvetet och som berättar att de har sett församlingsmedlemmar som har hamnat där eftersom de inte har betalat tiondet...

Det finns en undervisning i våra kristna församlingar som säger att det är lag på att ge tionde. De hänvisar till bibeln att man rövar - stjäler från Gud om man inte ger tionde.

Får mycket pengar tillbaka?

Sedan finns det också en undervisning i våra församlingar som säger att om du ger pengar och tionde så kommer du få jättemycket pengar tillbaka från Gud. Detta är också en laggärning som säger: "Gör du detta - så får du detta".

Att alla dessa exempel som jag har gett här ovan är obibliskt och villoläror kan vem som helst förstå. Jag ska strax förklara det, men först måste jag berätta en liten händelse.

Måste man ge tionde?

Det ringde en psykisk sjuk kvinna vid ett tillfälle. Hon undrade om hon var tvungen att betala tionde. Hon tyckte det var jobbigt när hon blev uppmanad till att ge tionde och pengar och klarade inte av att motstå detta. Eftersom hon var fattig undrade hon om hon var tvungen att betala tionde.

Jag sa att det behövde hon inte göra eftersom det var frivilligt. Hon blev förvånad över mitt svar eftersom ingen hade sagt någonting sådant tidigare till henne. Men det är sanningen. Du behöver inte alls ge tionde om du inte vill!

Laglära

Läran om att man måste ge tionde är en laglära och stämmer inte alls med Bibeln eftersom Jesus har köpt oss fria från Lagen. Men för att kringgå detta brukar tionde-ivrarna säga att tionde fanns visst innan Lagen. Förvisso, men deras undervisning är ändå en laglära eftersom de säger att du måste, du skall ge tionde, för annars stjäl du från Gud.

Nåd

Fungerar inte detta så säger de att du får massa välsignelse och pengar tillbaka om du ger tionde. På det viset är det en fortsatt laglära eftersom lagen säger: "Gör du detta så får du detta". De har glömt bort det faktum att allting är nåd i Nya testamentet. Du får av Jesus på grund av nåd och inte på grund av vad du gör!

Tiondet frälser inte

Nej, du hamnar inte i helvetet om du inte ger tionde. Skulle det vara så, då skulle tiondet vara frälsande. Det är endast Jesus som frälser - ingenting annat!

Utesluten ur församlingen

Var glad om du blir utesluten ur församlingen om du inte ger tionde, för en sådan osund och obiblisk församling ska du ändå inte vara med i! Se bara på frukten i Kong Hees församling.

Han blev dömd till åtta års fängelse för att ha förskingrat medlemmarnas pengar! Fem till i styrelsen fick också fängelsestraff, men inte lika långa som huvudpastorn. De ville bekosta Hees hustrus sexiga och ogudaktiga musikkarriär och kallade det för "evangelisation".

Ekonomisk välstånd?

Nej du behöver inte, och ska inte, ge tionde för att få ekonomisk välstånd. Allt sådant är laggärningar. Nej, du får pengar av Gud av nåd och ingenting - ingenting - ingenting annat!


Denna artikel är en återpublicering från 23 november 2015 17:49. Då under titeln: Döms du till helvetet om du inte ger tionde?


Skriv ut


Publicerat av Christer Åberg fredag 31 augusti 2018 22:25 | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


STÖD APG29.NU


66 kommentarer

OBS: Läsarmejl, artiklar, kommentarer och video som är skrivna och gjorda av andra än mig, (Christer Åberg, grundaren till Apg29), kan ha åsikter som jag inte delar.

Kattis

Luk 6:38. Man ger det man kan ge! För mig är det en glädje och få ge till Apg 29 och min församling Vallhamrakyrkan!

Svara -   - 31/8-18 23:43 -


SAS

Jag ger där jag ser behov ex min broder eller syster som är i nöd.

Svara -   - 1/9-18 07:13 -


JL

Det var annorlunda förr, då hade kristna inte världens högsta skattetryck. Redan nu betalar de som är företagare typ hälften av vinsten till alla andra än sina egna barn. Att därefter få ytterligare 10% går inte.

Jag antar att de 10% från förr gick till att hjälpa behövande, till militären och mycket annat.

Svara -   - 1/9-18 08:29 -


nils

Hur ser Jesus på givandet?

"Samlen eder icke skatter på jorden,där mott och mal förstöra och där tjuvar bryta sig in och stjäla.
Samlen eder skatter i himmelen där mott och mal icke förstöra och där inga tjuvar bryta sig in och stjäla.
Ty där din skatt är,kimmer ock ditt hjärta att vara." Matt.6:19-21

Svara -   - 1/9-18 08:48 -


Tudelu

Att betala tionde är något du bestämmer i hjärtat och inte av tvång. Att vi i Sverige inte skulle ha råd att ge tionde gäller knappast för majoriteten. Men Jesus tar även upp detta i sin liknelse om änkan och de välbeställda.

Många gav i sin rikedom, medan änkan gav en obetydlig gåva, men ändå allt hon hade att leva av. Alltså gav hon mer än alla andra tillsammans. Jesus ser till vårt hjärta, hur vi ger utifrån vår förmåga.

Svara -   - 1/9-18 10:01 -


Mikael W

Svar till JL.

JL, om du inte kan ge så mycket som 1/10 av dina likvida medel, så försök åtminstone att ge 1/4 eller 1/3 ....

Svara -   - 1/9-18 10:18 -


Tomas N

Det låter ju extremt detta som hände i Singapore. Kanske är en kombination av kinesisk /asiatisk kultur och prosperity gospel mindset. Inte så att det inte kom något gott ur denna församling,förmodligen gjorde det också,men jag har inte kollat.

Jag tror det är den återkommande balansgången mellan gamla och nya förbundet som är det som behöver förstås även i givandet. Stora skillnader finns mellan förbundet,men grundprincipen finns kvar om givande.

Bästa är att läsa om församlingsbyggande i nya förbundets tid. Utan gemensamt givande blir det ingenting av något. Denna princip har ju även andra rörelser tagit till sig och praktiserar. Det är en väldigt bra princip och hjälper oss ifrån att bli egoistiska och världsligt sinnade.

Finns väl inget mera viktigt och spännande att vara med och bygga Guds rike genom församlingar och ministrys. Men då anser jag också att man bör lämna eller minska givandet i relation till vad som görs i verksamheten. Givetvis med ödmjukhet och långsiktigt tänkande ,så att inte var och en bestämmer med plånboken om det skall bli något eller inte.

Skattebördan kan vara ett elände och vi är hårt skattade i Sverige idag. Kanske var judarna på Jesus tid hårt skattade också liksom många andra ockuperade folk blivit och då blir allt extra en utmaning. Men allt är möjligt och en församling som verkligen gör Guds rikes arbete är värt att stödja ekonomiskt

Svara -   - 1/9-18 11:10 -


Janne

Förfärlig undervisning om att måste ge tionde, ingenstans i nya testamentet krävs tionde, var och en ge vad han upplever I sitt hjärta inte av olust eller tvång, Gud älskar en glad givare.. ändå undervisar de flesta församlingar

Om vikten att ge tionde, en del kyrkor hävdar att man stjäl från Gud, falsk undervisning.

Svara -   - 1/9-18 11:35 -


Calle

Tiondet var den skattesats som det judiska folket betalade under det gamla förbundet, främst för att försörja Levi stam som var präst kastet och ägnade sig åt gudstjänstliv och inte hade vanligt arbetet.

Svara -   - 1/9-18 12:06 -


JL

Svar till Mikael W.

Ok vi säger att jag jobbar ihop 100 kronor. Först så är det Fskatt, därefter komunalskatt. 50 kronor kvar. Därtill är det moms på 25% på de varor jag köper mestadels, mat är 12 %, så vi räknar på det. Jag får alltså 44 kronor över. Nu vill kyrkan ha 10% och då gäller det på 100 kronor så klart. Det är alltså endast 33% som går till mig själv om jag skall ge 10%

2/3 går alltså bort för någon som ger ett tionde. En helt omöjlig ekvation. När det gäller tioendet, så ser människor på den från fel håll. Bibeln säger att du skall få behålla 90% av det som tjänar. Det är alltså obibliskt med en skatt på över 50%

Svara -   - 1/9-18 13:21 -


JL

Och så här går det med skattepengarna:

https://twitter.com/SwedeninJERU/status/1034324494536585216
MP och S skickar ytterligare 2 miljarder till Hamas.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jizyahttps://sv.wikipedia.org/wiki/Jizya
Vi är alltså redan kontrollerade utav islam, vi betalar alltså redan nu straffskatt.

Svara -   - 1/9-18 13:51 -


Mikael W

Svar till JL.

Käre JL,

Jag är ingen teolog eller bibelexpert, men min erfarenhet är att ju mer jag ger till Gud (sår in i Guds rike) desto mer får jag tillbaka från Gud.

Av erfarenhet så kan jag berätta för dig att Gud ger mig mångfalt tillbaka om jag sår in i Guds rike, men jag får inte alltid tillbaka i rena pengar, utan det kan vara annat av värde som Gud ger i retur (t.ex God-will).

Som egenföretagare så skulle jag absolut använda en del av vinsten (t.ex 10%) för att återinvestera i firman genom att så in i Guds rike.

Ditt företags chanser att ge större avkastning (bli välsignat) kommer att öka, förutsatt att du ger med ett glatt hjärta.

Gud är inte skattmasen. Gud kan man lita på. Han sviker eller överger dig aldrig JL

Svara -   - 1/9-18 14:01 -


Lena Henricson

Givandet är frivilligt. Men vi kan ju ge tionde av ett glatt❤️. JESUS nämner ju också om tiondet i Matt.23:23. Han säger också ge så ska ni få. Men då ska vi inte ge för att vi ska få,med det motivet. Nej vi ger i kärlek för att det finns ett behov. Gud överger ju aldrig den som ger. Man säger ju också:”Gud blir aldrig någon något skyldig.”

Och frälsningen är av nåd. Fast en frälst människa gör goda gärningar.

Svara -   - 1/9-18 14:11 -


Tomas N

JL

Även om det tar emot att betala en orimligt hög skatt så är det knappast incitament till att inte vara aktiv givare i en församling. Att skattepengar skall gå till en bra kyrka är ju inte verklighet idag och en ren bonus om det blir så och det finns inget bibelstöd för att det så skulle vara.Församlingen om den är bra är så pass viktig att stödja att man inte kan skylla på hög skatt.Man kan också genom bönearbete få lokaler till församlingsplantering .Förebilden borde vara efter förföljda kyrkan i länder där kristendom är mer eller mindre förbjudet

Att minska skatten kan bara göras genom att förändra politiken. Skatteplanering och att slingra sig från skatt är problematiskt och inget att rekommendera som kristen.

Din tolkning JL av olika straffskatter kan jag inte rekommendera till någon . Det är vilseledande

Själv tillkännager jag mig inte som kontrollerad av något som Sveriges regering håller påmed, Vare sig stödjande av islamism,normkritikik och genusvetenska eller stöd till diktaturer eller annat. Vi är ännu så länge fria och det är viktigt att poängtera.

Men ,det passivt deltagandet i Sveriges regerings tokiga beslut genom skattepengar kan ingen av oss påverka. Andligt och praktiskt sätt så har jag i dagsläget inte böjt mig för någon avgud och det är viktigt att poängtera för det gäller alla som inte tagit en aktiv roll i att stödja någon av dessa avgudar som är verksamma.

Andligt sätt är det viktigt för alla att veta om man har böjt sig eller inte för andra gudar och det är inte så att man gör det genom skattsedeln.

Vi betalar skatt med ambitionen att det skall gå till bra saker,resten är på politiska och medborgarrättsliga arenan .

Jesus äkta kyrka är inte en politisk eller revolutionär rörelse. Inte att vi skall böja oss för islamism eller annat.

Det gäller att hålla huvudet kallt och hålla kursen rak,då det är ett krig som pågår och där uthållighet det man gör spelar rollbåde för sig själv och andra

Svara -   - 1/9-18 14:18 -


Mikael W

Svar till Lena Henricson.

Men då ska vi inte ge för att vi ska få,med det motivet.

Självklart är det så som du skriver Lena!

Det är ju inte så att man lägger 5 kr i kollektbössan med avsikten att man ska ha 50 kr extra på sparkontot nästa dag. Jag skrev som jag gjorde mest för att förklara att man inte riskerar att fara illa om man ger något till Gud..... :)

Svara -   - 1/9-18 14:55 -


JL

Svar till Mikael W.

Mitt företags behöver mindre skattetryck. I likhet med de flesta egenföretagare. Till skillnad från dig så bygger jag inte något företag, det är bara ett sätt för mig att tjäna pengar, pengar så att barnen får mat. Jag är en vanlig arbetare som har företag skulle man nog kunna säga. Jag tolkar även dina ord som att du är en livetsordare, stämmer det?

Svara -   - 1/9-18 16:02 -


Hasse Heller

Ge tiondet den som vill och gör det av ett glatt hjärta så blir det aldrig en börda utan en välsignelse. Om du ger till din församling som har en vision och använder pengarna till rätt ändamål så kommer vi att vara med på

allt som händer i församlingen tex väckelse. Gud behöver inte våra pengar men han vill se till våra hjärtan.

Min familj betalar tionde och har aldrig behövt låna vilket vi ofta gjorde innan vi gav tiondet. Att man kommer till Fadern trots att man inte betalar är självklart. Bless you!

Svara -   - 1/9-18 16:03 -


Lena Henricson

Svar till Mikael W

Tack för ditt svar på mitt inlägg!👍Håller med dig. Jag tycker också att det är rätt och bra det du skrev just före mitt.🙂

Svara -   - 1/9-18 16:46 -


JL

Svar till Tomas N.

"Din tolkning JL av olika straffskatter kan jag inte rekommendera till någon . Det är vilseledande"

I din värld ja. I min värld håller islam och kommunisterna på att utrotar kristendomen. Till sin hjälp har de höga skatter, som går till att föda muslimska barn, inte kristna. Det är en utrotningsmaskin värdig hitler. Att belägga kristna med så höga skatter att de kvävs, därefter förflytta pengarna till islam. Jag kan ge oändligt med exempel där det sker pengatransfereringar från kristna till muslimer. Kan du ens ge ett exempel på där det sker åt andra hållet?
"Församlingen om den är bra är så pass viktig att stödja att man inte kan skylla på hög skatt"
Fattar du inte vad jag skriver? Någonstans har alla människor sin smärtgräns. Om 2/3 av allt man själv gör som kristen, går till andras barn, så utrotar man sin egen religion. Detta brukar kristna bara vifta bort som det inte är något, den sortens kristen är inte jag. Vi har inte riktigt samma syn på kristendomen.
"Jesus äkta kyrka är inte en politisk eller revolutinär rörelse"
Som sagt, jag delar inte din åsikt alls, knappt på något plan. Sedan undrar jag om du ens är i kyrkan, för i varje kyrka jag varit i har det varit politiska aktioner för globaliseringen. Då går det nämligen bra att vara politisk, om man är globalist.

Svara -   - 1/9-18 17:00 -


Tror

Svar till JL.

Hur ska en äkta kristen vara? Egoistiskt?

Svara -   - 1/9-18 17:12 -


Bengt

Det lär finnas undantag

Svara -   - 1/9-18 17:13 -


Mikael W

Svar till JL.

Det är ju snart val, så du kanske ska undvika att rösta på Vänsterpartiet (om du nu ska rösta) och inte gillar höga skattetryck.

Jag, och andra här på apg29, ska be för dig så du inte ska behöva oroa dig för morgondagen. Håll dina ögon på Jesus....i vått och torrt

Jag brukar bara kalla mig för Kristen, och placerar inte själv in mig i någon samfundskategori.....men jag vill gärna hålla mig till den ”sunda läran”

Ha en trevlig helg JL

Svara -   - 1/9-18 17:18 -


Lukas

Jag tycker det är bra att sikta mot 10% om man kan även om det hör GT till och handlade om jordbruksprodukter. Men man måste kolla hur mottagaren använder pengarna. Givande hör ihop med ens utgiftsdisciplin och den får man inte på en kafferast. Samt med inkomsten. En familj med låg inkomst har svårt att ge så mycket. Man får ge det man kan med kärlek.

Sverige hade tiondeskatt tills in på 1900-talet, intressant läsa om det på Wikipedia.

Svara -   - 1/9-18 17:43 -


Tomas N

Svar till JL.

Vad skall man göra åt att samfunden har en tendens att influeras av migrationspolitiken,öppna dörrar och integrationsarbete? Skälla på dem tills dem ändrar sig?

Till att börja med så är deras inställning i hjärtat rätt och biblisk. Men det behövs en djupare förändring och flyttning av fokus och det sker inte över en natt.

John McArthur har i Christianpost uttalat sig i mina ögon bra om en förskjutning åt"Social justice gospel". Jag tror det är djupt rotat och har med ändestidsteologi också att göra. Kyrkan skall i mina ögon vara dedikerad till Guds rike och evangelisation och inte så mycket "social justice" Lausanneöverrenskommelsen tror jag spelar in och även som jag tidigare skrivit en tendens att dras åt vänsterliberalism och globaliserng för att man är mest av allt rädd för ett fascistiskt samhälle.

Då kommer lieringen av högernationalismens motpoler islam,feminism och hbtq naturligt. Det var flera som välkomnade migrationsvågen som något sänt ifrån Gud. Men överallt där vi har blindhet öppnas det för felaktig teologi och falska profetior.

Nu har vi delar av kyrkan som är stark motståndare till islam och det välkomnar jag och tycker är bra. Dock skall vi inte halka till vägen av överdrifter som kyrka.

Det är många idag som upptäcker att världen är på väg mot fel håll. Sanning är oerhört viktigt när det gäller Guds rike och andliga principer,men även i världen. Många bygger imperium ,ideologier och tjänar mycket pengar på lögner,men det har ett pris och kostar på. I slutändan så blir det allt elände och bedrövelse att tro på eller leva i en lögn.

Därför kan jag inte hålla med om din oerhört förenklade version av att islamister och marxister är de som ligger bakom allt ont. Det är mera komplicerat än så med flera aktörer över ett längre perspektiv. Det är därför inte så konstigt att ni som tror på denna förenklade version blir så upptända av aggression till islam och marxism .

Men aggression är inte någon framkomlig väg. Sanning om hur världen ser ut ger en bra hjälp i hur man skall agera. Men den vägen som Jesus kallar till är inte riktigt så enkel som du vill förmedla. Jag tycker det påminner om när lärjunfarna ville nedkalla eld från himlen och Jesus tillrättavisade dem med orden -

Ni vet inte av vilken ande ni är.

När det gäller skattetrycket så är vi väl alla i sammabåt på olika sätt. Men det som åtminstone jag vill förmedla till andra är

1. Fuska med skatten är olydnad till Gud och öppnar för demoniska krafter

2 Att inte ge till en bra församling är att inte vara med och bygga gemenskapen och Guds rike. Givetvis i mån av förmåga och att det skall vara en församling som är bra.Det rekommenderas inte.

Svara -   - 1/9-18 17:45 -


JL

Svar till Tror.

Tror,

en sann kristen sätter sina barn före andras barn. En sann kristen sätter sin Gud före andra Gudar. Det är inte egoistiskt, det är något som kallas för kärlek. Något som många kristna verkar ha ont om.

Svara -   - 1/9-18 19:18 -


JL

Svar till Tomas N.

Tomas, vilket dravel. Fattar du att kommunismen och islam har dödat miljontals kristna? Det finns två sorters människor. De som kan lära ifrån andras lidande och de som endast förstår egen smärta. Den senare kategorin är egoistiska och tänker bara på sig själva.

Svara -   - 1/9-18 19:21 -


JL

Svar till Mikael W.

Mikael, jag oroar mig inte för morgondagen, jag är bekymrad över att kristna skiter i uppdraget. Om du inte fattar att det höga skattetrycket medför att kristna förtrycks, så är det är inte mitt problem, det är ditt. Du säger att du har det bra ekonomiskt och att du skall be för mig. Det är inte det jag vill ha från dig. Jag vill att du skall inse att kristna förtrycks, inte bara i Sverige utan i hela världen. Bibeln dryper av sanning och rättvisa. Det är inte rättvist att vi taxeras till fotknölarna och pengarna ges till afganer som kastat sina pass. Det är inte rättvisa, det är ondska. En ondska som kristna bröder har pålagt sina egna minsta. Jag säger som Jesus, huggormsyngel är vad de är.

Svara -   - 1/9-18 19:30 -


Tomas N

Du får kalla det vad du vill.Var och en får ta ansvar för det de säger.

Jag är inte för vare sig marxism eller islam,men problemet är inte så enkelt som du vill säga.Den som försepråkar och vill lära ut det leder folk bort från sanningen och piskar upp en hatfull stämning,som leder till fel slutsatser och resonerande.

Det är värt att fundera allvarligt över för var och en inkl mig själv. För det pågår en situation där mycket står på spel och där det finns en stor effekt av att föregå med gott exempel ifråga om karaktär och kunskap.

Om man vill stoppa en ondska så skall man inte frestas till att ta i för mycket eller övervåld eller extra anklagelser. För när man avviker från sanningen så har man inte längre den på sin sida och därmed inte heller Gud och får lita på fysisk styrka.

Det är omoraliskt och oklokt. Dessutom borde man som kristen lämna hämnden till Gud

Svara -   - 1/9-18 19:36 -


Stefan Jonasson

Pengar 💵 är nödvändigt för att en församling ska kunna arbeta i denna världen 🌏 alla drar sitt strå till stacken av var 😇 och en efter förmåga åt Var och en efter behov. Låter lite kommunistiskt men jag tror att JESUS var före karl Marx den första församlingen använde det gemensamma till att ta hand om de fattiga i kyrkan och andra behov men det kommer alltid att bli problem när pengar 💵 och välgörenhet är inblandat (snyltare roffare Och andra egoister som vill sko sig) apg talar om att församlingen fick problem med förmedlingen av gåvor därför beslutades att välja ut ett antal bröder som var fylld av HELIG ANDE och vishet till att sköta detta. EN VIKTIG UPPGIFT INFÖR GUD I FULLKOMLIG RENHET OCH ÄRLIGHET UTAN ATT SKO SIG SJÄLV OCH VARA PARTISK allvaret i detta ser vi i berättelsen om Ananias och Safira dom hade kunnat behålla sitt jorda gods utan problem men det fanns oärlighet i dom. GUD ville markera i den nyfödda kyrkan riktlinjerna för kyrkans framtida bygge att den inte får bygga på ekonomisk oärlighet och roffande GUD stoppade det omedelbart genom det han gjorde för att alla skulle förstå med vilket allvar GUD ser på ekonomisk oärlighet och roffande GUD tog bort dom så att dom inte skulle orsaka mer skada. DET STÅR INTE ATT DOM GICK FÖRLORADE bara att dom dog en lekamlig död ☠ hur man tolkar deras eviga öde är upp till vilken GUDS BILD man har. GUD kan ta hem en frälst människa om synden kommer att orsaka för stor skada eller fortsätta utan att det blir någon ändring. JESUS betalade full lösen för den troendes och frälstes synden *ps 130:7* men med helgelse processen är det så att den pågår hela livet. GUD har tålamod att vänta och mana på en människa som sitter fast i köttsligt beteende. Men om det inte kommer att leda till någon ändring det vet endast GUD då tar han hem sitt barn för att skadan inte ska fortsätta av barmhärtighet. Det är endast JESUS som vet djupen i människors hjärtan. Endast HAN vet vad synden är och vilken skada den är för hans högt älskade skapelse. Därför betalade han det högsta priset för att friköpa oss från den eviga skulden och den andra döden..DEN SOM INTE FÖRSONATS MED GUD GENOM KRISTI FÖRSONINGS OFFER KAN INTE RÄKNA MED DENNA NÅD.. okej kontroversiellt ämne kanske sticker jag ut hakan här. Tolkningen av evangelium är olika bland världens alla troende och olika teologer det beror på vilken GUDS BILD man har. Jag är nyfiken på synpunkter i detta ämne jag vet att jag inte har kunskap om allt..

Svara -   - 1/9-18 20:18 -


Stefan Jonasson

Jag har ofta funderat på varför GUD inte gör på samma sätt med förkunnare som skor sig på dom troendes 💵 pengar som dom förtjänat sina pengar genom hederligt arbete. Pengar 💵 generaras av hederligt arbete här på jorden 🌏 dom skickas inte in på ett bank konto från himlen genom änglar. Vad gäller helande möten (ännu ett kontroversiellt och debatterat ämne) där man samlar in pengar 💵 jag skulle jubla och fyllas med tro och förväntan om en HELANDE FÖRKUNNARE SA TILL FÖRSAMLINGEN: SILVER OCH GULD HAR JAG INTE OCH DET VILL JAG INTE HA MED DET JAG HAR DET GIVER JAG ER.

Svara -   - 1/9-18 20:33 -


JL

Svar till Tomas N.

Tomas, sluta nu. Någonstans måste du komma in i matchen. Islam vill att kristendomen skall utrotas. Så enkelt är det. De har gjort en plan för övertagandet, och den är gjord sedan länge och den implementeras nu. Islam är inte såsom frispelande kyrkfolk, de agerar långsiktigt och i lönndom. Människor som du som bara ursäktar och förminskar detta, är en del av problemet. OM du nu är kristen, så skall du vara lojal mot kristna. Det inkluderar även specifikt världsliga ting. Det var en direkt order från Jesus. Att därför sätta upp världens högsta skattetryck och därefter ge de pengarna till motståndarlaget, är inget annat än förräderi. Jag kan förstå att islamister gör detta. Jag kan förstå att kommunister gör detta. Men när kristna vill ha det så, ja då vet man att något gått väldigt fel.

När det gäller avvika från sanningen så lär nog de 380 få gå på gym.

Svara -   - 1/9-18 21:04 -


Mikael W

Svar till JL.

1. Om du inte fattar att det höga skattetrycket medför att kristna förtrycks, så är det är inte mitt problem, det är ditt.

2. Du säger att du har det bra ekonomiskt och att du skall be för mig.

1. Jag vill absolut inte ha ett högt skattetryck. Jag är inte bakom flötet

2. Jag har inte nämnt något om status på min ekonomi. Varför skulle jag göra det?

Om du inte vill att jag ber för dig så gör jag naturligtvis inte det.

Svara -   - 1/9-18 21:31 -


Tomas N

Svar till JL.

Jag kanske missar saker,men det jag har sagt finns att läsa .Var och en får bedöma själv och de flesta ser nog ungefär vart jag står. Missförstånd är tyvärr alltför vanliga på dessa mötesplatser på internet.men dina anklagelser eller vad man skall kalla dem för för här ovan håller inte . Inte heller behövs det eftersom msn endast är ansvaroig för sina avsikter,sina ord och att i ödmjukhet inför sanningen försöker förmedla biblisk och övrig sanning.

I det politiska och liknande finns inga regler och allt är tillåtet som ger resultat och övertygar.Just därför är det så viktigt att be för ärliga politiker.

Det finns ett relevant bibelord för denna förenklade världbild som du brukar hänvisa till.

Om ljuset har blivit mörker,hur stort är då inte det mörkret

Och även Salt är bra ,men om saltet mist sin sälta så duger det inte tillnågot,utan man kaster bort det.

Det jag vill säga är att om makteliten blivit insnärjda i globaliseringen och massmigrationen och allt det andra som vi kan se är en sak som är illa.

Men om några som upptäckt detta och skall förmedla sanning och botemedel till andra inte bara missar och gör förhastade eller missriktade slutsatserutan därtill hårdnackat vägrar att ha en lärbar inställning och respekt till andra då är den andra positionen värre än den första.

Vi har lärt av historien en tendens att peka ut vissa grupper som skyldiga till allt ont och dessutom ganska övertygande teorier om varför. Resultatet av denna tendens har inte varit särskilt lyckosam.

Den som studerat historia vet att djävulen har använt en variation av olika typer av ondska för att regera och lura människor.

Vad det gäller pastorsuppropet och debatten om SD inom kyrkvärlden så har den inte varit särskilt snygg Jag har följt den och det man kan säga är att vi har alla ansvar och del i det som sagts. . Jag är inte själv helt nöjd över varje inlägg utan får nog ta det med Gud För varje ord skall man bli dömd eller frikänd säger Jesus. Hoppas du tar ditt ansvar där också JL.

Avslutningsvis så vill jag bara förtydliga att jag aldrig på något sätt medverkat eller bidragit till islamisering i någon form. Gud är mitt vittne till det.

Om du har den uppfattningen så måste det bero på något som förvränger det som är en realitet till en annan version av verkligheten

.

Svara -   - 1/9-18 21:49 -


Daniel Ånsehn

Jag är tacksam att jag inte omskar mig för ett par år sen, jag tänkte: nu står det om omskärelse, nu ska jag kontakta läkaren, försökte med USÖ men de omskär inte av religiösa skäl. Sen har jag sökt lite till, men det har aldrig blivit något av det.

Svara -   - 1/9-18 22:14 -


Tomas N

Svar till JL.

En sak till behöver sägas angående att vara vilseledd och vilseleda andra.

Du JL,vill så gott som alltid hänvisa och leda allt ont som vi har att handskas med till just denna teori om islam/socialism pakten. Ofta är det dessutom långsökt . Som i denna artikel som var bra och öppnade för en bra och saklig diskussion omgivande/tionde. Detta kapades till din enkelspåriga och både långsökta destruktiva teori om att vi alla redan betalar jizya till Hamas genm socialdemokratisk politik.

Man kan behöva stämma i bäcken ibland.men det är inte detsamma som att agitera för rädsla,hat och politik. Skall man skjuta från höften på detta viset så behöver det backas upp med en rejäl portion självdistans och ödmjukhet.För att inte tala om intellektuell och kunskapsmässig skärpa.

Det är bra att tänka på att inte bara Gud är vittne till vad man förmedlar utan även en mängd människor och att få rätt eller vinna gehör för stunden är fåfänga,medans den mera långsiktiga verkan och vem man jobbar för spelar roll

Svara -   - 1/9-18 22:53 -


Mikael N

Har fängelsedomen något med det obligatoriska tiondegivandet att göra? (I vilket fall som helst är obligatoriskt tionde en legalistisk villfarelse, som inte har någon plats i en kristen församling...)

Svara -   - 1/9-18 22:57 -


Mikael W

Svar till JL.

Till skillnad från dig så bygger jag inte något företag....

Jag bygger inget företag. Jag står utanför systemet.

JL, när jag läser dina kommentarer, så känns det som du har haft en lite dålig dag. Jag ska be för dig ändå, vare sig du vill det eller inte, så att du får frid

Svara -   - 1/9-18 23:39 -


Tror

Svar till JL.

Du ska älska din nästa så som du älskar själv,.

Älskar du inte du dig själv?

Svara -   - 2/9-18 01:15 -


Lasse

Svar till Tror.

Tror! Jag tror du menar älska sig själv, det är bland det svåraste att älska sig själv, min upplevelse. JL 💝 behöver jesu kärlek och medmänniskors kärlek och omtanke precis som alla vi andra, kärleken överskyler många synder 💟 önskar dig en fin söndag//Lasse

Svara -   - 2/9-18 09:09 -


Tror

Tack Lasse, jag önskar dig det samma.

Svara -   - 2/9-18 11:54 -


vanessa

Finns en församling i bland annat stockholm som heter IMC där varje möte inleds med predikan om hur viktigt det är att man ska ge tionde...

Tycker det är hemskt vilket fokus det ligger på pengar där!
Jag träffar på folk som fortfarande går dit, men väljer att komma för sent så att dom slipper höra den ständiga predikan om tionde.

Svara -   - 2/9-18 12:31 -


Lasse

Svar till vanessa.

Nehemja 10 :37-39 förklarar en del, lustigt att inte församlingarna förstår att Herren äger allt och det är endast Han som ger det vi äger🙏

Svara -   - 2/9-18 13:03 -


Leif

Den ene strör ut och får ändå mer, den andre snålar och blir bara fattigare.

Ordspråksboken 11:24

Svara -   - 2/9-18 16:02 -


AnnMarie

Svar till Leif.

Det stämmer!😀 men det behöver nödvändigtvis inte vara tionde till någon församling!

Svara -   - 2/9-18 16:39 -


JL

Svar till Mikael W.

Mikael,

hur skall du ha det? Först säger du att du har företag och när du ger så går det bättre. NU säger du att du står utanför systemet. Hur i hela friden skall du ha det?Om du inte är företagare, så säg det. Är du företagare så säg det med.
Jag har ingen dålig dag, jag är en del av ett dåligt system.

Svara -   - 2/9-18 16:58 -


JL

Svar till Tror.

Tror,

vem är min nästa?

Svara -   - 2/9-18 16:59 -


JL

Svar till Tomas N.

Massor av ord men ingen substans Tomas. Du har fortfarande inte svarat på min fråga. Kan du ge ett enda exempel på där muslimer ger pengar till kristna, för jag kan ge otroligt många exempel där pengar förs över från kristna till muslimer.
I frågan kring tionde säger jag som Jesus:
3Ve er, skriftlärda och fariseer, ni hycklare som ger tionde av mynta och dill och kummin men försummar det viktigaste i lagen: rättvisa, barmhärtighet, trohet. Det gäller att göra det ena utan att försumma det andra

Svara -   - 2/9-18 17:14 -


JL

Här är lite tyngre läsning

https://ledarsidorna.se/2018/07/andra-vagens-islamism-nar-socialismen-motte-islam-uppstod-nagot-mycket-obehagligt/

Svara -   - 2/9-18 17:33 -


Tror

Svar till JL.

Läs på om den barmhärtige Samarien, svaret ska finnas i där för den frågan.

Svara -   - 2/9-18 17:48 -


Leif

Svar till AnnMarie.

Nej, men det kan vara det, det bör ändå vara till ett Guds verk på ett eller annat sätt, och helst enligt mig till något Guds verk just på den ort där man befinner sig, så att kristen verksamhet kan fungera.

I vilket fall som helst så är det aldrig farligt att satsa så lite som 10% av sina tillgångar på Jesus och Hans verk..Det har alla råd med, fattig som rik, och dessutom ger det en levande tro!

Sådana som pratar emot detta har givetvis en dålig relation med Jesus....Älskar man Herren av hela sitt hjärta så vill man givetvis satsa ännu mer på Honom istället för att gnälla om der här med tionde, man borde vara lycklig över att få satsa detta lilla på den som har all makt....

Jesu frid...

Svara -   - 2/9-18 18:07 -


AnnMarie

Svar till Leif.

Att ge till Guds verk behöver inte nödvändigtvis vara att ge till en församling.(Där jag bor finns dessutom ingen församling)

Svara -   - 2/9-18 19:12 -


AnnMarie

Svar till Leif.

Är tveksam till att givandet skulle ge en levande tro som man annars inte skulle ha. Men hur som helst är mitt givande en sak mellan mig och Jesus vilket ger mig tillräckligt med glädje!

Svara -   - 2/9-18 19:19 -


Leif

Svar till AnnMarie.

Nej, jag sa ju heller inte nödvändigtvis, och vet dessutom sedan förr att du har det som du har det. Alla bor ju inte lika nära församlingar, och alla församlingar är ju heller inte bra att göda, men jag sa helst!

I ditt fall är jag ändå övertygad om att du är givmild på ditt sätt, och det är bra AnnMarie, fortsätt så, och Gud välsigne dig med familj rikligt.

Jesu frid....

Svara -   - 2/9-18 19:21 -


Mikael W

Svar till JL.

Ja, du är en del i ett dåligt system.....försök ställa dig utanför

”Bättre att vara fattig och dö stående, än att krypa omkring levandes på knä”

Svara -   - 2/9-18 19:35 -


Leif

Svar till AnnMarie.

Levande tro får man genom att man ser att Gud håller det Han sagt. Den som satsar på Honom behöver aldrig bli missnöjd, och så växer tron. Den som ger genom ett glatt hjärta får uppleva Guds välsignelser och därigenom växer tron...Givetvis är det alltid fritt..... Det är frihet i den Helige Ande som Paulus sa, det innebär alltså att man faktiskt själv väljer om man vill bli välsignad..Trot eller ej?

Jesu frid...

Svara -   - 2/9-18 20:29 -


Bengt

Du är inte med i en församling Mikael W ?

Svara -   - 2/9-18 23:00 -


Tomas N

Svar till JL.

Även Jesus talade ofta för döva öron och blev anklagad för grova saker.

Jag har försökt att visa på dels din tvärsäkra attityd ,men framförallt bristerna i de "sanningar " som du alltid postar här. Dessa länkar och journalistik visar på vissa problem och innehåller vissa sanningar som är värda att ta till sig. Men skall inte tas för absoluta sanningar av tung dignitet.

Och eftersom du alltid behandlar detta som evangeliet självt så blir det snett.Dessutom är den politiska och samhällsdebatten en helt annan än vad som är lämpligt bland kristna. Rallarsvingar och politisk agitation och argumentationsteknik som övergår i härskarteknik är vanligt när man pratar om dessa politiska problem.

Men hur skall en kristen agera och vara ett föredöme? Eller tycker du att detta endast gäller vissa "fromma" kristna eller gäller det alla?

Själv tror jag att kristna måste följa i mästarens spår och lägga ribban högre i enlighet med Jesus bud.Det betyder inte att man är en pushover eller kramar alla.Men vrede och bitterhet är inte bra: Den rättfärdiga vrede som är verklig över missförhållanden måste hanteras och kanaliseras på ett kristet sätt,annars avfaller man från den goda vägen.

Det finns mycket extremism och lögner i dagens politik och samhällsklimat.Även Jesus är radikal,så därför är det viktigt att förstå och följa i den vägen som han har kallat till och det finns tyvärr även nu frågetecken i vissa områden om vart Jesus pekar. Men i gemenskapen måste vi hitta den vägen

Svara -   - 2/9-18 23:03 -


Lasse

Svar till JL.

Be med mig JL 💝 https://youtu.be/FtKfw5x0Rms

Svara -   - 3/9-18 08:34 -


Katrina

Nej, du hamnar inte i H ... om du inte betalar tionde, ge det du kan och ge med glädje, Gud älskar glad givare.

Svara -   - 3/9-18 11:21 -


Mikael W

Svar till Katrina.

Jag kan relativt lite om bibeln, men jag tror att det här var en anledning till att Gud gillade Abel bättre än Kain. Båda bröderna offrade, men Abel gav av kärlek till sin skapare och med ett glatt hjärta, emedan Kain plikttroget offrade, och att det sved av snikenhet i hjärteroten varje gång han offrade.

Hur gör vi själva? Vill vi hellre behålla våra surt förvärvade slantar och spendera dem på något jordiskt? Köpa oss lite glädje med en shoppingrunda och ännu en ny IKEA-byrå kanske?

(Ni bibelkunniga får gärna rätta mig om jag har fel)

Svara -   - 3/9-18 13:32 -


Lasse

Svar till Mikael W.

Hur blir man av med penningbegäret, hur förvärar man sura slantar skillnaden på söta slantar, slickar man på dom. ett offer är nog när man ger så det känns typ istället för en tjuga ger man en tusenlapp, givetvis om man inte har mer än ungefär 2000 kronor i kapital. Allt handlar om hjärtats inställning och medmänniskans behov tror jag :)

Svara -   - 3/9-18 13:49 -


Katrina

Svar till Mikael W.

bra liknelse med Kain och Abel

Svara -   - 3/9-18 13:52 -


Mikael W

Svar till Lasse.

Njae....tänk på den fattiga änkan som "bara" gav 2 kopparslantar. Vad tyckte Jesus om hennes offer? Änkan måste vara vår förebild.....

Svara -   - 3/9-18 13:58 -


Lasse

Svar till Mikael W.

Det är hon absolut, vilken värld det hade varit om alla hade gjort som hon:)

Svara -   - 3/9-18 14:41 -


Katrina

Svar till Lasse.

Är du säker på det, allt handlar om hur man förvaltar gåvorna man fått i församlingen.

Svara -   - 3/9-18 15:12 -


Lasse

Svar till Katrina.

Du har helt rätt :) så är det, liknelsen om dom förvaltade punden, den ohederlige förvaltaren :(

Svara -   - 3/9-18 16:38 -


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?



Migrationsverket ställer fel frågor för att avgöra om man är kristen

De flesta av Migrationsverkets 12 frågor är helt omöjliga att svara på och dessutom helt meningslösa när det i själva verket bara behövs en fråga för att avgöra om någon är kristen eller ej.

0

Läs allt!


Vad jag tror på - Del 3

Christer Åberg berättar om sin tro. Del 3.

0

Läs allt!


New Age banar väg för Antikrist

New Age banar väg för Antikrist

Av Holger Nilsson  Under 1980-talet har vi mer och mer stött på uttrycket ”New Age”. Fortfarande så står dock många frågande inför vad New Age är för något, detta trots att miljontals världen över har blivit berörda, påverkade och indragna i denna strömning som nu sveper fram. 

28

Läs allt!


Vad jag tror på - Del 2

Christer Åberg berättar om sin tro. Del 2.

1

Läs allt!


Kristna TV-kanaler i Sverige

Kristen TV i Sverige

Det finns många bra svenska kristna tv-kanaler i Sverige. Både som går på satellit, kabel och webben! Här listas alla kanaler.

21

Läs allt!


De troendes uppryckande - Del 3

Christer Åberg intervjuar Holger Nilsson om de troendes uppryckande. Del 3 av 10.

7

Läs allt!


Kommer den som bytt kön till himlen?

Transsexuell

Kommer de människor till himlen som har bytt kön genom operation?

8

Läs allt!


Jesu trovärdighet bevisad genom hans uppfyllda förutsägelser!

Läsarmejl av nils Avgörande för den sanningshalt ett budskap innehåller, är dess talesmans Trovärdighet. Då Bibeln talar om Gud och människans eviga tillvaro, om Himlen och Helvetet måste dess upphovsman tålas att granskas.

4

Läs allt!


Vad jag tror på - Del 1

I den här videon berättar jag vad jag tror på. Detta är den första videon av flera delar.

1

Läs allt!


Kristna förföljs mer än någonsin

Open Doors World Watch List 2019

Bild: Open Doors. 

Open Doors årliga World Watch List om förföljda kristna visar att 2019 är värsta året hittills. Det är i särklass svåraste året sedan mätningarna startade.

20

Läs allt!


Syndares vän?

Vänner

Läsarmejl av David Billström Jesu är vår främsta förebild på att nå ut till människor som inte är troende. När Jesus vandrade på jorden så visste han vad som rörde sig inom människor som kom till honom. Han är densamme idag.

2

Läs allt!


En korsfäst McJesus på museum i Israel

Korsfäst McJesus

Bild: SVT. 

Protester i Israel mot Jani Leinonens "konstverk" McJesus som föreställer en korsfäst Ronald McDonald.

6

Läs allt!


Bered dig att möta Gud - Mannen som dödade Guds röst - Del 7

Romare

Av Hans Jansson, Uppsala 

”Vi vill leva, vi vill leva!” Jag minns ännu hur jag greps av en gränslös panikångest då jag hörde den obevekliga dödsdomen upprepas gång på gång.

0

Läs allt!


De troendes uppryckande - Del 2

Christer Åberg intervjuar Holger Nilsson om de troendes uppryckande. En serie i tio delar. Varje avsnitt är på cirka tio minuter långt. Del 2 av 10.

3

Läs allt!


Den oönskade - Del 17

Christer Åberg hälsar

Nu fortsätter jag med min omskakande och uppskattade följetong från min barndom. Berättelsen kommer öka sin intensitet och bli ännu mer dramatisk. Några mycket spännande och gripande avsnitt ligger nu framför.

0

Läs allt!


Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

En tigande Jesus - Mannen som dödade Guds röst - Del 6

Romersk soldat

HANS JANSSON, Uppsala Herodes Antipas möter oss igen i den bibliska historien. Denna gång står han inför Jesus. Det hade då gått tre år sedan Johannes döparens halshuggning.

2

Läs allt!


Himlen TV7 intervjuar Christer Åberg

Christer är en känd bloggare bland både kristna och icke-kristna i Sverige. Han erbjuder Jesus som svar på aktuella samhälleliga och personliga problem. Programledare är Daniela Persin.

3

Läs allt!


Lögnen, falskheten och sveket

Lögnen av Annie Lööf

79

Läs allt!


Ondskans list - Mannen som dödade Guds röst - Del 5

Soldat

Av Hans Jansson, Uppsala Det vilar något ”listigt” och ondskefullt över Herodias agerande i det sammanhang vi beskriver. Det för mina tankar till vad som står i första Moseboken.

5

Läs allt!


Skapade till man och kvinna

Vad Gud har sammanfogat av Egon Mellin

Av Egon Melin Redan i skapelsen hade Gud bestämt, att det skulle råda könsskillnad i människosläktet. Därför heter det: ”Till man och till kvinna skapade han dem."

8

Läs allt!


Transpersoner befriade av Guds kärlek

En mycket stark dokumentär om transpersoner som har blivit befriade av Guds kärlek.

5

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 04, måndag 21 januari 2019 kl. 04:57

Jesus söker: Agnes, Agneta!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Demoraliseringens gift

Läsarmejl av David Billström När man gör allt detta blir ett samhälle demoraliserat. Och ett demoraliserat samhälle är svagt. För människor har fullt upp med sina egna problem.

4

Läs allt!


Christer Åberg sjunger: Vem är Kungen i djungeln?

Måste bara ses! Christer Åberg sjunger och spelar ukulele sången: Vem är Kungen i djungeln? 

3

Läs allt!


Tio år sedan min fru Marie och vår son Joel dog

För tio år sedan den 21 december dog min fru strax innan klockan 12 på natten och vår nyförlöste son Joel dog sedan halvfemtiden på morgonen den 22 december.

1

Läs allt!


Senaste kommentarer


Mannen som dödade Guds röst - Del 4: Guds röst

Av Hans Jansson, Uppsala Johannes döparen var Guds röst till i första hand judafolket, men också till den enskilde Herodes Antipas. Han sade ju också om sig själv: ”Jag är rösten som ropar i öknen”.

0

Läs allt!


Topp 10 antisemitiska handlingar 2018

Topp 10 antisemitiska handlingar 2018

Av Mikael Walfridsson Det här är en chockerande lista, som delades på organisationen ”United with Israel” hemsida. Den beskriver några av dom värsta antisemitiska och antiisraeliska handlingar, som det judiska folket upplevde i 2018. Det var ett år, där antisemitismen visade sitt värsta ansikte.

39

Läs allt!


Kristinebergs-profetian stämmer med vår tid

- En profetia om den sista tiden!

Den gamla profetian från 1800-talet talar om att Jesus skall visa sig i ett berg i Sverige i den sista tiden och sedan på berget så att alla kan se!

13

Läs allt!


De troendes uppryckande - Del 1

Christer Åberg intervjuar Holger Nilsson om de troendes uppryckande. En serie i tio delar. Varje avsnitt är på cirka tio minuter långt. Del 1 av 10.

3

Läs allt!


”Gud välsigne abort och Förenta staterna i Amerika”

Läsarmejl av nils 

Abort - Mamma

En kvinna hade nu ett program Netflix Airs där hon hyllar abort, och avslutar med orden: "Gud välsigne Abort och Förenta staterna i Amerika", och sjunger och dansar till det.

38

Läs allt!


I helvetet plågas syndarna

Om du går till helvetet, kommer du plågas. Det är vad helvetet är till för. Precis som den rike mannen i Lukas 16, kommer du att plågas i lågor.  Alla syndare går till helvetet, och de går dit för att plågas.

103

Läs allt!


Nyfödda är redan ett ”ex”

Nyfödda är redan ett ex

Bild: Skärmdump från Facebook. 

Invånarna staden New York kan nu ändra sin könstillhörighet utan läkarintyg. Dessutom kan de till och med ändra på sina nyfödda barns könstillhörighet.

5

Läs allt!


Om du är född i fel kropp kan du bli född på nytt

Loui Sand

Bild: SVT. 

Louise Nelum Sandamali "Loui" Sand, 26 år, är en svensk handbollsstjärna som nu slutar att spela handboll för att utredas för könsdysfori. 

2

Läs allt!


Christian Bale: Tack Satan för inspirationen

Läsarmejl: Pelle Lind 

Christian Bale: Tack Satan för inspirationen

Bild: Från TV4. 

Pris för bästa manliga huvudroll gick till skådespelaren Christian Bale i filmen Vice, som tackade sin inspirationskälla: Satan.

43

Läs allt!


Amerika nyheter: Mikrochips inplanteras för valutahantering i Sverige

Läsarmejl av nils 

Microchip

I Stockholm, Sverige väljer 1000-tals att välja Handla med ett litet Micro. Chips, inplanterat under deras skinn.

55

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 464 631 611 sidvisningar på Apg29! Apg29 har just nu 17 128 bloggartiklar, 93 268 kommentarer och 61 314 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp