Webb-TV | Frälsningskandidater NY | Bönesidan | Själavårdssidan NY | Sök | Kontakt
Surfar nu: 459 www.apg29.nu


Hatet mot åsiktsfriheten

Detta klipp visar alltför tydligt att det finns ingen åsiktsfrihet i Sverige. För uttrycker du din åsikt blir du gripen av polisen!

Det här klippet är från “Ulven” och hans Youtubekanal “Den nödvändiga intoleransen” där han besöker “West Pride” i Göteborg.

Jag har klippt ner klippet som i original är längre. "Ulven" visar med sin fredliga demonstration vilket hat pride-rörelsen står för.

Han ställer sig i klungan leende och vänligt med plakatet: "Pride är ett hot mot ett sunt samhälle".

Blir attackerad

Då dröjer det inte länge förrän han blir attackerad av människor, de slår sönder hans plakat, skriker, svär och förbannar honom.

Trots att det inte är "Ulvens" fel så grips han av ordningsvakten och förs bort av polisen. En homosexuell man som försvarar "Ulvens" rätt till att ha åsikt mot Pride förs också bort av polisen. (???!!!)

Var det någon som trodde att Sverige har en åsiktsfrihet?

Sverige behöver Jesus

Nu är "Ulven" inte frälst så jag kan inte hålla med honom i allt, men han får verkligen fram i videon hur illa ställt det är i vårt land. Sverige och dess folk behöver verkligen Jesus Kristus! Det finns ingen annan som kan rädda oss!

Youtubes policy för nakenhet och sexuellt innehåll

"Ulvens" klipp lades också ut av en annan kanal, men Youtube tog bort det med motiveringen: "Det här klippet har tagits bort eftersom det strider mot Youtubes policy för nakenhet och sexuellt innehåll."

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1466257010-sexuellt-innehall.jpg

Kan det här betyda att Youtube (Google) tycker att det är för mycket naket och sex på Pridefestivalerna? Vem vill vara först med hatkampanjen mot Google? Kom igen! Mot en ensam pastor på 80 år går det ju bra! Kom igen då! Hallååå!!!???


Från Wikipedia:

Åsiktsfrihet

Åsiktsfrihet, medborgarens frihet att uttrycka åsikter utan statens ingripande.

I Sverige är åsiktsfriheten grundlagsskyddad enligt Regeringsformen där man skriver att "Varje medborgare är gentemot det allmänna tillförsäkrad...yttrandefrihet: frihet att i tal, skrift eller bild eller på annat sätt meddela upplysningar samt uttrycka tankar, åsikter och känslor", samt genom Sveriges upphöjande till lag av den europeiska konventionen angående skydd för de mänskliga rättigheterna och de grundläggande friheterna där det framgår att "Var och en har rätt till yttrandefrihet. Denna rätt innefattar åsiktsfrihet samt frihet att ta emot och sprida uppgifter och tankar utan offentlig myndighets inblandning och oberoende av territoriella gränser".

Yttrandefrihet omfattar en frihet att yttra och föra fram åsikter utan censur, begränsning eller någon typ av bestraffning. FN:s deklaration formulerar friheten på följande sätt: "Var och en har rätt till [...] yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser". En liknande text finns också i Europakonventionen om mänskliga rättigheter och FN:s konvention om civila och politiska rättigheter (se Artikel 19). Yttrandefrihet regleras ofta i ländernas grundlagar och handlar alltid om förhållandet mellan staten och individen, inte om förhållandet mellan individer.

Yttrandefrihet

Yttrandefrihet anses vara en av förutsättningarna för ett demokratiskt statsskick. I alla rättsstater, även de som klassas som demokratiska, finns det dock begränsningar för yttrandefriheten, varierande mellan olika länder. Till exempel har de flesta länder förbjudit hot om våld, och program mot mobbning (som även omfattar ord) finns. Även den som avslöjar militära hemligheter kan ofta straffas. Lagstiftningen varierar annars. USA har till exempel inte någon motsvarighet till Sveriges lagstiftning om hets mot folkgrupp som gör det kriminellt att hota eller uttrycka missaktning mot folkgrupper, medan den typen av budskap, däribland rasistiska budskap, är hårt reglerade i de flesta europeiska länder. Lagar mot förtal, olaga hot, spridande av konfidentiella material (militära hemligheter, sjukhusjournaler) samt uppvigling (t.ex. Genom att, som ett ofta repeterat exempel säger, ljuga om att en fara föreligger i en stor folkmassa) är ofta reglerat i så gott som alla länder, medan förhandsgranskning genom censur numera är mycket begränsad.


Källa: Åsiktsfrihet – Wikipedia, Yttrandefrihet – Wikipedia | Den nödvändiga intoleransen. - YouTube | Westpride - tokar går bananas över sanningen!(eng subs!) - YouTube


Publicerades lördag 18 juni 2016 16:38 | #west pride #göteborg #pride #hbtq #ulven #den nödvändiga intoleransen #priderörelsen #åsiktsfrihet #yttrandefrihet | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

26 kommentarer

Johan Sat, 18 Jun 2016 16:51:05 +020

Någon måste ta matchen och driva detta i domstol! Både ordningsvakter och polis handlar ju olagligt! Detta är allmän plats och den åsikten han uttryckte på sitt plakat, är långt ifrån olaglig att uttrycka!

Svara


Christer F Sat, 18 Jun 2016 17:18:09 +020

Modig kille bland alla sinnessjuka människor men knappast att rekommendera. Ja vad skall polisen göra? De kan ju inte bura in 500 personer för "förargelseväckande beteende"? Alltså blir det den enkla lösningen. De tar den ensamma killen.

Svara


nils Sat, 18 Jun 2016 18:31:13 +020

Att hävda sin åsiktsfrihet hjälper ej här som synes! Deras beteende är ett Nödrop från människans djupa längtan och behov av ren och sann kärlek! De har blivit vilseförda,så till den grad att de med Våld försvarar sitt vilsna sökande. Deras ord och tonfall av hätskhet,visar hur olyckliga de är i sina hjärtan. Må Gud i sin NÅD få uppenbara sanningen;Att Han ÄLSKAR DEM,ja ända till DÖDEN på KORSET! "Gud bevisar sin kärlek till oss däri att Kristus dog för oss medan vi ännu voro Syndare." "Kristus led när tiden var inne,döden för oss Ogudaktiga."Rom.5:6+8.

Svara


Karin Ström Sat, 18 Jun 2016 19:37:04 +020

Ja, inte är det killen med skylten som är våldsam och hatisk! Det syns i blicken på de aggressivaste personerna i filmen hur förtvivlat vilse de är och hur dåligt de mår! De är så ivriga att hävda sina rättigheter och sina yttrande- och åsiktsfriheter att de missar att även de med motsatta åsikter har samma rättigheter! Arma människor! De söker, men finner inte eftersom deras sökande har ett felställt sikte! Om vi inte har siktet väl inställt så missar vi målet. Poliserna och ordningsvakterna ser för övrigt inte ut att vara rustade med allt för stort tålamod. Vissa av dem borde inte varit i tjänst vid det aktuella tillfället.

Svara


jon Sat, 18 Jun 2016 20:32:15 +020

Nu är det viss skillnad på åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Här handlade det om yttrandefrihet och det är en inte helt enkel sak verkar det som. Som jag kan se var ordningsvakternas agerande helt korrekt. Vi kan utgå från att man hade tillstånd för att hålla möte och det ska man då få göra utan att bli störd eller få sitt möte saboterat. Jämför när högerextrema har ett möte som det sökt tillstånd till och det dyker upp motdemonstranter. Då försöker polisen köra iväg dem. Sen måste man kunna garantera säkerheten för de närvarande på mötet. det kunde man troligen inte i det fallet och man bad den som störde ordningen att avlägsna sig. Då han inte hörsammar det så gör han sig skyldig till ohörsamhet och kan gripas. Vill han kan han ansöka om ett eget möte och då har ingen annan rätt att förstöra mötet för honom. Dock innebär yttrandefrihet även ett ansvar. Man får inte kränka andra eller propagera för olaglig verksamhet. IS kan tillexempel inte hålla rekryteringsmöten. Man får inte kränka muslimer, kristna, judar eller etniska personer som grupp. Man får propagera för sitt eget men inte ge sig på andra..

Svara


madeleine Sat, 18 Jun 2016 20:44:07 +020

Svar till jon. Mannen gjorde rÄtt som is åfall störde ordningen. Även om lagen menar att han gjorde fel så ska vi gå emot allt sådant, vi behöver inte underordna oss vilka lagar som hälst om vi ska stå för Jesus tex, även om han inte var frälst, ja så agerade han så som vi kristna borde göra.

Svara


jon Sat, 18 Jun 2016 20:52:19 +020

Svar till madeleine.
....vi behöver inte underordna oss vilka lagar som hälst......
Och hur tänker du dig att samhället skulle se ut om människor börjar anse sig stå över lagen??

Svara


Christer F Sat, 18 Jun 2016 21:02:06 +020

Svar till jon. "Och hur tänker du dig att samhället skulle se ut om människor börjar anse sig stå över lagen?" Ungefär som idag. Det där är ju total anarki och killens enda "störning" var att hålla upp ett plakat. Dags att gå och sova. Jag har sett "framtiden"...

Svara


Karin Ström Sat, 18 Jun 2016 23:49:23 +020

Svar till jon. /Som jag kan se var ordningsvakternas agerande helt korrekt./ Jag anser att de tog till övervåld! Maktmissbruk med ett annat ord.

Svara


Johanna Sun, 19 Jun 2016 07:29:17 +020

Svar till Johan. Vi lever i en demokratur. Nät vänsterextrema stör möten kastar bengaler mm får de hållas så det är skillnad på folk och folk.

Svara


Johan Sun, 19 Jun 2016 10:00:38 +020

Svar till jon. Du har nog lite rätt ändå. Eftersom det fanns förordnade ordningsvakter på plats, så har de inte bara rätt till, utan ska upprätthålla ordningen på evenemanget. Jag ändrar mig. Jag tror inte längre att han hade laglig rätt att uttrycka sin åsikt där och då, eftersom där fanns förordnade ordningsvakter, och det han gjorde störde ordningen. Se'n kan jag och många andra tycka att det beror på hbtq-arna. Det som avgör det enligt lagen, som jag förstår den, är att det är hbtq-arnas evenemang. Sedan håller jag också med Karin Ström om "övervåld". De var helt klart onödigt brutala, vilket de ICKE har rätt till. Följande är vad Lagen (1980:578) om ordningsvakter säger:
"8 § För att verkställa en åtgärd får en ordningsvakt inte använda strängare medel än förhållandena kräver. Han bör i första hand söka vinna rättelse genom upplysningar och uppmaningar. När en ordningsvakt ingriper skall han se till att åtgärden inte väcker onödig uppmärksamhet eller orsakar större olägenhet än som är oundviklig med hänsyn till dess syfte."

Svara


Johan Sun, 19 Jun 2016 10:14:21 +020

Svar till Johanna. Som skrev:
"Vi lever i en demokratur."
Precis! Följande träffande citat brukar tillskrivas Voltaire:
"För att ta reda på vilka som verkligen härskar över ett samhälle, behöver du bara ställa dig denna fråga: Vem är det som jag inte får kritisera?"citat] I Sverige är det alltså hbtq, muslimer, massinvandringsförespråkare och jämställdhets-fanatiker / feminister, som härskar. Vilka fler ideologier och företrädare för dessa, är det man inte får kritisera.

Svara


Lasse Sun, 19 Jun 2016 10:19:35 +020

Svar till Karin Ström. En dag ska vi alla stå inför tronen.den dagen dömer Gud rättvist.mitt hopp är att han säger välkommen hem till mig men orolig för den dagen det är jag

Svara


Thomas Sun, 19 Jun 2016 11:32:28 +020

Pratade med några 11-åringar precis och budskapet de hjärntvättas med är tydligt. Homo - OK Hen - OK Islam - OK Burka - OK Allt sådant är ok för man väljer själv vilket kön man vill identifiera sig med, homosexualitet är kärlek, islam är allas rätt att tro som de vill och Burka är något som man väljar om man vill och viktigt, det finns inga kill eller tjejfärger mm mm... Gud - finns inte! Evolution - absolut fakta! Jesus - Haha! Heterosexualitet - nåt människan bara har hittat på. Allt får man tro på, men inte på traditionella värderingar, moral eller kristna normer. Suck.. Slutet är här.

Svara


jon Sun, 19 Jun 2016 11:49:31 +020

Svar till Johan.
..."övervåld". De var helt klart onödigt brutala, vilket de ICKE har rätt till.
Nu är det inte upp till oss att bedöma om det var övervåld eller inte. Vad jag såg så slog dom eller på annat sätt misshandlade honom inte. Det är lätt att sitta bredvid och tycka men inte lika enkelt då man är i situationens hetta. Självklart ska aldrig mer våld än nödvändigt användas men vi ska också ha respekt för dem som ska upprätthålla ordningen. Det är sekundsnabba beslut man ska ta och ett felaktigt beslut kan leda till oönskade konsekvenser.

Svara


jon Sun, 19 Jun 2016 11:53:11 +020

Svar till Johanna.
Nät vänsterextrema stör möten kastar bengaler mm får de hållas
Har du något exempel?? Vad jag vet så brukar polisen gå rätt hårt åt dessa. Dock är det många gånger mer organiserade motaktioner vilket gör ett ingripande mer svårhanterat. Det brukar inte sällan urarta men jag tror inte du kan anklaga polisen för att låta dem hållas. Det är nog önsketänkande från dig.

Svara


Johan Sun, 19 Jun 2016 13:52:09 +020

Svar till jon. Som skrev:
"Nu är det inte upp till oss att bedöma om det var övervåld eller inte."
Läste du inte vad lagen säger?
""8 § För att verkställa en åtgärd får en ordningsvakt inte använda strängare medel än förhållandena kräver. Han bör i första hand söka vinna rättelse genom upplysningar och uppmaningar. När en ordningsvakt ingriper skall han se till att åtgärden inte väcker onödig uppmärksamhet eller orsakar större olägenhet än som är oundviklig med hänsyn till dess syfte."
Vi dömer förvisso inte, men vi medborgare får naturligtvis ha en åsikt om vi tycker att de gått över gränsen eller inte. Vi har också möjlighet att försöka att driva det i domstol, om vi är övertygade om att de överträtt lagen. Jag tror kanske inte att de blir dömda, eller att det ens blir prövat, om man försöker i detta fallet, men bara för att det inte är vi som är domare i juridisk mening, så har vi självfallet rätt att själva göra en bedömning huruvida vi tycker att det vi sett gått över gränsen, eller inte! Jag tycker det ser ut som att de gick över gränsen och att de inte försökte tillräckligt med att först "söka vinna rättelse genom upplysningar och uppmaningar", när jag ser videon. Det är tyvärr inte ovanligt med ordningsvakter som är alltför snabba att ta till våld!

Svara


Lars-Erik Molin Sun, 19 Jun 2016 14:05:07 +020

Är det den nakna sanningen man censurerar?...

Svara


Jeanette Aldén Wijk Mon, 20 Jun 2016 05:49:42 +020

De lesbiska förnedrar sig själva, genom att gå barbröstade. Hur kan de tro, att de ska få någon respekt från allmänheten, när de går omkring, som om de äger hela världen? Och man kan ju undra...finns inte brottsrubriceringen: "Förargelseväckande beteende" kvar, i Svensk Lag? Det svenska samhället går mot sin undergång, och vi vet ju, att snart kommer Jesus på skyarna, för att hämta hem de som tillhör Honom ❤

Svara


Johanna Mon, 20 Jun 2016 07:38:16 +020

Svar till jon. Nej, inget önsketänkande (varför jag nu skulle vilja det ?). Det hände på "Folkets demonstration". Det var lite lugnare sist men de är mötessabotörer som tillåts störa våra talare och möten med skrik vuvuzelor. Jag vet pensionärer som inte vågat gå på demo pga rädsla. Detta är inte ok men inte förvånande med den polischef vi har. Tror du att polisen skulle tillåta dem störa sossarnas majtal på samma sätt. SD har nu blivit så stora men har även de tidigare haft problem med dessa mötessabotörer. Problemet är att polisen har "bakbundna händer", ledningen är problemet. De riskerar bli av med sina jobb om de opponerar sig.

Svara


Bengt Thu, 18 Oct 2018 11:41:48 +020

Poliserna kanske inte gillade Pride själva

Egentligen

Svara


Calle Thu, 18 Oct 2018 15:34:16 +020

Vakterna gjorde fel, eftersom dom i det skedet när dom omhändertog killen så hade han ingen skylt, den hade ju pride folket rivit sönder. Han stod ju där bara tyst och det har han rätt att göra ingen motdemonstration således.

Sedan kan tillägas att vänsteraktivister ofta stör andra gruppers möten, både högt och ljudligt, ordningsmakten ingriper då inte vad jag kan se för att avhysa dessa aktivister.

Svara


Bengt Thu, 18 Oct 2018 16:13:45 +020

Det är nog ändå rätt många som ogillar Pride egentligen

Kanske dom flesta

Svara


Niklas Jönsson Thu, 18 Oct 2018 19:54:44 +020

Slut med demokratin tyvärr,diktaturen tar över istället!

Svara


Bengt Thu, 18 Oct 2018 20:41:32 +020

Men dom som styr gillar pride

Svara


Kattis Thu, 18 Oct 2018 23:18:21 +020

Det var ifrån Kungsportplatsen i Göteborg! Känner igen min stad, här bor jag, är uppvuxen i Göteborg!

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 17, torsdag 25 april 2019 kl. 23:40

Jesus söker: Markus!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De som blev födda, inte av blod, inte heller av köttets vilja, inte heller av någon mans vilja, utan av Gud." - Joh 1:12-13

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
torsdag 25 april 2019 22:55

Bed att jag får ordning och reda i mitt liv det mesta har varit rörigt och ostabilt för mig bed jag får en fast punkt och trygghet i livet i fortsättningen.

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp