823 online! | Sidvisningar idag: 120 636 | Igår: 183 483 |

www.apg29.nu

Annons

Helvetet, uppryckandet och tungotal

Christer Åberg talar om helvetet, uppryckandet och tungotal.



submit to reddit
Skriv ut Mejla Skriv läsarmejl

SWISHA: 070 935 66 96 - DÅ STÖDER DU APG29!


Publicerat av Christer Åberg sändag 22 april 2018 18:03 | #helvetet #uppryckandet #tungotal #studio apg29 #christer åbergt | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS


30 kommentarer

Harriet Bouvin

Tungomålstal är känt från många kulturer, världen över och vi får väl kanske fråga oss varför det förhåller sig så, om vi nu ska betrakta det komma från Gud. Ämnet redogörs för närmare inom religionsvetenskapen. Svensk uppslagsbok har definierat tungotal som abnorma sinnestillstånd och det vet jag inte om jag vill hålla med om. Mina erfarenheter är att det kan växla. Så då påminner nog tungotalet mer om definitionen i Nationalencyklopedin, dvs ett "automatiskt tal med huvudsakligen obegripliga ord".

Svara -   - 22/4-18 23:00 -


Tomas N

Svar till Harriet Bouvin.

Du menar alltså att om bibelns undervisning och praktisk erfarenhet samstämmer i att tungotalet är något som bygger upp den enskilde och även i grupp och att det uppmuntras till att få och praktisera denna andliga gåva,så skall trots allt detta även prövas vetenskapligt och utifrån en kritisk ganskning?

Vetenskapen har inte svaren på det övernaturliga.. Tungotalet skall bedömas efter bibelns instruktioner och man skall ge akt på kyrklig erfarenhet. T ex på perioder där det lyfts uppför mycket i fokus eller perioder där man kväver tungotalet för man tror att allt måste uttydas.

Och har man dåliga erfarenheter från dålig praxis i en församling så riskerar man att applicera sina erfarenheter på ett sätt som river ned och hindrar en god och uppbygglig atmosfär /kultur av tro för andra

Församlingen är en fantastiskt gemenskap i sin grunddesign och ett vasst vapen för att utbreda Guds rike. Våra och andras felaktigheter får vi lämna bakom oss och sträva efter det Gud har bestämt och förberett

Svara -   - 22/4-18 23:17 -


Bengt

Någon felfri församling kommer aldrig att

Finnas

Ingen kommer att hitta en sådan

Tyvärr har detta med att församlingen är

En familj glömts bort till stor del

Den har blivit mer av en förening bara

Svara -   - 23/4-18 08:39 -


Sam G Ö

Svar till Bengt.

Det där med en "felfri församling" håller jag med dig Bengt och skulle det vara så väl att någon av oss skulle finna en sådan, är den inte längre felfri när någon av oss har anslutits till den!!!!

Svara -   - 23/4-18 09:31 -


Harriet Bouvin

Svar till Tomas N.

Egentligen blir du så ointressant att kommentera, eftersom du inte läser igenom det skrivna ordentligt o därför drar för snabba växlar.

Svara -   - 23/4-18 18:26 -


Harriet Bouvin

Svar till Tomas N.

Jag har nämligen ingenstans här skrivit att "Jag menar" - det är DIN egen slutsats.

*

Svara -   - 23/4-18 18:27 -


Harriet Bouvin

Jag tror att det som människor kallar för övernaturligt, det är av Gud skapade fullt naturliga företeelser, i naturen o biologiskt. När människor närmar sig döden upplever de ofta ljus de närmar sig som i en tunnel o det är visat, "vetenskapligt" att detta orsakas av ögats konstruktion.
Eller tror du att Gud är ett hokus pokus-fenomen, gode broder ?
*

Svara -   - 23/4-18 18:32 -


Katrina

Svar till Harriet Bouvin.

det där att de upplever ljus när man närmar sig döden är ju fint och kärlekfullt tänkt konstruktion av Skaparen

Frid var med dig Harriet

Svara -   - 23/4-18 19:11 -


Tomas N

Svar till Harriet Bouvin.

Man kan formulera sig på många sätt när det gäller beskrivning av den övernaturliga världen. Alla som tror på ,känner och vandrar med Gud och har bibelkunskap vet att Guds rike är ett övernaturligt rike. Allt som har med tro,frälsning och mirakel att göra är övernaturligt. Vi vet också att de onda makterna opererar i det övernaturliga.

Att påverkas av det övernaturliga vare sig det är betryck av mörkret eller frid ,kraft och glädje från Gud verkar i det övernaturliga ,men påverkar det naturliga ,vår kropp och sådant som är mätbart. . Många har också erfarit att vetenskapen och modern läkekonst inte kan lösa människans problem. Hur många vittnesbörder finns inte från läkare som konstaterar mirakel,som de inte själva kunde förklara.

Eftersom du är känd här så bemöter jag inte dig som en sökare /ateist eller kritiker till kristen tro. De har inte makten eller möjligheten att påverka troende människors vandring och förståelse om saker. Men det har du eftersom du är en sorts troende efter vad vi läst tidigare.

Men att vara troende och förneka och ständigt söka att dissekera och på något sätt förminska eller omintetgöra det övernaturliga är egentligen en omöjlig kombination.

Att ha den sortens tro där man inte tar med dt övernaturliga är fel och om man lär ut det till andra,så hindrar man människor till att växa i tro .

Tungotalet är en gåva som Gud vill att vi skall använda. Omvändelse ,frälsning ,Gudsfruktan och kärlek till människor är centralt i kristen tro,men tecken under och kraftgärningar är också väldigt viktigt.

Läs apostlagärningarna.

I övrigt så kan man välja att tro på Bibelns Gud och Jesus frälsaren eller så slipper man helt och hållet

Svara -   - 23/4-18 19:14 -


Mikael W

Svar till Harriet Bouvin.

Hej Harriet

Jag tror att det som människor kallar för övernaturligt, det är av Gud skapade fullt naturliga företeelser, i naturen o biologiskt. När människor närmar sig döden upplever de ofta ljus de närmar sig som i en tunnel o det är visat, "vetenskapligt" att detta orsakas av ögats konstruktion.

En intressant frågeställning som du nämner Harriet. Miljontals människor har ju upplevt en "nära döden upplevelse", där många även upplever att dem lämnar sin kropp och ser sig själv ligga på operationsbordet.

Blodflödet, och därmed syret till hjärnan har stängts av och hjärnan är inte längre aktiv, så hur kan en medvetslös person ha ett medvetande (och ett minne)? Även hjärnans syncentrum påverkas naturligtvis också av syrebristen och bör vara inaktivt hos någon med t.ex hjärtstillestånd. Varför får exempelvis inte en person med svår astma en liknande upplevelse av tunnelseende/ljus?

Hur kan dessa upplevelser framkallas och minnas av hjärnan när hjärnan är fullständigt avstängd?

Handlar det bara om vetenskap eller finns det någon högre tanke bakom dessa vittnesbörd?

Svara -   - 24/4-18 10:03 -


BrorK

Eftersom du säger (helt rktigt) att vi ska ha vår blick på Jesus. varför skulle vi då "ryckas upp" om vi ännu inte är döda när Han ändå är påväg ner till jorden? Då är det ju inte så enkelt längre, tvärtom så blir det jättekrångligt.

Svara -   - 25/4-18 18:43 -


BrorK

Svar till BrorK.

Enklast är väl att bara konstatera att Jesus en dag kommer tillbaka till jorden. Antingen lever vi då eller så är vi redan med Honom.

Svara -   - 25/4-18 19:06 -


Leif Boman

Svar till BrorK.

Eftersom du säger (helt rktigt) att vi ska ha vår blick på Jesus. varför skulle vi då "ryckas upp" om vi ännu inte är döda när Han ändå är påväg ner till jorden? Då är det ju inte så enkelt längre, tvärtom så blir det jättekrångligt.

När uppryckandet sker så skall vi till bröllopsfesten, den är med mycket stor säkerhet inte här nere på jorden....
Och jag hörde liksom rösten från en stor skara, som bruset av väldiga vatten och dånet av kraftig åska, och de sade: "Halleluja! Herren vår Gud den Allsmäktige är nu kung. Låt oss glädjas och jubla och ge honom äran, för Lammets bröllop har kommit och hans brud har gjort sig redo. Skinande rent linne har hon fått att klä sig i." Linnet är de heligas rättfärdighet . Och ängeln sade till mig: "Skriv! Saliga är de som är bjudna till Lammets bröllopsmåltid." Och han tillade: "Dessa Guds ord är sanna."

(Joh Uppenbarelseboken 19:6‭-‬9)

Svara -   - 25/4-18 20:42 -


BrorK

Svar till Leif Boman.

Tack för ditt svar, Leif! Men, det står ju ingenting om något uppryckande i Upp 19, inte heller i de omkringliggande kapitlen. Faktum är att jag inte känner till att det står någonting alls om ett "uppryckande" i hela Uppenbarelseboken.

Svara -   - 25/4-18 20:57 -


Leif Boman

Svar till BrorK.

Och de hörde en stark röst från himlen som sade till dem: "Kom hit upp!" Och de steg upp till himlen i ett moln, och deras fiender såg dem.

(Joh Uppenbarelseboken 11:12)

Detta är visserligen från några tidigare kapitel, men jag är inte alls förvånad om detta uppryckande har samband med både det jag tidigare skrev och även med 1 Tessalonikerbrevets uppryckande...

Svara -   - 25/4-18 22:30 -


BrorK

Svar till Leif Boman.

Fast Upp 11:12 avser ju de två vittnena och de är döda men uppstod igen. Visserligen representerar vittnena troligast oss kristna som dödas för vår tros skull, men Christer menar att vi ska "ryckas upp" och möte Jesus i himlen, levande, inte döda. Dessutom, 1 Thess 4 avser ju de dödas återuppståndelse och inget annat.

Varför ska vi försöka skapa en doktrin över några få versers tvetydighet?

Svara -   - 25/4-18 23:50 -


Leif Boman

Svar till BrorK.

Det handlar om många förebilder och en röd tråd ända sedan Bibelns början till slut och inte endast över några få versers tvetydighet.

Hanok blev bortryckt levande, Noa och även Lot kan ses som förebilder, Elia blev upptagen och bortryckt levande, Jesus Själv gick före och visade vägen när Han helt plötsligt av lärjungarna sågs försvinna upp bland molnen, och så har vi det kända stället där Paulus oerhört tydligt berättar om uppryckandet, plus det där nu då i Uppenbarelseboken som också berättar om ett uppryckande även om det kanhända inte måste vara exakt samma uppryckande i just det fallet, men ... Alltså, många ställen finns ändock som berättar om att även Bruden skall få vara med om detta skeende en dag alldeles snart Bror...Christer har inte fel i detta. Sen exakt när och hur det får vi se, men, att det kommer ske, den saken tror jag mycket övertygande om med just den tro Hebreerbrevets 11;te kapitel berättar om...Det handlar om tro...

Jesu frid....

Svara -   - 26/4-18 07:35 -


BrorK

Svar till Leif Boman.

Sen när började vi följa Christer istället för Skriften? Låter det inte mer som en sekt?

Varje Biblisk doktrin måste basera sig på klara Skriftställen, så har det alltid varit. Att läsa in uppfattningar i Skriften är inte den väg vi bör gå om vi ska kunna behålla en sund lära.

Som jag skrev ovan, enklast är att vi bara accepterar att en dag så kommer Jesus tillbaka. Vi kan förstå att tiden är nära genom de tecken som Jesus gav oss.

Nåd och frid.

Svara -   - 26/4-18 08:11 -


Leif Boman

Svar till BrorK.

Jag gav dig endast exempel från SKRIFTEN och inte alls från Christer...Det enda jag menar om Christer var att han också tror på Guds Ord om ett uppryckande av Bruden såsom också jag gör...

Skulle inte Hanok, Noa, Lot, Jesus och Paulus m.fl vara från Skriften?

Svara -   - 26/4-18 10:07 -


Harriet Bouvin

Svar till Katrina.

Tack för vänliga ord där, Katarina och detsamma önskar jag till dig.

*

Svara -   - 26/4-18 11:51 -


Harriet Bouvin

Svar till Tomas N.

Tyvärr missförstår du upprepat här, Tomas N eller så är du kanske inte bokstavstroende.

Det står nämligen skrivet, att vår tro är en förvissning om det som vi ännu inte ser, därför att här så ser vi allt dunkelt som i en spegel - ja, för dåtidens speglar var ju inte fullt så klara som de är idag. Det är alltså inte fråga om ngt som vi - som du säger - "vet".

Själv baserar jag min gudsrelation på daglig bön o skriftläsning. Vad du sedan anser om min person förändrar inte den relationen, bästa broder.

*

Svara -   - 26/4-18 12:04 -


Harriet Bouvin

Svar till Mikael W.

Ja du har rätt i det, Mikael W, att många människor har upplevt att de lämnar sin kropp och ser sig själv ligga på operationsbordet MEN,

var någonstans skulle jag då ha skrivit att det "bara" handlar om vetenskap ?

Jag skrev att jag tror att det är "av Gud - jag upprepar: av Gud - skapade fullt naturliga företeelser". Oc det var så jag skrev, eller hur?

Jag tror inte på ngt hokus pokus i ngt enda sammanhang. Gud är logisk.

Du har bara inte förstått att jag delar din uppfattning.

Svara -   - 26/4-18 12:13 -


Harriet Bouvin

Svar till BrorK.

Människor har ofta behov av trygghet o vill därför inte sällan utöva en form av kontroll.

Av samma orsak torde vi vilja spekulera in i minsta detalj huruvida det eller det kommer att hända, är min uppfattning.

Svara -   - 26/4-18 12:17 -


Harriet Bouvin

Jaha men står det inte skrivet då, att den ene håller sig till Stefanus o den andre till C nånting, vad han nu hette- OCH - "så bör det icke vara mina bröder", säger Paulus.

För om det nu ska vara så noga att följa Bibeln i precis allting, varför skulle detta Skriftens ord i så fall gälla mindre ?

Det känns här inne som om några särskilt ger sig på en viss person o man kritiserar honom för HANS uppfattning.

Att några har behovet av att "följa" Christer som sin andlige ledare påminner mig om mina år i City Pingstförsamling, från 14 års ålder. Stanley var min stora förebild o som jag urskiljningslöst trodde på ordagrant i precis allt. För hade han anlänt till predikostolen o förkunnat att han hade fått uppenbarelsen att Bibeln är lögn, ja då hade jag trott honom.

*

Svara -   - 26/4-18 12:29 -


Harriet Bouvin

Svar till BrorK.

Ang vad vår tro vore värd, om vi alla började tolka in våra egna idéer i Skrifterna, så har det dessutom alltid gått att tjäna pengar på allt. Idag kan frikyrklig undervisning i Ordet kosta en bra slant, om bara förkunnaren har rätt namn.

*

Svara -   - 26/4-18 12:37 -


Leif Boman

Svar till BrorK.

Hur kan du påstå att detta är Darwins ord?

Därefter ska vi som lever och är kvar ryckas upp bland skyar tillsammans med dem för att möta Herren i rymden. Och så ska vi alltid vara hos Herren. Trösta därför varandra med dessa ord.

(Första Tessalonikerbrevet 4:17‭-‬18)

Svara -   - 26/4-18 14:19 -


Tomas N

Svar till Harriet Bouvin.

Nej inte alls. Utan någon ambition eller vilja att vara personlig så ser jag varåt du vill gå i ditt resonemang. Men det övernaturliga livet är livsnödvändigt om man vill vara kristen och därför så är det så bakvänt och missguidat att försöka beräkna och bevisa det övernaturliga om man inte först söker få ta del av och leva i det övernaturliga.

Först när man lever i det övernaturliga och förstår kopplingen mellan tron,relationen med Gud och den Helige ande kan det KANSKE vara till nytta för vissa att fördjupa sig i hur det fungerar fysiologiskt.

Om inte kristi församling vandrar i den Helige andes kraft,så kommer den inte klara sig eller bära någon frukt.

För att ge en liknelse. På engelska (KJV) säge det an" evil heart of unbelief" och att spejarna (förutom Josua och Caleb ) gav en "evil report" om möjligheterna att inta landet för Israels folk.

Bibeln kallar inte dessa människor för onda,men likafullt så blir det ondska ändå när man som Jesus säger inte är med Honom utan emot och inte samlar utan skingrar-

Det är alltså ganska enkelt. Oavsett hur medveten man är om ens gärningar,så jobbar man för Gud eller emot Gud

Jag hoppas och ber att du och alla andra väljer rätt i detta,så att slutet blir bra. ds nåd är utgiven för alla,men vi får välja själva vilken väg vi skall gå i stort och smått

Svara -   - 26/4-18 23:46 -


Mikael W

Svar till Harriet Bouvin.

var någonstans skulle jag då ha skrivit att det "bara" handlar om vetenskap ?

Jag syftade på den stora vetenskapliga studien AWARE, som jag förmodar att du känner till, och som utförs på ett stort antal sjukhus runtom Europa/Amerika. I den här studien intervjuar man tusentals människor som haft hjärtstillestånd för att dokumentera "nära döden upplevelser". Man har även satt upp bilder uppe i taken på sjukhusen, som enbart någon som lämnat sin kropp kan se.

Svara -   - 27/4-18 07:56 -


Leif Boman

Svar till BrorK.

Hur kan du påstå att detta är Darwins ord?

Här sa jag fel, Darbys ord skulle det stått...
Rätt skall vara rätt...
Att kristna levande skall tas bort från denna jord har Paulus skrivit, alltså ingen lära från Darby utan en helt och hållet Biblisk lära, eller hur!
Låt oss nu läsa en gång till så att vi verkligen kan se med våra egna ögon och så sudda bort andra villoläror:
Därefter ska vi som lever och är kvar ryckas upp bland skyar tillsammans med dem för att möta Herren i rymden. Och så ska vi alltid vara hos Herren. Trösta därför varandra med dessa ord.

(Första Tessalonikerbrevet 4:17‭-‬18)

Här står det alltså mycket tydligt i Bibelns Skrift att vi som "LEVER" skall tas bort härifrån och möta Herren ovan där någonstans en dag.... Vi skall t.o.m, trösta oss med dessa ord!

Så förkasta inte dessa Bibelns Ord utan låt dig tröstas med dem....mvh Leif....

Svara -   - 27/4-18 08:43 -


Harriet Bouvin

Svar till Mikael W.

Mikael W
Jag har ju redan meddelat att jag delar din uppfattning, att många människor har haft den upplevelsen.
Kanske du inte är så noga när du läser kommentarer du får.
Jag avslutar därför den här diskussionen med dig. Ha det gott!
*

Svara -   - 29/4-18 03:27 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



När sker uppryckandet och Jesu återkomst?

Christer Åberg talar om när uppryckandet och Jesu återkomst sker enligt bibeln.

13

Läs allt!


Se upp för göken

Text och bilder av Reine Jonsson 

Gökungen matas av ängspipelärkan - Se upp för göken

En vuxen ängspipelärka matar en gökunge. 

När gökägget har kläckts ut knuffar gökungen ut de stackars små lärkungarna och gökungen blir därefter envåldshärskare och ensam om lärkparets gunst. Där efter blir han bara mer och mer tuffare i boet mot sina fosterföräldrar och stressar paret ideligen med sitt tiggande efter mera mat.

2

Läs allt!


Prideflaggorna i Göteborg togs ner för islam

Nancy Ajram

Bild från Youtube på Nancy Ajram. 

När den arabiska superstjärnan Nancy Ajram kom till Göteborg monterades pride-flaggorna ner. Eftersom hon uppträder till 99 procent i den muslimska världen!

19

Läs allt!


Här är nya barnkalas-trenden som får hela nätet att koka

Läsarmejl av Kattis 

Målad häst

Bild: Facebook. 

Dessa ungar behöver får höra om talas om att Jesus kan bara finna den tron i deras liv! Än kleta ner hela Ponnyn med olika Pride färger! 

7

Läs allt!


Till de kvarlämnade

Du har blivit kvarlämnad! Du undrar vad det är som hänt!I går kväll – eller i morse, eller senare på dagen, beroende på var du bor – inträffade en egendomlig, oväntade händelse. Runt hela världen har tusentals människor på ett mystiskt sätt försvunnit. Kanske någon i din egen familj saknas. Andra av dina vänner, som var kristna, kan man inte heller träffa på. Vart har de tagit vägen? Vad betyder detta? Vad skall ske i framtiden? Vad skall du ta dig till? 

13

Läs allt!


Christer Åberg intervjuar Karin Hansson Lindgren från Kristna Värdepartiet

Gäst i Apg29! Christer Åberg intervjuar Karin Hansson Lindgren från Kristna Värdepartiet.

24

Läs allt!


Matteus, Markus och Lukas samstämmighet om församlandet

Läsarmejl av nils 

Har vi bortsett från Matteus, Markus och Lukas samstämmighet om församlandet?

38

Läs allt!


Missionärsuppdrag i Filippinerna i september

Läsarmejl av Jörgen Milton 

När jag för sex år sedan första gången besökte Ati-folket Filippinerna kunde jag inte ana den kärlek jag skulle få till dessa människor. 

2

Läs allt!


Gud har skapat människan till att vara människa

Människan är en människa och ingenting annat än en människa

1 Mos 1:27: "Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem."

1

Läs allt!


Människa, du är ingen gris!

Kommentar av Katrina 

Människa, du är ingen gris!

Bild: Aftonbladet. 

Människan härstammar från gris, det måste vara sant för det står i Aftonbladet.

4

Läs allt!


En föraning till vedermödan

Av Mikael Walfridsson 

Solur i sanden

När vi talar om födslovåndor, är det egentligen en förberedelse och en varsel till det som uppenbarelseboken förutser. 

5

Läs allt!


Gud har skapat människan, men människan gjorde sig själv till en apa

Människan gjorde sig till apa

36

Läs allt!


Bilbränder, Mr Spock, Runar Sögaard med Jimmie Åkesson på väckelsemöte

Apg29 med Christer Åberg. Bilbränderna, Tionde, Mr Spocks hemliga tecken och Runar Sögaard bjuder in till väckelsemöte med Jimmie Åkesson.

17

Läs allt!


Bolmsöfestivalen 2018 med Lindbergarna

Bolmsöfestivalen 2018

0

Läs allt!


100 bilar brann i flera städer - terrorbrott

Bilbränder i Göteborg

Frölunda torg i Göteborg på måndagskvällen. Bild: Zagros Hama. 

Bilar sattes i brand på flera ställen i Göteborgsområdet, men även i Trollhättan, Lysekil och Falkenberg. Cirka 100 bilar har brunnit i regionen.

83

Läs allt!


Pride bejakar våld, sadism och droger

Hundar i Pride

Pride bejakar våld och sadism, och man uppmanar besökarna: ”Njut av närhet och distans, ömhet och sadism, estetik och dominans.”

21

Läs allt!


Annons


Med evig kärlek - Christer Åberg

En mycket viktig video med Christer Åberg där han talar om Guds eviga kärlek och hans förblivande nåd!

4

Läs allt!


Ingvar Harknäs syn om eldsvågen

Läsarmejl av nils 

Vulkan - lava

"Men de himlar och den jord som nu finnas de hava i kraft av samma ord blivit sparade åt eld, och de sparas nu till domens dag då de ogudaktiga människorna skola förgås. " 2 Pet. 3:7.

30

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 33, söndag 19 augusti 2018 kl. 13:12

Jesus söker: Magnus, Måns!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Ramadan 2018

Så här många muslimska attentat och mord har det skett hittills under Ramadan 2018.


Varför ska man gifta sig?

Varför aka man gifta sig?

Varför ska man gifta sig? Är det för att kunna ha sex eller finns det något större syfte?

15

Läs allt!


Senaste kommentarer


Hund fick paket - var tvungen att skriva under och legitimera sig

En hund fick ett paket från Postnord

Bild:Aftonbladet. 

Hunden Chaya fick ett paket på posten från England. Men för att få ut paketet var hunden själv tvungen att hämta det, legitimera sig och skriva under med sin tass som hade blivit färgad med en stämpeldyna.

30

Läs allt!


Christer Åberg ryter till om Helvetet

Christer Åberg ryter till om Helvetet. Och förklarar även en viktig sak om Himlen.

38

Läs allt!


Fem uppfyllda profetior som pekar på Jesu tillkommelse

Av Mikael Walfridsson 

Israels flagga

När det gäller ändetiden, så lyser det profetiska ordet klart på den profetiska himlen. När vi ser dessa profetiors uppfyllande, gör det att vi kan känna och förstå tiden, och veta att vi lever i den tid där vi kan förvänta Jesu återkomst och början på Jakobs nöd.

17

Läs allt!


Människa, du är ingen katt!

Katt

För några år sedan såg jag på Aftonbladets webb-tv en ung kvinna som trodde att hon var en katt. 

10

Läs allt!


Vänd inte åter till Sodom

Sodom och Gomorra

Lot blev räddad från syndens stad Sodom då han fördes bort av krigshärar. Men efter att Abram har gripit in och befriat Lot och hans familj och folket så återvände de till syndens stad. Min vän: Du ska inte vända åter till Sodom efter att du har blivit frälst. 

21

Läs allt!


Dödsskjutningar i Sverige

Dödsskjutningar i Sverige

Hittade den här statistiken på Facebook om antal dödsskjutningar i Sverige från 2006 till 2017. Det har ökats drastiskt!

24

Läs allt!


Chockvärmen - Det brinner i luften

Idag när jag steg ut från min svala lägenhet blev jag chockad. Vilken värme som slog mot mig! Trots att det blåser så var det som att det brann i luften. 

27

Läs allt!


Katastrofal kursändring - Del 10

Av Holger Nilsson 

Uppryckandet

Detta är en avslutande artikel i denna serie om kursändringen som skett på eskatologins område.

6

Läs allt!


Bok som avslöjar katolska kyrkan passar inte in i Livets Ords katolskt influerade bokhandel

Läsarmejl av Pelle Lind 

Inga andra gudar av Per-Arne Imsen

Livets Ords bokhandel tar inte emot Per-Arne Imsens bästsäljande bok som avslöjar katolska kyrkan. 

Boken ”Inga andra gudar” har sålts mer än jag hade kunnat drömma om. Första upplagan håller nu på att ta slut. 

39

Läs allt!


Vem kommer med i uppryckandet?

Av Mikael Walfridsson 

Vem kommer med i uppryckandet?

På samma sätt som när vi talar om olika tidpunkt för uppryckandet, så finns det också olika syn på själva deltagande i uppryckandet. Där finns det olika syn på vem som egentligen får följa med när Jesus kommer tillbaka för att hämta sin församling. Det finns två olika tolkningar, där vi skiljer på delvis (partiell) och en fulltalig bortryckande.

8

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt

STÖD APG29

Du kan ge på tre olika sätt:

  • Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4
  • Swish: 070 935 66 96
  • Paypal

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 435 753 087 sidvisningar på Apg29!

Apg29 har just nu 16 778 bloggartiklar, 87 317 kommentarer och 57 656 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab | SoundCloud

TA EMOT JESUS!

↑ Upp