1 483 online! | Sidvisningar idag: 17 888 | Igår: 371 691 |

www.apg29.nu

Annons


Osårbar?


Menyn är högst upp till vänster!
Prenumerera gratis på Apg29:s nyhetsmejl:

Holger Nilsson om det ryska hotet

Kjell Gustavsson intervjuar Holger Nilsson om hans syn på det ryska hotet mot Sverige.


Skriv ut Bädda in Mejla


Publicerat av Christer Åberg onsdag 13 december 2017 14:02 | #ryssland #krig #sverige #profetiskt #holger+nilsson | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


48 kommentarer

BrorK

Holger!

A. Fast den sk "ubåten" 2014 var ju ingen ubåt, vilket vem som helst, förutom marinen förstås, kunde konstatera när man såg bilden i MSM.

B. Ingen köper kartor längre, Holger, när alla redan har millimeterupplösning från satelliter.

C. Det är MSM och försvarsmakten som tjatar om "Hotet från Ryssland", men var och en som rör sig bland folk kan konstatera att ryssarna redan finns i alla större städer.

Varför ska vi vara rädda för ryssarna och inte alla andra tvåhundra folkslag som redan finns i sverje och blir fler och fler?!

Svara -   - 13/12-17 17:13 -


Kalle

Svar till BrorK.

Ja, ska utvecklingen fortsätta som nu är det inte långt kvar till att en eventuell rysk invasion skulle vara att betrakta som en räddningsaktion.

Svara -   - 13/12-17 18:02 -


BrorK

Svar till Kalle.

:)

Svara -   - 13/12-17 18:11 -


Kalle

Svar till BrorK.

tyvärr inget att smila åt. ☹

Svara -   - 13/12-17 18:32 -


BrorK

Svar till Kalle.

Nej, verkligen inte! Guds dom har redan fallit över landet och inte ens de kristna har förstått det. Men, kanske kan vi rädda några innan Antikrists politiska system är implementerat till fullo. sverje kommer med all sannolikhet bli det första landet i världen där hans system går i drift.

Om två genrationer kommer alla spår av det gamla Sverige vara borta!

Svara -   - 13/12-17 18:53 -


Leif Svensson

Hotet emot sverige kommer snarare inifrån,ett starkt växande islam med många islamister som härbärgar landet.Vi kommer snart att ha moskeer i alla större städer och sharialagar.Och vi vet att här bor 1000 tals IS sympatisörer och unga arga män med islam som förebild.När de söker sina rötter lockas farlig islamistjihadism fram.

Sverige verkar också vara ett försöksland för Illum det kontantlösa systemet för köp o sälj.även på andra områden en påtvingad sk mångkultur där en massa konstiga o farliga värderingar förekommer.Gäng-överfallsvåldtäkter i mängder, knivskärningar,skottlossningar.pyromanbränder och grova kriminella grupperingars framfart i större städer har gjort landet otryggt.

Det är inte Putin som står för storglobelisternas drömmar om världshärravälde.Inte därifrån kommer tankarna på ett kontantlöst RFIDstyrt 666 system för köp o sälj.

vi ser nu också hur tex liberalerna o andra vill och är för ökat EU federalt styre.Vad kommer härnäst ? Ryssland är inte den kommunist-stalinistiska diktatur längre,vi fruktade för 30-40-50 år sedan.visserligen är de militärt oerhört starka .

Svara -   - 13/12-17 22:40 -


Kalle

Svar till Leif Svensson.

Precis, Ryssland är snarare globalisternas fiende nummer ett. Men sen gör det dom lite farliga då det är fult spel dom drabbas av och då måste dom sätta hårt mot hårt. Ukraina kom i kläm mellan USAs fulspel och Rysslands motreaktioner t ex.

Svara -   - 13/12-17 23:42 -


David Ström

Vill Gud använda Ryssland till att anfalla sin omvärld så får han nog först byta ut Vladimir Putin. Han har sett ett NATO som kommer allt närmare med militärbaser runt Rysslands gräns. Han undrade varför CIA fanns i Georgien och ställde till med ofog. Även i Ukraina faktiskt, men det talas det tyst om eller inte alls..Resultatet har i alla fall blivit att Ryssland gjort tekniksprång när det gäller missiler från tex stridsvagnar. Personligen så anser jag nog att Sveriges säkerhetspolitik och relation med Ryssland är den största risken. Vi handlar gärna med Kina. Är de ett mindre hot mot världsfreden?

Svara -   - 14/12-17 04:14 -


Andy

Jag tror hotet kommer från Skåne och de kommer invadera Stockholm och säga "Stop nu här!" . Skåne håller på att gå under på grund av felaktig integrationspolitik som håller på att förstöra hela vackra Skåneland. Skåne blöder av islamisering av landskapet, på visa platser utövar man sharialagar. Jag ser Skåne mitt vackra landskap förstöras av att man inte förstår islams sataniska krafter.

Svara -   - 14/12-17 07:34 -


Arne Strand.

Ryssland och Domen över Sverige.(Med Kommentarer)http://mxp.blogg.se/2014/june/ryssland-och-domen-over-sverige-2.html

Arne Strand.

Svara -   - 14/12-17 07:39 -


Torbjörn Lundkvist

Det största hotet mot Sverige är islamismen inte Ryssland!

Svara -   - 14/12-17 14:12 -


bengt

men islamismen kan minskas

Svara -   - 14/12-17 17:08 -


Lena Henricson

Svar till Bengt

Ja, för varje muslim,som får en levande tro på Jesus,och det är många,minskas ju islamismen.

Svara -   - 14/12-17 22:57 -


Kaj Östholm

Kära vänner, om Ryssland anfaller oss eller bara ockuperar oss, så beror det på de kristnas slöhet i landet. Vi är satta här som medarbetare till Kristus. Han har hälsat oss att vi skall göra samma gärningar som Han gjorde, för Han går till Fadern. Joh 14:12 Vi, ja de flesta av oss håller på med allt annat än Jesu gärningar.

Många lever dessutom i synder, som kommer att leda till att de blir kvar här, då uppryckandet kommer. Avlider de innan denna stund, så blir det inget evigt liv i Himmelen med Jesus i alla fall.

Vi vet kära vänner av läsningar i Gamla Testamentet att varje gång som Israels folk gick syndens vägar i stället för den väg som herren utstakat för sitt folk så blev de anfallna av främmande trupper. De blev oftast illa skadade innan de omvände sig och bad om förlåtelse och gjorde bättring.

Här finner vi nu svenska folket som vänt Vår Herre och Rådgivare ryggen. Ja de har dessutom lyckats få många av oss kristna med i förfallet ! Jesus har full koll på läget och kommer att tillåta ryssarna att få griller i huvudet, så att de vill ockuperar Sverige.

Vi har två starka profetiska hälsningar på denna situation. Vi har dessutom en mängd pålitliga och ärliga kristna, som har fått upprepade drömmar om denna invasion.

Det ena budskapet härrör sig från Västerås där en mycket balanserad och aktad kristen Ingvar Harknäs fått se en syn från Herren där en krigssituation omtalas för Sverige. Det står inte omnämnt att det är med Ryssland.

Den andra synen är från Valdres i Norge. Synen som den 90-åriga kvinnan berättade för Emanuel Minos 1968 i Valdres i Norge om vår närmaste framtid !Där beskrivs ett tredje världskrig. Kan ryssen behöva Sverige som mellanstation i det kriget ?

Svara -   - 14/12-17 23:33 -


Arne Strand.

Svar till Arne Strand..

En Kristortodox Vän till mig har i syn och uppenbarelse sett att -

" Frankrike och Storbritannien kommer att Anfalla/Invadera Skandinaviska Halvön".

Den enda Hjälp Sverige i så fall kan få är från Ryssland.

Ryssland är inte Sveriges Fiende.

Arne Strand.

Svara -   - 15/12-17 01:01 -


Andy

Svar till Arne Strand..

Hej Arne

Det är desto fler som har fått syner och uppenbarelser om att Ryssland kommer anfalla Skandinavinen och Baltikum. Ryssland har till och med övat invasionsövningar för det här, och det är skillnad på att öva invasion än att ha vanlig militär övning. Men ingen av oss kan sia om framtiden. Vad som sker ligger i Guds händer. Däremot förstår jag att Guds vrede villar över den här nationen på grund av deras handlande med Israel och alla aborter som pågår i vårt land. Och Ryssland är tyvärr inte den snälla björnen som du tror. En dag kommer världen att se hur Björnen vaknar till liv.

Svara -   - 15/12-17 06:57 -


BrorK

Svar till Arne Strand..

Arne, det behövs ingen uppenbarelse från Gud för att se Natotrupper på svensk mark, det räcker med att öppna tidningen och läsa om hur Natos soldater invasionstränar på Gotland och i Södermanland.

Att vi skulle få hjälp från Ryssland är knappast troligt, vi får nog stå vårt eget kast.

Svara -   - 15/12-17 09:51 -


Arne Strand.

Svar till Andy .

Till Andy. Jag citerar dig -

"Det är desto fler som har fått syner och uppenbarelser om att Ryssland kommer anfalla Skandinavinen och Baltikum" Slut Citat.

För skulle man kalla dessa Syner och Uppenbarelser för - LÖGNSYNER.

Vi har ju ett klassiskt exempel på detta i Birger Olssons syner om ett SOVJETISKT ANFALL PÅ SVERIGE PÅ 50.TALET.

Dock ligger det till på detta Vis -

Alla Nationer/Stater harBland Militärer något som kallas för - OPERATIV MILITÄR PLANLÄGGNING - .Detta handlar om vilka Militära Planer man Har i Förväg ,

för Möjliga FRAMTIDA Scenarior som man kan anta.

Man planlägger för vad man TROR SKULLE KUNNA KOMMA ATT HÄNDA.

Birger Olsons Syn på 50-talet handlade just om detta,sammalunda de syner och Uppenbarelser du ORDAR OM.(Dessa Syner var alltså inte Falska i och för sig),Synerna och Uppenbarelserna handlade om vad som skulle SKETT,om dessa Militära Planer sattes i Verket Precis när Synerna och Uppenbarelserna kom,de var alltså inte Bestämda att Inträffa.

Självklart måste RYSSLAND PLANLÄGGA MOT SVERIGE I FÖRVÄG

FÖR OM SVERIGE KULLE STÄLLA SIG PÅ VÄSTVÄRLDENS SIDA

I KORTHET.

Arne Strand.

Svara -   - 15/12-17 14:29 -


Arne Strand.

Svar till BrorK.

Det ligger fullständig i Rysslands Nationella Intresse att komma till vår Hjälp om vi skulle anfallas av EUs Frankrike och Storbritannien.

Anfallet från EU har med 3e Världskriget att göra.

Natotrupperna i Dagens Sverige har inget med detta att Göra.

Arne Strand.

Svara -   - 15/12-17 14:48 -


J.J.

Svar till Arne Strand..

Nej. Så här tror jag att det ligger till dessvärre. Det svenska folket tog till sig varningen från Herren och gjorde bättring, bad om nåd och förlåtelse och omvände sig.

Gud förbarmade sig men precis som med Nineve som fick en till chans föll de en tid senare och då kom de under Guds dom. (Jona 3, och Sef 2:13-15)

men mitt folk, som är uppkallat efter mitt namn, ödmjukar sig och ber och söker mitt ansikte och omvänder sig från sina onda vägar, då vill jag höra det från himlen och förlåta deras synd och skaffa läkedom åt deras land. 2 Krön 7:14

Svara -   - 15/12-17 14:51 -


Holger Nilsson

I det nya numret http://www.dagensjuridik.se/2017/12/svalt-panik-och-ingen-sjukvard-rapporter-varnar-kaos-i-sverige-vid-angrepp?utm_campaign=unspecified&;utm_medium=email&utm_source=apsis

Svara -   - 15/12-17 15:16 -


Arne Strand.

Svar till J.J..

Jag är inte Herre över din tro och tänker inte argumentera med dig om detta fall.

Arne Strand.

Svara -   - 15/12-17 16:12 -


BrorK

Svar till Arne Strand..

Varför skulle EU anfalla sverje? De har ju redan full kontroll över samtliga sektorer!

Om sverje utgör ett framtida hot mot Ryssland så löser de det på mindre än två minuter, dvs tiden för att ICBM ska nå oss. Och tvärtemot vad många tror om robotförsvar, så är en inkommande robot omöjlig att träffa. Oddsen är sämre än att träffa en gevärskula med en annan gevärskula.

Svara -   - 16/12-17 01:38 -


Holger Nilsson

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/3948635

Svara -   - 16/12-17 10:07 -


J.J.

Svar till Holger Nilsson.

Bra att du lyfter fram detta också Holger. Såg det nu på morgonen ! Gud välsigne dig broder!

Svara -   - 16/12-17 10:26 -


Andy

Svar till Arne Strand..

I Säpos rapport 2015, varnar Säpo för ryskt psykologiskt krig och uppger att ett tiotal agenter finns på svensk mark. Om man är nyfiken på detaljer hur en eventuell operation mot Sverige skulle kunna gå till, så kan man studera de senaste militära övningarna som genomförs av ryska flottan i Östersjön. Det var inte så länge sedan Ryssland hade en militärövning där scenariot var ett anfallskrig mot länderna kring Östersjön. Ryssland övade en snabbinvasion av Åland, Gotland, Bornholm och norra Norge.

Sedan har flera militära experter oberoende av varandra sagt att Ryssland kommer att ta Gotland, frågan är bara när de gör det.
Men vad som kommer att ske vilar i Guds händer och så ska vi med våra liv också vara i Guds vila.

Svara -   - 16/12-17 10:46 -


Tomas N

Sverige har gått från att vara ett neutralt lant med eget försvar till ett oskrivet kort i den ökande och av NATO/EU/USA driven konflikt gentemot Ryssland.

F d öststatsländerna har hamnat i fokus bl a i hur de tagit avstånd från den migrationspolitik som väst drivit som är EU,s stora agenda. Men Polen,Baltstaterna och länder som Tjeckien,Ungern och balkanländerna har inte varit med i EU särskilt länge och den ekonomiska moroten börjar ta slut för dem .

Kansek dessa länder börjar fundera över om de vill bli som väst gällande migration och moral/traditioner liksom även vad som är sant eller mest värt ifråga om att ta NATO,s eller Rysslands sida militärt. Om Baltstaterna eller Polen vill ha NATO trupper på sitt territorium så tar man sida mot Ryssland och då borde det finnas ett reellt hot från Ryssland.

Ur Rysslands perspektiv så skulla jag vara misstänksam mot Sverige. Palmes efterträdare(Löfven;Wallström och andra rödgrönrosa) är inte särskilt trovärdiga,men Liberaler KD och även SD är i många fall rena NATO förespråkare.

Vi demoniserar Ryssland,men frågan kanske snarare varför USA/NATO har trupper i Rumänien,Polen ,Kosovo och längre österut och var en hårsmån från att ha det i Ukraina.

Jag tror vi behöver tänka rationellt och ur normal konfliktlösningsmodell snarare än att läsa och agera efter vad vi bedömer vara den profetiska tidslinjen i Gamla testamentet.

EU vill bli en federal stat med den ganska totalitära värdegrunden och det kan bli en polititsk konflikt och ytterst med militära inslag. Dessutom är huvudkonflikten nere i mellanöstern och förberedelser för den pågår .

Både mellenösternkonflikten och EUprojektet ("demokratins utbredning") bedrivs med informationskrig och propaganda på alla fronter som även går in inom den kristna sfären. Det gäller att hålla sikten och tankarna klara och hålla kursen rak

Med Guds hjälp kan detta gå

Svara -   - 16/12-17 11:38 -


Roger T. W.

Jag ska inte tala om profetior, jag ska tala om det ryska försvaret. Det låg i ruiner efter Sovjetunionens sönderfall och det hemska ekonomiska läget på 90-talet. Krigsskeppen underhölls inte och rostade sönder i hamnarna. Det vill Putin ändra på och han har kommit en bit på väg, men mycket återstår att göra. Soldaterna får långsamt modernare vapen, men inte alla. Krigsindustrin görs mera oberoende av import, men jag tror inte den processen är klar. Iskandermissilerna har flyttats lite fram och tillbaka från Kaliningrad vilket jag tolkar som om det kanske inte finns tillräckligt många. Värnpliktstiden har sänkts från två till ett år. Det sparar pengar. Försvarsbudgeten stramas åt i svåra ekonomiska tider. Ryssland är inte redo för stora projekt och har inte intresse av militära äventyr. Landet behöver lugn och ro för att konsolidera sig.

Putin vägrar att låta landet rusta sönder sig, trots alla provokationer. Det sista jag hörde var att han vill öka mödrastödet. Pensionärerna fick en välkommen ekonomisk förstärkning i januari. Den var så betydande att den fick ett litet genomslag i BNP när pensionärerna köpte vad de inte hade kunnat köpa förut. Putin gör inte bara en sak, han gör många.

Insatsen i Syrien finansierades genom att försvaret fick dra ned på annat. Ingen övning hade kunnat upptäcka de fel och brister som uppdagades och planen uppgraderas nu.

Jag tror vi ska vara tacksamma för att Putin ställer upp för omval. Han är balanserad och låter sig inte provoceras. Så länge han är Rysslands president tror jag vi kan känna oss säkra, men det finns ju faror från andra väderstreck. Och minns, Putin är troende kristen.

Ryssland tar fram nya vapen, men det gör ju flera länder inklusive Sverige. När Ryssland gör det kallas det farlig upprustning, men när USA tar fram självstyrande jagare är det bara kul. Det finns ingen mediebalans i Sverige längre.

Svara -   - 16/12-17 15:20 -


Arne Strand.

Svar till BrorK.

Till Bror K.

EU vill hellre Kriga mot Ryssland PÅ och FRÅN Skandinavisk Mark,än på sin egen i Centraleuropa.

Man använder inte Interkontinentala Nuckleära Robotar med mindre än att den egna Nationens Existens är hotad.

Jag ser att du inte är insatt i Militära spörsmål.

Arne Strand.

Svara -   - 17/12-17 23:36 -


Arne Strand.

Svar till Andy.

Detta har jag redan svarat dig på - Se ovan,

Arne Strand.

Svara -   - 17/12-17 23:40 -


Arne Strand.

JAG PÅSTÅR ATT -

" Det kommer inget Ryskt anfall På eller Mot Sverige " !.

Sådant är bara Mänskliga Spekulationer från skall jag kalla det,

" Västvärldens mentalt påverkade individer " !.

KOM MED ETT HERRENS ORD MOT MITT PÅSTÅENDE OVAN !HERRENS/JEHOVAHS ORD - ÄR EVIGT OCH- ÄR HERREN JESUS KRISTUS SJÄLV.

Arne Strand.

Svara -   - 17/12-17 23:50 -


J.J.

Svar till Arne Strand..

Är du ett Jehovas vittne månntro?

Svara -   - 18/12-17 02:38 -


Andy

Svar till Arne Strand..

Vad du påstår Arne är inte relevant. Utan det är vad som är Guds plan och vilja för Sverige som är relevant. När du skriver med stora ord "JAG PÅSTÅR ATT" har du avslöjat ditt ansikte, du förespråkar dina egna intressen och känslor. Vad vet du om att det som flera troende i Sverige har sett och drömt att Ryssland kommer att anfalla vårt land inte kommer från Gud? Är det bara att förakta och säga inte ska du vara rädd för Björnen den sover?

Svara -   - 18/12-17 07:44 -


Andy

Svar till Arne Strand..

Arne du skriver att Bror K inte är insatt i militära spörsmål. Men tyvärr ser jag att du själv inte verkar vara det själv.

Svara -   - 18/12-17 07:46 -


BrorK

Arne, du svarar inte på min grundfråga. Varför i all världen skulle EU anfalla sverje när de i praktiken redan bestämmer om allt väsentligt i vårt land?

I ett skarpt läge så kommer ryssarna sopa bort oss från kartan, Arne. Det är du som inte känner till hur de tänker. Inget land anfaller på det sättet som Aurora påstås öva för. Auroras (fartyget som ryska revolutionen startade för precis 100 år sedan) egentliga syfte var att stävja den folkliga resning som man är rädd för ska komma, inte bara i sverje.

Svara -   - 18/12-17 09:47 -


J.J.

Svar till J.J..

Tror jag drog en förhastad slutsats. Ber om ursäkt för det.

Svara -   - 18/12-17 11:34 -


Roger T. W.

Svar till BrorK.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Kan du förklara? Aurora var ju vår övning och den ägde beklagligt nog rum nästan samtidigt som Zapad, som inte längre övar kärnvapen har jag hört.

Vi känner inte framtiden och imorgon kan allt vändas upp och ned. Ett krig på den koreanska halvön eller en stor kris i Mellanöstern kan få världsomspännande följder. Kina och Ryssland samövar militärt, men är formellt inte allierade. Kinas handel fram och tillbaka över den ryska gränsen står för ungefär bara två procent av den kinesiska handeln åt vardera hållet, men har stora tillväxtmöjligheter.

Kina har lovat ingripa om Nordkorea anfalles, men inte om Nordkorea gör någonting dumt. Vad gör Ryssland då? Kina har genom historien alltid handlat när en fiende kommit för nära. Så var det på 50-talet i Korea och också när Kina attackerade Vietnam mycket senare och fick mothugg.

Jag säger att Ryssland inte har nåt intresse av Sverige. Det som kan tvinga fram en konflikt i vår del av världen är en stormaktskonflikt framtvingad av någon part och inte är det Ryssland.

Det blir som det blir och Gud bestämmer, som min hustru säger. Förståndet är en gåva av Gud och det ska vi använda så gott vi kan, men vi måste ha rätt information att arbeta med. Jag oroar mig för NATO:s uppbyggnad och den rapporteras inte korrekt i Sverige. Här skälls bara på Ryssland.

Jag läste visionen på garageuppfarten och så är det. Var står vi nånstans? Där vi är och där får vi vänta vad som kommer.

Svara -   - 18/12-17 18:15 -


Arne Strand.

Svar till J.J..

NEJ - ABSOLUT INTE !.

Arne Strand.

Svara -   - 18/12-17 22:00 -


Arne Strand.

Svar till Andy.

Jag citerar

Andy

"Utan det är vad som är Guds plan och vilja för Sverige som är relevant".

Kommentar - AMEN TILL DET !.

JAG PÅSTÅR ATT VAD JAG SKRIVIT ÄR RELEVANT.

Men jag märker att NI inte har något att komma med Från GUD/HERREN/ JEHOVA i och genom Herren Jesus Kristus.

SÅ -

Därför angriper ni Budbäraren.

Arne Strand.

.

Svara -   - 18/12-17 22:06 -


Arne Strand.

Svar till BrorK.

Jag citerar än en gång mig själv -

Arne Strand.

Svar till BrorK.

Till Bror K.

EU vill hellre Kriga mot Ryssland PÅ och FRÅN Skandinavisk Mark,än på sin egen i Centraleuropa.

Man använder inte Interkontinentala Nuckleära Robotar med mindre än att den egna Nationens Existens är hotad.

Jag ser att du inte är insatt i Militära spörsmål.

Arne Strand.

Svara -   - 18/12-17 22:09 -


Andy

Svar till Arne Strand..

Oj vilka stora ord du tar i din mun 😃. Som sagt vad du påstår och kommer med är dina känslor och tankar, frågan är vad som är Guds vilja för Sverige.

Så du Arne väljer att förkasta alla de troende som har drömt, haft syner angående ett ryskt anfall på Sverige? Jag väljer att söka Herrens ansikte i frågan och be för mitt land.
Ok de som är Herrens budbärare klarar av att prövas. Om du känner dig angripen så kanske du borde fråga dig vems ärenden går du?
Andy

Svara -   - 19/12-17 15:14 -


BrorK

Svar till Arne Strand..

Arne, jag vet inte om du lagt märke till att det finns ett innanhav och dessutom diverse länder mellan sverje och Ryssland. Om du nu gjort det, hur och varför skulle man då "kriga" från sverje? För du tror väl inte att man kör ombord några stridsvagnar på Viking Line och startar ett krig med Ryssland, eller?

Svara -   - 19/12-17 21:34 -


BrorK

Svar till Roger T. W..

Man valde namnet Aurora för att spotta på ryssarna och timade övningen med Zapad som är en ständigt återkommande rysk övning.

Konfliken runt NK är troligen ett spel för gallerierna för att kunna motivera mera pengar till främst den amerikanska krigsindustrin. Senaste "robotuppskjutningen" av NK bevisar det mer än väl. I all MSM påstod man att raketen nådde en höjd på 450 mil, vilket är en bra bit till månen. Tittar man dessutom på den lilla videosnutt som MSM presenterar kan alla som inte sovit sig igenom fysiklektionerna konstatera att den "raketen" knappast kunnat lyfta en kulspetspenna ens engång.

NK är alltså enbart en falsad för att omringa Kina och Ryssland på alla fronter.

Svara -   - 19/12-17 21:43 -


J.J.

"Väpnat angrepp kan inte uteslutas"

"Enligt försvarsberedningen kan ett väpnat angrepp mot Sverige inte uteslutas. Det kan heller inte uteslutas att militära maktmedel eller hot om sådana kan komma att användas mot Sverige."

https://amp.svt.se/nyheter/inrikes/forsvarsberedningen-presenterar-delrapport-om-civilforsvaret

Svara -   - 20/12-17 11:11 -


J.J.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/e1KVXK/varje-individ-ska-kunna-klara-sig-en-vecka

Svara -   - 20/12-17 11:42 -


J.J.

Hej och frid!

Lena Henricson kontakta mig på:

herrenjesusgudsson@hotmail.com

Så ska jag skicka dig lite material som du ville ha. 😊

G v d !

Svara -   - 20/12-17 15:50 -


Holger Nilsson

Idag skriver Expressen om hur Ryssland övade på att bomba Sverige:

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-ryssland-ovade-pa-att-bomba-sverige/

Svara -   - 20/12-17 17:56 -


BrorK

Svar till Holger Nilsson.

Fast, hur tycker du att vi ska värdera vad gudshatarna på Expressen skriver?

Är det inte bättre att vi kristna själva bildar oss en uppfattning, än att överlåta tänkandet åt de som saknar Kristus?

Svara -   - 20/12-17 22:36 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Antisemitism - Allahs vilja och politisk agenda?

Läsarmejl av Stefan Eliasson 

Antisemitisk demonstration i Malmö: Vi ska skjuta judarna.

Bild: samnytt.se. 

Israelhat är judehat. Palestinska staten är ett bra exempel, det är ingen hemlighet att den finansierar terror. Trots att Israel har erbjudit palestinierna fred gång på gång så har man inte varit intresserad av något annat än Israels fullständiga utplåning.

11

Läs allt!


Joel Osteens new age-deklaration

I det här klippet leder pastor Joel Osteen new age-förespråkaren Oprah Winfreys publik till att bekänna att de kan vinna framgång på alla plan. Detta har alltså ingenting med det bibliska evangeliet att göra utan är en ren villolära!

4

Läs allt!


Israel är säkrare än Sverige

Israel är säkrare än Sverige

De är svenska judar som utvandrat till Israel under senare år och säger att de känner sig säkrare i sitt nya hemland.

1

Läs allt!


Tänk om Donald inte hade frågat

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1489359212-christer-aberg.jpg

Tänk om Donald inte hade ställt frågan! Då hade jag inte blivit frälst. Det är viktigt att vi frågar våra medmänniskor om de vill bli frälsta. Om vi inte frågar dem kan de inte svara ja.

9

Läs allt!


Vaksamhet i tiden

Av Holger Nilsson 

basuner

Vi behöver nu full vaksamhet i vår tid. Det förekommer mycket som är vilseledande och förförelse.

10

Läs allt!


Utan helgelse är vi ej redo för uppryckelsen

Läsarmejl av nils

För att vara Redo för Herrens Återkomst, måste vi vara Helgade, Avskilda! Här ligger en Gudomlig Sanning kanske dold för många bland oss?

4

Läs allt!


Annons


Nådens och församlingens tid

Korset visar nådens tid

Alltsedan Jesus gick här på jorden har nådens och församlingens tid gällt. Det har alltså inte rått vredens och domens tid. En förkunnelse om dom är alltså obiblisk så länge denna tid av nåd varar.

39

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 03, torsdag 18 januari 2018 kl. 01:03

Jesus söker: Hilda, Hildur!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Vi närmar oss vedermödans tid

Av Mikael Walfridsson 

Vedermödan

Det är inget tvivel om att vi är med hastiga steg på väg mot vedermödans tid, och själva avslutningen på denna tidsålder. Det betyder samtidigt, att vi för allvar börjar närma oss tiden då vi kan förvänta att Herren kommer att hämta sin väntade och vakande brud.

11

Läs allt!


Senaste kommentarer


Bibelns undervisning om uppryckandet

Av Kurt Lundmark

Uppryckandet

Att Jesus skall hämta alla de troende till sig är en biblisk sanning. De döda som tror på Jesus kommer att uppstå, och de troende som då lever kommer tillsammans med de som har uppstått lyftas upp för att möta Jesus i rymden.

73

Läs allt!


Barn berättar om Gud

"Jag älskar Gud, så jag kan mycket om Gud!" säger en pojke i det här videoklippet från tidningen Dagen med barn som berättar om Gud.

1

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 358 444 495 sidvisningar på Apg29!

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp