925 online! | Sidvisningar idag: 65 239 | Igår: 175 529 |

www.apg29.nu

Annons

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Homosexuella äktenskap började bli lagliga först på 2000-talet


Innan 2001 fanns det inte ett enda land i hela världen där det var lagligt med homosexuella äktenskap.

Men år 2001 hände det något. Då blev det lagligt för samkönade äktenskap i Nederländerna.

Sedan dess har det bara exploderat för homosexuella äktenskap i land efter land. Idag är det lagligt för samkönade äktenskap i 24 länder. Länder som instiftar homosexuella äktenskap har alltså inte pågått länge. Det har kommit först i den sista tiden och pågått i bara 16 år.

Länder där det idag är lagligt med homosexuella äktenskap

  • 2001 – Nederländerna
  • 2003 – Belgien
  • 2005 – Kanada och Spanien
  • 2006 – Sydafrika
  • 2009 – Norge och Sverige
  • 2010 – Portugal, Island och Argentina
  • 2012 – Danmark
  • 2013 – Frankrike, Nya Zeeland, Brasilien och Uruguay
  • 2014 – Storbritannien (exkl. Nordirland) och Finland
  • 2015 – USA, Irland och Luxemburg
  • 2016 – Colombia och Grönland
  • 2017 – Tyskland och Malta

Nästa land som är på gång att bli lagligt för samkönade äktenskap är Taiwan.

Explosionsartad utveckling på en kort tid

Det har gått mycket snabbt på kort tid att införa samkönade äktenskap i 24 länder med tanke på att det gick tusentals år innan det blev lagligt. Denna explosionsartade utveckling av lagstiftade samkönade äktenskap har till dags datum pågått i bara 16 år.

Jag är helt övertygad att samkönade äktenskap är ett starkt tidstecken på att vi lever i den sista tiden. Den enda gången i historien som det tidigare har varit lagligt med samkönade äktenskap var i Noas tid. Jesus själv säger att som det var i Noas dagar ska det bli i den sista tiden.

Förberedelse för Antikrist

Jag tror att instiftandet av homosexuella äktenskap i land efter land är en förberedelse att Antikrist, som själv är homosexuell, ska kunna träda fram och tas emot av världen. Antikrist är emot allt som är rent och heligt.

Det går mycket snabbt nu. Det är en explosionsartad utveckling för att när som helst Antikrist ska kunna träda fram och lanseras.

Den ende som kan rädda oss är Jesus Kristus. Har du tagit emot honom?


Källa:


Skriv ut Bädda in Mejla

 
Publicerat av torsdag 13 juli 2017 19:45 | #homosexuell #hbtq #äktenskap #tidstecken | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


56 kommentarer

Bertil Rosenius

Ett mkt starkt tidstecken!

Att antikrist själv är homo tycker jag är lite svårt och entydigt hävda. Jag väljer att inte måla i honom i ett hörn. Kanske missar vi honom då, om han inte uppfyller det uppsatta kriterierna.

I övrigt en bra och tankeväckande artikel.

Svara -   - 13/7-17 11:08 -


Karl Håkan Sandell

För egen del tycker jag det är lurigt att gå och vänta på en Antikrist som en person. Ja tror Antikrist i huvudsak är en Anda, Vilddjurets Anda som idag behärskar världen. Och det räcker med alla de onda Andar av olika slag som kommer fram idag, och här i Sverige verkar speciellt många ha kommit.

Det är Jesus vi behöver, Vi ska inte gå och vänta på Antikrist utan på Jesus. Risken är att om vi går och väntar på Antikrist blir vi insnärjda i hans garn, som ju redan verkar, utan att se det och är inte längre öppna för Jesus, han som ska frälsa världen, som vi kan läsa i Joh 3:17.

Jesus kommer mycket snart!!

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 13/7-17 11:59 -


Sanna

Sedan starten av år 2000 har det kommit in massviss med villoläror och tidstecken i full fart.

Och det var förfärligt många länder som var för homosexualitet. Och de blir bara fler och fler. Man kan inte stoppa dem som redan finns men man kan påverka och visa att man är emot så det inte bli fritt fram för dem att bli ännu fler.

Svara -   - 13/7-17 12:09 -


Christer Åberg

Svar till Karl Håkan Sandell.

För egen del tycker jag det är lurigt att gå och vänta på en Antikrist som en person.

Bibeln är mycket tydlig över att Antikrist är en människa:

2 Tess 2:3 Låt ingen bedra er på något sätt. Först måste avfallet komma och laglöshetens människa träda fram, fördärvets son,

Står det i Bibeln att det är en människa, då är det en människa. Vi ska inte förandliga Bibeltexten.

Dessutom väntar vi inte på Antikrist utan på Jesus som när som helst kan komma och hämta sin församling.

Då gäller det att vi är redo genom att vi är frälsta och har Jesus som Herren!

Svara -   - 13/7-17 12:27 -


Katrina

Vad jag vet så kan alla gifta sig borgerligt i Finland, men i kyrkan vigs fortfarande enbart heteropar,

det kan ha kommit ny lag som jag missat

Svara -   - 13/7-17 12:28 -


Katrina

Svar till Christer Åberg.

exakt, vi väntar på Jesus....

Svara -   - 13/7-17 12:29 -


Karl Håkan Sandell

Svar till Christer Åberg.

Jo, men vi har redan haft flera Antikristar som Paulus skriver och den värste av dem alla var Hitler som uppfyllde mycket av vad Antikrist skulle göra och dödade 6 miljoner Judar, ett svårslaget rekord.

Och ska man säga något riktigt hemskt idag så säger man Hitler. Hitler har alltså blivit en symbol för ondskan. Och faktum är att dödandet av Judarna pågick i just 3,5 år mellan 1942 och halva 1945. Det var då Gaskamrarna kördes.

Och var han nu den siste så ska vi kanske inte gå och vänta på flera. Det är då vi kan missa klarsynen och ondskan får chansen att förföra oss.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 13/7-17 12:45 -


bengt

vad jag vet är det bara borgerliga vigslar

för homosexuella i storbrittannien

men det är ju illa nog

Svara -   - 13/7-17 13:33 -


Sanna

Svar till Karl Håkan Sandell.

Intressant, Karl Håkan.

För jag tror antingen Hitler eller Påven är antikrist eller kanske både och, och kanske att det finns flera antikristar. Endast Gud vet 100% men vi kan alltid närma oss sanningen och komma den väldigt nära.

Svara -   - 13/7-17 13:58 -


Mikael W

Regnbågen är Guds löften om beskydd för dig och mig. Det är alltså ingen New Age-symbol eller homosex-symbol, utan Guds tecken på hans förbund med mänskligheten (allt liv)

Källa: https://www.apg29.nu/index.php?artid=2446 (1 Moseboken 9:8-17)

Svara -   - 13/7-17 13:59 -


Petter

I Tyskland så har den kyrkliga vigseln ingen juridisk funktion, så det är borgerliga homo-äktenskap. Sedan kan kyrkan välsigna, om den vill. Jag är rädd att den protestantiska kyrkan i Tyskland kommer att säga ja till detta, men den katolska säger nej.

Svara -   - 13/7-17 14:37 -


Petter G

I Tyskland är det bara borgerliga äktenskap som räknas juridiskt. Så nu när de har bestämt att införa homo-äktenskap lär det bli en väldig debatt om hur kyrkorna ska göra, om de ska välsigna sådana äktenskap. Jag är rädd att de protestantiska faller till föga, och att de katolska blir den som står upp för det som är rätt och riktigt.

Svara -   - 13/7-17 14:43 -


Daniel Ånséhn

Ja, allting som står i Bibeln måste ske.

Antikrist måste träda fram innan Jesus kan komma tillbaka. Det är inte så mycket att göra åt det, be till Herren om att Hans vilja ska komma snart.

Se på Nordkorea... Kim Yong un ses som gud där i Nordkorea.

Svara -   - 13/7-17 14:45 -


Bertil Rosenius

Svar till Karl Håkan Sandell.

"Mina barn, nu är den yttersta tiden. I haven ju hört att en antikrist skall komma, och redan hava många antikrister uppstått; därav förstå vi att den yttersta tiden är inne."

1 Koh 2:18

Varför inte läsa och tro och sluta spekulera.

Svara -   - 13/7-17 14:52 -


Karl Håkan Sandell

Men då är vi ju redan i den yttersta tiden för redan har Antikrister kommit och det bevisar att vi är i den yttersta tiden, enligt bibelordet, och enligt bibelordet behöver vi då inte vänta på någon speciell ytterligare Antikrist.

Nej nu får vi vänta på Jesus och han kommer mycket snart.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 13/7-17 15:22 -


Bertil Rosenius

Svar till Karl Håkan Sandell.

Nej nu får vi vänta på Jesus och han kommer mycket snart.

Absolut rätt! Om du menar att Han kommer till skyn för att rycka upp oss och göra oss till bröllopet. Hans fysiskt/synliga återkomst till jorden, är ju ett senare skede.

Svara -   - 13/7-17 17:03 -


Ann-Britt

Dan Johansson berättade i ett TV-program nyligen, att på Noas tid var det tillåtet att man gifte sig med samma kön. Han menar att när det står att det ska vara som på Noas tid när Människosonen kommer tillbaka, betyder det att det åter är tillåtet att gifta sig med någon av samma kön. Jesus kommer mycket snart!

Svara -   - 13/7-17 17:13 -


Harriet Bouvin

Hur ska vi i så fall förhålla oss till att misshandel av tjänstefolk o våldtäkt av kvinnorna inom äktenskapet, samt barnaga o slaveri förbjöds mkt sent i historien? Slaveri har ju till och m stöd av NT.

Svara -   - 13/7-17 18:38 -


Andreas T.

Paulus i Bibeln vet jag inte om jag tror på. Vet inte om jag tror på hela Bibeln. På tal om att Paulus skriver att antikrist är en människa antar jag.

Svara -   - 13/7-17 19:17 -


Harriet Bouvin

Svar till Bertil Rosenius.

Vilket "hörn"?

Svara -   - 13/7-17 19:29 -


Harriet Bouvin

För 9 timmar sedan läggs den här artikeln ut på nätet o mängder av kommentarer har redan fyllt sajten. Om vi jämför det antalet när det på samma sajt skrivs om helt andra ämnen, jag undrar;

Vad berättar det?

Svara -   - 13/7-17 19:33 -


Mikael W

Homosexualitet är en synd enligt bibeln. Praktiserande homosexuella kan inte ärva Guds rike (1 Kor. 6:9-10), och för Gud är detta en styggelse (Rom. 1:27, 3 Mos. 18:22).

Dock, den homosexuelle som ber Jesus om förlåtelse blir garanterat förlåten, förlåten till 100%, eftersom Jesu nåd räcker till för att förlåta även denna typ av synd.

Den som tror på bibelns innehåll, tror att äktenskapet är till för endast man och kvinna, och att det är ett heligt förbund utkommet från Gud.

Tror man inte på bibelns innehåll så finns ju heller ingen anledning till att ingå äktenskap, vare sig man är homosexuell eller heterosexuell. Äktenskapet får ju ingen betydelse. Var man är folkbokförd kan ju enkelt anmälas via internet till Skattemyndigheten.

Äktenskap mellan samkönade blir bara en kränkande ceremoni mot Gud och mot alla som tror på bibelns innehåll, vilket är Satans egentliga motiv. Denna kränkande handling borde förbjudas och regleras enligt svensk lag.

Satan vill uppvisa sin orättfärdighet mot Gud och använder helst människor i sina skamgrepp mot Gud

Svara -   - 13/7-17 19:40 -


Harriet Bouvin

Svar till Mikael W.

Är inte våldtäkt av små pojkar en synd då?

Trots att homosexuella äktenskap ingås frivilligt fixerar man sig ändå på det - hur ärligt är det?

Svara -   - 13/7-17 20:32 -


Petter G

Svar till Mikael W.

"Tror man inte på bibelns innehåll så finns ju heller ingen anledning till att ingå äktenskap, vare sig man är homosexuell eller heterosexuell. Äktenskapet får ju ingen betydelse."

Äktenskapet har ju också en rent juridisk funktion, vilket är värdefullt om någon dör, en sambo ärver ju inte. Visst man kan skriva testamenten, men det är faktiskt enklare att gifta sig, vilket man då kan göra borgerligt.

Svara -   - 13/7-17 21:07 -


Mikael W

Svar till Harriet Bouvin.

Nu handlade ju artikeln om "homosexuella äktenskap", och därför kommenterade jag detta och ingenting annat

Svara -   - 13/7-17 21:32 -


Mikael W

Svar till Petter G .

Den juridiska funktionen är ett människans påhitt och skiljer sig mellan olika länder, likaså det borgerliga bröllopet, och har ingenting med det heliga avtal som instiftats av Gud och är tänkt gälla mellan den man och kvinna som ingår äktenskap (ett förbundsavtal).

Det juridiska går att reglera utan att bibeltroende behöver kränkas. Vi lever ju på 2000-talet med datorer och andra hjälpmedel.

Svara -   - 13/7-17 21:46 -


Bertil Rosenius

Svar till Harriet Bouvin.

Vilket "hörn"?

Jag menar att det kan ju vara farligt att redan nu bestämma vem han är - vi kan ju ha fel... därmed kanske vi lämnar obevakade "öppningar i vårt försvar" åt precis fel håll.

Svara -   - 13/7-17 21:47 -


Harriet Bouvin

Nu behöver jag lägga mer tid på lite annat, så tack så mkt alla vänner som har varit med och diskuterat med mig och var välsignade riktigt ordentlig också! Vi träffs kanske nästa år.

Svara -   - 13/7-17 21:49 -


Bertil Rosenius

Svar till Harriet Bouvin.

Denna artikel innehåller två trådar som jag ser det: Ändens tid och homosexualitet. Vilken tråd menar du är mest exploaterad av kommentatorerna?

Svara -   - 13/7-17 21:51 -


Mikael

WWW är antikrist?!

Vi är lurade allihoopa

Svara -   - 13/7-17 23:59 -


Jessica

Svar till Harriet Bouvin.

Svaret finns i nedanstående kommentar!

Svara -   - 14/7-17 01:37 -


J.J.

Redan på Noas tid, cirka 1600 år efter skapelsen, kunde homosexuella för första gången gifta och skilja sig. Nu, i vår tid, kan återigen homosexuella ingå äktenskap. Trots att regnbågen är Herrens har den kapats och används som ett baner, en stridsförklaring i ett uppror emot Gud.

"MIN regnbåge sätter jag i skyn, och den skall vara tecknet på förbundet mellan mig och jorden …”

säger Herren själv i 1  Mos  9:13 i berättelsen om Noa och Arken.

På Noas tid såg Gud att det var ett fördärvat släkte och människornas ondska var stor. 1 Mos 6:5 – Och HERREN såg att människornas ondska var stor på jorden och att deras hjärtans alla tankar och avsikter ständigt var alltigenom onda. På Lots tid var perversionen så stor och utbredd i Sodom och Gomorra att Lot till och med försökte stilla männens begär med att erbjuda dem sina båda döttrar för att de inte skulle förgripa sig på änglarna.

Den som påstår sig stå på Bibeln, på Klippan, på Ordet, ska stå upp för Guds ord - inte gå emot - oavsett om vi förstår det eller inte och även om vi med vår mänskliga begränsade kunskap håller med eller inte. Gud är den högste - inte vi. Samtliga som säger sig vara troende ska vara emot homosexualitet då Jesus själv sagt att det är en styggelse.

Herren själv säger att:

"Ty som det var i Noas dagar, så skall det vara vid Människosonens återkomst. Som människorna levde före floden: de åt och drack, gifte sig och blev bortgifta, ända till den dag då Noa gick in i arken, och de visste ingenting, förrän floden kom och ryckte bort dem alla – så skall Människosonens ankomst vara” Matt 24:37-39.

Skulle inte då människor ha rätt att reagera när detta levnadssätt drar Guds vrede över jorden idag? Det är ostridigt att Bibeln fördömer homosexualitet som en omoralisk och onaturlig synd. 4 Mos 18:22 identifierar homosexuell sexualitet som en styggelse, något avskyvärt. Alla har vi syndat och saknat rättfärdigheten från Gud (Rom 3:23) men att medvetet leva i synd, att synda på nåden det ska ingen här uppmuntra till. Sexuella synder däribland samboskap, äktenskapsbrott och all form av otukt är synd och Gud hatar synden. Märk väl synden - inte syndaren. Otukt är något som bedrivs inte bara av homosexuella, utan också av heterosexuella. Synd är synd.

Varför är då sexuella synder så allvarliga? Jo, för vi syndar mot vår egen kropp som den Helige Ande bor i. Vår kropp är den Helige Andes tempel och vi bedrövar Anden om vi gör det. I Rom 1:26-27 förklaras homosexuella önskningar och handlingar som skamfyllda, onaturliga, fyllda av lust och omoraliska. 1 Kor 6:9 stadgar att de som utövar homosexualitet är orättfärdiga och kommer inte att ärva Guds rike. Eftersom både homosexuella handlingar och önskningar är fördömda är sålunda också “samkönade äktenskap” inte Guds vilja, utan synd.

När äktenskap nämns i Bibeln är det mellan man och kvinna. I 1 Mos 2:24 står det att en man ska lämna sina föräldrar för att bli ett med en kvinna. I stycken med instruktioner angående äktenskapet, som t.ex. 1 Kor 7:2-16 och Ef 5:23-33, stadgar Bibeln tydligt och klart att det ingås mellan man och kvinna. Enligt Bibeln är äktenskapets främsta syfte att skaffa barn och tillhandahålla en trygg grund för familjen.

Dock, om man så önskar, behöver man inte enbart hänvisa till Bibeln för att demonstrera denna grund för äktenskapet. Det bibliska synsättet har emellertid varit en universell princip i varje civilisation genom världshistorien. Historien talar emot samkönade äktenskap. Moderna sekulariserade psykologer bekräftar att män och kvinnor är psykologiskt och emotionellt skapade till att komplettera varandra.I relation till familjen så konstaterar psykologer att en familj baserad på en man och en kvinna, som äkta makar, är den bästa grunden för att uppfostra välmående barn. Psykologer argumenterar emot samkönade äktenskap. (Sara McLanahan and Gary Sandefur, Growing Up with a Single Parent: What Hurts, What Helps (Boston: Harvard University Press, 1994) 38. Kyle Pruett, Fatherneed (Broadway Books, 2001) 204. Elizabeth Marquardt, The Moral and Spiritual Lives of Children of Divorce. Forthcoming. Steven Nock, affidavit to the Ontario Superior Court of Justice regarding Hedy Halpern et al. University of Virginia Sociology Department (2001). M.fl.)

I naturen, såväl fysiskt som biologiskt är det ju uppenbart att en man och en kvinna “passar ihop” sexuellt. Det naturliga syftet med samlag är reproduktion, och det är uppenbart att endast ett samliv mellan en man och en kvinna kan uppnå detta. Naturen själv argumenterar emot samkönade äktenskap. Att påstå att djur skulle utföra homosexuella handlingar, att det skulle ha någon bäring på mänskliga relationer, är ett argument som är dåligt underbyggt. Att finna det argumentet tillfredsställande är djupt miserabelt. Djur äter sina egna artfränder också. Det skedde även på Noas tid enligt den babyloniska talmud. Är det då också något människan bör idka?

Så om Bibeln, historien, psykologer och naturen argumenterar för att äktenskapet ska vara mellan man och kvinna - varför är det då en sådan kontroversiell fråga idag? Varför anklagas de som argumenterar emot homosexuella äktenskap idag för att vara hatiska, intoleranta oavsett hur respektfullt argumenten läggs fram? Varför kräver den pro-homosexuella rörelsen så aggressivt att samkönade äktenskap ska erkännas när de flesta människor, religiösa som icke-religiösa, stödjer att homosexuella par ska ha samma legala rättigheter som heterosexuella par - utan att för den skull ingå äktenskap? Varför denna strävan efter att i Guds hus få sitt leverne godkänt då Gud instiftat äktenskapet mellan just man och kvinna?

Svaret, enligt Bibeln, är att människan av naturen vet att homosexualitet är omoraliskt och onaturligt, och att det enda sättet för att undantrycka denna medfödda kunskap är att försöka normalisera homosexualitet och attackera samtliga åsikter som går emot den homosexuella rörelsens idéer. Den bästa strategin för att normalisera homosexualitet är således att placera samkönade/homosexuella äktenskap i samma kategori som traditionella heterosexuella äktenskap. Romarbrevet 1:18-32 illustrerar detta. Sanningen är känd för att Gud har uppenbarat detta. Det man kan veta om Gud är uppenbart bland dem, Gud har ju uppenbarat det för dem. Sanningen är förkastad och ersatt av en lögn. Lögnen är sedan exponerad och yvigt framförd och sanningen förtrycks och attackeras. Ilskan, föraktet och hatet som av många inom hbrq-rörelsen framför mot samtliga som vågar stå upp för det Bibliska äktenskapet är i själva verket en stark indikator på att dessa vet att deras utgångspunkt är oförsvarbar. Att försöka ta sig ur en svag position genom att höja sin röst är det äldsta retoriska knepet i boken. Det finns kanske inte något mer träffande beskrivning av den nutida hbtq-rörelsen än Romarbrevet 1:31 “de är oförståndiga och trolösa, kärlekslösa och hjärtlösa.”

Även ateister måste erkänna att det var tur att kvinnan och mannen utvecklades samtidigt, och inte man och man eller kvinna och kvinna, så att arten kunde fortplantas. Att sanktionera samkönade äktenskap skulle vara detsamma som att samtycka till homosexuellt leverne, vilket Bibeln tydligt och konsekvent fördömer som synd. Kristna borde stå stadigt förankrade emot idén om samkönade äktenskap. Dessutom finns det starka och logiska argument som talar emot samkönade äktenskap oberoende av Bibeln.

Yttrandefrihet handlar om att kunna acceptera att andra har andra åsikter än en själv. Det rådande samhällsklimatet tycks vara ytterst intolerant. Det är den intoleranta toleransen som råder. Man måste inte ens vara en evangelisk kristen för att inse att äktenskapet är mellan en man och en kvinna. Enligt Bibeln, är äktenskapet instiftat av Gud mellan en man och en kvinna (1 Mos 2:21-24; Matteus 19:4-6). Samkönade äktenskap är en avart på det från begynnelsen sanktionerade äktenskapet och en direkt hädelse emot Gud som instiftade detsamma. Som kristna, ska vi inte godkänna eller ignorera synd. Istället ska vi sprida Guds kärlek och budskapet om att syndernas förlåtelse är för alla, inklusive homosexuella, genom Jesus Kristus. Vi ska tala sanningen i kärlek (Ef 4:15) och kämpa för sanningen med ‘ödmjukhet och respekt’ (1 Petr 3:15).

Som kristna, när vi står upp för sanningen och det resulterar i personangrepp, förolämpningar och förföljelse, måste vi komma ihåg Jesu ord:

"Om världen hatar er, skall ni veta att den har hatat mig innan den hatat er. Om ni vore av världen, skulle världen älska er som sina egna. Men ni är inte av världen, utan jag har utvalt er och tagit er ut ur världen. Därför hatar världen er" Joh 15:18-19.

Svara -   - 14/7-17 05:42 -


NT

Abort ,barnamord och äktenskap brytning, prostitution, barnäktenskap,våldtäkter och m.m. /är homosexuellas fel?

Jag tar den största stenen och kastar åt bögarna om det heterosexualitet som är den felfria och perfekta människor i hela världen.

Svara -   - 14/7-17 09:30 -


JL

Svar till NT.

Men NT, det är väl skillnad på att legalisera något som är sjukt. Lagen borde ju jobba för att hjälpa oss att göra gott och samhället gott. Vi har alla fel och brister, men vi kan ju inte förändra världen efter våra brister utan måste ju ändra oss själva.

Svara -   - 14/7-17 09:42 -


Ulf

Svar till Mikael W.

Guds Frid!

Stämmer absolut!

Vill bara tillägga att Pride regnbågen bara har 6 kulörer....Guds löftesbåge har 7....

Med hälsningar i Kristus

Svara -   - 14/7-17 10:57 -


Mikael W

Svar till Ulf.

Vill bara tillägga att Pride regnbågen bara har 6 kulörer....Guds löftesbåge har 7....

Menar du 7 färger som i den här regnbågen http://www.kkc.n.nu/ ???

Svara -   - 14/7-17 12:01 -


Karl Håkan Sandell

Det som förvånar mig i hur samhället behandlar hela den här frågan är.

Vet man vad det man gör leder till.

I vårt samhälle är det normalt viktigt att undersöka noggrant och studera och göra Pilotstudier etc. För att utröna effekterna innan man genomför något på bred front.

Inom medicinen ska alla nya metoder noga provad innan de införs. Medicin ska testas i begränsade grupper och visa sig vara utan allvarliga biverkningar etc.

Men i den här frågan verka det inte ha skett. Man far huvudstupa in i något som vi inte har en aning om vad det kommer att leda till för vår framtid. Och det här är ännu allvarligare än en medicin. Hela vårt samhälle vrids till något Annat än Majoriteten vill ha.

Vad blir det för samhälle vi får om ett antal år. Vad är det vi lär våra barn och vad kommer det att leda till för dem.

Vad kommer domen att bli över dem som har gjort det här. Ja det är något som vi får höra i framtida generationer.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 14/7-17 12:05 -


bengt

Dom som är sant kristna vill ju knappast ens ha en homosexuell relation
än mindre gifta sig med någon av samma kön

Svara -   - 14/7-17 13:18 -


Lasse

Svar till Ann-Britt.

Delar en sång med dig Ann-Britt 😊 ha en Välsignad fortsatt fin dag 😄. https://youtu.be/O2Yoj335Mcc

Svara -   - 15/7-17 08:33 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Ja, det gör han!🤓

Svara -   - 15/7-17 08:37 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Jag menar alltså att svaret på regnbågsfrågan var ja! Kkc-flaggan är som Guds löftesbåge!

Jesu frid...

Svara -   - 15/7-17 08:40 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Det verkar som om Ulf försvann?

Svara -   - 15/7-17 08:43 -


Karin Ström

Svar till bengt.

Vad då "vill ju knappast ens"??? En sant kristen vill inget hellre än att lyda Gud!!!

Jesu frid!

Svara -   - 15/7-17 10:40 -


Lasse

Svar till Mikael W.

Hur ska vi göra med Indien? har en massa semester att ta ut i vinter, samt sparat undan pengar att ta med o hjälpa till med på plats💸MVH Lasse

Svara -   - 15/7-17 11:06 -


Mikael W

Svar till Leif Boman .

Ja, KKC-loggan är vacker :) och har ju ingenting med HBTQ-rörelsen att göra

Som du vet så använde de första Kristna en fisk som symbol, och inte ett kors.

Fisk som på Grekiska heter ICHTHYS och står för:

Jesus (I) Kristus (CH), Guds (TH) Son (Y), Frälsare (S)

En väldigt fin symbol tycker jag.

En regnbågsfärgad fisk (med 6 färger....tror jag?) åskådliggörs här: https://www.apg29.nu/a/73u

Svara -   - 15/7-17 11:12 -


Mikael W

Svar till Lasse.

Hur ska vi göra med Indien? har en massa semester att ta ut i vinter, samt sparat undan pengar att ta med o hjälpa till med på plats

Du är helt underbar Lasse!

Ett problem med Indien är den svåra förföljelse som de Kristna får utstå.

Ännu en KKC söndagsskola startades för 2 veckor sedan i Indien (för 57 barn och huvudsakligen flickor). Sms:a mig så kan jag guida dig vidare, men du bör först noga överväga riskerna. Det är viktigare med ett stort hjärta än pengar :) Jag ska till dina trakter nästa vecka, så vi kanske kan ta en fika (?)

Svara -   - 15/7-17 11:41 -


Lasse

Svar till Mikael W.

Absolut ser fram emot att träffa dig😊och om jag dör i Indien gör inget jag är ändå trött på mitt liv sen skadan, min inkomstförlust är ju hög så försäkringsbolaget blir nog glada

Svara -   - 15/7-17 22:59 -


Lasse

Jag vill jätte gärna hjälpa någon stackars utsatt flicka. Pengar är bara siffror. Som jag sa till uteliggaren som gick i spåret när jag tog upp honom i loket, han sa att alla andra såg på honom med förakt, han hade inte mött nån som var så snäll som jag, jag sa att alla människor har lika stort värde, att hans värde var lika mycket värt som kungars eller presidenter, sen fick han ett par fodrade arbetshandskar när jag släppte av honom vid stationen var ju 10 minus ute, helt sant var det ju inte om allas lika värde jag är fullt medveten om att mitt eget värde är 0,00 annars är det helt sant alla är precis lika mycket värda,

Svara -   - 15/7-17 23:12 -


Mikael W

Svar till Lasse.

Nedan en Kristen sång-länk från Indien till dig Lasse....

Gud älskar att titta in i våra hjärtan!

När Gud ser in i ditt stora hjärta Lasse, så tror jag Han ser något väldigt fint, och värderar det något mycket högre än 0,00

https://www.apg29.nu/a/5cz

Svara -   - 16/7-17 00:17 -


bengt

jo jag menar ju just det att ingen omvänd kristen vill leva ut sin

homosexualitet

som prästen erik johansson tex

Svara -   - 16/7-17 09:44 -


Anna Ivar

Svar till Petter G .

Tror att Påven och katolska kyrkan kommer att viga homopar. Det blir en kamp på liv och död att stå upp för Sanningen/Jesus framöver. Påven är mer politiskt intresserad. Han reser runt till världsledare och snackar ihop sig med dem och tycks tro att han kan gå gå på två helt skilda vägar samtidigt. Välsignar någon människa något som Gud själv förbannar så faller man själv under förbannelsen. "Riket är Guds och makten och härligheten i evigheters evighet" Det kommer att dela alla 'kyrkor' och församlingar i två läger. Lyda Gud eller följa med strömmen/världen. Så är redan nu... Men det kommer att bli tydligare.

Svara -   - 16/7-17 11:46 -


Anna Ivar

Svar till Harriet Bouvin.

I Guds lag har det alltid varit förbjudet. Att be för överheten/politikerna är något vi uppmanas till i Bibeln. Människan är rakt igen ond och upphöjer sig själv så fort det ges tillfälle. Det du nämner vidrigt i Guds och de flesta människors ögon. Ändå ses det som en rättighet pga..? Så skyller de misshandlarna på något vad som helst. Äktenskapet mellan man och kvinna är bestämt av "tillverkaren" av människan. Gud själv. Han har beslutat och det ska vara så. Guds Ord står fast. Det du nämner är något som legaliseras mer och mer genom denna tidsanda vi lever i. Islam ska tukta kvinnorna. De som utövar denna religion bokstavligt efter koranen måste "tukta" kvinnor och barn. I alla länder över världen sker detta. Även rättsväsendet företrädare i de flesta länder så finns detta. Ja i alla sammanhang. Jesus förändrar oss radikalt på djupet om vi överlåter oss åt honom helt.

Svara -   - 16/7-17 12:02 -


NT

Svar till JL.

Du få ursäkta för mitt sent svar.

Jag legaliserar inte något av sexualitet, det är inte min sak eller behöver göra det heller.

Människor försöker beskydda sina egna sexuella grupper för att dom har nåt och kanske vinna MED det.

Men en kristen måste tänka över den smala vägen som Jesus nämner om för där ingår inga sexualiteten ELLER sex.

Svara -   - 16/7-17 18:21 -


Lasse

Svar till Mikael W.

Tack Mikael för dina snälla ord 😊 ring när du är på väg så träffas vi☎ ha det gott så länge // Lasse

Svara -   - 16/7-17 21:56 -


Jessica

Svar till NT.

Svar till NT

"Men en kristen måste tänka över den smala vägen som Jesus nämner om för där ingår

inga sexualiteter ELLER sex" (citat NT)

1Kor.7:2-4 Men för att undvika otuktsynder skall varje man ha sin hustru och varje hustru sin man. Mannen skall ge sin hustru vad han är skyldig henne och på samma sätt hustrun sin man. Hustrun bestämmer inte över sin kropp, det gör mannen. På samma sätt bestämmer inte mannen över sin kropp, det gör hustrun.

1Kor.7:5 Håll er INTE borta från varandra utom möjligen för en tid med bådas samtycke, så att ni kan ägna er åt bönen. Och kom sedan tillsammans igen, så att Satan inte frestar er, eftersom ni inte kan leva avhållsamt.

Svara -   - 19/7-17 13:35 -


bengt

tyvärr kan det ju vara så att alla samfund

och kyrkor på sikt kommer tillåta homo

äktenskap

så alla sanna kristna får överge dom

Svara -   - 22/7-17 12:04 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Äntligen advent

Läsarmejl av Ulrik Petersson 

Jesus kommer snart tillbaka.

Det finns flera advent, eller flera steg i Jesus ankomst.

2

Läs allt!


Kungen Kommer - Himlen TV7

Hur kan vi förbereda oss inför Jesu återkomst som Kung? Hur ser vårt framtidshopp ut? Kom med och be att Guds församling vakar med olja i sina lampor!

19

Läs allt!


De andliga nådegåvorna - Gösta Karlsson

Pastor Gösta Karlsson talar om Andens nådegåvor i ett nu några år gammalt klipp - men ständigt aktuellt!

0

Läs allt!


Perfekt julklapp: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten

Julklapp: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten.

100 kr! En sann berättelse om ofattbara förluster och om att vinna allt. Passa bra som julklapp!

1

Läs allt!


Bebisar lär sig byta kön genom ny bilderbok på våra förskolor

Bilderbok om transsexualitet för de yngsta.

Bild: Svt.se. 

Susanne Pelger som är doktor i genetik och lärare i biologi och matematik vid Lunds universitet, har skapat en bilderbok om transsexualitet riktad till bebisar.

38

Läs allt!


Christer Åberg predikar för skogens kossor

När Christer Åberg var ute i skogen och predikade i mobilen kom det några kossor som ville höra vad han hade att säga.

5

Läs allt!


Jesus är inte världens hämnare - Christer Åberg

Christer Åberg förklarar att Jesus inte är någon hämnare, han dömer inte eller straffar - han räddar och frälser för att han älskar dig!

6

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 47, onsdag 22 november 2017 kl. 08:37

Jesus söker: Cecilia, Sissela!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Predikantpoolen

Av Holger Nilsson 

Hans Jans i Predikantpoolen.

Nu finns det tillfälle för församlingar att välja mellan ett 25-tal pastorer och evangelister som står till förfogande för kallelser till församlingar. Reseersättning är det enda församlingarna behöver ersätta dessa med.

7

Läs allt!


Senaste kommentarer


Se upp för göken

Text och bilder av Reine Jonsson 

Gökungen matas av ängspipelärkan - Se upp för göken

En vuxen ängspipelärka matar en gökunge. 

När gökägget har kläckts ut knuffar gökungen ut de stackars små lärkungarna och gökungen blir därefter envåldshärskare och ensam om lärkparets gunst. Där efter blir han bara mer och mer tuffare i boet mot sina fosterföräldrar och stressar paret ideligen med sitt tiggande efter mera mat.

7

Läs allt!


Min dotters dröm om den vackra kvinnan

Läsarmejl av Jan-Åke Henriksson 

Vacker farlig kvinna

Min dotter som knappt läst bibeln fick en förunderlig dröm i natt att många kristna försökte i sig själva att vara goda och snälla där ingen såg att de var på väg åt ett fel håll och avvikit från den smala vägen. 

90

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

925 online! | Sidvisningar idag: 65 239 | Igår: 175 529 |

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp