Webb-TV | Frälsningskandidater NY | Bönesidan | Själavårdssidan NY | Sök | Kontakt
Surfar nu: 427 www.apg29.nu


ڇا جي پينتيڪوسٽل تحريڪ جي باري ۾؟

پڙهندڙ ٽپال جي Sigvard شمشير 

Pentecostalism

اهو سڀ تاريخي شعور ۽ دلچسپي بائبل Pentecostals، جي پينتيڪوسٽل تحريڪ کي پڌرو آهي تنهنڪري ان Pentecost FFS ۽ سوسائٽي Pentecost، جي سالياني جي ڪائونسل سڏيو ٿيو - ٻنهي جي، تنظيمي سماجياتي ۽ آماده تبديل ڪري ڇڏيو آهي. 

هن معاملي ۾، مون کي ته ڪڏهن به هڪ Pentecostals جي آڳاٽي جڳ ۾ unscientific لائين زمينون جو قائل آهيان، ڪيترن ئي ڏسجڻ ۾ ان تي متفق آهن ته ڪنهن کي ترقي جي جاء ورتي آهي - جنهن جي هڪ پاسي کي اميد نه آهي، ۽ ٻئي هٿ تي مان ڪنهن سڌي نفعو ڏسڻ نه ٿو چاهي. 

اتي هڪ ئي وقت نڪتو ٻاهر تي حيران سٺي شيء آهي ته، سنڌ جي worries جي اهميت کان detract نه رکندو آھي. هاء dopsiffror ۽ برادري جي ڪجهه اعتراف سڀ نه آهي. ان کان اڳ ڪا شيء سان سٺو نه هو، پر جڏهن ان کي considerably چڱو هاڻي ڪيو آهي - ته "شهنشاهه جي نئين ڪپڙا" تي ڄائو سوچون.

۽ جيڪي مقامي گرجا عام طور ڏيندا ڪري سگهو ٿا - جي مرڪزي پينتيڪوسٽل سرڪاري مقرر انتظام ۽ لاڳاپيل وڌيڪ unofficially مقرر ناصح، شايد اڄ ڇا، جي مٿي علائقن ۾ Pentecostalism characterizes جي چوڌاري عمل کي ڏنو رعيت سان پادري ڏينهن کان لاء وڌيڪ ذميوار سمجهيو وڃي. 

۽ جيڪي پينتيڪوسٽل تحريڪ سان هاڻي اڳتي لحاظ سان، اهو به سنڌ جي مقامي parish سٽون ۽ عام ۾ Pentecost ماڻهن جي ڀيٽ ۾ عوام جي هڪ ننڍا نمبر جي تحريڪ جي مرڪزي ڪنٽرول جي هٿن ۾ وڌيڪ آهي. 

اهڙيء طرح، مون کي ايئن هرگز ناهي ته هر ماڻهو جي ووٽ جي برابر وزن کڻڻ گهرجي. پر جن Pentecost جوڙجڪ جو فيصلو گهٽ ٿي tends. تنهن هوندي به ان کي قدرتي آهي ذميواري جي هڪ rejuvenation هڪ لاڳاپيل ٽارگيٽ آهي ته. انهن کان پوء هڪ روحاني پختگي ۽ ذهني طاقت آهي ڪرڻ جي ضرورت آهي، پوء اھي authoritarianism سان پراڻي کڏ ۾ ٿي نه ڪرندا آھن.

اهو سچ هڪ ماڻهو ڄڻ ته ان کي گھرندو وڃو، دير يا سوير سگهي ٿو ته آهي. پر ڪيئن اها هڪ مستقبل جي مرحلي ۾ پينتيڪوسٽل تحريڪ سان ٿيندو جي لحاظ سان، پوء سوال ايڏو بهترين وڌيڪ يا گهٽ چونڊيل ڄڻن ۽ coaches سان هڪ مرڪزي انتظام جي جواب. Pentecostalism جي واٽ آهي ته ان کي وڃڻ جي ڪنٽرول آهي. 

هتي اميد آهي ته پاڪ روح، جي وڏي ۾ وڏي جاء ڏني آهي ۽ جتي ووٽ ٿي سگهي ٿو ته روح جي نجات لاء سنڌ جي تحريڪ جي طاقت، عيسي جي موٽڻ کان اڳ جي سرگم تير. 

رابطو ۽ تعاون ٻين پينتيڪوسٽل هدايتن سان آهي، جنهن جو ان جي عالمي بڻ ڪئي آهي، مثال طور، سنڌ جي afrikanska- amerikanska- asiatiska- يا oceanic سنسڪرت، ڪيترن ئي ڏسجڻ ۾ دلپذير ٿي سگهي ٿو. 

پر جيئن ته هڪ amalgamation ڌيان پهرين سمجهيو ٿو وڃي، ۽ نه رڳو pragmatically تي عمل ڪري. نه ان جي لاء نازل ڪانه ۾ doctrinal اختلاف ٿي سگهي ٿو. 

ڇا ايمان ۽ سويڊن ۾ چرچ جي زندگيء جي پينتيڪوسٽل دوستن کي 'آزادي جي طور تي خبر آهي، ممڪن آهي ته نه ٿورا پاران فيصلو ڪيو ويندو - آهي ته هن وقت جا نالا شامل آهن ۽ اختيار ڏنا ويا آهن ڪرڻ جو مطلب آهي.


Sigvard تلوارن ، پينتيڪوسٽل پادري

پڙهندڙ ٽپال

---
نوٽ: پڙهندڙ کي ٽپال، مضمون، تبصرا، ۽ وڊيوز ته لکيو ۽ مون کان سواء ٻين ماڻهن جي ڪيون آهن، ( Christer Åberg، باني Apg29 )، ته مون کي هميشه حصيداري نه ڪريو رايا آهن ڪري سگهون ٿا.


Publicerades torsdag 1 januari 1970 01:00 | | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

40 kommentarer

nils Tue, 17 Jul 2018 10:09:07 +020

Om vi ej kan förvänta oss en andlig förändring och ett uppvaknande i hela pingströrelsen,tröstar jag dig som läser alla dystra rapporter nu i Apg.29, med Jesu ord till Sardes församling i Upp.3:4.
"Dock kunna hos dig i Sardes finnas några Få,som icke har fläckat sina kläder,och dessa skola vandra med Mig i Vita kläder,ty de är värdiga därtill."
¤¤¤
Tiden nu kräver av oss enskilda,att taga ett Personligt ansvar inför Herren med tid inför Ordet och Bönen,och ej lita enbart på pastorer eller ledare i församlingen!!

Svara


Mikael W Tue, 17 Jul 2018 10:47:11 +020

Tack Sigvard för bra information. Det glädjer mig att läsa att det sker en föryngring på ansvarsfulla poster.

Makt och befogenheter måste alltid överlämnas från en äldre generation till en yngre......det måste bara vara så....och när det gäller andlig mognad så är det ingenting man kan kräva av den yngre generationen....den ska ju förtjänas med tiden.....det är ju helt naturligt.

Den äldre generationen måste försöka lita på den yngre, och låta de yngre få göra misstag, som ju i förlängningen leder till andlig mognad och ansvarsfullhet

Svara


nils Tue, 17 Jul 2018 12:02:54 +020

Utifrån Holger Nilssons allvarliga beskrivning men en ny teologi där de gamla sanningarna åsidosätts,och den alltmer inriktade centralstyrning inom Pingst som sker,må vi vara bevara den enskilda församlingens suveränitet och frihet.
Det var också Pingstledaren Levi Petrus vision,som visade sig vara rätt och vitaliserade den enskilda församlingens vilja till kreativitet och ansvar!
¤¤¤
Även i de sju församlingsbreven i Upp.boken var det sju olika geografiska och självständiga församlingar,som fick sina olika brev av förmaning genom D.H.Ande!
Det får ej bli ett kollektivt styre med en eller fler ledare som skall hålla i styret,där D.H.Andes vilja och röst ej kan komma till tals,vilket lätt sker med ett kollektivt styre!
Det vare en Olycka för Jesu dyrköpta församling,om det Mänskliga styret tar över!

Svara


Alf Tue, 17 Jul 2018 13:41:32 +020

Känner står ofrid över var pingströrelsen rör sig någonstans, en alarmerande känsla, som tyvärr lyser med sin frånvaro i ovanstående brev.

Vi måste hålla oss vakna, annars kommer Herren över oss som en tjuv.

I den vision för pingst som Daniel Alm presenterade för några månader sedan verkade det centrala vara ett socialt evangelium där den största avsikten verkar vara att hålla gott anseende i samhället och "plantera" församlingar, vad nu det innebär.

Kanske man inte vill lida förföljelse för korsets skull...

Svara


Lena Henricson Tue, 17 Jul 2018 13:44:34 +020

Viktigt med den centrala styrningen,men vi har alla ett ansvar att gå in i Ordet och bönen mer,så att vi får frimodighet att be,säga och göra det som Anden leder oss till. Någon myntade: "Gud sänd en väckelse och börja med mig!" Det tror jag är en bra inställning.

Svara


Bengt Tue, 17 Jul 2018 14:49:18 +020

Det som oroar är att flera av dom församlingar som man vill ha som

Moderförsamling är mindre sunda

Svara


Katarina Hedström Tue, 17 Jul 2018 16:43:46 +020

Ja det var i Världen Idag eller tidningen Dagen! Att trettio församlingar ska starta i Sverige. Att en Moderförsamling står bakom med ett lån. Som den nya församlingen ska betala tillbaka sedan, när det har blivit en församling efter församling splanteringen.Jag tror idéer na kom ifrån Usa!

Svara


Katarina Hedström Tue, 17 Jul 2018 17:32:24 +020

Det blir också vanligare med Apostoliska församlingar där det är en ledare/ pastor som bestämmer! Där finns inga Församling smöten som är i en vanlig Pingstförsamling! Jag föredrar en vanlig traditionell Pingstförsamling med Församlingsmöten!

Svara


Katarina Hedström Tue, 17 Jul 2018 17:32:25 +020

Det blir också vanligare med Apostoliska församlingar där det är en ledare/ pastor som bestämmer! Där finns inga Församling smöten som är i en vanlig Pingstförsamling! Jag föredrar en vanlig traditionell Pingstförsamling med Församlingsmöten!

Svara


Bengt Tue, 17 Jul 2018 17:46:59 +020

Jo jag håller nog med dig katarina

Svara


Erik S Tue, 17 Jul 2018 18:41:42 +020

Svar till Alf.

Ja, pingst har länge varit ute mot ett gungfly. Det är alltför mycket "pk". Man vill hålla sig väl med "världen och samhället". Inte sticka ut för mycket, inte vara för radikala, utan bara lite så där lagom. För att inte någon skall bli stött eller förnärmad.

Det verkar som man är på väg mot samma förhållningssätt som Equmenia-och det är ett stort tyvärr! Du nämner "församlingsplantering", det verkar ha blivit på "modet" nu. Man ska starta nya församlingar lite varstans. Och vadå? Kommer det från Herren själv, att en ny församling skall startas då är det rätt. Men är det mer eller mindre människoverk, då kommer det aldrig att fungera. På min ort, skall en ny s.k "församling" startas upp nu i augusti. Tyvärr vågar man inte ha några större förhoppningar om den. Det finns flera anledningar, som jag inte vill gå in på just nu.

Hur vore det om man i stället "finge liv" i dom gamla som redan finns??!! Många äldre församlingar har fallit i slummer och kör i gamla spår och det mesta av andligt liv saknas tyvärr. Där finns mycket att göra!

Staten och politikerna skall hålla sina fingrar borta från all kristen verksamhet. Ingen församling borde ta emot bidrag från staten. Man borde klara sig på egen hand. När det snart blir hårdare klimat, så sitter vi i knäna på politikerna-det kommer vi få ångra.

Många av våra "ledare" är tyvärr alltför influerade av ersättningsteologin och annat "skräp". Måste tyvärr säga att det är inte många man har förtroende för. Det är många fina ord, men var finns kraften? Och visionerna? Den andliga auktoriteten? Mycket saknas och något helt nytt behövs. Hjälper inte med fina ord och samlingar. Inte ens med församlingsplanteringar. Du pekar på något i sista meningen, som är ack så allvarligt! Och det går ju inte om man ska anpassa sig till "världen". Nej, här har vi en del av lösningen 2 Krön. 7:14.

Svara


David B Tue, 17 Jul 2018 19:10:58 +020

Murarna är i stora delar nedbrutna och fienden härjar och infiltrerar bland Guds folk.

Behövs en Nehemja som leder Guds folk att återbygga muren av de gamla ruinerna: (de gamla sanningarna - inga "nya sanningar" tack)

Det är möjligt och det är angeläget.

Annars duger vi bara till att trampas ner av människorna, som Jesus så om saltet som tappat sin sälta.

Låt oss unte peka finger utan att vi var och en ställer oss skuldra mot skuldra och tar vårt personliga ansvar.

Låt oss "ägna oss åt bönen och åt ordets tjänst". Apg. 6:4 Det är vad som producerar liv in i våra liv och denna världen.

Med andra ord att vi läser och lever enligt Bibeln.

Jesu frid

Svara


per Tue, 17 Jul 2018 19:28:09 +020

SD är det nya...!

Svara


Bengt Tue, 17 Jul 2018 20:39:40 +020

Håller med dig Erik s

Svara


Roger T. W. Tue, 17 Jul 2018 21:15:34 +020

Jag har varit orolig för pingströrelsen sedan jag blev frälst för ungefär 30 år sedan. Herren sade att det var bråttom och att jag måste skynda mig. Sedan dess har jag sett förfallssymptom.

Svara


Svenne Wed, 18 Jul 2018 11:01:20 +020

Jag håller med dig fullständigt, Erik S.

Pingströrelsen, (som inte är någon rörelse längre, utan ett religiöst samfund) har fullständigt förlorat kursen. I takt med att De gudagripna, andefyllda kämparna av den gamla stammen har flyttat hem till Herren har det gått bakåt för Pingst.

Det var de som med fast hand, men fyllda av Guds kärlek ledde Pingstförsamlingarna framåt och var redskap för en blomstrande verksamhet. De tillät inget världsligt att komma in i församlingarna, utan höll sådant utanför.

Det har definitivt blivit sämre efter att ungdomarna har tagit över mer och mer. Det började med arrangemanget "Ungdomens kväll" i Örebro. Efter det skulle det ordnas med särskilda "ungdomsmöten".

Nuförtiden är ungdomarna en "församling" i församlingen. De har möten för sig själva med ungdomspastorer, idrottspastorer och så vidare.

Jag tillhörde en tid en församling där ungdomarna isolerade sig totalt från den övriga församlingen. De syntes inte till varken på bönemöten eller gudstjänsterna annat än när ungdomskören medverkade.

När det gäller bildande av nya församlingar håller jag också med dig, Erik S. Det behövs inte alls nya församlingar. Man kan börja söka Herren och ropa till Honom om andligt uppvaknande och nytt liv i de församlingar som redan finns.

Men det behövs initiativförmåga och nåd från Herren för att uppnå en förändring till det bättre. Verksamheten bara rullar på i djupa nedkörda hjulspår. Allt är så inrutat, så förprogrammerat och uppgjort i förväg. Inget utrymme för den Helige Andes ledning och inspiration. Man vet långt i förväg hur mötena kommer att gestalta sig: Pastor A leder mötet, pastor B predikar och så en massa nötande med lovsånger.

Måtte Herren frälsa oss från allt detta stereotypa och inrutade i verksamheten. Vi behöver den Helige Andes inspiration och smörjelse. Halleluja!

Svara


Mikael W Wed, 18 Jul 2018 12:13:19 +020

Svar till Svenne.

Svenne, jag måste få ta ungdomarna i försvar (eftersom jag själv är en ungdom), och som du säkerligen vet så blir sällan eleven bättre en sin läromästare. Den äldre generationen får inte intaga ett revirtänk, utan måste dela med sig av både kunskap, ansvar och befogenheter......annars dör slutligen församlingen ut....vi kan inte lyssna på Gnesta Kalle och Jokkmokks-Jockei all evighet.... :)

Svara


Bengt Wed, 18 Jul 2018 12:58:55 +020

Hur gammal är du då Mikael ,W ?

Om jag får fråga

Svara


Martin Wed, 18 Jul 2018 13:45:15 +020

Under alla år ord i pingst- och efkförsamlingar hörde jag inte en enda predikan om det frälsande evangeliet. Kanske ska börja där.

Svara


Mikael W Wed, 18 Jul 2018 14:03:03 +020

Svar till Bengt.

Jag är en ungdom Bengt, men med mycket barnasinne kvar....

Åldern är ju bara en siffra......men jag får köra moppe

:)

Svara


Mikael W Wed, 18 Jul 2018 14:11:49 +020

Svar till Martin. Det kan nog vara en bra början Martin....hehehe :)

Svara


Bengt Wed, 18 Jul 2018 14:37:30 +020

Då är du minst 15 i alla fall

Svara


Jessica Wed, 18 Jul 2018 14:56:03 +020

Svar till Mikael W. Åldern är bara en siffra, det har du rätt i. Men jag har fått för mig att du är äldre än bara moppeåldern. Är inte du också född i början på 60-talet?

Svara


Lasse Wed, 18 Jul 2018 15:05:40 +020

Svar till Mikael W.

Vi är ju jämngamla https://media.giphy.com/media/8WJw9kAG3wonu/giphy.gif

Svara


Svenne Wed, 18 Jul 2018 15:24:46 +020

Svar till Mikael W.

Ja, Mikael W

Men om inte ungdomarna kommer till förmiddagsgudstjänsterna kan inte vi äldre dela med oss av våra erfarenheter.

Det är överhuvudtaget svårt idag för oss pastorer som har gått i pension, att komma till tals i mötena, då församlingarnas pastorer till 90 % gör allt själva och det erbjuds sällan tillfälle för fria vittnesbörd.

Allt är så inrutat i mötena: Kyrkoårets texter och särskilda teman för varje söndagsgudstjänst.

Jag fick tillfälle en gång det här året att predika. Kyrkoårets text gällde för den söndagen och det var ett visst tema. Jag struntade i det och bar fram en väckande predikan om Jesus återkomst. Efter det har jag inte fått något mer tillfälle, fast predikanten har sin semester under sommaren.

Svara


Bengt Wed, 18 Jul 2018 17:17:51 +020

Och då är du med i en pingstförsamling ändå?

Svara


Mikael W Wed, 18 Jul 2018 20:20:59 +020

Svar till Svenne.

Vill du starta en bibelskola ?

Behövs det inte fler evangelister?

Svara


Mikael W Wed, 18 Jul 2018 20:33:05 +020

Svar till Svenne.

Vill du predika i November för tusen Indier i Indien?

Vill du undervisa elever i en Pakistansk bibelskola?

Vill du starta en bibelskola på din ort?

Hör i så fall av dig till mig.....allt är möjligt. Varför ska vi tänka smått när vår Gud tänker stort?

Ingen ska få tysta någon som vill sprida evangelii

Svara


Mikael W Wed, 18 Jul 2018 20:35:58 +020

Svar till Bengt.

Bengt....ja, jag är 15+

:)

Svara


Bengt Wed, 18 Jul 2018 21:57:09 +020

Bra att du är så positiv Mikael W

Sådana människor behövs verkligen

Svara


Bengt Wed, 18 Jul 2018 21:57:12 +020

Bra att du är så positiv Mikael W

Sådana människor behövs verkligen

Svara


Erik S Thu, 19 Jul 2018 09:24:07 +020

Svar till Svenne.

Ja du broder, känner igen mig i mycket av det du skriver. Du ska veta att du inte är ensam i dessa funderingar. Men vi beder för varann. Så får vi se vad Herren har i beredskap......Shalom!

Svara


Mikael W Thu, 19 Jul 2018 10:15:07 +020

Svar till Bengt.

Tack Bengt.....vi får se om Svenne (eller någon annan) visar intresse.....jag är redo

Svara


Svenne Thu, 19 Jul 2018 14:35:02 +020

Svar till Mikael W.

Guds frid, Mikael W!

Jag kan inte åka vare sig till Indien eller Pakistan för att predika. Jag har den förhoppningen att Herren ska förändra förhållandet i den församling jag tillhör, så att det blir möjligt för mig att avge vittnesbörd och predika.

Jag kan inte fara så vida omkring på grund av att jag är handikappad. Men jag stöder ekonomiskt flera organisationer som evangeliserar utomlands och vinner många för Gud. Jag får informationsblad med bilder på enorma skaror som nås av evangeliet. Jag tänker: kan jag inte gå själv till dessa trakter, kan jag stödja dem som kan göra det.

Jag har inte blivit direkt tystad i den församling jag tillhör, men ledarskapet gör allt själva, så det erbjuds sällan tillfälle att medverka.

Jag vill inte byta församling, utan min bön till Herren är, att jag ska kunna påverka på ett eller annat sätt och att det ska bli ett uppvaknande och en förändring till det bättre.

Svara


Mikael W Thu, 19 Jul 2018 15:04:06 +020

Svar till Svenne.

Svenne, låt oss be att du får använda dina gåvor i din församling.

Viktigt att företagsledare, pastorer, förädrar eller andra människor med ansvarfulla roller delegerar ut sitt ansvar så mycket det är möjligt......en duktig ledare är kapabel till det, och det brukar löna sig i längden.....

Svara


Svenne Thu, 19 Jul 2018 15:22:15 +020

Svar till Mikael W.

Ja, Mikael. Jag är tacksam för hjälp i bönen. Jag ber själv mycket om öppna dörrar.

Vi brukar ha kafémöten en dag i veckan. På dessa är det mer fritt, så jag brukar medverka med musik på gitarr och munspel. I samband med min musikaliska medverkan brukar jag ta tillfälle att vittna.

Men det är många som ska medverka, så det blir bara kort vittnesbörd. Herren har välsignat det jag sagt, så det har blivit till välsignelse. Men i förmiddagsmötena är det sällan någon som får vittna, fast det är fler än jag, som skulle vilja det.

Jag förstår inte att ledarskapet är så rädda om talarstolen. Men mitt hopp står till Herren, att Han ska låta en förändring ske.

Svara


Bengt Thu, 19 Jul 2018 15:40:59 +020

Kul att du spelar munspel svenne

Det gillar jag

Svara


Mikael W Thu, 19 Jul 2018 18:34:22 +020

Svar till Svenne.

....varför inte boka in ett möte med Pastorn eller någon annan ledare, och berätta på samma sätt som du berättar för mig här på apg29?

Du har ju dina minnesanteckningar färdigskrivna i kommentarsfältet här....

Ibland måste vi prata med varandra och inte vara alltför försynta....telepati är en för osäker kommunikationsmodell och frimodighet brukar uppskattas

Svara


Bengt Thu, 19 Jul 2018 20:18:32 +020

Nej telepati ska vi inte hålla på med

Svara


Madeleine Huhtalo Mon, 01 Apr 2019 21:41:55 +020

Svar till nils.

Mycket bra svar, jag instämmer med dej❤

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 17, fredag 26 april 2019 kl. 06:05

Jesus söker: Teresia, Terese!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De som blev födda, inte av blod, inte heller av köttets vilja, inte heller av någon mans vilja, utan av Gud." - Joh 1:12-13

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
fredag 26 april 2019 00:38

Ber om bön från alla kristna mäniskor be om befrielse vi är så plågade atakerad hjälp att be så vi får frid tack på förhand

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp