Surfar nu: 623 www.apg29.nu


Hur blir jag fri från demoner?

Ibland tar folk kontakt med mig som besväras av demoner. De vill ha hjälp och råd för att bli fria. Det kan vara genom mejl eller telefonkontakt.

Bibeln talar om demoner

Bibeln talar om demoner och att människor kan ha demoner. Till och med barn kan ha demoner. Det kan finnas olika demoner. Till exempel orena andar och sjukdomsdemoner. 

Även kristna kan ha demoner på samma sätt som kristna kan ha sjukdomar. Faktum är att de flesta som söker hjälp på grund av demoner är kristna.

Hur får man demoner i sig?

Man kan få demoner i sig genom att på olika sätt öppna sig upp för dem. Det kan ske genom olika synder som till exempel sexuella synder, droger, falska religioner, eller spiritism.

Hur blir man fri från demoner?

Man befaller dem att gå i Jesu namn. Och då försvinner de ögonblickligen! Jesus säger att det är en kraftgärning att kasta ut demoner. Kanske behöver du hjälp av någon som har erfarenhet av att kasta ut demoner.

Jag sa att demonerna försvinner ögonblickligen när man befaller dem att gå i Jesu namn, men av erfarenhet tror jag att det finns ett stort men!

Under årens lopp har den här demonen kanske indoktrinerat din hjärna med massa tankar och idéer. Det har blivit en massa djupa hjulspår. Demonen försvinner ögonblickligen av befallningen i Jesu namn men hjulspåren kan finnas kvar! 

Fortsätter du då att tänka på det vanliga sättet som du är van vid är demonen snart tillbaka. Därför behöver du förnya dina tankar i linje med Guds Ord. Och detta kan ta tid. Det går inte lika snabbt som när demonen lämnade.

Överlåt dig åt Jesus

Du ska överlåta dig helt och hållet åt Jesus och bekänna honom som Herren i ditt liv, läsa och tro hans Ord Bibeln. När du gör detta kommer du förvandlas mer och mer och problemen kommer till slut att försvinna. Vi förvandlas och utvecklas med tiden när vi lever var dag ett överlåter liv åt Jesus.

Nyfrälst

Jag vill också säga några ord om nyfrälsta i det här ämnet.

En nyfrälst får alltid uppleva olika attacker från djävulen och hans demoner. Det kanske inte sker genast efter frälsningen, men förr eller senare kommer det.

När attackerna då sker är det alltid viktigt att man håller fast vid Jesus. I den här kraftmätningen avgörs om man ska hålla fast vid Jesus eller gå tillbaka till synden och världen igen. 

Satan behövde inte manifestera sig och plåga dig innan, men nu då du har tagit emot Jesus gör Satan allt för att få dig tillbaka. Men håller du fast vid Jesus kommer din tro att bli starkare. Stå emot Satan i Jesu namn så ska han fly från dig.


submit to reddit


Vill du bli frälst?

Ja

Nej


Publicerades fredag 17 mars 2017 08:30 | #demoner #befrielse #onda andar | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

64 kommentarer

Thomas P Thu, 16 Mar 2017 20:05:54 +010

Bra sammanfattat. Vi har auktoritet i Jesu namn. När vi säger "gå" eller "försvinn" så ska det ske. Men ibland måste man be flera gånger, ibland under en längre tid samt under fasta.

Svara


Janne O Thu, 16 Mar 2017 20:15:52 +010

Om en kristen har den Helige Ande i/nära sig, är frälst/pånyttfödd kan inte demoner göra nada. Demon är en fallen ängel som varit i Guds himmel. Demon är inte "syndiga begär," eller olydnad mot Guds lag, eller dryckenskapens demon etc, som Trosrörelsen ibland verkar tänka. "Dryckenskapen" har inte varit och prisat Gud en gång i himlen. Köttet heter det som synder i en kristen och icke kristen. Så förstår jag det.

Har jobbat på psykiatri och sett riktiga saker i aktion. Det var mer än odygd på gång. Syndar gör vi bara av farten när vi nedvärderar och inte älskar Gud. Rom 6 bra kapitel. Driva ut onda andar gör Jesus ur icke troende. De är rädda för hans makt. Jesus drev aldrig ur demoner ur kristna. Ge exempel om det finns något.

Betryckt av ondska och onda ande kan en kristen bli. Inte besatt. Väl är det!

Svara


UK 52 , Thu, 16 Mar 2017 20:18:00 +010

finnes i detta aemne en baettre

och mer kunnig laerare aen

DEREK PRINCE ?

Svara


Tomas N Thu, 16 Mar 2017 20:42:40 +010

Det är ju bra att folk hör av sig till dig Christer ,med alla slags frågor om tro.

Förutom att ge de grundläggande svar som du skrev kanske det vore bra om du kan slussa vidare till någon som har ett sådant ministry och därmed erfarenhet med befrielse och själavård.

Det behövs me av detta bland Guds folk och det är därför glädjande att se t ex The last reformation har med det i sin verksamhet.

Jesus drev ut mycket demoner under sina år i tjänst och mest till judar som var bundna.

Det är nya förbundets grundsten att djävulen är besegrad och auktoritet över honom getts till Guds folk i nya förbundet (Luk. 10:19 ,Matt 16:19)

Men demoner vill inte lämna människor så ibland krävs lite mera bön ,fasta och omvändelse och att bryta förbannelser.

Jag vet att en del inte tror att kristna kan vara ansatta av demoner. Här behöver vi döma av frukten i en människas liv. Säger vi att detta inte är möjligt ,så hhar vi en stor mängd syskon som vi binder i problemområden i livet och sätter diagnoser och stämplar på

För en del kanske det är så illa,men först skall vi nog göra det som Jesus gjorde dvs att be befrielseböner och lösa människor från den ondes våld.

Jag minns i tidigare trådar att de var några som skrev att de jobbar med detta. Det vore bra att förmedla mellan de som vill hjälpa och de som behöver hjälp

Svara


Eva Fri, 17 Mar 2017 06:23:08 +010

Svar till Janne O.

Menar du att det står i Bibeln att människorna var kristna /troende etc innan Jesus drev ut andrar, var står det? Jesus drev ut anda ur folkmassor! Svar önskas. Kristna kan synda och då kan demoner komma.

Svara


William Fri, 17 Mar 2017 08:11:14 +010

Hej Janne, demoner är inget att utdriva från icke kristna! Jesus varnade och sa att demoner kan komma tillbaka till människor, och då kommer den tillbaka med t.o.m. 7 andra värre än den själv, okristna bör inte inblanda sig i demoner osv (om dom inte är villiga att ta emot Jesus) för då kommer den bara tillbaka.. man måste ha Jesus som beskydd! Det kan omöjligt finnas en anledning för Jesus att driva ut andar ur icke troende.
Slutsatsen är: om någon söker befrielse från demoner men på samma gång inte vill tro på Jesus så slutar det aldrig bra.
Någon som vill få befrielse måste förstå.. demoner är inte kryp, Tjuven kommer endast för att döda, förstöra, och stjäla och det är det enda syftet som demoner har. Demoner är inte heller så skraja som folk tror att dom är...
Förr eller senare måste demonerna iallfall böja knä till Jesus, men aldrig sa Herren att någon av dom kristna skulle vara perfekt här på jorden! Jag menar han lovade oss aldrig att vi skulle ha ett perfekt litet liv.

Svara


Janne O Fri, 17 Mar 2017 10:24:33 +010

"Det kan omöjligt finnas en anledning för Jesus att driva ut andar ur icke troende." NT är ju fullt av människor som är sjuka, även besatta. Menar du att de är människor som är trogna Herren men som också river sig och välter stenar på kyrkogården? Bara ett exempel.

Exorcism är inte något jag funderat på. Om man menar katolsk sådan, vitlök och Ave Maria eller liknande.

Jesus helar. Tro är en gåva. Han visar tecken på att han är Israels Messias genom dessa under. Klart att Jeuss ville hela och befria. Och ge hjärtkrossade människor frid med Gud.

Jag är inte karismatiker och går inte i pingst. Har spelat piano i en gammaldags Pingstkyrka ibland. Men följer eller förstår inte mycket av "demoner i kristna"-tankegångarna. Den onde kan inte röra en kristen om inte Herren låter det ske som "uppläxning."

Om Kristna har demoner så förklarar det väl hur mycket kaos det verkar bli i vissa kristna sammanhang...? (Ta inte frågan som ett elakt påstående!)

Här en vers ur 1 Joh brev som säger att den onde rör inte den som fötts på nytt av Gud, om vi inte lever i synd vill säga:

1Jn 5:18 We know that whosoever is born of God sinneth not; but he that is begotten of God keepeth himself, and that wicked one toucheth him not.

Vi ber ju:

Inled oss inte i frestelse, utan rädda oss från det onda.

Din är makten...(Mt 6:13).

Jesu namn skrämmer det onda. Skingrar mörkret.

God bless

Svara


A Fri, 17 Mar 2017 10:28:56 +010

Men det låter ju jättehemskt att man blir attackerad som troende!Har du som skrev detta blivit det eller någon annan som läser detta?

Svara


A Fri, 17 Mar 2017 10:28:56 +010

Men det låter ju jättehemskt att man blir attackerad som troende!Har du som skrev detta blivit det eller någon annan som läser detta?

Svara


A Fri, 17 Mar 2017 10:28:56 +010

Men det låter ju jättehemskt att man blir attackerad som troende!Har du som skrev detta blivit det eller någon annan som läser detta?

Svara


Janne O Fri, 17 Mar 2017 10:44:59 +010

Svar till A.

Den här frågan får Christer svara på. Inte jag. Det är han som skriver på den här bloggen och hans uppfattningar som står i artiklarna. Läser man i Bibeln finns det verser i 1 Kor, exemplet med mannen som levde i en sexuell relation till en nära släkting, att Paulus ber att utelämna honom om/när han inte vill sluta med vad han håller på med.

Skrämmas behöver vi inte. Ser det som väldigt destruktivt om man inte kan få en tydlig förklaring ur Bibeln. Gud är trofastare än oss.

Svara


William Fri, 17 Mar 2017 11:17:36 +010

Svar till Janne O.
NT är ju fullt av människor som är sjuka, även besatta. Menar du att de är människor som är trogna Herren men som också river sig och välter stenar på kyrkogården?
Kom ihåg att Jesus var först och främst skickad till Israels barn. Matteus 15:24.
Alla Israels barn var troende kan man säga, och Jesus var sänd till dom (de troende) först och främst. Sen så hjälpte han även andra som inte var troende på Gud, när de valde att tro på honom. Min poäng är att Jesus hjälpte dom som kom till honom och trodde på honom endast!
Sen går det att diskuteras om mannen vid graven, han var uppenbarligen från sina sinnen, men det stoppade inte Jesus från att befria han heller.

Svara


Janne O Fri, 17 Mar 2017 11:48:35 +010

William

Gå till de förlorade fåren i Israels hus, säger Jesus när han sänder apostlarna (Matt 10:6). Som Jesaja säger: Alla har vi som får gått vilse (Jes 53:6). De friska behöver inte läkare men de sjuka (Mar 2:17). Jesus sänder apostlarna att hela sjuka. Kraften att hela finns förstås hos Gud, inte direkt i människor. Förlorade får är slagna och såriga, eller hur? Det ska väl inte kristna vara först och främst. Svaga i oss själva - men starka i Honom.

Mat 10:5 These twelve Jesus sent forth, and commanded them, saying, Go not into the way of the Gentiles, and into any city of the Samaritans enter ye not:

Mat 10:6 But go rather to the lost sheep of the house of Israel.

Mat 10:7 And as ye go, preach, saying, The kingdom of heaven is at hand.

Mat 10:8 Heal the sick, cleanse the lepers, raise the dead, cast out devils: freely ye have received, freely give.

Vissa kristna tar dessa verser att gälla hedningar som de ska väcka från döden och liknande. Här säger Jesus i Matt 10: Gå bara till de förlorade fåren av Israels hus. Hela, bota, uppväck döda...Petrus uppväckte en död senare i Apg. Tror inte att verserna först och främst gäller var enda kristen i varje stund. Raderna här talar inte ens om kristna, utan om Israel. Judarna söker tecken, och hedningarna/grekerna vishet, men vi predikar Kristus som korsfäst, säger Paulus (1 Kor 1:22-23). Gud helar än idag. Frälsningen är helande för sinnet. Tron.

Tror du att kristna kan vara demonbesatta?

Svara


UK 52 , Fri, 17 Mar 2017 11:53:35 +010

Aemnet aer komplicerat och det aer mycket

man inte kan foerstaa eller veta.

Som sagt, lyssna paa youtube bland maanga

av Derek Prince's foeredrag.

Svara


William Fri, 17 Mar 2017 11:53:41 +010

Svar till Janne O. Demoner är ett starkt ord att säga det, ingen är perfekt som Jesus kan man säga. men ja, onda andar har ingen kraft över troende kristna, som inte lever i synd utan i helgelse.

Svara


Janne O Fri, 17 Mar 2017 11:55:27 +010

Svar till William.

William

"Alla Israels barn var troende kan man säga, och Jesus var sänd till dom (de troende) först och främst."

OBS

Israel var rejält avfallet från GT. Därför kom först profeterna (Jeremia, Jesaja, småprofeterna osv) som talade om omvändelse, sen kom Johannes döparen döpte till omvändelse, och sen kom MESSIAS.

Israel var en bruten stam. Hela GT talar om det. Alltså inte troende, utan en avfallen gren som lämnat Gud mer eller mindre. De dyrkade Babylons gudar, och försmäktade under imperier osv. Fariséerna på Jesu tid var inte riktiga troende, de flesta av dem, de var legalister. Hoppas du kan se det: Varför de behövde helande och tro genom Messias.

Svara


William Fri, 17 Mar 2017 11:57:47 +010

Svar till Janne O. Nej dom är inte demonbesatta, men Paulus sa att han hade en "satans ängel" som var sänd, lägg märke till att det tillät Gud bara för att hålla honom ödmjuk. Gud kan till och med använda plågor, om han vill lära oss något (för vårt egna bästa)

Svara


Osvaldo Jimenez Fri, 17 Mar 2017 12:09:15 +010

Amen!

"Solo faltaria unos versiculos Biblicos", para Respaldar esta enseñanza!

Några bibelverser ???

Välsignelser!

Svara


Janne O Fri, 17 Mar 2017 12:26:32 +010

William

Skulle tro att vissa kallar synd, och leva i synden, och ta Guds bestraffning för olydnad/icke kärlek till honom för "demon."

Har träffat människor som verkar vara under "demonisk påverkan." Oberäknelig, manipulerande, oärlig, sårar kristna, oförsonlig, ber skumma böner, ser genom andras tankar, och dömer andra utan att veta vad som pågår osv. Har ofta sysslat med ockultism eller gör det forfarande, läser villolärares böcker och använder Bibelverser för att styra och anklaga andra människor och lyssnar definitivt inte på varningar i Bibeln.

Perfekt helgelse - vara som Jesus på en gång (instant sancification)

Tron på att en kristna är perfekt helgad och syndfri när hon blir frälst och aldrig kan synda igen efter det - leder kanske till att allting som inte är så i den kristnes liv istället blir "demoner" - när det i själva verket bara är köttet i den kristne som lever upp...Vi ska inte leva i synd och det finns bara en som kan hjälpa. Finns ingen chans utan hjälp!

Svara


Linnea Mona Fri, 17 Mar 2017 12:35:26 +010

Tack .underbart och upplyftande att läsa detta.rätt ord kom till mig i rätt tid

Svara


Tomas N Fri, 17 Mar 2017 13:34:52 +010

Det här är ett stort och svårt ämne,kanske ett av de svåraste. Nyckeln till allt som har med detta att göra liksom egentligen allt annat är att göra som Jesus sa dvs att döma efter frukten.

De deliverance ministrys som finns skall bedömas så att om människor blir befriade ,så är det Guds verk. Det som inte kan missförstås särskilt mycket är att Jesus drev ut demoner ur människor. Om han gjorde det så skall vi göra det. Jesaja 61 säger att Jesus kom för att befria de fångna . Jesus kom som världens ljus för att besegra mörkret.

Trosrörelsen har sysslat med detta och har tillsammans med NAR idag(new apostolic reformation) tagit den nödvändiga och påbjudna karismatiken några steg för långt.

Det betyder inte att man skall hamna i det reformerta diket,som i praktiken tar allt djävulens verk och lägga det som en börda och en dom på människors axlar.

Kortfattat skulle jag säga att demoniska fästen och rötter kan finnas djupt i en kristens själ och tankeverksamhet. Även om anden tillhör Gud ,så kan finnas områden som tar tid att besegra. Djävulen och demoner skall adresseras,men människan är ansvarig.

Resist the devil,give no Place to the devil är viktiga instruktioner. Men livet i andlig krigsföring är det vi lever i där vi har en vapenrustning(Ef 6) och skall ta alla tankar som en lydig fånge inför Jesus. Men allt handlar om individnivå så man inte tror man skall inta städer och annat. Och allt måste gå i linje med människors fria vilja.

Djävulen jobbar där han har en laglig rätt ,så omvändelse från synd är elementärt.Se skuldebrevet enl kolosserbrevet. Släktförbannelser kan följa i generationer och ställa till bekymmer. Jesus seger måste ibland appliceras genom bön och att bryta förbannelser muntligt . Här måste man döma av frukten också. Finns ett problem,så måste man lösa det med Jesus och inte ignorera eller bita ihop och sopa under mattan.

Jesus helade ingen mot dennes vilja,Gud själv respekterar vår vilja så det är elementärt.

Jesus kom även för att få slut på att djävulen "no more will decieve the nations",dvs hedningar. Innan han kom var hedningarna helt utelämnade åt mörkret och Guds rike fanns endast genom Israels folk.

Att Jesus var sänd och sände sina lärjungar först till de förlorade folken av Israel ser jag som Guds trofasthet och systematik. Alltså var Jesus sänt och skulle dö för alla folk,men så länge chansen fanns att judarna skulle ta emot Honom som Messias så missionerades inte hedningarna. Att Nya förbundet gäller alla folken står i Jesaja,Jeremia m m .

Demoner drevs inte ut innan Jesus utan ondskan besegrades genom att hela männsikan dödades som tex när Israels folk besegrade grannfolken i krig och när Elijah och Jehu dödade Isebel och Baalsdyrkarna ,David besegrade sina fiender etc.

Precis som när Jesus levde så finns Guds rike inom räckhåll genom den andliga kraft som ger frälsning och befrielse,helande och ett liv i efterföljelse.

Gud kallar oss till att leva och förmedla i hans fulla kraft,särskilt i dessa tider när det finns falska andar som gör under . Då skall alla se vilken kraft som är från Gud och vilken som inte är det.

Säger vi att demonbesättelse inte kan existera dömer vi inte bara de drabbade utan även de ministries som tjänar i dessa gåvor. Låt oss inte göra det.

Svara


Janne O Fri, 17 Mar 2017 13:53:14 +010

"Trosrörelsen har sysslat med detta och har tillsammans med NAR idag (new apostolic reformation) tagit den nödvändiga och påbjudna karismatiken några steg för långt.

Det betyder inte att man skall hamna i det reformerta diket,som i praktiken tar allt djävulens verk och lägga det som en börda och en dom på människors axlar.

Kortfattat skulle jag säga att demoniska fästen och rötter kan finnas djupt i en kristens själ och tankeverksamhet. Även om anden tillhör Gud ,så kan finnas områden som tar tid att besegra. Djävulen och demoner skall adresseras,men människan är ansvarig."

NAR och Trosrörelsen - ja lämna detta tack! Hur ska man annars komma till svar och inte röra och bråk och självbedrägeri?

Rom 12:2 Låt ert sinne förnyas, var inte formad av världen, säger Paulus. ORDET helgar oss. Det är sant (Joh 17:7). Om man betrycks kan ju Bibelläsning, fasta och bön vara outhärdligt för det onda...

Svara


Tomas N Fri, 17 Mar 2017 14:03:22 +010

Svar till Janne O.

Det var en pastor som sa det ganska bra. "You cant cat out the flesh and you cant disciple a demon. Andliga väsen kan vi inte träna eller överkomma genom tankestyrka och hård disciplin. De skall drivas ut genom bön i Jesu namn.

Men allt är inte andligt. Vår fria vilja ,vår kropp och själ som vi har ansvar för måste vi ta ansvar för och göra små och stora val som går i enighet .med Guds vilja.

Personligen tror jag vi i sluttiden måste ta hjälp av varandra de olika folkslagen och kulturerna som är ganska olika. Afrikaner och andra sydlänningar är mera öppna för andlighet,medans Europeer är mera strävsamma och kontrollerade.

En del kan nog ses genom Calvinsmens historia. TULIP modellen nämner ju "Total depravity of man" och kristenheten i norra Europa och USA innan karismatiska vågen hade en tendens som fortfarande finns att säga att all ondska och och syndnatur lever i vårt kött och är vårt arv från Adam. Jesus ministry säger något annat.

Han satte ett exempel som gäller för alla troende och inte bara till de judar som fanns där och då.

Jag skulle vilja säga att vi har ansvaret ,men att demonbesättelse är många gånger orsaken och dessvärre finns där ingen seger som vi kan vinna,då andliga väsen är starkare än tankestyrka. Viktigt att säga att en frälst kan inte vara helt dominerad av onda andar,men delvis är det vi ser idag

Svara


Janne O Fri, 17 Mar 2017 14:15:07 +010

"Viktigt att säga att en frälst kan inte vara helt dominerad av onda andar,men delvis är det vi ser idag."

Här är en person som jag tycker passar på det du beskriver. Fattar inte hur hon kommit in i kyrkor. Kolla in "predikan!" Total lunacy...Sluta följa denna donna. Annars öppnas en avgrund...helt i onödan. Hon gör saker Gud förbjuder. Och folk är i uppror.

https://www.youtube.com/watch?v=CRKWX7Bs51E

Jag är inte Kalvinist riktigt. Möjligtvis 3 punkter kan jag svälja. Fri-baptist (Free will Baptist) hette det förut. Jag tror att människor har ansvar och kan motverka Gud - genom att leva i köttet. Rom 6:12-13 jättebra verser:

Rom 6:12 Let not sin therefore reign in your mortal body, that ye should obey it in the lusts thereof.

Rom 6:13 Neither yield ye your members asinstruments of unrighteousness unto sin: but yield yourselves unto God, as those that are alive from the dead, and your members as instruments of righteousness unto God.

Svara


Gustav vasa Fri, 17 Mar 2017 14:23:11 +010

Svar till Janne O.

Namen e du från Göteborg tro?

Svara


Tomas N Fri, 17 Mar 2017 14:33:33 +010

Fruktansvärt exempel det du visade. Det var kanske lite elakt att kalla det reformerta ett dike. På många sätt det klart bästa diket att hamna i. Den bästa frukten som kommer därifrån är disciplin och Gudsfruktan. Om jag skall nämna ett namn så tänker jag t ex på Paul Washer. Bra pastor som finns mycket gott att säga om.

Sinnets förnyelse är en oerhört viktig uppmaning och alla uppmaningar om att låta sig formas och helgas.

Men jag är ändå övertygad om att befrielse är något som Gud har kallat oss till. Allt sådant är inte galenskap och flykt från ansvar.Det finns de som behöver mera hjälp till frihet och inte klarar att tänka rätt utan behöver bli befriade för att sedan applicera den förebyggande processen som Paulus uppmanar till att hålla mörkret borta so vill komma utifrån och tränga in. Det som finns på insidan måste bort på annat sätt

Återigen. Jesus gjorde detta som ett exempel till att följa.

Europa blev en kontinent som byggde en kristen kultur i rättfärdighet och lydnad,men alltid har haft svårt för karismatiska yttringar. Det har många fördelar och en del nackdelar

Svara


Thomas P Tue, 21 Mar 2017 16:32:36 +010

Derek Prince menade att troende kristna inte kan vara "demon possesed" (demonbesatt). Däremot kan troende bli "demonized" (demoniserad, attackerad av demoner som ger sjukdomar, röster, felaktiga tankebyggnader e t c. En troende tillhör Jesus och vi blir ständigt attackerade av satan, och inte minst, prövade av Herren.

Svara


Thomas P Tue, 21 Mar 2017 17:01:48 +010

Svar till Thomas P.

Rättelse; vi blir attackerade om vi inte gör så satan flyr undan.

Svara


Janne O Tue, 21 Mar 2017 19:16:18 +010

Svar till Gustav vasa.

Gustav Vasa: Jag är 4.5 mil norr om dig för 15 år sedan. Vallentuna norröver: Ta hästen och utfordra rikligt innan du rider ut ikväll! Haha!

Hur så i Göteborg kanske det...

Var är du?

Svara


Janne O Tue, 21 Mar 2017 19:17:32 +010

Thomas P

"Rättelse; vi blir attackerade om vi inte gör så satan flyr undan."

Det här låter väldigt mörkt. Hur menar du?

Svara


Tomas N Tue, 21 Mar 2017 22:03:59 +010

Svar till Thomas P.

Ja ,Derek Prince är bra. Det finns andra också och så finns det de som har snurrat till det. Ron Phillips och Perry Stone är intehelt ute och cyklar i det här området även om den senare i min mening sysslar med mycket hebreisk extrabiblisk undervisning och dolda kunskaper

Min slutsats är att kristna kan ha områden i livet där den onde har ett fäste som sitter inne i männsikans själ och tankar och därmed måste drivas ut med bön. T ex efter trauman eller "familiar spirits. Man får pröva helt enkelt och inte skämmas.

Viktigt att veta hur stor Gud är och även en realistisk bedömning av djävulens förmåga ochmetoder och mål. Målet måste vara att hjälpa och utrusta varandra (kärlek)

Gud blir inte mindre för att någon behöver befrielse och djävulen inte större. Är det bön som måste till så är det.

Tankebyggnader är de strukturer som formats av ett levnadssätt som ytterst formats av ondskan t ex ,rädsla,otro,kontroll,lust,bitterhet. Det kan inte bes bort,men efter att de andar som byggt strukturerna drivits ut,skall man med disciplin och med viljans kraft och Helige andes hjälp bygga nya goda strukturer.

Oavsett om man är fri eller inte så gäller alltid instruktionen att stå emot djävulen så skall han fly.Han är självklart efter oss kristna då det är vi som är hans fiender och skall krossa hans huvud enligt Bibeln.

Men vi har ju vapnen och tar fantastiska segrar hela tiden när det handlar om frälsningen och spridandet av evangeliet och hålla fast vid allt som vi är kallade till.

Vapnen står om i EF 6,men är egentligen frälsningen,tron och efterföljelse,helgelse och framför allt bön och ordet

Det är seger helt enkelt,men inte helt gratis

Svara


Thomas P Tue, 21 Mar 2017 23:46:51 +010

Svar till Tomas N.

Bra svarat. Sista versen i Uppenbarelseboken 12 är intressant, för de säger att den gamle ormen är arg på de som ör av kvinnans säd, och som håller Guds Bud (viktigt) och som vittnar om Jesus Kristus (här måste vi bli frimodiga).

Vad tror om detta? Att vi kan be över ett tygstycke, och demoner och sjukdomar ska fly ur människor?

Apostlagärningarna 19:11

"God was performing extraordinary miracles by Paul’s hands,so that even facecloths or work aprons that had touched his skin were brought to the sick, and the diseases left them, and the evil spirits came out of them."

Svara


BrorK Mon, 27 Mar 2017 23:36:10 +020

Svar till Thomas P.

Att driva ut demoner från sig själv är som att laga sina egna tänder.

Svara


Tina Sat, 01 Apr 2017 19:45:11 +020

Bra skrivet, har själv tänkt skriva om detta, jag har vart plågad av demoner hela mitt liv då jag är född med en förbannelse, nu är den bryten, nu fick jag hjälp på ett ställe med detta. Men om man bortser nu från det stället hur vet man då om man har en förbannelse på sig o hur bryter man den då. Jag just blivit befriad av jesus o håller fast vid jesus, känner jag har lite till att slås mot.

Svara


teresa Sat, 01 Apr 2017 22:12:41 +020

Dr Walter Martin "Doctrines of Demons" förklarar utifrån Bibeln.

https://www.youtube.com/watch?v=Vr0uPeoe4zg

Svara


Emiratus Sun, 02 Apr 2017 00:42:41 +020

Svar till Tina.

"....då jag är född med en förbannelse"

Du har nog tittat lite för mycket på TV

Att leva under en förbannelse är att leva lagiskt efter de bud som fanns innan Jesus dog för oss, och låta oss bli Guds barn av nåd, och inte genom att vi presterar något religiöst (som att be 5 ggr om dagen eller inte äta griskött). Så, det har inte med några demoner att göra, Du kan således inte vara född i en förbannelse, eftersom dessa påbud/regler/lagar är något du i så fall måste lära dig. Om du har tagit emot Jesus och lever som en Kristen så kan du omöjligen leva under en förbannelse

Svara


Emiratus Sun, 02 Apr 2017 00:50:31 +020

Svar till teresa.

Det finns ingen anledning alls att spendera tid på vad mörkrets krafter har att erbjuda. En minut av ditt liv räcker fö att förstå det. Mörkrets makter vill få dig bort från närheten med Gud, främst genom att såra dina känslor, med medel som sex och pengar. Mycket mer än så behöver man inte veta. Fokusera du istället på vad Jesus har att erbjuda dig. Rikta dina ögon mot Herren Jesus och fly det onda. Håll dina ögon mot Jesus så undviker du vad mörkret vill ge dig, vilket är synden

Svara


Tomas N Sun, 02 Apr 2017 01:03:28 +020

Svar till Tina.

Gott att höra att du blivit befriad.Förbannelser,demoner och tankebyggnader samverkar så det kan ta lite tid.

Till Emiratus och andra som vill lära ut om detta ämne ,men inte har kunskap och erfarenhet. Det är bättre att ni håller en låg profil.Verkligheten och praktisk erfarenhet slår teori och vill man sätta sig in i ämnet kan man studera deliverance ministry och se vad de kommit fram till och praktiserar.

Tittar man där så framgår att medfödda/ärvda ingångar för satan i människors liv är en realitet.

Man övervinner djävulen och hans demoner genom omvändelse och att bryta med synd och s a s stänga alla dörrar för satan ( s k legal rightsDetta i kombination med utdrivning genom bön för demoner vill inte lämna människan.

De som jobbar med befrielse och själavård har förmodligen kommit fram till att Jesus seger över ondskan måste appliceras aktivt genom att verbalt och i hjärtat bryta förbannelser och ibland genom bön.

Dvs allt är inte klart och du blir fri genom att meditera på Jesus seger. Ibland kan det räcka men inte alltid.

Alltså gäller det som står i GT att förbannelser följer generationer på faderns sida. Men kan brytas.

Viktigt att reflektera över det faktum att före Jesus kom så var detta inte möjligt.

Välsignelse till er och gå i frihet.

Svara


Emiratus Sun, 02 Apr 2017 02:03:24 +020

Svar till Tomas N.

Så Tomas N, du menar att en människa som tar emot Jesus Kristus inte blir fri från synd? Du menar att demoner kan leva i samklang med Helig Ande?

Du menar att den besatte ska tillämpa en slags egenhjälp i form av meditation? Ska han/hon tända ett ljus också?

Tomas N, vad vet du om mina erfarenheter i ämnet?

Den som vill sätta sig in i ämnet bör läsa Bibeln!

Svara


Tomas N Sun, 02 Apr 2017 05:35:14 +020

Svar till Emiratus.

Erfarenheterna kan se olika ut. Någon blir fri på ett enkelt sätt,för andra kan det vara en kamp.

Man behöver vara ödmjuk inför hur man hjälper sina syskon

Och inte fråndöma någon frälsningen.

Men döm i det här fallet inte främst på vad jag säger utan kolla upp deliverance ministries och se vad de har att säga. Eller är de alla charlataner.?

Ingen blir synder någonsin. Men vi får heliga ande som gåva och blir födda på nytt.Och köttet kommer alltid vara öppet för frestelser .

Beroende på hur djupt en människa eller hennes förfäder varitinsnärjd i synd så kan det finnas olika mycket att att jobba med på den här sidan omvändelse och frälsning i det som kallas helgelse process (sanctification)

Återigen så väger erfarenhet tyngre än teori eller kallbibelreferens.Guds ord och efterföljelse skall prakriteras

Den sonen gör fri är verkligen fri är en sanning att stå på.

Är någon inte fri,så får man hjälpa den så som Jesus gjorde.

Jag menar biblisk meditation enligt sinnets förnyelse. Viktigt att graven om det kan behövas befrielse också.Det finns en del som sätter för stor vikt på sinnet förnyelse och det var därför jag skrev biblisk meditation som ändå är giltigt och påbjudet t ex i någon av moseböckerna.

(Det står att man skall tänka på Guds ord och lagar på natten och dagen,när man reser och när man sitter i huset och de skall bäras framför ögonen och vid sina händer)

Fritt översatt från minnet.

I nya testamentet har Jesus gett oss auktoritet över ondskans makter en Luk 10.:19 och Matt 16 och flera ställen.

Vi får praktisera detta och befria de fångna så att Gud blir ära och många tjänar Gud och håller ut tillslutet.

Av frukten skall ni känna dem och det är Guds vilja och ära honom att vi bär god och riklig frukt för Guds rike och inte hindrar folk från Guds vilja och rikebland de som vill dit även om några kommer falla ifrån och inte nå målet för Gud kör inte över den fria viljan

.

Svara


Emiratus Sun, 02 Apr 2017 07:13:03 +020

Svar till Tomas N.

Tja, nu läste jag den första artikeln jag stötte på, på internet, om deliverance ministries, och där kunde jag läsa följande

"Deliverance Ministry is a contemporary movement that is gaining ground and is crossing denominational lines. Although it is gaining popularity, many Christians are now seeing it as a negative and unbiblical practice that can have serious and disastrous consequences, even though it claims to offer “freedom” to the individual. There are even support groups forming to help people who have been victimized from various deliverance ministries"

Källa: http://www.allaboutgod.com/deliverance-ministries.htm

Tomas, när jag läser vad du skriver så får jag en känsla av att du själv är under förbannelsens genom att leva lagiskt. Har jag rätt eller fel? Är det så att den blinde här nu ger sig på att leda den blinde?

Vi kan inte genom någon fiffig praktisk tillämpning befria någon, det är bara Jesus Kristus som kan befria oss med sitt dyrbara blod. Det behövs inget krångel Tomas......nä, läs mitt svar till Teresa (se ovan) och följ det istället.

Svara


teresa Sun, 02 Apr 2017 09:18:27 +020

Svar till Emiratus.

Käre Emiratus, jag spenderar min tid precis som jag anser vara bäst, i samråd med Jesus. Du har ingen rätt alls att lägga dig i det samarbetet. Dina råd går mig förbi då jag är övertygad om att Jesus är pålitligare rådgivare.

Men, faktum är att demoner finns och att låtsas som att de inte finns är väl ett barnsligt sätt att vara. Jag har öppnat upp för allehanda demoner i mitt liv genom att ägna mig åt det ockulta, alkoholmissbruk, girighet, avundsjuka, lögner, sedelöst leverne i allmänhet och allehanda missbruk i synnerhet. Alla slags uttryck av självdestruktivt beteende är orsakat av demoners inverkan, och att ignorera gör det inte bättre.

När jag blev born again kom Helige Ande och tog plats i mig och en automatisk reningsprocess började. Jag rev sönder alla mina newage böcker, jag gillade plötsligt inte det jag hade gillat tidigare, tex skämt, tv-program, människor, aktiviteter. Det vände sig i mig när folk svor i min närhet. Ibland svor jag själv och blev ångestfull och bad Jesus om förlåtelse för att jag själv kallar på djävulens demoner.

Helige Ande verkade och gjorde rent hus i mig utan att jag själv behövde driva ut demonerna. Jag blev duktig på att urskilja demonerna i människor och kunde undvika dem. Gäller i högsta grad de församlingar jag tog kontakt med, där de frivilligt släppt in demoner utan att själva veta om det kanske. Jag lärde mig att befalla satans och hans demoner att försvinna ur mitt liv. Vi har faktiskt makten över dem, då Gud gett oss den makten. Gud har ju redan vunnit över djävulen, han har bara den makt över oss som vi ger honom.

När man får Helige Ande (blir born again) är man skyddad mot demoner, och då vill man inte fortsätta "synda". Jag vill inte dricka alkohol mer, det är ingen inre kamp. Den demonen är sparkad men har ju inte gett upp. Står bara och väntar på ett tillfälle att förleda mig, men då får han vänta.

De som är missbrukare, sinnesjuka, psykopater är extremt demonbesatta och måste få hjälp men måste först vilja bekänna Jesus. För en vanlig simpel syndare gäller att bli born again - att bli en ny människa i Jesus, vilket också står i John 3:1-36. Det är inte så svårt egentligen.

Vi kan också be för varandra, det är effektivt. Att mötas och be tillsammans. Det är inte så svårt egentligen. =)

www.apg29.nu/a/7nl

Svara


Tomas N Sun, 02 Apr 2017 09:31:10 +020

Det är ingen ärlig research att bara på för sakens skull göra en sökning och kolla på den.Man behöver vara uppriktig. Ett alternativ är ju att släppa hela ämnet,men då kan man ju inte kalla sig insatt.

Varför ifrågasätter du att jag skulle mena att något alls av det vi gör som kristna kan göras utanför namnet Jesus.

Allt gör vi ju i hans namn och genom Hans blod och offer.

Det vanligaste skälet till att kristna vill undvika det här ämnet och andra andliga saker är att man vill presentera en kristendom för andra som inte är konstig och som inte skrämmer iväg folk. En del av det är en ärlig längtan att flera skall bli kristna .

Men den vägen leder ofta till att man inte pratar om djävulen helvetet eller synd alls och då har man avviker från vad Jesus själv gjorde. Jesus kom ju för att befria de fångna och göra slut på djävulens verk och det är vår uppgift också.

Kanske är det inte din roll och uppgift att hjälpa de som behöver befrielse. Vi har ju olika uppgifter och man behöver ha ett hjärta för det man gör.Ofta använder Gud våra erfarenheter för att tjäna där vi gör mest nytta.

Rätt perspektiv på nåd och lag och att förstå gamla och nya förbundet är ett stort och viktigt ämne för alla kristna. Det finns några diken att hamna i .De extrema är ju hypergrace och att hålla hela Mose lag.

Med Guds nåd och sanningens ande så håller jag mig borta från ddikena.

.Tips på deliverance ministries. Derek Prince, Win Worley Bob Larsson, Ron Philips.

Det är många ärligt tjänande kristna som behöver befrielse och många vittnesbörd om de som blivit befriade.

Kristna församlingen är den som hamnar under störst press och attack från djävulen därför vi är hans huvudfiender.

Vi kristna behöver ha urskiljning och hjärta för att utmana, varandra i gemenskap som järn skärper järn och kunna ta bort saker ur varandras ögon som skymmer sikten och kväver anden. Det är församlingen där Guds ande och liv finns

Svara


Jeanette Aldén Wijk Sun, 02 Apr 2017 09:42:58 +020

Svar till William.

Den besatte mannen i grottan, som hade många onda demoner i sig... i Guds Ord står det inte att han var troende.

Frid i Jesus Kristus

Svara


teresa Sun, 02 Apr 2017 09:51:08 +020

Svar till teresa.

Innan någon går i taket för att jag råkade länka till ett filmklipp om Jesus som visar sig lagts upp av mormonchanell (såg jag nu) så vill jag passa på att komplettera med ett annat klipp - lite matnyttig info om mormonsekten.

www.apg29.nu/a/2r0

Svara


teresa Sun, 02 Apr 2017 09:56:54 +020

Svar till Jeanette Aldén Wijk.

Jeanette, vill du informera om vart i Bibeln du läst detta? Vill gärna läsa sammanhanget.

Svara


israelsdotter Sun, 02 Apr 2017 11:38:58 +020

Svar till Emiratus.

<< Föregående 1 Nästa >>

Matt 15:19 Ty från hjärtat kom­ma on­da tan­kar, mord, äkten­skaps­brott, otukt, tju­ve­ri, falskt vitt­nesbörd, hädel­se. Rom 13:13 Låtom oss föra en hövisk van­del, såsom om da­gen, ic­ke med vilt le­ver­ne och dryc­ken­skap, ic­ke i otukt och lösak­tig­het, ic­ke i kiv och av­und. 1 Kor 5:10f det­ta ic­ke sagt i allmänhet, om al­la den­na värl­dens otuk­ti­ga människor el­ler om gi­ri­ga och rof­fa­re el­ler om av­gu­da­dyr­ka­re; an­nars måsten I ju rym­ma ur värl­den. Nej, då jag skrev så till eder, me­na­de jag, att om någon som kal­la­des bro­der vo­re en otuk­tig människa el­ler en gi­rig el­ler en av­gu­da­dyr­ka­re el­ler en smäda­re el­ler en drin­ka­re el­ler en rof­fa­re, så skul­len I ic­ke ha­va något umgänge med en sådan el­ler äta till­sam­mans med ho­nom. 1 Kor 6:9f Ve­ten I då ic­ke att de orättfärdi­ga ic­ke sko­la få Guds ri­ke till ar­ve­del? Fa­ren ic­ke vil­se. Var­ken otuk­ti­ga människor el­ler av­gu­da­dyr­ka­re el­ler äkten­skaps­bry­ta­re, var­ken de som låta bru­ka sig till synd mot na­tu­ren el­ler de som själva öva sådan synd, var­ken tju­var el­ler gi­ri­ga el­ler drin­ka­re el­ler smäda­re el­ler rof­fa­re sko­la få Guds ri­ke till ar­ve­del. 2 Kor 12:20 Ty jag fruk­tar att jag vid min an­komst till även­tyrs ic­ke skall fin­na eder såda­na som jag skul­le öns­ka, och att jag själv då av eder skall be­fin­nas va­ra sådan som I ic­ke skul­len öns­ka. Jag fruk­tar att till även­tyrs kiv, av­und, vre­de, gen­stri­dig­het, förtal, skval­ler, upp­blåsthet och oord­ning råda bland eder. Gal 5:19-21 Men köttets gärning­ar äro up­pen­ba­ra: de äro otukt, oren­het, lösak­tig­het, av­gu­da­dyr­kan, troll­dom, ovänskap, kiv, av­und, vre­de, gen­stri­dig­het, tvedräkt, par­tisönd­ring, miss­unn­sam­het, mord, dryc­ken­skap, vilt le­ver­ne och an­nat sådant, va­rom jag säger eder i förväg, såsom jag re­dan förut har sagt, att de som göra sådant, de sko­la ic­ke få Guds ri­ke till ar­ve­del. Ef 5:3-5

Men otukt och oren­het, av vad slag det va­ra må, och gi­rig­het sko­len I, såsom det an­står he­li­ga, ic­ke ens låta nämnas bland eder, ej hel­ler ohöviskt väsen­de och dårak­tigt tal och gyc­kel; sådant är otillbörligt. Låten fast­mer tacksägel­se höras. Ty det bören I ve­ta, och det in­sen I också själva, att ing­en otuk­tig el­ler oren människa har ar­ve­del i Kristi och Guds ri­ke, ej hel­ler någon gi­rig, ty en sådan är en av­gu­da­dyr­ka­re. Kol 3:5-9 Så döden nu ed­ra lem­mar, som höra jor­den till: otukt, oren­het, lus­ta, ond begärel­se, så ock gi­rig­he­ten, som ju är av­gu­da­dyr­kan; ty för sådant kom­mer Guds vre­de. I de syn­der­na vand­ra­den också I förut, då I ännu ha­den edert liv i dem. Men nu sko­len också I lägga bort allt­sam­mans; vre­de, häftig­het, onds­ka, smädel­se och skam­ligt tal ur eder mun; I sko­len ic­ke lju­ga på varand­ra. I ha­ven ju av­klätt eder den gam­la människan med hen­nes gärning­ar 1 Tim 1:9f och om man förstår det­ta, att la­gen är till ic­ke för rättfärdi­ga människor, ut­an för dem som trot­sa lag och myn­dig­het, för ogud­ak­ti­ga och syn­da­re, ohe­li­ga och oand­li­ga människor, fa­dermörda­re och mo­dermörda­re, för mandråpa­re, för dem som öva otukt och ona­tur­lig vällust­synd, för dem som äro människosälja­re, lögna­re, mene­da­re el­ler något an­nat som stri­der mot den sun­da läran — 2 Tim 3:2-4 Ty människor­na sko­la då va­ra självis­ka, pen­ningkära, stor­ta­li­ga, över­mo­di­ga, smäde­lyst­na, oly­di­ga mot si­na föräld­rar, otack­sam­ma, gudlösa, kärlekslösa mot si­na närmas­te, trolösa, be­giv­na på förtal, omått­li­ga, ty­gellösa, fi­ent­li­ga mot det go­da, förrädis­ka, be­sin­ningslösa, förblin­da­de av högmod; de sko­la äls­ka vällust mer än Gud,

Svara


Emiratus Sun, 02 Apr 2017 13:45:17 +020

Svar till teresa.

Teresa, du har tydligen kvar en fot i det ockulta. Din spydighet antyder det. Jag har svårt att se att Jesus skulle ha gett mig den typen av inledning som du gör.....men men...det blir väl bättre med tiden.

Born again....menar du pånyttfödd ?

Svara


Emiratus Sun, 02 Apr 2017 13:52:57 +020

Svar till israelsdotter.

....och vad vill du säga mig med alla dessa bibelord Israelsdotter ?

Svara


teresa Sun, 02 Apr 2017 13:56:27 +020

Svar till Emiratus.

Ajdå, trampade jag på en liten öm tå nu. Det är bara de som inte känner Jesus som använder ett personligt vittnesmål mot en person. Inte min sak att döma dock.

Svara


Emiratus Sun, 02 Apr 2017 14:04:36 +020

Svar till teresa.
Håll dig ic­ke själv för vis; fruk­ta HER­REN, och fly det on­da.
Ordspråksboken 3:7
Vänd dig bort ifrån det som är ont, och gör vad gott är, så skall du få bo kvar evin­ner­li­gen.
Ps 37:27

Svara


Ann-Marie A. Sun, 02 Apr 2017 14:35:36 +020

Svar till teresa.

Starkt gjort av dej att berätta. Mycket roligt att du blev born again!!!

Blev också en born again-kristen för några år sedan.

Svara


Emiratus Sun, 02 Apr 2017 14:39:18 +020

Svar till Tomas N.

Tomas N,

Jag gillar när du skriver "Man behöver vara ödmjuk inför hur man hjälper sina syskon"

...och du har rätt när du skriver att det är halvt oärligt att bara göra en sökning och utgå från det innehåll jag hittade, men jag känner att jag inte har någon anledning att fördjupa mig i "deliverance ministries", lika lite som jag vill lära mig vad alla fåglar heter på latin, av den enkla anledningen att för mig räcker det med innehållet i Bibeln. Bibeln tillsammans med en relation med Gud (med bön) räcker för mig. Jag tycker att jag får den vägledning jag behöver på det sättet och känner personligen inte att jag behöver några direkta komplement (inte just nu i alla fall)......ok, lite historia skadar ju inte...och lite geografi...och...

Jag förmodar att du har ett speciellt intresse för det här (vilket jag inte har) så jag vill inte skriva något negativt till dig. Vi har, som du är inne på, troligen fått olika roller av Herren, men jag kan i all fall säga så mycket som att min erfarenhet i ämnet är att jag tidigare jobbat på Sveriges största psykakut, och jag kan lova dig att jag under den tiden fick bekräftelse för att det är en oerhörd kraft i "namnet Jesus". Jag fick vid ett flertal tillfällen bevittna hur det onda flydde patienten bara man viskade namnet "Jesus Kristus" i deras öron. Det är Jesus som befriar, och inte vi människor. Det spelar ingen roll hur mycket du själv tar i. Du kan ta i så du spricker om du vill, men det är enbart Jesu dyrbara blod som renar oss,

(Kuriosa: På den tiden, så hade ca 70% av psykoserna ett samband med droger)

Svara


Emiratus Sun, 02 Apr 2017 14:50:45 +020

Svar till Ann-Marie A..

Ann-Marie A.

Bara för att man blir born again, så betyder det inte att man kan vara spydig mot sin omgivning (tvärtom). Det anstår inte en Kristen att vara spydig mot andra människor (Kristna som icke-Kristna). Gud är ordningens Gud. Det är viktigt att visa respekt för andra människor, även på en blogg. Vad en icke-kristen säger eller skriver till mig lägger jag inte så stor vikt vid, men påstår man att man är born again bör man inte uttrycka sig spydigt, och vilken generation man tillhör är inget försvar

Svara


Ann-Marie A. Sun, 02 Apr 2017 15:03:51 +020

Käckt att du rycker in och svarar för Teresa! ;-) Har läst lite vad hon skrivit idag och har hittills inte hittat något som är spydigt, men kanske jag missat något. Inte kul när folk är spydiga..vare sej de är unga eller gamla.. Ha det gott, här tittar solen fram, hoppas den skiner hos dej med Emiratus!

Svara


israelsdotter Sun, 02 Apr 2017 15:15:17 +020

Svar till Emiratus.

drog ba upp nåra verser om vilka som inte ska få ärva Guds rike...

gäller ju för oss alla. mvh

Svara


Jeanette Aldén Wijk Sun, 02 Apr 2017 15:15:28 +020

Svar till teresa.

Ja, det står i tre av Evangelierna:

Markus 5:1-20, Matteus 8:28-34, Lukas 8:26-39.

Frid i Jesus Kristus

Svara


teresa Sun, 02 Apr 2017 15:15:52 +020

Svar till Emiratus.

Emiratus, nu får du tagga ner lite och sluta anklaga mig. Vad exakt har jag sagt som är spydigt??? Det säger du minsann inte. För jag har inte varit spydig.

Det är ju DU som svarar otrevligt till mig! Det är ju du som anklagar mig för att ha en fot kvar i det ockulta. Hur spydigt är inte det? Du känner inte mig.

Jag tänkte inte besvära mig att svara dig men du får lägga ner nu. Du är sårad för att jag inte är intresserad av dina råd. Lev med det. Gå vidare.

Svara


teresa Sun, 02 Apr 2017 15:27:25 +020

Svar till Emiratus.

Det här är intressant. Du svarar med en bibeltext för att påvisa att du anser att jag "håller mig för vis" och det är det du reagerar på. Du tycker att jag är "spydig". Psykologer kallar detta för projicering, vilket du säkert redan vet eftersom du jobbat inom mentalvården. Projicering betyder kort att man reagerar (negativt) på andra människor när de visar sidor man själv har men inte är medveten om. I vardagsspråk kan man också säga: den som nämnde det han klämde det =)

Lite kuriosa: droger öppnar upp mänskliga psyket/sinnet på vid gavel till demonvärlden...

Svara


Ann-Marie A. Sun, 02 Apr 2017 16:14:46 +020

Det är ledsamt och tråkigt när man får sårande kommentarer. Har tänkt sluta kommentera flera gånger för den skull, men tänker att kanske somliga mår lite tillfälligt dåligt och snart piggnar till och blir glada igen.

Ett tips är faktiskt D-vitaminer.. Många i Sverige har brist på det, särskilt vintertid och blir deppiga. Många som inte är så unga längre får också brist på vitamin B12, man blir trött och retlig av den bristen. Fråga mej jag vet av erfarenhet. ;-).

Svara


Emiratus Sun, 02 Apr 2017 17:34:30 +020

Svar till teresa.

Låt oss analysera vad som kommer från ditt tangentbord. Du skriver följande till mig:

"a) Ajdå, trampade jag på en liten öm tå nu. b) Det är bara de som inte känner Jesus som använder ett personligt vittnesmål mot en person. c) Inte min sak att döma dock."

a) En retoriskt nedvärderande mening. En enkel härskarteknik

b) Du antyder att jag inte är en troende Kristen. Du utfärdar en dom!

c) ...men för att vara på din säkra sida friskriver du dig från den dom du just utfärdade i mening b)

Bra försök....

Svara


Marita Sun, 02 Apr 2017 17:46:41 +020

Som en Jesustroende,(Jesu efterföljare:)och född på nytt, Guds Ande har flyttat in och tagit sin boning i oss, kan man omöjligt, alltså INTE vara besatt, Guds ande bor där

däremot kan vi ha gamla slitna hjulspår att komma tillbaks in i igen, som ett hemligt mönster, typ längtan tillbaka till alkoholen, drogen el synden, bara tom lite lite lite granna som lurar nästan omedvetet.Detta som man varit ini det gamla livet innan vi blev frälsta

Synden i oss hinner i kapp, förr el senare, för dj.n är listig och passar på dig, han har ju en egen ingång just där,och har dig i sitt garn,,förstår du nu hur han är

.LEK ALDRIG MED SYND DU VARIT I för då du minst anar det el tror att allt står väl till,,,,slår han till och du faller i värsta fall, avfaller

tänker på svinen som lämnat då det vart nystädat och RENT ,men som åter kom tillbaka

då det blev allt värre än det första. Huset var orent, han har tillträde där

Gör så här

Bekänn denna hemlighet, erkänn din/dina synder och be om förlåtelse inför Gud och be någon pastor el troende du har sett vandrar med Herren att du får förbön för detta, och viktigaste av allt som hör till, ta och ät av Guds dagliga medicin GUDS ORDET som leder oss till frälsning ger oss näring, såsom befrielse, helande och ledning, ja allt vad du/vi behöver

Inget är nytt under solen, allt finns uppenbarat i ORDET. Allt finns att hämta där.Ordet kan vara din befrielse också.Jesus känner till dig ,längtar efter att du ska komma till Honom för Han älskar dig,vill hjälpa dig.Han har besegrat den onde,priset är betalt och du/vi behöver inte vara slavar under djn,pga det syndfria blodet som renat oss från all synd. Men vi behöver erkänna denna dolda synd inför honom,

Lena Andersson som hon hette under hennes schlagertid i Sverige,har sagt att hon grät av glädje då dödsdemonen som hon plågats av,lämnat henne.Hon fick förbön och detta måste lämna under namnet JESU NAMN. I Hans namn finns befrielse, men som frälst finns inte på kartan ordet besatt. Mönster i tankar oro inbillning ja raddan kan göras lång däremot finns det befrielse från.Besattenhet är farligt,som går till verket om den inte får behandling andeuttdrivning.Måste vara någon som vet och känner till hur andarna fungerar.Andeurskillningens gåva som ju en del har de finns i församlingen och som har Guds kärlek i följd av goda handlingar.

I JESU UNDERBARA NAMN och glöm inte:

Gud dömer dig aldrig, Han däremot vill att det ska stå väl till med hela din varelse, ande,själ och kropp Tacka honom ständigt, HAN ÄR bara GOD, därför dog han för dig och mig, all synd blev lagd på Honom för att vi skulle få frid, GUDS FRID

Gud välsigne dig/er

Svara


teresa Mon, 03 Apr 2017 09:45:23 +020

Svar till Emiratus.

Emiratus: "Låt oss analysera vad som kommer från ditt tangentbord. Du skriver följande till mig: "a) Ajdå, trampade jag på en liten öm tå nu. b) Det är bara de som inte känner Jesus som använder ett personligt vittnesmål mot en person. c) Inte min sak att döma dock."a) En retoriskt nedvärderande mening. En enkel härskarteknikb) Du antyder att jag inte är en troende Kristen. Du utfärdar en dom!c) ...men för att vara på din säkra sida friskriver du dig från den dom du just utfärdade i mening b) Bra försök...."

Bra försök? Till vad? Jag konstaterar bara fakta. Du blev sur redan innan ovan meningar skrevs och använde mitt personliga vittnesmål emot mig (men förstår inte det tydligen) och kallar mig spydig för att jag väljer Jesus framför dig. Det står jag för. Men jag kan inte döma dig. Jag förlåter dig. Jag måste få försvara mig när du påstår ren lögn om mig. Jag har inget med det ockulta att göra sedan många år. Jag tjänar Jesus nu. Vem tjänar du?

Det är inte ok att angripa den som lämnar sitt personliga vittnesmål och använda det mot personen, oavsett. Det är bara elakt. Då finns inte Helige Ande med. Det står jag också för.

Svara


Susse Tue, 04 Apr 2017 13:49:56 +020

teresa

Svar till Emiratus.

Ajdå, trampade jag på en liten öm tå nu. Det är bara de som inte känner Jesus som använder ett personligt vittnesmål mot en person. Inte min sak att döma dock.

O sen skriver du så här

Bra försök? Till vad? Jag konstaterar bara fakta. Du blev sur redan innan ovan meningar skrevs och använde mitt personliga vittnesmål emot mig (men förstår inte det tydligen) och kallar mig spydig för att jag väljer Jesus framför dig. Det står jag för. Men jag kan inte döma dig. Jag förlåter dig. Jag måste få försvara mig när du påstår ren lögn om mig. Jag har inget med det ockulta att göra sedan många år. Jag tjänar Jesus nu. Vem tjänar du?

Det är inte ok att angripa den som lämnar sitt personliga vittnesmål och använda det mot personen, oavsett. Det är bara elakt. Då finns inte Helige Ande med. Det står jag också för.

Va menar du med det..? .. ja vill egentligen inte lägga mig i.. ba påpeka det. Mvh

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 26, tisdag 25 juni 2019 kl. 15:46

Jesus söker: David, Salomon!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
tisdag 25 juni 2019 13:56

Fortsätt att be för att det ska lösa sig med bostad,för mig och barnen!
Behöver flytta ut från den man som plågat mig så länge!
Be att hyresvärden ger mig lägenheten,när nuvarande hyresgäster bygge

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp