Webb-TV | Frälsningskandidater NY | Bönesidan | Själavårdssidan NY | Sök | Kontakt
Surfar nu: 460 www.apg29.nu

Ili volas koloniigi Marso sed ne vojaĝi al la luno

Musk kaj Marso

Bildo: di.se. 

Elektra aŭto kompanio Teslo fondinto kaj CEO Elon Musk planas sendi aliajn homojn al Marso kaj sonĝo de colonizar la planedo. 

Ene de sep al dek jaroj ni colonizar Marso - ĝi tuiteó Teslo fondinto Elon Musk en Novembro. Li ankaŭ pensas ke estas 70 procentoj ŝanco ke li vojaĝos al la planedo kaj ke lia spaco kompanio SpaceX lastatempe faris serion de malkovroj.

Tio estas stranga: ili planas koloniigi Marso sed ŝajnas kiel vi ne povas iri al la luno. Ĝi iom similas malbonan.

Inter 1969 kaj 1972 homoj iris al la luno. Post tri jaroj, ili ĉesis iri tie. Jam pasis 47 jaroj ekde la lasta vojaĝo de la homo al la luno. 

Luno aŭ Marso?

Imagu: La unua månresan kun homoj estis 50 jaroj. Tiutempe ili havis tiel teknologion por povi sendi al personoj al la luno, sed hodiaŭ ŝajnas ne havas la teknologio. 

Ĉiukaze, sendas ne la homojn al la luno kaj poste paroli pri sendo homojn Marso, kaj ne nur tio; ĝi ankaŭ koloniigi ĝin! Ĝi iom similas malbonan.

Ĝi nun estis 50 jaroj ekde la unua homo marŝis sur la luno. En ĉi tiuj 50 jaroj, teknologiaj estis tute grandega, sed ĝi ne iris neniun homon sur la lunon en 47 jaroj. 

malmultekosta hodiaŭ

Neniu min kredi ke estas ĉar ĝi estas tro multekosta! Mia unua komputilo kostis 15.000 kronoj dum kelkaj jaroj. La malmola disko estis ĉe 1.5 gigabajtoj kaj RAM memoro, ni devas ne nur paroli. 

Hodiaŭ, vi ricevas multe, multe pli bone komputilo por 2500 kronoj! Neniu min kredi, ke ĝi estas pli multekosta por iri al la luno hodiaŭ ol en 1969!

Kial vi iris al la luno? Mi ne scias, sed io suspektinda pri ĝi. Certe, homoj estis senditaj al la spaco. Nia propra astronaŭto Christer Fuglesang vojaĝis al la ISS dufoje. Ĝi situas en la spaco. Sed la singardecojn estas, ke ĝi estas de la Tero nur 36 mil! Li havas nur res.36 miljardoj de sur la tero dufoje. 36 miljardoj estas nenio. Vojaĝo facile per aŭto sur la tero. 

Nun ĝi estas ĉe ĉirkaŭ 38500 miljardoj al la luno. Sed la distanco inter la Tero kaj la luno kreskas de ĉirkaŭ tri centimetroj por jaro, kio signifas, ke la ĝusta respondo ŝanĝas super tempo. Sed ĉiuokaze, estas diferenco de Christer Fuglesang la vojaĝo al la ISS sur 36 mil kaj la astronaŭtoj kiuj vojaĝis al la luno en la jaroj 1969-1972 estis la 38500 mil.

Vera sed skeptikaj

Nun, mi supozas ke estas vere, ke vi estis sur la luno, sed mi ne povas min levi la matematiko do vi ne sendas homoj tie hodiaŭ.

En la tempo de ĉi tiu skribo, Mi estas skeptikaj pri tio entute iam sendos homojn al Marso, eĉ malpli koloniigi ĝin. Ĝi estis ĉi tie sur la tero Dio kreis la homon - ne en marto. 

Tio signifas, ke iu estas intencita esti sur la tero, ĉar ĝi estas homa hejmo. Ŝi neniam povos colonizar alia planedo. Mi neniam povus imagi ke Dio permesas.

signoj

Luno estas laŭ Vikipedio  Tera nur natura satelito . Apud la suno, la luno, pro ĝia proksimeco, estas certe brila objekto sur la ĉielo. La luno faras ankaŭ memorigis de la tajdoj en la tero, sub la formo de altibajos. 

La luno havas ĉiam fascinita popolo. La luno havas ĉiam la sama flanko alfrontas Tero. Tiu estas ĉar ĝi havas tajda blokado. La luno rotacias unufoje ĉirkaŭ sia akso por ĉiu revolucio ĝi moviĝas ĉirkaŭ la tero. 

"Dio diris:" Estu lumo en la firmamento, por apartigi la tagon de la nokto! " Ili servas prezentu signojn, tempojn, tagojn, kaj jarojn; kaj ili estu lumajxoj en la firmamento, kiu brilas sur la tero. "Kaj fariĝis tiel. Dio faris la du grandajn lumajxojn: la pli grandan lumajxon, por regi la tagon, kaj la malpli grandan lumajxon, por regi la nokto, ankaŭ la steloj. Li starigis ilin sur la firmamento, por lumi super la tero, por regi la tagon kaj la nokton kaj faru diferencon inter la lumo kaj la mallumo. kaj Dio vidis, ke ĝi estas bona. "Genezo 1: 14- 18

Dio starigis inkluzive de la luno en la ĉielo pro prezentu signojn, tempojn, tagojn, kaj jarojn; kaj estu lumo en la firmamento, kiu brilas sur la tero. " 

mem Savo

Dio ne metis la lunon sur la ĉielo, ke homoj restu tie aŭ sur Marso. Lokoj ke Dio deziras homojn por resti sur la tero aŭ en la ĉielo. En la ĉielo, ni havas civitanecon se ni ricevis Jesuon kaj estas savita.

Se vi legis la Elon Musks rezonado kiuj popolas Marso, vi rimarkas, ke ĝi koncernas unu vojo aŭ provo savi viron. 

Sed neniu estas konservita en la vojaĝo al Marso. Ĝi estos nur savita de ricevi Jesuon kiel Sinjoron. Planoj colonizar kosma spaco por ne homo mortu el fraŭda provoj ĉe mem-molienda. Ni volas savi nin sen la helpo de Dio. 

Tra la tuta historio, homoj provis savi sin, sed ĉiam malsukcesis. La sola, kiu povas savi kaj faru ĝin konvene estas Jesuo Kristo.


Publicerades torsdag 1 januari 1970 01:00 | | Permalänk | Kopiera länk | Mejla

29 kommentarer

Kalle Wed, 02 Jan 2019 14:40:49 +010

Det är nog inte omöjligt att man försöker sig på sådant. Däremot blir det nog inte så bra. Forskare som tillbringar en kortare tid på en rymdstation behöver ju genomgå rejäla rehabprogram när dom kommer tillbaka till jorden för att återuppbygga sina kroppar. Färden till Mars är ju tänkt att vara livslång för dom första som åker dit, vad jag har förstått. Hur ska det gå, när gravitationen inte ens är hälften av vad den är här på jorden? Nä, våra kroppar är skapta för att leva på den här planeten.

Svara


Calle Wed, 02 Jan 2019 15:02:27 +010

Kom att tänka på Carl Öst sång, vi skall fara bortom månen vi skall fara bortom mars. Carl Öst hade mer ambition än Elon Musk.

https://www.youtube.com/watch?v=xVM0WRFypzo&;index=2&list=OLAK5uy_m2EsOEXWeKGdeTpb-nEU7-1kNMMSe8MTM

Svara


Niklas jönsson Wed, 02 Jan 2019 17:38:20 +010

Folk håller på med allt möjligt och tror på allt möjligt sjukt nu för tiden ett säkert tecken på att vi är i avslutningen av denna tidsålder.

Svara


Karl Håkan Sandell Wed, 02 Jan 2019 18:00:38 +010

Att skicka människor till månen igen är helt meningslöst. Vi har ju lyckats en gång med det och då behöver vi inte göra om det. Det är ju bevisat att människan klarar av att resa till månen, och det finns ingen fördel att vara på månen eller något man behöver åka dit för att göra.

Vad gäller Mars så är det så att om några år har vi robotar som är lika intelligenta som människor och då är det bättre att vänta till dess och sända dit intelligenta robotar. De kan anpassas till förhållandena på mars och behöver dessutom inte transporteras tillbaka.

Och om vi vill så kan vi också sända sådana robotar till månen och göra det vi skulle vilja göra på månen.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara


Mikael Wed, 02 Jan 2019 18:58:49 +010

Människan är verkligen helt patetisk .Resa till Mars pluto o hit o dit.Till vilken mening?Det verkar som folk tror på allt humbug nuförtiden och människan upphöjs till Gud och allvetaren .
Men vad som händer med själen efter döden ,det är man inte det minsta intresserad av.

Svara


Thomas Wed, 02 Jan 2019 19:10:59 +010

Problemet är inte om någon verkligen rest till månen eller ej, problemet ligger i att det inte finns någon oberoende tredje part som någonsin verifierat påståendet.

Som kristen forskare anser jag att Guds Ord är sanna och varje människa en lögnare. Om vi lever på ett snurrande klot som snurrar runt solen som i sin tur rusar genom världsrymden, att det finns oändligt antal andra planeter och solsystem, är det då inte rimligt att Gud berättat det i början av 1 Moseboken?

Men, ingenstans i Guds Ord finns det en beskrivning av dito scenario. Är inte det bevis nog att vi än en gång blivit lurade av satan och hans lakejer?

Svara


Anders Palmqvist Wed, 02 Jan 2019 21:17:22 +010

Det kan bero på att det inte finns någon särskild anledning att åka till månen. Det är klart att man kan, men det är en helt steril himlakropp.
Mars hyser av allt att döma åtminstone vatten. Säkert också andra naturresurser.
Inte särskilt konstigt alltså. Eller är du rädd för att det finns liv där? Det gör det måhända, jag har ingen aning.

Svara


Steven Wed, 02 Jan 2019 23:50:33 +010

Tänk dig att de skickar en farkost till månen med en filmkamera som se sedan riktar mot jorden!
Tänk dig att surfa in på NASAs hemsida och se live hur Jorden snurrar runt, hur dag och natt passerar.
Men nej då, det är inte intressant, finns inget att se, gå vidare, konspirationsidéer eller inte ...

Svara


Leif Thu, 03 Jan 2019 05:18:48 +010

Svar till Steven.

Det finns film från rymden på jorden, det kanske räcker så!

https://www.nyteknik.se/popularteknik/kolla-in-rekordlanga-filmen-pa-jorden-sedd-fran-rymden-6940567

Svara


Roger T. W. Thu, 03 Jan 2019 07:07:25 +010

Svar till Thomas.

Vetenskapen handlar inte om sanningar i vår mening, den handlar om att hitta den enklaste förklaringsmodellen och då är solen i centrum. Utan den modellen hade vi inte kunnat besöka andra planeter med stor precision. Från datorn kan jag någorlunda beräkna avståndet till solen och det gör sedan det möjligt att beräkna avståndet till planeterna, men det har jag inte gjort. Vanlig trigonometri.

Det som görs i rymden omges av hemlighetsmakeri. Jag litar inte på vad jag får höra. Det pågår ett stormaktsspel. Hur många rovers finns egentligen på Mars i hemlighet? Vad har de hittat?

Sovjet avlyssnade astronauternas kommunikation med jorden. Fusk skulle omedelbart ha avslöjats. Där har du en sorts utomstående part.

Bibeln är inte en historiebok, den är helt igenom andlig. Den kallar oss till tro och bättring, inte till vetenskap. Vi kan bli frälsta utan att ens kunna läsa och skriva.

Jag gillar vetenskap, men den är egentligen bara en verktygslåda, en sådan som en duktig megalitbyggare hade under stenåldern. Jag har ägnat tid åt att visa på vetenskapens svagheter, mitt andliga genombrott och vägen till min frälsning, men vet också vad som är bra i den. Jag är i kontakt med kristna akademiker. Ja, det finns flera sådana i Sverige, men inte platsar de i missionshusen. Vad är det där för konstiga typer? Utbildning? Det är misstänkt.

Jag ska vara ärlig och berätta att en fysiker tror att jorden är i centrum. Jag tycker inte att hans observationer lätt kan överbevisas, men så är det alltid när det gäller vetenskap. Einstein fick också mothugg och det bekymrade honom tills han dog, men han hade rätt i stort.

Vetenskap är en resa, inte ett slutmål. Vi har nu dogmer och vetenskapliga helgon och det förebådar vårt förfall som i gamla Egypten. Tillbaka till tron och bättringen, men se inte ned på det som ännu är bra i vetenskapen.

Svara


Steven Thu, 03 Jan 2019 07:36:44 +010

Svar till Leif. Nej knappast. En animerad bild på något som ska föreställa Jorden - och bara en bråkdel av jordytan.
Kanske du inte läste ordentligt vad jag skrev?

Svara


Steven Thu, 03 Jan 2019 07:37:52 +010

En bild i svartvitt från ”månens baksida” har nu blivit presenterad
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/7lalk3/statlig-tv-kinesisk-sonde-landet-paa-maanens-bakside

Svara


Leif Thu, 03 Jan 2019 09:37:31 +010

Svar till Steven.

Jo då, jag läste men förstår kanske i så fall inte vad du menar?

Man ser jordens rund och landskap väldigt tydligt, satellitens kamera följer ju bara dess bana så därför blir ju inte exakt varje detalj med. Att de sedan kanske får fixa till lite med modern teknik för att det skall bli lite klarare m.m vet jag inte men det bekymrar mig inte, och de här 15 min är ju inte hela filmen...

Svara


Tom Thu, 03 Jan 2019 10:51:06 +010

Människan har och kommer alltid att sträva efter nya upptäckter.

Som Gud själv säger, inget kommer vara omöjligt

Vi kommer att besegra många sjukdomar och förlänga livet till hundratals år

När jesus kommit kommer den som dör ung dö först vid 100 så man kan anta att de som lever i 1000årsriket kommer leva lika länge som de första människorna gjorde

Ser inget konstigt med att människan skaffar hus på månen och mars ser heller ingen motsättning i att tro på Jesus samtidigt

Vi ska dessutom träffa Gud i rymden

Mvh teknikern

Svara


Leif Thu, 03 Jan 2019 12:23:21 +010

Svar till Tom.

Vi kommer att besegra många sjukdomar och förlänga livet till hundratals år

Det är ju inte pga människans duktighet som livet kommer att bli längre igen du tekniker!

Det är för att djävulen är bunden och för att avgudadyrkan till största delen är borta, nej du, inte alls pga av teknik.

Det är heller inte med teknikens hjälp vi skall åka upp och möta Jesus på skyn. Nej, tekniken är inte någon utveckling utan tvärtom något som bidrar till mänsklighetens fall.

Svara


Thomas Thu, 03 Jan 2019 16:25:29 +010

Svar till Roger T. W..

Tack för ditt utförliga svar, Roger!

Ja, tyvärr är det så, trots att "vetenskap" betyder systematiskt insamling av kunskap. Istället har de olika kunskapsgrenarna utvecklats till religioner med dogmer som inte får ifrågasättas, oavsett om de är rimliga eller ej.

Däremot kan jag inte hålla med dig i ditt påstående att Bibeln inte är en historiebok. De allra flesta böckerna är ren historisk återgivning från skapelsen till Jesus tillkomst och apostlarnas verk. Givetvis har den en andlig dimension med syfte att föra hos till Gud genom Jesus Kristus, men den största delen av Skriften beskriver historiska skeenden.

När jag blev frälst, och även efter frälsningen, så var jag fortfarande en följare av scientismen med tron på ett oändligt universum där vi snurrande runt på ett klot runt solen mha gravitationens krafter.

Guds nåd och vår frälsning kan alltså ske oavsett hur vi uppfattar vår tillvaro, men vi växer i vår tro och med hjälp av Skriften och Guds Ande kan vi få ta del av en djupare insikt (om vi så väljer).

Många kristna orkar inte eller kan inte ta tag i frågorna om vår existens, inkl. evolutionsteorierna, och jag har svårt att se att det kommer ligga dem till last. Däremot finns det också sådana som fått nåden att se genom falsarierna, så inte heller de bör dömas av sina bröder för sina insikter (som de ändå fått från Gud).

Vi kan alltså utgå från att Guds Ord är sanna, även om de flesta inte orkar lyfta upp dem ovanför världens dårskap.

Svara


Thomas Thu, 03 Jan 2019 16:32:00 +010

Svar till Leif.

Enligt filmen verkar det som om jorden har krympt väsentligt :) och att molnen fastnat i sina lägen.

Svara


Sofia Thu, 03 Jan 2019 21:51:07 +010

Jag har väl levt på min egen lilla planet men efter att ha läst denna artikel blev jag nyfiken och började googla på månlandningen och fick då upp en hel del länkar om att den skulle vara fejkad. Något jag inte haft en tanke på innan.. Efter dessa youtubeklipp som jag nu sett vet jag inte vad jag ska tro men vad tror ni? 🌝

Svara


Kalle Thu, 03 Jan 2019 21:58:56 +010

Svar till Thomas. Allt finns inte nedskrivet i Guds ord. Det som går emot Guds ord är osanning, men det som inte finns nedtecknat behöver inte vara det.

Svara


Tomas N Thu, 03 Jan 2019 23:18:50 +010

Svar till Sofia.

Jag har ett bra tips som kanske låter lite tråkigt.

Om alternativ fakta och historiebeskrivning krockar och hindrar en från att vara en rkristen representant och ett vittne dr man finns så spelar det ingen roll om det är sant eller inte. Men Helige ande skall leda oss till urskiljning om vad som är sant och falskt.Fast inte som ersättning till logiskt tänkande utan som komplement.

Det finns ju områden där man inte är ecpert och aldrig kommer att bli,då är det bättre att lyssna till andra.

Jag tror det finns fakta som är dold av media,t e x vinkling av de större krigen och vissa politiska lönnmord.

Man skall se upp för de mest spektakulära sakerna är min erfarenhet. Lögner är i mina ögon förknippade med en viss sorg och vrede. Lögnens fader brukar alltid lämna en vittring av fräckhet efter sig.

Jag tror på månlandningen,men min värlsbild påverkas inte av ifall den sulle vara fake. Jag undviker ämnet då det känns som ett sidospår.

Svara


Katrina Thu, 03 Jan 2019 23:48:11 +010

Svar till Sofia.

Snälla tro inte allt du läser

kolla här påstår det att Finland finns inte ...mm

https://www.theguardian.com/technology/2017/oct/27/jk-rowling-doesnt-exist-conspiracy-theories-internet-cant-resist?CMP=fb_gu

Svara


Thomas Fri, 04 Jan 2019 02:08:16 +010

Svar till Kalle.

Självklart inte, men allt som är nedtecknat är till vår undervisning.

Svara


Thomas Fri, 04 Jan 2019 02:29:56 +010

Svar till Tomas N.

Självklart är det av vikt att veta vad som är sant och vad som är lögn, Tomas!

Gud detaljstyr inte våra liv (vilket var och en kan konstatera med tanke på all ondska i världen). Analogt med det så är det upp till oss att tro på lögner, typ månlandningar, men vi är också fria att använda vårt intellekt för att skilja sanningen från lögnen. Här är Bibeln till stor hjälp.

Det är alltså inte bättre att bli styrda av andras uppfattningar i obekanta områden än att avstå från en uppfattning. Att lyssna på andra istället för sitt eget samvete är ju tvärt emot vad Skriften lär ut!

De flesta har också ansvar för andra, vilket innebär att de även har andra uppgifter än att vittna om vår Herre, Jesus Kristus. Läs gärna hur Paulus arbetade hårt för att försörja sina nära bröder.

Svara


Kalle Fri, 04 Jan 2019 15:42:24 +010

Svar till Thomas.

Precis, men det ger inte för att hålla saker som inte finns i bibeln för lögner.

Svara


Roger T. W. Fri, 04 Jan 2019 19:57:49 +010

Svar till Thomas.

Ja, Thomas, vi har vetenskapliga dogmer och helgon i denna stelnande vetenskap. Darwin själv hade motsägande teser, men det rapporteras inte. Några unga forskare ifrågasätter utvecklingsläran på ett bra sätt, men hur går det med deras karriärer?

Big Bang är en dogm, men den ifrågasätts idag med en gammal teori av Fred Hoyle. Det görs lite i skymundan, men det görs.

Man måste förstå vad vetenskap är för att kunna se dess begränsningar. Medierna blåser upp den och lurar folket, men den har fortfarande mycket att ge för den som har studerat den. En säljare som kan sin produkt och dess goda och dåliga egenskaper har framgång. Den som ljuger har det inte. Kunniga bilmekaniker vill inte köpa etanolbil, de vet. Vi har olika uppgifter och får hjälpa varandra.

Vi har olika åsikter om Bibeln som historiebok, men så får det vara. Det finns inte två kristna som har exakt samma förståelse av Bibeln. Det räcker med tillräckligt nära.

Sven Stolpe blev katolik pga den svenska kristna fientligheten mot intellektuella. Jag var en katt bland hermelinerna när jag lät döpa mig och förstår honom precis. Vi är kallade att vandra tillsammans i broderlig kärlek och behöver också göra upp med vissa "dogmer". Vi är inte samarier.

Om de ortodoxa kristna i Mellanöstern hade förblivit arbetare och bönder, så skulle de ha utplånats idag. De satsade på utbildning och forskning. Forskare på hög nivå söker sig till klostren. Det behöver våra kyrkor tänka på nu när kyrkor och missionshus stängs.

Svara


Torsten Edelstam Sat, 05 Jan 2019 18:17:14 +010

Svar till Niklas jönsson.

Det är ju fullständigt utopiskt att sända en människa till Mars.

Helt omöjligt! Det är 100% säkert på att det blir inte av.

Svara


Martin Sat, 05 Jan 2019 18:28:40 +010

Torsten: Och det vet du? På vilka grunder?

Svara


Katrina Sat, 05 Jan 2019 20:24:02 +010

Mars passar bra för de som gillar kylig klimat, det är torrt och bitande kallt väder där, snitt temperaturen på Mars är minus 60 grader Celsius . Ingen växtlighet eller hav.

Perfekt planet för MP, mycket koldioxid skatt att hämta, för atmosfären består i huvudsakligen av koldioxid 95%.

Svårt att andas och litet problem att dricka vatten som kan inte behålla sitt flytande form pga det låga trycket och den låga temperaturen.

Så det gäller att hitta smarta lösningar.

Ta på dig din rymddräkt och Lycka till !

Svara


Thomas Sun, 06 Jan 2019 11:57:30 +010

Svar till Kalle.

Precis, men det ger inte för att hålla saker som inte finns i bibeln för lögner.

Vilket torde stå klart för de flesta, även om det alltid funnits strömningar som hävdar det motsatta.
Däremot om vad som presenteras av världen som sant går tvärtemot Skriften, så är det dags att stanna upp och begrunda alla fakta och ställa dem mot vad som står skrivit. Exempelvis evolutionsteorier, skrämselpornografin som klimatförändringar, kärnvapen, osv. Men, även den kosmologiska världsuppfattningen hör till de ”sanningar” som bör tas med stor skeptism.

Svara


Din kommentar

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


Kom ihåg mig?


Prenumera på Youtubekanalen:

Vecka 16, fredag 19 april 2019 kl. 20:31

Jesus söker: Olaus, Ola!

"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De som blev födda, inte av blod, inte heller av köttets vilja, inte heller av någon mans vilja, utan av Gud." - Joh 1:12-13

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


Senaste bönämnet på Bönesidan
fredag 19 april 2019 13:35

Är helt mentalt slut. Blir yr och trött. Orkar inte med min familj eller jobb. Snälla be om helande.

Aktuella artiklar


Senaste kommentarer


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp