479 online! | Sidvisningar idag: 4 878 | Igår: 248 666 |

www.apg29.nu

Annons


Om Christer Åberg Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Ako su krštenje i Duhom krštenje

Od Sigvard Swords , Ur-Baptist Pentecostal pismo 109

Vjernicima krštenje, Krstitelj, da bi privukli kratkom slame u zajednici Ujedinjenje crkve u Švedskoj (koji se sastoji od bivše missionsförbundare, bivši metodisti i bivši Baptisti) u saradnji sa Švedskom crkvom, mislim, to je potpuno očekivano (vidi web stranicu za karticu Ur-Baptist Pentecostal "mišljenje članaka" i pročitao moj članak: "Očekuje se da će baptista ispao u margina").

U uvodniku komentar u novinama Dagen 23/11 2016. izjava Olle Alkholm, asistent crkva lider Ujedinjenje Crkve u Švedskoj: "Poboljšana saradnja također zahtijeva da se crkve dijele isti dopsyn, što u praksi znači da lokalna Equmeniaförsamlingen ne troendedöper ljudi koji su bili kršteni kao djecu. "

Ekumenizma odbora u švedskom crkvi napisao prije donošenja odluka Sinoda u Uppsala, koji je održan u danima nakon po tom pitanju: "A sveobuhvatan sporazum koji uzima u obzir krštenje nije moguće Švedske crkve, koja je uvijek u Luteranska tradicija je tvrdio da je samo krštenje kao centralni položaj. To je kroz samo krštenje koje čovjek može zajedništvo s Kristom i uzeti u hrišćanskoj crkvi. Krštenje se ne može poništiti i ne može se ponoviti. "

***

Upravo pročitao Christer Åberg knjigu " The Longest Night " (Semnos izdavača 2016.), onda je blog stranice apg29. U slučaju (stranica 121) podešen vjernik krštenje na glavu Christer. On je završio noći ogromnu iskustvo njegova trudna supruga Marie je iznenada umro u fostervattenembolism. Usred svih bio mali rodio, Joel. Christer sjedi na stolici u bolnici sa novorođenče u naručju, niti da će preživjeti.

Dobra kapelan formuliše prijedlog ili slično pitanje šokirani i ožalošćeni Chris: "U vremenima kao što je to obično upućivanje hitnih krštenje ...". Evo, to bi mi bilo lokaciju za Christer da stane na malu Joel miloga. Ali on je pogledao u sveštenika i rekao: "Krštenje ne može spasiti. To je samo kroz vjeru u Isusa kao čovjek je spasio, pa sam rekao ne. "Sveštenik nije spomenula ništa više o hitnoj krštenju prije. Upravo 04:27 dječak umro u rukama Christer je.

A ja kažem: Ako je Biblija vjera je vatreni i pažljivo prije nego što je kršćanin, drži ga vjerojatno bolje na realnu situaciju.  

***

U knjizi "Gdje pronaći život - život" u KG Larsson (samo-objavljen u 2016. godini), on se odnosi na stranici 189, pod poglavlje naslovom "Kada Duh padne", priča u hrišćanskom krugovima zloglasni sedmični SE, brojevi 51-52 1948 . novinar iz novina s poštovanjem piše o sastanku preporod u Pentecostal Church u Örnsköldsvik:

Na sastanku je najavljeno do 04:00, ali je već pola sata ranije, to je sasvim puna u crkvi. Sit da mase mogu se primijeniti. Čovjek stoji u prolazima i hodnicima gdje klupe dugo prije je pozamašno ... I onda počinje molitvu (među onima koji su se okupili na sastanku, moj komentar.): Hvala ti dragi Isuse, jer smo svi su se okupili pred Tvoje lice večeras. Hvala ti Isuse da želite da dozvolite da Duh pada preko ovog sastanka ... Kongregacija sada postavlja visoke pohvale i molitvu raste i pada preko nekoliko minuta. Čovjek ustane i počne da govori u jezicima. On je kršten u Duhu i primili poruku da ste predstaviti okupljenim. Ova poruka je onaj koji Gospod direktno dati Skupštini i da će sada biti alat. Govori vrlo visoko, ali sasvim mirno i na jeziku koji nije razumio. Najbliže se može porediti sa bilo kojim afričkim dijalektom ili slično. Da bi se shvatilo ono što je rekao, da je uređen tako da ni on, ili bilo koje druge neposredne "prevođenje". U ovom slučaju, to je drugi čovjek sada vrlo glasno povici iz poruke i kraj sa "tako govori Gospod." Odmah bönesorlet postali jači i čujete radost u glasanju. "Hvala ti, dragi Bože, da si među nama!" ...

Nakon propovijedi ponovo uzima molitva da se sada raste kao moćna oluja aplauza u plafon. Čovjek viče da joj je zahvalnost Bogu i hvala ti za milost i oprost od grijeha ... String Muzika, horsko pjevanje i ponovo molio, nakon čega je sastanak je završen. Mnogi se vratiti kući u svoju vjeru i neke od njegovih spasenja. Jedan ili dva presjedanja, međutim, i sada sjedi s pognute glave. Postoje nesačuvane, koji su uhapšeni tokom sastanka. Uhapsile riječima i čuvaju sigurnost pobjede. Preachers i evangelisti ubrzati nesrećnog pomoći i uskoro je mala grupa na koljenima tu i tamo u djelomično svetli crkve. On povika glasno i intenzivno za milost i oprost i Gospod lice kao što je obećao novu spasenje. Dakle, ide novi vjernici domove da ponovo rođeni ljudi. Ako pitate kako to izgleda li su ispunjeni od strane obično rödgråtet lice, međutim, zrake radosti. Oni su uvjereni u svoje spasenje. Potrebno je skoro sat vremena nakon sastanka završava pred sobi počne pražnjenje. Povremeno zaustavlja dalje i padne dole na kolena u klupama. Smatra se obećanja Biblije i idu u Gospodu u molitvi sa svojim svakodnevnim brigama i teškoćama.

Isusovo mir Adventa!


Sigvard Sword 

Ur-Baptist Pentecostal


Skriv ut

 
Publicerat av torsdag 1 januari 1970 01:00 | | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


18 kommentarer

Torbjörn S Larsson

Om detta blir en verklighet, så kommer jag som v. Församlingsföreståndare att försöka påverka min församling att gå ur equmeniakyrkan och bilda självständig församling. Går inte det går jag ur själv. Nästan inget har påverkat mitt liv så mycket som då jag beslutade att låta döpa mig fastän jag var barndöpt. Mitt kristna liv gick upp och ned, fast jag ville följa Jesus. Efter dopet ändrades allt. Det började sakta gå åt rätt håll och jag vågade be om den Helige Andes dop. Anden gör seger.

Svara -   - 6/12-16 22:31 -


David Ström

Döpt som barn kan bara gälla som en välsignelse. Man ska ju med sin mun bekänna Jesus som sin herre och att man tror att han har uppstått från de döda.

Svara -   - 7/12-16 00:06 -


Peter Hall

Svar till Torbjörn S Larsson.

"Det började sakta gå åt rätt håll och jag vågade be om den Helige Andes dop."

Och jag som har fått uppfattningen, att om man låter sig döpas, så får man samtidigt den helige Anden som gåva. Inte behövde Jesus be om den Helige Anden när han döptes.

Varför fick du inte den Heliga Anden vid dopet, utan behövde tigga om den. Mycket besynnerligt.

Om man på Jesu tid döptes i Johannes dop, så fick man inte den Helige Anden, av förklarliga skäl. Då krävdes det något ytterligare för att den Helige Anden skulle givas.

Svara -   - 7/12-16 12:12 -


Torbjörn S Larsson

Svar till Peter Hall.

Om det är besynnerligt. Varför uppmanade Jesus så här: "Kunnen nu I, som onde ären, gifva edor barn goda gåfvor; huru mycket mer skall edar himmelske Fader gifva den Helga Anda dem som bedja honom?" Lukas 11:13 SK73 Är inte dopet i den Helige Ande den största gåvan en kristen människa kan få? Be om något som Gud har lovat, är inte att tigga. Då får man mycket vilse.

Svara -   - 8/12-16 07:06 -


UK 52 ,

Svar till David Ström.

ja, men foersoek paapeka detta foer de groteska elefantkyrkoorganisationerna, som helt Djaevulskt lyfte bort versen : 'tror du att Jesus aer Guds son?'(i reformationsbibeln) innan Filippus laet doepa den etiopiske hovmannen.

Svara -   - 8/12-16 08:13 -


UK 52 ,

Svar till David Ström.

naer jag taenker paa dessa kollossmaktblock till kyrkor, saa taenker jag paa Draken, som staar framfoer kvinnan, som skall foeda, foer att genast Sluka det nyfoedda barnet.

Svara -   - 8/12-16 08:22 -


Peter Hall

Svar till Torbjörn S Larsson.

Du har talat väl, Torbjörn. Nu förstår jag, att man skall be om att få den Helige Anden. Du har ju fått den Helige Anden, eller hur? Kan du beskriva hur du upplevde detta och vilken nytta du har av denna händelse?

Menar du, att om man inte upplevt det du har fått göra, så har man inte den Helige Anden?

Svara -   - 8/12-16 09:37 -


Torbjörn S Larsson

Svar till Peter Hall.

Hej Peter Om jag börjar med din andra fråga vilken nytta man har av denna händelse och du funderar på detta först: Dopet i den Helige Ande ger enligt min erfarenhet, alltså inte enbart Skriftens ord ( eftersom du frågade om det ). Så vill jag ge några punkter. # en andlig glädje som funkar även då jag blir nedslagen eller ledsen av människor. # en stor kärlek till att läsa Guds Ord. Innan läste jag mer av vilja och förstånd för att min själ insåg detta och att pastorer talade om det, det gör dom sällan nuföetiden... # en större kärlek till mina medmänniskor. Påtagligt. Min mor berättade på sin tid efter upplevelsen av dopet i den Helige Ande att hon ville ta hela världen i famn. För min egen del har detsamma sakta växt fram. # att få uppleva att tala i tungor. Eftersom jag upplevde det första gången i min pingstkyrka efter att ha haft en fastedag om dopet i den Helige Ande så blev det i många år bara en from upplevelse. På senare år har jag tydligt märkt att det är en bön till Gud när jag inte vet hur jag ska bedja inför situationer som jag ska möta. Jag ser Guds tydliga ingripande som jag inte märkte förr i vardagslivet. # En tydlig hjälp i situationer som kräver vishet. # en överjordisk hjälp att förstå och lära ut adliga saker.

Som sagt och som du var inne på själv. Dopet i vatten ger oss löftet att vi ska få uppleva dopet i den Helige Ande. Det gäller dock att ha en stor längtan och bön, så kommer Gud att se detta tydligt och leda oss inviduellt. Men jag tror faktiskt att det också krävs handpåläggning. För av nån konstig anledning vill Herren förmedla Gåvan på det viset. Din vän Torbjörn

Svara -   - 8/12-16 21:26 -


Peter Hall

Svar till Torbjörn S Larsson.

Det var fint skrivet, Torbjörn.

Nu har jag noterat, att när Filippus kom till huvudstaden i Samarien och döpte människor där, så föll ingen helig Ande på dem. Petrus och Johannes sändes då dit ned och bad för dem, att de måtte undfå helig ande; ty helig Ande hade ännu icke fallit på någon av dem, utan de voro endast döpta i Herren Jesu namn. De lade händerna på dem och de undfingo helig ande. Apg.8:12-17

Varför kunde inte Filippus nedkalla helig Ande över dem som han döpte? Han var väl också en av lärljungarna.

Sedan läser jag om en annan händelse; Medan Petrus ännu så talade, föll den helige Ande på alla dem som hörde hans tal... Då tog Petrus till orda och sade: "Icke kan väl någon hindra, att dessa döpes med vatten, då de hava undfått den helige Ande, de likaväl som vi?" Apg.10:44-47

Jesus sade ju, att de som lät döpa sig skule få den helige Ande som gåva. Det heter ju, att Gud är ordningens Gud och inte oordningens, men i dessa fall verkar inte ordningen ha varit enligt Jesu ord.

Dessutom döptes en dag vid pass 3000 personer. Apg.2:41

Var ser vi idag något sådant hända? Det verkar som kraften har gått ur evangelium. Inte underligt att församlingarna har svårt att vinna nya medlemmar.

Jesus har sagt: "Skall väl tron finnas på jorden när jag återkommer?"

Tydligen var det primära med Jesu mission på jorden att samla in dem (144.000) som skulle utgöra Jesu Kristi domstol. Upp.20:4 Sedan tar domen hand om resten. Då är det tydligen inte så viktigt längre, att vinna människor för Jesus. Alla skall ju få en rättvis dom, både goda och onda.

Det heter ju, att Jesus Kristus skall uppväcka dig på den yttersta dagen. Inget tal om en förkastelsedom här inte. Det skall ju vara ett hopp för de sörjande. Men om vederbörande i samma ögonblick skall förgås, var finns då hoppet om evigt liv?

Svara -   - 9/12-16 19:38 -


S

Svar till Peter Hall.

Alla skall ju få en rättvis dom, både goda och onda.

Ok, och vi andra då som både är goda och onda (som jag antar de flesta är), hur blir det med oss?

Svara -   - 9/12-16 19:57 -


Torbjörn S Larsson

Svar till Peter Hall.

Några försök till svar på dina frågor; Du framställer: "Varför kunde inte Filippus nedkalla helig Ande över dem som han döpte? Han var väl också en av lärljungarna".

Bra fråga: Herren har gjort så att vi är beroende av varandra i Guds rike. Filippus var en fantastisk evangelist men gjorde sig inte som bibellärare. Det förunderliga är att han fattade det själv till skillnad från dagens evangelister. De finns tom. på nära håll. Han var ödmjuk och tog hjälp av apostlarna. Här ser vi att dom fick Helig Ande genom bön och handpåläggning. SKOLEXEMPEL.

Ändra frågan: "Jesus sade ju, att de som lät döpa sig skule få den helige Ande som gåva. Det heter ju, att Gud är ordningens Gud och inte oordningens, men i dessa fall verkar inte ordningen ha varit enligt Jesu ord".

Herren är verkligen ordningens Gud och håller sig till vad han säger, men detta var ett fantastiskt undantag. Lärjungarna var ju. judar och ordentligt insnöade och trodde att dopet i den Helige Ande bara var för judarna. Så Gud gick ifrån sina principer, väldig tur för oss hedningar. Så Han var tvungen att bryta sönder deras fördomar och enda sättet var att ge Helig Ande direkt utan vare dig dop eller handpåläggning. För det skulle dom aldrig få av Petrus och co. Men lägg på hjärtat hur viktigt dopet i vatten är. Efteråt fick alla döpa sig med omvändelsedopet. Ljusår ifrån alla självbelåtna missionare, stadskyrkliga och katoliker som Gud i sin stora nåd låter få uppleva Helig Ande. Fastän dom föraktat omvändelsedopet.

Det där om domen ni skriver om är inte bra, men orkar inte mer inatt. Hälsningar Torbjörn

Svara -   - 10/12-16 01:21 -


Erik S

Svar till Peter Hall.

Frid, broder. Jag har läst inläggen mellan dig och Torbjörn. Skulle vilja lägga till ett par punkter-hoppas dock att jag inte förstör något, om ni nu börjar "förstå varann".

Gud är helt suverän, han gör precis det han vill. Ibland gör han saker, som verkar gå emot sitt eget ord,just för att bevisa att han är allsmäktig. Vi som människor kan inte begränsa Gud eller tycka att det ska vara si eller så. Ibland blir människor andedöpta i samband med att dom överlämnar sig till Jesus(blir frälsta) ibland inte. Ibland kan en del få kämpa och bedja i många år, innan dom blir andedöpta. Varför? Ja det är inte i vår förmåga att förklara hur Gud tänker och gör. Ibland måste vi bara "lämna" allt och lita på hans ord och löften. Oavsett vilket, så är det troendedopet som gäller-barndop är inte ett dop, (det är "vattenbegjutning") och är inte Bibliskt. Equmenia har ju tyvärr accepterat Svk dopsyn. Ett litet barn kan inte tro, eftersom dom inte vet vad det handlar om. Mark 16:16 "Den som tror och bliver döpt skall bli frälst"

Nej, kraften har inte gått ur evangelium! Det är vi, människor, som har kommit bort från den grundläggande Bibliska läran. Vi låter inte Den Helige Ande styra längre. Vi har övergått till "religiös verksamhet". Vi planerar, organiserar sysslar med penningfrågor, har mysaftnar med kafferep m.m. Vi har pastorer som gillar att styra församlingar efter eget huvud och är auktoritära. Dom tillsätter äldste som är på deras linje, inga andra åsikter tillåts. Många passar inte ens som pastorer/föreståndare. Då kan det bara bli fel. Det primära är inte dom 144´ som du nämner, det är något annat, som vi kan ta upp en annan gång. Att vinna människor är det primära-det är det vi/församlingen är till för. Alla får en rättvis dom, ja. Gud är helt rättfärdig. Ingen kan en gång stå inför Guds domstol och förklara eller ursäkta något. Varje sekund av vårt liv finns bevarat/nertecknat i "böcker". Gud bevisade sin kärlek och rättfärdighet genom att Jesus dog på korset-inget annat räknas. Till sist, Nej, Gud skall inte uppväcka oss frälsta på den "yttersta dagen"-det är dom ofrälsta det gäller. Oss frälsta ska han uppväcka "vid sin tillkommelse", den andra. Då vi, tillsammans med dom i Kristus avlidna skall möta honom på skyarna-sen blir det bröllopsfest! Svk är alltså fel ute vid sina begravningar!

Finns mycket mer att säga, men det blir för långt. Hoppas inget har blivit "förvillat" för dig efter detta. Ha en fin helg och Guds frid. MVH

Svara -   - 10/12-16 11:27 -


S

Svar till Erik S.

Ibland gör han saker, som verkar gå emot sitt eget ord, just för att bevisa att han är allsmäktig.

Hmmm, så om man är chef/boss så måste man bevisa sin ställning med jämna mellanrum genom att bryta ingångna avtal?

En Gud man inte kan lita på låter väldigt obibliskt, har du lite verser som backar upp ditt påstående?

Svara -   - 10/12-16 13:07 -


AnnMarie

"Ibland gör han saker,som verkar gå emot sitt eget ord,just för att bevisa att han är allsmäktig"

Nej det tror jag inte för det är ju ett utmärkt sätt att få oss att bli osäkra och tvivlande. Det är nog snarare så att vi inte förstår ordet.

Svara -   - 10/12-16 14:17 -


Peter Hall

Svar till S.

Jag kan inte se det som något annat, än att Bibeln med goda menar människor med ett gott hjärta. Dessa har lättare att komma till tro på Jesus. Tror man på Jesus, så hjälper helig Ande till att hos den människan ytterligare frambringa goda gärningar. Ef.4:22-24

Den människa, som är hårdnackad betraktas då som ond, i det att hon emellanåt låter köttets begär ta överhanden.

Nu kan ju inte en människa, som är i ett köttsligt väsende behaga Gud. Rom.8:8

Jesus säger, att den stund kommer, då de som är i gravarna skall höra hans röst och gå ut ur dem. De som hava gjort vad gott är skall uppstå till liv, och de som hava gjort vad ont är skola uppstå till dom. Joh.5:28-29

Att uppstå till liv betyder således att de aldrig mer skall dö. De som uppstår till dom sägs om dem, som i sitt förra liv gjort onda saker. Nu är det upp till dem, om de vill fortsätta på den vägen eller om de kan bättra sig. Det är alltså en öppen fråga, huruvida de skall dömas skyldiga eller icke skyldiga.

Alla skall nämligen efter döden träda fram i himmelen inför Kristi domstol, för att var och en skall få igen sitt jordelivs gärningar, alltefter som han har handlat, vare sig han har gjort gott eller ont. 2Kor.5:10

Att man blir dömd skall inte förstås, som att man blir fördömd eller skall förgås. Jag menar, att Gud är långmodig mot oss, så att han ger oss nya möjligheter att omvända oss till det bättre. För det är hans vilja. Nästa gång man så träder inför Kristi domstol skall det visa sig, om man har blivit inskriven i Livets bok, eller får företaga ytterligare en resa.

Jag är medveten om, att dessa mina tankar är "som att svära i kyrkan", men jag tror att så här fungerar Guds mästarplan.

Vi som är kvar nu vid tidens slut kommer således att få uppleva Herrens tillkommelses uppenbarelse. De som är onda nog och har förvillats av djävulen att deltaga i slutstriden mellan JHVH och hans motståndare kommer att förgås, precis som Jesus har sagt.

Den som tror på Jesus har evigt liv och skall icke förgås. Den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn. Joh.3:16-21

Det innebär, att den som inte tror får svara för sina gärningar inför Kristi domstol och får en rättvis dom, som baseras på hans gärningar. Men, domen kan resultera i vilka föräldrar den skyldige skall födas av i nästa liv. Att döma den som inte trott på Jesus till evig pina i ett helvete är för mig oförståeligt.

Jesus säger ju själv, att världen skall födas på nytt. Matt.19:28 Detta kan inte betyda, att bli född av vatten och helig Ande, för det började redan när Jesus vandrade på jorden. Det är då de döda skall komma ut ur sina gravar, men inte på det sätt som somliga kristna tror. Se vad Skriften säger hur det går till, när Herren skall öppna gravarna. Hes.37:12

Detta har ju redan inträffat, så det gäller även oss, som lever nu på den yttersta dagen.

Svara -   - 11/12-16 17:36 -


Peter Hall

Svar till Erik S.

Tack Erik för ditt välbetänkta svar. Jag hoppas du inte blir min ovän för mina tankar till "S".

Du har inte förvillat mig. Många tycker att det lyckas jag så bra med på egen hand. Men, det kanske kommer att visa sig, att mina tankar har varit berättigade.

Det är bättre att komma till tro på Jesus och bli frälst, än att tro att man får möjlighet att återfödas till jorden och dö "den andra döden".

Och därför skall det inte vara uppenbart för envar. Jag vågar dock påstå detta, eftersom allt vad jag säger mot Jesus skall bliva mig förlåtet.

Svara -   - 11/12-16 17:50 -


S

Svar till Peter Hall.

människor med ett gott hjärta. Dessa har lättare att komma till tro på Jesus

Definiera "Gott hjärta" för mig!

Den människa, som är hårdnackad betraktas då som ond, i det att hon emellanåt låter köttets begär ta överhanden.

Och detta är väl vi alla ibland?

Nästa gång man så träder inför Kristi domstol skall det visa sig, om man har blivit inskriven i Livets bok, eller får företaga ytterligare en resa.

Har du något som helst stöd för detta eller är det bara egna förhoppningar och fantasier?

Menar du verkligen att vi människor är så okomplicerade att vi antingen är onda eller goda? Och inte båda delar vid olika tidfällen i vardagen?

Svara -   - 11/12-16 18:57 -


Peter Hall

Svar till S.

Jag förstår att du är tveksam till det jag skrivit. Du har rätt i, att människan kan vara delvis god och delvis ond. Nu gäller det inte alla. 1Joh.3:9

Nu är det så, att vissa människor tillräknar Gud inte deras synder. Är Kristus i dig, så tillhör du dessa människor, om inte så får du stå till svars för dina synder. Rom.4:4-5

Tror du inte på Kristus, så kan du förmodligen inte heller tänka dig att människan återföds till jorden. När du är död, så är du borta för alltid. Tänker du så?

Hur skall människan annars få skörda det hon i sitt tidigare liv har sått, om hon inte ges möjlighet till ännu ett jordeliv?

När du sår, då är det icke den växt som en gång skall komma upp, utan ett naket korn. Det frö du sår, det får ju icke liv, om det icke först har dött. Du måste alltså först ha dött. Men Gud giver det en kropp (i uppståndelsen resp. återfödelsen beroende på domsutslaget), en sådan som han vill och åt vart frö dess särskilda kropp. 1Kor.15:36-38

Om inte människan återföds, hur förklarar du att muslimerna redan är förbannade när de föds? De som lever i t.ex. Saudi Arabien är tvingade att förbli i islam, annars blir de dödade. Det ges ingen möjlighet där, att bli frälst i tron på Jesus Kristus. Vilken otur för dem, kanske du säger.

Nej, om Gud är rättvis, så går det inte till på det viset. Somliga förtjänar att födas som muslimer. Konstigare än så är det inte.

Jag råder dig, att välja Jesus i detta livet, så slipper du riskera, att dyka upp som muslim i nästa liv.

Nu behöver livet inte heller vara förlorat för muslimerna. De kan få sin lön efter sina gärningar, precis som alla övriga världens folk. Rom.4:4

Svara -   - 12/12-16 12:01 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Propagande poligamije je sada počeo u Švedskoj

Slika: svt.se. 

Došlo je do toku propaganda različitih oblika sindikata protiv nuklearne porodice. A sada sljedeći korak doći: Propaganda poligamije je sada počeo u Švedskoj.

16

Läs allt!


Bombaških napada protiv Helsingborgs policije - mogući teroristički napad

Bombaških napada protiv Helsingborgs policije - mogući teroristički napad

Slika: svt.se. 

sjedište policije u Helsingborg podvrgnut srijedu bombaški napad. "Mogući teroristički napad", rekao je stručnjak za teror Magnus Ranstorp. 

10

Läs allt!


Reklame kanabisa na Christian blogu koji vjeruju da je Zemlja ravna

Neki upozoravaju protiv jeresi, ali širi sama jeresi.

Tu je i Christian švedski blog koji je teško protiv raznih jeresi, već kao samostalno tvrde da je Zemlja ravna i propagandom opasne droge marihuana! Da, dobro ste pročitali! Svijet je Dizzy!

15

Läs allt!


Očigledno je da imate čvrsto lijekova - Christer Åberg

Christer Åberg igra i peva sa Lindberg su bili i povući igrače mixed bag u Halltorp Philadelphiji.

2

Läs allt!


Naravno, imamo zabave na našim sastancima?

Naravno, imamo zabave na našim sastancima?

Mnogi ljudi zabaviti na Lindberg sastanku u Halltorp Philadelphia!

5

Läs allt!


O kojem Scoop! - Lindberg su igrali gitarboogie!

Lindberg su se igrala gitarboogie sa trosjedom igrača mixed bag u prepunom Halltorp Philadelphia!

3

Läs allt!


Halloween sexkläder za djecu

Halloween sexkläder za djecu - neposlušne hondjävul.

U online trgovine, to je, između ostalog, da naredi "Costume droljasto vještica djeca" i "neposlušne hondjävul" za malu djecu.

30

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“Därför säger jag: »Se, jag kommer; i bokrullen är skrivet vad jag skall göra.” (Psalm 40:8)

Vecka 43, måndag 23 oktober 2017 kl. 00:54

Jesus söker: Severin, Sören!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Kako je Djevice Marije spasio?

Djevice Marije.

Djevice Marije rodila Isusa u stomaku, ali ju je spasio ne - bilo joj je potrebno da prihvate Isusa u svoje srce i on nosi tamo!

2

Läs allt!


Senaste kommentarer


Håkan Juholt: Švedska postaje diktatura

Prema bivšem vođi socijaldemokrata Hakan Juholt nećemo u demokratiju već tehnokratije, ili diktatura. 

32

Läs allt!


Angel Lord pokazalo je da 80% evangelika ostaje postavljen

Reader Mail by Nils 

47

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

479 online! | Sidvisningar idag: 4 878 | Igår: 248 666 |

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp