480 online! | Sidvisningar idag: 26046 | Igår: 103624

www.apg29.nu

Annons

/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1488897278-mercymission.jpg


Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Israel Överklagar Säkerhetsrådets Dom

Läsarmejl av nils 

Högsta Domstolen är i detta ärende, Gud Den Högste, med Domsrätt över sin skapelse.

När Kärandens Dom (Säkerhetsrådet) , ej uppfyller de juridiska kraven, som också synes omtvistade, väljer Svarande (Israel) att överklaga.

Detta göres då genom att Överklaga till Högsta Domstolen!

Högsta Domstolen är i detta ärende, Gud Den Högste, med Domsrätt över sin skapelse.

För en rätt förståelse måste vi låta Gud själv, "Skaparen av himmel och Jord, " 1Mos. 1:1, få komma till tals.

För Gud är Ej bara skaparen, utan också den högste Domaren.

1Mos. 18:25: "Skulle icke Han som är hela Jordens Domare icke göra, vad rätt är? "

Och när Gud skall Döma agerar Han utifrån Gudomliga Domsrätt som varande Gud Den Högste, genom Rättfärdighet.

När Gud dömde Världen, och lät syndafloden komma 1Mos. 6:5-7, var det en Rättfärdig handling, för Människornas ondska att alla uppsåt och tankar ständigt var bara onda.

Men lägg märke till att Gud blev så bedrövad i sitt hjärta, att Han tom. ångrade att Han skapat människan!

Och när han talar till Abram i 1Mos. 15:16, om löftet att få ett löftesland, men: "först i det fjärde släktet: Ty ännu har inte amoreerna fyllt sin Missgärnings mått. "

Gud handlade alltså först efter ett Domsutslag, innan Han kunde ge landet till Israels barn.

Läser vi Israels historia, ser vi att deras trohet mot Gud, avgjorde om de kunde behålla landet.

Syndade de, var olydiga, kom de under fienders våld.

De fick tom. lämna landet under 70 års fångenskap till Babylon.

Nu de senaste nära 2000 åren, gällde detsamma på grund av. de EJ aktade på sin sökningstid, utan förkastade Guds Nåd när Jesu kom för att rädda och frälsa dem.

Vi ser att Gud är EJ Partisk för sitt eget folk, utan Dömer även sitt folk, utifrån rättfärdighet.

Men samtidigt har Gud genom Abraham, Isak och Jakob upprättat ett Förbund, där Han själv står för Garanten, att de skall få att land, 1Mos. 15:18-21. Hes. 36:28

Ett Evigt Förbund lovar Gud Abram, 1Mos. 17:7-8.

Här har alltså Han som är Himmelens och Jordens Skapare, Redan genom ett förbund som EJ kan brytas, lovat landet till Israel.

Detta ligger så Orubbligt fast att Gud kallar landet för HERRENS LAND, Hos. 9:3, Joel. 2:18, och även MITT LAND, Hes. 36:5.

När nu Hela Världen dömer ut Israel, kommer deras Överklagande att gå till Högsta Domstolen, till Gud Den Högste.

Han fäller då den Slutgiltiga Domen om äganderätten till Israels land!

Nu vet vi som känner till Högsta Domstolens prejudikat, att kärande Ej kommer att godta Svarandens överklagande.

Vi vet redan att käranden kommer att tillgripa Våld och Krigshandlingar mot svaranden, Israel, i brist på andra argument!

Det är ett synnerligen Odemokratiskt, Ocivilicerat och Primitivt handlande av Världssamfundet, och FN, Kongressen, USA.

Detta bara understryker deras brist på Juridisk rätt och bevis!

Men, med kännedom om VEM den rätta Makten Tillhör, nämligen Gud Den Högste, bekymras vi dock EJ över utgången i detta dramatiska förlopp!
MVH. /nils


nils

Läsarmejl


Skriv ut

 
Publicerat av torsdag 5 januari 2017 14:03 | #läsarmejl #nils #israel #fn | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

Tro, dop och ukulele

Stark Jesus-väckelse i muslimvärlden


Beställ Christer Åbergs gripande bok DEN LÄNGSTA NATTEN 1 bok 179 kr + frakt 26 kr 3 böcker 179 kr/st gratis frakt 10 böcker 10 kr rabatt/bok 168 sidor, mjuk pärm. bok@apg29.nu | 070-935 66 96


23 kommentarer


Kom ihåg mig?

Thomas P

De flesta av dagens s k judar har övergett Gud, eller gjort om Honom till något annat, eller de känner inte Sonen. Eller så har de själva gjort sig till gud. Dessutom har dagens s k judar inget med Bibelns folk att göra, de flesta sk judar är kazarer, från Ukraina området, där kungen av Kazaria konverterade till judendom. Guds folk, Guds tjänare är det riktiga Israel, som tror på Jesus Kristus som Guds son, och som genom nåd blivit upptagen i ett spirituellt rike. Och våre staten Israel av Gud, då skulle detta stått i NT och vi som Guds tjänare skulle varit medborgare i detta riket. Men eftersom Guds rike är spirituellt, och i våra hjärtan, är dagens fysiska Israel från Gud. Att kämpa för denna jordplätt är inte vårt uppdrag eller Jesu befallning. Och som det ser ut i Israel ska vi inte ha något med denna stat att göra. Vi ska älska alla människor och inte rättfärdiga våld, t o m trornde judar hävdar att Israel inte är från Gud, för riket ska uppstå först genom fredsfursten, messias, och först när det är frid; ordning. Ps. Varnar för det du får löra dig vua media och i skolan. Här är tydligen en lärbok för barn som sionistmedia vill förbjuda; http://www.gp.se/nyheter/världen/fn-grupp-skolbok-förvanskar-slaverihistoria-1.4099564 Vi vet från Bibeln att slavar eller livegna ska behandlas väl, men enligt Eliten så är vita och kristna, de är rasister mot svarta.

Svara -   - 5/1-17 19:41 -


nils

Herren har kämpat och kämpar ända till slutstriden i Harmageddon för Sitt land och folk.Upp.16:12-16,och Upp.19:11-21 Se världen som ett cykelhjul,där ekrarna är världens olika länder. I hjulets centrum finnes Navet,kring vilket allt kretsar. Detta Nav är i Bibeln,landet Israel,genom vilket Herren Har och Kommer att Förhärliga sig,säger Guds eget Ord! Herren kommer genom Israel också att återfå hela denna Jord. Herren gör upp räkningen med all världens länder genom Israel,hur De och Vi behandlat dem. Matt.25:31-32,Joel 3:1-2

Svara -   - 5/1-17 20:26 -


AnnMarie

nils

"Herren kommer genom Israel också att återfå hela denna jord"

På vilket vis då??

Handlar det om hur vi behandlat dem individuellt också?? Gör inte Gud upp med dem om hur de behandlat andra individuellt?

Hur förhärligar sig Gud genom Israel/judarna?

Svara -   - 5/1-17 21:04 -


Emiratus

Svar till Thomas P.

"Dessutom har dagens s k judar inget med Bibelns folk att göra, de flesta sk judar är kazarer, från Ukraina området, där kungen av Kazaria konverterade till judendom"

Detta är en myt som flitigt sprids av ledande antisemiter.

Källa: https://motargument.se/2014/02/28/myt-judar-ar-khazarer/

Svara -   - 5/1-17 23:08 -


nils

Svar till AnnMarie.

Varför tillåter Herren det som Hes.38+39 beskriver att ske; Ett samlat anfall mot landet från flera M-östern länder,inkl.Ryssland.

Jo,"Jag skall låta dig komma över MITT land,För att folken skall lära känna Mig,när Jag inför deras ögon bevisar Mig helig på dem;"Hes.38:16

Då ödmjukar Herren folken inför en hel Värld,genom sin mirakulösa räddning av Israel.Hes.38:18-23! Herren blir då förhärligad inför en hel Värld!

I Sak.12:3.står om hur Herren låter Jerusalem bli en Lyftessten för ALLA folk;Var och en som försöker Lyfta den skall illa sarga sig därpå. "Och ALLA Jordens folk skall församla sig mot det." Sak.14:12-13 beskriver sedan Guds dom över dem.

Här ser vi åter hur Herren,GENOM Israel ödmjukar alla dem som kom emot Israel,Alla jordens folk!

Sak.14:16-19,säger att alla Överblivna folk,därefter skall tillbedja konungen,Herren sebaot och fira lövhyddohögtiden. Åtlyder de Ej,undanhåller Herren regnet för dem.

I Matt.24:28 sade Jesus,"Där åteln är,dit skola rovfåglarna församla sig."

Israel och Jerusalem,är Åteln som drar till sig Rovfåglarna,denna Världens korrumperade länder,NU i Ändens Tid!

Målet är att Herren skall återfå Äganderätten och Herraväldet över Hela Jorden!

Det är vad Jes.2:3 säger,"Ty från Sion skall Lag utgå och Herrens ord från Jerusalem." Jesus skall alltså Regera från Sion, i Jerusalem.

V 4,"Och Han skall Döma mellan hednafolken och skipa rätt åt många folk." Här står att Jesus skall regera över hela vår jord!

V 4,"Folken skall Ej mer lyfta svärd mot varandra och icke mer lära sig att strida." Då börjar 1000-års riket som beskrivs i Jes.11:4-9, och Jes.65:18-25.

Det har visat sig,när USA behandlat Israel illa,så har det,gång på gång straffat sig,genom olika natur- katastrofer. Detta pga.att USA har ett särskilt Förbunds- förhålland mot Israel,som de NU tycks SVIKA!

Så genom Israel,dömer Herren andra Nationer,Matt.25, Joel3:1-2, samtidigt som Herren också Dömer Israel för deras olydnad,enl.Amos3:2

Men också på det personliga planet,blir Vi Välsignade om Vi välsignar Israel,men förlorar den om Vi vägrar välsigna Guds Egendomsfolk. MVH/nils

Svara -   - 5/1-17 23:17 -


Leif Boman

Svar till Emiratus.

Ja, vi har under lång tid sett detta agg emot och nedvärderande av judar härinne, jag är ganska förvånad att det här tillåts så öppet överhuvudtaget?

Det är mycket likt de inledande nazisttongångarna ifrån inte en alltför avlägsen tid. Judarna är farliga, judarna är maktlystna och försöker styra hela världen, detta ondskefulla folk bör inte bes för o.s.v. Om och om igen dyker detta upp. Ett litet gäng av dessa mytspridare som menar sig tillhöra Gud har agerat länge nog kan jag tycka på denna blogg. Det verkar också tragiskt nog finnas både män och kvinnor bakom denna lögnaktiga smörja de så frenetiskt strider för att sprida.

Lyssna inte på dem du som vill vara välsignad!

Vi ber att Israels folk skall ha tålamod med sina grannar så att inte Israel redan nu tar till de redskap de dock har möjlighet till, atomvapnen tänker jag på då! Vi vet ju att det kommer att bli en falsk fred under ett tag. Vi vet att antikrist kommer att vara en slags falsk fredsmäklare när han gärna träder fram, och detta bör vi förstås hela tiden ha i beaktning, men!

Jag menar inte att vi ber för att Israel skall ingå fredsavtal med antikrist, utan det vi ber om är att Israel inte skall använda sina kärnvapen i förtid. Jag tror ändå att den tid dock kommer så småningom, då kärnvapnen kommer att användas, Bibeln pekar ju på dessa dagar;

Men denna hemsökelse skall HERREN låta drabba alla de folk som drogo ut för att strida mot Jerusalem: han skall låta deras kött ruttna, medan de ännu stå på sina fötter; deras ögon skola ruttna i sina hålor och deras tunga skall ruttna i deras mun. Och det skall ske på den tiden att HERREN skall sända en stor förvirring bland dem; de skola bära hand på varandra, och den enes hand skall lyftas mot den andres. Sakarja 14:12‭-‬13

Då ber inte Kristi brud längre för Israel eftersom bruden nu har tagits bort. Då kommer förmodligen också Israels kärnvapen och atombomber att användas.

Än så länge ber vi för judar och Israel, det hör till Guds barns uppgift vad än mytspridarna försöker med!

Jesu frid...

Svara -   - 6/1-17 01:10 -


Thomas P

Svar till Emiratus.

"Dessutom har dagens s k judar inget med Bibelns folk att göra, de flesta sk judar är kazarer, från Ukraina området, där kungen av Kazaria konverterade till judendom"

Detta är en myt som flitigt sprids av ledande antisemiter.

1. Står att läsa på judiska chabad.org om Kazaria och konverteringen till den babyloniska judendomen 2. Flera s k judar känner till detas ursprung som ashkenazi-judar 3. Ashenasi är ett folkslag som t o m står med i Bibeln 4. Finns flera samtida dokument, skrivna av medeltida judat, om Kazaria. 5. Även i Bibeln står det om allehanda folk som sökte sig till Jerusalem - och som konverterade M m

Det är fakta. Så sluta kleta på mig, för du själv vill väl inte veta av kladd på dig?

Svara -   - 6/1-17 01:30 -


Emiratus

Svar till Thomas P.

"1. Står att läsa på judiska chabad.org om Kazaria..."

Det kanske st¨r där men jag hittar inget om detta ämne på www.chabad.org/

Samma resonemang förs för övrigt här: http://aletheia.se/2013/10/31/fokus-israel-nyheter-med-dan-johansson-3/

...där repliken på samma antydan som du har lyder:

Citat: Får känslan av att du låtit dig influeras mer av vänsterns hatpropaganda och antisemitism än Guds Ord. Men eftersom du refererar till bibeln verkar du ju inte vara ointresserad av den. Slut-Citat

Svara -   - 6/1-17 04:54 -


Thomas

Svar till Thomas P.

Ty Herren har utvalt Sion, där vill han ha sin boning. "Detta är min viloplats till evig tid. Här skall jag bo, och hit längtar jag. Psaltaren 132:13‭-‬14 SFB98

Svara -   - 6/1-17 07:14 -


Emiratus

Svar till Thomas.

Thomas,

Undrar varför Gud har utvalt Sion till sin boning, av alla platser på jorden? Hade jag fått välja hade jag kunnat hitta många platser som är vackrare, vid ett vattenfall eller vid en sjö. Så varför just Sion?

Svara -   - 6/1-17 09:42 -


Erik S

Svar till Leif Boman .

Frid över ditt hus. Jag instämmer. Det är tragiskt att se hur en del personer här inne, titt som tätt, när det blir tal om Guds egendomsfolk, alltid går emot Guds ord. (Inte bara Guds folk förresten, dom har ofta åsikter emot annat från Bibeln också.) Vad jag förstår sprider dom propaganda emot Israel och en del är rent antisemitiskt. Läser man Bibeln ledd av DHA så ser man att hela vägen från pärm till pärm finns en "röd tråd". Där Gud och hans löften till det judiska folket, aldrig har sviktat. Att försöka vränga till något annat är bara patetiskt. Det stämmer så klart inte. Vi får hoppas att inte några går på detta vilseledande snack,och blir förledda. Frågan är om inte Christer ska ta en noggrannare titt på deras inlägg. Han kanske ska vidta en del åtgärder? Hoppas du håller dig till den Bibliska läran, och inte far ut i perifera obibliska utvikningar. Stå på dig. Guds frid. MVH

Svara -   - 6/1-17 12:42 -


Thomas P

Svar till Erik S.

Ja Erik S, kanske vi ska bränna folk på bål, som inte har den rätta läran? En utmärk idé, banna hälften av de kristna, som inte tycker som du?

Svara -   - 6/1-17 13:12 -


Leif Boman

Svar till Erik S.

Hoppas du håller dig till den Bibliska läran, och inte far ut i perifera obibliska utvikningar. Stå på dig. Guds frid.

Tack så mycket Erik! Jag håller med dig angående de antikristliga rösterna mot Guds utvalda folk Israel och den noggrannare granskningen o.s.v.

Sen kan man också diskutera var den Bibliska lärans gränser går. Många är det som tvistar om det har jag märkt genom åren. Frälsningsläran genom Jesus Kristus och ingen annan är förstås huvudläran och det viktigaste av allt, men sen har vi ju många mindre viktiga frågor som de lärde har tvistat om ända sen lång tid tillbaka.

En del frågor är känsligare än andra, någon säger att detta är den sanna läran medan nästa säger tvärtom. Frågan är väl om det finns någon som kan säga att jag exakt håller mig till den Bibliska läran?

Jesu frid...

Svara -   - 6/1-17 13:25 -


Thomas P

Svar till Emiratus.

Tack för ordet. Jag vaknade upp 2010 att världen var satanisk. Började min resa att ifrågasätta invandringen och Islam. Föll snabbt för den SIONISTISKA propagandan; älska den som "fienden har som fiende". Men upptäckte att vissa saker är tabu att tala om, om du är sionist, vissa saker mörkas och förtigs. Saker som inte kan rättfärdigas, dessa rättfärdigas av sionister. Började söka sanningen och fann att vi alla blivit hjärntvättade och bedragna. Fann svaret i Jesus. Och 2 år senare blev jag döpt i Helige Ande, fick en försmak av hur det är i himlen. När jag läser min Bibel, och samspråkar med icke sionister, d v s hjärntvättade hur de ska tänka, så kommer vi fram till att; Israel är Guds tjänare, d v s de som ingpr i Jesu kropp. Att förbundet med israeliterna var uppfyllt, villkorat, brutet, samt ett nytt förbund har ingptts i och med Jesus Kristus, där ingen mer är jude eller grek, utan genom TRO, och Herrens nåd, är vi upptagna, samt jämbördiga i Guds spirituella rike, ISRAEL, för den som är rättfärdig genom ett hjärtas tro. Har du inte Sonen, har du inte heller Fadern. Sionister har bytt ut och förvanskat Bibeln, de är förblindade, när t o m världen avslöjar för dem. Det finns inget stöd för kristen sionism. Men några s k judar vill gärna detta, alliera sig med nyttiga idioter, och kristna sionister allierar sig med Jesusförnekare .,. Jag tänker inte diskutera med dig, eller någon annan för den delen, som inte är villig att investera en liten del av sin tid, att faktiska undersöka fakta, och det med ett ödmjukt hjärta, ja det är likadant när vi söker nåd hos Herren.

Svara -   - 6/1-17 13:31 -


israelsdotter

Svar till Emiratus.

Och han förde mig i anden åstad upp på ett stort och högt berg och visade mig den heliga staden Jerusalem, som kom ned från himmelen, från Gud,

Svara -   - 6/1-17 13:48 -


Erik S

Svar till Thomas P.

Jodå, käre vän, du får tro vad du vill. Ingen har sagt nåt om att bränna folk. Inte heller om att "banna" någon. Jag delar definitivt inte din uppfattning bara, kommer inte att göra det heller.(delar inte andras uppfattning heller, som jag anser inte är Bibliska) Jag har min uppfattning och den ändrar jag inte, efter att i många år ha läst Bibeln blir jag än mer övertygad. Jag svarar som du; tänker inte gå in i diskussion om detta, det leder inte till något. Hoppas nu att du får en bra dag under Herrens nåd, som var morgon är ny! Guds frid! MVH

Svara -   - 6/1-17 13:51 -


Emiratus

Svar till Erik S.

Käre Erik S,

Du skriver: "Frågan är om inte Christer ska ta en noggrannare titt på deras inlägg. Han kanske ska vidta en del åtgärder?"

Det kan ibland vara bra att få en motvikt till det Kristna tycker och tänker. Det blir ju inga diskussioner om det bara är Kristna på bloggen som tycket lika. Kanske det är så Christer tänker (???).

När det gäller exempelvis Jon och Tobias, så brukar dem vara mycket raka i sina kommentarer. Vilket jag uppskattar. Det blir oftast tydliga och ärliga motargumentationer. Det är värre när någon har klistrat på sig en Kristen fasad (som en ulv i fårakläder)

Nu har naturligtvis även Kristna olika åsikter, men där brukar man efter en tids diskuterande möjligen komma fram till vad som bör vara rätt eller fel), en slags ömsesidig strävan efter att finna sanningen. Rätta mig gärna om jag har fel

Svara -   - 6/1-17 14:46 -


Emiratus

Svar till Thomas P.

Thomas P,

Det är underbart att du har blivit Andedöpt. Jag gratulerar!

När det gäller mina kommentarer till dig så är samtliga citat. Jag har bara gett dig citat från andra webbsidor, bortsett från den kommentaren där jag skriver att jag inte hittar den fakta du hänvisar till (den kanske finns där men jag hittar den inte).

Jag tror det är bra om du försökte ge källhänvisningar, och inte bara skriver att det t.ex finns dokument. Man måste få en sportslig chans att kolla upp fakta...tycker du inte det?

Svara -   - 6/1-17 15:26 -


Erik S

Svar till Emiratus.

Kan hålla med dig i det mesta, käre broder. Öppen ärlig diskussion, ja. Inga ulvar i fårakläder, nej (men i det fallet avslöjar Guds Ande oftast om det är ärligt) Ingen större idé dock att diskutera "in absurdum" det leder inte till god frukt. Det kan tvärtom så splittring.

Däremot ska man inte torgföra åsikter som strider emot "den sunda läran"-vad är då det? Jo, den lära som är uppbyggd på profeternas och apostlarnas undervisning. Och på Jesus undervisning förstås. Det märks snart om åsikterna är i enlighet med Bibeln. Den Helige Ande är oerhört finkänslig-är man lyhörd så "känner man i anden" när något inte stämmer. Sen får man ha vilka åsikter man vill, naturligtvis. Det kan ingen göra något åt. Men man kan inte hålla med om sådant som strider emot ens djupaste övertygelse. Den övertygelse man fått efter många år genom kamp och mörka dalar. Genom andlig kamp och strid där man tror man ska gå under, nästan. En ömsesidig strävan att finna sanningen-ja, det är ingen dum föresats. Dock måste alltid Bibeln klara ord vara rättesnöret i allt. Och att DHA förklarar det som är dunkelt. Gott broder. Fortsätt söka dig närmare honom-lev i ljuset, han är ju ljuset-sök helgelse-sök rättfärdigheten. Då skall inget kunna skilja dig från Guds kärlek. Snart hörs basunen och vi ska möta evighetens Herre, till fest! Guds frid.

Svara -   - 6/1-17 15:47 -


Leif Boman

Svar till Erik S.

Den Helige Ande är oerhört finkänslig-är man lyhörd så "känner man i anden" när något inte stämmer.

Problemet blir ju att både den ene och den andre brodern säger exakt det du just nu säger, att Den Helige Ande har sagt och visat m.m. Båda säger att Andens ledning har visat genom skriften att den ene eller den andre har fullkomligt fel. Man hänvisar till Bibelord!

Hur kan det komma sig?

Har den ene fel eller har båda rätt eller fel?

Hur kan man urskilja vem som är på rätt väg om båda hänvisar till Bibelord efter Bibelord. Ja, det jag har märkt genom flertalet dispyter så är nog ändå summan av det hela oftast att en av sidorna har en aggressivare och ovänligare ton. Detta kan man mycket ofta ha som vägledning till att urskilja den som är på rätt eller fel väg. Ofta händer det också att den på fel linje bara låter bli med att svara när frågan blir svår, men, ändå fortsätter diskutera flitigt i andra trådar.

Åtminstone dessa två egenskaper har jag mycket ofta märkt är mycket vanligt förekommande hos dem som är på fel väg!

Jesu frid....

Svara -   - 6/1-17 16:33 -


Erik S

Svar till Leif Boman .

Så kan det ibland vara, som du skriver. I vissa saker får man helt enkelt lämna frågan till Gud. Tiden kommer att utvisa vem som var på "rätt väg". Så är det med profetiska utsagor. Vem är äkta och vem är falsk profet? Jo, om det händer det som någon har sagt, då är det ingen tvekan-då var det från Gud. Så var det i GT och är alltjämt. Men det kan ibland ta lång tid innan det visar sig, att det stämde. (ibland 100-tals år.) Ibland händer dock att man känner att inte diskussionen leder framåt, utan bara till kanske osämja och/eller splittring, då är det bättre att avsluta. Och be Gud visa om man är på fel spår-är man då helt snett ute får man be vederbörande om ursäkt/förlåtelse. Och be Herren visa en i fortsättningen på det rätta vägen, i olika frågor. Ha nu en fin kväll i Herrens gemenskap. Frid MVH

Svara -   - 6/1-17 17:49 -


Thomas

Mycket märkligt att goda bibeltroende skribenter har blivit "livstidsavstängda" från denna sida men Israelhataren och villoläraren Thomas P får fortsätta sprida ut sin desinformation och judehat helt utan några som helst spärrar. Hur kommer det sig? Motbjudande att sådant tillåts. Många kan föras ordentligt vilse av hans texter. VARNING!

Svara -   - 6/1-17 21:43 -


Leif Boman

Svar till Thomas.

Ja, Thomas, det är inte ofta vi kan enas vad det verkar men, i detta med din namne håller jag helt med dig. Sen dem du menar var goda Bibeltroende håller jag däremot inte med om. De du menar anar jag,"åtminstone en del av dem" vilka det är. Det är visserligen troende människor, men också mycket nedvärderande av andra och fula i mun. Det är inga goda Bibeltroende det!

Hade de hållit en fin ton hade de med allra största säkerhet varit kvar. Man kan ha olika åsikter men man behöver inte säga fula saker om varandra. Visst måste man få säga sanningen, men ändå på ett moget sätt. Alla brister vi emellanåt men några av dem du tänker på var alltför ofta otrevliga i mun, så de försvann med rätta.

Jesu frid...

Svara -   - 6/1-17 21:57 -



Kom ihåg mig?



Alla flyktingar och invandrare är välkomna

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1490349490-valkommen.jpg

Alla människor är välkomna till Jesus! Är du en flykting eller invandrare så är du välkommen till Jesus. Han säger detta till dig:

1

Läs allt!


Allén som predikar om Jesu återkomst

Av Holger Nilsson 

Ett väckande budskap som saknar motstycke!

Rubriken kan verka förvånande - kan en allé med träd ha ett budskap? Budskapet är att Jesus kommer snart! Läs själv denna märkliga uppenbarelse och bedöm själv trovärdigheten av den.

17

Läs allt!


Vi vill se Jesus

Läsarmejl av David B 

1

Läs allt!


Att vara redo för Himmelsfärden

Läsarmejl av nils 

2

Läs allt!


Jehovas vittnen behöver bli frälsta

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1490130806-jvserie.jpg

För några dagar sedan ringde det på min dörr. Medan jag undrade vem det kunde vara gick jag och öppnade. Utanför stod två män från Jehovas vittnen varav den ene sträckte fram en traktat och undrade om jag ville ha.

12

Läs allt!


Erdogan: Föd många barn och erövra Europa

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1490132676-erdogan-barn.jpg

Bild: nytimes.com.

Turkiets president Erdogan uppmanar turkar att erövra Europa genom att föda många barn: "Ni är Europas framtid!"

13

Läs allt!


Telia marknadsför sig med otrohet

Bild: Telia. 

Telias reklamfilm "Män på internet" handlar om att svenska kvinnor ska vara otrogna mot sina män.

6

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“Salig är den man som är ståndaktig i frestelsen; ty när han har bestått sitt prov, skall han få livets krona, vilken Gud har lovat åt dem som älska honom.” (James 1:12)

I dag är det Friday 24 March 2017 kl. 11:11 v. 12 och Jesus söker Gabriel och Rafael !

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


En ”hora” kan inte våldtas

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1490130619-muslimsk-kvinna.jpg

Muslimska kvinnor får inte våldtas men alla de andra räknas "som" horor som får våldtas. Men då räknas det inte som våldtäkt eftersom "horor" inte kan våldtas.

34

Läs allt!


Senaste kommentarer


Gravesuckers - David Winther

David Winther talar om grave sucking. Är det något för kristna att syssla med?

12

Läs allt!


Nu är Apg29 uppe igen!

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1489507130-apg29-ny.jpg

Efter några dagars frånvaro efter en rejäl krasch fungerar Apg29 hjälpligt igen! 

Det finns en del saker som fortfarande inte fungerar, bland annat översättningen till olika språk fungerar inte. Kommentarvalideringen fungerar heller inte, men jag försöker åtgärda problemen successivt, så tack för din förståelse och tålamod. Hör gärna av om du märker saker och ting som inte fungerar.

11

Läs allt!


Aktuellt

Nytt från tidningar, media och bloggar

Bloggar som länkar hit

Allén som predikar om Jesu återkomst - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-03-24 01:00
Hjälp - Apg29 krånglar!
Hur blir jag fri från demoner? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-03-17 01:00
Elvi Zapatas vision av uppryckandet - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-03-16 01:00
NU FÅR DET VARA NOG MED IDIOTIN INOM "KRISTENHETEN"!

Stöd Apg29 genom att be och ge

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1480721275-swisha.jpg

Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

480 online! | Sidvisningar idag: 26046 | Igår: 103624

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram 

TA EMOT JESUS!

↑ Upp