552 online! | Sidvisningar idag: 41062 | Igår: 136396

www.apg29.nu

Annons

/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1488897278-mercymission.jpg


Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Sambo ngunit natanggap Jesus?

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1484133658-sambop-fralst.jpg

"Nakatira ako sa isang consensual union, ngunit pa natatanggap si Jesus," ang isang tao wrote sa isang komentaryo. Ngunit ano ang tungkol dito? Maaari mong mabuhay partner at pa rin ay nakatanggap ng Jesus?

1. Kung ikaw ay cohabiting nang tanggapin mo si Jesus

May natanggap mo si Jesus at nakatira malapit sa kanya, siya ay makakatulong sa iyo at magdadala sa iyo karapatan pagdating sa paninirahang magkasama.

Gusto Ito ay pinakamahusay na kung ang iyong partner din ay makakakuha ng naka-save at upang makakuha ng may-asawa.

2. Kung ikaw ay naging isang partner pagkatapos mong matanggap Jesus

Pagkatapos ay maaari mong isipin ang tungkol kung ikaw talaga ay nakatanggap si Jesus at Kaka-save.

Ngunit dito si Jesus ay maaaring makatulong sa iyo kung ikaw ay nagsisi sa Kanya at mamuhay sa isang itinalaga buhay sa kaniya.

3. ikaw ay may mga anak ba?

Muli, nais ni Jesus na tulungan at humantong ang lahat ng karapatan. Ang pinakamagandang bahagi ay na ang parehong mga magulang ay dapat i-save at-asawa ng iba. Subalit kung ang isa ay hindi nais na i-save, o hindi nais na mag-asawa kaya ang iba pang dapat pa patuloy na nakatira malapit sa Jesus. 

Pagkatapos ay maaari itong maging dalawang bagay: Ang ikalawa ay "nahawaan" sa pamamagitan ng pananampalataya ng kasosyo at nais din upang i-save sa gayon ay ito resulta sa na makakakuha sila ng may-asawa, ito ay maging ofrälste kaya galit na siya / siya dahon ang kanyang partner.

Sa wakas, isang mahalagang bagay

Hindi mo nai-save na magpakasal. Naka-save sa iyo na maging kapag tinanggap mo si Jesus. Ngunit kapag ang isa ay naka-save ay nais upang gawin itong bilang nauukol sa kabutihan. One-asawa pagkatapos ay sa bawat isa at hindi nakatira sa paghihimagsik laban sa Diyos, kasalanan, pakikipagtalik ng hindi kasal at pangangalunya bilang common-law kasal ay.


Skriv ut

 
Publicerat av torsdag 1 januari 1970 01:00 | # | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

Philip Botströms taxiresa

Så blir du frälst!


Beställ Christer Åbergs gripande bok DEN LÄNGSTA NATTEN 1 bok 179 kr + frakt 26 kr 3 böcker 179 kr/st gratis frakt 10 böcker 10 kr rabatt/bok 168 sidor, mjuk pärm. bok@apg29.nu | 070-935 66 96


48 kommentarer


Kom ihåg mig?

James

Den är direkt till Helvetet. Den Måste omvända sig. Måste Gifta sig.

Svara -   - 11/1-17 12:50 -


Astro

Svar till James .

Den är direkt till Helvetet.

Om man tror så skall man fundera allvarligt på om man inte bör ansluta sej till den Islamiska staten, Al Nusra eller något liknande.

Svara -   - 11/1-17 13:13 -


Mikael

Det konstiga idag tycker jag är att Samboskap är numera accepterat överallt i församlingarna,pingst frikyrkor o.s.v .Det var det ju inte innan. Inte undra på att det inte finns någon väckelse eller Helig Ande på mötena längre.När all slags synd accepteras.

Svara -   - 11/1-17 13:18 -


Anja

Svar till Mikael.

Håller med dig. Sambo jämställs ofta med äktenskap. Naturligtvis är det bättre att vara sambo och hålla sig till EN partner än att byta, när det inte längre är roligt med den partner man har. Men äktenskapet är ju något högre, som ska vara livet ut. Självklart ska man gifta sig, när man bestämt sig för att leva resten livet tillsammans. Även många icke troende håller med om detta.

Svara -   - 11/1-17 16:47 -


Petter G

Är det OK att vara sammanboende en period, för att "prova på" innan man gifter sig? Det är ju bra om man har lärt känna varandra innan man tar steget och gifter sig?

Svara -   - 11/1-17 16:52 -


Sarah

Så om ena i ett par, som lever ihop utan att vara gifta på papper och inför Gud, blir troende, och den andre inte är troende och inte vill bli och inte vill gifta sig: är det då "horeri" av den troende parten att fortsätta leva ihop med mannen/kvinnan? Ska den personen känna att han/hon syndar?

Vet att det står i Bibeln att om en blir frälst ska denna inte lämna sin maka/e om denne är villig att leva tillsammans. Men då fanns väl inte fenomenet "sambo" vs gift? Sen, hur "gifte man sig" på Jesus tid? Var det en religiös ceremoni? Registrering?

Om ett sammanboende par har barn, och en blir kristen, ska den troende känna att han/hon lever i otukt då? Även om man ber och så så kan det ta år innan den andra tar emot Jesus. Ska den troende under den tiden förvägra mannen/kvinnan sex eller splittra en familj med barn pga att den andre ej vill gifta sig eller tro på Jesus?

Tacksam för svar! :)

Svara -   - 11/1-17 17:02 -


Sarah

Svar till Petter G.

Om man nyss träffats finns det andra sätt att lära känna varandra.

Svara -   - 11/1-17 17:04 -


Tobias

Ang punkt tre, så kan det ju faktiskt också vara så att att den som blir troende "smittas" av den icke troende och ändrar tankar igen. Vad händer då?

Vad du inte riktigt tycks förstått här i livet, Christer, är att det finns olika sätt att se på saker, olika val vi kan göra i livet. Precis som vi har olika smak för saker, olika politiskt uppfattningar, så har har vi också olika trosuppfattningar och olika livsåskådningar. Det är just den fria viljan och förmågan att välja fritt som gör människan till den fantastiska skapelse som vi är. Vi har också förmågan att välja att respektera varandra trots och för varandras olikheter - eller låta bli och, som du, kalla sina medmänniskor för horor enkom pga att man väljer ett annat sätt att leva än det sätt som du själv tycker är "rätt". Du får tycka vad du vill om andras sätt att leva, men du kommer inte långt med vara fördomsfull och respektlös.

Tobias http://kompasskurs.se

Svara -   - 11/1-17 18:41 -


Petter G

Svar till Sarah .

Ja, det finns andra sätt att lära känna varandra. Men - just det där vardagslivet, om det fungerar att leva ihop med den här personen rent praktiskt. Vanor, rutiner, etc. Det är väl bättre att få "känna på" detta innan giftermålet, för det är ju verkligen illa att upptäcka kort efteråt att den här personen står jag inte ut med att leva ihop med.

Svara -   - 11/1-17 18:50 -


Sarah

På riktigt, någon som känner att de har ett tänkbart bra svar på de frågor jag ställde nedan? :) Det är ju ofta så att en kommer till tro utan den andra. Alla är inte "födda kristna" sas... Att splittra en familj är ju inte bra, speciellt inte om det finns barn... Men om den andre helt enkelt inte vill gifta sig? Och inte vill ta emot Jesus. :( Jag kan inte hitta annat val än att praktisera orden om att "inte lämna den icke troende"...? Eller?? Om inte denne vill det då.

Svara -   - 11/1-17 19:50 -


Sarah

Svar till Petter G.

Man måste veta att det är utmanande för alla par, att man måste arbeta på det sas och båda måste bry sig om den andre. Och att läsa Bibeln och tro på Herren gör mycket tror jag. :) Att prata med äldre par om deras erfarenheter och råd är väldigt bra! Att prata om allt man kan komma på innan är väldigt viktigt.

Svara -   - 11/1-17 19:57 -


mattias

Tack för ditt svar. Uppskattat.

Jag har förlovat mig med henne. Gud säger till mig att jag ska gifta mig med henne men hon säger att hon inte vill. Hon säger också att hon inte vill lämna mig och att hon inte går mer på att vi slutar ha sex.

Svara -   - 11/1-17 20:01 -


Astro

Svar till mattias.

Gud skiter egentligen fullständigt i allt detta. (min åsikt och stöds av många som varit över på andra sidan)

Det är mänsklig formalia, även om den kan vara nog så viktig ibland. Det viktiga är att båda är bekväma med sitt förhållande och att man inte skadar/sårar varandra. Det är det som har betydelse för evigheten.

Där emot kan det se snyggt ut att vara gift i kristna vänners åsyn (församlingen mm). Det är den kristna kulturen som bjuder på att man skall gifta sej.! Det är inget fel med det utan väldigt bra!. Ett starkt förhållande är bra för barnen ,om man nu tänker skaffa sådana.

Svara -   - 11/1-17 20:49 -


Petter G

Svar till mattias.

Jag tycker du ska se det långsiktigt. På sikt så vill kanske hon också gifta sig. Om inte religiösa argument biter, så kanske rent juridiska gör det. För det är bättre att vara gift om något händer (någon av er dör), är man bara sambo så kan den kvarvarande hamna på gatan. Du får hoppas och be att det på sikt blir ett långt och lyckligt förhållande för er båda.

Svara -   - 11/1-17 21:01 -


david

processen att träffa någon, bli kär, ev förlovning och giftermål skiljer sig mycket åt i olika kulturer och har sett olika ut i olika tider.

det är inte hugget i sten exakt hur detta ska gå till. bibeln talar inte ens om någon vigselceremoni! om det är förbjudet att ha sex innan vigselceremonin, varför påbjuds inte någon vigselceremoni i skrfiten?

inte ens månggifte är uttryckligen förbjudet i nt. Gud tillät det för salomo och andra i gt.

amen

Svara -   - 11/1-17 21:10 -


Frank

Jag håller med Christer i allt det han har skrivit om sambo. Människor har så svårt att se sanningen och skyller på en massa olika saker bara för att fria sin egen åsikt "köttsliga åsikt"

Svara -   - 11/1-17 21:52 -


Harriet Bouvin

I bibeln kan vi läsa, att han klev in till henne i tältet o att när han klev ut igen, då var de gifta.

Hittar vi sen någonstans där det står, att ett papper som dokumenterar ett äktenskap - eller - en vigselförrättare som kanske tror helt annorlunda än du själv i stadshuset indirekt skulle kunna ha en frälsande effekt?

Vi uppmanas i Skriften, att inte lägga på andra en mängd sådana krav som inte kommer från Gud.

Svara -   - 11/1-17 21:58 -


Sarah

Har man blivit ett med någon, dvs haft samlag, då är man väl egentligen förenade, dvs "gifta"? Visst är det klart att en människa som är troende kristen bör gifta sig med en annan troende kristen inför Herren och församlingen, det står i Skriften. Men om en man och en kvinna varit icke troende, levt tillsammans utan vigsel och kanske bildat familj, och så blir en av dem troende - ska den personen då säga till den andre att "nä, nu måste du också tro och dessutom gifta dig inför en pastor och församling, annars kan vi inte fortsätta vårt liv tillsammans"? Snälla Christer :) kan du inte svara hur en sådan människa ska göra? För det är ju underbart att människor kommer till tro på vår Herre Jesus! Sen gör bön under såklart! Frid till er.

Svara -   - 11/1-17 22:34 -


A.T

Svar till Sarah .

Denna fråga är inte så lätt, speciellt när barn är inblandade. Men jag var oxå icke kristen när jag var tillsammans med min tjej. När jag tog emot Jesus så hände det saker inombords. Jag hade ju inte läst bibeln, så jag förstod inte vad som hände med mig. Men när sex kom in i bild så kändes det sååååå fel, jag ville bara inte,jag kände mig smutsig. Det jag försöker säga är, detta är synd, även om vi tror att det ok bara för vi har barn eller är sambos, så är det inte "lugnt" att forsätta leva i synd. Hur ska man fixa det när den andra inte vill gifta sig? Ja du, jag har inget svar för de, tyvärr! Min tjej ville gifta sig, men från början var det jag som inte vill gifta mig. Eller förresten bön är vår starkaste vapen. Så be är väl det jag rekommenderar. (Fasta o be)

Bless syster! Ska be för din kille, ska fasta själv snart, så jag tar med honom i mina böner

Inget är omöjligt för Gud!!

Svara -   - 12/1-17 00:32 -


Sarah

Svar till A.T.

http://www.alltombibeln.se/bibelfragan/hurinsti.htm

Hur är det då med detta?

Svara -   - 12/1-17 01:00 -


Roine Öberg

1 Pet 4

7 Slutet på allting är nära. Var därför kloka och nyktra så att ni kan be. 8 Framför allt ska ni visa uthållig kärlek till varandra, för kärleken överskyler många synder!

Jag ska be för alla Kristna sambosar i Sverige att herren skall visa sin vilja för dem igenom den Ande han låter bo i oss!

Själv fick jag en stark vilja att Gifta mig med min dåvarande sambo när jag gav mig till Jesus!

Men så länge den ene parten vill gifta sig och inte är otrogen mot sin sambo och inte bryter förhållandet p.g.a annat än otukt t.ex om den andra parten är otrogen ! Tror inte jag Gud räknar det till att leva i synd!

Förbundet mellan man och kvinna sitter ju inte i ringen runt fingret utan djupt i hjärtat!

Och Gud ser in i hjärtats djupaste vrå!

synden ligger ofta i orsaken bakom att man inte vill gifta sig !

Det finns ju människor som gifter sig p.g.a orena motiv kanske för pengar el trygghet och inte som Gud tänkt för att bli ett kött och leva för varandra till Guds ära!

Och då lever man ju i synd fast man är (gift!) P.g.a. hjärtats orena motiv!

Frid!

Svara -   - 12/1-17 10:18 -


Sarah

Men den inte troende anser att man är gifta om man blivit ett kött sas?

Och måste den andre först tro på Jesus som sin frälsare och döpa sig för att en vigsel ska "gälla"?

Är det en pastor som måste viga dem i en ceremoni?

Eller räcker det med att gå till en vigselförrättare från kommunen? Är man godkänt gift då och slipper leva som hora?

Hur är det med äktenskapsförord?

Många frågor... och hoppas på många bibliska bra svar! :) Jesus frid till alla.

Svara -   - 12/1-17 10:47 -


Leif Boman

Svar till Sarah .

Gå inte som omaka par i ok med dem som inte tror. Vad har väl rättfärdighet med orättfärdighet att göra? Eller vad har ljus gemensamt med mörker? Andra Korintierbrevet 6:14

Detta Bibelord måste inte handla om endast äktenskap, utan betyder en hel del annat, men!

Att gifta sig med en otroende kan komma att ställa till med oerhörda problem, jag säger inte att det absolut måste bli så men man måste förstå att du som kristen troende vandrar med Guds Ande, även om vi inte alltid lyssnar till Honom så finns Han ändå i oss och med oss och vill hela tiden leda oss fram på rätta vägar.

Den otroende har inte Guds Ande som leder denne utan han eller hon drivs dels av sitt eget kött, eller av jordiskt tänkande kanske man också kan kalla det för, och det värsta av allt för att tala klarspråk, så tillåts också en annan andemakter att styra och ställa i dennes beslut. Och, om det inte är Guds Ande som driver en människa så är det helt enkelt den ondes ande som är drivande, dvs djävulens ande.

Denne ande kommer ständigt att försöka hindra dig från andlig gemenskap med kristna. Den onde vill inte att du går på möten, speciellt inte på bönemöten vilket vi tydligt kan se i vårt land idag. Sådant existerar knappt i dagens "moderna och upplysta" församlingar!

I vilket fall som helst!

När två gifter sig så skall man ju förstås se till varandras önskemål o.s.v. Det betyder att ofta kommer den otroendes önskan vara att du hellre stannar hos honom eller henne än att gå på möten. Detta bör man veta när man går i giftastankar! Det kommer att leda till svåra val och det kommer även betyda att det blir mycket svårare att tjäna Gud.

Mitt tips är, om det är möjligt förstås så avstå från giftermål med en otroende människa hur snäll och trevlig och vacker och stark och rik och duktig denne än är.

Kanske du istället på detta sätt kan få din partner förstå allvaret i situationen. Om denne nu på riktigt älskar dig så vill denne aldrig missa dig. Då kanske t.o.m denne börjar överväga att ge sitt liv till Jesus.

Om inte!!!!!! Så är det inte äkta kärlek, så låt bli och var glad över att insikten kom till..

Jesu frid och lycka till...

Svara -   - 12/1-17 11:37 -


Nisse

Svar till Sarah .

Ja. Jesus sade till kvinnan vid Sykars brunn att hon levde med en som inte var hennes man. Att leva ihop är alltså inte detsamma som att vara gifta. Jesus har inget överseende med synd. Syndens lön är DÖDEN och det kan varken du, jag eller Jesus ändra på. Skulle Gud gå emot sina egna lagar bara för att tidsandan ändrats?

Svara -   - 12/1-17 11:45 -


Sarah

Nu handlar det om ett par sedan många år, som har barn.. Den ene troende nyligen, den andre vägrar befatta sig med trosfrågor öht, mycket bestämt. Ska den troende lämna familjen menar ni? Är det det bästa för barnen och allihop? Pga att den ene inte vill tro på Jesus och inte förstår varför han måste gifta sig inför myndigheter?

Hmm, jag kliar mig i huvudet och försöker förstå Fridens Tankar här.. :/

Gärna fler utförliga svar på just de frågor jag ställt förut. :) Tack! Säkert fler som undrar också.

Svara -   - 12/1-17 12:29 -


Lennart. Bengtsson

Gud ser inget fel i att man delar sina liv utan att vara gifta# endast kärleken till livet och Gud är vägen# se in i barnens ögon och Guds kärlek skall vara svaret# skökans liv är lika värdefult som våra liv# detta har Jesus visat.

Svara -   - 12/1-17 12:30 -


Leif Boman

Svar till Sarah .

Givetvis blir det en oerhörd skillnad när det redan finns barn med i bilden!

Jesu frid...

Svara -   - 12/1-17 12:43 -


Nisse

Svar till Leif Boman.

Menar du att frukten av en synd skulle ändra på Guds lagar?

Svara -   - 12/1-17 12:58 -


Leif Boman

Svar till Nisse .

Nej, så bör man inte se denna situation. Det finns väl alltid möjlighet till förlåtelse och försoningsmöjligheter, eller!

Skillnaden mellan där jag först trodde att det inte fanns barn med i bilden och här, nu när det finns barn med är ju enorm. Det första läget jag kommenterade har ju som jag såg det ännu inte hunnit skaffa några barn. Då bör de förhoppningsvis inte alls gifta sig eftersom det då förmodligen kan komma att bli barn. Det här andra läget måste man ta ju givetvis hänsyn till barnen som inte kan hjälpa att mor och far syndade! Det är väl inte till att ändra på Guds lag, vilken säger att du skall älska barnen.

Nej, jag ser det absolut inte som att den troende alls skall lämna denna situation. Du kan ju inte överge dina egna barn. Det är väl inte så Gudomligt. Du har nu att ta ansvar och stå upp för vad du en gång ställde till med.

Här är det nog bäst att bli kvar i förhållandet som det är till en början även om situationen är knepig, om nu han vill förstås? Det som skulle kunna förbättra och förändra situationen är om denne otroendes medvetande om att han egentligen är en lögnare och en opålitlig make och far så länge han lever på detta sätt blir tydlig för honom.

Ett giftermål är ett livslångt avtal mellan man och kvinna, där man lovar att inte överge eller lämna. Den som inte vill ingå ett sådant avtal är helt enkelt en som inte helt säkert valt att vara trogen den andre. Kort sammanfattat, en svikare och lögnare!

Sanningens Fader vill att man ingår äktenskap, lögnens fader vill inte det. Det förklarar ganska enkelt vem den som inte vill gifta sig följer, men! Han behöver själv komma till insikt om det här.

Endast Gud kan överbevisa honom om detta, så. Det som behövs från partnern är uthållighet och tålamod blandat med mycket bön. Var kvar är mitt tips!

Jesu frid...

Svara -   - 12/1-17 13:33 -


Ann-Marie

Svar till Harriet Bouvin .

I Matteus 19:3-12 kan man läsa vad Jesus själv säger.

Är sambo sedan 20 år, har varit gift. Blev en kristen för några år sedan, min fästman är det inte, ännu.. Vi planerar att gifta oss.

Har, som du, mycket ledsamma upplevelser från en pingstkyrka på 70-talet. Lämnade den som tonåring. Blev så skrämd att jag inte vågade gå in i en kyrka på många år.

Böcker som hjälpt mej att bli hel och kunna förlåta är bland annat "Barn av livet" och "Med människan" av Tommy Hellsten. "Kärleken jag längtar efter" av John Ortberg och "Frälsaren" av Max Lucado.

Har pratat med kloka och visa äldre kristna. Blivit några snäpp ödmjukare med åren.. när jag fått uppleva att jag är älskad av min Far, universums skapare.

Svara -   - 12/1-17 13:54 -


Svenne

Vi tänker oss ett frälst par som är förlovade och har flyttat ihop. De har för avsikt att gifta sig snarast. Båda känner i sitt inre att de är frälsta och lever nära Jesus. Kan man då verkligen ifrågasätta om de är frälsta och har tagit emot Jesus?

Svara -   - 12/1-17 17:19 -


Christer Åberg

Svar till Svenne.

Man gifter sig innan man flyttar ihop. Synd är alltid synd och ingenting annat än synd.

Josef och Maria var gifta innan han tog sin hustru till sig.

Och nej: sambo är inget äktenskap och går heller inte att jämföras som sådant.

Svara -   - 12/1-17 17:26 -


Nisse

Svar till Svenne.

Varför inte gifta sig först i så fall? Varför ska man synd med vett och vilja trots att man känner sanningen? Det är mycket allvarligt, skriver Hebreerbrevets författare.

Svara -   - 12/1-17 17:29 -


AnnMarie

Jag ser att det nu finns en till AnnMarie här(med bindestreck)men det öär inte jag ifall någon undrar.

För övrigt kan jag berätta att min man och jag i morgon har varit gifta 33 år.

Svara -   - 12/1-17 17:37 -


israelsdotter

Svar till Christer Åberg.

Beskriv hur man gifter sig från bibeln.

Svara -   - 12/1-17 17:47 -


James

Svar till Christer Åberg.

Bra Broder !!!!

Fortsatt predika sanningen. Sorg eftersom kyrkorna inte lära dem ordentligt. Gud valsigna dig. Frid

Svara -   - 12/1-17 18:17 -


Ann-Marie

Svar till AnnMarie.

Grattis till 33-årig bröllopsdag imorgon!

Ja, tvekade att använda mitt namn eftersom vi heter lika, men ett bindestreck skiljer ju..

Gör ett försök att se om en ganska nykristen blir accepterad här..

Svara -   - 12/1-17 20:06 -


svenne

Min fråga var om paret ifråga ska bedömas som om de inte tagit emot Jesus. Ska de betraktas som ofrälsta på grund av deras samboförhållande? Gud välsigne den som kan ge ett korrekt svar!

Svara -   - 12/1-17 20:08 -


Harriet Bouvin

Svar till Ann-Marie.

Jag lider med dig. Jag känner igen mig själv i dina erfarenheter. Samtidigt har vi en

mängd personer som hojtar närapå i korus, att såhär tycker Gud, såhär känner han o

såhär vill Gud ha det.

Skulle det vara uttryck för en del av Guds fullkomliga plan?

Ja eller hur.

Svara -   - 12/1-17 20:11 -


AnmMarie

Ann-Marie

Jodå av mig är du i alla fall accepterad!

Vill också gratulera dig till att du fann Jesus. (Eller att Han fann dig)

Önskar dig Guds välsignelse!

Svara -   - 12/1-17 20:54 -


Ann-Marie

Svar till Harriet Bouvin .

Tack, verkar som vi är många som har erfarenhet av församlingar där det gått fel.. Regler och förbud som skymde Gud och hans kärlek. Ledsamt att du också upplevt det.

Tacksam för ett par kärleksfulla kristna jag stött på senare i livet.

Förstår nu att det är av omtanke som Gud vill att vi ska leva som gifta.

(Pastor Christian Mölk, Cristianmolk.se, är en trovärdig pingstvän. Tycker jag..)

Svara -   - 12/1-17 21:35 -


Leif Boman

Svar till Ann-Marie.

(Pastor Christian Mölk, Cristianmolk.se, är en trovärdig pingstvän. Tycker jag..)

Vill bara hålla med dig Ann-Marie. Christian är en mycket trovärdig kristen och pingstvän, åtminstone efter det lilla jag har sett, ibland märker man det mycket snabbt!

Det var för mycket felaktiga regler på 60-70 talet vilket jag förstått genom en del, hårdhet som verkligen förstört för många, och det är oerhört tragiskt tycker även jag! Jag har däremot aldrig drabbats pga att jag aldrig direkt var med i någon församling på den tiden, dessutom var det säkert inte likadant överallt. Däremot var jag med på fantastiska ungdomsläger anordnade av Pingst som satte mycket djupa, viktiga och positiva spår i mitt liv, även en del söndagsskola.

Hoppas att det går riktigt bra för dig, och att din gemenskap med de kärleksfulla kristna får bli allt bättre och bättre. Lycka till och Jesu rikliga välsignelser över ditt liv.

Jesu frid...

Svara -   - 12/1-17 21:59 -


Ann-Marie

Svar till AnmMarie.

Tack för ett mycket vänligt svar!

Jesus fann mej.

Önskar dej Guds välsignelse!

Svara -   - 12/1-17 22:06 -


Ann-Marie

Svar till Leif Boman.

Tack så mycket, blir rörd, ännu en vänlig person och kommentar!

Har som du, positiva minnen från söndagsskolan. Och nej, det var inte så överallt. Berodde nog också ofta på hur föräldrar kunde/orkade tackla felaktig undervisning, och annat som var fel..

Vad bra det låter med fantastiska ungdomsläger som påverkade dej så positivt! Du har, som Christian Mölk fått gåvan att skriva klokt och vist, i ödmjukhet. Fortsätt med det, intressant och "nyttigt" att läsa.

Gud välsigne dej och din familj!

Svara -   - 12/1-17 22:39 -


Leif Boman

Svar till Ann-Marie.

Tack Ann-Marie!

Svara -   - 12/1-17 22:57 -


peter

Svar till Christer Åberg.

josef och maria är väl ett mindre bra exempel.

de levde under mose lag vilket vi inte gör. 2000 år sedan i en annan del av världen.

var i mose lag står det förresten att man inte får ligga med sin flickvän innan man gift sig?

https://leewoof.org/2014/11/22/is-sex-before-marriage-forbidden-in-the-bible/

Svara -   - 15/1-17 02:26 -


peter

Svar till svenne.

nej gode Gud, nej

har man inte tagit emot Jesus så är man inte frälst pga man inte har tagit emot Jesus. inte pga livsstil eller handlingar

Svara -   - 15/1-17 02:29 -


peter

gt:s lagar och straff gäller ju inte för oss, men detta kan vara intressant ändå:

Om en man träffar en jungfru som inte är trolovad och griper tag i henne och ligger med henne, och de ertappas, då skall mannen som låg med flickan ge femtio siklar silver åt flickans far och henne själv skall han ta till sin hustru, därför att han har kränkt henne. Han får inte skilja sig från henne så länge han lever. /5 mos 22:28

jag tolkar det som våldtäkt.

inte dödsstraff för mannen. behövdes inte offra något djur för att försona synden.

"straffet" är att han måste gifta sig med henne och aldrig får skilja sig. + ge pengar tlil hennes pappa.

Svara -   - 15/1-17 02:54 -



Kom ihåg mig?



kaligtasan sa panahon

https://www.apg29.nu/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1490637662-tillbedjan.jpg

Ito ay mahalaga na tanggapin si Jesus at tanggapin ang kasalanan sa Kanya bilang Panginoon kung hindi man ito ay hindi i-save. Maaari kang pumunta sa mga pulong at pagiging sa Simbahan sa kabuuan ng iyong buhay, ngunit hindi mo pa tinanggap si Jesus, ikaw ay hindi ligtas.

Läs allt!


Konvertera eller ta emot Jesus?

Jag har lite svårt med uttrycket med att ha "konverterat till kristendomen". Det handlar inte om att man ska "konveretera" till en religion, eller att byta religion. 

Läs allt!


Babala ng mga Saksi

https://www.apg29.nu/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1490564833-jehovas-vittnen-knackar-pa-din-dorr.jpg

Sa 1982, Harry Bredmar publish ng isang buklet na tinatawag Saksi ni Jehova katok sa iyong pinto , kung saan siya ay naglalarawan ng kanilang lider, matuto, at ang mga pinansiyal na bahagi ng negosyo. Siya ay nagpapakita mercilessly maraming mga katotohanan tulad ng kung ano ang isang kahila-hilakbot na hindi totoo at mapanganib na maling pananampalataya na. Ngayon ay maaari mong basahin ang buong libro dito sa Apg29!

Läs allt!


Visions mula sa Panginoon bago ang Kanyang pagdating

Reader Mail sa pamamagitan ng nils 

Maurice Sklar, na may jew background, na ginawa sa 1989 at hanggang sa paglipas ng mga sumusunod na tatlong mga pangitain mula sa Panginoon sa harap ng kaniyang pagdating.

Läs allt!


joke Aking Abril tanga ni noon ay totoo ng veiled Swedish lalaki

https://www.apg29.nu/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1490440472-aprilskamt.jpg

Picture: Free Times. 

Noong Pebrero 21, 2017, I wrote isang joke na ay nai-publish sa Abril 1, na Swedish lalaki magsuot veils sa suporta ng mga Muslim na kababaihan. Ngunit hindi ko naisip magiging!

Läs allt!


Sino ay itatapon sa dagat-dagatang apoy at tormented magpakailanman?

Sinasabi ng Bibliya na ang lahat ng mga taong na-cast sa lake ng sunog ay "pahihirapan araw at gabi magpakailan kailan man" (Apocalipsis 20:10). Sino ang mga ito na ang magiging ibinulid sa dagatdagatang apoy at tormented magpakailanman?

20

Läs allt!


Lahat refugee at mga imigrante ay maligayang pagdating

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1490349490-valkommen.jpg

Lahat ng tao ay maligayang pagdating sa Jesus! Ikaw ba ay isang refugee o isang imigrante, ikaw ay malugod na Jesus. Sabi niya ito sa iyo:

3

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“Salig är den man som är ståndaktig i frestelsen; ty när han har bestått sitt prov, skall han få livets krona, vilken Gud har lovat åt dem som älska honom.” (James 1:12)

I dag är det Tuesday 28 March 2017 kl. 06:20 v. 13 och Jesus söker Malkolm och Morgan !

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Allen, na nangangaral tungkol sa pagbabalik ni Jesus

Sa pamamagitan ng Holger Nilsson 

A makapupukaw mensahe na ay walang katumbas!

Ang pamagat ay maaaring mukhang nakakagulat - ay maaaring maging isang abenida ng mga puno ay may isang mensahe? Ang mensahe ay na si Jesus ay paparating na! Basahin para sa iyong sarili na ito kapansin-pansin na paghahayag at hukom para sa iyong sarili ang katotohanan ng mga ito.

52

Läs allt!


Senaste kommentarer


Gusto naming makita si Jesus

Reader Mail sa pamamagitan ng David B 

1

Läs allt!


Upang maging handa para sa Ascension

Reader Mail sa pamamagitan ng nils 

2

Läs allt!


Aktuellt

Nytt från tidningar, media och bloggar

Bloggar som länkar hit

Visioner från Herren inför Hans ankomst - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-03-27 01:00
Hur du tar emot Jesus - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-03-26 01:00
Vilka kommer att kastas i eldsjön och plågas för evigt? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-03-25 01:00
Allén som predikar om Jesu återkomst - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-03-24 01:00
Hjälp - Apg29 krånglar!

Stöd Apg29 genom att be och ge

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1480721275-swisha.jpg

Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

552 online! | Sidvisningar idag: 41062 | Igår: 136396

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram 

TA EMOT JESUS!

↑ Upp