615 online! | Sidvisningar idag: 78 607 | Igår: 192 970 |

www.apg29.nu

Annons

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Beställ Christer Åbergs bok Den längsta natten här!


La vista del tempio di Gerusalemme

Posta Reader di Nils 

Da allora 31 Aug.2016, ministro Hemgågne Ingvar Harknäs libro; Ultimi giorni del mondo, (editore di Emanuel).

Sentiva che il Signore lo ha chiamato a digiunare e pregare e leggere il Libro della Rivelazione Libro.

Attraverso diverse visioni sono apparsi in gran parte tribolazione primi tre anni, spesso accompagnata da angeli.

ANNO 1, mesi 11 - Anno 2, 4 ° mese

La serata è in ritardo, quasi 12 di notte e la mia abitudine, io studio il libro dell'Apocalisse Libro.

Non sono riuscito a realizzare qualcosa che dà il mio spirito è aumentato, un

Grande stanchezza mi assale, e mi alzo per andare a mia camera da letto.

Proprio come ho messo il piede oltre la soglia, mi incontrare dallo Spirito del Signore e vedere uno spettacolo che risolverà il problema del Tempio di Israele e dei due testimoni.

Improvvisamente non vedo le mura, ma scompaiono e una luce si accende e dirigere la sua forza nella notte.

E 'come un enorme riflettori brilla sulla Svezia e fuori d'Europa.

Il fascio di luce illumina i diversi paesi e rimanere in Israele.

Guardo fasi temporali che seguono nella visione che sono nei primi anni di tribolazione e l'undicesimo mese.

La luce illumina ora chiaramente un cantiere in Israele.

Vedo un ponteggio viaggiare e lo Spirito del Signore mi dice che ora comincia a Tempio Viaggi.

Sento il Cheer Vittoria stesura della nazione di Israele in connessione con il tempio viaggio.

***

Basta cambiare l'immagine e vedo che io sono nel quarto mese del secondo anno di tribolazioni.

Ora vedo i riflettori in precedenza evidenziato i diversi paesi e Israele e il suo cantiere.

Si evidenzia il tempio Resta completato e nella luce che cade su di esso, penso che le travi del tempio di me nel buio come una pietra bianca scintillante.

Sono sorpreso che la costruzione passò così veloce che aveva bisogno di solo sei mesi per completarlo.

Ma non posso dubitare di quello che vedo.

Quando ho vista il tempio della mia visione, riesco a sperimentare come Dio tiene studio della Bibbia con me e con forza mette in evidenza la connessione con la costruzione del tempio in Sak.4 e il Tempio di Rivelazione libro.

Dio mette in evidenza anche i due testimoni unti in Zaccaria.

Egli sottolinea i suoi modelli di riferimento all'Apocalisse prossimi due testimoni del libro e l'importanza che hanno per Israele.

Nel corso di un periodo di sei mesi eretto Tempio Israele a partire dal primo anno di tribolazioni e undicesimo mese.

Durante questo periodo, vi è ancora un evento meraviglioso.

Lo Spirito Santo scende ancora una volta come la prima Pentecoste.

L'apostolo Pietro profetizzò che in Atti 2: 17-21.

Questa profezia ha un duplice compimento, prima a Pentecoste e poi quando il sangue e il fuoco cade.

Egli parla di un Andeutgjutelse negli ultimi giorni, quando il mondo ha affrontato violente eruzioni di terra e del cielo.

È anche ciò che il profeta Gioele dice in Atti 2: 17-21.

***

L'importanza del tempio non può essere sottovalutato.

Già nel Dan.9 27, ha detto che per settimane e mezzo (3,5 anni) per mezzo di lui (Antichrist), il sacrificio e l'oblazione di cessare.

Il sacrificio cesserà nel tempio di Gerusalemme.

Gesù dice in Matteo 24: 15, a seguito di ang. Temple;

"Quando dunque vedrete l'abominio della desolazione della quale ha parlato il profeta Daniele (anticristo), stare nel luogo santo";

Che säga.I Tempio di Gerusalemme.

Questo sarà il segno della difficile inizio della tribolazione

V 21 Per allora sarà grande V-Moda, come non lo è mai stato.

In Tess.2 2: 4, parla di; Avversario, che s'innalza sopra tutto ciò che Dio ha chiamato e chiamato santo, in modo che egli porsi a sedere nel tempio di Dio, mostrando se stesso di essere Dio.

Anticristo qui nel tempio di Dio proclamarsi come Dio!

Anche in Apocalisse 11: 1-2, parla del tempio di Dio in connessione con i due testimoni aspetto per 42 mesi, che è di 3,5 anni.


Nils

lettore di posta


Skriv ut

 
Publicerat av torsdag 1 januari 1970 01:00 | # | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

Har du tagit emot Jesus?

- Gör det nu innan det är försent! Så här tar du emot Jesus:

Jesus, jag vänder mig nu till dig och tar emot dig. Jag bekänner dig Jesus att du är Herren och jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack Jesus att jag nu är frälst och har fått alla mina synder förlåtna. Tack att jag nu har ett evigt liv och är ett Guds barn. Tack Jesus att du är min Herre och Frälsare och att Himlen är nu mitt hemland!"

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


47 kommentarer

nils

Förlåt en felskrivning i kommentaren. Det skall stå att;Templets Betydelse går Ej att Överskatta. MVH/nils

Svara -   - 23/1-17 14:03 -


Lars Enarson

Mycket intressant. Guds välsignelse!

Svara -   - 23/1-17 14:03 -


Володим&

Я теж вважаю, що "пізній дощ" Духа Святого буде стосуватись вже Ізраїлю.

Svara -   - 23/1-17 14:57 -


володим&

Чи є книга Ingvar Harknäs в електронному вигляді? Хочу прочитати.Буду вдячний за відповідь.

Svara -   - 25/1-17 23:39 -


Emiratus

Svar till володим&.

дорогий Volodmyr,

Ви можете запитати про те, що на Eldflammans Forlag: http://eldsflamman.se/kontakt.html

Svara -   - 25/1-17 23:50 -


Volodymyr

Tack! Utnyttja råd.

Svara -   - 26/1-17 17:11 -


Thomas P

Flera s k kristna är spirituellt blinda. Precis som många judar och fariseer under Jesus tid. De tog ofta Ordet bokstavligen, och förstod inte Guds parabler. "vart ska Han gå dit vi inte kan följa efter Honom?". "Han säger Han ska bygga upp templet på tre dagar, vilket tog oss 46 år. En spirituell blind kan inte leda en annan, utan att gå vilse. Har du inte hjälp av den Helige Ande, kan du knappast förstå Bibelns profetior! Uppenbarelseboken summerar det vi behöver veta om Jesus, Tronen, Frälsningen, Domen och den sista yttersta tiden. Den som lägger till saker som inte finns med i Upprnbarelseboken kommer dömas! Den som fokuserar för mycket på staten Israel, kommer troligtvis inte vara spirituellt eller mentalt förberedd? Vänta och längta efter Jesus, och det spirituella Templet. Vinn din segerkrans. Öva på din egna Rättfärdighet. Var beredd att stå inför det heligaste av Heliga. Var andefylld, i bön, i relation med Jesus - inget annat gäller. Bekänn dina synder, tvätta dina kläder. Var inte orolig över din syndfulla natur, du kommer få nya vita kläder av Herren, då Han friköper dig! Men omvänd dig och vandra i Ljuset.

Svara -   - 26/1-17 20:19 -


Leif Boman

Om förstlingsbrödet är heligt, är degen helig. Och om roten är helig, är grenarna heliga. Men om nu några av grenarna har brutits bort och du, som är ett vilt olivträd, har blivit inympad bland dem och fått del av det äkta olivträdets feta rot, då skall du inte förhäva dig över grenarna. Men om du förhäver dig skall du veta att det inte är du som bär roten utan roten som bär dig. Nu invänder du kanske att grenarna bröts bort för att du skulle ympas in. Du har rätt, för sin otros skull bröts de bort, men du står kvar genom tron. Var inte högmodig utan lev i fruktan. Rom 11:16‭-‬20

Svara -   - 26/1-17 20:29 -


Thomas P

”Förstocka detta folks hjärta, och tillslut dess öron, och förblinda dess ögon, så att det icke kan se med sina ögon, eller höra med sina öron, eller förstå med sitt hjärta, och omvända sig och bliva helat.» Men jag sade: »För huru lång tid, Herre?» Han svarade: »Till dess att städerna bliva öde och utan någon invånare, och husen utan folk, och till dess att fälten ligga öde och förhärjade. Och när HERREN har fört folket bort i fjärran och ödsligheten bliver stor i landet, och allenast en tiondedel ännu är kvar däri, då skall denna ytterligare förödas såsom en terebint eller en ek av vilken en stubbe har lämnats kvar, när den fälldes. Den stubben skall vara en helig säd.»” ‭‭Jesaja‬ ‭6:10-13‬ ‭SVEN‬‬ http://bible.com/166/isa.6.10-13.sven

Stubben, de som lyssnade på Herdens röst?

Svara -   - 26/1-17 22:02 -


Thomas P

”Och om man då frågar honom: »Vad är det för sår du har på din kropp?» så skall han svara: »Dem har jag fått därhemma, hos mina närmaste.» Svärd, upp mot min herde, mot den man som fick stå mig nära! säger HERREN Sebaot. Må herden bliva slagen, så att fåren förskingras; ty jag vill nu vända min hand mot de svaga. Och det skall ske i hela landet, säger HERREN, att två tredjedelar där skola utrotas och förgås; allenast en tredjedel skall där lämnas kvar. Och den tredjedelen skall jag låta gå genom eld; jag skall luttra dem, såsom man luttrar silver, och pröva dem, såsom man prövar guld. Så skola de åkalla mitt namn, och jag skall bönhöra dem. Jag skall säga: »Detta är mitt folk.» Och det skall svara: »HERREN är min Gud. ‭‭Sakarja‬ ‭13:6-9‬ ‭SVEN‬‬ http://bible.com/166/zec.13.6-9.sven

Kan det bli tydligare än så här? "Detta är mitt folk ..."

Svara -   - 26/1-17 22:15 -


Leif Boman

Den som förhäver sig över Guds löften angående Israel kommer att få det väldigt svårt så småningom, detta är också ett löfte!

Jag vill ha ödmjuka hjärtan som tillber Mig säger Herren!

Silvret prövas i degeln och guldet i smältugnen, och mannen genom sitt rykte. Ordspr 27:21

Jesu frid...

Svara -   - 26/1-17 22:40 -


Thomas P

Ja, när argumenten tar slut, kan man ju alltid komma med skrämseltaktik ...

Svara -   - 26/1-17 23:04 -


israelsdotter

MM leif o thomas....

1Herre, allhärskare, våra fäders Gud, Abrahams, Isaks och Jakobs Gud och deras rättfärdiga ättlingars, 2du som har skapat himmel och jord med all deras prakt, 3du som fjättrade havet med ditt befallande ord, du som stängde djupet och förseglade det med ditt fruktade och ärorika namn 4och som får allting att rysa och darra för din makt, 5ty ingen uthärdar din majestätiska glans, ingen kan utstå din vrede som hotar syndare, 6och ingen kan mäta eller fatta ditt löftes nåd; 7du är Herren, den Högste, full av medkänsla, sen till vrede och rik på kärlek, människors lidanden väcker din ånger. Du, Herre, har i din mildhet och godhet lovat dem som syndat mot dig att de får omvända sig och bli förlåtna; i din stora barmhärtighet har du bestämt att syndare kan omvända sig och bli räddade. 8Du, Herre, de rättfärdigas Gud, krävde inte omvändelse av de rättfärdiga, av Abraham, Isak och Jakob, som aldrig syndat mot dig, men av mig syndare kräver du omvändelse, 9ty mina lagbrott är otaliga som havets sandkorn. Herre, mina lagbrott är otaliga, och jag får ingen lindring, så att jag kan höja mitt huvud, ty jag är ovärdig att lyfta blicken mot himlens höjd för all min orättfärdighets skull. Det är med rätta jag plågas, Herre, jag pinas efter förtjänst, fjättrad 10och böjd av tunga järnbojor, så att jag inte kan lyfta mitt huvud. Ty jag väckte din glödande vrede och gjorde det som är ont inför dig, när jag ställde upp de vidriga avgudabilderna och lät dessa skändligheter bli fler och fler. 11Nu böjer jag knä i mitt hjärta och ber dig att visa din mildhet. 12Jag har syndat, Herre, syndat, och jag vet vad jag har brutit. 13Jag bönfaller och ber dig: förlåt mig, Herre, förlåt mig, låt mig inte gå under genom mina lagbrott, vredgas inte för evigt, låt inte mina olyckor vara för alltid, förvisa mig inte till jordens nedersta djup; du är ju de botfärdigas Gud, Herre. 14Då blir det som händer mig ett bevis för din godhet, ty i din stora nåd räddar du mig fast jag är ovärdig, 15och jag skall prisa dig så länge jag lever. Dig lovsjunger hela den himmelska hären, och din är äran i evighet. Amen.

Svara -   - 27/1-17 01:14 -


Leif Boman

Svar till Thomas P.

Ja, när argumenten tar slut, kan man ju alltid komma med skrämseltaktik ...

?????

Hela Bibeln, från dess första blad till det allra sista bladet är fullt med argument. Jag håller inte på med skrämseltaktik utan jag vädjar till ett Guds barn om att ödmjuka sig för att slippa onödigt kval. Kalla det för vad du vill! Gud är tålmodig med Sina barn men någonstans måste behandlingen börja.

Gud välsigne dig och Jesu frid....

Svara -   - 27/1-17 05:24 -


AnnMarie

Jag tror att Gud lagt en slöja över våra ögon (både judars och hedningars ögon) därför ser och förstår vi inte vidden av vad judarnas frälsning innebär.

När man tar upp frågan om frälsningen gäller alla judar eller endast en kvarleva brukar det bli tyst från många håll. För man kanske tror att det i slutändan faktiskt gäller även de judar som offrade sina barn till avgudar samt de som ropade korsfäst.Men samtidigt tror man inte att Gud har lika stort förbarmande med övrigt folk och det blir ju lite svårt att stå upp för det.(Det faller ju på sin orimlighet då man samtidigt bejakar att Gud faktiskt har anseende till person och det vill man trots allt inte kännas vid eller erkänna)

(Lite svårt att sätta ord och förklara men jag tror att de flesta förstår vad jag menar)

Svara -   - 27/1-17 07:34 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie.

När man tar upp frågan om frälsningen gäller alla judar eller endast en kvarleva brukar det bli tyst från många håll.

Det har inte alls varit tyst angående detta, utan det är ju bara det att du aldrig nöjer dig med något svar utan fortsätter år ut och år in med denna samma fråga? Du vill helt enkelt pressa fram allas slutliga frälsning vilket inte Bibeln någonstans har sagt, och då kommer du heller inte under din livstid få det svar du så önskar, förutom från din gamle vän "Stefan" som han förr kallade sig för och eventuellt någon annan!

Om du vill tro att alla en dag skall bli slutfrälsta så nöj dig med det då!

De flestas medhåll kommer du aldrig att få. Jag svarar dock än en gång på din fråga och kan tyvärr inte göra det med annat än ett Bibelord!

Återlösaren skall komma till Sion och till dem i Jakob som vänder om från sin överträdelse, säger Herren . Jesaja 59:20

Ser du, till dem som vänder om! Alla gör inte det utan går då förlorade. Jude såsom grek!

Jesu frid...

Svara -   - 27/1-17 07:55 -


AnnMarie

Då får väl jag som aldrig nöjer mig med svaren kanske ställa en annan tjatig fråga??

Om det nu bara är en kvarleva av judarna som blir frälsta så undrar jag varför alla sionister blir upprörda över att vår utrikesminister erkände Palestina som stat.Det spelar väl för henne och andra som ansåg att det var bra ingen roll i alla fall då de ändå går evigt förlorade oavsett detta.

Jag tror inte riktigt du förstår vad jag menar Leif men kanske någon annan här förstår!

Svara -   - 27/1-17 08:20 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie.

Jag tror inte riktigt du förstår vad jag menar Leif men kanske någon annan här förstår!

Jag håller med, jag kan tyvärr inte riktigt förstå dig. Det finns de "sionister" som upprörs över olika beslut angående Israel och Palestina, och det tycker inte jag är så konstigt alls eftersom vi som tror på Bibeln och Guds löften vet att den onde ända sedan människans första dagar har försökt att fördärva Guds plan och tanke. Israel är Guds utsedda plats och land här på jorden där Han skulle komma att framträda. Han utvalde just ett enda folk av alla människostammar till att födas igenom, och så uppenbara frälsningens möjligheter för alla jordens folk. Är det så konstigt tror du, att just denna plats på jorden är oroligheter kring?

Denna plats är också utsedd av Gud till att bli jordens centrum under den kommande tusenåriga fridens tid. Därifrån skall Andens lag, Kristi lag eller om man så vill Frihetens lag nu snart läras ut över hela denna jord. Varför tror du att den onde vill ta över just detta land?

Här skall Jesus snart komma synlig och sätta ner Sina fötter på oljeberget, vem tror du vill fördärva dessa möjligheter och eventuellt spränga sönder alla berg runt omkring Jerusalem?

Jo, det är han, satan själv som hela tiden genom Palestina försöker att överta Jerusalems områden. Israels befolkning som helhet tillhör inte Herren och har inga andra vägar till frälsning utom genom Jesus. Sionister förstår att djävulen försöker att fördärva Israel och blir därför upprörda, men jag ser det mest som att djävulen ändå kommer att misslyckas. Vi behöver inte bli upprörda. Israel kommer att få det förutbestämda landet hur mycket någon än försöker att fördärva detta. Det går helt enkelt inte att ändra på Guds löften!

Så alla sionister och AnnMarie! Låt oss vandra i

Jesu frid.....

Svara -   - 27/1-17 08:59 -


nils

Svar till AnnMarie.

Vårt ställningstagande För Israel,avgör folkens men också vår Välsignelse eller Förbannelse.

1 Mos.12:3,"Och Jag skall Välsigna DEM som välsigna dig,och dem som Förbannar dig skall Jag Förbanna."

Det betyder att Gud behandlar Folken,och även den enskilda,som De Behandlar Hans utvalda folk, Israel.

Joel 3:1-2 beskriver den Dom som kommer att ske därför; "Då skall Jag samla tillhopa Alla Hednafolk och föra dem ned till Josafata dal;och där skall jag hålla Dom över dem för Mitt dolks och Min arvedels,Israels skull därför att de hava Förskingrat dem bland Hedningarna och Utskiftat Mitt land." Denna Dom är säket det kommande Harmageddonkriget. Mat.25:31-46 talar också om hur Herren efter sin ankomst,skall skilja på hur folken ehandlat Hans bröder,Fåren och Getterna. Därför prövas vår hjärteinställnng av Herren ang.attityden mot Hans bröder,Irael!!

Svara -   - 27/1-17 09:39 -


AnmMarie

nils

Ja du tycks ha förstått vad det handlar om. Och det finns ju många ickekristna som också anser att judarna har rätt till sitt land och välsignar dem.

Svara -   - 27/1-17 10:10 -


Leif Boman

Svar till AnmMarie.

Det är ju bra då eftersom inte jag förstod dig och inte gör det riktigt än heller. Men, då gjorde ju Nils det enligt dig och då fick du ju i alla fall svar på den undran du hade och kan nu gå vidare, Gud är god!

Jesu frid...

Svara -   - 27/1-17 11:05 -


Tomas N

Svar till nils.

Det är allvarliga ord från 1 mos 12:3

Som jag förstår den högste Guden och historian och undervisningen om hans folk så väljer han ut de som skall vara Hans egna att vittna för Honom och representera Honom och arbeta för Honom . Allt handlar om ett samarbete mellan Gud och människor.

Löftet gavs till Abraham,sedan via Jesus till alla folk.

Blind dyrkan av det skapade (judisk dna och kultur) återspeglar inte vem Gud är och leder inte till frälsning till vem som vill i hela världen

Israel betyder Guds folk och vi behöver förstå Jesaja ,Joel ,Sakta och alla profeterna vad som menas med Israel. Menas Guds stora frälsning gsplan där gamla förbundets ättlingar inte är bortglömda,men inte har en egen frälsning. Eller tillber vi en sekulär/avfallet stöddig statsbildning med en ockult symbol på sin flagga?

Jesaja 49:3 Sägs Israel som Jesus. Man behöver läsa med blicken lyft från det köttsliga och förstå innebörden av Israel och Jerusalem.

Det blir en dålig frukt annars och liknar faktiskt frikyrkan största dilemma. Man är glad och tacksam över frälsning och Guds kärlek ,men vill/kan inte ge den vidare som Gud har tänkt. Vi behöver presentera våra kroppar som levande vittnesbörd och vara efterföljare. Ta upp vårt kors dagligen och gå i mästarens fotspår. Men inga andra offer behövs,för det är fullbordat på korset Hebr 10:12

Svara -   - 27/1-17 12:19 -


Thomas P

Vilka är välsignade? Vilka är förbannade?

Välsignade och rättfärdiga är de som har samma TRO som Abraham, detta gäller för hela VÄRLDENS FOLK. Om du kommer med ett annat påstående, kommer du med ett falskt evangelium.

Vilka är då förbannade och avhuggna från Trädet (som bara blev till en stubbe av Helig säd)? För sin olydnad och otros skull, blev de avhuggna. Förbannade är då alla som inte tror på Jesus Kristus.

Det är inte p g a Abrahams gener som man får välsignelse från Gud. Många här är lika ohörsamma som fariseerna själva ...

”i enlighet med det ordet: »Abraham trodde Gud, och det räknades honom till rättfärdighet»? Så mån I nu veta att de som låta det bero på tro, de äro Abrahams barn. Och eftersom skriften förutsåg att det var av tro som hedningarna skulle bliva rättfärdiggjorda av Gud, så gav den i förväg åt Abraham detta glada budskap: »I dig skola alla folk varda välsignade.» Alltså bliva de som låta det bero på tro välsignade tillika med Abraham, honom som trodde. Ty alla de som låta det bero på laggärningar, de äro under förbannelse. Det är nämligen skrivet: »Förbannad vare var och en som icke förbliver vid allt som är skrivet i lagens bok, och icke gör därefter.» Och att ingen i kraft av lag bliver rättfärdig inför Gud, det är uppenbart, eftersom det heter: »Den rättfärdige skall leva av tro.»” ‭‭Galaterbrevet‬ ‭3:6-11‬ ‭SVEN‬‬ http://bible.com/166/gal.3.6-11.sven

”Så skall jag göra dig till ett stort folk; jag skall välsigna dig och göra ditt namn stort, och du skall bliva en välsignelse. Och jag skall välsigna dem som välsigna dig, och den som förbannar dig skall jag förbanna, och i dig skola alla släkter på jorden varda välsignade.»” ‭‭1 Mosebok‬ ‭12:2-3‬ ‭SVEN‬‬ http://bible.com/166/gen.12.2-3.sven Abraham är som Jesus. Ja i flera av personerna kan vi se Jesus; i Moses, Job, Joshua, David.

Framhäver jag mig nu själv? Är jag hård i mitt hjärta? Fruktar jag inte Gud? Tror jag mig vara nåt förmer? Vilka är lammen som lyssnar till sin Herde?

Svara -   - 27/1-17 12:35 -


Thomas P

Svar till Tomas N.

Paulus skrev Romarbrevet troligtvis något år innan 60 fKr. När han skrev om Olivträdet och dess grenar, hade inte profetian om Jerusalems förstörelse gått i uppfyllelse. Jesus talar om denna, samt b l a Sakarja och Jesaja. Under Roms belägring och vedergällningar (det var flera uppror, b l a av den falske messias som judarna ACCEPTERADE: Simon bar Kochba). Då och fram till våra tider, handlar det om att skapa sig ett jordiskt rike.

”Svärd, upp mot min herde, mot den man som fick stå mig nära! säger HERREN Sebaot. Må herden bliva slagen, så att fåren förskingras; ty jag vill nu vända min hand mot de svaga. Och det skall ske i hela landet, säger HERREN, att två tredjedelar där skola utrotas och förgås; allenast en tredjedel skall där lämnas kvar. Och den tredjedelen skall jag låta gå genom eld; jag skall luttra dem, såsom man luttrar silver, och pröva dem, såsom man prövar guld. Så skola de åkalla mitt namn, och jag skall bönhöra dem. Jag skall säga: »Detta är mitt folk.» Och det skall svara: »HERREN är min Gud.» HALELUJA! ‭‭Sakarja‬ ‭13:7-9‬ ‭SVEN‬‬ http://bible.com/166/zec.13.7-9.sven

Gud är en förtärande Eld. Vissa förgås, vissa luttras och består. Som i Daniels bok, där ängeln omfamnade de tre männen i eldsugnen. Som under Syndafloden; de orättfärdiga dränktes men Noa bars upp av vattnet då Han byggde sin Ark, sin Rättfärdighet av TRO. I ändetiden bör vi låta Gud omfamna oss, än mer, och lyfta blicken mot Honom, än att spekulera om händelser, konspirationer, intriger, politik och tider. Ingen vet NÄR Han kommer, bara att vi måste vara REDO.

Svara -   - 27/1-17 12:56 -


AnmMarie

Thomas P

Om du har rätt (du citerar ju ur bibeln)så förstår inte jag heller detta med judarna och deras frälsning för de flesta har förmodligen då gott förlorade genom tiderna. Då kan vi bara välsigna dem precis som vi välsignar alla övriga folk.

Men jag är inte så säker på att du har rätt,men kanske du har det??

Svara -   - 27/1-17 13:42 -


Peter Hall

Svar till nils.

Därför prövas vår hjärteinställning av Herren ang. attityden mot Hans bröder, Israel

Vem är min moder och mina bröder, frågar Jesus. De som gör min himmelske Faders vilja äro min moder och mina bröder.

Israelerna är fortfarande Guds folk. Men det är ju alla andra folk också, på sätt och vis. Men, bröder är de inte enligt Jesus.

Svara -   - 27/1-17 13:52 -


Leif Boman

Svar till Thomas P.

Framhäver jag mig nu själv? Är jag hård i mitt hjärta? Fruktar jag inte Gud? Tror jag mig vara nåt förmer?

Ja, ja, inte helt och ja igen! Fyra frågor och fyra svar.

Du respekterar varken andra syskons tro eller Guds hela Ord. Du respekterar inte att Gud har förutbestämt Israel och att Han även har en fortsatt plan med detta land!

Du har fastnat och låst dig fullständigt i din något smala tanke om att det nu är du som helt är Israel och jude och kan absolut tyvärr inte se och förstå det jordiskt parallella i Guds tanke med Israel broder!

Du har mycket rätt i flera olika saker men inte om Israel. Jag säger inte att Israels befolkning automatisk är Guds andliga barn men det finns en Guds plan med detta land och folk för att Bibelns Ord skall kunna bli uppfylld till punkt och pricka, det kan du inte hoppa över.

Jesu frid...

Svara -   - 27/1-17 13:53 -


Thomas P

”Men när han såg många fariséer och sadducéer komma för att låta döpa sig, sade han till dem: »I huggormars avföda, vem har ingivit eder att söka komma undan den tillstundande vredesdomen? Bären då ock sådan frukt som tillhör bättringen. Och menen icke att I kunnen säga vid eder själva: 'Vi hava ju Abraham till fader'; ty jag säger eder att Gud av dessa stenar kan uppväcka barn åt Abraham. Och redan är yxan satt till roten på träden; så bliver då vart träd som icke bär god frukt avhugget och kastat i elden.

Han har sin kastskovel i handen, och han skall noga rensa sin loge och samla in sitt vete i ladan; men agnarna skall han bränna upp i en eld som icke utsläckes.»” ‭‭Matteus‬ ‭3:7-10, 12‬ ‭SVEN‬‬ http://bible.com/166/mat.3.7-10,12.sven

Svara -   - 27/1-17 14:13 -


Thomas P

Detta är elementär bibelkunskap; när du läser en vers i NT, gå då också tillbaka till vad profeterna säger i GT. För profeternas ord är ofta mer förklarande, då de frågar Gud om innebörden av Synen/Ordet. Så använd korsreferenserna flitigt. Sen måste du ha Helige Ande. För Ordet och Anden är de som vittnar om Vägen, Sanningen och Livet; Jesus Kristus! Meditera, bevara Ordet i ditt hjärta, sök sanningen och du ska finna den. Låt dig inte gå vilse genom falska fåraherdar, som visserligen är goda talare/skribenter, med teologiskt kunskap - men som saknar Andlig vishet samt som inte gått in i fårahagen genom GRINDEN; vilket är tron, bekännelsen, nåden och andedopet genom Jesus, vår förlossare och frälsare.

”Förstocka detta folks hjärta, och tillslut dess öron, och förblinda dess ögon, så att det icke kan se med sina ögon, eller höra med sina öron, eller förstå med sitt hjärta, och omvända sig och bliva helat.» Men jag sade: »För huru lång tid, Herre?» Han svarade: »Till dess att städerna bliva öde och utan någon invånare, och husen utan folk, och till dess att fälten ligga öde och förhärjade. Och när HERREN har fört folket bort i fjärran och ödsligheten bliver stor i landet, och allenast en tiondedel ännu är kvar däri, då skall denna ytterligare förödas såsom en terebint eller en ek av vilken en stubbe har lämnats kvar, när den fälldes. Den stubben skall vara en helig säd.»” ‭‭Jesaja‬ ‭6:10-13‬ ‭SVEN‬‬ http://bible.com/166/isa.6.10-13.sven

Bara stubbe blev kvar. Alla grenar hade huggirs av. Hur kan en stubbe överleva, om det inte får kraft eller näring? Är stubben de tidiga judar som var i Kristus? Eller är stubben den första kristna församlingen? Om man inympar ny grenar? Låter resterna av stubben få nya skott? Ska vi då tolka det som, att det äkta Olivträdet nu har vuxit upp genom Hetens nåd och inympande av nya grenar? Då Ordet har gått ut till jordens alla folk, som genom samma tro som Abraham, nu blivit välsignade?

Svara -   - 27/1-17 14:36 -


AnnMarie

Thomas P har ju inte fastnat mer än du och jag har Leif Boman. Det handlar ju om hur man ska tolka detta. Thomas har ju också bibelord som styrker hans tro om detta.

Det finns en plan med detta land och detta folk säger du Leif Boman. Ja visst så är det men vad gagnar den världen för övrigt egentligen?

Tillbaka till min tjatiga fråga om vår utrikesminister som till kristnas stora förtret erkände Palestina som stat. Vad skulle det egentligen gagna henne om hon inte gjort det? Har du Leif Boman något svar på den frågan?

Svara -   - 27/1-17 15:54 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie.

Thomas har ju också bibelord som styrker hans tro om detta

Ja visst, men du kan ju inte hoppa över andra ställen som säger något mycket mer än endast den halvan som han tar fram!

Det finns en plan med detta land och detta folk säger du Leif Boman. Ja visst så är det men vad gagnar den världen för övrigt egentligen?

Tusen års fred på jorden t.ex, är inte det något gott och ljuvligt när ogudaktigheten på denna jord rensats bort ordentligt? Jo det är väl givet!

Och, härifrån Israels förutsagda och förberedda plats skall ju också fridens budskap nu läras ut mer än någonsin förr på denna jord. Människan kommer att vallfärda hit från alla jordens hörn för att lyssna och lära från Andesmorda Judar/Israeliter.

Tillbaka till min tjatiga fråga om vår utrikesminister som till kristnas stora förtret erkände Palestina som stat. Vad skulle det egentligen gagna henne om hon inte gjort det? Har du Leif Boman något svar på den frågan?

Mitt stora förtret var det då inte eftersom jag vet vad som ändå kommer att ske med Israel framöver! Israel kommer att bli en hel del större än det är i dagens läge.

Gagna, ja!

Förmodligen kanske hon hade sluppit undan en del olycka som framöver kan komma att drabba henne eftersom hon nu valt att motarbeta Guds utvalda nation, om hon inte omvänder sig i tid vill säga?

Jesu frid..

Svara -   - 27/1-17 16:27 -


AnnMarie

Leif Boman

Ja tusen års fred är det väl ingen som tackar nej till. Kanske det är då den stora väckelsen kommer(som en del väntar sig nu fast bibeln talar om ett avfall.) Det är svårt att förstå allt om detta (men det kanske vi inte ska förstå till fullo heller) Man kan ju också undra om tusen år är tusen år med tanke på att för Gud är tusen år som en dag.

Thomas läser ju GT parallelt med NT och det är nog viktigt för förståelsen av Gud ord. Det är det där med diverse tolkningar som förbryllar mig då alla är säkra på att läsa med Den Helige Andes hjälp men ändå kommer fram till så mycket olika tolkningar! Jag har mina tolkningar eller rättare sagt min förstålse men det är tack vare Sven Reichmanns undervisning!

Svara -   - 27/1-17 17:19 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie.

Man kan ju också undra om tusen år är tusen år med tanke på att för Gud är tusen år som en dag.

Ofta drar ju många till just det där och så menar de att det kan vara hur som helst med vad Gud menar, men då är man helt ute och cyklar.

För Gud är varje skapelsedag som en förebild av tusen år för oss människor här på jorden förk!arade Han för mig när jag frågade och inte mycket annat!

De tusen åren av fred som Uppenbarelseboken talar om är helt enkelt vår avslutningstid här på jorden, just som den allra sista av de sju skapelsedagarna var då Gud vilade på den sjunde dagen.

Gud har på det sättet visat oss Sin historiska plan genom Bibeln.

Jesu frid...

Svara -   - 27/1-17 18:05 -


Tomas N

Tack Thomas för ditt inlägg. Viktigt att läsa både i GT och NT. GT skall läsas i ljuset av att Jesus kommit och GT för en fördjupad förståelse och där gamla profetior också bekräftar det som sedan skedde. Gamla förbundstiden kallas även "types and shadows " av det som skulle komma. Nya förbundet är så mycket bättre vilket också nämns i Hebr 8 :7 Ibland så belyses frågeställningar bäst av icketroende som ställer besvärliga och t om barnsliga frågor. Hur går det för hedningar i gamla förbundet,skall de rättfärdigen brinna i den eviga elden?

Jag har inte svaret,men ett vet jag. Gud är inte endast en judisk husgud utan har skapat allt och alla och har därför en räddningsplan för alla.

Undervisningar om sluttiden och dialog därom behövs ,men jag vill i korthet säga vad som ligger på mitt hjärta i enlighet med guds ande

Tusenårsriket är en köttslig dröm liknande det som lärjungarna och dåtidens judar hade. Det håller inte ihop trots mycket snickrande teologiskt.

Johannes uppenbarelse skall inte läsas/förstår kronologiskt. Som syner och drömmar gör så följer inte allt i sekvens. Jämför även med spelfilmstrenden från Pulp fiction och framåt. Allts som Jesus sa pekade på två tidsåldrar(den här världen/tiden och den som kommer)

Johannes uppenbarelse 19 är Jesu återkomst som är både skrämmande och ger hopp om rättvisa och ett gott slut,men inte utan stride och död t om för de som tror

Sedan har några byggt en hel teologi på passusen om de tusen åren,som karakteriseras av att satan är bunden och de heliga regerar med Kristus. Vi regerar nu med Kristus genom nya förbundet där vi är kungar och präster och Jesus själv den förstfödde och den högste. Satan är bunden (Matt 16:19) ,men vi behöver använda den auktoritet och makt vi fått givna.

Förmodligen missar vi detta fantastiska för vi inte förstått hur mycket sämre det var innan Jesus kom,dvs att satan inte var bunden.. I NT är kriget andligt just p g a Matt 16:19 Även att Jesus lom så att alla folk skulle få ta del av frälsningen. " Decieving the nations" var ju något satan kunde göra i GT (nations= hednafolken)

Hebreerbrevet är mycket bra för att föstå övergången mellan förbunden och visar på Guds hjärta och ärar Jesus och upphöjer honom.

Johannes är nog den som skriver mest om förhållandet om Fadern/sonen och även om Helige ande.

Den andliga dragningskraften som finns hos judar/hebreer även de som är goda och t om tror på Jesus är att lyfta upp andra saker mera än Jesus. Det finns många saker som akn smyga sig in och bli en genvärg till Fadern/himlen och även ha med Sonen,men vi har fått en modell som handlar om den bibliske Jesus och det är bara han som räddar och det är han som är dörren till Fadern

Uppenbarelsebokens Jesus är mäktig som kommer i all sin härlighet . Han kommer för att döma världen och resa upp alla som trott på honom för att edan det Nya Jerusalem skall komma ned från himlen och himlar och jord skall förgås. Jag förstår inte varför fokus skall bli på det som står i Sakarja 14 om Oljeberget.

Bara om man tror på/vill ha en repris på gamla förbundet där kött och blod upphöjs.För att citera han som mera än någon annan symboliserar avfallet så är det fåfänga.

Efter allt som gjorts genom det nya förbundet inklusive slutstriden så är det himmelriket som är nästa och slutliga kapitel. Det tusenåriga riket med tempel och offer passar inte in. Men en del har tagit det till sitt hjärta av olika anledningar

Det blir en teologi som sätter sitt hopp till en etnisk nation. Hur många gånger har inte Jesus själv instruerat om uppgifterna att vittna om Gud och att vi fått auktoritet och allt som behövs?

Läser man GT utan NT,s ljuys så hamnar man i parallella förbund och då blir sådan ideer helt plötsligt möjliga där gamla profetior som helt eller delvis är uppfyllda genom Jesus/NT nu skall sjösättas i Israelstaten

Bön och bibelläsning behövs ,för mycket står på spel. Och evangeliet skall prövas och måste hålla måttet inför alla grupperingar. Det rätta evangeliet gör det,men bäst är att pröva det,vilket också görs bäst i verkligheten. Uppstår frågetecken och till synes luckor i förståelsen så pröva och ompröva ,för det är inte Gud och hans plan som är otillräcklig utan vi människor som tenderar att missförstå och även bli lurade.

Men det finns nåd . Tack och lov. Nåd sanning och kärlek det är kännetecknen på Guds rike

Frid bröder och systrar

Svara -   - 27/1-17 20:13 -


AnnMarie

Tomas N Jag säger AMEN till ditt inlägg!!!

Svara -   - 27/1-17 20:41 -


Leif Boman

Svar till Tomas N.

Undervisningar om sluttiden och dialog därom behövs, men jag vill i korthet säga vad som ligger på mitt hjärta i enlighet med guds ande

Hade det varit i enlighet med Guds Ande så hade du inte uttryckt dig som du gör, tyvärr TN!

Frid på denna jord är ingen köttslig dröm utan Guds eget löfte. Hade du lyssnat till Anden som du så stolt hävdar att du gör så hade det absolut inte låtit så hånfullt som det gör om dig😇. Satan redan bunden, jo jag tackar jag. Tala om andligt ljus och vishet!

Jesu frid....

Svara -   - 27/1-17 21:44 -


Tomas N

Svar till Leif Boman .

Jesus kom inte med frid utan med ett svärd.

För att räddning skall komma och befria de fångna (jesaja 61)

Det finns en hel ung generation därute som Gud vill rädda och använda i sluttiden. Vi får be och verka för att de skall göra ett gott verk och särskilt där din eller min generation gjort tabbar. Viktigast är att omvända sig från fel och hålla ut till slutet i sanning och kärlek.

Om jag har fel behöver jag ödmjuka mig och ändra mig,om ni som man för enkelhetens skull kan kalla för premillenial dispensationalists har fel så förvaltas inte pundet på rätt sätt och dessutom finns risk för att bli förledd av blind kärlek till det judiska/Israel.

Om vi verkligen älskar Jesus och läser och förstår om hans mission så kommer uppenbarelsen om domen mot det judiska ledarskapet och anledning nya förbundet.

Det låter kanske bra att ge ära och pris till landet Israel och Abrahams köttiga arvingar. Men allt som skall äras i Guds namn skall vara hans byggnadsverk och bära rätt sorts frukt.

Jag är inte stolt eller hånfull. Finns ett allvar i tiden och Gud vill att hans folk skall renas och utrustas ännu mera för tiden som kommer.

Svara -   - 27/1-17 22:12 -


Leif Boman

Svar till Tomas N.

Jag är inte stolt eller hånfull

Jo det är du t.ex. i bara detta lilla uttalande!

om ni som man för enkelhetens skull kan kalla för premillenial dispensationalists har fel

Har du funnit detta "vackra" namn på mig i Bibeln, eller var fann du detta?

Jag har aldrig sett detta förr vad jag i alla fall kan minnas?

Jag kan berätta för dig att detta namn är ett tilltag från dig för att trycka ner, och för att få den du tilltalar för att känna sig något sämre än dig. Du vill gärna framstå som en riktigt kunnig troende, men i Anden så blir sådant ganska glasklart.

Förmodligen är det lite omedvetet från din sida men du bör ändå betänka igenom detta broder!

Gud välsigne dig ändå och Jesu frid...

Svara -   - 27/1-17 22:30 -


Tomas N

Svar till Leif Boman .

Okej jag tackar för din feedback.

Det är ändå lärorikt och intressant hur man uppfattas.Men din bedömning stämmer inte. Kanske är jag lite kall och hård och ibland otydlig . Man försöker så gott man kan och bättring kan ju göras.

Angående premillenial dispensationalists. Jag menar att läran om tusenårsriket är sprunget ur Darbyism oavsett om man kallar si pre,mid eller post. Sedan finns olika grader av fokus på Israel. Det var lite arrogant att sätta den benämningen om du inte tillhör det lägret.

Jag har som jag sagt tidigare upptäckt vilken stor plats ändetiden tar och hur det politiska /profetiska tar en sådan stor plats och delar upp särskilt mellan det som jag håller för sant dvs amillenialism och de andra och då specifikt dispensationalists som allvarligt delar upp församlingen och Israel.

Det här påverkar inte så mycket evangelisation och församlingsbyggande och gemenskap. Men det är verkligen i centrum här och på andra webpatser och till vill del tycker jag det är i sin ordning att samhällsdebatt,politik kan möta Guds rike och det profetiska. Men det krävs en ansträngning av medverkande i respekt och kunskap

Svara -   - 27/1-17 23:21 -


Leif Boman

Svar till Tomas N.

Det var lite arrogant att sätta den benämningen om du inte tillhör det lägret

Grubbla lite till så kommer du inse att det trots allt är arrogant även om jag skulle tillhöra något av de lägren du nämnde!

Detta säger jag inte för att bråka utan endast för att få dig att inse!

Det är i Bibeln det står om tusen år då Kristus skall regera och då Satan skall vara bunden. Det står skrivet sen ca 2000 år sen. Någon bok från Darwin har jag aldrig läst och bygger ingen lära där ifrån. Så din bedömning är helt tagen från någon annanstans än från rätt håll. Kanske jag t.o.m kan ana något varifrån en del av påverkan kan komma ifrån!

Men!

Att satan inte är bunden ännu ser man väldigt tydligt. Det är inte Gud som bygger de arméer som strider runt vår jord och som snart också kommer att försöka göra allt för att utplåna Israel från kartan för gott. Det är satans verk och inget annat, och det lyckas han inte med som bunden kan jag lova. Nej, han vet att hans tid är kort så han är fullt aktiv. Jag kan berätta för dig att du behöver be om att kunna urskilja andemakter. Förmodligen spelar det ändå ingen roll vad jag säger om detta för jag har tydligt lagt märke till att du redan har din inställning klar.

Jag sa redan tidigare att jag upphör diskuterandet för denna gång igen, men har ändå fortsatt för att jag ändå tycker om att ordväxla så här. Men! Nu har jag sagt tillräckligt denna gång.

Jag avslutar med att vädja till er några stycken övriga härinne, som också tror att Anden leder hela tiden, ni som menar att det jordiska Israels tid är över. Ni behöver be om urskillningens Ande!

Gud välsigne er alla, trots våra många olikheter i tanke, och må Gud leda oss alla hem till slutmålet!

Jesu frid....

Svara -   - 28/1-17 00:06 -


Tomas N

Svar till Leif Boman .

Fastän du framstår att vara en verkligt mild och kärleksfull person så finns där en annan typ av arrogans. Det yttrar sig i bedömde i det allra innersta i varje kristen människas verklighet. Pratar om frälsning/andedop,bibelförståelse,andlig gåva/urskiljning. Även i textbaserade gemenskap som här så borde det kunna vara uppenbart hur det ligger till,men ibland set man och känner en haltande disharmoni där det gränsar till härskarteknik. Vi behöver ge akt på uppmaningar i bibeln Om hur man behandlar syskon i tro t ex Hebr 10 24

Varje syskon i tro har en uppgift och ett lopp som skall fullföljas (Hebr 12:1) och man skall hjälpa varandra.

Och som jag sagt tidigare och kan säga igen så har vi alla kanske blinda områden. Kanske är vi blinda på olika sätt. Men det åsido så uppstår endast broderlig gemenskap och respekt när man förstår/ser vad den andre menar.

Om jag eller andra som har kontroversiell syn på T ex Israel eller du och andra som är mera mainstream har urskiljning eller inte det vet Gud och vi kan i bästa fall bedöma det till viss del bortsett för där vi har saker som blockerar vår syn.

Men vi skall sträva efter lärande ,växande helgelse och omvändelse. Och glöm för all del inte bort att vår fiende är verksam och redan verkar där vi tillåter honom.

Men han är besegrad i Jesu namn under denna tidsålder.

God bless!

Svara -   - 28/1-17 01:01 -


Leif Boman

Svar till Tomas N.

men ibland set man och känner en haltande disharmoni där det gränsar till härskarteknik.

En sista😥

Det upplevs ofta så när förmaningar träffar mitt i prick!

Jesu frid...

Svara -   - 28/1-17 01:26 -


AnmMarie

Tomas N

Du skrev om att bli förled av blind kärlek till det judiska/Israel.

Ja något är det som inte stämmer riktigt.Ställer man en liten besvärlig fråga om judarna blir ofta reaktionen en anklagelse för att man skulle vara antisemit istället för att begrunda och svara på frågan.

Svara -   - 28/1-17 06:22 -


Tomas N

Svar till Leif Boman .

Arrogans kommer i flera sorter.

Förr eller senare kommer vi alla förhoppningsvis omvända oss från våra svagheter vare sig det är teologi eller personliga saker.

Och fariséerna hade ett och annat att säga om Jesus och vi kan lära av det

Johannes 8 :48 Judarna svarade, -Har vi inte rätt när vi säger att du är en smart och har en ond ande? Jesus svarade"Jag har ingen ond ande. Jag ärar min Fader och ni vanärar mig.

Alltid värdig och den högre moraliska vägen,men inte heller vek Han undan från svåra frågor.

En sann förebild att följa.

Dina anklagelser och domar kanske bär för en stund,men ytterst är det så att Gud bestämmer och sanningen består och annat kommer falla.

Må vi alla gå den rena smala vägen i sanningens och kärlekens tjänst

Svara -   - 28/1-17 07:52 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

De tusen åren av fred som Uppenbarelseboken talar om är helt vår avslutningstid här på jorden.

Så du tror att planeten vi bor på skall förstöras i grunden? Har inte Gud skapat den för att bebos för evigt? Det har ju enligt verenskapen gått åtskilliga miljarder år sedan jorden kom till.

Hur menar du då, att när Gud säger, att han skall bo ibland människorna och de skola vara hans folk; ja, Gud själv skall vara hos dem, skall tolkas? Upp.21:3

Svara -   - 28/1-17 12:37 -


Tomas N

Svar till Peter Hall.

Peter. Läs i 2 petrus 3 där står väldigt bra om slutet. Finns andra ställen också både i Tess, kor och upp om slutet och slutligen Nya Jerusalem som kommer från himlen. Frågan gäller om det omdebatterade s k tusenårsriket vad man tror om det. Gud bor ju hos de troende redan idag. Genom historien upprepar sig Guds löften och krav. Om ni följer mina lagar och tror på mig så skall jag vara er Gud och ni mitt folk (ung) Samma Gud och samma löften fast 2 olika förbund med vissa skillnader, men samma mål och grund.

Sidonot. Läste din konversation om dop. Jag rekommenderar dig att släppa stoltheten och låta döpa dig. Om du har en "beef"med etablerade samfund och jämnåriga så varför inte ta kontakt med yngre t ex TLR eller några andra. Tror det skulle bli stor glädje och en vinst från alla håll.

GOD bless!

Svara -   - 28/1-17 13:13 -


Peter Hall

Svar till Tomas N.

Läs i 2Petr.3 där står väldigt bra om slutet

"Men de himlar och den jord som nu finnas, de hava i kraft av samma ord blivit sparade åt eld, och de förvaras nu till domens dag, då de ogudaktiga människorna skola förgås." 2Petr.3:7

Så här tror jag.

Domens dag är de tusen åren, då alla som levat och dött under denna period skall få en rättvis dom. Efter de tusen åren skall Satan släppas fri för en liten tid. Det är också då som de döda åter skall bli levande. Upp.20:5(Vi kan även ha varit vid liv på jorden under de tusen åren och ständigt dött "den andra döden") Således har vi alla återigen blivit levande och nu återstår endast slutdomen. Vilka folk riskerar att utsättas för den eld som skriftstället ovan redogör för?

"Rusta dig och gör dig redo med alla de skaror som hava församlat sig till dig; och bliv du deras hövitsman." Hes.38:7

Det är ingen tvekan om, vilka folk djävulen har församlat till sig under namnet Allah. Slutet för den jord, som ständigt frambringar ogräs, bliver att den avbrännes med eld. Hebr.6:7-8

Så du ser, att denna eld endast kommer att drabba ett begränsat geografiskt område på jorden. Och den dagen är nu närmare än när vi kommo till tro.

Det är genom islam, som djävulen fortfarande efter tusen år har möjlighet att förvilla folken. Och det är väl ingen hemlighet för dig, att muslimer och judar är varandras fiender. Upp.20:7-9

Så Guds mästarplan kommer att fungera.

Men, om somligas tro på ett "tusenårsrike" på jorden med gudomlig regering skulle vara riktig, hur skulle då djävulen efter de tusen åren kunna förvilla folken? Alla ogudaktiga människor (syndare) hade ju avlägsnats och islam hade naturligtvis varit borta sedan länge. Jes.65:20

Jesus skall ju i dessa dagar döda "laglöshetens människa" med sin muns anda och tillintetgöra vid sin tillkommelses uppenbarelse. 2Tess.2:8

Behöver jag nämna, att President Trump i dagarna har gett order om, att en plan skall tagas fram hur man skall utplåna IS. Detta är Jesu muns anda som kommer till uttryck.

Prisa Gud

Svara -   - 29/1-17 12:26 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Il papa non viene salvato

Qui abbaia Pontefice una folla in Messico.

Papa Francesco non è assolutamente salvato. Non è mai stato salvato perché non ha ricevuto Gesù e lui non è un cristiano.

5

Läs allt!


Sommarläsning: Den längsta natten

Att förtrösta på Gud när det otänkbara inträffar

En sann berättelse om ofattbara förluster och om att vinna allt.

0

Läs allt!


Bönesvar - Johan Gustafsson frisläppt från muslimska terrorrörelsen al-Qaida

Bild: Dagen. 

Kidnappade Johan Gustafsson, 42, från Värnamo, som kidnappades av den muslimska terrorrörelsen al-Qaida i Mali 2011 har släppts fri och har precis landat i Sverige. Föräldrarna som är med i pingstkyrkan har fått bönesvar!

14

Läs allt!


Den Stora Skörden

Läsarmejl av nils 

Två kvinnors uppenbarelser om vad Herren kommer att göra: Den Stora Skörden!

29

Läs allt!


Il sogno di Sanna di chip RFID

Posta Reader di nils 

"Allora ho capito che voleva dire che egli è già stato programmato e il lavaggio del cervello, graduale (lentamente), a come il chip."

99

Läs allt!


"Venite a vedere la bestia"

Posta Reader di nils

Mary Baxter sentito il Signore dire: "Venite a vedere la bestia."

27

Läs allt!


La violenza di promozione musulmani è aumentata migliaia in Svezia

Foto: Express.

In Svezia oggi ci sono migliaia di estremisti islamici violenti. L'aumento in questi ultimi anni è stata esplosiva.

7

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“Salig är den man som är ståndaktig i frestelsen; ty när han har bestått sitt prov, skall han få livets krona, vilken Gud har lovat åt dem som älska honom.” (James 1:12)

I dag är det 28/06-2017 kl. 10:41 v. 26 och Jesus söker Leo !

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Ramadan 2017

Så här många muslimska attentat och mord har det skett hittills under Ramadan 2017.

Ramadanterror i Iran

Ramadan 2017 dag 11: 627 döda!

Terrordåd i London under muslimska Ramadan

Djävulens ramadan

1850 människor dödades under ramadan 2016

http://thereligionofpeace.com/


Gridare al nome di Gesù è sufficiente in caso di emergenza

Jonas Hjalmarsson testimoniano che il nome di Gesù è sufficiente in situazioni di emergenza.

6

Läs allt!


Senaste kommentarer


I bambini possono votare?

Verdi Lorentz Tovatt identificato come Åsa Romsons deputati in parlamento. Nel 2013 ha scritto su Twitter che l'età di voto dovrebbe essere abolito e che i bambini dovrebbe ottenere di votare nelle elezioni generali!

6

Läs allt!


L'inferno non ha alcun potere sulla congregazione

Perché diavolo non ha alcun potere sulla Chiesa? Perché Gesù Cristo è il Messia - il Signore. A meno che Gesù fosse stato il Messia, il Signore, l'inferno avrebbe avuto l'autorità sulla congregazione.

3

Läs allt!


Aktuellt

Nytt från tidningar, media och bloggar

Bloggar som länkar hit

Sommarläsning: Den längsta natten - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-28 00:30
Sommarläsning: Den längsta natten - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-28 00:30
Salomonssons Maskinhall Gamla Hjälmseryd 2017 - Del 1 - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-27 00:30
Midsommar Gamla Hjälmseryd 2017 - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-26 00:30
Behöver SU hjälp i själavård? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-25 00:30

Stöd Apg29 genom att be och ge

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1480721275-swisha.jpg

Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

615 online! | Sidvisningar idag: 78 607 | Igår: 192 970 |

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram 

TA EMOT JESUS!

↑ Upp