1 101 online! | Sidvisningar idag: 168 603 | Igår: 156 273 |

www.apg29.nu

Annons

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Beställ Christer Åbergs bok Den längsta natten här!


Ma vocation est de pręcher au sujet de Jésus

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1486498722-christer-aberg-och-korset.jpg

Par conséquent, j'ai découvert non seulement que nous avons besoin de parler de salut en Jésus-Christ aux non-chrétiens, mais nous devons aussi parler de salut pour ceux qui sont chrétiens dans nos congrégations et des églises. 

Nous avons besoin plus que jamais de proclamer facilement les bases bibliques et la vérité de Jésus-Christ. Nous proclamons pas les bases puis hérésies et venir et causons misčre. Avoir pas aux gens une bonne base afin qu'ils puissent ętre trompés par ces fausses doctrines et commencent ā douter. Ils ne savent pas quoi croire.

simple enseignement

Dčs le premier moment oų je commenįais ā pręcher ma prédication était trčs simple et bible enracinée. Je l'ai cru aux paroles de la Bible telle qu'elle est et donc je également obtenu ā l'expérience de son pouvoir. Le fait est qu'au fil des années, je suis devenu plus facile que jamais. Je suis devenu plus simple et plus simple et la prédication est devenue plus forte et plus forte.

Je l'ai compris dčs le début que je dois parler de Jésus et Lui comme Sauveur et Seigneur. Je ne pręche pas au sujet de Jésus, les gens vont lui manquer et donc ils ne seront pas sauvés. Dčs le début, je fus donc trčs prudent de pręcher au sujet de Jésus. Je vais bientôt avoir été sauvé depuis 33 ans, mais je dois plus que jamais devenir pointilleux ā ce sujet.

En dehors et ā l'intérieur des murs de l'église 

Est-ce que les gens en dehors de nos églises et congrégations n'entendent parler de Jésus, ils ne peuvent pas ętre sauvés. Et cela est tout ā fait sérieux. Mais il grave est qu'il ya des gens dans nos églises qui sont membres depuis de nombreuses années, peut-ętre tout au long de la vie, ils ont été dans une église, mais ils ne sont pas sauvés. Ils ne savent pas comment ętre sauvé, et ils ont jamais été enregistrées. 

Par conséquent, j'ai découvert non seulement que nous avons besoin de parler de salut en Jésus-Christ aux non-chrétiens, mais nous devons aussi parler de salut pour ceux qui sont chrétiens dans nos congrégations et des églises. 

Pourriez - vous demander ā certains comment ętre sauvé, donc ils ne peuvent pas répondre parce qu'ils ne sont pas enregistrés. Ils ne savent pas comment ętre sauvé. Nous devons pręcher ā ceux qui sont ā l' intérieur des murs de l' église et nous devons pręcher ā ceux qui sont en dehors des murs de l' église. Les gens ont besoin de Jésus Christ. 

Self récupéré pour gagner la deuxičme

Car ils ne sont pas eux-męmes enregistrés, ils ne peuvent pas aider les autres ā ętre sauvés. Afin de gagner d'autres personnes pour Jésus, vous devez ętre recyclé. Si vous ne sont pas recyclés, alors vous n'avez pas besoin pour les autres personnes qui ne sont pas. Vous devez ętre enregistré et vous devez savoir comment y arriver. Vous ne savez pas comment ętre sauvé de sorte que vous ne pouvez pas voir les autres personnes qui ne sont pas sauvés et ont besoin d'ętre sauvé.

Il n'y a pas si longtemps, je me suis aperįu que nous avions besoin de pręcher le message simple du salut en Jésus-Christ ā ceux qui sont appelés chrétiens et en tant que membres de nos congrégations. Je constate qu'il ya un besoin énorme pour un tel message dans nos paroisses. Les gens de nos paroisses ont besoin d'entendre parler comme Jésus. 

Parler de Jésus

J'entends longs sermons par différents pasteurs qui ont pręché 45 minutes, mais il n'a pas parlé de Jésus. Je pense que cela est un exploit incroyable. Imaginez ętre capable de tenir un long sermon sans lui mentionner que tout est tout! Ceci est non seulement un abus de leur vocation, sans se moquer de notre Sauveur Jésus-Christ. Il est d'ętre méprisant.

Quand j'avais été sauvé et a commencé ā témoigner et pręcher ā d'autres personnes, je suis confus quand j'ai rencontré ceux qui prétendaient ętre chrétiens. Comme il ne comprenait pas ce que je parlais quand je parlais de Jésus. Je l'ai vu sur leurs visages qu'ils avaient aucune idée de ce dont je parlais. Donc, il n'a pas été enregistré. Ensuite, je compris que nous devons parler de Jésus. 

Ne pas les gens tiennent de Jésus quand ils manquent de tout. Peu de temps aprčs que je me suis sauvé, je suis donc trčs Jésus-centré. Et je l'ai toujours été depuis.

puissance énorme

J'ai découvert qu'il y a un énorme pouvoir dans un simple enseignement de Jésus-Christ. Vous ne devez pas beaucoup de discours éloquent et beaucoup de mots et des profondeurs et théologiques que personne ne comprend. Ceux qui écoutent ne comprennent pas, et celui qui profčre comprend encore moins. 

De plus, il sera généralement juste boiter. Les gens ne seront pas sauvés par un tel nombre. Ils peuvent penser qu'il est un grand orateur qui s'exprime de faįon ingénieuse, et męme le loue, mais il est impuissant et Dieu ne peut pas confirmer ses paroles. 

Voulez-vous des réunions de force et dans votre vie chrétienne? Dites Jésus! Dites aux gens sur la faįon d'ętre sauvé!

Au fil des ans, plusieurs centaines ont été sauvés quand ils ont visité mon site de blog apg29.nu . Pourquoi ont - ils été sauvés? Eh bien, je vous ai parlé tout simplement ā propos de Jésus - Christ et comment ętre sauvés. 

Les gens doivent savoir

Les gens doivent savoir comment ętre sauvé. Nous pouvons parler de tout le reste, mais ne parle pas de Jésus et comment ętre sauvé, alors tout est perdu. Il est également abusé de son appel et obscurcir ce que Jésus a réellement fait quand il est mort pour tous les hommes pour les sauver de la mort éternelle et d'aller ā jamais perdu. 

Je ne peux pas plus souligner que nous devons parler de Jésus. Nous devons gagner ceux ā l'extérieur des murs de l'église, mais aussi ceux qui sont ā l'intérieur. Ceci est ma vocation. Et toute autre invitation, vous ne pas. 

Le monde oų une âme est unsaved

Jésus dit ā ses disciples qu'il allait dans le monde entier et pręchez l'Evangile. Si vous ętes un disciple de Jésus-Christ en ce qui concerne ce qui vous appelle aussi. Qu'est-ce que le monde? Eh bien lā oų il est l'âme unsaved. Il peut ętre ā l'intérieur ou ā l'extérieur des murs de l'église. 

Il vous pręchez et parler de Jésus et comment ętre sauvé. Ensuite, faire la volonté de Dieu. Voilā pourquoi Jésus est venu. Il est venu sauver.


Skriv ut

 
Publicerat av torsdag 1 januari 1970 01:00 | # | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

Har du tagit emot Jesus?

- Gör det nu innan det är försent! Så här tar du emot Jesus:

Jesus, jag vänder mig nu till dig och tar emot dig. Jag bekänner dig Jesus att du är Herren och jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack Jesus att jag nu är frälst och har fått alla mina synder förlåtna. Tack att jag nu har ett evigt liv och är ett Guds barn. Tack Jesus att du är min Herre och Frälsare och att Himlen är nu mitt hemland!"

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
ģ Ja!


32 kommentarer

David B

Mycket bra Christer. Låt oss fokusera på det centrala i vår tro - JESUS KRISTUS

Svara -   - 8/2-17 09:35 -


Lysell

Bästa Crister

Nu har jag som alltid noggrant läst igenom vad du säger här, och jag anser att du slår huvudet på spiken med ditt konstaterande om OFRÄLSTA (SALIGA) i Kyrkorna, samt VILLOLÄROR (heresier) som uppstår. Sedan talar du om frälsningen som det viktigaste. Jo du har så rätt, men VAR i Bibeln utgår den ifrån som tar på sig ANSVARET att leda någon till frälsning som du talar om ? Där jag skriver kommer alltid synpunkter och därför vill jag börja med dig. Hälsar

Lysell

Svara -   - 8/2-17 09:46 -


Leif Boman

Det viktiga är Andens ledning i alla lägen.

Låt Kristi ord rikligt bo hos er med all sin vishet. Undervisa och förmana varandra med psalmer, hymner och andliga sånger och sjung med tacksamhet Guds lov i era hjärtan. Och allt vad ni gör i ord eller handling, gör det i Herren Jesu namn och tacka Gud, Fadern, genom honom. Kol 3:16‭-‬17

Att nå en människas innersta för att kunna leda till Jesus kan vara en väldigt lång process, t.o.m. en livslång process för väldigt många. Har du inget förtroende och är hård och otrevlig i din attityd så vinner du förmodligen inte många själar till Gud hur mycket du än hela livet talar det enkla budskapet om Jesus Kristus.

Kanske någon ändå börjar fundera till sist men det blir inte pga dig utan tack vare Jesus Själv!

Om våran attityd är dålig så blir också ofta Jesus förknippad med en otrevlig och arrogant Gud. Vem vill ha en sådan Gud? Inte många skulle jag tro!

Men om ni leds av Anden, står ni inte under lagen. Köttets gärningar är uppenbara: de är otukt, orenhet, lösaktighet, avgudadyrkan, svartkonst, fiendskap, kiv, avund, vredesutbrott, gräl, splittringar, villoläror, illvilja, fylleri, utsvävningar och annat sådant. Jag säger er i förväg vad jag redan har sagt: de som lever så skall inte ärva Guds rike. Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet, mildhet och självbehärskning. Sådant är lagen inte emot. De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med dess lidelser och begär. Om vi har liv genom Anden, låt oss då även följa Anden. Låt oss inte söka tom ära, inte utmana varandra och inte avundas varandra. Gal 5:18‭-‬26

Några predikar från talarstolen medan de allra flesta har fått uppgiften att predika med sina liv! Bägge uppgifterna är lika viktiga. Någon får möjligheten att leda genom vetenskapens hjälp såsom t.ex våra älskade syskon som driver tidningen Genesis, vissa får göra det genom sitt idrottande, andra genom musik.

Det jag vill påminna om är att det viktigaste inte är våra egna utvalda och förutplanerade ord, utan det är att alltid vara under Andens ledning, och det kan te sig väldigt olika från fall till fall.

Jesu frid...

Svara -   - 8/2-17 10:30 -


Leif Boman

Det viktiga är Andens ledning i alla lägen.

Låt Kristi ord rikligt bo hos er med all sin vishet. Undervisa och förmana varandra med psalmer, hymner och andliga sånger och sjung med tacksamhet Guds lov i era hjärtan. Och allt vad ni gör i ord eller handling, gör det i Herren Jesu namn och tacka Gud, Fadern, genom honom. Kol 3:16‭-‬17

Att nå en människas innersta för att kunna leda till Jesus kan vara en väldigt lång process, t.o.m. en livslång process för väldigt många. Har du inget förtroende och är hård och otrevlig i din attityd så vinner du förmodligen inte många själar till Gud hur mycket du än hela livet talar det enkla budskapet om Jesus Kristus.

Kanske någon ändå börjar fundera till sist men det blir inte pga dig utan tack vare Jesus Själv!

Om våran attityd är dålig så blir också ofta Jesus förknippad med en otrevlig och arrogant Gud. Vem vill ha en sådan Gud? Inte många skulle jag tro!

Men om ni leds av Anden, står ni inte under lagen. Köttets gärningar är uppenbara: de är otukt, orenhet, lösaktighet, avgudadyrkan, svartkonst, fiendskap, kiv, avund, vredesutbrott, gräl, splittringar, villoläror, illvilja, fylleri, utsvävningar och annat sådant. Jag säger er i förväg vad jag redan har sagt: de som lever så skall inte ärva Guds rike. Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet, mildhet och självbehärskning. Sådant är lagen inte emot. De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med dess lidelser och begär. Om vi har liv genom Anden, låt oss då även följa Anden. Låt oss inte söka tom ära, inte utmana varandra och inte avundas varandra. Gal 5:18‭-‬26

Några predikar från talarstolen medan de allra flesta har fått uppgiften att predika med sina liv! Bägge uppgifterna är lika viktiga. Någon får möjligheten att leda genom vetenskapens hjälp såsom t.ex våra älskade syskon som driver tidningen Genesis, vissa får göra det genom sitt idrottande, andra genom musik.

Det jag vill påminna om är att det viktigaste inte är våra egna utvalda och förutplanerade ord, utan det är att alltid vara under Andens ledning, och det kan te sig väldigt olika från fall till fall.

Jesu frid...

Svara -   - 8/2-17 10:30 -


Leif Boman

Svar till Leif Boman .

Ursäkta dubbletterna!

😥

Svara -   - 8/2-17 10:31 -


Janne O

Christer

Gör det som du är kallad till. Predika Jesus. Helt rätt.

Sen kan det vara bra att inte låta Bibelns ord låta som en kvällsblaska -Aftonbladet ungefär?

Mycket av KAOSET i kommentarer och lösryckta artiklar på den här sida är för att man inte tar ansvar eller kan särskilja saker från varandra.

Är frälsning dop, är helande evangeliet, är uppryckandet uppståndelsen, är tro att göra saker för Gud?

Den som inte svarar enstavigt på dessa frågor blir avfärdad som VILLOLÄRARE...

Ifrågasätter någon kaotiska drömmar och visioner här på sidan är man direkt stämplad som OTROENDE. Ja, otroende utan prövning.

För det verkar det som om Benny Hinn och Christer Åberg sysslar med samma saker. När man inte sorterar god undervisning från dåligt underbyggd.

Exempel:

"Sekulär humanism är en andemakt!!!!!" (Artikeln slut. Utan förklaring)

Här blir det kaos i kommentarerna. För innehållet i artikeln är inte fokuserat.

Humanism är att tro på människan och låta henne avgöra gott och ont. Andemakten står bakom.

En ideologi som humanism är inte en demon i sig. Det är obibliskt att säga så. Demonen står bakom ideologin. Ungefär som att säga: "kapitalistdemonen," eller "feministdemonen." Eller "liberalismdemonen."

Ska någon kommentera artikeln måste den ha ett innehåll. Annars blir det kaos!

---

Jesu lära innehåller orden omvänd er, tro på evangeliet och bli frälst. Men det slutar inte med de orden repeterade om och om igen.

Eller artiklar som säger: "det är av djävulen, det är av djävulen." "Julen är av djävulen och nyår är av djävulen." "Madonna är av djävulen och Trump är Antikrist?" Finns det något på fötterna? Klart att Madonna eller Lady Gaga är ockultister! Men hela den otroende världen är ju lika mycket av djävulen - utan tro på Jesus! Vi kanske ska varna barn, och be för dessa artister? Om någon förstår?

Kommer någon läsare med en fråga, tenderar svaren bli: omvänd er, tro på evangeliet och bli frälst. Döp dig och kalla på Herren. Vänd om. Du tror inte!" et cet.

Skriver man artiklar om kristen tro: Varför inte förbereda sig och göra sin research, kanske fråga Gud om vägledning? Ta Bibelord och uppmuntra någon?

Som sagt jag är inte beroende av vad som skrivs här. Bara en reflektion.

Per Arne Imsen är en bra bibellärare som du hade video med härom dagen - men där blev det 0 kommentarer.

Mitt råd

Fokusera på tron på Herren - och vet vad man pratar om. Fyll ut bra texter som FÖRKLARAR något. Mer än stumpar av artiklar som skapar kaos.

Annars fortsätt med "omvänd er och döp er och tro och gör." Det är inte fel att påpeka att man ska bli frälst. Men det kan man inte bli varje dag. Vi ska ju växa i tron på Herren och behöver bibelordet klart utlagt!

Gud välsigne

Svara -   - 8/2-17 12:20 -


Lysell

"Det centrala i vår tro är Jesus" Jo det är helt rätt. Men då är vi ju redan troende. Det är de andra vi talar om. Vad börjar ni att tala om med en som inte är troende ? En främling du inte känner ? Det är det som är grundfrågan. Hur formulerar ni det som christer uppriktigt säger, vi måste tala om Jesus. Det kan bli totalt fel om man startar där. Särskilt om det är en ateist eller katolik etc.... ??

Svara -   - 8/2-17 14:03 -


Harald

Kan ju bli ganska monotomt o höra samma tugg om och om igen. Tycker att det är tråkigt o höra nåt som man redan vet. Jag tror att den heliga anden kan uppenbara hemligheterna i bibeln så att man får lära sig nåt nytt under gudstjänsten o inte bara gammal skåpmat.

Svara -   - 8/2-17 23:23 -


Jörgen

Svar till Harald.

Kan ju bli ganska monotomt o höra samma tugg om och om igen.

Ja verkligen. Det är det man nästan gjort under minst 20 år nu i min pingstkyrka. Fruktansvärt jobbigt!

Svara -   - 8/2-17 23:48 -


AnnMarie

Tur att man inte har någon kyrka som man är förpliktigad att besöka för att höra på repriser samt ge av lönen man förtjänat av hårt arbete!!

Svara -   - 9/2-17 09:30 -


JL

Men om vi skall analysera med ärliga ögon vad vi skall göra, vad var vår kallelse?

Jo att göra hela folk och nationer till Jesulärjungar.

Om man tror och jobbar på ovanstående, så når man fram till lite jobbiga insikter om dagens kristendom. Christer, förstå mig rätt, du arbetar åt rätt håll, men för att nå riktiga resultat så måste det till förändring inom kristendomen.

Svara -   - 9/2-17 09:59 -


Roine Öberg

Fjärde Moseboken 21:5 Och folket talade mot Gud och mot Mose och sade: "Varför har ni fört oss upp ur Egypten så att vi måste dö i öknen? Här finns ju varken bröd eller vatten, och vår själ avskyr den eländiga mat vi får!"

Fjärde Moseboken 11:1-6 1Folket började högljutt klaga inför Herren hur illa de hade det. Då Herren hörde det, upptändes hans vrede och hans eld började brinna ibland dem och förtärde dem som var ytterst i lägret. 2Folket ropade då till Mose och han bad till Herren, och elden dog ut. 3Platsen fick namnet Tabeera, därför att Herrens eld hade brunnit ibland dem. 4Den blandade hop som följde dem greps av stort begär. Också Israels barn började att gråta igen och sade: "Vem skall ge oss kött att äta? 5Vi kommer ihåg fisken som vi åt fritt och för intet i Egypten, och gurkorna, melonerna, purjolöken, rödlöken och vitlöken. 6Men nu försmäktar vår själ, för här finns inget att se utom detta manna."

några länkar till fastare föda!

http://www.ironn.org/

www.apg29.nu/a/1ef

Frid!

Svara -   - 9/2-17 10:18 -


Norrländska

Det viktigaste för en kristen är, som många här påpekat, att vara andeledd. Så viktigt att börja dagen rätt har jag märkt, alltså att umgås med Herren i bön och läsa bibeln. Och när vi umgås med icke-kristna, att låta våra ord vara få. Jag talar av erfarenhet och det är också en uppmaning som finns skriven i gudsordet. Det är som Christer säger, vår uppgift är att vittna, vad Herren gjort i vårt liv.

Sedan är det ju oerhört viktigt att präster och pastorer har en längtan att vårt folk omvänder sig. Det verkar faktiskt inte alltid så nuförtiden. Att predika så att åhörarna får en "styng i hjärtat", där börjar processen. Åtminstone var det så för mig.

Svara -   - 9/2-17 15:48 -


Lysell

Nu har jag följt upp kommentarerna. Leif-andens ledning, Janne O -Kaos kommentarerna, Harald-Tugg,Tugg, Ann-Marie-repriser, JL - förändring, Roine Ö- dålig mat :-)) , Norrländska-Vittna. Jag menar vi om vi har en person som är villig att lyssna till vad vi har att säga skall vi börja med kolla om den personen jag pratar med är öppen för förändring i sitt liv. Dvs.vi skall ha reel kontakt med personen. Detta förutsätter Andens Ledning. En konsekvent livsföring hos dig själv är ju åxå ett grundkrav. Inget totalt fastbundet schema om hur allting skall vara för det är det oftast inte. Om förutsättningarna finns skall vi vittna, vilket är ett lite kontroverisellt ord nu för tiden och ta fram det ordet till en oinvigd direkt kan vara problematiskt.(anpassning) Men det viktigaste. Vilken Bibel återkommer vi till för att presentera evangeliet. Muslimen som är internationell har den klassiska frågan färdig till dig, vilken Bibel använder du. Detta är en mycket svår fråga för en rutinbunden kristen, och särskilt för en Svenska Kyrkans Präst speciellt om det finns en politisk bakgrund. Tugg Tugg. Hur skulle det se ut om en sådan präst börjar införa Reformationsbibeln i Svenska Kyrkan utan tillstånd ? Strider det mot Bibelkommisionen, med flera ? Vi kan ju inte bedja olika Fader Vår eller ? Alltså jag ger här en ledtråd och vet att då blir det fart i stugorna. Bibel 2000 Genesis 1 " I begynnelsen skapade Gud himmel och jord" Genesis 2: 4 " Detta är berättelsen om hur himmel och jord skapades." King James Version 1611 Genesis 1 " In the beginning God created the heaven and the earth." Genesis 2 " 4. These are the generations (generationerna) of the heavens (himlarna, pluralis) and of the earth when they were created, in the day that the LORD God made the earth and the heavens, (försvunnen text). Det är viktigt att präster och förkunnare förklarar sådana saker, så att en nytillkommen broder vet att den text han lär sig är tillförlitlig. (Kaos som någon nämnde här ovan ) I dag har vi en ny Bibel text via Reformationsbibeln som är en bra inkörsport som studiebibel för nyvunna kristna. Den strävar efter att bibehålla den gamla texten så bra som möjligt till kommande generationer. Om de som vill ändra oupphörligt och "modernisera" samt införa Alexandriska texter m.m, så kan väl de skriva en egen Bibel så är problemet löst. För dem. Det bör rimligen bli en storsäljare så mycket energi de lägger ner på att förändra och "förnya" den nuvarande Bibeln 2000, vilken till exempel saknar 16 verser samt mängder med ändringar. Frälser man själar på det sättet ?

Nu till frågan. Efter att vi konstaterat att en medmänniska är öppen för för att lyssna till vad bibeln säger och därigenom kan ledas till Jesus så ser jag det som det bästa Bibelstället att börja med är St Paulus 1 Corintiebrevet 15:1-4, och då formulerat på ett vardagsspråk så personen förstår.

Synpunkter. Lysell

Svara -   - 9/2-17 20:59 -


Leif Boman

Svar till Lysell.

Alexandriska texter m.m,

En liten undran bara! Jag har hört det förr men glömt!

Vilka av våra svenska översättningar har Alexandriska texter som grund?

Och!

Kan det inte vara så att de översättningar som saknar verser som du säger beror på att de också då kanske saknas i de Alexandriska grundtexterna eller i andra grundtexter om det nu finns fler grundtexter?

Jesu frid..

Svara -   - 9/2-17 22:38 -


Tomas N

Svar till Lysell.

Bra reflektion och viktig diskussion.

I mötet med människor gäller att vara både följsam och äkta.

Det är sant ,kompromisslöst och genialt att som en del gör endast fokusera på att Jesus älskar alla eller att upprepa att vi är syndare och därför behöver Jesus.

Gud är mera än så och många verkar immuna mot dessa sanningar.

Glöden i en frälst människa är själv ett vittne för de ofrälsta. Men tror vi överlag behöver bli mera äkta och mindre konflikträdda. Att prata om ondskan skall inte undvikas om man samtidigt visar vägen till frihet.

Bibeln är en skatt och en vägvisare som bör användas mera .

Bloggmässigt tror jag på lagom genomarbetade poster som ger en grund för diskussion. Man visar vägen ,men lämnar en öppenhet. P A Imsen nämnde någon och jag tycker han är bra. Bra undervisningar med egen text till skulle jag nog publicera.

Keep up the good work and God bless!

Svara -   - 9/2-17 23:19 -


Lysell

Svar till Leif Boman .

:-)) Bra fråga Leif Jag utgår ifrån att det inte finns sådana texter ännu i våra Svenska Biblar men jag kan ha fel. De utelämnade texterna däremot följer New international standard. Dvs de flesta nyproducerade Biblarna av storföretag. Det handlar om att man vill inte kännas vid treenigheten bland annat. I USA finns i dag ca 200 olika Biblar allt från Mormons,Katolikernas etc. Det är viktigt att ha EN källa anser jag. Trots allt finns det ju bara ett evangelium. Det finns inget som hindrar att i en nytryckt bibel finns en så kallad concordance där alla ändringar är med som en not. Då kan läsaren själv avgöra om det är en bra eller dålig ändring. Om någon köper en Bibel för att den är billig lurar man sig själv många gånger, om man inte vet vad man köper. Att angripa "texten är föråldrad" är bedrägeri. Om jag skriver runka här blir alla kristna arga, men när jag förklarar att min kristendomslärare sade det till mig när jag satt och gungade på stolens bakben i skolsalen på stenåldern så begriper dom. Jag menar att man kan faktiskt sätta en hänvisning till vad ord betydde förr. Det skadar inte.Jag är tacksam att det finns kvar gamla Biblar till lågt pris på antikvariaten. Jag kan nämna att i USA ges i dagarna ut en bibel med Spansk och Engelsk text för att läsaren själv skall kunna bilda sig en uppfattning om skillnader i text. The Reina-Valera-Gomez Spanish Bible has been translated using the Hebrew Masoretic text, the Greek Textus Receptus, and the King James Version with collaboration from a great host of Spanish speaking pastors from seven different countries. Detta är stort. Här talar vi om hundratals milijoner människor som är berörda och då är det viktigt att informationen går ut. Vi skall inte glömma att ett stort skäl till varför mina släktingar och många, många andra bor I USA var just Religonsfriheten.

Hälsar Lysell

Svara -   - 9/2-17 23:31 -


Thomas P

Vill andra ha det liv i Kristus som du har? Har du innerlig kärlek till andra bröder? Har du bundit band med en kristen broder,som känner dig innan och utan - eller lever du i det fördolda? Kan du konsten att förmana, och bli förmanad?

”Om nu förmaning i Kristus, om uppmuntran i kärlek, om gemenskap i Anden, om hjärtlig godhet och barmhärtighet betyda något, gören då min glädje fullkomlig, i det att I ären ens till sinnes, uppfyllda av samma kärlek, endräktiga, liksinnade, fria ifrån genstridighet och ifrån begär efter fåfänglig ära. Fasthellre må var och en i ödmjukhet akta den andre förmer än sig själv. Och sen icke var och en på sitt eget bästa, utan var och en också på andras. Varen så till sinnes som Kristus Jesus var, han som var till i Guds-skepnad, men icke räknade jämlikheten med Gud såsom ett byte, utan utblottade sig själv, i det han antog tjänare-skepnad, när han kom i människogestalt. Så befanns han i utvärtes måtto vara såsom en människa och ödmjukade sig och blev lydig intill döden, ja, intill döden på korset. Därför har ock Gud upphöjt honom över allting och givit honom det namn som är över alla namn för att i Jesu namn alla knän skola böja sig, deras som äro i himmelen, och deras som äro på jorden, och deras som äro under jorden, och för att alla tungor skola bekänna, Gud, Fadern, till ära, att Jesus Kristus är Herre. Därför, mina älskade, såsom I alltid förut haven varit lydiga, så mån I också nu med fruktan och bävan arbeta på eder frälsning, och det icke allenast såsom I gjorden, då jag var närvarande, utan ännu mycket mer nu, då jag är frånvarande. Ty Gud är den som verkar i eder både vilja och gärning, för att hans goda vilja skall ske. Gören allt utan att knorra och tveka, så att I bliven otadliga och rena, Guds ostraffliga barn mitt ibland ģett vrångt och avogt släkteģ, inom vilket I lysen såsom himlaljus i världen, i det att I hållen fast vid livets ord. Bliven mig så till berömmelse på Kristi dag, till ett vittnesbörd om att jag icke har strävat förgäves och icke förgäves har arbetat.” Filipperbrevet‬ ‭2:1-16‬ ‭

Bygg först upp ett liv i helgelse och med broderlig kärlek, fördå kan du visa kärlek för andra. Älska varandra som jag har älskar er, sa Jesus, för då ska de ogudaktiga se att jag är i er!

Svara -   - 10/2-17 00:40 -


Bertil Rosenius

Hej Christer - vill ge dig uppmuntran för ditt sätt att uttryck dig!

Som du vet delar jag inte alltid det du skriver... Men ditt språk är föredömligt folkligt! Ingen behöver - på denna sida - känna sig underlägsen för att man inte behärskar det finteologiska fikonspråket.

Utan att ge utmanande exempel, upplever jag att det finns alltför många sidor, där ägarna tycks ha behov av att visa upp både språkligt och teologiskt kunnande, på en väldigt akademisk nivå. Dessa sidor blir som klubbar för inbördes beundran.

Önskar dig Christer, en välsignad helg!

www.ikristus.se / Bertil

Svara -   - 10/2-17 07:50 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Utan att ge utmanande exempel, upplever jag att det finns alltför många sidor, där ägarna tycks ha behov av att visa upp både språkligt och teologiskt kunnande, på en väldigt akademisk nivå. Dessa sidor blir som klubbar för inbördes beundran

Här håller jag med dig igen Bertil!

Jag saknar visserligen lite av möjligheter till den där fria djupare diskussionssajten på skön och respektabel nivå, men ogillar skarpt den där klubbkänslan du nämner, vilken allt som oftast verkar styra och råda!

Jesu frid...

Svara -   - 10/2-17 08:07 -


Lysell

Hej

Det är ledsamt att konstatera att alla som kanske sett mitt påpekande från Genesis att den Svenska Bibeln utelämnar Ordet heavens (himmlar i pluralis) som sedan kommer tillbaka i Korintierna 12:1-2 där Paulus i Nya Testamentet talar om TREDJE HIMLEN inte har någon kommentar om detta. För mig är det då bara att acceptera följande. Många Kristna utövar inte sin tro med att granska vad de läser och förmedlar. Vi har ett stort ansvar att förmedla sanningen hur obekväm den än är. Om nu Christer som vill predika sanningen om Jesus läser detta vill jag veta om du predikar Nya Testamentet med de olika himlar St.Paulus talar om är värt att utelämna i Bibeln. Det är en profetia som GT lämnar till NT i sin helhet vilken är utelämnad i vår Bibel. Det är inte hela sanningen som framförs i Genesis i den Svenska Bibeln.

Adjö

Svara -   - 10/2-17 12:55 -


Roine Öberg

Owe Lindeskär predikar några (obekväma) sanningar om slutet på den här tidsåldern!

www.apg29.nu/a/4ke

Guds frid!

Svara -   - 10/2-17 13:32 -


Lysell

Svar till Roine Öberg.

Bästa Roine Jag tackar dig för din fina kommentar. Det var en fin upplevelse att få dela den länk du sände med, och höra en ENGAGERAD gråhårig predikant med den fina begåvningen att kunna säga "min upplevelse av Bibel" och inte "så här är det" som specialisterna säger. Hoppas Owe fortsätter på detta sätt och att han skriker så högt att alla fattar. Nu droppar jag detta för det tar tid från viktigare saker och du får särskilt tack från en syndare.

Hej och väl bekomme.

Svara -   - 10/2-17 16:05 -


mattias

Vissa är inte födda av anden utan är av köttet som Ismael så de tillhör inte Guds folk.

Man ska inte evangelisera för ogräset, inte kasta pärlor åt svinen då vänder de sig om och river en i stycken.

Svara -   - 11/2-17 07:11 -


Roine Öberg

Svar till mattias.

Man ska inte evangelisera för ogräset, inte kasta pärlor åt svinen då vänder de sig om och river en i stycken.

Hur ska då någon ny komma till tro?

Så länge man är ofrälst tillhör man väl ogräset?

Frid!

Svara -   - 11/2-17 08:04 -


Vanessa

Svar till mattias.

så pratar en latmask som söker ursäkter för att inte gå ut och evangelisera till alla typer av människor, lättare att evangelisera i ett kommentarsfält eller när människor själva bjuder in till samtal.

Svara -   - 11/2-17 10:09 -


UK 52 ,

Svar till Roine Öberg.

OWE LINDESKAR var straalande. denna predikan borde Spridas. jag har aldrig tidigare hoert honom saa ANDESMORD.

Svara -   - 11/2-17 10:12 -


Lysell

Svar till Vanessa.

Jag har ledsnat på alla självgoda kristna som ger namn till alla och envar på denna sida. Vanessa avgör vem som är lat, trots att Mattias har en grundläggande insikt som han framför. Det finns siffror för det mesta. Ca.5% får på sin uppgift att evangelisera till andra på ett professionellt sätt. En sådan är Christer, men han framför den ena hädelsen efter den andra och ända finns det ingen som har ryggrad att framföra det till honom. Det värsta är att han inte går i svaromål. Det finns kristna som förfäktar iden att vi blir kallade till vår Herre. Vår uppgift är att sprida evangeliet så att de oinvigda hittar det. Tänk på det Vanessa. Christer påstår sig kunna skilja frälsta från ofrälsta. Det är en hädelse mot Gud. Det är bara Han som kan det. Inte Christer. Som sanningsägare i ett kommunistland blir man inte populär. Man möts av tystnad av gethuvudena. Adjö

Svara -   - 11/2-17 10:31 -


Leif Boman

Svar till UK 52 , .

OWE LINDESKAR var straalande. denna predikan borde Spridas. jag har aldrig tidigare hoert honom saa ANDESMORD

Jag har däremot hört honom i verkligheten också, även då var det mycket Andesmort och härligt. En mycket sansad och korrekt Guds talesman som borde få alltmer gehör inom hela kristeheten!

Jesu frid...

Svara -   - 11/2-17 10:37 -


Roine Öberg

Svar till UK 52 , .

OWE LINDESKAR var straalande. denna predikan borde Spridas. jag har aldrig tidigare hoert honom saa ANDESMORD
.

Håller med dig om detta!

Gud gör sina tjänare till (eldslågor) och salt och ljus!

Frid!

Svara -   - 11/2-17 10:39 -


Leif Boman

Svar till Lysell.

ända finns det ingen som har ryggrad att framföra det till honom. Det värsta är att han inte går i svaromål.

Jo då, visst finns "det" "det"! "Det" är bara det att det stora problemet i det hela är att man omedelbart riskerar att bli utsuddad. Christer har inte rätt i allt han säger enligt mig heller, och beter sig då och då ganska omoget, men! Det är ju hans egen sida och även om man inte bör ursäkta de dåliga dragen så gör han ändå ett gott och beundransvärt jobb med denna sida. Det måste ju ligga ett oerhört engagemang bakom det hela, både kostsamt och tidsoffrande!

Men lite mer trevligt bemötande gjorde inte någon skada!

Jesu frid...

Svara -   - 11/2-17 10:49 -


Lysell

Tack till dig igen Leif Jag menar naturligtvis inget elakt, och du har så rätt. Vi får acceptera att vi har våra svagheter. Det viktiga är att vi i vår mission är sammanhållna fast med olika utgångspunkter. Jag reagerade egentligen mest på Vanessa här för jag skulle inte kalla någon för lat om man inte evangeliserade. Det finns människor som inte kan evangelisera till exempel. Eller som har andra både fysiska och mentala svårigheter. Är du lat om du har ett handikapp till exempel...? Det var därför som jag anklagade Christer. Egentligen borde jag hålla käften, men jag reagerar alltid för övergrepp. Som jag sade tidigare vuxna män med balans. 31 verser finns i ordspråksboken. En om dagen ..... i dag handlar det om balans.Vers elva. Ha det bra Lysell

Svara -   - 11/2-17 11:16 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Le pape est pas enregistré

Ici aboie pontife une foule au Mexique.

Le pape Francis est absolument pas sauvé. Il n'a jamais été enregistré parce qu'il n'a pas reįu Jésus et il n'est pas un chrétien.

2

Läs allt!


De lecture d'été: La nuit la plus longue

Faire confiance ā Dieu quand l'impensable se produit

Une histoire vraie des pertes inimaginables et tout gagner.

0

Läs allt!


Réponses ā la pričre - Johan Gustafsson libérés du mouvement terroriste islamiste Al-Qaīda

Image: Jour. 

Kidnappé Johan Gustafsson, 42 ans, de Värnamo, qui a été enlevé par le mouvement terroriste islamiste Al-Qaīda au Mali en 2011 a été libéré et vient de débarquer en Sučde. Les parents qui sont dans l'église pentecôtiste a eu pričres exaucées!

14

Läs allt!


Den Stora Skörden

Läsarmejl av nils 

Två kvinnors uppenbarelser om vad Herren kommer att göra: Den Stora Skörden!

17

Läs allt!


Le ręve de Sanna de puce RFID

Lecteur par courrier nils 

Ģ Je savais que cela voulait dire qu'il a déjā été programmé et endoctrinés, par étapes (lentement), comme ā la puce. ģ

99

Läs allt!


Ģ Venez voir la bęte ģ

Lecteur par courrier nils

Mary Baxter a entendu le Seigneur dire: Ģ Venez voir la bęte. ģ

27

Läs allt!


La violence de promotion de musulmans a augmenté des milliers en Sučde

Photo: Express.

En Sučde, aujourd'hui, il y a des milliers d'extrémistes violents musulmans. L'augmentation au cours des derničres années a été explosive.

7

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“Salig är den man som är ståndaktig i frestelsen; ty när han har bestått sitt prov, skall han få livets krona, vilken Gud har lovat åt dem som älska honom.” (James 1:12)

I dag är det 27/06-2017 kl. 21:01 v. 26 och Jesus söker Selma och Fingal !

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
ģ Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Ramadan 2017

Så här många muslimska attentat och mord har det skett hittills under Ramadan 2017.

Ramadanterror i Iran

Ramadan 2017 dag 11: 627 döda!

Terrordåd i London under muslimska Ramadan

Djävulens ramadan

1850 människor dödades under ramadan 2016

http://thereligionofpeace.com/


Crier au nom de Jésus est assez en cas d'urgence

Jonas Hjalmarsson témoignent que le nom de Jésus est assez dans les situations d'urgence.

6

Läs allt!


Senaste kommentarer


Les bébés apprennent ā voter?

Parti vert Lorentz Tovatt identifié comme députés Åsa Romsons au Parlement. En 2013, il a écrit sur Twitter que l'âge de vote devrait ętre aboli et que les bébés devraient se rendre ā voter lors de l'élection générale!

6

Läs allt!


L'enfer n'a aucun pouvoir sur la congrégation

Pourquoi diable n'a pas de pouvoir sur l'église? Parce que Jésus-Christ est le Messie - le Seigneur. A moins que Jésus avait été le Messie, le Seigneur, tout l'enfer aurait eu autorité sur la congrégation.

3

Läs allt!


Aktuellt

Nytt från tidningar, media och bloggar

Bloggar som länkar hit

Salomonssons Maskinhall Gamla Hjälmseryd 2017 - Del 1 - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-27 00:30
Midsommar Gamla Hjälmseryd 2017 - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-26 00:30
Behöver SU hjälp i själavård? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-25 00:30
Behöver SU hjälp i själavård? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-24 00:30
Frälsar-elefanterna - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-23 00:30

Stöd Apg29 genom att be och ge

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1480721275-swisha.jpg

Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

1 102 online! | Sidvisningar idag: 168 603 | Igår: 156 273 |

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram 

TA EMOT JESUS!

↑ Upp