461 online! | Sidvisningar idag: 51 689 | Igår: 151 233 |

www.apg29.nu

Annons

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Beställ Christer Åbergs bok Den längsta natten här!


La mia vocazione è quella di predicare Gesù

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1486498722-christer-aberg-och-korset.jpg

Pertanto, ho scoperto non solo che abbiamo bisogno di parlare di salvezza in Gesù Cristo ai non cristiani, ma dobbiamo anche parlare di salvezza per coloro che sono cristiani nelle nostre congregazioni e chiese. 

Abbiamo bisogno più che mai di proclamare facilmente le basi bibliche e verità di Gesù Cristo. Noi non annunciamo le basi poi eresie e sono disponibili in e causano miseria. Non hanno le persone una buona base in modo che possano essere ingannati da queste false dottrine e cominciano a dubitare. Loro non sanno cosa credere.

insegnamento semplice

Fin dal primo momento in cui ho cominciato a predicare la mia predicazione era molto semplice e bibbia radicata. Ho creduto nelle parole della Bibbia così com'è e quindi ho anche avuto modo di sperimentare la sua potenza. Il fatto è che nel corso degli anni sono diventato più facile che mai. Sono diventato più semplice e più semplice e la predicazione è diventata più forte e più forte.

Ho capito fin dall'inizio che devo parlare di Gesù e Lui come Salvatore e Signore. Non predicassi di Gesù, la gente lo mancherà e quindi non verranno salvate. Fin dall'inizio ero quindi molto attenti a predicare di Gesù. Io presto sono stato salvato da 33 anni, ma non ho più che mai diventare pignoli su questo.

Fuori e dentro le mura della chiesa 

Le persone al di fuori delle nostre chiese e congregazioni non si sente parlare di Gesù, essi non possono essere salvati. E questo è molto grave. Ma grave è che ci sono persone nelle nostre chiese che sono stati membri per molti anni, forse per tutta la vita, sono stati in una chiesa, ma non sono salvati. Non sanno come essere salvato, e non sono mai stati salvati. 

Pertanto, ho scoperto non solo che abbiamo bisogno di parlare di salvezza in Gesù Cristo ai non cristiani, ma dobbiamo anche parlare di salvezza per coloro che sono cristiani nelle nostre congregazioni e chiese. 

Vi chiedere qualche modo essere salvato, in modo che non può rispondere perché non vengono salvate. Non hanno idea di come essere salvato. Abbiamo bisogno di predicare a coloro che sono dentro le pareti della chiesa e dobbiamo predicare a coloro che sono al di fuori delle pareti della chiesa. La gente ha bisogno di Gesù Cristo. 

Auto recuperato per vincere la seconda

Per essi non sono a loro volta salvati, allora non possono aiutare gli altri a essere salvati. Per vincere le altre persone per Gesù, è necessario essere riciclato. Se non vengono riciclati, allora non avete bisogno per le altre persone che non sono. Devi essere salvato, ed è necessario sapere come arrivarci. Non sai come essere salvato quindi non è possibile vedere le altre persone che sono salvati e hanno bisogno di essere salvati.

Non è stato molto tempo fa, mi sono reso conto che avevamo bisogno di predicare il semplice messaggio di salvezza in Gesù Cristo a coloro che sono chiamati i cristiani e come membri delle nostre congregazioni. Ho notato che c'è un enorme desiderio di un tale messaggio nelle nostre parrocchie. La gente delle nostre parrocchie hanno bisogno di sentire parlare come Gesù. 

Parlare di Gesù

Ho sentito lunghi sermoni di vari pastori che hanno predicato 45 minuti ma non ha parlato di Gesù. Penso che questo sia un risultato incredibile. Immaginate di essere in grado di tenere un lungo sermone senza di lui ricordare che tutto ciò che è tutto! Questo non è solo un abuso della loro vocazione, senza una presa in giro del nostro Salvatore Gesù Cristo. E 'di essere sprezzanti.

Quando mi era stato salvato e ha cominciato a testimoniare e annunciare ad altre persone, ero confuso quando ho incontrato coloro che sosteneva di essere cristiani. Dal momento che non ha capito che cosa stavo parlando quando ho parlato di Gesù. Ho visto sui loro volti che non avevano idea di cosa stavo parlando. Così non è stato salvato. Poi ho capito che dobbiamo parlare di Gesù. 

Le persone non sono in possesso di Gesù, quando manca tutto. Presto dopo che mi sono salvato, ero quindi molto Gesù centrato. E io sono stato da allora.

un enorme potere

Ho scoperto che c'è un enorme potere in modo semplice insegnamenti di Gesù Cristo. Non avete bisogno di un sacco di discorso eloquente e molte parole e profondità e teologiche che nessuno comprende. Chi ascolta non lo capiscono, e chi parla capire ancora meno. 

Inoltre, di solito solo zoppicare. Le persone non saranno salvati da un tale numero. Si può pensare che sia un grande oratore che si esprime in modi ingegnosi, e anche lo loda, ma è impotente e Dio non può confermare le sue parole. 

Vuoi incontri di forza e nella tua vita cristiana? Dillo a Gesù! Dire alla gente su come essere salvato!

Nel corso degli anni, diverse centinaia sono stati salvati quando hanno visitato il mio sito blog apg29.nu . Perché sono stati salvati? Beh, ho parlato semplicemente di Gesù Cristo e su come essere salvati. 

La gente ha bisogno di sapere

La gente deve sapere come essere salvato. Possiamo parlare di tutto il resto, ma non si parla di Gesù e su come essere salvato, allora tutto è sprecato. E 'anche abusando della sua vocazione e oscurare ciò che Gesù in realtà ha fatto quando è morto per tutti gli uomini per salvarli dalla morte eterna e di andare perduti per sempre. 

Non posso più di sottolineare che abbiamo bisogno di parlare di Gesù. Dobbiamo vincere quelli al di fuori delle mura della chiesa ma anche coloro che sono dentro. Questa è la mia vocazione. E qualsiasi altro invito, non si non ha. 

Il mondo in cui un'anima non salvato è

Gesù disse ai suoi discepoli che sarebbe andare in tutto il mondo e predicate il Vangelo. Se sei un discepolo di Gesù Cristo per quanto riguarda questo si chiama anche. Che cosa è il mondo? Bene in cui vi è l'anima non salvati. Può essere dentro o fuori le mura della chiesa. 

Ci si predica e parla di Gesù e come essere salvato. Poi fare la volontà di Dio. È per questo che Gesù è venuto. Egli è venuto a salvare.


Skriv ut

 
Publicerat av torsdag 1 januari 1970 01:00 | # | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

Har du tagit emot Jesus?

- Gör det nu innan det är försent! Så här tar du emot Jesus:

Jesus, jag vänder mig nu till dig och tar emot dig. Jag bekänner dig Jesus att du är Herren och jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack Jesus att jag nu är frälst och har fått alla mina synder förlåtna. Tack att jag nu har ett evigt liv och är ett Guds barn. Tack Jesus att du är min Herre och Frälsare och att Himlen är nu mitt hemland!"

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


32 kommentarer

David B

Mycket bra Christer. Låt oss fokusera på det centrala i vår tro - JESUS KRISTUS

Svara -   - 8/2-17 09:35 -


Lysell

Bästa Crister

Nu har jag som alltid noggrant läst igenom vad du säger här, och jag anser att du slår huvudet på spiken med ditt konstaterande om OFRÄLSTA (SALIGA) i Kyrkorna, samt VILLOLÄROR (heresier) som uppstår. Sedan talar du om frälsningen som det viktigaste. Jo du har så rätt, men VAR i Bibeln utgår den ifrån som tar på sig ANSVARET att leda någon till frälsning som du talar om ? Där jag skriver kommer alltid synpunkter och därför vill jag börja med dig. Hälsar

Lysell

Svara -   - 8/2-17 09:46 -


Leif Boman

Det viktiga är Andens ledning i alla lägen.

Låt Kristi ord rikligt bo hos er med all sin vishet. Undervisa och förmana varandra med psalmer, hymner och andliga sånger och sjung med tacksamhet Guds lov i era hjärtan. Och allt vad ni gör i ord eller handling, gör det i Herren Jesu namn och tacka Gud, Fadern, genom honom. Kol 3:16‭-‬17

Att nå en människas innersta för att kunna leda till Jesus kan vara en väldigt lång process, t.o.m. en livslång process för väldigt många. Har du inget förtroende och är hård och otrevlig i din attityd så vinner du förmodligen inte många själar till Gud hur mycket du än hela livet talar det enkla budskapet om Jesus Kristus.

Kanske någon ändå börjar fundera till sist men det blir inte pga dig utan tack vare Jesus Själv!

Om våran attityd är dålig så blir också ofta Jesus förknippad med en otrevlig och arrogant Gud. Vem vill ha en sådan Gud? Inte många skulle jag tro!

Men om ni leds av Anden, står ni inte under lagen. Köttets gärningar är uppenbara: de är otukt, orenhet, lösaktighet, avgudadyrkan, svartkonst, fiendskap, kiv, avund, vredesutbrott, gräl, splittringar, villoläror, illvilja, fylleri, utsvävningar och annat sådant. Jag säger er i förväg vad jag redan har sagt: de som lever så skall inte ärva Guds rike. Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet, mildhet och självbehärskning. Sådant är lagen inte emot. De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med dess lidelser och begär. Om vi har liv genom Anden, låt oss då även följa Anden. Låt oss inte söka tom ära, inte utmana varandra och inte avundas varandra. Gal 5:18‭-‬26

Några predikar från talarstolen medan de allra flesta har fått uppgiften att predika med sina liv! Bägge uppgifterna är lika viktiga. Någon får möjligheten att leda genom vetenskapens hjälp såsom t.ex våra älskade syskon som driver tidningen Genesis, vissa får göra det genom sitt idrottande, andra genom musik.

Det jag vill påminna om är att det viktigaste inte är våra egna utvalda och förutplanerade ord, utan det är att alltid vara under Andens ledning, och det kan te sig väldigt olika från fall till fall.

Jesu frid...

Svara -   - 8/2-17 10:30 -


Leif Boman

Det viktiga är Andens ledning i alla lägen.

Låt Kristi ord rikligt bo hos er med all sin vishet. Undervisa och förmana varandra med psalmer, hymner och andliga sånger och sjung med tacksamhet Guds lov i era hjärtan. Och allt vad ni gör i ord eller handling, gör det i Herren Jesu namn och tacka Gud, Fadern, genom honom. Kol 3:16‭-‬17

Att nå en människas innersta för att kunna leda till Jesus kan vara en väldigt lång process, t.o.m. en livslång process för väldigt många. Har du inget förtroende och är hård och otrevlig i din attityd så vinner du förmodligen inte många själar till Gud hur mycket du än hela livet talar det enkla budskapet om Jesus Kristus.

Kanske någon ändå börjar fundera till sist men det blir inte pga dig utan tack vare Jesus Själv!

Om våran attityd är dålig så blir också ofta Jesus förknippad med en otrevlig och arrogant Gud. Vem vill ha en sådan Gud? Inte många skulle jag tro!

Men om ni leds av Anden, står ni inte under lagen. Köttets gärningar är uppenbara: de är otukt, orenhet, lösaktighet, avgudadyrkan, svartkonst, fiendskap, kiv, avund, vredesutbrott, gräl, splittringar, villoläror, illvilja, fylleri, utsvävningar och annat sådant. Jag säger er i förväg vad jag redan har sagt: de som lever så skall inte ärva Guds rike. Andens frukt däremot är kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trohet, mildhet och självbehärskning. Sådant är lagen inte emot. De som tillhör Kristus Jesus har korsfäst sitt kött med dess lidelser och begär. Om vi har liv genom Anden, låt oss då även följa Anden. Låt oss inte söka tom ära, inte utmana varandra och inte avundas varandra. Gal 5:18‭-‬26

Några predikar från talarstolen medan de allra flesta har fått uppgiften att predika med sina liv! Bägge uppgifterna är lika viktiga. Någon får möjligheten att leda genom vetenskapens hjälp såsom t.ex våra älskade syskon som driver tidningen Genesis, vissa får göra det genom sitt idrottande, andra genom musik.

Det jag vill påminna om är att det viktigaste inte är våra egna utvalda och förutplanerade ord, utan det är att alltid vara under Andens ledning, och det kan te sig väldigt olika från fall till fall.

Jesu frid...

Svara -   - 8/2-17 10:30 -


Leif Boman

Svar till Leif Boman .

Ursäkta dubbletterna!

😥

Svara -   - 8/2-17 10:31 -


Janne O

Christer

Gör det som du är kallad till. Predika Jesus. Helt rätt.

Sen kan det vara bra att inte låta Bibelns ord låta som en kvällsblaska -Aftonbladet ungefär?

Mycket av KAOSET i kommentarer och lösryckta artiklar på den här sida är för att man inte tar ansvar eller kan särskilja saker från varandra.

Är frälsning dop, är helande evangeliet, är uppryckandet uppståndelsen, är tro att göra saker för Gud?

Den som inte svarar enstavigt på dessa frågor blir avfärdad som VILLOLÄRARE...

Ifrågasätter någon kaotiska drömmar och visioner här på sidan är man direkt stämplad som OTROENDE. Ja, otroende utan prövning.

För det verkar det som om Benny Hinn och Christer Åberg sysslar med samma saker. När man inte sorterar god undervisning från dåligt underbyggd.

Exempel:

"Sekulär humanism är en andemakt!!!!!" (Artikeln slut. Utan förklaring)

Här blir det kaos i kommentarerna. För innehållet i artikeln är inte fokuserat.

Humanism är att tro på människan och låta henne avgöra gott och ont. Andemakten står bakom.

En ideologi som humanism är inte en demon i sig. Det är obibliskt att säga så. Demonen står bakom ideologin. Ungefär som att säga: "kapitalistdemonen," eller "feministdemonen." Eller "liberalismdemonen."

Ska någon kommentera artikeln måste den ha ett innehåll. Annars blir det kaos!

---

Jesu lära innehåller orden omvänd er, tro på evangeliet och bli frälst. Men det slutar inte med de orden repeterade om och om igen.

Eller artiklar som säger: "det är av djävulen, det är av djävulen." "Julen är av djävulen och nyår är av djävulen." "Madonna är av djävulen och Trump är Antikrist?" Finns det något på fötterna? Klart att Madonna eller Lady Gaga är ockultister! Men hela den otroende världen är ju lika mycket av djävulen - utan tro på Jesus! Vi kanske ska varna barn, och be för dessa artister? Om någon förstår?

Kommer någon läsare med en fråga, tenderar svaren bli: omvänd er, tro på evangeliet och bli frälst. Döp dig och kalla på Herren. Vänd om. Du tror inte!" et cet.

Skriver man artiklar om kristen tro: Varför inte förbereda sig och göra sin research, kanske fråga Gud om vägledning? Ta Bibelord och uppmuntra någon?

Som sagt jag är inte beroende av vad som skrivs här. Bara en reflektion.

Per Arne Imsen är en bra bibellärare som du hade video med härom dagen - men där blev det 0 kommentarer.

Mitt råd

Fokusera på tron på Herren - och vet vad man pratar om. Fyll ut bra texter som FÖRKLARAR något. Mer än stumpar av artiklar som skapar kaos.

Annars fortsätt med "omvänd er och döp er och tro och gör." Det är inte fel att påpeka att man ska bli frälst. Men det kan man inte bli varje dag. Vi ska ju växa i tron på Herren och behöver bibelordet klart utlagt!

Gud välsigne

Svara -   - 8/2-17 12:20 -


Lysell

"Det centrala i vår tro är Jesus" Jo det är helt rätt. Men då är vi ju redan troende. Det är de andra vi talar om. Vad börjar ni att tala om med en som inte är troende ? En främling du inte känner ? Det är det som är grundfrågan. Hur formulerar ni det som christer uppriktigt säger, vi måste tala om Jesus. Det kan bli totalt fel om man startar där. Särskilt om det är en ateist eller katolik etc.... ??

Svara -   - 8/2-17 14:03 -


Harald

Kan ju bli ganska monotomt o höra samma tugg om och om igen. Tycker att det är tråkigt o höra nåt som man redan vet. Jag tror att den heliga anden kan uppenbara hemligheterna i bibeln så att man får lära sig nåt nytt under gudstjänsten o inte bara gammal skåpmat.

Svara -   - 8/2-17 23:23 -


Jörgen

Svar till Harald.

Kan ju bli ganska monotomt o höra samma tugg om och om igen.

Ja verkligen. Det är det man nästan gjort under minst 20 år nu i min pingstkyrka. Fruktansvärt jobbigt!

Svara -   - 8/2-17 23:48 -


AnnMarie

Tur att man inte har någon kyrka som man är förpliktigad att besöka för att höra på repriser samt ge av lönen man förtjänat av hårt arbete!!

Svara -   - 9/2-17 09:30 -


JL

Men om vi skall analysera med ärliga ögon vad vi skall göra, vad var vår kallelse?

Jo att göra hela folk och nationer till Jesulärjungar.

Om man tror och jobbar på ovanstående, så når man fram till lite jobbiga insikter om dagens kristendom. Christer, förstå mig rätt, du arbetar åt rätt håll, men för att nå riktiga resultat så måste det till förändring inom kristendomen.

Svara -   - 9/2-17 09:59 -


Roine Öberg

Fjärde Moseboken 21:5 Och folket talade mot Gud och mot Mose och sade: "Varför har ni fört oss upp ur Egypten så att vi måste dö i öknen? Här finns ju varken bröd eller vatten, och vår själ avskyr den eländiga mat vi får!"

Fjärde Moseboken 11:1-6 1Folket började högljutt klaga inför Herren hur illa de hade det. Då Herren hörde det, upptändes hans vrede och hans eld började brinna ibland dem och förtärde dem som var ytterst i lägret. 2Folket ropade då till Mose och han bad till Herren, och elden dog ut. 3Platsen fick namnet Tabeera, därför att Herrens eld hade brunnit ibland dem. 4Den blandade hop som följde dem greps av stort begär. Också Israels barn började att gråta igen och sade: "Vem skall ge oss kött att äta? 5Vi kommer ihåg fisken som vi åt fritt och för intet i Egypten, och gurkorna, melonerna, purjolöken, rödlöken och vitlöken. 6Men nu försmäktar vår själ, för här finns inget att se utom detta manna."

några länkar till fastare föda!

http://www.ironn.org/

www.apg29.nu/a/1ef

Frid!

Svara -   - 9/2-17 10:18 -


Norrländska

Det viktigaste för en kristen är, som många här påpekat, att vara andeledd. Så viktigt att börja dagen rätt har jag märkt, alltså att umgås med Herren i bön och läsa bibeln. Och när vi umgås med icke-kristna, att låta våra ord vara få. Jag talar av erfarenhet och det är också en uppmaning som finns skriven i gudsordet. Det är som Christer säger, vår uppgift är att vittna, vad Herren gjort i vårt liv.

Sedan är det ju oerhört viktigt att präster och pastorer har en längtan att vårt folk omvänder sig. Det verkar faktiskt inte alltid så nuförtiden. Att predika så att åhörarna får en "styng i hjärtat", där börjar processen. Åtminstone var det så för mig.

Svara -   - 9/2-17 15:48 -


Lysell

Nu har jag följt upp kommentarerna. Leif-andens ledning, Janne O -Kaos kommentarerna, Harald-Tugg,Tugg, Ann-Marie-repriser, JL - förändring, Roine Ö- dålig mat :-)) , Norrländska-Vittna. Jag menar vi om vi har en person som är villig att lyssna till vad vi har att säga skall vi börja med kolla om den personen jag pratar med är öppen för förändring i sitt liv. Dvs.vi skall ha reel kontakt med personen. Detta förutsätter Andens Ledning. En konsekvent livsföring hos dig själv är ju åxå ett grundkrav. Inget totalt fastbundet schema om hur allting skall vara för det är det oftast inte. Om förutsättningarna finns skall vi vittna, vilket är ett lite kontroverisellt ord nu för tiden och ta fram det ordet till en oinvigd direkt kan vara problematiskt.(anpassning) Men det viktigaste. Vilken Bibel återkommer vi till för att presentera evangeliet. Muslimen som är internationell har den klassiska frågan färdig till dig, vilken Bibel använder du. Detta är en mycket svår fråga för en rutinbunden kristen, och särskilt för en Svenska Kyrkans Präst speciellt om det finns en politisk bakgrund. Tugg Tugg. Hur skulle det se ut om en sådan präst börjar införa Reformationsbibeln i Svenska Kyrkan utan tillstånd ? Strider det mot Bibelkommisionen, med flera ? Vi kan ju inte bedja olika Fader Vår eller ? Alltså jag ger här en ledtråd och vet att då blir det fart i stugorna. Bibel 2000 Genesis 1 " I begynnelsen skapade Gud himmel och jord" Genesis 2: 4 " Detta är berättelsen om hur himmel och jord skapades." King James Version 1611 Genesis 1 " In the beginning God created the heaven and the earth." Genesis 2 " 4. These are the generations (generationerna) of the heavens (himlarna, pluralis) and of the earth when they were created, in the day that the LORD God made the earth and the heavens, (försvunnen text). Det är viktigt att präster och förkunnare förklarar sådana saker, så att en nytillkommen broder vet att den text han lär sig är tillförlitlig. (Kaos som någon nämnde här ovan ) I dag har vi en ny Bibel text via Reformationsbibeln som är en bra inkörsport som studiebibel för nyvunna kristna. Den strävar efter att bibehålla den gamla texten så bra som möjligt till kommande generationer. Om de som vill ändra oupphörligt och "modernisera" samt införa Alexandriska texter m.m, så kan väl de skriva en egen Bibel så är problemet löst. För dem. Det bör rimligen bli en storsäljare så mycket energi de lägger ner på att förändra och "förnya" den nuvarande Bibeln 2000, vilken till exempel saknar 16 verser samt mängder med ändringar. Frälser man själar på det sättet ?

Nu till frågan. Efter att vi konstaterat att en medmänniska är öppen för för att lyssna till vad bibeln säger och därigenom kan ledas till Jesus så ser jag det som det bästa Bibelstället att börja med är St Paulus 1 Corintiebrevet 15:1-4, och då formulerat på ett vardagsspråk så personen förstår.

Synpunkter. Lysell

Svara -   - 9/2-17 20:59 -


Leif Boman

Svar till Lysell.

Alexandriska texter m.m,

En liten undran bara! Jag har hört det förr men glömt!

Vilka av våra svenska översättningar har Alexandriska texter som grund?

Och!

Kan det inte vara så att de översättningar som saknar verser som du säger beror på att de också då kanske saknas i de Alexandriska grundtexterna eller i andra grundtexter om det nu finns fler grundtexter?

Jesu frid..

Svara -   - 9/2-17 22:38 -


Tomas N

Svar till Lysell.

Bra reflektion och viktig diskussion.

I mötet med människor gäller att vara både följsam och äkta.

Det är sant ,kompromisslöst och genialt att som en del gör endast fokusera på att Jesus älskar alla eller att upprepa att vi är syndare och därför behöver Jesus.

Gud är mera än så och många verkar immuna mot dessa sanningar.

Glöden i en frälst människa är själv ett vittne för de ofrälsta. Men tror vi överlag behöver bli mera äkta och mindre konflikträdda. Att prata om ondskan skall inte undvikas om man samtidigt visar vägen till frihet.

Bibeln är en skatt och en vägvisare som bör användas mera .

Bloggmässigt tror jag på lagom genomarbetade poster som ger en grund för diskussion. Man visar vägen ,men lämnar en öppenhet. P A Imsen nämnde någon och jag tycker han är bra. Bra undervisningar med egen text till skulle jag nog publicera.

Keep up the good work and God bless!

Svara -   - 9/2-17 23:19 -


Lysell

Svar till Leif Boman .

:-)) Bra fråga Leif Jag utgår ifrån att det inte finns sådana texter ännu i våra Svenska Biblar men jag kan ha fel. De utelämnade texterna däremot följer New international standard. Dvs de flesta nyproducerade Biblarna av storföretag. Det handlar om att man vill inte kännas vid treenigheten bland annat. I USA finns i dag ca 200 olika Biblar allt från Mormons,Katolikernas etc. Det är viktigt att ha EN källa anser jag. Trots allt finns det ju bara ett evangelium. Det finns inget som hindrar att i en nytryckt bibel finns en så kallad concordance där alla ändringar är med som en not. Då kan läsaren själv avgöra om det är en bra eller dålig ändring. Om någon köper en Bibel för att den är billig lurar man sig själv många gånger, om man inte vet vad man köper. Att angripa "texten är föråldrad" är bedrägeri. Om jag skriver runka här blir alla kristna arga, men när jag förklarar att min kristendomslärare sade det till mig när jag satt och gungade på stolens bakben i skolsalen på stenåldern så begriper dom. Jag menar att man kan faktiskt sätta en hänvisning till vad ord betydde förr. Det skadar inte.Jag är tacksam att det finns kvar gamla Biblar till lågt pris på antikvariaten. Jag kan nämna att i USA ges i dagarna ut en bibel med Spansk och Engelsk text för att läsaren själv skall kunna bilda sig en uppfattning om skillnader i text. The Reina-Valera-Gomez Spanish Bible has been translated using the Hebrew Masoretic text, the Greek Textus Receptus, and the King James Version with collaboration from a great host of Spanish speaking pastors from seven different countries. Detta är stort. Här talar vi om hundratals milijoner människor som är berörda och då är det viktigt att informationen går ut. Vi skall inte glömma att ett stort skäl till varför mina släktingar och många, många andra bor I USA var just Religonsfriheten.

Hälsar Lysell

Svara -   - 9/2-17 23:31 -


Thomas P

Vill andra ha det liv i Kristus som du har? Har du innerlig kärlek till andra bröder? Har du bundit band med en kristen broder,som känner dig innan och utan - eller lever du i det fördolda? Kan du konsten att förmana, och bli förmanad?

”Om nu förmaning i Kristus, om uppmuntran i kärlek, om gemenskap i Anden, om hjärtlig godhet och barmhärtighet betyda något, gören då min glädje fullkomlig, i det att I ären ens till sinnes, uppfyllda av samma kärlek, endräktiga, liksinnade, fria ifrån genstridighet och ifrån begär efter fåfänglig ära. Fasthellre må var och en i ödmjukhet akta den andre förmer än sig själv. Och sen icke var och en på sitt eget bästa, utan var och en också på andras. Varen så till sinnes som Kristus Jesus var, han som var till i Guds-skepnad, men icke räknade jämlikheten med Gud såsom ett byte, utan utblottade sig själv, i det han antog tjänare-skepnad, när han kom i människogestalt. Så befanns han i utvärtes måtto vara såsom en människa och ödmjukade sig och blev lydig intill döden, ja, intill döden på korset. Därför har ock Gud upphöjt honom över allting och givit honom det namn som är över alla namn för att i Jesu namn alla knän skola böja sig, deras som äro i himmelen, och deras som äro på jorden, och deras som äro under jorden, och för att alla tungor skola bekänna, Gud, Fadern, till ära, att Jesus Kristus är Herre. Därför, mina älskade, såsom I alltid förut haven varit lydiga, så mån I också nu med fruktan och bävan arbeta på eder frälsning, och det icke allenast såsom I gjorden, då jag var närvarande, utan ännu mycket mer nu, då jag är frånvarande. Ty Gud är den som verkar i eder både vilja och gärning, för att hans goda vilja skall ske. Gören allt utan att knorra och tveka, så att I bliven otadliga och rena, Guds ostraffliga barn mitt ibland »ett vrångt och avogt släkte», inom vilket I lysen såsom himlaljus i världen, i det att I hållen fast vid livets ord. Bliven mig så till berömmelse på Kristi dag, till ett vittnesbörd om att jag icke har strävat förgäves och icke förgäves har arbetat.” Filipperbrevet‬ ‭2:1-16‬ ‭

Bygg först upp ett liv i helgelse och med broderlig kärlek, fördå kan du visa kärlek för andra. Älska varandra som jag har älskar er, sa Jesus, för då ska de ogudaktiga se att jag är i er!

Svara -   - 10/2-17 00:40 -


Bertil Rosenius

Hej Christer - vill ge dig uppmuntran för ditt sätt att uttryck dig!

Som du vet delar jag inte alltid det du skriver... Men ditt språk är föredömligt folkligt! Ingen behöver - på denna sida - känna sig underlägsen för att man inte behärskar det finteologiska fikonspråket.

Utan att ge utmanande exempel, upplever jag att det finns alltför många sidor, där ägarna tycks ha behov av att visa upp både språkligt och teologiskt kunnande, på en väldigt akademisk nivå. Dessa sidor blir som klubbar för inbördes beundran.

Önskar dig Christer, en välsignad helg!

www.ikristus.se / Bertil

Svara -   - 10/2-17 07:50 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Utan att ge utmanande exempel, upplever jag att det finns alltför många sidor, där ägarna tycks ha behov av att visa upp både språkligt och teologiskt kunnande, på en väldigt akademisk nivå. Dessa sidor blir som klubbar för inbördes beundran

Här håller jag med dig igen Bertil!

Jag saknar visserligen lite av möjligheter till den där fria djupare diskussionssajten på skön och respektabel nivå, men ogillar skarpt den där klubbkänslan du nämner, vilken allt som oftast verkar styra och råda!

Jesu frid...

Svara -   - 10/2-17 08:07 -


Lysell

Hej

Det är ledsamt att konstatera att alla som kanske sett mitt påpekande från Genesis att den Svenska Bibeln utelämnar Ordet heavens (himmlar i pluralis) som sedan kommer tillbaka i Korintierna 12:1-2 där Paulus i Nya Testamentet talar om TREDJE HIMLEN inte har någon kommentar om detta. För mig är det då bara att acceptera följande. Många Kristna utövar inte sin tro med att granska vad de läser och förmedlar. Vi har ett stort ansvar att förmedla sanningen hur obekväm den än är. Om nu Christer som vill predika sanningen om Jesus läser detta vill jag veta om du predikar Nya Testamentet med de olika himlar St.Paulus talar om är värt att utelämna i Bibeln. Det är en profetia som GT lämnar till NT i sin helhet vilken är utelämnad i vår Bibel. Det är inte hela sanningen som framförs i Genesis i den Svenska Bibeln.

Adjö

Svara -   - 10/2-17 12:55 -


Roine Öberg

Owe Lindeskär predikar några (obekväma) sanningar om slutet på den här tidsåldern!

www.apg29.nu/a/4ke

Guds frid!

Svara -   - 10/2-17 13:32 -


Lysell

Svar till Roine Öberg.

Bästa Roine Jag tackar dig för din fina kommentar. Det var en fin upplevelse att få dela den länk du sände med, och höra en ENGAGERAD gråhårig predikant med den fina begåvningen att kunna säga "min upplevelse av Bibel" och inte "så här är det" som specialisterna säger. Hoppas Owe fortsätter på detta sätt och att han skriker så högt att alla fattar. Nu droppar jag detta för det tar tid från viktigare saker och du får särskilt tack från en syndare.

Hej och väl bekomme.

Svara -   - 10/2-17 16:05 -


mattias

Vissa är inte födda av anden utan är av köttet som Ismael så de tillhör inte Guds folk.

Man ska inte evangelisera för ogräset, inte kasta pärlor åt svinen då vänder de sig om och river en i stycken.

Svara -   - 11/2-17 07:11 -


Roine Öberg

Svar till mattias.

Man ska inte evangelisera för ogräset, inte kasta pärlor åt svinen då vänder de sig om och river en i stycken.

Hur ska då någon ny komma till tro?

Så länge man är ofrälst tillhör man väl ogräset?

Frid!

Svara -   - 11/2-17 08:04 -


Vanessa

Svar till mattias.

så pratar en latmask som söker ursäkter för att inte gå ut och evangelisera till alla typer av människor, lättare att evangelisera i ett kommentarsfält eller när människor själva bjuder in till samtal.

Svara -   - 11/2-17 10:09 -


UK 52 ,

Svar till Roine Öberg.

OWE LINDESKAR var straalande. denna predikan borde Spridas. jag har aldrig tidigare hoert honom saa ANDESMORD.

Svara -   - 11/2-17 10:12 -


Lysell

Svar till Vanessa.

Jag har ledsnat på alla självgoda kristna som ger namn till alla och envar på denna sida. Vanessa avgör vem som är lat, trots att Mattias har en grundläggande insikt som han framför. Det finns siffror för det mesta. Ca.5% får på sin uppgift att evangelisera till andra på ett professionellt sätt. En sådan är Christer, men han framför den ena hädelsen efter den andra och ända finns det ingen som har ryggrad att framföra det till honom. Det värsta är att han inte går i svaromål. Det finns kristna som förfäktar iden att vi blir kallade till vår Herre. Vår uppgift är att sprida evangeliet så att de oinvigda hittar det. Tänk på det Vanessa. Christer påstår sig kunna skilja frälsta från ofrälsta. Det är en hädelse mot Gud. Det är bara Han som kan det. Inte Christer. Som sanningsägare i ett kommunistland blir man inte populär. Man möts av tystnad av gethuvudena. Adjö

Svara -   - 11/2-17 10:31 -


Leif Boman

Svar till UK 52 , .

OWE LINDESKAR var straalande. denna predikan borde Spridas. jag har aldrig tidigare hoert honom saa ANDESMORD

Jag har däremot hört honom i verkligheten också, även då var det mycket Andesmort och härligt. En mycket sansad och korrekt Guds talesman som borde få alltmer gehör inom hela kristeheten!

Jesu frid...

Svara -   - 11/2-17 10:37 -


Roine Öberg

Svar till UK 52 , .

OWE LINDESKAR var straalande. denna predikan borde Spridas. jag har aldrig tidigare hoert honom saa ANDESMORD
.

Håller med dig om detta!

Gud gör sina tjänare till (eldslågor) och salt och ljus!

Frid!

Svara -   - 11/2-17 10:39 -


Leif Boman

Svar till Lysell.

ända finns det ingen som har ryggrad att framföra det till honom. Det värsta är att han inte går i svaromål.

Jo då, visst finns "det" "det"! "Det" är bara det att det stora problemet i det hela är att man omedelbart riskerar att bli utsuddad. Christer har inte rätt i allt han säger enligt mig heller, och beter sig då och då ganska omoget, men! Det är ju hans egen sida och även om man inte bör ursäkta de dåliga dragen så gör han ändå ett gott och beundransvärt jobb med denna sida. Det måste ju ligga ett oerhört engagemang bakom det hela, både kostsamt och tidsoffrande!

Men lite mer trevligt bemötande gjorde inte någon skada!

Jesu frid...

Svara -   - 11/2-17 10:49 -


Lysell

Tack till dig igen Leif Jag menar naturligtvis inget elakt, och du har så rätt. Vi får acceptera att vi har våra svagheter. Det viktiga är att vi i vår mission är sammanhållna fast med olika utgångspunkter. Jag reagerade egentligen mest på Vanessa här för jag skulle inte kalla någon för lat om man inte evangeliserade. Det finns människor som inte kan evangelisera till exempel. Eller som har andra både fysiska och mentala svårigheter. Är du lat om du har ett handikapp till exempel...? Det var därför som jag anklagade Christer. Egentligen borde jag hålla käften, men jag reagerar alltid för övergrepp. Som jag sade tidigare vuxna män med balans. 31 verser finns i ordspråksboken. En om dagen ..... i dag handlar det om balans.Vers elva. Ha det bra Lysell

Svara -   - 11/2-17 11:16 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Il sogno di Sanna di chip RFID

Posta Reader di nils 

"Allora ho capito che voleva dire che egli è già stato programmato e il lavaggio del cervello, graduale (lentamente), a come il chip."

92

Läs allt!


"Venite a vedere la bestia"

Posta Reader di nils

Mary Baxter sentito il Signore dire: "Venite a vedere la bestia."

27

Läs allt!


La violenza di promozione musulmani è aumentata migliaia in Svezia

Foto: Express.

In Svezia oggi ci sono migliaia di estremisti islamici violenti. L'aumento in questi ultimi anni è stata esplosiva.

7

Läs allt!


Gridare al nome di Gesù è sufficiente in caso di emergenza

Jonas Hjalmarsson testimoniano che il nome di Gesù è sufficiente in situazioni di emergenza.

6

Läs allt!


I bambini possono votare?

Verdi Lorentz Tovatt identificato come Åsa Romsons deputati in parlamento. Nel 2013 ha scritto su Twitter che l'età di voto dovrebbe essere abolito e che i bambini dovrebbe ottenere di votare nelle elezioni generali!

6

Läs allt!


L'inferno non ha alcun potere sulla congregazione

Perché diavolo non ha alcun potere sulla Chiesa? Perché Gesù Cristo è il Messia - il Signore. A meno che Gesù fosse stato il Messia, il Signore, l'inferno avrebbe avuto l'autorità sulla congregazione.

3

Läs allt!


scienziati Confused credono che l'universo è ... piatto!

A quanto pare non c'è bisogno di essere davvero stupida a credere in una terra piatta ... mi dispiace, voglio dire un universo piatto! Si può a quanto pare gli scienziati e professori anche fare!

3

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“Salig är den man som är ståndaktig i frestelsen; ty när han har bestått sitt prov, skall han få livets krona, vilken Gud har lovat åt dem som älska honom.” (James 1:12)

I dag är det 26/06-2017 kl. 09:07 v. 26 och Jesus söker Rakel och Lea !

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Ramadan 2017

Så här många muslimska attentat och mord har det skett hittills under Ramadan 2017.

Ramadanterror i Iran

Ramadan 2017 dag 11: 627 döda!

Terrordåd i London under muslimska Ramadan

Djävulens ramadan

1850 människor dödades under ramadan 2016

http://thereligionofpeace.com/


Rosario per quattro false religioni

C'è un denominatore comune tra i quattro false religioni del Buddismo, l'Induismo, l'Islam e la Chiesa cattolica. Ed è che ognuno ha il rosario.

1

Läs allt!


Senaste kommentarer


La Vergine Maria musulmana

La versione musulmana della Mary cattolica, con versetti del Corano, nella città italiana di Siena.

Quando ho pubblicato il post sul blog di Gesù nel Corano e citato dal Corano in modo che mi ha colpito come simile punto di vista della Chiesa cattolica di Maria come il Corano ha.

5

Läs allt!


Endast hos Jesus finns frälsningen - Femte delen

Det är Jesus som gör miraklet. Det är han som föder dig på nytt och gör dig till en ny skapelse. Det är han som förlåter alla dina synder. Inte du. Du har bara att ta emot Jesus så gör han undret.

0

Läs allt!


Aktuellt

Nytt från tidningar, media och bloggar

Bloggar som länkar hit

Midsommar Gamla Hjälmseryd 2017 - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-26 00:30
Behöver SU hjälp i själavård? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-25 00:30
Behöver SU hjälp i själavård? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-24 00:30
Frälsar-elefanterna - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-23 00:30
Endast hos Jesus finns frälsningen - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-22 00:30

Stöd Apg29 genom att be och ge

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1480721275-swisha.jpg

Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

460 online! | Sidvisningar idag: 51 690 | Igår: 151 233 |

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram 

TA EMOT JESUS!

↑ Upp