550 online! | Sidvisningar idag: 14 320 | Igår: 192 970 |

www.apg29.nu

Annons

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Beställ Christer Åbergs bok Den längsta natten här!


Hur vet du att jorden är platt?

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1487261928-platt-jord.jpg

Svar: Det vet du inte. Sanningen är den att du inte har accepterat sanningen utan istället gett rum för lögnen. 

Sanningen

På samma sätt är det för dem som inte accepterar Jesus som sanningen. De ger då rum för lögnen och sätter sin tilltro till det.

Läser du Bibeln i sitt sammanhang ser du tydligt att den lär om en rund jord. På samma sätt talar Bibeln tydligt att Jesus är Guds son. Detta är sanningen och det är på den du ska tro på.

Grunden

Grunden för sanningen är Jesus Kristus. Har du inte Jesus, då kommer du tro på vilka lögner som helst. Därför behöver du ta emot Jesus Kristus för att komma in i sanningen. 

Jesus är sanning och inte lögn. Ja, i Jesus Kristus kommer du in i verkligheten!


Skriv ut

 
Publicerat av torsdag 16 februari 2017 19:00 | #platt+jord #jorden #lögnen #sanningen #svpol #verkligheten | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

Har du tagit emot Jesus?

- Gör det nu innan det är försent! Så här tar du emot Jesus:

Jesus, jag vänder mig nu till dig och tar emot dig. Jag bekänner dig Jesus att du är Herren och jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack Jesus att jag nu är frälst och har fått alla mina synder förlåtna. Tack att jag nu har ett evigt liv och är ett Guds barn. Tack Jesus att du är min Herre och Frälsare och att Himlen är nu mitt hemland!"

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


87 kommentarer

Thomas P

Lögn, sanning, ingen av oss vet. Kanske det är vad den sataniska eliten vill, att vi ska debattera ändlöst. Jag ställer mig frågan, var är bildbeviset på att jorden är rund? Då tänker jag mig inte animerade bilder på planeten Tellus - utan riktiga fotografier. Gärna filmfrekvenser i realtid som visar HELA jordytan.

Svara -   - 16/2-17 20:44 -


jon

Svar till Thomas P.

Skulle du tro på dom om du fick se dom bilderna/filmerna eller skulle du betvivla dess äkthet?

Svara -   - 16/2-17 20:55 -


Leif Boman

Svar till Thomas P.

Hur många plattjordsfilmer från satellit eller äkta flygplansfoton har det egentligen tagits, där man alltså kan skåda den platta jorden från sidan, borde det inte kunna finnas några sådana efter alla dessa år? Om det inte finns några plattjords astronauter eller plattjordspiloter så kunde man väl ändå frågat någon om lov till att kunna få åka med något plan och så filma det här, då slapp vi alla onödiga diskussioner och kunde omedelbart bara konstatera fakta om varför inte vattnet har runnit av jorden. Det skulle det givetvis ha gjort på en rund jord fattar väl alla, eller?

Sätt fart nu och hoppa in i ett plan med kameran redo!

Jesu frid...

Svara -   - 16/2-17 22:37 -


Nina😄

Jesaja 40:21-22 Förstår ni inte hör ni inte? Har de inte sagts er från begynnelsen har ni inte vetat det sedan jordens grund blev lagd? Han tronar Ovan Jordens Rund , de som bor på den är som myror. Han breder ut himlen som en duk , spänner upp den som ett tält att bo i

Säger inte den bibeltexten att jorden är rund Ord från Guds heliga skrift som är Lagen 😄👍🏼

Vad är de vi tvekar på

Jorden är platt vad är de för dumheter 🤔

Jesu frid och underbara gränslösa välsignelse Amen 😉

Svara -   - 16/2-17 23:00 -


israelsdotter

Hur vet du christer?? O tack Jesus. Utan dig har vi ingen chans.

Svara -   - 16/2-17 23:07 -


Astro

Svar till Nina😄.

Jesaja 40:21-22 Förstår ni inte hör ni inte? Har de inte sagts er från begynnelsen har ni inte vetat det sedan jordens grund blev lagd? Han tronar Ovan Jordens Rund , de som bor på den är som myror. Han breder ut himlen som en duk , spänner upp den som ett tält att bo i

Ja den säger att jorden är rund ,men inte på vilket sätt! I princip kan både "platt och rund som en tallrik jord! och "vanlig" boll jord inrymmas i den text-betydelsen.

Och hur kan man trona över ett snurrande klot?? Hehe

Svara -   - 16/2-17 23:17 -


Leif Boman

Svar till Astro.

Och hur kan man trona över ett snurrande klot?? Hehe

Är det inte bara att snurra med, måste det vara så mycket krångligare än så?

Jesu frid..

Svara -   - 16/2-17 23:22 -


Tomas N

Bibeln är ju en skrift som berättar om Gud och hans folk . Inte främst en vetenskaplig skrift. Och språket är ju symboliskt. Vi har en tendens att vilja ruta in saker och referera till väderstreck etc. Men jag tror att människan har vetat innerst att jorden är rund genom de enkla fakta att månen är rund och solen ock stjärnorna. Och hur havens vatten skulle kunna fungera om jorden var platt ,det är helt orimligt.

Fast utan dragningskraften skulle ju inget fungera. Men genom tidvattnet så har även månen dragningskraft. Och sedan har vi månens faser som bevis på att jorden skuggar solens sken på månen.

Och eftersom djävulen i alla tider velat förleda människor bort från tro ,så är nog agendan om att försöka forma en plattjordsteori utifrån vissa bibelverser för att misskreditera kristna en gammal agenda som funnits i flera hundra år.

Bara en sådan sak som helvetet borde ju vittna om att jorden är rund . Och som jag sagt förut . Världsomseglare och senare flygplanstrafik har ju tagit bort eventuella tvivel om hur det ser ut

Svara -   - 16/2-17 23:42 -


Nina😄

Svar till Astro.

Sluta nu hehehe ja hur kan han trona över en snurrande jord 😉

Denna diskussion har ju börjat urarta varför är sol och måne alla planeter runda och de som lämnat jorden och flugit till månen borde ju ha sett de och medd världen " Jorden är platt inte rund de är fel vi har sett de med egna ögon" hmmm🤔

Vilka otroliga diskussioner vi har alltså hihihihi

Jesu frid broder i Herren 😄😉

Svara -   - 17/2-17 00:08 -


Nina😄

Var står det i Guds ord att jorden är platt Jag vill ha ett både från nya och gamla testamentet

Detta börjar gå över styr totalt och diskutera nåt sånt här

Tror! förlåt mig. att vi alla börjat bli lite platta i huvet gäller även mig

Jesu frid och gränslösa underbara kärleksfulla välsignelse till er alla 😄

Svara -   - 17/2-17 01:18 -


Emiratus

Svar till Thomas P.

"Jag ställer mig frågan, var är bildbeviset på att jorden är rund?"

Här har du ditt bildbevis på att jorden är rund!

Felix Baumgartner åker upp med en ballong och hoppar från 39 000 meter

https://www.youtube.com/watch?v=vvbN-cWe0A0

Svara -   - 17/2-17 09:54 -


Emiratus

Svar till Emiratus.

...rund, eller för att vara mer korrekt... sfäriskt formad

Svara -   - 17/2-17 09:59 -


Astro

Svar till Leif Boman .

Är det inte bara att snurra med, måste det vara så mycket krångligare än så?

Haha ja. Han kan bli yr i bollen :)

Svara -   - 17/2-17 10:40 -


Thomas P

Svar till Emiratus.

Det var filmat med widelens och fisheye när Felix Baumgartner hoppade från övre atmosfären. Notera att jag skrev; var är bildbeviset, ett fotografi på HELA jordytan. Att det ska vara så svårt.

Svara -   - 17/2-17 12:22 -


Leif Boman

Svar till Thomas P.

Du verkar inte vilja bry dig om andras frågor när du inte har svar, men vi tar det en gång till då så får vi se?

Hur många plattjordsfilmer från satellit eller äkta flygplansfoton har det egentligen tagits, där man alltså kan skåda den platta jorden från sidan, borde det inte kunna finnas några sådana efter alla dessa år?

Svara -   - 17/2-17 12:57 -


jon

Svar till Thomas P.

Det finns ett youtubeklipp som förklarar varför det är så svårt att få de bilderna som du efterlyser.

https://youtu.be/1qSBrjj5dIs

Ett trafikflygplan flyger på runt 10 000 meter Felix Baumgartner hoppade från strax under 40 000 meter. Iss svävar på 400 000 meters höjd. Om du tar en jordglob och mäter först ut 10 000 meter och sedan uppskattar hur högt upp du kommer så ser du att du är fortfarande nästan på backen. Baumgartners flyg är strax därovan. Han kan på sin höjd nätt och jämt urskilja en krökning. Från Iss kan du förmodligen klart och tydligt se krökningen men mät ut med hjälp av en jordglob hur nära dom fortfarande är.

Så det enkla svaret på varför man inte har så många bilder på hela jordytan är att det inte är så enkelt då man måste färdas långt bort från jorden för att få med det. Vi svävar på sin höjd strax över luddet på en persika om man sätter in jorden i skala.

Men återigen. Om vi skickar iväg en raket som åker tillräckligt långt bort för att ta en bild på hela jorden, skulle du acceptera det som bevis då?

Svara -   - 17/2-17 13:23 -


Nina😄

Svar till Leif Boman .

Hej Leif broder i Herren

Hoppas allt är bra med dig visst är de härligt och va frälst 😄👍🏼 ha en fin helg

Jesu frid och underbara välsignelse som aldrig har nåt slut till dig

Din syster i Herren

Svara -   - 17/2-17 14:06 -


Alex

Helt fel. Gamla testamentet talar om att jorden är, platt, cirkelformad och att den är stationär dvs att den varken snurrar eller rör sig. De har varit faktum sen ursinnestider i mer än 30 000 år att jorden är platt både enligt judendomen, islam och hinduismen som då är äldst, Solsystemet är geocentriskt vilket innebär att allt ovanför oss så som stjärnor månen solen snurrar runt oss. Här är en video som visar hur fisheye lens fungerar för att få jorden att se rund ut videon där felix som gör rymdhoppet jämförs även med en video från en luftballong som skickas upp på samma höjd som felix hoppade på. https://www.youtube.com/watch?v=ZXkCgB0cOGc man kan inte åka mot oändlighet då jorden är instängd i himlavalvet som gud skapade för att skilja vattnet ovan från vattnet under :) gud velsigna er

Svara -   - 17/2-17 14:45 -


Leif Boman

Svar till Nina😄.

Hej svejs du syrran!

Har varit lite svag, hostig och förkyld några dagar nu men det är på bättringsvägen, och frälst, ja, yippie skulle vilja uttrycka mig om det. Det finns ju inget bättre på denna jord!

Tack och lov att Gud har förbarmande med oss, Halleluja😘

Gud välsigne dig och din bror och, vi ses snart i skyn ovan där!

Jesu frid...

Svara -   - 17/2-17 14:52 -


Emiratus

Svar till Thomas P.

"Att det ska vara så svårt"

OK, här ska du få ett nytt foto, som är taget av NASA

http://www.robotbyn.se/solsystemet/earth.html

....och eftersom du förmodligen inte vet vad vare sig NASA eller Credits är så få du en länk till det: https://www.nasa.gov/multimedia/3d_resources/credits.html

Så, nu får du försöka klara dig själv en stund. Jag har lite viktigare saker för mig än att förklara för dig att jorden är rund, eller hur en haklapp fungerar

Svara -   - 17/2-17 16:13 -


Thomas

Svar till Emiratus.

Emiratus - hur korkad kan man vara? Ser du inte på "fotot" hur hela sydamerika är ja, jag vet inte var? Vem kan tro på sådant bs?

Tro på Gud istället för Nasas fejkbilder.

Svara -   - 17/2-17 16:42 -


Leif Boman

Svar till Thomas .

Varför tror inte du att det finns något foto som visar en platt jord?

Din namne vägrar ju svara så jag hoppas att du har något lite högre kurage!

Jesu frid....

Svara -   - 17/2-17 17:32 -


Emiratus

Svar till Thomas .

Thomas,

"Tro på Gud istället för Nasas fejkbilder"

Håller med om att Sydamerika ser lite snedvridet ut. Så, jorden är kanske lite platt...och lite sfärisk....plattsfärisk

Svara -   - 17/2-17 21:55 -


Paul

Vem var Jack Parsons?

John Whiteside "Jack" Parsons (born Marvel Whiteside Parsons;[nb 1] October 2, 1914 – June 17, 1952) was an American rocket engineer and rocket propulsion researcher, chemist, and Thelemite occultist. Associated with the California Institute of Technology (Caltech), Parsons was one of the principal founders of both the Jet Propulsion Laboratory (JPL) and the Aerojet Engineering Corporation. He invented the first rocket engine to use a castable, composite rocket propellant,[1] and pioneered the advancement of both liquid-fuel and solid-fuel rockets.

Vad är JPL? http://www.jpl.nasa.gov/about/

Vad är Thelema? https://en.wikipedia.org/wiki/Thelema

Vem var Aleister Crowley? https://en.wikipedia.org/wiki/Aleister_Crowley

Svara -   - 17/2-17 22:14 -


Paul

Jack Parsons: https://en.wikipedia.org/wiki/Jack_Parsons_(rocket_engineer)

Svara -   - 17/2-17 22:19 -


Leif Boman

Svar till Emiratus.

Undrar om Thomassarna är runda eller platta?

Svara -   - 17/2-17 22:25 -


jon

Svar till Leif Boman .

Undrar om Thomassarna är runda eller platta?

Efter att alla rundjordsförespråkare varit på dom så är dom nog lite tillplattade..

Svara -   - 17/2-17 22:30 -


Dan Söderström

Har du sett jorden rund?

Svara -   - 17/2-17 22:41 -


Leif Boman

Svar till jon.

Efter att alla rundjordsförespråkare varit på dom så är dom nog lite tillplattade..

Hoppas bara att det är den förvirrade delen som har plattats till något så att inte också det som trots allt är bra inte också tryckts ihop för mycket.

Jesu frid...

Svara -   - 17/2-17 23:04 -


Leif Boman

Svar till Dan Söderström .

Har du sett jorden rund?

Har du sett den platt?

Svara -   - 17/2-17 23:08 -


Daniel Erikson

Svar till Tomas N.

Och eftersom djävulen i alla tider velat förleda människor bort från tro , så är nog agendan om att försöka forma en plattjordsteori utifrån vissa bibelverser för att misskreditera kristna en gammal agenda som funnits i flera hundra år.
Hur tänker du nu? Platt jord förutsätter att Gud har skapat allt, en jordglob och bingbang behöver inte Gud, av vilket intresse skulle djävulen vilja räkna med att Gud finns?

Svara -   - 17/2-17 23:21 -


Emiratus

Finns solen? Är solen blå? Är solen mindre än månen? Finns månen inuti solen? Kan någon bevisa att solen existerar med ett foto taget inifrån månen som finns inuti den platta solen?

Svara -   - 18/2-17 01:04 -


Tomas N

Svar till Daniel Erikson.

Det finns ingen grund för att tron/övertygelsen på en rund jord hör samman med big bang teorin.

Tror man på Gud så måste man tro på en skapande Gud oavsett hur jorden och andra himlakroppar ser ut.

Djävulen skrattar gott åt människans naivitet mot hans planer och agendor när det gäller att spela ut krafter mot varandra och använda religiositet och falska ander och häxkonster

Men sanningens ande skall göra oss fria och leda oss in i all sanning.

Svara -   - 18/2-17 02:09 -


Leif Boman

Svar till Emiratus.

Kan någon bevisa att solen existerar med ett foto taget inifrån månen som finns inuti den platta solen?

Jag tror att jag har ett sådant foto från den tiden då månen var på jorden, men jag hittar inte den just nu?

Jesu frid...

Svara -   - 18/2-17 07:39 -


Dan Söderström

Svar till Leif Boman .

Ja!

Svara -   - 18/2-17 08:51 -


Leif Boman

Svar till Dan Söderström.

Vad spännande!

Svara -   - 18/2-17 08:55 -


jon

Svar till Tomas N.

... tron/övertygelsen på en rund jord ...

Nu år det inte en tro. Man har faktiskt åkt upp och kollat.

Svara -   - 18/2-17 10:23 -


D.B

När argumenten tryter början det mobbas och skämtas vilt. Lite pinsamt måste jag säga. Att det finns olika uppfattningar bör man kunna diskutera utan att fördumma någon annan. Faktiskt pinsamt

Svara -   - 18/2-17 10:44 -


Leif Boman

Svar till D.B.

Det blir nog så emellanåt, jag menar att man bemöter ungefär på den nivå man upplever att de man talar med håller! Men det är förmodligen en alldeles korrekt bedömning av dig D.B.

Här inne är oerhört svårt att föra några ordentliga diskussioner. Inte heller dem som menar sig vara kunniga konverserar moget utan avstår att svara så fort det blir något knivigt.

En tråkig tendens!

Vi prövar dock än en gång, "med liten risk för oroligheter" en liten fråga till någon kunnig treenighetstroende!

Du som tänker att personen Sonen i treenigheten är densamme som HERREN JEHOVAH i det Gamla Testamentet ställer jag frågan till!

Är det inte Fadern som är HERREN JEHOVAH i det Gamla Testamentet, eller?

Varför rasar hednafolken, varför tänker folken fåfängliga tankar? Jordens kungar reser sig och furstarna rådslår med varandra mot Herren och hans Smorde: "Låt oss slita sönder deras band och kasta av oss repen." Han som bor i himlen ler, Herren gör narr av dem. Han talar till dem i vrede, i glödande harm förskräcker han dem: "Det är jag som har insatt min konung på Sion, mitt heliga berg." Jag vill kungöra Herrens beslut. Han sade till mig: "Du är min Son, jag har i dag fött dig. Begär av mig, så skall jag ge dig hednafolken till arvedel och hela jorden till egendom. Du skall krossa dem med järnspira, slå sönder dem som lerkrukor." Handla nu vist, ni kungar, låt varna er, ni domare på jorden! Tjäna Herren med fruktan och gläd er med bävan! Ge Sonen hyllningskyss, så att han ej blir vred och ni går under på er väg, ty snart kan hans vrede upptändas. Saliga är alla som flyr till honom. Psaltaren 2:1‭-‬12

När det står Herren i denna Psalm så är det JEHOVAH som blivit översatt, och den smorde som det också står om är Messias, dvs Sonen Kristus!

HERREN JEHOVAH här verkar ju då vara Fadern, den första personen i treenigheten och inte Sonen!

Hur kan man då samtidigt också påstå att Jesus är HERREN JEHOVAH ("Jag Är"), som ju ganska tydligt här ovan handlar om Fadern, den första personen i våran treenige Gud utan att det blir lite förvirrat? Här ovan tycker jag det är oerhört tydligt att det handlar om Fadern JEHOVAH och Sonen Kristus, alltså två av de tre personerna i våran treenige Gud, som man brukar uttrycka det hela.

Gärna Christers och Janne O;s seriösa tankegångar om det hela, och alla andra är givetvis välkomna med åsikter!

Jesu frid...

Svara -   - 18/2-17 11:35 -


Thomas P

Svar till Emiratus.

Ditt "fotobevis" är en animerad bild på en marmorkula http://www.robotbyn.se/solsystemet/earth.html

Att det ska vara så svårt? Tänk till innan.

Det finna inga fotografier på planeten Tellus. Sluta upp med besserwisser attityden. Var ödmjuk och ha lite mer inlevelseförmåga, att båda sidor av "plattjord/rundjord" har legitima synpunkter.

Bilden på marmorkulan har sett likadan ut sedan 70-talet. Bilden är tecknad av människor.

Svara -   - 18/2-17 11:53 -


jon

Svar till Thomas P.

Att det ska vara så svårt? Tänk till innan.

Om nu jorden är platt, borde det då inte vara känt för en uppsjö av forskare, astronomer, piloter mm mm.... Hur tänker du att man ska få alla dessa människor att hålla tyst? Måste vara en så omfattande mörkläggning av gigantiska mått.

legitima synpunkter.

Här kan det knappast handla om synpunkter utan här har vi faktiskt hård fakta att förhålla oss till. Vi kan mäta, vi kan observera vi kan räkna på att jorden faktiskt är rund. Dessutom kan vi faktiskt åka upp och observera jorden och ta ett varv runt den. Det räcker med att ta ett flygplan så kan vi själv inse att jorden är rund om vi åker åt rätt håll tillräckligt länge.

Med kunskaper om magnetism kan vi också se att vi har en definierad nordpol och en definierad sydpol. Det är endast möjligt om man har en rund jord.

Svara -   - 18/2-17 12:49 -


Nina😄

Svar till Leif Boman .

Ja de är dessa tider med förskylningar nu inte kul

Tack broder i Herren ja vi syns i Guds underbara rike de hoppas och tror vi 😄😄😆

Viktigt att hålla sig nära Jesus så är de

Lyssnade på nyhets morgon idag och Sebastian Staxx idag Stakser han var fronten i gruppen kartellen med kriminalitet och mycket hat i livet Han berättade om sin vändning i livet och om hur Jesus frälste honom och hela livet blev en kärlek till sig själv och människor istället för hat Vilken glädje man blir så glad när man hör sånt Vad vår Jesus är underbar man såg att han lyste med glädje och otrolig kärlek till liv och människor Tack Jesus för Golgata vi kan inte tacka dig nog

Tack älskade Jesus för att du förvandlade Sebbes liv så mäktigt underbart Tack för att du befriade och frälste gangstern Michael han fann den kärlek han aldrig fått känna den äkta och sanna kärleken och tack för att du botade Pontus J Back från förlamning nu är dessa män frälsta ute i ditt namn och försöker vinna folk till dig Jesu välsignelse och blodsbeskydd över dessa män och deras liv m familjer

Broder Leif Jesu underbara kärleksfulla välsignelse till dig vi hörs någongång 😉

Svara -   - 18/2-17 13:02 -


Thomas P

Svar till jon.

Tänk till ett "extra varv".

Lite att fundera på; hur kommer det sig att alla stjärnor snurrar likt en skiva, runt polstjärnan, som är fixerad vid "jordens axel". Se time laps.

Som jag skrivit tidigare, de flesta astronauter är och var höga frimurare. Många är antiGud och har sålt sig för karriär och pengar.

Läs Werner von Brauns gravsten.

Vem har åkt "runt jorden" och vem har tagit "bilder"? Du kommer med påståenden som har blivit berättad för dig. Nu är det det dags att du vaknar upp och ifrågasätter "dina" argument.

Det är de i toppen, som har insikt, som håller tyst. Det är så det fungerar i denna världen ...

Svara -   - 18/2-17 13:08 -


D.B

Vet inte vilken marmorkula som åsyftas här men jorden ser inte likadan ut på varje bild, utan kontinenterna ändras i storlek på olika bilder.. dessutom så ser man längre än man borde innan krökningen. Om jag hade resurser så skulle jag gärna åkt över antarktis över det hade gått..

Svara -   - 18/2-17 13:19 -


Thomas

Svar till jon.

Ta ett flygplan och kör runt i nord- sydlig riktning dvs nordpol till sydpol och tillbaka till sydpol. Då kan jag börja kanske tro på en bolljord.

Kom inte nu med ursäkter att det är för kallt eller magnetism eller annan bs.

Det finns ju tusentals sk gps-satelliter som kan guida planet eller?

Just det. Ingen har någonsin gjort något sådant för Gud har skapat valvet över den platta jorden. Det är ett slutet system inte någon satanisk frimurarboll

Svara -   - 18/2-17 13:21 -


Ernst

Hei,alle sammen! Kan man diskutere uten å håne hverandre? Her er det en del skriftsteder dere kan lese,og da kan man diskutere om hva Gud sier om jorden.Helt klart,at det er ingeting som tyder på,at jorden er rundt,men jeg sier ikke ennå heller,at den er flat.Respekt hværandre!Om dere synes noen er dumm her,må dere gi dem nåde og lære dem fra skriften med gode argumenter,ikke tomme påstander,som er vanskelig bevise. God bless you all,and let the study of the scripture make you stronger in your faith in Jesus,the savior of your soul,and make you the soulwinner! Genesis 1;Ps.148:4;Job26:7;Job 38:4,6; 1Sam.2:8; 2Sam2:28;Job9:6; Proverbs8:27,28,29; Job37:15-18; Job22:13,14; Amos9:6; Psalm29:10; Psalm 78:23; Job38hele veien. Psalm 104:5; Psalms 136:6 ;Josh10:12-14; Isaia34:4; 2Peter3:10; Revalation6:14; Ok. Ernst.

Svara -   - 18/2-17 13:27 -


Thomas

Tittade på ett program som hänger ihop med detta.

Dinosaurier. Det verkar inte finnas några äkta bevis på att de funnits.

Sen alla anti-Gud evolutionister som säger att en stor asteroid dödade alla dinosaurier. Vad hände med andra levande varelser? Där ser ni att det är också ett sätt att ta bort Noaks ark och floden som dödade allt.

All sk vetenskap är till för att ta bort Skaparen och ersätta med teorier och fantasier som görs till fakta.

Svara -   - 18/2-17 13:44 -


Leif Boman

Svar till Nina😄.

Broder Leif Jesu underbara kärleksfulla välsignelse till dig vi hörs någongång 😉

Det gör vi absolut, tack så jättemycket, Gud välsigne er också!

Jesu frid...

Svara -   - 18/2-17 14:22 -


Thomas P

Svar till Thomas .

Instämmer. Världen plockar bort Bibeln, Gud och Jesus ur ekvationen!

Svara -   - 18/2-17 14:49 -


Thomas

Svar till Thomas P.

Vi är iaf överens om vissa saker! Även om jag varit hård mot dig. Förlåt mig.

Svara -   - 18/2-17 16:08 -


Emiratus

Svar till Thomas P.

Thomas P,

Beviset:

http://se.123rf.com/photo_16795659_gullig-tecknad-jorden-h%C3%A5ller-mobiltelefonen..html

Svara -   - 18/2-17 16:25 -


Thomas P

Svar till Thomas .

Allt är förlåtet. Vi ska inte stå i skuld till varandra. Gud vet vad du har i hjärtat, och vad du bekänner med läpparna. Det är glädje i försoning, tack broder! Gud använder oss alla, för att vi ska lära oss av varandra, av vänner/meningsfränder som av fiender/opponenter.

Svara -   - 18/2-17 17:28 -


jon

Alla som tror på en platt jord verkar dock vara i gott sällskap. https://youtu.be/TIyVirycRPM

Kanske USA:s president kan hjälpa till att avslöja lögnen om att jorden är rund.

Svara -   - 18/2-17 20:15 -


Thomas

Svar till Thomas P.

Tack det samma!

Lägg bort all bitterhet, häftighet och vrede, allt skrikande och smädande och all annan ondska. Var i stället goda och barmhärtiga mot varandra och förlåt varandra, liksom Gud i Kristus har förlåtit er.

Efesierbrevet 4:31‭-‬32

Svara -   - 18/2-17 20:19 -


Daniel Erikson

Detta med om att jorden är en glob eller är platt är ett känsligt ämne. Det är så pass känsligt att många får behovet av att smäda andra syskon. Jag tror det beror på rädsla. En rädsla av att något försöker rucka på ens världsbild. Men då har du byggt på sanden istället för på klippan Jesus. Jag personligen är trygg i tron på att jorden är platt och skulle aldrig smäda en broder som tror jorden är en glob. Jag hoppas därför att du som tror att jorden är en glob inte smädar eller förlöjligar din broder som tror jorden är platt.

Svara -   - 18/2-17 23:29 -


VE

Svar till Thomas P.

Har du inte hört och läst om Jurij Gagarin? han var från Ryssland, första människan i rymden och varvat jorden.

Svara -   - 18/2-17 23:41 -


Astro

Bibelns bokstav:

En 6000 år gammal värld där jorden och de gröna växterna skapades före solen ,global flod en rund (läs tallriksformad) jord som står på pelare, Adam som skapades av lera, talande orm ,halvgudar och jättar. Bara för att nämna något.

Bibelns ord om det tolkas bokstavligt stödjer tydligt den platta ovetenskapliga världsbilden som går hand i hand med de övriga bibliska berättelserna..

Vetenskapen: Big bang , gammal värld (13,6 miljarder år och 4,5 miljarder års jord), evolution, ljushastighet på 300 000km/sekund ,fysikens och matematikens lagar.experiment i CERN , bilder från NASA , mm. Det stödjer en rund sfäriskt formad jord i ett gigantiskt universum.

Ganska tydliga skillnader.

Vem tror på vad? För man kan ju inte plocka lite av båda.....

Svara -   - 19/2-17 00:18 -


Emiratus

Svar till Astro.

Astro,

Att människan skapades av keramisk lera kan du läsa om här: http://www.islamguiden.com/skapelsen.shtml#.WKjvyPnhDIU

Svara -   - 19/2-17 02:28 -


Emiratus

Svar till Daniel Erikson.

Daniel,

"Jag personligen är trygg i tron på att jorden är platt och skulle aldrig smäda en broder som tror jorden är en glob"

Sverige håller på att gå under. Islam tar över Europa. Människor lider av olika anledningar över hela världen osv

....men de få Kristna som är kvar i Sverige dividerar om ifall jorden är en glob eller om den är platt.

Hela den här diskussionen är så otroligt barnslig. Det finns vare sig ett vetenskapligt eller teologiskt värde i de diskussioner som förs här. Diskussionerna tar bara upp plats och tid.

Är du medveten om att även Muslimer och svarta ateister i USA kallar varandra bröder, så vilka bröder är det du syftar på?

Svara -   - 19/2-17 02:38 -


Leif Boman

Svar till Daniel Erikson.

"Jag personligen är trygg i tron på att jorden är platt och skulle aldrig smäda en broder som tror jorden är en glob"

Inget personligt menat mot dig nu Daniel men!

Det är lika oartigt att bemöta någon som ställer seriösa frågor nonchalans och som om de vore luft om man menar sig vara en kärleksfull och ödmjuk plattjordstroende. Den tendensen har tydligt visat sig åtskilliga gånger här inne från både Thomas P och Thomas m.fl. Att inför öppna ridåer låtsas vara kärleksfull och ödmjuk mot varandra är ju bara ett löjeväckande sken av gudsfruktan.

Äkta kärlek väljer inte ut vem man vill svara och vara trevlig mot. Det kan verka som fina gester det ni gjort nyss men fullkomligt meningslöst inför Gud som lätt genomskådar allt, om ni inte förstås ändrar ert bemötande mot även dem som inte håller med er i allt!

Jag tar om samma fråga jag ställt ett par gånger förut igen så får vi se om det har blivit bättring? Sen låter jag absolut bli plattjordsdiskussionen!

Borde det inte kunna finnas ett endaste foto taget med flygplan någonstans som visar jordens kanter och platthet?

Jesu frid...

Svara -   - 19/2-17 07:26 -


Thomas

Svar till Emiratus.

"Hela den här diskussionen är så otroligt barnslig. Det finns vare sig ett vetenskapligt eller teologiskt värde i de diskussioner som förs här."

Inte? En biblisk platt jord med valv på bevisar att det finns en Skapare.

Fantasierna om en explosion från ingenstans skapade oss och att vi flyger i rymden runt solen i över 100.000km och roterar runt i ca 1.600km i timmen utan att vi märker ett dugg måste väl vara svårare att tro på?

Sen har vi "skottsekunden" som skjuts in viss år för att siffrorna ska vara rätta med jordens hastighet.

Vilken tomte står och klockar sådana tider och vid vilken mållinje och har de hyperdyper megaklockor som klarar av att klocka en boll som flyger i 28km per sekund och från den hastigheten hitta en liten sekund?

Ja, ni hör själva hur absurt det låter. Och varför står stjärnorna (eller solar som de kallas av vetenskapsmän) på samma plats år efter år om vi färdas runt solen i dessa enorma hastigheter?

Förresten så är bara det obibliskt. Gud satte solen på himlavalvet. Inte en boll i rotation runt en stor sol.

On and on it goes.. finns hur mycket som helst som bekräftar att om någon bland er tycker att han är vis i den här världen, måste han bli en dåre för att bli vis. Ty den här världens visdom är dårskap inför Gud. Det står skrivet: "Han fångar de visa i deras slughet," och vidare: "Herren känner de visas tankar och vet att de är tomma." Första Korintierbrevet 3:18‭-‬20

Svara -   - 19/2-17 07:29 -


Thomas

Svar till Daniel Erikson.

Bra skrivet Daniel Erikson! Ja, det här är ett oerhört känsligt ämmne. Jag är också helt övertygad om att jorden är platt förutom berg och dalar som gör den ojämn.

Svara -   - 19/2-17 07:32 -


Thomas

Svar till Leif Boman .

"Borde det inte kunna finnas ett endaste foto taget med flygplan någonstans som visar jordens kanter och platthet?"

Finns inte - det finns en bok som heter bibel och den talar tydligt om ett valv Gud skapade för att skilja vatten från vattnet. Den kör man inte igenom.

Borde finnas en bild på en boll där man ser Australien och människorna och husen hänga neråt.

Trodde du var en stor Gudsman men här sitter du och försvarar du vetenskapsmän och hånar de som tror på Gud.

Svara -   - 19/2-17 07:45 -


Thomas

Svar till VE.

"Har du inte hört och läst om Jurij Gagarin? han var från Ryssland, första människan i rymden och varvat jorden"

Jurij Gagarin varvade jorden som man varvar en 400 meters bana på en friidrottsarena.

Ingen har varvat någonting i nord/sydlig riktning för det går inte. Då kommet valvet till slut.

Men innanför valvet kan man flyga och varva. Inga problem alls.

Svara -   - 19/2-17 07:51 -


Leif Boman

Svar till Thomas.

Finns inte - det finns en bok som heter bibel och den talar tydligt om ett valv Gud skapade för att skilja vatten från vattnet. Den kör man inte igenom

En eloge till dig för att du tog dig i kragen och i alla fall svarade denna gång. Men logiken fick jag ändå inte riktigt att gå ihop heller denna gång? Jag vet att Gud mycket väl skiljde vatten från vatten men, vad har himlen och Bibelns budskap med en något lägre flygplanstur "runt" jorden att göra?

Det räcker ju att åka på låg höjd och följa land efter land så kommer du så småningom tillbaks till utgångspunkten igen och, det går att mäta både tid och kilometrar när man färdas åt ena eller det andra hållet.

Jag har själv suttit i flygplan och tagit bilder därifrån. De gångerna har jag i vilket fall aldrig kommit fram till någon kant och undrar förstås många saker om hur denna mystiska teori ändå kan finnas idag.

Men, tack i alla fall för ditt ärliga svar om att det inte finns något sådant foto, det var det jag önskade redan förra veckan nån gång men "bättre sent än aldrig"!

Och på din fråga om upp och nedvända hus i Australien så ser jag det inte alls för omöjligt. Problemet blir väl det att husen knappast syns på en och samma bild som fångar hela jorden på en gång. Men, med dagens zoom-möjligheter så kan man ganska troligt ändå kunna komma lite närmare just den bekräftelse du söker.

Jag tror att det redan finns en hel del sådant material för den riktigt intresserade.

Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas. Matt 7:8

Tack än en gång då för svaret!😘

Jesu frid...

Svara -   - 19/2-17 09:20 -


Thomas

Svar till Leif Boman .

"Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppna" Matt 7:8

Här kommer bönesvar:

Flyg från Doha i Qatar på väg till Dallas fick nödlanda på ARLANDA!!

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/stokig-person-tvingade-flyg-att-landa-pa-arlanda

Hur förklarar du det på en bolljord? Är det logiskt att köra upp till Skandinavien och Arlanda när man kan ta "raka" vägen över Afrika?

Detta är bara en av många flygrutter som tar totalt död på illusionen om en bolljord.

Titta på din jordglob så får du se. Den rutten flygs nonstop så ta med det i beräkningen.

Vilken väg skulle du ta?

Förresten är sträckan via norden ca 12.000km men skulle man flyga rakt över Afrika så blir sträckan ca 13.000km.

Förklar det med bolljordteorin.

Svara -   - 19/2-17 10:03 -


Daniel Eriksson

Svar till Leif Boman .

Borde det inte kunna finnas ett endaste foto taget med flygplan någonstans som visar jordens kanter och platthet?
Jo, du har ju många som har skjutit upp raketer till mycket hög höjd: https://www.youtube.com/watch?v=fJx33vQP4VA

Svara -   - 19/2-17 11:55 -


Leif Boman

Svar till Thomas.

Du får nog lyssna en gång till på det du menar vara bönesvar så kanske det kan klarna? Men jag förstår att du inte alls har bett till Jesus överhuvudtaget utan bara förlitar dig och lyssnar på någon slags plattjordsklubbs åsikter, så det är ju "synd"! Det var inget skämt med Bibelordet jag gav!

Att ett flyg som är på väg mitt över det stora Atlanten behöver akuthjälp förklarar väl redan det mesta tycker jag. Piloten söker givetvis proffisionell och pålitlig hjälp. Även om NordAfrikas landområden ligger något närmare så är det inte alls säkert att dessa Piloter litar på någon flygplats just i de områdena. Det gäller ju liv! Var fanns omedelbart lämpligaste och trygga landningsplats med bra sjukvård och pålitliga mottagande. Det är nog kortfattat en av flera möjliga ganska logiska förklaringar.

Inget vidare plattjordsargument vill jag då säga, bort det!

Jesu frid...

Svara -   - 19/2-17 13:05 -


Leif Boman

Svar till Daniel Eriksson.

Det visar ju absolut inget annat än rundheten. Inte en minsta antydan till några kanter som tar slut, eller menar ni att jorden är evig längd på?

Jesu frid...

Svara -   - 19/2-17 13:07 -


jon

Svar till Thomas.

Snälla Thomas. Kolla upp saker innan du påstår något. Du ska få en söndagsövning. Tag en st jordglob. Sök upp Qatar. Sök sedan upp Dallas. Tag 1 st garnnystan. Drag ut en bit från garnnystanet som du lägger i en rät linje över jordgloben mellan Qatar och Dallas. Du kommer att se att den räta linjen går nästan mitt över Stockholm. för att vara mer precis mitt emellan Arlanda och Kastrup.

Så att man landar på Arlanda är helt adekvat och styrker alla idéer om en rund jord.

Svara -   - 19/2-17 14:04 -


Leif Boman

Svar till jon.

Snälla Thomas. Kolla upp saker innan du påstår något. Du ska få en söndagsövning. Tag en st jordglob. Sök upp Qatar. Sök sedan upp Dallas. Tag 1 st garnnystan. Drag ut en bit från garnnystanet som du lägger i en rät linje över jordgloben mellan Qatar och Dallas. Du kommer att se att den räta linjen går nästan mitt över Stockholm. för att vara mer precis mitt emellan Arlanda och Kastrup.

Så att man landar på Arlanda är helt adekvat och styrker alla idéer om en rund jord.

Mycket bra, enkelt och tydligt jon!

Thomas bet sig nu igen i "svansen" något, och bevisade med detta bara än en gång de plattjordstroendes desperata och meningslösa kamp för att försöka pressa fram en lögn! Hur man sen bara kan låta en sån här uppenbart tydlig sak rinna av som på en gås och sen fortsätta som om inget misstag har begåtts, och samtidigt hela tiden hävda och mena sig vara en pålitlig troende och kan man undra?

Det är något som inte riktigt klickar här!

Jesu frid...

Svara -   - 19/2-17 14:22 -


Paul

En debatt huruvida Bibeln säger om jorden är platt eller en flygande snurrande boll omgiven av vakuum:

https://www.youtube.com/watch?v=DfBRyQxW90E

Den kognitiva dissonansen (läs hjärntvätten) når tyvärr väldigt djupt. Speciellt i den välutvecklade och industrialiserade ankdammen Sverige, med den allmänna tankegången "Har dom inte sagt det på SVT eller skrivit om det i Dagens Nyheter så är det inte sant".

Jag röstar på platt alla dagar i veckan. Och ja Bibeln är 100% sann för YHWH kan inte ljuga. Även jättar enligt 1a Mosebok kap 6.

https://www.youtube.com/watch?v=HygfspmjrbM&t=1342s

(som exempel bara).

Hälsningar från en förra detta ateist.

/Paul

Svara -   - 19/2-17 15:06 -


aoj

Predikan av Jacob Prasch där detta ämne behandlas:

https://www.youtube.com/watch?v=oUl6nyjafko

Svara -   - 19/2-17 15:08 -


Thomas

Svar till Leif Boman .

Hahahaa.. jag skrattar så jag får ont i magen 😂

Så du menar att ett flygplan i nöd över Atlanten kan inte landa i något annat EU land utan måste fortsätta tuffa på i 4-5 timmar till Stockholm?

Svara -   - 19/2-17 15:11 -


Thomas

Svar till jon.

Du kan dra dina sträck hur du vill för alla bollar och globar ser olika ut det bevisar ingenting.

Ok du som är så duktig och vetenskaplig - berätta då om nord/syd pool till pool jordenruntflygningar.

Svar: Finns inte för jorden är inte rund. Kom inte med snack om magnetfält och kyla för du har ju tusentals satelliter och Hoax ISS där uppe i skyn som kan guida om kompassen skulle strula.

Svara -   - 19/2-17 15:19 -


Thomas

Nu låter jag bibeln tala och håller tyst.

Jag har hämtat dig från jordens ändar, kallat dig hit från dess yttersta hörn och jag har sagt till dig: "Du är min tjänare, dig har jag utvalt och inte förkastat." Jesaja 41:9

Säger inte "runt hela globen" utan YTTERSTA HÖRN!

Jag tror på Guds Ord mer än på vetenskapsmän.

Ni som vill får tro att jorden är som en banan eller vad som hels så gör det. Gå emot Guds Ord, gör det.. ska inte lägga mer krut på detta.

Ty den här världens visdom är dårskap inför Gud

Svara -   - 19/2-17 15:27 -


aoj

Thomas,

Jesaja 40:22 Han är den som tronar över jordens rund, och dess inbyggare äro såsom gräshoppor; han är den som utbreder himmelen såsom ett flor och spänner ut den såsom ett tält att bo inunder.

Eftersom jorden inte kan vara rund och fyrkantig på samma gång, så har jag förstått det som att jordens fyra hör betyder de fyra väderstrecken.

Med vänlig hälsning

Svara -   - 19/2-17 15:43 -


aoj

Skrev tyvärr ett stavfel i mitt förra inlägg: "hör". Ska vara "hörn".

Svara -   - 19/2-17 15:50 -


Leif Boman

Svar till Thomas.

Det fanns säkert flera alternativ men Arlanda var förmodligen den plats som just vid det tillfället kunde ha landningsbanan bäst förberedd, så skratta du bara, glädje sägs ju förlänga livet, så ja, skratta på du men jag befarar att ditt skratt snart kan komma att vändas till sorg!😌

Jesu frid..

Svara -   - 19/2-17 15:50 -


Leif Boman

Svar till Thomas.

Säger inte "runt hela globen" utan YTTERSTA HÖRN!

Då måste väl jorden enligt detta mest troligt vara en fyrkantig platta, det står väl också fyra hörn någonstans i Bibeln, annars måste det nästan bli en kub, eftersom ingen cirkelformad platta heller har hörn?

Eller menar du kanske som formen av en halvt utvecklad solfjäder, då kan man ju skymta några hörn, men det blir ju bara två i mina ögon, så.

Vilken form anser du egentligen att Bibeln beskriver?

Jesu frid...

Svara -   - 19/2-17 16:02 -


Emiratus

Svar till Thomas.

Så du menar att jorden är platt, har 4 hörn och är rund?

"Sedan såg jag fyra änglar stå vid jordens fyra hörn...." Uppenb. 7:1

Jag tror på Gud 100% och på dig Thomas ca 2%...eeeehehehe

Svara -   - 19/2-17 16:05 -


Emiratus

Svar till jon.

Bra Jon, ditt garnnystan borde få slut på det här tramset att jorden är både rund, platt och fyrkantig, med en ostkupa på.

Inte undra på att många människor idag avfaller från Kristen tro....många har svårt bara att ta till sig att Messias jobbade som snickare och red på en åsna

I Matt.24:31 så står det:

"...från himmelens ena ända till den andra", vilket enligt Thomas i kvadrat borde betyda att himlen är just detta garnnystesnöre du beskriver Jon

Svara -   - 19/2-17 16:15 -


Thomas

Svar till Leif Boman .

Så du tror inte storflygplatser som Madrid, Paris mfl inte har kapacitet.

Ja, tro vad du vill men hota inte mig tack. Det är inte så så Jesuslikt.

Men när argumenten tryter så.. har full förståelse för det.

Shalom till dig!

Svara -   - 19/2-17 16:19 -


Leif Boman

Svar till Thomas.

Så du tror inte storflygplatser som Madrid, Paris mfl inte har kapacitet

Klart de har kapacitet, sa jag något annat någonstans så hänvisa gärna? Men det jag sa var att det förmodligen stämde bäst med Stockholm och Arlanda just denna tid. De kunde kanske lämpligare än de andra styra om sina andra avgångar och inkommande plan just då. Det är inte bara att åka och landa hur som helst med ett såpass stort flygplan om du skulle tro. Det är inte James Bond det handlar om.

Och!

Vad har jag hotat med mer än att ditt skratt över mina uttal kommer att vändas till sorg?

Varför skulle sanning inte vara Jesuslikt att säga?

Jesu frid...

Svara -   - 19/2-17 17:18 -


Astro

Svar till Emiratus.

Att människan skapades av keramisk lera kan du läsa om här: http://www.islamguiden.com/skapelsen.shtml#.WKjvyPnhDIU

Ja lera.

Om man ser till vart den första RNA molekylen skulle kunnat uppkomma (genom Guds försorg) är just i lera!. Detta på grund av de katalytiska egenskaper som finns i lera. I vulkaniska varma källor finns energi och nödvändiga kemikalier serverade.. Gud använder naturliga verktyg i sitt skapande. Inte magi!

Men det tidsmässiga avståndet mellan RNA molekylen i leran och en människa är flera miljarder år. Men ändå :) Bibeln (och koranen) har rätt här rent symboliskt!!!

Svara -   - 19/2-17 20:06 -


Astro

Här! Snabbast till Sydpolen på skidor!

http://www.svt.se/nyheter/utrikes/svenska-snabbast-till-sydpolen-pa-skidor

Finns en forskningsstation som heter" Amundsen-Scott-basen" där som bjuder på fika och bullar inför återresan (om man inte är lat och tar helikoptern tillbaks)

Fråga henne om hon såg kristallväggen till "ostkupan" :)

Svara -   - 19/2-17 20:12 -


PT

Oj!! nu är visst Indien med och försöker lura oss att jorden inte är platt..... ;)

www.apg29.nu/a/1y6

Svara -   - 21/2-17 07:48 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Salomonssons Maskinhall Gamla Hjälmseryd 2017 - Del 2

Lindbergarna bjuder till fest i Salomonssons maskinhall i G:A Hjälmseryd. Del 2: Torsdag kväll den 22 juni (andra avdelningen efter paus).

1

Läs allt!


Google får böta 24 miljarder kronor

EU-kommissionen har dömt Google till att böta 24 miljarder kronor för för marknadsmissbruk.

0

Läs allt!


Katolska kyrkan förnekar att helvetet är en plats

De som förnekar helvetet, har de fått denna falska lära från Katolska kyrkan? Den Katolska kyrkan lär att Himlen och helvetet inte är några verkliga platser utan ett "tillstånd". 

9

Läs allt!


Påven är inte frälst

Här skäller påven ut en en folkmassa i Mexiko.

Påven Franciskus är absolut inte frälst. Han har aldrig varit frälst eftersom han har inte tagit emot Jesus och han är inte en kristen.

5

Läs allt!


Sommarläsning: Den längsta natten

Att förtrösta på Gud när det otänkbara inträffar

En sann berättelse om ofattbara förluster och om att vinna allt.

0

Läs allt!


Salomonssons Maskinhall Gamla Hjälmseryd 2017 - Del 1

Lindbergarna bjuder till fest i Salomonssons maskinhall i G:A Hjälmseryd. Del 1: Torsdag kväll den 22 juni 19.00 (första avdelningen innan paus).

0

Läs allt!


Bönesvar - Johan Gustafsson frisläppt från muslimska terrorrörelsen al-Qaida

Bild: Dagen. 

Kidnappade Johan Gustafsson, 42, från Värnamo, som kidnappades av den muslimska terrorrörelsen al-Qaida i Mali 2011 har släppts fri och har precis landat i Sverige. Föräldrarna som är med i pingstkyrkan har fått bönesvar!

14

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“Salig är den man som är ståndaktig i frestelsen; ty när han har bestått sitt prov, skall han få livets krona, vilken Gud har lovat åt dem som älska honom.” (James 1:12)

I dag är det 28/06-2017 kl. 02:18 v. 26 och Jesus söker Leo !

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Ramadan 2017

Så här många muslimska attentat och mord har det skett hittills under Ramadan 2017.

Ramadanterror i Iran

Ramadan 2017 dag 11: 627 döda!

Terrordåd i London under muslimska Ramadan

Djävulens ramadan

1850 människor dödades under ramadan 2016

http://thereligionofpeace.com/


Den Stora Skörden

Läsarmejl av nils 

Två kvinnors uppenbarelser om vad Herren kommer att göra: Den Stora Skörden!

25

Läs allt!


Senaste kommentarer


Försvarsministern oroad över Rysslands provokationer

Av Holger Nilsson 

Försvarsminister Peter Hultqvist ser en ökad hotbild (Bild: Skärmdumpning Aftonbladet).

8

Läs allt!


IS-terrorister får skyddad identitet i Sverige

IS-terrorister som återvänder till Sverige efter att ha begått muslimska krigsförbrytelser kan få skyddad identitet...

4

Läs allt!


Aktuellt

Nytt från tidningar, media och bloggar

Bloggar som länkar hit

Sommarläsning: Den längsta natten - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-28 00:30
Salomonssons Maskinhall Gamla Hjälmseryd 2017 - Del 1 - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-27 00:30
Midsommar Gamla Hjälmseryd 2017 - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-26 00:30
Behöver SU hjälp i själavård? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-25 00:30
Behöver SU hjälp i själavård? - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-06-24 00:30

Stöd Apg29 genom att be och ge

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1480721275-swisha.jpg

Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

550 online! | Sidvisningar idag: 14 320 | Igår: 192 970 |

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram 

TA EMOT JESUS!

↑ Upp