1 664 online! | Sidvisningar idag: 249 067 | Igår: 376 396 |

www.apg29.nu

Annons


Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Vi väntar på Jesus

De tror att Antikrist träda fram och de ska vara med Antikrist vedermödan och på det sättet väntar de då på Antikrist.

Vem är Antikrist? Den frågan Kan jag faktiskt inte svara på. Inte heller Är det säkert att jag behöver svara på den. Jag kanske aldrig behöver veta vem Antikrist är. Kanske är så att jag aldrig kommer att få veta vem är Antikrist.

Det är mycket viktigare att veta vem Jesus är och har tagit emot honom och väntar på att han ska komma tillbaka. Många människor om vänta på Antikrist. även bland kristna.

De tror att Antikrist träda fram och de ska vara med Antikrist vedermödan och på det sättet väntar de då på Antikrist.

Jag väntar inte på Antikrist. Jag väntar på Jesus. Han kan när som helst hämta hem sin församling de som tror på honom. När som helst kan det bibliska uppryckandet ske. De kallade till att vänta på Jesus Kristus.

Bibel sätt vi skulle använda oss bort från av gudarna och känna. Jesus som ska komma tillbaka. Under tiden vi väntar på Jesus så tjänar vi honom.

Vi slåss inte till att gå och sitta och vänta på att något ska hända utan vi fullt upptagna här på jorden att vinna människor Jesus att berätta för mig om Jesus Kristus och att de också behöver bli frälsta.

över hela världen idag pågår det en mäktig väckelse. Många människor tar emot Jesus bli frälsta och låter sig döpas. Många människor tar emot den helige ande talar tungor och är brukare i andens nådegåvor.

DC fantastiska saker runt om i hela världen den kristna tron är inte på tillbakagång utan den har en oerhörd framgång det pågår världens största väckelse idag. Det har aldrig någonsin i historien varit en sån stor väckelse som det är idag men det förekommer också förförelse.

Det förekommer också villoläror och människor blir lurade av dessa villolära och förförelse så att de hindras att ta emot Jesus och bli frälsta. Därför är det väldigt viktigt att vi på ett tydligt sätt predika och förkunna Jesus människor måste få höra sanningen om Jesus Kristus. Får de inte tag på Jesus kommer de går förlorade.

Det är oerhört viktigt att vi predika om Jesus i denna sista tiden. Vi lever i den sista tiden och vi väntar på Jesus. Vi väntar alltså inte på Antikrist. Väntar du på Jesus.

Känner du honom? Om du inte gör det så ta emot Jesus och börja tjäna honom. Det är ett fantastiskt liv och Håll fast vid honom ända tills han hämtar hem dig till sig.


Skriv ut

 
Publicerat av fredag 17 februari 2017 09:00 | # | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

Till värn för värdigheten - Dödshjälpens baksida

Antikrist och templet

Har du tagit emot Jesus?

- Gör det nu innan det är försent! Så här tar du emot Jesus:

Jesus, jag vänder mig nu till dig och tar emot dig. Jag bekänner dig Jesus att du är Herren och jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack Jesus att jag nu är frälst och har fått alla mina synder förlåtna. Tack att jag nu har ett evigt liv och är ett Guds barn. Tack Jesus att du är min Herre och Frälsare och att Himlen är nu mitt hemland!"

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!


40 kommentarer

Janne O

2 Thess 2 Kapitlet (SRB 2016) Antikrists framträdande före Kristi åter­komst. Förmaning till ståndaktighet.

2:1 Men vi ber er, bröder, angående vår Herre Jesu Kristi åter­komst* och vårt församlande till honom, *Grek. parousía. 2. att ni inte så fort tappar fatt­ningen och blir skrämda, vare sig genom någon ande eller genom något ord eller genom något brev, såsom det vore sänt från oss, som om Kristi* dag stod för dörren. Jer. 29:8. matt. 24:4. ef. 5:6. Kol. 2:18. 1 Joh. 4:1. *UN: Herrens.

3. Låt ingen bedra er på något sätt. För den dagen kommer inte, om inte avfallet först har skett, och syndens* människa, fördärvets son, har blivit uppenbarad, Matt. 24:23. 1 Tim. 4:1. 1 Joh. 2:18. *UN: laglöshetens.

4. som är en motståndare och upphöjer sig själv över allt som kallas Gud eller som dyrkas, så att han sätter sig i Guds tempel såsom Gud* och utger sig för att vara Gud. Dan. 11:36. *UN utelämnar: såsom Gud.

5. Minns ni inte att jag sa er detta, när jag ännu var hos er?

2Thess 2 (KJV)

2Th 2:1 Now we beseech you, brethren, by the coming of our Lord Jesus Christ, and by our gathering together unto him, 2Th 2:2 That ye be not soon shaken in mind, or be troubled, neither by spirit, nor by word, nor by letter as from us, as that the day of Christ is at hand. 2Th 2:3 Let no man deceive you by any means: for that day shall not come, except there come a falling away first, and that man of sin be revealed, the son of perdition; 2Th 2:4 Who opposeth and exalteth himself above all that is called God, or that is worshipped; so that he as God sitteth in the temple of God, shewing himself that he is God. 2Th 2:5 Remember ye not, that, when I was yet with you, I told you these things?

Läs detta några gånger!

Svara -   - 17/2-17 10:34 -


OK

Svar till Janne O.

Så säger Bibeln, Guds ord.

Svara -   - 17/2-17 10:57 -


BrorK

Absolut, en väckelse, men en falsk väckelse är vad vi ser nu. Se på de debatter som kommer och går med teologer som vill förvandla Skriften till en myt. Adam & Eva debatten är bara den senaste där man förnekar de historiska A&E.

Antkrists välde kommer allt närmare då den heliga Anden drar sig tillbaka, eftersom de kristna vägrar tro på sanningen utan vänder sig till lögnerna.

Många (troende) judar väntar fortfarande på sin Messias och kommer inte att acceptera någon annan än en kung från Davids släkt.

Visst vore det fint med ett snart uppryckande,men det är viktigt att vi inte blir förledda för om Antikrist kommer med kraft och under faller vi lätt för frestelsen att tro att det är vår Jesus som kommer.

Satans vilja är att vara som Gud och han kommer att vilja ha varje människas frivilliga tillbedjan och jag har svårt att tro att han skulle avstå från ett fysiskt tempel.

Svara -   - 17/2-17 11:01 -


Bertil Rosenius

Svar till BrorK.

Visst vore det fint med ett snart uppryckande, men det är viktigt att vi inte blir förledda för om Antikrist kommer med kraft och under faller vi lätt för frestelsen att tro att det är vår Jesus som kommer.

Bra!

Det finns ingen anl att vara övermodig i detta ämne.

Jag lutar åt att det sker ett uppryckande mitt i vedermödan. Då gäller det att inte blunda för förståelsen om vem AK är, när han kommer som en frälsare.

Svara -   - 17/2-17 12:04 -


Bertil Rosenius

Bara för att jag tar på mig säkerhetsbältet innan jag kör iväg med bilen, betyder det väl inte att jag väntar på olyckan.

Men OM olyckan kommer, är det bra att ha.

JAG tänker fortsätta varna för Antikrist - Guds Ord gör det ju också.

Svara -   - 17/2-17 12:19 -


§

Men om du nu inte med säkerhet själv här vet vem Antikrist är,

vet du i så fall med säkerhet vilka som företräder de villoläror som du nämner?

Svara -   - 18/2-17 05:10 -


Leif Svensson

Vi måste varna för Antikrist ! Det kommer smygande på människan,the beast system byggs på hela tiden.Electronic,biometri,chip utvecklas med rasande takt.också övervakningssystem,globalisering. Och genom att det finns så stora problem i världen på så många områden ropas det på många håll om lösningar om gemensamma enhetliga plattformar för religion,miljö,penningsystem,övervakning. Man kommer att säga...se vad religion ställt till med genom tiderna...krig,elände förtryck.allt är ju samma sökande fast på olika sätt som leder till samma mål. Låt oss utveckla gemensamm plattform byggd på universella värden kommer man att säga. Vi översållas med nya electroniska appar,i denna pryldans så sövs vi in i tanken " det går inte att vara utan detta" och tänk....kanske rätt som det är har vi anammat " the beast system" o märket ! Och det går inte att köpa o sälja utan dessa appar o detta systems plattform.

Svara -   - 18/2-17 06:16 -


Michael Häggqvist

Chipmärkning är uteslutet. Hela världens befolkning? Är ni medvetna om att det finns byar som inte ens har mött andra människor? Att Chipmärkning hela, eller de flesta som vill, runt hela jorden, skulle ta tiotals år, kanske mera.

Tatuering däremot finns i alla kulturer och tekniken finns nu, dessutom starkt knutet till vissa religiösa system.

Släpp chipsskräcken, det är tatuering som är märket...

Svara -   - 18/2-17 07:43 -


Janne O

Svar till Michael Häggqvist .

Det står ju: Så att ingen kan köpa eller sälja, förutom han som har märket, eller vilddjurets namn, eller hans nummer (666). Upp 13:17

And that no man might buy or sell, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name. Rev 13:17

Är det inte fantastiskt att Gud förklarar i detalj saker som vi på en gång splittrar och säger inte hör ihop? Det ekonomiska system (cashless grid) som finns nu kommer att leda till märket - hur ska man annars identifiera sig "när folk springer omkring utan papper över hela planeten och pengar kostar så mycket att hantera?" Var så säker!

(Denna diskussion gäller inte Pre tribbare, för de är inte här när detta blir aktuellt!)

Svara -   - 18/2-17 09:51 -


ak

Svar till Bertil Rosenius .

JAg kan inte förstå Jesus ord på annat sätt än att han kommer efter vedermödan och efter att förödelsens styggelse står på helig plats. Det skriver ju också Daniel. Guds Frid

Svara -   - 18/2-17 10:14 -


Michael Häggqvist

Svar till Janne O.

Ja precis, märke, det kan utföras överallt alla kulturer, vi behöver inte göra Guds ord mer komplicerat med tal om chip osv. Märke betyder märke.

Svara -   - 18/2-17 10:16 -


AnnMarie

Kul med alla våra spekulationer! Å tänk att ett betalas kan få oss att gå evigt förlorade.😂

Svara -   - 18/2-17 10:36 -


AnnMarie

Betalsystem skulle det ststå

Svara -   - 18/2-17 10:37 -


Janne O

Svar till AnnMarie .

Antingen

1 Slav till Mammon. Slav till synden. Märkt. (Get). Kärleken till pengar är roten till allt ont.

2 Guds tjänare tvättade i Lammets blod. Hans rättfärdighet. Märkt. (Får).

Hans sår betalade vår lösensumma (Jes 53).

Svara -   - 18/2-17 10:58 -


Bertil Rosenius

Svar till ak.

Absolut! Det uppfattar jag personligen som underförstått/självklart.

Svara -   - 18/2-17 12:20 -


BrorK

Svar till AnnMarie .

Hej AnnMarie! Du skriver:

Å tänk att ett betalas kan få oss att gå evigt förlorade.
Nej, det är inte betalningssystem som sådant, utan det är vår tillbedjan till Antikrist som gör att vi går förlorade. Märket är symbolen för vår tillbedjan. Vi måste be att få det. Vi kommer aldrig att tvingas ta det.

Svara -   - 18/2-17 17:09 -


Leif Boman

Svar till BrorK.

Vi kommer aldrig att tvingas ta det.

Nu säger du fel, så tycker jag inte riktigt att det står BrorK! Så här står det;

Och det fick makt att ge livsande åt vilddjurets bild, så att bilden till och med kunde tala och låta döda alla dem som inte tillbad vilddjurets bild. Och det tvingar alla, små och stora, rika och fattiga, fria och slavar, att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan, Joh Upp 13:15‭-‬16

Vi bör inte ändra på det så grovt även om jag delvis förstår din tanke!

Jesu frid...

Svara -   - 18/2-17 17:32 -


Leif Boman

Svar till BrorK.

Jag sa ju så här alldeles nyss;

Vi bör inte ändra på det så grovt även om jag delvis förstår din tanke!

Jag måste omedelbart be om förlåtelse, jag förhastade mig igen😥!

Jag visste bara att det stod skrivet "tvinga" och så svarade jag lite för hastigt som sagt. Jag blev givetvis "tvingad" av Kristi kärlek som Paulus uttrycker det att granska det hela och förstod ganska snart att FolkBibelns översättning i detta fall misstagit sig ganska grovt, inte du!

Så förlåt mig helst Bror!

Inte heller antikrist kommer att tvinga, även om han också bär omkring på en dolt inomliggande våldtäktsmans egenskaper. Men man får faktiskt välja om man vill tillbe honom eller ej, så är det, du har rätt!

Jesu frid...

Svara -   - 18/2-17 17:47 -


BrorK

Svar till Leif Boman .

Broder! Det är inget att be om förlåtelse för.

Det är alla dessa lömska översättningar som förvirrar oss!

Frid och kärlek i Jesu namn.

Svara -   - 18/2-17 17:54 -


Leif Boman

Svar till BrorK.

Skönt att höra broder😁😘

Svara -   - 18/2-17 18:11 -


Bertil Rosenius

Leif Boman och BrorK - Hej på er!

Nja, vi lär nog inte behöva "be" om detta märke, som mycket riktigt blir:

... symbolen för vår tillbedjan.

Odjur nr 2 "ser till" att alla får det. Och vidare kan vi inte "köpa och sälja utan märket".

Översättningarna må vara lite olika, men hur som, så märket är en "licens" för att kunna handla, dvs få tag i mat. Där med blir det väl mer ett tvång än ngt frivilligt.

Men självklart MÅSTE VI vägra, om så med vårt liv som "insats".

Vi behöver alltså redan nu förstå vad det är frågan om och mentalt förbereda oss. Lura inte människor att tro att det är ngt enkelt frivilligt att ta vs avstå från märket. Båda valen är dyra, men ett är dyrare... så dyrt att det aldrig går att köpa sig fri ifrån!

Svara -   - 18/2-17 18:24 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

I mina ögon verkar det som om det allra först blir krav om att tillbe detta vilddjurs bild, alltså!

Kanske det blir ungefär så här!

Antikrist kommer på något sätt när han träder fram se till att en bild av honom själv, kanske en datoriserad rörlig bild skall bli utspridd och tillgänglig över hela världen, och denna skall personligen "gillas" först för att sedan överhuvudtaget kunna få märket att bedriva handel med. Kanske det blir något liknande skattskrivningsscenariot i Bibeln ;

Vid den här tiden hade kejsaren Augustus gett order om att hela världen skulle skattskrivas. Det var den första skattskrivningen, och den gjordes när Quirinius var landshövding i Syrien. Var och en fick då resa till sin hemstad för att registrera sig. Lukas 2:1‭-‬3

Vi får väl se?

Jesu frid..

Svara -   - 18/2-17 19:22 -


Janne O

Svar till Leif Boman .

Upp 13:16

"Tvinga" står det i Folkbibeln. Men i Grekiskan är det det vanliga verbet för "göra."

Han får/gör så att alla, rik och fattig, stora och små ...få ta emot märket. (Grek poieo - göra; Eng make/do)

En föregångare till märket måste ju Davidsstjärnan för judar under Nazisttiden vara. Passar som handen i handsken rent profetiskt.

Rev 13:16 And he causeth all, both small and great, rich and poor, free and bond, to receive a mark in their right hand, or in their foreheads: Rev 13:17 And that no man might buy or sell, save he that had the mark, or the name of the beast, or the number of his name.

Vem gäller texten?

Förstår inte varför detta skulle vara i Bibeln om det bara gäller några judar i Israel (en rest) 2000+ år efter Kristus, eller nu när "stora vedermödan" som det kallas, börjar.

De som inte är troende (ljumma kristna) förstår inte denna text (de dyrkar redan Antikrist) och tar inte varning. Och vi som inte kallar oss ljumma ska inte vara med när det händer, som redan är bekant (Pre tribb troende är inte här på jorden som sagts redan). Lite otroligt att Gud skulle ge profetior om saker som inte gäller troende.

Svara -   - 18/2-17 22:07 -


Leif Boman

Svar till Janne O.

Jag är ingen "pretribbare" om du nu tror det av någon anledning! Däremot har jag inte låst mig för att det skulle vara en helt "tokig" idé. Jag har sagt det någon gång för länge sedan att jag nog mest i så fall kan tänka mig midtribbare om man nu måste klassa sig som en "tribbare" överhuvudtaget?

Är de sjuåriga "tribulationslärorna" egentligen ens något helt säkert Bibliskt eller, skulle det kunna finnas någon helt annan tolkning utanför detta scenario som är det rätta? Här bekänner jag att jag byggt min tro på mest andras utläggningar av vissa Bibelord och rör ihop det något, ett sjuårigt fredsavtal, en sjuårig vedermöda o.s.v, men tycker ändå att det verkar något sånär rimligt angående båda dessa eftersom Daniel antyder om årsveckan och vi har detaljer om 42 månader, eller 1260 dagar i uppenbarelseboken o.s.v. Då kan man ju plussa ihop 3,5 + 3,5 år och komma fram till en sjuårig vedermöda och fredsavtal, eller som jag just nu tror en 3,5 årig vedermöda och uppryckande + en 3,5 års sista Guds vredesdom.

Men, som sagt, intresset har varit lite lågt att studera detta exakt eftersom jag anser det viktigaste av allt är att alltid vara redo till hur det än blir. Alltid vara redo både till himmelsfärd men också att kunna bli ihjälslagen, torterad eller isärsågad. I första början av min frälsningstid kände jag mig viss om att det mycket troligt kunde bli så att jag blir fysiskt avsågad på något sätt och tyckte att det hade varit helt okej. Nu när åren har gått något så önskar jag mig helst en snabbare halshuggning som värsta scenario, men, att alltid vara redo för hur det än blir är mitt tips till alla!

Jag tror också att även om ett uppryckande sker innan den allra sista och värsta vredesskålarnas tid och den troende skaran försvinner till den första uppståndelsen så kommer en stor frälsningsvåg över jorden och väcker många till tro. Så, den troende hednaskaran finns ändå kvar här, inte bara den judiska skaran.

Jesu frid...

Svara -   - 18/2-17 23:20 -


troende

Vem är det Antikrist? nästan är alla nyfikna om honom.

jag tror inte att anti kommer att se ut som en människa, såg Jesus ut som en människa när han vandrade på jorden? JA.

Antikrist kommer att vara motsätten till Jesus och han kommer att ha en speciell utseende än vi människor för alla ska kunna känna igen honom när han träder fram.

Svara -   - 19/2-17 00:06 -


Andreas H

Jag hoppas verkligen och de vore ett önsketänkande att vi troende kristna slapp undan vedermödan. Men jag tror Jesus liv på jorden illustrerar hur mänsklighetens (kristna) sista liv kommer bli. Vi kommer bli dödade, förföljda, hatade och bli plågade likt Jesus sista timmar var. De står i Bibeln uppbarelseboken 13:10 lyssna noga och förstå. På grund av detta motstånd mot odjuret kommer vissa att föras bort i fångenskap och andra dödas av svärdet. Men här gäller det för dem som tillhör Gud att hålla fast vid tron på honom. Sen kan vi läsa vidare i kap 13 vers 16 de kräver att man tillber odjuret och tvingar alla att ta emot odjurets märke 666. Ingen kommer kunna köpa eller sälja rik som fattig, stor och liten.

De är av denna anledning jag inte tror likt Jesu sista tid på jorden att jag tror om jag skall vara ärlig att vi kommer få de lika tufft som judarna hade under andra världskriget. De står ju att vissa kommer bli dödade, vissa kommer fängslas och Bibeln är klar och tydlig att människligheten kommer aldrig få lida så mycket som de sista sju åren vedermödan. Varför skulle Gud varna oss för anikrist och odjuretsmärke om vi ändå skall försvinna och inte behöva ta del av detta. Likaså varnar han ju för de aktiva valet att inte ta emot detta märke som är kopplat till tillbedjan och något ekonomiskt handelsmärke. Personligen tror jag att frimurarna och den nya världsordningen kommer instifta denna antkristliga religion(new age) och den politiska och ekonomiska plattformen new world order en ledare antikrist och ett kontantlöst samhälle med ett Rfid chip/tatuering 666. De är flera kristna som börjar ana att bibelns profetia håller på och fullbordas framför våra ögon. De finns en kristen film som heter the sixth mark unleashed så tror jag sista tiden kommer vara för oss kristna.

Svara -   - 19/2-17 04:03 -


Andreas H

Länk till den kristna filmen sixth mark Unleashed Så tror jag vedermödan kommer bli för oss kristna. RFID chippet/märket kommer vara likt märket sixth i filmen.

https://m.youtube.com/watch?v=U7dfDyNNjtc

Svara -   - 19/2-17 04:13 -


Janne O

1 Thess 5:8-11

Men vi som tillhör dagen ska vara nyktra, iklädda trons och kärlekens bröstpansar, med fräls­ningens hopp som hjälm. Jes. 59:17. Rom. 13:12. 1 Kor. 16:13. ef. 6:14.

9. För Gud har inte bestämt oss till vrede, utan till att vinna frälsning genom vår Herre Jesus Kristus, Rom. 5:9. 1 Petr. 2:8. Jud. 4.

10. som har dött för oss för att vi, vare sig vi vakar eller sover, ska leva tillsammans med honom.

11. Därför, trösta varandra och uppbygg varandra, såsom ni också gör.

Kommentar

Gud har inte bestämt oss för vrede (1 Thess 5:9) är en vers som används av Pre trib för att säga att kristna inte ska lida förföljelse i de sista dagarna. Förfärliga dagar som de kommer att bli. Men Gud är med oss vare sig i liv eller död, när vi är kvar hos honom. Paulus uppmanar Thessalonikerna att vara ståndaktiga och låta trösta sig. Gud känner sina får.

Herrens dag kommer som en tjuv

1 Thess 5:2. För ni vet själva mycket väl att Herrens dag kommer som en tjuv om natten.

Kommentar

Pre tribbare (vissa) tolkar orden "komma som en tjuv" som "Jesus kommer över de troende som en tjuv (osynligt och tar bort och rycker upp dem om natten)." Men Paulus säger: HERRENS DAG (dvs domens dag och Guds vrede) kommer snabbt som en tjuv, men Thessalonikerna behöver inte bli överraskade.

Fred och säkerhet

1 Thess 5:3. Därför* när de säger: fred och säkerhet, då kommer undergången plötsligt över dem liksom föds­losmärtan över en kvinna som ska föda, och de ska inte kunna fly undan. Luk. 21:35. *UN utelämnar: Därför. 4. Men ni, bröder, är inte i mörker, så att den dagen kan överraska er såsom en tjuv.

Kommentar

"Fred och säkerhet" är Romarnas slagord Pax Romana. Det är fred i Israel och fred i världen som menas här - helt säkert. Samma ord "fred och säkerhet" (Peace and Security) används av FN vid fredsprocessen i Palestinafrågan idag.

Ingen kommer undan Guds dom över "de världsliga fredsstiftarna" när den kommer. Så har det varit varje gång man lanserat ett nytt fredsinitiativ. Pang! Så rasar huset på diplomaten osv.

(Detta blir den sista kommentaren)

Svara -   - 19/2-17 09:37 -


AnnMarie

Janne O

Ja många pre-tribare förväxlar vedermödan med vredesdomen vilket inte är samma sak

Svara -   - 19/2-17 10:08 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie .

En ganska intressant detalj när man läser i Johannes Uppenbarelsebok är angående de sju första sigillen som bryts. När sker allt detta? En sak blir ju i alla fall mycket tydlig och det är att efter det att det sjätte sigillen har brutits så blir 144 000 av Israels 12 stammar beseglade med sigill och, strax efter denna händelse så befinner sig helt plötsligt en stor vit skara i himmelen!

Därefter såg jag, och se: en stor skara som ingen kunde räkna, av alla folkslag och stammar och länder och språk. De stod inför tronen och inför Lammet, klädda i vita kläder och med palmblad i händerna. Och de ropade med hög röst: "Frälsningen tillhör vår Gud, honom som sitter på tronen, och Lammet." Joh Upp 7:9‭-‬10

Och, det mycket intressanta och spännande med denna händelse är att det alltså är något som verkar ske före det sjunde sigillets brytande, och även då före de sju sista basunerna.

Nu säger säkert någon att de sju sigillerna måste inte tolkas i kronologisk ordning, men då tycker jag att det mesta blir konstigt?

Nej, jag tror nog att detta vittnar om Guds ordning angående förstlingen, om Kristi Brud, de första kristna som fått sina nya förvandlade kroppar, de som fått uppleva den första uppståndelsen, den uppryckta skaran som Jesus hämtar hem. Sedan bryts det sjunde sigillets och fortsättning följer för de kvarvarande på denna jord. Frågan är bara, hur nära är vi att samlas i himmelen kära systrar och bröder?

När Gud säger dessa ord ;

Ty deras vredes stora dag har kommit, och vem kan då bestå?" Johannes Uppenbarelse 6:17

När alltså vredens stora dag på denna jord skall inledas så strax efter detta kommer händelsen med den vitklädda skaran i himmelen. Sedan börjar änglarna blåsa i de sista sju domsbasunerna över denna jord.

Guds Ord är spännande och fantastiskt mina vänner.

Ty när en befallning ljuder, en ärkeängels röst och en Guds basun, då skall Herren själv stiga ner från himlen. Och först skall de som dött i Kristus Jesus uppstå. Därefter skall vi som lever och är kvar ryckas upp bland moln tillsammans med dem för att möta Herren i rymden. Och så skall vi alltid vara hos Herren. Trösta därför varandra med dessa ord. Första Tessalonikerbrevet 4:16‭-‬18

Denna basun behöver inte vara någon av de sista basunerna, Halleluja vad Jesus är god!

Jesu frid...

Svara -   - 19/2-17 11:14 -


Daniel

Hej, , det står klart och tydligt i bibeln ,, att det är vid den sjunde och sista basunens ljud. det säger Jesus på Oljeberget,,

"Se jag säger er en hemlighet: Vi skall inte alla insomna, men vi skall alla förvandlas, i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Ty basunen skall ljuda och de döda skall uppstå odödliga, och vi skall förvandlas" (1 Kor 15:51-52)

"Med starkt basunljud skall han [Kristus] sända ut sina änglar, och de skall samla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himlens ena ända till den andra" (Matt 24:31)

Svara -   - 19/2-17 11:55 -


Bertil Rosenius

Svar till Daniel.

Citat:

Hej, , det står klart och tydligt i bibeln , , att det är vid den sjunde och sista basunens ljud. det säger Jesus på Oljeberget, ,

Jag tror många med dig tolkar detta fel. Man vill hitta underlag för att de troende skall vara kvar genom hela vedermödan. "Basunen" är ett bra försök, men jag tror det finns en annan förståelse för den basun som Jesus och Paulus talar om.

Det är för långt att förklara här, så gå in på.

http://ikristus.se/jubelbasunen/

Dessutom har del 3 i serien "Vem är Antikrist?" lagts ut här:

http://ikristus.se/vem-ar-antikrist-3/

Svara -   - 19/2-17 12:57 -


Leif Boman

Svar till Daniel.

Hej, , det står klart och tydligt i bibeln , , att det är vid den sjunde och sista basunens ljud. det säger Jesus på Oljeberget, ,

Sjunde stod det kanske inte direkt, men jag håller helt med om att det står den sista basunen.

Då återstår frågan om vilka den stora vitklädda skaran är, som är renade genom Lammets blod, de som befinner sig vid Guds tron före det att det sjunde sigillet har brutits och de sju basunerna skall börja blåsas i?

Jesu frid..

Svara -   - 19/2-17 13:25 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Visst Bertil, tack för den!

I Anden har jag hela tiden tyckt att det är något som inte stämmer med den sista basunen, som det dock ändå står skrivet om. Din förklaring verkar kännas klart mycket närmare sanningen än posttribbarnas! Givetvis berättar ju Bibeln om både glädjebasuner och domsbasuner, och det gäller att sära på dem, inte blanda ihop dem.

Jesu frid...

Svara -   - 19/2-17 14:06 -


Daniel

Hej på er.. Ja då har jag nog blandat ihop basunerna,, men jag skulle vara tacksam om Christer kunde hjälpa oss och bringa klarhet i detta,, :-)

Svara -   - 19/2-17 15:01 -


Bertil Rosenius

Svar till Leif Boman .

Förlåt att jag blandar mig i ditt svar till Daniel.

Men personligen tänker jag att "sista basunen" står för att det är sista gången jubelårsbasunen ljuder - i vart fall före tusenårsriket, (vet ej om det förekommer ngt jubelår under den tiden...) Alla troende befrias då från jorden och döden. Och ett gigantiskt "jubelår" inleds i himmelen, en total motpol till vad som händer parallellt här på jorden.

Men jag har hört en annan förklaring. Den gör gällande att jubelårsbasunen ljöd först i Jerusalem.Därefter fördes signalen vidare av Jerusalems grannstäders basuner och grannstäderna till dessa osv, tills signalen ljöd i hela Israel. När den sista (yttersta) basunen ljöd, var jubelåret inlett för hela landet.

Kanske är båda förståelserna riktiga. Guds Ord är många gånger flerbottnat i sin bildmässighet.

Svara -   - 19/2-17 15:44 -


Leif Boman

Svar till Bertil Rosenius.

Kanske är båda förståelserna riktiga. Guds Ord är många gånger flerbottnat i sin bildmässighet.

Du är i vilket fall närmare sanningen än många andra angående just denna bit. Det är min upplevelse!

Jesu...

Svara -   - 19/2-17 16:08 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

Vilka den stora vitklädda skaran är

Jag förstår att denna fråga vållar huvudbry. Skaran kommer ju ur alla folkslag och stammar och folk och tungomål, så det är säkert alla frälsta människor som kommit in i Himmelriket.

Problemet är att denna information kommer innan den sjunde ängeln stötte i sin basun.

Jag har en känsla av, att kronologin i Upp. är omkastad, av den enkla anledning, att vi inte skall veta i vilken ordning saker och ting har inträffat.

I vilket fall, så börjar nu domens dag enligt Skriften, då de döda skall få sin dom och då Gud skall fördärva dem som fördärva jorden.

Antag att domens dag började för tusen år sedan. Då kan vi vänta oss, att i våra dagar den stundande striden är nära. Upp.20:7-10

Såsom nu ogräset (jihadister) samlas tillhopa och brännes upp i eld, så skall det ock ske vid tidens ände. Matt.13:40

Svara -   - 23/2-17 10:49 -


Leif Boman

Svar till Peter Hall.

Jag har en känsla av, att kronologin i Upp. är omkastad, av den enkla anledning, att vi inte skall veta i vilken ordning saker och ting har inträffat

På vissa sätt i uppenbarelseboken kan det mycket möjligt vara så, men absolut inte här när Gud säger det första sigillet, då menar Han inte det andra, tredje eller sjunde utan helt bokstavligt och klart något som sker före nästa sigill! Det är tydligt och klart en bestämd ordning på olika mindre domar som först skall ske för att till slut också den största och slutliga Guds vreden över ogudaktigheten före de tusen åren av frid skall kunna träda fram.

Vänder man på något sådant här så behöver egentligen i så fall ingenting i Bibeln ha någon ordning alls. Då kan det t.o.m vara så att de första lärjungarna egentligen är de sista. Det står ju så faktiskt så i Bibeln;

Så skall de sista bli de första och de första bli de sista." Matt 20:16

Det kan i sin tur då betyda att uppenbarelseboken kanske egentligen är den första av Bibelns alla böcker och Moseböcker de sista. Johannes kanske fanns före Mose och tvärtom, det är ju faktiskt ingen som vet då, eller?

Det kanske också är därför några ihärdigt även här i Sverige försöker få oss att följa lagen. De tror att det är nu i våra dagar som den först blev given.

Jesu frid..

Svara -   - 23/2-17 13:33 -


Peter Hall

Svar till Leif Boman .

"Ingen tid skall mer givas", utan i de dagar då den sjunde ängelns röst höres, när det sker att han stöter i sin basun, då är Guds hemliga rådslut fullbordat, i enlighet med det glada budskap, som han har förkunnat för sina tjänare profeterna. Dan.7:13-18

Detta står att läsa i Upp.10

Nåväl, den stora skaran ur alla folkslag och stammar och folk och tungomål uppträder redan i Upp.7

Det tar alltså några år tills den stora skaran är insamlad, sedan kan uppfyllelsen av det glada budskapet inträffa.

Det gäller att ha den helige Andes hjälp, om man skall få det rätt. Man kan ju också antaga och är man lyckligt lottad, så blir det rätt.

Jesu frid

Svara -   - 24/2-17 16:49 -


Din kommentar


Kom ihåg mig?



Evangeliets yttrandefrihet gillas inte av alla som vill anmäla allt och alla

1493109631-insandare1.jpg

Bild: Vetlanda-posten.

Någon har skrivit en insändare till försvar för mig och yttrandefriheten efter att jag har blivit trakasseri-anmäld. För dessa okynnesanmälningar är inget annat än trakasserier och förföljelser.

3

Läs allt!


Herren visade Maurice Sklar hur Nådens Portar snart stängs

Läsarmejl av Nils 

1493059183-portar.jpg

"Tiden har kommit att stänga Nådens Dörrar på Jorden. Nationerna har förkastat Mig och Min Fader länge nog. "

0

Läs allt!


Att vara redo för uppryckandet

Läsarmejl av Svenne

När Jesus stiger ned bland molnen och hämtar dem som hör Honom till är det absolut nödvändigt att vara redo. Att vara redo betyder inte bara att man har kännedom om att uppryckandet skall ske, utan att man älskar Jesus och hans tillkommelse och lever nära Honom. Att man är vakande och väntande.

1

Läs allt!


Dödlig influensavirus kan orsaka den värsta globala pandemin i historien

Av Mikael Walfridsson

Uppenbarelseboken visar oss att i den yttersta tiden kommer det finnas sjukdomar som människan inte kommer att rå på. Det kommer att vara en del av de straffdomar som Herren sänder genom sigill, basuner och vredesskålar över den här jorden.

5

Läs allt!


Krångel på Apg29

1493057924-sajt.jpg

Under senaste dygnet har Apg29 krånglat jättemycket. Sidan har har varit nere flera gånger. Jag ser över sidan just nu och hoppas att problemet ska lösas.

1

Läs allt!


Att tjäna och vänta på Jesus

1493006285-fiske.jpg

Att Jesus snart kommer tillbaka är en biblisk sanning som vi absolut inte får glömma bort. Och inte heller kan vi glömma bort den. För är vi frälsta och tjänar Jesus Kristus så är denna sanning starkt förankrat i våra hjärtan.

2

Läs allt!


Oförklarliga händelser den 11 september 2001

Det hände en hel del konstigheter vid terrorattentaten 11 september 2001 och efteråt. Här tar jag upp en del. Varför hände dessa saker?

22

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“Salig är den man som är ståndaktig i frestelsen; ty när han har bestått sitt prov, skall han få livets krona, vilken Gud har lovat åt dem som älska honom.” (James 1:12)

I dag är det Tuesday 25 April 2017 kl. 12:35 v. 17 och Jesus söker Markus !

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Skökans avkomma

Läsarmejl av Svenne 

I Ps. 137 finns ett par verser, som handlar om den stora skökan, som omtalas i Upp. 17. Det är verserna 8 och 9, som lyder så här i 1917 års översättning:

24

Läs allt!


Senaste kommentarer


Stugan som blev ett bevis

Läsarmejl av Leif Boman

1492956716-rod-stuga.jpg

Ja, vad skulle kunna räcka som bevis för att Gud existerar? Människors vittnesbörd brukar ju ofta inte räcka för flertalet! Skulle det kanske kunna räcka med att Jesus visade Sig?

29

Läs allt!


Lurad! Kvinna, vad är det du har gjort? - Maria Hallmans nya bok

1492943161-bok.jpg

Maria Hallmans nya bok: "Lurad! Kvinna, vad är det du har gjort?

24

Läs allt!


Aktuellt

Nytt från tidningar, media och bloggar

Bloggar som länkar hit

Dödlig influensavirus kan orsaka den värsta globala pandemin i historien - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-04-25 00:30
Att tjäna och vänta på Jesus - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-04-24 06:30
Christer Åberg 53 år - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-04-23 01:00
Christer Åberg 53 år - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-04-23 01:00
Ryssland förbjuder Jehovas vittnen - Apg29.nu nyhetsbrev: 17-04-22 01:00

Stöd Apg29 genom att be och ge

http://www.apg29.nu/bild2.php?w=480&h=75&src=img/1480721275-swisha.jpg

Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

1 671 online! | Sidvisningar idag: 249 081 | Igår: 376 396 |

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram 

TA EMOT JESUS!

↑ Upp