1 267 online! | Sidvisningar idag: 235 475 | Igår: 257 968 |

www.apg29.nu

Annons

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Гордість це гріх


Ми всі читали і чули про Содом і Гоморру руйнування. Чому їх вердикт так важко? Біблія відповідає!

Єзекіїль 16:49 - Ось, це твоя сестра гріхів Содому: Pride , велика кількість їжі і безтурботним безпеки відрізняла її та її дочка. І вона не допомагає стражденним і нужденним.    

гріх Содому був PRIDE! У Стокгольмі, він тільки що був фестиваль Pride. Що означає слово «гордість»? Це означає, що «гордість». Що Біблія говорить про гордість? 

Притчі 16:18 - Гордість йде до руйнування, і зверхності перед падінням.

Ісая 2:17 - людина гордість повинна бути збита з ногами і чоловіки гордості принижені . Один Господь буде високим той день,

Ісая 13:19 - З Babylon царств, халдеї красива гордість , там буде , як Бог Содом і Гоморру.

Якщо у вас немає гордості за Христом є гріхом. Гордість і гординя завжди передує падіння і руйнування. Це була гордість і зарозумілість, що зробив Бог судив Содом і Гоморру так важко.

Псалом 34: 3 - Моя душа буде пишатися Господом, смиренний чутиме і радіти.

Змирися перед Господом Ісусом Христом! Отримуючи його - ви будете врятовані і збережені, і всі ваші гріхи прощені!


Skriv ut Bädda in Mejla

 
Publicerat av torsdag 1 januari 1970 01:00 | | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


118 kommentarer

bengt

ja dom är ju stolta över sin läggning

något dom kanske inte ens kunnat

påverka själva alla gånger

Svara -   - 7/8-17 11:32 -


Sanna

Såå viktigt ämne att ta upp! Stolthet och högmod.

Svara -   - 7/8-17 11:43 -


bengt

ja det är verkligen allvarligt

Svara -   - 7/8-17 11:55 -


Karl Håkan Sandell

Ja då har vi kommit dit att också Christer har tystats. Den synd som alla har vetat var orsaken till att Gud sände Eld och Svavel över Sodom och Gomorra den kan man inte längre skriva om.

I stället försöker man nu få till att det var annat. Modell här att det var högmod. Och när vi var i kyrkan i går så predikade man över samma bibelställe och där var det att man inte tog emot främlingen som var orsaken.

Det är beklagligt att när en grupp människor, de som de senaste dagarna har tågat runt på våra gator, försöker vrida hela samhället till något som vi andra inte vill ha. Då tiger Kyrkan. Då försöker de kristna ställa in sig och låta som alla andra och lägga sig för dessa krafter.

Finns det något hopp för Sverige eller är det totalt kört.

Låt oss alla gå in i vår kammare och ropa till Jesus om räddning för vårt land, för vi går under.

Jesus rädda oss!!

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 7/8-17 12:08 -


Sanna

Svar till Karl Håkan Sandell.

Ja de flesta kyrkor är rädda helt enkelt.

Tack snälla att det finns bloggar där vi kan tala med all frihet och inte tiga som de andra.

Svara -   - 7/8-17 12:17 -


bengt

ja sanningen måste komma fram

så människor kan befriad och räddas

Svara -   - 7/8-17 12:29 -


Tomas N

Högmod visar sig på flera sätt. Den här manifestationen och rörelsen skriker ut köttets försök till auktoritet över förstånd och varje upproriskt tanke emot Guds ordning. Den skriker ut uppror mot familj och män och kvinnor som lever i harmoni med Guds ordning.

Högmodet säger här att människan (och särskilt den människan som är rejält övertagen av demoner av förvirring ,lust och perversion) vet bättre än Gud .

Högmodet manifesterar ut sitt förakt emot kommande generation och proklamerar att här och nu är allt som betyder något.

Visst skall vi lyssna till Bibeln ord om Sodom att de brydde sig inte om de fattiga,men det är inte det som ligger i fokus. Vi kan inte köpa oss fria genom välgörenhet

Högmod sägs vara roten till all synd. En allvarlig tanke är det i alla fall. Och de flesta i den här rörelsen har en obalans i att vara sedda och bekräftade,vilket leder till just pride där de får utlopp för det. Köttet tillfredsställer ju aldrig själen helt och utan att vara pånyttfödd så finns ingen verklig frid och försoning med Gud

Svara -   - 7/8-17 13:07 -


bengt

kan vara så att onda andar kan ligga

bakom homosexualiteten

genom att många verkar sitta så fast i

den

kanske inte alltid besatthet men

träldomsandar i alla fall

Svara -   - 7/8-17 13:12 -


Ann-Marie A.

Svar till Karl Håkan Sandell.

Lärde mej som ny kristen för några år sedan att vi i ödmjukhet kan visa kristna syskon om de syndar och behöver omvända sej, när vi först tagit bort bjälken i vårt egna öga.

Såg igår en bild på Gud som kramade om den förlorade sonen, fantastiskt. Är rädd för att sonen kanske fastnat ännu djupare i "skiten" om någon som såg sej lite för mer hade dömt. Vi är alla syndare..

Tror det är den Helige Ande som ska uppenbara synden, och tillsammans med jobbiga omständigheter och kristnas böner drar människor till Gud. Kärleksfulla kristna kan finnas där och hjälpa dem när de vandrar hem..

Tror inte att det innebär att vi ska gå med i Pride, eller att vi ska tycka att det är skojigt och okej att en del, inte alla, vuxna människor beter sej lite konstigt på gator och torg.

Ge gärna kommentarer på det, har som sagt var inte varit en kristen i så många år.

Svara -   - 7/8-17 14:19 -


Leif a

Upproriskhetens ande mötte jag för någon vecka sedan.

En Man som arbetar inom politiken går och badar naken på allmän plats.

Tycker att det som offentlig person krävs högre moral, men människohjärtat är ett ont och fördärvat ting.

Jag säger till honom att inte göra detta, och att det är opassande.

Har mig veterligen inte vad jag kommer i håg fått en sådan utskällning.

Det är idag ett stort uppror mot den Helige Guden, precis som det alltid har förekommit.

Det behöver bli en pånyttfödelse, och att leva kvar i den för den gamla naturen måste kosfästas ständigt och att jag, alltid har ett kors mellan mig och världen och vad det representerar, för synden ligger och lurar och få mig på fall hela tiden.

Pride är också uppror, de talar om allas lika värde och att vara toleranta, men de tål inte andra åsikter.

De säger Gud är kärlek, men att GUDär HELIG och dömer synden det sopas under mattan.

MEN SOM SAGT GUDS ORD ÄR DEN FASTA GRUNDEN.

Som sagt vi är i den allra yttersta tiden, det innebär att omvända sig till den ende SANNE GUDEN

Svara -   - 7/8-17 14:21 -


Sanna

Pride är också uppror, de talar om allas lika värde och att vara toleranta, men de tål inte andra åsikter.

Ja precis dem respekterar varken oss eller bibeln om att homosexualitet är en allvarlig synd. Varför är vi acceptera och vara så snälla tillbaka då. Varför ska vi respektera dem istället för att avslöja deras onda verk för Herrens skull och bidra till något gott till hans kungarike.

De säger Gud är kärlek, men att GUDär HELIG och dömer synden det sopas under mattan.

Ja de anpassar Guds kärlek efter deras liv och val och resten göms och glöms.

Svara -   - 7/8-17 14:38 -


bengt

det skulle kunna bli mycket positivt om

jonas gardell tex blev frälst

Svara -   - 7/8-17 14:46 -


Karl Håkan Sandell

Svar till Ann-Marie A..

Det finns förlåtelse för alla synder. Men förlåtelse innehåller också omvändelse. Och det kan man ju knappast se i Pride och vad de gör reklam för.

Och i det här läget när en liten grupp, tystar alla andra och försöker vrida samhället till något som vi andra inte vill ha. Då ska man främst inte vara ödmjuk utan då gäller det att säga ifrån. Tyvärr kan vi inte det idag för vi är tystade. Det är Censur som gäller. Det är inte klokt i vårt samhälle med en Grundlagsskyddad yttrandefrihet.

Så givetvis ska man vara ödmjuk mot enskilda människor. Det är inte lätt att vara människa idag. Men man ska inte vara ödmjuk mot dessa krafter som är gång i vårt Svenska samhälle. Och som också idag är igång i våra kyrkor och samfund.

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 7/8-17 14:52 -


Ann-Marie A.

Svar till bengt.

Ja det hade det!

Svara -   - 7/8-17 14:58 -


Tomas N

Paulus beskriver det bäst i Efesierbrevet. " Vi som var olydnandets barn och som tjänade den här världens furste"

Olydnad är att gå emot den ordning som är nedlagd i människan. Inte att Gud är sträng och millimeternoggrann eller kan liknas vid en övernitisk kontrollant eller myndighet.

Gud är främst kärlek,sedan utifrån den kärleken kan vi följa den rätta och rena vägen.

Olydnad är också att trampa på och håna det fina i skapelsen. Respekt för andra,ära andra människor,hjälpa dem, respekt och insikt över familjens fumktion,föräldraskap,förvaltarskap,livet och sexualitetens viktiga funktion

Olydnaden känner ingen respekt för de här sakerna.Om ingen åtgärd fanns för vanära och övertramp så blir världen laglös.

Utan Guds nåd och Hans rättfärdiga ordning så blir det kaos och orättvisa.Upproret vill skapa en ny ordning,men få om ens någon vet vad den ordningen är för denna världens furste är också lögnens fader och inte ens de som tjänar honom vet vad som gäller eller vad de hoppas på. De är alla lurade och lever i ögonblickets förförelse

Svara -   - 7/8-17 14:58 -


Ann-Marie A.

Svar till Karl Håkan Sandell.

Tycker att Jesus inte vill döma någon, förutom fariseerna, som var skenheliga.

Men han kommer ner i nivå med människor och frågar och talar med dem ansikte mot ansike. Och så vet han ju allt om dem7oss men älskar dem ändå! Eller just därför.. han ser att de/vi är små och ofta lite trasiga innerst inne. Hans hjärta blöder för oss och alla andra. Han vill hela och upprätta.

En gång ska Gud döma alla rättvist.

Svara -   - 7/8-17 15:14 -


Leif Boman

Egentligen är det en riktigt hemsk och fruktansvärd tid vi just nu lever i. En tid då mörkrets makter fullständigt har lurat de allra flesta. På ytan ser det så bra ut i vårt land men det är ganska ungefär som Jesus sa på ett ställe, även om det på den tiden var till fariseer och skriftlärda;

(Matt 23:27‭-‬28) Ve er, skriftlärda och fariseer, era hycklare! Ni liknar vitkalkade gravar. Utanpå ser de fina ut, men inuti är de fulla av de dödas ben och all möjlig orenhet. Så är det också med er. Utanpå ser ni rättfärdiga ut inför människor, men inuti är ni fulla av hyckleri och ondska.

Idag skulle vi i stort sett kunna säga likadant till nästan hela samhället och befolkningen med mycket små undantag.

Många välutbildade och vältaliga finns det, oerhörda pengar satsas på klädmoden, frisyrer, solbrännor m.m. Materiellt badar alltså svenska folket i bortskämdhet, nu finns det som jag tidigare sa undantag men de räknas knappt mer, de gamla, sjuka, utslagna och de något annorlunda!

Vi lever tyvärr i ett mycket vitkalkat land och det verkar inte vara så värst lätt att tvätta bort denna kalk!

Jesu frid....

Svara -   - 7/8-17 15:24 -


bengt

sen blir nog många konfunderade när

gabriel forss som säger sig vara kristen

ändå lever med en man

han ger därigenom bekvämlighets

kristendomen ett ansikte

Svara -   - 7/8-17 15:28 -


J.J.

Svar till Leif a.

Håller med, det är den intoleranta toleransen som råder och som vi som står på Ordet möter idag. Vi behöver syndanöd och omvändelse! Jesus sa: omvänd er och tro evangelium! (Mark 1:15) Och tron kommer av predikan (Rom 10:17) så den ofrälste behöver få höra evangelium. Vi ska predika Guds ord i tid och otid (2 Tim 4:2) och be att det faller i god jord.

Svara -   - 7/8-17 15:29 -


Ann-Marie A.

Svar till Sanna.

Ja vi måste ju få tycka annorlunda än dem som tycker att Pride är roligt. Vi älskar ju alla människor ändå. Många tycker inte att t.ex, Jesusmarschen var rolig, och fick tycka det. Media var ganska tysta om den, trots att de flesta uppträdde "lugnt och städat" - eller kanske just därför..

Men vi kristna ska ju vända andra kinden till. Fast vi ska ju ändå vara ljus och salt i världen.. Vad svårt det är..

Svara -   - 7/8-17 15:31 -


bengt

det är lite som adeln tidigare

man försökte dölja smutsen genom

parfym

Svara -   - 7/8-17 15:31 -


Mikael W

Svar till Ann-Marie A..

En gång ska Gud döma alla rättvist.

Tror du att Gud låter de människor som lever ut sin homosexualitet, och stolt spatserar i Pridefestivalen, kommer att få ärva Gud rike Ann-Marie A.?

Svara -   - 7/8-17 16:48 -


Ann-Marie A.

Svar till Mikael W.

Vad ettrig du är, har du fortfarande tandvärk? Läser du vad jag har skrivit innan så kan du kanske komma fram till vad jag tycker.. Att jag försöker älska alla människor, för det har Gud befallt, men att jag inte älskar precis allt vad jag och de säger och GÖR.

Blir mer och mer övertygad om att vi ska möta människor ansikte mot ansikte och dela med oss av vad vi har sett och hört, av kärlek till dem. Inte sitta hemma och tycka en massa OM dem, det får vi be Gud hjälpa oss att omvända oss ifrån..
Tro det är du som gör så mycket bra för barnen i andra länder!?

Svara -   - 7/8-17 17:17 -


A.T

Helt sjukt att många kristna stödjer pride bara för Israel stödjer pride..nu detta som va i Stockholm med pride festival så va de många kristna med israel flagor som dansa o tjoa och gjorde tummen upp för att stödja pride..omvänd er istället innan det är försent!

Svara -   - 7/8-17 17:24 -


Ann-Marie A.

Svar till bengt.

Gör ett nytt försök att svar dej Bengt, det tidigare blev cencurerat. ;-)

Ville bara säga att jag inte känner Jonas Gardell. Har varken har läst något om eller av honom, på länge. Så jag ska inte säga om han är frälst eller inte, förlåt!!

Gud kanske håller på att jobba med honom med, som han gör med alla oss kristna.. Det vet jag inte något om.

Svara -   - 7/8-17 17:28 -


Ann-Marie A.

Svar till Karl Håkan Sandell.

Håller med dej i mycket som du skriver. Men vi får nog masa oss ut, vi som som kan och orkar, och möta människor ansikte mot ansikte. Inte sitta hemma och tycka för mycket om dem och varandra..

För mej som är lite krasslig mellan varven, och för många andra i olika situationer är det värdefullt att kunna kommentera här ibland. Känns bra när vi kan uppmuntra och stötta varandra. Och mycket annat som är bra.

Svara -   - 7/8-17 17:40 -


Sanna

Svar till A.T.

Ja snart blir man inte ens chockad för vad som än häbder i världen. Allt ont har redan blivit gott och det hyllas högt.

Svara -   - 7/8-17 17:41 -


Tomas N

Svar till bengt.

Jo,det är nog många kristna som tänker så . Grunden är god,men det är nog en mänsklig tanke endast.

Jag skulle tänka mig att det är mycket bättre förutsättningar att någon som är fiende till Gud blir omvänd än Gardell,Gabriel Fors eller någon annan som har gjort om evangeliet inte bara för sin egen skull utan lär ut ett annat evangelium.

Den som är emot Gud är ärlig och kan vid omvändelse komma till Gud på Hans villkor och termer och bli förlåten.

Gardell är en styggelse och det som kan nämnas är att jag och andra med min inställning måste jobba med tänka nådens tankar till honom.

Men alltjämnt får och skall vi gå emot falska evangelier.

Jag tror det är bra att tänka större. Be och hoppas på att Gud använder helt nya tjänare som kallas till storverk för sanning och omvändelse i denna tid av förvirring

Svara -   - 7/8-17 17:43 -


Sanna

Svar till Leif Boman.

Precis så är det att mörkrets makter har lurat de flesta. Vissa är varken emot eller med mörkrets makten. De är neutrala och tror att det går bra att vara det när det tydligt står att antingen står man på Guds eller på satans sida. Det finns inget mittemellan. Då har man lurats till att vara snäll mot det onda och acceptera dem och inte avslöja dem. Tom Jesus har sagt att man ska avslöja de onda makterna och varna andra. Om alla skulle gjort det skulle det inte finnas någon enda själ som ensam vågar göra så och sticka ut ur mängden. Då personen förmodligen skulle betraktas satanist och bli dödad. Därför går de ut förfärligt många i dessa festivaler, som kryllar av demoner, för att få bekräftelse och stöd annars skulle ingen vågat.

Svara -   - 7/8-17 17:53 -


bengt

jo det kan ju vara bättre om någon som

Sturmark kommer till tro kanske

men det är ju ändå trist när tex forss får

vara sinnebilden för en sann kristen

det vore stort om han omvände sig och

trodde på bibeln helhjärtat

Svara -   - 7/8-17 18:22 -


Karl Håkan Sandell

För mig är det här att försöka hitta olika tolkningar på vad man gjorde för fel i Sodom och Gomorra, likadant som Ormen som viskade Eva i örat: Har väl Gud sagt.

Traditionellt har alltid texten om Sodom och Gomorra gällt en speciell synd, det ända till helt nyligen. När man plötsligt i vårt samhälle inte längre får kritisera den synden.

Då börjar kyrkan att tolka in andra synder i texten om Sodom och Gomorra. Och likt ormen vrida på Guds sanning och säga: Har väl Gud sagt.

Det är beklämmande att se hur man böjer sig idag i Kyrkan och blir en del av det budskap som Ormen vill ha ut.

Jesus hjälp oss, vi är i totalt förfall idag!!

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 7/8-17 19:04 -


Britt

Angående Pride, själv tycker jag att det är fruktansvärt att se dessa människor som klär ut sig, hoppar, gapar och tjoar!! Ett stort Högmod!!

Om en man ligger med en annan man som en man ligger med en kvinna begår de en avskyvärd handling. De skall straffas med döden. De bär på Blodskuld. 3 Mose 20:13

Vet ni inte att inga orättfärdiga skall få ärva Guds Rike, Bedra inte er själva. Varken otuktiga eller avgudadyrkare, varken äktenskapsbrytare eller de som utövar HOMOSEXUALITET eller de som låter sig utnyttjas för sådant. Varken tjuvar eller giriga, varken drinkare, förtalare eller utsugare skall ärva Guds Rike.

(Även i Rom 1:26-32)

Det Vår HERRE är emot bör även vi vara emot!!!

Guds frid! Britt

Svara -   - 7/8-17 19:05 -


bengt

sen är det ju märkligt det hela

på pride kan människor gå klädda på

ett sådant sätt som man annars kunde

bli straffad för

det gäller tydligen andra regler där

Svara -   - 7/8-17 19:14 -


Leif Boman

Svar till Britt.

Givetvis är medveten och utövad homosexuelitet vidrig inför Gud. Man bryter tydligt mot det Gud hade ämnat med skapelsen.

Men! För att också ha en rätt balans, så får vi givetvis heller inte glömma alla de andra vidriga sakerna som Paulus också nämner vid sidan av homosexueliteten;

(1 Kor 6:9‭-‬10) Vet ni inte att orättfärdiga inte ska få ärva Guds rike? Bedra inte er själva! Varken sexuellt omoraliska eller avgudadyrkare, varken äktenskapsbrytare eller de som utövar homosexualitet eller som låter sig utnyttjas för sådant, varken tjuvar eller giriga, varken drinkare, förtalare eller utsugare ska ärva Guds rike.

Finns det några kristna sexuellt omoraliska?

Finns det några kristna avgudadyrkare?

Finns det några kristna äktenskapsbrytare?

Finns det några kristna tjuvar?

Finns det några kristna girigbukar?

Finns det några kristna drinkare?

Finns det några kristna förtalare?

Finns det några kristna utsugare?

Ja, detta tas faktiskt också upp jämte det homosexuella, och det får vi inte glömma mitt i allt dömande!

Homosexuelitet är vidrigt, absolut, men det andra är heller inte tillåter om man vill ärva Guds Rike!

Jesu frid....

Svara -   - 7/8-17 19:34 -


Sanna

Svar till Leif Boman.

Men det finns skillnad på synd och synd. Det finns större synder och det finns mindre. Det är viktigare att prata om pride och homosexualitet och andra gömda tabu ämnen, just eftersom de är gömda och ingen vågar tala om det offentligt, mer än andra ordinarie ämnen såsom äktenskapsbrytare mm.

Svara -   - 7/8-17 19:58 -


Sanna

Svar till Britt.

Ja vi bör vara emot det Gud är emot. Men vissa vill ta den enkla vägen och förbli neutrala och inte kämpa emot antikrist systemet.

Svara -   - 7/8-17 20:00 -


Tyst

Och de änglar som inte höll fast vid sin höga ställning utan övergav sin rätta hemvist, dem håller han i förvar i mörker med eviga bojor till den stora dagens dom. Så är det också med Sodom och Gomorra och städerna däromkring, som på samma sätt kastade sig ut i sexuell omoral och följde onaturliga begär. De står som ett varnande exempel och får sitt straff i evig eld. Judas brev 1:6‭-‬7 SFB15

Svara -   - 7/8-17 20:01 -


bengt

det är riktigt det du skriver leif

all synd är synd inför.Gud

lika allvarlig

Svara -   - 7/8-17 20:09 -


Leif a

Gud tog så allvarligt på synden att han offrade sin Son.

Därför ska vi också göra det.

Har ni lyssnat på denna länk, handlar bla. om vad Gud är,att Gud är både Helig och Kärlek.

http://bibelstudium.org/Teman/Gud/Varfor%20liknar%20Gud%20oss.mp3

Svara -   - 7/8-17 20:39 -


Britt

Svar till Leif Boman

Jag håller med dig att det är synder alltihop som inte är tillåtet och som absolut vi skall motverka! Och vi själva som är Kristna får gå till Herren dagligen och bekänna vår synd och BE om förlåtelse. Detta är så viktigt och nödvändigt att göra!!

Men de synder som Pride håller på med sprider sig som en löpeld! De tar t.o.m in detta i skolorna och i småskolan där barn på 5-6 år blir tillfrågade om dom tycker om att leka med dockor eller bilar och då om dom känner sig som en pojke eller flicka? Jag blir faktiskt rädd! (har själv barnbarn) Kan dom inte låta barnen vara ifred, dom blir ju oroliga och tänker: vem är jag?

Pridekulturen lyfter själva fram en extrem sexradikalism där alla tänkbara traditioner, tabun och normer skall malas ner!

Gud välsigne dig!! Britt

Svara -   - 7/8-17 21:20 -


Mikael W

Svar till Leif Boman.

Men! För att också ha en rätt balans, så får vi givetvis heller inte glömma alla de andra vidriga sakerna som Paulus också nämner vid sidan av homosexualiteten;

Men snälla Leif, den där listan kan vi ju inte gå efter, för då blir vi ju alla syndare.....även jag....och då får ju ingen ärva Guds rike. Förresten vad menas med att "ärva Guds rike"? Hur tar man sig ur det här dilemmat egentligen? Finns det ett hopp för alla oss syndare?

Finns det några kristna girigbukar?

Njae, det där ordet "girigbuk" känns som ett gammaldags ord med en negativ klang. Om vi använder ordet "ekonomisk" istället så, vips, får det en lite mer positiv innebörd.

Finns det några Kristna som förvaltar sina pengar ekonomiskt väl? Ja, absolut, det finns nog många :)

Svara -   - 7/8-17 21:28 -


Sanna

Svar till Britt.

Pride vill vänja alla människor till det och smittar av sig även till barnen. Varför ska de behöva uppfostras så. Ja även i förskolor har feminismen tagit över vissa fröknar som de självklart lär vidare till barnen. Jag har själv sett och hört det. Pojkar kläs ut till rosa klänningar. Och föräldrarna på jobbet vet ingenting om vad som pågår under deras barns dagar. Det ligger risigt till för den nya generationen. Hög tid att ta det på högt allvar och åtminstånde publicera artiklar om det och kommentera såsom det gjorts på denna bloggen så att de läser och Vet att många folk protesterar. Här räcker det inte med att säga alla synder är lika farliga och på samma nivå. Det finns skillnad på att ljuga och att mörda någon.

Svara -   - 7/8-17 22:02 -


Britt

Till Sanna

Tack Sanna! Ja tyvärr är det många som hellre vill ta den enkla vägen och inte kämpa alls emot det Antikristliga systemet!

Jag är ensam i tron bland mina nära och vänner, har en liten missionsförsamling jag går till ibland, Men jag vill kämpa och kämpa den goda kampen för att sen vinna segerkransen (som Paulus) men det är inte lätt blir ofta hånad för min tro men konstigt nog vid sådana tillfällen så kommer jag närmare Herren! ):- <3

Gud välsigne dig!!! Britt

Svara -   - 7/8-17 22:03 -


bengt

ja det är förskräckligt hur man.gör.på

dagis

Svara -   - 7/8-17 22:44 -


Britt

Till Sanna!

Jättebra skrivet!! Såg nu att du skrev om detta med barnen i skolorna och detta måste komma fram. Det är så hemskt att flickor får ta på sig pojkkläder och pojkar rosa flickkläder. Stackars barn de blir väl helt förvirrade. Sånt här måste man protestera mot. Man tänker på den nya generationen, hur kommer det att gå för dessa barn??

Det kommer att bli svårt för så fort man säger något om detta så kommer man att vara intolerant. Pridekulturen kommer att sätta stängsel mot de som inte håller med!! De kan tala om tolerans men de själva praktiserar inte den principen!

Något måste göras!

Guds Frid!! Britt

Svara -   - 7/8-17 22:46 -


NT

Svar till Mikael W.

Michael! Låt vara Leif i FRED och följa hans exempel ISTÄLLET. Han är bra!

Och Glöm INTE att det finns en evigt TANDVÄRK I DÖDSRIKET,och det är tusen gånger VÄRRE än DU har just nu.

I så fall OM du har den på RIKTIGT☺

Svara -   - 7/8-17 23:00 -


Tomas N

Svar till Leif Boman.

Det är bra påminnelse Leif. Även om man kan läsa av hur hjärtat är ställt hos de som skriver ganska bra så vet endast var och en själv om man är dömande eller drivs mest av att varna ,kalla till omvändelse eller skydda oskyldiga mot fördärv

Vi påverkas nog också av dels denna lobby och sedan av den välmenande ,men kompromissande delen av det liberala samhället (varav minst halva kristenheten finns)

De sätter en press på oss som vill varna och säger att vi är dömande,men vad är egentligen sant? Vi behöver som Jesus själv inte alltid svara på den religiösa mobbens frågor enligt deras synvinkel om inte Guds ord och Helige ande leder till att vi skall det

Ingen av de syndkategorier du listar från Paulus brev har en rörelse/lobby som proklamerar sin licens att synda och propagerar för den.

Visst bygger vårt samhälle och hela europa på en hednisk tradition som kanske bestraffade homosexualitet väl hårt. Men det var ett hårt samhälle här i Sverige i alla fall för alla.

Ett tecken annars på samhällets förfall är ju att just den lista du skrev om vanligt förekommande synder är något som alla gör idag och ingen höjer på ögonbrynen för

Vi behöver städa där vi kan och göra upp med allt detta.

Och som jag sagt förut och som många nog ser och förstår så är hbtq eländet mera än en av många synder . Det är en viktig del av den nya religionen/värdegrunden och den söker utöva sin makt och förleda och slå sönder fundamenten i samhället med familj och Guds ordning.

Vi fåt fortsätta be både för förlorade människor och be emot denna politiska rörelse att styrande skall värdera sundhet och det goda snarare än att vara drivna av uppror och sentimentalitet

Svara -   - 7/8-17 23:10 -


Mikael W

Svar till NT.

Michael! Låt vara Leif i FRED och följa hans exempel ISTÄLLET

OK kompis !

Svara -   - 7/8-17 23:17 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Läser du lite noggrannare så ser du att Paulus talar till sina egna kristna syskon och inte till de orättfärdiga. Han talar till kristna som höll på med sexuell omoral, rofferi och orättfärdiga handlingar!

OCH!

Din tolkning av att girighet borde översatts med ordet "ekonomi" krymper ju det hela till att endast kunna handla om pengar. Nej, då passar girigbuk absolut mycket bättre om du slår upp dess betydelse, och det är inget gammalt ord utan kristna girigbukar på livets många olika områden finns det gott om också idag!

Jesu frid...

Svara -   - 7/8-17 23:18 -


Mikael W

Du är en klippa Leif!

Tolkar jag dig och Paulus rätt?

Exempelvis så får Kristna som är "girigbukar" inte ärva Guds rike, vilket innebär att Kristna som inte ger av sitt 10:e, inte kommer att komma till Himlen, trots att dem tror på Jesus Kristus och blivit frälsta

(Girigbuk betyder, enligt synonymer.se, snålvarg, snåljåp, gnidare och smulgråt)

Svara -   - 7/8-17 23:39 -


Elin

Tack för alla kommentarer här alla kristna systrar och bröder.

Det slår mig när jag läser : Vi måste ju få ut vårt budskap om hur hemskt det blivit med normlösheten i detta land. Jag känner många ofrälsta som har tycker precis som vi, dvs de har inte låtit sig infiltreras av allt detta fruktansvärt osunda.
Men massan som håller med pridegänget har ökat väldigt mycket på kort tid.
Jag hade aldrig trott att det skulle vara så lätt att påverka med allt äckligt som pågår på en Pridefestival för Svensson.
Låt oss be om vishet och vägledning av Herren, vi måste reagera. Vi kvinnor är svagare än män och jag tror nog att Gud har avsett att de ska stå i bräschen för att öppna upp för någon slags protest - som sagt många icke-troende är på samma linje men nu vågar ingen protestera. Men vi har ju Gud med oss!

Svara -   - 7/8-17 23:40 -


Niklas Aronsson

Svar till J.J..

då är det väl bara för dig att gå ut och predika så att dom får tro sen skall du ta hand om dom troende ochså låter bra men nog inte lika enkelt att göra?

Svara -   - 7/8-17 23:45 -


J.J.

Svar till Niklas Aronsson.

Jag försöker att predika Ordet när jag samtalar med människor. Jag ber också för dem. Jag försöker dra mitt strå till stacken. Det är inte alltid så uppskattat men jag får min lön i himmelen. Hur gör du?

Svara -   - 7/8-17 23:56 -


Niklas Aronsson

Svar till Mikael W.

vi är alla syndare mikael

den listan är ju BIBLISK och skriven utav självaste paulus och det är guds ord
ärva guds rike gör vi när vi gör som skriften säger åt oss att göra vilket vi inte gör vi vill inte gå med på att vi är syndare vi är förlåtna för alltid men ändå finns det ju hur mycket som helst som skriften visar på vad vi skall göra och inte göra
det är ju varningar över allt
ta sig ur dilemmat=ödmjuka oss inför Herren? eller vad tycker du

Svara -   - 7/8-17 23:57 -


David Ström

Synd är synd. Vi kan ju antingen be att deras lem ska skrumpna och all deras lust försvinna eller att någon form av bög ande ska lämna dem. Annars så får vi väl acceptera att de går förlorade. Vad skulle Jesus ha sagt om han träffat en rik sliskig bög som ville bli normal och ren. Jesus skulle förmodligen sagt att han skulle få bjuda på middag. Efter middagen så skulle han sagt till bögen. Vill du bli ren? Mannen skulle svara, jag vill bli ren. Människan kanske inte vill bli ren fri och förlåten, men då är det ett eget val.

Svara -   - 8/8-17 00:02 -


Niklas Aronsson

Svar till J.J..

jag gör samma sak har försökt att evangelisera med andra men det var bara stridigheter

möter folk på dom mest konstiga ställen och så blir det vittnesbörd oftast blir det som du sa inte uppskattat
jag var själv rädd i början för att evangelisera men det blev lättare ju mer man hade pratat om Jesus

Svara -   - 8/8-17 00:05 -


Mikael W

Svar till Niklas Aronsson.

vi är alla syndare mikael

Vilket betyder att 58% av alla Kristna Pastorer som lever sexuellt omoraliskt (enligt https://www.apg29.nu/a/3g), samt en stor andel Kristna Girigbukar som ej ger sitt 10:e, med flera, hamnar på samma nivå som Superbögen som går i främsta ledet under Pridefestivalen d.v.s ingen av dessa kommer att få ärva Guds rike (= att komma till Himlen).

Ja, Niklas, vi är alla syndare och måste vända om. Vi måste vända om varje ny dag. Den Kristne vet det, men hur gör den som inte fått höra det glada budskapet om Jesus? Vem är skyldig att berätta om evangelium?

Svara -   - 8/8-17 00:10 -


Sanna

Svar till Britt.

Ja absolut. Något måste göras och det minsta vi kan göra är att fortsätta skriva här ända tills man protesterar i högre grad. Varje röst Blir hörd. Och framför allt Gud hör och ser när vi gör något för hans skull. De ska minsann inte tro att det är de som har rätt för att sedan få oss att framstå som oacceptabla. De riktigt Tränger sig in i vårt rena liv och samhälle och vill få det att bli vanligt.

Svara -   - 8/8-17 00:12 -


Sanna

Svar till Britt.

Tack själv Britt! Och tack till alla som brinner för att protestera för det onda. Ja det är tråkigt att inte fler i sin egen omkrets är så nära Herren som sig själv. Men det blir vi belönade för när vi fortsätter kämpa själv.

Må Gud belöna och välsigna dig!

Svara -   - 8/8-17 00:23 -


Sanna

Svar till J.J..

Precis, det är i himmelen vi får vår lön efter all motstånd. Bara tanken på det ger en frid.

Svara -   - 8/8-17 00:35 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Guds folk som beter sig som "girigbukar", ordet som du verkar ha börjat gilla, kommer givetvis att bearbetas av Gud genom Hans speciella nådeseld.

(1 Kor 3:15) Men om hans verk brinner upp ska han gå miste om lönen. Själv ska han dock bli frälst, men som genom eld.

Att gå miste om Guds Rike måste kanske inte betyda att för alltid gå miste om evigheten i himmelen. Det kan "nog" också betyda mer eller mindre av Guds Rike inom oss redan här och nu, mer av Anden och Andens frukt, mer av Guds kraft, ljus och vishet m.m.

Jesu frid...

Svara -   - 8/8-17 00:46 -


Mikael W

Svar till Leif Boman.

Där tappade du bort mig Leif....

Jag har nu läst det du skrev om och om igen, men det ramlar inte ner en 25-öring. Kanske jag inte har alla hästar i stallet???

Kan du exemplifiera?

Svara -   - 8/8-17 01:19 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Det jag delvis menar är att Paulus allvarsamma ord till syskonen i Korint inte i första hand egentligen handlar om att de för evigt skall gå miste om himmelen, utan mer om att de måste skärpa sig, för annars kommer de att få det fruktansvärt "förmodligen" mest psykiskt mentalt, men även fysiskt jobbigt när Guds eldsprövningar kommer att rena och luttra sina barn.

Guds Rike betyder ju mycket mer än bara himmelen. Så när Paulus talar allvar med Korintierna om att syndare inte skall ärva Guds Rike så "enligt mig" kan han samtidigt till de kristna mena att pga deras slapphänta och slarviga andliga liv, så kommer de heller inte att fyllas av Guds Ande så mycket så att de kan gå segrande fram här under jordelivet, utan de kommer att förbli svaga och bli besegrade av fienden. Frälsta blir de ändå till slut men genom helt onödig eld!

Jag vet inte om jag hittar dig nu, kanske det kan ha blivit för rörigt, men då tar vi bara ett djupt Andetag och går vidare. Ibland tappar jag också bort mig själv. I sådana lägen kan vi "tack och lov" förtrösta på att Gud aldrig tappar bort någon😘

Jesu frid...

Svara -   - 8/8-17 02:12 -


Mikael W

Jag tror nog att du hittade mig igen käre Leif......men du gav Paulus lista till Korinterna en helt ny innebörd för mig

Det som du beskriver (slarvigt andligt liv....de kommer förbli svaga och besegrade av fienden), är det det som har hänt den svenska kristenheten (församlingarna/kyrkorna)?

Om svaret är ja, vilken eld är det som krävs för att församlingarna ska vakna till liv igen tror du?

Svara -   - 8/8-17 02:46 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Visst är det så, kristenheten i Sverige och Norden är i stort sett besegrad, även om inte utplånad ännu!

Förföljelsen är nu en av de effektivare eldarna för att Guds folk kan börja slipas och skärpas till, då börjar man åter längta efter sina syskon inom Kristi kropp för att kunna finna styrka av varandra.

(Hosea 8:3‭-‬4) Israel har förkastat det som är gott, därför ska fienden förfölja dem. De valde kungar som inte var från mig, de tillsatte furstar som jag inte erkände. Av sitt silver och guld gjorde de sig avgudar till sin egen undergång.
(Jer 31:10) Hör Herrens ord, ni hednafolk, och förkunna det i kustländerna i fjärran. Säg: Han som skingrade Israel ska också samla det och bevara det som en herde bevarar sin hjord.

Men, för hela Sveriges avgudadyrkande folk i allmänhet givetvis också andra svårigheter såsom ekonomiska svårigheter, matbrist och invasion av främmande härar.

Jesu frid...

Svara -   - 8/8-17 09:00 -


Anna Ivar

Svar till bengt.

"Påverka själva"..? Vi som kristna kan påverka genom att gå in i bön om nåd för de barn och ungdomar som vilseleds, manipuleras och förförs. Allt det onda vi ser måste komma men Jesus ropar VE över dem som förför dessa minsta. Vi ska inte passivt se på, utan be att vi inte själva kommer i frestelse och be för dem som inte känner Sanningen, Vägen och Livet som är JESUS. Centrum för hela Guds skapelse.

Svara -   - 8/8-17 09:13 -


Anna Ivar

Svar till bengt.

"Påverka själva"..? Vi som kristna kan påverka genom att gå in i bön om nåd för de barn och ungdomar som vilseleds, manipuleras och förförs. Allt det onda vi ser måste komma men Jesus ropar VE över dem som förför dessa minsta. Vi ska inte passivt se på, utan be att vi inte själva kommer i frestelse och be för dem som inte känner Sanningen, Vägen och Livet som är JESUS. Centrum för hela Guds skapelse.

Svara -   - 8/8-17 09:13 -


bengt

vi har ju numera även en biskop;brunne

som har fru istället för man

Svara -   - 8/8-17 09:25 -


Anna Ivar

Svar till Karl Håkan Sandell.

Jag tycker Christer pekar på Bibelns sanning att stolthet över sin grovt förvrängda bild av sexualiteten och Gudsfrånvända livsstil , leder till enskilda individer och ett helt lands fördärv. De högmodiga kommer att drunkna i sin stolthet över det onda de de gör. Människan har lagen/ samvetet skriven/t i sitt hjärta. När man trampar ner och tystar den rösten så finns ingen räddning. Du har rätt i att vi måste ropa till Gud om.räddning. Att ta emot främlingen är gudfruktigt. Det uppmanar Bibeln. Att ta emot deras avgudar och låta dem bygga avgudaltare i landet drar Guds över folket. Då har sanningen fått ge vika för lögnen. BÖN TILL GUD I HIMMELEN FÖRÄNDRAR. Oss själva och omgivningen.AMEN

Svara -   - 8/8-17 09:32 -


Mikael W

Svar till Leif Boman.

Det är ruskigt det du skriver om Sverige Leif, men vi ser ju redan nu den snabba nedgången i form av fler dödsskjutningar, stenkastning mot polis, bilbränder, fler svenskar som jobbar på vilodagen, invasion av ett härskarfolk där Kristendom byts mot Islam osv

Men det dröjer nog ytterligare 10-15 år, då Muslimerna är i majoritet i Sverige, tills förföljelsen blir mer uppenbar och förankras politiskt

Svara -   - 8/8-17 09:40 -


Mikael W

Svar till Anna Ivar .

Vad menar du Anna Ivar?

Jag förstår inte.....menar du att Kristna i Sverige behöver be mer för vårt land??? Att be är ju ett arbete, så hur ska vi hinna med allt? Tror du Gud hör våra böner?

Svara -   - 8/8-17 09:50 -


Vanessa

Jag var in i ett snabbköp förra veckan som är huvudsponsor för pride, för att köpa en kopp varm choklad.

Dom hade två olika typer av muggar, en som är i prideflaggans mönster, och den vanliga enfärgade muggen.
När kassörskan tog en pridemugg åt mig så sa jag respektfullt att "jag vill inte ha den muggen, ge mig istället vanliga muggen, tack", just för att jag visste att jag kunde bli påhoppad.
Då började hon spotta och fräsa och började skrika åt mig och framställde mig som någon som motarbetar pride och homosexuella, inför närmare 10 kunder, och ytterligare individer som stod i kön flög också på mig verbalt, och menar på att jag sprider hat.
hur långt ska detta gå?? jag bad om en annan kaffemugg....

Svara -   - 8/8-17 10:12 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Ja visst är det både ruskigt och tragiskt!

Jag tror däremot att förföljelsen inte mest handlar om att islam kommit hit även om det givetvis bidrar. Förföljelsen här handlar nog mest ifrån ett folk som avskyr det mesta tjatet om en Skapare som kräver omvändelse från synd, och det är inte islam så främmande inför, däremot RFSL, New Age, samt den falska ekumeniska kristna rörelsen och den fanatiska Evolutionsteorins troende skara kommer allt starkare att enas kring sin avsky mot detta!

Men då kan vi ändå förtrösta på Jesus, Guds Ord och att vi står på Segrarens sida;

(1 Joh 4:2‭-‬6) Så känner ni igen Guds Ande: varje ande som bekänner att Jesus är Kristus som kommit i köttet, den är från Gud, och varje ande som inte bekänner Jesus, den är inte från Gud. Detta är Antikrists ande, som ni har hört skulle komma och som redan nu finns i världen. Ni, kära barn, är från Gud och har besegrat dem, för han som är i er är större än den som är i världen. De är från världen, därför talar de utifrån världen och världen lyssnar till dem. Vi tillhör Gud. Den som känner Gud lyssnar till oss. Den som inte är av Gud lyssnar inte till oss. Det är så vi känner igen sanningens Ande och villfarelsens ande.

Jesu frid...

Svara -   - 8/8-17 10:23 -


Karl Håkan Sandell

Svar till Anna Ivar .

Det är ju inte det att man pratar om att högmod är en synd som jag vänder mig mot. Utan att man tolkar om hela detta skriftställe om Sodom och Gomorra och anpassar sig till det budskap som vi ser på våra gator idag. Att det finns en synd som vi inte får kritisera.

Vi har blivit som Ormen som säger: Har väl Gud sagt. Och skriver om Guds ord till något annat än det Gud menade. Vi anpassar oss till det budskap som man nu gör reklam för på våra gator. Och som hela samhället böjer sig för.

Men det var den synden som var så hemska att Gud förstörde städerna i Eld och Svavel.

Det är det här jag vänder mig mot. Att också kyrkan böjer sig. Här skulle vi stå upp och predika Guds ord rent och sant. Och vi skulle fylla våra Kyrkor med bön och rop om Guds förbarmande över vårt samhälle.

Jesus är vår Herre och det är han som ger oss kraft.

Jesus hjälp oss i dessa sena dagar!!

Karl Håkan

www.minJesus.blogspot.se

Svara -   - 8/8-17 10:27 -


Sarah

Ja - det är S Y N D!!!

De är så otroligt älskade av Herren!!
Men det de GÖR ÄR SYND!
Svår synd.
Romarbrevet 1: 26-27
Därför utlämnade Gud dem åt förnedrande lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det som är onaturligt.
På samma sätt lämnade männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra.
Män gjorde skamliga saker med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse.

Svara -   - 8/8-17 10:29 -


Sanna

Svar till Sarah .

Ja precis, Svår synd.

Svara -   - 8/8-17 10:49 -


Mikael W

Svar till Leif Boman.

Leif, jag tänker i lite andra banor. Vem som har rätt får framtiden visa, men jag tror att när Islam tagit fullständig kontroll över Sverige, vilket möjligen sker i en ganska snar framtid, så kommer New Age, RFSL, Pridefestivaler, ekumeniska kyrkan och liknande att försvinna bort från Sverige per automatik och under våldsamma former.

Vi ser ju, exempelvis, hur ISIS obarmhärtigt slänger ner homosexuella från taken utan att dem får en chans till omvändelse. Bifogad länk ger dig ett exempel på dessa ruskigheter https://www.apg29.nu/a/1to

Svara -   - 8/8-17 11:02 -


Sanna

Svar till Vanessa.

Det gjorde du rätt i! Så skulle jag också säga!

Det är ju rent av vansinnigt att detta ska behöva hända oss. Det verkar bara vara början på deras agerande mot oss. Detta händer oss när vi är tysta om pride och inte sprider artiklar om dem och protesterar. Vi är För snälla med dem helt enkelt. Men ännu bättre är att inte alls närma sig vare sig deras snabbköp eller någonting annat som har att göra med dem. Bojkottning vore det allra smartaste. Men inte många vågar såklart ta den vågliga vägen. Det behövs Fler som går ända vägen. Det borde tom öppnas samfund (eller vad det kallas för) som går ut öppet emot dem. För kristna kyrkor går självklart inte med på sånt. Det är för extremt för dem så man måste hitta på andra sätt att stoppa dem. En av de största anledningarna till att det kommer en dom över Sverige är Pride. Snart så kommer eld och svavel över landet pga deras Pride dumheter. Kassörskan skällde pga hennes Pride Stolthet/Högmod det tyder bara på hur onda de egentligen är och att de drivs av en ond ande. Man reagerar inte så om man är normal och ödmjuk bara för en fjantig kopp med färger.
Stort Tack Vanessa att du delar med dig om saken så vi andra får tillfälle att ge våra synpunkter för att nå ut till andra. Detta kommer motivera många att protestera ännu mer.

Svara -   - 8/8-17 11:12 -


bengt

det var ju sjukt

man måste ju få välja vilken kopp man vill utan att bli påhoppad

Svara -   - 8/8-17 11:55 -


NT

Svar till Vanessa.

Varför valde DU just det snabbköpet som HUVUDSPONSOR till pride?

Du tacklade NEJ till pride muggen men deras VARM CHOKLADEN då?

VAR DEN GOD? Eller SMAKADE DEN OCKSÅ PRIDE?☺

Svara -   - 8/8-17 12:20 -


NT

Svar till NT.

Jag inte heller går till dom som stödjer SVERIGEDEMOKRATERNA OCH fråga efter en SOCIALDEMOKRATISK VALSEDEL.

Jag säkert INTE får nåt skrik ELLER snarare tvärtom.

Svara -   - 8/8-17 12:33 -


Petter G

Svar till Vanessa.

Det där är ju helt tokigt. Erbjuder man två alternativ, så ska kunden få välja - utan kommentarer från personalen. Det verkar som att expediten inte kan förstå att det finns personer som inte älskar pride. Den där typen av reaktioner är inte ok!

Svara -   - 8/8-17 12:37 -


Petter G

Svar till Vanessa.

Det där är ju helt tokigt. Erbjuder man två alternativ, så ska kunden få välja - utan kommentarer från personalen. Det verkar som att expediten inte kan förstå att det finns personer som inte älskar pride. Den där typen av reaktioner är inte ok!

Svara -   - 8/8-17 12:37 -


Leif Boman

Svar till Mikael W.

Jag vet att vi tänker lite i olika banor, ja, vi får väl se?

Islam och alla de andra jag tidigare nämnde har trots allt samma onda andemakter bakom sig, och dessa anar jag kommer ännu mer i slutskedet av Sveriges tid att samarbeta mer emot oss än nu!

Svara -   - 8/8-17 12:59 -


bengt

ja det är ju ondska i båda fallen

hbtqrörelsen och islam

Svara -   - 8/8-17 13:26 -


Anna Ivar

Svar till Mikael W.

Ja Gud svarar när vi ber. Vi kan be var vi än är och vad vi är gör. Gud ser till hjärtat. Hör varje tyst bönesuck för det vi önskar. I detta fall vårt folks räddning från undergång. Nöden kommer säkert även till oss men vi kan be om frälsning och räddning och rening från synden. Be för vårt folks eviga väl.

Svara -   - 8/8-17 14:36 -


bengt

mycket är det väl också så att all präktighet

och självrättfärdighet behöver utplånas inom

svensk kristenhet

vi behöver se Guds storhet och vår egen

litenhet

Svara -   - 8/8-17 15:12 -


Mikael W

Svar till Anna Ivar .

Be för vårt folks eviga väl.

Vilken härlig inställning du har !

Det finns m.a.o hopp

Svara -   - 8/8-17 15:43 -


Katrina

Svar till Vanessa.

Får du inte välja vilken kopp du vill ha.....galet. Vart tåg demokration och utfandefriheten vägen............ det här börjar gå för långt.

Jag lämnar stan när Pride börjar, bäst så, det blir alltid stökigt när det är demonstrations tåg.

Svara -   - 8/8-17 17:49 -


Katrina

vart tog demokrati och ytrandefrihet vägen ska det stå....förlåt

Svara -   - 8/8-17 17:54 -


bengt

ja det var pride i år för första gången i

vår stad

jag höll mig undan från.innerrstan

Svara -   - 8/8-17 18:02 -


Leif Boman

Svar till bengt.

Skönt att man bor ganska långt ifrån den stan!!!😨

Svara -   - 8/8-17 18:10 -


Mikael W

Svar till NT.

Varför valde DU just det snabbköpet som HUVUDSPONSOR till pride?

Menar du att man inte ska köpa en kopp varm choklad på 7-Eleven.

Ska man bojkotta 7-Eleven???

Svara -   - 8/8-17 18:14 -


Katrina

Svar till Leif Boman.

det lär komma överallt små och stora städer.

Hade de inte i sörmland en pride tåg om jag minns rätt....Eskilstuna tror jag det var.

Svara -   - 8/8-17 18:15 -


Katrina

Svar till Mikael W.

Jag skulle bojkotta affären...........jag går inte och äter i restauranger där det har halall slaktat mat...........väljen andra restauranger så länge jag har fritt val.

Svara -   - 8/8-17 18:17 -


Leif Boman

Svar till Katrina.

Det Bengt menade, det var att det var till Nyköping nu också pride hade kommit, och det jag lite "skämtsamt" menade, det var att jag bor ca 13 000 meter ifrån denna numer allt orenare stad 😥! Det är ju inte alls så långt ifrån.

Svara -   - 8/8-17 18:40 -


Tomas N

Gott att höra hur du agerade Vanessa!

Man kan som sagt välja att bojkotta eller visa missnöje på annat sätt. Jag har själv gjort liknande som Vanessa och det blir ett vittnesbörd till personal och andra kunder.

Bojkott är mera lämpligt mot vissa nationer eller varumärken. Här handlar det om en typ av religion som smyger sig på som i princip hela samhället böjer sig för ,men inte nödvändigtvis delar åsikten i tanke eller hjärta.

Kommersen böjer sig,idrottsvärlden böjer sig ,samhällsintutioner böjer sig(skolor,militär,brandkår,polis) politiker böjer sig och t o m kyrkan böjer sig utom en kvarleva.

Det är bättre att åsikterna manifesteras än att strategiskt och långsiktigt göra ett statement. Matchklockan tickar på och jag tror inte den långsiktiga strategin lönar sig . tror detta gäller politiken också,men jag uppmuntrar till att ta detta med Herren i bön och fundering. Allt vi gör kan vittna ekller förhärliga Gud och sanningen på ett eller annat sätt. Ibland är vi provocerande och det leder till någonting gott

Svara -   - 8/8-17 18:41 -


Mikael W

Svar till Katrina.

Hur vet man vilka butiker som sponsrar Pridefestivalerna, så man vet vilka butiker man ska bojkotta?

Svara -   - 8/8-17 18:41 -


Mikael W

Svar till Tomas N.

Bojkott är mera lämpligt mot vissa nationer eller varumärken.

Så att bojkotta sponsorerna är meningslöst?

Svara -   - 8/8-17 18:45 -


Katrina

Svar till Leif Boman.

Ja, snart är alla städer orena ...sorgligt

Svara -   - 8/8-17 18:46 -


Katrina

Svar till Mikael W.

de brukar ha reklamera om det stolt i tidningarna.....ha deras flaggor utanför mm...

Svara -   - 8/8-17 18:49 -


Tomas N

Svar till Mikael W.

Det beror på .Det måste ge någon genomslagskraft för att vara nyttigt. Kanske på mindre orter kan det funka bättre.

Man kan ju bojkotta för sitt eget samvetes skull också. Jag tror som jag skrev mera på att ifrågaätta i detta specifika fallet. Kanske för att detta med hbtq är så lömskt och folk vet inte vad de sponsrar och stödjer.

För många känns det lika naturligt att stödja som fattigdom och svält i utvecklingsländer

Många anställda och ledare i företag som valt att sponsra håller inte med innerst inne skulle jag tro.

För mig känns det som bojkott fungerar sämre i denna problematik än att gå in på fiendens mark och evangelisera om jag får göra en liknelse

Svara -   - 8/8-17 18:57 -


Mikael W

Svar till Tomas N.

Stort tack Tomas N !

Svara -   - 8/8-17 19:00 -


Katrina

Ja, bojkotta sponsorerna är meningslöst

Vi har i sthlm SL som flaggar för pride....ska vi sluta åka kollektivt...

Svara -   - 8/8-17 19:09 -


Leif Boman

Svar till Katrina.

Jag har mitt företag som flaggade så "vackert" för det. Jag upplever nog inte, inte just för tillfället i alla fall att jag borde säga upp mig!

Det är inte alltid så lätt med gränsdragningarna. Företaget tillverkar ju dessutom annat som också är diskutabelt, bl.a detaljer till krigsindustrin runt vår värld, borde man egentligen acceptera det och vara kvar?

Jesu frid...

Svara -   - 8/8-17 19:42 -


Katrina

Svar till Leif Boman.

det där är svårt.....jobb behöver vi för att försörja oss

det är inte du som flaggar utan företaget.
Frid i Jesus Kristus

Svara -   - 8/8-17 19:59 -


Britt

Till Vanessa!

BRA gjort av dig att du "inte" tog Pride-muggen!!

Dessa Pride-personer som bara gapar och pratar om kärlek hit och kärlek dit, vi skall älska varandra och alla människor!! jag blir så trött på detta för det skorrar falskt.

Var fanns kärleken när du valde den vanliga muggen???

Guds frid!! Britt

Svara -   - 8/8-17 20:15 -


Katrina

eller...........du kan utbilda dig inom vård och omsorg där finns jobb hur mycket som helst..........lastbilchauförer är det ont om också......

Svara -   - 8/8-17 20:16 -


Lasse

Svar till Katrina.

I Tågbranchen är det stor brist. Men man måste klara urvalstest och läkarundersökning

Svara -   - 8/8-17 20:24 -


Katrina

Svar till Britt.

"Var fanns kärleken när du valde den vanliga muggen???"

ingenstans, bara hat......tycker du som inte vi så trakaseras och och bli påhoppad.............jag undrar var ska det sluta............tidelag, pederasti, pedofili mm

Må Gud bevara oss från allt detta , be för hela mänskligheten så att allas ögon öppnas och de ser klart.

Frid....

Svara -   - 8/8-17 20:30 -


Katrina

Svar till Lasse.

ja, är man frisk så är det ingen fara.........bra syn, hörsel, och normal kondition utan allvarliga sjukdomar som påverkar körning.

Svara -   - 8/8-17 20:32 -


Lasse

Svar till Katrina.

Så är det Katrina 😊 och varje år måste man gå på periodisk undersökning Transportstyrelsens krav😨 jobbar du i järnvägsbranschen Katrina ? MVH Lasse

Svara -   - 8/8-17 22:53 -


Katrina

Nej, men jag hade en granne som körde tåg , han var nöjd med sitt jobb.

Svara -   - 9/8-17 08:58 -


Lasse

Svar till Katrina.

😊😊😊😊😊😊😊😊

Svara -   - 9/8-17 09:00 -


Katrina

Svar till Lasse.

Jag är ritare. 😊

Svara -   - 9/8-17 09:16 -


Lasse

Svar till Katrina.

Det låter fint Katrina 😊 önskar dig en fortsatt fin dag 🌄 https://youtu.be/YKENjebBCMI

Svara -   - 9/8-17 09:27 -


Katrina

Svar till Lasse.

Tack det samma till dig. Fin låt

här är min favorit

https://www.youtube.com/watch?v=NO6wZO2oe7c

Svara -   - 9/8-17 09:47 -


Lasse

Den låten var ochså fin Katrina 😊 MVH Lasse

Svara -   - 9/8-17 09:55 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Спокушання і плутанина в даний час до рівн

За Хольгер Нільссон 

Спокушання і плутанина в даний час до рівня дитини.

Стаття Хольгер Nilssons в Aftonbladet 23 листопада 2017 року. 

Зараз настав час, щоб говорити! Я думаю про книгу, яка була розпочата в останній час. Вона написана Саса Пелгер, викладач в Університеті Лунда.

33

Läs allt!


обраний

Відібрані - євреї.

Ісус говорить про ангелів зібрати обраний Його, коли він повернеться, але те, що його обраниця?

10

Läs allt!


Formica Різдвяний календар з хіджабі

МКА Різдвяний календар з хіджабу.

Фото: Formica календар появи. 

ICA зробив календар появи, який включає в себе жінку з хіджаб, сидячи навколо різдвяної вечері.

17

Läs allt!


Бог не називається «він» в новому керівницт&#

Бог більше не буде його називає.

Фото: Free Times. 

Бог як «він» і «Господь» був вилучений в новому керівництві шведської церкви. Таким чином, шведська церква заперечує порятунок в Ісусі Христі і заважає людям бути врятованим!

33

Läs allt!


Відходи або піднесення?

Мікаель Walfridsson 

Відходи або піднесення?

Що саме робить Павло, коли він вчить про конкретну подію, яке відбудеться безпосередньо перед Скорботи? І слово втрачайте підробку від католицької церкви в опозиції до Реформації?

22

Läs allt!


нарешті поява

Читач пошти по Ульрик Петерсона 

Ісус скоро повернеться.

Є кілька Advent, або кілька кроків в приході Ісуса.

4

Läs allt!




Король - Heaven TV7

Як ми можемо підготуватися до пришестя Ісуса як Цар? Що наша надія на майбутнє виглядати? Приходьте і моліться, щоб Божа церква дивиться з маслом в світильниках!

45

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 47, fredag 24 november 2017 kl. 16:00

Jesus söker: Gudrun, Rune!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Ідеальний Різдвяний подарунок: Крістер Åbergs l

потужна книга Різдво Крістер Оберг, The довга ніч.

$ 100! Реальна історія про немислимих втрат і виграти все це. Візьміть хороший різдвяний подарунок!

1

Läs allt!


Senaste kommentarer


Діти вчаться змінювати стать по новій кар

Фото книга про транссексуалізму для самих маленьких.

Зображення: svt.se. 

Саса Пелгер, який має докторську ступінь в області генетики і вчитель біології та математики в Університеті Лунда, створив ілюстровану книгу про транссексуалізм, направленому на дитина.

38

Läs allt!


Крістер Оберг проповідувати лісову коров

Коли Крістер Оберг був в лісі і проповідував в мобільний телефон прийшла кілька корів, які хотіли б почути, що він повинен був сказати.

5

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

1 271 online! | Sidvisningar idag: 235 479 | Igår: 257 968 |

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp