782 online! | Sidvisningar idag: 217 812 | Igår: 269 952 |

www.apg29.nu

Annons

Om Christer Åberg Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

Біблія нічого не говорить про «останньому 

Читач пошти по  Конрад Ністром 


Зображення: Світ сьогодні. 

У Північній Америці, ми бачили багато «пробуджень народилися у плоті», який триває максимум кілька років, і не залишити нічого неминущу цінність сама по собі, але часто розореної парафії і ввів в оману людей. Чому? Бо не Бог, який знаходиться позаду. 

Коли учні в Мф 24, Ісус запитав про знак, що його повернення наближається так перше, що Ісус сказав, щоб переконатися, що жодна людина не зводить вас! Потім він продовжував говорити, що багато хто прийде в ім'я Ісуса, і зведуть багатьох. 

Але коли я дивлюся на християнстві в нашій країні і в західному світі, здається, що Ісус сказав би, переконайтеся, що ви не пропустіть «Останнім велике відродження," тому що ви не досить швидко, вона йде повз вас! Але це було не те, що говорив Ісус. Ніде в Слові Божому, про який йдеться цього відродження. 

«Відродження народилися у плоті»

У Північній Америці, ми бачили багато «пробуджень народилися у плоті», як Святий Дух сказав C Конлон на початку 90-х років, і вони тривають недовго, максимум кілька років, і не залишити нічого неминущу цінність для себе, але часто розореної парафії і ввів в оману людей. Чому? Бо не Бог, який знаходиться позаду. 

Коли EFS відродження охопило Вестерботтен в 1850-х роках під час Rosenius тому робота була настільки грунтовно, що це зроблено навіть сьогодні, більше 150 років тому. Звичайно, деякі парафії вимерли, інші заснув, але я особисто відвідав багато яскравих, теплого EFS парафій уздовж узбережжя Норрланда досі. Як це можливо? Ну, тому що це був Бог, хто це зробив, і те, що Бог робить, він складається. 

Спробуйте все ретельно і ґрунтовно

З огляду на, що повернення Ісуса наближається і власних повчальних слів Ісуса про це конкретний час, можна було б очікувати, що християни будуть уважно і ретельно розглядати всі, але замість цього вона навпаки. Ісус не сказав: «Я простежу, щоб ніхто не звів вас», але це до нас, щоб людська вірність і любов до істини повинні бути притягнуті до суду. 

Мало хто хоче, щоб зайняти час, щоб вивчити і, якщо ви зробили це, що я зробив, ви побачите, що він багато приходить сьогодні, що призводить в оману. Але той, хто відкриває рот і говорить, що він буде часто платити високу ціну, яку я сам випробував. 

Але я знаю, в моєму серці, що я зробив це з любові і турботи моїх улюблених братів і сестер вірили, тому що я не хочу, щоб побачити їх в оману. Крім того, я зробив це заради любові Господа Ісуса. Я також знаю, що у мене є підтримка Слова Божого, Дух Божий у серці своїм, підтримка істинного, перевірене теології і багатьох інших братів і сестер, які виявили те ж саме: стежити з цим! 

Слухайте, у кого є вуха. 


Конрад Ністром

читач пошти


Поради:


Skriv ut

 
Publicerat av torsdag 1 januari 1970 01:00 | | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


92 kommentarer

Leif a

Tack för denna sanning och Guds Välsignelse

Svara -   - 18/8-17 07:17 -


Lars-Göran Rönnberg

Hej!

Jag håller inte riktigt med dig! När aposteln Paulus kom till exv. Korint och Efesus så blev det ju en sann väckelse. Men när vi läser Korintierbreven får Paulus varna dom att dom nu lever i köttet. Och i Uppenbarelseboken får församlingen i Efesus en varning att dom lämnat den första kärleken. Så "sanna" väckelser kan svalna.

Svara -   - 18/8-17 08:18 -


David B

Konrad,

tack för det du belyser, men du är för kategorisk när du skriver " och lämnar inget av bestående värde efter sig" (min fetstil).

Guds sätt att väga och mäta bestående värde är inte så som vi tänker alla gånger.

Paulus sa tex "Som du vet har alla i provinsen Asien vänt sig bort ifrån mig" 2Tim. 1:15 Vad skulle en väckelsehistoriker skrivit om det?

Fast du har helt rätt i att vi ska vara vaksamma och inte ta emot allt för som du skriver "det är mycket som kommer in idag som leder vilse."

Men, i allt detta så låt oss ta vårt personliga ansvar genom att predika evangelium mycket och tro Gud om att så många människor som möjligt blir frälsta.

"Då sa han till dem: Följ mig, och jag ska göra er till människofiskare." Matt.4:19

Herrens frid

Svara -   - 18/8-17 08:32 -


Mikael W

Svar till Lars-Göran Rönnberg.

Jag håller inte riktigt med dig!

Jag håller inte heller riktigt med, med stöd från 1 Kor. 15:58

"Alltså, mina älskade bröder, varen fasta, orubbliga, alltid överflödande i Herrens verk, eftersom I veten att edert arbete icke är fåfängt i Herren"

Svara -   - 18/8-17 08:55 -


bengt

men det kan ändå bli mindre väckelser

och vi bör och ska be för väckelse

Svara -   - 18/8-17 10:22 -


Britt

Till Konrad!

Tack för det du skrev, jag håller helt med dig!

Sven Reichmann satte sina elever för att studera Bibeln för att se om dom hittar något om att det kommer en Stor Väckelse i den Sista tiden. När de hade slutat så frågade han vad dom kommit fram till och svaret blev: Vi kan Inte hitta någon stor väckelse i sista tiden, och Sven Reichmann svarar: Inte jag heller! 

Visst "önskar" man en stor väckelse men är vi beredda att gå Korsets väg, en Smal väg, nej jag tror inte många är beredda att göra det, därför säger Herren att det är Få som kommer in genom den trånga porten.

Men jag tror att det kommer att bli små eller större grupper "församlingar" som går ihop!  Dessa som lämnat allt och tror på Sanningen, Guds rena Ord!

Gud välsigne dig!  Britt

Svara -   - 18/8-17 11:51 -


Susse

Kommer Jesus ens finna tro när han kommer på himmelens skyar ?

Svara -   - 18/8-17 12:05 -


BrorK

Tack Konrad och du har absolut rätt i dina varningar till våra bröder och systrar!

Många är de som längtar efter en väckelse eller tror att Jesus kommer i morgon, men som flera redan påpekat så finns det inget underlag för sådana föreställningar i Skrifterna. Inte ens Jesus själv uppväckte någon stor världsomfattande väckelse när han vandrade här på jorden. Kom ihåg att Guds Son dog övergiven på korset och att de faktiskt inte var mer än 120 män och kvinnor som väntande på den heliga Anden i Jerusalem.  
Kom också ihåg att vägen är smal och det är få som finner den, så därför har det det tagit en sådan tid innan ändens tid har kommit. Fadern väntar på full skörd!

Svara -   - 18/8-17 12:15 -


Bertil Rosenius

Nu upplever jag att du är inne på samma linje som flera andra, som varnar för väckelser i ändens tid.

Dessa uppmanar folk att leta efter ordet "väckelse" i Bibelns profetior om änden och då inte detta ord förekommer, är alltså väckelser under änden per automatik "falska!". Vilken märklig undervisning!

Men låt oss vara lite mer specifika och se på C-O Rosenius med flera i hans samtid.

Det gemensamma för dem är att de inte gav sig ut för att starta väckelser, men att de gick till botten med sitt eget Gudsförhållande. Och ur den "resa" de själv genomgick, växte en väckelse fram.

Och här vill jag ge dig rätt: Vi kan inte skapa en väckelse.

Men å andra sidan: Vi kan ta livet av den!

Tre stora möjligheter har Guds egen församling - i vår tid - kvävt:

• Den där bl.a. Algot Niklasson var med.

• Maranata-väckelsen

• Den med Jesus Folket/Jesus rörelse.

Så självklart måste vi vara vakna mot falskhet, men också så vi inte själva agerar mot Guds väckelsevind.

Svara -   - 18/8-17 12:15 -


Bertil Rosenius

Svar till Britt.

Vilken märklig undervisning!

Har ngn av de stora väckelserna från Luthers dagar och framåt varit förutsagda? Är de därmed då falska allihopa?

Svara -   - 18/8-17 12:16 -


Pastor NILS ALVAR "Vajda" EKSTÉN

VI KAN INTE FINNA i GUDS ORD något som talar om en mega Väckelse i Sverige, och tittar man på Svensk Kristenhet så är de långt ifrån beredda på ens en liten Väckelse för de allra flesta som skall vara Kristna är slöa, likgilltiga, urdåliga Andliga faddrar (föräldrar), och man kan heller inte ge tiondet till Guds församling, och offren till missionen är under all Värdighet, Israel och Jude hatet gror, Världs tillvändheten ökar lavinartat etc.

Så vi tror INTE på dem som talar om mega eller stor Väckelser ifrån norr till söder, och ifrån öster till väster för ingenting tyder på det så broder Christer har helt rätt.

Svara -   - 18/8-17 12:27 -


Johan

""den sista stora väckelsen"... ...Ingenstans i Guds Ord omtalas denna väckelse."

Med all respekt för dig, så tror jag visst att Bibeln omtalar en stor global väckelse och skörd i den sista tiden.

Det första och det andra Templet (huset) i GT är profetiska bilder på Guds Tempel, Församlingen i NT.    Det andra Templets härlighet (d v s härligheten hos den sista tidens Församling) överträffar den hos det första Templets (d v s den första Församlingens). (Hagg 2:10)

Det står vidare om rikligt höstregn och vårregn, som Gud skulle låta komma.

Många (inklusive jag) är övertygade om att detta är profetiskt för den första (vårregn) och den sista (höstregn) tidens väckelse. (Joel 2:23)

I NT står det att kärleken ska kallna (Mt 24:12) och att många ska avfalla (2 Thess 2:3).

För att detta ska kunna inträffa måste ju kärleken vara varm och många ha blivit kristna först. Detta kräver väckelse! 

Alltså! Även om det inte står i ditekts ordslag om stor väckelse i den sista tiden, så gör det det indirekt och profetiskt, både i GT och i NT!

Gud frid!

Svara -   - 18/8-17 12:37 -


nils

Vi måste då fråga oss;Vad kännetecknar en Väckelse?

Helt rätt,att den skall lämna bestående värden efter sig.
Men när jag läser Jesu ord till judarna i Luk.19:44 talar Han om deras dom;"Därför att du icke aktade på Den Tid Du var Sökt."
De hade alltså en sökningstid från Herren,en väckelse när Johannes döparen och Jesus kom men som de dessvärre Ej aktade på!
Likaså måste en sökningstid över att land och folk komma från Herren,när jordmånen är förberedd,genom en hunger och längtan efter Herren.
Det kan ske genom Nöd som då ödmjukar oss och mjukar upp våra Hjärtan.
Vänta efter Guds tid,får Ej passivera oss,då också vi har ett personligt ansvar som D.B. och Mikael W,skriver.
"Hur kan han lära dig/oss bedja,om inte genom nöd,och allt som nu har prövat vår kraft."Job.36:19.

Svara -   - 18/8-17 12:51 -


bengt

frågan är bu också var gränsen går för

en stor väckelse

och en folkväckelse

om några tusen kommer till tro i tex

stockholm

är det då en stor väckelse

jag tycker nog inte det

Svara -   - 18/8-17 13:02 -


Johan

Väckelse har alltid kommit när avfallet bland de kristna har tilltagit rejält. Dessutom har mörkret varit så påtagligt att de flesta tappat hoppet om att det någonsin kommer att bli väckelse igen.

Vår tid tycks vara kvalificerad! Jag tror det kommer en stor göobal väckelse som även berör hela västvärlden, snart!

Svara -   - 18/8-17 13:10 -


bengt

man hoppas ju att det kommer en stor

väckelse i vårt land

vill ju ha det

även om det kanske varken utlovas det

eller kanske är så troligt

Gud vill ju att alla ska bli frälsta

Svara -   - 18/8-17 13:30 -


Britt

Till Bertil

För det första varnar jag inte för någon väckelse och det har funnits stora härliga väckelser!  Men man måste läsa bibeln från början till slut flera gånger för att få ihop det man söker. Det handlar inte om själva "Ordet" Väckelse vilket inte står i bibeln men som vi kallar väckelse när många kommer till tro. "Utan det handlar om Hur TRON  i den sista tiden kommer att bli vilket vi inte ser att nån större Sann TRO är på väg utan istället ser vi redan hur en stor världsreligion håller på att bildas och det är många som tror på den"

Guds välsignelse!  Britt

Svara -   - 18/8-17 13:43 -


Britt

Till BrorK

Håller med dig!

Guds Frid!  Britt

Svara -   - 18/8-17 13:53 -


Mikael W

Svar till Britt.

Vi kan Inte hitta någon stor väckelse i sista tiden, och Sven Reichmann svarar: Inte jag heller! 

Hälsa Sven Reichmann att Kina idag är världen största Kristna land med avseende på antalet Kristna. Hade någon trott det på 50-talet under Mao´s styre? 

Hade ingen trott på väckelse i Kina, eller på enskilda orter ute i vår omvärld.....så hade det heller aldrig blivit någon väckelse. Det är ju vi Kristna som ska bära fram det glada budskapet och vara ett prästerligt folk på jorden. Vi har bara fått en uppgift från Jesus (= missionsbefallningen). Indien står förhoppningsvis på tur http://www.kkc.n.nu/india-site-list

Den dag vi slutar att tro på väckelse så är det bättre att lämna tillbaka villighetens skor på förrådet

Svara -   - 18/8-17 14:23 -


bengt

det är nog så att den väckelse som blir om det blir kommer att ske utanför

vanliga församlingar kyrkor och samfund

som i hög utsträckning går i armkrok med katoliker

och än värre även andra religioner till viss del

det blir nog i husförsamlingar och nya samfundslösa församlingar i så fall

Svara -   - 18/8-17 14:27 -


Sam G Ö

Svar till Mikael W.

Mycket bra skrivet Mikael W. Som kristna skall vi vara ljus och salt i världen och det befrämjar väckelsen var vi än bor och verkar.

Svara -   - 18/8-17 15:23 -


Greger M

Mikael W och andra; Varför ger ni er på Sven Reichmann?

Svara -   - 18/8-17 15:45 -


Johan

Ni som inte har tro på en stor global väckelse i den sista tiden: Ska då kanske bara en ynka procent av Sveriges befolkning bli frälst? Har Jesus betalt det oerhörda pris som Han betalde i o m döden på korset för så få i Vårt land och i västvärlden?

Nej! Kom ihåg att Jesu seger är total och att ett oräkneligt antal ska bli frälsta!

"Sedan såg jag en stor skara som ingen kunde räkna, av alla folkslag och stammar och länder och språk, stå inför tronen och inför Lammet, klädda i vita fotsida kläder och med palmer i sina händer. 

De ropade med hög röst och sade: Frälsningen tillhör vår Gud, honom som sitter på trronen och Lammet." (Upp 6:9-10)

Svara -   - 18/8-17 15:54 -


Bertil Rosenius

Svar till Greger M.

Varför skall man inte bemöta felaktigheter?

Det finns ett gäng i Sverige som framfört mkt bra och tänkvärt - till det gänget hör Sven Reichmann. Tyvärr har - från detta gäng - också kommit mkt som förlamat delar av svensk kristenhet. Ex lära att vi inte skall eller kan förvänta oss ngn väckelse. Sådant anser jag självklart måste bemötas.

Jag har haft samtal med syskon som tappat tron på framtiden, för det enda som återstår är "yttersta tidens avfall och förförelser." Visst är detta en del av ändetidens scenario! 

Men det är inte med detta scenario för ögonen vi skall verka - eller "blott överleva"!

Svara -   - 18/8-17 16:08 -


bengt

vi kan inte kräva väckelse

men vi kan be för det och hoppas på det

Svara -   - 18/8-17 16:12 -


bengt

vi kan inte kräva väckelse

men vi kan be för det och hoppas på det

Svara -   - 18/8-17 16:12 -


nils

Svar till bengt.

Detta låter trovärdigt detta med husgrupper,för att väcka gamla samfund och kyrkor är inte lätt.

Det blir då de som längtar och vill,som kommer tillsammans i olika små och börjar ropa till Herren om nåd för landet och folket .
Ett problem är det andliga ledarskapet som ej inser tidens allvar och den villfarelse som följer i ljumhetens spår.
Pastorer vill inte konfrontera sin församling, vågar inte säga sanningens ord till folket,
för risken att tappa medlemmar.
Men är det då Herrens eller människors ära man söker?

Svara -   - 18/8-17 16:30 -


Mikael W

Svar till Greger M.

Greger, kan du förtydliga din fråga? 

Svara -   - 18/8-17 17:15 -


bengt

jo det är nog så att många pastorer försöker vara lagom

likaså församlingsledare i övrigt

många är rädda för anden också

Svara -   - 18/8-17 17:34 -


Britt

Till Nils.

Tack Nils! Du har så rätt i det med husgrupper, det är de som längtar och vill som kommer samman och börjar ropa till Herren om nåd för landet och folket.........

Dessa Pastorer som inte vågar konfrontera och stå upp för Sanningen söker sin ära från människor!

Guds välsignelse! Britt

Svara -   - 18/8-17 17:46 -


bengt

och försöker skapa väckelse på egen

hand

utan anden

man skriver en skylt med väckelsemöte

på och sen tror nästan.automatiskt

att det blir det

Svara -   - 18/8-17 17:50 -


Madeleine Huhtalo

Amen!!

Svara -   - 18/8-17 18:06 -


Bertil Rosenius

Svar till Britt.

Även om det var till Nils...

... så håller jag med till fullo!

Svara -   - 18/8-17 18:15 -


Britt

Mikael W. och Bertil Rosenius.

MENAR ni att jag skall förmedla till Sven Reichmann er otrevligt hårda attityd mot honom.

Som Greger M. säger: Varför ger ni er på Sven Reichmann. Där visade Greger sin ödmjukhet genom att fråga detta.

Britt

Svara -   - 18/8-17 18:30 -


Britt

Svar till Bertil Rosenius

Även om det var till Nils......

Tack, då står vi inte så långt ifrån varandra som jag trodde!! :-)

Guds frid!! Britt

Svara -   - 18/8-17 18:51 -


Tomas N

Det jag kan se som står om i Bibeln är avfallet. Även de utvalda skall förledas,många kommer lockas bort på ett eller annat sätt.

Anledningen är slutet/återkomsten/domens dag som närmar sig . Vi (De Heliga) känner det i anden och satan vet att hans tid är kort. Därför utgjuter Gud mera av sin ande över sitt folk för en stor skörd och ondskan utbreder sig och får mera kraft.

Tittar man på väckelser tidigare så verkar det inte ske för att Gud bestämde så utan att Han alltid vill det,men Han förlöser sin kraft när människor drar sig till honom med allt vad de har geneom bön och omvändelse.

Det sker ju redan på olika håll i världen. Gud håller inte tillbaka,men villkooren är samma som alltid . Passionerad överlåtelse med ,bön och renhet.

Det som nämnts av Wilkerson/Conlon och andra t ex Reichman är nog de rörelser som kanske började bra ,men blev orena under 1900 talet. Där har i vissa fall inte mycket bra bestått.

Vi kan inte vara likgiltiga för de som går förlorede eller för kyrkans hälsotillstånd idag.Vi kan inte passivt vänta på uppryckelsen eller låta något annat som har med sluttidsläran passivisera oss. Det är skördetid och Gud vill ha en stor skörd och vill inte att någon går förlorad. Nu kommer många göra det,men det kan inte få vara vårt fokus.

Jesus dog och uppstod. Vi har en stor kallelse och mycket står på spel,det borde vara vårt fokus

Svara -   - 18/8-17 19:20 -


Leif Boman

Svar till Britt.

Nu drar du till det igen Britt. Varken Mikael eller Bertil har haft det minsta otrevlig attityd mot Sven Reichmann, det är du som igen svänger till det, låt bli sånt för det leder bara igen till osämja bland syskon.

Kina har som Mikael nämnde flera hundra miljoner kristna nu, alltså kanske som 20-30 st hela Sveriges befolkning under bara förra seklet, det kan man väl nästan ändå kalla för väckelse, och jag håller med. Vi har världens största församling i Sydkorea som växte fram från någon enstaka till runt miljonen under en 50-års period, ganska hyfsad väckelse det också. 

Men, absolut inte att Mikael har en otrevlig utan det enda var att han inte höll med! Din bedömning bör justeras något har jag märkt även innan!

Också jag "med mitt mänskliga tänkande" tycker att Sven Reichmann är en av Sveriges allra bästa och stabilaste Bibellärare, men vi skall ju egentligen inte jämföra lärare emot varandra;

(1 Kor 3:4) Om en säger "Jag håller mig till Paulus" en annan "Jag håller mig till Apollos" är ni då inte som folk i allmänhet?

Man får även ha en annan åsikt än Sven, och han blir garanterat inte det minsta ledsen över det!

Jesu frid.... 

Svara -   - 18/8-17 21:23 -


Britt

Till Leif

TACK Leif, för att du säger vad du tycker om mig!!!

Britt

Svara -   - 18/8-17 21:42 -


Roine Öberg

Väckelse = omvändelse? 

Jag har lite svårt för ordet väckelse måste jag erkänna, 

just detta att det inte finns med i Bibeln t.ex 

Ja ja, de ä myck man int begrip! 

Låt oss be att så många som möjligt får trons gåva i Jesus Kristus, Amen

Guds frid!

Svara -   - 18/8-17 22:03 -


Leif Boman

Svar till Britt.

Jag säger det för att du flera ggr nu senare tid både sagt liknande saker om mig och nu också om Bertil och Mikael, varför?

Svara -   - 18/8-17 23:15 -


Leif Boman

Svar till Roine Öberg.

Visst Roine, just ordet väckelse finns inte bokstavligt med, men Gud berättar ändå vad som bl.a behövs för att det skulle kunna ske! Tyvärr så verkar de flesta inte riktigt förstå dessa ord även om man många gånger har nickat instämmande till dem.

Guds nyckel till liv i (Ps 133). Och där det blir liv så blir frukten just det vi emellanåt i modernt språk kallar för väckelse. 

Men Guds folk verkar inte någonstans vilja bo endräktigt tillsammans och då blir det tyvärr heller inte mycket till liv!

Jesu frid... 

Svara -   - 18/8-17 23:41 -


Roine Öberg

Svar till Leif Boman.

Ja, det är sannerligen ljuvligt att kunna vila i att vara helt eniga i Kristi kropp, men det är inte lätt med alla spretiga läror som finns. Utan samstämmighet i Bibeltolkningen blir det heller inte något ja och Amen till samhörigheten heller!

Låt oss be om att få Anden klarsyn på detta område så att vi kan fungera som en frisk kropp tillsammans!

 jag tror det gäller att bli medveten om vilken kroppsdel man är och hålla sig till den uppgift som just den har, så att inte foten agerar hand eller örat försöker vara mun osv. 

Vi behöver underordna oss varandra i kärlek och omtanke för att uppnå detta!

Vi är ju Bröder och Systrar i Kristus

Och skall inte leva för oss själva utan för och i Jesus och tjäna varandra i kärlek i Kristi kropp! 

Gvd

Svara -   - 19/8-17 01:11 -


Leif Boman

Svar till Roine Öberg.

Just det, att förstå sin plats i kroppen och dels det att ledare borde förstå var var man och kvinna har sin plats.

Detta fungerar dåligt på de flesta håll efter det lilla jag själv har sett. Att underordna sig är det stora dilemmat. Att foten underordnar sig när handen gör sin syssla, att munnen är tyst när örat lyssnar o.s.v. 

Ofta har det istället blivit lite one man show, eller några enstaka som håller och styr hela kalaset. Resten får mestadels bara bidra med pengar 

Fel ledare på fel platser, ledarna upphöjer dem de själva tycker om till vissa positioner i församlingarna, platser som andra skulle haft o.s.v. Anden får så gott som aldrig, i alla fall väldigt sällan vara med. Ja, det finns verkligen en hel del som skulle kunna talas om angående det här.

Jesu frid... 

Svara -   - 19/8-17 02:13 -


per

Det är Trump som är den stora väckelse rörelsen där den heliga anden ligger bakom och i sverige har den störst problem för att sossarna är N korea... 

Svara -   - 19/8-17 09:04 -


Britt

Till Mikael W. och Bertil Rosenius!

Leif Boman tycker att jag burit mig illa åt mot er när det gäller attityden mot Sven Reichmann!

Jag ber er om förlåtelse för detta!!

Med vänlig hälsning Britt!

Svara -   - 19/8-17 11:54 -


AnnMarie

Leif Boman 

.....enstaka som håller och styr hela kalaset.Resten får mestadels bara bidra med pengar.

Så sant och det som förvånar mig är att de fortsätter att bidra med sina pengar.

Svara -   - 19/8-17 12:10 -


Leif Boman

Svar till Britt.

Jag vet att det har blivit något besmittat mellan oss Britt, du ber nu t ex de andra om förlåtelse för att jag har sagt att jag tyckte att du gjorde fel. Borde det inte vara för att du själv tycker så? Du fortsätter så som Lysell tidigare hela tiden gjorde genom att om och om tydligt skriva hela mitt namn och på detta sätt verkligen med också många underliggande toner markera och visa ditt missnöje med mig. 

Jag önskar dig ändå Jesu rikliga välsignelser och hoppas att du kommer ur denna irritation syster!

Mvh/Leif Boman... 

Svara -   - 19/8-17 12:17 -


AnnMarie

Britt

Många kristna är så känsliga och har så ömma tår.Vad exakt ber du om förlåtelse för egentligen? 

Du har citerat S R och det föll uppenbarligen inte i god jord.Vi som läser och lyssnar mycket på S R vet ju att han inte slår undan hoppet om människors frälsning trots att han inte kan se horder av människor springa till kyrkan i en landsomfattande frälsning för Sveriges folk (enligt Guds Ord)

Svara -   - 19/8-17 12:19 -


Leif Boman

Svar till AnnMarie .

Ja, AnnMarie!

Jag gjorde det själv under alldeles för lång tid, men Gud ser ändå till hjärtat. De allra flesta menar ändå gott och väl men är fast av rädsla!

Jag är ändå för detta med troget tiondegivande! 

Men!

Det är svårt att sluta stödja det man alltid varit övertygad om att det har varit Guds vilja, speciellt när resten av dem man kanske har växt ihop med under stora delar av sitt liv troget finns kvar och fortsätter att stötta. Det kommer svikarattacker i tankevärlden om att man är på väg att svika Gud och kristna syskon och nu istället börjat gå mot ondskans vägar, gång på gång kommer det så fort man börjar fundera i dessa banor. 

Jag tror heller inte att det måste ha varit fel från början men, när vissa saker har försämrats så finns det en gräns där man behöver flytta sitt stöd till annat där man själv upplever att stödet gör mest nytta för Jesu Rike!

Jesu frid... 

Svara -   - 19/8-17 12:33 -


Mikael W

Svar till Britt.

Jag ber er om förlåtelse för detta!!

Hej Britt

Jag har inte hängt med i den här tråden, men det verkar som om mitt sätt att uttrycka mig har uppfattats som personangrepp. Det var absolut inte min avsikt att angripa dig eller någon annan. Min avsikt var att förmedla att vi Kristna aldrig får sluta att sprida det glada budskapet, och tro på väckelser. Vi får aldrig tröttna på att föra den goda kampen. Föråt mig Britt om jag uppfattades som otrevlig.....inte alls min mening

Svara -   - 19/8-17 12:34 -


Elin

Frid Britt,

Jag förstår inte riktigt att Du ska behöva be om förlåtelse, jag känner att jag denna gång måste blanda mig i fast det i Ordet står att vi inte ska göra det.
Ser att många inte tar hänsyn till när Du skrivit till någon speciell utan går in och blandar sig i. 
Ibland får vi alla lida oförskyllt - Herren lönar den som stilla tiger.
Gud välsigne Dig !

Svara -   - 19/8-17 12:36 -


Leif Boman

Jag håller med, det är bäst att stilla tiga, så säger Herren!

Orden man ofta framför på detta sätt här inne misstolkas alltför många ggr, och istället leder det till onödiga kval. Det är vishet att inte alltid tala.

Gud välsigne också dig syster!

Jesu frid... 

Svara -   - 19/8-17 12:47 -


Britt

Till Leif Boman

Svar: Jag vet att du inte tycker om mig utan är arg på mig efter att jag gick emot dig när det gällde "vi är gudar-läran" då du hånat och sagt dumma saker om mig och även mot andra som då slutade att skriva på denna bloggen.

Men jag hade lämnat detta bakom mig, tycker inte om långsynthet. Tiden är för kort så låt oss inte bråka utan: Låt Förlåtelsen Segra!!

MVH Britt

Svara -   - 19/8-17 12:47 -


Leif Boman

Svar till Leif Boman.

Menat till Elin var min förra kommentar! 

Svara -   - 19/8-17 12:48 -


Leif Boman

Svar till Britt.

Äntligen kom en del av orden jag längtat länge efter även om det ännu inte är riktigt färdigbearbetat.

Du kallar fortfarande mina ord för hån mot dig, vilket jag absolut aldrig någonsin har gjort, det är något du helt tydligt har missuppfattat och vilket jag aldrig tragiskt nog kunnat få dig att förstå. Något ord blev också fel i en kommentar som jag tyvärr inte hann ändra på innan det sändes iväg som du tog till dig med all hast, jag fick aldrig chansen att rätta till det innan kokpunkt, tyvärr! 

Det är inte jag som är arg på dig utan det är tvärtom du som hakat upp dig något. Det jag givetvis tidigare blev besviken över, det var att du fortsätter och håller fast vid att Lysell som kallar sin egen broder för skitstövel och även flera andra otrevliga ord gjorde gott och rätt emot mig och att det var jag som är den dåliga i det fallet. Skulle du varit korrekt så hade du också tagit upp alla de fulheter som kom igenom honom med honom. 

Om han lämnade för att han inte klarar av att prata med mig så är det helt fritt fram att lämna. Det tycker jag inte du borde skuldbelägga mig för. Dessutom får jag ju också anklagelser om att det var mitt fel att andra godhjärtade också har lämnat? 

Jag önskar att alla syskon vill vara kvar och skriva med trevliga ord, och också låta andra som t.ex jag tycka fritt! Nu var det ju inte så och vissa klarar inte av att acceptera och behärska sig, och då kanske det åtminstone tillfälligt är bra om de vilar upp sig något.

Jag har dock för länge sedan, även om jag nu tog upp det igen gått vidare med det här, men jag bara märker ditt fortsatta underliggande avståndstagande gentemot mig nuförtiden, och det känns tragiskt! 

Låt oss nu älska varandra och gå vidare Britt😍!

Jag önskar både dig, Lysell och alla andra missnöjda en stor kram och Jesu frid...

Svara -   - 19/8-17 13:21 -


Britt

Tack Elin!!  för dina fina ord det värmde mitt hjärta!!

Tack AnnMarie du har så rätt, jag kommenterade ju bara Sven Reichmann!!

Tack Mikael W. Du behöver inte alls be mig om ursäkt!  gillar dig!!

Skall också säga att jag har varit mkt lessen kanske p.g.a min ensamhet i min Tro, och vem skall man bolla med?? och tyvärr skrev jag nu på fm. till Leif Boman vad jag tyckte och det var dumt gjort men jag var så förtvivlad!

Så Leif Boman förlåt mig !!

Guds rika välsignelse!!

Britt

Svara -   - 19/8-17 13:28 -


bengt

jo det är tyvärr mycket av maktmissbruk i

våra församlingar

hos pastorer och ledare

som agerar mer som chefer än herdar

som lägger sig i det dom inte ska lägga sig i

som har svårt att delegera

Svara -   - 19/8-17 13:31 -


Leif Boman

Svar till Britt.

Givetvis förlåter jag dig Britt, det gör jag alltid. Det enda jag desperat önskar är att relationen skull kunna läka igen, och det är faktiskt något riktigt klurigt och svårt hur mycket man än vill. 

Mänskligt sett märker jag att det oftast inte alls hjälper med alla de ord jag själv kan förstå och förmedla, utan det är alltid endast Jesu egna närvaro som kan läka svåra sår och ge äkta kärlek emellan syskon! 

Kram än en gång till dig Britt!

Jesu frid... 

Svara -   - 19/8-17 13:38 -


bengt

det här är nog en av nycklarna till väckelse

att vi kan och vill förlåta varann

att gammal bitterhet kan.läka

vi är ju i försoningens tjänst

Svara -   - 19/8-17 13:52 -


Mikael W

Svar till Leif Boman.

Jag håller med, det är bäst att stilla tiga, så säger Herren!

Orden man ofta framför på detta sätt här inne misstolkas alltför många ggr, och istället leder det till onödiga kval. Det är vishet att inte alltid tala

Broder Leif,

Ja, det är väldigt svårt att uttrycka sig utan att det missförstås av någon. Allt man skriver förstärks. 

Dock, om vi alla ska tiga så blir det ju inte mycket till blogg. Jag tror det är bättre att vi försöker tänka gott om varandra, i första hand, och att ingen här egentligen har för avsikt att såra någon. Vi får inte vara för snarstuckna. 

Svara -   - 19/8-17 13:53 -


Leif Boman

Helt rätt Mikael! Inte menar Herren att vi alla skall tiga, men ibland är det ändå bäst!

Det som var starten till lite hätskare stämning för ett tag sen var ju att jag helt medvetet prövar gränser. Jag vet om att Jesu Ord om gudar är ett av allra känsligaste områden av vad Han sagt. Att bara läsa detta ställe inför kristna och säga att man tror på Jesu Ord rör ordentligt om och höjer graderna i grytan. Det blev nu även så denna gång på en del håll. 

Det finns ett ställe till som jag prövat inför kristna någon gång. Det är stället om att kvinnan skall tiga. Jag läste en gång detta ställe på en bönesamling vi hade och! Om ni bara visste vilken upprördhet det här ledde till denna gång. En riktigt ilsk kvinna sa till mina anhöriga att läxa upp mig där hemma o.s.v. och, tänk, då valde jag ändå inte ens att kommentera kring ämnet utan bara läste orden som de var! Det räckte så och så exploderade det direkt på vissa håll!

Det var mycket tydligt Guds Ande som den gången hade lagt Ordet på mitt hjärta. Han visste också till någon öm punkt som behövde bearbetas den gången. 

Det är verkligen inte så lätt att tala om och vilja tro på Guds Ord alla gånger!

Jesu frid... 

Svara -   - 19/8-17 14:15 -


bengt

var det om att kvinnan skall tiga i

församlingen ?

Svara -   - 19/8-17 14:41 -


Leif Boman

Svar till bengt.

Ja!

Svara -   - 19/8-17 14:53 -


AnnMarie

Britt

Jag har inte heller någon i min familj att "bolla" kristna frågor och funderingar med

Svara -   - 19/8-17 15:00 -


Elin

Ja det blir missförstånd på missförstånd här, om man inte läst hela kommentaren kan det bli galet.

Så här skrev jag: "Ibland får vi alla lida oförskyllt - Herren lönar den som stilla tiger".
Någon kommenterade: "Om vi alla ska tiga så blir det inte till blogg" (suck!)
Här kan man nog inte bli skadad som t ex om man blir illa behandlad eller rent av föraktad i en församling, skrivna ord kan inte såra som dem man möter öga mot öga. Då bör saker och ting redas ut, absolut!
Ödmjukhet är ju hyperviktigt och framför allt av oss som kallar oss kristna. Hur mycket ont har inte saknaden av denna egenskap orsakat? Jag säger allt detta till mig själv också, vi har alla fel och brister.
Tack Leif, exakt så menade jag. /Frid

Svara -   - 19/8-17 15:07 -


J.J.

Svar till Leif Boman.

I 1 kor 14:34 står det "som också lagen säger" dvs om att kvinnorna ska tiga. 

Nåväl... var i lagen hittar du stöd för det? Du eller vem som helst får 1000 kr om de kan hitta ett ställe i GT där detta faktiskt står. 

Svara -   - 19/8-17 15:47 -


Mikael W

Svar till Elin.

Någon kommenterade: "Om vi alla ska tiga så blir det inte till blogg" (suck!)

Ja Elin, det var jag som skrev den kommentaren, och vad var det för fel på den tycker du eftersom du suckar? 

Är denna suck ett exempel på hur vi ska visa ödmjukhet mot varandra menar du? Jag har gråtit floder i en timma nu för att du suckade. Här får du ett bibelord av mig::

Varen frimodiga och oförfärade, frukten icke och varen icke förskräckta för dem; ty HERREN, din Gud, går själv med dig; han skall icke lämna dig eller övergiva dig.

5 Mos 31:6

Svara -   - 19/8-17 16:10 -


per

GUD straffar er för att ni inte följer Den Heliga Anden -

Svara -   - 19/8-17 16:11 -


Britt

AnnMarie!!

Tack för att du skrev att du också är ensam och inte kan bolla kristna frågor och funderingar!

ja, själv tycker jag också att är jobbigt att vara ensam i sin Tro, allrahelst  när man inte har någon att fråga "ja bolla med" och det är också så många funderingar över olika ämnen som man vill diskutera om. Jag har en liten församling att gå till men den ligger inte i samma område där jag bor utan utanför i ett annan område men alla i denna kyrkan känner alla och umgås med varandra. Och tyvärr när man är ensam kvinna så blir man inte bjuden för det går inte vara  3 el 5 el 7 då blir det ojämt :-) :-)

Tack för att du skrev detta om att du är ensam i tron!!

 Vi får lyfta varandra här på bloggen!!

En systerkram!! Britt

Svara -   - 19/8-17 16:40 -


Janneyo114

Svar till J.J..

Hej

4 Mos kap 30 handlar om hur en man och hustrus ord gäller enligt lagen, beroende på om kvinnan är gift eller inte. Det är passagen Paulus hänvisar till. Att Paulus skulle hänvisa till något som inte finns skrivet i lagen är väldigt osannolikt.

Svara -   - 19/8-17 16:45 -


AnnMarie

Britt

En Syster kram till dig också!

Jag tror bestämt det finns en syster till här som inte har någon att bolla med om jag inte minns fel,och det är AnnMarie A (det är ju inte jag även om vi har samma fina namn☺;)

Svara -   - 19/8-17 16:57 -


bengt

vad syftar du på.per?

Svara -   - 19/8-17 17:00 -


Mikael W

Som Kristen tillhör man världens största familj och ingen ska behöva känna sig ensam. 

Tyvärr så är jag en väldigt dålig lyssnare, men om det finns någon som känner sig ensam, och behöver En Vän att prata eller bolla livsfrågor med, så kan ni alltid kontakta En Vän till mig medelst telefon eller internet. Kontaktinformationen finner ni här http://www.kkc.n.nu/kkc-sweden ;

Svara -   - 19/8-17 17:48 -


Britt

AnnMarie!!

Jag skrollade uppåt men hittade henne inte men hon dyker nog upp nån gång!! :-)

Vi håller utkik....

Jesu Dyrbara frid!!  Britt

Svara -   - 19/8-17 17:49 -


Mikael W

Svar till Mikael W.

Nytt försök med länken: http://www.kkc.n.nu/kkc-sweden

Svara -   - 19/8-17 17:53 -


Ann-Marie A.

Svar till AnnMarie .

Hej!

Nej det är inte så lätt att hitta kristna att ha gemenskap med.. de är ofta upptagna med sitt..och sina färdiga gemenskaper.. det är synd, tror vi har mycket att ge varandra.. 

Har iaf. några kristna att samtala med på distans - ni och några andra. Plus min ofrälste man.. Han handlar nu så vi kan klara oss och släkten några dagar om det behövs framöver.. Tur med en gammal brunn på tomten kanske.. Barbro Erling har mycket bra att berätta på You Tube, tipsade en vän. Ann-Marie är fint, fast lite långt att skriva.. :-)

Svara -   - 19/8-17 18:53 -


Ann-Marie A.

Svar till Britt.

Hej Britt!

Har också haft en annan åsikt än Leif för länge sen, han kan vara lite tuff då... Har också förlåtit och tycker om honom ändå. ;-)  

Svara -   - 19/8-17 19:03 -


Leif Boman

Svar till J.J..

Nehe du! 

Jag nämnde bara att det står så, jag går inte ytterligare in i någon debatt där kvinnor blir inblandade och jag får fler fientligt inställda syskon det räcker nu för denna gång!

Det är ett pris att betala när man vill vara uppriktig men i detta läge denna gång så vågar jag tyvärr inte, utan håller tyst och tiger för säkerhets skull!

Jesu frid... 

Svara -   - 19/8-17 19:11 -


Britt

Hej Ann-Marie A.

Tack för det du skrev!!

Ja Leif är för tuff för mig. Jag har sån dålig erfarenhet av tuffa män då jag måst ta till flykt från hemmet!  Men man får ju acceptera människan som den än är och hoppas på det bästa!! 

Svara -   - 19/8-17 21:12 -


Leif Boman

Svar till Britt.

Det var inga dåliga jämförelser man helt plötsligt nu också får vara med om, fastän jag flera ggr har tagit upp Jesu Ord om att vända andra kinden till, att älska varandra och fortfarande står fast vid de Orden! 

Varför fortsätter du att svartmåla mig inför hela folket Britt efter det att både du och jag tidigare har bett om förlåtelse och skulle gått vidare i Kristi kärlek? 

Svara -   - 19/8-17 21:52 -


bengt

jag tror inte du är så tuff leif

Svara -   - 19/8-17 22:28 -


Leif Boman

Svar till bengt.

Inte jag heller!😌

Svara -   - 19/8-17 22:40 -


Ann-Marie A.

Svar till Britt.

Tack för ditt svar!

Vet flera som du fått fly från hemmet, en mamma med små barn hem till oss med, på grund av missbruk. Ledsamt när en far och/eller man mår dåligt av olika orsaker så man måste fly. För dej med! Ser lite ljusglimtar att Gud hjälper oss med flera. Fint att vi har varandra här på apg29 med!!

Svara -   - 19/8-17 22:41 -


Britt

Till Leif Boman

Men käre vän, du är härlig! Jag accepterar ju människor som dom är!  Och ärligt talat så föll jag ju för denne tuffe mannen, han hade andra egenskaper också, som exempel Humor vilket jag tycker är viktigt!

Jag svartmålar väl inte dig???Du säger att jag fortsätter svartmåla dig???

Vi förlät ju varandra och så tycker jag det skall förbli!

Britt

Svara -   - 19/8-17 23:29 -


Leif Boman

Svar till Britt.

Du får återigen ursäkta mig då!

Jag tolkade kanske lite fel, men jag upplevde det som att jag blev jämförd med någon våldsam människa, vilket gör mig oerhört ledsen eftersom det är raka motsatsen till vem jag är😖!

Idag är jag endast tuff när det gäller att försvara skriften som jag har förstått den, annars är jag många ggr som en stor kruka och fegis i mina egna ögon. Det vet Gud mycket väl. Vittnar om Jesus gör jag dock lite här och var, men ofta är jag en vuxen man som t.o.m rodnar inför barn emellanåt! 

Så, jättetuff är jag inte mänskligt sett utan alldeles tvärtom! 

Jesu frid... 

Svara -   - 20/8-17 00:04 -


Britt

Till Ann-Marie A.

Tack för det du skrev!! Ja det är hemskt att så många måste fly och dessa barn som får uppleva detta!! Mina tre barn var i tonåren så dom var lite större men det värsta var att dom fick skydda mig. Men det var en snäll före detta granne som hämtade upp mig och inredde ett rum för mig, så otroligt snällt och kärleksfullt så det går inte att beskriva. När jag var hemma låg jag i ett rum och hade en plastpåse bredvid sängen om jag hastigt måste ge mig iväg. Jag gick ner till ca 40 kilo. Det var mycket otroligt hemska saker som jag inte kan skriva det här!

Vad snällt och fint av dig att ställa upp för den familjen! Ja Gud hjälper oss verkligen!! Hade jag inte haft vår Herre att ropa till så hade jag inte levt idag!!

Ja det är så härligt att vi har varandra!!!

Jesu dyrbara frid!! Britt

Svara -   - 20/8-17 00:10 -


Ann-Marie A.

Svar till Britt.

Menade inte svartmåla någon, en man med humor och andra fina egenskaper låter ju inte fel.. Fast det blev det visst ändå, men vem kan förutse det.. 

Svara -   - 20/8-17 00:10 -


Katrina

Svar till J.J..

Kvinnoförtrycket är gammal sen första Esters bok kan man läsa om  Mediens lagar ...obs inte Guds lagar utan människolagar.

Förslaget tilltalade kungen och furstarna, och kungen gjorde som Memukan hade sagt. Han lät sända ut skrivelser till alla sina provinser, till varje provins med dess egen skrift och till varje folk på dess eget språk, för att var man skulle vara herre i sitt hus. 

Svara -   - 20/8-17 00:29 -


Leif Boman

Svar till Britt.

Jag lider också verkligen med dig Britt angående allt det fruktansvärda du har gått igenom, och därför är jag ännu mer ledsen över att den onde kan lyckas med att slå in kilar emellan oss syskon pga lite ord som inte alls blev som det var tänkt.

Tack och lov att du grep tag i livbojen Jesus när det som mest behövdes, och att Han också fick bevisa vem Han Är!

(Ps 40:1-6)

Låt oss inte hamna i fällan mer utan istället hela vägen ända fram uppmuntra varann även om åsikterna inte alltid är riktigt desamma! 

Jesu välsignelser till dig! 

Svara -   - 20/8-17 00:36 -


Ann-Marie A.

Svar till Britt.

Tack! Har också haft vänner och andra som hjälpt och hjälper mej när det varit och är tufft med personer med missbruk mm i vår närhet. Och när jag höll på att stryka med i en sjukdom fast läkare sa att jag var frisk.

Så förskräckligt jobbigt du och ni hade det, förstår att du var mycket rädd med!! Vilken press du levde under! Ja Gud har varit med oss, särskilt när man ser i backspegeln.. Vilken kärleksfull fd granne du hade! 

Ja vi får vara tacksamma att Gud hjälper, hade inte heller orkat annars!!

Kan inte mycket om detta med en ev. stor väckelse. Men när vi kristna berättar vidare vad Gud har gjort för oss, till människor vi känner och dem vi möter mfl. så kan det tända hopp och nyfikenhet. Alla har olika livsöden som talar till olika sorters människor.

Gud välsigne dej!!  Kram Ann-Marie A.

Svara -   - 20/8-17 00:38 -


Britt

Till Leif Boman!

Tack Snälla för det du skrev!! Jätteroligt att läsa! Du behöver inte ursäkta dig det känns så skönt att vi är vänner! Har precis skrivit till Ann-Marie A. hur våldsam han var men det började först när barnen var i tonåren men innan dess var allt bra vet inte riktigt vad som hände med honom!

Det är bra att du är tuff när du försvarar skriften det behövs verkligen idag!

Du låter ju som en jättehärlig människa som t.o.m ibland rodnar inför barnen :-)

Tack för din beskrivning av dig själv!!  Den killen gillar jag!!

Jesu dyrbara frid till dig!!  Britt

Svara -   - 20/8-17 00:40 -


Ann-Marie A.

Svar till Katrina.

Ja det är ledsamt.. Jesus satt aldrig på några höga hästar.. 

Svara -   - 20/8-17 00:44 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Maria är extremt farlig

Maria är extremt farlig.

Ännu en farlig orkan drabbar världen. Orkanen Maria är extremt farlig. Den är nu en kategori 5-orkan.

7

Läs allt!


Helvetet är evigt

Bibeln lär oss tydligt att Helvetet är evigt, men att också Himlen är evigt. Vilken plats vill du tillbringa evigheten?

2

Läs allt!


Man med 3 fruar och 16 barn fick lägenheter av Nacka för 14 miljoner

Bild: samnytt.se. 

Nacka kommun har köpt 3 bostadsrätter för nästan 14 miljoner kronor till en syrisk född man med 3 fruar och 16 barn. 

45

Läs allt!


USA hotar att förgöra Nordkorea

USA hotar att förgöra Nordkorea. Bild: Expressen. 

Det är ingenting annat än ett hot om kärnvapenkrig då USA genom FN-ambassadören Nikki Haley hotar att förgöra Nordkorea.

18

Läs allt!


Enhet före renhet

Läsarmejl av Andy Svensson 

För det andra går det naturligtvis inte förena katolsk tro med biblisk evangelisk kristendom. Och det är precis vad man nu på sikt försöker göra. 

15

Läs allt!


Helvetet är evigt

Bibeln lär oss tydligt att Helvetet är evigt, men att också Himlen är evigt. Vilken plats vill du tillbringa evigheten?

0

Läs allt!


Islam - våldets, hatets och dödens religion

Den muslimska hjärntvätten är inte lätt att bli av med. Det enda som egentligen fungerar till 100% är att man tar emot Jesus som Herren och blir frälst.

8

Läs allt!


Dagens ord

Dagens bibelord

“fria ifrån genstridighet och ifrån begär efter fåfänglig ära. Fasthellre må var och en i ödmjukhet akta den andre förmer än sig själv. Och sen icke var och en på sitt eget bästa, utan var och en också på andras.” (Philippians 2:3-4)

Vecka 38, tisdag 19 september 2017 kl. 20:52

Jesus söker: Fredrika!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Den kristna tron med skygglappar

Läsarmejl av Johnny Haglund 

De skriftlärde och prästerna kunde skriften även på Jesu tid, men de hade skygglappar och kunde inte se vem Jesus var. De var så inne på att de tolkade allt rätt så de kunde inte se, eller förstå vem Jesus var. 

8

Läs allt!


Senaste kommentarer


Я зустрів антихрист

Минулої ночі мені снилося, що я зустрів антихриста і спробував змусити його врятувати.

15

Läs allt!


Індіанці і євреї серед мормонів в США

Одна тисяча вісімсот двадцять три Кажуть, засновник мормонської Джозеф Сміт відвідав ангел Мороні, який показав йому приховану книгу, написану на золотих пластинах. У ньому міститься розповідь про американському континенті колишніх жителів і їх походження. 

111

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

782 online! | Sidvisningar idag: 217 812 | Igår: 269 952 |

MediaCreeper Creeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp