586 online! | Sidvisningar idag: 3 946 | Igår: 148 226 |

www.apg29.nu


Live Apg29 | Biblar | Bönesidan | Dagens ros | Date29 | Christer Åberg | Sök | Kontakt

Kommentarer av

JL

1565 kommentarer
 


JL kommenterade Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande

Svar till Bengt.

Alla dom 380 pastorerna är ju olika

Det är lätt att slå ihop dom som en klump

Vi vet ju inte var dom står idag

Dom vill säkert inte ha ett övervägande

Muslimskt land

Utan tvärtom ett övervägande kristet land

Vilket vi ändå kan få trots allt







Ja, jag tror att det sista går att uppnå. Men inte på frikyrkovis, utan världsligt och med syfte att upprätta det första budet. Du och alla andra i frikyrkan som är vana att vara vän med världen, får helt enkelt göra ett svårt val. 

Pastorerna som sitter högre upp i hierarkin kommer vara de sista som upprättar det första budet. De har minst att vinna på det och allt att förlora. Du vet hur det är Bengt. Hos er skall de minsta vara de största. Det finns en anledning till det. 

- 19/2-19 23:55 -


JL kommenterade Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande

Svar till Martin.

Men jag tror inte du kommer lyckas ändra frikyrkan. Min gissning är att Gud nu skapar andra vägar att nå människor med evangelium. Jag ser ett sökande hos många som tillhör de nationalistiska/invandringskritiska grupperna.

Nej, där håller jag med,   jag kan nog inte ändra något, men jag kan påtala vikten utav att endast tjäna Gud. Det finns inget att förlora. Jag kan inte hitta att jag på något sätt gör ett logiskt fel, eller andligt, genom att påtala det första budet. Såg även att du pratade om nåd. Jag tror också på nåd. Men jag tror inte på att förvanska bud, det är en annan sak. Här är vi i läget när människor säger att det är kristet att bryta det första budet, då pratar vi inte längre synd och nåd, utan en villolära.

I vilket fall som helst, någonstans har alla som verkligen är kristna sin gräns. Till slut kommer till och med den mest blockerade människa hitta sin gräns.  Kanske tar deras gränslösa, inkluderande mångfaldsvurm slut då. Eller så är det komplett gränslösa, och konverterar. Tiden får utvisa.

- 19/2-19 23:38 -


JL kommenterade Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande

Svar till Martin.

Martin,
om jag inte är helt ute och cyklar så har Leif en närstående i 380 upproret. Det kan förklara en hel del kanske?
Och tack för vänliga ord. Jag är inte van vid detta skall jag säga. Alla brukar se mig som bärare av alla deras problem. Det brukar bli följden när man påtalar brister i logiken.
Både Leif och Tomas är proffstyckare och lägger mycket prestige i sina tolkningar. Då de är de ultimata teologerna så kan de därmed kröna jönsonteologer lite hur som helst. 
Och egentligen, hade det inte varit för det otroligt farliga frukt dessa självgoda nissar får fram, så kan man ju egentligen bara ignorera deras självgodhet. Men i dagsläget när islam rider på deras och deras kompisars teologi så är de fruktansvärt farliga för kristenheten. Här ser man det absolut farliga som en splittrad kyrka kan åstadkomma. Bibelbroisers med alla sin tolkning och ingen struktur. Frågor som om hur dopet går till eller om när Jesus kommer kan pågå i oändlighet, men hålla första budet och se till att man inte tjänar andra gudar, det är oviktigt. Det är ganska uppenbart varför det är oviktigt, för det första budet förargar världen.

- 19/2-19 14:34 -


JL kommenterade Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande

Svar till Tomas N.

Jag tror inte många skulle hålla med i vad du säger om dig själv att du inte har en teologi/tro. Alla har sina uppfattningar och åsikter och alla som är troende har sin nivå av vishet/uppenbarelse eller brist därav.

Det som inte hjälper debatten alls är just sådana inslag som du kommit med under en lång tid dvs att"upprätta det första budet" . Det är okunnighet och brist på respekt att marknadsföra detta . Eller så är det en ide som kläckts fram i en miljö av mestadels politiska ideer och katolskk/ortodox tro där men är mycket mera fokuserad på en praktisk och enkel kristendom maserad på GT och dessutom skeptisk till NT och att det fungerar alls att praktisera den tidiga församlingen som Paulus och Lukas(apg) skriver om.

Det som däremot skulle behövas lyftas av både politiker, men även kyrkan är konkreta problem och lidanden som uppstått av den stora migrationen och där infödda fått lida. Där är hela åsiktskorridoren feg och partisk till förmån för främlingen och kyrkan inte bättre än de andra. Där behövs en förändring

Sådant kan också ske, men knappast om det enda man får höra är teologi i Jönssonlige nivå och en "kristen" motståndsrörelse och intiislamismrörelse som vill vrida tillbaka klockan 100 år eller bli som Ungern/Polen i ett ögonblick och ropar efter en stark ledare som vänder upp och ned på allt och rensar arenan. Det kanske blir en medborgarrörelse och med gula västar i Sverige också. Men då hoppas jag att de som är kyrkans och trons representanter står för verklig vishet och moraliskt fördedöme.

Inte de som är ivriga till klockringning mot nazism och inte de som ropar ivrigt om att hålla första budet. Som jag tidigare sagt så är kristendom ingen soloprojekt eller som i politiken där en segrande fraktion omdefenierar saker och får makt. Tron är baserad på vad Jesus och apostlarna lärde ut . Därför bör man tänka efter ordentligt innan man gör sig till en representant för kristendom och troJag tror inte många skulle hålla med i vad du säger om dig själv att du inte har en teologi/tro. Alla har sina uppfattningar och åsikter och alla som är troende har sin nivå av vishet/uppenbarelse eller brist därav.

Det som inte hjälper debatten alls är just sådana inslag som du kommit med under en lång tid dvs att"upprätta det första budet" . Det är okunnighet och brist på respekt att marknadsföra detta . Eller så är det en ide som kläckts fram i en miljö av mestadels politiska ideer och katolskk/ortodox tro där men är mycket mera fokuserad på en praktisk och enkel kristendom maserad på GT och dessutom skeptisk till NT och att det fungerar alls att praktisera den tidiga församlingen som Paulus och Lukas(apg) skriver om.

Det som däremot skulle behövas lyftas av både politiker, men även kyrkan är konkreta problem och lidanden som uppstått av den stora migrationen och där infödda fått lida. Där är hela åsiktskorridoren feg och partisk till förmån för främlingen och kyrkan inte bättre än de andra. Där behövs en förändring

Sådant kan också ske, men knappast om det enda man får höra är teologi i Jönssonlige nivå och en "kristen" motståndsrörelse och intiislamismrörelse som vill vrida tillbaka klockan 100 år eller bli som Ungern/Polen i ett ögonblick och ropar efter en stark ledare som vänder upp och ned på allt och rensar arenan. Det kanske blir en medborgarrörelse och med gula västar i Sverige också. Men då hoppas jag att de som är kyrkans och trons representanter står för verklig vishet och moraliskt fördedöme.

Inte de som är ivriga till klockringning mot nazism och inte de som ropar ivrigt om att hålla första budet. Som jag tidigare sagt så är kristendom ingen soloprojekt eller som i politiken där en segrande fraktion omdefenierar saker och får makt. Tron är baserad på vad Jesus och apostlarna lärde ut . Därför bör man tänka efter ordentligt innan man gör sig till en representant för kristendom och troJag tror inte många skulle hålla med i vad du säger om dig själv att du inte har en teologi/tro. Alla har sina uppfattningar och åsikter och alla som är troende har sin nivå av vishet/uppenbarelse eller brist därav.

Det som inte hjälper debatten alls är just sådana inslag som du kommit med under en lång tid dvs att"upprätta det första budet" . Det är okunnighet och brist på respekt att marknadsföra detta . Eller så är det en ide som kläckts fram i en miljö av mestadels politiska ideer och katolskk/ortodox tro där men är mycket mera fokuserad på en praktisk och enkel kristendom maserad på GT och dessutom skeptisk till NT och att det fungerar alls att praktisera den tidiga församlingen som Paulus och Lukas(apg) skriver om.

Det som däremot skulle behövas lyftas av både politiker, men även kyrkan är konkreta problem och lidanden som uppstått av den stora migrationen och där infödda fått lida. Där är hela åsiktskorridoren feg och partisk till förmån för främlingen och kyrkan inte bättre än de andra. Där behövs en förändring

Sådant kan också ske, men knappast om det enda man får höra är teologi i Jönssonlige nivå och en "kristen" motståndsrörelse och intiislamismrörelse som vill vrida tillbaka klockan 100 år eller bli som Ungern/Polen i ett ögonblick och ropar efter en stark ledare som vänder upp och ned på allt och rensar arenan. Det kanske blir en medborgarrörelse och med gula västar i Sverige också. Men då hoppas jag att de som är kyrkans och trons representanter står för verklig vishet och moraliskt fördedöme.

Inte de som är ivriga till klockringning mot nazism och inte de som ropar ivrigt om att hålla första budet. Som jag tidigare sagt så är kristendom ingen soloprojekt eller som i politiken där en segrande fraktion omdefenierar saker och får makt. Tron är baserad på vad Jesus och apostlarna lärde ut . Därför bör man tänka efter ordentligt innan man gör sig till en representant för kristendom och tro













Om du nu är så duktig, varför klarar du inte ens att möta den enklaste av förmaningar. En sådan enkel sak som att hålla en anständig längd på dina inlägg? Det är omöjligt att bemöta och svara på dina inlägg. 

Jag svarar på sista meningen

Därför bör man tänka efter ordentligt innan man gör sig till en representant för kristendom och tro

Jag är en praktiskt problemlösare och jag ser problem. Tyvärr är det ett problem i Sverige i dag och ett av dem är att frikyrkan arbetar på att islamisera Sverige och lägga skuld på Svenskar. Det syns tydligt i dina inlägg, där du försöker trycka till mig istället för att ge dig på problemet. Du är frikyrklig ut i topparna.

- 19/2-19 09:55 -


JL kommenterade Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande

Svar till Leif.

Leif,
Jag är ingen ledare, jag kommer aldrig kunna bygga upp eller evangelisera. MEN, jag kan avgöra huruvida det som de stämmer håller i verkligheten, det vet jag att jag kan. Det är min gåva, men det kommer till ett pris. När 380 uppropet kom, så var jag den första att sätta i halsen. För lögn är inte någon av andens frukter. 
Jag ser inte det du ser.   De har behandlat sina minsta som trasor. De har gett dem i handen på fienden. Jag ser ondska växa. Jag ser endera inbördeskrig eller diktatur komma. Jag ser ett helt folk gå under. Jag ser en annan religion ta över. Och dessa människor har jobbat för detta i full maskin med bibeln i hand. På mindre än 50 år, så har frikyrkan och globalisterna lyckats med att islamisera ett helt land. 
Och inte nog med detta, de vill ha kredit för det med. Pengar och anseende. 

- 19/2-19 09:39 -


JL kommenterade Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande

Och
teologi som haltar så illa som din gör
Jag har ingen teologi. Vilket du inte fattat. Jag ser på frukten, därefter avgör jag vad som är gott och vad som inte är gott. Det kan jag avgöra, som en av de allra minsta. Därefter följer jag ledare som har god frukt. Och jag väntar på att de skall dyka upp.
Däri ligger skillnaden. Du argumenterar för att följa något som ser bra ut, låter bra och verkar ha bra teologi. Men frukten stämmer inte överens med vad som sägs. Det stämmer inte överens med vad Herren säger om världen. Att världen skall hata oss. Världen hatar inte de 380, de hatar Orban.
Orbans folk är kristna och håller inte på att bli utbytta. Det Svenska folket är numera mer muslimskt och håller på att bli utbytt.
Där har du dina problem med DIN teologi, för du har en, det har inte jag.

- 18/2-19 23:19 -


JL kommenterade Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande

Det är ju där jag anser att du har något att fundera över. Det duger inte att likt Greta Thunberg 15 år bara protestera och säga att andra har fel, eller att komma med en retorik /propaganda/teologi som haltar så illa som din gör.

Dålig retorik? Och det kommer från killen som har monologer så långa att folk inte orkar höra svamlet. Jadu Tomas. Snacka om självmål.

- 18/2-19 23:06 -


JL kommenterade Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande

men andliga ledare måste gå i linje med Bibeln och bekräftas av Anden och på god frukt

Exakt.  Deras frukt stinker. Och du stödjer dem. trots dina egna ord. Försök tänk lite själv i stället för att låta munnen gå.

Mitt jobb som en av de minsta, är inte att leda. Det är att välja ledare. Jag väljer bort dessa på grund av deras frukt. Jag har ingen lojalitet till dem. 

- 18/2-19 21:46 -


JL kommenterade Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande

Tomas, jag orkade inte läsa mer än första meningen, jag utser dig till monologist.
Jag skulle akta mig för att gå ut på detta sätt och tala illa om ett helt gäng kristna ledare. 
Då vissa av dem har en historia att ljuga för att tjäna andra gudar är dessa inte kristna ledare. Hur mycket de gärna nu vill vara det eller verka vara det. På frukten känner du trädet. Men kanske har du rätt. Alltså att jag skall akta mig, för de kan nog bli ganska farliga om deras position blir hotad.
Som jag har sagt tidigare, vi behöver hjälp. Vi behöver ledare som på alla sätt tjänar Jesus. Vi behöver inga andliga flumledare som med fina ord pratar om Jesus men politiskt jobbar för andra gudar. Vi behöver ledare som i Ungern, Slovakien mm, där ledarna tar detta på fullaste allvar:
Om en profet eller drömskådare träder fram hos dig, utlovar ett tecken eller under 2och vill övertala dig att tjäna andra gudar, som du inte känner, och om detta tecken eller under inträffar, 3skall du inte lyssna till vad en sådan profet eller drömskådare säger, ty Herren, er Gud, vill sätta er på prov för att se om ni verkligen älskar Herren, er Gud, av hela ert hjärta och med hela er själ. 4Herren, er Gud, skall ni följa, honom skall ni frukta, hans bud skall ni hålla, honom skall ni lyda, honom skall ni tjäna och hålla er till.
Nu är det så flera av att dessa har tjänat andra gudar politiskt, därför går det som det går. Det står klart för alla att se. Islam har tjänat på ledarna. 

- 18/2-19 21:01 -


JL kommenterade Föräldrar 1 och 2 breder väg för Antikrist framträdande

Svar till AnnMarie.

Det är ju inte svårt att tänka sig ett samband, alltså att de har "konverterat". Om nu dessa ledare har den där DDR ådran Sivert varnande för så är det noga uträknat och planerat.
Det råkade dyka upp tiotusentals Afghaner och det är nog ingen slump att så många av dem har konverterat. Frågan är vilka som har konverterat och vilka som har "konverterat". 
Dock kan vi veta vilka ledare som står på Guds sida, de lyser klart och starkt. De vill hålla det första budet, som alla kristna vill. De ledare som vill att vi skall tjäna andra gudar, de är falska profeter enligt bibeln.

- 18/2-19 19:40 -



Äldre kommentarer →

Skriv ut
Prenumera på Youtubekanalen Apg29.nu

Den oönskade - Del 22

Christer Åbergs barndom - Den oönskade

Nu i några delar kommer jag att berätta om smärtsamma händelser som jag har haft funderingar på hur jag ska berätta dem, eller om jag över huvud taget ska berätta om dem. Men eftersom det är en viktig del av fortsättningen framåt av min berättelse så har jag valt att ta fram en del smärtsamma händelser som senare skulle visa bli livsavgörande händelser i mitt unga liv.

7

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 08, onsdag 20 februari 2019 kl. 00:38

Jesus söker: Vivianne!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16



Badhus börjar med chip

Chip under huden

Bild: Nya Dagbladet. 

Badhuset Kokpunkten i Västerås börjar med chip-implantat under huden mellan tummen och pekfingret.

33

Läs allt!


Nåd mitt i en Guds straffdom – Del 2

Läsarmejl av SIGVARD SVÄRD 

I den stund Adam och Eva tvingades lämna Edens lustgård på grund av sitt syndafall, då satte Herren Gud särskilt utsedda keruber ”med flammande svärd” att vakta ingången tillbaka.

0

Läs allt!


Senaste kommentarer


Svag men stark

Läsarmejl av DAVID BILLSTRÖM 

Gud har den styrka och hjälp som vi behöver och vår svaghet är inte ett hinder. 

0

Läs allt!


Flera barn tog emot Jesus

Läsarmejl av JÖRGEN MILTON 

Efter att jag berättat om mitt liv för barnen och sagt att Jesus ville bli deras vän, kom sju barn idag fram för förbön och ville ge sina liv till Jesus.

0

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


STÖD APG29! Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal: https://www.paypal.me/apg29

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 55 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 35 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 18 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 13 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 11 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 469 442 900 sidvisningar på Apg29! Apg29 har just nu 17 173 bloggartiklar, 94 283 kommentarer och 62 011 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

MediaCreeper

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

TA EMOT JESUS!

↑ Upp