Language

Apg29.Nu

BUTIK NY! | Christer Åberg | TV | Bönesidan | Fråga Christer Åberg | Skrivklåda | Chatt | Läsarmejl | Skriv | Media | Info | Sök
DONERA till Apg29 - bli månadsgivare!
SWISH: 072 203 63 74

REKLAM:
Himlen TV7

Islams Antikrist

Hur skall Antikrist kunna bedra den stora skaran av muslimer när han framträder?

Islams Antikrist.

I det islamska synsättet på den yttersta tiden och dess händelser, har denne Mahdi en stor roll och avgörande för islam. Han kommer att besegra de som inte acceptera honom och även döda sådana.

Denna artikel är en Gästblogg vilket innebär att det är skribentens egna åsikter.

Av Holger Nilsson
söndag, 23 augusti 2020 17:59
Gästblogg

Hur skall Antikrist kunna bedra den stora skaran av muslimer när han framträder?

Den frågan kan det redan finnas svar på.

För att förstå detta skall vi se på vad som redan är förberett för det genom deras egen uppfattning, om vad som skall ske i ändens tid.

Förutom Koranen har muslimerna det som kallas Hadith. Det är islamiska berättelser och traditioner kring islams profet Muhammeds sätt att leva som förebild samt hans handlingar och ord i olika situationer, det vill säga vad Muhammed sagt och gjort.

Det är närmast som ett kompletterande till Koranen som bygger på tradition. Det kan närmast jämförs såsom katolikerna utöver Bibeln, också bygger tron på traditionen.

Genom att se på vad som lärs ut i dessa haditer finner vi en undervisning om hur muslimer ser på vad som skall ske i den yttersta tiden, genom vad profeten Muhammed sagt angående tecken på domedagen.

Vi finner då att en person skall framträda som benämns ”Mahdi”. Han framställs som den som skall komma som en befriare för världen.

Islamskt synsätt

I det islamska synsättet på den yttersta tiden och dess händelser, har denne Mahdi en stor roll och avgörande för islam. Han kommer att besegra de som inte acceptera honom och även döda sådana.

Han kommer att leda arméer som kommer att gå emot Israel. Där kommer han att upprätta sitt styre på Tempelberget. Till detta kommer också att han kommer att sluta ett fredsavtal med judarna på sju år.

Bibelläsaren känner här igen stora likheter med profetiorna i Bibeln. På tempelberget kommer det vid den tiden finnas ett nytt tempel. Förberedelserna för det är långt framskridna, se artikel på sidan 5.

Bibeln säger följande om Antikrist: ”Låt ingen bedra er på något sätt. Först måste avfallet komma och laglöshetens människa träda fram, fördärvets son, motståndaren som förhäver sig över allt som kallas gud eller heligt så att han sätter sig i Guds tempel och säger sig vara Gud.” 2 Tess. 2:3-4.

I dessa två verser finns det tre olika benämningar på Antikrist: ”laglöshetens människa”, ”fördärvets son” och ”motståndaren”. Dessa är talande beteckningar på honom, denne Antikrist som står emot Guds lagar, han är fördärvets son, djävulens man, och han är motståndare till Gud.

Det är också intressant att se att man tror att denne Mahdi kommer att sluta ett fredsfördrag på 7 år. Det är också det som Bibelns profetia säger: ”Han ska stadfästa ett förbund med de många under en vecka,” Dan. 9:27.

Bibelläsaren vet att en vecka här står som en ”årsvecka”, alltså sju år. Han skall också rida på en vit häst i det här sammanhanget. (Se bilden här nedan hur muslimerna själva framställer denne Mahdi med den vita hästen.)

Till detta kan läggas vad som sägs i denna bibelvers: ”Jag såg, och se: en vit häst, och han som satt på den hade en båge. Han fick en segerkrans, och han drog ut som segerherre för att segra.” Upp. 6:2.

Den vanliga tolkningen av den som är på den vita hästen, är att det handlar om Antikrist.

Bibeln har beskrivit

Vi ser på olika sätt hur Bibeln redan har beskrivet vad Antikrist skall göra och avslöjat honom i det profetiska ordet. Det skulle också kunna hjälpa muslimer till insikt att inte bedras av denne ondskans man som kommer att framträda.

Det finns en annan person i den islamska undervisningen om händelserna som skall inträffa då Mahdi träder fram. Det är faktiskt Jesus, att han då skall uppträda. Det är att lägga märke till att det inte handlar om Bibelns Jesus som Guds son, det tror inte muslimerna på. Däremot finns Jesus omtalade som en stor profet i Koranen. Denne person som de tror på, kommer att assistera Mahdi och vara ett redskap för honom.

Denne ”Jesus” kommer att upphöja Mahdi och mena att han är större än honom. Också detta finns avslöjat i Bibelns profetiska ord, där denne person benämns som den ”falske profeten”.

Bland annat sägs om honom att: ”Genom tecknen det fått makt att göra inför vilddjuret förleder det jordens invånare.” Upp. 13:14. Han, den falske profeten, samarbetar alltså med vilddjuret (Antikrist). Detta är lite i korthet beskrivningar av hur muslimerna ser på händelserna i den yttersta tiden.

Bibelns profetior är nyckeln för förståelsen av de händelser som kommer att utspelas framöver. De är också nyckeln för att avslöja den kommande Antikrists bedrägliga förförelse av människor.

Vi behöver ha insikt i det islamska synsättet på händelserna i den yttersta tiden. Framförallt behöver vi ha insikt i de bibliska profetiorna – och det är verkligen ett stort behov av undervisning om det.

Holger Nilsson


#Islam #Antikrist #Holger Nilsson


184 kommentarer

13 14 15 »19

x
Israelvänlig
lördag, 24 oktober 2020 18:18

Turkiet drar tillbaka några av sina militära utposter i Hamah provinsen och i utkanten av Idlib provinsen i nordvästra Syrien! Dessa utposter har blivit helt omdirigerade av den syriska armén! En anledning till att Turkiet kanske drar sig tillbaka är att om Turkiet lanserar en offensiv vill de inte att deras utposter djupt inne i syriskt kontrollerat område ska bli gisslan! Enligt Sotjiavtalet med Ryssland fick Turkiet tillåtelse att sätta upp 12 militära utposter i Idlib. Turkiet har nu satt upp över 50 utposter! Turkiet lämnar inte Syrien utan Turkiet flyttar dessa utposter i Idlib provinsen!

Idlib ligger mellan Hamah och Tell Rifaat i nordvästra Syrien! Profeten Jeremia säger att förstörelsen av Damaskus börjar i Hamah och Tell Rifaat! Jeremia 49:23-27 säger att när Hamah och Tell Rifaat hör onda rapporter kommer Damaskus invånare att fly och Damaskus kommer att förstöras! Turkiska armén har byggt upp en stor militär närvaro i Idlib! Det ser ut som att Turkiet kommer lansera en stor offensiv mot den syrianska armén i Hamah och även mot kurderna i Tell Rifaat! Tell Rifaat är den sista återstående kurdiska staden i nordvästra Syrien! Turkiet har redan drivit in alla kurder i Afrinregionen i Tell Rifaat! Tell Rifaat heter Arpad i Jeremia 49:23!

https://bit.ly/2TjAV5e

Turkiets ledare är Gog! Det ottomanska imperiet är återupplivat! Jag säger saker som du aldrig får höra från din pastor eller präst! Var vaksamma bröder och systrar!

Shalom

Svara

x
Israelvänlig svarar Don B
lördag, 24 oktober 2020 20:55
Don B skrev:
Din förmåga till tolkning är som sagt återigen bedrövlig. Bara för att vänstern enligt mig har vissa bitar i sin politik som är mer enligt Guds vilja, dvs (t.ex mindre klyftor) betyder inte det att jag är för vänstern. De har ändå satan till sin ledare, (givetvis omedvetet, men ändock) eftersom ingen av deras ledare är född på nytt. Högern har likaså vissa bitar som är bättre men inte gillar jag heller dessa satans lakejer som du uppgöjer. Undantaget kan vara Ebba, men här har trovärdigheten försvunnit när KD har dansat till HBTQ-rörelsens pipa.

Även om SD skulle få mer röster än Christersson så får de förstås inte stöd till statsministerposten. Det får de fattigas och sjukas fiende.

Att låta bli röstande är inte mitt koncept vilket du felaktigt säger. Jag är för röstning men endast röstning på ett kristet parti med någon ledande kristen broder eller syster som är emot abort och homorättigheter mm. Erdogan bryr jag mig inte om, han är inte farligare än en svensk ogudaktig ledare, typ Åkesson.

Islam har kommit för att svensken har bett om det. Du och många skyller på dagens politiker men det är folket som har stöttat våldsfilmer och pornografi. Det är folket som vill ha yoga och all slags new age vilket är mer illa än Erdogan.. Det är härifrån mängder med krigsvapen har sålts till arabvärlden och övriga världen. Därför kommer det alltmer våld över oss, försök att begripa lite längre än näsan räcker..

Då är Macron mer otäck än lille Erdogan om man nu skall jämföra två av satans avgudadyrkare med varann.

Nej, din lilla artikel får vara.. Det är omvändelse och syndanöd som detta land behöver, inga mer ogudaktiga pajsare som bara fördärvar ännu mer..

Det är bara banalt det du påstår! Du fortsätter med att säga att jag upphöjer någon människa vilket är en grov lögn utan det är ju du som hela tiden nämner Jimmy Åkesson! Det jag pratar om är att vilken politik som är bäst för landet och folket! Vidare skall du känna till att det finns kristna riksdagsledamöter inom Sd om du inte visste det innan! Vänsterpartiet har en ateistisk och antisemitisk lära insprängd i sitt program så det är ett medvetet val man gör om man blir medlem i Vänsterpartiet!

Sd kommer ställa krav på statsministerposten naturligtvis om Sd får mer röster än moderaterna! Det är bra att du röstar på någon person som är kristen i ett parti med kristen inriktning vilket jag också gör! Vi får hoppas att den personen är för Israel också!

Att du inte anser att Erdogan är farlig visar hur pass lite du är insatt vad som händer i världen där Erdogan omvandlade den gamla kristna katedralen Hagia Sofia till en moské och i slutet av denna månad kommer han omvandla ytterligare en byggnad med kristen grund till en moské! Han gör det för att hävda muslimsk dominans över kristendomen! Erdogan har trupper i Syrien, Libyen! Han hotar Grekland och Cypern! Erdogan stödjer Azerbajdzjan där hans strävan är att fortsätta folkmordet på armenierna! Han avskyr kurderna och han har sagt att nästa mål är att befria Jerusalem! Att du jämför honom med Jimmy Åkesson är bara skrattretande och visar bara så litet du vet! Därför vore det bra om du läste artikeln som en kurd har skrivit som avslöjar Erdogan en hel del om hans maktambitioner för att bli sultan i det ottomanska imperiet!

Det svenska folket har röstat felaktigt och det är därför i första hand vi har ett samhälle som har urartat! Lagar som stödjer brottsutövarna i stället för brottsoffren! Samtidigt påverkar också att Sverige har tagit in främmande religioner och läror som aldrig hade hänt om vi hade haft en regering som är för kristendom och är israelvänlig och om det också funnits pastorer och präster i mycket större omfattning som hade varnat för dessa främmande religioner och läror så hade skadan varit betydligt mindre idag! Istället finns det kyrkor som bjuder in imamer till sina Gudstjänster, New Age i kyrkor och majoriteten av kyrkor och frikyrkor som är anslutna till Agenda 2030 som är en fullständig katastrof! Domen börjar i Guds hus! Att Macron skulle vara mer otäck än Erdogan visar ju bara ytterligare hur pass lite du hänger med i världshändelserna, tyvärr!

Ja, definitivt behöver folket syndanöd och omvändelse och detta får vi fortsätta be om samtidigt som det här landet behöver få och måste få en ny regering som är för kristendom och är israelvänlig!

Shalom

Svara

x
Don B svarar Israelvänlig
lördag, 24 oktober 2020 22:08
Israelvänlig skrev:
Det är bara banalt det du påstår! Du fortsätter med att säga att jag upphöjer någon människa vilket är en grov lögn utan det är ju du som hela tiden nämner Jimmy Åkesson! Det jag pratar om är att vilken politik som är bäst för landet och folket! Vidare skall du känna till att det finns kristna riksdagsledamöter inom Sd om du inte visste det innan! Vänsterpartiet har en ateistisk och antisemitisk lära insprängd i sitt program så det är ett medvetet val man gör om man blir medlem i Vänsterpartiet!

Sd kommer ställa krav på statsministerposten naturligtvis om Sd får mer röster än moderaterna! Det är bra att du röstar på någon person som är kristen i ett parti med kristen inriktning vilket jag också gör! Vi får hoppas att den personen är för Israel också!

Att du inte anser att Erdogan är farlig visar hur pass lite du är insatt vad som händer i världen där Erdogan omvandlade den gamla kristna katedralen Hagia Sofia till en moské och i slutet av denna månad kommer han omvandla ytterligare en byggnad med kristen grund till en moské! Han gör det för att hävda muslimsk dominans över kristendomen! Erdogan har trupper i Syrien, Libyen! Han hotar Grekland och Cypern! Erdogan stödjer Azerbajdzjan där hans strävan är att fortsätta folkmordet på armenierna! Han avskyr kurderna och han har sagt att nästa mål är att befria Jerusalem! Att du jämför honom med Jimmy Åkesson är bara skrattretande och visar bara så litet du vet! Därför vore det bra om du läste artikeln som en kurd har skrivit som avslöjar Erdogan en hel del om hans maktambitioner för att bli sultan i det ottomanska imperiet!

Det svenska folket har röstat felaktigt och det är därför i första hand vi har ett samhälle som har urartat! Lagar som stödjer brottsutövarna i stället för brottsoffren! Samtidigt påverkar också att Sverige har tagit in främmande religioner och läror som aldrig hade hänt om vi hade haft en regering som är för kristendom och är israelvänlig och om det också funnits pastorer och präster i mycket större omfattning som hade varnat för dessa främmande religioner och läror så hade skadan varit betydligt mindre idag! Istället finns det kyrkor som bjuder in imamer till sina Gudstjänster, New Age i kyrkor och majoriteten av kyrkor och frikyrkor som är anslutna till Agenda 2030 som är en fullständig katastrof! Domen börjar i Guds hus! Att Macron skulle vara mer otäck än Erdogan visar ju bara ytterligare hur pass lite du hänger med i världshändelserna, tyvärr!

Ja, definitivt behöver folket syndanöd och omvändelse och detta får vi fortsätta be om samtidigt som det här landet behöver få och måste få en ny regering som är för kristendom och är israelvänlig!

Shalom

Du vänder och vrider hela tiden på det jag säger, men det är inget oväntat. Jag röstar aldrig mer på ett parti som leds av någon som tillhör satan vilket du får göra om du vill, men jag gör det inte! De flesta partier har kristna medarbetare, både till höger och till vänster. Det finns oerhört många fina kristna Sossar, Vänsterpartister och Miljöpartister liksom det finns fina kristna både bland KD, SD och Moderater. Kall och krigisk attityd är inte ett gott kännetecken för en kristen, och tyvärr, så är det just den sorts attityd som väldigt mycket kännetecknar flertalet kristna SD-stödjare som jag känner till skillnad från andra partiers kristna, och du verkar inte tillhöra undantagen. Att du menar dig vara vis och vaken vad gäller dagens världshändelser får du också fortsätta att tro🙄

Du menar dig vara en förståsigpåare till världsläget men förstår ju inte ens att det inte är Sveriges politiker i första hand som är orsak till den ökade brottslighet vi ser idag.

Jag garanterar dig, oavsett vilken sida som än av dagens regerings och riksdagspartier som vinner valet, så förändras inte det dystra läget över vårt land. Det behövs både en helfolklig omvändelse till Gud Fader Jesus Kristus. Samma sak med de styrande, en politisk omvändelse från högmod och orättvist behandlande av folket. Det behövs ett högljutt avståndstagande från alla slags orena avgudar, sexuella förbindelser och barnamord från både folk och politiker om Guds nåd skall
kunna rädda detta land från att både mista vår vackra flagga och hamna i nöd större än någonsin. Det kommer absolut inte göra någon större skillnad med utbyte till andra blinda och ogudaktiga om du tror det.

Dessutom så älskar jag Israels folk och land oerhört mycket, åtminstone lika mycket som du. Jag är också genom Bibeln och Anden helt övertygad om att Jesus alldeles snart skall ta över rodret och regera över hela jorden genom just detta folk i kommande ca tusen år.

Ja, Jesus kommer snart oavsett Erdogans framfart. Att göra sig klar för både uppryckande och Hans ankomst är det viktiga, inte det upprepande tjatet om vem som är gog eller anrikrist. För det första tror Jag inte ett skvatt på att Erdogan skulle vara gog. I så fall så kommer Erdogans ålder att bli minst tusen år drygt eftersom gog dyker upp igen efter de tusen åren, så givetvis är han inte gog, absolut inte! Troligtvis blir han istället ett avslutat kapitel och mördad ganska snart..


Svara

x
Israelvänlig svarar Don B
söndag, 25 oktober 2020 14:21
Don B skrev:
Du vänder och vrider hela tiden på det jag säger, men det är inget oväntat. Jag röstar aldrig mer på ett parti som leds av någon som tillhör satan vilket du får göra om du vill, men jag gör det inte! De flesta partier har kristna medarbetare, både till höger och till vänster. Det finns oerhört många fina kristna Sossar, Vänsterpartister och Miljöpartister liksom det finns fina kristna både bland KD, SD och Moderater. Kall och krigisk attityd är inte ett gott kännetecken för en kristen, och tyvärr, så är det just den sorts attityd som väldigt mycket kännetecknar flertalet kristna SD-stödjare som jag känner till skillnad från andra partiers kristna, och du verkar inte tillhöra undantagen. Att du menar dig vara vis och vaken vad gäller dagens världshändelser får du också fortsätta att tro🙄

Du menar dig vara en förståsigpåare till världsläget men förstår ju inte ens att det inte är Sveriges politiker i första hand som är orsak till den ökade brottslighet vi ser idag.

Jag garanterar dig, oavsett vilken sida som än av dagens regerings och riksdagspartier som vinner valet, så förändras inte det dystra läget över vårt land. Det behövs både en helfolklig omvändelse till Gud Fader Jesus Kristus. Samma sak med de styrande, en politisk omvändelse från högmod och orättvist behandlande av folket. Det behövs ett högljutt avståndstagande från alla slags orena avgudar, sexuella förbindelser och barnamord från både folk och politiker om Guds nåd skall
kunna rädda detta land från att både mista vår vackra flagga och hamna i nöd större än någonsin. Det kommer absolut inte göra någon större skillnad med utbyte till andra blinda och ogudaktiga om du tror det.

Dessutom så älskar jag Israels folk och land oerhört mycket, åtminstone lika mycket som du. Jag är också genom Bibeln och Anden helt övertygad om att Jesus alldeles snart skall ta över rodret och regera över hela jorden genom just detta folk i kommande ca tusen år.

Ja, Jesus kommer snart oavsett Erdogans framfart. Att göra sig klar för både uppryckande och Hans ankomst är det viktiga, inte det upprepande tjatet om vem som är gog eller anrikrist. För det första tror Jag inte ett skvatt på att Erdogan skulle vara gog. I så fall så kommer Erdogans ålder att bli minst tusen år drygt eftersom gog dyker upp igen efter de tusen åren, så givetvis är han inte gog, absolut inte! Troligtvis blir han istället ett avslutat kapitel och mördad ganska snart..


Jag vrider och vänder inte på någonting! Alla läsare kan själva se vad vi har skrivit! Du skrev tidigare "Jag är för röstning men endast röstning på ett kristet parti med någon ledande kristen broder eller syster som är emot abort och homorättigheter!" Jag är inte kall och krigisk och där har du helt fel igen utan jag är realistisk och känner till vad Bibeln säger om politik! Jag har heller aldrig sagt att jag är vis vilket ytterligare är en lögn och det får vara slut med det nu! Kom i stället med någonting som jag har sagt angående världshändelserna som inte är sant! Jag skrev tidigare också "Ja, definitivt behöver folket syndanöd och omvändelse och detta får vi fortsätta be om samtidigt som det här landet behöver få och måste få en ny regering som är för kristendom och är israelvänlig!"

Tydligen verkar du inte läsa allt vad jag skriver som du själv har sagt och det borde du göra innan du kommer med påståenden som inte är sant!

Det är positivt och betydelsefullt att du skriver att du älskar Israels folk och land oerhört mycket, men det är helt onödigt att jämföra med någon annan hur pass mycket! Det räcker att man älskar Israels folk och land! Ja! Herren Jesus Kristus kommer snart att regera inte bara över hela jorden utan över hela universum genom detta folk i tusen år! Halleluja!

Ja! Det är helt riktigt att vi skall göra oss redo och skall vaka inför Herren Jesus Kristus återkomst efter vedermödan! Antikrist/Gog framträder innan uppryckandet och Herren Jesus Kristus återkomst! Det är därför jag upprepar om Gog/Antikrist så att kristna icke skall gå i fällan och dras med ner i det stora avfallet som många pretribare tyvärr med stor risk kommer att göra! Erdogan kan vara Gog då mycket vad han gör idag stämmer in på vad de tidgare assyriska kungarna gjorde! Gog kommer förintas och begravas efter det andra Gog i Magog kriget som är samma krig som slaget vid Harmagedon! Efter tusenårsriket är det inte Gog naturligvis som kommer förvilla folken eftersom han är förintad och begravd utan Satan och det står Gog och Magog som där är ett område!

Shalom

Svara

x
Israelvänlig
söndag, 25 oktober 2020 15:05

Erdogan planerar en ny världsordning där Turkiet är den stigande stjärnan!

https://bit.ly/3kugFtI

Turkiets ledare är Gog! Det ottomanska imperiet är återupplivat! Jag säger saker som du aldrig får höra från din pastor eller präst! Var vaksamma bröder och systrar!

Shalom

Svara

x
Don B
söndag, 25 oktober 2020 17:09

Du är något kall i ditt bemötande när man ifrågasätter dig. Du kallade mig t.ex för en omogen barnunge när jag frågade om du är Gud eftersom du tydligen känner till vad alla församlingspredikanter predikar i vårt land, detta vet givetvis endast Gud, så att ifrågasätta dina överdrifter verkar vara ett känsligt område, och jag fick dessutom aldrig ett hyfsat svar den gången samtidigt som du senare själv i stort sett kräver svar på dina egna frågor? Därav en del av mitt bemötande även om man förstås inte bör löna ont med ont.

Jag erkänner dock att jag delvis också pga av det bemötandet inte brytt mig om att läsa allt det du skriver och då har det blivit lite fel i kommentarerna. Det får jag be om ursäkt för🙏

Idag finns det dock ett enda kristet parti att ge sin röst till eftersom jag vet att det ledarskapet är födda på nytt och även Andedöpta till skillnad från alla andra partier. Och det är KVP, och dessutom är de ju ännu utanför 4% gränsen, men! Tyvärr kan jag inte heller där ge min röst eftersom jag har valt att aldrig mer lägga min röst på någon som vill satsa mina skattepengar på att rusta upp Sveriges ondskefulla armé hellre än att ge dessa miljarder bl.a till de sämst ställda i samhället.

Det är en fast bestämdhet som jag aldrig mer ruckar på. Så, tyvärr skulle jag vilja rösta men kan inte!

Nu lägger jag ner vår diskussion. Ha det ändå gott, Jesu frid...

Svara

x
Stefan Jonasson svarar Israelvänlig
söndag, 25 oktober 2020 18:13
Israelvänlig skrev:
Jag vrider och vänder inte på någonting! Alla läsare kan själva se vad vi har skrivit! Du skrev tidigare "Jag är för röstning men endast röstning på ett kristet parti med någon ledande kristen broder eller syster som är emot abort och homorättigheter!" Jag är inte kall och krigisk och där har du helt fel igen utan jag är realistisk och känner till vad Bibeln säger om politik! Jag har heller aldrig sagt att jag är vis vilket ytterligare är en lögn och det får vara slut med det nu! Kom i stället med någonting som jag har sagt angående världshändelserna som inte är sant! Jag skrev tidigare också "Ja, definitivt behöver folket syndanöd och omvändelse och detta får vi fortsätta be om samtidigt som det här landet behöver få och måste få en ny regering som är för kristendom och är israelvänlig!"

Tydligen verkar du inte läsa allt vad jag skriver som du själv har sagt och det borde du göra innan du kommer med påståenden som inte är sant!

Det är positivt och betydelsefullt att du skriver att du älskar Israels folk och land oerhört mycket, men det är helt onödigt att jämföra med någon annan hur pass mycket! Det räcker att man älskar Israels folk och land! Ja! Herren Jesus Kristus kommer snart att regera inte bara över hela jorden utan över hela universum genom detta folk i tusen år! Halleluja!

Ja! Det är helt riktigt att vi skall göra oss redo och skall vaka inför Herren Jesus Kristus återkomst efter vedermödan! Antikrist/Gog framträder innan uppryckandet och Herren Jesus Kristus återkomst! Det är därför jag upprepar om Gog/Antikrist så att kristna icke skall gå i fällan och dras med ner i det stora avfallet som många pretribare tyvärr med stor risk kommer att göra! Erdogan kan vara Gog då mycket vad han gör idag stämmer in på vad de tidgare assyriska kungarna gjorde! Gog kommer förintas och begravas efter det andra Gog i Magog kriget som är samma krig som slaget vid Harmagedon! Efter tusenårsriket är det inte Gog naturligvis som kommer förvilla folken eftersom han är förintad och begravd utan Satan och det står Gog och Magog som där är ett område!

Shalom

Varför påstår du att många pretribare kommer att avfalla ... Vad händer med dom kommer dom till helvetet,? Varför kommer man att avfalla om man tror att JESUS kommer att ta hem de troende före vedermödan...?

Svara

x
Stefan Jonasson svarar Stefan Jonasson
söndag, 25 oktober 2020 18:15
Stefan Jonasson skrev:
Varför påstår du att många pretribare kommer att avfalla ... Vad händer med dom kommer dom till helvetet,? Varför kommer man att avfalla om man tror att JESUS kommer att ta hem de troende före vedermödan...?

Hur ser den fälla ut som du pratar om,?

Svara

x
Israelvänlig svarar Don B
söndag, 25 oktober 2020 19:51
Don B skrev:
Du är något kall i ditt bemötande när man ifrågasätter dig. Du kallade mig t.ex för en omogen barnunge när jag frågade om du är Gud eftersom du tydligen känner till vad alla församlingspredikanter predikar i vårt land, detta vet givetvis endast Gud, så att ifrågasätta dina överdrifter verkar vara ett känsligt område, och jag fick dessutom aldrig ett hyfsat svar den gången samtidigt som du senare själv i stort sett kräver svar på dina egna frågor? Därav en del av mitt bemötande även om man förstås inte bör löna ont med ont.

Jag erkänner dock att jag delvis också pga av det bemötandet inte brytt mig om att läsa allt det du skriver och då har det blivit lite fel i kommentarerna. Det får jag be om ursäkt för🙏

Idag finns det dock ett enda kristet parti att ge sin röst till eftersom jag vet att det ledarskapet är födda på nytt och även Andedöpta till skillnad från alla andra partier. Och det är KVP, och dessutom är de ju ännu utanför 4% gränsen, men! Tyvärr kan jag inte heller där ge min röst eftersom jag har valt att aldrig mer lägga min röst på någon som vill satsa mina skattepengar på att rusta upp Sveriges ondskefulla armé hellre än att ge dessa miljarder bl.a till de sämst ställda i samhället.

Det är en fast bestämdhet som jag aldrig mer ruckar på. Så, tyvärr skulle jag vilja rösta men kan inte!

Nu lägger jag ner vår diskussion. Ha det ändå gott, Jesu frid...

Jag ber om ursäkt för att jag har kallat dig en omogen barnunge men jag blev väldigt irriterad när någon säger att jag tror jag är Gud! Här på denna sajt som ska vara Sveriges största kristna sajt så är det bara en och jag förmodar som är pastor, som har sagt att de tar upp det som jag säger om det ottomanska imperiet!

Vidare hör man ingenting eller läser någonting i kristen massmedia som pratar om just det återupplivade ottomanska imperiet och man läser ingenting om i kristen massmedia det Erdogan håller på med! När det är tyst om detta så reagerar jag och det är därför jag upprepar att ingen pastor eller präst pratar med sina medlemmar om detta! Förhoppningsvis blir det ändring på det nu efter artikeln som jag hänvisade till!

Jag godtar din ursäkt naturligtvis och du och jag skall icke träta då vi till stora delar har samma Bibliska lära! Partiet du hänvisar till och deras partiprogram ser intressant ut men har dock inte detaljläst allt ännu! Jag reagerar på namnet ty ett parti kan aldrig vara kristet! Partiet borde ändra namn t ex till Partiet med kristen inriktning! PKI😊

Vi behöver ha ett försvar som ju också är sanktionerat av Gud så länge denna onda världsordning finns för att skydda folket mot angrepp både utifrån och inifrån och det bästa hade varit om vi kommit ut ur EU som jag anser är Europas Undergång! Skulle Sverige komma ut ur EU skulle vi spara in uppåt 50 miljarder kronor varje år! Dessa pengar skulle frigöras och bl a kunnat användas till fattiga och sämst ställda i landet! Ha det gott du också! Jesu frid!

Shalom

Svara

x
Israelvänlig svarar Stefan Jonasson
söndag, 25 oktober 2020 20:16
Stefan Jonasson skrev:
Varför påstår du att många pretribare kommer att avfalla ... Vad händer med dom kommer dom till helvetet,? Varför kommer man att avfalla om man tror att JESUS kommer att ta hem de troende före vedermödan...?

En del menar att det inte har någon betydelse huruvida Jesus kommer före eller efter vedermödan, så länge som vi är "redo". De anser att vi bara skall vara ense om att vi är oense, och älska varandra. Men "redo" är ett relativt begrepp som förutsätter att vi vet vad vi skall vara redo för?

Det är en enorm skillnad mellan att varsamt föras upp till himlen på ett moln, och att vara beredd att bli martyr genom Antikrists hantlangare. Är en ytlig harmoni och enhet värd risken av att ett stort antal troende blir snärjda och lämnas totalt oförberedda, andligt, känslomässigt och fysiskt? Vad skall vi säga om de "många" troende som Jesus nämner i Matt. 24:9-13, som kommer att komma på fall, när förförelsen och förföljelsen kommer under de sista dagarna?

Om Jesu återkomst ligger flera decennier fram i tiden så är kanhända inte frågan om bortryckandet så väldigt betydelsefull. Men om nu Jesus kommer snart, som tidstecknen visar på, så kommer ens syn beträffande, när i det profetiska händelseförloppet vi förväntar oss att bortryckandet kommer att inträffa att bli avgörande för vår beredskap, till att bli "övervinnare", under de svåra dagar som stundar innan Jesus kommer.

Shalom

Svara

13 14 15 »19

Första gången du skriver måste ditt namn och mejl godkännas.


NYTT! Förkorta lång länk här så att den fungerar i din kommentar!

Kom ihåg mig?

Din kommentar kan deletas om den inte passar in på Apg29 vilket sidans grundare har ensam rätt att besluta om och som inte kan ifrågasättas. Exempelvis blir trollande, hat, förlöjligande, villoläror, pseudodebatt och olagligheter deletade och skribenten kan bli satt i modereringskön. Hittar du kommentarer som inte passar in – kontakta då Apg29.

Nyhetsbrevet - prenumerera gratis!


Senaste live på Youtube


Direkt med Christer Åberg


"Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son [Jesus], för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv." - Joh 3:16

"Men så många som tog emot honom [Jesus], åt dem gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn." - Joh 1:12

"Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst." - Rom 10:9

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? Be den här bönen:

- Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som Herren. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?

- Ja!


Själavårdssamtal

Behöver du gratis vägledning och själavårdssamtal?

☎️ 0381-77 30 80

  • Måndagar 18.00-20.00
  • Tisdagar 09.00 -11.00
  • Onsdagar 09.00-11.00
  • Torsdagar 18.00-20.00

"Det enda som bär är Jesus. Det har Christer Åberg fått uppleva genom livets tuffa utmaningar. Christer är bloggare och författare och driver bland annat apg29.nu". - himlen.tv7


Senaste bönämnet på Bönesidan

lördag 5 december 2020 00:04
Förlåt mig Herre för mina misstag och svårighet att förlåta andra. Förlåt min ilska,irritation och bitterhet. Förlåt min egoism och brist på ödmjukhet. Jesus vägled mig i din nåd och kärlek,Amen. Tack

Senaste kommentarer


Aktuella artiklar



STÖD APG29
SWISH: 072 203 63 74
DONERA till Apg29 - bli månadsgivare
BANKKONTO: 8150-5, 934 343 720-9
IBAN/BIC: SE7980000815059343437209 SWEDSESS

Mer info hur du kan stödja finner du här!

KONTAKT:
christer@apg29.nu
072-203 63 74

MediaCreeper

↑ Upp