937 online! | Sidvisningar idag: 196 036 | Igår: 224 749 |

www.apg29.nu

Annons

Menyn är högst upp till vänster!
Prenumerera gratis på Apg29:s nyhetsmejl:

Jag kommer aldrig släppa taget om Jesus

Christer Åberg

Vi har ingen annan än Jesus att gå till. Vi har ingen annan än Jesus att hålla fast vid. Jag kommer aldrig släppa taget om honom, och jag vet att han kommer aldrig släppa taget om mig.

Jag blev frälst 1984. Då blev hela mitt liv förvandlat. Jesus kom in i mitt hjärta, frälste mig och gjorde mig till en helt ny människa. Alla mina synder blev förlåtna och jag blev ett guds barn och Gud blev min far. 

Detta hände för 34 år sedan. Jag har aldrig ångrat mig att jag tog emot Jesus. Jag skulle aldrig ha klarat mig utan Jesus Kristus. 

Vem skulle jag ha gått till då jag drabbas av svårigheter och besvär? Vem skulle jag gå till för att få hjälp? Det är det väldigt synd om människor som inte har Jesus att gå till dålig drabbas av svårigheter. 

Alla människor drabbas någon gång av svårigheter i sitt liv. Ingen är skonad. Vi lever i den här tillvaron då Allting kan hända. Det finns dagar av glädje men det finns också dagar av sorg och svårigheter. 

Vi behöver Jesus när vi har dagar av glädje, men vi behöver också Jesus då vi har dagar och såg och svårigheter. 

När Jesus frågade sina lärjungar om de också skulle gå bort från honom svarade de: till vem skulle vi gå till du har det eviga Livets Ord. 

Vi har ingen annan än Jesus att gå till. Vi har ingen annan än Jesus att hålla fast vid. Jag har bestämt mig att hålla fast vid Jesus så länge jag lever. 

Jag kommer aldrig släppa taget om honom, och jag vet att han kommer aldrig släppa taget om mig. 

Jag kommer hålla fast vid honom ända tills jag kommer till himlens land. Och då ska jag för evigt vara hos honom, han som har frälst, räddat och förlåtit mig.


submit to reddit

Skriv ut Bädda in Mejla


Publicerat av Christer Åberg onsdag 16 maj 2018 13:18 | #christer åberg #vittnesbörd #frälst | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


94 kommentarer

Mats

Och vad gör man när man sökt Jesus i 35 år mot extremt dåligmående. Och testat all förbön,terapi, medicin och behandling under lika lång tid. Är kristen.

Inga skuld och inga andligs klyschor tack. Har hört dem alla.

"Orkar inte leva mer, sista desperat försök"

Svara -   - 16/5-18 15:58 -


Lena Henricson

Gud välsigne dig och din gärning i fortsättningen, Christer! 🌹

Låt oss hålla fast vid JESUS,så håller Han fast vid oss! 👍

Svara -   - 16/5-18 17:16 -


Christer Åberg

Svar till Mats.

Du ska ta emot Jesus och hålla fast vid honom vad som än händer och hur du än mår!

Svara -   - 16/5-18 17:24 -


Mats

Svar till Christer Åberg.

Gör jag och har jag alltid gjort!

Svara -   - 16/5-18 17:29 -


Kalle

Svar till Mats.

Man står kvar i tron och lutar sig mot Jesus. Han är den ende som kan bära dig genom svåra tider.

https://youtu.be/lC5QMJd4oGs

Svara -   - 16/5-18 17:33 -


Kalle

Jag släpper aldrig Jesus, och Jesus släpper aldrig mig! Ingen kan rycka mig ur Jesu hand, ingen kan rycka mig ur Faderns hand, det står att läsa i Joh 10.

Svara -   - 16/5-18 17:34 -


Mats

Jag ber ju jämt men orkar inte mer depression och ångest. Finner inga svar bara fel på mig själv.

Svara -   - 16/5-18 17:41 -


Mats

Jag ber ju jämt men orkar inte mer depression och ångest. Finner inga svar bara fel på mig själv.

Svara -   - 16/5-18 17:42 -


David Ström

Svar till Mats.

Mats! När man tar emot Jesus så förväntas man bli fri och kunna njuta av det milda oket. Sök efter en kristen som är riktigt smord, så kan han eller hon befalla varje ande av svaghet och sjukdom att lämna dig. Vi kan förvänta oss därför att vi tror.

Svara -   - 16/5-18 17:50 -


Mats

Har jag gjort! Minst 200 ggr.

Svara -   - 16/5-18 17:51 -


Lasse

Svar till Mats.

Då är vi 2 Mats, önskar dig allt gott i din svåra situation, själv ber jag om att få dö faktiskt, men vi får tänka, ske din vilja Jesus https://youtu.be/HGXF6FMHS68

Svara -   - 16/5-18 17:58 -


Mats

Tack Lasse!! Äntligen en som förstår och inte kommer med klyschor. Allt gott till dig!!❤️❤️

Svara -   - 16/5-18 18:00 -


Ann-Marie A.

Svar till Mats.

Mats, Har man tagit prover prover och kollat upp olika värden. B 12, D-vitamin, järn mm. Mådde dåligt i 30 år, fick mediciner och behandlingar. Visade sej sen bero på en medfödd sjukdom som spökade och gav brister, som gav bl.a. ångest och depression.

Tänkte ge upp många gånger, men har sett i backspegeln att Gud har hjälpt mej orka vidare, fast jag tvivlade på att han fanns många gånger.

Svara -   - 16/5-18 18:23 -


Mats

Tack!! Men kollat allt som bara finns att kolla. Inga fel där❤️

Svara -   - 16/5-18 18:29 -


Lasse

Svar till Mats.

Jo jag förstår dig, jag är sönderklämd lämnad efter min olycka jobbet försvann jobbade över hela Sverige, nu en fast kontors plats, men mitt i allt sitter jag med stödsamtal, behöver du hjälp finns jag,

Svara -   - 16/5-18 18:35 -


Anna Ivar

Svar till Mats.

Mats... jag har en nära anhörig som kämpar som du.

Ställ inte krav på dig själv. Jesus har inga krav. Försök inte vara någon människa till lags. Vila i att du är älskad.

Svara -   - 16/5-18 18:56 -


Anna Ivar

Svar till Mats.

Mats... jag har en nära anhörig som kämpar som du.

Ställ inte krav på dig själv. Jesus har inga krav. Försök inte vara någon människa till lags. Vila i att du är älskad.

Svara -   - 16/5-18 18:56 -


Martin

Svar till Mats.

Hej Mats, jag har också kämpat mot depressioner och har förhoppningsvis överkommit dom. Det som förvärrade det för mig var att jag nånstans blandade ihop frälsning med mina egna prestationer. Jag rekommenderar dig att lyssna på Ralph Yankee Arnold, Renee Roland och Andrew Farley. Biblisk sund tro som förklarar evangeliet på ett väldigt bra sätt. Det är livsfarligt att blanda in egna prestationer i frälsningen, då försvinner den frälsande kraften. Kanske några av dina knutar ligger där.

I kyrkan vill vi ibland att Jesus ska ordna allt för oss, att allting ska ordna sig med bön och bibelläsning och leva nära Honom. Allt det är gott naturligtvis. Men vi får också dras med den här gamla kroppen så länge vi lever. Jag har märkt att om jag äter för mycket kolhydrater så påverkar det mitt välmående negativt. Det finns en läkare som heter John Bergman och hans åsikt är att i princip alla psykiska åkommor kan botas med en sund diet. Kolla gärna in hans youtube-kanal.

Och jag skulle heller inte vänta med att söka professionell hjälp. Jag själv tar inga antidepressiva eller liknande men har gjort under perioder vilket hjälpte mig ur de värsta svackorna då.

Du fixar det här kompis! Vi ber för dig!

Svara -   - 16/5-18 19:05 -


Mats

Svar till Anna Ivar .

TACK!!❤️❤️❤️❤️ Äntligen någon som verkar förstå att man kan vara kristen - och ändå verkligen inte vilja leva och gett upp allt hopp.

Svara -   - 16/5-18 19:25 -


Lasse

Svar till Mats.

Mats helt rätt, dom sargade missbrukaren vi som inte orkar, vi behöver och är beroende av Jesus, gud ser vårt beroende av Honom när vi har det som tyngst behöver vi Honom som mest, det är du och jag o många med oss som blir attackerade av onden men Jesus är vår bäste vän Han bär oss vi är värdefulla i hans ögon och ser vårt hjärta, önskar dig en så bra natt som möjligt Mats :)

Svara -   - 16/5-18 23:21 -


Mikael W

Sjuk människa ber till Gud om mirakel, men litar inte på vad denne Gud, som skapat människa och universum, kan uträtta. Sjuk människa ber därför även till doktorn om medicin.

Gud griper in och gör mirakel, men doktorn med sin medicin får all ära. Gud blev glad och ledsen

Gud griper inte in, eftersom hjärtat redan finns hos Honom, och tron på Gud försvann

Svara -   - 17/5-18 09:27 -


Jessica

Svar till Mikael W.

Det här med helande är ingen enkel fråga! Visst ska vi tro på mirakel och helandeunder! Vi tror ju på en Gud som både kan frälsa, hela och upprätta en människa! Men det finns människor som tror på detta, som ändå inte blivit helade! Det finns de som bett och fått förbön i 10, kanske 20 år, utan att de blivit helade! Vi kan inte förklara varför! Vi kan inte lägga skulden på den som är sjuk! Den har nog tillräckligt med bördor ändå! Därmed inte sagt att vi ska sluta att be för sjuka, tvärtom! Det borde vara mycket mer förbön för sjuka i våra gudstjänster! Vi tror ju på en Gud som kan frälsa, hela och upprätta!🙏

Svara -   - 17/5-18 14:29 -


AnnMarie

Mikael W

Vi kan ju tacka Gud för att han gjort det möjligt för oss att tillverka läkemedel som botar sjukdomar men det är ju aldrig detsamma som att bli helad direkt av honom även om vi är tacksamma och glada när vi blir friska av medicin.

Av någon för oss okänd anledning vill inte Gud alltid hela och det får vi ju finna oss i.En del vill inte riktigt erkänna att det är så och säger hellre att Gud inte kan vilket ju skulle vara förskräckligt.En Gud som inte kan skulle jag aldrig våga lita på.

Svara -   - 17/5-18 17:01 -


Bengt

Det är svårt att ge dig något bra svar mats

Gud vill ju inte att vi ska må så dåligt så

Länge

Jag kan be för dig i alla fall

Om du vill det

Svara -   - 17/5-18 20:16 -


Mikael W

Svar till AnnMarie.

Av någon för oss okänd anledning vill inte Gud alltid hela och det får vi ju finna oss i.En del vill inte riktigt erkänna att det är så och säger hellre att Gud inte kan vilket ju skulle vara förskräckligt

Är Jesus densamma idag som för 2000 år sedan, då Han gick omkring i Galileen och botade sjuka människor?

Vi kan läsa nedan i Matteus 4:23-24 att Han faktiskt då botade alla slags sjukdomar. Han botade alla som led och hade plågor.

Kan Jesus fortfarande bota alla slags sjukdomar?

Mitt svar är ett tveklöst JA!

Jesus är densamme idag som för 2000 år sedan

Men, vill Jesus bota alla sjukdomar idag, som Han gjorde i Galileen?

Mitt svar är: Ske Din vilja såsom i himmelen så ock på jorden

Matteus 4:23-24

23 Och han gick omkring i hela Galileen och undervisade i deras synagogor och predikade evangelium om riket och botade alla slags sjukdomar och allt slags skröplighet bland folket.

24 Och ryktet om honom gick ut över hela Syrien, och man förde till honom alla sjuka som voro hemsökta av olika slags lidanden och plågor, alla som voro besatta eller månadsrasande eller lama; och han botade dem.

Svara -   - 17/5-18 22:26 -


Jessica

Svar till Jessica.

Jag tror att Jesus alltid VILL hela! Men varför alla inte blir helade har vi inget svar på. Ärlighet är viktigt! Det är bättre att säga att vi inte förstår varför, än att försöka svänga ihop ett egensnickrat svar! Jag tänker ofta på ett studiematerial som fanns inom pingst för ungdomar på 90-talet. Det hette Äkta vara- vara äkta! Jag tycker det var ett så bra namn. Bibeln är äkta vara, men vi måste också vara äkta som människor. Visst sker det många helandemirakel, men nog önskar vi att det hade skett mycket mer! Det finns såna enorma behov bland kristna också. Tyvärr har förbönsstunden i många möten, bytts ut mot kaffestund istället!

Svara -   - 17/5-18 22:47 -


Mikael W

Men eftersom folket i Nasaret inte trodde på Jesus så kunde han bara hjälpa några få sjuka där. På dem lade han händerna och de blev friska.

Mark. 6:5

Svara -   - 17/5-18 22:53 -


Mikael W

Han ger tro till en, och gåvan att bota sjuka till en annan

1 Kor. 12:9

I sin församling har Gud insatt några till apostlar, andra till profeter och lärare. Det finns också de som har gåvan att göra under, de som har gåvan att bota sjuka...

1 Kor. 12:28

Kan alla bota sjuka? Naturligtvis inte.

1 Kor.12:30

..sträva efter att få de gåvor som är de mest betydelsefulla

1 Kor. 12:31

Jag snickrade ihop ovanstående.....hoppas det var ok

Svara -   - 17/5-18 23:04 -


AnnMarie

Mikael W

Tror du att man inte blir helad pga otro?

Ska man prestera och pressa fram tro för att kunna ta emot ett helande?I så fall hur gör man då?

Svara -   - 17/5-18 23:10 -


Bengt

Ge inte upp mats

Du kan få må bra igen

Och få glädje i ditt liv

Svara -   - 17/5-18 23:10 -


Mikael W

Svar till AnnMarie.

Någon som inte tror på Gud kan absolut bli helad av Jesus. Det händer ju dagligen i hela världen, men någon som tror på Jesus måste i så fall be Fadern om den helande kraften d.v.s en Kristen måste be för den här personen....annars förstår jag inte hur det ska gå till (???) . Att tro och tillhöra Jesus Kristus ger oss access till Faderns helande kraft (egenhopsnickrat påstående)

Exempel)

Jag fick vara med och be för en döende Indier för ca 1 år sedan. Läkarna hade gett upp hoppet om mannen, som var ung och hade en liten nyfödd bebis. Mannen låg på dödsbädden och inväntade döden. Mannen, som var Hindu, frågade om vi Kristna kunde be för honom. Vi bad, och efter en natt så förstod mannen att något höll på att hända, så han frågade om vi kunde be ännu mer. Så vi bad ännu mer. Efter ca 2 veckor var mannen helt frisk från sin multipla sjukdomsdiagnos (bl.a sviter från malaria). Mannen och hela hans familj (fru, svärmor m.fl.) omvände sig till Jesus och dem påbörjade omedelbart bibelstudier för att lära sig mer om denne märklige Jesus som hör våra böner och kan bota alla sjukdomar.

Svara -   - 17/5-18 23:32 -


Jessica

Svar till Mikael W.

Mikael, det jag menade med ihopsnickrad svar, var inte Bibelord. Det är inget som någon sagt här. Det kan vara saker som tex. - Du kanske tänker för mycket när du får förbön! - Du kanske inte ska fokusera så mycket på sjukdomen! Du har kanske en massa oförlåtelse. Du kanske ska göra si eller så, för att bli helad! Jag tror att helande, precis som frälsningen är en gåva. Det är inget vi kan förtjäna! Att gå fram för förbön och tro att Jesus vill hela är tillräcklig tro, tror jag. Jag tror inte att vi behöver ”slå knut” på oss själva, för att bli helade. Jag vet det av egen erfarenhet.

Svara -   - 17/5-18 23:37 -


Niklas Jönsson

Jag släpper inte heller taget om Jesus, det är ju det bästa man kan ha i alla sammanhang.Jesus är toppen det skulle varenda människa få veta och känna på något vis, en gång Jesus alltid Jesus.

Svara -   - 17/5-18 23:52 -


Mikael W

Svar till Jessica.

Gud vill i första hand ha våra hjärtan....precis som Karin A så fint skrev ett inlägg om här för någon dag sedan. Det är vår ande som ska leva med Gud i evighet, och inte vår kropp, som ju åter ska bli stoft

När det gäller våra kroppar som vår ande lever i, och som ju är Guds tempel och Guds egendom (om vi bekänner oss troende) så är min tro väldigt okomplicerad när det gäller helande av denna kropp. Vi ska tro som ett barn! Så, hur gör det lilla barnet som fått en sticka i fingret? Det brukar räcka med att bara skrika mamma eller pappa...och sträcka fram fingret....väldigt okomplicerat...

Ingen sjukdom är ett för stort problem för Jesus. Fråga helt enkelt om Han kan ta bort stickan. Vill Han inte ta bort stickan så kan man alltid tjata lite....men Gud vet alltid vad som är bäst för oss och andra (= ske Din vilja såsom i himmelen.....), för allt handlar inte bara om oss själva. Gud har helhetsbilden som inte vi ser

Svara -   - 18/5-18 00:26 -


Jessica

Svar till AnnMarie.

AnnMarie, jag tror precis som du att det finns saker som vi ALDRIG kommer att kunna förklara här nere på jorden. Det finns flera predikant och missionärspar som vigt hela sitt liv åt att evangelisera och be för människor till helande, där ena parten dött i tex cancer. Detta trots att man bett för den sjuke! Ska vi då anta att denna person, som själv bett för sjuka, inte hade tillräckligt med tro? Det finns saker som vi inte kan förklara. Jag tycker det är ärligare att erkänna det! Jag vet en pastor som brukar säga- Jag vet inte varför alla som jag ber för inte blir helade. Visste jag det skulle jag få Nobelpriset! Det är inte alldeles enkelt! Vore det så enkelt så skulle det ju inte finnas några sjuka i våra församlingar alls! Men så ser det ju inte ut! Det finns ju lika många sjuka som i övriga samhället! Jag önskar att förbönen fick mer utrymme i församlingarna. Önskar också att vi fick se mer av helanden. Det skulle ge ringar på vattnet! På Jesu tid blev ju hela byar och städer frälsta när de såg helandena.

Svara -   - 18/5-18 00:36 -


Martin

Svar till Jessica.

Önskar också att vi fick se mer av helanden. Det skulle ge ringar på vattnet! På Jesu tid blev ju hela byar och städer frälsta när de såg helandena.

Det fanns en annan kategori av människor. Det kanske till och med var den största gruppen.
"Medan han var i Jerusalem under påskhögtiden kom många till tro på hans namn när de såg de tecken han gjorde. Men själv anförtrodde sig Jesus inte åt dem, eftersom han kände dem alla och inte behövde höra någon vittna om människan. Han visste av sig själv vad som fanns i människan" (Joh 2:23-24).
Med mina mänskliga begränsningar så tror jag ändå att jag förstår Jesus. Människor flockas kring honom och blir helade och får se tecken och under. De blir mirakulöst mättade, några fiskar och några bröd räckte till att mätta tusentals människor. Men man kanske såg det som en show, man gick till Jesus för att få något av honom. Men ändå kom man inte till honom. Då brukade Jesus dra sig undan, för att i ensamhet prata med sin Fader. Jag tycker mig se samma fenomen på vissa av de karismatiska mötena idag. Samma sensationslystnad, denna nästan febriga hunger efter tecken och under.

Svara -   - 18/5-18 01:40 -


Mikael W

Svar till Jessica.

Jessica, jag har två frågor till dig:

Jag tror att Jesus alltid VILL hela!

1. Kan du utveckla vad du menar med citatet ovan? Varför tror du som du gör?

2. Finns studiematerialet "Äkta vara- vara äkta" kvar tror du?

Svara -   - 18/5-18 09:47 -


AnnMarie

Mikael W

Din första kommentar i denna tråd är ju märklig så jag undrar hur den går ihop med att vara som ett barn och bara ropa på hjälp som du skrev senare ???

Svara -   - 18/5-18 09:48 -


AnnMarie

Om Gud alltid vill hela så är ju frågan varför inte alla blir helade?
Kan han inte (vilket en del påstår)måste vi ju fråga oss vem han är som skapat himmel och jord med ett ord men inte alltid kan hela så då återstår ju faktum att han inte alltid vill av någon anledning som vi inte känner till.
Naturligtvis finns det kristna som flockas likt gamar i sk helandemöten och bara är intresserade av tecken och under men det är ju en annan sak.

Svara -   - 18/5-18 10:04 -


Mikael W

Svar till AnnMarie.

När vi kommer till Jesus med våra bekymmer, så vet ju Jesus redan vilka bekymmer vi har redan innan vi kommer med dem. Jag skrev som jag gjorde som en kommentar till Jessica där hon skriver

Det kan vara saker som tex. - Du kanske tänker för mycket när du får förbön! - Du kanske inte ska fokusera så mycket på sjukdomen! Du har kanske en massa oförlåtelse. Du kanske ska göra si eller så, för att bli helad!

Jag tror helt enkelt inte vi behöver krångla till det, späka oss, utföra avancerade religiösa ritualer när vi kommer till Jesus med våra sjukdomar och andra bekymmer. Det räcker med att bara komma till Jesus i all dess enkelhet.....som ett barn kommer till sin förälder med sitt bekymmer (som t.ex en sticka i fingret), och tro som ett barn att Jesus faktiskt kan hela oss (om Han vill)

Svara -   - 18/5-18 10:06 -


Bengt

Det är ju en farlig villolära i sig att alla blir

Helade

Så är ju inte verkligheten

Svara -   - 18/5-18 10:24 -


Jessica

Svar till Martin.

Har en person varit sjuk i många, många år, handlar det inte om sensationslystnad. Då handlar det inte om en febrig hunger efter tecken och under, som du skriver.

Svara -   - 18/5-18 10:27 -


Jessica

Svar till Mikael W.

Jag tror inte heller Mikael, att vi ska krångla till det när det gäller helande! Det faktum, att man går fram för förbön, eller ber någon om förbön, är att ha tillräckligt med tro.Det där som jag skrev om att du ska göra si eller så, är inte mina tankar. Vi kan inte prestera fram något helande. Att bli helad är en gåva, precis som frälsningen är! Skulle det bero på oss själva så skulle ju inte en enda människa i världen kunna bli varken frälst eller helad. Men trots att många många människor ber om förbön och går fram med en tro som ett barn, så blir inte alla helade! Det måste vi ändå vara ärliga och säga! Vi kan inte förklara varför, för vi är inte Gud! Men vi får ändå fortsätta att lägga händerna på de sjuka och be i Jesu namn!❤️

Svara -   - 18/5-18 10:42 -


AnnMarie

Mikael W

"Om Han vill" avslutar du din kommentar med.

Precis! Om Han vill men ibland säger Han "min nåd är dig nog"och det vill vi inte gärna acceptera.

Svara -   - 18/5-18 10:49 -


Mikael W

Svar till Jessica.

Ja, vi ska absolut vara ärliga, och mycket ödmjuka i det här mycket viktiga ämnet "bota/hela sjuka", som ju förr eller senare berör oss alla. Jag tror heller inte vi behöver kunna förklara allting, vi får vår förklaring senare ovan där. Men, det vi kan slå fast om hoppas jag är att:

- Jesus kan bota alla olika typer av sjukdomar. Det finns massor av vittnesbörd, från olika länder och från en tidsperiod av 2000 år där Jesus botar sjuka dvs inte enbart i bibeln

- Den som ber om förbön för den sjuke (eller för sig själv) måste vara igenkänd av Jesus (fåraherden måste känna igen sitt eget får) för att helandeprocessen ska aktiveras. Den som ber om helande måste helt sonika tro på Jesus Kristus

- Om Jesus alltid vill bota en sjuk (ske Din vilja...) känner jag mig mer osäker på, precis som AnnMarie skriver....men jag förstår andemeningen i detta. Självklart vill Gud oss alla alltid det bästa.....

- Det här viktiga ämnet, att bota sjuka i Jesus Kristi namn, är essentiellt och borde absolut praktiseras väldigt ofta i kyrkor, men även i andra sammanhang. Håller med dig fullt ut. Då skulle kyrkorna fyllas igen.

Svara -   - 18/5-18 10:57 -


Mikael W

Svar till Christer Åberg.

Christer, du hade tidigare en bönefunktion på din blogg, där folk kunde skriva ner sina böneämnen. Varför togs den bort? Var det tekniska problem?

Jag tror många på apg29 skulle vilja be för Mats, Lasse och många andra människor med bekymmer.....och det kan vi ju naturligtvis göra utan denna bönefunktion, men jag gillade den.....går den att lägga in igen?

Svara -   - 18/5-18 11:07 -


AnnMarie

Mikael W

Ja då tror vi nog i stort sett likadant! ☺

Det vi behöver göra är kanske att förstå hur vi ska hantera de besvikelser som ett uteblivet helande kan skapa för det gör det ju i många fall både hos oss själva och de vi ber för.

Vi går in för det hela med ett glatt mod som efter en tid krackelerar ifall vi inte ser någon förbättring.

Svara -   - 18/5-18 11:15 -


Lena Henricson

Mikael W!

Jovisst finns BÖNESIDAN. Gå in på MENY längst upp till vänster,så är du där! 🙏😊

Svara -   - 18/5-18 11:32 -


Leif Boman

En del människor som har kroppsliga defekter vill Gud bevara från högmod, detta gäller både troende och otroende, därför uteblir en hel del helanden..Inte vill Gud att människor skall gå förlorade. Hellre att en människa får behålla krämpor och på så sätt vara någotsånär ödmjuk och bedjande än att bli helt frisk och åka till Bahamas. "Obs, endast ett exempel"!

Förstår vi ta tanken?

Det finns faktiskt många, speciellt i västvärlden som riskerar att hamna ännu mer i högmodets fällor om kroppen blir helt frisk..

Jesu frid...

Svara -   - 18/5-18 13:44 -


Solan

Svar till AnnMarie.

Sjuk människa ber till Gud om mirakel, men litar inte på vad denne Gud, som skapat människa och universum, kan uträtta. Sjuk människa ber därför även till doktorn om medicin.

Här förstår jag inte vad du menar Mikael. Håller med AnnMarie att det låter märkligt.
I en del kristna sammanhang fanns för ett antal år sedan de som menade att man bara skulle be och tro. Man skulle sedan bejaka att man var helad oavsett hur man mådde. Om man sökte läkarhjälp efter att man fått förbön ansågs det som otro.
Gud har skapat vårt förnuft. Tror att Han vill att vi ska använda det och gå till läkare när vi är sjuka. Vi ska naturligtvis också be om förbön. Det ena utesluter inte det andra.
Tror att Gud kan använda läkare i sin tjänst för att hela i de fall där Han inte helar oss genom ett ögonblickligt mirakel.
Vi får inte bli dumma och fanatiska. Men där läkare står maktlösa har vi bara Guds hjälp att förlita oss till. Och Han är den store läkaren. Han är vår skapare. Det står i Bibeln: "Jag är Herren din läkare".
Varför inte alla blir helade genom förbön står jag också frågande inför. Har en egen erfarenhet där, som gav mej sår i själen.
Påståendet att det skulle bero på bristande tro hos den sjuke, har jag också hört. Men om en sjuk person ber om förbön måste ju han/hon ha tro på att något kan ske.
Ingen människa som helt förnekar att Gud kan göra under skulle väl be om förbön.
Gud är så mycket större än oss, och vårt sätt att tänka är begränsat. Det är mycket vi inte förstår.
Att komma med en massa tvärsäkra påståenden kan göra människor illa. Vi bör vara väldigt ödmjuka inför denna svåra fråga.
https://www.apg29.nu/a/1dq

Svara -   - 18/5-18 16:08 -


Jessica

Svar till Solan.

Tack Solan! Jag håller med dig i allt du säger! De som har tvärsäkra svar, är ofta inte själva drabbade! Jag tror precis som du, att det faktum att man tar emot och ber om förbön, är tillräcklig tro! Att säga att man vet varför en del inte blir helade, det kan ingen göra. Vi har inte alla svar, även om en del tror det! Det är inte heller, som nån skrev att man letar efter sensationer och det spektakulära när man är riktigt sjuk. Att lägga händerna på de sjuka uppmanade ju Jesus oss att göra. Faktum är att han ägnade 2/3 av sin tid till att be för sjuka och driva ut demoner. Det första en sjuk tänker på är inte lyxresor till Bahamas. Det kan gälla att överleva dagen. Det kan gälla att få se sina barn och barnbarn växa upp, etc. Det är som det gamla talesättet säger

- En frisk har 1000 önskningar, men en sjuk bara 1. Det är så sant! Vi behöver mer medömkan med sjuka människor, precis som Jesus hade, så att förbön blir en naturlig del av vårt kristna liv.

Svara -   - 18/5-18 17:30 -


Mikael W

Svar till Solan.

Javisst är det märkligt......Solan....att gåvan till att bota sjuka utges utav samma Ande som gåvan att urskilja andar ;)

Svara -   - 18/5-18 18:28 -


JL

Mats,

du har ingen anledning till att må dåligt, de som har Jesus som Kung har det bästa framför sig. Försök slappna av och luta dig emot vår Herre. Försök att uppvisa mod och i och med detta vara ett levande exempel för vår enda Kung. Det är inte vi som skall ha ära, det är vår Kung, tänk på det om du känner dig liten. I din Kung har du din ära.
Låt min Herre Jesus skänka dig mod och välsignelse. Gud med dig Mats.

Svara -   - 18/5-18 19:48 -


Mathias

Svar till Mats.

Hej Mats. Är du döpt i vuxen ålder? Bara genom dopet kan Jesus verka i din själ genom den heliga anden. Genom dopet öppnar du upp ditt tempel för Jesus. Be varje dag att den heliga anden ska hjälpa dig, det är kraften som Jesus har gett oss som en gåva.

Svara -   - 18/5-18 22:38 -


Mikael W

Svar till Lena Henricson.

Stort tack Lena.....jag visste faktiskt inte att det fans en meny...så nu blev mitt liv helt underbart

Svara -   - 18/5-18 23:14 -


Leif Boman

Svar till Jessica.

Det första en sjuk tänker på är inte lyxresor till Bahamas.

Du talar on tvärsäkra svar och själv verkar du veta vad varje sjuk tänker?
Då kan jag berätta för dig att jag mycket väl vet om sjuka som jag bävar för att de skulle bli botade och vad det skulle kunna leda fram till... Jag lovar att ett allt mer värdsligt och bortskämt beteende hade legat mycket nära till hands....
Nu talar inte jag om alla sjuka så som du verkar tolka det till, men däremot om en stor del bortskämda i västvärlden som genom nåd hålls i schack "tack vare" sjukdomar...
Jag vet att detta är svåra frågor men Bibeln berättar tydligt om just detta för dem som vill lyssna och se. Gud lägger faktiskt också sjukdomar på människor!
Han sade: "Om du hör Herrens , din Guds, röst och noga lyssnar till hans bud och håller alla hans stadgar, skall jag inte lägga på dig någon av de sjukdomar som jag lade på egyptierna, ty jag är Herren, din läkare.

Andra Moseboken 15:26

Det finns ett om!

Svara -   - 18/5-18 23:27 -


Mikael W

Den här dagen var mycket lärorik för mig, eftersom kommentarerna som skrivs på apg29 gör mig mer och mer övertygad om att jag har en annan tro än den tro många har som skriver här.

Jag tror på Gud, men vad ni tror på är för mig ibland en gåta. Jag känner igen min tro hos vissa få personer på apg29, men oftast känner jag att de flesta tror på något annat än vad jag gör. Vi är visserligen olika människor med olika bakgrund, och det är ok att tycka olika om mycket, men jag känner inte någon Kristen gemenskap här. Ingen värme och ingen hjärtlighet, tvärtom så är det mycket snarstucket. Kanske har ni, eller jag, blivit smittade av den här världen?

Många som skriver här har också blivit sårade för länge sedan i någon Pingstkyrka. Skulle vara intressant att veta vad som sårat er så förfärligt.....

....och till dig Mats vill jag säga att jag gärna vill vara din vän och stötta dig med det jag kan. Det är bara du hör av dig. Du finner mina kontaktdetaljer här http://www.kkc.n.nu/

Svara -   - 18/5-18 23:50 -


Jessica

Svar till Mikael W.

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svara -   - 18/5-18 23:53 -


Leif Boman

Svar till Leif Boman.

Jag vill ge ett ytterligare Bibelns Ord som förklarar varför inte många blir helade!

Och om din högra hand förleder dig till synd, så hugg av den och kasta den ifrån dig! Det är bättre för dig att en av dina lemmar går förlorad än att hela din kropp kommer till Gehenna.

Matteusevangeliet 5:30

Även om en del kallar det för att vara hårdsint och okänslig mot de sjuka så är det Jesus läkaren själv som säger dessa ord...

Återigen! Det är alltså ibland bättre att bli lytt på olika vis än att gå förlorad..Det finns dem som kommer allt längre ifrån Gud och evigheten genom att bli fullkomligt friska, vilket givetvis ändock i grunden är Guds urvilja.

Inser den sjuke detta först, att faran finns och att man stänger den dörren, så finns däremot möjligheten till flera helanden hos många, obs, inte alla!

Jesu frid...

Svara -   - 19/5-18 08:52 -


Lasse

Svar till Leif Boman.

?

Svara -   - 19/5-18 10:20 -


Ann-Marie A.

Svar till Leif Boman.

Leif, har svårt att tro på det du skriver. Vilken god far vill skada sitt barn.. Trevlig Pingst till dej och er andra!

Svara -   - 19/5-18 10:52 -


Bengt

Trevlig pingst

Svara -   - 19/5-18 11:10 -


Leif Boman

Svar till Ann-Marie A..

Du behöver inte tro på vad jag säger men tro helst på Guds Ord Ann-Marie... Vilken god far vill att barnet går evigt förlorat?

Skulle inte du själv, om barnet är på väg att gå förlorad hellre se att barnet drabbas av något, även om det nu innebär kroppslig vånda, än att stolthet och högmod blir kvar hos barnet och då också evig förlust?

Trevlig helg och Pingst...

Svara -   - 19/5-18 12:10 -


Leif Boman

Svar till Lasse.

Jag trodde verkligen att du förstod detta broder?

Svara -   - 19/5-18 12:11 -


Ann-Marie A.

Svar till Leif Boman.

Ja vi tror olika. Tror att Gud tröstar och slösar sin kärlek över den som är sjuk. Men inte att han Gör någon sjuk. Vi får stötta varandra vi kristna.

Svara -   - 19/5-18 12:59 -


Leif Boman

Svar till Ann-Marie A..

Om vi läser noggrant i Guds Ord så ser vi att också Gud lägger sjukdomar på folk. Men vill man inte tro på det skrivna ordet så vill man tyvärr inte.. Jag sätter dock ändå ut vissa skriftställen en gång till, sen får det va!

Han sade: "Om du hör Herrens , din Guds, röst och noga lyssnar till hans bud och håller alla hans stadgar, skall jag inte lägga på dig någon av de sjukdomar som jag lade på egyptierna, ty jag är Herren, din läkare.

Andra Moseboken 15:26

Och!

Ni har glömt den uppmaning ni får som söner: " Min son, förakta inte Herrens tuktan och tappa inte modet, när du tuktas av honom. " "Ty den Herren älskar tuktar han, och han agar var son som han har kär. " Det är till er fostran som ni får utstå lidande. Gud handlar med er som med söner. Och var finns väl en son som inte tuktas av sin far? Om ni inte får en sådan fostran som alla andra, då är ni oäkta barn och inte riktiga söner. Vi hade våra jordiska fäder som tuktade oss, och vi hade respekt för dem. Skulle vi då inte så mycket mer underordna oss andarnas Fader så att vi får leva? Våra fäder tuktade oss ju bara en kort tid efter bästa förstånd, men Gud gör det till vårt verkliga bästa, för att vi skall få del av hans helighet. För stunden tycks ingen tuktan vara till glädje utan till sorg, men för dem som fostrats genom tuktan ger den längre fram frid och rättfärdighet som frukt.

Hebreerbrevet 12:5‭-‬11

Det är fritt att tro på Guds Ord!

Jesu frid....

Svara -   - 19/5-18 13:06 -


Ann-Marie A.

Svar till Leif Boman.

Tror på Guds ord, men tolkar inte just detta som du gör.

I Johannes 5:14 säger Jesus till den lame mannen som blivit botad: "Se du har blivit frisk. Synda nu inte mer, så att något värre drabbar dig." Tolkar det inte som att Jesus då skulle hämnas och göra honom sjukare. Vi lever i en fallen värld, djävulen rasar för han vet att hans tid är kort. Sjukdomar och olyckor drabbar både frälsta och syndare. Man får hålla sej så tätt intill Jesus som möjligt, vet att han är med i dödskuggans dal.

Svara -   - 19/5-18 13:56 -


Lasse

Svar till Leif Boman.

Käre Leif jag är så självmordsbenägen pga olyckan och allt annat som hänt, vet inte hur länge till jag orkar, som jag sa till muslimen som tyckte jag skulle be till hans Gud 😥,kommer aldrig att hända , jag släpper inte taget om min kärleksfulla Jesus never, även om jag gör mig något litar jag på att Han tar hand om mig 😍 önskar dig en Välsignad och fridfull lördag Leif 💟 Lasse

Svara -   - 19/5-18 14:07 -


Lasse

Svar till Leif Boman.

https://youtu.be/eyL6XBd4Fz4 Till dig Leif

Svara -   - 19/5-18 14:08 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

https://youtu.be/Nict-456LfI Till dig Ann Marie A 😊

Svara -   - 19/5-18 14:10 -


Ann-Marie A.

Svar till Lasse.

Tack Lasse! :-) Ledsen för din skull, varit där själv. Tufft ännu, vill tro att Gud gör så vi får det bättre. Kram

Svara -   - 19/5-18 15:12 -


Leif Boman

Svar till Lasse.

Käre Leif jag är så självmordsbenägen pga olyckan och allt annat som hänt, vet inte hur länge till jag orkar

Javisst, det känner jag till Lasse! Men var det ändå inte så har jag för mig att du på riktigt allvar vände dig till, och kom närmare Jesus när olyckan blev ett faktum?

Svara -   - 19/5-18 15:16 -


Ann-Marie A.

Svar till Leif Boman.

Leif, vi tror olika om detta, kan ju vara vänner för det. Jag tycker om dej i alla fall. :-)

Svara -   - 19/5-18 16:04 -


Jessica

Svar till Ann-Marie A..

Joh 9:2 Hans lärjungar frågade: Rabbi, vem har syndat, han själv eller hans föräldrar, eftersom han föddes blind? Jesus svarade: Det är varken han eller hans föräldrar som har syndat, utan detta har skett för att Guds gärningar skulle uppenbaras på honom.

Svara -   - 19/5-18 16:31 -


Bengt

Det sjuka är ju att muslimerna Gud inte finns

Men bibelns Gud finns däremot

Och han är stor

Svara -   - 19/5-18 16:41 -


Jessica

Svar till Lasse.

Älskade Lasse, jag känner inte dig, men vad jag har sett av dina kommentarer här, så har du ett mycket stort hjärta❤️ Du bryr dig om människor, fast du själv har det svårt. Sjukdom och olycka kan bryta ner en människa. Det kan vara svårt att förstå om man aldrig själv har varit där. Jag har aldrig varit självmordsbenägen, men har varit sjuk i 25 år. Snälla Lasse, låt aldrig nån få dig att tro att du är sjuk för att Gud vill det, eller för att du har syndat! Är det något jag har lärt mig, så är det att vem som helst kan bli sjuk eller råka ut för en olycka. På samma sätt kan vem som helst bli helad. Bara man har så pass stor tro att man ber någon om förbön, och i sitt hjärta tror att Jesus kan hela dig!

Sjukdom och elände kan drabba alla. Även de som vigt hela sitt liv åt Jesus. Djävulen är vred och vill förstöra för oss med sjukdom. Jesus dog på korset för dina och mina synder, men även för våra sjukdomar.

Jag har inte gett upp hoppet om ett helande. Fick förbön av underbara Anita Barker Anderson för ett par veckor sedan. Hon har bett för sjuka i över 25 år. Hon själv har en synskada sen tonåren. Hon är nu lite över 70, om jag inte minns fel. Många många människor har blivit helade, när hon i Jesu namn har bett! Visst kan man fråga sig varför hon inte blivit helad. Hon har bara några procents syn. Ska vi då anta att hennes tro är för liten? Eller att hon behöver tuktas? Nej, jag tror inte det Lasse! Vi kan inte förklara allt för vi är inte Gud!

Snälla Lasse ge inte upp! Jesus älskar dig!❤️

Svara -   - 19/5-18 17:07 -


Tomas N

Det här med helande och befrielse är lite av ett mysterium och bibelorden som ni delar från Johannes 9 är viktiga. Fokuset bör bli på Gud och Hand godhet även om det inte känns så för vissa ibland.

Men vi behöver ändå stå rotade i orden från Jesaja om löftena att sätta fångna fria och ge glädje istället för sorg. Jesus gav oss auktoritet över onda andar och sjukdomar ,Genom hans sår är vi helade . Djävulen kommer för att stjäla slakta och förgöra,men Jesus ger oss liv i överflöd.

Det finns plats för att med andens ledning i förbön,samtal och befrielse att be för andra och sätta människor fria från inre och yttre sjukdomar.Men det är svårt att göra och särskilt utan ett personligt möte.

Ibland blir man inte helad,men Guyds församling som helhet skall verka för och arbeta i den kraft som Gud ger för helande och befrielse. Vi skall också kunna hantera alla de fall där helande dröjer eller uteblir.

Jag tror det finns en skillnad i gamla förbundets tid ,vilket påverkar antalet exemplel på hur Gud straffar syndare med sjukdom i GT. Det är i bibelns exempel väldigt tydligt mellan uppror mot Gud och sjukdom. Men de flesta exemplen är på de som hade en uppgift och ansvar att arbeta för Gud,men gjorde uppror

Ytterst är det djävulen som står för alla sjukdom och vi behöver Guds beskydd från det. Men allt är mera komplicerat än så i dagens tider . Det är en fallen värld,med också mycket osunt som miljögifter,mediciner,vacciner och artificella saker som vi får i oss och en kraftig multiplikation av olika synder i generationer.

Den som drabbas av oförklarlig ohälsa skall inte bli anklagad av troende syskon,men även Jesus utmanade lama om att det fanns synd i deras liv som orsakat sjukdomen.

Gud är så generös att vi kan få synder förlåtna och bli befriade från mörker och sjukdom genom Jesu namn och blodet. Han är inte skyldig oss något,men vi behöver leva i tacksamhet

Välsignelse till alla som söker Guds mirakel i livet

Svara -   - 19/5-18 17:17 -


Lasse

Svar till Leif Boman.

Så är det ju Leif, men om alla skulle råka ut för en sån klämskada och bli så söndersliten och förlora sina kroppsdelar, så blir man ju givetvis totalt beroende av Jesus, men dagarna blir väldigt hemska om man är så skadad 😭 och samhället skulle nog inte heller fungera!

Svara -   - 19/5-18 19:02 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

Kram till dig med 😄 Ann Marie A, hoppas det blir bättre för dig 🔝

Svara -   - 19/5-18 19:04 -


Lasse

Svar till Leif Boman.

https://youtu.be/9KSNg6IheMw. Vår Kung ringer dig en dag Leif 💟

Svara -   - 19/5-18 19:06 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

En sång som hjälper mig hoppas att du gillar den så bra text. https://youtu.be/HGXF6FMHS68

Svara -   - 19/5-18 19:08 -


Leif Boman

Svar till Lasse.

Tack så mycket Lasse, också jag behöver en hel del uppmuntran skall du veta. Det är inte första gången jag har fått maningar om att just lyfta fram de svårare Bibelorden som väldigt ofta gör folk irriterade och upprörda av viss anledning, och det är ganska jobbigt eftersom det ger onda ögon lite här och var, men du och har ett gott hjärta och det vill Gud verkligen använda denna sena tid. Jag är övertygad att om du fortsätter och härdar ut ett litet tag till så finns det absolut något speciellt just för dig innan mötet på skyn. Som du själv har sagt, låt ingenting komma emellan Jesus och dig så kommer du att få se. Ingenting får vara viktigare än våran Frälsare, då får du kraften för varje dag......Hoppas att vi kan ses en gång till brorsan före våran himmelsfärd...

Jesu kramar och frid...

Svara -   - 19/5-18 19:13 -


Leif Boman

Svar till Ann-Marie A..

Givetvis är vi vänner. Jag ser din ödmjukhet allt som oftast syster och vet att du alltid menar väl, kram på dig med....

Svara -   - 19/5-18 19:17 -


Ann-Marie A.

Svar till Lasse.

Jag gillar den mycket, tack! Hörde ett råd av Emanuel Minos som ny kristen, att det nästan alltid finns någon som har det värre, försök göra något för den. Förstått att du gör så med. Många med missbruk och annat elände där ut. Kram lillebror. ;-)

Svara -   - 19/5-18 19:27 -


Lasse

Svar till Jessica.

https://youtu.be/iX2mzXh_15Y. En fin sång om vår tro älskade Jessica 😊 pratade med en muslim som sa att gud prövade mig, det är den gud han tror på märk att jag skriver med litet g, men vår Gud är en riktig Gud och jag skulle aldrig tro att Han som skapat oss +allt annat Underbart Han har gjort för oss som mat luft natur, min bild av Gud är Helig Kärlek oändlig nåd, jag sitter ofta och pratar coachar människor som behöver mig vill göra nytta skillnad så länge jag orkar, Tack för du är så vänlig mot mig, vill du ringa ☎ får du gärna göra det, så får du mitt vittnesbörd och jag belastar dig absolut inte med min problematik,ha det gott // Lasse 😊

Svara -   - 19/5-18 19:30 -


Ann-Marie A.

Svar till Leif Boman.

Tror vi menar väl båda två. :-) kram på dej broder

Svara -   - 19/5-18 19:33 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

Varit på bröllop idag 💝 med hur många lovsånger som helst, var som en Hillsong gudstjänst vill du ringer jag dig ochså 👌💝

Svara -   - 19/5-18 19:35 -


Jessica

Svar till Lasse.

Vi får inte ge upp om ett helande Lasse! Jag har blivit omedelbart helad i en gudstjänst i september 2010. Blev helad ifrån en åkomma som jag hade haft i 3 år.

Svara -   - 19/5-18 19:44 -


Ann-Marie A.

Svar till Jessica.

Ledsen att du också är sjuk sen länge. Sett att du är en vänlig person med empati och mod. Tänk att vi har en så kärleksfull Gud, Jesus som lovat att aldrig lämna oss, och den Helige Ande som oss. Fint med kristna syskon också, tufft annars.. Kram

Svara -   - 19/5-18 19:46 -


Ann-Marie A.

Svar till Lasse.

Så roligt att bli bjuden på bröllop, <3 extra fint med lovsånger. Vi såg bröllopet från England, fint. Tack så vänligt, hör av mej när-om jag blir bättre. <3 (Hälsa till Susse om ni hörs. <3)

Svara -   - 19/5-18 23:27 -


Lasse

Svar till Ann-Marie A..

🙏💟

Svara -   - 19/5-18 23:53 -


Lasse

Svar till Jessica.

Underbart Jessica 😊

Svara -   - 19/5-18 23:54 -


Jessica

Svar till Ann-Marie A..

Jag tycker att du har en vänlig ton i dina kommentarer, Ann-Marie. Det märks att du har ett hjärta för människor. Vill vi som kristna vinna människor hjälper det inte bara med bibelord.Kram.🌹

Svara -   - 20/5-18 00:33 -


Mikael W

När jag läser alla kommentarer som skrivs på apg29, från olika människor, så känner jag hur mycket kärlek och värme ni har inom er, och hur välsignade ni är av Gud.

Vi brottas alla med våra problem, stora som små, och det är oftast uppbyggande och till en hjälp att läsa alla era kommentater....ni är fina.

Guds rika välsignelse till er alla

Svara -   - 21/5-18 11:16 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Pride är oroande för folkhälsan

Enligt en kommande rapport från Claphaminstitutet är det falskt att  Pride är en plats för färg, glädje och alla människors lika värde. Innehållet är mycket mörkare och djupt oroande för folkhälsan.

0

Läs allt!


Jesus

Läsarmejl av David B 

Jesus

Fall, i Jesu starka och kärleksfulla famn.

0

Läs allt!


Ett ord från Herren Jesus

Läsarmejl av Nils 

En syster har ett ord från Herren den19 februari 2018, att dela med dig.

2

Läs allt!


Förbjud könsbyten på barn och vuxna

Flicka oc pojke pussas

Regeringen gav en utredare i uppdrag att titta på lagstiftningen kring könsbyteskirurgi. För några veckor sedan kom förslaget: Barn under 18 år ska kunna genomgå underlivskirurgiska ingrepp!

1

Läs allt!


Alexandra - Når den verkbrudne fikk møte Herren Jesus

Alexandra sjunger på en Maranatakonferens i Landsstevne på Selfjord 2014.

2

Läs allt!


Vulkanutbrott - ett tidstecken

Av Mikael Walfridsson 

Vulkanutbrott

Just nu, så upplever vi ett explosivt vulkanutbrott på Hawaii, där vulkanen Kilauea sänder aska över nio kilometer upp i luften. 

4

Läs allt!


Med Jesus i maskinhallen i Horsaryd

Mats Lindbom

Mats Lindbom. 

Lindbergarna och jag är i Horsaryd på unika möten i Mats Lindboms maskinhall. 

1

Läs allt!


Ett ord från Herren Jesus

Läsarmejl av Nils 

En syster har ett ord från Herren den19 februari 2018, att dela med dig.

6

Läs allt!


Horsaryd

Nu är jag på väg ner till Horsaryd för att medverka på möten i en maskinhall tillsammans med Lindbergarna. 

1

Läs allt!


Boplats sökes under Almedalsveckan

0

Läs allt!


Påven till homosexuell: Gud gjorde dig på det sättet och det är så Gud vill att du ska vara

Påven ljuger för en homosexuell man

Bild: theguardian.com. 

Enligt Juan Carlos Cruz, en homosexuell man, som har blivit utsatt för sexuella övergrepp av en katolsk präst, ska påven ha sagt till honom att Gud gjorde honom till homosexuell.

21

Läs allt!


Boplats sökes till Almedalsveckan

Boplats sökes till Almedalsveckan Kontakta Christer Åberg

Jag söker febrilt efter någonstans att bo under Almedalsveckan i Visby på Gotland. Har du någon plats ledig för mig? Behöver bara något utrymme att sova! Hör av dig till mig Christer Åberg på på 070-935 66 96, eller: kontakt@apg29.nu. Tack!

2

Läs allt!


Bildspel: Lindbergarna och Christer Åberg på Kanal 10

På Kanal 10 igår! Tommy Dahlman, Dag Sandahl, David Castor från Tro, hopp och kärlek som sändes i svt, Nenne Lindberg, Toye Torgny Toye Josefson, Sivert Lindberg och Katerina Janouch. 

1

Läs allt!


Mordet på Olof Palme löst

Skandiamannen

Bild: Expressen. 

En man som var 52 år vid mordet på Olof Palme är sedan förra året polisens huvudspår som mördaren.

6

Läs allt!


Gifte sig män med män i Bibeln?

2

Läs allt!


Äktenskapet är till för man och kvinna

Läsarmejl av Ulrik Petersson 

Äktenskapet är till för man och kvinna, ett heligt förbund instiftat av Gud själv!

5

Läs allt!


Annons


Homosexualitet har normaliserats

Barn och naken man

De olika pridfefestivalerna kommer basunera ut sina budskap över landet även denna sommar och media kommer att hjälpa till. 

24

Läs allt!


20 saker hos sista dagarnas människor

De sista dagarnas människor

Hur kommer människorna vara i de sista dagarna? Bibeln listar 20 saker.

14

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 21, lördag 26 maj 2018 kl. 17:45

Jesus söker: Vilhelmina, Vilma!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Ramadan 2018

Så här många muslimska attentat och mord har det skett hittills under Ramadan 2018.


Förbjud islam

Pojke tillber Allah

Förbjud islam, eller vad tycker du? Motivera också ditt svar i kommentaren.

39

Läs allt!


Senaste kommentarer


Inför tältsommaren: Så viker du ihop ett Pop up tält

Nu inför sommaren ska du få ett fantastiskt tips om hur man viker ihop ett Pop up tält! 

0

Läs allt!


Säger Jesus att han är Gud?

Säger Bibeln och Jesus att han är Gud? Det här videoklippet avslöjar det tydliga svaret!

33

Läs allt!


Så blir du döpt i den Helige Ande - Christer Åberg

PINGSTEN! Så blir du döpt i den Helige Ande - Apg29 med Christer Åberg. Christer Åberg demonstrerar tungotal och uttydning! Alla kan bli Andedöpta.

0

Läs allt!


Hur jag blev frälst

Läsarmejl av Marko Burazor 

Båt fyr

Men efter några möten så bestämde jag mig att dem fick be för mig så alla lade händerna på mig och bad och jag kände guds närvaro och tog emot Jesus. Det var det bästa beslut jag någonsin tagit i livet.

6

Läs allt!


Parodi på kristen tro

Idag har jag varit med på en konfirmation. Det var hemskt att bevittna. I hela tiden led jag och upprördes i mitt hjärta av alla villoläror som skymde Jesus Kristus, Frälsaren och Herren. 

24

Läs allt!


Gazavåldet beror bland annat på det svenska biståndet

Terror

Våldet vid Gazagränsen då palestinska barn skickades fram i skottgluggen beror bland annat på det svenska biståndet. Det menar Israel-kännaren Tomas Sandell. 

3

Läs allt!


God Ramadan önskar Svenska kyrkan

God Ramadan önskar Svenska kyrkan

Bild: Twitter. 

Svenska kyrkan har brutit det första och femte budet när de önskar God Ramadan.

32

Läs allt!


Blir Jimmie Åkesson Sveriges statsminister? - Apg29 med Christer

Blir Jimmie Åkesson Sveriges statsminister? - Christer Åberg pratar och sjunger i Studio Apg29.

21

Läs allt!


Koförsamlingen

När Christer Åberg var ute i skogen och predikade i mobilen kom det några kossor som ville höra vad han hade att säga. 

3

Läs allt!


Trump var den ende som höll löftet om Jerusalem

Clinton, Bush, Obama och Trump gav alla löften till israel. Donald Trump var den ende av presidenterna som höll löftet om Jerusalem.

1

Läs allt!




Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96 | Paypal

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 54 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 34 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 17 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 12 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 10 år om han hade levt idag. Allt detta finns att läsa om i boken Den längsta natten. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Sedan 23:42 2013-08-16 har det varit 418 728 685 sidvisningar på Apg29!

Apg29 har just nu 16 552 bloggartiklar, 82 675 kommentarer och 55 674 bönämnen.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp