1 215 online! | Sidvisningar idag: 38 877 | Igår: 356 173 |

www.apg29.nu

Annons

Chatt Nyhetsbrev Biblar Läsarmejl Bönesidan Dagens ros Date29 Kommentarer Fråga Christer Kontakt Sök

“Jesus kommer tillbaka innan jag dör”

/bild2.php?w=644&h=75&src=img/1439292419-holger-nilsson-i-dagen.jpg
Bild: Dagen.

Holger Nilsson: Jesus kommer tillbaka innan jag dör.

Hans vision är att alla kristna i Sverige skulle få Flammor. Att varje kristen skulle få läsa hans texter om Jesu återkomst. För det är nära nu, det är Holger fast övertygad om.

- Jag är övertygad om att Jesus kommer tillbaka innan jag dör. För mig är det en övertygelse som gör att livet blir så otroligt hoppfullt. Det här kan ge inspiration i livet, inte minst till ungdomar som är väldigt uppgivna i dag.

Men vad vill då Holger Nilsson förmedla till svenska ungdomar som inte fått upp ögonen för Jesu återkomst och den sista tiden? Lång tystnad. Holger laddar. Sedan kommer det.

- Kom ihåg att ni lever i en unik generation. Jag tror att ni unga behöver upptäcka det profetiska ordet. Det sätter en otrolig färg på det kristna livet att se de här profetiorna gå i uppfyllelse i vår tid. Ingen kan säga att jag inte lever ett spännande liv.

Läs hela artikeln i tidningen Dagen: Holger Nilsson: Jesus kommer tillbaka innan jag dör - dagen.se


Skriv ut Bädda in Mejla

 
Publicerat av tisdag 11 augusti 2015 16:04 | #dagen #jesu+återkomst #tidstecken #sista+tiden #jesu+återkomst #jesus+kommer #flammor #holger+nilsson #ungdomar #generation | Direktlänk | Nyhetsbrev | RSS

APG29 NÅR TUSENTALS VARJE DAG!
Gillar du Apg29?
Swisha en peng till: 070 935 66 96


54 kommentarer

Karl-Eric

"Hur skall kunna tro om ingen predikar" (Paulus)

Svara -   - 11/8-15 17:59 -


Peter Björk

Yeshua kommer inte tillbaka innan Efraim har förenats med Juda.

Svara -   - 11/8-15 19:33 -


lärjungen

Svar till Peter Björk.

Jo Jesus har uppenbarats för Han skall komma Faderns härlighet. De kristna ser detta. Han är inte i öknen, eller på någon specifik plats. Fadern är Ande. Han Jesus den Helige Ande är fullt närvarande. Faderns härlighet.

Är du döpt enl. Apg.2:38? I Jesu Kristi namn för det var Han som följde fäderna i GT.

Frid i Jesu Kristi namn. Han är den ende sanne Guden och evigt liv. /lärjungen

Svara -   - 11/8-15 19:56 -


Eva

👍🏻👍🏻👍🏻ja det är ett spännande liv

Svara -   - 11/8-15 20:17 -


Eva

Svar till Karl-Eric.

Så sant Karl- Eric! Hur ska någon komma till tro om ingen predikar det rena och oförvanskade Guds ordet till människorna.👍🏻

Svara -   - 11/8-15 20:20 -


Peter Björk

Vi måste förbereda oss för en världskris innan han kommer tillbaka. Lyssna till vad de verkliga profeterna säger;http://jimbakkershow.com/video/prepare-like-were-going-to-war-day-02/

Svara -   - 11/8-15 21:05 -


Tom

Har sagt senast 2060 till mig själv men kan givetvis bli tidigare(eller senaare) Som jag ser det vaggas vi nu in i en farlig sömn, det har väl aldrig varit enklare att leva än det är nu. Folk håller på med de märkligaste saker vilket vi kan tillåta oss när vi inte behöver samla ihop mat i vårt anletes svett. Det kan dock få konsekvenser om du inte är beredd på att det snabbt blir kaos. Jesus kommer till olivberget efter kaoset Tror du på uppryckandet innan kaoset behöver du givetvis inte göra nåt förutom andlig förberedelse. Finns dock tecken på att ett gäng kommer gå igenom vedermödan så fysisk förberedelse är inte fel anser jag

Svara -   - 11/8-15 22:18 -


ulf lennart

Svar till Tom.

Inte foere 2060, var Isaac Newtons svar efter gedigen forskning i Skriften efter en 'kod'. Aar 2060 aer person foedd 1948, 112 aar. Hur kunde han faa fram detta, foer oss troliga aartal ? Han avled ju 1726.

Svara -   - 11/8-15 22:34 -


ulf lennart

Svar till Peter Björk.

med tanke paa de oevriga profetiorna, tror jag mycket paa den gamla norska damen i 90-aarsaaldern som paa 60-talet doek upp efter Emanuel Minos tal, och sedan spaarloest foersvann. Hon pratade om ett fullt utvecklat kaernvapenkrig som gjorde en stor del av vaerlden obeboelig.; med tanke paa den politiska situationen idag, kan jag taenka mig att detta krig kan utbryta redan inom ett decennium. ; Kina,Ryssland,Iran,Pakistan versus USA/EU.

Svara -   - 11/8-15 22:51 -


Lars W

"Holger Nilsson: Jesus kommer tillbaka innan jag dör."

Tänk om postmillennialisterna har rätt? Då kommer du att leva i mer än 1000 år :)

Men för att få leva så länge krävs viss laglydnad:

"Och det skall ske att alla överblivna ur alla de folk som kommo mot Jerusalem skola år efter år draga ditupp, för att tillbedja konungen YHWH Sebaot, och för att fira lövhyddohögtiden." (Sak 14:16)

"De som låta inviga sig och rena sig till gudstjänst i lustgårdar[1], anförda av en som står där i mitten, de som äta svinkött och annan styggelse, ja, också möss, de skola allasammans förgås, säger YHWH." (Jes 66:17)

Men att få leva i hundra år är inte omöjligt när den tiden kommer:

"Där skola icke mer finnas barn som leva allenast några dagar, ej heller gamla män, som icke fylla sina dagars mått; nej, den som dör ung skall dö först vid hundra års ålder, och först vid hundra års ålder skall syndaren drabbas av förbannelsen." (Jes 65:20)

Svara -   - 12/8-15 03:03 -


Lars W

" 'Holger Nilsson: Jesus kommer tillbaka innan jag dör.'

Tänk om postmillennialisterna har rätt? Då kommer du att leva i mer än 1000 år :)"

https://en.wikipedia.org/wiki/Postmillennialism

Svara -   - 12/8-15 03:05 -


lärjungen

Svar till Lars W.

Det blir fantastiskt att få regera med Kristus i 1000 år som Skriften säger, men detta sker för att de troende, den visa jungfrun förvandlats i ett nu, våra kroppar ikläder sig odödlighet och rycks bort upp i luften där mötet med Jesus sker. När den stora reningen sker då de ogudaktiga straffas då är vi under Herrens beskydd. Därefter följer regenttiden då brud och brudgum i 1000 år på jorden regerar.

Frid i Jesu namn. Han som också kallas Herren Sebaot. /lärjungen

Svara -   - 12/8-15 07:27 -


Stefan Rosman

Vad har Holger Nilsson för garanti för att han inte har dött innan den här dagen nått sitt slut?

Svara -   - 12/8-15 09:40 -


Leif Boman

Svar till Stefan Rosman.

Kanske liknande den Symeon hade!

(Luk 2:25-26) Det fanns en man i Jerusalem vid namn Symeon. Han var rättfärdig och gudfruktig och väntade på Israels tröst, och den helige Ande var över honom. Det hade uppenbarats för honom av den helige Ande att han inte skulle se döden förrän han hade sett Herrens Kristus.

Jesu frid....

Svara -   - 12/8-15 09:56 -


Leif Boman

Jag tror att regerandet genom Kristus och de som inte tog emot vilddjurets märke, (Brudeskaran) fortsättningsvis också över denna jord kommer att ske ifrån himmelen, där bröllopet först också firas.

Några menar att Jesus och den odödliga frälsta skaran skall finnas här nere på jorden och regera, uppblandade med övriga vanliga jordiska dödliga människor. Men då skulle det bli allt för trångt och rörigt, så! Bort det kan jag tycka. Från himmelen skall det regeras är min fasta övertygelse!

(Joh Upp 20:9) De drog upp över hela jordens vidd och omringade de heligas läger och den älskade staden. MEN ELD KOM NER FRÅN HIMLEN och förtärde dem.

Jesu frid....

Svara -   - 12/8-15 10:49 -


ulf lennart

Svar till Lars W.

Lars, lyssna paa Thoralf Gilbrants undervisning paa youtube. Han saeger att Alla fraelsta rycks upp, Herren till moetes, innan hans foetter staar paa Oljeberget. De rycks upp till det Nya Jerusalem(andligt,osynligt?)som kommer att liksom svaeva oever det gamla Jerusalem under 1000-aarsriket. Daerifraan regerar de med Jesus, Jesus som ocksaa regerar med de fraelsta judarna i det gamla Jerusalem oever de illa sargade och skraeckslagna oeverlevande av jordens befolkning efter de fruktansvaerda vedermoedorna.

Svara -   - 12/8-15 11:30 -


ulf lennart

Svar till ulf lennart.

ALLA oeverlevande judar blir fraelsta, daa de ser VEM de har 'stungit'. Dessa fraelsta rycks inte upp till det Nya Jerusalem.De ska regera med Jesus i det gamla Jerusalem under 1000 aar.

Svara -   - 12/8-15 12:09 -


nils

Här försöker vi blicka in i framtiden,EFTER V-mödan!--I Mika4:2.står"Ty från SION skall lag utgå,och Herrens ord från Jerusalem,"och många Hednafolk skall draga åstad till Herrens berg:" för att Han må undervisa oss om sina vägar."--I v.7 står: "och Herren skall vara konung över dem PÅ SIONS BERG.--Det måste då betyda att Jesus skall regera från Jerusalem PÅ JORDEN.--Jes.2:2-4 ger samma löfte,om Herrens berg och SION varifrån Herrens lag och ord skall utgå.-- Sion ligger i JERUSALEMS stad,där också Herrens Hus då är beläget.--I Upp.2:26-28 säger Jesus till den som vinner seger, att han skall styra över hedningarna med Järnspira,"liksom ock jag har fått den makten av min Fader."-- Detta styre gäller då PÅ JORDEN tillsammans med Jesus,som jag ser det.--Upp.20:4+6 säger om Martyrerna:dessa blevo nu åter levande och fick regera med Kristus i tusen år.Detta löfte upprepas i v.6.--Allt detta synes mig då avse på Jorden, under 1000-års riket.Och först DÄREFTER kommer en ny Himmel och en ny Jord, med den Heliga staden,som Upp.21 talar om--Det sägs i Upp.20:11 "och för hans ansikte flydde Jord och Himmel,och ingen plats blev funnen för dem."Detta sker då innan den YTTERSTA DOMEN skall ske,i v.12-15--Därefter står i Upp.21:1,"Och jag såg en NY himmel och en NY jord;ty den förra himmelen och den förra jorden VORO FÖRGÅGNA,och HAVET FANNS ICKE MER.--Dit kommer då det NYA JERUSALEM,"färdigsmyckad såsom en brud som är prydd för sin brudgum."--Den som ÖVERVINNER får se vad Gud berett åt dem som älskar HONOM. Med vänlig hälsning.nils

Svara -   - 12/8-15 14:22 -


Tony Ekstedt

Det är helt sanslöst vad människor inbillar sig för att må bra.En 2000 år gammal saga, som man vid ett kyrkomöte år 375 bestämde vad den skulle innehålla. Alla äldre biblar skulle brännas och förstöras, därför att i dessa fanns inget om Jesu uppståndelse beskrivet.I denna bibel säger Jesu själv vad som skall hända precis före sin återkomst: Krig kommer att utbryta, jordbävningar och vulkanutbrott, solen och månen kommer att förmörkas. Stjärnorna kommer att ramla!! ned. De sista 5000 åren har krig skövlat ca 3,5 miljarder människors liv, vi har årligen både jordbävningar och vulkanutbrott. Månförmörkelser uppkommer varje år, likaså totala solförmörkelser.Vad som aldrig kommer att hända är att stjärnorna kommer att ramla ned. Jesus hade tydligen inte en susning av vad en stjärna är och absolut inte att det finns triljoner stjänor ute i universum.Hur kan Guds son vara så totalt okunnig? Varför fick inte Gud en dotter? Jo för att kvinnor alltid har förtrycks i alla religioner och anses mindre värda, då dessa är mäns uppfinninar och fantasier.Ändå är alla män födda av kvinnor!! Vilket elände. Det konstiga är att Gud skapade kvinnan först? En fråga: Varför är Gud så fruktansvärt lat? Han gör ju ingenting för människorna. Han har aldrig lyft ett finger för att hjälpa någon, hur mycket man än ber. En som inte ligger på latsidan är djävulen, han arbetar dygnet runt för att förpesta tillvaron för de flesta människorna. I år kommer ca 5 miljoner att dö av svält,ca 8 miljoner av smittsamma sjukdomar, 5 miljoner dö i cancer, 1,5 miljoner i trafikolyckor, 650 000 kommer att begå självmord, 200 000 kvinnor kommer att dö vid förlossningar + alla som kommer att dö av krig.Listan kan bli hur lång som helst. Gud skall ju ha en plan för varje människa. Vilken djävulsk plan hade han inte för den stackars taxichaufför från England, som efter sin pensionering tog sina surt förvärvade slantar och for ned till Syrien för att hjälpa barn och andra människor som flytt kriget.Jo hans plan var att låta IS kidnappa honom, tortera honom, för att därefter under en videoinspelning låta en bödel skära huvudet av honom med en kniv och placera huvudet på rumpan.Ett mästerverk i ondskefull planering, väl värdigt en barmhärtig allsmäktig Gud.Lev för livet FÖRE döden och inte för ett liv EFTER döden, ty tyvärr finns det icke något sådant, hur gärna vi än vill att bli odödliga.

Svara -   - 12/8-15 14:58 -


Leif Boman

Svar till Tony Ekstedt.

Det verkar som om du i alla fall tror på en djävul, eftersom du säger att han inte ligger på latsidan, finns det ändå någon slags tro i botten?

Jesu frid...

Svara -   - 12/8-15 15:14 -


Tony Ekstedt

Nej, naturligtvis tror jag lika lite på djävulen eller s.k.onda andar.Däremot tror jag att vi själva kan åstadkomma något som liknar paradiset här på jorden, om vi slutar att tro att någon annan hela tiden skall fixa det.Jag jämförde bara arbetsinsatsen mellan det "goda" och det "onda".En är fruktansvärt lat, och den andra har väl ADHD som aldrig kan vara still. En fråga till Holger Nilsson: Vad skall Jesus åstadkomma den här gången när han kommer tillbaka? Han var ju här i 32 år för 2000 år sen och gjorde väl i stort sett ingenting till mänsklighetens fromma.Krig, sjukdomar svält och slaveri har fortsatt i 2000 år Han lyckades i princip begå självmord och många av lärjungarna blev också med livet i förtid.

Svara -   - 12/8-15 17:14 -


nils

Svar till Tony Ekstedt.

Ja Tony,visst är livet svårt för oss arma människor.--Vi Hatar varandra,är Avundsjuka,Talar och Tänker illa och ont om varandra.--Vi lurar och bedrager varandra,Sviker varandra och de löften vi gav.--Vi är Själviska och Giriga,och låter andra tom.Svälta,medan vi Frossar.--Vi utsuger fattiga länder,och säljer dem Vapen,i stället för att bygga upp dem.--Vi avlivar foster på löpande band,för människans njutningslystnad.--Vi arma,Vilsna själar har utkämpat 2-Världskrig i enständig Maktkamp.--En kamp om vem som är störst,och har de värsta vapnen,..Hörde att Hiroshimabomben har överträffats med Vätebomber som har 1000ggr mer sprängkraft.--Människors "skarpa hjärnor" tycks ej förmå att bygga upp,utan nu hotas hela Mänskligheten att förgöras.--Tony INSER DU VAD DEN LILLA YNKLIGA MÄNNISKAN UTRÄTTAR.--Och inte nog med det:HON HAR SEDAN MAGE ATT SKYLLA ALLT SIN ONDSKA OCH ILLDÅD PÅ SIN SKAPARE,SIN GUD GUD!!!VI BORDE SKÄMMAS,LÖGNARE SOM VI ÄR,SOM EJ ENS VILL ERKÄNNA VÅRT MISSLYCKANDE,OCH VÅR EGEN SKULD DÄRTILL.--Skulle du få se DIN EGEN SYND inför Gud,skulle du blygas,men ändå få förlåtelse,TY HAN ÄLSKAR SYNDARE,och gav sitt liv också FÖR DINA SYNDER,Tony Med vänlig hälsning.nils

Svara -   - 12/8-15 22:12 -


Leif Boman

Svar till Tony Ekstedt.

Jo du Tony!

Hur skulle vi som mänsklighet någonsin kunna bygga upp ett paradis på denna jord om det inte finns varken en riktig mening eller någon kommande rättvisa efter våra liv.

Om det nu inte finns någon god och rättvis Gud efter allt detta, varför skulle en människa som föds fattig och eländig överhuvudtaget acceptera att en retfull och elak granne får växa upp med miljoner i fickan utan att denne behöver göra ett endaste dugg. Vad hindrar egentligen att den fattige helt enkelt dräper den rike och tar del av dennes egendom. Då spelar det väl ingen roll, endast lite mindre av girigbukar i vår värld.

Jag vet inte om du alls fattar det jag vill säga med detta, jag orkar just nu inte förklara djupare sett vad jag menar, men!

Inställningen om att det inte skulle finnas någon rättvisa efter detta jordeliv är just det som förstör hela denna planet, krigar och mördar, våldtar och stjäl, ja i stort sett allt av ondo kommer just av tron att det inte finns någon egentlig rättvisa efter detta jordeliv, då kan man också göra som man vill.

Detta är konsekvensen av din inställning, om du skulle djupdyka lite längre in i ditt inre, lite mer på allvar, så kommer du att inse detta.

Ha det gott i alla fall Tony!

Jesu frid.....

Svara -   - 12/8-15 23:16 -


ulf lennart

Svar till Tony Ekstedt.

'tror jag att vi sjaelva kan aastadkomma naagot som liknar paradiset haer paa jorden'. - Just detta var Karl Marx's ide' med sitt kommunistiska manifest. Hans foersta bok handlade om Uppenbarelseboken. Det var fraan Bibeln han fick sina ide'r, bl.a om egendomsgemenskap, broderskap, jaemlikhet som fanns inom ursprungsfoersamlingen. Vad han foerbisaag, eftersom Guds Ande aldrig fick oeverbevisa honom, att han var en 'djaevul', en helt obotlig och ond egoist. Vi fick ju senare se resultaten av alla dessa foersoek av Ateister till kommunism i en hel del laender. Rena skraeckhistorier. Nej, foer att bli en 'kommunist' kraevs foerst att maenniskan av Naad, genom Tro, av Gud, mirakuloest blir en helt Ny Skapelse i Kristus.

Svara -   - 13/8-15 00:21 -


Lars W

Svar till lärjungen.

"Det blir fantastiskt att få regera med Kristus i 1000 år som Skriften säger, men detta sker för att de troende..."

Läs NOGA i Bibeln. Vilka är det som kommer att få regera med Messias under "de tusen åren"? Uppfyller du kraven?

"Och jag såg de människors själar, som hade blivit halshuggna för Jesu vittnesbörds och Guds Ords skull, och som icke hade tillbett vilddjuret eller dess bild, och icke heller tagit dess märke på sina pannor och sina händer; dessa blevo nu åter levande och fingo regera med Messias i tusen år."

Hör du, som exempel, till någon av dessa kategorier:

Är du halshuggen?

Har du vägrat att tillbe vilddjuret eller dess bild?

Har du vägrat att ta vilddjurets märke på din högra hand eller på din panna?

Svara -   - 13/8-15 01:48 -


Leif Boman

Svar till Lars W.

De verserna kan också läsas som att det inte endast handlar om de halshuggna, utan också om såna som inte blev halshuggna men också vägrade att tillbe vilddjuret o.s.v.

Så!

Man behöver inte alls läsa det som om det bara skulle handla om halshuggna, där har du fel Lars W!

Jesu frid...

Svara -   - 13/8-15 02:01 -


Tony Ekstedt

Hej, jag visste att ingen av er skulle våga svara på mina frågor, utan jag skulle få några flummiga repliker som att man måste tro på att EFTER döden så kommer rättskipa att ske.Varför kan inte någon rättvisa ske i jordelivet? Jo därför att så många människor förlitar sig på att en högre makt skall fixa allt så småningom.Vad bekvämt!! Då slipper ni ta några initiativ själva och det är ni tydligen alldeles för lata för. Ert liv på jorden består bara av att vänta på döden för då får ni det ju så underbart. Ja vi människor är väldigt små och betydelselösa, så därför hänger sig de flesta åt dagdrömmerier och flyr in i en fantasivärld. Snacka om strutsmentalitet. Världens hittils skarpaste hjärnor, Einstein och Newton varateister. Newton studerade på Camridge universitet, som fick stängas i ett halvår då pesten härjade. Han studerade då bibeln för att hitta bevis för att Jesus var Guds son.Han fann inga som helst bevis för detta. Einstein konstaterade att all religion bara är barnslig vidskepelse. Varje sunt tänkande människa begriper detta. Människor har alltid dyrkat olika gudar,gemensamt för alla dessa gudar är att dom alltid blir arga och skall då straffa människorna med en massa katastrofer som orsakar död och lidande. För att förhindra detta måste gudarna MUTAS!! Gudarna har alltid varit blodtörstiga och traktar saker som guld och ädelstenar väldigt högt. Människorna har då kastat dessa metaller och värdesaker i sjöar och på andra ställen för att ligga bra till hos gudarna. Har inte detta hjälpt får man gå vidare och slakta lamm och andra djur. Hjälper inte detta får man gå vidare och offra människor istället. Om mycket människoblod flyter, ja då blir guden glad och slutar tillfälligt med att orsaka katastrofer.Er egen Gud är väl ett skräckexempel på massmördare. Hitler och Stalin var ju korgossar jämfört med Herren. Han dränkte alla människor och djur utom ett fåtal av varje art.Av någon anledning skonade han alla fiskar och djur som lever i vatten. Varför var dessa undantagna? Så dränkning måste väl vara det mest humana sättet att ta livet av folk? Jag skall föreslå alla länders ledare där dödsstraff finnas att sluta med giftinjektioner arkebuseringar o.dy. utan istället släppa ned fångarna i en bassäng med vatten där de inte kan komma upp ur utan få simma omkring tills krafterna tryter och sakta kvävas till döds. Hitler talade om det 1000-åriga riket som var vikt åt alla arier och andra tyskar. Dom som inte trodde på honom skickades till koncentrationsläger och många miljoner människor av icke önskvärda folkslag av lägre stående raser gasades ihjäl. Ser ni alla likheter mellan er Gud och Hitler i sitt tankesätt? Jag har ett förslag till Holger Nilsson: Om Jesus kommer till jorden innan du dör så testamenterar jag alla mina tillgångar till dig!! Det blir alltså bingo för dig, dels kommer Jesus till dig och du blir förmögen. I gengäld vill jag att du testamenterar dina tillgångar till mig, om inte Jesus kommer till jorden innan du dör. Ett ganska bra vad eller hur? Tyvärr är jag 100% säker på att du fegar ur och inte antar vadet. Oddsen är ju oändligt små att du kan vinna. Skulle va roligt att få något svar eller förklarningar på mina frågor i tidigare inlägg. Mvh Tony

Svara -   - 13/8-15 12:45 -


Leif Boman

Svar till Tony Ekstedt.

Det är inte så trevligt att varken diskutera eller svara på dina frågor eftersom du har så dålig och aggresiv attityd mot vad man än säger, vilket redan i sig självt är ett tydligt vittnesbörd om att ditt innersta är i obalans.

När Jesus, som du kallar för att vara något totalt ointelligent, trots vad du någonsin kan komma att klämma ur dig, när jag tog emot Honom i mitt liv så förändrades mitt agerande och liv fullständigt.

Om du kallar den förvandling som skedde i mitt liv för stolligt så finns det överhuvudtaget ingenting mer att diskutera.

Tack vare Jesus så tappade jag lusten till att bruka våld, till att supa, till att knarka, till att röka, till att leva ett egoistiskt och girigt liv, till ett meningslöst liv.

Jag fick alltså genom Jesus ett förvandlat liv som yttrade sig helt till skillnad från det du säger, jag fick lusten att leva tillbaks, jag fick skulder som ständigt växte till att helt försvinna. Jag fick lust att ägna min fritid åt att bry mig om andra. Jag blev fri ifrån ilska och hat. Jag levde före mötet med Jesus ett tragiskt och nerbrytande ungkarlsliv, genom Jesus träffade jag en fantastisk fru. Jag hade supit bort körkortet för gott och brydde mig inte mer om detta. Jesus gav mig omedelbart inspiration till att ta nya tag och körkortet finns åter här.

Jag skulle kunna rabbla upp åtskilliga positiva händelser sen den stund jag började min vandring med den du kallar för något urdumt.

Förstår du varför det kan kännas ganska meningslöst att prata med en som totalt nonchalerar och inte det minsta vill lyssna på våra berättelser som, vittnar om att det Jesus gjort för oss det både hjälpte och fungerar hela tiden!

Jesu frid....

Svara -   - 13/8-15 14:38 -


Lars W

Svar till Leif Boman .

"Så! Man behöver inte alls läsa det som om det bara skulle handla om halshuggna, där har du fel Lars W!"

Var det så jag skrev. Det var förresten inte jag som skrev utan Aposteln Johannes.

Min point? Det är vedermödans martyrer som får sin del i "den första uppståndelsen". Inga andra.

"(De övriga döda blevo icke levande, förrän de tusen åren hade gått till ända.) Detta är den första uppståndelsen." (Upp 20:5)

Svara -   - 13/8-15 23:18 -


RM Asraf Fredriksson

Holger med flera, har fortfarande inte förstått att JESUS KAN INTE KOMMA TILLBAKA INNAN ANTIKRIST HAR FÅTT SINA 7 ÅR. FÖRST DÄREFTER SKER UPPRYCKANDET - DÅ TÖMS GUDS VREDESSKÅLAR.

Svara -   - 13/8-15 23:22 -


Leif Boman

Svar till Lars W.

Jo, jag vet att du har din egen uppfattning och tolkning om att inte alla de som idag tillhör Jesus, utan endast de som blivit dödade för Jesu namns skull, skall få vara med om den första uppståndelsen.

Är det så du menar, att det endast är de dödade martyrerna som också är bruden, inte de som dött en vanlig död i tron på sin Herre, eller vad?

Du menar att de naturligt döda i Kristus först kommer att få sina nya kroppar efter de tusen åren, och inte alls ryckas upp till himmelen vid Jesu ankomst och få vara med om förvandlingen till nya kroppar i ett nu! Eller vad?

Jesu frid....

Svara -   - 14/8-15 00:04 -


Lars W

Svar till Leif Boman.

"Jo, jag vet att du har din egen uppfattning och tolkning om att inte alla de som idag tillhör Jesus, utan endast de som blivit dödade för Jesu namns skull, skall få vara med om den första uppståndelsen."

Det var inte så jag skrev. Läs igen.

De som kommer att gå in i Guds Rike levande är de som överlever vedermödan och de som har del i "den första uppståndelsen". Profetian är mycket tydlig om detta. Jag behöver inte vara lika tydlig men försöker att vara det ändå.

Svara -   - 14/8-15 00:21 -


Leif Boman

Svar till Lars W.

Du är för det mesta inte det minsta tydlig Lars W!

Menar du att den överlevande skaran som skall se Honom stående på oljeberget och de som har del i den första uppståndelsen, (martyrerna) skalle gå in i samma Guds rike?

Jesu frid...

Svara -   - 14/8-15 00:52 -


Daniel

Ingen vet dagen eller timmen, inte ens sonen. Det bibeln lär att man skall säga om morgondagen är "om Herren vill" och allt annat kommer från den onde. Holger vet inte när Jesus kommer och det är väldigt högmodigt att säga som han gör. Det känns som att det börjar postas en hel del falska profetior på denna bloggen. Pröva allt.

Svara -   - 14/8-15 13:05 -


Leif Boman

Svar till Daniel.

Vi behöver också se på lite andra Bibelställen innan vi tydligt bedömer det som sägs. Jag skrev in detta Bibelställe innan men det kanske du Daniel missade.

(Luk 2:25-26) Det fanns en man i Jerusalem vid namn Symeon. Han var rättfärdig och gudfruktig och väntade på Israels tröst, och den helige Ande var över honom. Det hade uppenbarats för honom av den helige Ande att han inte skulle se döden förrän han hade sett Herrens Kristus.

Det kan mycket väl helt Bibliskt också vara så att Holger av den Helige Ande fått denna vishet. Holger vet inte när Jesus kommer men, han kan mycket väl veta att han själv inte har dött innan detta!

Jesu frid....

Svara -   - 14/8-15 13:26 -


Andy Svensson

Vad säger Bibeln? Jesus visste inte själv när han skulle komma tillbaka.

"Dagen och timmen känner ingen, inte ens himlens änglar, inte ens Sonen, ingen utom Fadern" (Matt 24:36) Ingen av Jesu lärjungar - inte heller deras Mästare, åtminstone inte i inledningsskedet av hans jordiska verksamhet, vilket framgår just av hans ord i Matt 10:23 - kunde i sin vildaste fantasi föreställa sig att de skulle åldras och bli gamla och att många av dem skulle dö som martyrer för sin tro - att seklerna sakta skulle förflyta - att världen skulle träda in i den "mörka medeltiden", successivt komma in i den industriella revolutionen och genomlida två världskrig - att världen skulle träda in i jetåldern och sedan rymdåldern - och Människosonen skulle fortfarande inte ha kommit. Aldrig kunde lärjungarna föreställa sig att det skulle gå tvåtusen år - och Messias/Kristus skulle fortfarande inte ha återvänt till jorden och upprättat Guds rike!

Den första antydan om att det skulle dröja fick lärjungarna först i samband med Jesu farväl, innan ett "moln" tog honom upp i rymden, bort från jorden, tillbaka till den himmel han kommit från. De sista orden Jesus yttrade på jorden för sina församlade lärjungar var:

"Det är inte er sak att veta vilka tider eller stunder som Fadern i sin makt har fastställt. Men när den helige Ande kommer över er, ska ni få kraft och bli mina vittnen i Jerusalem och i hela Judeen och Samarien och ända till jordens yttersta gräns" (Apg 1:7-8) Men det var inte förrän den mirakulösa uppenbarelsen av den heliga Anden på pingstdagen som de började begripa den världsomfattande uppgift som var knuten till deras kallelse. Och även då trodde lärjungarna utan tvekan att Guds rike, Jesu regering på jorden, skulle upprättas under deras livstid. Även Paulus trodde det. Han skrev:

"Men det säger jag er, bröder, att kött och blod inte kan ärva Guds rike. Inte heller ärver det förgängliga det oförgängliga. Se, jag säger er en hemlighet: Vi ska inte alla insomna, men vi ska alla förvandlas, i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Ty basunen ska ljuda och de döda ska uppstå odödliga, och vi ska förvandlas" (1 Kor 15:50-52) Paulus sa att "vi ska inte alla insomna", "vi ska alla förvandlas". Han var helt övertygad om att han själv och de som arbetade tillsammans med honom, liksom bröderna i Korint, fortfarande skulle leva vid Jesu återkomst. Han förväntade sig att det var något som skulle ske snart.

Aldrig kunde Paulus, Petrus, Johannes, Lukas eller någon annan av de nytestamentliga författarna tänka sig att de allesamman skulle dö och multna i sina gravar medan århundrade efter århundrade förflöt. Medan 200-talet, 300-talet, 500-talet, 1500-talet och 1900-talet kom och gick.

Men Bibeln lär att vi alltid skall vara redo att vänta Jesus. Fast tidpunkten på Jesus tillkommelse har bara Fadern koll på

Svara -   - 15/8-15 08:50 -


Tony Ekstedt

Svar till Leif Boman. Du är ett exempel där religion har haft ett positivt resultat, och jag gläds med dig. Men det var inte Jesus som räddade dig utan TRON på honom. Hade du varit född och uppvuxen i ett arabland hade det varit profeten eller Allah som hade kommit till dig och räddat dig.Vi ser dagligen exempel på vad tron kan åstadkomma. Massor av människor som inte kan somna på natten ber sin läkare om att få ett sömnpiller.På lasaretten brukar man då ge patienten ett s.k. placebopiller oftast ett sockerpiller.Kryddar läkaren överlämnandet av sockerpillret med orden: Du får absolut inte ta mer en ett halv piller för de är så starka, så somnar patienten 5 sekunder efter intagandet. Detta är vetenskapligt bevisat.Om man beaktar alla religionskrig och mördandet i Guds namn så överväger tyvärr nackdelarna skyhögt fördelarna. Vi skulle leva i en betydligt mer harmonisk och tolerantare värld om religionerna och det fanatiska troendet kunde avskaffas. Min gud är mycket bättre än din gud, så därför har du inget berättigande och skall brinna i helvetet i evinnerliga tider. Rätt åt dig!!, du trolöse eller otrogne individ.

Svara -   - 15/8-15 16:31 -


Leif Boman

Svar till Tony Ekstedt.

TRON på Jesus räddade mig, javisst! Tack gode Gud för detta. Några hade berättat för mig om att Jesus var vägen jag borde följa och jag gjorde det och vann!

Hade nu inte denna tro visat sig vara sann, då hade jag med allra största säkerhet redan återvänt till drogernas och kriminalitetens lömska värld. Det fanns inget bättre för mig på denna jord än att finna det perfekta ruset.

Inget annat fanns som lockade mer. Frågan är bara hur långt jag hade kunnat komma inom den branschen, förmodligen hade jag i bästa fall redan vilat på någon fin kyrkogård någonstans, för att inte hinna fördärva så mycket mer runt omkring mig, vilket ganska tydligt ett sådant liv gör?

Men Jesus sa i

(Joh 14:27) Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag er en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa.

Detta visade sig vara sant, det skedde omedelbart när jag på fullaste allvar ville ha Hans hjälp. En övernaturlig frid sänker sig ner över en söndersargad Leif, direkt. Första dagen då jag på riktigt allvar, med hela mitt hjärta ropar till Jesus, så svarade Han!

Halleluja!

Han sa också att den som kommer till Honom och väljer att följa i Hans fotspår skall få en hjälpare i sitt liv. Detta fick jag verkligen uppleva igenom en andlig upplevelse som ej finns ord till. Jesus lät mig uppleva Bibelns löfte om ett Andedop!

Sen kom bönesvar efter bönesvar som bara bekräftat Jesus Kristus alltmer för var dag. Det finns inte möjlighet att nämna om allt Han bevisat för mig genom åren, men, Han är sann Han!

Det Jesus lovar det håller, ingen annan religion kan lova något eftersom allt det de skrivit och sagt något om är endast lögn!

Pröva får du se!

Tron blev min räddning, ja. Men endast tron på sanningens kunde bestå!

Jesu frid....

Svara -   - 15/8-15 18:52 -


Sarah

Svar till Tony Ekstedt.

Men den kristna tron accepterar alla. Det gör inte islam, tyvärr. Det är ett faktum. Har du läst koranen? Allt gott önskar jag dig.

Svara -   - 15/8-15 18:52 -


Tony Ekstedt

Svar till Sarah, kristendomen är numera humanare än islam, men denna religion är ju 600 år yngre, dom kanske kan lära sig dom också så småningom. Kristendomen hade sin våldsperiod från korstågen då alla muslimer män kvinnor och barn slaktades urskillningslöst, inkvisitionen, häxbrännerierna. Den sista häxan som brändes i Europa var så sent som 1836.Förhoppningsvis inte p.g.a någon 4-åring som vittnat om att han eller hon sett någon grannkvinna flyga iväg på en kvast till Blåkulla vilket skedde i Dalarna på 1600-talet. Så sent som 1990-talet mördade katoliker och protestanter varandra på Nordirland.De bokstavstrogna i alla religioner är mycket farliga individer, de blir fanatiska i sin tro, och skyr inga medel för att ligga bra till hos sin gud. Den kristna tron accepterar alla säger du, mja oliktänkande har alltid anklagats för kätteri, hädelse,bannlysts, så fort man ifrågasatt bibelns s.k. sanningar.Galilei hävdade att jorden snurrade runt solen, och blev på vippen bränd på bål, till slut fick han livstids husarrest. Darwin vågade inte publicera utvecklingsläran förrän han låg på dödsbädden.Mycket riktigt gick kyrkan i taket och fortfarande finns massor av kristna som vägrar acceptera denna vetenskapligt erkända sanning.Jag har läst lite av koranens verser, som precis som bibelns text kan tolkas som man finner lämpligt enligt eget godtycke.

Svara -   - 15/8-15 21:46 -


ulf lennart

Svar till Tony Ekstedt.

om du inte varit saa grundligt hjaerntvaettad, saa skulle jag reka dig att studera Bibeln. att faa veta att alla dessa Kyrkors laeror, dess ord och gaerningar under aarhundraden, foega oeverensstaaemmer med Kristendom. De har, liksom judarna, Vanaerat Gud. De har aelskat Mammon mer aen Gud. Att vara en kristen aer mycket faa foerunnat och innebaer att genom Tro bli en Ny skapelse i Kristen. Foer att bli en riktig jude, innebaer det att faa Abrahams Tro.

Svara -   - 16/8-15 00:03 -


Conny Claesson

Det troliga är att han får träffa Jesus första gången vid sin ankomst till Paradiset än att det sker sker vid Jesu ankomst till jorden för att hämta hem sin brudeskara. Första mötet är alltså inte så avlägset hur det än går med det eskatologiska. Om han verkligen tror på det han säger då växer nog förväntan för varje dag som går. Då är nog förväntan som störst när han ligger på dödsbädden (om han tror att Jesus kommer innan han dör). Då får han strax möte Jesus hur det än förhåller sig med det eskatologiska.

Svara -   - 16/8-15 00:05 -


Sarah

Svar till Tony Ekstedt.

Skrev ett långt svar som såklart försvann. Min vän, jag har studerat båda religionerna, och det viktiga i dessa är: Vem är Förebilden? Vem försöker de troende efterlikna? Jesus? Muhammed? Vad vet du om muhammeds liv? Vad vet du om Jesus liv?

Vad lär tron ut egentligen? Vad går den ut på? Vad kan den leda till?

Du känner antagligen till att koranen innehåller flera motstridiga texter. T ex i en står att judar ska dödas och att kristna ska man inte betrakta som vänner. Trevlig text f ö ...... I en annan text står något försonande med andra religioner. .

Vilken ska man tro då? Jo den som blev "uppenbarad" senare, den är det som gäller för en rättrogen muslim. Och den råkar vara den att judar ska dödas och kristna är mindre värda än muslimer. Men vad ska de med den andra texten till då? Jo den används för att "visa på hur godhjärtad religionen är".... till ickemuslimer.

Och hur levde egentligen muhammed? Var han inte en grym krigsherre? Som under en dag slaktade 800 judiska män och våldtog deras fruar. Jo det gjorde han.

Men det får vi inte låtsas om i Sverige för då kan ju vissa bli upprörda. ... av sanningen... och kanske fortsätta sitt mördande....

Men jag tänker fortsätta tala om sanningen och det rätta, så får andra fortsätta dölja och ha skygglappar och inte vilja ta reda på de avgörande kritiska skillnader som är där och som ni inte kan ta bort!

Jag ser muslimer som mina medmänniskor och tror att de flesta är goda människor. Jag ber för dem. Men de får inte, enligt sin religion, ha mig som en vän för jag är "kuffar", "otrogen, "smutsig" tydligen säger islam. .

Detta är ren fakta.

Varför ser man inte vad som händer i mellanöstern?? Att det är i den religionens namn... De får döda enligt sin religion. Jesus sa att vi aldrig får döda. Hur kan man likställa detta?

Svara -   - 16/8-15 01:44 -


Åke B

Den avfallna kristna tron accepterar alla, den äkta kristna tron accrpterar inte alla.

Svara -   - 16/8-15 01:49 -


Åke B

Svaret var till Sarah

Svara -   - 16/8-15 01:50 -


Sarah

Svar till Åke B.

Nu får du gärna förklara hur du menar. :) Jesus Kristus accepterade alla. Allt gott till dig.

Svara -   - 16/8-15 10:58 -


jk

Svar till Tony Ekstedt.

http://bibleisgodswordforalltime.blogspot.se/2014/09/i-let-trinity-yahweh-god-of-universe.html

Gud välsigne alla.

Svara -   - 16/8-15 18:47 -


jk

Svar till Tony Ekstedt.

Samt tiden snart slut:

http://2010hello.blogspot.se/2010/11/jesus-comes-in-days-warning-wake-up.html

Gud välsigne alla.

Svara -   - 16/8-15 18:48 -


Tony Ekstedt

Svar till Sarah, hoppas du inte fått för dig att jag är muslim!! Jesus sade att man inte får döda, det borde han påminna sin far om!! Han är ju den värste massmördare som funnits i historien. Han dränkte 99.9999% av alla människor, samt lika stor procent av alla djur. Men av någon anledning så skonade han alla fiskar? Varför? Var dom utan synd men inte djuren? Vad skulle du göra om du såg din granne kasta ned en katt i en vattenfylld tunna? 1: Skulle du försöka rädda katten. 2: Skulle du glädjas åt att din granne efterapade Gud.3. Anmäla grannen för djurplågeri. Gud har ju en plan för varje människa. Förklara för mig vilken plan han hade för Adolf Hitler. Tyckte han att det fanns 25 miljoner för många ryssar, 6 miljoner för många judar, och istället för att dränka dom själv, låta Hitler ta kål på dom? Var det av bekvämlighet, för då slapp han ju besväret själv. Gud har ju skapat allt liv på jorden och alla människor. Varför skapar han 80-85 miljoner nya människor varje år? Vad skall han med dom till? Minst 70 miljoner av dom kommer aldrig att bli kristna. Skall resten bli bränsle åt den evinnerliga skärselden? Ser fram emot konkreta svar och inga flummanden om att Herrens vägar äro outgrundliga.

Svara -   - 16/8-15 18:51 -


Leif Boman

Svar till Tony Ekstedt.

Tony, du säger,

/:Jesus sade att man inte får döda, det borde han påminna sin far om!! Han är ju den värste massmördare som funnits i historien. Han dränkte 99.9999% av alla människor, :/ Slut citat.

Ja, förmodligen ganska nära procentuellt sett, visst! Men, någon mördare är han inte, det är endast syndaren som kan vara en mördare, syndaren tar livet av någon som tillhör någon annan. Gud är den ende som har rätt att utplåna det Han själv skapat, Gud är är den rättmätige ägaren av allt! Såsom konstnären har rätt att stryka bort delar av sin tavla och fixa till något, så har Gud rätten att göra vad Han vill med Sitt eget verk. Sen att vi inte förstår allt är en annan femma!

Sen var det ju också så att 100% av de 99,9999%;en faktiskt var ogudaktiga människor, som inte alls brydde sig om att Gud år ut och år in vädjat till att börja lyssna på Honom. Han varnade att en rensning av ogudaktighetens efterföljare skulle komma men man brydde sig inte. Ja, det fanns säkert små oskyldiga barn och många med mindre förstånd även vid denna tid, som inte riktigt förstod, varför både det ena och det andra? Dessa existerar fortfarande, och har alla fått en rättvis möjlighet att få eviga liv, så de är inte alls ledsna just nu, det behöver du inte oroa dig över! De ser lika mycket fram emot evighetens ljuvliga tillvaro som jag och alla Jesu efterföljare.

Deras tid då var begränsad till ett visst datum, Gud har enligt Bibeln en tidsplan som Han följer. Människosläktets tid är bestämd. Tiden då Jesus kom var exakt förutsagd, redan i skapelseberättelsen kan man nu i efterhand se det skymta, om man är lite intresserad? Tiden för våra generationer är också förutsagd, klockan har nu snart slagit år 6000. Här skall Jesus börja råda på Sitt sätt. Oavsett vad du själv anser om Guds grymhet eller ej så kommer också nu alldeles strax en ännu jobbigare tid än den Noas medmänniskor fick uppleva, och återigen blir det som då, därför att största delen av jordens människor förkastat Guds vädjan till omvändelse ifrån syndens elaka natur.

Efter denna återigen "grymma domstid" så kommer de människor som överlevt att förstå hur dumt det var att inte massorna lyssnade när Gud vädjade år efter år. Det blev nästan till fullständig ödeläggelse pga detta, inte pga av att Gud ville detta, utan återigen för att människan valt att följa sin ondskefulla natur, vilket i sin tur då egentligen handlar om att man fortfarande följer den gamle ormen Gud varnat för, djävulen själv! Men, en rest kvarblivna av Israels folk, de kommer nu att få upp ögonen på vem Jesus är, och därifrån kommer så Guds vishet att råda över denna planet.

Djuren är inte syndare som vi människor, de har inte en medvetenhet som vi. Vi vet inte heller något, om fiskarna skonades eller ej, det blir ju bara spekulationer, så jag svarar inget på det. Det blir lite väl långt det här ändå.

Så, övriga frågor du ställde får allt vänta, i alla fall för mig.

Jesu frid...

Svara -   - 16/8-15 20:15 -


Sarah

Svar till Tony Ekstedt.

Vad roligt att du svarade. Jag har ingen aning om vem du är :) men utgår nu från dina andra kommentarer att du är ateist. ? Syndafloden hände före Jesu tid, när Messias alltså inte hade kommit ännu. Det var Guds sätt att starta om igen då alla glömt Gud (var de kommer från) och ondska rådde i världen. Gud är den som har allt i sin makt, och vill han att detta ska ske så gör det det.

forts strax. .

Svara -   - 16/8-15 20:31 -


Sarah

forts..

Före Jesu tid hade inte människorna någon frälsning/räddning genom Messias så jag vet inte vad som hände med dem. Det är ju liksom så att tror man på Gud så inser man att vi inte förstår mycket av tillvaron. Det gör vi först efter kroppens död.

fors sen

Svara -   - 16/8-15 20:37 -


Lars Bråmå

Svar till Tony Ekstedt.

Vad är det för vetenskapligt "erkänd sanning" du talar om ? Om du menar att evolutionsteorin är vetenskaplig sanning, så tar du helt fel: den är enbart en gudsförnekande teori, och tillika en vantro på att ingenting kan skapa sig själv.

Svara -   - 3/2-16 18:00 -


Jonny B

Svar till Leif Boman .

Glöm inte att detta blev uppfyllt i Symeonw liv, redan i följande verser.

”Ledd av Anden kom han till templet, och när föräldrarna bar in barnet Jesus för att göra med honom som det var sed enligt lagen, tog han honom i sina armar och prisade Gud och sade: "Herre, nu låter du din tjänare sluta sina dagar i frid, så som du har lovat. Ty mina ögon har sett din frälsning, som du har berett att skådas av alla folk, ett ljus som skall uppenbaras för hedningarna och en härlighet för ditt folk Israel."” ‭‭Lukasevangeliet‬ ‭2:27-32‬

Svara -   - 12/8-16 19:33 -


Din kommentar

NYTT! Ditt namn och mejladress måste godkännas innan kommentaren publiceras. Efter godkännande måste du alltid ha samma namn och mejl nästa gång du postar en kommentar, annars godkänns inte kommentaren.


Kom ihåg mig?



Förförelse och förvirring nu nere på bebisnivå

Av Holger Nilsson 

Förförelse och förvirring nu nere på bebisnivå.

Holger Nilssons debattartikel i Aftonbladet 23 november 2017. 

Nu är det verkligen hög tid att säga ifrån! Jag tänker på en bok som lanserades helt nyligen. Den är skriven av Susanne Pelger, lektor vid Lunds universitet.

36

Läs allt!


De utvalda

De utvalda - judarna.

Jesus talar om att änglarna ska samla hans utvalda då han kommer tillbaka, men vilka är hans utvalda?

10

Läs allt!


Icas julkalender med hijab

ICAs julkalender med hijab.

Bild: Icas julkalender. 

Ica har gjort en julkalender där bland annat en kvinna med hijab som sitter runt ett julbord.

17

Läs allt!


Gud kallas inte »han» i Svenska kyrkans nya handbok

Gud ska inte längre kallas han.

Bild: Fria Tider. 

Gud som »han» och »Herre» har strukits i Svenska kyrkans nya handbok. Därmed har Svenska kyrkan förnekat frälsningen i Jesus Kristus och hindrar då människor från att bli frälsta!

34

Läs allt!


Theo och hans vänner - Barnprogram på Himlen TV7

Följ med i den nya animerade serien på Himlen TV7! Tillsammans med Theo tas vi med in i Bibelteatern i skolådan och lär oss mer om Gud och Hans värld. Dessutom får vi följa med på roliga äventyr med mössen Luther och Benny.

0

Läs allt!


Avfall eller uppryckelse?

Av Mikael Walfridsson 

Avfall eller uppryckelse?

Vad menar egentligen Paulus när han undervisar om en bestämd händelse som ska ske precis före vedermödan? Och är ordet avfall en förfalskning från katolska kyrkan i sitt motstånd mot reformationen?

22

Läs allt!




Äntligen advent

Läsarmejl av Ulrik Petersson 

Jesus kommer snart tillbaka.

Det finns flera advent, eller flera steg i Jesus ankomst.

4

Läs allt!


Dagens ord

Vecka 47, lördag 25 november 2017 kl. 02:58

Jesus söker: Katarina, Katja!

Vill du bli frälst och få alla dina synder förlåtna? - Be den här bönen:

Jesus, jag tar emot dig nu och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att Gud har uppväckt dig från de döda. Jag ber om förlåtelse för alla mina synder. Tack att jag nu är frälst. Tack att du har förlåtit mig och tack att jag nu är ett Guds barn. Amen.

Tog du emot Jesus i bönen här ovan?
» Ja!

Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv. - Joh 3:16


Kungen Kommer - Himlen TV7

Hur kan vi förbereda oss inför Jesu återkomst som Kung? Hur ser vårt framtidshopp ut? Kom med och be att Guds församling vakar med olja i sina lampor!

46

Läs allt!


Senaste kommentarer


De andliga nådegåvorna - Gösta Karlsson

Pastor Gösta Karlsson talar om Andens nådegåvor i ett nu några år gammalt klipp - men ständigt aktuellt!

1

Läs allt!


Perfekt julklapp: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten

Julklapp: Christer Åbergs starka bok Den längsta natten.

100 kr! En sann berättelse om ofattbara förluster och om att vinna allt. Passa bra som julklapp!

1

Läs allt!


Aktuellt



Apg29 har tusentals bloggartiklar! Gå vidare till fler artiklar:

NÄSTA


Artiklar Kommentarer Bönesidan Fråga Christer Kontakt | Bankkonto: 8169-5,303 725 382-4 | Swish: 070 935 66 96

Christer Åberg och dottern Desiré.

Denna bloggsajt är skapad och drivs av evangelisten Christer Åberg, 53 år gammal. Christer Åberg blev frälst då han tog emot Jesus som sin Herre för 33 år sedan. Bloggsajten Apg29 har funnits på nätet sedan 2001, alltså 16 år i år. Christer Åberg är en änkeman sedan 2008. Han har en dotter på 11 år, Desiré, som brukar kallas för "Dessan", och en son i himlen, Joel, som skulle ha varit 9 år om han hade levt idag. Christer Åberg drivs av att förkunna om Jesus och hur man blir frälst. Det är därför som denna bloggsajt finns till.

Varsågod! Du får kopiera mina artiklar och publicera på din egen blogg eller hemsida om du länkar till sidan du har hämtat det!

Apg29 använder cookies. Cookies är en liten fil som lagras i din dator. Detta går att stänga av i din webbläsare.

1 216 online! | Sidvisningar idag: 38 879 | Igår: 356 173 |

MediaCreeper

Besök också Apg29 på:

Facebook | Twitter | Youtube | Vimeo | Instagram | Gab

TA EMOT JESUS!

↑ Upp